1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2019.03.18. 08:30 HaFr

Márki-Zay mozgalma kifulladóban - az ok

Képtalálat a következőre: „márki zay”

A szimpatikus Márki-Zay Péter (MZP) heroikus küzdelme saját városában a Fidesszel nagyobb sikerekkel kecsegtet, mint az országos szereplése. Ennek -- az országos sikerek elmaradásának -- világos okai vannak, amiken nem érdemes meglepődni. MZP-nek meg kellett volna oldania egy kollektív cselekvési problémát, amit az ellenzék sok éve nem tud megoldani: ti. az egységes fellépést valamilyen formában (a nagyobb kollektív haszon érdekében). MZP célja, hogy elérje a pártok visszalépését egyetlen pártonkívüli jelölt javára a különböző választásokon, a lényegét illetően sem különbözik a korábbi elgondolásoktól, pl. attól, hogy hogy a pártok elosszák egymás között, kinek a jelöltje mögé állnak be, vagy hogy egységes listán indulnak, vagy hogy nem indulnak. Ezek mind ugyanannak a kollektív cselekvési problémának a különböző megmutatkozásai, ami ez: hogyan tudnak cselekvők a saját (vélt vagy valós) közvetlen érdekeik ellenében egy közösségi stratégiát előnyben részesíteni, ha ennek beláthatóan nagyobb a hozzájárulása a közjóhoz (magasabb kollektív haszonnal járhat), de nem okvetlenül növeli a szereplők egyéni hasznát és/vagy a hozzá vezető út (az implementáció) bizonytalan.

A kollektív cselekvési problémák megoldásához mindenekelőtt arra a meggyőződésre van szükség, hogy az ennek eredményeként beláthatóan előálló kollektív (politikai) haszon valamiért kívánatosabb lehet (a probléma megoldásához) elegendő számú cselekvő számára. Elvileg ezt jelentené a mi esetünkben annak a belátása, hogy az Orbán-rendszer elegendő szereplő (párt) szervezeti érdekét, ezen belül elegendő kritikus döntéshozójának személyes érdekét sérti jobban, mint a rezsim pusztulása. MZP eddigi kudarca arra világított csak rá, amire az eddigi "összefogósdik": a pártok által elérhető kollektív haszon (és azon belül az egyes pártokra és vezetőkre jutó haszon) nem elég nagy ahhoz, hogy legyőzze a szervezeti és egyéni szereplőknek a status quóhoz fűzött személyes érdekét (a status quo hasznosságát).

Még ha be is látják ezek a szereplők a rezsim károsságát akár az országra, akár - adott esetben - a pártjaikra, a személyes érdekek (jelesül a titkolt és nyilvános juttatások, ideértve a magas ogy. képviselői díjazásokat, önkormányzati bulikat, közvetett közbeszerzési érdekeltségeket, informális kapcsolati hálókat stb.) a kollektív cselekvés ellen szólnak. (Hozzátartozik ehhez, hogy ezt a döntésüket a szereplők politikai - nem pedig erkölcsi - döntésként élik meg.) MZP akkor tudott volna segíteni ezen a helyzeten, ha a felismeri a kollektív cselekvési problémát és különleges motivációt tudott volna tenni a megoldás mögé -- méghozzá háromféle módon: akár a rezsimhez fűződő párt- és pártvezetői érdekek hiábavalóságának beláttatásával, akár annak biztosításával, hogy ezek a szereplők növelni tudják a hasznukat a rezsim bukásával, akár kellően hatékony politizálással közvetlenül a szavazókra hatva --, és ez kritikus számú ellenzéki szereplőt lendített volna a kollektívan optimális megoldás felé. De a három lehetőségből egyet sem tudott és nagy valószínűséggel már nem is tud felmutatni. (Röviden és némileg leegyszerűsítve: nem tudott új bizalmi centrumot létrehozni maga körül.) Ha viszont így van, MZP és a mozgalma csak tovább bonyolítja a komplex ellenzéki struktúrát és valójában a NER stabilitását erősíti. Mivel még nem akarom (magamban) lezárni az MZP-fejezetet, ezzel a cikkel szerettem volna ráirányítani a figyelmet a kollektív cselekvési probléma jelentésére ebben a helyzetben.

Végül a korábbi cikkeimre reflektálva meg kell erősítenem: a rezsim bukásának kiváltó oka a gazdasági és külpolitikai környezet változása lesz, nem a belső ellenzéke, illetve minél színvonalasabb ellenzéki konfiguráció lesz elérhető abban a pillanatban, annál jobb lesz az országnak. Ezért az új ellenzéki politikusok és mozgalmak célja elsősorban az ellenzék tisztulása és felkészülése kell hogy legyen, amiben MZP-nek viszont fontos szerepe lehet. Az összefogósdinak semmi értelme, a kiszorítósdinak és az ellenzéken belüli pozíciószerzésnek annál több. 

44 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr2214698190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

timargabor · http://kard.blog.hu 2019.03.18. 08:33:58

Hankiss: Társadalmi csapdák.

Moin Moin 2019.03.18. 10:00:52

Péter, mi lenne, ha bemennél az Országházba és beleborítanál egy deci Novicsokot az ivóvíz-hálózatba?

(Polóniumot azért nem javasolok, mert azt kimutatja a beléptetőkapu...)

ijontichy 2019.03.18. 15:00:29

@Moin Moin: Mostanában többeknél láttam, hogy hasonló következtetésekre jutottak :-) :-/ Persze ezt (ha jól emlékszem @9mmPara olvtárs) már lassan évtizede megfogalmazta: a probléma megoldását kaliberben mérik ;-)

@HaFr: "a rezsim bukásának kiváltó oka a gazdasági." és pont. Úristen, hányan és hányszor elemezték már, és a legvalószínűbb forgatókönyv mindig ide lyukad ki. Végülis a Kádár-rezsimnek is a '87-es válság verte be az utolsó szöget.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2019.03.18. 15:34:50

@ijontichy: .. és a külpolitikai aréna megváltozása

DrGehaeuse 2019.03.18. 16:12:50

@ijontichy: Ahogy fletó mondaná: "Lószart Mama!!!"

A kádár rendszer belülről rohadt szét mert az apparátusi-technokrata elit egyfelől elégedetlen volt (az egyébként kiváltságos helyzetéből adódóan az eccerű munkásemberek számára elérhetetlenül magas) életszínvonalával és vonzódni kezdett a dekadens és hanyatló nyugat elitjének életmódjához (amit egyébként az akkor már a 80-as évek elejétől kibontakozó ügyeskedő-vállalkozók itt-ott már jobban meg tudtak közelíteni mint az főkáderek) , másfelől tele volt a töke az ideológiai baromságokkal. További lökést adott a SZU totális legyengülése a "pangás" miatt és a CIA/Moszad itteni operációi karölve Soros Gyurka "szabadegyetem"-i segítségnyújtásával.

DrGehaeuse 2019.03.18. 16:18:17

@HaFr: Az csak a keretet, a jóváhagyást és az alibit biztosította a spontánprivatizátorok módszerváltásához.

ijontichy 2019.03.18. 17:56:40

@DrGehaeuse: Miért kell mindenhova valami konteó, ciaeusától a mószadig?
Amiket mondasz, azok jelenségek, nem az ok. Az ok, hogy a modell gazdaságilag nem volt fenntartható (de ugye ez már '68 táján is többeknek világos volt). Amit Reagan elkezdett, azt '87 bevégezte. Ha mindez nincs, akkor az agónia tarthatott volna tovább is. A rendszernek nem volt valódi, számottevő ellenzéke. A jónéptől mehetett volna tovább is, ha van aki állja a "langyosvíz" számlát. Kádárék nagyon ügyesen "vették meg" a társadalmat. A tömeg pont lesz..ta az ideológiai körítést már régóta.
Emlékszem, '87-ben Sárközy tartott egy zártkörű előadást, a csírájában formálódó GT-ről (az igazgatóm elég bennfentes volt). A gazdasági rendszer változásának szükségessége már nem volt kérdés, az igen, hogy a Medve (Gorbacsov) hogy viszonyul ehhez (ld. '68 Világbank). A rendszerváltást az MSZMP szürke eminenciás gazdaságirányítói, meg a holdudvaruk iniciálta. A politikai pluralizmus gondolatától ugyan nem volt mindenki boldog, de hát az kikerülhetetlen volt. Ezért lett aztán Lakitelek-Kerekasztal-Szadesz-Fidesz, meg a társaik. S mivel ott nem tartottunk, hogy már nincs mit zabálni, a bulit bársonyosan le lehetett rendezni. Elég tetemes tömeg nem is volt boldog, őket (és utódaikat) javarészt '97-98-ra ott találod a fideszben és környékén. A tehetségtelen senkiknek a NER elég kellemes környezet, ahogy az volt a Kádár-rezsim is. Nincs új a nap alatt, nem véletlen kerülgeti örökös déja vu érzés az embert a NER-től.

@444: "csak épp a gazdasági és a külpolitika környezet 21. század elején nem igazán a totális globalitás irányba mutat"
Asimov valamikor '37-39 táján írta a "Leng az inga" c. novelláját. Abban benne van a lényeg, nagyon egyszerűen - korántsem filozófiai értekezés igényével - előadva.
Minden a "totális globalitás irányába mutat", és ez nem is lehet másképp. A "globalizáció" nem fog veled leállni "vitatkozni", nem tudsz vele "tárgyalni"; nincs is olyan entitása, ami/aki erre való. Csak szépen, kérlelhetetlenül bedarál. Száz év, ötszáz, ezer? tökmindegy. Hosszú távon nincs is más lehetőség. OK, a te életedbe "kell egy fix segg", ezért minden momentumba belekapaszkodsz, amire rá lehet erőltetni, hogy "na most aztán befűtünk ennek a tetves globalizációnak". OK, legyen neked is reménységed, kell az az élethez. De ez semmin sem változtat ;-).

ijontichy 2019.03.18. 18:38:39

@444: ezért minden momentumba belekapaszkodsz, amire rá lehet erőltetni, hogy "na most aztán befűtünk ennek a tetves globalizációnak". OK, legyen neked is reménységed, kell az az élethez. De ez semmin sem változtat ;-).

ijontichy 2019.03.18. 19:46:29

@444: A globalizációt egy percig sem érdekli a lokalitás kultusza. Az sem érdekli, hogy nekem nemhogy lapos, de semmilyen TV-m sincs :-). Ja, és ne keverd a hibbant-libbantak csőcselékét a liberalizmussal (akár tényleg hibbantak, akár szimpla haszonlesésből tettetik). A csőcselék csak egy múló jelenség.
Még mindig be van csípődve nálad ez a "harcra fel! győzni kell! csak egy maradhat!" Így hatott rád a wckefe külügyér minapi sokadik, brüsszel elleni csatára hívó trombitalása? :-)

Janossz 2019.03.18. 20:09:46

@444: " akkor ugye jöttek a social national media "
Ja. Jó volt a hétvégi program. Vérengzés élőben. :-(

Khonsu 2019.03.18. 20:15:02

@444:

"ebben a rendszerben bárkiből lehet dollármilliárdos. egy kültelki gázszerelőből is."

De nem "bárkiből" lett dollármilliárdos, hanem egy (bizonyos) "kültelki gázszerelőből".

Hogy nem szakad le a plafon...

Janossz 2019.03.18. 21:18:32

@444: " ezzel történeti módon el kell számolni. "
Hogyan számolsz el történeti módon egy olyan ország esetében, ahol háromszáz éve pár száz (pár ezer?) őslakos élt kevéssé civilizált körülmények közt?

Ahol gyakorlatilag mindenki migráns, senki sem hivatkozhat apái-ősei földjére, valami ősi jussra?
És akkor egy szomszéd országból jött igazságtevő bajnok elkezdi kedve szerint váltogatni a népesség etnikai összetételét, gépfegyverrel?

ijontichy 2019.03.18. 22:13:16

@444: A gravitációs kölcsönhatást nem lehet leárnyékolni (legalábbis a tudomány mai állása szerint), de a globalizáció nem megy be a kiskertedbe, szóval ha a hétvégi hobbid faragott kopjafák állítása, vagy fürtösparadicsom termesztése, az a te dolgod. A Netet sem kell bevezetned, sőt rézhálót is rakhatsz a vakolat alá, a káros neologizmusok sugárzása ellen ;-).
Nekem elég az a tudat, hogy nem írhatjátok elő a vasárnapi misére járást, hogy lajbi-gatyát hordjak, ha épp kordot akarok, és pörköltet zabáljak, ha épp szusit akarok (amit egyébként nem akarok), vagy hódoljak (vagy ne hódoljak) bármilyen aktuális, globális agymenésnek, ha éppen pillanatnyi úri kedvem úgy tartja. Ja és az is jó érzés, hogy a stöpszlinek és haverjainak immár csak fityingek jutnak abból, amiért én dolgozok meg - ha már a honfitársaim olyan hülyék, hogy hagyják magukat kisemmizni.
Magyarán, te úgy gondolod, hogy a kis colour local-od legyen kötelező, és a vén kaporszakáll egyenesen ezért küldte a stöpszlit a földre, hogy ezt a marhaságot győzelemre vigye. Mert a liberalizmus-globalizmus pusztulása (ami szerinted "must be completed") ezt jelentené :-(. Se többet, se kevesebbet. Még szerencse, hogy ennek annyi az esélye, mint mókusnak az erdőtűzben. :-)

HaD 2019.03.19. 09:59:53

A "rendszerváltó" rendszernek nem lesz vége külső politikai vagy gazdasági nyomásra...a szereplők esetleg cserélődhetnek de amíg abban látja valaki a megoldást hogy majd a válság meg ilyesmi az téved. Ez a fajta hazaáruló attitűd amely jellemzi a magyar "elitet" az sajna,évszázados hagyományokkal bír. A külső indikátor az legfeljebb a meglévő "elit" újrarendeződését eredményezheti akiket az adott külső gazdasági érdekkör ép aktuálisan kedvezőbbnek ítél meg a saját kis céljai eléréséhez.Teljesen mindegy hogy egy pálffy vagy egy kádár avagy ez a rendszerváltó gazemberek gyülekezete az aki hazát árul a saját kis pecsenyéjének sütögetése ürügyén. Jelenleg több generáció(de tágabb értelemben inkább 15-20 generációról beszélhetünk)akik az ún. reálpolitika mentén kollaboráltak az aktuális külső hatalommal. Ez pedig egy elve gazdaságilag a végsőkig leamortizált tőkehiányos állapothoz vezetett. Bármilyen változást követően egy olyan gazdasági vakumban találná magát az új elit...már ha a régit(ide értve antaljózsitól napjainkig regnáló tetveket)egyáltalán lenne olyan mozgalom ami valóban el tudná zavarni,tehát olyan gazdaságilag kiszolgáltatott országot kapna ami kapásból egy olyasfajta generációs hozzáállást kívánna hogy vért erőfeszítéseket verítéket és könnyeket képes lenne vállalni. Na ilyen meg pont nem igazán nevelődött ki és nem is fog kinevelődni a jelenlegi kultúrsokk alatt...az pedig so' sem volt és so' sem lesz hogy az annyit teremjen...ahogy a nóta mondaná:)....meg kell érteni az embereket! Annak örülnek hogy nincs háború(megvédi őket az "elitjük":)) van a gyereknek mit enni adni...és persze a tv minden nap adja nekik a reményt és a saját kis létükben való megelégedettséget(amíg vannak győzikék addig mindenki büszke a saját erkölcsi és kulturális fölényére:))

enrikokaruszo 2019.03.19. 10:50:12

Ennek az embernek a megváltó mozgalma tehát azon bukott meg, hogy a saját! embereinek nem tudott további anyagi előnyöket igérni, így azok a jelenlegi rendszer borításában nem eléggé érdekeltek:)

Köszi, egyenes beszéd.

Úgy látom, nincs tovább, a mozgalom:) hatékonysága a sziú szellemtáncmozgalommal vetekszik, de lőni itt szerencsére senki se fog, a mozgalmárok egymást rántják a gödörbe

2019.03.19. 10:58:51

Az alapprobléma az, hogy nem létezik az a konzervatív szavazóréteg, akikre MZP építene, vagyis legfeljebb 1-2%-a lehet ilyen a szavazóknak. A szavazók többsége személy alapon gondolkodik, személyek, akiket imádni tudnak,nilletve akiket gyűlölni lehet. MZP személyisége egyikre sem alkalmas.

2019.03.19. 11:00:54

Hát innen meg miért lett törölve a teljesen szalonképes, csúnya szó mentes kommentem? Mert annyit írtam, hogy unalmas, jellegtelen figura?

2019.03.19. 11:05:54

@b.feher:
A lokalitás boldog idilli állapota szerintem a globalizmusban élő nagyvárosi emberek hamis romantikus képén alapszik. Mert már nem emlékeznek az árnyoldalaira. A lokális közösségek csakis azoknak jók, akik kellően egyszerűek vagy elég sztoikusan tudnak gondolkodni ahhoz, hogy bele tudjanak simulni egs helyi közösségbe. A globális vilagban viszont mindenki maga választhatja meg milyen közösségekben mozog.

2019.03.19. 11:08:18

@ijontichy:
Attól, hogy a kiskertjében azt csinál amit akar, még nem fog neki sem visszajönni az általa vágyott világ, ahol téged is bele kényszeríthet az "idilli" közösségébe.

enrikokaruszo 2019.03.19. 11:09:17

@Zabalint: ez viszont hamis biztonságérzetet ad, ezek a közösségek rendkívül illékonyak...lájkot kapsz, vagy meglepetésbulit, de senki se néz rád, ha baleset ér a pincében:)

enrikokaruszo 2019.03.19. 11:15:59

Többször ránéztem erre a képre, vajon a "szimpatikus" felütéshez nem lett volna-e jobb egy távolabbi, vagy homályosabb, most komolyan?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2019.03.19. 11:24:04

@Eugene Horse: mert ez nem érv, bocs, hanem dehonesztáló NER-kompatibilis spill-out

2019.03.19. 12:00:07

@enrikokaruszo:
Szerintem meg az általad említett közösség típustól nem is vár többet az ember, ezért nem is csalódik, ugyanakkor a globális világban is vannak szorosabb közösségek, csak ezek önkéntes alapon szerveződnek, szemben azzal, amikor egy falu volt egy közösség. Ezekért tenni kell, ezeket a kapcsolatokat ápolni kell, nem elég beleszületni, ha akarod, ha nem. Ráadásul a lokális közösségeknél sokszor csak látszat az összetartás, mert kérdés ha jön egy diktatórikus rendszer, melyik szomszédod fog feljelenteni...

szepipiktor 2019.03.19. 12:01:09

Azért nem semmi, hogy itt nekiáll mindenki magasabb eszmék alapján vitázni, mert a szerző ezt akarta kihozni, erre használta fel MZP-t és fogalmazta meg a Zau mozgalom kifulaldását.
Ennél sokkal egyszerűbb a helyzet!
MZP egy fideszes - értelmes csóka - aki egy HELYI történetben tudta legyőzni a fideszes társát. És ehhez jól megfontolt érdekből csatlakoztak az ellenzéki erők is. Akiknek enélkül 0% esélyük lett volna.
De ez nem ismételhető meg máshol, egyszerűen azért, mert ahhoz mindenhol kellene egy meghasonlott fideszesnek lenni, akivel szemben nem indít senki más jelöltet az ellenzék oldaláról. Azaz akkor egy újhullámos fideszes halmaz kerülne pozícióba, nem az ellenzék.
MZP nem lesz balos, nem lesz náci, nem lesz neoliberális.
MZP olyan, mint a 80-as évek végefelé az MSZMP reformkommunistái, csak a régit akarja kijavítani, nem az lecserélni.
Az ellenzék álmodozik, most azért vannak együtt, mert MZP mellett pici fénysugár esik rájuk.
MZP-t egységes váltóerő alapnak tekinteni? Egyszerűen osotbaság.
.
MZP remek ember!
Feltételezem, ha az ő elvei szerint működne a fidesz, akkor a 38-39%-os passzív, pártnélküli halmaz fele azonnal odaszavazna...
.
Az ellenzékiek gondolkodjanak el azon is, hogy MZP előtt már volt egy hasonló történet.
Esztergom, Tétényi Éva!
A fidesz egyik erős emberét takarította el, hallottunk azóta meggyesről? És a fidesz a legnagyobb hadsereget indította meg Tétényi ellen.
MZP ugyanezt tette.
De ellene azért nincs ekkora tűz, mintha ügyelnének az "egészségére".

szepipiktor 2019.03.19. 12:07:06

@Zabalint: Így van, ezért önként mondjunk le mindenről, hátha jön a gonosz?
Lokálpatriotizmus, önrendelkezés, individualizmus
Ezek a alsó szintek legfontosabb elvei, mert ezekből lehet építkezni, lehet erős alapot építeni.
De tudom, a neoliberális oldal pont ezt tagadja, hiszen a kollektivizmus, a kisebbségek által gyakorolt hatalom a lényeg.
A poszthoz: MZP egy polgár, egy hívő ember, soha nem fog átváltozni aktivistává, genderelvűvé, feministává. Kár reménykedni ebben.
.
Igen, ma is vanna erős kötelékek: internet, facebook, szektajellegű aktivizstacsoportosulások. A megmondók kezében a kolomp és a kötelék annak engedelmeskedve vonul a karámba. Tudod, amikor trump valami döntése miatt a tokiói feminsták és félmeztelen leszbikusok vonulnak az utcára... Ez az igazi közösség!

enrikokaruszo 2019.03.19. 12:09:44

@Zabalint: a helyi közösségbe sem elég beleszületni, ott is kialakulnak aktív centrumok, energikus, többieket megmozgató személyek körül, viszont hamar lebukik, aki mást állít magáról, és másként cselekszik...ez a gyors visszacsatolás nem tetszik a hangembereknek, gyorsan kiderítik. hogy az avatarjukat többen kedvelik:)

2019.03.19. 12:19:03

@szepipiktor:
"Lokálpatriotizmus, önrendelkezés, individualizmus"

A gyakorlatban a helyi közösségek épp az egyéni önrendelkezést ölik meg.

2019.03.19. 12:22:48

@enrikokaruszo:
A helyi közösségekbe ha akarod, ha nem, belekerülsz, az más kérdés, hogy megbecsült vagy lenézett tagként. Utóbbiért nem is biztos, hogybármi rosszat kell tenned, elég ha kicsit máshogy gondolkodsz. Az önként választott közösségeknek ezzel szemben az az előnye, hogy ha nem kompatibilis a felfogásod a többiekével, választhatsz más közösséget is.

2019.03.19. 12:29:01

@szepipiktor:
A Fidesz elvileg jobboldali-konzervatív pártnak hirdeti magát, ám a tetteik legtöbb esetben ellentétesek ezzel. Így persze a következetes jobboldali-konzervatívok idővel elhagyták a pártot, maradtak az elvtelenek. Szerintem MZP is egy közülük, és ha elvekben nem is értek egyet vele, elégedett lennék, ha egy következetes jobboldali-konzervatív vezetése lenne az országnak. Sőty azzal is, ha kölcsönös kompromisszumok árán a baloldal, jobboldali, liberális, konzervatív politikai erők együtt elzavarnák a hazaárulóvá és elvtelenné vált Fideszt. Az lenne az igazi nemzeti összefogás, persze tudom, hogy erre nem sok esély van.

2019.03.19. 12:31:00

@szepipiktor:
"Igen, ma is vanna erős kötelékek: internet, facebook, szektajellegű aktivizstacsoportosulások. A megmondók kezében a kolomp és a kötelék annak engedelmeskedve vonul a karámba. Tudod, amikor trump valami döntése miatt a tokiói feminsták és félmeztelen leszbikusok vonulnak az utcára... Ez az igazi közösség!"

Csak sajnálni tudom, hogy a globális világban csak ezt látod meg.

Tangooo 2019.03.19. 12:33:38

Mindeközben Hódmezővásárhely viszont le van szarva.

enrikokaruszo 2019.03.19. 12:36:28

@Zabalint: ne lovaljuk magunkat a kizárólagosságba...az internet erősítheti a lokális közösséget is....a kocsmába meg a templomba már nem jár mindenki:)

kocsisj 2019.03.19. 13:04:42

Az egész azzal kezdődik, hogy az összes párt hiteltelenné vált. A Fidesz már rég nem az azonos elvekről együtt gondolkozók közössége, hanem egy erőszakszervezet, amelyik Orbánt hatalomban tartja. A többi még erre sem képes. MZP legnagyobb hibája, hogy még mindig ilyenekben gondolkozik, ilyenekkel alkudozik. Mint ahogy a bal meg jobboldaliságnak sincs az égadta világon semmi értelme. Hiszen a magukat baloldalnak nevezőknek semmi köze nincs a hagyományos baloldali értékekhez (ld. Gyurcsány). Meg a jobboldal farizeussága meg kereszténykedése is nevetséges és bicskanyitogató.
MZP-nek egyértelműen izmusok és oldalak nélküli Embereket kellene találnia, akiket a helyi közösség elfogad (akár kistelepülés, akár város). Olyat, akinek világos programja van arról, hogy helyben mit és hogyan kell azért tenni, hogy a helyieknek és az országnak jobb legyen. És aki világosan fel tudja mérni, hogy az adott források mire elegendőek és mire nem. Ha ezeket az Embereket nem keresi és nem találja meg, neki tényleg annyi. Meg nekünk is. Marad a soha nem dolgozott "jogászok" harácsolása és országdúlása.

2019.03.19. 13:48:16

@enrikokaruszo:
Igen, erősítheti, de ez is önkéntes alapon történik. Pl. ha egy lakótelepen közös ügyek érdekében tesznek az emberek, pl. közösségi kerteket hoznak létre, felhívják a figyelmet közös problémákra, szemétgyűjtést szerveznek, ezek nagyon jó dolgok. De szerencsére ma már ezek a dolgok nem jelentenek kötelezettséget, nem szenved el hátrányt a kinézés miatt, aki ezekben nem akar benne lenni. Ez a nagy különbség.

enrikokaruszo 2019.03.19. 15:41:39

@Zabalint: a kötelezettséget te keverted bele, úgy beszélsz mintha nem nőttél volna ki a kamaszkorból....semmi sem kötelező, minden falunak volt bolondja, azt csinált amit akart:)

tüskezs 2019.03.20. 12:48:03

ez a mozgalom még nincs egy hónapja, hogy indult. vajon milyen hátsó szándékkal állítja a blog írója, hogy máris kifulladt?
Nem könnyű egy túlhatalommal rendelkező, Eu-s és közpénzzel kitömött párt és diktátora ellen felvenni a kesztyűt. Nem lesz azonnal siker, de egy hónap után kijelenteni, hogy máris kifulladt, elég sunyi próbálkozás az ellehetetlenítésre. Ha "konzervatív polgári blog" ezt teszi, óhatatlanul felötlik az emberben, kit is támogat valójában: a tisztességes és becsületes politizálást, vagy a maffiózókat. Mert azt gondolom, ha az előbbit, akkor hallgatni és várni célszerű, nem ellendrukkerkedni.

BAZINGA2 2019.03.21. 10:16:38

Végre egységet kellene alkotni, ne már a hatalomhoz jutás legyen a fontos! Megkéne érteni ha nincs teljeskörű összefogás, minden marad a régiben és csak egyre rosszabb lesz! Ébresztő!

Geo_ 2019.04.22. 14:16:52

@HaFr: A politikában nagyon fontos az időzítés.
Lehet, nem jól látom, de majd egy év telt el azzal, hogy MZP eldöntse, egy konzervatív pártot vagy egy integráló mozgalmat akar-e beindítani.

Az előzőhöz elég lehet, ha a beindításához összeáll pár ember - s beindulhat a lavina. Az utóbbihoz viszont már sok-sok ember kell, akik adott helyen erőként képesek fellépni.

Mickey Pearce 2019.04.25. 14:42:38

@tüskezs:
Szeretem az ilyen diktatúrázást... A franciáknál a kurva nagy demokráciában pl pont megfelelő időzitéssel 2 abszolút esélyest is sikerült kicsinálni: DSK és Fillon. Mindkettő helyett olyan nyert akinek teljesen más volt a programja (Fillon pl antimigráns volt és nem fényképezkedett transzvesztita niggerekkel és így volt messze a legnépszerűbb jelölt 2-3 hónappal a választás előtt, kaptuk helyette Macront) Lehet elgondolkodni ezeken...

Mickey Pearce 2019.04.25. 14:50:50

@BAZINGA2:
Képzeld el hogy karrier politikus vagy. Agyad nincs, a CV-be csak azt tudod írni hogy mikor hol voltál párttitkár meg harmadik alabárdos. Ilyen helyzetben elvárni tőled hogy a közjó érdekében (fidesz kirakása a hatalomból országos vagy valamilyen önkormányzat szintjén (??) ) lemondj az egyetlen jövedelemmel kecsegtető lehetőségről, valamilyen parlamenti, önkormányzati székről elég kemény. Főleg ha családod is van. És még a lopási lehetőségekről ne is beszéljünk. Ezért nem nagyon megy az ellenzéki összefogás. Ehhez a fidesznek le se kellene fizetnie senkit az ellenzékben, kinyírnák azok egymást maguktól is a megélhetésért.
süti beállítások módosítása