1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2015.05.15. 08:43 HaFr

Szükség lenne a baloldalra is

Ma olvasom a kiváló Pogátsa Zoltán Facebook-bejegyzésében, miszerint részt vett Zágrábban a Subversive Festivalon (subversive = felforgató, lázadó), ahol meghallgatta a globalizációellenes, mellesleg GMO-ellenes celeb, Vandana Shiva előadását. Azt gondolom, hogy Pogátsának jó volt, jól tette, hogy ott volt, és nem volt érdektelen, amit ott hallhatott. Ami a lényeg: annak a szubkultúrának a részeként, amelyben mozog, együtt mozog a világgal. Ezt érezheti az, aki New Yorktól Londonon és Párizson át adott esetben Krakkóig részt vehet (a maga szerencséjére) a világ ideológiai, művészi, tudományos, vagy egyszerűen csak utcai forgatagában, részese lehet a valóságnak -- amiről nálunk többnyire -- minél közelebb van a téma a politikához -- csak hazudnak. 

Én magam igencsak nem kedvelem a szubverziót, de bírom kedvelni Pogátsa Zoltánt, mert amellett, hogy a legtöbb tekintetben teljesen más nézeteket vall mint én, megmarad a nyugati civilizáción belül, amelynek határait a nyitottság, a diszkusszió, a tolerancia, a pluralizmus és a humor jelölik ki. Nem minden balos lázadót tekintek ilyennek, de a legtöbb balos lázadó tiszteletben tartja az évszázados atlanti intézményrendszert, és Pogátsa is ilyen. És az ilyennel jó és termékeny beszélgetnie egy konzervatívnak is. Mármost az ő lázadása éppen ezért az egérfarok csapkodása a korrupció és a nacionalizmus civilizációellenes lázadásához képest, ami az Orbáné. Szívesebben nézem a Trafalgaron a toryk ellen felvonuló anarchistákat (noha nyilván a torykkal szimpatizálok), mert tudom, hogy többnyire a lelkiismeretüknek élnek, és semmi veszélyt nem jelentenek a társadalomra (sőt, éltetik azt), mint Orbán és gengjének erkölcsi és materiális fosztogatását, amely kivezet a civilizációnkon, de azt hazudja magáról, hogy Európa avantgárdja.

Mindenki, aki a nevezett és a meg nem nevezett városokban gyakrabban megfordul, az tudja, hogy Európa manapság nem Magyarországon van. Aki néhány órát eltölt ezeken a helyeken, az pontosan tudja, hogy Magyarország nemhogy nem avantgárd, de lassan már csak a szanitécek gondja. London, Párizs és Róma él, nem tud Orbánról, viszont Budapest haldoklik, mert nagyon is tud róla. Európa folyamatos lüktetése, harca az öndefinícióért, a mindennapokkal és önmagával olyan klasszikus szépségű tour de force (erőfeszítés), amely (ha valaki ismeri a történelmünket), mindig is a sajátunk volt a Római Birodalom határainak kiterjesztése óta, és semmi esetre sem keverendő össze egy valamikori ideális állapottal, amelyet mára "elveszítettünk", és "vissza kell állítanunk", lehetőleg barbár gazemberek kezei által.

A barbár Orbán utóbbi hetekben tett megnyilatkozásai menekültek, halálbüntetés és Európa erkölcsi fundamentumainak ügyében olyan gesztusok, amelyek Európa gyökerére -- a kereszténységre és a jogállamra -- sújtanak le. Orbán Európa egyetlen barbár kormányfője, akinek még csak ismeretei sincsenek arról, mit csinál. Az egésznek csak a saját provinciális hatalma szempontjából van értelme, amelyhez úgy ragaszkodik, hogy semmit nem kímélne a megtartása érdekében. Miközben a beteges hatalomféltése elemészti Magyarországot, jól asszisztál ehhez a két legfontosabb baloldali erő, az MSZP és a DK, amelyeket vagy fizet a Fidesz, vagy nem, de az biztos, hogy amíg itt lesznek, addig ez a baloldal mindig is ellenzékben lesz ebben az országban. Nem mintha -- értelemszerűen -- többre volna hivatott.

Jó egy éve lehetett talán, hogy megírtam már, ha a baloldali értelmiségnek és az újbaloldali hangadóknak egy csöppnyi eszük lenne (nincs), akkor a saját pártjaik székházai előtt tüntetnének, követelve az azonnali teljes tisztújítást, vagy valami hasonló naivitásokat. De mégis ott lenne a helyük. Ebben az országban igény lenne hiteles, európai baloldalra, ehhez legelőször is ilyen ideákra (amelyek képesek megvédeni az európai civilizációt, benne a magyar demokráciával, annak külső és belső ellenségeivel szemben) és méltó emberekre volna szükség, de a mai kontraszelektált, buta környezetben ez csak úgy tud megvalósulni, ha az MSZP- és DK-vezetők lemondanak, és visszavonulnak. Ezt kéne elérniük a tisztelt közvéleményformálóknak. Ezt azért is mondom, mert a még kicsi, de remélhetőleg megnövekvő pártunk nevében kijelenthetem, hogy legalábbis amíg én vagyok az elnök, ezzel a két párttal a jelenlegi vezetésük, politikai kultúrájuk stb. mellett soha, semmilyen módon nem lépünk szövetségre se az ún. demokrácia égisze alatt, se annak védelmében. Akkor inkább -- a kudarcunk elismeréseként -- feloszlunk. Addig azonban azon leszünk, hogy a legnagyobb közös osztó legyünk a polgári demokrácia és az európai civilizáció hazai híveinek, ideológiai megfontolásaiktól függetlenül. Tehát várjuk a polgári baloldalt is, ha mást akar.

26 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr367460704

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Béndek Péter: Szükség lenne a baloldalra is 2015.05.15. 19:26:01

Miközben Orbán beteges hatalomféltése elemészti Magyarországot, jól asszisztál ehhez a két legfontosabb baloldali erő, az MSZP és a DK, amelyeket vagy fizet a Fidesz, vagy nem.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.05.15. 10:20:56

Ebben a barbár jelzőben _van_ perspektíva, érdemesnek tűnik továbbgondolni. Igen találónak érzem a kormányzás alapbeállítottságára, értékrendjére nézvést is. Meghatározó ismérv lehet belőle.

Ma chi è questo Joker? 2015.05.15. 11:01:54

Pogátsa Zoltán nagyon nem kiváló...

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.05.15. 11:22:45

Az elején megijedtem, hogy elírod előlem a kb. egy bekezdés/nap sebességgel készülő posztomat. :) Igen, óriási szükség lenne jó bal- és balliberális oldalra, már csak azért is, hogy versenyre kényszerítse a jobboldalt. Orbán lebarbározásával viszont nem értek egyet. Ő csak olyanokat mond, amiket ebben az országban sokan hallani szeretnének. Ha Orbán barbár, akkor Magyarország is barbár, ha pedig így gondoljuk, akkor csomagoljunk össze és menjünk innen. De nem, szerintem ez az ország nem barbár, csak rosszul érzi magát és ideges, és Orbán sem barbár, csak egy nagyon ügyes demagóg. Több toleranciát a szerencsétlen beteg Magyarországnak! Nem ítélkező bíró kell neki, hanem orvos. :)

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.05.15. 11:24:57

@Holger Hartland: gyorsan jutottál el O lebarbozásától (amit fenntartok) ahhoz, h lenézném a magyar népet (amit nem teszek) -- ez nem éppen egy kifogásolhatatlan gondolatmenet :)

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.05.15. 12:17:11

@HaFr: Gyorsan és hatékonyan. :) Egész pontosan így:

"[Orbán] csak olyanokat mond, amiket ebben az országban sokan hallani szeretnének. Ha Orbán barbár, akkor Magyarország is barbár..."

Ha ez "nem éppen egy kifogásolhatatlan gondolatmenet", akkor parancsolj, kifogásold, kíváncsi vagyok az érveidre. Ne feledd, a magyar közvélemény abszolút többsége visszaállítaná a halálbüntetést, relatív többsége pedig legszívesebben lezárná a határokat a menekültek és a bevándorlók előtt.

Lexa56 2015.05.15. 12:22:20

@Holger Hartland: Magyarország valóban beteg, de nincs neki betegségtudata,inkább sértődöttsége és agresszivitása. Nehéz így gyógytani. Ez így van a pszichiátriában is meg a függőségek gyógyításában is. Ilyenkor vagy le kell fogni, vagy megvárni amíg olyan helyzetbe nem jut, ammikor már nem ud tiltakozni a gyógyítás ellen. Ezt azonban ki kell várni.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.05.15. 12:23:29

@Holger Hartland: mert egy népre, amelyik meg van tévesztve, viszont az eredendő kompetenciái ugyanúgy javíthatók lennének, mint bármelyik másiké, a barbár szó (ami eredendő és változtathatatlan minőségre utal) nem adekvát. Orbán esetében adekvát, főleg a szándékosság miatt, amivel él.

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2015.05.15. 12:49:07

@Ma chi è questo Joker?: Engem Pogátsa azokra a csókákra emlékeztet, kik már sok pornófilmet láttak, továbbá ne kevés szerelmes regényt is olvastak és ettől úgy érzik, tudják miként kell egy nőt meghódítani, sőt nagy értekezéseket is írnak róla. Persze ilyen előélettel is válhat valakiből csábító. :) Mielőtt a Pogátsa Úr fanjai megköveznének. Jámbor és őszinte a Zoltán, amíg az marad én nem tudok rá haragudni. (nem is akarok) ......sőt szimpatikusnak is találom.....attól függetlenül, hogy egyszer indirekt módon és szerintem nem szándékosan lebüdösparasztozott.

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2015.05.15. 13:17:35

@HaFr: Dehogy. Nem vagyok bosszúálló típus....persze azért vannak kivételek. :) Megértem Zoltánt. Kellemetlen kérdés tettem fel neki....nem tudta a választ. :) :)

zipe moha 2015.05.15. 14:18:41

@Fuxos (ex bömis): ...biztos úgy öltöztél....de hogy még büdös is, hallatlan..:))) (vicc..)

Pogátsa valóban nagy kincse a nemzetnek...nem kurzus-és nem lakáj értelmiség...eredeti gondolkodó és nála van a megoldás egy része...

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2015.05.15. 14:38:06

@zipe moha: "eredeti gondolkodó és nála van a megoldás egy része..." hmmm.....melyik része a megoldásnak? Esetleg az a része, amely magától is megoldódik? :) :)

zipe moha 2015.05.15. 15:20:50

@Fuxos (ex bömis): ...tulajdonképpen igazad van...hagyni kéne az egészet csupa olyan gond van ami magától is megoldódik ( mindegyik olyan...)...előbb-vagy utóbb...így ...vagy úgy...lesz ami lesz...valami lesz..:))

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2015.05.15. 15:27:52

Péter, lopják a programot. :) :)
"Vadai Ágnes: Szexi programra van szükség" origós cikk. :)

zipe moha 2015.05.15. 15:30:59

@zipe moha: ..nyilván vicceltem..( ez egy ilyen nap..:)... biztos vagyok abban, hogy egyet értesz velem miszerint a teljesítmény az ami hitelesít...én csak azt mondtam, hogy nála van egy része...hogy adja-e...azt nem mondtam, nyilván egy hajlamosító környezetben nagyobb az esélye egy különleges teljesítménynek, mint egy ellenségesében...

zipe moha 2015.05.15. 15:33:30

@Fuxos (ex bömis): bocs' magam címeztem..Neked akartam..:)

zipe moha 2015.05.15. 15:38:20

...bár ellenséges környezetben különleges teljesítményt leadni...na, az a mutatvány....de ne legyünk rögtön telhetetlenek...

incze 2015.05.15. 16:09:52

ez a "jó baloldalra szükség lenne" éppoly szánalmas, mint a párhuzamos "jó jobboldalra szükség lenne". ja, még szükség lenne egy pár dologra.

a nettó haszna az efféle közérzület tüzelésének annyi, hogy pl. az áplók megmozdulásánál is azt taglalják leghosszabban ki ne jöjjön el (ne telepedjék rá) a mire, és mindenki csodálkozik utóbb, hogy miért csak ennyien voltak.

a mögötte álló világkép meg ugyanabból a brandből van, mint a basié, ha néhány kategóriával jobb minőségű is.

amíg a hang- és mérvadó vélemény az, hogy az országnak nem szabad a közel s távolmúltjával szóba állni, addig az összes ezer leütés csak egy kiadós maszturbáció.

kiazmarmegint 2015.05.15. 16:21:57

@HaFr: nagyon jo, mar kellett egy ilyen poszt.

En abban bizom, hogy ahogyan a PKP megszuletett, mint normalis jobboldali part, ugy majd lesz egy normalis baloldali part is.

Errol a helyzetrol mindig a KGST jut eszembe. Arrol szoktak mondani, hogy nem is azzal artott a legtobbet, amit hozott, hanem azzal, amit vitt. Mivel minden termekunket ugyis megvettek, nem voltunk raszoritva, hogy jobb termekeket gyartsunk. Ugyanigy, ha nincs jo baloldal, akkor a jobboldal nincs raszoritva, hogy jo legyen.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.05.15. 23:24:55

@Lexa56: Akkor inkább legyünk barbárok, jó? :)

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.05.15. 23:29:19

@HaFr: A "megtévesztett nép" sémájában is lehet némi lenézés.

Orbán miért lenne barbár? Sok negatív minősítésre tartom érdemesnek, de miért pont "barbár"? A halálbüntetés támogatása vagy az a nézet, hogy ha nem muszáj, ne jöjjenek ide menekültek, egy bizonyos kompetenciaszint fölött barbárság?

naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2015.05.16. 00:16:23

Én azt hittem eddig, hogy Pogátsa Zoltán egy semmilyenoldali médiaközgazdász. Ettől még lehetnek akár néha értelmes gondolatai is. Máskor meg hülyeségek. A lényeg, hogy képviselhesse saját magát a médiában. Aztán, aki akar gombot varr rá.

Sokkal inkább zsarnok, mint barbár. Attól sem lesz barbár, hogy nem túl kifinomult. És attól hogy nem túl kifinomult, még lehet eléggé hatékony.

Hatékony, h elbassza az életem és még többekét (Egy kis, de dühös részük éppen itt gyülekezik). De a nemzet minket is, őt is túléli. Csak 10-20 évvel többet töltünk majd a C ligában az egészségesnél.

sztd 2015.05.16. 00:27:02

Személy szerint azt gondolom, hogy baloldali a Jobbik, az LMP, az MSZP, a DK, sok tekintetben a KDNP is, de még a Fidesz is maximum centrum.

Ilyen értelemben egy nemzeti érzelmű jobboldalra lenne szükség.

A siránkozás, ami ebben a posztban van, viszont kiábrándító.
A civilizációs maszlag, pedig aggasztó. Nem tudom észrevette-e a szerző, de ennek az országnak komoly adósságai vannak a múltjával szemben, és addig nem fog tovább lépni, amíg ahhoz nem viszonyul valahogy. Ennek a viszonyulásnak pedig (ha még az elkövetkezendő évtizedekben akarjuk kivitelezni) a huszadik századi feldarabolásra adott olyan válasznak kell lennie, olyannak, ami valamilyen módon begyógyítja a sebeket.
Lehet sírni, hogy nem vagyunk civilizáltak, de Londonnak előtte az IRA adott leckét a civilizációból, és ahhoz, hogy eljussanak oda, ahol tartanak, még ki kellett egyezni. Sorolhatom a példákat is.

A baloldalnak az a válasza, hogy felejtsük el az egészet, de ez egyértelműen nem fog menni az elkövetkezendő évtizedekben.
A baloldal sebei gyorsabban gyógyulnának maguktól, hiszen ők hajlamosak elvándorolni, vissza sem nézni, feladva gyökereiket pedig kb. lényegtelen lesz, hogy most mi a bajuk.

A lényeg, hogy a PKP koncepciója a kis autonómiákkal kiterjeszthető, a határon túli magyarok is alkothatnak kis autonóm közösségeket, amik aktív kapcsolatot tarthatnak. Kiállhatnak a közösségek egymás jogaiért, vagy a kultúránkért, és mindezt ellenszélben kell keresztülnyomni. Ez csak egy megoldási lehetőség, de itt semmilyen civilizáció, türelem vagy hasonló nem lesz, amíg ez meg nem oldódott. Tetszik, vagy sem.
Fogalmazhatunk úgy is, hogy nekünk még a provinciában feladatunk van, ami sokkal inkább létkérdés, mint a civilizáció. A többséget nem fogja érdekelni az a civilizáció (felőlem nevezhetjük informális és formális intézményrendszernek is), amiben nincsen helye, nekünk magyaroknak (akik országhatáron kívül is létezünk) viszont még nincs meg a helyünk benne.

u.i.: Ettől függetlenül a nyugati országok erkölcsi fundamentumai keresztény szemmel nagy részt nem értelmezhetők erkölcsi fundamentumoknak, szóval ez egy vicces észrevétel volt. :)

sztd 2015.05.16. 01:26:18

Még egy észrevétel. A DK értelemszerűen nem értelmezhető Gyurcsány nélkül, de ennél sokkal fontosabb a háttérértelmiség. Azok most már aránylag öreg baloldali véleményvezérek, akik tüntetni is járnak, konkrétan a helyzet fenntartói. Az MSZP mint politikai erő (a mostanában sűrűn előbukkanó visszaemlékezések alapján) sokkal kevésbé volt veszélyes bármilyen jobboldali világnézetre, mint a balliberális háttérértelmiség. Nekem úgy tűnt, hogy a médiahatalmát kihasználva ő próbálta még csírájában minden eszközzel megsemmisíteni mindazt, ami nem őket jelenti. Ők azok, akik a jelenlétükkel úgy bevadítják bármelyik (legalább középkorú) fideszest, hogy még a lepkefingra is ágyúval tüzelnek, a Fidesz bármilyen utolsó kisstílű szemétségét is a létükkel képesek igazolni.

Ezt egy baloldali nem érti, de egy-egy Konrád György és hasonló a jelek szerint simán letett annyit az asztalra, hogy egyetlen legalább középkorú jobboldali se haragudjon némi kis élve kínzásért. Senki nem felejti el, ha 18-20 évig vív élet-halál harcot, és utána csak az ellenfél felőrlése miatt kap levegőt. A Fidesz és elődei/csatlósai kb. 1990-től kb. 2008-ig az életükért küzdöttek, és ez után is csak 2010-ben volt az áttörés. Utána az EU-tól kapták a magukét (jelentős részben volt az is méltánytalan), többször annak túlélése is határeset volt, 2013-tól értelmezhető valamilyen enyhülés, de nyilvánvaló, hogy azért az nagyon nem volt messze.

Tény, hogy sok rossz húzása volt a Fidesznek, az EU-nak sok mindenben volt igaza, de a mód, ahogy fellépett, és a kontraszt a 2006-os rendőri erőszak reagálásában, khm... az írásból arra lehet következtetni, hogy egy civilizált ember minimum betiltja a házasságot, és az ellentüntetőket minimum gumilövedékekkel oszlatja szét, aki házasságra buzdít, de nem lő/lövet bele a tömegbe, az pedig barbár.

program készítő 2015.05.16. 23:21:56

2006-ban sem mondtak le ellenzéki képviselők a mandátumukról--most sem csinálnák meg.
süti beállítások módosítása