1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2013.06.18. 11:03 HaFr

Országos charter a semmibe

Kiírták a pályázatot három repülőgép megvásárlására, amelyek az állami légiflottában repülnének, katonai üzemeltetésben – írta keddi számában a Népszabadság.

Jó esetben már a menekülésükön dolgoznak. Kun Béla elrepült, Orbán is el fog, felfér még mellé a három gépre 2-300 fontos nertárs családostul, repül a nemzeti elit, a sietségben elpottyantanak egy-két ékszert, bankkártyát, a levegőben szállongó (amerikai) állampapírok lekacsáznak a földre, oszt jónapot.

De sajnos nincs olyan már, hogy jó eset. A nemzeti elitet annyira beette ide a fene, hogy inkább tűnik úgy, hogy a családok állami pénzen Malagára és Hawaiira fognak repkedni, illetve onnan sajnos vissza. Az állami charterre szezonon kívül majd felférnek a trafikosok, a TEK, a zöldbárók, a kegyben tartott polgármesterek, és a perspektivikusabb minisztériumi főcsoportfőnökök -- legfeljebb nem mindenki kap még golfbérletet, mert a pedagógusok béremeléséhez hasonlóan ahhoz azért növekedés kell, hölgyeim és uraim, kedves barátaim. És persze szerintem lesz egy olyan Air Force One-szerű bőrüléses all-inclusive repkedő is, amit Orbán már kiszúrt magának egy Harrison Ford filmben, kell neki egy olyan, persze kárpát-medencei méretekben, na, egy dzset, oldalán ízléssel gravírozva, hogy Orbán Viktor Magyarország miniszterelnöke. Nehogy már egy Orbán Viktor, mögötte egy sikeres ország boldog népével, menetrendszerű gépen érkezzen Minszkbe, hogy aztán mindenki Magyarországon röhögjön. 

Ezek nem fognak lemondani semmiről. Ezek már berendezkedtek. Ezek nem fognak belemenni szabad, átlátható választásokba (ennek már a jelenlegi jogszabályok alapján sincs meg a lehetősége). Aki ezzel áltatja magát, az még mindig nem ismeri Orbán agyát fele annyira sem, mint kéne. Ezeket nem lehet leváltani. Ami itt folyik, az nem egy négyéves projekt, amit jól szimbolizál a Sándor palace-ban kinéző költözködés és Barcza György közgazdász (Századvég) szélesedő jó kedve a spirituális közjóval kapcsolatban. (És hát hogy ne lenne jó kedve, amikor a spirituális főnöke is megmondta, hogy ez az ország éppen az utóbbi napokban talált magára. Örömmel nyugtázzuk -- kitapintva az összefüggéseket --, hogy ehhez elég egy árvíz, de az optimális eset persze Mohács lenne. A spirituális szinten illetékes kormányzat közpénzekből foglalkoztatott közgazdásza nyilván azt gondolja, hogy megszorítás sem történt itt már vagy három éve, és a kormányzati stuka repülését sem közpénzből finanszírozzák. Éljünk spirituálisan, minden egyéb delírium! És még mondják, hogy a közgazdaságtan legegzaktabb társadalomtudomány. Ebben a pillanatban nekem a béljóslás is egzaktabbnak tetszik, Barcza haruspexnek meg hadd gratuláljak innen, révbe ért.)

Mármost ebből a zsákutcából az országot egy heterogén, tehetségtelen baloldalnak kellene kivezetnie, amelyen belül arról sincs egyezség -- Bajnaival ünnepélyesen fecsegve --, hogy korszak-, rezsim- vagy csak kormányváltás legyen, arról meg pláne nem, hogy praktikusan miként fog megtörténni Orbán alkotmányos, gazdasági, és spirituális örökségnek a felszámolása. Azt kéne szuggerálniuk a stupid aktuálpolitikai nyafogás helyett, hogy kik vagyunk valójában (mármint mindannyian, magyarok, mert azt sajnos tudjuk, ők kik), és miért jutottunk oda, ahova jutottunk, hova jutottunk, mi a cél, és hogyan érünk oda. Na most a probléma, hogy az ellenzéknek fogalma, de tényleg fogalma sincs ezekről a dolgokról, ezeknek legfeljebb a gyógyszerártámogatási rendszerről van fogalmuk, bár implementálni azt se tudnák rendesen. Ez az ellenzék alkalmatlan, a magyar baloldal definíció szerint ilyen. Ennek a baloldalnak a fellázadt osztályvezető-helyettes diktálnak két péntek esti diszkó között. Ez az ellenzék egyszerűen nem érti, mi folyik körülötte, annyi lövése van az országról és a feladatairól, hogy semmi. Azt hiszik, be tudják csalni és hazudni magukat a hatalomba, mert Orbán megteszi nekik azt a szívességet, hogy amortizálódik. Azt hiszik, megnyerhetnek egy választást a jelenlegi körülmények között, holott egy konszolidált ország sima köznapi választását nem érdemelnének meg a jelenlegi minőségükben. Nem véletlen, hogy egy tíz éve még kis túlzással konszolidáltnak is tekinthető országot elvezettek Orbán lábai elé. És most Gyurcsány, kétségtelen retorikai tehetséggel és szenvedéllyel úgy szónokol, hogy abból a retorikai tehetségen és a szenvedélyen kívül semmi sem igaz. Azt értjük, hogy Orbánt ne, csak azt nem, őt vagy a Tóth Zoltán sírnivaló listáján szereplő illusztris társaságot miért. Az egész fekália, ahogy van. 

Talán Orbánék egyszer tényleg elrepülnek, de csak azért, mert okuk lesz rá: mert akkorra itt már csak pusztaság, füstölgős romok és gyereksírás lesz. 

komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr265366727

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: De hol van a magyar jobboldal? 2013.06.19. 05:20:30

Az utóbbi időben különösen megszaporodtak azok a vélekedések, akár elemzőktől, akár bloggerektők olvashatók, amelyek erősen bírálják a baloldalt, mert nem képes erőt felmutatni, mert béna, mert az ellenzék nem elég erős és így nem lehet Orbán kormányát...

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.06.18. 14:13:00

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Becsületes brigantik 2013.06.18. 17:01:43

Íme, egy kifejezetten a poszban leírt állami vásárláshoz passzoló, nemzetgazdasági szinten rendkívül kifizetődő eszközbeszerzési javaslat: media.dma.mil/2011/Apr/21/173125/-1/-1/0/110421-M-0000P-003.jpg

explanatus 2013.06.18. 18:52:18

 „Ez az ellenzék alkalmatlan...” mondjuk inkább úgy, az ellenzéki szerepben tetszelgő vezetők az alkalmatlanok a vezetői szerepre. Ez nem az ellenzék minősége, hanem vezetőinek minősége. Az, hogy még így is kitartanak mellettük és felszínen tartják őket, nem a vezetőgárda érdeme, hanem mert az emberek bölcsek, tudják, úgy kerek a világ, ha mindennek megvan a maga ellentéte, mert nélküle nem létezne. Pl. mágnes, vonz-taszít. A vezető nélküli ellenzék különleges állapotban van, nincs ami vonzza, viszont annál több dolog taszítja, leginkább a saját ellenzéki vezetői.

A végére odajutunk, hogy kénytelen lesz magának a Fidesz „csinálni” egy ellenzéket, hogy a demokrácia látszata azért meglegyen.

A törpe-kakasviadalok meg folytatódnak, de rájuk már senki se fogad. Kicsit plagizáltan elmondhatjuk, Búcsú az ellenzéktől.

toportyánzsóti 2013.06.18. 19:04:22

@explanatus: Ide USA kormányzás kell megspékelve Marshall tervvel,azután lehet demokrácia.

lavór 2013.06.18. 20:12:53

"Ezeket nem lehet leváltani."

Dehogynem, csak akarni kell. Sok embernek kell akarnia.

Kivancsi 2013.06.18. 20:19:13

sajnos 3 gep araval nem usszuk meg az uralkodasukat....
ez csak apropiiiz lesz a vegso szamlan...

... zöld levelecske, ... (törölt) 2013.06.18. 20:26:42

Amikor Gyurcsány lövetett, hol sírtatok? Kussoltatok, mint az EU is. Lehet elmenni, ha nem tudtok kitermelni egy megújult baloldalt.

Wagem 2013.06.18. 20:28:05

jaaaa..hogy Népszabadság.
Idáig olvastam.Köpök erre az orgánumra.

whale 2013.06.18. 20:37:46

@lavór: Az a baj, hogy annyi határon túli magyart kamuznak be, amennyit nem szégyellnek.

whale 2013.06.18. 20:39:31

@... zöld levelecske, ...: A gyújtogató csőcselékre gondolsz? Qrva nagy szerencséjük, hogy nem én voltam a főbakter, mert én élessel lövettem volna...

kvadrillio 2013.06.18. 20:40:24

" Ez az ellenzék egyszerűen nem érti, mi folyik körülötte, annyi lövése van az országról és a feladatairól, hogy semmi." :o))))))))))))
...HÁÁÁMER...EZ A ZELLENSÉG VOLT HATALMON AZ EGY-PÁRT RENDSZERBEN JÓ SOKÁIG....ÉS EGÉSZ JÓL ÉLT AZ ORSZÁG !..AZ ORSZÁGVEZETÉS TECHNIKÁJÁT A JELENLEGI RAVASZDI JOGÁSZGYEREKEK TŐLÜK TANULTÁK EL, NO MEG KILFÖLDI SEGÍTSÉGGEL !
JOGÁST ÉSSZEL JOBBAN TUDNAK NÁLUK, NO NEM VEZETNI, HANEM RAFINÁLTAN LOPNI, MEGSZEREZNI, FÖLMARKOLNI, BESÁROZNI, KIMAGYARÁZNI.......
...persze csakis HATALMAS, ISZONYÚ PÉNZEKÉRT MŰKÖDŐ TANÁCSADÓ TESTÜLETEKKEL !!! :)

vénkujon 2013.06.18. 20:45:54

@explanatus: olyanjuk már van. jobbiknak nevezik magukat.:D

BitPork 2013.06.18. 20:47:20

@whale: És én lettem volna aki adagolja a lőszert.

kvadrillio 2013.06.18. 20:48:17

...ÉN CSAK AZON RÖHÖGÖK, HOGY A NAGY "KAPITALIZMUS" CSINÁLÁSBAN, MINDEN ORSZÁGBAN AZONOS FORGATÓKÖNYV SZERINT TETTÉK MAGUKÉVÁ A POLITIKUSOK, EGYEBEK A KORRUPCIÓT, HARÁCSOLÁST, OFFSHOROZÁST, LOPÁST, HAZUDOZÁST, MUCUSKA-GATEKET....,MINTHA EGYMÁSNÁL KILINCSELTEK VOLNA, HOGY: TE HOGY CSINÁLTAD ?????
..avagy 1, egy valaki soxorosította a forgatókönyvet és kiosztotta közöttük !!!

...asszem lesz még sokfelé AURÓRA A VILÁGBAN.....:o)

kvadrillio 2013.06.18. 20:50:58

@kvadrillio: ...JAHHH...MERUGYE VAN A NAGY KÉRDÉS: MI VOLT ELŐBB A TYÚK VAGY A TOJÁS?
...válasz: NEM A FIDESZ ! :)

Fejesrob 2013.06.18. 20:51:25

Micsoda baromság. 4 évente választások vannak, elsétálsz és behúzod az ikszet.

Inkább attól kellene megijedned, hogy Reding és Bajnai kamerákat fog vizionálni a szavazóhelyiségekbe, hogy megkérdőjelezze a végeredményt, eléggé látható ugyanis, hogy Bajnai nagyon nem lesz nyerő.

Ez viszont tényleg gáz.

Amadeus62 2013.06.18. 20:52:10

Szomorú, de el kell innen húzni!

Watchdog 2013.06.18. 20:55:38

A NER Force One céljára ideális lesz egy közép-ázsiai hatótávolságú, "VIP-interior + fedélzeti balta" felszereltséggel bíró géptípus, + 1 tartalék, + 1 honvédségi szállítógép, hogy azoknak is jusson má' valami, és ne rinyáljanak, mindez "Teve flotta" névre keresztelve, + megszentelve, ahogy kell.
Ezt igazán elbírhatja egy jobban teljesítő ország mellényzsebből is...

Dolgozónép 2013.06.18. 20:57:13

Azért nem fogunk az MSZP-re szavazni (meg a többi szatellitre sem), mert akkor 2018-ban Orbán 100 % - kal nyer. Szóljatok nekik, hogy ne erőlködjenek.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.06.18. 21:14:34

@Wagem: Akkor ne írkáljál be, ha semmi haszna a létezásednek bazdmeg.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.18. 21:19:58

@molnibalage: Miről, nem érted, h nem a pénzről van szó?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.18. 21:24:34

@Becsületes brigantik: Olvastam, költőtárs, olvastam művedet, és nagy az én szívemnek gyönyörűsége

Gerilgfx 2013.06.18. 21:28:14

éljen az unió, éljen orbán. éljen az imperialista terrorállam, éljen a monopolkapitalizmus, halál a demokráciára!

sajnos, így is van még MINIMUM 5 évük (de számolhatunk nyugodtan 9-el is akár).

de majd ha a nagy femináculás folytán nem csinálnak a férfiak többé gyereket, és az elöregedő társadalom miatt az adóterhek a jelenlegi duplájára fognak nőni, és a növekvő adók miatt elhúznak a vállalatok, a fizetős felsőoktatás miatt az értelmiségek, a mérnökök, a külföldi magasabb fizetések miatt a munkások, és a szegénység és munkanélküliség miatt nem jönnek bevándorlók sem,

akkor mondjátok már el nekem légyszives, hogy vajon mi a kurva anyátok lesz itt?

kedves fideszesek, mondjátok csak, hogy mit terveztek? mert az elmúlt 3 évben nem sokmindent csináltatok.

3 év alatt SEMMIT nem csináltatok. elkúrtátok.

na jó,

-úgy tettetek, mintha nem szeretnétek az uniót, közben szolgalelkű módon minbenben maradéktalanul kiszolgáltátok, fittyet hányva a magyar nép demokratikus akaratára.

-zöld utat adtatok a külföldiek földvásárlásához.

-felosztottátok magatok között még az utcákat is, hogy ki hol/merre árulhat dohányárút

-a nép egészét nem reprezentáló, férfigyűlölő mozgalmak uszító propagandái hatására emberi jogilag megkérdőjelezhető törvényeket hoztatok, amik végső soron tovább fogják csökkenteni a születésszámokat

-törvényileg megteremtettétek a média, és az internet cenzútárhatóságnak jogi fejtételeit

-a demokratikus kontrollt felszámoltátok, az alkotmánybíróságot korlátoztátok, az új passzusokkal a szólásszabadságot, egyenlőséget biztosító paragrafusokat eltávolítottátok, és módosítottátok

-szólásszabadságot korlátozó törvényeket hoztatok, az államgépezet agresszív kritizálását büntethetővé tettétek

-antidemokratikusan átalakítottátok a felsőoktatást, aminek hatására az értelmiségi fiatalok ezrével zúgnak külföldre, hogy soha vissza ne térjenek

-választókerületeket alakítottatok át, hogy kedvezőbb helyzetbe kerülhessetek a következő választásokon

-a külföldi magyar választók névjegyzékeihez szűkség esetén az ellenzéki pártok vezetői nem férnek hozzá, hogy a választás tisztaságát akár szúrópróbaszerűen ellenőrizhessék

-bekötttök az apehba.. jaj. miket beszélek: navba lassan mindent, és mindenkit, mint valami vágóállatot, lassan talán a vérünket csapoljátok direktben

és ezen kívül nem csináltatok SEMMIT.
3 év alatt nem csináltatok semmit.
nincs olyan törvény, amire azt mondhatná a társadalom, hogy igen, ez a társadalom széles körei által igényelt, demokratikus törvény, ami a magyar emberek javát szolgálja, jogaikat védi.

hiába keresnétek, én már kerestem, 3 év alatt, nagyon hosszan, hogy hátha van ilyen törvény.

de ha egyszer nincs?

vagy kedves fideszesek, netán eleve ez a cél?
mi a célotok? egy totális gyártóállam létrehozása, amelyet bevándorlókkal töltenétek meg, a magyar nép rovására?

még mielőtt habzó szájjal közölnétek, hogy hitler arckép alatt sorosgyörgy millióiból kitömött párnán alvó szocialista uszító lennék, hadd idézzem József Attila szavait: lassan kész a leltár.

Megfigyelo 2013.06.18. 21:34:21

"Szegény ország kormánya ne urizáljon" mondta egy fideszes politikus (Répássy). Igaz, ez 2004-ben volt, amikor nem ők voltak hatalmon.

Kim Jong Un 2013.06.18. 21:36:52

Idiotak, az hogy azert szerzunk be vegre szallitogepeket, mert jelenleg egy fontos kepessege hianyzik a magyar legieronek, az fel sem merul. Nem bazdmeg, az Orban menekulesehez kell. Annyira, de annyira ostobak vagytok. De nem banom, hogy meg 12-16 evig nem jottok a hatalom kozelebe se!

Kim Jong Un 2013.06.18. 21:38:28

@Megfigyelo: "és ezen kívül nem csináltatok SEMMIT.
3 év alatt nem csináltatok semmit.
nincs olyan törvény, amire azt mondhatná a társadalom, hogy igen, ez a társadalom széles körei által igényelt, demokratikus törvény, ami a magyar emberek javát szolgálja, jogaikat védi."

Ja de a tulzott deficit eljaras alol tokveletlenul kikerultunk, ahonnan a ti vezereitek a kezdetektol fogva nem tudtak minket kivezetni, csak meg melyebbre a szarba vittek minket a libasok!

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.18. 21:42:29

@Kim Jong Un: Te É-Korából jöttél frissen? Azért nem tűnik fel semmi, ami kiveri a szemedet.

Gerilgfx 2013.06.18. 21:46:11

@Kim Jong Un: azt a hozzászólást, amire válaszolni próbáltál, én írtam, és nem Megfigyelo.

Kim Jong Un 2013.06.18. 21:50:33

@HaFr: igazi fasza kis blog gazda vagy, latszik, hogyha a koztarsasag terrol nem adjak a szadba a mondanivalot, akkor mennyit ersz. :D

Megfigyelo 2013.06.18. 21:59:44

@Kim Jong Un: Ezt ugyan nem én írtam, de azért válaszolok: a túlzott deficit eljárás csak akkor komoly probléma, ha egy kormány nem akarja, hogy közgazdasági szakismeretekkel rendelkező független megfigyelők a körmére nézzenek, és ne hagyják szó nélkól, hogy ellopják az egész országot. (Pillanatnyilag majdnem minden úniós ország ellen folyik ilyen eljárás, igaz Magyarország ellen a legrégebben.) Ezenkívül űgy hozták ki az országot a tűlzott deficit eljárásból, hogy az országot egy recessziós spirálba taszították: a megszorítások miatt csökkennek a jövedelmek, emiatt az állami bevételek, ezért újabb és újabb megszorításokat vezetnek be -- utóljára tegnap jelentettek be legalább 100 milliárdnyi megszorítást. Ebből nincs kiút, legalábbis a mostaninál nagyobb -- jó esetben átmeneti -- eladósodás nélkül, amire csak egy másik, hiteles kormányzat vállalkozhat. Ha ezek a gazdasági analfabéták folytatják, hamarosan Fekete Afrikával fogunk csak versenyezni.
Megjegyzás: az "eredendő bűn" a súlyosan erkölcstelen, a pápa által is elítélt, egykulcsoa adó bevezetése volt, amikor is a szegányek adóját megemelték -- az "adójóváírás" megszöntetésével --, a gazdagokét pedig lecsökkentették. Ez egy évu kb. évi 500 milliárdos lyukat ütött a költségvetésbe, amit évről évre össze kell valahonnan rabolni. A magánnyugdíj- megtakarítások einstandja egy hosszútávú probléma, de a bankok és a távközlés különadókkal való ellehetetlenítése már mostanra a gazdaság visszaesését okozta, és ez csak romlani fog. Más országok nem azért mentik óriási állami pénzekkel a bankokat, mert annyira szeretik őket (vagy a bankárokat), hanem mert tudják, hogy az egészséges bankrendszeren áll vagy bukik a gazdaság működése.

Zati 2013.06.18. 22:02:46

Jó poszt nagyon...ismét

De lassan tovább kell lépni.....
Az ellenzék béna a kormány leválthatatlan...

Én megyek oktoberben el innen egy jobb élet reményében.

"mert akkorra itt már csak pusztaság, füstölgős romok és gyereksírás lesz."

Nem akarom hogy ez legyen. Szóval ha van valami terv valakinél akkor áljon elő vele KÉREM szeretném meggondolni magam, nagyon...

Megfigyelo 2013.06.18. 22:04:18

@Watchdog: Ja, de Orbán hatalomrakerülése óta ez egy rosszul (és egyre rosszabbul) teljesítő ország...

Megfigyelo 2013.06.18. 22:05:53

@kvadrillio: A tapasztalat szerint az sem vált be, sajnos...

Kim Jong Un 2013.06.18. 22:13:36

@Megfigyelo: ertem. Szoval akkor ez is rossz. Bezzeg ha a libas vezered erte volna ezt el, akkor az az utolso szemetlada a legnagyobb hos.

"Más országok nem azért mentik óriási állami pénzekkel a bankokat, mert annyira szeretik őket (vagy a bankárokat), hanem mert tudják, hogy az egészséges bankrendszeren áll vagy bukik a gazdaság működése."

Ja, ezt hivjak szocializmusnak cucikam. Mindig ti ballibsik hulladekok hangoztatjatok, hogy a szabad verseny, meg a piac, stb stb... KIVEVE, ha a bankokrol van szo, mert azokat aztan meg kell menteni, mert azok nelkul aztan nincs elet. Es meg ti beszeltek szemellenzorol...uramisten...

2011 vegen baszki, habzo szajjal szurkoltatok az allamcsodert, de az meg csak nem jott. Ezt azota se tudjatok lenyelni mi?

Zati 2013.06.18. 22:16:43

@Kim Jong Un:

"bankokrol van szo, mert azokat aztan meg kell menteni, mert azok nelkul aztan nincs elet"

Naaaaa! hála istennek, lassan kezded kapizsgálni a lényeget.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.06.18. 22:21:11

@Megfigyelo:

"amit évről évre össze kell valahonnan rabolni"

Valóban; ha nem a "gazdagoktól" kerül elrablásra, akkor máshonnét kell.

"az egészséges bankrendszeren áll vagy bukik a gazdaság működése"

Ha egészséges a bankrendszer, akkor miért kell menteni azt? Ha menteni kell a bankrendszert, akkor hogyan nevezhető egészségesnek?

Gerilgfx 2013.06.18. 22:30:30

@Kim Jong Un: a bankban tudja az ember felvenni a pénzét, ott utalja át a fizetésed a cég, ott tudsz utalgatni az ismerőseinek pénzt, az ő rendszerükkel tudsz interneten vásárolni

a bank, mint struktúra, az egy szűkséges dolog az általa nyújtott kényelem miatt

hogy a bank gazdaságban betöltött szerepe mi: mint pl hitelezés révén a gazdaság motorja, esetleg mint egy szocális rendszerbe integrált entitás, esetleg egy államosított bank, mint pl a szocializmusban, vagy esetleg egy teljesen másfajta funkció és működési elv, az már egy más kérdés.

tehát az, hogy a bank milyen szerepet tölt be, az már egy teljesen más kérdés.

azt azért nyilvánvalóan te is elismerheted, hogyha a bank megbízottjai géppisztolyos kommandósok gyűrűjében dobálják ki az embereket a törvényesen elfoglalt otthonukból a bedőlt hiteleik miatt, amit azért vettek fel, hogy ne haljon éhen a teljes család, azért valakit valamiféle - akár morális - felelősség terhel. ez most a te kedvenc pártod országlása alatt történik, és vált tömegsporttá. mi a véleményed erről?

Megfigyelo 2013.06.18. 22:36:46

@Kim Jong Un: @neoteny: A bankokat nem kell szeretni, sőt -- de akinek van egy kis tájékozódási képessége, az pontosan tudja, hogy a bankrendszer olyan a gazdaságban, mint a vízvezeték és az áramellátás a hétköznapi életben -- ha rendben van, senkinek sem tünik fel, de ha baj van vele, minden fejreáll. Mindenki elismeri, hogy nem lett volna szabad hagyni csődbemenni a Lehman Brothers; ha megmentik, nem kerül a világ akkora bajba. Sajnos Bush elnöknek sem sikerült ezt elég jól elmagyarázniuk a szakértőknek -- ismeretes, hogy valoszínüleg az USA történetének legalacsonyabb IQ-jű elnöke volt. (Fiatalkorában hülyére itta magát, de aztán megtért...) A mai magyar példa is mutatja, hogy a bankok tönkretétele a gazdasági öngyilkosság legbiztosabb módja; a mai magyar kormány működését tanítani fogják, mint elrettentő példát.

Természetesen a bankokat nem akkor kell megmenteni, amikor egészséges a bankrendszer, hanem azért kell megmenteni, hogy újra egészséges legyen.

Szociknak vége 2013.06.18. 22:40:52

@HaFr: Rengeteg ilyen Tv. van.

Ezért nem lehet a fideszt leváltani, mert hálistennek ti nem vagytok a társadalom.

blindnose 2013.06.18. 22:40:55

@Gerilgfx: Imperialista terrorállam? Engem egyre inkább a feudalizmusra emlékeztet. Bárókkal (vajon kikre is gondolok?), grófokkal (kinevezett hatalmasságokkal), köz- és kisnemesekkel, mindegyik a jelentőségéhez mért hűbérbírtokkal kistafírozva. És van a pórnép. Az előre jutást a polgári erények, a tehetség és a szorgalom inkább akadályozzák, mert az független a hatalomtól, gyanús. A feltétlen hűség és aktív hadrafoghatóság sokkal értékesebb.
Aztán a feudalizmustól meg lehet-e szabadulni békés eszközökkel, az kérdés. De hogy a hűbéresek nem adják olcsón a jussukat, az is biztos. A legfelső vezetést elzavarni kevés, mert az ország az ő kezükben van, és marad.
Úgy érzem, ezt igazi polgári forradalom és polgárháború nélkül nem ússzuk meg.
Remélem, tévesen értékelem a helyzetet.

Megfigyelo 2013.06.18. 22:42:02

@Kim Jong Un: Már számtalan bírósági ítélet mondta ki, hogy Bajnainak a "libás" ügyben semmit sem lehet a szemére vetni, ez csak egy példátlanul aljas -- tipikus fideszes -- propaganda. (Ha névvel írtad volna, akár böntetőperben is elítélhetnének érte, ez olyan mocskos rágalom.)

Gerilgfx 2013.06.18. 22:43:20

@blindnose: szerintem teljesen helytálló a te szimbolikád is, és sajnos igazad van

Megfigyelo 2013.06.18. 22:45:09

@blindnose: Nem, nagyon helyesen. Bibó is megírta, hogy Magyarországnak az a fő baja, hogy itt soha sem volt polgári forradalom -- az 1848-as és 1918-as rövidéletű kísérletek semmit sem változtattak a társadalom rendi mentalitásán. És most ezt erősítik Orbánék 1000-rel...

Gerilgfx 2013.06.18. 22:48:52

@Megfigyelo: szerintem a polgárosodás operatíve végbement szép lassan a második világháború után, de hogy az ehhez szűkséges gondolkodás mikorra fog lezajlani, az már egy más kérdés. szerintem a kommunizmus 45 éve egy olyan seb, amit még legalább 3-4 generáción keresztül nyalogatni fogunk

WhyCantITouchIt? 2013.06.18. 22:53:27

645. forgatókönyv.
Adam Sandler ellenzéki politikus...mondjuk.
És mivel egyre kilátástalanabb a helyzete, elkezdi sulykolni hogy a fél mindenki és ezért nem mernek elmenni leváltani ezt a kormányt...mondjuk.

646. forgatókönyv.
Adam Sandler ellenzéki politikus...mondjuk.
És mivel egyre kilátástalanabb a helyzete, elkezdi sulykolni hogy a kormányt nem lehet leváltani...mondjuk.

Beindult a gépezet gyerekek, most 1 évig ez fog menni.
De ne higgyetek senkinek, mindenféle félelem nélkül csak bátran menjetek el '14-ben szavazni, fasszal.

Gerilgfx 2013.06.18. 22:55:14

@WhyCantITouchIt?: én eddig elmentem szavazni mindig, de azt hiszem, jövőre kimarad :D

neoteny · http://word.blog.hu 2013.06.18. 22:55:53

@Megfigyelo:

"Természetesen a bankokat nem akkor kell megmenteni, amikor egészséges a bankrendszer, hanem azért kell megmenteni, hogy újra egészséges legyen."

Akkor viszont az érdekes kérdés az hogy mitől betegszik meg a bankrendszer és azt hogyan lehet megelőzni -- mert ha erre nincs válasz, akkor nagyjából évtizedente egyszer bankokat kell menteni, ha nem is feltétlenül annyit és olyan összegben mint 2008-ban ill. azt követően.

Megfigyelo 2013.06.18. 23:00:43

@neoteny: Arról van szó, hogy ahelyett, hogy továbbra is méltányosan megadóztatták volna a gazdagokat, mint az az SZJA bevezetése óta mindig is szokás volt, adtak nekik évi 700 milliárd "nemzeti ajándékot" drámai mértékű adócsökkentés formájában, amiből 200 milliárd kijött a szegények adójának növeléséből, de évi 500 milliárd forint hiányzik a bödzséből, és évről évre valahonnan el kell rabolni (=megszerezni jogállamban megengedhetetlen módon kivetett -- esetleg visszamenőleges -- különadókkal, nyugdíjeinstanddal, stb.)
Egyetlen európai kultúrállamban sincs egykulcsos adó, csak pl. Oroszországban. A sokat emlegetett szlovák egykulcsos adó sem volt igazán az, mert volt egy alsó adómentes sáv; egyébként már ők is visszatértek a progressziv adózásra. (Nem mindegy, hogy kenyérre kell valakinek a pénz, vagy lazacra -- az utóbbiból többet lehet nélkülözni.)
Egyébként a legnagyobb baj az egykulcso adóval, hogy nem jött be a számítás, ami miatt többek között kitalálták: nem dobta meg a fogyasztást. Ezt minimális szociológiai tudással meg tudtuk jósolni -- ebből a célból épp a szegények adóját kellett volna csökkenteni, az rögtön megnövelte volna a fogyasztást, és ezzel a gazdaságot...

WhyCantITouchIt? 2013.06.18. 23:05:26

Én csak azt nem tudom hogy ez a kormány eddig milyen jelét adta annak, hogy EL KELL csalni, vagy hogy bárkiben félelmet KELL keltenie, annak érdekében hogy ne menjen el szavazni.
Arra már több jel van, hogy itt az ellenzék gerjeszti tudatosan az emberekben a félelmet, hiszen szombaton a pislogós, vasárnap pedig a Feri beszédében kiemelkedő szerepet kapott az országos méretű félelem vizionálása.
Elmebeteg egy választás lesz ez '14-ben...

Szociknak vége 2013.06.18. 23:05:34

@Megfigyelo: Teljesen mindegy hánykulcsos az adó.

A szlovák 2kulcsos pl. ugyanolyan, mint a magyar 1kulcsos, csak már 10 éve van ugyanúgy. Ezt a gazdagok dumát meg haagyjuk, erre már Bajnai is rájött, nem is sürün emlegeti az adóterveit, mert a kikottyantás óta felére esett a népszerüsége.

Megfigyelo 2013.06.18. 23:06:27

@neoteny: Igen, a kapitalizmusban több-kevesebb rendszerességgel válságok vannak, mint ahogy a Dunán időnként vannak árvizek. Ezt megszüntetni senki sem képes, a következményeit kell enyhíteni. A XX. században láttunk egy nagyszabású kísérletet a kapitalizmus felváltására egy válságmentes rendszerrel, de kiderült, hogy nem volt versenyképes, és lassan elrohadt...

Megfigyelo 2013.06.18. 23:10:32

@MetroGoldwinMayer: A szlovák 2-kulcsos nem olyan, mint a maygar 1-kulcsos, és nem változatlan 10 éve. Ez tény-
Egyébként nem ismerem Bajnai adózással kapcsolatos terveit, és könnyen lehet, hogy nem értenék egyet velük: én már az ő általa bevezetett ill. bevezetetni kívánt rendszert sem tartottam elég progresszivnek...

Gerilgfx 2013.06.18. 23:13:13

@Megfigyelo: nem hogy versenyképes nem volt, életképes se :D

Lófasz Hadnagy - A Magyar Köztársaság Állampolgára 2013.06.18. 23:15:48

Ha a HA-LHB-t mentenék meg az enyészettől, bánja a faszom, legyen ennek a bugrisnak a magángépe amíg hivatalban marad, szarja össze magát rajta. Ennyit megérne, hogy ne Ferihegy betonján rohadjon el az a remek madár.

Megfigyelo 2013.06.18. 23:18:33

@Gerilgfx: Én azt mondom, hogy a kiegyezés össznemzeti hazugsága és a Horthy-rendszer össznemzeti aljassága -- hogy Szálasiról ne is beszáljünk -- még sűlyosabb nemzeti tradició, mint a (helytelenül) "kommunizmiusnak" nevezett 45 év; épp azért, mert akkor jelentős volt a társadalmi mobiliás (még ha néha megengedhetetlen áron is) és a második felében -- ahogy írod -- volt valami polgárosodás-féle. Csak, mint szintén írod, nem elég, hogy citoayenek teremjenek a magyar rónákon...

Szociknak vége 2013.06.18. 23:23:09

@Megfigyelo: Nem ugyanolyan?

20% SZJA van havi 3300 euró alatt. Felette meg senki sem keres, ha mégis, akkor a különbözetre van 25%. Ez ktgvetési bevétel szempontjából zéró, bár irigy szájakat betömni jó móka (tovább bonyolítható az adórendszer).

Akkor gondolom az UFÓk adórendszerét is úgy várod mint a kormányváltást...:))) Nem ismerem Bajnai adórendszerét ez jó. Ugyanolyan mint a komcsiké volt, miért ki mire számított?

Az igazságos adórendszer pedig ilyen: Aki munkanélküli, vagy keres 100ezret vagy 2millát, mind fizessen havi 70.000 adót, ugyanis mindenki ugyanannyiba kerül az államnak és a szavazata is ugyanannyit ér. A gazdagabb így is többet adózik, áfástul.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.06.18. 23:25:55

@Megfigyelo:

"továbbra is méltányosan megadóztatták volna a gazdagokat"

Úgy tűnik hogy különbözik a véleményünk a "méltányos" fogalmáról.

Leegyszerűsítve a dolgot, a jövedelemadózás három féle módon lehetséges:

1) mindenki ugyanazt az összeget fizeti (persze az nem jövedelemadó, hanem fejadó)
2) mindenki ugyanolyan arányban fizet adót a jövedelméből (egy kulcsos jövedelemadó)
3) progresszív jövedelemadózás (több kulcsos jövedelemadó)

Én nem látom hogy miért csak a 3. mód számít "méltányosnak"; szerintem a 2-es mód az amire illik ez a kifejezés: akinek több jövedelme van, több jövedelemadót fizet... annak arányában többet amennyivel több a jövedelme.

Amadeus62 2013.06.18. 23:29:18

@neoteny:

Egyedül itt a kurva balkánon van ez az egykulcsos faszság. A német, dán, francia dolgozó miért nem hőbörög, hogy sokkal nagyobb arányban adózik, mint aki szarabbul keres? A németeknél például 6sávos progi adó van.

Szociknak vége 2013.06.18. 23:33:12

@Amadeus62: A sávhatár a lényeg.

A magyarországi legmagasabb kulccsal adózók még Németországban/Angliában a legkisebb sávba esnek.

Márpedig a munkaerő mobil, jó nagy barom 5let visszasírni a régi rendszert azonnal elhúz mindenki a picsába.

Szociknak vége 2013.06.18. 23:36:39

@Amadeus62: depardueau pont az egykulcsos miatt ment putyinékhoz.

Egyébként az orosz gazdaság jó 10 éve messze gyorsabban fejlődik mint az EU-s, a moszkvai átlagkereset már meghaladta a budapestit, pedig a 90es években a harmada volt.

Gerilgfx 2013.06.18. 23:40:16

@MetroGoldwinMayer: az én orosz ismerőseim arról számolnak, hogy az oroszok rajzanak vissza oroszországba.

Amadeus62 2013.06.18. 23:40:54

@MetroGoldwinMayer:

Most is egyre többen elhúznak. Szerinted miért mennek el főleg azok, akiknek itthon is úgy-ahogy jól megy a szekér? Úgy basz át titeket a fidesz, hogy észre se veszitek, csak az a baj, hogy mindenki szív ezek miatt. Bevesztek mindent a felcsúti szarnak, ha nemzeti papírba van csomagolva. Nincsenek megszorítások, meg mindent a bank meg a multi fizet? Jó nagy barmok vagytok ha ezt elhiszitek.
Szerinted mégis miből jön össze az átlag nettó közel 150 ezres fizetés? Egy vállalkozás vezető meg ilyen-olyan faszom menedzser mennyit keres?
És mennyit keres a TÖMEG? Kik vállalnak, kik tudnak vállalni 3+ gyereket? ( a cigányokon kívül persze...)
Á, kár basznom itt a rezet, hülyék vagytok mint a segg. Nézitek a hírtv-t, meg olvassátok az mno-t meg a mandinert aztán tapsoltok ezeknek a köcsögöknek a semmiért, meg a hazudozásaikért. Birkák vagytok mind.
De persze aki nem ért veletek egyet az hülye balliberális, meg mszp-s.

Szociknak vége 2013.06.18. 23:45:55

@Amadeus62: Nem azok mennek ki nagy számban, akinek jól megy a szekér.

Most volt osztálytalálkozóm, akiknek normális szakmájuk van azok csak melózni mennek el pár évre(kivéve állami orvosok), vissza is jönnek. Azok mennek el végleg, akik keresnének itthon 1-2százezret életfogytiglan.

Nyilván nem tökéletes az adórendszer, de sokkal jobb mint 2010 előtt.

nyuggernyúzó 2013.06.18. 23:50:16

Tök mindegy, melyik parlamenti párt nyer, egykutya mind, a magyar társadalmat képviselik. Ez a mai magyar társadalom meg a nyugdíjemelést, rezsicsökit igényli. A születésszám közben folyamatosan csökken, a rejtett erőforrások aránya nő, a fiatalok nagy része kivándorolna. Ennek az országnak vége.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.06.18. 23:54:04

@Megfigyelo:

"Igen, a kapitalizmusban több-kevesebb rendszerességgel válságok vannak, mint ahogy a Dunán időnként vannak árvizek. Ezt megszüntetni senki sem képes"

Akkor miért irányul annyi szabályozási kísérlet a megszüntetésükre? A központi bankok miért próbálják "fűteni" vagy "hűteni" a gazdaságot az alapkamat változtatásával, azzal hogy állami kötvényeket vásárolnak vagy adnak el? Úgy tűnik a gazdasági döntéshozók közel sem ennyire fatalisztikusak a gazdasági ciklikusságát illetően; mindegyik azt állítja hogy képes megülni a gazdaság vadlovát és megszelídíteni azt.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.06.18. 23:57:11

@Amadeus62:

"Egyedül itt a kurva balkánon van ez az egykulcsos faszság."

Nono; az USA-ban pl. hét állam is van ahol nincs jövedelemadó, és két további államban csak az osztalék- és kamatjövedelmekre van adó. (Persze szövetségi jövedelemadót ott is kell fizetni.)

nyuggernyúzó 2013.06.19. 00:01:34

@Amadeus62: Fizessenek a gazdagok, ugye?
Az egykulcsos adó mellé egy radikális nyugdíjcsöki kellett volna, de ehhez gyáva volt a Bóvliktor.

nyuggernyúzó 2013.06.19. 00:04:54

@Megfigyelo: Elvennéd a "gazdagok" pénzét, mi prolikám? Javaslom inkább, hogy tanulj, dolgozz, akkor te is lehetsz gazdag. Ha nem sikerül, akkor adj lejjebb az igényeidből.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.06.19. 00:30:09

Ezeket nem lehet leváltani."
Ezek így meg ezek úgy...
kicsit TGM-esedsz...kicsit.

@Megfigyelo: hogy nem jött be a számítás, ami miatt többek között kitalálták: nem dobta meg a fogyasztást"
haja kérem, hogy dobta volna meg? amikor a bankok minden forrást elszippantanak a törlesztőemelésekkel...és basznak hitelezni a valódi gazdaságban.

@Amadeus62: hejj de szép is volt kunczéék 18%os letoltgatyás kampánya, aztán a végén az átlagfizu simán belevert a 37%os sávba...hejj daliás idők na.

légügyi megfigyelő 2013.06.19. 03:03:49

Kedves Posztoló!

Ha nem elég az, minimumként, hogy el kell zavarni Orbánékat, hogy utána lehessen demokratikus újrakezdés, akkor tényleg befellegzett. Az, hogy az MSZP tehetségtelen és béna, sajnos kétségtelen. Az, hogy Bajnai legjobb szándéka ellenére is kevés támogatót mutathat fel ugyancsak tény jelenleg. De valakire csak be kell húzni azt az idióta ikszet jövőre!

De ezzel szemben nem az áll, hogy erőszakos hatalommal szemben csak a menekülés lehetséges. Ha csak ennyit tud az ellenzék, nem a baloldali, hanem a teljes, akkor az baj, és azért mert ez a gyávaság. Ha elmégy, akkor odaadod a magad Magyarországát ennek a szemétdombra való rendszernek. Ha elmégy, elárulod a múltadat és a jövendődet. Ha most elmégy, anélkül, hogy a harcodat megharcolnád.

És kérdelek, ha ilyen ócska, és olyan vacak a baloldali ellenzék, megmutatnád nekem, hogy hol van a jobboldali?

Hol vannak az "antikommunista", "konzervatív", "igazi magyar" népek, akik valamiért ugyancsak kimaradtak a NER-ből?

Miért nem szólalnak meg? Miért nem áll ki a jobboldali alternatíva?

Ki itt az áruló? Ki nyomta, pénzelte nyolc éven át ezt a görény, hogy ma lerabolhassa az országot?

Le kell váltani Orbánt, bármi áron, mert ma minden ár kisebb veszteség, mintha maradna akárhány évig! És ne haragudj érte, de a defetista dumák sehova nem visznek, csak a feladásba, az újabb 57-es május elsejébe.

kverti 2013.06.19. 03:18:48

@Gerilgfx: Mindenféle iróniát mellőzve: Ez az összefoglaló szép volt. :) Tényleg.

Zerwikaptur - Hármat egy csapásra! 2013.06.19. 03:56:01

"Ezeket nem lehet leváltani."

Úgy egy teljesen átlátható és demokratikus rendszerben is nehéz lenne leváltani őket, ha a

1. TELJES baloldali ellenzék
2. HÁROM ÉV szar kormányzás és
3. TÖBB TUCAT mutyi illetve mutyigyanús ügy után is

ÖT-SZÁZALÉKKAL-VAN-LEMARADVA-A-KORMÁNYPÁRT-MÖGÖTT!!!

Kár ezért a rendszert meg a szabályokat okolni, emberek! Nincs a világon olyan demokratikus rendszer, ahol jelen állás szerint az ellenzék nyerni tudna.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.06.19. 05:59:19

@Zerwikaptur - Hármat egy csapásra!: hámondjuk az elvtársaknak és szatelitkamupártjaiknak ezt az egyszerű tényt kéne már megértenie, és az összes nímandnak aki itt tombol a blogvilágban.

nem

kellenek

a szavazóknak.

ez nem diktatúra, hanem egy tény.

gomorra 2013.06.19. 06:43:49

@FILTOL: @Zerwikaptur - Hármat egy csapásra!:

Mit beszélsz ember? Hogy nem kell a baloldal a népnek?

Naná, hogy nem ilyen formában, ki az a hülye, akinek kéne Gyurcsány meg Mesterházy?

De!

Vedd már észre magad kisapám, ez nem egy baloldali, nem egy ballibsi vagy akárminek csúfolt oldal! Úgyhogy ha tudsz értelmezni(?), akkor tessék tudomásul venni, hogy vannak akár jobb- akár baloldali gondolkodású emberek, akik nem akarják sem Gyurcsányt sem Orbánt. A lényeg a gondolkodáson van, s így naná, hogy utálják mindkettőt.

Rajtatok pedig csodálkoznak, hogy milyen szemellenzősök vagytok.

Tessék gondolkodni, nem pedig követni a vezírt, mint a birka.

csavari 2013.06.19. 06:49:44

Az összes eddig hatalomra került férget és tettestársaikat reptetni kellene a világűrbe, hogy soha ne térhessenek vissza!

röhögő 2013.06.19. 07:08:07

@MetroGoldwinMayer: "Egyébként az orosz gazdaság jó 10 éve messze gyorsabban fejlődik mint az EU-s, a moszkvai átlagkereset már meghaladta a budapestit, pedig a 90es években a harmada volt. "
- És melyik országban van is rengeteg földgáz és kőolaj? Te is tudod hogy így nem lehet összehasonlítani, te mocskok!

röhögő 2013.06.19. 07:10:29

@WhyCantITouchIt?: És a 2010 előtti ellenzékre emléxel?

röhögő 2013.06.19. 07:41:58

@neoteny: A bankrendszerbe a csőd kódolva van. Miben versenyeznek a bankok? Kockázatosabban hiteleznek, nagyobb betéti kamatot adnak, vagy kisebb hitel kamatot kérnek. Szükségszerűen bedőlnek a versenyben alulmaradók.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.06.19. 08:17:26

"Kun Béla elrepült, Orbán is el fog" nagyszerű összehasonlítás, a blog hamarosan eljut az Adolf Hitlernek is volt születésnapja, Orbánnak is van, DK-i magasságokba

csak így tovább, lassan meglesz a permanens index címlap, mint varánuszéknak

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.19. 08:23:34

@wmiki: AZért ez egy kicsit komplikáltabb, nem? Na jó, te nem látod, mindegy.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.06.19. 08:28:26

@HaFr: nekem nem tűnik bonyolultnak, ha állandóan hangot adsz orbán fóbiádnak simán címlapon maradsz, a többi blog is így csinálja semmi más nem kell hozzá

valami építő jellegű dolog van valamelyikben? vagy itt? ugyan már... minek az???

fehérfarkas 2013.06.19. 08:32:40

@Kim Jong Un: "Ja de a tulzott deficit eljaras alol tokveletlenul kikerultunk, ahonnan a ti vezereitek a kezdetektol fogva nem tudtak minket kivezetni, csak meg melyebbre a szarba vittek minket a libasok! "

Ez valóban pozitívum, na de milyen áron? Az áht deficitjének csökkentése közben nőtt az államadósság, nőttek az adók, kb 30 új adó lett bevezetve, 2700 milliárd ft megszorítás történt, és most már megint újabb lesz, 3000 milliárd ft manyup pénzt elvettek, csökkenet a foglalkoztatottak száma és nőtt a munkanélküliség, új nagy külföldi beruházó az elmúlt 3 évben nem jött ide, csökkent a felksőoktatás támogatása és az egélszségügy finanszírozása, a nagy infrastruktúrafejlesztési projektet leálltak.

Ez valóban siker, ugye? Ráadásul ez a deficitcsökkentés sem tartós és struktúrális okok miatt van, hanem csak egy ideiglenes dolog, amit újabb megszorításokkal igyekeznek fenntartani. Varga Mihály napokban történt megszorításbejelntései pont erről szólnak (még akkor is, ha ő az adóemeléseket "nemmegszorításnak" nevezi).

fehérfarkas 2013.06.19. 08:40:02

@Gerilgfx:
Erről jut eszembe, hogy a fideszdroidoknak fel sem tűnik, hogy miközben a Fidesz a bankokat "ellenségnek" tartja, sarcolja, "szabadságharcol ellenük", aközben egyre jobban kénysezríti rá a lakosságot (az új törvények révén) a bankszámla használatra a kp helyett.
Miért? Mert a kormány a saját bankszámlánkon keresztül tud a legjobban megsarcoolni és ellenőrizni minkat (a NAV révén), csak mivel ezt Orbánék nem vallhatják be, hanem kell nekik egy bűnbak, ezért a bankokat teszik meg felelősnek minden gazdasági bajért (az elmúl8év és libajnai-gyurcsány mellett).
Pedig, ha olyan banki szabályozás és törvényeink lennének mint a németeknek vagy a hollandoknak, akkor az egész banki szolgáltatások sokkal, de sokkal olcsobbak lennének. Csak ez a fideszdroidok felfógóképességét már meghaladja.

xvxvxv 2013.06.19. 09:21:55

@fehérfarkas: szerinted - a vesszőparipám - hány itteni amatőr közgazdász fideszcsimbók él a piacról? nulla. mind az álla csecsét szopja. ha lenne ezeknek egy cégük, rálátnának, hogyan tud életben maradni egy cég. nem mintha a kommancsok alatt máshogyan ment volna: ismerős, haver 50%, véletlen, ill. szakmaiság 20%, lefizetés 30%. kábé ilyen arányban. ez az arány most dúrván eltolódott, szinte csak haverok, minimális szakmaiság, de inkább ez is nulla, a lefizetés meg teljesen eltűnt. nehezen hinné el egy kívülálló, de NINCS LEFIZETÉS, kész, megszűnt, fideszes vagy-e, haver, avagy nem. ennyi. annyi, hogy ez az állami pályázatok. a magán egy másik mise.

szerinted melyik kitartott kommentelő fideszcsimbók irodapatkánynak fája a feje az átutalások miatt? az állam, a párt tolja a pénzt a számlájukra elsején, a seggük lyuka sem fázik meg. mit érdekli őket az, hogy eddig összeállt 5-6 cég, és együtt nyomtak át egy nagyobb összeget, így is csökkentve a terheket, megtakarítvaa koszos pár ezret. mi lesz ezután, el kell egy embert küldeni, tuti, nincs mese, mert annyi átutalás van már egy kis-közepes cégnél is, és nem lehet trükközni.

hol érdekli ez őket? ők hisznek, ott a pénz a számlájukon elsején, az állam, a párt fűti a szobájukat, és az amatőr közgazdász diplomájuk is meg van:

"az egykulcsos hatására nőtt az orosz gazdaság"

á, tényleg hagyjuk...

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.19. 09:41:56

@wmiki: Na mesélj, te mit építesz?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.06.19. 09:59:54

@HaFr: **
nekem nincs index címlapos bérblogom az orbánfóbiámról

ghost recon 2013.06.19. 10:14:08

@wmiki:

Nagy dolog. Agyad sincs.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.19. 10:29:51

@wmiki: Figyusz, egyszer már ezt lejátszottuk: nem mennél máshova kommentelni, már persze ha nem jár kétszeres pénz az én blogomon való szívóskodásodért, egyre többen vagytok, öregem, ilyen titkos kitartottak, kezdem nagyon rühellni, hogy mindenkivel külön kell ezt leleveleznem. Nem üzenhetném meg a gazdádnak általad, hogy hagyjon lógva, és inkább a közjóval foglalkozzon?! Add át, lécci, 1000 köszi.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.06.19. 13:30:34

@HaFr: :0
azt hittem demokrácia van meg szólásszabaccság :(

ja nem, tényleg az csak akkor van, ha ti vagytok hatalmon, most épp diktatúra van, és 1milliárd ellenálló hős küzd ezekért a fácsén

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.19. 15:06:41

@wmiki: Nem érted. Nem a szólásszabadságot korlátozom, tőlem elfecserészhetsz, de nem szeretném magam fárasztani ezen a színvonalon, ne haragudj -- meggyőzni úgyse tudlak, még csak diszkusszió sem alakulhat ki, trollkodj mással, máshol

neoteny · http://word.blog.hu 2013.06.19. 16:15:03

@röhögő:

A versenyszférában ez igaz bármilyen más vállalkozásra is: a hibás döntések veszteségekhez vezet(het)nek, aminek következtében tönkremehet egy vállalkozás. Ha minden vállalkozás "megmentésre" kerülne (az adófizetők pénzéből) akkor az csak konzerválná a működésképtelen vállalatokat és gazdasági struktúrát (ilyesmire volt és van is példa világszerte).

Ha bármilyen (vagy egy specifikus típusú, pl. bank) vállalkozás számíthat a "megmentésre" (az adófizetők pénzéből), akkor az "moral hazard"-ot hoz létre, ti. amikor a vállalkozás hajlamosabb a kockázatvállalásra, hiszen a nagyobb kockázatvállalással járó valószínűbb veszteségeket részben vagy egészben másokra háríthatja át -- míg a nyereségek a vállalkozásé maradnak. Ezt hívják úgy hogy "a nyereségek privatizálása, a veszteségek szocializálása".
süti beállítások módosítása