1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2014.10.05. 23:41 HaFr

A kudarcos Orbán lépjen le, Lázár Jánost miniszterelnöknek!

A kormányzat az önkormányzati választások után nem azt fogja nézni, hogy melyik városvezetés "milyen színű", hanem azt, hogy mi a programja, hogyan tud gazdasági növekedést elérni - mondta Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter vasárnap este az ATV Szabad szemmel című műsorában. Úgy fogalmazott: nagyon sokan fognak majd csalódni, akár az ő oldalukon, akár a másik politikai oldalon, mert ha egy városvezetésnek nem lesz arra programja, hogy egy adott közösségben hogyan lesznek munkahelyek, akkor nem fognak nekik támogatásokat biztosítani. Hangsúlyozta, hogy a jobb programokat fogják támogatni és nem a fideszes vagy a baloldali programokat.

Vele szemben, ugyancsak ma, Orbán Viktor jelenlegi miniszterelnök azt nyilatkozta a Vas Népe című újságnak: a vasárnapi önkormányzati választás egyik legfontosabb kérdése az, hogy lesznek-e olyan polgármesterek és megyei vezetők, akik képesek együttműködni a kormánnyal. "Az együttműködéshez bizalom kell. Az nem megy, hogy egyik nap diktatúrát kiáltunk, gyalázzuk a kormányt, lejáratjuk külföldön, másnap pedig azt mondjuk, hogy működjünk együtt, mert pénzről van szó". A miniszterelnök ezért azt kérte az emberektől, hogy olyan önkormányzati vezetőket válasszanak, akik őszintén tudnak közösen dolgozni a jelenlegi kormánnyal. "Ahol ilyen képviselők, polgármesterek lesznek, ott kialakul az összefogás, és az emberek érezni fogják a közös munka előnyeit" - mondta. (hvg.hu)

A kérdésem nem az, hogy akkor most mi a "hivatalos" álláspont, mert nem érdekel. A kérdésem az: hogy lehet miniszterelnök egy modern európai demokráciában az, aki megzsarolja az adófizetőket a tőlük beszedett pénzek visszaosztása kapcsán; aki nem a Lázár által említett szakszerűséget tekinti a közpénzek elosztását szabályozó egyedüli elvnek, hanem a ködös "bizalmat"; aki a kormány kritikáját (nota bene, a kormány ellen leadott voksokat!) a kormány "gyalázásának" és "lejáratásának" értékeli, ami kizárja a közpénzekből való részesedést. Aki saját hitbizományaként tekint az államra. Aki, írd és mondd, politikai hűséget vár el az utolsó ártatlan csecsemőtől. És hogy mindezt a szokványos tenyérbemászó stílusban, a mentálhigiénénket rongálva tálalja -- ez már tényleg csak hab a tortán.

A kudarcos miniszterelnök a választásokat megelőző hetekben megint ígér valamit mindenkinek, amelynek teljesítésére csak akkor volna reménye, ha valaki mástól tudná elrabolni az ellenértékét -- mert egyébként inkompetens, és a kormánya csak a pénzt pazarolja. Ötmillió dolgozó emberről és világbravúrról vizionál, színes világában "az elmúlt négy év kemény munkájával feljutottunk Európa pincéjéből a földszintre", miközben minden statisztika szerint nőtt a szegénység, a gyermekéhezés, nem véletlenül párhuzamosan az állami klientúrával és az autokrácia erejével, meredeken romlott az oktatási rendszer színvonala, az egészségügy vegetál, a nyugdíjrendszer 15 éven belül finanszírozhatatlanná válik. És közben Orbán nem átallja úgy hirdetni a demokrácia logikáját, ahogy fentebb idéztem. Bármihez hozzányúl, terméketlenné lesz.

A kormányfő az emberi életek millióival játszik, és láthatóan önálló világot épít a delíriumából. Itt az ideje, hogy a pártja vezetői eltüntessék az útból, és visszakormányozzák az országot legalább a normalitás minimumához.

154 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr236762703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sir Galahad 2014.10.06. 13:56:32

A posztoló vagy hülye, vagy annak tetteti magát. Most kampány van, és a politikusok igyekeznek olyasmiket mondani, amik miatt felfigyelnek rájuk, esetleg az esélyeiket is növeli. A mostani ellenzéki erők is hasonlókat mondtak kampányidőszakban kormányon - akkor is fölösleges volt a hiszti, most is az. Ez show, amit csak a posztolóhoz hasonló (ál)naiv emberek vesznek komolyan, a tényleges jelentősége 0.

abdul hackeem 2014.10.06. 13:59:12

@abdul hackeem: Harmadreszt a kadari eraban ment ez a duma. Mert az sem mindegy, hogy honnan fejlödik az a gazdasag. A beka hatsoja alol nem semmi +2-3%-ot elerni!

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2014.10.06. 14:08:07

@a keresztényeket bántani tilos:
ha csaltak volna, akkor már régen kaptunk volna demokráciaexportot a nyakunkba...

oszt jónapot 2014.10.06. 14:16:18

@almodhi: Nyilván nem. De akkor is, a medencébe hugyozás és a trambulin esete.
Amúgy egyértelmű, hogy Lézer fogja hátba szúrni a cigányt.

oszt jónapot 2014.10.06. 14:20:06

@Blogger Géza: "Ha valaki gerinces, akkor ne csináljon segget szájából, hanem legyen következetes. Vagy hagyja abba a hülyeségek szajkózását, vagy ne kollaboráljon a "diktatúrával", és
ne fogadja el a júdáspénzt a "diktatúrától". "

Nem kéne ilyeneket mondanod a miniszterelnökről.

ParaZita2 2014.10.06. 14:31:02

@Szúrófény: Nem arról van-e szó csupán, hogy élősködő, gerinctelen, gátlástalan, lelketlen törtetők (egy szóval rablók) gyülekezete a politiaki "elit" (melyet végső soron a nagyrészt szintén jellemtelen, sunnyogó, ügyeskedő, élősködésre hajlamos emberek "termelnek ki")?
Pl. tudna mutatni nem más kárából (megszorult helyzetéből) élő "ügyvédet" (jogászt)?
Hol van az alkotás, az értékteremtés tiszelete? A meritokrácia? (van-e releváns oktatási/erkölcsi hiátus?)
Ki és mit tehet ennek kapcsán?

a keresztényeket bántani tilos 2014.10.06. 14:33:17

@triumphator: Nincs olajunk, '49-ben és '56-ban sem kaptunk. Érdektelen kis ország vagyunk. A csalás pedig nem feltételezés kérdése. Csaltak. Pont. Lépjünk túl rajta. A 2010-ben érvényes szabályozással még az enyhe többségnek is örülhettek volna, és nem beszélnénk kétharmadról. Saját magadra átírni a választási rendszert, és azt népszavazás nélkül ráadásul már a soron következő választásra, és nem egyel később érvényesíteni: ez a választási csalás minősített esete. És akkor még nem is beszéltem a Kubatov-lista, és a kék-cédulák erős áthallásáról. Ideje lenne kihúzni a fejed a seggedből!

32FNewYork 2014.10.06. 14:42:07

"A posztoló vagy hülye, vagy annak tetteti magát. Most kampány van, és a politikusok igyekeznek olyasmiket mondani, amik miatt felfigyelnek rájuk, esetleg az esélyeiket is növeli."

Egyik sem, hanem ő is politikus és ő is igyekszik olyat mondani, ami miatt felfigyelnek rá. Az előző posztjára több mint 50 ezer kattintás volt, és ez is már ötezer felett van. Én viszont arra vagyok kíváncsi, mikor lép ki a virtuális térből a valódiba.

dr doktorka 2014.10.06. 14:49:09

Hát én már alig várom, hogy a föld és közpénztolvaj Orbánya helyett a trafik és közpénztolvaj Lázálom János álljon ennek az IQ magaslat népnek az élére.

Mekkora változás lesz ez, egycsapásra pógárok meg árópaiak leszünk vagy mi a faszom.

ebella 2014.10.06. 14:50:18

Szervezz pártot és váltsátok le! Egyszerű nem?

Gerilgfx 2014.10.06. 14:51:19

@Lexa56: meglátásom szerint a fidesz kormány eddig minden létező rendszernek csak a hátrányait volt képes összekombinálni

konrada 2014.10.06. 14:53:19

@a keresztényeket bántani tilos:
Na ja. Legyen igazad, választási csalás a kétharmad.
Bár azért a csalás szó kissé túlzó kifejezés egy olyan törvényről - melyet, igaz célzatosan: saját erejük tudatában, és ellenzékük gyengeségét ismerve - de mindenkire egyformán vonatkoztatva alkottak meg.

...de a tény ettől még az, hogy a kormányzóerők darabra is közel dupla annyi szavazatot kaptak, mint az őket leváltani akaró baloldali-liberálisok.

...és ezért hülyeség kudarcosságról írni, de ez csak szelid-szerény véleményem.

dr doktorka 2014.10.06. 14:55:09

@almodhi: "a palotaforradalom be fog következni..."

A világon nem volt még palotaforradalom győztes pártokban. És nem a Fidesz lesz a világ első pártja, amely majd ezalól kivételt fog képezni.

Úgyhogy ne álmodozzatok lúzerek, hanem menjetek ki az utcára meg a településkre az emberekkel találozni és egy új pártra lelkesíteni őket, ha már kormányvaltást akartok.
Minden egyéb csak időpocséklás.

susu64 2014.10.06. 15:01:16

@a keresztényeket bántani tilos: mesélj lécci erről a csalásról, ki, hol, mikor, stb.

dr doktorka 2014.10.06. 15:02:22

@Blogger Géza:

Te fideszes fő bolond. Te meg a mindent bizonyító cikkeid, ezen röhögünk már mióta.

Azt a táblázatot elemezd már, amelyik kimutatja, hogy Magyarország az Orbáni orgazdaság éveiben mind a mai napig 6-10%-kal szakadt le a konkurens országoktól. Ez a rekiord kisöcskös, ennyire tönkre verni egy országot, miközben mindenki más virul és halad.

És míg mindenki más TERMELÖ BERUHÁZÁST végez, addig a komcsi fidesz pártod a stadion építésekkel takarja el, hogy a gazdaság 90%-a recesszióban van.

a keresztényeket bántani tilos 2014.10.06. 15:06:38

@konrada: Igazad van, a kékcédulás választás sem volt csalás, hiszen arra is betűhíven megáll, amit mondtál.

@susu64: ???

Lexa56 2014.10.06. 15:08:02

@Blogger Géza: erkölcsileg helyén lenne, ha a Fidesz is nem ugyanezt csinálta volna 2002 és 2010 között. Így egy picikét disszonás. A veréb meg a bagoly esete.

almodhi 2014.10.06. 15:10:46

@dr doktorka: "A világon nem volt még palotaforradalom győztes pártokban."

De volt ha ellenfél nélkül egyedül maradtak. MIndez persze érdektelen, én is a második bekezdésedben bízom.

ParaZita2 2014.10.06. 15:12:27

@32FNewYork: 5000 fölötti katt: talán csak nem egy bennfentes 'kattgenerátor'?
Kizárt, hogy éledezne az értelem kishazánkban.

"...arra vagyok kíváncsi, mikor lép ki a virtuális térből a valódiba"
Érdekes, nekem, mint vidékinek, zsigerből, erre az a válasz ugrott be: "Majd ha fagy!"
Mr. HaFr motiváltsága belterjes, pesti, tükör előtti entellektüellizmusra emlékeztet. Mintha megrendelésre/elvárásra reagálna le bizonyos eseményeket, történéseket, politikai nüanszokat.
No de mi van 7 millió vidékivel? Bizonyára onnan nem finanszírozza senki és semmi a tevékenységét, tehát a vidék felé nem tartozik számadással. De akkor mi az eredendően konzervatív (azaz értékmegőrző) mentalitás a magyarok érdekében?
Vagy épp Unionista látja jól a teljes képet, s ebben Mr. HaFr is egy politikai filozófiában kiművelt báb csupán?

susu64 2014.10.06. 15:13:19

"A kudarcos miniszterelnök " de ugyan már, kérem szépen, kétszer 2/3 meg egy agyonnyert önkörmányzati (2010) és kétszer agyonnyert EU választás után miféle kudarcról beszélünk?
vagy sunyi irígység ez vagy szimplán fóbia. Azt mondják a mentálhigiénés szakemberek, hogy a gyűlölködés és rosszindulat megbetegíti az embert. Jobban kéne vigyázni a saját egészségünkre, hölgyeim/uraim.

almodhi 2014.10.06. 15:19:50

"... választás után miféle kudarcról beszélünk?"

Ööö... Magyarország?

DrGehaeuse 2014.10.06. 15:20:39

@HaFr:
Ha nem vetted volna észre, megsúgom:
A tényleges hatalom már jó ideje lézerjanó személyen keresztül érvényesíti az érdekeit a magyarország nevű lokális territóriumában.

nnnnnnnn 2014.10.06. 15:35:42

egyszerű. annak adják a lóvét, aki szakszerű és nem rinyagép ballib.

_most_ 2014.10.06. 15:41:31

@Blogger Géza: a fidesz is azzal jött, hogy nem leszünk Brüsszel gyarmata, azt azért az EU-s pénzeket szó nélkül elfogadták, Putyinnak is benyaltak a pénzért, szóval a gerincesség egy fideszes seggnyaló szájból elég viccesen hangzik :D

_most_ 2014.10.06. 15:46:43

@susu64: szerintem a 2002-es, meg a 2006-os kudarcokra gondolnak, látszik, hogy ezeket nem igazán sikerült feldolgoznia Orbánnak, ahogy a legtöbb fidesz szavazónak sem.

nnnnnnnn 2014.10.06. 15:48:43

@_most_: én már rég feldolgoztam. most, hogy sorozatban nyerjük a választásokat és folyton leverjük a ballibeket, én már boldog kiegyensúlyozott életet élek. szerencsére a 2018-as választások miatt sem kell aggódnom ilyen ellenzék mellett, úgyhogy a jövőmet is derűsen látom.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2014.10.06. 15:49:48

Kedves Hafr!

A Fidesz valószínűleg a Fideszes önkormányzatoknak, potentáltaknak, nomenklatúrának fogja osztani a pénzt továbbra is.
Akár Lázár, akár Orbán ül a trónon.

Azt is tudjuk, hogy az MSZP-nél ugyanez a helyzet:
index.hu/belfold/lm1008/

Szóval a kritika jogos, az MSZP és pártjai ugyanezt csinálják, csak ezt legfeljebb letagadják az MSZP párti hozzászólók.

Az alternatíva hiányzik.
Az a párt aki ezt nem tenné, vagy akiről el lehetne hinni, hogy nem teszi majd.

Te mondottad volt, hogy te magad, és újdonsült pártod az alternaítva.
Méghozzá konzervatív alternatíva.

Már csak a meggyőzéssel maradtál adós, és azzal, hogy ne Fideszesezz le boldog-boldogtalant, aki hisz a
- közmunkaprogramban (segélyezés helyett)
- családi adókedvezményben (gyerekgyártási pótlék helyett, dolgozó gyereket nevelő emberek támogatása)
- egykulcsos adóban
..

_most_ 2014.10.06. 15:52:12

@$$$=$$$: ha feldolgoztad volna, akkor nem az indexen kommentelnél, ezt te is tudod :)

Trompf · http://trompf.blog.hu 2014.10.06. 15:52:13

@_most_:

Körülbelül 5 darab másik EU-s ország építtet erőművet az oroszokkal jelenleg, és a jövőben, illetve további 10-nek van szerződése velük.
Ez csak ostoba picsogás.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2014.10.06. 15:53:37

@_most_:

Én úgy látom, hogy a baloldal válsága az, amit nehezen dolgoznak fel jelenleg a ballibek.

És egy jó ideig még tartani fog a válság.

Egész konkrétan amíg Gyurcsány vissza nem vonul addig biztosan.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2014.10.06. 15:56:14

@IGAZI_kovi1970:

Pont mint az MSZP és utódpártjaik.
Hát nem ?

index.hu/belfold/lm1008/
„Napirenden van a területfejlesztési törvény módosítása. Higgyétek el, tudjuk a dolgunkat. Én olyan javaslatot fogok a frakciókkal való egyeztetés után a kormány elé terjeszteni, ami a kormánypárti politikusoknak és a szocialista politikusoknak erős lehetőséget és mandátumot ad a regionális területfejlesztési tanácsban. Ez az összeg egyébként is nagy izgalmat okozott, legalábbis a sajtó szerint”

nnnnnnnn 2014.10.06. 15:58:24

@_most_: az más, kommentelni mindig szerettem. nem csak politikai dolgokat kommentelek egyébként sem. idegesíteni, szórakoztatni is szeretem a ballibeket, ez amolyan hobbim már soksok éve.

_most_ 2014.10.06. 15:58:52

@Trompf: jó ,de azért az elég erős fordulat ahhoz képest, hogy pár éve még Orbán habzó szájjal kritizálta az orosz agressziót, meg a diktatúrát, Gyurcsányt hazaárulónak nevezte, mert együttműködik Putyinnal, most meg hirtelen az EU-n belül Putyin legnagyobb barátja lett, persze ez elég egyoldalú "kapcsolat" :D

_most_ 2014.10.06. 16:01:17

@$$$=$$$: ha neked mások idegesítése a hobbid, az csak téged minősít, de semmiképp se tűnik egészséges dolognak.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2014.10.06. 16:04:18

@_most_:
Ez igaz.
Ahogy Gyurcsány és az MSZP is lovat váltott, úgy Orbán is, a magyar-orosz kapcsolatok terén.

Szerintem az a normális ha jó kapcsolatban vagyunk az orszokkal és EU-va egyaránt, úgy hogy nemzeti érdekeinket közben érvényesíteni bírjuk.

nnnnnnnn 2014.10.06. 16:07:58

@_most_: nem mások, hanem ballibek. ballibeket idegesíteni az én erkölcsi normarendszeremben jótettnek minősül :)

_most_ 2014.10.06. 16:12:57

@$$$=$$$: csak nem vagyok elég okos, vagy elég idióta ahhoz, hogy igazán idegesíteni tudj másokat, engem a birca nevű kommentelő tud kiakasztani igazán :)

konrada 2014.10.06. 16:13:51

@a keresztényeket bántani tilos:
Ja, hogy volt olyan törvény akkor, amivel körbe lehetett utaztatni ugyanazon választókat???

S hogy mostani a törvénybe is ezt írták???

Biztos vagy benne??? S mivel neked ezek betü szerint meg vannak, hát légyszi idézd már be! Előre is köszi!!!

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.10.06. 16:18:07

@$$$=$$$: We-he-he-he...!

Megjött a kedvenc plüssállatom.

Hidvégi Mihály 2014.10.06. 16:18:38

@Sir Galahad: Erkölcsi hullaként lehet így beszélni: a politikus azért állít hülyeségeket, mert kampány van.

Miattad s mások miatt, akik ezt beszopják tart itt az ország, hogy kénytelen elviselni egy ilyen kis hülye diktátor méreg-hatalmát. Tudd meg, hogy a politikus is igazat kell mondjon, mert különben ott tartunk, ahol vagyunk: senki szavában nem lehet bízni. Az egész elit egy szar, szükség van új elitre, aki akkor is igazat mond, ha kampány van. Te pedig szégyelld magad.

Blogger Géza 2014.10.06. 16:23:42

@_most_: És nem is leszünk, mint ahogy Magyarország sem diktatúra. Ez van.

nnnnnnnn 2014.10.06. 16:25:05

@_most_: igen, néha lehet tőled látni egy két hozzászólást amin érezni hogy épp szétasz az ideg :D nálam a fidesz óta sok a munka, csak ritkán kommentelek mostanság.

Sexual Harassment Panda 2014.10.06. 16:27:20

@susu64: ne okoskodj màr baz+!
Aszonta csaltak, akkor csaltak!
Minden esetben, ha nem a ballib oldal nyer, akkor csalàs van ès kèsz!
Màr most is felkèszülhecc a hètvègèn is hatalmas csalàs lesz.

oszt jónapot 2014.10.06. 16:41:29

@Sexual Harassment Panda: Jaja, a végén még majd megint elfoglalják az Erzsébet hidat.

Sir Galahad 2014.10.06. 16:50:27

@Hidvégi Mihály: Te szerencsétlen naiv... melyik az a politikus, aki mindig igazat mondott? Milyen új elitről álmodozol? Honnan lenne?

nnnnnnnn 2014.10.06. 16:56:00

@Sir Galahad: Első kérdésre egyszerű a válasz: Orbán Viktor.

kiazmarmegint 2014.10.06. 17:00:41

@dr doktorka: De volt palotaforradalom gyoztes partokban. Margaret Thatchert harom gyoztes valasztas utan buktatta meg a sajat partja. (Michael Heseltine).

Elnezest kerek a blog oszinte olvasoitol, hogy etetem a trollt, az en elveimmel is ellenkezik, dehat itt egy total targyi tevedesrol volt szo.

panelburzsuj 2014.10.06. 17:03:00

@kiazmarmegint:
Nyicsevo!

JKF után szabadon: Wit sind ein Trolltenger!

kiazmarmegint 2014.10.06. 17:19:33

@panelburzsuj: Igazad van. Ahogy Al Pacino mondja a Keresztapa masodik reszeben:

My offer is this: Nothing.

www.youtube.com/watch?v=KnmIoF_2Q4Y

dr doktorka 2014.10.06. 17:20:27

@kiazmarmegint:

Jaj te észlény, a győztes párt nem azt jelenti, hogy megnyerte az előző választást, hanem azt, hogy győzelemre áll.
Theacher (vagy akár gyúrcsány 2006 után) baromi bukásra állt az embereknél, a pártja népszerüsége szintén. Ehhez képest Orbánya és pártja fölényes 2/3-os hatalomban van, majd gondololod okostgóni, hogy akárkinek is érdekében áll nekimennie belülről.
Érthető a politikai 1x1?

abdul hackeem 2014.10.06. 17:49:55

Ha a ket megnyilatkozast nezem, akkor a Hazafas Nepfront kiegeszitette es tökeletesitette a Part programjat.
Hazank gazdasagi fejlödese töretlen a szocializmus utvesz

explanatus 2014.10.06. 18:10:57

@32FNewYork: „Az előző posztjára több mint 50 ezer kattintás volt, és ez is már ötezer felett van. Én viszont arra vagyok kíváncsi, mikor lép ki a virtuális térből a valódiba. „

Már kilépett. Megcsinálta a pártját. Már nem a kilépésen van a hangsúly, hanem megfelelő mennyiségű, minőségű belépésen. Igen, ahogy mondod, 50 ezer tegnap, ma túl a 7 ezren, és a niknevek mögött érezni, nem kispályások jöttek itt össze.

abdul hackeem 2014.10.06. 18:15:31

@panelburzsuj: Ja, össze. Van valami a levegöbe. Az eger is kanegerkent ugral.

Krétagarbó 2014.10.06. 18:18:30

@unionista...: most nem akarok itt kiselőadást tartani a '89-es alkotmányos rend kialakításáról, de maradjunk annyiben, hogy a 25 éve bevezetett rendszer a kontinentális európai modelleket utánozta le a maga konszenzuális parlamenti demokrácia modelljével. Ez a rendszer amúgy jól bevált, sőt, működött akkor is, amikor nem éppen a Fidesznek volt 2/3-a. Az, hogy 2010-től a 2/3-os többséget birtoklók hogyan alakítják át a - nyilván hibáktól nem mentes (semmi sem az) - jogállamot autokráciává, az mind az ezt kihasználó politikai elit, mind az erre érdektelen, közönyös vagy éppen haszonélvező társadalom alkotmányos deficitjét, igénytelenségét mutatja. Nincs ezen mit rágni, nem a rendszer rossz, hanem az üzemeltetői...

toportyánzsóti 2014.10.06. 18:19:58

@Szúrófény: Nem hiszem hogy nagyot tévedek ha azt mondom a narancsmaffia vezetése KGB kreatúra alaposan kiképezve.Európa rendesen benyalta a csuti trójait.

toportyánzsóti 2014.10.06. 18:24:11

@Blogger Géza: Magyarország zakkant vezére már az összes komcsi és posztkomcsi répát leápolta,de ettől függetlenül szerinted nincs diktatúra.Szerelmes vagy ami vakká tesz.

profilo 2014.10.06. 18:24:55

@toportyánzsóti:

Te egy zseni vagy!
Nem is tudom,hogy miért nem alkalmaznak kelet-europai főtanácsadóként Brüsszelben.

unionista... (törölt) 2014.10.06. 18:40:44

@Krétagarbó:
konkrétan melyik európai modellt? csak nehogy azt mond, hogy a németet, amiben szövetségi államrend van. egyetlen választáson kellett a szavazok több mint felét begyűjteni, és azzal gyakorlatilag teljhatalomhoz lehetett jutni. értem én, hogy orbán viktor visszaél a hatalommal. de a politikusok általában ilyenek.

abdul hackeem 2014.10.06. 18:42:11

@Krétagarbó: Navracsics margojara: "Pelikan elvtars, egyszer majd mi kerünk magatol egy szivesseget!"
Kivancsi leszek milyen biztos lesz.
Biztos jo.

abdul hackeem 2014.10.06. 18:43:49

@toportyánzsóti: En is elküldenelek!
Aaaa megse.... ki csutizna itt nekünk? :-D

toportyánzsóti 2014.10.06. 19:16:20

@abdul hackeem: Nem vagy 1 észkombájn,Brüsszelből is lehet csutizni ha jó a WIFI.

abdul hackeem 2014.10.06. 19:19:42

@toportyánzsóti: Bakker itt wifi sincs, csak vezetekes :-)

Hidvégi Mihály 2014.10.06. 19:30:12

@Sir Galahad: Ne gondold, hogy mindig s mindegyik politikus olyan nagy gazemberséget elkövetett népe ellen, mint a mieink a rendszerválás óta.

Nincs itthon elit amelyik élére állhatna az országnak, erkölccsel, erővel? Nem gondolom, hogy így lenne. Mert ha így lenne, akkor inkább pusztuljon az egész ország, nem érdemli meg az ország státuszt.

Még egyszer mondom: van, kell legyen megfelelő elit!

zenonküp 2014.10.06. 19:34:50

Claus Philipp Maria Schenk Hódmezővásárhely grófja már elindult a táskával - kérdés, hogy mikor ér oda.
Orbán Viktor egyeduralmát már többen és többször megkérdőjelezték. Wachsler volt hadügyi államtitkár, Debrecen hadura Kósa, Fodor az egyszemélyes párt.
Hogy Orbán fél-e a hátbadöféstől? Elegendő csak azt gondolnia, hogy hátbadöfhetik, s már senkiben sem bízhatik meg.
Octavianust felesége megmérgezte, mégpedig fügével, noha a princeps már csak a bokráról mert fügét enni. Hát megmérgezték a fán lévő gyümölcsöt.
@ParaZita2: HaFr vidéki, azaz nem pesti. De ha pesti is lenne, avagy fent lakna a Várban konzervativizmusa akkor a vidékre utalna vissza. A vidéket jobb helyeken országnak hívják. Azt hiszem nincs belvárosi konzervativizmus, hogy miért is? Hosszú történet.
unionista - bántani nem akarom, de kérdés hogy lát-e valamit saját rögeszméin kívül.

toportyánzsóti 2014.10.06. 19:43:40

@abdul hackeem: Majd lobbizok kicsit érted ha elég ajánlásom lesz.

Krétagarbó 2014.10.06. 19:51:10

@unionista...: már miért ne hozhatnám fel a német alkotmányjogi berendezkedést példának? Te kevered a váálasztási rendszert és az alkotmányjogi berendezkedést szerintem.
A rendszerváltáskor egy konszenzusos - megegyezésre alapozó - parlamenti demokrácia alapjait fektették le, számítva arra, hogy többpárti (tehát nem egy, és nem két ún. váltópárt) struktúra alakul ki. A megegyezéses demokráciában a többi politikai erővel egyeztetve, együttműködve kormányoz a többség, ennek az ellenkezője az, amit többségi demokráciának hívunk: amikor a többségi politikai erő ellenőrzése alatt tartja a legtöbb intézményt.
Az már a '90-es évek közepén-végén eldőlt, hogy egy furcsa váltópárti struktúra alakult ki az mszp-fidesz tengellyel, de ha megnézed, '94-'98 között - bár az mszp-nek egyedül is megvolt a kétharmados többsége, mégis koalíciós kormányzásra lépett. Ennek akkor nyilván megvolt Horn részéről is a maga taktikus oka (nem bízott a frakció fegyelemben, bizonyos döntésekhez kellettek a plusz szavazatok), és még eléggé közel voltunk a pártállami évekhez, jobb volt így a "leányzó fekvése" a nép szemében is. És bár megvolt akkor is a veszélye - a kétharmaddal - arra, hogy letérjünk a konszenzusos rendszerről és az akkor kormányzó többség a többségi rendszert kezdje el kialakítani, mégsem ez történt. (pl. az alkotmányozást 4/5-höz kötötte az akkori kormányzó erő, tehát önmagát korlátozta.
Emiatt sem gondolom, hogy igaz az a tételed, hogy a "politikusok ilyenek", nem. A politikus is csak addig megy el, amíg elmehet. Amíg nem érzi a társadalom által szabott korlátokat. Ma ilyen szempontból a kormányzó párt szinte korlátlan. (Persze ismertek az okok, nincs kire szavazni stb..., de ha nincs kire, az is a társadalom, a mi hibánk, nem?)

Krétagarbó 2014.10.06. 19:57:21

@abdul hackeem: Navrát nem tudom hova tenni. Ő azok között a fideszesek között indult nálam, akiről azt gondoltam, végülis normális, a fene tudja, mit keres ezek között, de kerékkötőnek jó lesz. Aztán a Daráknak írt számonkérő levéllel (még igügyi miniszter korában) nálam nagyon eldobta a pöttyöst, feltehetően sokkal jobb a politikában evickélni sok-sok pénzért, mint a katedrán tsiztességben, becsületben megöregedni. Kár érte, több is lehetett volna belőle.

Krétagarbó 2014.10.06. 20:16:28

@zenonküp: Wachsler, Kósa, Fodor. Aztán mind-mind szépen csendben kiegyeztek az orbáni hatalom adta lehetőségekkel, mondjuk Kósa maradhatott a berkeken belül politikus - megcsinálhatta a debreceni kiskirályságot, azzal eljátszadozik, addig sem feni a kést (mondjuk szerintem alapjáraton annyi esze van, mint egy marék döglött lepkének). Fodorról meggyőződésem, hogy Orbánék nyomják hátulról (az elmúlt években állítólag már borozgatnak is néha együtt a volt kollégiumi társak), egyedül a főpolgi mester jelöltje kakukktojás számomra, őt nem úgy ismerem...
Wachsler meg elég jól megél a neki csepegtetett állami megrendelésekből, a párt nem hagyja magára az eltévelygő, tékozló fiúit... (lásd Várhegyi dettó)
Áder volt, aki még morgolódott, de aztán gyorsan kiküldték az EU-ba, most meg bemelegíti a köztársasági elnöki széket.

Hidvégi Mihály 2014.10.06. 20:28:55

@Sir Galahad: Ne aggódj, nem esem kétségbe.

Én leszek az s a hozzám hasonló tisztességes, tanult és jóakaratú polgárok. Mint amilyen Béndek Péter is.
Sokan leszünk, s csak a köz számít. Nem kérek semmi cinikus megjegyzést, mert harapok.

panelburzsuj 2014.10.06. 20:48:48

@zenonküp:
Aha, akkor itt a barbatrükk: a hegyvidéki konzervativizmus már nevében is vidéki...

abdul hackeem 2014.10.06. 21:09:38

@Krétagarbó: Igen. Pont ezert ötlött fel Pelikan elvtars.

zenonküp 2014.10.06. 21:10:51

@Krétagarbó:
Arra akartam utalni, hogy Orbán elméjében következhetik be a döntő változás. Ha elhiszi valamely kihívójáról, hogy tényleges veszélyt jelent, s unortodox eszközökkel akarná majd kiparírozni a valódi vagy vélt támadást....
Stauffenberg merénylete nem sikerült, de Hitler már kevesebb emberben bízott meg, paranoiás tünetei gyakrabban jelentkeztek, realitásérzéke egyre jobban elhagyta.
Orbán - ha igazak a hírek Simicskáról - kénytelen lesz egyre több olyan emberben megbízni, akikben nem bízhatik meg, akiket eredendő gyanakvással kezel, hiszen nem tartoznak az eredeti dac- és védszövetséghez.
Elszigetelődik, elszigeteli magát.
Ezt én egy lehetséges változatnak gondolom.
Már most is hazudnak neki, mert hazudni jó dolog. Legalábbis kifizetődő.)
S végül, ha már más nem segít rajtunk - Orbán nem halhatatlan. Bízhatunk - ízlésünknek s őszinteségünknek megfelelően - közeli vagy távoli halálában.
Erre mérget mernék venni.)

zenonküp 2014.10.06. 21:11:31

@Krétagarbó:
Arra akartam utalni, hogy Orbán elméjében következhetik be a döntő változás. Ha elhiszi valamely kihívójáról, hogy tényleges veszélyt jelent, s unortodox eszközökkel akarná majd kiparírozni a valódi vagy vélt támadást....
Stauffenberg merénylete nem sikerült, de Hitler már kevesebb emberben bízott meg, paranoiás tünetei gyakrabban jelentkeztek, realitásérzéke egyre jobban elhagyta.
Orbán - ha igazak a hírek Simicskáról - kénytelen lesz egyre több olyan emberben megbízni, akikben nem bízhatik meg, akiket eredendő gyanakvással kezel, hiszen nem tartoznak az eredeti dac- és védszövetséghez.
Elszigetelődik, elszigeteli magát.
Ezt én egy lehetséges változatnak gondolom.
Már most is hazudnak neki, mert hazudni jó dolog. Legalábbis kifizetődő.)
S végül, ha már más nem segít rajtunk - Orbán nem halhatatlan. Bízhatunk - ízlésünknek s őszinteségünknek megfelelően - közeli vagy távoli halálában.
Erre mérget mernék venni.)

unionista... (törölt) 2014.10.06. 21:27:55

@Krétagarbó:
a 89-es magyar közjognak semmi köze nincs a némethez. németországban kétkamarás parlament van, tartományok, és kiterjedt önkormányzati rendszer. a magyar mindenhez hasonlít csak a némethez nem. én értem, hogy onnan fordították szövegeket. csak kihagyták a felét. és helyette betoldottak új részeket. szóval 89 úgy a német szövetségi rendszer átvétele, ahogyan mondjuk orbán követi az európai jogrendet.

panelburzsuj 2014.10.06. 21:47:46

@zenonküp:
Van a kiszolgáltatottságnak egy sokkal faramucibb fajtája is, amit egy klasszik kereskedős viccel szemléltetnék:

- Ez a rózsa milyet színűt fog majd nyílni?

- Milyet tetszik parancsolni, hogy nyíljon?

Szóval honnan tudhatja, hogy bármely elé tárt "információ" mennyire "penge", vagy mennyire van eltorzulva - pont azért, mert ő eggyelte ki maga körül a "szakmailag" szilárd figurákat és magatartásokat?

panelburzsuj 2014.10.06. 21:49:21

@panelburzsuj:
Tehát hogy nem becsapni akarják - hanem a kedvébe járni!

explanatus 2014.10.06. 22:13:37

Már nem csak a poszt írója látja úgy, hogy elkezdődött. Mai hír.:

„Navracsics versucht, sich von der Politik Orbans zu distanzieren.”

www.t-online.de/nachrichten/ausland/eu/id_71305612/eu-abgeordnete-lehnen-kulturkommissar-ab.html

Krétagarbó 2014.10.06. 22:22:51

@unionista...: az, hogy a parlament kétkamarás vagy egy, hogy tartományok vannak, vagy régiók, megyék vagy járások, már csak részletkérdések. A kialakított demokratikus intézményrendszereket, azok működési elveit onnan (is) koppintották. Az egészet nézd, ne a részleteket, teljesen egyforma államberendezkedés persze hogy nincs, azonos feltételek híján.

unionista... (törölt) 2014.10.06. 22:23:11

@panelburzsuj:
orbán átül 17-ben áder helyébe. és? 18-ban a fidesz megnyeri a választást. ha szoros lesz az eredemény, akkor előre hozzák 17-re. de tegyük fel, hogy ezt már nem nyeli be a nép. és? szerinted a csalódott jobboldali választó kire fog szavazni? a nép megszavazza a lázár-vona kétharmadot. überfasza. legjobb esetben hazarendelik tibót brüsszelből. azért, hogy egy kicsit elfogadott kormányfő legyen. lesz egy schüssel-haider koalíció magyar változatban. navracsics-vona. és? ebből ki kerülne ki győztesen?

unionista... (törölt) 2014.10.06. 22:27:57

@Krétagarbó:
hja, csak részlet kérdésekben tér el. ez ismerős szöveg a jobboldalról.

panelburzsuj 2014.10.06. 22:46:04

@unionista...:
Miben csalódik a jobboldali választó, ha Orbán letűnik a főszerepből?

egyetmondok 2014.10.06. 23:43:22

@unionista...:
" a 89-es magyar közjognak semmi köze nincs a némethez. " ---

a 89/90es magyarnak csak annyi köze van a német közjoghoz,mint a svédhez,vagy az brithez: mindegyik a liberális demokrácia közjoga. (Államformákat illetően persze,hogy nincsen közük egymáshoz. A német szövetségi államforma, pl.a svéd meg monarchia,mi pedig nem voltunk-vagyunk szövetségi állam,és nem vagyunk monarchia sem.)

Az itt létrehozott alkotmányos intézmények vonatkozásában persze már igen sok köze van a némethez a 89/90es magyarnak,de ez nem baj,egyáltalán nem,mert a német a II.Vh. utáni nyugati alkotmányosság egyik valóban nagyszerű, példaértékű esete. Valahová fordulni kellett példa után,nekünk magunknak ilyen ugyanis nem volt.

unionista... (törölt) 2014.10.07. 01:23:42

@panelburzsuj:
ha orbán viktor lelép, akkor nincs vezér. a jobboldali választók csalódottak lennének. de ezzel a baloldal automatikusan nem jut vissza a hatalomba. persze lehet, hogy a jobboldal is szétesne. és a baloldal összeállna. de azért egy baloldali kormánynál a békemenet janicsárjai felszednék a macskakövet. a kormányzás problematikája nincs megoldva. hacsak nem lesz magyarország német protektorátus. de az mondjuk éppen orbánnal is lehet. mert az is egy megoldás berlinnek.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2014.10.07. 08:05:36

@a keresztényeket bántani tilos:
ja, kérem, így könnyű érvelni. csaltak, mert csak, oszt jónapot. viszlát a kemtréles topikokban!

tamas11 2014.10.07. 08:48:44

@ebella:
De hiszen ez történik, mindig ez történik.
Csak az időigénye kérdéses.
Akik változást akarnak, sürgetnék e folyamatot, másfelől pedig, akik élvezői a jelen helyzetnek, vagy bíznak (egy rész ostobán vagy gyáván), azok meg ragaszkodnak a fennálló rendhez.
Meg lehet bélyegezni egyiket is, másikat is, de a haladó oldalt aligha lehet eltéveszteni: mindig az, amelyik ki tudja / meri mondani a hibákat, és ebből merítve a jövővel kokettál.
A vita azért oly eldönthetetlen, mert az állítólagos hibákat kéne mérlegre tenni a részben titkolt/tagadott elkötelezettségekkel.
Átszőheti persze ezt a modellt a morál, de célszerű az érdekeltségekkel kezdeni, vagy ott befejezni.

abdul hackeem 2014.10.08. 06:02:42

Miniszterelnöknek azt, aki szerint az gond, ha valaki (vagy egy ceg) nagyon sokat keresett? Simogato a kadari eran nevelkedett magyar füleknek. A problemas esetek viszont ugy nez ki, hogy csak azoknal buknak ki, akik nem a partallam "vedelme" alatt allnak.
Ugy tünik, az RTL tovabbra sem hajlando strategiai megallapodast kötni a kormannyal es nem tömi a partközeli offshore szamlakat.
Soha nem gondoltam volna, hogy egyszer egy szennycsatornanak fogok szoritani. Remelem bebizonyitjak, hogy törvenyesen jartak el. Akkor viszont a törvenyeinkkel van ismet baj. Es azert nem a vallakozo a felelös.

béla a görög (törölt) 2014.10.09. 20:35:00

Orbán igazat mondd mert egy paranoiás megalomán farok és az a mániája, hogy egy államtól függő társadalmat épít. Lóf...t!
Lázár hazudik azt tette mindig is. (Vagy csak diplomatikusan akarja ugyanazt a zsarolást megfogalmazni)
----
Aki meg együtt akar dolgozni egy olyan kormánnyal amelyik kirabolta az meg mazohista és/vagy ostoba.

Egyébként is tegye már fel valaki a kérdést...
Miért kéne a kormánnyal együttdolgoznia bárkinek is? És félreértések elkerülése végett a kormánynak nem az a dolga, hogy belepofázzon mindenbe.
El kéne már zárni az uniós pénzcsapokat, hogy egy kicsit tisztuljon a kép. Pénz hiányába egyik sem okoskodik.

Zoltán Lukács 2014.10.10. 09:09:57

Nem tudom, hogy csak valami különlegesen fejlett irónia-e ez a hirtelen jött lelkesedés a lázári racionalitással (kvázi mintegy becsületességgel) kapcsolatban, vagy a zillető komolyan gondolta, hogy egy Lázár-Orbán helycserés támadásnak realitása lehet, illetve az érdemben javíthat a rendszer degeneratív vonásain. Az egyfelől tény, hogy Orbán "Bármihez hozzányúl, terméketlenné lesz.", másfelől látni kell, hogy Orbán személye és az általa létrehozott primitív társadalomkép inherensen a rendszer lényegéhez tartozik. Egyébként is, egy technokratább lázári verzió, a rendszer konszolidációja/stabilizációja mennyiben segítené hozzá az országot a nyugati típusú társadalomfejlődéshez való visszatérésben?

Zoltán Lukács 2014.10.10. 09:30:20

@32FNewYork:
""A posztoló vagy hülye, vagy annak tetteti magát. Most kampány van, és a politikusok igyekeznek olyasmiket mondani, amik miatt felfigyelnek rájuk, esetleg az esélyeiket is növeli."

Egyik sem, hanem ő is politikus és ő is igyekszik olyat mondani, ami miatt felfigyelnek rá. Az előző posztjára több mint 50 ezer kattintás volt, és ez is már ötezer felett van. Én viszont arra vagyok kíváncsi, mikor lép ki a virtuális térből a valódiba."

Szólni kéne neki, hogy ez az ország nem csak a Németvölgyi út és a mellékutcák. Okosakat mondani a hülye is tud, a politikába azok fognak tudni beleszólni (ha egyáltalán), akik vállalják az aprómunkát. Ez itt még nem látszik.

Zoltán Lukács 2014.10.10. 09:36:41

" HaFr · hafr.blog.hu 2014.10.10. 09:25:13
@Zoltán Lukács: Bonyolult, ugye? "

Haj, de még mennyire. Primkó kis falusi agyam fel se foghassa. De azt már kezdem érteni, hogy miért nem tudtok labdába se rúgni annak ellenére, hogy láthatóan okos nagyfiúk vagytok. Pedig úgy szavaztam volna rátok. Nem baj, majd az unokám. Szólik is a fiamnak, hogy kicsit hajtson rá a csajoknál. Nehogy má lekéssen rólatok.
süti beállítások módosítása