1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2019.10.12. 09:19 HaFr

Megkapaszkodni! Magyarország 51 éves mélyponton. Orbánnak mennie kell

Képtalálat a következőre: „prága 1968”

1968. augusztus 20-án a pártállami Magyarország hadserege az oroszok csatlósaként megindult Prága ellen leverni az "emberarcú szocializmusra" tett újabb kísérletet. Azoknak, akik szilárdabb erkölcsökkel és politikai tudással rendelkeztek, persze ismert volt addig is, hogy "emberarcú szocializmus" nem lehetséges, de a Varsói Szerződés baráti segítségnyújtása után visszafordíthatatlanul erodálódni kezdett az eszme hitelessége és támogatottsága a korábbi híveinek körében is, ami a diktatúra gazdasági ellehetetlenülésével párban végül elvezetett a kelet-európai rendszerváltásokhoz. 1968 egyszerre volt fordulópont a nyugati kapitalizmus és a keleti szocializmus történetében; bizonyos szempontból maga volt az annus mirabilis -- legalábbis a történeti jelentőségében.

Képtalálat a következőre: „turkish offensive kurds”

Néhány napja Szijjártó Péter, Moszkva-barát (reméljük, ennél nem jobban bekötött) magyar külügyminiszter erkölcsi támogatásáról biztosította Erdogant a kurdokkal szembeni hadműveleteiben -- konkrétan egy nép ad absurdum kiirtásában, de legalábbis abban, amit a szenvtelen diplomáciai nyelv "etnikai tisztogatásnak" nevez. Ezzel a magyar nemzet erőforrásaink szisztematikus elszívására (extrakciójára) és a magyar nép gyengítésére szövetkező bűnözői csoport, amely a Fidesz nevű párt színeiben kormányozza az országot, elért oda, ahova érdeke szerint -- hogy hatalmon maradjon minden áron -- el kellett érnie. Egy diktatúra szövetségesévé vált egy idegen nép kiirtásában.

Szijjártó nyilatkozata és a magyar diplomácia EU-beli szereplése a magyar nemzet szégyene és a prágai bevonulás óta az ország közéleti mélypontja -- miután közelgetik ezt már egy ideje. Az a züllés, amelybe ez a bűnbanda az addig sokat tévelygett, erkölcsi agyaglábakon álló országunkat taszította, példátlan az utóbbi 51 év történetében, Prága előtt pedig csak a szélsőséges-totalitárius rezsimjeinkre volt jellemző. Ismerve, hogy a Borkai-ügy csak egyetlen felszínen úszkáló termék a rezsim pöcegödrében, a nemzet állapota, amellyel elnézte az üledék felgyűlését, méltan nevezhető aggasztónak.

Képtalálat a következőre: „happy country”

Most vasárnap mégis esélyünk van arra, hogy elismerjünk valamit -- ha nem is a minőségi politikából, hiszen olyan egyelőre nincs, de -- az ellenzék politikai mélypontról való elmozdulásából. Megmutathatjuk, hogy ha nincs is még megoldásunk a fenntartható, jó életre, de elegünk van a gonoszságból, a cinizmusból és a hanyatlásból. Vasárnap a megkapaszkodásról szól. Hogy innen már nem vagyunk hajlandók tovább süllyedni. Nyitva akarjuk látni magunk előtt egy jobb élet lehetőségét -- ha nem is tudjuk még, hogyan jutunk hozzá.

71 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr2215218636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2019.10.12. 12:15:10

lényegében ez a kérdés. az ellenzéki összefogás a fővárosban, annak környékén és a nagyobb vidéki városokban meg tud-e kapaszkodni. ezekben van esélyük. des utána a folytatódik a kiszorítósdi. mert ők ugye mélybe löknék a fideszt. mert ugye nincs megvalósítandó program. hanem a jelenlegi önkormányzati keretek megvalósíthatatlan ígéretek vannak. azokat úgy lehet véghez vinni, hogy az ellenzéki pártok 22-ben kormányra kerülnek. és azt ígérik, hogy elsöprik a rezsimet. és a többpárti váltógazdaságot az mszp-p, a dk, a momentum, a jobbik jelenti. ez a klasszikus politcal compass. balos, jobbos, liberális, autoriter. ebben nincs centrum és nincs benne a fidesz sem. ezt kínálja karácsony. a másik opció az ellenzékváltó puzsér. a harmadik pedig tarlós.

2019.10.12. 19:30:34

@Carmichael:
márcsak a jövőkép hiányzik. ha ugyanis valaki etikai alapokra helyezi az érvelését és azt mondja, hogy a pénzrendszer, az ingatlanügyetletek és a közszolgáltatások, közüzemek, közművek, közlekedés nagyrészt legyenek közhasznúak, akkor ugyan nincs parkolási maffia, nincs patkányirtó tender, nincsenek borkai haverjaihoz hasonló katolikus ügyvédek budán, nem annyira katolikus ügyvédek pesten. ha az ezekből gründolt vagyon mind illegitim, akkor a fővárosnak lényegében alig marad magángazdasága. és a betelepült multik a minisztériummal összefonódva termelnek, szolgáltatnak. a győri audi borkai haverjaival van összefonódva. az e-on úgy szerezte meg az elmüt, hogy mészáros lölőnek adta el tisztántúli érdekeltségeit. ha ezek az ügyletek simlisek, akkor a forintgazdaság rövid úton csődöt jelenthet.

DrGehaeuse 2019.10.12. 20:36:36

A Kurdok nem csak “egy idegen nép” ők a közel-kelt “magyarjai”. Szét szakított nép, saját szuverén ország nélkül. Pont mint mi voltunk 1526 és 1867 között.

DrGehaeuse 2019.10.12. 20:42:04

Másrészt valószínű hogy rész szerint rokonaink is. A Kűrt nevű féltörzs Arpád népei között feltehetőleg 5000 kurd harcost adott Árpád hazaihoz.

2019.10.12. 21:03:33

@DrGehaeuse:
a kurdoknak több, mint harmada indoeurópai-indoiráni. a közel és közép keleten náluk "indoeurópaiabbak" csak a pakisztán és irán határán élő nagyjából 10 milliós "baloch" népcsoport.

ijontichy 2019.10.13. 08:36:47

@poszt: 1968. augusztus 20. Halványan emlékszem rá. Pontosabban nem tudom 20-a, valószínűleg előtte (elég kicsi voltam). Apámért éjjel jöttek, ami ha nem is volt mindennapos, azért előfordult (raktáros PA volt azidőtájt). Amiért megmaradt bennem (a gyerekek elég érzékenyek), hogy ezúttal anyám riadt volt, aggódott. Na jah, Pest az Pest (ott a viccnek is van terjedési sebessége), szóval lehettek hírek Prágáról, és aki megélt II. Vh-t, 56-ot, az tudta, hogy ahol már lőnek is, ott sokminden előfordulhat.

Nade a lényeg, hogy '90-ben eléggé büszke magyar voltam, akit elég gyorsan le is oltottak aztán Kanadában ("Well done, keep moving" ;-) ), de ezzel együtt körberöhögtem volna, aki előrevetíti mindazt, amivé szülőhazám züllött :-(.

@cívisvárosi: "márcsak a jövőkép hiányzik" & "forintgazdaság rövid úton csődöt jelenthet". Na egen. Ennek terjesztése a párt által kiadott feladatotok: "Ha vitya (tarlós, akárki, csak neres legyen) bukik, lesz itt migráns- és buzihorda, éhínség és nemzethalál!!!" (A szent borzadály kifejezésére, amivel előadjátok, nem tudom van-e emotikon).
Propagandaduma. Kétésfél (de lehet már háromésfél is) államcsőd nem tud annyi kárt okozni, mint amit a bolsik uralkodása a fejekben okoz. Semmi ilyen nem lesz. Mo. Európában van, az EU tagja (egyébként ez a tény - pontosabban amit a gyakorlatban jelent - nem kis mértékben járult hozzá a kiskondás sikeres rezsimépítéséhez).

2019.10.13. 09:03:33

@ijontichy:
ha ma este gyurcsány ferenc elmondja győzelmi beszédét, akkor ezzel előrépett az ország? mert leváltották a bolsikat. a dk összefog a momentum generációval. ha közhasznúvá teszik az ingatlanbefektetéseket és a pénzügyi rendszert azért, hogy ne lehessen nagy értékben visszaélni, akkor úgy nem lesz több pénz. luxemburg abból gazdag, hogy a mutyit összeeurópai szinten odavonzza. és a jogászok többsége olyan, mint a borkai ügyvédje. a rtl is adóoptimalizált. luxemburgi rádió televízió. ha ennek a nyereségét felszámolja baranyi krisztina, akkor mi történik? fellendül ferencváros? hogyan, mitől? és erre nincs válasz.

2019.10.13. 09:21:08

@ijontichy:
az európai nagyvárosok attól működnek, hogy azok nettó tőkeexportőrök. és ebből következően van nettó tőkejövedelmük. van egy külső gyarmatbirodalmuk. a külső adósságuk kisebb, mint a külső vagyonuk. és ezek hozamából vígan megélnek. és ezek nyereségén klasszikusan az antifasiszta nagykoalíció, illetve annak környezetében tanácsadók, ügyes üzletemberek osztozkodnak. így működik a nyugat. és ebből ki kell zárni a népi nacionalizmust. nehogy a külső gyarmaton egy népvezér hatalomra kerüljön és meghirdesse a nacionalizációt.

orbán terve az volt, hogy ők a pénzügyi-kereskedelmi-szolgáltató szektort nacionalizálják. és a termelő gazdaságot, a betelepülő multinacionális gyáripart busásan megtámogatják. ebből két probléma adódik. az egyik, hogy fővárosban nagyon sok ellenséget szereztek maguknak. a másik, hogy a nagyobb vidéki városokban is megjelenik a fővároshoz hasonló mutyitenger. és ez érte el győrt. amit az ellenzék igyekszik kihasználni. de az ellenzéki pártoknak, az ellenzéki értelmiségnek semmiféle jövőképe nincsen. van az "o1g" koalíció. győzhetnek 22-ben. és mi lesz? visszatér a "jogállam". szuper. és ami az mit is jelent? azt, hogy a szocik eladósítják és a libsik eladják az országot. úgy nyerhetnek, hogy erre szavaz a 3 millióból 2 millió kisnyugdíjas és még fél millió "felvilágosult". és az ellentábor ordítja, hogy hazaárulók. visszatérünk 1990-2010 közötti időszakra. vagy 1990-1998 közé. ebből következik a polgárosodás. aha.

ijontichy 2019.10.13. 09:25:22

@cívisvárosi: Előrelépett. Egy picit. Egy lépés a monopóliumra törekvő bolsik távozása felé, akik - a 9 év tanúsága szerint - teljesen alkalmatlanok azország vezetésére.
Mellesleg még mindig pártutasítása gyurcsány emlegetése? Kinemszarjale gyurcsányt? Gyurcsányt még a saját pártja is képes volt elmozdítani. De ha már, akkor legyen egy mikropicsányi gedankenexperiment... ha megyógyurcsány nem a tudatosan csak egyetlen céllal (ország érdeke de facto leszarva!) tevékenykedő bolsikkal az ellenzékben kormányoz, vajon mire jutott volna? Akkor is tízezrével pusztulnának a nyugaton simán túlélő betegek? Akkor is meglépett volna ~ milla piacképes ember?
Nos, azt mindenesetre tudjuk, a bolsi mire jutott. Megkapta az esélyt, 2/3-al és gyakorlatilag teljesen zavartalanul. Kudarc... kudarc. Döglött ló, le kéne szállni róla.

ijontichy 2019.10.13. 09:30:18

@cívisvárosi: Orbán jövőképe nem az ország jövőképe. Ha mondjuk úgy 70-80% jövőképe lenne, az elfogadható. De nem az. Nincs hozzá tehetsége. Ezzel a tudással csak Mo-on lehetett az, aki. Nemzetköziben már leírtam micsoda. Csak annak Mo. nem veszi hasznát (egyébként is szvsz. a strici elég kínos foglalkozás, főleg ha egy ország űzi, és elég lerobbant a "lányállomány" élén a stöpszlivel. de ha már... ugye ilyenkor nem a bútort cseréljük :-D.)

ijontichy 2019.10.13. 09:52:31

@cívisvárosi: Ihaj. Belenéztem a magyar netbe, oszt helyből mi jön szembe: "Előbb a győriek mondanak véleményt Borkairól, aztán én." (by vitya)
Lefordítom annak, aki nem értené (bár nem először fordul elő, és ideje lenne többeknek is (nemcsak Dr. Dolittle-nek) megtanulni végre legalább a lényeget kiérteni a röfögésből): Úgyis enyém az utolsó szó!
Országot egy ilyen fazonra csak idióták (és/vagy aljas gazemberek) bízhatnak... ;-)

Amúgy sajnálom (egy picit na ;-)) Borkait. Első ciklusából még volt egy rész győri illetőségem. Népszerű volt, okkal. Akkor úgy tudtam, csak egy rossz szelleme van: a Szíjjártó nevű [censored]. Hát nem. Messze került az Ergényitől, elég gyorsan. Kár :-(

Khonsu 2019.10.13. 12:41:19

Olyat aki terroristák és népirtók mellé áll jó érzésű ember semmilyen formában nem támogat, még akkor sem, ha esetleg más dolgokban egyetért velük. A gonosz végre egyértelműen leleplezte magát. Ennyit az ők kereszténységükről...

2019.10.13. 12:53:22

@Khonsu:
törökország akcióját nem az európai unió, hanem az eu főképviselője ítélte el egy nyilatkozatban. lényegi különbség. az olasz kommunista, iszlamista mogherini kisasszony a katonai egyenruházattól is retteg. ebből következően az európai uniónak szervezett honvédő hadereje sincsen és ezért törökország és oroszország nélkül nem tudja rendezni a páneneurópai konfliktust.

Carmichael 2019.10.13. 13:18:54

@cívisvárosi:
"Vasárnap a megkapaszkodásról szól. Hogy innen már nem vagyunk hajlandók tovább süllyedni. Nyitva akarjuk látni magunk előtt egy jobb élet lehetőségét -- ha nem is tudjuk még, hogyan jutunk hozzá."

Carmichael 2019.10.13. 13:19:13

@cívisvárosi:
"Vasárnap a megkapaszkodásról szól. Hogy innen már nem vagyunk hajlandók tovább süllyedni. Nyitva akarjuk látni magunk előtt egy jobb élet lehetőségét -- ha nem is tudjuk még, hogyan jutunk hozzá."

Khonsu 2019.10.13. 13:22:27

@cívisvárosi:

Lehet magyarázkodni, de erre már nincs mentség.

ijontichy 2019.10.13. 13:57:04

@cívisvárosi: A Törökország akcióját elítélő egységes EU állásfogalást, a magát nemzetközi Walakinek mutatni akaró minibolsi blokkolgatta (vétózgatunk? vétózgatunk?), talán épp a Kreml-beli gazdája parancsára. Így teszi az oroszokat egy mondattal hazazavaró (muhaha) hős Mo-ot már megint csatlóssá. A politikában nem ritka a prostituálódás, de azért nem mindegy, hogy valaki luxus "call girl", vagy útszéli "futóprosti". Az előbbihez kell(ene) egy kulturális színvonal, de az honnan lenne, ha a hübrisz kirúgta a Görög Ibót? :-/
De a lényeg úgyis az, hogy "neeem leeszüünk gyaharmahat..." ;-)

Ja és:
index.hu/kulfold/2019/10/13/szirai_kurd_gyilkossag_usa/
Hogy is szól a mondás? "Madarat tolláról, embert barátjáról." :-)

2019.10.13. 14:08:58

@Carmichael:
igen, aki kormányellenes annak ez a választás erről szól. csak ennek a dk-tól a jobbikig tartó koalíciónak nincs jövőképe. tegyük fel, hogy budapesten a többség leváltja tarlóst. győrben pedig borkait. erre lehet kihegyezve a kampány. ezt harsogja az index, a hvg és a többi kormányellenes lap. tegyük fel, hogy ez történik. ez esetben ma este gyurcsány ferenc elmondja győzelmi beszédét. hogyan következik ebből bármiféle polgári alternatíva? sehogy. a 1990-2010 közötti megosztottság tér vissza. azon túl semmilyen előremutató elképzelés nincsen.

2019.10.13. 14:12:54

@Khonsu:
basszus, szerinted milyen történelmi jelentősége volt annak, hogy az elítélő nyilatkoztatot nem az európai unió, hanem az európai bizottság külügyi főképviselője tette?

Khonsu 2019.10.13. 14:44:54

@cívisvárosi:

Semmilyen. Jelentősége annak van, hogy a magyar kormány népirtók és terroristák mellé állt a konfliktusban, támogatásukat fejezve ki azzal kapcsolatban ami ott történik és történni fog. Ez pedig már gonoszságuk egyértelmű jele, mellesleg az ország szégyene.

Nem kívánok erről további vitát folytatni.

Carmichael 2019.10.13. 15:00:55

@cívisvárosi:
A destruktív viselkedést akkor is leállítom, ha nem tudom még hogyan fogom konstruktívan megoldani utána a helyzetet. Nekem MA elég, ha nem folytatódik az ami eddig történt, elég baj, hogy erre csak ötévente van lehetőségem. A biztos rosszat akkor sem választom, ha kockázatos az alternatíva.

2019.10.13. 15:04:21

@Khonsu:
mivel nincs európai uniós haderő, nem is lehet, mert ugye az amerikai demokrata párt, a baloldali liberális pártok verik a seggüket, hogy az nem lehet. ebből következik az unió tehetetlensége. és a szemforgató, képmutatás, hogy az orbán. nem lehet, hogy farizeus vagy származásodra és/vagy vallásodra nézve? filantrópok híve.

2019.10.13. 15:08:40

@Carmichael:
mert a tarlós lop, csal, hazudik. és helyébe kerül karácsony, aki nem lop, nem csal, nem hazudik. aha. remek ember vagy. gratulálok.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2019.10.13. 15:12:41

@cívisvárosi: egyik se lop, nem ez a különbség közöttük... te viszont csak a vita kedvéért érvelsz (trollkodsz), ahogy korábban számtalanszor bevalottad, téged nem érdekel a vitában rejlő egyetértés lehetősége, vitatkozzon tehát veled, akinek két élete és három anyja van

Khonsu 2019.10.13. 15:18:02

@cívisvárosi:

Nem lehet, hogy gonosz vagy lelkedre és/vagy szolgálatodra nézve? Aranyborjú híve.

2019.10.13. 15:37:01

@HaFr:
sorba veszem a szokásos érveket és ellenérveket. részemből ebben áll a "trollkodás". miről szól ez a szavazás? orbán viktor leváltásáról? nem. arról, hogy ki vezesse a fővárosi közüzemeket. ki írja ki a patkányirtási tendert. és ha tarlós írja ki, akkor karácsony kiált korrupciót. ha tarlóst leváltják, akkor beáll helyébe valaki és majd ő mondja, hogy hazaárulók, ők patányoznak, ahogyan a bangóné. és most erről döntünk.

tegyük fel, hogy nyer budapesten karácsony és győrben glázer tímea. erre van most kihegyezve az ellenzéki pártok kampánya. miért történik? a fidesz kap egy pofont. különösen úgy, hogy még nagyobb vidéki városokban nyernek az összefogás jelöltjei. ezzel az összefogás esélyessé válik ea 22-es győzelemre. csakhogy nagy kérdés, hogy a dk-tól a jobbikig tartó nagykoalíció hogyan tudná kormányozni az országot.

tegyük fel, hogy tarlós és borkai nyer. úgy az ellenzéki együttműködésnek ebben a formában vége van. és 20, 21 nem választási év. tehát esély van arra, hogy megjelenik egy gyurcsánytól, orbántól, sorostól független csoportosulás esetleg 22-ben vagy legkésőbb 25-ben. győr egy egyetemi város. ahol 25 éve működik az audi gyár. szerinted náluk nincsenek jobbak?
magyarhang.org/wp-content/uploads/2019/10/gyor-696x265.jpg
ha szétesne ez a koalíció, akkor győrben vége lenne a demokráciának. két választás van: glázer tímea vagy a végítélet győrben? ugyan már. ez esetben a dk és a momentum bukik el. de még vélhetően marad győri polgár. akiknek van 3-5 évük megszerveződni és a széteső ellenzék helyébe lépni.

2019.10.13. 15:39:25

@Khonsu:
veled még nem sikerült a származást, vallást tisztázni.

Khonsu 2019.10.13. 15:45:13

@cívisvárosi:

A vércsoportom nem érdekel? :)

Hagyj békén, értelmetlen veled vitatkozni. Nekem erre nincs időm.

huleaks4 2019.10.13. 16:59:18

A magyar nep gyengítése = fidesz? Reformnak álcazott leszerelése a hadseregnek. Hazánk erőforrásainak külföldi kezbe juttatása. Feldolgozó es termelő iparunk, gazdasagunk leépitese a nyugati konkurencia igenyeinek megfelelően. Kar hogy hogy hazank gyengiteseben a baloldalnak semmi szerepe sincs.

huleaks4 2019.10.13. 17:03:37

@Khonsu: Pedig nem artana azokat a nyilatkozatokat jobban atolvasni.

Carmichael 2019.10.13. 17:26:19

@cívisvárosi:
Olvasd el a Hafr bejegyzést még egyszer. Én egyetértek a következtetésével, ezt fejeztem ki, míg te a jelen odaböfögésed alapján, láthatóan nem is értetted meg.
Ha te nem értesz egyet vele(ünk), és szerinted a jelen bagázs a kissebbik rossz, sebaj, elfér a véleményed, csak épp nem mindenki számára mérvadó.

Boycie 2019.10.13. 17:40:00

@Khonsu:

"Olyat aki terroristák és népirtók mellé áll"
Könyörgöm, tudtommal a kurd terroristák járnak át szír és iraki területekről Törökországba robbantgatni és rendőrőrsöket megtámadni. Ez a része nincsen meg a történetnek? Ezen kívül 4 millió vegyes etnikumú szír menekült van Törökországban ami szintén nem happiness. 2 választási lehetőségük van ha meg akarnak szabadulni tőlük: nekieresztik őket Európának (minden Soros-ügynök álma) vagy egy darab szíriai földet elfoglalnak és oda "visszapakolják" őket. A Szíjjártó azt nyilatkozta hogy ő ez utóbbi verzióval ért egyet (mert nyilván nem akarja hogy 4 millió szír megjelenjen a magyar-szerb határon).

Szerintem kellene egy független Kurdisztán, de ennek hiányát a trianonozó angolokon és franciákon kellene számon kérni akik "elfelejtettek" egy ilyet létrehozni a török birodalom romjain. Ma 4 szuverén országból kellene kiszakítani darabokat ehhez. Az Irakban létrejött "független" kurd terület meg is próbált hivatalosan önállóvá válni néhány éve, mire az iraki káosz hirtelen összeállt és kb 1 hét alatt szarrá verték őket az USA trained iraki reguláris hadsereg csapatai úgy, hogy az USA katonák közben ott figyeltek Irakban.

Boycie 2019.10.13. 17:41:01

@ijontichy: Te Kanadából ismered ilyen jól hogy mi történik Magyarországon??

2019.10.13. 17:55:55

@Carmichael:
tegyük fel, hogy ma este gyurcsány ferenc elmondja, hogy fantasztikus győzelmet aratott a gergő, aki mögül elment a támogatás, de a dk visszaadta a hitét, ahogyan glázer tímeának és a győrieknek. ezzel a magyar polgárosodás ügye mennyivel jutna előrébb?

Brix 2019.10.13. 17:57:32

Teljesen hasonló gondolatok jutottak az eszembe...Valójában, Magyarország ès a magyar emberek vannak erkölcsi mèlyponton - szerintem- tiszteket a kivètelnek. Az általános önzès , cinizmus ,az èrzèketkensèg a nihilizmus, ès az anyagi összefonódások tartják èletben Orbán gátlástalan , erkölcstelen rendszerèt, azaz: komoly társadalmi alapjai vannak.....Manapság az emberek megzavarodtak, ès elvesztettèk a jóságot , könyörületessèget, a keresztèny altruizmust- de még saját múltjukra sem emlèkeznek jól...Majd 63 èvvel ezelőtt egy kis nèp elkezdte függetlensègi harcát a szovjet elnyomó hatalom ellen, akkor beírta magát a magyar nèp a világtörtènelembe...A" freedom fighter" az èv embere lett a Time magazin szerint, ès magyarnak lenni a világ legszebb hősi dolga volt...Mára mi lett belőlünk? A lelküket zsák krumlièrt kiáruló , oppprtuista, troglodita társadalom...A rendszer vezetői segget nyalnak az orosznak- muszkának- a magyar szabadságharc leverőinek, Budapest ostromlóinak, több százezer magyar nő megerőszakolóinak, 56 leverőinek...Orbán vazallusa lett Puytinnak....Haverja , támogatója Erdogánnak a tömeggyilkosnak, a nèpelnyomónak, az európai kultúra ellensègènek....A törökök a barátaink ? ugyan már ! Az 1500- as èvekben 3,3- 3,4 millió volt a magyar királyság lakosságszáma , 55-60% os magyar etnikumú lakossággal , 1700 - as èvekre ugyanannyi , vagy kevesebb 35-40% is magyar etnikai aránnyal...A török- kor következmènye lett Trianon ès az ország mai napig tartó küzdelme, hogy levetkőzze a megkèsett polgárosodást ès az elmaradottságat...

Brix 2019.10.13. 18:08:37

@Boycie: Az a terület ahová a be akarja telepíteni Erdogán a turkomanokat ès az arabokat , 97% - van kurdok lakta terület...Ott vannak a városok is, a hegyekben ...Dèlen csak a sivatag van...Rakka arab város...az nem a kurdok hazája....Erdogán országában súlyos bajok vannak gazdaságilag ès elvesztette Isztanbult, , ezért kellett neki a háború ...Ezen kívül elegük lett a menekültekből mèg a turkomanokból is... A lènyeg : kurdoknak joguk van egy saját allamra- 40 milliós nèp! A törökök a terrorizmusra hivatkozva nemzetközi jogot sèrtenek: betörnek egy másik ország területère ès etnikai tisztogatást hajtanak vègre. Gyerekeket ès nőket ölnek , hogy kierőszakolják a saját bèkèjüket, de ez a bèke csak új háborút szül!
Inkább küldjèk Európába a 4 millió menekültet, engem nem zavar...pedig alapvetően nem támogatom a migrációt...de emberek ne halljanak meg az agresszív ottoman terjeszkedès miatt!

2019.10.13. 18:10:06

@Brix:
és összeeurópai haderő nélkül mégis hogy állítod meg erdogant? lécci-lécci?

2019.10.13. 18:23:00

@Brix:
ebben a térségben nagyságrendben 1 millió ártatlan embert öltek meg és 10 milliót tettek földönfutóvá. azok, akik felfegyverezték az iszlám államot, illetve hagyták, hogy az felfegyverezze magát. és azok, akik ellenezték az összeurópai haderő létrehozását. ebből következik egy népirtás és a világörökségi pusztulás. és ennek a felelőseit kell majd megnevezni.

Brix 2019.10.13. 18:37:18

@cívisvárosi: Nem ellenzem az összeurópai haderő felállítását, sőt, már hamarabb kellett volna! Most Trump tudna leggyorsabban rendet csinálni, tőle függ minden...Európa is erős lehetne, ha akarna...Ez már erkölcsi kèrdès , hogy be kell avatkozni..Èn ott leszek a tüntetők között, ha jön Erdogán novemberben

Carmichael 2019.10.13. 18:47:48

@cívisvárosi:
Ahogy Hafr is írta: nem ez a tét most. Viszont ez az első egészséges lépés.
A trollkodásodból viszont elég volt mára.

2019.10.13. 18:51:17

@Brix:
az usa és a nato most aligha fog beavatkozni. innentől kezdve marad az, hogy az eu egyezkedik putyin-nal és erdogan-nal.

ha ez elvi megoldást keressük, akkor isztambul európa barát. ankara és környéke erdogan barát, létrejön az önálló kurdisztán és létrejön rumélia (!) a törökök németországban kikiáltják az autonómiát.

2019.10.13. 18:55:25

@Carmichael:
karácsony gergely és glázer tímea az mszp-p, a dk, a momentum és közös jelöltje. ebből a legnagyobb párt a dk. aztán lehet, hogy a momentum beelőzi. de gyurcsány aligha megy bele egy koalícióba másodhegedűsnek. tehát ha fidesz nem nyer, akkor be lehet készíteni a popkornt. úgy értelmes közélet továbbra sem lesz. nem lehet.

Brix 2019.10.13. 18:58:16

@cívisvárosi: Simán rá lehet kènyszeríten a törököket a helyes útra, kèrdès , hogy nyugatnak lesz - e elèg elszántsága hozzá... Úgy látom, Trump elszámolta magát, mert a republikánusok is felháborodtak, meg USA közvèlemèny is...

2019.10.13. 18:58:22

@Brix:
és megindul a munkaerő szabad áramlása új rumélia irányába. akinek török útlevele van az mehet. és nyomják. ez következik az elvekből.

2019.10.13. 18:59:08

@Brix:
és mégis hogyan? ejnye-bejnye? lécci-lécci?

2019.10.13. 19:00:22

@Brix:
de az elvi megoldás adott. és abból németországban egy új rumélia következik úgy, hogy mindenki török, aki annak vallja magát. nincs felső korlát. és meg lehet indulni. ez következik azokból az elvekből, amit az ortodox liberálisok hirdetnek.

Brix 2019.10.13. 19:02:28

@cívisvárosi: Az erkölcsi elvek fontosabbak: a nyugatnak felelőssège van, így be kell avatkozni újra....Az USA - ha akar - egyensúlyt tud hozni az erőbe...

Brix 2019.10.13. 19:06:45

@cívisvárosi: Te hülye vagy b.meg? Most írtam le 3- szor , hogy az USA be tud avatkozni a helyzetbe, mert minden katonai ereje ès tèrsègbeli jelenlète adott hozzá! Te tènyleg csak trollkodni akarsz, Unionista! Èn a blog gazdája helyèben kiba....nálak innen, mint macskát sz...ni...

2019.10.13. 19:16:45

@Brix:
ha az erkölcsi elvek a fontosak, akkor kiáltsák ki kurdisztánt, ankarai kormányzóságot, az isztambuli önkormányzatot és németországi illetve németalföldön az iszlámot egyesítő új ruméliát. úgy bundeswehr török tagjai szabadon dönthetnek, hogy hová állnak. és bárki lehet török. török az, aki annak vallja magát. megindulhat a szabad munkaerőáramlás a szociális jogok biztosításával. ezek következnek a szociálliberális elvekből.

2019.10.13. 19:21:48

@Brix:
ne viccelj már. az usa nem fog beavatkozni. ők kimentek irakból. és az egyik odaszól a csapatszállítő gépen, hogy hú baszdmeg a fegyvereket ott hagytuk. a kutya fáját. a lovas nomádok a kutya fáját ott hagyták, hogy oda pisáljon. na az amerikaiak a fegyvereket hagyták így. az olajkutakat. az iszlamisták mentek mendegéltek. és felfegyverezték magukat. és elfoglalták az olajkutat. és azzal is kereskedtek. errefelé 20 forintot nem adhatsz fel a postán. az iszlám megoldotta az olaj, a műkincskereskedelmet, a szervkereskedelmet. az embercsempészetet. mindent. azért, mert nekimentek a térség egyetlen orosz barát rezsimjének. legyőzzék a gonosz asszádot. csak nem győztek a szír "demokraták".

2019.10.13. 19:26:29

@Brix:
errefelé 10 önkormányzatot választanak.
választásra jogosultak:
magyar 163,077
cigány 554
ruszin 119
német 83
bolgár 55
román 54
örmény 45
lengyel 23
ukrán 20
görög 12 fő.

Carmichael 2019.10.13. 20:03:02

@cívisvárosi:
Egyikükért sem rajongok, de az értelmes közéletnek te nagyobb akadálya vagy ma, mint ők.

2019.10.13. 20:20:29

@Carmichael:
én leírom, hogy miféle vélemények vannak. saját véleményemet esetenként le se írom.

2019.10.13. 20:22:16

@Carmichael:
ha le akarják váltani a fideszt, akkor felőlem váltsák le. csak nem értem, hogy miért lenne jobb karácsony és glázer. illetve értem, mert ők nem fideszesek. fidesz rossz, nem-fidesz: jó. de ugye akik ezt mondják azok árokásók.

2019.10.13. 20:23:23

és persze fordítva is. szóval ha ezt a megosztottságot akarja az ellenzék tovább játszani, akkor a kultúrharc folytatódik. nem racionális érvek alapján akarnak győzni. felőlem tegyék. csak nem értem hogy lesz abból polgárosodás. de csak hajrá.

Attilajukkaja 2019.10.13. 20:23:26

Nekem az a furcsa Szijjártó (Orbán) politikájában, amellyel támogatja Erdogan kurdok elleni fellépését, hogy pontosan tudja, ez újabb menekültáradatot idézhet elő. Vagyis még rövidtávon is ellentmond mindannak, amivel a Fidesz már évek óta riogatja az arra fogékonyakat - mármint, hogy nem akarunk menekülteket Európában. Mintha arra játszana rá, hogy 2015 újra megtörténjen, és ő a saját kis drótkerítése mögül nézhesse az egészet és röhöghessen a hülye demokratákon, akik továbbra is emberségesen próbálják majd kezelni, megoldani a helyzetet. Orbánnak már nagyon hiányzik a menekültválság, hogy megint bebizonyíthassa, majd ő nem engedi, hogy kis hazánkból kalifátus legyen.
Szánalmas, hogy azonnali politikai nyereségvágyból tesz ilyen erkölcsileg is szégyenletes lépést, pedig tudja, hogy hosszútávon ez milyen veszélyes Magyarország számára.

Attilajukkaja 2019.10.13. 20:27:48

@cívisvárosi:
"nem értem, hogy miért lenne jobb karácsony és glázer. illetve értem, mert ők nem fideszesek. fidesz rossz, nem-fidesz: jó"
Nem tudhatjuk, ... de ideje lenne adni nekik is egy esélyt miután kiderült, hogy a Fidesz milyen irányba próbálja vinni az országot. Az az irány sokunkat elkeserít.

Carmichael 2019.10.13. 20:35:48

@cívisvárosi:
"Most vasárnap mégis esélyünk van arra, hogy elismerjünk valamit -- ha nem is a minőségi politikából, hiszen olyan egyelőre nincs, de -- az ellenzék politikai mélypontról való elmozdulásából. Megmutathatjuk, hogy ha nincs is még megoldásunk a fenntartható, jó életre, de elegünk van a gonoszságból, a cinizmusból és a hanyatlásból. Vasárnap a megkapaszkodásról szól. Hogy innen már nem vagyunk hajlandók tovább süllyedni. Nyitva akarjuk látni magunk előtt egy jobb élet lehetőségét -- ha nem is tudjuk még, hogyan jutunk hozzá."

2019.10.13. 20:42:35

@Carmichael:
ez majd arra lesz jó, hogy nem lehet nyafizni, hogy diktatúra van. és nem lehet győzni. mert szeged mellett ott lesz hódmezővásárhely, pécs, tatabánya, salgótarján, miskolc és ugye könnyen lehet, hogy budapest is. és győrt nem tudjuk. ezekben nyer az összefogás és bizonyíthatják a rátermettségüket. hajrá.

2019.10.13. 20:53:19

@Carmichael:
mivel nem szakmai szervezetek, helyi egyesületek jelöltjei fogtak össze, hanem az ellenzéki pártok, ami teljesen legitim így a megkapaszkodás célja továbbra is az eddig megszokott árokásás lesz. csak te ezt úgy állítod be, hogy a dk-momentum-mszp-p-lmp koalíció jelenti magát demokráciát. és a fidesz jelenti a diktatúrát. és majd azt elsöprik. és a kultúrharc folytatódik tovább. és megindul a 22-es miniszterelnök jelölt casting. értelmes viták továbbra sem lesznek. be lehet készíteni a popkornt.

2019.10.13. 21:09:16

@Carmichael:
egert kihagytam. mirkóczki nyer. és mi lesz egerben? a spanjai beüljenek mellé. és mivégre? ezt nem tudjuk. nem szakmai szervezetek, nem helyi egyesületek jelölték hanam az ellenzéki pártok azért, hogy elsöpörjék a rezsimet. de ez a kultúrharc folytatása.

2019.10.13. 22:19:41

@Attilajukkaja:
így van. az összefogás kapott egy esélyt. a kormánypárt nyert 19 megyét és 13 megyei jogú várost. az ellenzék 10 megyei jogú várost (ebből 7 újonnan lesz ellenzéki) és a fővárost. kiderül, hogy karácsony mire jut.

Boycie 2019.10.14. 04:15:46

@Attilajukkaja: Törökországban üldögél 4 millió szír menekült. Azért fizet a "nagyon emberséges EU" 6 milliárd eurót Erdogannak hogy az istenért nehogy már átengedje őket Európába. Ezeknek mi legyen a sorsa hosszabb távon? Vagy előbb utóbb megindulnak mégis, vagy Erdogan visszatelepíti őket Szíriába (akár akarják ezt, akár nem)

Attilajukkaja 2019.10.14. 09:47:08

@HaFr:
"kedvesen naiv komment volt ez :)"
Ilyen is kell! :o)
Vagy szerinted nem sokunkat keserít el a kormánypárti irány?

@cívisvárosi:
"kiderül, hogy karácsony mire jut."
Mostanra már tudjuk. És annak ellenére, hogy a Fidesz még mindig vezet országosan, én elégedett vagyok az eredménnyel. Főleg, mert budapesti vagyok.

@Boycie:
"Vagy előbb utóbb megindulnak mégis, vagy Erdogan visszatelepíti őket Szíriába (akár akarják ezt, akár nem)"
Most úgy néz ki, ha megindulnak, főleg Irak felé vezet az útjuk. A visszatelepítés pedig nem biztos, hogy megoldás, mert belső migránsként élnek majd kurd területeken arab szírek. Az lenne a jó, ha hazamehetnének. Oda, ahol most az oroszok (Asszad) uralják a területet. De Erdogannak pont az a célja, hogy megossza a 4 ország (Törökország, Irak, Irán, Szíria) területén elő mintegy 40 millió kurdot azzal, hogy odatelepít egy csomó nem kurd szírt, ezzel éket verve az összefüggő kurd területbe. Ez nem megoldás, ennek nem lesz jó vége, csak további harcok.

Boycie 2019.10.14. 10:16:14

@Attilajukkaja: És miért nem mennek haza 4 millióan az Asszad uralta területekre? Ott most béke van megint. Régen is az Asszad alatt éltek, elég jól megvoltak (tudod a sok magasan képzett IT szakember és fogorvos) és tudtommal a háború elől menekültek. Tudod amikor néha belőnek az ablakodon meg jönnek mindenféle "forradalmárok" és kirabolnak, megerőszakolnak vagy agyonlőnek mert más a vallásod vagy más népcsoporthoz tartozol (ezek nem az Asszadék voltak, egyes USA által is támogatott iszlámisták csináltak ilyeneket másodállásban). Ennek vége van az Asszad uralta területeken. Egynémely Ny Európában élő "menekültek" már hazajárnak nyaralni :)))
Persze lehet hogy ez a 4 millió csak az alkalomra vár hogy valahogy mégis csak eljusson Ny Európába, mert hallották hogy ott idióták élnek akik adnak majd nekik sok pénzet ha odaérnek :)))

Boycie 2019.10.14. 10:23:41

@Attilajukkaja:

"De Erdogannak pont az a célja, hogy megossza a 4 ország (Törökország, Irak, Irán, Szíria) területén elő mintegy 40 millió kurdot azzal, hogy odatelepít egy csomó nem kurd szírt, ezzel éket verve az összefüggő kurd területbe. Ez nem megoldás, ennek nem lesz jó vége, csak további harcok."

Ez meg tiszta Trianon utáni Románia. A történelmi román terültekről milliószám telepítettek a Partiumba és egyes erdélyi részekre legsötétebb nagyon vidéki románokat, hogy elválasszák amit kell. Az akkor ott élő magyaroknak ez volt a dupla kultúrsokkból a második. Ebből is fakadt aztán hogy a magyarok jól lenézték "a románokat"

Attilajukkaja 2019.10.14. 12:00:06

@Boycie:
"És miért nem mennek haza 4 millióan az Asszad uralta területekre?"
Mert Asszad ellen kezdtek el háborúzni vagy mert nincs hova visszamenni.

"Régen is az Asszad alatt éltek, elég jól megvoltak"
Persze, azért tört ki az arab tavasz, mert olyan baromi jól megvoltak. :o)))))

"Ennek vége van az Asszad uralta területeken."
Nincs!

"lehet hogy ez a 4 millió csak az alkalomra vár hogy valahogy mégis csak eljusson Ny Európába, mert hallották hogy ott idióták élnek akik adnak majd nekik sok pénzet ha odaérnek :)))"
Ilyet már régen nem hallhatnak.

"Ez meg tiszta Trianon utáni Románia."
Pontosan.

Boycie 2019.10.14. 17:13:55

@Attilajukkaja: Neked fogalmad sincsen arról hogy mi van Szíriában. Ott nem arab tavasz volt, hanem főleg a muszlim idióták lázadtak egy szekuláris diktatúra/állam ellen. Lehet hogy meglep de pl az egyetemi oktatók követelték hogy kötelező legyen a nőknek eltakarni a hajukat. Arab tavasz, mi?? Nagy fegyveres csoportok voltak akik a Saria law bevezetéséért harcoltak (ilyeneket az USA is támogatott mert ez volt, az Asszad fő hibája nem a demokráciahiány, hanem hogy iráni-orosz érdekszféra és nem USA, akkor nyugodtan darabolhatnák és savban feloldhatnák az Asszad ellenfeleit :))) )

Eygébként az egész arab tavasz egy kurva nagy failure volt, Egyiptomban demokratikus választáson nyert a legszélsőségesebb muszlim terrorista bagázs, ezeket USA tudomásulvétel mellett puccsolta meg a hadsereg. Líbia is mekkora sikertörténet. Vagy Algéria. Vagy az összes többi. Mindegyik társulat csak rákúrt az arab tavaszra.
Azon lehet vitatkozni hogy CIA project volt vagy spontán egyszerre mindenhol. Kérdezd meg a gazdádat Sorost, ő biztosan tudja :)

Attilajukkaja 2019.10.15. 10:32:28

@Boycie:
Az az összes érved amellett, hogy támogatod Orbán szégyenletes kiállását Erdogan oldalán a kurdok elleni háborúzásban, hogy én semmit sem tudok Szíriáról és hogy Soros a gazdám????? Ütős!
:o))))))))))))))))))))
süti beállítások módosítása