1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2017.10.06. 08:40 HaFr

A liberális demokrácia veszélyes illúzió, amellyel ideje leszámolni

Képtalálat a következőre: „post liberal democracy”

Liberális demokráciák sosem léteztek a saját jogukon és alapvetően tévesnek tartom azt a felfogást, amely ezek diadalmeneteként írja le a Nyugat II. világháború utáni fejlődését. E felfogás egyik külső kritikája volt mindig is a "demokrácia-exportok" kudarca, amelyek megmutatták, hogy megfelelő kultúra és jólét nélkül ezek a rendszerek nem tudnak meggyökeresedni a Nyugaton kívül. De a nyugati liberális demokráciák sem a sajátos etikájuk alapján létezhetnek, hanem csak a jólét megfelelő eloszlásának feltételével. Sőt, tovább megyek, a liberális demokráciák története az utóbbi hetven évben leginkább a tömegek feltartóztatásának és a nácizmus újabb hullámának elkerülése érdekében kialakított jóléti társadalmak üzemeltetésének története. Tehát eszköz és nem cél.

A politikai filozófiai szemlélet komolyan vétele, amely normákból és értékekből vezeti le egy politikai rendszer legitimitását, leginkább veszélyes, ahogy a liberális demokrácia saját jogán való értékelése maga is veszélyes tévedés. A liberális demokráciának az ilyen doktrínér módon -- leginkább folyamatos jogkiterjesztésként és identitások integrációjaként -- való domináns (balos) felfogása egyfelől a rendszer, másfelől az "alatta" elterülő anyagi alapok ismerete és komolyan vétele nélkül egy politikai közösség széteséséhez vezet. Márpedig az újbaloldal különösen nem alkalmas egy gazdasági rendszer üzemeltetésére és azzal, hogy sikerült taccsra tennie a szociáldemokráciát a blairizmus és a globalizáció segítségével, alapvetően rendítette meg a nyugati jóléti társadalom integratív újratermelődésének alapjait, amit annál könnyebben tett, hogy a liberális demokráciát sem rendszerként nézi, amelyet óvni kell a vágymaximalizációval szemben (lásd legújabban Katalóniát). A liberális demokráciának ezt a szétesését -- amit éppen ezekben az években van alkalmunk megfigyelni -- az emelkedett politikafilozófiai és jogi normák semennyire nem képesek meggátolni, ami arra utal, hogy a rendszernek nincsen egy közösségre vonatkoztatható (önálló) uralkodó ethosza (gyakorlata, vö. Arisztotelész). Pusztán önmaga -- az intuitíve igazságosnak mondható jövedelemeloszlás és a folyamatosan növekvő versenyképesség kettőse nélkül -- nem képes egy politikai társadalom, ergo önmaga (fel)bomlását megakadályozni, sőt a globalizációval járó jövedelmi széttartás növekedésével a liberális demokrácia merevsége az etnicista jobboldal felé fordítja a szociális indulatokat, amivel csak erősödik a liberális demokráciával szembeni identitás-alapú ostrom, gyorsulva lúgozva ki a politikai közösség eddigi közös intézményrendszerét.

A liberális (valójában szociális demokráciák) máig azért a legsikeresebbek Skandináviában, mert ezek fejlődésébe vegyült a legtöbb józan ész és a legkevesebb ideológia és közgazdasági doktrína. (Remélhetőleg sikerül korrigálniuk a régóta messze legnagyobb tévedésüket is, a migrációban -- az értelmiség és a "világszellem" nyomására történt -- aránytalan szerepvállalást.)

A liberális demokráciák átalakulása a jólét változó alapjainak ismeretében (a technológia szorítása az emberi szabadságon és ennek algoritmusokba szervezése, mesterséges intelligencia, tőkekoncentráció és globális tudatépítés) tovább fog folytatódni éspedig nem az eredeti univerzális normák irányában. A liberális demokráciákat a fejlett társadalmakban valószínűleg felváltják a szociális demokráciák, amelyekben az emberi létfenntartás egyre kiszolgáltatottabb lesz a globális korporációknak, politikai szervezeteknek és tömegszenvedélyeknek, illetve egyre kevesebb ember lesz "nagyon értékes" egy közösség számára -- döntően olyanok, akik nagy szellemi, anyagi vagy politikai erővel/hatalommal bírnak. A posztliberalizmus korába értünk, amelyben érthetően nem lehet a liberális demokráciát megerősíteni a Nyugaton vagy felépíteni a Nyugat olyan perifériáin, mint Magyarország, mert a liberalizmus rendszeréhez szükséges egalitarizmus egyre kevésbé áll rendelkezésre a szemléletben (értékrendekben) és az erőforrásokban: képességekben, a kultúrában, a műveltségben, az anyagiakban. Ezért egyre inkább csak annyi egyenlőséget lehet létrehozni újraelosztással, amennyit az elit a saját érdekei optimalizálása érdekében megenged, márpedig a tömeg közvetlen vagy közvetett kiszolgáltatottsága a technológiai és tőkekoncentrációval csak megállíthatatlanul nőni fog. (Nézzük csak meg, pl.az egyik legfontosabb tömegtechnológia, az algoritmus voltában egyéb technológiákat is determináló Facebook hogyan szervezi az életünket anélkül, hogy beleszólhatnánk, és csak annyi lehetőségünk marad, hogy az életünk alakítását mérsékeljük ehhez a szervezési formához.) Ezért -- egy kis konkrétumot a végére -- a liberális demokrácia ellenzéki horizontnak se jó. Sokkal jobb már a szociális demokrácia, ami konkrétan a szétesett baloldalnak is lehetne viszonylag innovatív kötőanyaga.

Coda - Liberális demokrácia sosem volt -- aktív integráló erőként semmiképp, és leginkább csak mint óhaj és kiméra --, a demokrácia és a nacionalizmus (a tömegtársadalmak vezető szenvedélyei) nem férnek meg a liberalizmussal se ennek ideológiai, se a politikai rendszer alkotóelemeként értett vetületében. A liberalizmust már az I. világháború, de legkésőbb a '30-as évek elsodorták, ami maradt, az a tömegek szervezésének békésebb vagy véres útjai közötti választás. De a tömegeket nem szervezhetik tartósabban ideológiák (ha liberálisak, ha fasiszták), ha nem gondoskodnak a jólétről és a rendről. Napjainkra és a jövőben a technológiai stb. változások miatt a jólét és a rend biztosítása nem liberális alapokon fog történni, e fölött már eljárt az idő (hiszen a versenyképesség forrása maga sem a piaci, hanem a technológiai verseny és versenykorlátozás lesz, tehát nem érdemes fenntartani a szabadságok viszonylagos kiterjedtségét, ami eddig a piaci verseny hátterében állt). A technológiával változnak a hatékony társadalomszervezési formák, és azt várom, hogy a jövőben nőni fog a non-competition ereje, aminek hatására a liberális demokrácia tovább fog erodálódni a Nyugaton és sosem tér vissza Magyarországon. De ez önmagában nem baj. A cél változatlan: a jólét, a rend és a humanizmus rendszerszintű fenntartása, amelynek más ideáljai jöhetnek most, más körülmények között, miközben persze az értelmiség dédelgetheti tovább az illúziót liberalizmusról -- csak ne feledje közben, hogy alkotó feladatai is maradtak egy új humanizmus kialakításában,

440 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr8912932841

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.12. 09:36:14

@444:

"annak a 8-10 milliárdos ipari park beruházásnak a bekerülési költségét el kell venni valakitől."

"de ezt mások rovására teszi. nem vesz el másoktól."

2017.10.12. 10:11:00

forgatják a pénzt. és azoknak adják, akiknek akarják. a gazdaságot "leuralják". de egy ilyen rendszer éppen nem azon bukik el, hogy központilag terveznek. hanem azon, hogy nem terveznek. ezt mondja orbán. kellene egy mesterterv. mert így különféle körök számára kiszámíthatatlan módon kapják a támogatást. és esetleg valakik szembe fordulnak vele. csakhogy mészáros lőrinc nem építhet mindent. a központi tervezés hiányában a kiskirályságok jönnek létre. ha ezt orbán úgy adja el, hogy nagyobb szabadságot (kiterjedt önkormányzatiságot) biztosít a népének, akkor azzal konszolidálhatja a rendszerét úgy, hogy a fővárosban a politikai ellenfelit kivégzi, illetve azokat kivégzik egymást.

2017.10.12. 10:11:47

@neoteny:
mert ez egy másik kassza. ez a különadókból megy.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.12. 10:13:59

@444:

"mert ez egy másik kassza."

Milyen másik kassza? Eddig csak a kincstárról értekeztél.

2017.10.12. 10:15:44

@neoteny:
orbán az ellene támadó "liberális" pénzügyi-kereskedelmi szolgáltató vállalatokat kigolyózza. abból termelő infrastruktúrát épít. és vele szövetséges "nemzeti" nagytőkéseket és esetenként a semleges külföldi termelő vállalkozásokat megjutalmazza úgy, hogy kvázi adómentességet kapnak.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.12. 10:21:53

@444:

"orbán az ellene támadó "liberális" pénzügyi-kereskedelmi szolgáltató vállalatokat kigolyózza. abból termelő infrastruktúrát épít."

A kigolyózásból épít? Fékeveszetten fantáziálgatsz.

"ez a különadókból megy."

A különadókat is elveszik valakiktől. Lehetetlen, hogy "nem vesz el másoktól".

2017.10.12. 10:38:13

@neoteny:
több kassza van. a központi költségvetésen túl:
-- mezőgazdaság-földalap kezelés. cél a külföldi tőke kiszorítása.
-- bányaipar-ipari fejlesztések. termelő beruházások. cél a külföldi tőke bevonása.
-- kereskedelem (kisker/belker-nagyker/külker). cél a nyugati hipermarketek korlátozása, nemzeti kereskedőházak létrehozása és a keleti nyitás.
-- idegenforgalom-szolgáltatások. cél a baráti vállalkozások helyzetbe hozása.
-- szellemi szabadfoglalkozások. cél az ellenséges "liberális" média megsemmisítése.

felmond az origo teljes filmrovata. mert szerintük "kóla, popcorn és migránspropaganda" című isten hozott németországban (Willkommen bei den Hartmanns) filmkritika vállalhatatlan. és azt az öt fős szerkesztőség nem engedélyezték. na de már nem a telekom a tulajdonos. és már nem györgy péter esztéta a főtanácsadó. alig várták, hogy felmondjanak. és szabadon alapíthatnak egy lapot. úgy, hogy nem támogatja soros, nem támogatja a telekom, mert megbasszák különadóval. tehát lesznek az uralkodó "néppárti" napilapok és mellette megjelenhet a valóban független újságírás úgy, hogy kicsininálják simicska lajost is, vagy megegyeznek ádival, hogy béküljenek ki récsivel. és így jobb a békesség alapon övék lehet a fél balaton.

2017.10.12. 10:38:47

@neoteny:
a kigolyózásból építkezik. különadót vet ki. és abból építkezik.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.12. 10:41:02

@444:

"a kigolyózásból építkezik."

Ha kigolyóz, abból nincs adóbevétel; nincs miből építkezni.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.12. 10:50:41

@444:

"több kassza van."

Ezek legfeljebb költségvetési fejezetek. Külön kassza az, amibe külön forrásból -- adó- vagy járuléknemből -- folynak be a bevételek, és csak egy partikuláris célra történnek kifizetések. Ilyen pl. Kanadában az EI (Employment Insurance): minden fizetési kimutatáson rajta van, hogy mennyit vontak le EI hozzájárulásként, ez az EI kasszába megy, és onnét EI kifizetéseket eszközölnek ("munkanélküli segély"). Vannak más alkalmazással kapcsolatos programok, amiket az EI kasszából fizetnek (munkanélküliek átképzése stb), de alapvetően az EI egy külön kassza. Ugyanez a helyzet a CPP-vel (Canada Pension Plan) is: minden fizetési kimutatáson rajta van, hogy mennyit vontak le CPP hozzájárulásként, ez a CPP kasszába megy, és onnét nyugdíj(kiegészítési) fizetségeket eszközölnek.

Nem tudok arról, hogy Mo-n létezik ilyen külön kassza. Ugye a magánnyugdíjpénztárak eleinstandolásakort voltak ígéretek névre szóló nyugdíjszámlákról, ami (legalább is nominálisan) külön kasszává tette volna a nyugdíjbefizetéseket, de azt elfelejtette a kormányzat iziben.

Így hát még meg kell mutatnod, miféle külön kasszákról bugyogsz: költségvetési fejezetek nem külön kasszák.

2017.10.12. 10:57:05

@neoteny:
ne játszd már a hülyét. ha különadókat vet ki, akkor azzal kigolyóz, lerombolja az ellene forduló, vagy ellenségesnek ítélt vállalkozásokat a pénzügyi-kerekedelmi-szolgáltató szektorban. de ebből a pénzből építkezik. a pénzt baráti cégek kapják úgy, hogy barátinak ítélet termelő vállalkozásoknak építenek infrastruktúrát. így nézett ki debrecenben a "déli" ipari park területe.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2017/iparipark3.jpg
itt mutatja be a terveket a papp polgármester és egy szép lány.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2017/ipariparkfokep.jpg
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2017/deliiparipark.jpg
erre a területre költhetnek el 8-10 milliárd forintot a modern városok program keretében. de ehhez nem kell adót emelni, hanem különadót vetnek ki. a területet közművesítik. építenének innovációs/szakképző központot, mivel nemzetközi repülőtér mellett van szállodát, diákszállókat. és ide telepítenek egy vállalati szektort kiszolgáló csomagológép gyártó céget. tehát jóska, pista élelmiszeripari cége venné meg a csomagológépeket. és így "mindenki jól jár". kivéve akiktől elvették a pénzt a legelején. ők mondják azt, hogy brüsszel függessze fel a magyar uniós tagságot.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.12. 10:59:22

@444:

"ha különadókat vet ki, akkor azzal kigolyóz, lerombolja az ellene forduló, vagy ellenségesnek ítélt vállalkozásokat a pénzügyi-kerekedelmi-szolgáltató szektorban."

Már megint belegabalyodtál a posztmodert nyelvezetedbe: akit kigolyóznak (lerombolnak), az megszűnik vállalkozásnak lenni: nem fizet többé semmiféle adót.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.12. 11:01:11

@444:

"de ehhez nem kell adót emelni, hanem különadót vetnek ki."

Ja, a különadó kivetése nem adóemelés, "nem vesz el másoktól".

Vergődj még egy sort, posztmodern balfasz.

2017.10.12. 11:15:30

@neoteny:
ezek a kasszák informálisan léteznek. orbán szempontjából éppen az a veszélyes, hogy nincs központilag tervezve. jön valaki, hogy betenne 15 milliárdot. és kivenne 5 milliárdot. mert úgy számolnak, hogy neki így "érné meg". most mit csináljanak. nem lesz az egy kicsit sok? azt mondják, hogy adnának 4 milliárdot. na de az úgy a németeknek nem jó. nekik 5 milliárd kell. és megállapodnak abban, hogy legyen 5,5 milliárd feltéve, hogy az üzemet jóska-pista cége építi. már több ilyen épületet is felhúztak. és így "mindenki jól" jár. itt a szerződés tessék aláírni. lehet pezsgőzni. de a támogatások nem előre tervezett módon kerülnek kiosztásra. hanem esetlegesen. a másik befektető azt mondja, hogy basszus lehetett volna még egy milliárdot kérni, vagy kettőt. na de akkor éppen nem volt annyi pénz a "kasszában".

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.12. 11:23:38

@444:

"ezek a kasszák informálisan léteznek."

Informálisan bármi létezhet: a féktelen fantáziálgatásnak nincs határa.

2017.10.12. 11:50:02

@neoteny:
a magyar lakosságra nem kell közvetlen adót kivetni. a külföldi cégek egy része ellenség. ha azokat adóztatják, akkor annak a nép örül. ha a különadót áthárítják, akkor gonosz multik. a soros terv része. mit nem értesz. orbán azért lehet hatalomban, mert elég sok hozzád hasonló van, akik anarchiát kérik számon. miért nem adják fel a magyarok teljesen az államiságot. amikor ez a politika háttérbe szorul (és ehhez kell az illiberális nacionalista átmenet), akkor lehet polgárosodás. addig marad a "bolgárosodás".

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.12. 12:51:58

@444:

"a magyar lakosságra nem kell közvetlen adót kivetni."

Elég közvetettet.

"a külföldi cégek egy része ellenség."

Orbán ellensége.

"ha azokat adóztatják, akkor annak a nép örül."

Legfeljebb a kocsma népe.

"orbán azért lehet hatalomban, mert elég sok hozzád hasonló van, akik anarchiát kérik számon."

Ezt a kocsma népétől származó megfejtést elsütötted már többször is: a nácikat a zsidók és a filoszemiták hívják életre, a nemzeti radikálisokat az internacionalista progresszívek stb. Ezek mindegyike a kocsma népének egyszerűségére van szabva.

"akkor lehet polgárosodás"

Már megint fékeveszetten fantáziálgatsz.

ijontichy 2017.10.12. 13:22:42

@444: "a pénzt baráti cégek kapják" Üzletben nincs barát.

"a magyar lakosságra nem kell közvetlen adót kivetni" nem is vetnek. a bankoknál se vetettek :-).

2017.10.12. 13:44:38

@ijontichy:
ortodoxiában az üzletben lehet, hogy nincs barát. de unortodoxiában az üzletek szinte kivétel nélkül barátiak, vagy legalább felebarátiak.

ijontichy 2017.10.12. 13:56:48

@444: Azért is állnak olyan csehül.

2017.10.12. 14:47:23

@neoteny:
igen, ez a kocsma népének megfejtése. (aminek minden elemével nem értek egyet. de nem is kell, hogy egyet értsek.) és nagyon úgy tűnik, hogy a "liberálisok" nem tudnak ezeknél jobbat mondani. csak azt, hogy a nép hülye.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.12. 14:53:39

@444:

"igen, ez a kocsma népének megfejtése."

"mondani. csak azt, hogy a nép hülye."

Itt meg a népet próbálod összemosni a kocsma népével.

2017.10.12. 15:06:30

@ijontichy:
ortodoxiában rendre államcsőd volt. orbán (egyelőre legalábbis) nem szaladt bele a késbe. ha 19 őszéig nem kell megszorítania és az önkormányzati választásokat is behúzza (amely ciklus 24 végéig tart), akkor lényegében egy néppárt marad.

a "liberálisok" mindent megtettek azért, hogy hatalomban maradjon. szétverték a szocikat és azzal, hogy lecsendesítették a jobbikot a szélsőjobb retorikáját úgy emelték be a politikai kormányzásba, hogy vonát nem kellett tárcát adni. orbán sokat köszönhet a demokratikus erők politikai szuperászainak.

2017.10.12. 15:49:06

@neoteny:
a magyar közéletben egy világmagyarázat maradt állva. a pénzhatalmi konteó. ami ugye azt mondja, hogy egy szűk pénzügyi csoportosulás tartja kezében a világpolitikát. és ezzel csak szemben európában a nép-nemzeti lázadás vezethet vissza a valódi demokráciához legalábbis. ez az egész vagy igaz, vagy nem igaz. mindenesetre féligazságként megáll. és nincs másik világmagyarázat legalább is magyarországon. csak az, hogy a nép hülye.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.12. 18:32:45

@444:

"a magyar közéletben egy világmagyarázat maradt állva."

Már megint fékeveszetten fantáziálgatsz.

"a nép hülye"

A népet próbálod összemosni a kocsma népével.

2017.10.12. 18:57:23

@neoteny:
mi a másik a nép döntő többsége által elfogadott világmagyarázat?

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.12. 19:10:52

@444:

Még nem mutattad meg azt, hogy a magyar közéletben egy világmagyarázat maradt állva, a pénzhatalmi konteó. Egyelőre még csak fékeveszetten fantáziálgattál erről.

Laptop7712 2017.10.12. 19:34:42

@444: Kihagytál belőle egy nagyon fontos részt. Pl. a módszerváltáskori fiatal most lesz kb. 40 éves. Az ő életét a liberalizmus jegyében kicsinálták. A mostani 20-as 30-as generáció is azt veszi észre, hogy nem tud kiteljesedni az életében, mivel nem keres annyit, hogy megtehesse. A Magyar KKV az elmúlt 27 évben egy kibaszott vas hitelt nem kapott, és semmilyen szintről nem támogatta senki, Közben azt látja, hogy akik ezt a szép világot összerakták, szépen leléptek az alvégen. Rohad minden, havi 120 nettóból hogy a tökömbe éljen normális életet egy átlag kezdő tanérnő? Lófasz, semmi nem történt, csak módszerváltás.
A szocik, meg bejelentették hogy nem vesznek részt a parlamenti munkában. Ezzel a többség szemében semmilyen szinten nem jöhetnek számításba, mint választási alternatíva. A jobbik kapott ajándék minimum 1 millió szavazót. Elég kemény övön aluli ütés ez, amit kurvára nehéz lesz kimagyarázni, meg nem is lehet.
Az átlag magyar nem fog a "demokratákra" szavazni, mert először azt kérdezi, hogy az mszp-nek mégis mennyit tolt a fidesz, hogy ezt behúzza ebben a formában? Teljesen logikátlan döntés bedobni a törölközőt most, választások előtt 9 hónappal. Zéróhoz fog konvergálni a támogatottságuk. Érdekes világban élünk, az biztos.

ijontichy 2017.10.12. 19:43:55

@444: "ortodoxiában rendre államcsőd volt. orbán (egyelőre legalábbis) nem szaladt bele a késbe."
Nem tudok róla, hogy egyszer is államcsőd lett volna - persze még lehet, és akkor már elég nehéz lesz "emúttnyócévezni", de még sorosozni is ( index.hu/gazdasag/penzbeszel/2017/10/09/miert_soros_nevet_a_vegen/ ). Az adósság meg - a harsogó disznóröfögés (erős alchewti akcentussal), meg az elvert nyugdíj és egyéb ezermilliárdok ellenére - mégsem süllyed. A kocsma népe majd felébred (bár az ellenségképe akkor is téves lesz), amikor nem lesz mivel rágnia (mert a fűnyíróból lopott benzinpénzból nem fussa fogorvosra - és ez még a legkisebb eü. probléma), a kölkének meg maximum a segédfőcsővezetői posztra lesz esélye valamelyik nemzethy tulajdonban lévő tsz... izé zártkörű rt. melléküzemágában. De majd vigasztalhatja magát, mint egyszeri csontrészeg futballszurkoló a kocsmában: "Mi akkor is győzünk, ha kikapunk!" (márha lesz zsetonja tisztességgel berúgni).

2017.10.12. 19:48:08

@neoteny:
mi a másik. vagy szerinted a magyar közéletben nincs uralkodó világmagyarázat?

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.12. 19:53:37

@444:

Még nem mutattad meg azt, hogy a magyar közéletben egy világmagyarázat maradt állva, a pénzhatalmi konteó. Egyelőre még csak fékeveszetten fantáziálgattál erről.

2017.10.12. 19:58:41

@ijontichy:
na jó, hívhatod államcsőd közeli állapotnak. a magyar állam nem tudta magán finanszírozni és a költségvetés a valutaalap és világbank közvetlen segítségére szorult. az mszp-szdsz koalíció rendre ezt a helyzetet produkálta. a szocik eladósítják az országot, a libsik pedig eladják. ez volt a munkamenet.

2017.10.12. 20:08:17

@neoteny:
a pénzhatalmi konteót hirdeti a fidesz és ezt a hirdetik a jobbik radikálisai. vona a mérsékelt hangvétellel vesztett a népszerűségéből. és részben orbán vette át ezt a retorikát. és ezzel komoly esélye van arra, hogy harmadjára is újraválasztják. ez a világmagyarázat a magyar közéletben áll. és nincs másik. vagy ha van, akkor az micsoda?

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.12. 20:13:11

@444:

"a szocik eladósítják az országot"

Orbán is eladósítja az országot.

"a libsik pedig eladják"

Orbán is eladta az MKB-t. Orbán is eladja (vagy már el is adta) a Gránit Bankban lévő állami részesedést. A Budapest Bank eladása is téma már egy ideje (habár nem sikerült kiderítenem, hogy hol áll). És ezek csak a bankok.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.12. 20:16:35

@444:

"ez a világmagyarázat a magyar közéletben áll."

Ez nem ugyanaz az állítás, mint hogy "a magyar közéletben egy világmagyarázat maradt állva. a pénzhatalmi konteó."

2017.10.12. 22:35:36

@neoteny:
igen, de ez nacionalizálás. külföldi oligopóliumoktól veszik meg (el/vissza) vagyont és belföldi oligarchák vásárolják/kapják meg. nagyrészt a kormánykörök bizalmasai részesülnek a javakból. ehhez egy politikai versenyben kell helyt állni. ahogyan szokás észak-amerikában, vagy akár nyugat-európában. tehát oszkó, róna problémája az, hogy most nem ők ülnek ott. ha az ő és az általuk képviselt pénügyi körök gazdaságpolitikai teljesítménye annyira kiváló lett volna, akkor nem választották volna orbánt. vagy legalább nem lett volna kétharmada. de megválasztották. és újraválasztották. és ha megint újraválasztják, akkor értelmetlen vitázni azon, hogy a magyar nép akar-e olyan típusú neoliberális vagy neokonzervatív világot, amilyet ők elképzelnek. mert a többség nem akar. és ez esetben harmadik utas vegyes gazdaságra, vegyes önkormányzatiságra alapozott alternatívát kellene mondani. ha ilyen sincs, akkor marad a jelenlegi rendszer konszolidációja. erre van a legnagyobb esély.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.13. 02:01:41

@444:

"ehhez egy politikai versenyben kell helyt állni."

Fordítva; így áll helyt a politikai versenyben: belföldi oligarchák vásárolják/kapják meg a vagyont (már amikor épp' nem a külföldi befektetőkhöz dobálja a tízmilliárdokat "munkahelyteremtés" címszóval).

"marad a jelenlegi rendszer konszolidációja"

Fehéroroszország, azzal a különbséggel, hogy -- egyelőre -- el tudnak menni a szkeptikus/kritikus népek az UK-ba, Németországba meg Ausztriába.

www.burmalibrary.org/docs13/The_Dictators_Handbook.pdf

2017.10.13. 09:03:07

@neoteny:
az cél, hogy aki jogfosztottnak érzi magát, aki azt mondja, hogy diktatúra van az végleg elmenjen. azért van ez az évtizedes átmenet. ehhez kell orbán. (másik eset, hogy valaki több pénzért, magasabb bérekért megy ki.)

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.13. 10:27:59

@444:

"az cél, hogy aki jogfosztottnak érzi magát, aki azt mondja, hogy diktatúra van az végleg elmenjen."

Orbán Viktor nem ezt mondta:

Orbán szerint a nyílt- és a háttérhatalmak olyan rendszert építettek fel, amely valójában – más célok mellett – az agyelszívást is szolgálja. Tőlünk nyugatra, sőt lassan keletre is, olyan kutatási feltételeket teremtettek, amik mágnesként vonzzák a tehetséges kutatókat. Az akadémia és a kormány ebbe a szellemileg alárendelt és kiszolgáltatott helyzetbe nem törődött bele, és nem kíván a jövőben sem – mondta Orbán.

2017.10.13. 11:27:58

@neoteny:
na de aki úgy érzi (legyen az tudományos kutató, vagy "világhírű" művész), hogy őt a magyar nacionalizmus jogfosztottá teszi az menjen el az országból. mert ő a lakosság legalább felének szavazatát kizárja. bojár azt mondja, hogy európa vagy magyar múlt. aki a magyar múlttal szakítani akar az menjen. ezen hosszasan vitázni értelmetlen. mert ez vallási kérdés. bojár nem vált magyarrá. és mindenki, aki magyarországi és nem fogadja el a nacionalizmus semmilyen formáját. menjen bécsbe. ott több joga lesz állítólag. ha bojár szerint neki amerikában még több joga lenne. mert magyarországon dúl a fasizmus, akkor menjen amerikába.

másik kérdés ha valaki azt mondja, hogy kimegy a pénzért. mert ugyanolyan munkahelyen többszörösét keresheti meg. és ilyenkor jön az, hogy a termelékenység. az audi győri gyára nem termelékeny. azért keresik a munkások az ötödét a németnek. tegnap volt errefelé egy konferencia. és palócz éva a kopint-tárki vezérigazgatója előadta, hogy a szabad piacon a termelékenység és a bérek hosszú távon szükségképpen összhangban vannak. csak azt felejtette el hozzátenni, hogy nincs szabad piac és hosszú távon mind meghalunk. bod péter ákos ezt árnyalta. szerint az árak valamiért gyorsabban egyenlítődnek ki, mint a bérek. pogátsa zoltán szerint a bérunió megvalósíthatatlan, (ami a másik kettő szerint elkerülhetetlen csak hosszú távon, előbb az árak egyenlítődnek ki és utána bérek, mert így jó a "piacnak" és a "nép" le ejtve, mert ez a szabad piac és nem lehet máshogy). pogátsa szerint lehet más a politika. skandináv típusú bérmegállapodásokat kellene kötni a munkaadóknak és a munkavállalóknak. előbb kell emelni a bért, és az majd készteti a vállalkozásokat a jobb minőség, vagy a nagyobb mennyiség (a produktivitás) irányába. a skandinávok így csinálták. és tényleg így csinálták.

valamelyik focista mesélte, hogy kiment koreába. az első öt meccsen kikaptak. majd az edző bejelentette, hogy a tulajdonos egy beszélgetésre hívja a játékosokat. mivel ő volt a csapatnál az egyik légiós és még talán a szerződése sem volt véglegesítve ezért össze is csomagolt. nyilván aki idegen az lesz a hibás. koreai tulajdonos azt mondta, hogy nyilván az a probléma, hogy a játékosok nincsenek eléggé motiválva. belátta, hogy túl kevés a fizetés. különösen a légiósoké. úgy, hogy mindenki nézze meg a bankszámláját. kaptak egy kis ösztönzést. és ezek után nem vesztették el a meccseket, vagy legalábbis kevesebbet. a tulajdonos elképzelése bevált. ha rosszul teljesít a csapat, akkor meg kell emelni a béreket. csak ez működik koreában, de nem működik magyarországon. és a skandináv modell se nagyon működik. poroszos megoldások kellenének. de ez vita tárgya. most sanyi szerint cigánykodás folyik. azért, hogy aki nem érti, vagy nem érti meg a többségi magyarokat az távozzon az országból.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.13. 11:28:36

@444:

"na de aki úgy érzi (legyen az tudományos kutató, vagy "világhírű" művész), hogy őt a magyar nacionalizmus jogfosztottá teszi az menjen el az országból."

Orbán Viktor nem ezt mondta:

Orbán szerint a nyílt- és a háttérhatalmak olyan rendszert építettek fel, amely valójában – más célok mellett – az agyelszívást is szolgálja. Tőlünk nyugatra, sőt lassan keletre is, olyan kutatási feltételeket teremtettek, amik mágnesként vonzzák a tehetséges kutatókat. Az akadémia és a kormány ebbe a szellemileg alárendelt és kiszolgáltatott helyzetbe nem törődött bele, és nem kíván a jövőben sem – mondta Orbán.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.13. 11:33:27

@444:

"csak ez működik koreában, de nem működik magyarországon."

Bezony nem: Mo-n megemelik a focisták fizetését, erre kikapnak andorrai pékektől.

"aki nem érti, vagy nem érti meg a többségi magyarokat"

Érteni, sőt megérteni nem jelenti azt, hogy egyetérteni is kell.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.13. 11:39:13

@444:

"a skandinávok így csinálták. és tényleg így csinálták."

Ez Pogátsa narratívája; de nem kell azt elfogadni.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.13. 12:13:51

@444:

"bojár nem vált magyarrá."

Helyesen: Bojár nem vált szocialistává.

2017.10.13. 12:23:24

@neoteny:
elvben működhet úgy is, hogy a munkaadók megállapodnak a munkavállalókkal, hogy most lemondanak a profitjukról részben, vagy egészben. motiválják a dolgozókat. és ezek után ők jobb minőségű, vagy nagyobb mennyiségű árut produkálnak. mert az alkalmazottak a béremeléstől megtáltosodnak. sanyi szerint az a probléma: mindegy hogy dolgoznak. a év végén a "fejesek" kapják a prémiumot. nekik megmagyarázzák, hogy azért nem jár, mert sok a kintlévőség. sanyi szerint azért sok, mert a melósok keveset keresni. ezért van szükség a nemzeti radikálizmusra. fel kell lázadni az értelmiség ellen. legalábbis azok ellen, akik nem állnak melléjük. mert sanyi szerint a megoldás az, hogy "számítsák ki az okosok" mennyi új cipő kell. mondjuk a nagytérségben lakik 1 millió ember. mindenkinek kellene évente 1 pár. szorozzuk össze. egymilliószor egy az egymillió. annyi cipő kell. sanyi szerint tisza cipő kell, csak predátoros. minden gyerek olyat hordjon. mert ő adidas predátoros cipőre vágyott. öcsike is azt akarja és ne akarjon nike cipőt. hol él ez a gyerek. sanyi uniformizáli. és aki nem engedlmeskedik azt széjjel kell flexelni. kína így lett nagyhatalom. csak ők nem 1 milliót, hanem 1 milliárdot szoroztak be eggyel. és azt mondták, hogy ez lesz a tornacipő. aki nem lép egyszerre, nem kap rétest estére. eszi, nem eszi, nem kap mást.

ennek a liberalizált változata az, hogy gyárstanak többféle cipőt. a debreceni szakképzési centrum cipészei állítsanak elő néhány félét. fel lehet próbálni a debrecen áruházban. és elő lehet rendelni. és azt legyártja a debreceni ruha és cipőgyár. hogy lesznek gépek. sanyi szerint azt kell mondani a deichmann-nak, hogy nem ad gépeket, akkor ki lesz rakva a városból. de ha ad, akkor mindenki mást kiraknak, csak a deichmann marad. így ők is jól járnak. ez egy sajátos "vadnyugati" logika. és lehet így is. miért ne lehetne.

ami a közgazdaságtanból univerzális az a matek. palóc éva, bod péter ákos és pogátsa zoltán ideológiákat fabrikálnak. sanyi elképzelése liberális módon elmesélve az, hogy meg kell versenyeztetni a multikat. és ha a deichmann járul hozzá leginkább a helyi termelői piachoz (munkagépekkel, eszközökkel), akkor velük jön létre egy vegyesvállalat. és vámmentesen annyi félkész terméket, készárut hozhat be, amennyit kivisz. és így a debrecen és a deichmann (vagy aki elnyeri a koncessziót) a helyi piacon egyenrangú partnerek. de a "sanyiság" egy lehetséges stratégia. a helyi viszonyokra alkalmazva jobb, mint a pogátsa zoltán, palócz éva vagy bod péter ákos féle.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.13. 12:35:59

@444:

"elvben működhet úgy is, hogy a munkaadók megállapodnak a munkavállalókkal, hogy most lemondanak a profitjukról részben, vagy egészben. motiválják a dolgozókat. és ezek után ők jobb minőségű, vagy nagyobb mennyiségű árut produkálnak. mert az alkalmazottak a béremeléstől megtáltosodnak."

Helyesen: a féktelen fantáziálgatásodban működhet így is. Mit számít a munkaadóknak ha megtáltosodnak az alkalmazottak a profit béremelésre fordításától? Ha nincs profit, akkor nincs értelme tőkét befektetni; akkor jobban jár a tőkés ha elfogyasztja a tőkéjét: szuperjachton szürcsölgeti a koktélját, az alkalmazottak meg dolgozzanak ott, ahol tudnak.

2017.10.13. 12:58:10

@neoteny:
a skandinávok tényleg így csinálták. a munkaadók és a munkavállalók szociális bérmegállapodásokat kötöttek. többet fizetnek. és az északi országokban a szociális piacgazdaság elég jól működik. ott az vált be.

magyarországon ez aligha működne ugyanilyen jól. a munkaadók többsége eleve ne fizetnének többet. de ha mégis, akkor a munkavállalók többsége nem dolgozna többet, vagy nem dolgozna jobban. ezért nem is szavaznak pogátsa zoltánra. de itt palócz éva által kínált neoliberális szabadversenyes kapitalizmusra sem, és ennek neokonzervatív változatára, amit bod péter ákos kínál. sajátosan magyar megoldást várnak. ez az elvárás. ami a kocsma népére van szabva. és erre mondják azt a "szakértők", hogy olyan nincs. ha skandináv modell van, akkor magyar modell is lehet. ha van osztrák közgazdasági iskola, akkor magyar is lehet. miért ne lehetne. csak valószínűleg ez közelebb áll sanyi a kútfúró elgondolásaihoz, mint amit az akadémia közgazdászainak elképzeléseihez. akik azt mondják, hogy amerikában így van. tehát itt is így kell lennie. mert ha ugyanazok a törvényszerűségek érvényesek fizikában, akkor metafizika is csak ugyanaz lehet. de nem, vagy nem feltétlen.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.13. 13:16:19

@444:

"a skandinávok tényleg így csinálták."

A kérdés az: először gazdagodtak meg és utána kötöttek "szociális bérmegállapodásokat", vagy a "szociális bérmegállapodások" _következményeként_ gazdagodtak meg?

"többet fizetnek."

_Minél_ fizetnek többet? Ha a korábbi fizetéseknél, az triviális: az származhat a megnövekedett termelékenységből.

"sajátosan magyar megoldást várnak. ez az elvárás. ami a kocsma népére van szabva. és erre mondják azt a "szakértők", hogy olyan nincs."

A "kecske is jóllakjon meg a káposzta is megmaradjon" vágyálma nem sajátosan magyar.

"magyar modell is lehet"

Hogyne lehetene: van pl. észak-koreai modell, a juche (önellátás). Alkalmazásra is kerül; működik is. Igaz, van néha egy kis éhinség, de mit számít az: épülnek a helyi interkontinentális ballisztikus rakéták, meg az atomtöltetek a tetejükre.

Vagy van a fehérorosz modell, ami ugye vegyesgazdaság. Igaz, hogy csak gyökfél életszínvonalat biztosít a magyarokéhoz képest (amennyiben az egy főre eső PPP GDP összefüggésben van az életszínvonallal), de létezik a modell, és működik is.

Tetszőleges modellt lehet csinálni: ami nem lehetséges az, hogy egy partikuláris modellnek tetszőleges legyen a kimenetele is. Ha megeteted a kecskével a káposztát, akkor lesz kecsketejed; ha levágod a kecskét, akkor ehetsz kecskesültet káposztával. De mindkettőt nem teheted meg -- akármennyit veri a seggét a kocsma népe a földhöz.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.13. 13:17:30

@444:

Ja, és nem adtál választ a kérdésemre:

Mit számít a munkaadóknak ha megtáltosodnak az alkalmazottak a profit béremelésre fordításától? Ha nincs profit, akkor nincs értelme tőkét befektetni; akkor jobban jár a tőkés ha elfogyasztja a tőkéjét: szuperjachton szürcsölgeti a koktélját, az alkalmazottak meg dolgozzanak ott, ahol tudnak.

2017.10.13. 13:57:34

@neoteny:
van egy cég. mondjuk 1 milliárd euro árbevétele van. és ebből 200 millió a profitja. ennek a felét költi géppark fejlesztésre. a másik felét előre odaadja a munkavállalóknak. előre adja a prémiumot. non profittá válik. de a jobb gépeken a munkavállalók többet és jobban dolgoznak. ettől megtáltosodnak. és lesz 1,2 milliárd dollár árbevételük. pogátsa zoltán azt mondja (és a skandináv modell azon alapul), hogy a munkaadók előre odaadják a növekményt, a hozamot. és munkavállalók pedig ezek után jobban teljesítenek.

mondok egy példát. ismerek egy nyomdászt. aki a rendszerváltás idején azt mondta, hogy neki kell tíz jó szakember. őket felveszi. és amilyen sorrendben megházasodnak előre fizet nekik egy lakást. és annak az árát a munkabérből törlesztik. és úgy kalkulált, hogy ezt meg tudja oldani. feltéve, hogy aláírnak neki tíz évre. ha valaki jó szakember és rendesen dolgozik és képzi magadat, akkor biztonsággal családot alapíthat. kaphat egy lakást. akár előre is. tisztességes munkáért tisztes bért lehet fizetni. ő lényegében egy skandináv típusú bérmegállapodást akart kötni . és az lehet, hogy göteborgban működne. csakhogy ez nem működött. azért, mert a lengyel piac nagyobb és ezért nagyobb gépeket telepítenek krakkóba, a román piac szegényebb és ugyan rosszabb gépekkel, rosszabb minőségben, de olcsóbban nyomtatnak. és ezért debrecennek védeni kell a belső piacát. a helyiek számára kell nagyobb szabadságot biztosítani. másképp a térség provinciálissá válik. mivel nincs se hegy, se völgy, se tó, se folyó. a természeti erőforrások kizárólag ember adott. mellár tamás szerint a gazdaság csak az exportra épülhet. a helyi piacon nem lehet profitot termelni. dehogy nem lehet. ilyen alapon a világgazdaság sem termelhet profitot, mert az emberiség nem kereskedik senkivel. leszámítva pataki attilát, akit időnként elrabolnak az ufólányok. és ezt el lehet adni a blikkben. de valószínűleg nem rabolják el, csak kitalálja. mellár tamás elmélete téves. a zárt globális gazdaság is képes profitot termelni. egy viszonylag zárt helyi gazdaság is képes lehet. de nincs rá garancia. tehát nem lehet azt mondani, hogy ez vagy az a gazdaságpolitika lesz feltétlen a jó.

pogátsa zoltán azt mondja, hogy a munkaadók előre fizessék ki az éves prémiumot. ugyan ezze elbukják a tervezett profitot. ha ettől a dolgozók megtáltosodnak, a munkavállalók jobban teljesítenek, akkor megérte időlegesen non profittá válni. mert utána még nagyobb lesz a nyereség. a nagyfokú közbizalomra épülő társadalmi modellel lehet sikeres magyarország. egyszerűen csak szakítani kellene a balkáni típusú mentalitással. és átvenni a skandináv modellt. elvben lehet úgy is. csak kérdés, hogy magyarországon ez működhet-e tömegesen.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.13. 14:03:04

@444:

"van egy cég. mondjuk 1 milliárd euro árbevétele van. és ebből 200 millió a profitja. ennek a felét költi géppark fejlesztésre."

Ha már van árbevétele, akkor már be kellett fektetnie a gépparkjába. Ha nincs profitja, akkor ezt az eredeti befektetést nem teszi meg; akkor inkább feléli azt a tőkéjét, amit befektetett volna a gépparkba: szuperjachton szürcsölgeti a koktélját, az alkalmazottak meg dolgozzanak ott, ahol tudnak.

Próbálkozz újra.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.13. 14:10:36

@444:

"a helyiek számára kell nagyobb szabadságot biztosítani."

Itt már gondosan kihagytad azt, hogy a helyi _termelők_ számára kívánsz nagyobb szabadságot biztosítani arra, hogy elszegényíthessék a helyi fogyasztókat.

Az ilyenek tesznek téged egy posztmodern szarjankóvá.

2017.10.13. 14:36:45

@neoteny:
egy osztálytársam szülei elég szigorúan bántak a gyerekükkel. ő angolból négyesre állt. mondta, hogy meg fogják szidni a szülei. csak mivel minden tárgyból jól kell teljesítenie ezért nem jut elég ideje az angolra. és ez a tanár gondolt egyet és ötöst adott neki év végén. (a dolgozatai alapján csak négyest kellett volna kapnia). a gyerek következő évben nyelvviszgát tett. a szülei se szidták le. és az angol tanár megelőlegezte a bizalmat. és az osztálytársam úgy érezte, hogy ezt meg kell hálálnia. ezért jobban teljesített. erre is lehet gazdaságpolitikát építeni. de ez nem általánosan érvényes ideológia. ahogyan semmi sem az. ami a közgázból univerzális az a matek. amiről palócz éva beszél az nem magyar valóság. az, hogy a magyar vállalatok szabad versenyes kapitalizmusban jobban teljesítenének. úgy lehet magyar traktorgyártás ha a mezőgép vállalatok alacsony adókat fizetnek. de mezőgép vállalat dolgozói kiterjedt állami szolgáltatást úgy kaphatnak, hogy a jonh deere traktorok behozatalát megvámolják. palócz éva azt mondja, hogy így biztosan nem lehet mezőgazdasági gépgyártást teremteni. mert ez nem egyenlően mért szabad piac. hiszen szegény kis amerikaiak háttérbe vannak szorítva. és így elsősorban a hasonló fejlettségű szomszédokkal jön létre a vámunió. palócz éva szerint inkább amerikával kellene kötni a ttip szerű szerződést. felszámolni a magyar államiságot. és ezek után mindenféle szabályozás hiányában fejlődésnek indulna a magyar mezőgazdasági gépgyártás. jobb traktort gyártana jóska a pusztában mert ha nem, akkor éhen pusztulna. pogátsa zoltán azt mondja, hogy a renner úr adjon több bért jóskának jánoshalmán. és majd meghálálja a bizalmat. ahogyan az osztálytársam. mint a mesében. jó tett helyébe jót várj. bod péter ákos szerint csatlakozni kell az euró övezethez. és az egységes belső piacon kiegyenlítődnek a bérek, ahogyan az árak is. csak valamiért az árak egyenlítődnek ki előbb. mert így működnek a "piacok". így jobb a munkaadóknak. de a munkavállalók megtámogatják az euro bevezetését, akkor az kiszámíthatóbb gazdaságpolitikát jelent és "pénzpiacok" meghálálják. olcsó és nagy összegű hitelekhez juthat mindenki. hiszen bod péter ákos volt már gazdasági miniszter. és azt mondta, hogy nem emeljük meg az üzemanyag árakat. mert ha azt mondta volna, hogy megemelik, akkor mindenki megtankolt volna az áfor kutaknál. csak két napra elegendő olajtartalék volt. ezért azt mondta, hogy nem lesz emelés. hja, csak 65%. mert akadozott az olcsó orosz import és kitört az öbölháború. tehát amikor bod péter ákos miniszter lett kiderült, hogy nincs semmiféle szabad piac. utána jegybank elnök lett. mert az mdf működése is az volt, hogy a haverokat felfelé buktatják. és bod péter ákos miért nem teremtett nagyobb kiszámíthatóságot. tehát ezek az emberek egy olyan elméletből indulnak ki, ami nem létező állapotot modellez. és ebből arra a következtetésre jutnak, hogy a nép hülye. mert nem akar a munkaadó több bért fizetni, a munkavállaló jobban teljesíteni, stb. orbán azt mondja, hogy a magyar magyaroszágot teremtünk. és ezzel megnyeri a választást. vonát kell a szélsőközépről kikönyökölni.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.13. 14:43:43

@444:

"úgy lehet magyar traktorgyártás ha a mezőgép vállalatok alacsony adókat fizetnek. de mezőgép vállalat dolgozói kiterjedt állami szolgáltatást úgy kaphatnak, hogy a jonh deere traktorok behozatalát megvámolják. "

1) nem minden dolgozó a Mezőgép Vállalat dolgozója: a Mezőgép Vállalat dolgozói egy speciális érdekcsoportot alkotnak, akik a többi dolgozó (polgár) kárára akarnak többhöz jutni

2) a John Deere traktorok megvámolása a traktorfogyasztókat (agrárgazdálkodókat) teszi szegényebbé

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.13. 14:48:10

@444:

"orbán azt mondja, hogy a magyar magyaroszágot teremtünk. és ezzel megnyeri a választást."

Matolcsy keze között meg százmilliárdszámra veszíti el a közpénz a közpénz jellegét. És megemelték a fizetését 2-ről 5 millára. Nem a gyügyei parasztnak lett nagyobb árbevétele a meggyéből; nem a magyar tormatermelőnek lett nagyobb árbevétele a tormából; nem a túrricsei cigánynak lett több bevétele bármiből is: Matolcsynak és a pereputtyának meg a cimbijeinek. _Ezzel_ nyeri meg Orbán a választást; a "teremtsünk magyar Magyarországot" csak szó szerinti parasztvakítás.

2017.10.13. 15:35:13

@neoteny:
így van. a helyi termelők számára biztosítható nagyobb szabadság. tehát ez egy olyan térségben működhet, ahol a családok döntő többsége a valós árutermelésből él. és nem kizárólag a kereskedelemből és a szolgáltatásból (fogyasztásból). mert ez a modell azoknak a szabadságát korlátozza.

na de ha a kereskedelem és a szolgáltatások (fogyasztás) forgalma számára biztosítják a teljes szabadságot, akkor az a termelőket hozza hátrányos helyzetbe. filozofikusan nincs olyan megoldás, ami mindenki számára egyformán "jó".

2017.10.13. 16:14:37

@neoteny:
ez a modell egy olyan térségre van szabva, aminek az ipara diverz. debrecen legnagyobb üzeme egy vegyipari cég. gyógyszeripari egész pontosan. 2500 főt foglalkoztat. de az utóbbi időban úgy felturbózták gépgyártást, hogy az 5000 főt foglalkoztat a tervek szerint. szerveződik a járműipar és mellette az építőipar is elég sok embernek ad munkát. a stadionépítés azt is felpörgette. magyar hadsereg szárazföldi békefenntartó haderejének a bocskai danár a legnagyobb vidéki egysége. fejleszteni lehetne a hadiipart. debrecen természeti adottságai alapján (puszta, állattartás) leginkább a könnyűipar (élelmiszeripar, ruhaipar) fejlődhetne. debrecen egy hagyományosan földközösségre alapozott diverz iparral rendelkező vásárváros. mert a város polgárságát különféle mesterséget tanult jobbágycsaládok alkotják. palócz éva azt mondja, hogy ha valaki akar mezőgazdasági gépgyártást, akkor versenyezzen a john deere traktorral, ami egy 180 éve kapitalizálódó óriásvállalat. és most a helyi ipar fejlettsége alapján ezt az 50 éves modellt képes utángyártani.
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9d/John_Deere-Lanz_700.jpg
és az 50 éves lemaradást 5 évente meg lehet felezni. ezt éppenséggel ki lehet tűzni reális célként. ennek érdekében a helyiek számára kell biztosítani nagyobb szabadságot. csak ezt a nem-nemzeti liberálisok nem fogadják el. az a kereskedő kapjon vámmentességet, amelyik az árut kiviszi és cserébe ugyanilyen értékben hozhatja be az árut. a fogyasztói társadalomban az importot nem korlátozhatja semmi. az a helyi termelők számára előnytelen. egy traktort megtervezni és legyártani sokkal nehezebb, mint nagy összegű hitelekre alapozva importálni. erre azt mondod, hogy mindenféle szabályozás egyet jelent fehéroroszországgal. de nem. mert minszkij traktornij zavod egy olyan termelési egyesülés, aminek az üzemegységei nem versenyeznek egymással. a mezőgép egy közösségi márkajelzés. a külkereskedők azt mondják, hogy vegyél magyar mezőgazdasági gépeket. mert az milyen jó. de versenyez a hódgép, a debreceni tt (tiszántúl), vagy a jánoshalmai renner is lehet a mezőgép csoport tagja. ezek után az földművelésügyi miniszter a farmer expo-n bemutatja a legkiválóbb magyar mezőgazdasági gépeket. de verseny van.

erre azt mondod, hogy na jó-jó, de ezzel hátrányba kerül a paraszt. igen, de az is piacvédelmet akar. na jó-jó, de így hátrányba kerül a kereskedő. igen. mert ha a cél a felzárkózás, akkor termelők számára kell nagyobb szabadságot biztosítani. ha a cél tartani a meglevő versenyelőnyt, akkor a globális fogyasztásnak kell a lehető legnagyobb tered adni. és ezért a kelet-közép európai és a nyugat-európai stratégiai érdekek eltérnek egymástól. és legfeljebb vegyesvállalatokat kellene engedni. de olyat a nagy multik nem akarnak legfeljebb a kisebb német családi vállalatok.

persze, hogy a ez a szabályozás hátrányos. de minden szabályozás hátrányos valakinek. a szabályozás hiánya nem jó senkinek. a reálgazdaságnak nincs olyan szereplője, amelyik szabályozatlanságot akar. csak palócz éva, aki egy könyvelő néni. támogatják a multik azért, hogy a helyiek nehogy érvényesüljön. és ezért lesz ő a legfőbb gazdaságkutató lengyel lászlóval, petschnig mária zitával, a hvg újságíróival. őket fizetik meg azért, hogy az észak-amerikai vagy a nyugat-európai cégek az érdekeiket érvényesíthessék. orbán azt mondja, hogy magyar magyarországot akar. és ezzel nyer.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.13. 18:21:23

@444:

"és nem kizárólag a kereskedelemből és a szolgáltatásból (fogyasztásból)."

A kereskedelem és a szolgáltatások is termelés, nem fogyasztás. Már megint a posztmodern lófaszjóskáskodásodat csinálod.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.13. 18:23:07

@444:

"ennek érdekében a helyiek számára kell biztosítani nagyobb szabadságot."

Itt ismét gondosan kihagytad azt, hogy a helyi _termelők_ számára kívánsz nagyobb szabadságot biztosítani arra, hogy elszegényíthessék a helyi fogyasztókat.

Az ilyenek tesznek téged egy posztmodern szarjankóvá.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.13. 18:25:24

@444:

"egy traktort megtervezni és legyártani sokkal nehezebb, mint nagy összegű hitelekre alapozva importálni."

Tekintettel arra, hogy csak megtervezett és legyártott traktort lehet importálni, ennek az állításodnak semmi értelme sincs.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.13. 18:27:01

@444:

"de minden szabályozás hátrányos valakinek. a szabályozás hiánya nem jó senkinek."

Az első mondatbeli állításból nem következik a második mondatbeli állítás, sőt épp' az ellenkezője következik.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.13. 18:29:17

@444:

"orbán azt mondja, hogy magyar magyarországot akar. és ezzel nyer."

Matolcsy keze között meg százmilliárdszámra veszíti el a közpénz a közpénz jellegét. És megemelték a fizetését 2-ről 5 millára. Nem a gyügyei parasztnak lett nagyobb árbevétele a meggyéből; nem a magyar tormatermelőnek lett nagyobb árbevétele a tormából; nem a túrricsei cigánynak lett több bevétele bármiből is: Matolcsynak és a pereputtyának meg a cimbijeinek. _Ezzel_ nyeri meg Orbán a választást; a "teremtsünk magyar Magyarországot" csak szó szerinti parasztvakítás.

2017.10.13. 18:57:45

@neoteny:
akkor alkalmazható ha az adott térségben a családok döntő többsége érdekelt a valós árutermelésben. erre mondom azt, hogy ez a debreceni iskola. a budapesti iskola most az, hogy a termelői piacon legyen totális verseny. ez lenyomja a termékek árait. és az olcsó import árura alapozva maximalizálják a profitot. és nem érdekli őket, hogy mi lesz a kistermelőkkel. iparkodjanak. vagy költözzenek nagyvárosba. de ez azt jelenti, hogy a fogyasztói piac élvez elsőbbséget. ez nem az abszolút szabadság. hanem a fogyasztás szabadsága. a másik modellben is van szolgáltatás. de az nagyrészt a helyi árura van alapozva. ez két iskola.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.13. 19:21:18

@444:

"akkor alkalmazható ha az adott térségben a családok döntő többsége érdekelt a valós árutermelésben."

Nem definiáltad azt, hogy mi a "valós árutermelés"; olyasmiről filozofálgatsz, amit nem definiáltál.

Minden olyasmi termelése "valós árutermelés", amire kereslet van a (viszonylagos) szabadpiacon. A bp-i felkapott étteremben felkapott szakács által kisütött 10 rugóért árult (és megvásárolt!) libamell ugyanúgy "valós árutermelés", mint a nyíregyházi Mári néni kifőzdéjében 2 rugóért árult (és megvásárolt) libamell. A Bp-n épített 550 rugós négyzetméter áron árult (és megvásárolt!) lakás éppúgy "valós árutermelés", mint a vidéki városban épített 250 rugós négyzetméter áron árult (és megvásárolt) lakás.

"ez azt jelenti, hogy a fogyasztói piac élvez elsőbbséget"

Nincs olyan, hogy fogyasztói piac: piac(ok) van(nak), amely(ek)en léteznek termelők (árusítók) és fogyasztók (vásárlók).

"ez nem az abszolút szabadság. hanem a fogyasztás szabadsága."

Bullshit: a termelők is szabadok, hogy termeljenek -- vagy ne termeljenek -- javakat. Te azt kifogásolod, hogy a termelők nem "szabadok" arra, hogy erőszakkal rálőcsöljék a fogyasztókra a megtermelt javaikat _olyan árakon_, amiket a termelők jónak látnak. Mint ahogy a rablók sem "szabadok" arra, hogy kirabolják az áldozataikat. Vagyis te az arra való "szabadság" hiányát kifogásolod, hogy egyesek elvehessék mások szabadságát.

2017.10.13. 19:56:48

@neoteny:
most ha valaki mezőgazdasági gépet akar gyártani, akkor palócz éva néni nevű könyvelő hölgy azt mondja, hogy versenyezzen a 180 éve kapitalizálódó amerikai vállalattal, amelyik ha akar, akkor 1% kamatra kap százcsillió dollárt. nyom neki az amerikai állam. és megfizetik palócz éva nevű könyvelő nénit azért, hogy ő legyen magyarországon a legfőbb gazdaságkutató. lengyel lászlóval, kéri lászlóval, petchnig mária zitával és a többiekkel. mert ezeknek a cégeknek az elemi érdeke az, hogy egy olyan terepen folyjon a verseny, ahol az egyesült államok és annak tőkepiaca, valamint a dollárdiplomácia számukra a maximális támogatást megadják és a világban rajtuk kívül lehetőség szerint senki ne kapjon semmiféle piacvédelmet, mert ez nekik így jó. és ezek után palócz éva néni könyvelő, aki a legfőbb gazdaságkutató azt mondja, hogy jóska, akinek a szülei esetleg kiverekedték magukat a devizahitelezésből és mondjuk nincsenek nyakig eladósodva, mert palócz évát és társait valahogy sikerült pofán verni és ezért jóska nem mínusz ötmillióról indul, tudom a szülei mohóságukban akartak lakást, tegyük fel, hogy jóska a nulláról indulva mezőgazdasági gépszerelőként majd tönkre veri a john deere traktorgyárat. a liberális, pláne a szociálliberális gazdaságpolitikának nem a szuperzsenikre alkalmazva kellene működnie hanem az átlagos településen élő átlag emberekre. mert ugye nekik kellene megélni valaogy. és arról van szó, hogy az átlagos képességű palócz éva könyvelőből csinálnak szuper gazdasági elemzőt, mert az kiszolgálja a multikat. meg ugye az államot. mert ugye ezek a cégek azt hirdetik, hogy az állammal való összefonódás tilos, de azért mégis csak elfogadják az állami megrendeléseket és multik érdekvédői gyakorlatilag. és most orbán bele hergelte a népet ebben (csak így kiszólok, hogy nekem semmi problémám palócz évával, nyilván mindig van egy slepp, ha nem ő, akkor matolcsi barátnői, vagy rokonai. mindegy, hogy most ő írja meg a tanulmányt, hogy most innovatívak leszünk, bla, bla, bla. ezek motívációs levelek a hr/pr számára. csak a kocsma népe nem így gondolkodik.) kocsma népe azt mondja, hogy takarítsák el ezeket. és jön német szisszi és eltarítja őket. vagy legalábbis marginalizálja.

csak annyi történik, hogy most nem két brancs lesz ebből, hanem egy. nem palócz éva néni fogja megmondani, hanem matolcsy barátnője. persze lehet, hogy palócz évát is beveszik, jobb a békesség alapon ha az kiteszi a falra orbán viktor fényképét. amerikai elnököknél is szokás.

te azt mondod, hogy ha a helyi piacon az áfa 10% és az idegenek kénytelenek vámot fizetni akkor ha az árut csak befelé hozzák, de kifelé nem viszik, akkor az rablás. mert ez nem szabad piac. de nincs szabad piac. mindenhol vannak szabályok. ha az usa eltörölné a határait, akkor a kínaiak betelepülnének kaliforniába, akkor az apple lehúzhatná a rolót. ezért nem lehet szabadon odamenni. csak kontrolláltan. nem a rovarok mintájára szerveződik az emberiség. csak vannak nagyon buta palócz évák, akiket megfizetnek azért, hogy a helyi gazdaságot a rovarok szintjére butítsák. lengyel lászlót, aki megteszi azt, hogy szétveri az mszp-t. mert arra jó. és most ezeknek végük van. lényegében anarchiát akarnak. olyan világot, ami sehol sincs.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.13. 20:09:19

@444:

"te azt mondod, hogy ha [...] az idegenek kénytelenek vámot fizetni akkor [...] az rablás."

Igen, a helyi fogyasztók megrablása a helyi termelők által.

"mert ez nem szabad piac. de nincs szabad piac. mindenhol vannak szabályok."

Amely szabályokat a különféle érdekcsoportok hozatják meg az államhatalmi törvényhozással, hogy az ő érdekeik érvényesüljenek.

"nem a rovarok mintájára szerveződik az emberiség."

Te már csak tudsz a rovarokról: egy intellektuális tetű vagy.

"lényegében anarchiát akarnak. olyan világot, ami sehol sincs."

Hogyne lenne: Andika ott költi el Zolika pénzét, ahol jónak látja. Zolika oda megy el dolgozni, ahová jónak látja. Az emberek rendszeresen anarchiát _gyakorolnak_.

2017.10.13. 21:27:53

@neoteny:
nincs anarchia. egy ismerősöm müller drogériában dolgozik. és egy nap a boltba betoppant müller úr. mert az üzlet a debreceni repülőtér kivezető útja mellett található. és müller úr leszállt a magánrepülőjével. és úgy gondolta, hogy benéz a boltjába. éppen az ismerősöm volt a pénztárban. aki müller urat felismerte, mert képeken bemutatták nekik. és megkérdezte tőle, hogy hol vannak a kutyái. a müller egy olyan drogéria, ahová be lehet vinni kutyákat is. néhány vevő panaszkodik miatta. de olyankor elmondják, hogy müller úr így rendelkezett. mert neki is vannak kutyái. és ugye müller úr a tulajdonos. az üzletében ő szabja a szabályokat. és müller úr mondta, hogy ó a kutyák. persze őket is hozta magával. és hogy milyen jó, hogy az üzletben azért ennyit tudnak németül. izé. izé vo zind di hunde. az ismerősöm megtanult alapfokon németül. mert az eu fizette a nyelvórák költségének 80%-át, és müller úr a 20%-ot és elengedte munkaidőből. aki nem ment nyelvórára annak többet kellett dolgoznia. el kellett végeznie a többiek munkáját. müller úr így rendelkezett. és örült, hogy milyen jó ez. az alkalmazottaivel el beszélgethet. körbe nézett az üzletben. és azt mondta, hogy minden nagyon jó, minden nagyon szép, mindennel meg van elégedve. kivéve azzal, hogy egyes áruk csomagolásának az elejére van a tájékoztatás. és azt a csomagolás hátuljára kell ragasztani, azért, mert azt a vevő keresi. és ha kézbe veszi az árut és legyen kénytelen megfordítani, mert akkor nagyobb valószínűséggel vásárolja meg, mintha nem. a vevőt ki kell szolgálni, de késztessék arra, hogy megforgassa az árut. mert úgy veszi meg. ez nem szabad piac. van egy archos. müller úr. és azt mondja, hogy a doboz hátuljára tedd a tájékoztatást. de azt előírja a fogyasztóvédelem, hogy rá kell ragasztani. viszont egyes vevők szokták kérni, hogy szedjék le. egy hajszárítóval melegítik fel a címkét. ne szabadjon le a társasjáték tetejéről. az ismerősöm a játékosztályon dolgozik. egyik vevőnek kell a tájékoztatás. a másiknak nem kell. müller úr azt mondja, hogy a hátuljára ragasszák. egyes vevők panaszkodtak, hogy nincs magyar nyelvű tájékoztató. de van, csak a doboz hátulján.

ki szabja meg ezeket a szabályokat? müller úr és a magyar állam. azért, mert a müller üzlet környezete és a kiszolgáló infrastruktúra a magyar állam tulajdonában áll. nagyobb lenne a szabadság ha az üzlet környezete a város, vagy városrész tulajdona lenne. többféle szabályozás versenyezhetne. az állam csak felügyeleti jogkört kapna. de az, hogy müller úr egyáltalán üzletet nyithat mások tulajdonát használva nem triviális. azért fizetnie kell. palócz éva szerint nem kellene. mert az nem teljesen szabad piac. persze hogy nem. korlátozza a köztulajdon. mivel müller úr használta a közutakat ezért adót kell fizetnie. müller úr beszállítói. és ha müller úr úgy rendelkezik, hogy a magánrepülőjére nem szállhat fel senki, csak a pilóta ő és a kutyái, akkor úgy rendelkezik. de egy köztulajdonú repülőtér is mondhatja, hogy müller úr fizessen többet, vagy ne szálljon le a kutyáival. az üzletét is vigye máshová. vagy fizessen koncessziós díjat.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.13. 22:13:31

@444:

"nincs anarchia."

Hogyne lenne: Andika ott költi el Zolika pénzét, ahol jónak látja. Zolika oda megy el dolgozni, ahová jónak látja. Az emberek rendszeresen anarchiát _gyakorolnak_.

"ez nem szabad piac."

Hogyne lenne az: az ismerősöd önszántából dolgozik Müller úrnál. A vásárló önszántából megy be Müller úr drogériájába; önszántából veszi meg -- vagy nem -- Müller úr áruját.

"ki szabja meg ezeket a szabályokat? müller úr"

Nyilvánvalóan: Müller úr a saját portáján úr, csakúgy, mint a gyügyei paraszt úr a saját portáján.

"és a magyar állam. azért, mert a müller üzlet környezete és a kiszolgáló infrastruktúra a magyar állam tulajdonában áll."

Amely állami tulajdonlás szükségtelen: csak azt a célt szolgálja, hogy a kormányzat (az állam mindenkori megnyilvánulása) és annak csókosai az államhatalmi erőszakmonopólium által gazdasági előnyökhöz jussanak a többi polgár kárára.

"de egy köztulajdonú repülőtér is mondhatja, hogy müller úr fizessen többet"

Olyan, hogy köztulajdonú repülőtér nincs: ha köztulajdonú lenne, akkor a köz összes tagja gyakorolhatná a tulajdonosi jogokat -- és akkor elég lenne az, hogy a köz egyetlen tagja azt mondja, hogy Müller úr is ugyanolyan feltételekkel használhatja a repülőteret, mint bárki más.

2017.10.13. 22:23:39

@neoteny:
tehát a magyar nyelvű tájékoztatót hová kell ragasztani.
A) csomagolás elejére. ezt mondja a fogyasztóvédelem. és egyes vevők.
B) csomagolás hátuljára. azért, hogy vevőket késztessék arra, hogy forgassák az árut. mert leginkább úgy veszik meg. ezt mondja müller úr.
C) ne ragasszanak semmit a csomagolásra. mert elcsúfítja. de ezt tiltja a fogyasztóvédelem. viszont kifejezetten ezt kérik egyes vevők. hajszárítóval melegítik fel a címkét és szedik le a társasjátékról. miközben az a fogyasztó nem lesz megvédve. vagy legalább is tájékoztatva.

ezt archosok döntik el. az üzlet tulajdonosa müller úr, a fogyasztóvédelem vezetői és részben a vevők, akiknek eltérőek az igényeik. az egyiknek az elején legyen a címke. a másiknak jó a hátulján. a harmadiknak ne legyen címke. de a hajszárítós megoldással törvényt szegnek. mert ugye mi van ha vevő hazaviszi az árut. a használat során akár meg is sérülhet. leszedték a tájékoztatást. lehetne, hogy adjanak mellé egy papírlapot. de mi van ha az elvész. ki viselje ezek költségét, kockázatát. ezekről archosok döntenek. illetve ezeket a szabályokat időnként megsértik. müller úr azt mondja, hogy a hátuljára. de ha a fogyasztóvédelem megbírságolja őket, akkor müller úr levonja a bérükből. az egyik vevő feljelenti, hogy ne hozzák be a kutyákat. müller úrnak az a kívánsága. a tiszti orvos előírja, hogy a kutya kapjon kötelező oltást. ez esetben a gazdája nehezményezi, hogy azt miért írják elő. müller úr örült, hogy minden eu állampolgár hozzájárult, hogy az ő alkalmazottainak egy része németül tanult. de aki nem ment nyelvórára azoknak többet kellett dolgozni. kevesebben voltak az üzletben. és ez nem volt a munkaszerződésben. mehettek volna emiatt akár munkaügyi bíróságra. müller úr így rendelkezett. de előzetesen nem ebben állapodtak meg. minden körülményt lehetetlen előre tisztázni. müller úr úgy döntött, hogy aki nem akar nyelvórára járni az dolgozzon többet. és a költségek 20%-át kifizette. 80%-ot az eu állampolgárai.

egy olasz a kutyája betegsége miatt ment táppénzre. mert ha nincs a beteg kutyájával, akkor az állatvédők akár börtönbe is juttathatják állatkínzás címén. erre hivatkozva fizessenek neki táppénzt. az olasz bíróság azt mondta, hogy igen. a többi adófizető fizessen neki pénzt, mert a kutyája beteg. és annak a jogai előrébb valóak. mert különben akár börtönbe is zárhatnák azt a másikat.

ezekben a kérdésekben kinek van igaza. lehet mondani, hogy ezt a tulajdonjogból vezessük le. na de kutya nem úgy tulajdon. mert azt nem lehet azért kínozni. viszont az elég abszurdnak tűnik, hogy a kutyáknak is be vannak vonva társadalombiztosításba. lehet, de ez esetben a kutyatartók fizessenek járulékot. de egyébként van ahol van ebadó. tehát akkor mégis csak be lehet vonni. de egyesek szerint ne legyen ebadó. sőt miért írják elő a kötelező védőoltást. a kutyának fájdalmat okoz. miközben ha a kutya megbetegszik, akkor táppénzre kell menni. mert ha nem, akkor állatkínzás.

ezeket a kérdéseket valakiknek szabályozni kell. a piac önmagában nem oldja meg. lényegében vallási kérdés, hogy mik a kutyák jogai és kötelességei. a kutya kutyaköteles elviselni a védőoltást? az nem jó neki. megszúrják egy tűvel szegény kis kutyát. és extrém esetben bele is halhat. lelki sérülést szenved. a gyerekek védőoltásán is vitáznak. úgy akár a kutyákén is lehet. a bolhák jogait sérti bolhairtó. és ha valakinek egy bolha a házikedvence, akkor mi legyen? valaki felveti, hogy éljünk úgy, mint a rovarok. nincsenek országhatárok. utánozzuk a nyitvatermőket. a zárvatermők megvédik a magkezdeményeiket. de ez korlátozza szegény kis nyitvatermők jogait. nincs jogod megvédeni. te ne akard megvédeni. de esetleg más hadd védje meg. hadd alkosson államot. te nem akarsz. találjatok elég sok embert akik nem akarnak államot. de mi legyen azokkal, akik akarnak?

2017.10.13. 22:49:28

@neoteny:
ne viccelj már. te úgy képzeled el a világot, hogy az emberiség sivatagi rovarok életmódját köteles követni. azon túl másképpen ne is lehessen létezni ebben a kurvaországban. mert van néhány hozzád hasonló nyomoronc. ezek a dogmáik. nincs közút. egy út nem lehet közösségi tulajdonban. mert a sivatagi rovarok világképébe a köz-társaság nem fér bele. megfizetik a könyvelő nénit. és palócz éva lesz gazdaságkutató szuperzseni. de azt valahogy nem pereli ki a hvg, hogy palócz éva és a többi liberálisnak mondott gazdaságkutató szuperzseni mennyi állami megrendeléshez jutott. ugye ezek a cégek mondják azt, hogy csak piaci alapon. miközben állami megrendeléseket teljesítenek. csak ha nem az ő kedvenceik nyerik a választást, akkor kitört a fasizmus. most matolcsi barátnője vette palócz éva szerepét. lengyel lászló helyett giró szász andrás elemzi ki százmillióért. ez már a fasizmus?

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.13. 23:11:48

@444:

"az egyiknek az elején legyen a címke. a másiknak jó a hátulján. a harmadiknak ne legyen címke."

Nagyon egyszerű a megoldás: Müller úr az áru első megrendelésekor a dobozok egyharmadának elejére rak címkét, a másik harmadának a hátuljára, a harmadik harmadára meg nem rak címkét. Aztán a fogyás szerint pótolja a különféle harmadokat.

"az egyik vevő feljelenti, hogy ne hozzák be a kutyákat."

Ez feltételezi, hogy a vásárlónak joga van kutyamentes üzletben vásárolnia. Az viszont nem került megmutatásra, hogy honnét származna ez a joga. Mert ha erre joga van, akkor ahhoz is joga van, hogy meleg nyári napokon légkondicionált legyen az üzlet; de ne legyen túlságosan légkondicionált, mert akkor megfázik. Se vége, se hossza azoknak a jogoknak, amit egy vásárló követelhet. Sokkal egyszerűbb az, hogy az üzlet tulajdonosa határozza meg, hogy milyen körülmények vannak az üzletben (beleértve azt, hogy beengednek-e kutyákat): aztán a vásárló szabadon eldöntheti, hogy melyik üzletben vásárol. Ha elég olyan vásárló van, aki kutyamentes üzletben akar vásárolni, akkor lesznek olyan vállalkozók, akik kutyamentes üzleteket tartanak fenn épp' azért, hogy megkaparintsák a kutyamentes üzleteket preferáló vásárlók pénzét.

"ezeket a kérdéseket valakiknek szabályozni kell. a piac önmagában nem oldja meg."

Ld. az előző pontot: a piac(i szereplők) megoldják ezeket a problémákat. Persze nem úgy, hogy az összes vásárló összes igényét kielégítse az összes üzlet: de ez nem is lehetséges, hiszen már az sem kivitelezhető, hogy az összes üzlet tartsa az összes lehetséges árufélét (nem is beszélve arról, hogy mindegyik a legalacsonyabb áron tegye ezt).

"de esetleg más hadd védje meg."

Hadd védje meg _mit_?

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.13. 23:22:14

@444:

"te úgy képzeled el a világot, hogy az emberiség sivatagi rovarok életmódját köteles követni. azon túl másképpen ne is lehessen létezni ebben a kurvaországban. mert van néhány hozzád hasonló nyomoronc."

Te már csak tudsz a rovarokról: egy intellektuális tetű vagy. Egy obligát parazita, aki a másokon élősködés szószólója.

"egy út nem lehet közösségi tulajdonban."

Persze, hogy nem lehet: nem képes a köz összes tagja gyakorolni a tulajdonosi jogokat az út felett, így hát szó sincs közösségi tulajdonról.

"de azt valahogy nem pereli ki a hvg, hogy palócz éva és a többi liberálisnak mondott gazdaságkutató szuperzseni mennyi állami megrendeléshez jutott."

Pereld ki te. Mi akadályoz meg ebben?

2017.10.14. 08:19:34

@neoteny:
pont leszarom, hogy lengyel lászló és palócz éva kapja az állami megrendelést a háttértanulmányokra, vagy matolcsy györgy barátnője és az unokatestvérének cége. olyan mindegy. az egyik társaság bőven elegendő. ha a köznép azt mondja, hogy menjenek a libsik, akkor menjenek. ez még nem a fasizmus, hanem a demokrácia. csak éppen most a kocsma népe dühösebb egy kicsit. és ha globális recesszió lesz és egyidőben a forintgazdaság is lejtmenetbe kapcsol, akkor matolcsyékat is úgy küldiek el, mint a huzat. és ez még csak nem is kizárólag matolcsy ügyességén múlik. mert kevéssé tudja befolyásolni a világgazdaság egészét.

ha nem fogadod el azt, hogy van osztatlan közös tulajdon, akkor a repülőtéri kivezető út magántulajdonban van. amely felett az ott élők rendelkeznek. és ha egy is azt mondja, hogy müller úr csak ne járkáljon ott a koszos kutyáival, akkor jogában áll megtiltani. vagy megsarcolhatja. és csak úgy lehet üzlete. aztán persze ha túl sokat kérnek, akkor müller úr egy kicsit odébb nyit üzletet. de környéken élőknek jogukban áll készpénzt vagy részesedést kérni. müller úr nem nyithat szabadon üzletet. lengyel lászló és palóc éva azt mondja, hogy de. mert ez a szabad piac. de ők nem veszik figyelembe a helyiek szabadságát. kommunista érában se vették figyelembe. ezek ugye a régi mszmp környékéről érkező "iparosok". és a kapitalista érában se vették figyelembe. egy emberöltőn keresztül mondták azt, hogy a liberalizmus azt jelenti, hogy a köznépnek nincs joga semmihez se. és ezért elküldik őket a halál faszára. és ez a társaság orbán számára megteszi azt a szívességet, hogy szétverik a szocialista pártot. amit gyurcsány elkezdett azt ők befejezik. nem a habony nyírja ki botkát (~rolex lacit), hanem a "liberálisok".

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.14. 08:34:26

@444:

"pont leszarom, hogy lengyel lászló és palócz éva kapja az állami megrendelést a háttértanulmányokra, vagy matolcsy györgy barátnője és az unokatestvérének cége."

Akkor mire vered a nyálad?

"az egyik társaság bőven elegendő. ha a köznép azt mondja, hogy menjenek a libsik, akkor menjenek. ez még nem a fasizmus, hanem a demokrácia."

Helyesen: ez a többségi demokrácia, amiben a bármilyen kisebbségek megfoszthatók a jogaiktól.

"a repülőtéri kivezető út magántulajdonban van. amely felett az ott élők rendelkeznek."

Miért épp' az ott élők rendelkeznének az úttal?

"de ők nem veszik figyelembe a helyiek szabadságát."

Helyesen: a helyiek "szabadságát" arra, hogy elvegyék mások szabadságát.

"egy emberöltőn keresztül mondták azt, hogy a liberalizmus azt jelenti, hogy a köznépnek nincs joga semmihez se."

Már megint fékeveszetten fantáziálgatsz.

2017.10.14. 08:51:32

@neoteny:
az üzlet tulajdonosa határozza meg a jogokat. de az üzlet környezetében élők és a vásárlók tulajdonjogot korlátozhatják. a vevők arra hivatkoznak, hogy mivel ők fizetnek ezért jogukban áll azt mondani, szedjék le a társasjátékről azt magyar nyelvű címkét, amit az általuk választott kormány fogyasztóvédelmi főfelügyelősége ragasztatott a társasjáték elülső oldalára. azért mert azt a törvény szövege szerint a tájékoztatást jól látható helyre kell elhelyezni. müller úr magyarázza, hogy a csomagolás hátoldalára ragasszák. mert úgy meg kell fordítani. és ha a vevő bármiféle erőfeszítést tesz, akár csak annyit, hogy kénytelen megfordítani a dobozt, akkor már nagyobb eséllyel vásárol. és egyes vevők kérik, hogy szedjék már le egy hajszárítóval melegítsék fel, hogy a ragasztó elváljon. de ezzel törvényt sértenek.

egyénileg nagyon nehéz mindenféle vélt vagy valós jogot kielégíteni. müller úr azért engedi be a kutyákat, mert szerinte ez a családbarát. hiszen így a házi kedvenceket nem hagyják magukra az emberek, amikor vásárolni mennek. a másik szerint a játékosztályon az ő gyerekének egy kutya ne csaholjon a fülébe. megrémül tőle. megharapja. ő a vevő. fizet. és nem csak a játékért, hanem a kiszolgálásért is. tehát a kutyákat tiltsák ki. na de az üzlet müller úr tulajdona. amit ő azért mégis csak használ. szerinte fel kellene tüntetni, hogy vigyázat itt az üzletben kutyák is lehetnek. a másik kifejezetten örül a szabályozásnak. a kutyatartók és nem kutyatartók küdzelmét leginkább úgy lehet eldönteni, hogy egyes városrészekben ilyen míg másokban amolyan szokásrendet alakítanak ki. mindenki költözzön a neki leginkább tetsző helyre. erről a szokásrendről a tulajdonosok (választók) döntenek. müller úr tudja, hogy ez kutyás környék. akkor ott nyit üzletet. mert ő is nagy kutyabarát. na de azoknak jogukban áll koncessziós díjat kérni. müller úr alkudjon meg velük. és így használhatja az közútjaikat, a közvilágítást és elvárhatja, hogy védjék a tulajdonát. de ezekért mind fizetnie kell. csakhogy a müller egy bt. aminek a központja budapest. fiótelephelyek nem önálló jogalanyok. müller úr is úgy képzeli, mert számára az a legegyszerűbb, hogy ő a magyar állammal szerződik. orbán meg azt mondja, hogy magyar magyarországot építünk. na de a magyar emberek is szeretik a müllert. egyszer ott vásárolt a fellépése után kovács kati táncdalénekes. megkérdezte, hogy itt be lehet váltani másik müller üzlet kuponjait. mire az ismerősöm mondta, hogy persze. kovács kati beváltott egy rakással. mert müller pénztári blokk egy 3%-os kupon is egyben. sanyi szerint minden ilyen átverék. tiltsák be. minden kerüljön annyibe, amennyibe. és ne lehessen így "trükközni". mert edit is ezért vesz mindenféle fölösleges dolgot a pontokra pingvin patikára. és nem érti, hogy az nincs ingyen. a pontok árát már előre kifizette. na de edit szereti ezeket összegyűjteni. és abból így akciós áron vehet valamit. sanyi szerint az ő környékén csak "kisbolt" legyen. és kutyát jó hogy lehessen bevinni. a csak kisboltot akaró kutyabarátok költözzenek oda ahol hasonszőrűek élnek. ők egy kommuna. ilyenből lehet sokféle. ebből következően a szabad piac egy kulturális mozaik.

2017.10.14. 08:59:44

@neoteny:
helyi lap. mai hír.

Üzemcsarnokot avattak a téglási vállalatnál
A magyar gazdaság stabil helyzetéről beszélt az államtitkár az átadáson.

Nagyon jó a magyar gazdaság lendülete, a második negyedévben 3,2 százalék volt a növekedés - jelentette ki a Nemzetgazdasági Minisztérium vállalati kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára a Hajdú Cégcsoport fennállásának 65. évfordulója alkalmából a vállalat székhelyén, Tégláson tartott ünnepségen. Marczinkó Zoltán István elmondta: a 2013-as növekedési fordulat óta dinamikusan, 3% körüli értékkel gyarapszik az ország GDP-je. A bővülés mértéke jelentősen meghaladja az előzetes várakozásokat.

Az ünnepség keretében felavatták a Hajdú Autótechnika Ipari Zrt. új üzemcsarnokát is. A csaknem 4500 négyzetméteres épületben 4 nagy teljesítményű présgép és azok kiegészítő egységei kapnak helyet. A beruházást 485 millió forinttal támogatta a magyar állam, eredményeként 40 fővel növekedhet a munkavállalók száma.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.14. 09:10:48

@444:

"az üzlet tulajdonosa határozza meg a jogokat. de az üzlet környezetében élők és a vásárlók tulajdonjogot korlátozhatják."

Miért is? Ezzel az erővel azt is lehet mondani, hogy az üzlet tulajdonosa korlátozhatja az üzlet környezetében élők és a vásárlók tulajdonjogait.

"a kutyatartók és nem kutyatartók küdzelmét leginkább úgy lehet eldönteni, hogy egyes városrészekben ilyen míg másokban amolyan szokásrendet alakítanak ki."

Szükségtelen: mindenki alakítsa ki a "szokásrendet" a saját tulajdonában. Müller úr az ő üzletében, Mári néni az ő kifőzdéjében és így tovább.

"na de azoknak jogukban áll koncessziós díjat kérni."

Miért állna jogukban?

"müller úr alkudjon meg velük."

Müller úr megalkudott az üzletének vagy a teleknek előző tulajdonosával (vagy a jelenlegi tulajdonosával ha Müller úr bérli az üzletét). Miért kellene bárki mással is megalkudnia?

"sanyi szerint minden ilyen átverék. tiltsák be."

Miért van Sanyinak szüksége arra, hogy betiltsanak bármit is? Ha Sanyi nem akar részt venni valamiben, ami _szerinte_ átverés, akkor ne vegyen részt benne; de ha _mások_ részt akarnak venni benne mert _szerintük_ nem átverés, akkor Sanyinak semmiféle joga sincs arra, hogy előírja _másoknak_, hogy ők hogyan viselkedjenek.

Szerintem a tetoválás egy ostobaság; ezért soha nem szereztem be egyet sem. De eszembe sem jutna az, hogy _másoknak_ megtiltsam azt, hogy tetováltassák magukat (vagy hogy betilt[as]sam a tetoválókat): ha másokat az tesz boldoggá, hogy kivarratják magukat, abból nekem semmilyen károm sem származik. Mert az, hogy meg van a véleményem azokról, akik tetováltatják magukat, nem kár számomra.

"sanyi szerint az ő környékén csak "kisbolt" legyen."

Sanyinak nincs szerencséje: nincs annyi pénze, hogy megvásárolhassa az összes ingatlant (beleérve az üres telkeket) a környékén, hogy eldönthesse, hogy kik nyithatnak milyen kereskedelmi egységet.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.14. 09:16:11

@444:

"A beruházást 485 millió forinttal támogatta a magyar állam, eredményeként 40 fővel növekedhet a munkavállalók száma."

Vagyis minden magyar csecsemőtől aggastyánig befizetett 50 Ft-ot azért, hogy a Hajdú Autótechnika Ipari Zrt. tulajdonosainak ne legyen költsége 40 ember alkalmatására vagy 2-3 évig. Megint egy speciális érdekcsoport járt jól, a többi magyar meg rosszul.

2017.10.14. 09:29:23

@neoteny:
tehát a hírben szereplő marczinkó zoltán közpénzt költ. minden egyes hajdúsági, vagy magyarországi üzem kapjon beruházási adókedvezményt, vagy átementi adómentességet. és az állam kalkuláljon kisebb bevétellel. mert ha nem így csinálják, akkor az egyik cég fizeti ki a másik támogatását. az új munkahelyek a régiek rovására jönnek létre vagy abszolút mértékben, mert a beruházás a kincstár nettó kifizetőhelyévé válik (a négyből megveszik az egy présgépet a hajdú autechnika ipari zrt. tulajdonosának), vagy relativisztikusan (mert van akinek azt mondják, hogy veszel négy présgépet, akkor fizesd ki egy ötödik árát is) és ezek után nyilván minden vállalkozó azt csinálja, hogy felhívják a minisztériumban a havert, hogy zolikám nem lehetne, hogy mi is kapjunk 500 milliót. 485 millióban megalkudnak. de ez így megy a multik esetén is. ezt a mercedes kezdte el. a multik nagy része se egy kiszámítható rendszert akar, hanem egy állammal alkudozósat. csak úgy képzelik, hogy majd ők érvényesítik az érdekeiket. ezért kell a "nacionalizmust" háttérbe szorítani. ebben ért egyet palócz éva, bod péter ákos és pogátsa zoltán. nacionalizmus, jaj milyen fúj. orbán azt mondja, hogy magyar magyarországot építünk. ne azt nézzétek, amit mondok, hanem amit teszek. és ezért osztott ki 5,5 miliárdot debrecenben a déli ipari park első betelepülő német üzemének. aminek a környezetét 8-10 milliárd forintból felfejlesztik. innovációs parkot építenek. amit matolcsy barátnőjének tanácsai alapján álmodtak meg. bojár gábor szerint viszont szörnyűséges fasizmus tombol. ezért támogatja a momentumot, vagy az új pólust. és az innováció legyen teljesen privát. értsd folyjon a pénzhatalom által kiválasztott magánszemélyeknek kiutalt államilag garantált hitelekből. ezért küzdenek az európai innovációs és technológiai intézet igazgatótanácsában vállvetve a soros alapítvánnyal. szegény kis migránsok jogainak érvényesüléséért. nagy összegű hiteleket vegyen fel tőlük az állam. a köznép tartsa el a szegény kis migránsokat. és utaljanak egy rakás államilag garantált pénzt magánzsebekbe. mert ez a "szabad" "piac".

2017.10.14. 09:47:45

@neoteny:
müller úr nem így akarja. mert másnap akárki mondhatná azt az üzletéhez vezető út mentén, hogy az ő rá eső útszakaszon müller úr kocsija ne halajdon át. vagy csak úgy, hogy vámot fizet. és adnak neki egy tusfürdőt vagy hajsampont. mert ha nincs közút, akkor müller úr sofőrje az ő háza előtti magánterületen halad át. ki lehet próbálni az anarchiát. de a reálgazdaság szereplői ilyet nem akarnak. mert tisztában vannak vele, hogy az üzletük egy héten belül összeomlik. egyénileg sokkal erősebbek lennének a gazdasági korlátok. az anarchiát szinte kizárólag a pénzhatalom támogatja. nekik egy a lényeg. szabadon lehessen pénzt teremteni. és aztán a müller úr, a sofőrje, az út mentén élők hogy alkudnak meg kutyabarátokkal és ellenzőivel, sanyival és kovács katival. nekik az majdnem mindegy. lényeg, hogy hitelpénzt szabadon lehessen előállítani és felhasználni. és ezért mindenféle jogvédő hülyeséget megtámogatnak. létrejönnek az ngo-k. orbán meg azt mondja: magyar magyarországot építünk. és ezzel megnyeri a választást.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.14. 11:07:11

@444:

"az anarchiát szinte kizárólag a pénzhatalom támogatja."

Dehogy: Andika ott költi el Zolika pénzét, ahol jónak látja. Zolika oda megy el dolgozni, ahová jónak látja. Az emberek rendszeresen anarchiát _gyakorolnak_.

"lényeg, hogy hitelpénzt szabadon lehessen előállítani és felhasználni."

A részleges tartalékolású bankrendszer azért lehetséges, mert az államhatalmak törvényekkel engedélyezik azt a bankoknak, és törvényekkel létrehoznak központi (jegy)bankokat, amik a részleges tartalékolási bankrendszereket üzemeltetik.

"orbán meg azt mondja: magyar magyarországot építünk. és ezzel megnyeri a választást."

Matolcsy keze között meg százmilliárdszámra veszíti el a közpénz a közpénz jellegét. És megemelték a fizetését 2-ről 5 millára. Nem a gyügyei parasztnak lett nagyobb árbevétele a meggyéből; nem a magyar tormatermelőnek lett nagyobb árbevétele a tormából; nem a túrricsei cigánynak lett több bevétele bármiből is: Matolcsynak és a pereputtyának meg a cimbijeinek. _Ezzel_ nyeri meg Orbán a választást; a "teremtsünk magyar Magyarországot" csak szó szerinti parasztvakítás.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.14. 11:11:05

@444:

"az egyik cég fizeti ki a másik támogatását"

"nyilván minden vállalkozó azt csinálja, hogy felhívják a minisztériumban a havert, hogy zolikám nem lehetne, hogy mi is kapjunk 500 milliót. 485 millióban megalkudnak. de ez így megy a multik esetén is. ezt a mercedes kezdte el."

"úgy képzelik, hogy majd ők érvényesítik az érdekeiket"

No látod, tudsz te ha akarsz.

2017.10.14. 11:13:25

@neoteny:
az anarchiában a szabadság totális. nincsenek közösségi normák. vagy ha vannak, akkor betarthatlanok. mert nincsenek archos-ok, akik fel időlegesen fel lennének hatalmazva egy adott területen valamilyen közfeladat ellátásra. hanem lényegében a sivatagi rovarok mintáit követve kellene élni az egész emberiségnek.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.14. 11:27:03

@444:

"nincsenek közösségi normák."

Már megint fékeveszetten fantáziálgatsz.

"nincsenek archos-ok, akik fel időlegesen fel lennének hatalmazva egy adott területen valamilyen közfeladat ellátásra"

Az uralkodók uralkodnak, nem "közfeladatokat" látnak el.

"a sivatagi rovarok mintáit követve kellene élni az egész emberiségnek"

Te már csak tudsz a rovarokról: egy intellektuális tetű vagy. Egy obligát parazita, aki a másokon élősködés szószólója.

2017.10.14. 12:01:16

@neoteny:
anarchiában egy kommuna felhatalmazhat-e valakit arra, hogy eldöntse az idegen nyelvű társasjáték dobozára a magyar nyelvű tájékoztatót hová ragasszák. az elejére, a hátuljára, az oldalára, vagy külön kérésre akárhová, vagy sehová. mi legyen az általános szabály. szabályozzák-e ezt egyáltalán. a fogyasztóvédők szerint kell címke. és jól láthatóan a doboz elejére. müller úr szerint is kell címke. de a doboz hátuljára. azért, hogy az árut a vevő kézbe vegye és késztessék arra, hogy forgassa. egyes vevők szerint inkább az oldalára kellene ragasztani. mert legkevésbé ott a zavaró. vagy sehová se ragasszák. leszedhetik-e egy hajszárítóval? mert ezzel ugye törvényt sértenek. és a vevő kiköti, hogy ha melegítés hatására véletlen mégse válik el a ragasztó és feltépik az eredeti csomagáson a papírt, akkor nem veszi meg. mert szerinte nem köteles. ki vállalja az amúgy kötelező fogyasztóvédelmi címke eltávolításának kockázatát? valakinek ezt el kell dönteni.

a szabad piac az, hogy mivel ez müller úr üzlete ezért döntse el ő. és ha valakinek nem tetszik, akkor mehet a tesco játékosztályra. ott lehet, hogy máshová lesz ragasztva a címke. mert cohen bácsi dönti el.

na de ez azzal járna, hogy müller úr nem tudná az árut viszonylag szabadon hordani. magántelkek ezrein, vagy adott esetben millióin keresztül kellene átkelni. és a célállomásra nem maradna semmije. tehát mégis csak szükségesnek tűnik, hogy legyen közút. kresz. rendőr. és ehhez hasonlók. és ebből lesz a fogyasztóvédelmi főlügyelő. és a kegyelmes kormányzó.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.14. 12:49:23

@444:

"a szabad piac az, hogy mivel ez müller úr üzlete ezért döntse el ő. és ha valakinek nem tetszik, akkor mehet a tesco játékosztályra. ott lehet, hogy máshová lesz ragasztva a címke. mert cohen bácsi dönti el."

No látod, tudsz te ha akarsz.

"na de ez azzal járna, hogy müller úr nem tudná az árut viszonylag szabadon hordani. magántelkek ezrein, vagy adott esetben millióin keresztül kellene átkelni."

Már megint fékeveszetten fantáziálgatsz.

2017.10.14. 13:12:55

@neoteny:
ha nincs közút (mert te azt a vilegyegtem számára betitltod) és az emberek nem a sivatagi rovarok kultúráját követik, akkor ugye magántelkek vannak. azokon egy-egy archos. persze ugye jönnek az istenverte vekerdy tamások, a nyomorult ferge zsuzsák, hogy az se lehet. mert családfő se lehet. na de adott esetben kialakul konszenzus a családban, hogy ne engedjék át müller úr kamionját csak úgy. akkor se ha palócz éva legfőbb gazdaságkutató bod péter ákossal együtt veri a seggét, hogy az nem lehet. mert nem a szabad piac. ez esetben müller úr telektulajdonosok ezreivel, vagy adott esetben millióival lenne kénytelen tárgyalni arról, hogy feltöltse az üzleteit.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.14. 13:16:00

@444:

"ha nincs közút"

Akkor vannak magánutak.

"az emberek nem a sivatagi rovarok kultúráját követik"

Te már csak tudsz a rovarokról: egy intellektuális tetű vagy. Egy obligát parazita, aki a másokon élősködés szószólója.

2017.10.14. 13:44:18

@neoteny:
a müller ulmi központja és a debreceni végpont között elhelyezedő magánút hány ember tulajdona? müller úrnak hány emberrel kellene egyezkednie?

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.14. 13:56:55

@444:

Ulm-Salzburg: 8
Salzburg-Bécs: A1
Bécs-Hegyeshalom: A4
Hegyeshalom-Győr (után): E60
Győr (után)-Budapest: M1
Budapest-Polgár (után): M3
Polgár (után)-Debrecen: M35

Ha feltételezzük, hogy mindegyik szakasz egy vállalkozás tulajdonában van, akkor 7 vállalkozással kell "egyezkednie": 7 vállalkozásnak kell fizetnie útdíjat. Amely "egyezkedés" a mai technológia mellett annyit jelent, hogy Müller úr eldönti, hogy a teherautója felhajtson-e a kérdéses útszakaszokra: azokon rendszám-leolvasók vannak minden felhajtónál és lehajtónál, és azok automatikusan kiszámlázzák az útdíjakat Müller úr cégének (amelyik a rendszám "tulajdonosa").

2017.10.14. 14:11:12

@neoteny:
csakhogy debrecenben lakók döntő többségének esze ágában nincs eladni az m35-ös autópálya debreceni szakaszát eladni egy idegen befektetőnek. palócz éva magyarázza, hogy az lenne a jó. bod péter szerint is. csak előbb be kell vezetni az eurót. és pogátsa zoltán szerint is. csak szociális bérmegállapodást kell kötni a munkaadókkal. a nacionalista pártok azt mondják, hogy magyar magyarországot építünk. és ők nyerik meg a választást. az első két helyre nemzeti bolsevik és nemzeti mensevik párt kerül. és a többi csak torzsalkodik. ki kivel fogjon, vagy ne fogjon össze.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.14. 14:31:50

@444:

"csakhogy debrecenben lakók döntő többségének esze ágában nincs eladni az m35-ös autópálya debreceni szakaszát eladni egy idegen befektetőnek."

Helyesen: a te népnemzetiszocialista fantáziálgatásod szerint a Debrecenben lakók döntő többségének esze ágában sincs eladni az M35-ös autópálya debreceni szakaszát befektetőknek.

"a nacionalista pártok azt mondják, hogy magyar magyarországot építünk."

Ami egy kellően nem definiált politikai lózung.

2017.10.15. 10:14:53

@neoteny:
tegnap egy nagyobb részt idősebb emberekből álló születésnapi partira voltam hivatalos. fele részben szoci, fele részben jobbos (nem jobbikos) szavazók. majdnem teljes egyetértés egyetértés van abban, hogy orbán túlkapásaiból vissza kellene venni. de abban is, hogy orbán határzárral megnyerte a választást. a tömeges bevándorlást és az iszlamizációt meg kell állítani. az ellenzék semmire kellőkből áll. erősödő pénzhatalom/amerika ellenesség. a soros kampány túlzás. orbán enyhén paranoiás, de európai mezőnyben fontos politikus. eu bürokrácia ellenesség. egyenlő távolság németektől és az oroszoktól. fiatalok elvándorlása a probléma. a rugalmasabb nyugdíjrendszer kellene. csökkentett összeggel 65 éves kor előtt is nyugdíjba lehessen vonulni. a társaságban volt néhány aktív állami középvezető, köztisztviselő. ők keményen tolják a kormány propagandát. (itt nem tudok olyan szélsőséges lenni. pedig próbálkozok.) ugyanakkor nekik se tetszik a központi pártirányítás. ők is abban látják a jövőt, hogy a önkormányzatnak nagyobb önnállóságot kellene kapnia. össze kell fogni a környező kistelepülésekkel. meg kell erősíteni a mezőgazdaságot és a háziipart. a város és a vidék egyek. le a népi urbánus vitával. azt pesten a hazátlan zsidók találták ki, hogy egymás ellen fordítsák a magyarokat. de ha a helyi izraeliták támogatják az országot, akkor éppenséggel be lehet őket fogadni. ahogyan az egyetemen az iszmaelitákat is, feltéve, hogy fizetnek. idegen kereskedőket sem kell teljesen kitiltani. de korlátozni kell a hipermarketeket. vesszen trianon. össze kell kapcsolódni kárpátaljával, partiummal és erdéllyel, felvidéki és délvidéki magyarokkal. ausztria a szomszédunk. béccsel ki kell egyezni. ugyan nincs már a régi nszk minőség. azt kellene mintának tekinteni. mert a német fiatalok nem dolgosak. tisztelet a kivételnek. na de azért a magyar fiatalok között is volna elég tehetséges. csak nincs elég lehetőség. a kárpát-medencei piacot kellene újrateremteni. kapcsolódni az alpesekhez adriához. budapestnek használni a dunát. nemzeti kereskedelmi útvonallá tenni. a tiszát magyar folyónak megtartani. duna medence központja budapest. nem használjuk ki. a libsik miatt. ők diktálnak 150 éve, államellenesek, keresztényellenesek, magyarellenesek. trianonban is benne voltak. szabadkőművesek. de a római katolikusok túlhatalmával szemben is fel kell lépni. és a nemzeti kereszténységben és az ökumenéban kiegyezni. nincsenek itt nagy viták. csak a pártok uszítják egymásnak az embereket. kevesebb pártoskodás kell. nem kell ennyi párt. a kis pártok csak a pénzre hajtanak. semmiben se különböznek a többitől. de azért valami ellenzéke maradjon orbánnak. mert az egypártrendszerhez csak nem kellene visszatérni. de már spájzban vannak az oroszok. paksi bővítés túlzott. elhamarkodott. de a zöldeket el kell kergetni. nekünk is kell változni. mert például most már mennyivel jobb a pálinka is. a bor is. tavaly két mázsa szőlő termett itt a kiskertben. még apósomtól kaptam néhány hordót. itt van a pincében. azokban a víz is borrá válik. majd küldök az ideiből. a gyerekek már nem olyanok, mint mi vagyunk. többet megengednek. mi se akartunk olyanok lenni, mint a szüleink. az unokák öt perc alatt szétszedik a házat. de hadd szedjék. persze régen a zene sokkal jobb volt. még a fiatalok is azt hallgatják inkább. herczeg bandi rendet tett a lokiban. a környékbelieket kellene csapatot építeni. és nem harmadosztályú feketékkel kereskedni. a cigányok kellenek. az a balogh is milyen ügyes gyerek volt. nem kellett volna eladni palermóba. az apja meg ül a börtönben. nem minden a pénz. de most mindent az ural. öntik a pénzt orbán. de néhány stadiont azért kellett építeni. csak nem ennyit. adóztatni kellene játékos adásvételt. mert az "embereskedelem". és azt a pénzt kell visszaforgatni az utánpótlás nevelésbe. a tao pénzből a szakképző centrumokat kellene felszerelni. mindig meg kell újulni, de a mesterek adják a tudást. jöjjenek a fiatalok. de néhány tapasztalt szakemberekre is szükség van. ágazati érdekeket képviselni. mert ugye tönkretették az iparunkat. nem engedték fejlődni. mert a zsidók csak maguknak hiteleztek. ezen kell változtatni. orbánék ugyanazt csinálják. ez a cigánykodás ami most folyik se tartható. na de azért cigányok is változtak. de nem mind. mert van, aki be akar illeszkedni. és azzal nincs semmi baj. azokat be kell fogadni. de a bűnözőket kivonni a forgalomból. orbánékat is fel lehetne lógatni. az egész pereputtyát. na de most csak őt lehet megválasztani. ez a nagy szerencséje. csapnivaló az ellenzéke. mert az szdsz "értelmisége" irányítja őket.

szóval azt tapasztaltam, hogy a szekértáborok közötti ellentét csökkent. és ezekben a szokásos szövegekben majdnem teljes egyetértés van.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.15. 10:37:29

@444:

"ezekben a szokásos szövegekben majdnem teljes egyetértés van"

Hogyne: mindenki tudja, hogy _másoknak_ mit kellene csinálniuk.

2017.10.15. 15:35:41

@neoteny:
de ez erről szól, hogy van egy fővárosi csoportosulás. amelyik úgy hívja magát, hogy a demokratikus ellenzék. és őket kellene leváltani. mert a probléma, hogy legalább egy évszázada próbálnak diktálni. és ez az évtized arról szól, hogy ők szakítanak a többségi magyarokokkal, és a többségi magyarok is szakítanak velük. ez a társaság az elmúlt évben már emberiségnek akarta megszabni, hogy mit tegyenek. és csak a németek követik soros tervet. kövessék. egyetértés van abban, hogy a német társadalom nagyrészt istentelenné és önhitté vált tisztelet a kivételnek. ezért nyugatról a régi nszk a mintaadó.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.15. 16:03:52

@444:

"de ez erről szól"

És ezért nem jutnak sehová.

2017.10.15. 18:43:23

@neoteny:
jelenleg a cél nem a polgárosodás, hanem a többségi magyarokkal szemben álló "liberális" "demokratikus" ellenzék leváltása. kiszavazni őket a parlamentből.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.15. 18:49:23

@444:

Azt írtad, hogy "de ez erről szól": "ezekben a szokásos szövegekben majdnem teljes egyetértés van". Ezek "a szokásos szövegek" pedig nem "a többségi magyarokkal szemben álló "liberális" "demokratikus" ellenzék leváltása"-ról szólnak, hanem egy vágylistáról, amelynek szinte minden eleme arról szól, hogy _másoknak_ mit kellene csinálniuk.

2017.10.15. 20:17:43

@neoteny:
szite minden eleme arról szól, hogy a közösségnek mit kellene tennie.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.15. 20:45:48

@444:

Igen, szinte minden eleme arról szól, hogy _másoknak_ mit kellene tenniük.
süti beállítások módosítása