1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2017.10.03. 16:57 HaFr

Az Orbán-kormányzás lehetséges forgatókönyve 2030-ig

Képtalálat a következőre: „german states”

Nem látom az ellenzéki pártok körében a rezsimváltás megvalósítható forgatókönyvét se stratégia, se narratíva szintjén. Az utóbbiban a Fidesznek -- a nemzeti populizmusnak -- a blogon többször és több rétegben elemzett okok miatt nincs vetélytársa, ami önmagában is elég ahhoz, hogy agyon vágjon bármilyen ellenzéki stratégiát -- már ha ilyenek lennének. (A létezők az ellenzéki voksok újraosztására, nem a Fidesz legyőzésére irányulnak.)

Nem elhamarkodott tehát felvetni a kérdést, hogyan nézne ki az Orbán-kormányzás 2030-ig, amelynek nagyszerűségét a miniszterelnök már meg is előlegezte. Először is, szerintem Orbán nem akar kilépni és nem akarja, hogy az országot kiléptessék az EU-ból, aminek nemcsak anyagi, hanem az EU-ra vonatkozó víziójában rejlő okai is vannak. Orbán távlatokban gondolkodik, jelen esetben az EU-ról. Nem kilépni akar, hanem még nagyobb hatalmat.

Ez azt is jelenti egyúttal, hogy nem olyan biztos, hogy nemzetállamokban gondolkodik -- legalábbis a Nyugatra vonatkozóan nem. Most dicséretes önmérséklettel nyilvánította spanyol belügynek a katalóniai kérdést, de véleményem szerint csak azért, mert még nem érett meg a helyzet Észak-Erdély és Székelyföld, Vajdaság és Kárpátalja ügyének napirendre vételére. Ki mondhatja biztosra, hogy Nagy-Britannia, Belgium vagy Németország 10 év múlva egységes állam marad, és Magyarország éppenséggel nem válik középhatalommá a többiek felaprózódása miatt? Egy ilyen EU nem okvetlenül lehet Orbán ellenére, ha közben a Kárpát-medencében megerősödik a magyar befolyás, és az EU tagállami nemcsak aprózódni kezdenek, hanem az aprózódás fájdalmas és -- a migráns lakosságot is aktivizálóan -- konfliktusos lesz. Ilyen körülmények között Magyarország már jó előre biztos szigetnek tűnik a viharos tengeren.

A dolgok most legalábbis nyitottabbak, minthogy bármire azt mondhassuk, biztosan lesz vagy biztosan nem lesz. Európának van jelentése Orbán számára -- amiről ez a poszt evidensen az etnikumok Európáját -- tehát a nemzetállami modernizációt megelőző kontinenst -- juttathatja eszünkbe egy birodalmon belül, inkább a XIX. század elejét, mint a XX. századét. A gazdasági és technológiai változások -- amiket nem tudok bevonni ebbe a rövid posztba -- nem okvetlenül szólnak a jelzett lehetőségek ellen, kivéve -- és ez lehet a gondja egy nacionalista vezetőnek --, hogy a felaprózódott politikai térkép csak az EU bizonyos funkcióinak föderális erejű megerősítésével tudja ellensúlyozni a multik befolyását a társadalmak szervezésében. De ha a föderális funkciók működtetése nem a mai struktúrában történik, akkor ennek is meg lehet a vonzereje.

A választásokról még egy szó: az ellenzék 2030-ig terjedő víziójáról semmit nem lehet tudni. Egyik pártjának se lehet tudni a 2022-ig terjedő víziójáról sem -- ami alatt nem a programolvasók beavatott táborát, hanem a tágabb választóközönséget értem. Orbánnal kapcsolatban találgatni lehet csak, de az ellenzékkel kapcsolatban még ennyit sem.

88 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr7812924893

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.10.03. 17:06:57

Jó az ötleted: a liberális Németországot ideje lenne felbontani kisebb, ártalmatlan államocskákra.

Khonsu 2017.10.03. 19:57:59

Lehetséges, de ha ez a terv, akkor elszámolta magát.

Khonsu 2017.10.03. 20:55:11

@Khonsu:

Egészen pontosan ott számolta el magát, hogy ha ez a felaprózódás meg is történne, és esetleg a föderalizmus is etnikai alapon jönne létre, legkésőbb azon a ponton borulna a terve, ahol ennek a föderális Európának ellensúlyoznia kellene a multik befolyását a társadalomszervezésben.

Ez a föderalizmus ugyanis csak az EU-ra terjedne ki, miközben a multik ezen tevékenységükkel minimum az egész Észak-atlanti, de inkább még egy annál is nagyobb térséget fednek le. Többségük "erőközpontja" ráadásul Európán kívülre esik. Ezért még egy föderális EU is alulmarad ebben a harcban, így ha létre is jön, valószínűleg csak egy átmeneti forma lesz a multik végső győzelme előtt.

És akkor még nem is említve azokat a tényezőket, melyek szintén erősen ebbe az irányba billentik a mérleget, a mesterséges intelligenciától kezdve az óriási adatbázisokon és tömegmanipulációs potenciálon át az elektronikus kormányzati rendszerekig, stb.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.10.03. 21:00:56

@Khonsu: nyilván -- ahog ezt implikáltam -- majdan a multik korlátozásának (ideértve a robotok adóztatását stb) kiötölnék valamilyen módját, amelyek egy része már most is alakul

Khonsu 2017.10.03. 21:16:24

@HaFr:

Nyilván törekedni fognak rá. Nem szóltam :)

abdul hackeem 2017.10.03. 21:47:00

Kicsinek tűnik nekem az a térkép.
Mindeközben az orosz mackó esti mesét mond az oszd meg és uralkodj okos elméletéről, amit ámulva hallgatnak a robotjaik mellől az eltunyult EU polgárok. Itt a vége, fuss el véle.

BobAlice 2017.10.04. 11:16:30

Addigra az oroszok világháborút robbantanak ki és Orbán lesz ebben Putyin csatlósa, ismételve a történelmet.

laci_52 2017.10.04. 11:23:12

Nem kell előrenézni '30-ig, mert '22-ben Orbán csúfosan megbukik, addigra elfogy körülötte a levegő és az oligarchák harcai szétzilálják a Fideszt.

screpes 2017.10.04. 11:59:07

@laci_52:
újabb oligarchák nem lesznek, mert már nem tudnak továbbiak felnőni..
A meglévők köözül pedig ki csapna össze kivel?
Mészáros Csányival?

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.04. 12:04:01

@screpes:

"újabb oligarchák nem lesznek, mert már nem tudnak továbbiak felnőni."

Orbán Viktornak négy lánya van.

screpes 2017.10.04. 12:13:00

@neoteny:
igazad van, családi veszekedés is van a világon.
Az lesz tehát az oligarchák harca? A vejek, és sógorok veszekednek az "örökségen?" ?

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.04. 12:16:13

@screpes:

Én arra gondoltam, hogy van még lehetőség újabb oligarchák felnövésére.

Az oligarchák harcát laci_52 vizionálta.

2017.10.04. 12:52:16

szerintem a pénzügyi, vagyoni befolyás nem fog 2030-ig csökkenni a világban és Orb. (és oligarchátusa) akármilyen "szorgalmas", akárhogy is igyekszik, lemaradása ezen a téren behozhatatlannak tűnik, ellenlábasainak száma meg csak gyarapodni fog.
a saját belpolitikája, vagy inkább retorikája által keltett honi illúziók kezelése sem fogja egyszerűsíteni a dolgát.
pl. leghamarabb 2020-ban lesz egy kis trianon centenárium, na akkor most mindent vissza, vagy várunk még egy kicsit? mekkora legyen a felhajtás?
ugyanakkor eucharisztikus kongresszus; no akkor most jóban vagyunk a pápával, v egy debil libsi migráncs simogató. mit tegyünk?(hátha addig valami mocsok iszlám terrorista elteszi láb alól(csak van a mi árpinknak valami ismeretsége akinek van valami ismerőse, akinek van kapcsolata iraqban, vagy egyebütt iszlámiában. . .) rossz vagyok, mert árad a rossz G*CI minden megnyilvánulásából. hát lehet ettől valaki jó? :D)

Mr. Waszabi 2017.10.04. 13:11:15

Hehe, ha Orbán marad még 2 etapra, akkor 2030-ban már nem lesz mit kormányozni itt :)

Ad Dio 2017.10.04. 14:03:47

Nem szólok hozzá. Kérlek HaFr értékeld az önuralmamat :-D...

laci_52 2017.10.04. 14:45:24

@screpes: Pontosítok: az egyes oligarchák holdudvarába tartozó fideszes politikusok fognak összecsapni és verik szét a pártjukat.

Terézágyú 2017.10.04. 15:08:44

"Ki mondhatja biztosra, hogy Nagy-Britannia, Belgium vagy Németország 10 év múlva egységes állam marad, és Magyarország éppenséggel nem válik középhatalommá a többiek felaprózódása miatt?"

1. Még egy fél Nagy-Britannia is erősebb (gazdaságilag/politikailag mint Magyarország. Ugyanez érvényes pl. egy önálló Bajorországra is. Belgium meg most is kisebb területileg mint mi, mégsem "gyenge" ország...

"Egy ilyen EU nem okvetlenül lehet Orbán ellenére, ha közben a Kárpát-medencében megerősödik a magyar befolyás"

Miért erősödne meg? A szlovákok/románok/szerbek/horvátok annyira örülnének egy "erős" Magyarországhoz (bármit is jelentsen az erősség - gazdaságilag [ugyan már :)]...)

"Ilyen körülmények között Magyarország már jó előre biztos szigetnek tűnik a viharos tengeren."

Várj csak, ilyen má vót pár évtizede, hogy ez ország "biztos sziget" vót a háborúban - egy darabig, aztán pofára estünk, mint "utolsó csatlós"... Meg vótunk mi a "legvidámabb barakk" is... hát ez se tartott sokáig... A gazdasági reformok terén is mennyivel előrébb jártunk 1990-ben a többi volt szoci-ország közt... aztán ez se tartott sokáig...

Lavinia Pinkerton 2017.10.04. 15:26:38

@HaFr: 2030-ig Putyin lerohan minket, mint a Krím félszigetet,
a falvak virággal és szüzekkel üdvözlik és mi leszünk Ázsia előretolt bástyája Európában...
amit Orbán mindig szeretett volna.
Ismét bevezetik a katonáskodást és az orosztanulást,
mert a magyar ember pettyes seggű ázsiai rokonaihoz húz és nem európai.
Persze csak akkor, ha Orbán megéri a 2030-at.

screpes 2017.10.04. 15:35:32

@neoteny: csakhogy ebben a hazai rendszerben ki lenne a rivális?
Két maffia ugyebár nincsen...
Olyat még nem láttam, hogy a strómanok csapnak össze.
Bár Mészáros agyában kódolva van valami ilyesmi, mert komolyan hiszi, hogy jobb Zuckerbergnél.
És ahogy Simicska, egyszercsak ő is úgy gondolhatja, hogy inkább övé ez a sok sok érdem..Orbán "ott se volt".
Tudod ez az örök konfliktus, fotós, és modellje közt: Az egyik szép, viszont a másik fotóz.

screpes 2017.10.04. 15:36:36

@laci_52:
Igen, ez mindjárt jobban hangzik..
(ironikus fejet képzelj ide)...

Medgar 2017.10.04. 15:38:31

@Lavinia Pinkerton: Erős neked az anyag amit szívsz..

chrisred 2017.10.04. 15:56:17

@Terézágyú: Ez a valószínűbb forgatókönyv. Mint a fociban, amikor Szovjetunió és Jugoszlávia felbomlott, hirtelen előkerült egy csomó válogatott, akiknek a többsége erősebb lett, mint a miénk. A skótok az olajukkal kapásból kenterbe vernének minket gazdaságilag, hiába vannak feleannyian.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.04. 16:30:11

@screpes:

"ebben a hazai rendszerben ki lenne a rivális?"

Ki lett Spéder Zoltán riválisa?

nyerafidesz 2017.10.04. 16:30:32

A mai ellenzék eltűnik a süllyesztőben, mert intellektuálisan alkalmatlan még arra is, hogy egy tehéncsordát elvezessen. Közben az új generáció összefogva az európai fiatalokkal totális forradalmat robbant ki, melynek áldozatul esik a teljes akkori politikai elit és a multik világa. A multik bukásában nem vagyok biztos. A forradalomban igen. Rendszerszintű változások jönnek.

Terézágyú 2017.10.04. 16:49:47

@chrisred:
"Mint a fociban, amikor Szovjetunió és Jugoszlávia felbomlott, hirtelen előkerült egy csomó válogatott, akiknek a többsége erősebb lett, mint a miénk."

:)))

2017.10.04. 16:53:24

@Terézágyú:
azért te komoly magyarellenes vagy. még egy tized anglia is jobb, mint magyarország. oké. de ez esetben miért nem mész angliába? ha egyszer ott a jó és itt a rossz, akkor oda kell menni. és most lényegében ennyi a cél, hogy akinek nem tetszenek a többségi magyarok azok menjenek.

Terézágyú 2017.10.04. 16:59:54

@444:
"azért te komoly magyarellenes vagy."

te meg hülye.

"még egy tized anglia is jobb, mint magyarország."

és olvasni, szöveget értelmezni se tudsz.

screpes 2017.10.04. 17:00:25

@neoteny:
nem tudom..
Te gondolsz valakire?
Mindig kérdéses, hogy a kapcsolatrendszert, a pénzt, vagy szerepet örökli e meg valaki.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.04. 17:03:17

@screpes:

Mindenesetre valaki(k) lett(ek) Spéder riválisa(i): létezik rendszeren belüli rivalizálás.

2017.10.04. 17:05:40

@Sándor Tury:
legfeljebb a média és mobilszolgáltató multik és gyártók, tartalomszolgáltatók közösen csináltatnak majd nekik valami retkes-véres forradalom appot (saját intellektuális legjavukkal), amit egész nap nyomogathatnak(fejenként mindenkinek 9 élete lehet, kivéve a vezető politikusok és multibárók, akinek csak egy, de az örökké tart) és este a fő tv-k, mint a bbc, fox-news fognak beszámolni a forradalom aktuális helyzetéről.

pénzdíjas lesz és nyerni is lehet pénzt benne, de kimaradni nem lehet belőle.
akinek nem marad élete az bukja a mobilját, mehet hajléktalannak és várja a közmunka. meg a közkonyha.

és ez még milyen jó. meg humánus.

én most vhogy így képzelem a jövő forradalmát :D

nnnnnnnn 2017.10.04. 17:15:49

Hágrid néha még mindig tud értelmes posztokat írni.

szerintem még amire számítani lehet, hogy nagyon sok külföldi fog hozzánk települni nyugatról, akiknek elege lesz az iszlám elnyomásból, ezzel együtt pénz, tőke, és komolyabb cégek is, akiknek nem a kulimunkás munkaerő hiányzik. meg lehet nézni az adriát, a balatont, fullon tele van olyan turistákkal akik nem akarnak terrortámadástól rettegni nyaralás közben. szerintem a fidesz kormánnyal az ország kilátásai hosszú távon nagyon jók. de az biztos, hogy jobbak mint amilyet bármelyik másik jelenlegi párttal el tudok képzelni. a középosztály, a családtámogatás hosszú távú pozitív hatásairól már nem is szólva. 1-2 évtizeden belül az eliszlámosodott németország, franciaország, anglia, svédország, stb már nem kívánatos országok lesznek a békeszerető fehérembernek.

sas70 2017.10.04. 17:18:14

Orbán-kormányzás? A gyűlölet kormány telemarketingje!
Kádárt is emlegetik még, de lassan őt is elfelejtik. Persze vannak durvább verziók is.
Egyszer ennek is vége lesz.
Kegyelmi időszak volt, gazdasági fellendüléssel, Eu-s csilliárdokkal, negatív kamattal. Mint a buli után, a másnapos ébredés.
Csak mi úgy vagyunk, mint a skót:

Hazamegy a skót. Megeszik egy szelet zsíros-kenyeret, megiszik egy ásványvizet, kiveri a farkát egy pornóújságra, aztán fejbe vágja magát az ásványvizes üveggel.
Másnap zúgó fejjel felébred:
-Húúúú micsoda éjszaka volt. Kaja, pia, nő, kábítószer!

nnnnnnnn 2017.10.04. 17:24:32

@sas70: ugyan mitől lenne vége? ti már 2010 után 1 évvel is a véget vizionáltátok minden nap minden héten, oszt mégse lett vége semminek már lassan 8 éve. azóta minden mutató csak javult. 2018-ban meg szintén nem lesz vége, mert fölényesen győz a fidesz.

2017.10.04. 17:32:38

@Sándor Tury:
az államok határai sem egyértelműek. meddig tart a magyar államiság? attól függ, hogy honnan nézzük. szentgotthárdről nézve a magyar államiságnak része grác. mert arrafelé is elég sok magyar él. miért ne járhatna oda volánbusz. alpokaljáról nézve osztrák-magyar államiságot el lehet elképzelni. a tiszántúlról nézve a nagy-magyar államiságnak része a partium. nagykárolyba jár a máv. sanyi a kútfúró haverom szerint persze nagykároly visszacsatolásával vigyázni kell, mert egyes helyeken olyan szegénység van, hogy horrorfilmet lehetne forgatni. sanyi "országos" haverja dmitro. aki a kárpátaljai irreguláris haderő része. nem mellékesen magyar és európai állampolgár. kárpátalja könnyen lehet a magyar államiságnak része. és egyébként az ukrán államiságnak is. van közös térség. és annak a határai még éppen egyértelműek. de a nagyobb tartományok esetén már kérdéses. meddig tart erdély. része a partium, vagy nem része. a partium önálló tartomány. része a bánát vagy nem része.

meddig tart hispánia? sanyi haverom szerint 'ispánia. tanulta a népfőiskolán. az attila kapitányai adták helyőrségeket. barcelona a barcaság erőit ugyanazok a katonanemzetek adták legalábbis a népfőiskola szerint. ad absurdum a baracaság és barcelona is összekapcsolódhatnak.

katalán fiatalok szétverték spanyolországot. őket a spanyol rendőrök. de ezzel még nem írtak történelmet. önmagában ezzel nincsenek előrébb. barcelona mellett ott a seat központja. a seat a volkswagen csoport tagja. azt is szétverhetik. a multiknak és a németeknek annyira nem jó, hogy szétesik európa. mert ezeknek az országrészeknek a kulturális autonómián túl gazdasági szuverenitást kell célozniuk ahhoz, hogy működni tudjanak. ehhez viszont a helyi társadalmaknak kell nagyobb szabadságot adni. ennek következtében a globális vállalatok könnyen visszaszorulhatnak.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.04. 17:40:47

@444:

"meddig tart a magyar államiság?"

Ameddig a magyar állam szed adót. Graz-ban nem szed a magyar állam adót; ott az osztrák állam szed adót. Nem lehet eltéveszteni.

2017.10.04. 17:41:05

@sas70:
a kormány és az ellenzék is gyűlöletkampányt folytat. propaganda és ellenpropaganda nélkül nem létezne. nincs diktatúra. kétirányú kommunikáció van. és mindkét tábor megpróbál kizárólagosságot szerezni. a "libsik" és a "nácik" is. ahhoz, hogy viszonylag normális közélet legyen valamelyiknek el kell buknia. vagy legalábbis az underground világába kellene visszatérnie. az ortodox liberálisoknak ott a helyük. a fasiszták mérséklődnek. orbán eddig legalábbis ügyesen taktikázott. a szocikat egymás ellen fordítva a választás fő esélyese. az ellenzéki pártok nem tudnak alternatívát mutatni.

Éhbérkommentelő 2017.10.04. 17:41:06

"az ellenzék 2030-ig terjedő víziójáról semmit nem lehet tudni. "

Ez jó vicc volt! Főleg hogy a 2018-ig terjedőről se tudunk semmit

A best case scenario így hangozhat: egy parlamanti szék és más semmi

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.04. 17:49:47

@444:

"ahhoz, hogy viszonylag normális közélet legyen valamelyiknek el kell buknia."

Helyesen: ahhoz, hogy olyan közélet legyen amit te és a kocsma népe viszonylag normálisnak gondol, valamelyiknek el kell buknia.

chrisred 2017.10.04. 18:09:45

@nnnnnnnn: Azért ne nagyon számold bele a 2020 utáni uniós támogatásokat a slepp feltőkésítésébe. Onnantól az már a költségvetésből és Paks2 féle hitelekből történik majd.

2017.10.04. 18:10:08

@neoteny:
nekem van olyan ismerősöm, aki időszakosan jár ki dolgozni. és fizet havi 7,000 forint körüli összeget a nav számlájára, mert azzal magyar társadalombiztosítása is van. de ha elkölti a bérét grácban, akkor bécsbe utalják az áfát.

burgenland hagyományosan az osztrák-magyar államiság része. sopron, kismárton, nagymárton közös (megyei jogú) közigazgatást kapnak. vagy szombathely valamint alsó- és felsőőr. és ezek közintézményei a helyi adóból elműködnek. kincstári juttatást kapnának bécsből, mert onnen nézve megéri támogatni a német intézményeket. és a magyar állampolgárok fizetnek valamennyit magyarországnak azért, hogy tagjai legyenek a magyar közintézményi hálózatnak.

kelet-ausztriában és nyugat-magyarországon érdeke az, hogy alpesek és a káprát-medence összekapcsolódjanak. ti. ez esetben ők a centrum. ez lehet egy támogatandó cél. ennek az intézményes kereteit kell megteremteni. ez nem ortodox nacionalizmus.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.04. 18:15:17

@444:

"de ha elkölti a bérét grácban, akkor bécsbe utalják az áfát."

Erről van szó: a magyar államiság nem tart Graz-ig.

Barkalot 2017.10.04. 18:17:54

Remélem addigra földobja a pacskert. Isten ments, hogy addig itt szítsa a viszályt, keverje a szart.

2017.10.04. 18:27:24

@neoteny:
egy nyugat-magyarországi érdeke az osztrák-magyar államiság megteremtése. és ettől még maradhat a magyar nemzet tagja. csak épp összekapcsolja a kárpát-medencét az alpesekkel. ez bécsből nézve az osztrák császári birodalom, pestről nézve a magyar királyi uradalmi rendszer kiterjesztése. mert ezzel létrejön sopron vármegye (komitat ödenburg / comitatus soproniensis):
upload.wikimedia.org/wikipedia/hu/1/11/Sopron_megye_1811.jpg

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.04. 18:30:51

@444:

"meddig tart a magyar államiság?"

Ameddig a magyar állam szed adót. Graz-ban nem szed a magyar állam adót; ott az osztrák állam szed adót. Nem lehet eltéveszteni.

2017.10.04. 18:50:12

@neoteny:
az államok határai a nacionalizmus következtében folyamatosan megkérdőjeleződnek. nyugat és kelet-európában is. és közép-európában is. magyarországon a közvélekedés az, hogy vesszen trianon. a szocik és a libsik mondják azt, hogy ne vesszen. de azok ha bekerülnek a parlamentbe, akkor se le lesznek túl sokan. a nacionalizmus és a tradicionalizmus erősödik.

morph on deer 2017.10.04. 19:03:12

@Medgar:
“Erős neked az anyag amit szívsz..”

Ja! Méghogy szüzek..!

morph on deer 2017.10.04. 19:06:21

@444:
“ezzel létrejön sopron vármegye”

Ne idegesíts, még a Csanáddal sem sikerült megbarátkoznom!
Ha így megy tovább, már megint nem találok haza!

nemecsekerno_007 2017.10.04. 19:26:08

@neoteny: "Ameddig a magyar állam szed adót..."

...és akkor az állampolgárság is addig tart? :)

2017.10.04. 19:28:02

@morph on deer:
az a cél, hogy ha nem értesz egyet a fidesz nemzetpolitikájával, akkor ne találj haza.

DR. Smit Pal 2017.10.04. 19:28:49

"Az Orbán-kormányzás lehetséges forgatókönyve 2030-ig"

2050-ig is lehetett volna irni, mert addig biztos marad az Orban.

Janossz 2017.10.04. 19:40:29

"...de véleményem szerint csak azért, mert még nem érett meg a helyzet Észak-Erdély és Székelyföld, Vajdaság és Kárpátalja ügyének napirendre vételére."

Ez vicc, az etnikai viszonyok változása kizárja.
Székelyföldi autonómia lehet, a többi ki van csukva.

appenin 2017.10.04. 19:53:34

400 év lemaradást nem lehet behozni. A magyar pozíció kódolva van a kelet-Európai genetikai állományban. Ez a gátlástalan, hatalom mániás, paranoiás őrült azért zseni, mert ezt felfedezte és kihasználja.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.04. 20:01:24

@444:

"meddig tart a magyar államiság?"

Ameddig a magyar állam szed adót. Graz-ban nem szed a magyar állam adót; ott az osztrák állam szed adót. Nem lehet eltéveszteni.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.04. 20:04:57

@nemecsekerno_007:

"és akkor az állampolgárság is addig tart?"

Az állampolgárság addig tart, amíg nem alulról szagolja az állampolgár Ibolyát.

Brix 2017.10.04. 20:08:09

Pàratlan történelmi esélyt kapott Közép- Európa , hiszen ha sikerül ezeknek az orszàgoknak hermetikusan elzàri magukat a kontinenst pusztító métely, az illegàlis migràció elől, akkor soha nem làtott aranykor köszönt be. Orbàn jól érzi, hogy a legnagyobb értékünk az egykultúràjú, egységes, európai tàrsadalom- amit mindenàron meg kell őrizzünk. A biztonsàg és a stabilitàs a legnagyobb érték, amikor lassan anarchiàba süllyednek a nyugat-európai àllamok. A zemberek meg újra fogjàk vàlasztani Orbànt, mert a többség retteg a liberàlis anarchiàtól...Németorszàggal viszont kezdeni kell valamit, mert tönkreteszi sokadjàra Európàt...Nem kérdés, hogy Merkelnek mennie kell...

2017.10.04. 20:18:35

@Janossz:
éppen a székelyföldi autonómiát nehéz elérni. erdély szövetségi állammá alakítása, és azon belül a nemzetiségek kistérségi autonómiája már valamivel könnyebben kivihető. exklávét hanem egy exklávét és ahhoz kapcsolódó hálózatot jelent. a határmenti többségi magyar területeket már régen vissza kellett volna csatolni. béccsel, vagy ha ez nem megy, akkor moszkvával. és utóbbi esetben ausztria a semlegességét kalapjára tűzheti.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.04. 20:37:30

@Brix:

1941 április 12.

A népek feltámadásának útján
írta: dr. Kapor Elemér

Döng, döng, döng a történelem s valahonnan a fegyverek páncéljai mögül sugárzó homlokkal kél az új igazság, letiporva a régi, hazug igazságok romjait. Elpusztul egy régi világ, mert bűneiben hordta a pusztulást s megszületik az új világ, mert meg kell születnie az elnyomottak irtózatos erejéből, az öntudat, az egyenlő emberség, a becsület és jellem örökké érvényes követelményei szerint.

Példa az, kis részletben világító példa, hogy a magyar haderő dél felé is széttörte a rabság láncait s a nemzeti igazság útján tovább dübörgött a magyar baka lépése. Elment a magyar nép azért, ami az övé. Így mennek az erős népek azért, ami az övék: a közös emberi javak becsületes elosztásáért, a dolgozó nemzetek életének jogaiért, a a nemzeti becsület egyenlőségéért, a jobb életért, tisztább levegőért, a munka elismertetéséért s mindannak a meggyöngült etikai valóságnak újra igazolásáért, ami kell és kellett e győzelmes küzdelemhez : tiszta hit, egyenesség, bátorság, emberség.

Anglia és Németország két egyetemes képlet, amibe az utolsó évszázadok politikai és gazdasági történetén keresztül úgyszólván az egész értelmes világ, a nyugati civilizáció világa beletartozik. Amerikában a két képletet úgy hívják, hogy demokrácia, és nácizmus, a gazdasági törvényekben úgy, hogy pénz és munka, a dolgozók milliói úgy hívják, hogy esztelen gazdagság és méltatlan szegénység, az elvont gondolkodók pedig úgy, hogy ellentétek, amelyek a bennük lévő törvényszerűség szerint kiegyenlítődést keresnek.

Nem véletlen, hogy a népek szabadságharcát Németország indította meg s az sem véletlen, hogy Angliába kapaszkodik minden gondolat, amely a régi világ politikai, vagy gazdasági rendjéhez tapadt. A történelem ma nemcsak azért gyorsabb, mert eseményei sebesebb ütemben kergetik egymást, hanem azért is, mert a szokásos emberöltő ideje helyett közel ugrottak a történelmi távlatok a nagy összefüggések és szabályok felismeréséhez. Ez a felismerés pedig azt mondja, hogy Németország hozta az új törvényeket, amelyek az emberi együttélés kielégítő rendezésére leginkább alkalmasak s hozta a törvényekhez a szervezés roppant tehetségét, népiségének öntudatát és belső fegyelmét. A törvény alkalmazásának sikere bizonyítja a törvény helyes vagy helytelen voltát. Az új közösségi Rend igazságának bizonyítéka az a hallatlan, méreteiben, távlataiban példátlan erőkifejtés, azok a sikerek, amelyeket az új Rend szerint élő emberi közösség elért és el fog érni.

A régi világ, a liberális szabadkufárkodás, az anyagi érvényesülés minden eszközzel való megteremtése, az állami segélyekkel hizlalt munkanélküliek világa: Anglia, egyre kétségbeesettebben vergődik s arcátlan rádióhumorral és gyámkodásokkal próbálja önmagában és világbirodalmi végtagjaiban a lelket tartani. Küzdelmeinek útját mindenre képes titkos szolgálatok, beugratott és faképnél hagyott kis népek s a fegyveres terror felséguralma alá igázott országok szabadságvágyának sötét morajlása kíséri. A pénz nemcsak tényleges megosztó emberségéből vetkőztette ki a régi világ hörgő bajnokát, hanem erkölcsi értékrendi ítéleteiben is súlyosan megtévesztette. Anglia elképzelte, hogy egy nyolcvan — százmilliós népet el lehet ütni attól a becsületes osztozkodástól, amely a világ javai fölött az isteni elrendelés alapján minden népet megilleti nagysága, ereje, képességei szerint. Anglia azt hitte, hogy ezt az állapotot állandósítani lehet. Ez a súlyos tévedés a német népből kemény, kiéhezetten erős, minden próbával szembenéző egységes tömböt kovácsolt, azzal pedig, hogy a világ kereskedelméből kizárta Németországot, kényszerítette az arany alapról való letérésre és olyan gazdasági rend felépítésére, ahol a szegény emberek egyetlen kincse: a munka s a vele való termelés a gazdálkodás alapja. Paradoxonnak hangzik, de a legmélyebben igazság, hogy Anglia tette szívóssá, naggyá, küzdőképessé Németországot s merevségével, makacsságával ő teremtette meg az új világrendet, amely szükségszerűen úgy veti le őt első dolgaként, ahogy az erős hajtás szétfeszíti és megsemmisíti a rügyet záró levelek páncélzatát.

A szó most az eseményeké. A gondolkodó csak egy-egy pillanatra állhat meg a kiderített törvényszerűségeknél, de ezek a pillanatok szükségesek ahoz, hogy a köz tiszta öntudatát alakítsák s kikotorják a nemzetek hitének eliszaposodott forrásait a nemzeti lét értelmét, a népek boldogabb jövőjét illetően.

A harc áll, a népek gyors páncélosok és repülőgépek szárnyán menetelnek a felszabadulás útján s a gondolatnak, mely kevés boldog és sok leigázott helyett, a közösség boldogságát, mindenki és minden nép egyenlő életlehetőségét akarja kivívni, győznie kell, mert erkölcsi igazsága megrendíthetetlen s belső ereje legyőzhetetlen. Holnap talán, vagy holnapután, vérben és füstben, a fellforrt világszellem szörnyű tisztitó küzdelmei között megszületik az új rend, az emberek és testvérek rendje s egy új aranykor olajágát hozza majd a béke szelíd madara.

2017.10.04. 20:44:41

@neoteny:
az államiság addig tart ameddig az állam adót szed, illetve amíg közösségi jelleggel szolgáltat. orbán bácskában topolyán focisulit épít, akkor a magyar államiságot részlegesen kiterjeszti. és ezt legitimálja a magyar választók (relatív) többsége.

ezt az ex-lex állapotot kettős közigazgatás és szövetségi államrend képes feloldalni. megállapodik a vajdasági-szerb kormányzóval, illetve a belgrádi kormánnyal hogy a topolyai focisulit tartsa fent bácska-bačka megye. és aki ott magyar az a magyar, aki szerb az a szerb nemzeti válogatottba kerülhet. a kettős állampolgár választhat. a focisulit tartsák fent a bácskaiak. a magyar oldalról bácsalmás. annak a térségnek még része a "bácska gyöngye" jánkovács (jánoshalma) a renner művekkel.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.04. 20:46:43

@444:

1942 január 26.

Magyarország helye az új Európában

A világ vajúdik, új Európa születik. Botor vakság tagadhatja ezt csupán. Amint Bárdossy László miniszterelnök mondotta Kolozsvárott, a világnak ezzel a szemeink előtt folyó vajúdásával dől el a mi sorsunk is. Eldől pedig olyanformán, hogy el kell foglalnunk az új Európában a számunkra történelmi múltunknak megfelelően kiérdemelt helyet és fel kell készülnünk a jövendőre, hogy betölthessük azt a szerepet, amelynek betöltésére hivatottak vagyunk. Minden bizonnyal ott kell állanunk továbbra is Európa keleti kapujánál, mint az igazi kereszténység és a magasabbrendü kultúra őrének.

Akaratunkon és hivatottságunk öntudatán kivül azonban szükségünk van arra is, hogy a nekünk szánt feladatok megoldására mindenképpen felvértezettek legyünk. Mindenekelőtt tehát nemzeti szuverénitásunk sértetlenségére van szükségünk, mert a történelem tanúbizonysága szerint mindenkor ez volt annak az erőnek forrása, amely minket Európa keresztény kultúrájának keleti védőbástyájává avatott. Ezeréves múltunk igazolja államalkotó képességünket, hiszen olyan földön vert erős gyökeret nemzetünk fája, ahonnan a viharok szele a mi honfoglalásunk előtt sok hatalmasnak hitt népet söpört el nyomtalanul.

Ezen a földön csak a magyar bizonyulhat vész és viharállónak. Pedig szüntelenül vérzett, borzalmas megpróbáltatásokat állott ki. És a költő mégis büszkén állapította meg, hogy „megfogyva bár, de törve nem — él a nemzet e hazán.“ Bele tudtunk illeszkedni Európa kultúrájának légkörébe anélkül, hogy feladtuk volna magyarságunkat. Keresztények lettünk, részesei és hirdetői a latin kultúrának és ez a tény nem gyengített, hanem erősített minket. Legerősebbek, Európa legbiztosabb védőbástyája pedig akkor voltunk, amikor önálló, független állami életet éltünk, amikor az Árpádok ültek trónon, majd amikor Nagy Lajos szelleme, vagy Mátyás fekete serege tette tiszteltté és fényessé a mindig becsülettel forgatott magyar kardot.

Fogékonyak maradtunk mindenkor a haladó korszellemmel szemben. Jogalkotásunkban európai színvonalra emelkedtünk, de magyarok maradtunk. Alkotmányunk legősibb a kontinensen, az emberi szabadságjogok, az igazi nemzeti humanizmus nálunk diadalmaskodtak, sok más kultúrnemzetet megelőzve — de magyar formában.

Büszkén mondhatjuk, hogyha a régi Európának szüksége volt a független, erős magyar államra, akkor az új Európának fokozottan szüksége lesz rá. Éspedig az abszolút független és minél izmosabb Magyarországra, mint keleti bástyára. Mert Kelet felől most is fenyegeti Európát veszedelem. Ezen a keleten most is van demarkációs vonal, amelyen túl más a kultúra, más az uralkodó planéta. Az új Európának éppen úgy szüksége lesz a mi erőnkre és keresztény kultúránkra, mint amennyire szüksége volt a múltban.

Hatalmas barátaink és küzdelemben társaink jól tudják ezt és cselekedetekkel bizonyították be már nem egyszer, hogy tudnak kellően értékelni minket. Kell tehát, hogy mi is öntudatosan értékelni tudjuk saját magunkat. Kell, hogy felkészüljünk a jövendőre, amely semmi esetre sem fog jelenteni számunkra boldog tétlenséget és a tőkésnek azt a nyugalmát, amellyel biztosan befektetett tőkéjének kamatait élvezi. Nekünk verejtékkel kell dolgozni a béke idején is. Nemzeti munkára, építő munkára, egységes munkára és hivatott vezetőkre van szükségünk. Nem rendbontókra, nem álomlovagokra, nem külföldi életformák szolgai utánzóira és importőrjeire, hanem a magyar életforma, a nemzeti lét és jelleg hűséges őrzőire, nagy elődök méltó utódaira. Férfiakra, akik karddal is tudják védeni az alkotó nemzeti munka békéjét és azon az úton vezetnek, amely ezer esztendőn át az egyetlen igaz és helyes útnak bizonyult.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.04. 20:48:08

@444:

"az államiság addig tart ameddig az állam adót szed"

Erről van szó; és Graz-ban nem szed adót a magyar állam, így hát a magyar államiság nem tart Graz-ig.

Weißkopf 2017.10.04. 20:54:20

@neoteny: Ja. Aztán jött Sztálingrád meg a normandiai partra szállás, és lőttek Kapor Elemér borgőzös álmainak.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.04. 20:58:35

@Weißkopf:

Tulajdonképpen az utolsó bekezdésbeli aranykorra hivatkozás miatt idéztem be az egész írást.

chrisred 2017.10.04. 21:12:29

@444: Semmiben nem terjeszti ki a magyar államiságot. Ahogy hiába szórná a maradék aranytartalékunkat az Atlanti-óceánba, akkor sem terjesztené ki rá magyar fennhatóságot. Csak elpazarolná a nemzeti vagyont.

Skankhunt42 2017.10.04. 22:08:36

na, örülök, mert a tapasztalat azt mutatja, h az efféle jóslatok nem teljesedtek be. tehát, minden rendben lesz.

2017.10.05. 09:35:37

@neoteny:
illetve amíg közösségi jelleggel szolgáltat. ha orbán focisulit épít bácskában, akkor ott is megjelenik a magyar államiság. különösen úgy, hogy magyar állampolgárok szavazhatnak rá. ez nem tetszik a balliberális pártoknak. ők ezt ellenzik. de többek között ezért van az, hogy orbán kormányoz. a balliberális pártok elutasítják a határ mentén és a határon kívül élő magyarokkal való összekapcsolódást. a másik oldalról támogatják a "brüsszelitákat" és a "soros tervet". orbán a nemzetpolitikával könnyen behúzza a 18-as választást (legalábbis jelen állás szerint) a nyilvánvaló visszaélések ellenére is úgy, hogy a szociálliberális pártokat szétveri és jobbikos szavazók egy részét is maga mellé állítja. úgy, hogy nem kis-magyarországot akar, hanem a legnagyobb kiterjedésűt. csak paradox módon ez mini államisághoz vezet. szövetségi államrendben képzelhető el, kulturálisan autonóm régiókkal, félig szuverén módon gazdálkodó szabad városokkal. ezeket a kiskirályoknak is érdekükben áll létrehozni. az orbánhoz közel álló politikusokkal. a kormányzati túlhatalmat nem a "demokratikus" ellenzék, hanem néppárti önkormányzatiság bontja le. ez az egyik konszolidációs forgatóköny. a másik, hogy a nem nemzeti "liberálisok" megnyerik a választást és visszaállnak a multik uralma. a harmadik eset polgárháború és abból következő idegen (nyugati vagy keleti) megszállás.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.05. 09:38:11

@444:

"illetve amíg közösségi jelleggel szolgáltat. ha orbán focisulit épít bácskában, akkor ott is megjelenik a magyar államiság."

Megjelenik, hogy fizesse a szerb államiságnak a focisuli építése utáni adókat.

2017.10.05. 10:59:30

@neoteny:
a szerbek egy nagyon furcsa amőba alakzatban élnek.
szándéka szerint a bácskai focisulit a magyar-szerb államiságnak építi. belgrád hozza létre "nagy-szerbiát". hozza létre a szerb-horvát, szerb-montenegro közigazgatást a nemzeti keresztségben. csatolja el a bosznai szerb köztársaságot, egyezkedjen a koszovói albánokkal.
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/18/Serbo_croatian_languages2006_02.png
persze azok is létrehozhatják nagy-albániát. a nacionalista politikusok ezt ez nagy történelmi győzelemként eladhatják a népnek. ez a kereskedelmi-szolgáltató multiknak általában véve nagyon nem érdekük. mert így töredezett kis-államhatalmakkal kell egyezkedniük. a termelő multiknak viszont kedvez. mert ezekben a térségekben szükség van a high tech iparra. és ehhez a technológiát vegyes gazdasági keretek között ők szállítják. könnyűszerkezetes épületet az újvidékiek is fel tudják húzni. és meg tudják tölteni áruval úgy, hogy a folyószámlákat vezeti a banca voivodina. persze a polgárosodás abból következik, hogy ezekre sincs szükség és yugo autógyár olyan erős lesz, mint a katalán seat. szóval a termelő multiknak se igazán jó ez hosszú távon. a technológiai fejlődéssel a gazdaság lokalizáltság irányába halad. a kelet-közép európai polgárosodáshoz az kell, helyi piacon váljanak szabadabbá. a kereskedőket multikat a nacionalisták szétverik.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.05. 11:02:23

@444:

"a szerbek egy nagyon furcsa amőba alakzatban élnek."

De azért ők szedik be az adókat a Bácskában, épülő focisulik után is.

2017.10.05. 11:37:24

@neoteny:
a bosznai szerb köztársaságban a bosnyák kormány szed adót. a szerémségben a horvátok, a szandzsákban az albán alvilág. belgrádon és közép szerbián túl kettős közigazgatásra kényszerülnek. az egynemzetiségű kis-szerb államiság és a többnemzetiségű nagy-szerb nacionalizmus közül választhatnak.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.05. 14:41:27

@444:

De azért ők szedik be az adókat a Bácskában, épülő focisulik után is.

2017.10.05. 14:57:08

@neoteny:
szerbia 7 milliós. abból 6 millió szerb. és még a szomszédos délszláv államokban van 2 millió szerb. belgrád a kettős közigazgatás keretében nyerhet 1 millió adófizetőt.

2017.10.05. 15:01:11

@neoteny:
három opciójuk van. 7 milliós "kis-szerbia" (ez a jelenlegi állapot), 8 milliós "nagy-szerbia" (kettős közigazgatásra alapozva ezt érthetnék el tárgyalásos úton) és 9 milliós "nagy-nagy-szerbia" (ezt katonai úton).
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/ad/Serbia_in_the_Yugoslav_Wars.png/1200px-Serbia_in_the_Yugoslav_Wars.png

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.05. 15:03:37

@444:

"illetve amíg közösségi jelleggel szolgáltat. ha orbán focisulit épít bácskában, akkor ott is megjelenik a magyar államiság."

Megjelenik, hogy fizesse a szerb államiságnak a focisuli építése utáni adókat.

2017.10.05. 16:23:55

@neoteny:
ha a szerb nép a nyugat által kijelölt módon "kis-szerbia" mellett dönt, akkor a magyar nép bebukta a bácskai focisulit. csakhogy szerbiában a radikálisokon túl a "baloldali" és a "progresszív" pártok is nacionalisták. trianoni határok senkinek se felelnek meg.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.05. 16:25:40

@444:

"az államiság addig tart ameddig az állam adót szed"

Erről van szó; és Graz-ban nem szed adót a magyar állam, így hát a magyar államiság nem tart Graz-ig.

2017.10.05. 16:46:20

@neoteny:
az államiság aktuálisan addig terjed amíg egyénektől adót szed. potenciálisan addig amíg közösségi jelleggel szolgáltat. orbán az esélyt adja el arra, hogy visszaszerzi bácskát. kettős közigazgatásra középtávon (mondjuk 2030-ig) reális esélye van.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.05. 16:50:01

@444:

"meddig tart a magyar államiság?"

Ameddig a magyar állam szed adót. Graz-ban nem szed a magyar állam adót; ott az osztrák állam szed adót. Nem lehet eltéveszteni.

2017.10.05. 17:42:33

@neoteny:
na de ez esetben miért retteg a magyar és az európai baloldal a kelet-közép-európai népi nacionalizmustól.

screpes 2017.10.05. 19:18:25

@444:
Ne szaladjunk ennyire előre.
A focisuliban - ha megépül - utána még 5-10 év, míg felnő akcióképesre az első generáció (a focizó fiúk).
Nálunk a kézilabdában sokáig úgy volt, hogy az ifjúsági bajnok feljutott a FELNŐTT NB II-be. ez most nincs, szerbiában sem így lesz...
és amennyiben nem elég jó 10-15 év múlva a szerbiai magyar csapatocska, az ottani felcsútakadémia, akkor majd légiósokat hozatnak... A csapat még azokkal is lecsúszik majd a másodosztály alá...Ez lesz a borogatás a nagymagyar emlékezetre, mehetnek szurkolni az ultrák.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.10.05. 20:11:42

@444:

Amiért a kelet-közép-európai népi nacionalisták rettegnek a Soros-tervtől.

Ad Dio 2017.10.11. 11:05:16

@HaFr:

Nem, mert megint megkapom, hogy csak ócsárollak ;-). Az egész szemléleted merő életidegen spekuláció. Kávéházszagú elmélészkedés, ami ráadásul elég sokat változik két bejegyzés között :-/

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.10.11. 11:26:58

@Ad Dio: nem sokat, csak feltehetően nem érted őket, ezért a köztük lévő összefüggéseket sem

Ad Dio 2017.10.11. 12:08:34

@HaFr:

Legalább kölcsönösen megvan a véleményünk egymás értelmi képességeiről ;-).

Amikor először jártam itt, neked Aurelius Augustinus csak "Ágó" volt. Beégett. És a véleményem minden ilyen posztoddal erősödik. Nem a hozzád hasonlóktól érkezik Európa jövőjének víziója...

Ne aggódj, szerintem utoljára szóltam hozzá. Nem szeretek persona non grata lenni.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.10.11. 12:30:04

@Ad Dio: hát bizony ez egy súlyos hiba volt :), és ha ez alapján vontad le a következtetéseidet, akkor tényleg nem érdemes itt vendégeskedned
süti beállítások módosítása