1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2013.12.18. 09:23 HaFr

Miért hanyatlunk még legalább e század végéig?

Összegyűjtöttem, amit az ország tíz mélyen rágó bajának (stratégiai hiányosságának) érzek -- a tíz az jó szám --, lehet szemezgetni, hozzátenni (elvenni). Ez az általánosságról, a párlatról, a közösségről szól, amelyeknek itt látjuk az eredményeit magunk körül -- nem a kivételekről.

1. Önképünk töredékessége -- javarészt önfelmentő és öntetszelgő, kisebb részt szélsőségesen önmegvető, cinikus elemekből összegyúrva. Eredmény: önreflexió radikális pontatlansága, önazonosság hiánya.

2. A sértődékeny nacionalizmus eluralkodása a versenyképes patriotizmus helyén. A nemzeti kultúra bezárkózott, a nemzeti voltunk kirekesztővé vált. (Holott a nagyjaink sosem voltak nacionalisták. A silányság, az ostobaság és az önzőség ellenben biztosan megismerszik a nacionalizmusról.)

3. Közösségépítő, normateremtő individualizmus (autonómiák) összekeverése az atomisztikus társadalmakat éltető, önző egoizmussal. Az előbbi szidása, az utóbbi megvalósítása.

4. Képzelőerő, szisztematikus cselekvés és kooperáció helyett álmodozás, nagyotmondás, konfliktusmenedzsment. Felelősségvállalás helyett önfelmentési stratégiák. Tanulni vágy helyett uralkodni vágy. Közjó helyett a magánjavak egyensúlytalansága. Kollektív cselekvési problémák megoldása helyett a problémák eltolása, elmélyítése vagy újrateremtése. Inspiráltság helyett irigység.

5. Az (előbbiek miatt is) gyenge szociális kompetenciák és politikai kutúra miatt nagyon torz politikai értékrend és visszatérően sikertelen politikai döntések társadalmi szinten, ennek következtében egy nagyon gyenge, országrontó politikai "elit" újratermelése már legalább egy évszázada.

6. Állam- és ideológiaelvűség "kurucsággal" megpöttyözve (a közösség befolyásolásáról való lemondás, cinizmus, agresszió, bizalom- és szolidaritáshiány, fair társadalmi viszonyokban való érdektelenség, naiv biztonsághit, a társadalmi-gazdasági összefüggések nem ismeretét pótló csodavárás, tekintélytisztelet, esetenkénti lázadással kompenzált passzivitás/szervilizmus) szemben a kiszámíthatóan működő, részvételi alapú polgári intézmények, a jogrend és a másik ember tiszteletével (amit hiába keresnénk).

7. Európa és a világ iránti érdektelenség, a nyugati civilizáció iránti közöny.

8. Az önbecsülés, a minőség és a hatékonyság fogalmainak nem ismerete.

9. Az előbbiek miatt a modern történelmünk nem más, mint elkerülhetetlenül visszatérő társadalmi válságok sorozata -- szemben az örökös történelmi nagyságunkat sugalló minimum buta, legtöbbször azonban kiszámítottan aljas propagandával. Az idáig sorolt bajok kiküszöbölésének nincsen meg a stratégiája, ezeken úrrá lenni belátható időn belül képtelenek leszünk.

10. A 21. század végén az ország relatíve még rosszabb állapotban lesz, mint ma.

64 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr695697508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Carmichael 2013.12.18. 09:58:19

11. Alacsony önértékelés, sokszor nagy önvédő ego-val párosítva, ami irigységhez és a "dögöljön meg a szomszéd tehene is" effektushoz vezet.

Bár részleteiben szerepelnek ennek elemei a többiben.

Esetleg
12. Az elvégzett munka mennyiségének és a ráfordított időnek az istenítése szemben a munka eredményességével. A hatékonyság azért elégtelen szó itt, mert nem csak azzal van baj, hogy jól csinálunk-e dolgokat, hanem hogy a jó dolgokat csináljuk-e?

Ami az igazán szomorú ezt a listát megszemlélve, hogy a mai folyamatok mind az ellen hatnak, hogy bármilyen változás következhessen be pozitív irányban, úgy személyes, mint nemzeti szinten (pl. oktatás).
Nem könnyű egy ilyen ellenálló és/vagy ellenérdekelt környezetben ezekben a kérdésekben - saját erőből - fejlődni...

panelburzsuj 2013.12.18. 11:28:04

28.

„Végső rendelkezést tennék: de hát minek?
Nem igen van: miről. S ha volna sincs: kinek.
Nem hagyok örököst... csak egy hű cselédet:
Azt kötöm szivedre - - meg a magyar népet.”
„Szeresd a magyart, de ne faragd le” - szóla,
„Erejét, formáját, durva kérgét róla:
Mert mi haszna símább, ha jól megfaragják?
Nehezebb eltörni a faragatlan fát.”

29.

Ezt mondván, sohajtott és visszahanyatlék;
Jobbkeze a király kezében maradt még,
Szeme sem fordult el, csak nézett keményen,
De mint a szarué, olyan lett a fénye.
A király pediglen így felelt szavára:
„Hogyne lenne gondom az öreg szolgára?
S a magyart, a népet, mikor nem szerettem? -
Birodalmát három tengerig vetettem.

30.

„Mindig abban jártam, fáradék is bezzeg,
Hogy magyar népemnek hírt-nevet szerezzek,
Hogy megsüvegeljék békében, csatáin,
Kívül is, belül is országa határin;
Nem dicsekszem evvel - nem is azért mondom...
Istenem! de hát azt kell-e igazolnom
- És kivált előtted (hisz mi tudjuk ketten) -
Hogy a magyar népet mily igen szerettem?

31.

„Vagy hát nem szeretet volt, hanem gyülölség,
Hogy simítni kezdtem a nemzet erkölcsét,
S azt akartam, hogy a népek dísze légyen,
Kivel becsületet valljak és ne szégyent?...
Hajt az idő gyorsan - rendes útján eljár -
Ha felűlünk, felvesz, ha maradunk, nem vár;
Változik a világ: gyengül, ami erős,
És erős lesz, ami gyenge volt azelőtt.

32.

„Hajt az idő, nem vár: elhalunk mi, vének,
Csak híre marad fenn karunk erejének:
Más öltőbeli nép, más ivadék nő fel,
Aki ésszel hódít, nem testi erővel.
Ím az ész nemrég is egyszerű port talált,
Mely egész hadakra képes szórni halált;
Toldi vagy nem Toldi... hull előtte sorban:
Az ész ereje győz abban a kis porban!”

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.12.18. 11:41:21

@panelburzsuj: Nagyon szép vívódás, sok 'talán' meg 'is' -- még a 19. sz. derekán, amikor a legjobbak voltunk.

Lexa56 2013.12.18. 11:51:12

Betegségtudat nélkül nincs gyógyulás
Bűntudat nélkül nincs bűnbánat
Bűnbánat nélkül nincs üdvösség
Sem egyénileg, sem nemzeti szinten
Ezért marad érvényben a 10. pont, de azt én már szerencsére nem érem meg.

egyetmondok 2013.12.18. 11:54:07

Micsoda szellemi próbatétel e tíz pont józan tudomásul vételét követően mégis megpróbálni politikai pártként arra programot ajánlani, hogy egy egészen más állam álljon ennek a tízpontos társadalomnak a rendelkezésére.
Ezt érdemes csinálni,nem is vitás, hiszen:

"Ha a magyar nemzet valóban egy tisztán jobbágyszellemű, nyájszerű, a felelősség kérdését uraira és megszállóira toló társadalom, akkor nem érdemes a felelősségvállalásról beszélnünk, s ha felvetjük, el fogja utasítani. De én nem hiszem, hogy a magyarság a nyájszerűségnek s az elnyomottságnak ezen a mélypontján állott volna s állana. Bármennyire is nem tudta az utolsó száz esztendőben a maga felemelkedésének az igazi útját megtalálni, közben szüntelenül és nagyon tudatosan kereste azt, és a nagy szellemeknek nem kis száma járt az élen ebben a keresésben. S bármennyire elkeserítően éreztük is azt a zsákutcát, amibe a magyar politikai és társadalmi fejlődés az utolsó évszázadban, különösen az utolsó évtizedekben, leginkább pedig a második világháború folyamán beleszorult, újból meg újból vártuk és reméltük, hogy végül mégis adódik valami, ami kiváltja azt a jobbat, amitől úgy éreztük, hogy nem pusztult el teljesen." (Naná,hogy Bibó.)

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.12.18. 11:57:12

@egyetmondok: A remény marad. Az aprómunka lehetősége adott.

panelburzsuj 2013.12.18. 13:01:14

@HaFr:
Évre pontosan észerejegyőz+100:

"Bármennyire is nem tudta az utolsó száz esztendőben a maga felemelkedésének az igazi útját megtalálni, közben szüntelenül és nagyon tudatosan kereste azt, és a nagy szellemeknek nem kis száma járt az élen ebben a keresésben."

Mi a ménkűt keresgéltek még további száz évig a "nagy szellemek"?

(Egyébként nem vagy kicsit optimista a még további 80-90 év "nemzeti" szuttyogási lehetőség megelőlegezésével? Fönnmaradhat ennyi ideig a jelenlegi európai seegyesülés, seszéthullás állapot? Gondolod, hogy az atlanti és az orosz birodalom közötti "gyűrődési zónában" még egy évszázadot lehet vígan aladárkodni és alibizni? ... )

almodhi 2013.12.18. 13:48:05

A 10. pont "szellemiségét" értem, de 87 év az nagy idő. Az alatt még stabil viszonyok között is (tehát pl. Nagy-Britannia a 18-19. században) is nagyon sok minden történhet. Én optimistább vagyok. Egy kicsit :-).

toportyánzsóti 2013.12.18. 15:57:06

Olajat kéne találni a talpunk alatt,anélkül ezek a Mr 20%-ok pár éven belül csődbe jutnak,persze ha valaki az ügyészségtől rájuk borítja a szaros bilit,nyaralni már a Csillagban fognak.

na4 2013.12.18. 16:05:13

Jó diagnózis - menekülni innen!

Saga 2013.12.18. 16:22:53

Az általános kórkép a "tanult tehetetlenség".

Tudom, hogy ahhoz, hogy a beteget meg lehessen gyógyítani, először diagnózis kell, de nagyon szeretnék már látni egy terápiás tervet is... Mert én csak azt tudom idecitálni ami máshol már működik, de ott más a kórisme.

bontottcsirke 2013.12.18. 16:25:48

100-ik pont; index online

Hidvégi Mihály 2013.12.18. 16:32:46

Hanyatlunk nem vitás, de ha valóban tartana ez a jelen század végéig, akkor inkább adjuk fel államiságunkat. Annyit nem ér a magyar szó, hogy 10 millió ember menjen ennyire tönkre.

Így aztán félre ború, előre kell menni, hulljon a férgese, de nyertesnek kell lenni!

panelburzsuj 2013.12.18. 16:39:47

@Hidvégi Mihály:
Menjen csak előre, papa, és közbe rázza azt a kolompot...

John Doe3 2013.12.18. 16:44:48

@panelburzsuj: Úgy látom, talált Mihály javaslata... különben nem horkantál volna föl ennyire!

Opi87 2013.12.18. 17:54:05

100 év múlva itt mindenki cigány lesz barátom. Szerinted hogy fog az a hely kinézni?

♔bаtyu♔ 2013.12.18. 17:54:49

Majd ügyelünk, hogy a század végéig balliberális ne kerülhessen kormányrúd közelébe.

Onnantól szerintem már nem tudják elkúrni.

Amúgy az antiszemitizmus a felsorolásból kimaradt, további megjegyzésem, na akkor mit szóljanak pld. az angolok.

♔bаtyu♔ 2013.12.18. 17:55:50

@Opi87: Kb. mint India. Egy viszonylag élhető főváros, a többi elsüllyed a mocsokban és a bűnözésben.

Opi87 2013.12.18. 17:57:41

@♔bаtyu♔:

De Indiában nem csak cigányok vannak, hanem 1000 másik népcsoport. A mi cigányaink az ő érinthetetlen kasztjuknak felelnek meg, és ott is erősen diszkriminálva vannak (évezredek óta).

Tehát még annál sokkal rosszabb lesz a helyzet.

orgoványi erdőjáró 2013.12.18. 18:02:44

Pontosan így beszél félre egy hatalomból kiebrudalt liberálbolsevista.
Szerencsére hanyatlásunk legfőbb oka, a ti uralmatok már megszűnt. És innentől fogva csak emelkedni fog nemzetünk.
Nélkületek.

panelburzsuj 2013.12.18. 18:16:56

@John Doe3:
Édesjóistenem: milyen javaslata?

Kisdobos koromtól hallgatom ezeket az üres, ócska, lapos közhelyeket: mennyünk előre!... :(

xvxvxv 2013.12.18. 18:21:55

@orgoványi erdőjáró: jaj, te szegény közalkalmazott tálib fideszcseléd! imádod, mi, az ideológiát? ez az életed. az ideológia. mondtam már neked, menj el egy zártkörű high-life oligarcha-partira. wassalbertet és a csángómagyarokat kivéve sok mindenről hallhatsz majd ott, ha maguk közé engednek. a valamelyik sarokban kuksolótól kérhetsz egy kis kólát is.

na, menjél szépen vonulni, te, fideszcseléd, méglegalábbegyévszázadiganyakatokbanfogunkülnizve. szerencsétlen.

Mérges 1234 2013.12.18. 18:27:53

Van még addig 87 év, az egész emberiség nagyott fordul addig.

Szerintem nekünk elég lenne 7 évre előre tekinteni, ez sincs meg....

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.12.18. 18:31:40

Ilyen a demokrácia: a többség akarata érvényesül.

Hipok Rita 2013.12.18. 18:32:11

Az irigység kimaradt, pedig hatalmas erővel képes rombolni ez a magyarokra oly jellemző destruktív érzés.

camilló 2013.12.18. 18:38:19

@toportyánzsóti: Azok soha nem jutnak csődbe! Az ügyészség meg pont nem fog tenni semmit.
Egy pinkában vannak. Tenni csak mi tudunk, ha összefogunk, de amíg majd minden politikai párt csak a nyereményért küzd, itt nem lesz összefogás.

gmihaly 2013.12.18. 18:40:01

7. pont, te Okostóni! Európa már az államalapítás óta kikukoricázik Magyarországgal. Amikor a keresztes háborúk tűntek jó biznisznek, akkor "bevette" a buliba, többek közt, mert fontos szárazföldi tranzitország volt. De II. Endre "túllihegése" okán 500 derék magyar vitozt gyilkoltak le az asszasszinok a Szentföldön, itthon pedig a "Bánk bán-ügy" és az Aranybulla lett az osztályrésze. Bizánc eleste után a Balkán török préda lett. A Hunyadiak megpróbáltak tenni ez ellen, nem is keveset, de Mátyás királyt is inkább "likvidálták" a drágalátos bécsiek. Az Újvilág felfedezése után jött a még teljesebb szarban hagyás, török hódoltsággal, Habsburgokkal fűszerezve. A kiegyezés, a német és az olasz egység után az új államalakulatok kezdtek gazdaságilag felzárkózni. Hogy ez ne folytatódjék, csináltak egy jó kis első világháborút Antanték, de rákenték ellenfeleikre. Másodjára már Amerika tisztában volt azzal, hogyan csapta őt be az Antant és az EU-ban kulmináló Európa alapjait ő rakta le, közvetlen szövetségesei egyenlő mértékű újjáépítésével. 1989-ben ők úgy hitték, hogy a nyugatiak majd megteszik ezt a volt szovjet érdekszférával. Ez nem történt meg. Lényegében az egykori török hódoltság országai máig nem tudtak igazán talpra állni, Magyarországot pedig sikerült kétszer is kifosztani. Ez azért hozzá tartozik a mondandóhoz, nem kéne agyonhallgatni és a hiányos tudás birtokában összetákolni vélekedéseket.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.12.18. 18:59:32

@orgoványi erdőjáró: mind ide vetődött a fehér csőcselék maradéka ma este?

Makkasz 2013.12.18. 19:12:32

Tekintettel arra, hogy a gazdasagi hullamzasokon tul, a nepesseg, gyermekvallalasi kedv folyamatosan csokken, hiaba EU transzfuzio, 2030 korul *vagy elobb) olyan mely lesz a valsag, hogy megujulas kell.

Az orszag remenye a teljes EU integracio, EU-nak egy allama lenni. A nemzeti alapu, orszag szintu iranyitas megszunese szuksegszeruseg. A semmibe tartunk. Hulyek hatalma.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2013.12.18. 19:20:55

Szerencsére, amint arra @orgoványi erdőjáró: és @♔bаtyu♔: urak rámutattak, a megoldás itt van a kezünkben: egyszerűen csak száz évig folyamatosan a fidesznek kell kormányoznia, és a magyar név megint szép lesz!

Hidvégi Mihály 2013.12.18. 19:27:31

@gmihaly: Látod druszám, tökéletes példáját adod a nemzeti önsajnálatnak, mindenki hibás, csak mi nem, csak te nem.

Fészkes fenét van ez így ahogy írod. Foglalkozz kevesebbet a történelemmel, dolgozz többet, akaszd fel aki épp tévútra viszi az országot, de ne a múltban keseregj. Hass, alkoss, gyarapíts, hát ezt ugye nem tanultad meg olyan szépen, mint a történelmet, inkább megy a köldöknézegetés, s a világot kiáltani ki gyilkosnak.

Fészkes fenét, mondom még egyszer, elnézzük ennek a nagyon aljas és nagyon hataloméhes Orbánnak az ostobaságát, elhiszitek a rezsicsökkentést s nem veszitek tudomásul, hogy vagy szép s tiszta kapitalizmus ennek az országnak a jövője vagy a halál.

explanatus 2013.12.18. 19:45:26

Értem, értem. Mind a tízet. Lehangoló. (Pontosabb, mint a Google Maps) Pedig nem sok kellene hozzá, hogy ne így legyen/maradjon.

Kezdhetnénk a tisztességgel elvégzett munkával, kicsiknek és nagyoknak. Enélkül nem fog menni, nem fog menni, mert nem lesz miből. Már most ott vagyunk, hogy békemenetelünk, hogy EU add ki a jussunk. Meg elveszünk, nem, nem azoktól kiknek van, azoktól, kiknek utána nem lesz. Ha már nagyon nem lesz, és akkor jönnek majd korunk új vívmányai, rezsicsökkentés, szociális temetés, sufniban főzhető pálinka talán, hogy elviselhető az „álomfosztás”.

Nagyon úgy tűnik álommá vált a szerény kívánság a „szeretnék kicsit jobban élni”

Hatalmasok! Miért nem engeditek, hogy egy kicsit jobban éljek? Dolgoznék érte, a kezemmel, az eszemmel. Miért nem engeditek? Miért nem adtok reményteli jövőt, hanem helyette újra meg újra múltidézést. Miért nem tesztek azét, hogy a szó tisztesség, a közerkölcs részévé válhasson. Miért a taposd sárba embertársad az üdvözítő?

Mondhatnám tovább, de itt a karácsony és hinni akarok, abban, hogy lehetnénk mi jobbak is, csak akarni kellene. Hatalmasok! Hagyjátok, hogy jobbak legyünk.

orgoványi erdőjáró 2013.12.18. 20:05:53

@HaFr: ráadásul közülük az egyik még ezt a posztot is megírta....

orgoványi erdőjáró 2013.12.18. 20:08:08

@xvxvxv: mi van csegevara, vörös zászlón aludtál az este?

gmihaly 2013.12.18. 23:39:15

@Hidvégi Mihály: Tévedésben vagy, inkább ez a "mindenki más hibás, csak mi nem" a kamu duma, "jó kifogás sose rossz" - alapon. Nem is értem, hogy a komprádor lelkű magyar médiamunkások miért nem találnak ki valami színvonalasabbat. A kikukoricázók mindig ezt vetik be áldozataikkal szemben. Amiről én írtam, az a becsapások magyar történelmének tömörített, zanzásított kivonata. Ha pedig az EU bármit is komolyan gondol a magasztos hablatyaiból, akkor itt az idő erről is szólni. Jövőre lesz az első világháború centenáriuma, lesz rá egy egész év. Nem csak a magyarok búsonganak, hanem a szerbek, bolgárok, macedónok, bosnyákok, albánok is. A görögök, akik a polgárháború után "odaátra" kerültek, az adósságcsapda bezárulása után ezt még jobban érzik. Nekik pl. a kapott hiteleik egy részét üveggyöngy-színvonalú, német gyártmányú ezmegazokra kellett költeniük. A románokat pedig schengeni határok-ügyben verték át az EU góréi, a németek, pedig az általuk gyártott kütyüket vásárolták meg drága pénzen. Ezekre varrjál gombot!

GERI87 2013.12.18. 23:42:02

"Holott a nagyjaink sosem voltak nacionalisták."

Ó dehogynem! sőt, soviniszták ami rosszabb:
Úgy rekesztettek ki hogy közben az eltérő identitás létét is tagadták, korlátozták (magyar politikai nemzet fogalom).
Vagyis 'nemmagyarként' nem gondolkodhatsz és nem vehetsz részt az állam politikájában, kultúrájában.

Deák, Kossuth, Széchenyi, Horthy, Tisza....

Dr. Verőköltő 2013.12.18. 23:56:21

@orgoványi erdőjáró: Kár volt az unokáidnak előfizetnie az internetre Te orbánhívő inkább nemmondomki.....

Dr. Verőköltő 2013.12.18. 23:58:59

Egyébként a sok hülye orbánbaromságot van aki elhiszi?? Nincs pénztárcátok?? Segghülye ostoba barmok!! Szopkodjátok orbánt és menjetek a vágóhídra!!!!

1001nappal 2013.12.19. 05:40:47

Nem az ország, a nemzet helyzete sötét, hanem a szerző. Egy pártvezér, aki lenézi, nyilvánosan leostobázza a választóit, nem más, mint a szellemi maszturbáció élharcosa.
Ez a nemzet akár egy hónap alatt aktivizálható, egy jó ügy mögé állítható. Az a jelenlegi hatalomra törekvők tehetségtelenségét, ostobaságát, dilettantizmusát, viziótlanságát jelzi, hogy erre képtelenek. Nem a nemzetnek kell egy évszázad alatt felnőnie, szellemileg felemelkednie, hanem azoknak, akik uralkodni vágynak rajtuk.
A politika mellesleg drága műfaj. Ugyanis a tehetségtelenséget, az alkalmatlanságot a politikában tanácsadókkal, szakértőkkel, médiavásárlással, fizetett aktivistákkal kell pótolni. Amikor a tehetségtelenség pénztelenséggel párosul az maga a politikai csőd. De a párt csődje, és nem a nemzeté.
A szerzőn, vélhetően sorozatos kudarcai következményeként, kezd elhatalmasodni a kötelező pártvezéri pszichopátia, amikor szellemi sötétségét a nemzetre vetíti ki.
Az az ostoba, önhitt senkiházi, aki a nemzetemet sértegeti, az a személyemet is támadja. Ne csodálkozzon hát, ha személyében is támadom, nem csak a politikai nézeteit tartom a vadkapitalizmus káros melléktermékének.

Hidvégi Mihály 2013.12.19. 06:59:17

@1001nappal:
A nemzet helyzete nem sötét? Hol élsz ember, nem látod, hogy mennyi szegény ember él körülöttünk, mennyi éhező száj van itt? S nem sötét a nemzet helyzete?! Ó, hát erre nem lehet szót találni! Ha van butaság s vakság, akkor ez az.
Úgy nem lehet országot építeni, ahogy ez a hülye Orbán teszi, hogy fosztogatja a népet s osztogatja a neki kedveseknek. Ha valami tönkre tesz egy gazdaságot, hát akkor ez biztosan. S még azt mondja nemzeti burzsoázia kell?!

Kell, de nem így, elvtelenül, bitangul!

"...a jelenlegi hatalomra törekvők"
Nem azért lesz hatalmon a PKP, mert hatalmon lenni jó, ahogyan ezt érzi Orbán, hanem a népért, a közjóért. Tudom, ez számodra érthetetlen fogalom, tanulj meg máshogy is létezni, mint a saját kis életedben vagy. Igen, itt pénztelenség van, nem létezhet mindenki olyan erkölcstelen módon, ahogyan Orbán gazdád megvette az ország megvehető és silány embereit s építi a hatalmát, saját gazdagságát.
Azt gondolod nyilván én is sorozatos kudarcok alatt állok, meg mindenki aki nem hódol be egy minidiktátornak. Hát tévedsz kispofám, jó életem van, gyönyörteljes s épp ezért tiltakozik minden porcikám a gazemberség, emberi kicsinység ellen. Mint amilyen te is lehetsz, de lehetsz még nagy ember te is, csak tanulj meg gondolkodni önállóan!

1001nappal 2013.12.19. 07:21:01

@Hidvégi Mihály:
Lélektan-történeti esemény tanúja a blog. Új érzelmi katetegória született: a gyönyörteljes primitívség.
Remélem, nem vagy a párt tagja, mert az a primitív, gyűlölködö stílus, amiben az előítéletes ostobaságaidat előadod, nem hozza a szavazatokat, hanem viszi.
Én már láttam közelről kampányt (valószínűleg veled ellentétben). Minden mérés azt bizonyította, hogy a te stílusod képes akár lenullázni egy pártot vagy egy jelöltet. Tanulj a Fidsztöl, ha jót akarsz a pártodnak. Ők tökélyre fejlesztették a szavazatszerzó gyűlölködést. Ha már a gyűlölködés hozzátartozik gyönyörteljes személyiségedhez.

1001nappal 2013.12.19. 07:44:42

@Hidvégi Mihály:
Ami pedig a pártpropagandád illeti: Az adóterror és a vadkapitalizmus - vagyis a PKP programja - egészen biztosan nem szolgálja sem a népet, sem a közjót. Ez történelmi tapasztalat.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.12.19. 08:06:16

@1001nappal: :) szép munka, alátámasztod minden mondatomat, írjál még

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.12.19. 08:07:06

@GERI87: Biztos mást értük "nagyok" alatt

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2013.12.19. 09:04:34

A pontokkal egyetértek. Nem tudom mi a jó szó, de talán úgy mondanám, hogy technikaibb/gyakorlatiasabb szemszögből vizsgálva a dolgot pedig meggyőződésem szerint azért, mert minden lépés maximálisan figyelmen kívül hagyja a 21. század tendenciáit, a technikai fejlődés által okozott társadalmi, gazdasági változásokat (munkaerőpiac átalakulása; kommunikációs forradalom következményei, a demográfia megváltozásának hatása a fenntarthatóságra, nyugdíjrendszerre, stb.). Csak egy teljesen egyszerű példa: mindenfele gépekkel és robotokkal kell dolgozni a termelésben, számítógépeken kell adminisztrálni mindent, ehhez képest az oktatásban mindenféle dolgot sikerült bevezetni, de az informatika és matematika a világon semmiféle hangsúlyt nem kap, sőt...

De ez kicsit más téma, értem, hogy a szerző itt más szempontból vizsgálja a dolgot, csak kiegészítésnek szántam. A többire meg fenntartom a saját blogot.

orgoványi erdőjáró 2013.12.19. 09:57:34

@Dr. Verőköltő: mondd ki, ne tartsd benn, még véletlenül megüt téged a guta, te szerencsétlen.

orgoványi erdőjáró 2013.12.19. 10:02:47

@1001nappal: a szavazatszerző gyűlölködést az MSZP honosította meg az izraeli Ron Werber révén az első Orbán-kormány elleni választási harcában. Lehet neki(k) megköszönni....

tamas11 2013.12.19. 11:39:32

@1001nappal:
Ahhoz, hogy kicsit is igazad lehessen, kérlek fejtsd ki, mit tekintesz (tekintenél) hazai vadkapitalizmusnak!
Addig ugyanis aligha vad, amíg valóban egy ember víziója. Nagyobb veszély a mai és közelmúlt politikai gyakorlata. Azt meg kései vadszocializmusnak is nevezheted.
A tíz pont (ld fent) azzal szembemenne, te pedig dagonyázol, fetrengsz benne, ragadnak a varacskos elmédhez a kártékonyság ismérvei.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.12.19. 11:47:13

@orgoványi erdőjáró: igen, fontos a Ron Werber pedigréje, mert tudvalevő, hogy a fajmagyarok között nincsen egy szál gyűlölködő sem, pl te sem vagy az -- viszont ha nincsen, akkor minek hozzá tenni, hogy zsidó, hiszen mindenki tudja, hogy csak zsidó lehet, aki gyűlölködő

GERI87 2013.12.19. 12:55:25

@HaFr:

Ki mást?
A kora középkor, újkor idejébe visszamenni ebben a kérdésben hülyeség.

Saga 2013.12.19. 13:03:23

@gmihaly: mekkora zseni vagy... csak fekete-fehérben gondolkodni és mindent úgy magyarázni, hogy a saját elméletedet támassza alá.

Akkor, hogy megakasszam a gondolatmenetedet:

Miért növekedik veszettül most Észtország és miért Dél-Korea? Őket is hibáztathatnának másokat...

Sajnállak, amiért nem veszed észre, hogy ugyanazt a kommunista hatalomgyakorlást isteníted, ami ellen oly nagyon harcolni kéne...

Zárásul: mondj egy olyan sikeres és boldog országot, ahol ilyen államelvű irányítás van mint itt.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.12.19. 13:03:54

@GERI87: akkor nacionalistán értünk mást -- ugyi, ennek a kárhoztatott formája etnicista alapú, azt nem szeretjük

ám Kossuth kétségtelenül közel került ehhöz, de őt sem szeretjük (annyira), Horthy meg a Tiszapista, hát az sem a "nagyok" közül való

Dr. Verőköltő 2013.12.19. 13:38:24

@orgoványi erdőjáró: Én vagyok a szerencsétlen? Olvasd már el miket írsz te szerencsétlen ostoba, vak hülye! Szoktál néha az orbán.hu-n kívül mást is olvasni??

gmihaly 2013.12.19. 16:08:30

@Saga: Nem nő veszettül, csak megfelelően,a firkászok és a közgizdák nyomatják,hogy veszettül. Ők akkor, amikor a mai Magyarország nagy része török hódoltság volt, virágzó Hanza-városokkal tarkított terület volt, török sarcolók nélkül. Ezt a nyugatiak nem felejtették el, és a szovjet megszállással kapcsolatban is lehetett jót rinyálni. A Finn öböl a túlpart felé nem volt teljesen zárt akkor sem, amikor még rubellel fizettek az észtek. Plusz a híres, nevezetes protestáns etika a bizantin-keleti-török baksisosdi helyett. Dél-Korea pedig pont Észak ellenében egy kicsit meg is volt (van )támogatva. A mai szintet amerikai támogatás mellett állítólag diktatorikus - bár nem kommunista - hatalomgyakorlással teremtették meg.

Hidvégi Mihály 2013.12.19. 21:48:46

@1001nappal:

Gyűlölködő vagyok? Ha te mondod, akkor biztosan, kívülálló jobban meg tudja az ilyet ítélni.
Vannak érzelmeim, a langyos dolgokat nem kedvelem. S mondd csak, én tehetek róla, hogy ez az ország ennyire vacak hely lett? S még csak ne is gyűlöljem azt, aminek ez köszönhető? Ne gyűlöljem Orbánt, ne gyűlöljem Gyurcsányt s az összes pribékjeiket?

Ezt ne kívánd tőlem. Nem fogok csendben maradni, az is buta, aki csendben van, mikor ég a ház. Hát itt ég!

S ez hoz-e szavazatot? Lehet ebben is igazad van, aki gyűlölködik az lehet gyanús. De nekem az is gyanús, aki ezt a helyzetet elfogadja és kussol.

Igen, naponta megnézem az M1 híradót, lehet épp azért gyűlölködöm, mert ott erre tanítanak, jól látod, istentelen gyűlöletkeltés folyik ott. Rám így hat, őket gyűlölöm meg.

Adóterror - írod. A PKP programjában hol olvastál te olyat, hogy adót kéne emelni? Épp ellenkezőleg, adót kéne csökkenteni, nagyon-nagyon kéne csökkenteni, a mai helyzet épp ezért aggasztó, mert hatalmas az adóprés, megfojtja a gazdaságot.

Vadkapitalizmus. Nem, nem ez kell, de a kapitalizmus, egyenlő esélyekkel történő verseny - ez nagyon kellene.

GERI87 2013.12.19. 23:34:17

@HaFr:

Márpedig az emberek ezeket is értik "nagyok" alatt..

A nacionalizmussal önmagában semmi baj, csak errefelé ez átcsap sovinizmusba..vagyis a "valamiért" helyett a "valami ellen" lép előre, tegyünk tehát különbséget.

Egy olyan homogén nemzetállamnál mint MO-ág a patriotizmus és a nacionalizmus akár szinonimái is lehetnének egymásnak.

Én a magam részéről nem támogatom hogy egy fogalmat, szót befeketítsünk puszta tájékozatlanság vagy az egyszerűség jegyében.

Saga 2013.12.20. 10:01:16

@gmihaly: Csak megerősíted amit mondtam. Mindent a magad szája íze szerint félremagyarázol.

Akkor ott vannak a Szlovákok. Simán elhúznak mellettünk. Nyilván nem Dzurinda miatt, hanem őket is kívülről nyomják.

A záró kérdésemre pedig nem válaszoltál.

Gerardus A. Lodewijk 2013.12.20. 12:29:21

A szerző 10 pontját megpróbálom egy pontban összefoglalni. A magyar nemzet kollektív realitásvesztésben, sőt realitástagadásban szenved. (Illetve dehogy szenved: egyre növekvő többség szemmel láthatóan élvezi.) Ez az állapot valóban legalább 100 éve tart, az okai vagy előzményei pedig lényegében már a török időktől kezdve megfigyelhetők. Ezért nyilván esélytelen egyik napról a másikra kinőni belőle. Ráadásul e kollektív realitástagadás okainak nagy részére a magyar nemzetnek nem vagy alig volt ráhatása, hanem többnyire náluk hatalmasabbak döntöttek a fejük felett (igaz, ettől még jónéhány olyan pont marad, amelyben eleink egyáltalán nem voltak ártatlanok).
Csakhogy 24 évvel ezelőtt a magyar nemzet visszanyerte önrendelkezését, ezzel megszerezvén a jogot és egyben kötelességet arra, hogy ebből a gyerekes állapotből kinőjön. (Igaz, ugyanúgy csak kis részben a saját igyekezetéből nyerte vissza az önrendelkezést, ahogy azelőtt szintén csak kis részben a saját hibájából veszítette el, de ez még nem lenne baj.) Hogy 24 év nem volt elég még a kollektív felnőtté válás visszavonhatatlan megkezdéséhez sem, az bizony szomorú, ráadásul az utolsó 7-8 évben beállt, megdöbbentő és minden addigi megalapozott, óvatosan optimista várakozást totálisan keresztülhúzó állapotromlás sajnos alátámasztani látszik a szerző következtetését.
A környéken vannak olyan nemzetek, amelyek 89-ben - kollektív közérzeti szempontból - sokkal lejjebbről indultak nálunk, de már lehagytak vagy mostanában hagynak le minket. Bár lehet, hogy ez csak azt bizonyítja, hogy nálunk 89 előtt nem volt elég rossz ahhoz, hogy a nemzet határozottan kiálljon a változások mellett.
Ezt nem a végső és abszolút igazság igényével írtam, azaz nem biztos, hogy jól gondolom, de attól még így gondolom.

Carmichael 2013.12.20. 13:50:19

@Gerardus A. Lodewijk:
Ebből is látszik, hogy néha ugyan képesek voltunk egy homályos szabadságfogalomért harcba indulni, de valójában akkor sem tudtunk mit kezdeni vele, ha ideig óráig sikerült az esélyét megteremteni. Nem volt átgondolva az utána, azok a képességek hiányoztak, illetve nem lehettek elfogadott vezérszálak, amikre akkor lett volna szükség.

Kicsit olyan ez, mint a "Némó nyomában" zárójelenete a tengerig eljutó, de továbbra is zacskóban úszó halakkal.

gmihaly 2013.12.20. 22:24:02

Voltak ők csehszlovákok. És a csehek úgy tartják, hogy tömték beléjük a pénzt, fegyvert, paripát 1968 után. A szláv testvéreket a szovjetek nem bántották annyira. Nem is volt annyi adósságuk. Könnyebb volt az EKB normákat teljesíteniük. Az hogy a magyar államadósság hány százalékát vettük fel a szovjetek helyett, az jól el lett sikálva. Pozsony és Ny-Szlovákia csak 4 km-re van Bécstől. A nyugati országrész él és virul,de már a középső és a keleti rész állapota nem annyira fényes, ám ezt közgizdáék és sajtómunkásék mostanában nem emlegetik.

gmihaly 2013.12.20. 22:26:42

Ja, és Benesért csak részben kértek bocsánatot, annak a Monarchia szétzúzásáért írott röpiratai és az első köztársaságbeli ármánykodásai kimaradtak. Pedig az Magyarország gazdasági kifosztását is eredményezte.
süti beállítások módosítása