1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2017.11.17. 08:05 HaFr

Lehet még kormányváltás? Sűrűsödés az ellenzéki oldalon

Related image

Az ellenzéki útkeresés ma egy Gyurcsány-vezette DK-MSZP és egy Jobbik-LMP rész-szövetség felé mutat, miközben a Momentum az utolsó pillanatig kivár. Ezek az utak az említett sorrendben is stabilizálódhatnak, és van némi esélye az első két szövetség között a koordinált jelöltállításnak is. A Momentum szexepilje ilyen körülmények között inkább a "kiábrándult jobbos" és a bizonytalan szavazók egy részének lehet vonzó (ellenben nem látom a valós trendek között a kétoldaliság/ideológiák meghaladásának markáns igényét), és ha jó eséllyel megugorja a listás szavazatokkal az 5%-ot, akkor szerintem marad harmadik erő a Fidesz és a hivatalos ellenzék között. Ha nem ugorja meg -- hanem az ellenzék megerősödése elszívja előle a kormányváltó szavazatokat, és marad csak a "köztes" vagy bizonytalan szavazók pártja, amely éles választási verseny révén kisebb érdeklődésre tarthat számot --, akkor kimarad a parlamentből. Nem gondolnám, hogy egy legkésőbb februárban érzékelhető, kifejezetten éles helyzetet leszámítva, amikor a mérleg nyelve lehetne a Fidesz és az ellenzék között, beállna ellenzéki összefogásba, esetleg átállna a Fidesz oldalára. Ilyen helyzet nagy valószínűséggel nem lesz a tél végén, amikor végleg el kell dönteni, ki hova kivel, hanem legföljebb csak a választások napján alakulhat ki, amikorra a szövetségi politikán már nem lehet módosítani.

A Fidesznek ilyen körülmények között -- bár óriási az előnye -- a szavazói rejtőzködés komoly kockázatot jelent, ahogy kockázat a narratívájának - sorosbrüsszel -- lassan abszurd fordulatai, miközben a bíróságok támadásával, a state capture-rel és a kormányzás alacsony színvonalával a háttérben kevés meggyőző pozitívumot tud felmutatni a választóknak. Egyszóval bár a 50% körüli pártválasztói bázisa hatalmas előnynek tűnik, igaza van a fideszes vezetőknek, hogy odafigyelnek: az épület könnyen beomolhat akár egyik hétről a másikra. Nagy valószínűsége azonban nincs ennek. Ha a Fidesz fogni tudja a bázisát, a bizonytalanok között megmaradnak a mai kb. arányos pártpreferenciák és a szavazói aktivitás szintje sem változik (nem nő jelentősen a kormányváltó hangulat), akkor a kormánypárt hozni tudja a 2/3-ot, esetleg többet is. A Fidesznek mindenesetre érdeke az ellenzéki sűrűsödést megakadályozni és érdeke a Momentum távolságtartása az ellenzéktől.

Ezekre a tendenciákra érdemes mai ésszel figyelni. (Meghajlás, gyér taps.)

45 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr9913292509

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.11.17. 10:41:04

Aki kiábrándult a Jobbikból, az azért tette ezt, mert a Jobbik mérsékelte nacionalizmusát. Ezeknek miért tetszene a liberális-konzervatív Momentum?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.11.17. 10:42:21

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: nem értem a kérdést, nem állítottam, hogy kell tessen

DrGehaeuse 2017.11.17. 11:34:32

Egy kollégám katonatiszt volt. Volt neki egy közepesen magasrangú ám annál inkább "józanéletű" és kissé direkt modorú bajtársa. Na ő mondta gyakran:

Jó lesz az, majd figyeld csak meg!

DrGehaeuse 2017.11.17. 12:27:23

No de hol marad az Együtt-PM és a MoMa? Velük mi lesz?

DrGehaeuse 2017.11.17. 12:28:27

@Fuxos (ex bömis): Mint az öreg székely a zsiráf kifutójánál az állatkertben mondta:

Ilyen állat nincs!

feher.b (törölt) · http://pkpkozosseg.blog.hu 2017.11.17. 12:39:19

@DrGehaeuse: én őszintén remélem, hogy ezek a pártok elhullanak, ha nem tudnak érdemi értéket felmutatni a választások napján. Érték lehet kis jóindulattal az, ha az egy százalékukat be tudják fordítani egy kormányváltó összefogásba, amit a posztoló fentebb taglal. Ha bármelyik kis párt annyit szerepelhetne, mint az említett három, többet hozna ki belőle, mint ők.

feher.b (törölt) · http://pkpkozosseg.blog.hu 2017.11.17. 12:41:47

@Fuxos (ex bömis): szerintem a Momentum simán liberális párt és kész, nincs ezzel semmi baj. Hogy makacsul nem vállalja föl a jelzőt, azt egyfelől értem, másfelől utólag derül ki, jó taktika volt-e, ha ezzel a középen állással fel tudja szívni az innen-onnan kiábrándult, alapvetően újat kereső szavazókat (vö.: ügyek mentén politizálunk). Viszont hosszú távon pont a magyar közéletben identitás nélkül politizálni..hát nem is tudom.

GyMasa 2017.11.17. 13:02:46

@feher.b:
...Viszont hosszú távon pont a magyar közéletben identitás nélkül politizálni..hát nem is tudom...
Miert, melyik partnak van olyan identitasa, mint amirol beszel?
A fidesz jobboldalinak hivja magat de teljesen nepi-demagog-populista lepesei vannak
A jobbik ugyeprobal kozepre huzodni, a tobb szavazat remenyeben, de kozben gyakorlatilag szepen elveszitette az identitasat, mert mostanra olyan semmilyen lett.
Az mszp az szervilis EU-lakaj part. Baloldalinak nevezik magukat, de Erdekes modon ebben az evezredben meg csak bankar meg nagyvallakozo Miniszterelnokuk volt...
A DK az mszp Gyurcsany tagozata - az egyik nagyvallakozo asztalt bontott.
Az egyik LMP-s kepviselo a multkor "konzervativ-zöldpart" neven azonositotta magukat. Ami elegge oximoron-szintu megnevezes szerintem.

DrGehaeuse 2017.11.17. 14:05:33

@GyMasa: "A fidesz jobboldalinak hivja magat de teljesen nepi-demagog-populista lepesei vannak"

Persze mert a "homo kádárikusz" egyedei vannak többségben és erre van igény. A Stockholm szindróma tipikus esete volt a kádár rendszer, akkor Janibá volt a túszejtők főnöke. Nagy volt az űr utánuk, ezért tudta a NER-ben tömörült hatalmi elit átvenni a túszejtő banda szerepét és orv-bán lett a főnökük az új kádárjanó.

Ha mondjuk a magyar népnek másfajta igényei lennének akkor a NER és benne fityisz-orv-bán is mást nyomna.

GyMasa 2017.11.17. 14:12:11

@DrGehaeuse:
Hat, igen, es emiatt is csodalkozik a "baloldali, progressziv ellenzek", hogy miert nem szavaznak rajuk az emberek?
Azert basszak meg, mert a baloldali erzuletu emberek a fidesztol kapjak meg a mukodo szocializmusukat, a es az ellenzek nem veszi eszre ezt az egeszet...
Persze, egynek sem jut eszebe, hogy legalabb MEGPROBALJA megszolitani azt a ~4millio passziv embert, aki nem jar el szavazni...
Mondjuk, egyre inkabb kezd az az elkepzelesem lenni, hogy ennek a retegnek a nagy resze a hianyzo jobbkozep szavazo...
Akiket ma SENKI nem kepvisel.

GyMasa 2017.11.17. 14:13:32

@GyMasa:
Esh, ha ez a reteg elmegy szavazni, akkor csak azert szavaz a fideszre, mert amit ok igernek az valamennyire mukodik, megha szocialista jellegu is.

feher.b (törölt) · http://pkpkozosseg.blog.hu 2017.11.17. 14:26:12

@GyMasa: felsoroltad az identitásokat; kedvencem a magyar politikában, hogy mindenki a politikatörténeti definíciókhoz ragaszkodva bizonyítja, hogy xy nem bal-, vagy jobboldali, miközben a közbeszéd ezeket a pártokat ugyanígy azonosítja be, vagyis ezek kulturális fogalmak jó ideje. A Momentumnak pedig egy százaléka van a teljes népesség körében, vagyis egyelőre abból próbál élni, hogy mások "rosszak". Na, ez tűnik innen kevésnek.

DrGehaeuse 2017.11.17. 14:49:45

@GyMasa: A 4millió passzív az 4millió passzív, nem jobbközép szavazó. Inkább arról van szó, hogy elegük van az 500 éves kurucz-labancz ellentét meg-meg újuló szekértáborharcával terhelt közéletből. De leginkább túl elfoglaltak és elfásultak az egészhez.

GyMasa 2017.11.17. 16:04:18

@feher.b:
Pont itt volt a blogon egy kis politikatorteneti attekintes a jobb-bal beosztasrol.
A klasszikus beosztasnak ma mar semmi ertelme nincs. Hiszen eredetileg a francia forradalom idejen a kiraly melletti (jobbos) es a kiraly elleni (balos) leosztast jelentette.
Aztan, azota igazabol mar a keresztenyseg, meg a vallas is kiesett a fo politikai erok kozul, tehat sziugoruan veve HaFr-nak igaza van, hogy ma mar csak balos politikai erok leteznek.
Szoval, a definicio frissitese nelkul mindenki balos kell, hogy legyen!
Es, Magyarorszagon ez tulajdonkeppen igaz is!
Problem solved!
:-)

GyMasa 2017.11.17. 16:10:57

@DrGehaeuse:
...A 4millió passzív az 4millió passzív, nem jobbközép szavazó...
Nem is ezt mondtam, hanem, hogy a jobbkozep beallitottsaguak vagy orrbefogva a fideszre szavaznak, amig nem lesz jobb jelolt nekik, vagy otthon maradnak.
De az ellenzek reszerol semekkora aktivitas nincs aziranyba, hogy oket megszolitsak.
Kizarolag a fix, 2 millios fidesz szavazo tabor gyalazasa megy. Tul sok erofeszitest tesznek bele abba, hogy ezeket az embereket megprobaljak lebeszelni a fideszrol.
Raadasul meg pont a rosszfajta erofeszitest teszik.
Ugyanis, ez a fajta hangnem pont az ellenkezojet eri el annak, ami a celjuk!
Mondjuk, persze megertem, hogy ne mennek ra a bizonytalanokra, hiszen azoknak kellene VALAMIT mondani, es erre ma az ellenzek nem kepes.

Khonsu 2017.11.17. 19:22:03

@GyMasa:

Jó lenne erről valami felmérés, de tippre azt mondanám, hogy a 4 millió passzív alapvetően 3 csoportból tevődik össze.

1. Idős és/vagy beteg emberek, akik helyhez kötöttek.

2. Az a (főképp alacsonyan képzett) réteg, akiket egyáltalán nem érdekel a közélet.

3. Az a (legnagyobbrészt fiatalok alkotta) réteg, akiket bár nagyon is érdekel a közélet, de nem csak az aktuális politikából, hanem konkrétan az egész rendszerből kiábrándultak, és teljes váltást akarnak, csak még nem tudják mire (ez nyugaton is megfigyelhető).

Az első csoport gyakran ha akarna se tud szavazni, és le is mond róla, mert van nagyobb baja is. A második csoportot lehetetlen megszólítani, mert kizárja a világából a politikát. A harmadik csoportot pedig jelenleg nem létezik szervezett erő, amely meg bírná szólítani. (ha viszont eljön amit jóslok, akkor annak ők lesznek az "ultráik")

Ha ezeket kivonjuk a 4 millióból, akkor marad néhány százezer, aki megszólítható lenne a hagyományos politikai keretek között mozgó erők számára. Az pedig a fideszbuktatáshoz kevés...

Khonsu 2017.11.17. 19:32:51

@Khonsu:

Vagyis a kormányváltásra marad 2 db "reális" forgatókönyv.

1. Az összes ellenzéki szavazó beáll egy párt/szövetség mögé. (esélytelen)

2. Valaki tömegesen csábítja át a Fidesz szavazóit. (szintén esélytelen)

padisah 2017.11.18. 00:10:45

@GyMasa: én is kb 15 éve várok egy értelmes, és valódi jobb-közép pártra. Az is igaz viszont hogy minden szavazáson részt vettem, és próbáltam a legkevésbé rosszra szavazni. Most kicsit bevariált hogy én atompárti vagyok és szívügyem paks2 megépülte.

padisah 2017.11.18. 00:14:39

@Khonsu: nekem egy kicsit önigazolásnak tűnik, minden olyan 'politikusi' megnyilvánulás, ami a nem szavazókat lesajnálja. Akarathiányosnak vagy értelmileg képtelennek akarja láttatni őket a választásra (a szekértáborok valamelyike közül)

Közben meg simán lehet az, hogy nem találja a palettán amit keres, és az viszont a politika hibája hogy nem kapják meg.

Khonsu 2017.11.18. 00:51:46

@padisah:

Ez csak tipp volt, de kíváncsi lennék a valós okokra. Mindenesetre csodát nem várnék. Maradjunk annyiban, hogy jó okuk van a passzivitásra, és a választásig hátra lévő idő alatt valószínűtlen a tömeges mozgósításuk a meglévő politikai erők által.

Atompártiságról annyit, nálam az variált be, hogy még el sem kezdődött az építkezés, de már most valószínűtlennek látszik a megtérülése, miközben a szerződésről minél többet tudunk meg, annál jobban bűzlik...

Hab a tortán, hogy amúgy nem is lenne olyan sürgős a csere, és azzal együtt, amennyire elhúzódik az építkezés (bár tény, hogy a tervezett reaktorok a ma elérhető legjobbak közt vannak), ha mindenképp ragaszkodunk is az atomenergiához, lett volna időnk kivárni a 4. generációs reaktorok elkészültét, melyek messze jobbak lesznek. (pl. felhasználhattuk volna bennük paks1 kiégett fűtőelemeit, töredékére csökkentve az atomhulladék mennyiségét és tárolási idejét)

states42 2017.11.18. 03:58:11

Hátha a sorosbrüsszel abszurd fordulatai alatt azt érti, kedves Péter, hogy a sorosforgatókönyvet szó szerint hajtja végre például csak tegnap is az uniós parlament, akkor egyetértünk. Amúgy pedig nem ártana szembe nézni végre tán a valóság nevű kellemetlenkedővel, nevezetesen, hogy a választó a 8 évnyi Fidesz-kormányzást esetleg mégsem látja annyira színvonaltalannak, különösen az előzmények tükrében, mint amennyire néhány baloldali megmondóember szeretné. Hogy esetleg ez is közrejátszat abban, egymást követően harmadszor is nyerésre áll, nem is kicsire, Orbán Viktor.

Hidvégi Mihály 2017.11.18. 07:48:15

@states42: Nem, Uram, talán inkább Önnek kellene szembenéznie azzal, hogy Magyarország nem ért el sikereket sem az utóbbi 7 évben, ahogyan az azt megelőző 8 évben sem.

Gondolom, hogy az azt megelőző 8 évet Ön sem tagadja, tehát ezt a témát ejtsük is.

Uram, az, hogy a GDP-nk leginkább a nyugati multiknak köszönhetően bővült valamelyest, ez tagadhatatlan. Ám mivel a nyugati multik, a szemetek, az ebből származó jövedelmet magukénak tekintik, és elviszik innét, hát ez már korántsem szívderítő.
Tudja Uram, ha jelenlegi román GDP bővülés fölött lenne a GDP-nk legalább 2 %-al, tán még én is elégedett lennék. Meg ha ez a marha (nálam ez mindig orbán) nem igyekezne a 2020-ig tartó uniós pénzt elkölteni (tudja mennyire torzítja ez egyedül a jelenlegi GDP-t ?!), szóval Uram maradjunk abban, hogy Magyarország saját teljesítménye (teljesítménybővülése) a nullához közelít.
Mire büszke, Uram? Az, hogy a rengeteg stadionra költött pénz mellett kicsi jutott a családokra is, Uram? Dobtak kicsit a pórnépnek is, uram, azért, hogy befogják a pofáját s port hintsenek az Ön szemébe is, Uram.

Tehát Önt átverték, Uram, remélem azért erre nem annyira büszke.
hidvegi.blog.hu/2017/05/20/ki_az_akit_atvernek

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.11.18. 08:38:07

@states42: fikciókkal és a választók manipulálásával nem foglalkozom -- a kormányzás színvonaltalan, káros és népellenes

Lavinia Pinkerton 2017.11.18. 09:24:58

@padisah: Mit keres a palettán a nemszavazó ?

Ugyan. Szerintem csak a választásból magából ábrándultak ki a nemszavazók. Ahogy én is.
Sok szavazás után be kellett látnom, hogy a cigány-paraszt többség mellett sosem győzhet egy értelmes ember.

Vidékiek ötszörös többségben. Minek ballagjak én oda ? Hogy megint felköltözzön a városba egy félmillió újabb degenerált ?

A többi nemszavazó is azt láthatja, hogy az országban a számára idegenek vannak többégben.

screpes 2017.11.18. 09:47:34

@states42:
Te komolyan azt hiszed hogy brüsszel tegnap a soros forgatókönyvet hajtotta végre?!
"Szó szerint"?!
Egy amerikai milliárdosét?
Brüsszel?!
Tegnap is?

A többi amcsi milliárdos lobbiérdekével mi van?
Azok talán ebben a térségben nem versenyeznek?
Mi az, hogy Brüssszel végrehajt? akkor tehát amúgy impotens, de emitt naprakész hatásos?
A napi aktualitás egy-egy nagyívű érdekérványesítésben nem túl apró életritmus? Egyáltalán: mire célzol ezzel a "tegnapis" kódolással?

Írjál még sokat ide.
Rajtad látjuk mennyire lebutít, és már eszelősssé tesz az orbánizmus iránti tartós elkötelezettség.

Orbán hét évét az előzmények tükrében úgy látom, hogy a közvetlen előzménye Bajnai volt...(Gyurcsány forradalom és választás NÉLKÜL köszönt le!, ..
Adná isten, hogy úgy folytatóott volna, Bajnainál. NEM árusította volna ki az országot, mert hallatszott volna, hatásos lett volna ellenében az ágálás: Jobbik, fidesz, MDF..... Ma egy másik orzság lennénk.
Visszaforgatva a történelmet, mint egy CD lejátszón a country nótákat, (visszajönne a kedvesed, visszakapod állásod, feléledne korán elhúnyt anyád),.
nekünk hazajönnének ( részben el se mennének) a kivándorlók, illetve másképp szelektálódnának), nem közmunkásokkal javul a foglalkoztatási statisztika, nem Hoffmann rózsikák definiálnák hortykorszakosan a közoktatást, nem egyetlen gázszerelő telekszomszéd dominálta volna le a hazai sajtószerkezetet meg a balatonvidéket, szállódaiprt, a magyar nemzeti bank nem privátba konvertálgatná a közpénzt, nem Rezsiszilárdok és Habonyok adnak pimitív kártékony fazont a közbeszédnek, (és a közgondolkodásnak) van tétje a választásoknak, közegészség javul, - és így tova.
És egy-egy cigány fiú a közrend lépcsőin eljuthatna akár a miniszterelnöki székig is.
És, könnyen leváltható lenne, mert errea nyilvánosság alkalmas maradna, hogy benne és általa megszerveződhetne a tényleges közakarat. (emlékeztetlek, hogy 2014 ben is már a tényleges szavazók tényleges többsége akart kormámyváltást!)

2017.11.18. 11:05:42

@screpes:
németh szilárd és orbán viktor cigányok. lehet belőlük kormánybiztos és miniszterelnök.

Khonsu 2017.11.18. 11:42:31

@444:

Talán ezért nem is reklámozzák, hogy sokkal hamarabb fognak az országban többségbe kerülni, mint nyugaton a migránsok. Az pedig felér majd egy Soros tervvel...

2017.11.18. 13:23:18

@Khonsu:
a migránsok elsősorban a cigányság számára jelentenek konkurenciát. a döntő többségük ezért ellenzi a tömeges bevándorlást tudatosan, félig tudatosan, vagy tudat alatt.

Khonsu 2017.11.18. 13:31:16

@444:

Talán, ha ide jönnének. Ellenben a helyzet az, hogy migránsunk nincs, cigányságunk viszont van, és nem túl sikeres az integrációjuk. Ha ezzel nem kezdünk sürgősen valamit, akkor ebből sokkal hamarabb lesz komoly problémánk, mint a németeknél kalifátus.

2017.11.18. 22:40:59

@Khonsu:
ne viccelj már. debrecenben nem tudsz felszállni úgy a villamosra, hogy le legyen rajta egy fekete. sanyi stíröli a nagyseggű nigger csajokat.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2016/egyetemistak1.jpg
ebben a tanévben a debreceni egyetem 5077 fő tanul angol nyelven. több száz izrealita és több ezer iszmaelita.
mad-hatter.it.unideb.hu/portal/displayDocument/id/2007625
ez egy szír fiatalember.
www.debrecensun.hu/media/2017/05/24-135895-culinary-bustle-of-twenty-nations/26.png
egy koreai lány. háttérben izraeliek.
mad-hatter.it.unideb.hu/portal/displayDocument/id/2069186

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.18. 22:48:40

@444:

Így érvényesül a Soros-terv: mindenféle népek, nemzetek, nemzetiségek, nemzetségek keverednek, szétverve a rendet.

2017.11.18. 23:47:30

@neoteny:
a standard normalitásban tolerancia intervallumok vannak.
www.muelaner.com/wp-content/uploads/2013/07/Standard_deviation_diagram.png
kérdés, hogy kik alkotják a bal és a jobboldalt (~50%-50%). kik adják az első rendet. a kétharmadot (~68.1%). kik a kisebbség, akik biztosan bekerülnek a parlamentbe és onnan bekerülhetnek a kormányba. (~95.4%), és ezen túl ki a második kisebbség. akikkel önkormányzati együttműködés van (~99.7%). és ezen túl, kik az esetleges további kisebbségek.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.18. 23:55:36

@444:

"a standard normalitásban tolerancia intervallumok vannak."

Ezt tanítják a CEU-n, a Soros-féle janicsárképzőben.

Deep State.. 2017.11.19. 01:48:18

A Momentum egyelőre nem képes áttörni határait és saját arculata sincs. Ellenben megindult egy érdekes mozgolódás a Jobbik körül, ami a néppártosodás mellett a baloldali 1 milliós szavazótábor felé is tesz gesztusokat. EZ viszont érdekes fejlemény lehet még.

Khonsu 2017.11.19. 12:40:00

@444:

A külföldi diákokat migránsnak beállítani még hozzád mérten is nagy csúsztatás.

2017.11.19. 13:36:36

@Khonsu:
klasszikusan ők a bevándorlók. akik egy országba azért jönnek, mert tanulni, dolgozni akarnak. ezzel kifejezetten hatalmi céllal szerveződnek. ilyen is van. és olyan is, hogy ez a csoportosulás az alvilággal összekapcsolódva szervezett módon próbál betelepíteni. és nekik semmi közük a tisztességes zsidókhoz. semmi közük a liberálisokhoz. politikailag korrekt módon liberálisnak kell őket mondani. és a kocsma nép helytelenül zsidóknak nevezik őket. ezeknek az embereknek nagyrészt valóban zsidók voltak a felmenőik. csak feladták őseik hagyományát, kultúráját. senkiháziaknak kellene őket mondani. közönséges hazaárulóknak.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.19. 13:58:16

@444:

"klasszikusan ők a bevándorlók."

Akkor bevándorlók, ha letelepednek Mo-n. De azok a diákok akik visszatérnek a szülőhazájukba (vagy más országba emigrálnak) nem bevándorlók hanem vendégdiákok.

Megint a posztmodernista parasztvakítással próbálkoztál; megint belebuktál.

2017.11.19. 14:15:04

@neoteny:
ha bevándorlnak, akkor bevándorlók. ha ezek után máshová vándorolnak, akkor máshol lesznek bevándorlók. és ahol letelepednek, ott lesznek telepesek. akinek ezt el kell magyarázni az nem magyar.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.19. 14:22:08

@444:

"ha bevándorlnak, akkor bevándorlók."

A tautológiák tautologikusak.

"akinek ezt el kell magyarázni az nem magyar."

Így érvényesül a Soros-terv: megosztja a nemzetet, nemzetiséget, nemzetséget, nemzetközösséget a kultúrmarxista identitáspolitikával. Ami keze már elérte a népfőiskolákat is ahová betette a lábát.

GyMasa 2017.11.20. 09:48:46

@Khonsu:
...A harmadik csoportot pedig jelenleg nem létezik szervezett erő, amely meg bírná szólítani. (ha viszont eljön amit jóslok, akkor annak ők lesznek az "ultráik")...
A baj az, hogy meg sem probaljak...
Lehet, hogy nem 4 millio ember, de en azert egy jo 1-1,5 millios tabort tudnek vizionalni ennek a retegnek.
Ne feledjuk, hogy 2010-ben volt 600 000 ember, akik atszavaztak a baloldalrol a fideszre, csak, hoyg elhajtsak a csipaba a mszp-t.
Azok most valoszinuleg ebben a 4 millioban vannak.
Es mar 1 millio szavazoval is fel lehet jonni a 2.-3. eronek a parlamentben.

GyMasa 2017.11.20. 09:54:27

@Khonsu:
...Vagyis a kormányváltásra marad 2 db "reális" forgatókönyv...
Tehat nem realis...
Tudod, ha a fidesz tamogatottsaga 49%, az teljse ellenzeke meg 51%, az azt jelenti, hogy MATEMATIKAILAG csak akkor van eselyuk a valtasra, ha a jobbikot is beveszik a buliba.
(illetve, ha az LMP es a Momentum is belemegy ebbe, amire - nagyon helyesen - nem hiszem, hogy hajlandoak lennenek)
Ezzel viszont az a baj, hogy ezzel a lepessel az 51%-ukat egybol 50 ala viszik.
(hiszen a balosok nem kozoskodnek a "nacikkal", a jobbikosok meg nem kozoskodnek a "liberalfasisztakkal", tehat szerintem sokan maradnanak otthon egy ilyen osszefogas miatt.)
Raadasul, ugye 1% az boven a hibahataron beluli kulonbseg.

GyMasa 2017.11.20. 09:56:18

@padisah:
...Most kicsit bevariált hogy én atompárti vagyok és szívügyem paks2 megépülte....
Paks2 meg fog epulni, fuggetlenul a sotetzoldek rinyalasatol...

GyMasa 2017.11.20. 09:59:00

@Khonsu:
... de már most valószínűtlennek látszik a megtérülése, miközben a szerződésről minél többet tudunk meg, annál jobban bűzlik...
Nem szeretnem elteriteni a temat, ezert csak annyit irok le, hogy amennyiben nem lesz koltsegtullepes, akkor kb 28 ev alatt megterul a beruhazas, utana ez az eromu is a "Golden end" aron fog termelni, a varhato elettartama az eromunek 60+20 ev lesz.
süti beállítások módosítása