1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2018.04.06. 19:09 HaFr

A Fidesz a posztkommunizmus utolsó hulláma

Képtalálat a következőre: „posztkommunista fidesz”

Azt várom, hogy az MSZP mellett a Fidesz a posztkommunista átmenet másik legfontosabb politikai pártjaként fog bevonulni a magyar történelembe. Távol attól, hogy új korszakot nyitott volna 2010-ben, Orbán az 1989-től datálódó zavaros 30-35 év vezető figurájaként kerül majd be a könyvekbe, aki előbb kudarcot vallott a modernizációval, majd megtalálta a magyarok legnagyobb közös osztóját az antimodernizációs etnicizmusban. Erre az emberöltőnyi korszakra tehát az (volt) jellemző, hogy a modernizációs nekirugaszkodás után az antimodernizációs visszacsapás -- a történelemben többedszerre -- kitermelte a maga autokrata (de nem diktatórikus) vezetőjét, aki az országot újra átmeneti érvénnyel konszolidálta a politikai kultúrájának megfelelő szinten (mint a dualizmus és a forradalmak után Horthy 1920 - 1936, a Rákosi-rendszer után Kádár 1958 - 1979, úgy a terméketlen progresszivista elitizmus után Orbán 2010-2015) csak azért, hogy ezt követően újabb válságba taszítsa a társadalmat. (Nem mellesleg az orbáni "konszolidáció" sokkal gyengébbre sikerült, mint az elődeié, aminek számos okát itt nem sorolom. Remélhetjük azonban, hogy a válságunk sem lesz annyira mély, mint a korábbiak után.)

Korunk már a Fidesz válságának és a posztkommunista átmenet (e speciális kultúra) végének az évei. Az orbánizmus kifulladt, már látványosan nem bíznak benne a saját janicsárjai sem, ott tartunk, mint a horthyzmus Sztálingrád, vagy még inkább a D-day után, a kádárizmus a Valutaalaphoz való csatlakozás idején. Senki se hisz már a megváltó erejében, a termékenységében, de a visszaerősödésében sem. Kimúlt mögüle a hit. Új paradigmára várunk, amely döntően az EU, kisebb részben Oroszország mozgásától függően alakul majd ki, de a mai 50-es, 60-as generációnak és a három vezető posztkommunista pártnak (MSZP, Fidesz, DK) már nem osztottak lapot benne. Amíg ez az új paradigma ki nem alakul, addig pedig az agónia, rossz esetben a válsága felismerésével egyidejűleg a rezsim bekeményítése.

Hogy az új korszak mennyivel lesz termékenyebb, mint a megelőző 25-30 évek, az azon fog múlni, hogy megtaláljuk-e a régóta kutatott, titkos erőforrásainkat, amelyek formába rázzák végül ezt a népet. Nehéz konkrétabb dolgot mondani ennél. Talán másképp lehet: megtalálni modernizált önmagunkat. Ezt hívták eleink -- nem meglepően -- a haza (a nemzet) és a haladás közös programjának.

44 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr4013815010

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.07. 06:50:45

Nem, most van a ballibaizmus hattyúdala. Ez a fontos.

A mostani Fidesz csak a magyar nép önvédelmi reakcióra a romlott, káros, zsákutcás nyugati fejlődési modellje.

A Fidesznek is vége lesz: amikor az öszes ballibe eltakarodott.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.07. 07:49:57

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

"A mostani Fidesz csak a magyar nép önvédelmi reakcióra"

Vannak autoimmun betegségek is.

2018.04.07. 12:31:08

megtalálni modernizált önmagunkat"

"nem lesz könnyű menet.
viszont a magyar nép nem kedveli az erőltetett menetet.
tegnap mondta valamelyik nagyokos a kampány kapcsán, hogy a magyarok nagy része funkcionális analfabéta.
ez szerintem nem helyes megfigyelés, mert csak azokra vonatkozik, akiknek az olvasott szöveggel van problémája.
az értelmi fogyatékos az helyesebb.
itt emelni az általános kompetencia szintet . . .
mi a motiváció? momentán.
mert amikor majd nyilvánvaló lesz a lemaradás mértéke, akkor már nem erőltetett menet kell, hanem szakadék átugrás(már most is) sokan bele is esnének, de hogy meggyőzzék magukat, hogy ugrani nem is kell, nincs is értelme, nekik kell orcsán.

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2018.04.07. 13:40:35

Valami speciális választási poszt lesz? :)

Neo07 2018.04.07. 14:36:13

A fenti "megállapítások" a szélsőliberálisok nedves vágyálma.

Stabilizálódott, majd erősödött a gazdaság, Magyarország kis túlzással a béke szigete Európában.

A valódi posztkommunisták az ellenzék soraiban keresendők, ők a szellemi örökösei 1919 vörös kommunistáinak, mert valódi bolsevik gondolkodásmódjukkal az európai Szovjetunió bürokratáival, és Soros zsebében a Haza ellenében cselekednek.

Khonsu 2018.04.07. 14:57:23

@KunhalmiAgnes:

Ezt én is hallottam, de a legújabb információk szerint a kormánypárt végül úgy határozott, hogy előre engedik az ellenzéket, mert azt diktálja a sportszerűség, ők pedig sportemberek.

Így aztán vasárnap szavazhatnak az ellenzékiek, hétfőn pedig a kormánypárti szavazók.

Zoli8181 2018.04.07. 15:27:31

@KunhalmiAgnes: az a csúnya, hogy a hozzád hasonló fideszesek még el is hinnék

lobaszopiatej 2018.04.07. 15:35:47

Ha a Fidesznek fricskát akartok mutatni, be kell juttatni a Kutyapártot a parlamentbe!
Kormányozni nem fognak, de ehhez az egyhez hatékonyabbak mint a többi kétkullancsos párt!

szepipiktor 2018.04.07. 15:36:57

Nem értem.
Most akkor hétfőtől nincs már mszp és dk? Sem munkáspárt?
Mert a fidesz csak akkor értelmezhető utolsónak.
Szerintem ha - remélem nem következik be - az mszp nyer, akkor az ugyancsak posztkommunista vonal lesz.

lecsós 2018.04.07. 15:48:08

Hafr: Azért alakult ki ez a történet, mivel a nagy módszerváltás nem az volt, amit beharangoztak. Aki akkor volt 8-17 éves, annak kb. 15 éven belül lejött az, hogy neki nem osztottak lapot, mire elvégezte az iskoláit, ellopták alóla a jövőjét a mostani 50-es, és 60-as generáció. A mostani 70-es és 80-as generációnak kicsivel több esze volt, vagy a háttérbe vonult, vagy befogta a szájárt. Az akkori 8-15 évesek a mostani 30-as 40-es generáció, a fiatalabbak az ők gyerekei.
Teljesen természetes az, hogy megkérdezik a nagypapit, és anyukát, apukát, hogy miért lopták szét az országot. Kialakultak a klánok, akik fognak egy-egy gazdasági politikai pozíciót, ezért zéró a társadalmi felemelkedés.
Ebből nagyon komoly problémák lesznek olyan 2 éves időtávlatban.
Egy 30-asnak nem tudod bemagyarázni azt, hogy húzza meg magát.
A KKV-k nem értik azt, hogy hogyan lehetne bekapcsolódni a nemzetközi vérkeringésbe, minimális modern menedzsment tudással rendelkezik, és nyakukon a generációváltás. A multik vadásszák a melóst, mivel nincs, többet nem akarnak fizetni, -mert minek?- olcsóbb máshol.
Lóf.. sz nem történt itt az elmúlt 30 évben, csak a szisztematikus kifosztás ment minden szinten. A probléma az, hogy 30 éve szocializmus 2.0 van érvényben hazánkban, ez mostanra fulladt ki. Ha most nyer a fidesz, 2019 végére kap egy komoly pofont, mivel működtetni kellene mikro szinten a gazdaságot, ez meg nem fog menni ilyen fizetések mellett. Várható egy fidesz győzelem esetén egy nagyon komoly kivándorlási hullám, ami helyi szinten komoly problémákat fog okozni. Egyszerűen - a kap...tok be, elég volt, nem bírom tovább - effektus miatt. Egy mai 20-as 30-as 40-es globalitásban gondolkodik. Elkúrtátok? Tényleg? Jóvan. Akkor addig míg lesz másik alternatíva, megyek máshova gyereket nevelni, vagy élni.
Szevasz. Nincsenek erre felkészülve a politikusok, most kezdik ezt ízlelgetni, hogy a választópolgár elkezd hinni magában.
Szánalmas, hogy idáig jutottunk.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.04.07. 15:51:57

@Fuxos (ex bömis): asszem, most már meghagyom mindenkinek a saját felelősségét :)

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.04.07. 15:53:47

@Neo07: yes, ezért mennyit kaptál, csak hogy lássam a kampányárakat?

Laikus Mérgelődő 2018.04.07. 16:13:11

A Fidesz a posztkapitalizmus első hulláma.
A globálissá váló kapitalizmus megmutatta a rendszer fenntarthatatlanságát. A globális értékláncoknak nevezett értékromboló rendszerek elbuknak, az Offshore-szigetekre menekülő karvalytőkére rövidesen lesújt a demokrácia vasökle.
A populizmus őszinteségének morajlása lassan, de biztosan elnyomja a liberálisnak nevezett áldemokráciák szirénhangjait. A jövő a lokális, emberközeli demokráciáké.
Hajrá Magyarország, hajrá magyarok!

Laikus Mérgelődő 2018.04.07. 16:22:00

@HaFr: Ezt kikérem magamnak! Én nem pénzért vagyok hülye.

Másrészt, a birkabégetés sokkal emberközelibb hang, mint a kapitalista karvalyok és dögkeselyűk süvöltése.

lecsós 2018.04.07. 16:24:01

@Laikus Mérgelődő: Értem. Kérlek világosíts már fel, hogy hogyan néz ki egy lokálisan- globális értéklánc helyi optimuma? Hogyan néz ez ki nálad? Abban egyetértünk, hogy a globális értékláncokat uraló multik néhány iparágban visszaszorulnak, de sok olyan termékrendszer van ami csak ilyen komplexív hálózatokban gyártható optimálisan.
Értem én, hogy a szereted azt, ami van itthon, de az "hogy mindent a lórincnek" a gazdasági paradigma, ez ló..fasz, de már ne is haragudj, ez nem lokálisan globális alternatíva.
Tényleg, te hogyan tolnád az emberközeli demokráciát? Nyugaton gazdag annyira a melós, hogy kinyithassa a száját Ibizán, tudod-é?

Janossz 2018.04.07. 16:25:18

Érdekes, pedig ma szél sincs, mégis beszáll minden az ablakon.
Csak nem a változás szelét érzik ezek meg?

lobaszopiatej 2018.04.07. 16:31:44

@Laikus Mérgelődő:
hu.wikipedia.org/wiki/Liberalizmus

"...Gyökerei a 17–18. századra, a felvilágosodás idejére nyúlnak vissza. Olyan korábbi alapvető elveket tagadott meg, mint az uralkodók isteni felhatalmazása, az öröklött kiváltságok, államvallás és protekcionizmus."

De te meg a Fidesz inkább visszatérnétek a feudalizmusba, keresni valami urat és azt szolgálni.

Hidvégi Mihály 2018.04.07. 16:32:51

@Laikus Mérgelődő: Egészen emberi hangon beszélsz ótvaros hülyeséget.

.megmondoember. 2018.04.07. 16:33:24

Orbán vezető figura? Ez olyan, mint a legtöbb embert megölő sorozatgyilkost vagy a legtöbb gyereket megerőszakoló pedofilt vezető figurának nevezni. Egyszerűen csak egy gátlástalan gazember, akit a magyar nép butább és tudatlanabbik fele hatalomba emelt, mert jól játszott rá butaságukra és elemi félelmeikre.

Khonsu 2018.04.07. 16:34:47

@Laikus Mérgelődő:

Nem, csak egy átmeneti korszak válságainak vámszedői, dögkeselyűk.

Ami közeleg, ami a jobb világot elhozza, annak a Fidesz és társai a bokájáig sem érnek fel.

Janossz 2018.04.07. 16:44:36

@Khonsu: " Ami közeleg, ami a jobb világot elhozza, annak a Fidesz és társai a bokájáig sem érnek fel. "

És ez elég ok számukra a kimaradáshoz belőle.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.04.07. 16:45:17

@.megmondoember.: ez a korszakot is minősíti, ami ettől még leginkább "az Orbán-korszak"

Khonsu 2018.04.07. 16:54:13

@Janossz:

Sajnos igen, de szerencsére elég kicsik és kiszolgáltatottak vagyunk ahhoz, hogy ne tudjunk belőle teljesen kimaradni. Nem gondoltam volna régebben, hogy ez valaha még előny lesz...

Halibuli 2018.04.07. 16:58:34

Választásra

Rezsiproletárok, drága polgártársak!
Csak rám figyeljetek, ne higgyetek másnak!
Ígérek én nektek, amit csak akartok,
Apátok helyett leszek az apátok.
Narancsot vegyetek, abban van az erő!
Trafiknál, bányánál, földnél ez a nyerő!
Ledes vejem fénye világítson rátok,
Király is lehetek, ha azt akarjátok,
Gyertek hát szavazni, és én akkor jövök,
A koronába lassan, majdcsak belenövök.

Felebarátaim! Csendesedjetek el!
Van ugyan keresztünk, de kell sok százezer.
Böjti évek után Kánaánt ígérünk,
Boros poharakba vizet már nem kérünk.
Jó zsíros szalonnát húzhattok a nyársra,
Csak mellettünk hányjátok a keresztet rakásra.
Kenyeretek is lesz, ha dolgoztok érte,
Egy házban szólni nekünk már megérte,
Fényes győzelmünket hirdesse harsona,
S nem lesz szegényes az utolsó vacsora.

Elvtársak, szaktársak, munkások, parasztok!
Remélem, most is a szegfűre szavaztok!
Bizalmatokért majd nem marad el hála,
Mézeskalácsból lesz minden ember háza.
Kolbászból fonjuk nektek a kerítést,
Sohasem hazudunk, úgy halljunk nyerítést!
Nem emelünk adót, gázárat se nagyon,
Legfeljebb a rezsi lesz egy egész vagyon.
Nektek fog tojni a húsvéti nyuszika,
Lesz hozzá cirkusz, kenyér meg muzsika.

Lehet más? Lehet hát! Máshogy nem is lehet!
Csak mi tudjuk másképp elkapni a legyet.
Ha valaki mást mond, ne hidd annak szavát!
Nem verjük csalánnal más emberek hasát.
Ezért minket válassz, az lesz a jó néked,
Velünk zöldebb a fű és az ég is kékebb,
Másként látsz majd mindent, hogyha nem vagy dühös,
Bármilyen melegben a lábad se lesz büdös,
Azért minden másnap másik zoknit vegyél,
Másra ne is figyelj, csak másnapos ne legyél!

Együtt a nagy csapat, megjöttünk hát végre,
Együtt is maradunk, legalább egy hétre.
Nem ígérünk sokat, de azt mind betartjuk,
Gombhoz a kabátot együtt csak felvarrjuk.
Csodát teszünk véled, hogyha bennünk bízol,
Templom egerénél kövérebbre hízol.
Együtt tegyétek most, jó helyre a voksot,
Kaptok majd érte libacombot, bokszot,
Ha már a gyomrotok semmire sem kényes,
A szátok legyen zsíros a cipőtök meg fényes.

Ne legyetek böszmék, ide azt az ikszet!
Koalícióban mondok nektek viccet.
Csodálkoztok, látom, mi lehet a titka,
Szegfű helyett jobban áll a csörgősipka.
Csak a választáson teljesüljön álmom,
Olyan táncot lejtek, Sukoróig járom!
Hogyha rám szavazol, bizony azt jól teszed,
Akkor is jól mulatsz, ha üres a zsebed,
Biztatlak hátulról, nosza, gyerünk rajta!
Ha a ház összedőlt, boruljon a pajta!

Szebb jövőt magyarok! Azt a ragyogóját!
Piros-fehér-zöldre festünk minden gólyát!
Árpádsávos utat kap majd ezer falu,
Csendőr kalapjában lesz kakastoll, daru.
Sarkantyút is adunk, atillát meg mentét,
Minden magyar anya szül három leventét,
Nyereg alatt puhul sok jó kövér sódar,
Felrójuk az égre, nincs több magyar sóhaj,
„Dunyhás testvérre” tedd most a szavazatod!
A turulmadár combját biztosan megkapod.

Epilógus

Választópolgártárs! Kinek keze áldott,
Lábad elé szórják most a fél világot.
Csodát tesznek véled, hogyha hagyod magad,
Húsos fazék mélyén neked mócsing marad,
Rágódhatsz is rajta lenyelni sem tudod,
Mindig ráfaragtál, de ezt te már unod,
Válassz hát kedvedre, ahogy tőled telik!
A csalánt holnap is a tieddel verik.
S hogy mi lesz az eredmény? Nézheted a TV-n,
De ne feledd, mindent TE FIZETSZ A VÉGÉN!

Laikus Mérgelődő 2018.04.07. 17:14:22

@lobaszopiatej: A 17-18. században a liberalizmus még populista (a többség számára népszerű)irányzatnak számított. De átálltak az erő sötét oldalára és mára a globális háttérhatalmak szinte isteni felhatalmazását védik a többségi véleménnyel szembefordulva.

@Khonsu: Már írtam neked, de megismétlem: transzhumanizmus = dehumanizáció

rasztaszív 2018.04.07. 17:26:14

nem lesz itt semmiféle modernizáció,amíg az egyházak politikai szerepet játszhatnak.senkinek nem tűnt föl,hogy a fidesz második vonalát a közpénzből fenntartott egyházi oktatás termelte ki...?!

room_101 2018.04.07. 17:32:55

@lecsós:
"mostani 70-es és 80-as generációnak kicsivel több esze volt, vagy a háttérbe vonult, vagy befogta a szájárt"

Gratulálok! Akkor most az a progresszív, és hasznos az országnak, aki háttérbe vonul, és befogja a száját. (Azaz tipikus fidesz szavazó)

De lényeg, hogy megtaláltad, neked kik miatt szar, így magadat már nem kell hibáztatnod. Ez a legfontosabb.

Janossz 2018.04.07. 17:57:25

@room_101: A mostani 70-80 évesek akkor már a második félidőre futottak ki, 40-50 közt. És mivel majd mindannyian bemaszatolódtak akkorra így vagy úgy a rendszerrel, érthetőn hagyták az események alakítását az ún."tiszta" fiatalokra.
Nem kell mindenkinek progresszívnak lenni, elég (lenne) ha normális lenne a többség.

2018.04.07. 18:08:58

@Halibuli:
ez jól sikerült. grt.
érzek valami vőfély ihletettséget benne.

Khonsu 2018.04.07. 18:15:36

@Laikus Mérgelődő:

Nem a transzhumanizmusra utaltam, hanem arra a folyamatra, ahogyan a technológia apránként átalakítja a gazdasági és társadalmi rendszer infrastruktúráját, végül pedig még az állami intézményrendszer helyét is átveszi. Bővebben most nem fejtem ki (hosszú). Ebben a folyamatban a transzhumanizmus eleinte csak egy jelentéktelennek tűnő mellékszál lesz, még nem lesz rajta akkora hangsúly, az majd csak az idő múlásával erősödik fel.

De ha már transzhumanizmus...

A transzhumanizmust dehumanizációnak gondolni jellemző tévedés a témában járatlanok között.

Valójában ugyanis épp az ellenkezője az igaz. Az emberiség fennmaradásának egyetlen útja, valónk legteljesebb átmentésének módja. Minden más út kihaláshoz vezet.

Transzhumanizmus nélkül, számolva a technológiai fejlődés folyamatosságával, a gépek rövidesen fölénk nőnek minden szempontból. Ha az ember képességei lemaradnak a gépekkel szemben, onnantól a kihalásunk csak idő kérdése. Egy mesterségesen továbbfejlesztett emberben, egy gépi hardverre átmentett emberi tudatban mindenképp sokkal több emberi marad, mint egy teljesen művi mesterséges intelligenciában.

De ahogy írtam, ide már csak jóval azután jutunk el, hogy a technológia alaposan átalakítja a gazdasági és társadalmi rendszereket. Ez a folyamat az, ami elhozza a jobb világot, mert úgy képes megragadni az ezeket működtető természeti törvényeket és olyan elemeket tud a rendszerekbe építeni, melyek egy sokkal emberibb világot eredményeznek. Ez a humanista világ tehát időben megelőzi a transzhumanista világot.

"Közük" annyi lesz egymáshoz, hogy ezt a rendszert nevezzük anarcho-transzhumanizmusnak.

Ami nem azonos a transzhumanizmussal, a logikai hasonlóságra utal.

A transzhumanizmus az egyén képességeit javítja a technológia által, az anarcho-transzhumanizmus pedig a közösségek, a társadalom és a gazdaság rendszereinek képességeit.

Hogy könnyebben legyen megérteni:

Az emberi agy és a számítógép összekötése, tudatfeltöltés, mesterséges immunrendszer, stb.:

transzhumanizmus

Kriptovaluták, elekronikus kormányzati rendszerek, robotok és mesterséges intelligencia integrálása a gazdaságba, internet, stb.:

anarcho-transzhumanizmus

A kettő jól megfér egymással, következnek is egymásból, de nem ugyanazt jelentik. A fejlődés pedig sorsszerűen elvezet mindkettőhöz. Minden más csak kerülőút vagy zsákutca a fejlődési folyamatban.

Khonsu 2018.04.07. 18:34:44

@rasztaszív:

A vallás általánosságban nem veszélyezteti a fejlődési folyamatot, inkább ellenkezőleg. A mai fejlettségi szint nagy részben köszönhető a kereszténységnek. Furcsamód például a transzhumanizmus, ami egy technológiai vallás és a kereszténység között akkora a hasonlóság (kis fantáziával, de az egyik az ókor a másik a XXI. század nyelvén mondja lényegében ugyanazt), hogy az szerintem nem a véletlen műve, és messzire vezet, de utóbbi csak az én magánvéleményem.

Khonsu 2018.04.07. 18:35:45

@Halibuli:

Ez tetszett, nagyon jó. :)

Orbánék Moszkva fele menekülnek! 2018.04.07. 18:37:14

Mint minden diktátor, amelyik lerabolta a népét a saját ofsóre számlájára, orbán is lámpavason fogja végezni. Vagy börtönben fog megrohadni életfogytiglan. Vagy Putyin faszát fogja élete végéig nyalni, hálából a menedékjogért.

rasztaszív 2018.04.07. 19:19:22

@Khonsu: általánosságban a vallás nem.EZ a vallás igen.

lecsós 2018.04.07. 20:00:42

@room_101: :) Azt látom, hogy az unoka kérdez, a nagypapi meg nem tud válaszolni, se apa,m se anya, kb. ezzel lehet összefoglalni az elmúlt 30 évet.

morph on deer 2018.04.07. 20:06:49

@.megmondoember.:
“Orbán vezető figura?”

Az bizony! Próbáld csak ki a háromnyolcvannal, fogod látni magad is..!

morph on deer 2018.04.07. 20:10:17

@lecsós:
“Nyugaton gazdag annyira a melós, hogy kinyithassa a száját Ibizán, tudod-é?”

Itt meg annyira gazdag még akár egy bizonyos autószerelő kezdemény is, hogy még az orrát is kinyíthatja Ibizán...
Mi győztünk!
:(

morph on deer 2018.04.07. 20:18:43

@Orbánék Moszkva fele menekülnek!:
“orbán is lámpavason”

Arra azért figyelj oda, hogy Elios által modernizált lámpa ‘fényeskedjék’ neki, ha már van

Brix 2018.04.07. 20:27:39

" Új paradigma " Ugyan, kinek és minek- ennek az elmaradott, konzervatív, frusztrált társadalomnak? Nem, itt olyan emberek élnek többségben , akik nem kívánják a liberális demokráciát, így csak illúzió abban hinni, hogy Orbánt le lehet váltani...Magyarországon az emberek igénylik az autokráciát, az erős nemzetvezetőt, és nem érdekel senkit , hogyan érvényesülnek a fenntartható fejlődés , a posztmodern társadalom alapelvei alapelvei. A kialakult, anyagi összefonódásokon alapuló feudális struktúra sziklaszilárd, csak illúzió, hogy demokratikus választás útján egy ilyen rendszert el lehet söpörni , amikor a hatalom beleivódott, evődött , velődött a rendszer legalsó szintjeibe is. Ma már nem csak a felső 10-20% támogatja az Orbán-rendszert , hanem a vidéki tanulatlan közmunkás réteg is, amely Orbánt tartja a munkaadójának...Vagy ott van a migránsoktól rettegő nyugdíjasok milliós tömege...Ezzel az elmaradott, tájékozatlan , könnyen manipulálható tömeggel szemben tehetetlen a nagyvárosi értelmiség és felvilágosult, világlátott fiatalság. Hiába hoznak létre új politikai alternatívákat , hiába állnak össze szövetségbe, Orbán leváltásához ez nem elég...Egyszerűen létszámban kevesen vannak az előbb említett tömegekhez képest...

morph on deer 2018.04.07. 20:33:59

Szerintem csak a legalaposabb ‘genetikai’ eredetkutatás tudná esetleg kibogozni annak a rengeteg zagyvaságnak az ideológiai eredetét, amit viktorkának sikerült belekotyvasztania a ‘szép új’ orbanista világrend legújabb változatába.

Ez még posztkommunizmusnak is elég vadregényes, bár kétségtelen, hogy az egy lényeges összetevő.
Mindenesetre teljesen biztos vagyok benne, hogy még fog - és tud - csavarni a dolgon, a hívek meg ugyanolyan áhitattal követik merőben más irányba is, mint eddig.

Nem csoda, hiszen ő a nagy “sorosverő” vitéz, és már csak napok kérdése, hogy neki is legyen saját harangozás a tiszteletére...
Insallah!
süti beállítások módosítása