1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2013.12.29. 14:55 HaFr

A korlátozott demokrácia stabilizálása

Folyamatosan nő a Fidesz támogatottsága, relatív leszakadást eredményező mértékben, de 1-1,5%-os GDP bővülésre lehet számítani*, az EU nem tudja érvényesíteni (mert maga sem tartja elég fontosnak) a nyugati civilizáció értékrendjét Magyarországon, fontosabb neki a gazdasági kulcsmutatók biztosítása és a politikai rend. Annak ellenére, hogy nő a szegénység, a politikai apátia és a perspektívátlanság, a magyar közvélemény kiegyezett Fidesz-országgal.

A maffiakormányzás címkéje nem tudta egyesíteni az ellenzéki pártokat, annál is kevésbé, mert nem mindegy, ki és mi címkéz. Az ellenzéki pártoknak se hitelük, se becsületük, se víziójuk, saját híveik többsége is a kisebbik rosszként tekint rájuk, a címkézésük senkit se érdekel, senkit nem hoz lázba. Szemben a Fidesszel, nem tudtak érzelmi egységet létrehozni egy alternatív jövőkép és program mögött, és aztán ennek bástyái mögül címkézni -- olyannyira nem tudtak, hogy az már a kormánypárttal való cinkosság látszatát kelti. 

A globális gazdasági rend logikája nem csorbult 2008 és 2010 között, a már megtett és még megteendő (pl. a bankrendszerrel kapcsolatban várható) lassú korrekciók révén csak erősödik. Minden, amire az Orbán-kormány alapozta a saját nemzetközi legitimációját -- hogy itt valami fordulat várható a nemzetközi kapitalizmus működésében és a növekvő keleti erőfölény miatt az országunk előtt álló lehetőségekben -- továbbra is kiméra, vágyálom, illúzió, ostobaság. Az alacsony hozzáadott értéket produkáló (mert jogi környezetét tekintve bizonytalan, offenzív, belső kizsákmányoláson és járadékos rendszeren alapuló, gyengülő erőforrásokkal és hatékonysággal gazdálkodó) országok a lassú növekedés korában, mikor a piacokért és a forrásokért folyó harc csak kiélezettebb lesz, gyorsuló ütemben fognak lemaradni: nyilvánvaló, hogy semmi esélyük a saját hibáikból erényeket kovácsolni. A gyengéket semmilyen rend nem honorálja, legfeljebb ideig-óráig kihasználja, furcsa, hogy ezt éppen Orbánék nem tudják.

A magyar néptől a magyar nép megtévesztésével szerzett legitimitás 2014 után -- amikor a rendszer hazugságai már nem lesznek ellensúlyozhatók a propagandával és a rablógazdálkodással -- rövid időn belül elfogyhat. A rendszer egyetlen ember erején és meggyőzőképességén múlik. Rá tekint és az ő rezdülését vizslatja mindenki. Ma még többen vannak azok, akik tartanak az esetleges megingásától. Holnap már azok lesznek többségben, akik várják. És hogy mi lesz eztán? Nem tudni. A rendszer 2014-ben még stabil lesz. Ennyit tudhatunk biztosan.

*A magyar GDP-bővülésből diszkontálni kell az állami korrupció és ármanipuláció azonnali és távlati inflációs, növekedési és beruházási hatásait. Ezek miatt a tényleges GDP-bővülés a plusz nulla körül alakul, vagyis az elosztható nemzeti jövedelem stagnál, a növekvő adósságszolgálat és a nyugdíjkassza megugró hiánya miatt az állami szféra hatékonysága mindent összevetve csökken. Hasonló nemzetgazdasági versenyképesség mellett a csökkenés gyorsulása várható.

114 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr675716042

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sírköves Slomó 2013.12.29. 18:42:14

@HaFr: Szerintem a zöld dossziéban is hasonló konkrét dolgokat találni.

Mitzimackó 2013.12.29. 18:51:44

ha a keresztapa valami ok folytán kiesne, anarchiába süllyedne az ország. és azért, mert ez NEM DEMOKRÁCIA, hanem diktatúra. ugyanolyan puha, mint Kádáré, csak ezek többet lopnak, és sokkal hülyébbnek nézik az embereket. és csak azért nem verik meg, csukják le vagy deportálják az ellenzékieket (pedig szívesen megtennék), mert GYENGÉK, NINCS MÖGÖTTÜK SENKI, ha felkelne a nép...

grani 2013.12.29. 18:53:01

@panelburzsuj: Ma a kommunizmust és szocializmust a nyugati jóléti államok képviselik. A mindenkinek járó alapjövedelem az már kommunizmusra hajaz jócskán.
Keleten, Kína, volt SZU országok, Vietnam viszont kőkemény kapitalizmus van. MO-n van egy jó hangos értelmiségi réteg, aki azt hiszi, hogy a nyugati út az, ami elvezet a nagy jóléthez. Közben meg gyakorlatilag a németek, franciák gyarmatává züllesztette az országot. Ennek az országnak a lakossága értelmileg még a kádári kispolgári cocializmust se tudta lehagyni, nem hogy egy kapitalista ország öntudatos polgári szintjére elérni. A magyar értelmiség azt hiszi, hogy van királyi út, el lehet jutni a jóléti, nyugati mintájú demokráciába úgy, hogy a felépítményt tákoljuk. Nem fog menni. Gazdaság kell, vállalkozó emberek, alacsony adók, kis állam és kőkemény vadkapitalizmus. Minden lépcsőfokot végig kell járni. Előbb lesz Oroszország vagy Kína gazdag, jóléti demokrácia, mint a szellemi nyomorba süllyedt értelmiséggel megvert Magyarország.

grani 2013.12.29. 18:54:12

@HaFr: Az értékelhetetlent hogyan értékeljem ?

Sírköves Slomó 2013.12.29. 19:02:04

@grani: Sajnos így van.

A moszkvai átlagkereset már magasabb mint a Bp-i, a rendszerváltáskor a harmada volt.

Persze a vadkapitalizmus nagyon fájna, és dolgozni senki sem akar, ny-eu meg aztán végképp nem. Igy átmeneti lépésnek inkább birodalommá szervezik az EU-t, hogy kifelé-befelé könnyebben tudjon elnyomni, de ez sem fogja megoldani hosszú távon azt hogy az emelkedik fel aki dolgozik, méghozzá államkapitalizmus által megtámogatva.

grani 2013.12.29. 19:05:31

@HaFr: Nem tesz semmit. Nézeteink közel állnak, csak én Orbánt és rendszerét úgy veszem, mint a fejlődéssel velejáró rosszat. Ezen is végig kell menni, mert végig ment rajta mindenki. Aztán ők is eltűnnek a fenébe, mint a hozzájuk hasonlóak más országokban, akik most előttünk járnak. Valakinek el kell takarítani a szocialista-balliberális értelmiségi csődtömeget. Igyekeznek ezek, de még mindig van mit csinálniuk.

kvadrillio 2013.12.29. 19:08:19

elsőre azt olvastam, hogy NEMZŐKÉPESSÉGÉN ! :o)

azután rájöttem csak impotensekről van szó ! :D

grani 2013.12.29. 19:10:43

@Sírköves Slomó: Öt éve dolgozom Moszkvában. Hihetetlen fejlődés. Annyira más a mentalitás, hogy mikor BPre jövök szabadságra, mintha visszamennék az időben. Itt mindenki az államot szidja, a politikusokat. Itt azt várják, hogy négyévente beszavaznak valakiket és onnantól megy fel a nyugdíj, száz ezerszám lesz munkahely, ahol majd alibi munkával nyugati béreket lehet kapni. Na, ezt se Kínában, se Oroszországban senki így nem gondolja. Ott kaparnak, dolgoznak és pénzt csinálnak. Mindenből.

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2013.12.29. 19:15:05

@wizes1: "a fideszt hatalomban kell tartani, hogy rájuk omoljon a szarvár amit építettek.

ezért befogott orral és kesztyűben a fideszre szavazok.
o)"

Ha így gondolod, érdemes ellenük szavazni akkor is. Mert kétharmad nélkül jobban rájuk omlik a szar. Nem tudják majd visszamódosítani a játékszabályokat.

Sírköves Slomó 2013.12.29. 19:19:45

@grani: Helyes. Nekem meg teríteni való árum van, soxabadidővel rendelkező min. angolul beszélő moszkvaiak kellenek, akár magyarok is.

egyetmondok 2013.12.29. 19:20:35

"A gyengéket semmilyen rend nem honorálja, legfeljebb ideig-óráig kihasználja, furcsa, hogy ezt éppen Orbánék nem tudják." --

ó dehogynem tudják Hafr. A saját társadalmuk gyengéin,kisvállalkozótól a cigányig,gyakorolják is bőszen a praxist.
Az ellen mennek,akiknél előre tudhatón és biztosan erősebbek. Miért mennének az ellen,akik ránézésre is egy fingással takaríthatnák őket el örökre a történelemből ? Egy Merci, egy Bosch, egy TESCO ellen ? Nem hülyék a srácok.

dr kíváncsivagyok 2013.12.29. 19:24:56

"Az ellenzéki pártoknak se hitelük, se becsületük, se víziójuk, saját híveik többsége is a kisebbik rosszként tekint rájuk, "

Ez nagyjábol így van,...de nem akadályoz meg abban hogy akár a Sátánra szazavazzak orvbán ellenében - kivéve ha Jobbikos , mert az nem alternatíva !

dr kíváncsivagyok 2013.12.29. 19:26:30

@grani: "Ott kaparnak, dolgoznak és pénzt csinálnak. Mindenből. "

Itt is,...de csak ha Fidesz-haver vagy...

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.12.29. 19:27:43

@egyetmondok: Igen :) pont erre a tudásra céloztam -- hogy nem veszik észre, amikor internationally szembejön velük a pallón

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.12.29. 19:28:59

@dr kíváncsivagyok: Szóval van a Sátánnál is sátánabb, kettős sátánság, jó Sátán meg rossz Sátán, vidám

Ludovikás Levente 2013.12.29. 19:29:18

"A magyar néptől a magyar nép megtévesztésével szerzett legitimitás 2014 után -- amikor a rendszer hazugságai már nem lesznek ellensúlyozhatók a propagandával és a rablógazdálkodással -- rövid időn belül elfogyhat."

Álom, álom, édes álom

Először volt ugye az Orbánhatalom kelepcébe ejtésének koncepciója az IMF és Világbank segítségével, a hátrahagyott adósságcsapda révén. Aztán a libsi és szoci internacionálé Brüsszelből feldübörgő testvéri tankjai gázolták volna el a gaz Orbánrezsimet. Aztán az utca népe lett mozgósítva, elemi erejű tömegmegmozdulásokon mondta ki a belvárosi naplopó elit és a szoccer kisnyugdíjas hogy nanemár, párthatázotilag, utcai Együttlét keretei között

Nem is folytaton, mert rámjött a röhöghetnék ezektől a lúzerovicsoktól

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.12.29. 19:30:07

@Sírköves Slomó: látom, végre van haszna a blognak :)

dr kíváncsivagyok 2013.12.29. 19:30:16

@Mitzimackó:
" csak azért nem verik meg, csukják le vagy deportálják az ellenzékieket (pedig szívesen megtennék), mert GYENGÉK, NINCS MÖGÖTTÜK SENKI, ha felkelne a nép... "

Mondjuk Kovér elvtárs szerintem is szívesen deportálna...

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.12.29. 19:30:47

@Ludovikás Levente: miután kinevetted magad, szerinted ez fenntartható?

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.12.29. 19:33:07

@wizes1: Nem a fideszre fog omlani. Rád és rám fog omlani. Ők eleget magánosítottak ahhoz, hogy 10 generációra előre eléljenek egy olyan országban, ahol jó a klíma és nincs kiadatási egyezmény. Már a "blank" repülőjegyek is megvannak, a pénz meg már ott van. Szóval nem nekik lesz rosz, hanem neked, meg nekem.

Kommentátor- 2013.12.29. 19:38:17

"az EU nem tudja érvényesíteni (mert maga sem tartja elég fontosnak) a nyugati civilizáció értékrendjét Magyarországon"

Őh, mit értesz itt a "nyugati civilizáció" értékrendje alatt? A '68 utáni uralkodó ideológiát, amit nevezhetünk balliberalizmusnak, kulturális marxizmusnak, amely a destruktív kisebbbségek kritikátlan ajnározásáról, és a kultúrateremtő nemzetek identitásának bomlasztásáról szól?

grani 2013.12.29. 19:39:47

@Sírköves Slomó: Szabadidő az nincs. Viszont ismerős rengeteg. A nickem a gmailen ott elérhető vagyok.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.12.29. 19:42:09

@Kommentátor-: Nem. A (többé-kevésbé) jól működő jogállamot, a polgári jogok biztonságát, az emberek egymás iránti tiszteletét (amely globálisan még mindig a legnagyobb), a működő szökőkutakat és a minimális korrupciót.

Mitzimackó 2013.12.29. 19:42:13

@dr kíváncsivagyok: sajnos, csak büntetgetni tud, illetve azt hiszem, most már kivezettetni is, hogy megvan a maga 2.5MRD költségű serege. de az ilyen apróságokat is csinálják a kiskirályok: www.facebook.com/photo.php?fbid=643680755674103&set=a.135312323177618.12073.119056498136534&type=1&theater

grani 2013.12.29. 19:43:02

@dr kíváncsivagyok: Ott is, csak ha Putyin vagy a Kínai Kommunista Párt haverja vagy. Szóval az egész ország haver. Aki meg nem, azt elzavarják a fenébe. Mi ebben a rossz? Utálod a hatalmon lévőket és beteszel nekik ott ahol tudsz, aztán azt várod, hogy jó zsíros üzletbe bevegyenek, vagy ne tegyenek keresztbe neked? Hát ez még nyugaton se megy így. Ott is a csókos lobbysták kapják a zsíros megrendeléseket. Ne legyünk naivak!!!

Mitzimackó 2013.12.29. 19:45:06

@Kommentátor-: te igen beteg vagy, ha úgy látod, a németek, franciák, angolok, spanyolok, németalföldiek, olaszok a destruktív kisebbségek kritikátlan ajnározásáról és a saját identitásuk bomlasztásáról álmodoznak.

grani 2013.12.29. 19:45:07

@HaFr: Ebből nekem a működő szökőkút teljesen elég. A többi nem érdekes.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.12.29. 19:46:09

@grani: azért vannak fokozatok, bocs, h beleszólok --

grani 2013.12.29. 19:50:44

@HaFr: Persze, hogy vannak :) Csak az a kérdés, mi melyik fokon állunk ?

Ludovikás Levente 2013.12.29. 19:59:54

@HaFr:
Most minden szél Orbán vitorláját fújja. Még akik azt hitték magukról, hogy ők fingják neki az ellenszelet, azok is Orbán hajóját segítik a cél felé

Óriási bukta érik a kommereknek és a csicskáiknak, de meg is érdemlik. Nem akarok tippeket adni mit kéne másként csináljanak, mert így lesz ez jól. Ez a banda ne is kerüljön még egyszer a hatalom közelébe, talán majd ha sikerül tényleg megújulni

egyetmondok 2013.12.29. 20:01:43

@HaFr:
Internésöneli semmi se jön szembe.

A Siemens,stb. nagy békében elvolt Kádár és Pozsgay elvtikkel,amikor ők március 14-én este a rendőrökkel szépen összeszedették az ellenzékieket.(Akik nem mellesleg mára hazaárulókként vannak emlegetve,nemde.)

Ludovikás Levente 2013.12.29. 20:08:54

@dr kíváncsivagyok:
"Kovér elvtárs szerintem is szívesen deportálna... "

De csak azokat, akik túlélték a köteles beszédet

christophe 2013.12.29. 20:16:50

@grani: a parlamentimaffiozok,ellopjàk a pènzeteket,gyerekeitek jovojèt,ès csak nèztek bambàn,egymàst szidjàtok jobb,baloldalrol hablagyoltok ahelyett ,hogy vègre àlèpnètek a sok megelhetèsi(bunozi)politikus tokère.A Horvàth àdàm megprobàlt valamit,szerintem a kèt nagy parlamenti pàrt èrintett benne,legmagasabb szinteken.III/III aktàkat nyivànosàgra hozni,vagyonosodàsi vizsgàlat minden politikusra,az elmult rendszerben Bàrmilyen funkciot betolto ember politikai èlettol eltiltani,eros onszervezodo,szakszervezetek,polgàri szervezodèsek.Alacsony àfa,adoterhek konnyitèse,eros politikai pàrtoktol fuggetlen adohatosàg.Mentelmi jog eltorlèse,pàrtok finanszirozàsànak teljes àtalakitàsa,kozmèdia nulla forint.Minisztèriumi,àllamtitkàri posztok lètjogosultsàgàt felulvizsgàlni,parlamenti kèviseloi fizetès,max.minimàlbèr otszorose....

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.12.29. 20:19:49

@egyetmondok: ez is igaz, de ha internesönölli jön a kínai, akkor adott esetben végül mégis csak inkább esetleg jószerivel bazsalyog Frau Merkellel, mint a Pußta betyárjával -- keresleti konfliktus lehet, ha már

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.12.29. 20:21:08

@christophe: papoljuk mi ezt is, idáig nincs gond

christophe 2013.12.29. 20:23:42

@Magyarország jobban teljesít: Szerinted ezt ma Magyarorszàgon hànyan èrtik meg,hogy a lovè màr règ ki van talicskàzva a Kajmàn szigetekre,ès az elso hangos szora az ''urakat''menekiti a Tek,meg a parlamenti orsèg a pènzuk mellè.Tènyleg ilyen hulyèk az emberek,hogy ideologiàt gyàrtanak maffiozok korè,hogy generàcioknak a jovojèt loptàk(romboltàk) szèt az elmult,èvekben èvtizedekben?

grani 2013.12.29. 20:30:31

@christophe: ezt mind szép. Csak ki fogja végrehajtani? A Jedi lovagok?

Ludovikás Levente 2013.12.29. 20:31:00

@christophe:
"Bàrmilyen funkciot betolto ember politikai èlettol eltiltani,"

@dr kíváncsivagyok:
"Kovér elvtárs szerintem is szívesen deportálna... "

"akár a Sátánra szazavazzak orvbán ellenében "

Na tessék, egymásra talált a deportálástól rettegő sátánista, és a forradalmi igazságszolgáltatásra vágyó, így teljes a Zorbán ellenzéke

Fügöny le, vastaps, köszönjük az előadást!

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.29. 20:38:05

@grani:

Így van, az EU bukik a baloldali politikájával együtt. A kérdés az mi lesz utána: liberális kapitalizmus vagy fasizmus. Attól Félek, az utóbbi.

christophe 2013.12.29. 20:41:08

@grani: Horvàth àdàm fèlèk,màs kozèleti szereplok,nehezen de a mostani politikusok kozt is talàlni,èrtelmes,nem korrupt embereket akiknek nincs mszmp-s multjuk.Vagy tudod mit a jedi lovagok is kevesebb kàrt okoznànak..

christophe 2013.12.29. 20:44:11

@Ludovikás Levente: jaa a klubtagoknak nem tetszik,èrtheto....

panelburzsuj 2013.12.29. 20:45:41

@grani:
Slendrián vagy, Angolát és Luanda városát, továbbá Brunei Szultanátust kihagytad a jóléti demokráciákba vezető mintagyűjteményedből.

christophe 2013.12.29. 20:46:48

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: nem èrzekelem jelèt se làttom,de ha Te mondod biztos ugy van.

grani 2013.12.29. 20:48:05

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: ha nem is a 1OO%-os fasizmus, de valami hasonló.

Tüntess az orbáni diktatúra és simli ellen! 2013.12.29. 20:50:19

Hogy miért nő számomra érthetetlen,,, ennyire hülyék vagyunk?

Fideszes oligarchákkal csatázik Matyi Dezső

Közvetlenül Karácsony után borított az Alexandra könyvesbolt hálózatot és a Matias borászatot tulajdonló 45 éves Matyi Dezső, aki egyben a Pécsi Mecsek Futball Club (PMFC) 95%-os tulajdonosa (a maradék 5%-ot Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata birtokolja). Az egyszerű pécsi vásártéri könyvárusból magát Pécs legsikeresebb vállalkozójává felkűzdő Matyi Dezső, aki mára Pécs leggazdagabb és az ország egyik leggazdagabb üzletembere, régóta nem a jobboldal kedvence. Matyi kőkemény munkával vitte sikerre vállalkozását, nem kapcsolati tőkéje révén, állami, önkormányzati megbízásokból tett szert a hatalmas vagyonra. Ő maga sem egy értelmiségi, magasan képzett figura, mindössze egy érettségivel rendelkezik, ám 18 éves kora óta kőkeményen dolgozik, ha kellett minusz fokokban árulva a könyveket Pécsett a vásártéren.

Afféle plebejus vállalkozóként jól megértette magát és később szoros barátságba került már sikeres üzletemberként a pécsiek rendkívül népszerű polgármesterével és parlamenti képviselőjével a szintén plebejus Toller Lászlóval, akit a pécsiek öt választáson is kétharmaddal választottak meg. A keresztény konzervatív jobboldal igazából a fenti okok miatt sosem szívlelte, őt idegenként kezelte. A PMFC-t Dr. Toller László a PMFC korábbi elnöke súlyos balesete után 2007-ben vette át, Pécsett több száz gyermeknek biztosítva ezzel továbbra is a sportolás lehetőségét.
2009 májusában azonban Pécsett a Fidesz került hatalomra, akik szemmel láthatóan nem szívlelték a pécsi üzletembert. Bár a Fideszes városok szinte mindenhol öntötték a pénzt a fociba, Pécs városa 2012-ig semmivel sem támogatta a PMFC-t, Matyi egyedül tartotta el a csapatot, fejlesztve a létesítményeket, sportolási lehetőséget biztosítva több száz pécsi fiatalnak. Közben a De Blasio Antonio pécsi Fidesz EP képviselőhöz köthető, nézőkkel alig rendelkező vizilabda csapat sorra kapta az önkormányzati milliókat. Ezt a méltatlan helyzetet többször is említette Matyi: "Ezt a békát le kell nyelnem". Az üzletemberrel szembeni támadások az utóbbi időben fokozódtak, nemrégiben 40 milliós bírsággal sújtotta a Fidesz kormány irányítása alatt álló Gazdasági Versenyhivatal az Alexandra könyvhálózatot bírtokló céget, a Pécsi Direkt Kft-t. Feltehetőleg a végső csepp az volt a pohárban, amikor a Fidesz közeli Széchenyi Bank Matyi állítása szerint átverte őt és a megkötött fejlesztési hitelszerződést aljas módon felrúgta. A Széchenyi Bankot Fideszhez közel álló emberek irányítják és tulajdonolják.. A Széchenyi Bank 49%-át pár hónapja milliárdos összegért a magyar állam megvásárolta (közvetve a Fidesz kormány), 51%-a maradt magántulajdonban. Az 51%-os részvényes a T&T Ingatlanforgalmazó és Vagyonkezelő Zrt., amely a nagyhatalmú Fideszes Töröcskei Istvánhoz, az Államadósság Kezelő Központ vezetőjéhez köthető.

Matyi Dezsőt ezenfelül a Pécsett bűnrosszul teljesítő pécsi Fideszes önkormányzat is rögtön betámadta, miután Matyi bejelentette, hogy a kisebbségi tulajdonos önkormányzatnak adja át a PMFC-ben lévő teljes részesedését. A korábban Euroliga bronzérmes női kosárlabdacsapatot sikeresen szétverő Páva, Hoppál, Csizi trió vezette pécsi Fideszes önkormányzat is érdekes nyilatkozatot tett közzé, melyben felszólítják Matyit a PMFC teljes könyvelésének és összes szerződésének azonnali bemutatására. Forrás:csakfoci.hu Összefoglalva, Matyi Dezső és az ellenérdekelt felek közötti háború végkimenetelét nagyban befolyásolhatja a közelgő 2014-es választások végeredménye. Attól lehet tartani, hogy nem csak a nagy múltú pécsi klub lehet az áldozat, hanem maga Pécs városa is. Fontosabb a pár embert érdeklő felcsúti Puskás Akadémia FC és annak milliárdos Orbán stadionja mint a PMFC és kell két kieső is nem? Persze a mai világban egy Nemzeti Könyvesbolt hálózatot sem tartunk elképzelhetetlennek. Talán ez irányba mennek a dolgok? Hamarosan látni fogjuk . . .

Ez a „nemzeti”, sunyi,aljas Fidesz, de már elég volt belőlük!

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.12.29. 21:03:19

@Orbán ad pénzt a pécsi focira,mert jön a választás: Én is tartok a nemzeti könyvesbolttól, Alexandra helyett Anakonda lesz hamarosan a plázákban

explanatus 2013.12.29. 21:34:08

@grani: „Gazdaság kell, vállalkozó emberek, alacsony adók, kis állam és kőkemény vadkapitalizmus.” Az elmélet után kis gyakorlati tapasztalat. Nemrég meghívtak valahova, hát elmentem. A helységjelző tábla alatt egy másik táblán --Európai falu-- felirat állt. Az Európai falu központja felé haladva néztem hol lelem meg az európaiságot, amikor egyszer csak megjelent előttem egy zsebkendőnyi tér képében. Távolsági buszmegálló, mögötte ledíszkövezett terecske. Túloldalon bolt. Nem, kijelölt gyalogátkelőhely, olyan európaias, hogy szigettel meg forgalomlassítóval védve a gyalogosok, meg táblával, no olyan nem volt, nem csak itt nem, hanem az Európai falut átszelő főút teljes szakaszán nem. Rég látott barátaim felé lekanyarodva az Európai falu mellékutcáin szembe jött velem a valóság. Kátyú, kátyút követett. Az út széli árkokban állt a víz. Később megtudtam az átereszeket azóta nem tartják karban, mióta pár helyen az árkokat annyira feltöltötték, hogy fűnyírózni lehessen. Este, a még megmaradt vendéglátóhelyek (kocsma) egyikébe ment aztán teljes pompájában csillogott a tér. Néhány valóban szép térvilágító lámpa öntötte fénybe a teret.

Gazdaság kell: Biztosan van az is, mert a traktorok felhordta sár az úton erről tanúskodott.
vállalkozó emberek: azt mesélték azok is jócskán vannak, mert sokan dolgoznak külföldön
alacsony adók: ebben valószínűleg európai átlagot meghaladóan bővelkednek itt is
kis állam: egy községben nem futja nagyra
kőkemény vadkapitalizmus: az is van, úgy hívják közmunka (vagy ezt kapod, vagy semmit)

tisztapista 2013.12.29. 21:38:12

@Magyarország jobban teljesít: "Már a "blank" repülőjegyek is megvannak, a pénz meg már ott van."

A pénz még csak "blank" sorszámozatlan módon. És még a fémcsík is hiányzik belőle.

Csak hogy hűek maradjunk a hüjeségedhez. Blank repülőjegy, hát persze...

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.12.29. 22:05:01

@tisztapista: Mi érdeked fűződik ehhez?

Szerinted a politikusok nem magánosítanak közpénzt?

tisztapista 2013.12.29. 22:19:20

@Magyarország jobban teljesít: "Mi érdeked fűződik ehhez?

Szerinted a politikusok nem magánosítanak közpénzt?"

Kezdem a 2. kérdéssel: DE, magánosítanak. Korrupció van, ehhez kétség nem fér. Mindenki lop aki odakerül, kivéve persze engem. Nem is kerülök oda.

Mi érdekem fűződik ehhez?

A két korrupt banda közül azt támogatom, amelyik az én szájam íze szerint korrupt. Sorolom:
- Magyar mutyit támogat, és nem külföldi multit.
- A külföldnek való eladósodás helyett a hiány lenyomására törekszik, akár a külföldi multik különadóztatásával.
- Nemzeti ideológiát nyomat, és nem az internacionalista buzikampányt.
- Inkább patrióta, mint eurokrata.
- Néhány dolgot állami kézbe vesz (a fejlett NYUGAT államaihoz hasonlóan), és nem magánosít ész nélkül.
- És a többi

Ja, és végszónak egy fájdalmas dolog: ha ezt a szavazók többségének támogatásával teszi, akkor az onnantól nem is korrupció.

_most_ 2013.12.29. 22:31:18

@tisztapista: szép, az egyszeri jobboldaliaknak egy kis nemzeti mázzal még mindig mindent le lehet nyomni a torkukon :D

biohouse 2013.12.29. 22:36:08

Kedves Péter!

Szívesen vennék egy olyan elemzést, amely arról szól, hogyan sikerült vadonatúj pártoknak a hatalomba (vagy csak parlamentbe) kerülniük Európában.
Rendszeresen olvasok újságot , de valahogy ezek elvesztek a múlt homályában. Talán szlovén és holland területen kutakodnék, ha most lenne idő utánanézni dolgoknak és lenne olyan politológusi érzékem, hogy ezeket analizáljam és a magunk javára stratégiát dolgozzak ki.
Az biztos, hogy kell egy új politikai erő, és az egyszer nagyot fog kaszálni, és még az se biztos, hogy 2018-ig kell rá várni.

Deepblue Noir (törölt) 2013.12.29. 22:36:53

@_most_:

elég sokuknak igen.mennek, szavaznak a fideszre, vagy a jobbikra.

christophe 2013.12.29. 22:40:48

@biohouse: egyetèrtek Veled teljes mèrtekben,kva nehèz dolguk az egyszer biztos..

egyetmondok 2013.12.29. 22:52:11

@HaFr:
Persze,hogy Frau Merkel,és nem a mi pusztai,hibátlan barbárunk,ahogyan Móricz megírta őt,és milyen régen.
A kínai legitim,erős hatalmat keres partnerként,nem naaaagy országot,hanem erős legitimitást,amelyet ők otthon megtalálni vélnek a konfuciánus moralitásban,amely tényleg nagy történelmi kísérlet. Az igen,az már valami: hogyan lehet abból összerakni a sikeres kapitalizmushoz szükséges jogbiztonságot ? Sikerülhet is talán.

S hogy ehhez hogyan jön e pozsgays népinemzeti cucilista marhaság,a betegen hazug posztkádári jóléti állam előbb-utóbb minden magyarnak gondtalan megélhetést ( teljesítmény nem köll csak a szavazat)ígérő elmebajával ?

Hát pont úgy,ahogy Frau Merkel virágzó nyugati kapitalizmusának Mercedes Benz AG-ja Széles elvtárs Ikarusához. Ki is Kína partnere ?

Sírköves Slomó 2013.12.29. 23:06:34

@grani: OK. Nem holnap kell a dolog, de elő kell készítenem a partraszállást.

ostvan2 2013.12.29. 23:15:28

@tisztapista: Nem tetszett, amikor a rendszerváltás című privatizációnak nevezett "tulajdonosváltozások" módja. Aztán rájöttem, hogy az új gazdák - jól-rosszul - de megpróbálják működtetni a megszerzett javakat. Sajnos, ma azt látom, hogy ma is magánosítják a közvegyont, de amit magukévá tettek, az nem itthon végzi a jólét megteremtését. Más országokat, más népeket gazdagítanak.
Nos, nekem meg emiatt a mostani rendszer teljesen elfogadhatatlan.
Amit leírtál, hogy neked milyen szempontok fontosak, amikor választasz, szóval arról az jut eszembe, hogy a leginkább szuverén életszemléletű ismerőseim mind hajléktalanok, míg a (saját erejükből, nem állami hátszéllel) sikeresek kivétel nélkül együttműködnek a környeztükkel, szomszédaikkal, magukhoz hasonló vállalkozókkal.
Szóval én meg nem akarok oda tartozni, ahol a "büszkesége megvan, de gatyája csak egy van".

Sírköves Slomó 2013.12.29. 23:18:46

@ostvan2: 'Sajnos, ma azt látom, hogy ma is magánosítják a közvegyont, de amit magukévá tettek, az nem itthon végzi a jólét megteremtését. Más országokat, más népeket gazdagítanak.
Nos, nekem meg emiatt a mostani rendszer teljesen elfogadhatatlan.'

Nézd meg nem magas e a lázad tesó. Vagy 4 éve nem olvasol?

grani 2013.12.29. 23:43:41

@_most_: A szuper-intelligens szocialista balliberálisnak bezzeg nem. Ezért választották meg a sík hülye Demszkyt négyszer és a kakaóbiztos nagyon marhákat háromszor. Csak egy kis maszlag kellet az igazi demokráciáról, a jogállamról és a náci veszélyről és már csápoltak. Na hagyjuk, ti se vagytok a közönség kedvencei :)

2013.12.29. 23:45:47

@grani: Szerintem álomvilágban élsz. Persze. Moszkva, az igen! Az fejlődik! Ja, hogy van honnan, és miből? Kicsit buta gondolat, hogy összeveted a "nyugati " országokat, Oroszországot és Magyarországot. Nomeg az is, hogy a nyugat kizsákmányolt gyarmata lenne...
Hülyeség. Korábban az oroszé volt, előtte a fitzeké, mégelőtte a labancé...
Magyarország, mint gazdasági világhatalom... ne röhögtess.

2013.12.29. 23:47:54

@Sírköves Slomó: Nézd meg nem magas e a lázad tesó. Vagy 4 éve nem olvasol? "
Az, hogy a közgépet tömik pénzzel, nem azt jelenti, hogy a vagyon magyar marad...
Ezt benézted. Egyébként kikkel is kötött a kormány stratégiai megállapodást? Fel tudnád sorolni?

tisztapista 2013.12.29. 23:52:03

@ostvan2: "míg a (saját erejükből, nem állami hátszéllel) sikeresek kivétel nélkül együttműködnek a környeztükkel, szomszédaikkal, magukhoz hasonló vállalkozókkal.
Szóval én meg nem akarok oda tartozni, ahol a "büszkesége megvan, de gatyája csak egy van"."

A Nemzeti Együttműködés Rendszere (NER) is együttműködésen alapszik. Szó nincs itt állam hátszélről, hanem itt arról van szó, hogy együttműködöm környezetemmel (barátaimmal, volt koleszos társaimmal), és a magamhoz hasonló vállalkozókkal. Arról nem tehetek, hogy az elmúlt évek során a barátaim pozíciókba kerültek, és a kérhető baráti szívesség mértéke kissé megnőtt.

2013.12.29. 23:56:46

@tisztapista: - Magyar mutyit támogat, és nem külföldi multit.
- A külföldnek való eladósodás helyett a hiány lenyomására törekszik, akár a külföldi multik különadóztatásával.
- Nemzeti ideológiát nyomat, és nem az internacionalista buzikampányt.
- Inkább patrióta, mint eurokrata.
- Néhány dolgot állami kézbe vesz (a fejlett NYUGAT államaihoz hasonlóan), és nem magánosít ész nélkül.
- És a többi

Ja, és végszónak egy fájdalmas dolog: ha ezt a szavazók többségének támogatásával teszi, akkor az onnantól nem is korrupció. "
Van baj a fejedben, rendesen. De így vagy ner kompatibilis.
A külföldi multit ugyanúgy támogatja: Bosh, Audi, Mercedes , Coca Cola....
Igaz, ha a magyar mutyit támogatja, az azért jobb. Miért is? Ja, mert ... nem lesz munkahely belőle, mert a lenyúlt vagyon nem hasznosul, hanem külföldi bankszámlán landol, ...
Külföldi eladósodás HELYETT??? Ja, nem tudtam, hogy a TEMPLETON magyar!Te tényleg annyira hülye vagy, hogy nem látod, a tőzsdén eladott magyar államkötvény külföldi eladósodás???
Nemzeti ideológia... ezzel semmi gond nem volna, ha tényleg nemzeti lenne, de leginkább önigazoló ideológia. Néha ez, máskor épp az ellenkezője...
Patrióta??? Aki Oroszországnak ajánlja fel az országot? Mert Kínának nem kellett?
Nem, nem úgy veszi állami tulajdonba, mint a nyugati országok. Tudod, akkor kell állami kézbe venni egy népgazdasági területet, amikor a piac nem képes vagy nem hajlandó ellátni.

2013.12.29. 23:58:03

@tisztapista: Arról nem tehetek, hogy az elmúlt évek során a barátaim pozíciókba kerültek, és a kérhető baráti szívesség mértéke kissé megnőtt."

Óh, az ártatlan korrupció diszkrét bája!

Sírköves Slomó 2013.12.29. 23:58:37

@Könnyen elkaptuk, uram!: A Közgépet az előző rezsim is tömte, nem 3 milliós kft. volt 2010ben. És nem külföldön építget, ugye.

Mi is a stratégiai megállapodás?

Sírköves Slomó 2013.12.30. 00:00:36

@Könnyen elkaptuk, uram!: 'Van baj a fejedben, rendesen. De így vagy ner kompatibilis.
A külföldi multit ugyanúgy támogatja: Bosh, Audi, Mercedes , Coca Cola....
Igaz, ha a magyar mutyit támogatja, az azért jobb. Miért is?'

Amikor a külföldi tulajdonú liberó sajtó elkezd vinnyogni, akkor abból már tudható hogy jó irányba mennek a pénzek, tőlük és megbízóiktól elfele.

tisztapista 2013.12.30. 00:13:03

@Könnyen elkaptuk, uram!: "Van baj a fejedben, rendesen."
Persze.

"De így vagy ner kompatibilis."
Persze.

"A külföldi multit ugyanúgy támogatja: Bosh, Audi, Mercedes , Coca Cola...."
De a bankok, távközlési cégek és a közműszolgáltatók már nincsenek annyira megtámogatva.

"Külföldi eladósodás HELYETT??? Ja, nem tudtam, hogy a TEMPLETON magyar!Te tényleg annyira hülye vagy, hogy nem látod, a tőzsdén eladott magyar államkötvény külföldi eladósodás???"

De, látom. Csak Templeton nem pofázik bele a gazdaságpolitikánkba, mint az IMF, és nem hoz a nyakunkra újabb eladósodásért cserébe "gazdaságélénkítő" csomagot - mint ahogyan az EU és IMF a spanyolokkal tette.

"Nemzeti ideológia... ezzel semmi gond nem volna, ha tényleg nemzeti lenne, de leginkább önigazoló ideológia. Néha ez, máskor épp az ellenkezője..."
Nincs bajom az önigazolással, csak a képmutató kereszténykedéssel - már aki tényleg képmutatásból teszi. Egyébként a lényeg, hogy családvédelem van, a homokosok pedig nincsenek agyontámogatva.

"Patrióta??? Aki Oroszországnak ajánlja fel az országot? Mert Kínának nem kellett?"
Még a szűzmáriának történt felajánlásról sem hozott senki soha hitelt érdemlő bizonyítékot, kíváncsi vagyok, hogy neked milyen érveid vannak az oroszoknak illetve kínaiaknak történt felajánlkozásról?

"Nem, nem úgy veszi állami tulajdonba, mint a nyugati országok. Tudod, akkor kell állami kézbe venni egy népgazdasági területet, amikor a piac nem képes vagy nem hajlandó ellátni."

Így van. A piac nem képes ellátni a Dojcsetelekom piaci területét, ezért kellett állami tulajdonba venni. A francia állam tulajdonában lévő közműcégekről már ne is beszéljünk.

tisztapista 2013.12.30. 00:23:52

@Könnyen elkaptuk, uram!: "Óh, az ártatlan korrupció diszkrét bája!"

Nincs szó ártatlanságról, se diszkrécióról. Ne értsük félre egymást, ez egy piaci harc.

Drága EU-s barátaink "önzetlenül" gyötörnek minket az "esélyegyenlőség" és "átláthatóság" örve alatt, de ezzel csak azt akarják elérni, hogy az ő nemzetük cégei kapják a közbeszerzési megbízást, és ne a magyar kormány haverjai.

Én mindaddig körömszakadtig támogatom a barátaim munkához juttatását (akár közbeszerzések - feltűnt, hogy EU-s szabályok alapján megy? - ügyes megnyerésével), amíg a munka el van végezve.

Ha a barátom viszont nem végzik megfelelő minőségben a munkát, akkor lecserélem őket másik barátaimra.

A külföldi vállalkozó hoppon marad, a magyar vállalkozó munkához jut. Aki pedig mutyiról, korrupcióról pofázik, annak jusson eszébe élelmiszeriparunk tönkreverése, szőlőtőkéink kivágása, és az elmúltnyolcévesek és elődeik asszisztálása ezekhez. Már éppen elég szenvedtünk a külföldi érdekekért, itt az idő, hogy most ők szenvedjenek. De bánom is én, hogy szenvednek-e, nekem az számít, hogy a hazai vállalkozóknak jobb legyen.

grani 2013.12.30. 00:32:01

@Könnyen elkaptuk, uram!: MO mint gazdasági nagyhatalom? Mondtam én ilyet? MO legfeljebb abban válogathat, hogy melyik nagyhatalomnak nyaljon. Vagy ha teheti többnek is. Sajnos az a történelmi tapasztalat, hogy amelyik oldalra eddig a magyarok álltak, az bizony elég hamar befuccsolt. Legutóbb a SZU most meg az EU áll közel hozzá. Nem lenne jó megint a végsőkig kitartani.
Szóval, handabandázni meg hadoválni lehet, de attól még csóró és eladósodott nyomortanya marad az ország. A népgazdaságot emlegetni meg egyenesen anakronizmus, ha tudod mit jelent, mert nem biztos, hogy tanították a FOXIMAXI egyetemen :)

_most_ 2013.12.30. 00:52:05

@tisztapista: értem, lényeg, hogy te és a ner kompatibilis haverjaid jól járnak, így már érthető miért lettél fidesz kollaboráns, a pénzért, köze nincs a nemzeti érdekekhez

Demis Castro 2013.12.30. 01:09:36

@tisztapista: Akkor utaltasd a fizetésedet egyből a Lajosnak. Ő egy echte hazai vállalkozó, akinek a vállakozása nagyjából abban áll, hogy tőled lop. Tehát logikus, ha hagyod, hogy simán lenyúlja a pénzedet, így akkor nyilván a nyugati mocskosimperialistakapitalista kurvára fog szenvedni. Nem lennék most a helyükben!

Neked meg a gyerekeidnek viszont nyilván jó lesz nagyon - vagy ha nektek nem is, de legalább a Lajosnak...

Berzengő 2013.12.30. 04:44:03

@tisztapista: "Még a szűzmáriának történt felajánlásról sem hozott senki soha hitelt érdemlő bizonyítékot, "

A fene nagy nemzeti keresztény melled ilyenkor is büszke? Vagy ilyenkor Dobó Iistván, a Hunyadiak is komcsilibsizsidók lesznek akik az igaz magyarab jövő ellenségei?

~~~~~~~~
propeller.hu/itthon/2538545-kastelyokat-korhazakat-arult-kuvaitban-szijjarto

Az államtitkár arról is tájékoztatta a beruházási hatóság vezetőjét, hogy Magyarországon eladó tizenegy nagy történelmi építmény.

"E kastélyok, amelyeket gazdag családok építtettek, két-háromszáz évvel ezelőtt, valódi magyar örökséget jelentenek, és befektetési lehetőséget kínálnak" - mondta.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

na4 2013.12.30. 06:57:33

Bukás előre programozva. No nem a választási bukás, hanem az egész rendszer bukása. Egy darabig még el lehet így lavírozni, de csak vegetálásra fogja futni. Aztán csőd. Nem is a Fideszről beszélek, hanem az országról.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.12.30. 08:18:24

@tisztapista: Nos rendben. Így is fel lehet fogni. Meg lehet elégedni ennyivel. Ha a pénzed ellopását bekötik nemzetszínű szallaggal, akkor már nem is baj. Én kicsit máshogy látom, és úgy gondolom, hogy a fidesz nem azért kapott 2/3-ot, hogy még magasabb szintre emelje a lopást, mint ahogy az mszp tette.
Az mszp egyes politikusai lopták a közpénzt, és ezért nem kaptak büntetést. Ez nagy baj. Ehhez képest a fidesz intézményesítette, sőt legalizálta a dolgot (state capture), ráadásul nem csak a közpénzből garázdálkodik, hanem a versenyszférába is belepiszkál, hogy helyzetbe hozza a klientúrát, tehetségtől függetlenül. Én ehhez nem tapsikolok, te igen. Nem baj.

toportyánzsóti 2013.12.30. 08:33:34

Narancslufi hámozásnak nem rossz,kár hogy a közvéleménykutatások lórépát sem érnek ha fityusz van kormányon.Most lesz 2 éve,hogy élő istenünk királylépcsőn sunnyogott el az Operaházból zsebében pár lépcsődísszel...Ezeréves gránitját azóta 5-ször tákolták,leégeti csak a jobboldalt ez az analfabéta tolvaj hazug csürhe,akik Magyarországot éltanulóból sor végén kullogóvá süllyesztette,nemzetközi jóhírét tönkretette.

lenoardo999 2013.12.30. 08:48:18

„…az EU nem tudja érvényesíteni (mert maga sem tartja elég fontosnak) a nyugati civilizáció értékrendjét Magyarországon, fontosabb neki a gazdasági kulcsmutatók biztosítása és a politikai rend.”

Nekem nagyon nem jön be a szerző folytonos nyugati civilizációs rajongása. Mit rajong egy bennszülött azért, hogy odamennek az ún. civilizáltak és lepusztítják a gyarmatot? A nyugati civilizáció alapvető értékrendje pont ellentétes azzal a szándékunkkal, hogy mi is oda szeretnénk tartozni. Ez alapvetően nem Orbánon múlik. A zelmúltnyolcévben sem tartoztunk oda. Legvilágosabban Cameron fogalmazza meg: korlátozott számban mehetünk hozzájuk utánuk mosogatni, a tízmilliókért képzett orvosainkat szeretettel várják, a többiek dögöljenek meg otthon, de az éhhalálig azért az ő termékeikkel jussunk el. Ez az a civilizációs üzenet, és hozzágondolhatjuk a mögöttes értékrendet, amiért kellene rajonganunk? A demokrácia korlátozása kezdettől fogva odakint nyugaton történik.

Mert egyébiránt lehet, hogy Orbánék kihúzták a talajt néhány ezer rendkívüli innovációkat alkalmazó trafikos alól, de arról ne feledkezzünk meg, hogy az idetelepült multinacionális vállalatok alig hagytak valamit a magyar iparból. Ráadásul szinte kizárólag egymással kereskednek. Egyetlen új Tesco környékén százával mennek tönkre a kiskereskedések. A válság meg csak arra volt jó, hogy a multik még elvettek 10-15%-ot a hazai iparokból.

Lexa56 2013.12.30. 09:05:39

@lenoardo999: és közben a sokat szidott multik termelik meg az export jó részét meg a hazai GDP jó részét is. És nem zsebbe fizetik a dolgozóikat TB nélkül, mint az istenített itthoni vállalkozók óriási többsége ... akik az itthoni nyereségüket ugyancsak nem itthon kamatoztatják hanem adóparadicsomokba mentik. Biztos hogy ez az, ami előrevisz?

panelburzsuj 2013.12.30. 10:33:59

@lenoardo999:
Úgy teljes a kép, ha azt is leírod, hogy az orosz, kínai, arab stb. kapcsolatok milyen előnyöket kínálnak a nyugati gyarmatosítási modellhez képest.

panelburzsuj 2013.12.30. 10:59:52

@panelburzsuj:
Különös tekintettel arra a körülményre, hogy pl. grani kommenttárs tanúságtétele szerint a nyugatot uraló puhány jótékonykodással szemben "keleten" nyers és brutális kapitalista eszmék virulnak.

tamas11 2013.12.30. 11:13:39

@panelburzsuj: @lenoardo999:
Meg azt is tekintetbe kéne vennie leonardo999 -nek, hogy a cora, Bricostore, Mc Donalds stb helyáén az Óbuda Tsz elhanyagolt földjei áltak, és reménytelen volt úrrá lenni a virtuális gazdátlanságokon.
Legfőképpen pedig, hogy a történelem nem ismer feltételes módot.

egyetmondok 2013.12.31. 00:21:33

A korlátozott demokráciát nem szabad stabilizálni,talán ez a helyzet Hafr.
Addig maradnak hívei.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.12.31. 00:44:10

@egyetmondok: nem is TUD stabilizálódni -- nem jön létre egyensúlya a mai versenykörülmények között, pl ezt nem érti ez a bagázs

Lexa56 2013.12.31. 07:53:15

Hát azért jó darabig el lehet húzni a szenvedést, ld. Argentínát, amely az USA-val összemérhető gazdasági hatalom lehetett volna a természeti adottságai alapján. Ott már beérett a rezsicsökkentés gyümölcse, ld. a híreket az áramszünetekről a kánikulában. A perónista kormány persze a villamos műveket okolja - úgy látszik ott még van elég hülye magáncég, aki ilyen környezetben is vállalkozik. Nálunk mire ez bekövetkezik, már minden a Simicska-klán kezében lesz, nem lesz kire mutogatni. Akkor majd a kígyó harapdálhatja a saját farkát ...

egyetmondok 2013.12.31. 10:14:23

@HaFr:
Na jó,de mi van ha a srácok - és velük őszintén nagyon sok ember itt - őszintén elhiszik,hogy a gazdasági válság olyan politikai válságot hozott,amelyben nem lehet másként haladni,mint korlátozott demokráciával (amely persze inkább korlátozott jogállamot,alkotmányosságot jelent,s nem annyira a demokrácia korlátosságát)?
Akkor az van,hogy ők pont az egyensúly elérése,megteremtése lényeges céljára fognak hivatkozni,amely lehetőséget,esélyt a "versenykörülmények" bontottak meg: itt van a tartalma a "nyugati kapitalizmus megbukott" szövegnek,nemde.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.12.31. 10:25:29

@egyetmondok: Persze, ez a fázis még előttünk van. Egy cseppet sem unortodox módon, mondanom sem kell.

egyetmondok 2013.12.31. 10:48:40

@panelburzsuj:
Erre a következtetésre,hogy keleten nyers és brutális kapitalista eszmék virulnak, nem nehéz jutni. Grani kommertárs is,és a magyar jobboldalon de mennyien,úgy hiszik,hogy ha egyszer a kapitalizmus nyers és durva,akkor ahhoz a legjobban "illik" egy nyers és durva állami hatalom.
S ha megnézik az orosz vagy a kínai államot, látják annak durvaságát,nyersességét,oszt jónapot...kész a hihetetlen tévedés: elég olyan államot csinálni,nyerset,durvát,oszt lesz jó kapitalizmus is.

egyetmondok 2013.12.31. 10:51:27

@HaFr:
Ez a fázis van,most zajlik. Erre már nem kell várni Hafr,ez létezik.

DrGehaeuse 2014.01.04. 13:26:29

Igen Béndek Úr! Jól teccik sejteni, az álbaloldal a háttérben összejátszik a fityiszorbánnal, hogy hosszabb távon biztosítsák az lqrt rendszerváltás haszonélvezői érdekében a jelenlegi parlamenti partelitek váltógazdálkodását. Én ezt már 2007 óta gyanítottam (a 2006-os sajnálatos események utáni sima konszolidáció láttán), de 2010 óta egyre nyilvánvalóbb bizonyíték erre az álbaloldal működése a klf. fityiszmutyikkal kapcsolatban.

DrGehaeuse 2014.01.04. 14:08:07

@Magyarország jobban teljesít: Sajnos így van. Ránk fog omlani. Ezért kell újraépíteni a valódi civil közösségeinket. Munka és felelősségvállalás alapjain.

2llkedő 2014.01.04. 14:44:03

@DrGehaeuse: "Ezért kell újraépíteni a valódi civil közösségeinket. "

Már van egy civil összefogás.
süti beállítások módosítása