1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2015.01.27. 06:48 HaFr

Mikor alapít végre a Fidesz egy baloldali pártot?

Miközben a soha, semmiből nem tanuló jámbor baloldali barátaink a DEKÁ-ra függesztik szemüket (amelyet a baloldali pártok már a születése napján elkezdtek fúrni, és körülbelül annyi esélye van bármire, mint egy ólomgolyónak levitálni a Ferenciek terén), miközben a Fidesz néhány független jelöltet azért elindít Veszprémben, nehogy már a független (baloldal által támogatott) Kész Zoltán egyedül adjon új értelmet a függetlenségnek ebben az országban, miközben a baloldali utcai mozgalmak minimum két táborra szakadtak, miközben a hivatalos baloldal társtettessége a Fidesz 2014-es győzelmeiben finoman szólva nem zárható ki, és miközben a Fidesz-média osztódással, közpénzből szaporodik tovább -- nos, mire volna még szükség ahhoz, hogy a NER biztosan belépjen az örökkévalóságba, mint arra, hogy a Fidesz mihamarabb alakítson (hozzáértő személyek irányításával) egy baloldali-demokratikus-progresszív-nyugatos pártot, amely kvázi kész leváltani az elaggott, korrupt baloldalt, és kész végre hajójába menteni a politikától minden okkal a depresszió mély tengerébe merülő baloldali tömegeket?! Van erre politikai zseni és hajlandóság. És főképp így lenne logikus egy ragadozó, hatalommaximalizáló, amorális politikai közegben.

Orbán Viktor elégítené ki mindenki vágyát. A balos értelmiségnek lenne új témája, tovább óbégathatna, fészbukozhatna és konferenciázhatna, a balos választó tovább menekülhetne az életéért és a nemzetéért viselt személyes felelősségétől. A választóknak általában kifejezetten jót tette, hiszen megszűnne (előbb a vájt fülűek, majd mindenki által hallhatóan) "a pártok civódása", és hát a balos öregek is visszavonulhatnának békében, hiszen 25 éves áldásos tevékenységükre végül méltó korona került, megszűnt a politikai teljesítmény frusztráló kényszere, megmaradt az apanázs. Mindenki elérte, amit akart.

Valami mást szeretnél? A PKP is. Várunk február 28-án délután 4 órakor.

43 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr827113805

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

toportyánzsóti 2015.01.27. 07:30:30

Érdekes agymenés lenne ez a nemzeti szocialista kisérlet....

kekex 2015.01.27. 08:47:12

HaFr, csak nem tartod a jelenlegi fideszt JOBBOSNAK? Na ne mán!
A fidesz balos, nem igazán különböztethető meg a Munkáspárttól, csak annyi a különbség a mindent elfedő nemzetischkedő szövegelés alatt, hogy hatalma is van a balos intézkedések megvalósításához.
Még a Sziriza is (pedig az szélsőbalnak vallja magát)
megnyalná mind a 10 ujját az államosítások, központosítás és miegyéb láttán!
Ne azt nézd, amit Orbán szövegel - hanem amit tesz! Már régen megvalósította azt a balos komcsi pártot. Fidesznek hívják!

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.01.27. 08:48:17

@kekex: nem, nem tartom annak, de nem is ezen volt a hangsúly, legalábbis remélem

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.01.27. 08:48:52

@HaFr: a balos-jobbos azt jelenti, amit a nép számára jelent -- és abban a fidesz jobbos, xy meg balos

zipe moha 2015.01.27. 10:55:49

...érezni lehet a tényleges tapasztalat elé helyezett keserű cinizmust, maró gúnyt önreflektálásra is képes iróniát...:)

...igen a fentiek is lehetségesek a magyar ugaron...ha a Tömeg nem tud 1 akarat érdekében Társadalommá összeállni....már pedig nem tud, kár is bántani mint ahogy sokan teszik ( Te Péter nem !)
a bálnától elvárni, hogy repüljön badarság...azt viszont el lehet tőle várni hogy jól és kitartóan ússzon...különben megdöglik!

2 dolog kell a Tömegnek az egyakaratú (hangsúly az akaraton van...)Társadalommá válásban....

1 Alternatíva
2 az Alternatívát képviselő és azt szervező olyan személyek akik küldetéstudatosak és idealisták mindössze...ők a hitelesek akikre mindenki várakozik...a 2.-3. vonal a technokraták, a "megcsinálók" vonala....

jelen rendszer válasza a rendszer anomáliákra a szélsőjobb...mint "önvédelmi"rendszerelemé...addig van idő....és akkor jár le!!!

ui.
sokan annyira flusztráltak már látva a közéleti szerencsétlenkedést, hogy azt mondják: "rendben itt mindenki töketlen...jöjjön a szélsőjobb!!..:) Ők nem tudják, hogy ez mit jelent: ez pont annak a rendszernek a védelmi egysége...mely ellen behívják őket...

borzimorzi 2015.01.27. 11:21:50

Hányat alapítson még? A Fidesznek közt.elnököt adó Védegylet soraiból kinőtt már egy Élőlánc Magyarországért Párt is azzal a céllal, hogy 2010-ben induljon el végre. Ahogy elérte az akciós potenciált, a vezetőit átültették az ombuci hivatalába, jó pénzért aktákat tologattak egy darabig. Mihelyt szétzüllött alattuk a párt, mehettek a levesbe. (kkbk.blog.hu/2013/01/17/lanyi_az_lmp_nem_erdemli_meg_a_voksukat_450) Az LMP genezise sem sokban különbözik, a Fidesz jócskán besegített nekik itt-ott. A DK Gyurcsány megosztó személyisége miatt még az 5%-ot sem igen fogja elérni soha, de legalább viszi a balos szavazatokat a semmibe, a küszöb alá. Az Együtt Bajnai miatt járatódott le, pedig a libásozás az egyik legaljasabb karaktergyilkolászat volt, amit el lehet képzelni. Ők is fixen bent vannak az 5% környékén, +/- pár százalék. De mivel igazán vonzó személyiségekkel nem dicsekedhetnek, a 10% az üvegplafon nekik is. Nem veszélyesek a Fideszre. Ugyan, hány kéne még ilyenből?

De persze, lesz még bőven friss pártalakulat, mert újabban mindenki pártot alapít. Mint a középiskolások a beat korszakában, csak azok meg zenekart alapítottak üptre. Értem én, adaptív radiáció van, a niche-t valakinek be kell töltenie, ezért megy a verseny.
De okkal tartok tőle, hogy a sok törmelékpárt közül 2018-ra egy sem fog tudni kiemelkedni. Akkor lesz az országnak még 4 év a Fideszes lerablásból és elvándorlásból.

Persze, lehet, hogy hiába erőltetek én együttműködéseket, úgysincs jobb az evolúciónál, és csak hadd morzsálódjanak a Fidesz elleni szavazatok, majd a végére csak kikristályosodik valami. Hogyne. Sőt, minél több pártocska lesz, annál jobb a Fidesznek, mert egymás ellen is ki lehet játszani őket. Már biztosan gyűlnek az akták a cserbenhagyott hajdani barátnőkről és visszautasított, bosszúvágyó férfiakról, hogy minél zsarolhatóbbak legyenek az újak is.

De persze, nem kell együttműködni, minden kiskakas csak kukorékoljon boldogan a saját szemétdombján. Hogyne. Ettől majd biztos fényre derül a haza. :-(

AZ igazán kellemetlen az, hogy a messiásvárás miatt az emberek tényleg megszívathatják a Fideszt 2018-ban, és akkor ezek a különféle csoportocskák már nagy nyomás alatt lesznek kénytelenek megkötni azokat az együttműködési szerződéseket, amelyeket ma még minden stresszmentesen megköthetnének, ha nem érne az egójuk az égig.

Üdv:
b

toportyánzsóti 2015.01.27. 11:23:44

Amíg le nem állítják az RTL-t addig felesleges nekik bármit csinálni,de már az is késő sokaknak tele lett a hócipője ezzel az analfabéta kormányzásnak nem nevezhető produkcióval,kevés olyan van amit ne tákolnának akár tucatszor.

unionista (törölt) 2015.01.27. 11:45:53

ha nagyon rezeg a léc, akkor orbán átül a köztársasági elnöki székbe és előrehozzák választásokat. ez akár 17 előtt is megtehetik. ezért néznek ki ádernek valamilyen ensz megbízotti pozíciót. berlinben írják a menetrendet.

unionista (törölt) 2015.01.27. 11:55:32

@borzimorzi:
csakhogy egy ilyen "összefogás" nagyjából minden ötödik-hatodik magyart tudja megszólítani. mert az lmp vagy az együtt nem minden szimpatizánsa szavazna gyurcsányra. a baloldal nagyjából olyan támogatottsággal rendelkezik, mint a jobbik. és még akkor ott a fidesz.

Khonsu 2015.01.27. 12:02:57

Teljesen elképzelhető egy ilyen Fidesz által kreált baloldal létrehozása. Arra például már többször is utaltak, hogy szívesen látnának egy "másfajta" ellenzéket. Ezért ha nem is közvetlenül ők hozzák létre, az valószínű, hogy aktívan besegítenének egy ilyen, általuk elképzelt baloldali pártnak.

Persze ebben benne van az is, hogy hatalmas öngólt lőnek. Utóbbit valószínűsíti, amin csodálkoztam is nagyon, hogy a droidok óriási örömmel fogadták a Sziriza győzelmét, mert hát "rendszerkritikusak ők is, tehát olyanok mint mi"

Ja igen, van némi hasonlóság a retorikában, de ha kicsit jobban utánanéznének, akkor láthatnák, hogy néhány hasonlóságot leszámítva a Sziriza úgy kb mindenben gyakorlatilag teljes antitézise a NER-nek.

Ebből látszik, hogy nem is tudják minek tapsolnak.

Ekkora "szakértelemmel" simán elképzelhető, hogy olyat segítenek megerősödni, mely a végüket okozza.

tamas11 2015.01.27. 12:03:25

@zipe moha:
Azt kérdezném tőled, miképpen épülne meg az az alternatíva? Mitől lesz kelendő egy kitalált, társadalmi tudatig vezetett(?)új modell? Ha csak körvonalazódna, (kinél van ehhez inkubátorház?) a rombolási ösztönöket túlélve a Fidesz megvenné - látszatra, kilóra - és aztán tarkóra ejtené. Vagy hasra. Utóbbi a lehető legjobb eset.

Khonsu 2015.01.27. 12:13:08

@Khonsu: Mint történt ez a Jobbik esetében is, amitől már jobban félnek, mint az egész baloldaltól együtt.

zipe moha 2015.01.27. 12:57:34

@tamas11:
....az emberei történelem , kényszerek és szükségszerűségek története..... a változás természetes a változatlanság nem.....jelen problémáinak kimenete, ha a "klasszikus", bevett metódusok mentén történik pontosan, egyértelműen, nyilvánvalóan megítélhető és prognosztizálható ...ebből következik, hogy Új, a "klasszikustól" eltérő metódusra van szükség akkor, amennyiben más kimenetet szeretnénk....ebben az "ÚJ" kimenetben Társdalom 99%-a létérdekeit tekintve érdekelt....az 1% ugyan ezeket az érdekeit tekintve jelenleg azon az állásponton nyugszik ( a győzők magabiztosságával), hogy ő NEM neki a "klasszikus" is pont megfelel..

Új Egyezség kell...melyet a Társadalom szerintem úgy tud kezdeményezni, ha radikálisan csökkenti a KÖZREMŰKÖDÉST... a válasz a kérdésedre, hogy TÖMEGNYOMÁS lehet az egyetlen garanciája, hogy Új legyen ..és ne vegyék meg (mert nem eladó...)és ne ejtsék fejre (vagy hasra..:)...

A TÖMEG pedig evolúció során jut el a TÖMEGNYOMÁSIG...ha nem az is egy kimenet...a "klasszikus"

zipe moha 2015.01.27. 13:13:15

...csak 1 költői kérdés...: hol lenne a jobbik vagy az lmp a fidesz nélkül??...de teljesen nélkül..ugyanitt, máshol, sehol???

..:)

A Cirkusz megérkezett a VÁROSBA. A Cirkusz IGAZGATÓ...mivel csak Idényjelleggel üzemel a Vállalkozás...meghirdeti, hogy a Szezonra a következő Munkavállalókat keresi:
- Bohóc
-Bűvész
- Oroszlánidomár

az első két Állás betelt. a 3.-at kicsit tovább kell Hírdetni.....:))

stoic79 · http://liberatorium.blog.hu 2015.01.27. 13:14:37

@kekex: Na igen, a magyar politikában jelenleg nincs értelme a bal-jobb felosztásnak, mert minden párt kivétel nélkül a jelentős újraelosztást propagálja, a különbségek csak az újraelosztás kedvezményezettjeiben vannak. A parlamentben jelenleg nincs jobboldali párt.

zipe moha 2015.01.27. 13:18:39

... " Van forgalom a Pénztáraknál , Gizike?
-Igen Főnök, továbbra is veszik a népek a jegyeket mint a cukrot...pedig drágább is a jegy mint tavaly ilyenkor és a darabot is látták többször is , még is!
-Nem unják, ez van...."

werecke 2015.01.27. 14:29:33

Csináljanak egy helycserés támadást ! Jobbosok balra, balosok jobbra. Bár eddig sem értettem mitől bal a bal, amikor a legzsírosabb burzsoák ott találhatók. De legalább az érzelmük munkáspárti. Érdemes felidézni az arcukat amikor zavartan énekelték valamilyen kongresszusukon hogy asszongya: FEL FEL TE ÉHES PROLETÁÁÁR !!! :)

ParaZita2 2015.01.27. 15:04:34

@borzimorzi:
"... ha nem érne az egójuk az égig. "
Ismerik azt a szót: alázat? (a munkával, az emberi tisztességgel szemben - természetesen nem naivitásból)

S mi a tapasztalatod a progblog környékén? Ott hol az egó?
(csak, valóban csak, remélni merem, hallgatnak rád, megértenek és egyet is tudnak érteni, pedig könnyű, csak bölcsesség kell, mert az okosság magában szűkös!)

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2015.01.27. 16:07:20

Rettenetesen túl van ez a kerekasztal dimenzionálva a médiában, de lehet, hogy ez volt a cél. Először szövetségesek kellenek meg szakmai háttér (és jónevű, de politkusként még nem szerepelt személyiségek), utána lehet fellépni ernyőszervezetként.
Viszont ha minden kezdeményezést azonnal lefikáz a magát demokratikusnak képzelő sajtó, akkor semmi se lesz.

program készítő 2015.01.27. 16:27:14

Szerintem Viktor nélkül csinálja,ki fog róla derülni,hogy nem mindkét szülő terméke.

Aegopolis2 2015.01.27. 17:59:55

@stoic79:
"A parlamentben jelenleg nincs jobboldali párt."

Maximálisan egyetértek! Végtelenül kíváncsi leszek, mikor jön rá erre valaki, és próbál egyet csinálni. Én azt sem zárom ki, hogy ez a folyamat a Fideszen belülről erjed majd.

Khonsu 2015.01.27. 19:34:51

@Aegopolis2: A parlamentben most a Jobbik és az LMP az aminek mondja magát, a többi hely kiadó.

Jobbközépnek már bejelentkezett a PKP, legyen hozzá szerencséjük. Baloldalt még az összes hely szabad.

a blikkről örökre kitiltott topi mackó barátja 2015.01.27. 20:21:28

És mi lesz a neve??

Nemzetiszocialista párt??

még egy rövid ideig topi MaCKó barátja

Gamamama 2015.01.28. 01:30:30

@kekex: Nagggyon durva manipuláció a "balos"-t és változatait az "etatista" szinonimájaként használni.

A baloldali ideológiák alapértéke az egyenlőség, az elitek és a többség közti különbségek kiegyenlítése. A fidesz pedig kinyilvánított szándéka szerint és szemmel láthatólag a többségtől vesz el azért, hogy létrehozza a saját elitjét. Ebből a célból alkalmazza az állami központosítást, nem pedig balos szívjóságból.

Ja, gyengébbek kedvéért, "etatista" azt jelenti, hogy az állam mindenhatóságát szorgalmazza.

almodhi 2015.01.28. 13:06:11

@Gamamama:

Nagggyon durva manipuláció a "balos"-t és változatait az "etatista" szinonimájaként használni.

Nos.

1. Jobbos, etatista rendszert ismerünk (pl. Mussolini)
2. Balos, etatista rendszert ismerünk (pl. Sztálin)
3. Jobbos, nem etatista rendszert ismerünk (pl. az USA jobb évtizedeiben)
4. Balos, nem etatista rendszert... nos, írjál egyet...

Khonsu 2015.01.28. 15:18:35

@almodhi: A balos, nem etatista rendszer valahogy úgy nézne ki, mint a japán vállalati/szervezeti kultúra.

Khonsu 2015.01.28. 15:32:41

@Khonsu: Persze ugyanaz tekinthető egy nagyon fejlett konzervatív rendszernek is.

Igazából ha az emberiség "evolúciós optimumához" tartanak a rendszerek, akkor egy ponton túl nagyon hasonlóvá, vagy akár teljesen megkülönböztethetetlenné válnak.

Onnan lehet tudni, hogy megtaláltad az optimális rendszert, hogy nem tudod politikailag vagy filozófiailag egyik oldalra sem egyértelműen besorolni.

almodhi 2015.01.28. 16:49:16

"A balos, nem etatista rendszer valahogy úgy nézne ki, mint a japán vállalati/szervezeti kultúra"

Ugyan miért? Mitől balos és mitől etatista? Miért nem inkább a vaníliafagylalt? Vagy a csónakmotor?

"Igazából ha az emberiség "evolúciós optimumához"..."

Az emberiségnek nincs evolúciós optimuma.
Ahogy az evolúciónak sincs optimuma. A körülményekkel együtt változó lokális optimumok vannak.
Ha lenne, már létrejött volna a "tökéletes állat", amelyik kiszorította volna az összes többit.

Khonsu 2015.01.28. 17:25:01

@almodhi: Mérsékli a jövedelemkülönbségeket, a javak igazságosabb elosztást biztosítja. Miközben az alkalmazottak és családjuk részére szociális szolgáltatások, ellátás széles körét biztosítja a vállalat, munkájuk és hűségük jutalmaként.

Tehát mondhatjuk, hogy balos.

Mindezt nem állami újraelosztáson keresztül valósítja meg a rendszer.

Tehát nem etatista.

Amúgy azért, mert a macska szőrös. És azért szőrös, mert nem borotválkozik.

Az emberiség evolúciósan alkalmazkodott bizonyos körülményekhez. Ennek következtében bizonyos rendezőelvek, reakciók és igények ösztönösen bele vannak kódolva.

A történelmi korok társadalmi változásai természetesen túlságosan rövid időskálán mentek és mennek végbe a genetikai alkalmazkodáshoz.

Az emberiség egykor tehát beállt egy lokális optimumra, mely történelmi időskálán globális optimumnak tekinthető, mert történelmileg belátható időn belül nem változik meg.

Lokálisan létre is szoktak jönni ezek a "tökéletes állatok". Melyek az adott körülmények közt tekinthetők tökéletesnek.

Kicsit tovább víve a gondolatmenetet, ha a rendszerek evolúciójában, melyben "élőhelynek" ezt az emberekbe kódolt jelleget tekintjük, létrejön ez a "tökéletes állat", az bizony könnyedén kiszorítja majd az összes többit.

almodhi 2015.01.28. 18:09:50

@Khonsu:

1. "Tehát nem etatista"

Totálisan félreérted.

Egyrészt egy japán nagyvállalat mint zárt rendzser totálisan etatista, legfeljebb kicsiben csinálja azt, mint egy igazi gondoskodó állam, a saját csatornáin keresztül.

Másrészt távolról sem egyenlíti ki a jövedelemkülönbségeket, hanem feudális függőségben tartja az alkalmazottait.

2. Azt hittem az ember(iség) "társadalmi" evolúciójára gondolsz. A biológiai evolúció "történelmi szemmel" valóban az örökkévalóság. Ezért a biológiai lényünk gyakorlatilag állandó és semmilyen kapcsolatban sincs a társadalmi berendezkedések sokszínűségével. Vagy, ha szerinted igen, akkor beszélgess inkább unionista kommnenttársunkkal.

Khonsu 2015.01.28. 19:23:47

@almodhi: Nem értem félre.

A lényeg, hogy nem az állam gondoskodik, hanem a vállalat, mely teljes egységet alkot alkalmazottaival, tulajdonosaival, üzlettársaival. Rendszerében minden elem szoros szimbiózisban él.

Eléggé feudális jellegű a rendszer, ez igaz. A jövedelemkülönbségeket természetesen nem egyenlíti ki, de jelentős mértékben mérsékli a pl. Európában megszokotthoz képest.

"Ezért a biológiai lényünk gyakorlatilag állandó"

Erről van szó.

"és semmilyen kapcsolatban sincs a társadalmi berendezkedések sokszínűségével."

Ez óriási tévedés. Mindennel kapcsolatban van. Eddig minden, ami szembement vele törvényszerűen elbukott és el fog bukni, mert az emberek ösztönösen kivetik magukból. Az olyan társadalmi berendezkedés, ami nem áll vele összhangban nem hosszú életű és csak erővel tartható fenn.

Mellesleg amiről unionista szokott írni az is társadalmi evolúció. Amiket leír, az biológiai evolúcióban nem értelmezhető. Mert az általa leírt helyzet (tekintsünk most el a valóságtartalmától) már bőven történelmi időskálán alakult ki.

Laikus Érdeklődő 2015.01.28. 20:52:16

@almodhi: "4. Balos, nem etatista rendszert... nos, írjál egyet... "
Ősközösség

PS: Ebben a posztban olvasható a PKP-blog eddigi leghosszabb mondata. Gratulálok.

zipe moha 2015.01.28. 23:08:36

@Khonsu:
"Lokálisan létre is szoktak jönni ezek a "tökéletes állatok". Melyek az adott körülmények közt tekinthetők tökéletesnek.

Kicsit tovább víve a gondolatmenetet, ha a rendszerek evolúciójában, melyben "élőhelynek" ezt az emberekbe kódolt jelleget tekintjük, létrejön ez a "tökéletes állat", az bizony könnyedén kiszorítja majd az összes többit. "....

nagyon érdekes ez a gondolatmeneted...

létre is jött, amit nevezhetünk szuper individumoknak akár...ez az 1 %...és épp kiszorítja a maradék, fejlődésben lemaradt 99%-ot...

Khonsu 2015.01.29. 00:31:03

@zipe moha: Utóbbit nem az emberekre értem, hanem a rendszerekre.

Értsd úgy, hogy ha megjelenik egy olyan rendszer, mely a legjobban illeszkedik az emberekbe kódolt sajátosságokhoz és ezáltal az 1%-nak és a 99%-nak is megfelel, hatékony rendszerbe összefogva a 100%-ot, akkor a többi rendszer kihal.

Khonsu 2015.01.29. 00:48:30

@Khonsu: A rendszerek "élőhelyének" az emberi tudat tekinthető ugyanis.

A rendszerek, filozófiák, melyek lényegében "mémek" ott versenyeznek egymással az élőhelyért. Ez a harc a fejekben zajlik. Ezen mémek között vannak jóindulatúak, ártalmatlanok, de pusztító vírusok is. Egy teljes ökoszisztémának ad otthont ez a környezet, melynek paramétereit az ember evolúció által kódolt tulajdonságai adják.

Ezen paramétereken dől el, mi tud ott megélni, akár rövidtávon is, majd ezen megtelepült "mémek", melyek tulajdonképpen az agyban futó programok, határozzák meg az emberek viselkedését.

zipe moha 2015.01.29. 09:32:56

jelenleg az a rendszer "hal ki" (esélyesen...)... ami a rendszerszervező 1% rendszerével nem illeszkedik.....nem jelenik meg a 99% Altenatívája vagy Válasza ....mert a 99% az agyába bevitt , rögzített "oldalazásokkal" nem tud hatékony rendszer Alternatívát ellenpontként kialakítani...alig jutnak el néhányan a valós diagnózisig is egyáltalán, a többiek csak azokon a kereteken belül tudnak egyre nagyobb bizonytalanságokkal és ellentmondásokkal mozogni, melyeket megismertetek velük...ez jól leírja a Társdalom szellemi-lelki állapotának okát is

kekex 2015.01.29. 09:50:20

@Gamamama:
Deduktív logika: az állam mindenhatóságát szorgalmazza: tehát balos. Céljától függetlenül.
Tisztességes jobboldali a minél kisebb államot, és minél nagyobb egyéni önállóságot szorgalmazná.

zipe moha 2015.01.29. 12:40:00

@kekex:
ilyen logika a gyakorlatban ténylegesen nem érvényesül, nem így érvényesül

...mivel a Politika a gazdasági szisztéma felépítménye nem pedig a Társdalomé ebben a szisztémában, ezért az Állam mindenkori mérete a szisztéma érdekei szerinti méret ...tehát a "kis állam" kontra "nagy állam" felütések felettébb meddők és hasztalanok...de jál el lehet vele "jobboldaliaskodni" csak minek...bekerül ez is a vágy vezérelt óhajok-sóhajok világába... a 99%-nak ténylegesen nincs jelentős hatása az Állam méretére és annak rögzített közjogi funkcióira..ebben áll a képviseleti demokrácia " újjítása"

zipe moha 2015.01.29. 12:47:56

"jobboldaliként" , "baloldaliként" egyre értelmezhetetlenebb ez a világ, nem igaz..? vajon, miért...???...:)

a szellemi "önvédelem" pótmagyarázatainak korát éljük személyes szinteken...ám az ellentmondások makacs dolgok..és holnap is ott lesznek...:))

dúvad 2015.01.29. 13:43:49

@zipe moha:
A tét most a tőke Hayek által megjósolt totális győzelme – azaz a gazdaságpolitika végleges áthelyezése az államok fölötti intézmények, a piacokat kiszolgáló, de a demokratikus ellenőrzéstől mentesített EKB, IMF és Európai Bizottság (az ún. „trojka”) kezébe. A görög remény ennek az ellenkezője: a tőke hatalmának visszaszorítása.De mindenképpen úgy tűnik, valaminek a végén járunk. nol.hu/velemeny/vegallomas-1512681

zipe moha 2015.01.29. 14:10:40

@dúvad:

egyetértek, ami ebben újdonság az a nyilvánvalóvá tétel, mellyel szemben a 99% pót önmagyarázatokkal folyamatos legyártásával védekezik...egyes részei kollaborációjuk ellenére is maradnak a többiekkel..(ez mondjuk, jó kis fintor...:) és ők lesznek a BŰNBAKOK...az 1% csak 1%...nem 2..:)))

borzimorzi 2015.01.30. 14:39:42

@unionista: Félreértettél. Én nem arra az összefogásra utaltam, amelyik nagy Ö-vel potom 3 választást vesztett el a múlt évben. Azokból nem sokat nézek ki. Viszont az újonnan indulók együttműködése nem lenne ellenemre, bár egyre inkább belátom, hogy reménytelen.

Üdv:
b

borzimorzi 2015.01.30. 14:43:10

@ParaZita2: Ott is egó az égben, boka a dágványban.

Üdv:
b
süti beállítások módosítása