1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2014.05.10. 19:11 HaFr

Orbán legjobb beszéde 25 éve

Orbán: Ismét csatába kell mennünk

Orbán beiktatási beszéde a legjobb volt, amit valaha mondott. Az első öt perc után kezdtem odafigyelni, a tizedik percben megragadott, és végig megtartott. A miniszterelnök gondolatmenete eddig ismeretlen kifejezésekre és összefüggésekre támaszkodott, amelyek a 2000 körüli Orbán Viktornak egy lényegesen érettebb formáját mutatták, és számomra, aki ezen a blogon másfél éve a polgári konzervativizmus lehetőségeit kutatom, bizony magával ragadott. Hozzáteszem, aki nem veszi észre ebben a beszédben az április 6-a előtti Orbánhoz képest a radikális változást, az valami nem értett meg. Vagy a korábbiakat, vagy a beszédet nem. Ez a beszéd újabb fordulat Orbán politikai világképében -- kétségtelen nem a konszolidációnak, hanem egy régen megkezdett, majd félbehagyott, és most egy más szinten folytatott polgári konzervatív szintézisnek a beharangozása; a saját kifejezésével élve, a "polgári-keresztény nemzeti" politikus beszéde volt, aki a "szabadság rendjéhez" vezető utat vázolta fel, a "teljes nemzet szolgálatára" szerződik, és noha voltak benne önmaga hagiografikus megéneklésére és az elmúlt négy év magasztalására szolgáló félmondatok (de nem sokkal több ezeknél), ezeket sem bántam, mert a lényeg nagyon a helyén volt.

Nem lehet nem egyetérteni a fő toposzokkal: ilyenek a munkaalapú (spekulációellenes) gazdaság, a szabadság és a felelősség összekapcsolása, a nemzeti függetlenség európai keretekben, a méltányos és következetes rend, az összefogás és a (nem teljes) egység (itt egy apró kérdőjel, milyen egység ez?), és a kétségtelenül illiberális, de praktikusan (konzervatíve) igazolható meghatározása a szélsőségnek: azaz szélsőséges az, ami veszélyes a magyarokra -- és veszélyes az Európai Egyesült Államok és veszélyes az EU-ból való kilépés. Ha az internacionalizmus elleni állásfoglaláson ez előbbi szélsőséget érti, az is rendben.

"Szakítottunk a liberális társadalomszervezési elvekkel" (mindent szabad, ami másoknak nem árt) -- mondta --, és helyette ajánlotta a szabadság és a felelősség összekapcsolását (kb. amit nem akarsz, hogy veled cselekedjenek, te se tedd másokkal), illetve ennek "keresztény" megerősítését ( hogy ti. amit szeretnéd, hogy veled cselekedjenek, te is tedd másokkal).  

Elhittem neki, hogy komolyan gondolja: "Nem vagyok már olyan fiatal, hogy mindenre tudjam a választ", jó volt hallani a szájából vagy 15 éve nem hallott szavakat: személyes autonómia, lelkiismeret; azt, hogy a személyes belső meggyőződésekkel szemben a kormány nagyon óvatosan járhat el akkor is, ha a jó szándékával jár el. Kifejezetten meglepett annak elismerése (nem jellemző rá), hogy globalizált világban élünk, és az a konklúzió, hogy a versenyképesség és egy (itt nem boncolandó, de érdekes) igazságosság felfogás között kell megtalálnunk az egyensúlyt, ha sikeres nemzet akarunk lenni. (Mert nem vagyunk azok: se igazságosak, se versenyképesek -- de hogy hogyan válunk azokká, mit kell másképp csinálnunk, azt -- szögezzük le -- nem tudtuk meg.)

Az EU-nak és a NATO-nak tagjai vagyunk, "nem túszok, nem tökfilkók", és hozzá kell járulnunk ahhoz, hogy a súlyából napról-napra veszítő Európa meg tudjon újulni: és igen, magam is egyetértek azzal a (praktikus) követeléssel, hogy a kereszténységre tekintsünk e megújulás egyik forrásaként, korlátozzuk a bevándorlást, támogassuk a gyermekvállalást, erősítsük a gyermekek testi-lelki biztonságát, de közben robusztus vállalkozó szellemre, radikális energiaár-csökkenésre, és a Kárpát-medencei súlyunk növelésére van szükség. "A magyar ügy európai ügy, ukrajnai magyaroknak meg kell kapniuk a kettős állampolgárságot" -- mondta Orbán. Így igaz. 

A miniszterelnök a beszédben egyszerre igen közel került ahhoz, amit ezen a blogon vallottunk (be) folyamatosan magunk is. Nagyon nem osztom (de ő sem forszírozta nagyon) az elmúlt négy év megítélését. Szerintem az elmúlt négy év nem ebben a hangvételben, nem ebben a gondolati világban, és nem azokkal az eredményekkel folyt, ahogy ő gondolja. De az a markáns fordulat, amit ehhez képest a beszédben vett, az a felfogásom szerint 99%-ban helyes. Nagy kérdés, hogy a gyakorlat mit fog mutatni. Nagyon bízom benne, hogy ugyanezt.

A beszéd vége kifejezetten megható volt (és szemmel láthatóan meghatódott maga az előadó is): "Szeretnék jól szolgálni, szeretnék jó miniszterelnöke lenni ennek a nemzetnek, hogy annak ne kelljen többet szenvednie", valahogy így. Úgy legyen! Nem szoktam hozzá, hogy a magyar politika kapcsán hevült, szenvedélyes támogató nyilatkozatot tegyek -- de most nem szégyellem. Csak meg ne bánjam.

 

381 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr956147312

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Orbán legjobb beszéde 25 éve 2014.05.11. 13:26:01

Nem szoktam hozzá, hogy a magyar politika kapcsán hevült, szenvedélyes támogató nyilatkozatot tegyek - de most nem szégyellem. Csak meg ne bánjam.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

conchita wurst 2014.05.11. 19:34:12

@panelburzsuj: Egy olyan szőrkolbásznak, aki szabad, az, aki lenni szeretne.

Igazi európai

panelburzsuj 2014.05.11. 19:35:20

@unionista:
Ezért nem kéne gőzmasiniszta-példázatokkal "színezni" a spontán agyalgást.

Mert hátha akad olyan a hallgatóságban, akiben fészket ver a gyanú, hogy az nem is Eötvös volt, hanem Széchenyi.

A dakota mondásokat nem érhetik ilyen inzultusok - azok originálisak.

egyetmondok 2014.05.11. 19:40:05

@Blogger Géza:
De igen, igaz.
Tán nem tudsz róla, hogy az OBH most azt csinálja, hogy pl. a debreceni bírót papíron áthelyezi pl. budapestre,de a tárgyaló,az iroda,stb.minden ott marad Debrecenben ?
Tehát XY debreceni bíró papíron pl.a Főv.Törvényszék bírója,de nem Budapesten dolgozik,hanem ott,ahol eddig is.
Te erről nem is hallottál ?

És egyáltalán Géza,a bírói hatalmi ág elválasztottsága ügyében a Fidesznek néma csend kell legyen (meg a híveknek is),hiszen ha nem tetszik a jogerős bírói ítélet,akkor a parlamenti kétharmad megsemmisíti,nemde.

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.05.11. 19:46:39

'De igen, igaz.'@egyetmondok:

?

'Tán nem tudsz róla, hogy az OBH most azt csinálja, hogy pl. a debreceni bírót papíron áthelyezi pl. budapestre,de a tárgyaló,az iroda,stb.minden ott marad Debrecenben ?
Tehát XY debreceni bíró papíron pl.a Főv.Törvényszék bírója,de nem Budapesten dolgozik,hanem ott,ahol eddig is.
Te erről nem is hallottál ?' - ennek semmi köze a bírói függetlenséghez, tehát amit állítasz az nem igaz.

Utóbbival semmi gond nincs, hogy a Főv. Bíróság bírája Debrecenben v. akárhol dolgozik, a Főv. Bír. spec. illetékessége miatt (ami mindig létezett) ez csak egyszerüsítés az ügyfeleknek.

'Fidesznek néma csend kell legyen (meg a híveknek is),hiszen ha nem tetszik a jogerős bírói ítélet,akkor a parlamenti kétharmad megsemmisíti,nemde.'

- Nemde? Kérdezed? Mert ilyen sincs, kitaláltad.

Sylvester94 2014.05.11. 19:53:36

Ez félig kereszténydemokrata, félig keresztényszocialista szöveg volt. Nekem tetszett, és főleg azért, mert a választási kampány elrugaszkodottsága után most nagyon is a realitások talaján áll a miniszterelnök. (Ennek már voltak jelei; az emlékművel kapcsolatban megírt levelében szintén elég logikus és jó érveket használt.) Mintha a győzelem után kicserélték volna a miniszterelnököt egy feljavított verzióra...

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.05.11. 19:57:22

@Sylvester94: Mindig meglepődik a zember, hogy a kampány az kampány.

A libsiblogok nemsokára keveselleni fogják Zorbán nemzeti, keresztény, szocialista és pógári vérét...:)))

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.05.11. 19:57:54

Akkor ezt a beszédet majd el kell olvasni. Gondolom, előttem legalább húszan felhívták itt a figyelmet a szavak és a tettek különbségére. De lássuk...

unionista (törölt) 2014.05.11. 19:59:24

@Blogger Géza:
azért ennél többről van szó géza. te sem véletlen tiltakozol. kóka nem húzott gumicsizmát azért, hogy levezényelje "az évszázad árvizét". nem arról van szó, hogy a paraszti kultúrában nincs csizma. de a földmunkához használt lábbelinek nincs kultusza. az a cigányokra jellemző. az autentikus magyar paraszti kultúrában nincs olyan, hogy "térdre kényszerítettük" európát. a "több tiszteletet érdemlünk" a cigány kultúra egyik toposza. a magyar paraszt nem jár zsebre dugott kézzel, nem hord mindenhová hátizsákot. de még egyszer: ez nem probléma. nem ezzel van a baj.

panelburzsuj 2014.05.11. 20:02:42

@Holger Hartland:
Ez a legszebb: másfél napja ezen a beszéden rugózik az ország politikailag rugékony szelete - de leiratot senki sem csinált róla eddig. Se a saját stábja, se az ellenei, se "a sajtó". De még afféle spontán wikiközösség se alakult ki a lekopácsolására. Mittomén percekre lebontva és párhuzamosítva a munkát.

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.05.11. 20:05:07

@Holger Hartland: Ha nem mond igazat minek szavaztál rá? Hülye vagy?

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.05.11. 20:22:29

@panelburzsuj: Ennyi van egyelőre:
www.miniszterelnok.hu/cikk/magyarorszag_kozepre_tart
De ez sem leirat. A korábbi beszédeiről volt. Majd lesz talán erről is, ha vége a hétvégének.

@Kón Bandit: A hiba a te készülékedben van. Nem rá szavaztam.

Blogger Géza 2014.05.11. 20:24:13

@unionista: B+, te mégis mi a fenében mennél ki az árvízhez? Lakkcipőben? Kóka egy helikopteres piperkőc volt, és ennek megfelelően le is zuhant a népszerűsége, hamarabb megbukott, mint az SZDSZ.

Amúgy meg tényleg kezeltesd magad, ha bármiről (csizma, autó, tisztelet, hátizsák) csakis a cigány szó jut eszedbe, ez már orvosilag nem normális.

vajdasagi 2014.05.11. 20:25:41

@HaFr: Távol álljon tőlem, hogy Makkasz és HaFr vitájába jelentős mértékben beleszóljak, de van egy számomra fontos részlete: ez a munkaalapú kontra spekulációra alapuló társadalom. Szerintem itt az orbáni felfogással az a baj, hogy pl. egy informatikai cég tevékenységét a virtuális térben simán kirekeszti majd a "munkaalapú" kategóriából, mert hát 'virtuális', mondhatni spekulatív. Pedig a 21 század egyik nagy gazdasági területe lesz.

Egyszerűbb szavakkal: itt az esztergályosokat akarják majd kinevelni és nem az informatikusokat, merthogy az nem munka, hiszen azt a vezér nem érti. Én ezt komoly gondnak érzem.

Blogger Géza 2014.05.11. 20:27:58

@egyetmondok: Erről tudok, csak te ugye nem ezt mondtad. Hozzátéve, hogy ez egyáltalán nem az új szabályozás eredménye.

Egyébként meg nagyon helyes, hogy az ítélkezés felgyorsítására ilyen eszközöket is bevetnek.

Blogger Géza 2014.05.11. 20:35:00

@vajdasagi: Nem, te nem érted Orbánt. Semmi baj az informatikusokkal és a munkájukkal. Egész egyszerűen arról van szó, hogy munkavállalók adóterhelését lehetőség szerint minimalizálni kell (lásd SZJA-csökentés, speciális munkavállalók járulékainak csökkentése), és lehetőleg mindenkit abban kell érdekeltté tenni, hogy ne segélyre ácsingózzon, hanem térjen vissza munkaerőpiacra (segélyek szerepének csökkentése, közmunka, szuper GYED stb.)

Nemzetgazdasági szinten pedig szükség van termelő gazdaságra, Magyarország nem fog csak szolgáltatásokból (pl pénzügyi szektor) megélni. A túl nagyra nőtt szolgáltatószektor Cipruson, Írországban, Görögországban nagy problémákat okozott a válság idején, míg az erős iparú Kína, Korea, Németország vagy akár Szlovákia stb. jobban átvészelte azt.

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.05.11. 20:37:50

@Holger Hartland: Csak ilyen indirekt módon lehet a szocionistából kihúzni hogy kire szavazott.

Nem szégyelled magad?

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.05.11. 20:42:00

@Kón Bandit: Hülyegyerek, meg is kérdezheted. :) LMP, nem szégyellem.

egyetmondok 2014.05.11. 21:10:40

@Blogger Géza:
Nem Géza, nem helyes,különösen arra tekintettel,hogy a magyar bíró ítélkezés "sebessége" igen-igen jó nemzetközi összehasonlításban.

Blogger Géza 2014.05.11. 21:12:31

@egyetmondok: Hát ez remek, végre valaki elismeri az Orbán-kormány eredményeit! :)

egyetmondok 2014.05.11. 21:20:20

@Blogger Géza:
Egyébként pedig ezt mondtam. Egy budapesti lakos törvényes bírójáért akár Debrecenig kell utazzon.

egyetmondok 2014.05.11. 21:21:01

@Blogger Géza:
Milyen eredményeit ? Az mindig ilyen volt Géza, Orbán első kormánya alatt is,utána is.

explanatus 2014.05.11. 21:22:27

@vajdasagi: "itt az esztergályosokat akarják majd kinevelni" írod. Pedig nem lenne rossz gondolat! Nem tudom mire gondoltál az esztergályos szakmamegjelölés alatt.

Nézd meg ezeket, utána beszélhetünk a Te informatikusaidról is, mert a Te informatikusaid "munkaeszközeit"

www.cnc.hu/tag/5-tengely/

ilyeneken gyártják, ezek meg nem gyerekjátékok, meg egykori tsz melléküzemágakból megmentett múzeum érett darabok.

Fizikai munkakörben magasan itt a legjobbak a fizetések. Pár helyen veri az informatikusékat is, még itthon is.

unionista (törölt) 2014.05.11. 21:27:31

@Blogger Géza:
láttam közelről autentikus magyar paraszti kultúrát és cigányt. meg tudom különböztetni a kettőt. maradjunk annyiban, hogy orbán "műparasztos". persze abban igazad van: nem olyan érdekes ez.

Blogger Géza 2014.05.11. 21:27:54

@egyetmondok: Mindegy, mert ha bármi rosszat lehet mondani Magyarországról (mondjuk aszály van, és esik a GDP, nincsenek magyar világcégek, nem vagyunk olyan gazdag ország, mint Svájc stb.), akkor az a kritikusok szerint mind személyesen Orbán Viktor hibája. Ebből következően ha valami jó, akkor annak Orbán Viktor érdemének kell lennie, hogy elkerüljük ugye a kettős mércét.

egyetmondok 2014.05.11. 21:29:59

@Blogger Géza:
Ja így, ilyen idióta logika mentén ? Úgy igazad van Géza,ez nem vitatható.

abdul hackeem 2014.05.11. 21:30:00

@explanatus: A linken reklámozó jutott eszembe, hogy van néhány ilyen részvényem...

unionista (törölt) 2014.05.11. 21:32:16

@explanatus:
orbán nem nagyon akar magasan kvalifikált szakmunkást. ebben az országban közpénzből nem politechnikumok épülnek hanem futballstadionok.

panelburzsuj 2014.05.11. 21:38:06

@explanatus:
Ha kümüvest mondott volna, jobban értenéd a szó mögött a jelentést? (Egyébként nem vagyok abban biztos, hogy több "szakmai kifinomultságot" igényelnek az automatizált munkagépek, mint a "klasszikus mechanikusak".)

Megmutatom neked Orbán célközönségét:

kuruc.info/r/20/127590/

explanatus 2014.05.11. 21:44:24

@abdul hackeem: :) akkor beszélgess el @vajdasagi: -val.

Vajdasági! ugye nincs gond, nem cikizés, csak "a vezér nem érti" írod.

Gyanítom ezeket se, a baj, hogy a tanácsadói se.

Rózsika néni látna egy ilyet munka közben, azt mondaná, mint amit az öreg székely mondott a zsiráfra. Hogy ilyen márpedig nincs is.

Esetleg azt, CNC nem eszterga. Nemhá!

---

Ha már szakmunka. Uniós előírás, hogy csak mestervizsgával lehet szakoktatni, az meg a magyar szakoktatóknak nincs, nem volt követelmény eddig. A teljes költségét a szakoktató átképzésnek az unió állja.

Szóval, ez olyan tipikus Rózsika néni oktatáspolitika.

Mékénének nekünk magas fokon szakmát mívelő szakoktatók, úgyis csak hülyegyerekek tanulnak szakmát.

Blogger Géza 2014.05.11. 21:45:37

@unionista: Frászt nem. Lásd duális képzés bevezetése. Amúgy csökkenő gyerekszám mellett valószínűleg nincs szükség több iskolaépületre. Ellenben több testnevelésre és sportra nagyon is szüksége lenne a magyar társadalomnak.

explanatus 2014.05.11. 21:53:54

@panelburzsuj: Jólvanna! "kümüves" Ugye elhiszed így is értem, csak ez valami olyan, amiben mi lehetnénk a legjobbak, egész Európában.

(Egyébként nem vagyok abban biztos, hogy több "szakmai kifinomultságot" igényelnek az automatizált munkagépek, mint a "klasszikus mechanikusak".)

Mikor láttál egy 5 tengelyes megmunkálóközpontot üzem közben, és láttad-e a "végterméket", amit nem a "szaki" méricskél, hanem egy szintén CNC mérőberendezés?

Szóval, a kettő között van egy "árnyalatnyi" különbség.

panelburzsuj 2014.05.11. 21:55:35

@Blogger Géza:
És a több ifjúságia éa tömegsporthoz "fűre lépni tilos" stadionok az első lépcső?

explanatus 2014.05.11. 21:58:00

@unionista: "nem politechnikumok épülnek"

öreg hiba !

Lassan nem kapni ásót, kapát, virágoskert gondozáshoz csak a multiban.

panelburzsuj 2014.05.11. 21:59:10

@explanatus:
Én testközelből turbinatengely-esztergálást láttam utoljára a megboldogult Lángban.

És úgy láttam, ahhoz se nyúlhatott akármely utcáról ugrasztott gyorstalpalt.

explanatus 2014.05.11. 22:05:51

@Blogger Géza: Géza, Géza! Öreg barátom!

Azt írod "nincs szükség több iskolaépületre" @unionista: politechnikumok megjegyzésére.

Igazad van, iskolaépület van, nem kell, fel kell szoftverezni, a legmodernebb kütyükkel. A világ ebbe az irányba halad. Még nem késő, hogy felugorjunk erre a vonatra.

A többi menne magától.

unionista (törölt) 2014.05.11. 22:08:21

@panelburzsuj:
a nótában is benne van a zakácos út drága tesvírem. nem értik ezek a brüsszeliek, hogy a magyar parasztok a szélfogó fasorból szedték össze a tüzelőt. nem a cigányok, hanem a magyar parasztok. ööö. a cigány kultúra ütközik össze európával. lehetne azt védeni. csak azt ki kellene mondani, hogy ezek a cigányok, hé.

explanatus 2014.05.11. 22:11:01

@panelburzsuj: Nem akarom "befásítani" az oldalt, de a megjegyzésedre csak annyit. Amit láttál az legalább harminc éve volt.

Egy hasonlattal talán érzékeltetni a különbséget. Mondjuk egy első kiadású "színhibás trabi" meg egy mai Ferrari.

Blogger Géza 2014.05.11. 22:11:37

@panelburzsuj: Nem, de az elsősorban utánpótlás-nevelést szolgáló stadion a sok lépcső közül az egyik. A mindennapi testnevelés ennél sokkal fontosabb pl.

Blogger Géza 2014.05.11. 22:12:39

@unionista: Szedd már be a gyógyszeredet, ez szánalmas. Már az akácfáról is csak a cigány tud eszedbe jutni?

unionista (törölt) 2014.05.11. 22:13:13

@Blogger Géza:
az utánpótlás nevelést szolgáló stadionok? wtf.

panelburzsuj 2014.05.11. 22:15:00

@Blogger Géza:
Szóval ápoljuk a rátóti hagyományokat: a tetővel kezdjük az építkezést.

panelburzsuj 2014.05.11. 22:18:48

@explanatus:
Inkább 35.

De miért lett volna pont Trabi? Miért nem egy muzeális Merci? Vagy épp a maga korában - k.u.k - Ferrari? (Ha volt akkor már Ferrari - ez a te kultúrköröd, én akácban jobban otthon vagyok.. :)

öreg zsidó blogger 2014.05.11. 22:20:43

T. HaFr!
Csak meg ne bánd!
A tréfát félre: az ember, úgy 3-4 éves korától már alapvetően nem változik...
A szellemi színvonal, az nem tudom mely időponttól, de sokat nem javul, viszont annál inkább romlik.
Íme: Az emberi társadalom a munkán alapul. (Azt hiszem a "hangyatársadalom" is, de ezen még nem gondolkoztam el.
A versenyképesség és igazságosság nem ellentettjei egymásnak, sokkal inkább FELTÉTELEI!!!
Legyen elég ennyi.

unionista (törölt) 2014.05.11. 22:28:18

@Blogger Géza:
a nóta mondja, hogy az akácos úton kóborolt a cigány.
"akácos út, ha végig megyek rajtad én,
eszembe jut egy régi szép regény:
nyáreste volt, madár dalolt a fán,
s itt kóborolt, csavargott egy cigány."
az út mentén hajtották az állatot. és azt ritkították. de kik? a magyar jobbágyparasztok? ez az autentikus magyar paraszti kultúra? kik voltak errefelé az állatot hajtó kondások, géza. a cigányok géza. az autentikus cigány kultúra ütközik össze brüsszellel. ha ezt tudná vivien reding, akkor ő is összezavarodna.

Blogger Géza 2014.05.11. 22:30:43

@unionista: Bezony. (Nem használtam többes számot.)

"Ez a pálya elsősorban utánpótlás-létesítmény, amely a Puskás Akadémia csapatainak meccseire, nemzetközi és válogatott ifjúsági tornákra készült, és nagy hiányt pótol, mert nincs a magyar futballnak hasonló létesítménye, ahol fontos nemzetközi ifimeccseket lehet játszani egy tökéletesen felszerelt, de ehhez méretezett pályán, amely már az első évben, 2014-ben nemzetközi események sorának ad otthont."

www.pfla.hu/index.php?q=static/mi_keszul_felcsuton

Blogger Géza 2014.05.11. 22:32:03

@unionista: Növeld az adagot, az eddigi kevés.

unionista (törölt) 2014.05.11. 22:45:38

@Blogger Géza:
géza, a brüsszel-ellenes cikk érvel úgy, hogy az akácos út mellett állatokat hajtó kondás. de az a nótában is a cigány. a brüsszel-ellenes cikk hivatkozik a nótára. és ebből kihozzák, hogy az ősmagyarokat éri támadás. a kormányzó úr azt mondja: "európa számunka csak kényszerlakhely volt". mikor mond olyat egy hungarus nemes, hogy európa számunkra kényszerlakhely. hop. hop. hop.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.05.11. 22:46:59

@vajdasagi: Nem okvetlenül -- én pl a munka alatt a tágabb alkotást értem

unionista (törölt) 2014.05.11. 23:02:15

@HaFr:
munka nem egy időtöltés. a mértékegysége nem a secundum, hanem a joule. én értem, hogy filozofikusan szerettek a természettől elrugaszkodni. abból lesznek a problémák. a szakállas se tudta, hogy mi a munka. azt gondolta, hogy ez emberi tevékenység. a munka energiamennyiség. a teljesítmény az energiaátvitel sebessége. a mértékegysége a watt. a villanykörtének van teljesítménye. nem a munkások teljesítménye az érdekes. hanem a gépeké.

Herbert Norman Schwarzkopf, Jr. 2014.05.11. 23:04:53

@unionista:

Te idióta seggfej.

Miközben te cigányozod Orbánt, egy német baloldali lap éppen ma Hitlernek titulálja és cigánygyűlölőnek állítja be.

Egyébként pedig itt van egy kép Orbán Viktor édesapjáról. Szerinted cigánynak néz ki ez az az ember? (Viktor mellett fehér ingben)?

i.imgur.com/h18tLAt.jpg

Herbert Norman Schwarzkopf, Jr. 2014.05.11. 23:11:04

@unionista:

Tessék, itt van egy friss, jó minőségű kép az Orbán-családról. Rajta van az édesapja, az édesanyja és anyai nagyanyja.

Kérlek, mutasd már meg, hogy szerinted melyik a cigány. Mert én csak fehér, magyar emberek látok.

Itt a kép:

i.imgur.com/BWZVyKp.jpg

unionista (törölt) 2014.05.11. 23:21:34

@Herbert Norman Schwarzkopf, Jr.:
itt is van egy kép. amikor még nem volt annyira divat játszani a fotókkal.
nemzetihirhalo.fw.hu/htmlkeret/orbancsalad2_.jpg
itt meg a tipikus félcigány családnak néz ki. de ez neked probléma. nem én vagyok cigányellenes. nem lehet nem észrevenni, hogy orbán toposzai mind az autentikus cigány kultúra elemei. hop. hop. hop. így is beszélt. nincs ezzel probléma.

a németek azért írják, hogy ő cigánygyűlölő, mert a zsidók ezt mondják nekik. ez neked kedves sztereotípia. nagyjából igaz. de én veled ellentétben nem azt mondom, hogy a geci zsidók, a geci cigányok. hanem ezeket semleges értelemben használom.

neked problémát okozna ha a kedves nemzetvezető nem "fehér ember". de itt nem rassz jegyekről van szó. sorosék sem vittek ki akárkit. minimum szemitának kellett lenni. zsidó felmenők sem ártottak. de ezzel sincs probléma. soros végül is azokat támogat, akit akar. de az sem volt sose egy származástól és világnézettől semleges alapítvány. a nyilvánvalón vitázunk.

unionista (törölt) 2014.05.11. 23:31:07

@Herbert Norman Schwarzkopf, Jr.:
nem érdekel a friss jó "minőségű" kép. és a rassz jegyek sem. az sem, hogy mennyire fehér a bőre. azt látom, hogy orbán viktor cigány kulturális identitással rendelkezik. de ez nem feltétlen rossz. emiatt nem kell őt támadni. csak ez nem az autentikus magyar paraszti kultúra. eufemisztikusan orbán "műparasztos". ő egy félcigány, félzsidó. úgy általában egy ősmagyar nevezi el a gyerekeket így: gáspár, ráchel, sára, róza, flóra. de nincs baj azzal, hogy a mamája egy zsidó gyógypedagógus. a cigány és a zsidó nem szitokszavak. csak a többségnek nem feltétlen kell igazodni ehhez a kultúrához.

Herbert Norman Schwarzkopf, Jr. 2014.05.11. 23:36:09

@unionista:

Oké, nekem ne gyere régi rosszul beszkennelt újságokkal.

Itt vannak a friss, jó minőségű képek az Orbán-családról. Ezek a képek az elmúlt években készültek, egy részüket az Origo fotósa csinálta, de vannak közöttük Blikk- és Index-fotók is. Ezek nem PR fotók, hanem sajtófotók.

Újra arra kérlek, hogy nézd meg őket, és mondd meg, hogy cigányokat látsz-e rajtuk.

Tessék, egy tegnapi fotóval kezdem. A miniszterelnöki eskütételen készült. Orbán apja, édesanyja és nagymamája:

i.imgur.com/ZjWNNyC.jpg

i.imgur.com/oyrOf2T.jpg

i.imgur.com/BvKazpU.jpg

i.imgur.com/vMKmcl4.jpg

unionista (törölt) 2014.05.11. 23:39:33

szóval itt a vicc az, hogy orbánt sokan gyűlölik. a cigány kulturális identitás miatt. miközben mondják, hogy "jaj, szegény kiscigányok". a közmunkaprogramok is igazából a cigányság felemelésére alkalmasak. illetve az ezekhez kapcsolódó iskolai programok. döntő többségében cigányok azok, akik nem fejezték be az általános iskolát. de a többségi magyarok felemeléséhez tartós munkahelyeket kell teremteni. nem alkalmi lébecolást. de az is jobb, mint semmi. orbán ezeket a cigányokra szabott programokra mondja, hogy az "egész világ minket utánoz" szokásos cigány nagyot mondás. egy szabad országban ezt nehogy már ne lehessen kimondani.

Herbert Norman Schwarzkopf, Jr. 2014.05.11. 23:42:06

@unionista:

Orbánt a nemzetközi sajtó folyamatosan rasszista, nacionalista zsidó- és cigánygyűlölő diktátornak állítja be.

A hozzád hasonló széljobbos agyhalottak pedig hol cigányozzák, hol pedig zsidózzák.

Ebből látszik, hogy Orbán valamit nagyon jól csinál!

unionista (törölt) 2014.05.12. 00:07:13

@Herbert Norman Schwarzkopf, Jr.:
engem ebben a vonatkozásban nem érdekel a nemzetközi sajtó. nekem nem kell a financial times ahhoz, hogy bemutassák orbán viktort. egyáltalán nem gondolom gonosz politikusnak. bennem nincs különösebb ellenérzés vele kapcsolatban. azt látom, hogy ő ösztönösen úgy viselkedik, mint egy cigánygyerek. például könnyen feltalálja magát.

de azért kevés politikus költene nyíltan közpénzt a hóbortjára. és amikor magyarázza, hogy az nem közpénz drága testvéreim. dehogy nem. a cigány kultúrában a nyilvánvalón is vitatkoznak. "nem vak ez a ló csak bátor". és nagyon sok ilyen vita van. tényszerűen objektíven eldönthető valami. ilyenkor jön, hogy de a másik is. így magyarázzák ki a cigányok magukat. ártatlanul. a fideszben lopás? hazudni? sose. ez is a cigány kultúra része. és jelentős mértékben ez határozza meg a politikai kultúrát.

tamas11 2014.05.12. 08:02:35

@Blogger Géza:
Jajj angyalom, szakadj már le a realitásérzékedről!
A Közgép jelen van a külkereskedelmi (EU) piacon, nyerhetne ott is, mivel a tendereket ELVILEG közzé kell tenni, és a korrekten eljárók meg is teszik (kivéve persze a zárt, meghívásosakat, és a megvezetett pályáztatásokat). (Olyan kategória tényleg nincs,hogy volt szobatársak ügyvezetésében álló cégek... ).
A Strabag pedig? Tudtommal elűztük azokat, akik neve/pozíciója oda-vissza inflálta az eljárásaikat. Az emútt! Akkor mire vársz, miért kardoskodsz a mostaniak esetében?
Ugye nem vagy te egy japán szamuráj? Mert naponta összejönne a muníciód a harakirire.

babarczyeszter 2014.05.12. 10:18:33

@profilo: nem szokásom legendákat terjeszteni. Az információm első kézből származik. Azt azonban nem fogom megmondani, hogy honnan, hogy hol volt ez a pályázat, és hogy ki jelent meg a keresztapa küldötteként, mert félnek azok az emberek. Van így is elég bajuk.

zorki 2014.05.12. 10:25:03

Meghallgattam a beszédet, majd kíváncsian keresgéltem hol találom a vitát.
Szomorúan állapítottam meg, hogy nem volt, nem lehetett vita.
Ennek fényében Orbán miniszterelnöki programbeszéde a parlamentarizmus megcsúfolása,annak tartalma ezt a tényt nem írhatja felül.
Jelzem érdemes elolvasni mit mondott Orbán Viktor 1990 május 22-én Antall József programbeszédére válaszolva a Parlamentben.

Szal, ennyit erről

Eleve 2014.05.12. 10:52:56

Más téma:
Nagyon érdekesnek vélem az ukrajnai magyarok kitételt is a beszédben, a kárpátaljai magyarok kapcsán. A térségi helyzettel blogomban sokat kell még foglalkoznom ahhoz, hogy oly pontossággal lássuk a vonatkozó jövőt.

fvipera 2014.05.12. 11:02:12

"Nagy kérdés, hogy a gyakorlat mit fog mutatni. "

Kishantos lerohanása bírói végzés ellenére
Norvég Civil Alap csesztetése

fvipera 2014.05.12. 11:07:21

@nevetőharmadik: a blog szerzőjének annyit mindenképpen a javára írok, hogy ilyen kommente(ke)t provokált.

fvipera 2014.05.12. 11:08:34

@babarczyeszter: evidenciát fogalmaztál meg.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.05.12. 11:19:47

Kedves Béndek Péter, akkor olvasd el ezt is:

www.miniszterelnok.hu/beszed/orban_viktor_beszede_a_kossuth_lajos_teren

Ugyanaz a nap, másik helyszín.

"Az a nép, amely összeadja az erejét, korábban mozdíthatatlannak hitt sziklákat elgörgethet az útjából. Ezt mi, magyarok most, 2010-ben, majd az újabb, 2014-es sikerből tanultuk meg."

Mi, magyarok = 2,7 millió, majd négy év múlva már csak 2,2 millió ember. (Félmillióan közben kikerültünk a nemzetből, úgy tűnik.)

"Az elmúlt négy évben azonban nagyszerű és csodálatos dolgok történtek a magyarokkal."

A magyarok = a fideszes kivételezettek és hívek.

"Fájdalom, de ismét csatába kell mennünk. (...) Két hét múlva az európai parlamenti választáson újra meg kell küzdenünk azokkal, akik veszélyesek Magyarország érdekeire."

Kedves Béndek Péter, ne legyenek illúzióid: ellenség leszel. Jó esetben elég jelentéktelen ahhoz, hogy ne akarjanak kinyírni.

@babarczyeszter: Nem is neked kéne megmondani. De amíg nem szól senkinek a szája, fájni fog az ország feje.

LakingerBélaZsebcirkáló 2014.05.12. 11:55:34

@panelburzsuj:
' panelburzsuj 2014.05.11. 18:53:42
@profilo:
Na még egy leponex. '

Azért ölég szánalmas lettél ezzel a nyafogásoddal.
Meg nyitott...
Ja.
De amikor HaFr felkonferálta magát a politikai palettára, neked az sem volt jó.
MoinMoin barátunk, na az való lenne neked.
OFF
Zabzabálóval meg tényleg remekül vidultunk Zsoltink blogján, függetlenül attól, egyébként mennyiben volt különböző a véleményünk.

fepe 2014.05.12. 12:40:08

Csak ezt a buta erőltetett kereszténykedést felejthetné már el. Mintha azon kívül nem is lennének családok, akik nagy ívben szarnak rá...

I_Isti 2014.05.12. 13:57:01

@Holger Hartland: egyébként az a gond, hogy 'A' sziklát angyalnak _kellett_ elgördíteni, mert ha emberek gördítették volna el, akkor a Messiás nem töltötte volna be a küldetését, és nem lett volna az - mármint nem lett volna Messiás. Tehát abban - a keresztény üdvösség eléréséhez - sajnos hinni kell, hogy a sziklát angyal gördítette el. (Egyébként ebből is kissé kiérződik a Miniszterelnök úr, és főleg a hallgatóságának az abszolút félműveltsége, ugyanis Jézus azt mondta a tanítványainak, hogy ha mustármagnyi hitük lenne, akkor azt mondanák a _hegynek_ hogy ugorjon a tengerbe, és bele is ugrana.
Ezzel szemben Jézus némely női tanítványa (Mária Magdaléna, és Mária a Jakab anyja, és Salomé) a Jézus Krisztus sírja elé gördített kőről sejtették azt, hogy nem fogják tudni elgördíteni, ezért gondolkoztak azon, hogy "Kicsoda hengeríti el nékünk a követ a sírbolt szájáról?".)
Tehát amikor a Miniszterelnök úr kő elgörgetéséről beszél, akkor egy olyan nemzeti önmegváltás tant hirdet, ami nem csak ellentmondásos, hanem nettó hülyeség is.

Hidvégi Mihály 2014.05.12. 19:36:01

Milyen jó, emberi is polgárnak lenni! Lám, Péter még ezáltal hisz a rókának is. Szép ez, de a róka róka marad. Kiénekli a sajtot a szánkból ha nem vigyázunk.

S vannak másféle polgárok. Mint én, aki anyja után sokszor hitetlen. Meg azt is belém sulykolta anyám, hogy hazug embert hamarább utol érik, mint a sánta kutyát.
S miért tartotta a népi bölcsesség a hazug embert megkülönböztetni a többitől? Mert a hazug ember erkölcstelen.

Mit tanulhatunk még a népi bölcsességek közül?

Kutyából nem lesz szalonna.

Orbánból pedig a büdös életben nem lesz polgár. Kisember lesz örökkön örökké, míg le nem taszajtja a nép a trónjáról. Sajnálom, hogy ezt kell mondjam, e haza minden rendű és rangú polgárával lehetséges és kell együttműködni, mindenkire szükség van, kivéve az egyetlen Orbánt.

Hidvégi Mihály 2014.05.12. 19:51:49

Nem. Én nem olvastam el Orbán beszédét. Nem is fogom, nem érdekel. Aki ennyire leküzdötte magát, az nem méltó a figyelmemre.

Orbán takarodj!

Kovenant 2014.05.12. 20:52:38

"... teljesen mindegy, hogy ki az adott politikai oldal aktuális vezetője. Ő sosem lesz jó a másik oldalnak."

bal-jobb.blogspot.com/2014/05/9-europai-ertelemben-vett.html

tamas11 2014.05.12. 21:00:31

@Babócsa:
nincs olyan, hogy másik oldal! Ez csak egy kommunikációs diktátum, és amint felmerül bármi, ahol kettőnél több megoldás lehetséges, ott ALKALMATLAN ez a kommunikációs klisé.
Nincs beszélgetés, nincs megegyezés, nincs megoldás!

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.05.12. 22:03:13

@Hidvégi Mihály: Mihály, elég sok szavazója van..

abdul hackeem 2014.05.12. 22:40:35

@Hidvégi Mihály: Milyen érdekes, hogy én megpróbáltam végignézni és arra lettem figyelmes, hogy nem oda figyelek. Nem érdekelt ösztönösen, valószínűleg ugyanazon okok miatt.

panelburzsuj 2014.05.13. 10:48:54

@Babócsa:
Úgy híjják a tézisedet: hamis dilemma.

Kovenant 2014.05.13. 11:05:57

@panelburzsuj:
Nem kizárólagos megoldásként szerepel 2 alternatíva, hanem ez csak helyzetleírás. Ha lát még valós, tényleges támogatottsággal és tradícióval rendelkező harmadik, negyedik, ötödik közösséget (adott pillanatban meglévő pártoktól függetlenül), akkor szívesen látom a blogon (persze egyébként is). Köszönettel.

panelburzsuj 2014.05.13. 11:27:21

@Babócsa:
Most mondtam: nem játszok sedió-semogyoróst.

Hidvégi Mihály 2014.05.13. 21:27:20

@HaFr: Igen, sok szavazója van.

Mi következik abból, ha egy hazugnak sok követője van?
Az, hogy a követett nagyon ügyesen hazudik (mindamellett, hogy a követői nem feltétlen a legfelkészültebbek). Kétségtelenül Orbán igen tehetséges. Tehetséges szónok, Magyarország tragédiája sok más mellett, hogy a legtehetségesebb politikusunk egy súlytalan hazudozó. Súlytalannak mondom, mert hiába vannak követői, van ún, karizmája, kívülről az én munkás-paraszti-értelmiségi szememmel csupán egy pojáca, aki most épp fent van. A történelem fogja eldönteni, hogy államférfi vagy sem.

Még akkor is fenntartom ezt, ha tudom, hogy a mai magyar valóságban van Orbán gondolatai között megfontolásra méltó, pl. hogy a végtelenül lemaradt (aminek oka többek között az emútnyócév is) Magyarországnak lépnie kell, hogy a fejlett nyugattal pariban legyen a gazdasága.

tamas11 2014.05.14. 06:28:11

@Babócsa:
bennem van a hiba, elvész a türelmem, és túlságosan is "toronyiránt" fogalmazok.
Majd kifejtem alaposabban alkalomadtán.
Addig is:
amikor azt írom, hogy Nincs beszélgetés, nincs megegyezés, nincs megoldás, azt úgy értem: mindez nem lehetséges a
hibás tisztázatlan fogalmakkal!
Panelburzsuj, lám, mégis megértett, mart HAMIS DILEMMÁNAK nevezi Bayer felvetését (az idézetedet, szándékostul).
A halmazelméleti közelítés nem lesz igazán alkalmas, mivel mégiscsak mobil közösségekről lenne szó, továbbá ki alakulásukban létezésükben vörös szál a történetiség, és mindenkelőtt a kopmmunikáció szerepe.
Szóval attól, hogy szájzárat kap egy egész közösség, attól még lélegzik, és van lélegeztetés is. hajjaj! Sőt, attól kapunk szájzárat!

tamas11 2014.05.14. 11:41:06

@Babócsa:
addig is , míg újra nekifutok, beidézném, amit egy másik blogon Moin Moinnak írtam.
..."Számomra ugyanis ezek a kategóriák avittak, használhatatlanok, pl számomra a liberális is lehet egyenlőségelvű, már tudniillik a verseny ELŐTT... (hiszen minden verseny ab ovo ismert, azonos szabályok szerint kéne hogy kezdődjék).
A szabadság és egyenlőség nem a VIP-lelátókon, hanem a versenyszellemben és a versenyhelyzetben lakik, és az csak következmény, ha különbségeket hoz.
Miként lehetne mindez egészében jobboldali, vagy akár baloldalias? Ott értékek dominálnak, pl a hitéletből adódóak. A nemzetiesség is kódolt konfrontáció, mert nem lakik mögötte közmegegyezés: a kiközösítő, csoportosító politikai szándék használja és szítja.
A mi hazai környezetünkben már odáig fajult a helyzet, hogy nem csupán megegyezni nem tudunk, hanem tárgyiasan gondolkodni sem, a besulykolt rendszerben.
Bal, liberális, jobbos, egykulcsos....
A versenyszféra nincs köszönőviszonyban ezekkel, csak a hatalomtechnika sulykolta a közgondolkodásba, ahol a mostani kormány főerői a korábbi nagy politikai rendszer ellenében akarták meghatározni önmagukat, hogy a történelmi vesztest valamiféle túlparton láttassák. Amit folyvást felülbélyegeznek,az valójában a lúzergettó. Elmaszatolják, hogy a kormányzás dolgában ezek a vesztesek ugyanúgy ítéltek mint a szélsőjobb: nem akarnák azt, ami van! A gondjainkat hatalmi ambíciókhoz kötődő fogalmak mentén nem hogy megoldani, de jól elképzelni sem lehet."

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.05.14. 12:01:20

@öreg zsidó blogger: lehetnek ellentétei is, a lényeg, hogy egymást kell erősíteniük -- ebben nem látok olyan nagy truvájt

Kovenant 2014.05.14. 13:56:43

@tamas11: Nekem a kategória/fogalom vitáról a következő jut az eszembe.

Számomra fülsértő a "nem megyünk-e haza" helyett a "nem-e megyünk haza". Ezzel bizonyosan nem vagyok egyedül, de számomra megdöbbentően sok ember használja, csakúgy mint a ban-ben helyett a ba-be-t. Húsz év múlva ez lesz a standard nyelvhasználat, sőt lehet, hogy már ma is az. A használat, a gyakorlat okafogyottá teszi a berzenkedést.
Ha ma Magyarországon tömegek definiálják önmagukat a ki-tudja-ki/mi-által létrehozott jobboldal/baloldal terminológia szerint, akkor lehet vitázni az eredeti jelentéstartalmon, csak lehet, hogy azt már senki sem fogja érteni. Ha pedig boncolgatjuk ezt (mert tényleg érdemes), akkor pedig kijön a sedió, semogyoró. Mindenesetre jól esik beszélgetni, köszönöm a kommentet, folytassuk!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.05.16. 12:52:41

Karrier: ezzel a blogbejegyzéssel vezércikk lett belőled a a legújabb 168 órában :-)

vajdasagi 2014.05.18. 16:02:21

@Blogger Géza: Örülök, hogy úgy véled, hogy ilyen jól érted a gazdaság dolgait.

Mint gyakorló gazdasági szakember állítom Neked: tévedsz. A jövő a szolgáltatói szektorban és nem az összeszerelő üzemekben van. És én még nem hallottam olyan ír emberről, aki Kínába vándorolt volna ki, mert ott nem ingott meg a gazdaság, de viszont kínaiak nagyon is szeretnének írországban tevékenykedni a szolgáltatói szektorban. A megingás ellenére is.

Attól tartok, Te még nem jártál nyugaton. Vagy nem nyitott szemmel jártál ott.

A vállatom adóztatása nem csökkent az elmúlt négy évben, hanem csak átalakult: erre megannyi példa van, de íme egy: a kormány megfeji a bankokat, azok meg megfejnek engem. De tudod mit, bónuszként még egy, mert ahogy belegondolok, elönt az indulat: a mostani kormány vezette be a kötelező kamarai tagdíj nevű vérlázító adót is. Nem kevesebb az elvonás most sem. És jól emlékszem, amikor 2011-ben csökkent sok alkalmazottam nettója, mert adócsökkentés nevű adóemelést hajtottak végre. Összességében: szégyelld magad.

vajdasagi 2014.05.18. 19:28:49

@explanatus: Üdvözlet. Nincs az esztergályos szakmával különösebb gondom, csupán az, hogy nemsokára robotok fogják a többségüket kiváltani.

Ne ragadj le sem az informatikusoknál, sem az esztergályosoknál: azok az országok fognak boldogulni a 21. században, ahol művelt és magasan képzett elmék alkotó munkát végeznek. Ha a 10 milliós lakosságunkból képes lesz 1 millió ilyen alkotó munkát végezni világszinten versenyképesen, akkor ez az ország szárnyalni fog. Betanított munkásokból és összeszerelő üzemekből nem. De még esztergályosokból sem.
Mérnökök kellenek és nem esztergályosok. Különben nekünk lőttek.

vajdasagi 2014.05.18. 20:46:37

@Babócsa: Szerintem akkor sem szabad ebbe a jobboldal-baloldal felosztásba belenyugodni, és pláne nem szabad használni ezt, mert ez téves. A Fidesz NEM egy jobboldali párt. Semmilyen szempontból nem az. Legtöbb szempontból valahol a Rákosi és Kádár-rendszer között mozog félúton. Államosít, újraeloszt, nem tiszteli a magántulajdont, nem támogatja a versenyt. Támogatókat és "komcsikat" listáz. Hol van itt bármi jobboldali?

unionista (törölt) 2014.05.18. 21:09:09

@vajdasagi:
hazafias kommunizmusról hallottál már? mint amilyen tito.

vajdasagi 2014.05.18. 22:53:02

@unionista: Nemcsak hogy hallottam róla: sajnos még lelkesedtem is érte fiatal koromban. De nem műkszik. Az emberek messze nem elég becsületesek és önzetlenek ahhoz, hogy ez működhessen. És elképesztően nagy elhajlásokra és gazemberségekre ad esélyt. Ezt aztán a hatalmon lévők közül sokan ki is használják, így ad 'idea' sajnos megbukik.

Blogger Géza 2014.05.18. 23:26:06

@vajdasagi: Le vagy maradva. A kamarai tagdíj miatt pedig kiérdemelted a hónap szarrágója címet is. :)

unionista (törölt) 2014.05.19. 00:01:34

@vajdasagi:
neked erről több tapasztalatod van. de ha megnézed, akkor orbán olyasmivel próbálkozik, amivel tito. személyes tekintélyt akar kivívni a világban. támogatja az egyházakat, de személyes népszerűségre törekszik. örökös államfő szeretne lenni. látszólagos nemzeti önigazgatást akar. valójában mindent pártirányítás alá akar vonni. orbán nem a kádár kor iránt érzett nosztalgiát használja ki. ő nem kádár. hanem tito. a többség (szerintem a jobboldaliak) is látják, hogy ez így nem lesz jó. de egyelőre ennek nincs alternatívája.

vajdasagi 2014.05.19. 07:49:05

@Blogger Géza: Ha a Te pénzedet vennék el a szó szerint semmiért, akkor gondolom Te is rossz néven vennéd ezt. A kamarai tagdíj egy rablás.

Blogger Géza 2014.05.19. 08:41:51

@vajdasagi: Nem tudom, te milyen kamarában vagy, de mienk hasznos ingyenes előadásokat szokott tartani szakmai kérdésekben. És ez csak egy dolog. Egyébként a német rendszer átvétele, ha őnáluk működik, talán nálunk is van rá esély.

vajdasagi 2014.05.19. 20:13:49

@Blogger Géza: A kötelezői kamarai befizetés egy rablás. Egy rejtett adó. Te csak nyalod a mostani hatalom valagát, és ezért nem ismersz el semmilyen hibáját. De én vagyok a hülye hogy egy ilyennel leállok beszélgetni. Szégyelld magad. Ha éltél volna a Kádár rendszerben, akkor Te biztosan házmester lettél volna és mindenkit feljelentgetsz - ezt tudom rólad gondolni a blogoszférában kifejtett ténykedésed alapján.

Ha meg egy kamarai előadás tud Neked hasznos lenni, akkor Te nagyon dilettáns lehetsz ám a szakmádban. Vagy hazudsz.

Egy előadás akkor tud hasznos lenni, ha csak attól kérnek pénzt, aki meg akarja hallgatni. És akkor felkészülnek az előadók. De itt úgyis mindegy. Hiszen csak Te mész el meghallgatni. Te meg mindent jónak tartasz, amit a gazdáid nyújtanak. Fúj!

Blogger Géza 2014.05.19. 21:27:15

@vajdasagi: Szánalmas vagy, ha képes vagy kijelenteni, hogy márpedig minden kamara minden előadása haszontalan. Beírásaid alapján szinte mind hasznodra válna...

panelburzsuj 2014.05.19. 21:32:32

@Blogger Géza:
"márpedig minden kamara minden előadása haszontalan"

Nem azt mondta, Géza: azt mondta, hogy menj a picsába.

wowerman 2014.05.31. 18:47:44

Nem tudom eldönteni hogy ez a cikk most trollkodás vagy nem
süti beállítások módosítása