1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2013.03.08. 05:57 HaFr

Fidesz Zrt.

Mióta világ a világ a szegények el akarják venni a gazdagoktól, amit korábban ezek loptak el a valamikori közösből (hogy lezárjuk a kört). A sztorit seregnyi névvel illetik a különböző elkötelezettségű ideológusok, az egyszerűség kedvéért vannak status quo elméletek az uralkodók részéről és egyenlőségelméletek a feltörekvők oldalán, ezeken belül pedig egy erdőnyi fű, fa, virág. (A szegénység és a gazdaság nem csak gazdasági erőt, hanem általában hatalmi-cselekvési pozíciót jelöl.) Mivel egy ember adott esetben három-négy különböző ilyen "igazságot" is megélhet az élete során (pl. meglepően sok amerikai konzervatív volt az 1930-as évekig kommunista), úgy tűnhet, az ember valahol hazudik (elsősorban önmagának). Valójában a hitvilágok inkonzisztenciája mögött lehet más egységteremtő erő (igazságelv). Ha nem találunk konzisztenciát a hitekben, a személyiséget vagy a pőre célokat kell nézni, mert sokszor ezek és a megélésükhöz vezető út határozzák meg az elveket és az ideológiát.

Itt van például ez az Orbán Viktor. A kádárizmusnak (ahogy kb. féle éve egy interpellációra adott válaszból megtudtuk tőle) csak a képviselői miatt ellenszegülő fiatalember útja a KISZ-re rászervező radikális, egyházellenes, internacionalista hipsztertől, a koravén nacionalista pater familiason át, a zárt társadalommal kokettáló, azt csak a külső kényszerek miatt nem nagyon erőltető Kárpát-medencei türkménbasiig vezetett. Értékrendben és ideológiában folyamatos képlékenység (úgy is mint cinizmus), célrendszerben egység: becsvágy és a hatalom megszerzése minden áron. Hatalmon kívül radikális feltörekvő (egyenlősítő), hatalomban radikális állagmegóvó. A gyorsan változó ideológiai pozíciói között az inkonzisztencia csak látszat, mert ott vannak a személyisége és a céljai, amelyek megteremtik az összefüggést. A célja a folyamatos uralom. Orbán ennek érdekében az ellenfelei számára szokatlan nyíltsággal írta újra a játékszabályokat: a liberális demokrácia maga is egy hatalmi elit érdekét szolgálta (amiben van egy szemernyi igazság), véget kell hát vetni neki. Kitágította a politika értelmezési keretét, újraírta a verseny/harc/háború szabályait: mindent szabad, amit az erősebb (EU, tőke) még megenged. Az unortodoxia a voluntarizmus és a volatilitás (az akaratelvűség és a kiszámíthatatlanság) dicsérete. A politikai ellenfél ellenség. A választó eszköz és erőforrás. A bosszú édes, a világ szép és új.

Orbán elvette, amit el akart. Most meg akarja őrizni a hatalmát minden áron. Az egész politikája a hatalommegőrzés megalapozásáról szól, aki a közjót keresi benne (az uralom előtt), az szánalmasan naiv vagy hazudik. A hatalom esztétikája tetszhet is akár, ezt viszont elfogadom. Izgalmas (lent is fent is, bár kicsit másképp), fent kifejezetten jövedelmező, az állam elbitorlása pedig mámoros. Látszik ez azokon a fiatalembereken (Gulyás, Kocsis Máté), akik legújabban bekerültek a pikszisbe: gátlástalanságukkal csak a Vezér iránti csodálatuk vetekszik, személyiségüket teljes mértékben a hatalom szolgálatába állították, igazi Sturmbannführerek egy paramilitáris szervezetben.

Ebből is látszik, hogy Orbánnak a hatalmi fixációja mellett egy dologra azért még ügyelnie kellett: a Fideszre, illetve arra a szervezetre, amivé a kollégiumi szoba kiteljesedett. "A mozgalom minden, a végcél semmi", mondta Bernstein. "A végcélom minden, a szervezettel osztozom, a mozgalom kell", mondhatná kicsit bonyolultabban Orbán. Orbán megvalósította a hatalom koncentrációját, amennyire csak megvalósítani engedtetett neki, ennél erősebb korlátozott diktatúrát nem lehetett létrehozni ma az Európai Unión belül -- jóllehet a magyaroktól még lehetne. (Mégis: tisztelet a reményt és az önbecsülésünket éltető egyetemista korosztálynak!) A Fidesz mint hatalmi vállalkozás maximálisan sikeres, látszik ez a versenytársak képtelenségén a hatalmi logika korábbi kereteinek vonzóvá tételére. A vállalkozás (Fidesz Zrt) olyan politikai bróker, amelyik felvásárolta és kisajátította a politikai tőzsdét, és ha tehetné, meg sem állna az egész (politikai és gazdasági) piac bekebelezéséig. Többségi tulajdonosa és elnöke, Orbán, magához láncolta a kisrészvényeseket, a Navracsicsokat, Semjéneket, Gulyásokat, Széleseket, no name helyi notabilitásokat, saját hatalmi célja szolgálatába állította, lekenyerezte, elbűvölte és megfélemlítette őket, és nem felejti el izzásban tartani a hasznos hülyéket, a mozgalmat (az utcát) sem.

 A Fidesz Zrt. Magyarország legsikeresebb és legértékesebb vállalkozása. Fegyelmezett, céltudatos, a versenytársai eltörpülnek mellette, a munkatársai meghalnak érte, ha kell, és hatalmas profitot termel mindenféle értelemben. Ki gondolhatja komolyan, hogy csak úgy összeomlik? Több kell ahhoz, emberek.

118 komment · 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr805122433

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Orbán Viktor életrajza 2013.03.08. 11:30:16

Mindössze egy éves szociológus gyakornoki szakmai gyakorlata van a megélhetési politizálás mellett. Mihez ért Orbán az ELTE-n huszonnégy éve szerzett diplomájával? Szónoki képességei rendkívüliek, a politikai marketing és a tömegmanipuláció trükkjeit ü...

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.03.08. 11:26:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Behívót kaptak a Békemenet-aktivisták 2013.03.08. 11:24:39

Szaros lett a Békemenet molinója: békemeneteseket toboroz Facebookon a Fidesz-székház védelmére Bencsik András. "Siess Andrásnak Sürgős" - SAS-behívó Fidesz-módra. Ő maga sajnos nem ért rá, hogy életével és vérével védje meg a fülkeforradalmat. A mozg...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.08. 09:58:21

"A kádárizmusnak (utóbb kiderült) csak a reprezentánsai (neki versenytársak) miatt ellenszegülő"

Ilyen butaságot nem kellene írni, mert elveszi mondanivalód hitelét.

Netuddki. 2013.03.08. 10:08:43

Azért ne feledkezzünk meg azokról sem akikre az orbán a fideszt építi. A havi szinten milkás közpénzeket zsebrerakó "fészekrakókról"...

KopaszMercis 2013.03.08. 10:09:32

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
valoban butasag, jobban odafigyelhetne, nem szegult o ellen a kadarizmusnak.. angliaban tanulhatott, raadasul ugy, hogy senki nem kerte rajta szamon, hogy vajon miert nem tanult meg angolul. Ilyen sorsra csakis rendes böcsületes tiszta lelku kegyeltje juthatott a rendszernek, nem holmi ellenszegulo.

Neha azert vegig gondolhatna a blog szerzoje, hogy miket ir...

Brian Cohen 2013.03.08. 10:14:51

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Bizony saját maga a legnagyobb törpe mondta a parlamentben, hogy "nem a Kádár rendszer, hanem a képviselői ellen harcolt".

Szóval most, hogy már ő ül a helyükben semmi baj a rendszerrel.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.03.08. 10:15:40

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: 2012. november 5-én, azaz tegnap a parlamentben Orbán Viktor miniszterelnök Harangozó Tamás MSZP-s képviselő interpellációjára válaszolva az alábbiakat mondta:

“Annyit tudok önnek mondani, hogy a pontos fogalmazásnak előnye van. A nyolcvanas években én nem a diktatúra ellen harcoltam, hanem azok ellen, akik csinálták a diktatúrát. Az önök párttársai ellen, ezt ne feledje el”

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.08. 10:16:23

@KopaszMercis:

"nem szegult o ellen a kadarizmusnak"

De, bizony ellenszegült.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.08. 10:17:57

@HaFr:

Na ugye, ez így egész mást jelent. Te viszont azt írtad "a kádárizmusnak csak a reprezentánsai miatt ellenszegülő".

room_101 2013.03.08. 10:18:09

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Igen, inkább így kellett volna írnia:
Orbánnak Kádárral csak az volt a baja, hogy nem ő volt benne a Kádár.
Ezt nem látni a butaság, vagy inkább elvakultság, ami elmúlna, ha az elvakultak kibújnának kedvenc vezérük seggéből.

dolgozni kék 2013.03.08. 10:18:28

kellene egy politikai trösztellenes törvény

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.08. 10:20:33

@room_101:

Nem értek ezzel egyet. A Fidesz a polgári demokráciáért küzdött, s nem azért, hogy fideszesek legyenek az új vezetők egy marxista rendszerben,

KériSzépen (törölt) 2013.03.08. 10:26:38

" A Fidesz Zrt. Magyarország legsikeresebb és legértékesebb vállalkozása. " -írja s szerző. Valóban, lehet sok-sok szempontot találni,amely miatt az kijelenthető. Mint ahogyan az is kijelenthető, hogy van mit dícsérni azon,ha kerekedne egy szakács,aki a leghígabb fost is képes bepanírozni,kisütni, majd borjú bécsiként feltálalni,sőt, a vendégtől pénzt kérni érte, sőt-sőt-sőt: azt is elérni,csudás marketinggel,hogy a vendég csettintsen egyet azzal, hogy " De ilyen finom borjú bécsit még nem ettem !"

Na jó,ne vicceljük el.A helyzet az,hogy a létező,és nem álmodott valóságban ez a siker sajnos nem ér semmit,elsősorban azért,mert olyan államhatalmi újdonságot sehol sem találunk a világban,amely a magántulajdonon alapuló piacgazdaság tagadására épülne.

Kínában nincsen nyugati értelemben vett jogállam,de az a jogbiztonság mégis létezik,amely az ottani kapitalizmust komoly biztonságban tartja,mindenféle szempontból. Orbán csak erre képtelen,bár, ma már inkább azt mondom, hogy nem is akart ilyet.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.03.08. 10:28:20

Még egy diktatúrát ordibáló kretén, aki 2006-ban tök kussban nézte végig ahogy több tízezer tüntetőt vernek rommá az MSZP által vezérelt beazonosíthatatlan karhatalmisták !

KériSzépen (törölt) 2013.03.08. 10:28:58

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Én ma több hasonlóságot látok a "konszolidált" szocializmus ( ezt itt tévesen Kádár-rendszernek nevezik) és Orbán működése között,mint különbséget.

Sírköves Slomó 2013.03.08. 10:29:51

A fidesz összeomlása jelenleg Magyarország összeomlása lenne. De az ország úgy döntött lezárja a vészkorszakot.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.03.08. 10:29:54

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Hú, de sötét vagy, elszívsz minden energiát magad körül.

sjános 2013.03.08. 10:29:54

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Igazad van! Nem azt építi!
Csak jelszavaiban, tetteiben, intézkedéseiben, hangulatában, az állam és az "erős vezető" mindenhatóságában kísértetiesen hasonlót!
Igaz! Ez most még pluszban le van öntve egy kis nemzeti-keresztény szósszal! Csak hogy teljes legyen a káosz....

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.08. 10:32:24

@KériSzépen:

Ha a mai Fideszre gondolsz, akkor teljesen igazad van. De az eredeti Fidesz más volt.

Sírköves Slomó 2013.03.08. 10:33:13

@KériSzépen: Ja csak a kádár rendszer is eladósodásból müködött, mint a szocik általában.

ob,szerver 2013.03.08. 10:33:17

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:

Ne viccelj már.

Párszáz balhés ballib tinin kívül senki nem akarja az MSZP-t visszahozni.

Ezeket a tetveket is csak Amerikából pénzelik, ahogyan Bajnait.

Ha elfogy a pénz, akkor majd dolgozni fognak ők is, mint a többiek, nem csürhemód magánterületre támadni randalírozni.

KopaszMercis 2013.03.08. 10:35:00

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Igen o is meg a kover is meg a gyurcsany is meg a horn gyula is meg a kadar is...

sjános 2013.03.08. 10:36:34

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:
Tessék????
Ne azonosítsuk már az országot egy a teljes lakosságra vetített 20%os pártal...mert akkor tényleg vége az értelemnek! Ez választókra vetítve, nem több 30-35%nál! De valószínűleg ez is túl becslés...

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.08. 10:36:49

@KopaszMercis:

Gyurcsány nem volt aktív szereplő akkoriban. Kádár meg nem szegült ellene saját magának.

Sírköves Slomó 2013.03.08. 10:38:31

@sjános: Ja, de vannak szabályok, amik előre le vannak fektetve. A szocik ugyanígy matekoltak 2010 után is hogy mennyi az annyi aztán nézd meg hol vannak most.

sjános 2013.03.08. 10:41:04

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Stilisztikailag nem mond ellen....tartalmilag dehogynem!
Pont mint a Fidesz!
Norvég barátaim mondták....amikor meglátogattak tavaly, hogy milyen erős itt nálunk ez a baloldali, nemzetiszocialista Fidesz....hisz csak az intézkedéseit látták, olvasták a sajtóban..:)
Lementek hídba, mikor elmondtam, hogy ez a párt nálunk a "jobb oldali konzervativizmus őre"

Sírköves Slomó 2013.03.08. 10:42:22

@ob,szerver: Aki orbán ellen agitál az az mszp-t akarja visszahozni. Aki mást mond hazudik.

Bajnai, Bokros, Karácsony, stb. mind ezt csinálja a pártalapítgatással(a'la centrum párt 2002). De még a Jobbikban sem vagyok biztos hogy nem.

sjános 2013.03.08. 10:43:40

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:
Persze...pont ezekkel a szabályokkal akarnak még pluszban trükközni kormányon! Átírva, Fideszre szabva!
Ennyire "biztosak magukban és az eredményeikben" a fiúk!

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.08. 10:44:07

@sjános:

Igen, ez egy magyar sajátosság.

Amit Mo-n középbalnak neveznek, az valójában szoclib, sőt egyenesen jobboldali liberális.

Amit meg középjobbnak neveznek, az valójában baloldali populista, olyan Chávez-szagú.

Csak a szélsőjobb felel meg a nemzetközi szabványoknak, az tényleg szélsőjobb. Meg a szélsőbal is, de az meg marginális.

KopaszMercis 2013.03.08. 10:45:56

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
se a kadar se a gyurcsany se az orban... senki nem szegult ellen senkinek. ugyanugy mint most, jol el voltak.

Tyreo 2013.03.08. 10:46:18

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Az egyetlen különbség kettejük között az az, hogy Gyurcsány nem tudta a maga képére formálni a választási rendszert, hogy ne lehessen leváltani, így alternatív eszközökhöz nyúlt. Mondjuk nem jött be neki. Viktorkánk meg azért nem csinál ilyet, mert erre nincs szüksége. Ennyi.

KopaszMercis 2013.03.08. 10:48:02

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
jujj altalaban nagyon nem szoktam veled egyeterteni, de ezt baromi akkuratusan megfogalmaztad...
ez szep, ez idezet lehetne...

Amugy barmilyen vicces is, ezt a 2000-es evek elejen (talan 2002-ben) igy ahogy van elmeseltem valami francia csajnak, es az azt hitte, hogy en biztos naci vagyok, vagy anarchista, vagy valami szelsoseges politikai csavo, mert hogyan lehet az, hogy a volt komcsik jobboldali gazdasagi politikat akarnak, a volt rendszervalto "fiatalok" pedig kereszteny kommunistak lettek... :)

Sírköves Slomó 2013.03.08. 10:49:24

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: A szélsőjobbnak sincsenek nk-i standardjai. Az európai szélsőjobb pl. nem antiszemita (többnyire). A nemzetiszoci gazdaságtan meg inkább balos.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.03.08. 10:50:21

nagyon igaz az írás, és egyre nyíltabban csinálják az egészet a Fideszben.

Sirak_kiraly 2013.03.08. 10:52:23

eszembe jutott egy régi-régi dolog, amit sokan hisznek hogy a kereszténység tulajdonképpen kommunizmus, vagy nagyon közel állnak.
A cikk elejéről ugrott be, mi a nagy különbség.
A kommunizmus valóban azt mondja, *vedd el* a gazdagtól, ha szegényebb vagy nála, amije van.
Jézus pedig azt mondja: *add oda* a náladnál szegényebbnek, amid csak van.
ÓRIÁSI különbség!

Jézus és a törvények sose mondják hogy jogod van a másét elvenni, sőt, "ne lopj" alapvető törvény.

sjános 2013.03.08. 10:56:23

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
De akkor így azért érthető nem, ha nem tapsolok annak, hogy visszajött a baloldali populizmus kormányon?? 23 év után ugyanoda kerültünk ahonnan indultunk!
Anno nem erre szavazott az ország! Pont egy irány váltásra! De ez az irány egy kör lett...:(
Csak közben minden kormányzó erő kifosztotta az országot és most ülünk itt a romokon, egy "magyar Chavez" vezetésével, aki már szintén fosztogatott egyszer és ráadásul a legnagyobb politikai szélkakas Magyarországon!
Miért kéne elhinnem, hogy 2 garasért és hatalomért nem dob oda bármit és bárkit! Az egész politikai pályafutása erről szól!
Igaz hallottam már a magyarázatot...fejlődés...érés....blabla..:)
De ez hazugság! Egyszerűen a hatalomról szól! A mindegy milyen áron, milyen úton, de akarom!

sjános 2013.03.08. 11:01:38

@KopaszMercis:
Egyébként nem is értem, miért nem vágják ki a Fideszt a Néppárt Szövetségből???
Na persze az MSZP-ét is a szocialistából?
Helyet kéne cserélniük..:)

DezInf 2013.03.08. 11:04:25

@ob,szerver:

Átöltöztél a lopott cuccba? :)))
A vessző árulkodó,a mondandód méginkább:DD

" HaFr · hafr.blog.hu 2013.03.08. 10:29:54
@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Hú, de sötét vagy, elszívsz minden energiát magad körül. "

béla a görög (törölt) 2013.03.08. 11:07:29

Amit írtál az igaz, de ennek van egy másik olvasata is!

A koncentráció eddig tartott és nincs tovább!

Tudniillik nincs pénz illetve fingatás van ha tovább erőlködik!

Továbbá lassan kezdődik az eródálódás...
Természetes módon is kihalnak, utánpótlás nem lesz azokból akiket megloptak, és hát a bosszú sosem egyirányú... Ennyi.

Sütemény1975 2013.03.08. 11:08:47

Jokat mosolygok amikor Orbant nevezik hatalommaniasnak. Cseppnyi van benne, de Fleto mellett eltorpul. Ez a mocsok az orszag tonkretetele utan meg uj partot alapit, felszolal, evet ertekel. Ha egy kis gerinc is lenne benne, mar elbujdosott volna szegyeneben. De vissza kell kerulni a husos fazek melle, hatha a fillerekert felvasarolt, osszelopkodott cegei nem hoznak eleg penzt.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.03.08. 11:10:05

@DezInf: Most ez lett az ukáz.

Ma reggelre nekem is lett pocakos focisLa klónom. Csak érteném, mit akarnak ezzel. Hiszen amilyen primitívek, úgysem győznek meg senkit semmiről. Szarok én rájuk. Pont most akartam valami új nicknevet, de ezek után megtartom. Sztár lettem, követőm is van. :-)

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.03.08. 11:12:06

@Sütemény1975: "Fletó" elsüllyedt. Mindegy ő már. Mondjuk a fideszt minden megszólalásával erősen támogatja, de hát ez van.

Mondjuk a "cseppnyi" kifejezéssel azért vitatkoznék... :-)

sjános 2013.03.08. 11:16:43

@Sütemény1975:
Igazad is van! De most nem "Fleto" van kormányon...és jó darabig nem is lesz....lehet már sosem..:)...szóóóval....nem értem pl a vele riogatást sem..:), politikai értelemben hulla!
Volt anno egy jó mondás, egy elég nagy pénzmogul mondta rólunk 2005 környékén:
Magyarországgal csak az a baj, hogy áll bent a homokozóban 2 fiú (GY.F. és O.V.) és azon versenyeznek, ki tud messzebbre pisilni! Csak hát a nép a homok és ezt elfelejtették!

DezInf 2013.03.08. 11:17:27

@pocakos focista:

Ez a nagyság átka ? :)))
Lehet félnek a véleményedtől :)

Cylon Brother Cavil · http://koszonjuk-miniszterelnok-ur.blog.hu 2013.03.08. 11:34:43

@HaFr: Sajnos minden szavaddal egyet kell, hogy értsek. Ezt ugatom én is három éve.

A Fidesz csak egy gazdasági társaság, amely a hatalom (azaz az erőforrások) feletti teljes ellenőrzés céljából butította a népet sok-sok éven keresztül. Az "áldott" nép pedig nem vette - és sokan közülük a mai napig nem veszi - észre, hogy semmi másra nem kell, mint a hatalom fenntartására. Ennyi.

Minden más csak mellébeszélés: a cél elérése (a hatalom megszerzése és megtartása) minden eszközt bevethetővé tesz. Annyit kell hazudni, amennyi szükséges, annyi érdekcsoportot kell időnként megvesztegetni, amennyi szükséges, annyi ellenfelet - orbáni értelemben: ellenséget - kell likvidálni (hamis tanuzás, ügyészségi feljelentések, lejárató kampányok stb), amennyit szükséges, teljesen mindegy, hogy közben életek lesznek megnyomorítva. A felsőbbrendű cél szentesíti az eszközöket.

Van kiút? Nincs. Jelenleg legalábbis, és ha 2014-re nem lesz megfelelő alternatíva, akkor még legalább 20 évig nem is lesz. Lesz viszont hűbéri rendszer, uralkodók és kiszolgálóik. Felsőbb kasztok és kitaszítottak.

2014 az utolsó esély, és úgy tűnik, hogy már most elbukott.

milyen szép a Vértes, ó 2013.03.08. 11:54:28

@pocakos focista:

A Kedves Vezető csodálatos mivoltát nem csorbíthatja semmi, szóval még a 'cseppnyi' is meglepő egy igazi hívőtől. ;-)

turulpina 2013.03.08. 12:04:05

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Kevés dolog nyilvánvalóbb, mint hogy a fidesz a hatalomért küzdött.

xvxvxv 2013.03.08. 12:11:23

@Cylon Brother Cavil: bár én a fidesz támogattam 2010-ben (azt gondoltam botorúl, profikká váltak), most hazaáruló férgezem őket rendesen is cserébe ezért, mert azok. de ez a 20 éves szöveg..., mások is elmondták többször, az a cirka 1.5 millió megmaradt-beállt szavazó picsafüst: 50%-os válaszadónál szépen mutat, de ha elmegy 65% szavazni, egy egységes ellenzék mellett, itt kormányváltás lesz.

kivéve egy opciót, amikor azzal nem számolunk, hogy a jobbik mit szakít.

szóval, hülyeség ez a húszévezés. ha tele lesz a tökük velük a magyaroknak, úgyis elzavarják őket.

KériSzépen (törölt) 2013.03.08. 12:23:15

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:
Nincs új a Nap alatt...a magyar állam tartozása ma valahol a 90% körül van GDP arányosan, hiszen azt a 3000milliárdot egyszer ki kell majd fizetni,mint nyugdíj.
( Ha meg nem lesz lehetséges kifizetni, mert nem lesz miből, akkor az még rosszabb erre a kormányra nézvést...)

Makkasz 2013.03.08. 12:41:11

Miert jo politikusnak lenni?

Hatalom, sajat es masok sorsanak iranyitasa, szoborepites. Ez a felszin, a valosag mas.

Magyarorszagra erkezo EUs milliardok, amit mas, nalunk termelekenyebb orszagok adofizetoi dobnak ossze, jelentos igeret. Maffiakormany a gazdasag olyan oligarcha szereploivel mint Simicska, Nyerges es kozgep, ezen a penzcsapon ulnek.

Legtobb cseledkedetet, a sokszor erthetetlenul eros centralizaciot dontesekben, es vegrehajtasban a szolgalelkuseg elvarasat elsosorban ez okozza. Kar ertelmet keresni egyes dontesekben ezen kivul.

Termeszetesn ez nyomot hagy a moralban, totalis ertekvesztes az eredmeny a tarsadalom egeszeben, a gondolkodas, az elvarasok tamasztasanak elvesztese, a "gondoskodo" hatalom elfogadasa, beletorodes, alkalmazkodas.

A hatalomban maradas nem csak az elit gazdagodasat szolgalja mindannyiunk rovasara, hanem letkerdes, hiszen ez az eltorzult politizalas, jogserto es korrupt donteshozatal a lebukas kockazatat hordozza.
Senkit nem zavar hogy a foldpalyazatok titkosak? Kovetkezo kormany elso intezkedese kell hogy legyen a nyilvanossagra hozatal. Ettol is remegnek a gazemberek.

Amikor politikai eroterekrol, partokrol, nemzeti erdekekrol gondolkoztok, ezt tartsatok szemelott.

Persze vannak kisebb problemak, orbani patriarchizmus, jo oligarchasag (pl. tenyezo, hogy magat okosnak, es jol gondolkodonak veli), vagy a foci szeretete, egy kis vallasi rovidlatas.

www.kibulizottorszag.net/

index.hu/gazdasag/penzbeszel/2012/12/01/diktatorok_kezikonyve/

room_101 2013.03.08. 12:41:18

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
A Fidesz hosszú utat bejárt a csuhásozó liberálistól a polgári konzervatizmuson át a haszonelvű populizmusig és onnan a (nemzeti) szocializmus felé. Eközben fordulásának tengelyét a verbális antikommunizmus és a szavazatmaximalizáló alkalmazkodás tartja.
Emellett már csak hab a tortán a pökhendiség, a tegnap mondottak felejtése, és a két számmal nagyobb arc és mellény viselése.

Spiro 2013.03.08. 12:43:35

Itt az ideje, hogy a FIDESZ nevében is megújuljon, követve „evolúcióját” (már ha ezt annak lehet nevezni (bár negatív előjellel, mint a gazdasági növekedés, még elmegy)), mert a „FI” mára egy kissé túlzó (illetve ezek már nem ők), és láthatólag „DE” sem az igazi, de talán az „SZ” is erősen megkérdőjelezhető.

Sírköves Slomó 2013.03.08. 12:49:55

@KériSzépen: Mármint szerinted van 90% körül?

KériSzépen (törölt) 2013.03.08. 12:54:05

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:
Nem csak szerintem. Azt,hogy ez az akció az állam adósságát,tartozását növelte,még Bogár László is rögzítette - nagyon helyesen - a Hirlapban. A szám persze nem annyira lényeges,de akárhogyan is, ezt hozzá kell tennünk az állam jövőbeni pénzügyi kötelezettségeihez.
(Érdekes elvi álláspontra kell helyezkedni ahhoz,hogy mást mondjunk,mert akkor azt kéne kijelentsük,amit az Alaptörvény is - helyesen - tilt: ellenérték nélküli állami tulajdonba vétel történt.)

Elijah_Baley 2013.03.08. 12:59:53

valaki árulja, el, hogy lehet jelentkezni ehhez a céghez?

KériSzépen (törölt) 2013.03.08. 13:19:39

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:
Az a bírói döntés nem foglalkozott azzal, hogy azok,akik az állami költségvetésnek átadták a korábban MANYUP-ak által kezelt vagyonukat, miből és hogyan kapnak majd nyugdíjat,ha és amennyiben elérik a korhatárt. Nem is erről szólt az eljárás,a döntés nem érintette azt a kérdést, hogy közjogi értelemben "hiányzik-e" az az összeg majd akkor,amikor nyugdíjat kell fizetni az érintetteknek(A Bogár-féle írás helyesen rögzíti,hogy van implicit államadósság is,amelyet érdemes nem figyelmen kívül hagyni.)
Tehát az általad hivatkozott bírói döntés szerintem nem teszi tárgytalanná a kérdés olyan értelmű felvetését,mint ahogyan én megfogalmaztam,annál is inkább,mert szinte maradéktalanul elfogyott a folyó államháztartási kiadásokban az egész.
S ha arra gondolsz,hogy mekkora süket csend van az állami egyéni számlák körül,akkor szerintem nem érdemes úgy tennünk,mintha ez a pénz nem hiányozna.

belekotty 2013.03.08. 13:31:00

@pocakos focista: Jaj, ugyan már! Másolják azt hogy több jobbost, főképp a zsidózókat hamisították. Ráadásul elég gyengén teszik, mert a focisla könnyedén kiszúrható. Ha a latin p helyébe cirill р-t tennék a kutya nem venné észre, amíg rá nem klikkelnének a nickre. Még hamisítónak is amatőr.

vakapad 2013.03.08. 13:33:42

Én úgy gondolom, hogy Orbán esetében a hatalom nem cél, hanem eszköz. Mégpedig ahhoz eszköz, hogy a célját megvalósítsa. A cél egyértelműen Magyarország felvirágoztatása, az persze más kérdés, hogy mennyire ért ő ehhez. Hogy közben igencsak meggazdagodott (főleg családilag) az számára jogos ugyan az emberfeletti munka jutalmazásaképpen, de mellékes, hogy az esetek 99 %-ában egy porcelánboltban forgolódó elefántéhoz hasonlatos a tevékenysége (mind itthon, mind külföldön, mind gazdaságilag, mind demokráciailag), azt néha látja ugyan, de a cél érdekében szükséges károkozásnak tekinti (ahol gyalulnak, ott hullik a forgács, mondotta J.V.D.), és minden idegszálával arra tör, hogy a világ és Magyarország végre rácsodálkozhasson a nagy műre, amelyet ő és csakis ő hozott létre. Őszintén hisz benne, és őszintén törekszik erre. Ezt nem lehet tőle elvitatni. Borzasztóan fél attól, hogy a nagy mű babérjait mások fogják learatni, ezért tesz meg mindent, érte bármit meghágva, sutba vágva, hogy a tündérmese az ő regnálása alatt váljon valósággá. A minden persze nagyon sok, de ha van erő (és van, a hadsereg nagyon fegyelmezett, buknának hamar, ha nem így tesznek), azzal a leggagyibb hazugság is könnyen lenyomható sok, korábban mást gondoló fejhez tartozó torkokon.

A FIDESZ az Orbán Viktor. Egyszerre lépő tömb, ha mást is gondolnak néhányan, az irányt mindenki tartja, a kapitány pedig a hajó korlátlan ura, és a legénység minden tagja elfogadta ezt a helyzetet, max. igyekszik belőle hasznot is húzni. Utóbbi nagyon könnyű, hiszen az uralkodó osztály tagjai. Az ellenoldal pedig megosztott. Ki ezt gondol, ki azt, közös pont kevés létezik, olyanok, mint egy zsák macska zsák nélkül valamely hülye macskademokráciában.

Ezért aztán a jót akaró dilettáns elzavarásában érdekelt értelmiség (amelynek azért persze mindenki piha az elefántcsonttorony-szerű, maguk ácsolta erkölcsi piedesztálról lenézve) türelmetlenül szeretné végre látni azt az ellenzéki tömböt amelyben mindenki egyszerre lép a korlátlan tekintélyű egyszemélyi vezető szavára, azaz ugyanolyan, mint a FIDESZ, mert csak akkor van esélye legyőzni. Magyarország tragédiája, hogy Orbán menesztéséhez egy második Orbánnak kellene felbukkannia az éjhomályból, akivel aztán ugyanúgy pórul járhatunk. Nem vitatom, hogy voltak nagy királyok, de a többség nem az, és hogy nálunk már csak egy ellenkirály győzheti le a regnáló királyt, azért nagyon haragszom Orbánra, aki a demokráciából királyságba való átmenetet intézte el nekünk. Ha jót akart, ha nem.

szabadmagyarnép · http://www.facebook.com/szabadmagyarnep 2013.03.08. 13:36:45

A legtöbb magyar ember csak élni és boldogulni szeretne a hazájában mindenféle pártállás nélkül.

De amit ma a vezetők művelnek itthon a kormány élén azt, ha ugyanezt egy részvénytársaság, vagy magáncég vezérigazgatója teszi, hogy így játszik a számokkal, hogy hazudik, hogy tehetségtelen, hogy több 1000 milliárdok sorsáról döntenek hozzá nem értő, felelőtlen módon, akkor valószínűleg hűtlen kezelésért ezt az embert jó esetben egy másik demokratikus országban elviszik szépen börtönbe !
Kormányzási tudás híján a kormány mindent meg akar változtatni, központilag akar irányítani (kommunista szemlélet).

A vezír: Kommunistaként kezdte, később liberális lett, ma pedig most nemzetinek mondja magát. (ezt nevezik politikai prostituciónak. Ennél nagyobb köpönyegforgatót nem látott a magyar politika.

Széchenyi: Minden nemzetnek olyan kormánya van, aminőt megérdemel.

ÉBREDJ Magyarország !
Emberek ! Ne hagyjuk azt,hogy egy kisebbség (19 %) újra ránk erőszakolja akaratát 2014 -ben !!!! NEEEEMMMMM !!!!

Legyen bátorságotok megtenni, amiről ti is tudjátok, hogy helyes!” (Nehru mondta )

www.facebook.com/szabadmagyarnep

komplikato 2013.03.08. 13:42:19

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: Kár, hogy az indoklás egy oltári nagy kamu. Jelenleg semmi biztosíték rá, hogy az embereknek lesz nyugdíja. Amit meg "átvett" az állam pénzt, annak jó része elköltődött, jó részét meg "eltőzsdézték", legalább is nem tudnak vele elszámolni ...

Mivel nincs meg három lehetőség lesz:
1. Máshonnan lopják ... izé államosítják el.
2. Hitelből.
3. Nem lesz nyugdíj.

komplikato 2013.03.08. 13:49:44

@KériSzépen: "Ha a manyup-vagyon magánvagyon lett volna, ahogy ne volt az, akkor 3000 mrd eltapsolásával pont 3000 mrd-dal nőtt volna az államadósság."

Pont ez az, hogy van 3000 milliárd TARTOZÁSUK! Tehát csak papíron csökkent az adósság (valójában ott se), és a törvény szerint továbbra is magánvagyonról van szó ami örökölhető volt!

zgabi 2013.03.08. 14:01:18

Ugyan miért akarna király lenni Orbán? Már most is sokkal nagyobb a hatalma, mint nagyon sok koronás főnek a történelem folyamán. Ellene még egy Csák Máté szintű fideszes sem merne lázadni, ha lenne olyan egyáltalán. De nincs, ő a Fidesz királya, a 2/3-dal pedig a Fidesz az ország királya, ergo, Orbán már most is a királyok királyának érzi magát, még akkor is, ha ez a titulus csak Jézust illethetné meg. Ha valaki abban reménykedik, hogy 2014-ben el lehet őt zavarni a hatalomból, akkor az nagyot téved. Már most ki van dolgozva a fideszes stratégia arra nézve, hogy akár a választások manipulációjával is, de mindenképpen ők maradjanak hatalomban. Ha ez bármilyen, előre nem látható ok miatt kétségessé válna számukra, akkor jövő tavaszra megszavazzák hogy Magyarország elnöki (prezidenciális) politikai berendezkedésű ország legyen ( mint az USA vagy éppen Oroszország), minden hatalmat letesznek az elnök kezébe, aztán Áder lemond, s jő helyette Orbán. Így ha nem is nyernének 2014-ben, az országot 2019-ig mindenképpen szeretett Vezírünk irányítaná. S mivel gondoskodna arról, hogy az ő politikai érdekei miatt 2014-2018 között az ország tönkremenjen, ezért a nép 2018-ban ismét visszaszavazná a Fideszt a hatalomba. Akik egy év múlva, 2019-ben, újabb 5 évre, ismét Orbán Viktort választanák meg a prezidenciális berendezkedésű ország köztársasági elnökének. Sajna az a helyzet, hogy 2024-ig nem fogunk tudni megszabadulni Orbántól, addig a nyakunkban fog ülni, jármát fogjuk nyögni, s ostorcsapásait sziszegve tűrni. Vagy: MOST MÉG szabad az út az EU felé, menjen, aki tud, mert hamarosan ismét lezáródnak a határok, és se ki , se be, mint Rákosi elvtárs uralma alatt.

KériSzépen (törölt) 2013.03.08. 14:07:19

@komplikato:
" "Ha a manyup-vagyon magánvagyon lett volna, ahogy ne volt az, akkor 3000 mrd eltapsolásával pont 3000 mrd-dal nőtt volna az államadósság." " - hű,ezt a butaságot remélem,hogy nem írtam...merthogy pont a MANYUP-ról szól fideszes törvényben van benne, hogy bizony magántulajdonról volt szó.:-)))
de egyébként igazad van,lehet ezt kavarni,innen is onnan is,ez az állam jövőbeni tartozása.

felcsutisuttyo 2013.03.08. 14:13:35

az ORBÁNVÁLTÁS UTÁN A BOSSZÚ ÉDES LESZ,
NEKTEK MEG KESERŰ...NEMZETI GAZEMBEREK !!!!!

felcsutisuttyo 2013.03.08. 14:15:11

Olyan "Nemzeti együttműködés" lesz ellenetek, gazember, csaló, hazug, korrupt, gagyi Fidesz Banditák, hogy beszarva futtok a határ felé!!!!

felcsutisuttyo 2013.03.08. 14:16:51

ha lesz választás...mondom ha lesz!!!!
----és biztos elcsaljátok megint a választást---akkor egyszerűen ILLEGITIMNEK LESZTEK NYILVÁNÍTVA......és jaj Nektek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

felcsutisuttyo 2013.03.08. 14:18:59

azt a gazember szarkupacot nem lehet demokratikus úton leváltani...MEG KELL DÖNTENI A DIKTATÚRÁT....mert EZ MÁR parlamenti DIKTATÚRA......de az is DUIKTATÚRA.
Csaló "láncszavazással" és egyéb dolgokkal csináltak maguknak 2010 ben 2/3 ot és visszaéltek és élnek vele!!!

vakapad 2013.03.08. 14:19:18

@zgabi:

Nem arról írtam, hogy Orbán király akar lenni, hanem arról, hogy az általa felépített egyszemélyi vezetésű (királysághoz hasonló) konglomerátumot már csak egy majdnem azonos konglomerátum tudja legyőzni, azaz a győzelem érdekében az ellenzéknek is sutba kell vágnia a demokráciát, amely egyrészt majdhogynem lehetetlen, másrészt nem annyira kívánatos.

Egyetlen esélyünk lenne még, ha az értelmiség józanabb része teljes erővel támogatná a lassan szerveződő, sokféle iránnyal bíró ellenzéket, de ehelyett azt csinálják, hogy ide is rúgnak egyet, meg oda is (ezzel erősítve a bizonytalanokban azt az érzést, hogy "mindkettő ugyanolyan rossz", ami persze nettó hazugság), ráadásul lenézően és neheztelően írva kérik számon, hogy az ellenzék miért nem szerveződik gyorsan egy ugyancsak diktatórikusan irányított tömbbé.

Magyarország tragédiája tehát kettős, Orbán mellett van még egy ostobácska értelmiségünk is.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.03.08. 14:23:22

@felcsutisuttyo: Jól van már, nyugodj meg, értjük

vakapad 2013.03.08. 14:29:57

@KériSzépen:

A strassbourg-i bíróság egyébként nagy bátorságról tett tanúbizonyságot, mikor felvállalta a jövőbe látás képességét, amennyiben ítéletével kijelentette, hogy Magyarország 35 év múlva fiatalokkal jól ellátott, tehetős állam lesz, amely minden további nélkül fog nyugdíjat fizetni, mégpedig annyit, vagy többet, mint amennyit a MANYUP biztosított volna.

tomwar 2013.03.08. 14:48:18

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Ezt most Orbannak irtad, ugye? Mert ezt o allitotta magarol...

tomwar 2013.03.08. 14:49:40

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Es ezert aztan Orban Viktor, a HOS, mindent megtehet ezzel az orszaggal. Nem unod meg?

zgabi 2013.03.08. 14:50:34

@vakapad:
Király, Führer, Duce, Nemzetvezető, Pártvezír...az elnevezés nem lényeges a hatalom koncentrációja és mindenáron való megőrzése a fontos. És ez 2002-ben nem sikerült ( 2006-ban meg visszaszereznie nem sikerült) Orbánnak, ami miatt 8 évig depresszióval vegyített frusztráltság kínozta miközben megalázva érezte magt és borzalmas bosszúvágy lett úrrá rajta. Na ezért fog megtenni mindent annak érdekében, hogy ameddig csak lehetséges, ő maradhasson az ország irányítója, sőt, előrelátóan gondoskodik majd utódjáról is (Gulyás Gergely, Kocsis Máté mára már nagyon eltanulta a hülyeséget a főnökétől s ami rosszabb, az ifjoncok nem is tudják, hogy helytelenül cselekszenek, nekik már ez a normális, bár lehet, hogy már Orbán sem tudja, de régen azért tisztában volt ezzel).
A magyar értelmiség egy része valóban gyenge ahhoz, hogy felrázza a zembereket, egy részük a Fidesz szolgálatában áll, a maradék kb. 1/3 pedig kevés lesz a zemberek meggyőzéséhez.

tomwar 2013.03.08. 15:29:45

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: ES!?!? (bar szerintem ezt mondta, de nem szamit a velemenyem)
Allitott meg sok egyebet is, es annak az ellenkezojet... Valljuk meg oszinten, Orban Viktor lassan tulno barmilyen szelkakason, lassan inkabb mar propeller...

vakapad 2013.03.08. 15:42:53

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

"Nem vagyok könnyű helyzetben, tekintettel arra, hogy elég szokatlan a parlament elmúlt húszegynéhány éves történetében, hogy akár interpellációt, akár azonnali kérdéseket lényegében személyes sértegetésre használjanak fel. Komoly kérdés, mit kell ilyenkor tenni. Visszavágjon-e az ember, mentegetőzzön, magyarázkodjon, fordítsa el a fejét, vagy valami más módot találjon arra, hogy megvédje az Országgyűlés becsületét – fogalmazott azonnali válaszában Orbán Viktor.
Én a nyolcvanas években nem a diktatúra ellen harcoltam, hanem azok ellen, akik csinálták a diktatúrát. Ezek az önök párttársai voltak, kérem, ezt ne felejtse el – intézte szavait a miniszterelnök a kérdést feltevő szocialista képviselőhöz."

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.08. 15:44:09

@tomwar:

Nem Orbán egész személyisége és élete a téma, hanem egy adott nyilatkozata.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.08. 15:49:32

@vakapad:

Pontosan. Ez viszont nem jelenti azt, hogy "a kádárizmusnak csak a reprezentánsai miatt ellenszegülő volt" Orbán, ahogy ezt a cikk szerzője állította. Ez csúsztatás, s nagyon erős csúsztatás, ráadásul kontraproduktív csúsztatás, mert egyébként a cikk mondanivalója teljesen helytálló.

vakapad 2013.03.08. 15:57:51

1./ Lehet, hogy nem így gondolta, az is lehet, hogy másképp is volt, de így mondta. Nem a diktatúra ellen harcolt. Pontosabban kellett volna fogalmaznia. Sajnálom.
2./ Azzal senki sem foglalkozott, hogy eközben lekommunistázta Harangozó Tamást, aki a rendszerváltáskor 10 éves volt.
3./ Az meg aztán nagyszerű, hogy a személyesen hozzá intézett kérdéssel megvédte az "Országgyűlés" becsületét. Nopersze nem csak nagyszerű, hanem logikus is, mivel a FIDESZ = Orbán Viktor, a többiek meg az Országgyűlésben nem magyarok, azaz, ha valaki őt "sértegeti", akkor az Országgyűlés becsületébe gázol.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.08. 16:16:16

@vakapad:

Nem mondta ezt, nem mondta azt, hogy "csak a diktatúra működtetői ellen harcoltam", ez a következtetés szipla csúsztatás. A többi irreveláns.

sárkányfő 2013.03.08. 16:29:54

"A nyolcvanas években én nem a diktatúra ellen harcoltam, hanem azok ellen, akik csinálták a diktatúrát."

=

"csak a diktatúra működtetői ellen harcoltam"

KériSzépen (törölt) 2013.03.08. 16:38:53

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Nem teljesen mindegy, hogy Orbán 10, 20 vagy 30 éve mi ellen,vagy ki ellen harcolt ? A lényeg az,hogy ma miféle állami hatalmi konstrukciót akar berendezni ebben az országban.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.08. 16:47:20

@KériSzépen:

Ezen az alapon akkor minden mindegy. Beszéljünk bármit, mindegy, hogy igaz-e.

Mindjárt ki is találok valamit. Szerintem Orbán fanatikus budhista és a Parlementet le akarta rombolni 2002-ben, a helyére meg sátrat akart építeni a dalai lámának. Csak a választási veresége miatt maradt meg a Parlament. Igaz ez? Nem mindegy? A lényeg az, hogy ma miféle állami hatalmi konstrukciót akar berendezni ebben az országban.

tomwar 2013.03.08. 16:56:27

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Atfogalmazom: en igy ertelmeztem a mondandojat.
(a Torat, a Bibliat, es a Korant is szoktak igy is, ugy is)

Amugy meg a megrogzott hazudozo, lehet, hogy most se mondott igazat?

KériSzépen (törölt) 2013.03.08. 17:47:40

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Egyetértek. Tök mindegy,tényleg. És teljesen.
Az nem mindegy,hogy miféle állami hatalmi konstrukciót akar berendezni ebben az országban.

kekex 2013.03.08. 19:19:50

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
"Nem értek ezzel egyet. A Fidesz a polgári demokráciáért küzdött, s nem azért, hogy fideszesek legyenek az új vezetők egy marxista rendszerben"
Az már tuti biztos, hogy nem egy országban élünk, én Orbanisztánban, te meg valahol a Tündérmesékben!
De olyan még a mesében sincs, hogy pofátlanul belehazudd a szemünkbe, hogy nem az az igaz, amit látunk!
Hogy idézzek egy klasszikust a véleményedről: Lófaxt mama!

kekex 2013.03.08. 19:23:47

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:
Én kinéztem a szememet, de a B Közepes hordákon egy rohadt azonosító számot sem láttam. Pedig a százmilliós károkozás miatt igazán jó lett volna azonosítani őket a kártérítési perhez. Aztán 500 Ft/nap alapon latrinatisztítással ledolgozhatták volna...

kekex 2013.03.08. 19:26:24

@KériSzépen:
Én viszont több hasonlóságot látok a Rákosi féle bolsevista korszakhoz. Attól viszont fényévekre vannak, ami a konszolidált Kádár-korszakot jellemezte. Tudod: létbiztonság az EGÉSZ népnek,
nyugodt kispolgárosodás...

kekex 2013.03.08. 19:31:11

@Sirak_kiraly:
Sem "adni" sem "elvenni" nem akar a kommunizmus. Hanem "Mindenki tehetsége szerint adjon, és mindenki szükségletei szerint kapjon" Szép utópia, a csupasz majomnak viszont még néhány ezer évet szocializálódni kellene hozzá.

kekex 2013.03.08. 19:37:51

@vakapad:
Szerinted Orbán jót akart (az országnak) és csak mellékhatás, hogy közben meggazdagodott. Szerintünk meg a cél a meggazdagodás volt, és azt elérte, az országra meg magasról tesz!
Nem kell ugyanis a gazdasághoz érteni, "csak" szakemberekkel kell dolgozni. Ehelyett van érettségizett miniszternő, térképész, stb. stb. a tündérmesés fantasztáról már nem is szólva!
Nagyon narancslében pácolt agyúnak kell lenni, aki az orbánjárás láttán is még jóhiszemű!

kekex 2013.03.08. 19:39:26

@zgabi:
Én Szlovákia magyarlakta területeit javaslom. Közel van, és a nyelv sem akkora akadály....

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.09. 07:57:01

@kekex:

A kommunizmus nem szép utópia, hanem borzalmas antiutópia. Akkor sem lenne szabad megcsinálni a fejlett kommununuizmust, ha lehetséges lenne.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.09. 08:04:21

@kekex:

Mind Rákosi, mind Kádár kommunizmusa kataszrofális volt az országnak. Kádárnak csak az a pozitívuma, hogy uralma második felében csökkentette a terrort, de gazdaságilag ugyana az a katasztrófa volt.

Az utolsó háború előtti békeévben, 1938-ban életszínvonalban Magyarország (megelőzte Spanyolországot, Portugáliát, Görögországot, kb, egy szinten állt Olaszországgal, s az osztrák szint kétharmadán állt. A kommunizmus utolsó évében (1989) viszont Mo.
életszinvonlaja az osztráknak a negyede, az olasznak a HARMADA, s FELE a spanyolnak, portugálnak, görögnek.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.09. 08:05:59

@kekex:

S Rákosi és Kádár között nincsenek akkora különbségek, mint amekkorákat látsz. Ugyanaz a marxista politika, csak míg Rákosi hűen követte Marxot, Kádár már a posztsztálini Marxtól való lassú eltávolodás talaján állt.

vakapad 2013.03.09. 11:19:17

@kekex:

Orbán ugyanolyan ember, mint mi itten. Az ő szakmája a politika, abban akar nagyot alakítani (a kizárólag haszonleséssel foglalkozók mindig beosztottak, sose vezetők), az egy más kérdés, hogy olyan buszsofőrhöz hasonlít, aki nagy lelkesedéssel próbálja a buszának utasait gyorsan és pontosan célba juttatni, de az útját állandóan tömegbalesetek szegélyezik, mert ritka tehetségtelen sofőr.

Az, hogy a politikai vezetői szakma sok (erkölcstelenül szerzett) pénzt is hoz a konyhára, az, szerinte, egyrészt normális, másrészt mellékes. A busz a fontos, amit ő a legjobb tudása szerint vezet. A szakadékba.

vakapad 2013.03.09. 11:22:02

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Hát, ha valaki nem tud olvasni, azon én nem segíthetek.

kekex 2013.03.09. 19:16:10

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
A kereszténység is egy szép utópia, a megvalósítása viszont egy borzalmas antiutópia. Mint minden amit az ember csinál, mert Murphy- nek igaza van!

kekex 2013.03.09. 19:21:08

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Aki összemossa Rákosi és Kádár rendszerét, az - hogy is mondjam - a cipőméretével azonos IQ-ról tesz tanúbizonyságot.
Bekerültünk egy rendszerbe, ahol a fő szempont NEM a lakosság életszínvonalának emelése volt,
és ha már barakkban kellett élni, Kádár abból kihozta a legtöbbet, amit lehetett. Reálisan ezért csak a környező, azonos rendszerhez tartozó országokhoz lehet viszonyítani.
Bocsika, te tényleg beszoptad, hogy nálunk kommunizmus volt? A szocializmusnak is még csak az alapjait építgették, és az inkább egy állammonopolista kapitalizmus volt.
Egyszerűen bebizonyosodott, hogy Leninnel szemben Marxnak volt igaza.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.10. 07:39:59

@kekex:

A kereszténység nem utópia. S megvalósítása sikeres.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.10. 07:41:27

@kekex:

Nem mosom össze a Rákosi- és a Kádár-rendszert. Az előbbi még az eredeti marxi-lenini elvek alapján volt, az utóbbi meg a posztsztáliniak alapján.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.10. 07:42:13

@kekex:

"Bocsika, te tényleg beszoptad, hogy nálunk kommunizmus volt?"

Igen, az volt.

"Egyszerűen bebizonyosodott, hogy Leninnel szemben Marxnak volt igaza."

Miben?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.10. 07:45:03

@kekex:

"Reálisan ezért csak a környező, azonos rendszerhez tartozó országokhoz lehet viszonyítani."

Sajnos ez az eredmény nem látható, azaz nem valós. Ha így lenne, ma Mo. lenne a legjobb helyzetben a térségben. Viszont már lemaradt Szlovákiához képest is. S Románia is jön fel, pár éve és eléri a magyar szintet.

Vagy azon az állásponton vagy, hogy a rendszerváltás utáni összes kormány rontott az ország helyzetén?

kekex 2013.03.10. 21:55:42

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:
1. Nem volt "több tízezer" kretén
2. Nem kaptak eleget! Tőlem többet kaptak volna pl sodrófával!

2013.03.10. 21:57:14

@kekex:

"létbiztonság az EGÉSZ népnek"

A Kádár-korszakban a több tízezer fős, hajléktalan csöves generáció, a munkásszállók félig hajléktalan szinten vegetáló tömegei, a már akkor lecsúszásnak indult roma népcsoport, a fedezetlen hitelekre történő kocsi meg lakásvásárlások csak érzékcsalódások lehettek, és nem léteztek, ugye?

"nyugodt kispolgárosodás..."
:)
Milyen kispolgárságot épített a Kádár-rendszer, ne hülyéskedjünk már... Éppen, hogy tönkretették a kispolgárságnak azt a kevés maradékát is, ami túlélte a világháború utáni népirtásokat.

kekex 2013.03.10. 22:03:51

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Bocs, de aki szerint nálunk kommunizmus volt - az egyszerűen nem üti meg azt a mértéket, hogy vitapartnernek tekintsem!
A neved nagyon kifejező: "próbálsz" gondolkodni, de annyi esélyed van rá, mint egy birkának!
Egyszerűen biológiai korlátaid vannak.
Egyébként nagyon leegyszerűsítve (és reménykedve, hogy nem haladja meg (nagyon) az általad felfogható szöveget:
Marx szerint a kommunizmusba "belenő" az emberiség, ahogy egyre többet termel, és el tud látni mindenkit "a szükségletei szerint"
addig Lenin szerint a leggyengébb láncszemnél lehet a kapitalizmus láncát elszakítani. Aztán a szakadásnál beledöglöttek a történelmi lemaradás behozásába. Ami nem sikerült.
De ez Lenint, és nem Marxot cáfolta.
Ne kérj ennél alaposabb magyarázatot, ennél jobban nem tudom lebutítani!

kekex 2013.03.10. 22:07:43

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Magyarország VOLT a legjobb helyzetben a térségben. Lehet ugyan tagadni - de azzal csak magadat égeted.

kekex 2013.03.10. 22:09:21

@tff:
tudod én ÉLTEM, méghozzá felnőttként abban a rendszerben. És mindig megröhögtetnek az ilyen szövegek, mint a tied!

2013.03.10. 22:35:19

@kekex:

"tudod én ÉLTEM, méghozzá felnőttként abban a rendszerben."

Az nem probléma, viszont sajnos a vonatkozó ismeretanyagod is megrekedt a foximaxi egyetemek ideológiai képzésének szintjén.

Azért az megnyugtat, hogy cáfolni viszont nem tudtál semmit abból, amit írtam...

Egyébként amit bircának válaszolgatsz, azok is kb. nulla ismeretről tanúskodó, provokatív marhaságok, ilyen szinten tényleg nem érdemes kommunikálni.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.11. 08:52:04

@kekex:

"Bocs, de aki szerint nálunk kommunizmus volt - az egyszerűen nem üti meg azt a mértéket, hogy vitapartnernek tekintsem!"

Ez a te problémád. Nem hiszel enciklopédiáknak, jogod van hozzá. Nekem olyan ismerősöm is van, aki szerint nem járt ember a Holdon. Neki is joga van ezt gondolnia.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.11. 08:55:54

@kekex:

"Marx szerint a kommunizmusba "belenő" az emberiség, ahogy egyre többet termel, és el tud látni mindenkit "a szükségletei szerint"
addig Lenin szerint a leggyengébb láncszemnél lehet a kapitalizmus láncát elszakítani. Aztán a szakadásnál beledöglöttek a történelmi lemaradás behozásába."

Marx a kommunizmus 2 fokáról beszél. Az első fog kezdődik a kapitalizmus megdöntésével, a proletárdiktatúrával, s aztán kezdődik a második fok felé haladás.

Amit mondasz, az a mai marxisták egyik kedvenc érve, azaz hogy Lenin ott rontotta el, hogy egy fejletlen országban próbálta bevezetni a kommunizmust, miközben Marx szerint a legfejlettebb államokban kellett volna.

Ez azonban teljesen téves érv. Először is nem igaz, hogy Marx ezt mondta volna. Marx csupán annyit mondott, hogy a kommunizmus a legfejlettebb államokban fog először megvalósulni. Erre azáltal jutott, hogy abból indult ki, hogy a kapitalizmusban az osztályellentétek folyamatosan növekednek, s végül a legfejlettebb országokban elérik a tűrhetetlen szintet, mely miatt a munkásosztály már csak láncait vesztheti, így kitör a forradalom.

A gond az, hogy Marx ezen axiómája tévesnek bizonyult: az ellentétek nem növekedtek, hanem csökkentek, s a munkásság egyre jobban kezdett élni a fejlett kapitalista országokban. Emiatt a munkásság egyre nagyobb része a kapitalizmus reformjában és nem eltörlésében lett érdekelt. A forradalmi helyzet egyre csökkent.

Lenin már ismerte ezeket a fejleményeket és végülis igazolta, hogy fentiek miatt a fejletlenebb országokban van nagyobb esély a kommunizmusra. Igaza is lett.

Tény, hogy a kommunizmus mint lehetőség az agrárországokban jóval népszerűbb, mint a fejlett ipari államokban. Ma is ez van. A mostani latin-amerikai elmebeteg minileninek (Morales, Chávez, stb) is erre építenek, fő támogatójuk a helyi félanalfabéba szegényparasztság. Másnak a kommunizmus nem alternatíva.

Azaz végülis Leninnek volt ebben igaza, nem Marxnak. Marx axiómája ismét tévesnek bizonyult. Az ipari államokban a munkásság túlnyomóan a mérsékelt polgári baloldalt választotta a szélsőbal helyett, mert a szakszervezeti harcra és engedményekre alapozó politika sokkal több eredeménnyel kecsegtetett.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.11. 08:58:38

@kekex:

S akkor most miért nincs az első helyen? Az MDF, az MSZP, a FIDESZ akkora marhák, hogy sikerült a kiváló helyezést lerontaniuk 23 év alatt? Antall, Boros, Horn, Orbán, Gyurcsány, Bajnai mind idióták?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.11. 09:00:41

@kekex:

"tudod én ÉLTEM, méghozzá felnőttként abban a rendszerben."

Én is. Sőt én a kommunizmus kubai, szovjet, bolgár változatát is SZEMÉLYESEN ismertem, nem csak a magyart.
süti beállítások módosítása