1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2016.09.21. 09:07 HaFr

Orbán magának köszönheti, ha nem lesz meg az 50%

Képtalálat a következőre: „50%”

Képzeljük el azt a helyzetet, amelyben a migráció okozta kulturális és nemzetbiztonsági veszély egy olyan Magyarországot ér, amely a versenyképességében látványos javult az utóbbi hat évben, az oktatási rendszere az EU egyik legjobbja, a gazdaságszerkezete egyre előnyösebben változik a magyar tulajdonú vállalkozások javára, miközben egyre nagyobb hozzáadott értéket állít elő, radikálisan csökken a korrupció, az állam a polgárok védelmezője, és a választók túlnyomó része elégedett a kormánnyal. Ebben a helyzetben -- amelynek, nem kell mondanom, nagyjából az ellenkezőjét éljük meg -- a kormány migráció-ellenes lépései alapvetően más elbírálás alá esnének, főleg ha a várható lépéseiről egyeztetne a legfontosabb bel- és külföldi partnereivel. A kormány bírálata ekkor nem az orbánizmus bírálata, hanem egy szakpolitika, vagy döntési sor bírálata lenne, amelynek nem volna látványos belpolitikai haszna a bírálók oldalán, se potenciális kára a kormánypártok oldalán. Civilizált országban élnénk.

Ezzel szemben a mai helyzetben az objekítv kulturális és nemzetvédelmi szempontok kicsorbulnak az orbánizmus hozzá nem értő, korrupt, manipulatív, beláthatatlanul veszélyes kormányzásán. Ebben a kontextusban egyrészt a nemzet védelme nem megfelelő (nem pontos, nem hatékony), másrészt a migráció okozta veszélyeket a baloldalon a szokásosnál is szívesebben hagyják figyelmen kívül, illetve emelik -- helytelenül -- rendszerkritikai szintre (mert a migrációval szembeni fellépést kizárólag a kormányzati manipuláció eszközének tartják). A baloldali aufklérista-progresszivista tévedés nemcsak van, hanem makaccsá válik, hiszen az antimigrációs álláspontban szégyen lenne egy platformra kerülni Orbánnal. Ugyan az utóbbi évben a bevándorlást övező optimizmus jelentősen alábbhagyott, azért a mostani népszavazásosdiban bőven tetten érhető a migránsoktól való félelem reális alapjainak letagadása, kéz a kézben a megvezetett "nép" lenézésével és kigúnyolásával. Tipikus progresszivista-értelmiségi gőg, amelyen belül megkülönböztetném a Kétfarkúak még mindig elég plebejus vicckampányát a rá való progresszivista-értelmiségi reflexióktól. Inkább ez utóbbiakat bírálom.

Nem tudjuk, mire gondol Orbán "következő lépésként", amit -- mint mondta -- már a fejében forgat. Azt viszont megértően írom, hogy a migrációellenes agresszió olyan szimbolikus lehetőség Orbánnak, amely átmenetileg kellően ellensúlyozza az erősebb nyugati országok informális gazdasági és politikai fölényét az EU-s döntéshozatalban, és ilyen szempontból vissza nem térő alkalom (ti. a válság mint olyan) a hatalmi egyensúly felé történő elmozdulásban, és ennek intézményesítésében. Az egyensúly Orbán számára úgy fest, hogy a központi döntéshozatalból visszaveszünk, a szerveinek (legfőképp a Bizottságnak) a hatalmi jogosítványait jelentősen visszametsszük, illetve megrendítjük a hagyományos pártok fölényét az erősebb országokban. A migráció sokélű fegyver, amellyel Orbán egyelőre inkább jobban, mint rosszabbul játszik -- viszont egyértelműen nem ő tartja a fegyvert a kezében, hanem Putyin és Erdogan, akiknek akaratán és megegyezésein múlnak a migráció alkalmazási lehetőségei is. Ezzel együtt az EU-nak radikálisan át kell alakulnia (demokrácia és a tagállamok közötti checks and balances tekintetében is), és a migrációs válságban én ebből a szempontból inkább a lehetőséget, mint a veszélyt látom, akár Európát, akár Magyarországot tekintem.

Visszatérve a korábbiakra, ha Orbán valóban sikeresen kormányozna, a migrációval való szembenézést övezhetné akár nemzeti konszenzus is, amely -- mivel a kérdést nem vinné félre az Orbán személye iránti többségi antipátia és a kormány iránti bizalmatlanság -- megnyilvánulhatna akár a NEM-ek magasabb számában október 2-án. De persze, ha Orbán kormányozni tudna, akkor nem lenne ilyen népszavazás sem, és vele mind az a hadova, hazudozás, aljasság és félelem, ami tönkreteszi ennek az országnak a mindennapjait. Magyar hagyomány (vö. zsákutcák), hogy a valódi kérdéseket sosem tárjuk fel, ezeket sosem helyezzük átlátható kontextusba, és nem így válaszolunk rájuk.

91 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr5711732449

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nevetőharmadik 2016.09.21. 10:30:56

Hát tényleg csak magának köszönheti majd, mert azokkal a feltételekkel, amik a Fidesz számára adottak, alighanem én is ki tudnék hozni egy 50%-os részvételt :P

HaFr · http://hafr.blog.hu 2016.09.21. 10:36:47

@nevetőharmadik: sima ügy, még a hörcsögöm is :)

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2016.09.21. 10:55:11

Akár egy 30% körüli részvételi arányt is el tudok képzelni. A "nép" sokkal kiszámíthatatlanabb, mint azt ők gondolják. Túltolják a biciklit.

P.S. Véleményem szerint, azért ilyen agresszív a kampány, mert jelenleg a részvételi szándék bőven 50% alatt van. Nem a megjelent közvéleménykutatási adatokról beszélek, bár azok is az 50% körül billegnek. Tapasztalatom alapján a "népet" nemigazán érdekli a dolog, akiket meg érdekel azok közül sokan úgy vannak a dologgal, hogy úgyis az összeesküvés fog győzni. Vannak akik dacból nem fognak elmenni (a fenyegetés nem jó fegyver), sokan vannak akiket valamilyen sérelem ért és most fognak visszavágni Orbánnak, sokaknak leesett, hogy igazából ez egy Únió elleni szavazás, stb.
Wishful thinking....lehet...ahogy már írtam...a nép lelkülete ilyen helyzetben kiszámíthatatlan.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2016.09.21. 11:17:08

@Fuxos (ex bömis): lehet, de ez már -- ahogy mondod -- kontraproduktív. Lehet, hogy inkább majd lőni fognak a határon, ahogy Nógrádi úr pedzegeti, hogy adjanak neki egy kis kakaót. Egyébként 50% alatt nagyon én nem tudok elképzelni, inkább finoman hozzácsalnak még egy kicsit, ilyen ellenzéki jelenlét mellett a bizottságokban simán járható

2016.09.21. 11:41:17

ha a szavazás érvényes lesz és a nemek aránya 80% fölötti (ez utóbbi borítékolható), akkor orbán győzelmet arat. különben jön az értelmezési háború. továbbra is ez a téma lesz a politikai napirenden. abból egy újra radikalizálódó jobbik kerülhet ki győztesen. vagy orbán. persze lehet, hogy a népek ráunnak. és abból megint a jobbik következik. nincs másik alternatíva. sajnos.

egy korlátozott és ellenőrzött kelet-turkesztáni (ujgur) betelepítés a jászságba, a kis és a nagykunságba, a román határszélen az erdőspusztákba. úgy, hogy csak az európai rasszba tartozó üldözöttek jöhetnek, a valós etnikai összetétel lényegesen nem változik. megtanulják a nyelvet, munkát vállalnak (a gyerekek integrálódva tanulnak) és megkeresztelkednek. mindez hongkongi, tajvani technológiai importért és némi készpénzért cserébe. ez egy nagyon kockázatos lépés. jelenlegi helyzetben ez lehet zseniális húzás. mert az olcsó mezőgazdasági munkások és high tech gyártósorok kombinációja elég erős. persze mint minden be/kitelepítés ez is eredményezhet polgárháborút.

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2016.09.21. 13:09:56

@HaFr: "Lehet, hogy inkább majd lőni fognak a határon,"
Ez már nekem is eszembe jutott....sőt ennél durvább dolog is.....még mielőtt Nógrádi beszélt volna róla.

kiazmarmegint 2016.09.21. 13:21:08

Szerintem ha mondjuk 47-48% megy el szavazni, akkor is azt mondjak, hogy 51% ment el. Tegnap ota gondolom ezt, amikor ezt elovastam. Az abra a lenyeg, nem a cikk cime:
nol.hu/most-itt/igy-csaljak-el-oktober-2-an-a-nepszavazast-1632583

Nyilvan a valasztok akaratanak tiszteleterol szol a brosura:):)

2016.09.21. 13:52:51

@kiazmarmegint:
ha a baloldal képtelen a szavazókörökbe 1 párt tagot vagy pártoló tagot küldeni, akkor mit akarnak. irmuska évekig járt a szociknak felügyelni. szavazat számlálás közben nótázgattak is a fideszes nyugdíjasokkal. nem nagyon lehetett csalni. a szociknak nem kell irmuska. a libsiknek vidéken nincsenek embereik. innentől kezdve a jobbik marad váltópártnak.

2016.09.21. 14:33:27

@kiazmarmegint:
a másik, hogy ha a közélet a választót akaratának tiszteletéről szólna, akkor "libsik" nem nagyon lennének a magyar közéletben. mert erről szól ez az egész cécó. és ebből húz hasznot a kedves népcsoport jobboldala a kedves nemzetvezető elvtárs és a legújabban a szélsőjobboldalt támogató zsidókeresztyén hittestvéreink. remekbe szabott vita ez.

hozd el azt a napot (törölt) 2016.09.21. 14:39:00

@unionista᠋: aztán ha mégse úgy lesz, ahogy te mondod, se betelepítés, se jobbik, akkor majd azért elnézést kérsz? van a magad fajta embernek bármiféle gátlása akkor, amikor mások társalogni próbálnak? vagy te is az a típus vagy, aki kéretlenül elmondja ugyanazt ezredszer?

2016.09.21. 15:56:13

@hozd el azt a napot:
hja, szerintem be kellene vezetni a gondolatrendőrséget.

2016.09.21. 16:00:23

(ez csak irónia volt.)

digipenna · http://digipenna.blog.hu/ 2016.09.21. 18:15:59

A kerítésnél sokkal visszatartóbb az ország teljesítménye, hiszen nem csöbörből vödörbe kívánkoznak a (Európában hiányzó szaktudással bíró) fiatal férfi migránsok, akik alig várják, hogy elkezdhessék adó- és járulékfizetéssel járó tevékenységüket, hogy az elöregedő európai (német) polgárok, akik egy életen át dolgoztak továbbra is csökkenő- és zökkenőmentes kapják a nyugdíjat.

Orbán(ék) terve, zseniális. Nem is érti az ember, hogy miért van szükség a népszavazási kérdés írásában történő megerősítésére. Ez lehet, hogy csak előjátéka egy sokkal komolyabb tervnek, mégpedig, hogy ezután európa-bürokrata-pukkasztásnént minden lényeges dologban kikérik a nép véleményét, hiszen svájciakat leszámítva csak a britek merészeltek népszavazni (igaz csak egyszer). És mi lett belőle. Azóta is napirendi pont minden egyes brüsszeli ülésen a fejvakargatás.

(Most, hogy Róma visszalépett az olimpiarendezéstől, jöhetne a következő népszavazási kérdés: Akarja-e Ön, hogy rámenjen a gatyánk is az olimpiai rendezés miatt?)

De most komolyan, mi a csudának kellett ez a fölhajtás, amikor végre valamiben egyetértünk (a túlnyomó többség), hogy ne erőltessenek ránk olyanokat, akiket mi nem akarunk. Így ezzel ezt az egyetértést is sikerült kicsit nagyon megpiszkálni.

vNHM 2016.09.21. 20:13:47

Ezt csak igy ideteszem, hogy tudd mirol irsz...

A Fidesz jelenleg is a választókorú lakosság 37 százalékának támogatására számíthat, míg a Jobbik 12, az MSZP pedig 9 százaléknyi támogatói bázist tudhat maga mögött.

A kormány teljesítményének megítélése az év eleje óta lényegében stagnál: a válaszadók 44 százaléka elégedett a kabinet eddigi munkájával. Valamelyest javult viszont az általános közhangulat. A júniusban kimutatott 36 százalékról 42 százalékra nőtt azok aránya, akik szerint Magyarországon általában véve jó irányba mennek a dolgok.

Sexual Harassment Panda 2016.09.21. 20:32:10

@kiazmarmegint: 47-48% màr önmagàban is hatalmas siker lenne

luis5 2016.09.21. 20:38:23

Wishful thinking. Ne izgulj DKs meglesz az 50 % :-)

luis5 2016.09.21. 20:38:58

Wishful thinking. Ne izgulj DKs meglesz az 50 % :-)

Rákász Béla 2016.09.21. 20:52:39

Kedves HaFr! Ha valaki ennyire nem ért semmit az egészből, az miért ír róla? (LIKE-ért-pénzért? Vagy parancsra? Nem hinném...) Tessék előbb utána nézni, hogy mi volt itt 2010 előtt, mit örökölt ez a kormány és mit hozott ki azóta belőle.
Svájchoz képet elég szarul állunk, de a 2002-2010 közötti mindenkit eladósító kormányzáshoz képest kifejezetten jól állunk ma!
Már a nemzetközi minősítő is elismerték...:-)

www.portfolio.hu/gazdasag/a_valsag_ota_nem_volt_ilyen_biztonsagos_magyarorszag.4.237659.html

morpho 2016.09.21. 21:14:48

@Rákász Béla:
Te figyu, a "2002-2010 közötti mindenkit eladósító kormányzáshoz" mi köze van a migráncshazudozásnak???
Nem csak a posztíró nem érti, de én sem. Magyarázd el légyszi! Köszi!

morph on deer 2016.09.21. 21:18:36

@Rákász Béla:
Ez természetesen csak akkor igaz, ha a gonosz multik termelnek egy kis msgyar GDP-t.
Csak egyszer nézd med az adatokat a hanyatló nyugati csökevények ittfelejtett helytartói (Audi, Mercedes, stb.) nélkül, és nyugodtan kezdj el imádkozni a "tisztán hazai" termelési mutatók láttán.
Ja..!

abdul hackeem 2016.09.21. 21:24:47

Hát, elnézve szíjjártópeti áldásos tevékenységét a BBC-n, a fijúg már el is hiszik amit hazudoznak.
Azután az eredményt még ki is teszik a kirakatba. Az fog csak nagyot durranni. Az osztrákok már építik a kerítést.
„…tévedés nemcsak van, hanem makaccsá válik, hiszen az antimigrációs álláspontban szégyen lenne egy platformra kerülni Orbánnal” hát csak meg kellene kérdezni, hogy hogyan, mi módon kívánják megvédeni az állampolgárokat. A migrációs álláspontról pedig már elmondtam, hogy fogadni kellett volna az áradatot. Ha nem megy, akkor pedig segítséget kérni az EU-tól, szomszédoktól. (Macedónián keresztül jöttem néhány hete, osztrák határvadászok teljesítenek szolgálatot a Macedón-Görög határon)
„…mind az a hadova, hazudozás, aljasság és félelem, ami tönkreteszi ennek az országnak a mindennapjait. Telitalálat.

2016.09.21. 21:43:15

@abdul hackeem:
abban az interjúban mindkét fél hazudik. a kérdező is hazudik, mint a vízfolyás. úgy próbálja beállítani, mintha a migráció a szabad munkavállalás engedélyezéséről szólna.

a britek is be akarják szopatni indiát. csakhogy már a tata vette meg a land rover jaguárt és nem fordítva. nominálisan még a britek erősebbek. negyedszázada négyszeres gazdasági fölényben voltak. ez most harmadára csökkent.
www.wolframalpha.com/input/?i=united+kingdom+gdp+per+india+gdp
szijjártó petyának ezekkel kellett volna érvelnie. vagy azzal, hogy a britek túlfogyasztanak.
cdn.tradingeconomics.com/charts/united-kingdom-balance-of-trade-forecast.png?s=uktbttba&v=201609152122o&forecast=2&d1=19160101&d2=20161231
a brit gazdaság a növekvő hitelezésre épül. és keresik azokat a területeket, amelyeket újra leigázhatnak. és ha kell, akkor a magyarok az indiaiakat felvilágosítják. inkább bihar és bihár megye fogjon össze. és azzal annyi vihart lehet csapni, hogy az angolok a gyarmatosítást megszívják.

morph on deer 2016.09.21. 21:48:42

@abdul hackeem:
Az EU felajánlott segítséget a határellenőrzésre még tavaly, de Magyarország - bocsánat, Orbán Viktor - köszönte, de nem kért belőle, merthogy mi meg tudjuk oldani magunk is. Aztán cirka egy hónap múlva szlovák határőrök érkeztek az "összefogás" nevében.
Ez a V4 összefogás volt, mert az OK, ott a Viktor (gondolja, hogy) viszi a prímet, nem pedig a "gonosz brüsszelita (???) EU, ahol pedig Viktor a sor végén kullog..

"Megalománia" a szó, amit kerestek, egyébiránt...

Trackers 2016.09.21. 22:04:46

Azért neked is van benne részed, ha nem lesz meg az 50%.

Abban persze igazad van, hogyha csak úgy megkérdeznéd az ember fiát, hogy szeretne-e muszlim családot a szomszédba, akkor 80% nemet mondana, és csak 20% mondana igent.
És ha hozzávesszük, hogy ezek 90%-a is hazudik, csak tudja soha nem lesz ilyen, mert Ő ELKÖLTÖZIK BÁRMIKOR.

Szóval ha ezt nézzük, akkor simán átmenne az eredeti kérdés NEM-el úgy 70%-os részvétellel, mert 30% akkor se megy el, ha fegyverrel kényszerítik.

De mivel Orbán és kormánya teszi fel a kérdést, és a ballibek azt hazudják, hogy
- nincs tétje, mert az EU azt csinál amit akar
- nincs és nem is volt kvóta tervben
- volt róla szó, de már elműlt
Szóval ezeket az önmagában egymásnak is ellentmondó marhaságokat szajkózzák plussban, akkor kb marad 50%.

És az a kérdés, hogy ez 49% vagy 51%.
Persze az a 20% majd később bánni fogja mint a kutya, hogy nem a kérdésre válaszol, hanem a ballibek hazugságaira, de a mostani eredmény szempontjából ez mellékes.

Pont mikor a határontúli honfitársainkról szavaztunk 2004-ben. Ott is átverték a ballib elkötelezettségű szavazók színe-javát, azzal hogy Orbánról dönt, nem róluk.

2016.09.21. 22:06:52

@abdul hackeem:
szijjártónak a hátsó szobában azt kellene mondania, hogy a britek kilépése után az új szövetségi keretek között átgondoljuk a magyar távközlési piacot. a vodafone a védelmi közösségen (az unión) kívül esik, a telenor kívül esik. lehet ebből egy telekom-matáv duopólium. a kivásárláshoz szükséges pénzeket nem nagy kunszt különadókkal előteremteni. előzetesen meg kell állapodni a németekkel és/vagy kínával. akik a hálózati eszközöket szállítják. a csehekkel és a románokkal, akik szintén kibaszhatják a briteket. a vodafone a második legnagyobb mobil operátor. a legnagyobb a china mobile. a harmadik egy indiai. a magyar és a kelet-közép európai kormányok tehet arról, hogy helyet cseréljenek. a vodafone 4 tavaly milliárd font veszteséget termelt. nem omlik össze. mert london tőkepiaci központ. generálnak mentőcsomagokat. és még pénzt azért, hogy megvegyék indiát. de ez fordítva is történhet. vegyék meg ők london egyes részeit. és milyen jó lesz a multikulturalitás. és jöhet a brit gandhi, hogy anglia az angoloké.

lehet mondani, hogy a távközlési társaság nem lehet (többségi) állami tulajdonban. a telenor 3/5 norvég kormányzat illetve norvég nyugdíjalap tulajdona. tehát amikor egy magyar telenoros telefonál, akkor a norvég kormányt és a norvég nyugdíjasokat gazdagítja. jelzem a telekom 3/10 szövetségi állami tulajdon.

a briteknek annyira nem jön jól a közép-kelet-európai nacionalizmus, mert akkor azt a közép-keleti indoárják is átvehetik. a brit birodalmi terjeszkedés problémássá válhat.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.09.21. 22:41:20

@unionista᠋:

"amikor egy magyar telenoros telefonál, akkor a norvég kormányt és a norvég nyugdíjasokat gazdagítja"

A norvég kormány és a norvég nyugdíjasok meg a magyar telenorost gazdagítják. Hiszen egy olyan szolgáltatást nyújtanak neki, amit az önszántából megvásárol: úgy ítéli meg, hogy számára hasznosabb a telefonálás, mint amennyit fizet érte. Hiszen ha nem gondolná úgy, akkor nem venné a telefonálást a Telenortól.

gellért mária 2016.09.22. 00:01:23

@Rákász Béla: Te nem értesz hozzá...Olyan jól állunk, hogy 6 év alatt sikerült vissza tornászni magunkat oda, ahol 2010-ben voltunk. Kormányváltáskor, 2008as gazdasági válság után ott voltunk ahol most. A közti időszak bóvli kategóriát a Fidesznek sikerült létrehozni.

Október 2. Orbán csőcseléke népszavazni megy 2016.09.22. 00:05:16

Október 2-án megüzenjük Brüsszelnek, meg a világnak, hogy mennyi is a magyar csőcselék száma egészen pontosan.

Utána meg elbúcsúzhatunk mindenféle nettó EU-s támogatástól 2020 után. De majd azt is a mig´rasokra fogja fogni a magyar parasztja

Október 2. Orbán csőcseléke népszavazni megy 2016.09.22. 00:09:53

@unionista᠋:

azért az nem mindennapi müsor lenne, ha te meg Bogár versenyznétek azon hogy melyikőtök nyomja a legbődületesebb hülyeségeket a világról. Szerintem még meg is tudnád verni azt a kórházi eset Bogarat.

Október 2. Orbán csőcseléke népszavazni megy 2016.09.22. 00:23:53

@Sexual Harassment Panda: "47-48% màr önmagàban is hatalmas siker lenne"

Milyen siker te szerencsétlen??
Hogy az egész világ László Petra meg a brutális magyar rendőrök után újra erről a segghülye magyarokról beszéljen és rájöjjön, hogy a magyar idegengyülölet és brutalitás más nemzetiségüek ellen az nálatok nem egyedi jelenség, hanem a ti össztársadalmi jellemetek?
Van neked eszed vagy elszívta a náci orbán vezéred?

gellért mária 2016.09.22. 00:26:49

"Magyar hagyomány, hogy a valódi kérdéseket sosem tárjuk fel, sosem helyezzük átlátható kontextusba és nem így válaszolunk rá."
Ez tökéletesen igaz. A Fidesz ezt mesterfokon űzi,"hagyományőrző" szándékosan, stratégia szinten. Időben és térben, éjjel nappal és mindenhol,mindent szétbeszél, hazudik, csúsztat, elhallgat, nem megfelelően használ fogalmakat míg el nem jut a közbeszéd a káoszig. Az itteni kommentek is -tisztelet a kivételnek- ezt tükrözik.Nem arról beszélünk, amiről szó van.

2016.09.22. 00:36:14

@gellért mária:
itt a remek alkalom, hogy feltárd a valódi kérdéseket és átlátható kontextusba helyezd. ezt a konkrétumok nélküliséget az angolszászok úgy hívják: bullshit. magyarul nem a bika-, hanem "lószar".

gellért mária 2016.09.22. 00:40:33

@Október 2. Orbán csőcseléke népszavazni megy:
Ó!!! Bogár professzor a "kedvencem", együtt Boros Imrével és Bayer Zsolttal. Azért unionista nem éri el ezt a színvonalat. Bogár professzortól koherens, komplett képet kaphatunk a birodalomról, globál -tőkéről, globalomáról,jelenéről és jövőbeli összeomlásáról és benne a kicsi 1000 éves Magyarországról. Unionista nem úgy....

gellért mária 2016.09.22. 00:43:07

@unionista᠋: És mit szólsz a bloghoz, mert az erről szól.Csak te nem érted.

2016.09.22. 00:45:56

@Október 2. Orbán csőcseléke népszavazni megy:
egy náci troll vagyok. szóval persze. szerepjátékban tudnék libsibb lenni a libsiknél. de ezt a neoteny nick játssza. eddig szomszéd irmuskát hívták a szavazókörökbe delegáltnak. ő gyurcsányista. de most nem hívták. nyilván kellett a lóvé, hogy ahhoz trollkodj. és irmuska azt mondja, hogy lehet, hogy a kisfiának zolikának van igaza. aki azt mondja, hogy a jobbikra kell szavazni azért, hogy a piszkos cigány orbán takarodjon. úgy tűnik, hogy a népekről való népszavazás nem jön be a szociknak.

2016.09.22. 00:46:29

@gellért mária:
valami konkrétumot esetleg.

2016.09.22. 01:14:35

@neoteny:
hja, egy háromszereplős piacon. ezzel szemben a félállami matáv összekapcsolhatja a helyi alternatív szolgáltatókat. az állam szerepe annyi, hogy ezeket a kis, közép és nagyvárosi holdingokat, vidékies közösségi klasztereket összekapcsolja. a telekom pedig egy klasszikus multi. és ez a duopólium már alkalmas arra, hogy lenyomja a helyi tarifát. mert ebben az esetben 20-30, de akár 200-300 településről megindul a verseny. mert valaki megoldja kaposváron. és ezek után szolgátatna nagyatádon. utána kaproncán vagy verőcén. ami a dráván túl van. vagy éppen egy pannon horvát lépne be a piacra. és ezek után stjepan bogdanovic bogdán istván lenne az unortodox nemzeti kereszténységben. sőt még a kaproncai podravka (dráva menti) vegeta is lehet hungaricum. az is nagy-magyarország (ugarska) része. és így indulhat meg a polgárosodás a nagy-magyar ugaron.

csak persze szükséges egy szövetségi szolgáltató azért, hogy indulásként telefonálni lehessen. az fizessen koncessziós díjat. kivásárolható legyen a telenor/vodafone egy része. a többit vigyék indiába vagy pakisztánba. és ha ott fellázad a nép, akkor az angol gyarmatosításnak lőttek. szerintem ez lesz az új trend. a lokalizáltság.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.09.22. 01:18:50

@unionista᠋:

"zolikának van igaza. aki azt mondja, hogy a jobbikra kell szavazni azért, hogy a piszkos cigány orbán takarodjon."

Zolika preferenciájának már annyi: a Jobbikot megvették és/vagy megvezették. Mindamellett, hogy a Fidesz ügyesen kisajátította a Jobbik témáit ... még a korrupciót is: Orbán már hírbe hozta Vonát Simicskával. Hja, kard által vész ki kard által él.

2016.09.22. 01:27:48

@neoteny:
akkor marad orbán. andika (titokban) rá szavaz. mert a fidesz mérsékelt.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.09.22. 01:33:57

@unionista᠋:

"az állam szerepe annyi"

Azt hittem, hogy "az állam dolga az, amit az államalkotó népek mondanak".

"mert valaki megoldja kaposváron. és ezek után szolgátatna nagyatádon. utána kaproncán vagy verőcén."

No de akkor a kaposvárinak a pénz az istene; és a nyagyatádiak meg a kaproncaiak meg a verőceiek a kaposvárit gazdagítják.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.09.22. 01:38:06

@unionista᠋:

"andika (titokban) rá szavaz. mert a fidesz mérsékelt."

De a Fidesz nem csinál Magyar Gárdát, akiknek az egyenruháját varrhatná Andika. A Fidesz-uralom alatt Andika csak stadion-beléptető lehet, vagy (kis)vasutas Felcsúton. De Andika a debreceni pláza alagsorában szeretne varrni ruhákat közintézményekbe, jó pénzért. Mert ugye egyénileg Andika is judaista. Szép dolog a szolidaritás -- mindaddig, amíg Andikával szolidárisak, nem neki kell szolidárisnak lennie mással.

2016.09.22. 02:16:01

@neoteny:
csak nagyatád és verőce vonatkozásában az áru, a tőke, munkaerő piaci mozgások egyensúlyt eredményeznek. a vodafone felvesz százcsillió font hitelt és azzal ledurja a piacokat. és nem számít, hogy veszteséget termelnek. még generálnak hitelt. azok, akiknek a pénz az istenük. de globaloma összeomlás szélére kerül. hungária istennő segedelmével a félállami matáv pannónia, hunnia és a kárpátia népeit újraegyesíti. és ehhez kapcsolódik bécs. a kaposvári kapsch gyártja a monarchiában a kapcsolókat.
www.kapsch.net/

neoteny · http://word.blog.hu 2016.09.22. 02:20:15

@unionista᠋:

"csak nagyatád és verőce vonatkozásában az áru, a tőke, munkaerő piaci mozgások egyensúlyt eredményeznek"

Mert te azt mondod?

abdul hackeem 2016.09.22. 06:43:09

@unionista᠋: "a kérdező is hazudik, mint a vízfolyás" :-) mint az október másodikai kérdező

kiir 2016.09.22. 08:34:26

@neoteny:
Ne vedd már komolyan. Csak élvezi az osztály bohóca szerepet. Hagyd a fenébe.

A magyar népet úgysem tudod kiművelni Unionistán keresztül.

2016.09.22. 10:12:25

@neoteny:
azért, mert hasonló fejlettségű térségek kapcsolódnak össze.

2016.09.22. 10:19:40

@kiir:
hja, ez megint valami feljebb való duma. ha az usa nem nyomja a pénzt, akkor a gazdagsága összeomlik. inflációt gerjeszt. csak hogy nem amerikában hanem a világban. kiszórni a semmiből teremtett lóvét a lehető legszélesebb körbe. a szolganépek teremtsék meg az ellenértékét. és ebbe senki ne avatkozzon. ezt hívjátok úgy, hogy liberális demokrácia.

magyarországon a liberális demokratákat a köznép elküldte a picsába. kiszavazta a kormányból, és a radikálisok célja kiszavazni a parlamentből és ha kell, akkor az országból. és az utóbbi azért problémás. de látszik, hogy ennek a kultúrának európában, vagy kelet európában legalább is vége van. és az a vicc, hogy izreal is erre játszik. ezért támogatják az ellentábort. közte orbánt. a németek a helyükbe lépnek. nógrádi úr magyarázza, hogy neki sváb felesége van, stb. jönnek a "nácik".

neoteny · http://word.blog.hu 2016.09.22. 10:26:24

@unionista᠋:

Ha a kaposvári szolgáltat Nagyatádon, Kaproncán és Verőcén, akkor a kaposvári fejlettebb, mint a nagyatádiak, kaproncaiak és verőceiek. Ezért vándorol a pénzük Kaposvárra.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.09.22. 10:45:28

@unionista᠋:

"ezt hívjátok úgy, hogy liberális demokrácia"

A szokásos módon hirdeted a tudatlanságodat.

mises.org/blog/no-fed-doesnt-have-plan-yes-fed-really-monetizing-government-debt

2016.09.22. 11:08:46

@neoteny:
mindezt szövetségi keretek között. tehát ezzel a legszegényebb német szövetségi állam szintjéig mehet a felzárkózás. mert a németeknek tovább nem érdekük. vidéken ez is jelentős fejlődne. a probléma az, hogy budapest valószínűleg maradna nagyjából ezen a szinten. hiszen az, hogy befektetések szűkülő körben történnek nem annyira jó. és az sem ha a nagyobb iparvállalatok központja vidékre kerülne. rábát ugye nem pestről igazgatják, hanem győrből. nem kell hozzá a pesti hr/pr, adminisztrációs, felügyelőbizottsági, filozófus tanácsadói slepp. a gyügyei léüzemhez és fehérgyarmati sűrítőhöz sem kell. de egy kistérségben így lehet fejlődés. yártanak valami biszbaszt a nemzeti buszba és eladják belaruszba. összeszerelik a mezőgazdasági kisgépeket. szervizelik a nagygépeket. és földből termelik ki a fejlődéshez szükséges többletet. ami nem azt jelenti, hogy nincs szükség szellemi munkára. hanem azt, hogy a zsidó kultúra háttérbe szorul. ez nemzeti keresztény metropólia és nem amerikanizált metropolisz. utóbbi legfeljebb egy városrész lehet zsidó és feltétlen zsidóbarát elittel. de a filoszemita elit fele izraelita lenne. mert ők is sémik. vona gábor a hitgyülekezete új sztárja.
index.hu/kultur/media/2016/09/21/vona_az_atv-n_mar_arrol_is_beszelhet_hogy_nem_puceran_szaunazik/
üssék a szocikat, a libsiket. persze a nemzeti radikálisok nem értik, hogy most mi van. az, hogy vonát megvették, vagy megvezették. vagy majd a végén elmondja a lelkesítő beszédet. és ő vezeti meg a kiváló zsidókeresztyén gyülekezetet. ez a jövő zenéje. de ez egy vallási játszma. még az is lehet, hogy németh sándorék is azt mondják, hogy nekik a felekezetek felett álló nemzeti kereszténység nem olyan rossz. a mazsihisz belemehet abba, hogy a nem keresztény történelmi egyházak kapjanak különleges státuszt. shlomóéknak az is jó lenne, hogy az államegyházügyi hivatal finanszírozza őket. őket nem érdeklik a multik. tehát az a vicc, hogy a zsidó baloldalt a zsidó jobboldal buktatja meg. ők támogatják meg orbánt és a szélsőjobbot. flinki, endi és a többiek. ők támadják be sorost. ők szervezik a "gyűlöletkampányt". a zsidókeresztény klérus nem foglal állást. nekik is jól jönne a balliberális tábor esetleges összeomlása.

2016.09.22. 11:17:10

@neoteny:
ha ez esetben az árucsere kölcsönösen előnyös. nem az történik, hogy az egyik kap százcsillió dollár hitelt. aminek ellenértékét a másik kénytelen kitermelni. hanem a magyarok azt mondják, bogdán istván igaz magyar vállalkozó. a horvátok azt, hogy stjepan bogdanovic. lásd zrínyi miklós/nicola (subic) zrinski. unortodox nemzeti kereszténység.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.09.22. 11:23:36

@unionista᠋:

"mindezt szövetségi keretek között. tehát ezzel a legszegényebb német szövetségi állam szintjéig mehet a felzárkózás."

A németek szövetségi államban élnek; az újraegyesülés óta a nyugati rész beletolt legalább 2,000 milliárd eurót a keletibe. Mégsem zárkózott fel a kelet a nyugathoz. A keleti fiatalok elköltöznek az ország nyugati részébe.

De majd a németek felzárkóztatják a gyügyei parasztot a legszegényebb német szövetségi államhoz (Mecklenburg-Vorpommern). Biztosan így lesz.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.09.22. 11:26:34

@unionista᠋:

"ha ez esetben az árucsere kölcsönösen előnyös"

Minden _önkéntes_ árucsere kölcsönösen előnyös: a vevő többre értékeli azt, amit kap, mint azt, amit ad. Szintúgy az eladó. Másként nem jönne _önkéntes_ csere létre.

2016.09.22. 11:55:45

@neoteny:
és ebből lehetnek az új tesla miklósok. akik kis piacokon fejlesztenek. a dunai németek befektetnek. így lehet az, hogy a bécsi georg kapsch kapcsolót gyárt kaposváron. ha ez a védett szövetségi piac nem jó neki, akkor a hun és a han dinisztia együttműködésében jöjjön a huawei. egy elnyomó elit elég. az kérdés, hogy ez német, kínai vagy orosz lesz. a brit birodalmi vodafone vegye meg a konkurens indiai airtel felét. a londoni juppik adják el a kelet-közép-európai üzletrészeiket. és az ebből származó pénzre alapozva egy nagyobb fontpakettet generálva üssék le az entert. addig amíg lehet. ez a tradicionális kerékvágás.

most ugye azt csinálják, hogy a szlovák kincstár átutalja a pénzt. és arra alapozva generálja london a hitelt. abból beruház a land rover jaguár. ez működik egy ideig. csak jönnek a szlovák nacionalista elvtársak. két "kiváló" párt is ott van a pozsonyi parlamentben. brit-indiai-szlovák autóipar helyett brit-indiai középtávon inkább lehet cseh-szlovák. tata helyett tatra. fenn a tátra ormán villámok cikáznak.

most össze-vissza tologatják a pénzt. hogyan lehetnének az európai iparvállalatok globális méretekben versenyképesek. sehogy. az egészségügyet és a hadiipart kivéve nincs szükség világversenyre. a nagy morvák zetorokkal szántanak, vetnek, aratnak. a kisalföldiek rába traktorral. és elcserélik az alkatrészeket. úgy, hogy majd jozef cernak/csernák józsef gyártja a közös kormányművet. de ez nem "nagy" nemzetköziség, hanem a "kicsi". ami nagy-magyarország, vagy a másik oldalról nagy-morávia. ha a politika legalább is kis részben racionális mederben marad, akkor ebbe a németek szólnak bele. mint rendesen.

2016.09.22. 12:22:25

@neoteny:
oké, de ha a többség azt mondja, hogy a tesco takarodjon az országból, akkor ez (hiába vásárol) nem valódi önkéntesség.

viszonylagos árubőséghez egy duopólium is elegendő. nemzeti/országos kiskereskelmi hálózat. mondjuk a coop. amelyiknek az önállóan gazdálkodó üzletei a belkereskedelemben egymással versenyeznek. külkereskedelemben együttműködnek. és van egy szövetségi/uniós nagykereskedő. mondjuk metro group. és az interneten keresztül lehet rendelni a civilizált világból. és majd kihordja az árut a privatizált deutsche post és azzal versenyez a félállami magyar (királyi) posta logisztika. attól félállami, hogy a hivatalos leveket, a nemzeti konzultációs kérdőíveket továbbra is az államilag kézbesíti. a privát csomagokat a vállalkozói üzemmódban. és építik a félállami postás üdülőt. amelyik úgy fizeti meg az adót, hogy a napközis táborokat szervez. vagy nyugdíjasoknak szolgáltat. az állam az újraosztásban nem készpénzt fizet, hanem szolgáltat. és így a magánvállalatok, vállalkozók a piaci részesedéshez közelítve veszik ki a részüket közbeszerzésekből. csak ehhez előbb ki kell szorítani a gonosz multikat. akik kizsákmányolják a szegény kis magyarokat.

2016.09.22. 13:06:27

@neoteny:
szabályozott kereskedelmi útvonalak. amilyen a római borostyánút.
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ed/Amber_Road.jpg
a rajka-rijeka útvonallal kapcsoljuk be a pannon horvát nemzeti keresztény testvéreinket. (pannónia a száváig tartott). az útvonal itáliából indulva érinti a nyugat balkánt. eléri a baltikumot. skandináviát és az az oroszokat. ez baromi jó szombathelynek. elajdák a sabaria cipőt. és elcserélik szlovén gorenje hűtőre. beszállító ami az osztrák swarowski gyár állítja elő az üveglapot vagy a luxus változathoz a kristály poharat vagy a gyémánt betétet. a hajdúsági iparművek azt mondja, hogy vásárolnánk motort. összeszereljük a hűtőt. és tovább adjuk. létavértesen meghajlítják a lemezt. a helyi gazdaság szerveződik össze. amibe beleszólnak a németek. minimális állami beavatkozással egy elosztott hálózat jön létre. persze a túlzott állami önkény nem jó, mert úgy mészáros lőrincé lesz a lehel hűtőszekrény. de majd fellázadnak a jászságiak. tőle már elveszik. elég orbánt leváltani. ő meg zavarja ki a multik egy részét. ha nem ő, akkor szorongassa vona nemzetvezető elvtárs. aki az atv új sztárja. a félállami rendszer arra is jó, hogy az oligarchák nagypolgárokká váljanak. például simicska vezetésével létrejön a félállami váév (veszprémi állami építőipari vállalat). de az csak egy városi holding, amiben kis, közép és nagyüzemek magánvállalatok. és ezek építkeznek a balaton felvidéken. úgy fizetik meg az adót, hogy fenntartják a közutakat. a félállami bramac gyártja téglát, cserepet. de a kis, közép és nagyüzemek maradnak magánkézben. az állam a szolgáltatásokat veszi át. a könyvelést, a marketinget. a félállami mahir kirakja a bramac plakátokat. kiírják, hogy azt vegyed. mert az a helyi. és ugyanígy viszi a falco a faiipart. és ehhez kapcsolódik az alföldi porcelán. vagy a salgó polc. de ettől még lehet családi vállalkozás a debreceni gulyás tüzép vagy a győri graboplast.

2016.09.22. 14:18:09

szerintem maga az illető értékeli túl a "nép"szavazása eredményét, mert akármi is lesz az ("győz a józan többség" nincs kétség), csomó esemény van még ezután, ami eldönti, hogy mennyire tudja bel- és külpolitikailag kiaknázni a nem kétséges eredményét. itt van az amerikai elnökválasztás; ha Clinton győz az növeli az általános (politikai) bizonytalanságot ? ha Trump(lee) ? egy darabig az is biztosan, de akkor meg lehet indulni, nyomulni, mint európán belüli fő támogató. ha jövőre Németországban, Franciaországban a "nemzeti" erők győznek az a magyar politika elismerését fogja jelenteni(már csak anyagi értelemben is)? És ami ezen belül még fontosabb hangsúly; mindez egyidejűleg, vagy más utat vesz az USA, mást az EU?, vagy jön a keménykedés azokkal szemben akik csak anyagi haszonélvezői akarnak lenni az uniós tagságnak? Ha más nem, az itteni német stb nagy multi cégek helyben nem beteljesíthető munkaerő igényét fogják majd migráncsokból kielégíteni, akiket itt le/be is fognak telepíteni?
ez lemegy, én nemmel fogok szavazni, mert nekem egy jóval korábbi - még a kelti pu.-nál tartott migráncsáradat bemutató idején volt egy elképzelésem, ami sokban hasonlít, zOrbánéra, viszont a különbség miatt teljesen eltérő retorikával ; közös európai hadsereg, mi az hogy? európai szervezésű, vezetésű, felügyeletű expedíciós idegenlégió a migráncsok hadrafogható egyedeivel és akkor a hülye gyűlöletkeltő félelem-fospumpáló "felvilágosító" táblák helyett már akkor azt kellett volna kitáblázni ékes arab nyelven és írással, hogy ha EURÓPA TERÜLETÉRE LÉPSZ ÉS ALKALMASNAK TALÁLNAK, AKKOR KATONAI SZOLGÁLATOT KELL TELJESÍTSÉL, HOGY KI LEHESSEN VÍVNI AZ EMBERHEZ MÉLTÓ ÉLETET OTT IS, AHONNAN MENEKÜLSZ ! Ez már rögtön elekadásokat okozott volna az áradatban, ugye mondanom sem kell? Ehhez persze már rég meg kéne, hogy legyen európa stratégiája, hogy mit szeretne, mik az érdekei a TŐszomszédságában. Ja csak európa ehhez gyenge és stratégiátlan. Teljesen az! Majd eldönti Putyin, Törökország, meg az USA (meg még néhányan).
Egyébként meg a többi menekültet befogadtam volna, zárt, ellenőrzött menekülttáborokba, de erről egész más elképzeléseim vannak, mint ahogy ezek itt működnek, de ez hosszú. Mindenesetre én a hangsúlyt a biztonsági szűrésre, a humanitárius megsegítésre és az európai élet megismertetésére és a vallási ellentétek eliminálására helyeztem volna. Csuhások térdre imára helyett pl. most bőven kapnának lehetőséget annak bemutatására, hogy papnak lenni jelent-e valami képzettséget a szokványos szerepükön túl is. Már ha a fidesz-kádnép tényleg az lenne, amit magáról hirdet és nem az amivel a népét butítja

neoteny · http://word.blog.hu 2016.09.22. 14:26:52

@unionista᠋:

"egy elnyomó elit elég"

... csak te adhasd nekik a tanácsokat.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.09.22. 14:29:56

@unionista᠋:

"oké, de"

... te eregeted tovább a bullshit-et.

"(hiába vásárol) nem valódi önkéntesség"

Minden önkéntes árucsere kölcsönösen előnyös: a vevő többre értékeli azt, amit kap, mint azt, amit ad. Szintúgy az eladó. Másként nem jönne önkéntes csere létre.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.09.22. 14:31:56

@unionista᠋:

"minimális állami beavatkozással egy elosztott hálózat jön létre. persze a túlzott állami önkény nem jó"

Azt hittem, hogy "az állam dolga az, amit az államalkotó népek mondanak".

abdul hackeem 2016.09.22. 14:49:42

@unionista᠋: Te jól begombáztál! Ezt próbálták a kádár-rendszer alatt, aztán az alkalmazottak hazavitték inkább a "szolgáltatást". Ma is lenyúlnak mindent, ahol csak lehet az állami vállalatoknál. inforadio.hu/gazdasag/2015/05/29/mvm_-_nott_a_bevetel_de_nyereseg_nem_volt_tavaly-730343/
Ébredj fel!

2016.09.22. 15:57:56

@unionista᠋: sőt, akkor már a vállalatok tulajdonlását is szabályozza az állam, részint politikai hűség, másrészt, ha van még más rész, gazdasági-szakmai alkalmasság alapján. ne alanyi jogon és ne alapfizetés járjon mindenkinek, mint ahogy a finnek akarják, hanem alapvető élelmiszer és iparcikkek, valamint alapvető szolgáltatások területén legyen állami jegyrendszer. Nem ez a legegyszerűbb? efölött a nagyon hűségesek és ügyesek és akiknek sok okos, hasznos (az különösen) javaslata van, vásárolhassanak az ilyeneknek fenntartott áruházakban.
ja, hogy ilyen már volt? de, ha egyszer egyeseknek ez annyira bejött . . . hallgatni kell a nép okos szavára, ez a modern xxi sz.-i kormányzás alapja

Khonsu 2016.09.22. 17:00:39

@Bánegressy:

Nem ebben a formában, de próbálták. Az amerikaiak sok felkelőt kiképeztek és felfegyvereztek, hogy majd azok harcoljanak Asad és az IS ellen. Az eredmény az lett, hogy egy részük azonnal csatlakozott az IS-hez, amint visszaküldték őket, a többiek pedig egymás ellen is harcolnak.

Ha van rengeteg ismeretlen hátterű és szándékú embered, akkor a lehető legrosszabb amit tehetsz az, hogy kiképzed és felfegyverzed őket.

2016.09.22. 18:01:30

@Khonsu: szerintem ennek is megvan a módja, azért találták föl a laktnyákat, vagy a zárt katonai táborokat, a tábori csendőrséget, a belső elhárítást. . . mindenre föl kell készülni
a kiképzés, felkészítés része pl- az is, hogy a katona megértse, kinek a parancsnoksága alatt áll, hogy rá hadi törvények és milyen(?) hadi törvények vonatkoznak és, hogy ez mit jelent. Ki kell ragadni abból a szituációból, amiben fontolgathassa, hogy tartozik-e és kinek engedelmességgel. Csak egyértelmű dolgok működnek ilyen rendkívüli állapotokban. Természetesen azt is tudnia kell, hogy számára meddig tart ez az állapot, hogy elfogadhatóbb legyen. Nem árt fölesketni sem, valamilyen szimbolikus felsőbbségre. Találják ezt ki a szimbolikus átbaszások nagymesterei. Ha Európa meg akar maradni valamennyire is hasonló formában, mint ahogy mi megszoktuk, mindenkit át kell tudni vernie (mint mindig, csak akkor még egyedi európai nagyhatalmak formájában).
De sajna nem fog.

2016.09.22. 18:10:50

@Bánegressy: én egyébként fizetném és erősen proponálnám a katonai pályán meg a közszolgálati egyetemen, (ami a mi irányunkba felsőfokú állampolgárszívató akadémia) a különböző menekült indító országok nyelvének elsajátítását. Óriási szükség lenne (már most) rá.

2016.09.23. 11:15:09

@neoteny:
szabad állam, szabad városok, szabad vidék, közösségi pénz. ez az egyik álláspont. a másik, hogy multiktól függő állam, multiktól függő városok, multiktól függő vidék és szabad tőkepiac (kapitalizmus). és az első koncepció nem a kommunizmus, hanem vegyes gazdaság.

2016.09.23. 11:29:54

@Bánegressy:
nem az a kérdés, hogy a jegyrendszer (pénzhelyettesítő) jó vagy nem jó. hanem az, hogy mire jó. nyilván arra, hogy a helyi gazdaságot erősítse. mert az valójában a helyi pénz. természetesen ezt sem lehet totalitárius módon bevezetni. mert ebben az esetben bezáródna a gazdaság.

ha valakinek részben vagy egészben az állam ad munkát, államból él, akkor miért ne lehetne preferálni azt, hogy vásároljon a helyi árut a közraktárból. a kommunista kísérlet az volt, hogy teljes egészében felszámolja a piacot és az egyházat. és mindent államosítson. a kapitalista pedig az, hogy teljes egészében felszámolja az államot és az egyházat. és mindent piacosítson. a feudalizmus pedig az államot és a piacot is az egyháznak próbálta alárendelni.

a valódi liberalizmus az lenne, hogy vallási alapon össze lehessen állni szabad államokká, városokká, vidékekké. akár városrészek is kaphassanak önállóságot. tehát a kárpát-medence közepén nem kötelező magyarnak és kereszténynek lenni. lehet valaki magyar zsidó is. de ez a judaistákat (akiket politikailag korrekt módon liberális demokratáknak kell mondani) nem jogosítja fel arra, hogy korlátozza, kényszerítse a többséget. és természetesen a többség sincs feljogosítva ugyanerre.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.09.23. 11:31:09

@unionista‎:

Az állam a szabadság radikális ellensége. Minél erősebb és nagyobb az állam, annál kevésbé szabadok a városok, annál kevésbé szabad a vidék és annál kevésbé "közösségi" a pénz.

A Palóc Nagykereskedelmi Kft-t az "áldásos" állami szabályozás (dohányforgalmazás megszüntetése, vasárnapi zárvatartás) döntötte be. Mindamellett, hogy a Palóc Nagyker által üzemeltetett CBA boltok árai magasabbak voltak és kevesebbet fizettek a dolgozóiknak, mint a multi hipermarketek.

2016.09.23. 12:46:33

@neoteny:
a keleties felfogás általában az államot tekinti erősnek. ez működik ázsiában: kínában, japánban, dél-korea sem liberális demokrácia, és akkor sem lesz az azt a kisköcsögöt megbuktatják észak-koreában, vannak jól működő arab államok, városállamok, szingapúr is erősen központosított, stb. az összes ruszki ismerősöm azt mondja, hogy ha nincs erős állam, akkor nincs velikaya rus'. lényegében azt mondják, hogy amíg lesz oroszország addig feudális marad. és a föderális európával való kapcsolata a kereszténységen alapul.

a nyugatos felfogás azt mondja, hogy a kollektivizálás általában véve rossz. a szabad piaci szerveződések a jók. ez működik észak-amerikában és működött nyugat-európában. utóbbi egyre kevésbé tud versenyezni. egy korlátozott szabad kereskedelem létrehozható a mediterránon. de még így is el kell majd tartani a szubszaharai térséget.

tehát az európai felfogás az, hogy a politika leginkább valamiféle vegyes (keresztény) hitnek rendelődik alá. és ez politikai értelemben távolodás amerikától. európából nézve clinton és trump is teljesen alkalmatlanok arra, hogy a világ legerősebb hatalmát vezessék. de azt is tudja mindenki, hogy lényegében nem számít, hogy melyikük nyeri a majomkodást. amerikában a finánckapitalisták diktálnak. és valószínűleg amíg lesz usa addig így működnek. de ez európa számára nem a követendő minta. kelet-európában talán egy rövid időt kivéve sose volt az. nyugat-európában pedig egyre kevésbé. csak ezt nem mondja ki a politika. mert az európai unió nem alakult át védelmi közösséggé. nem jött létre az egységes belső piac, nincs önálló európai hadsereg, stb.

ha a lego egy globális játékgyártó akar lenni, akkor versenyeznie kellene a kínai kacattal. és nem lehet. nem cél. miért kellene műanyag építőkocka gyártásban világversenyt hirdetni. egészségügyi alapkutatásokban, hadiiparban prototípus fejlesztésben verseny van. de ami ezen túl van az matematikai/rendszerprogramozás.

te azt állítod, hogy vámorpércs, vagy általában véve a hajdúvárosok gazdaságát nem szervezheti meg részben a debreceni agrártudományi egyetem és a matematikai intézet. hiszen sokkal okosabb emberek ülnek a multik igazgatótanácsában. még ezt is elfogadom, hogy azokban a szuperászok válogatódnak ki. de a köznép azt mondja, hogy a gazdaságot lehetőség szerint ne a multik szervezzék. hanem választott közemberek és ők saját maguk. és valójában ez a liberális demokrácia. csak egy bizonyos változatában nem ez. mert egy csoportosulás azt mondja, hogy a zsidóság vezetésével a magyar főváros globális szolgáltató központtá válik. és ennek a globális metropolisz koncepciónak rendelődjön alá a vidék. hiszen ez amerikában is így van. így jönnek létre a megarégiók. ez egy legitim törekvés. de ennek budapest drogos-buli-buzi negyedén kívül nem nagyon van politikai támogatottsága. mert ez lényegében azt jelentené, hogy a magyar vidék egészét be kellene szántani. és a népet beköltöztetni felhőkarcolókba. és mindent modernizálni. a magyarok többsége nem így akar élni. leszámítva a celebeket, akiket pénzel a kereskedelmi média. nyugatról utoljára a 70-es, 80-as évek volt szimpatikus. kelet-európa ahhoz akart csatlakozni a 90-es években. és ez nem jött be. szóval a cél, hogy a jólétet a lehető legkevesebb kapcsolattal megoldani. és ez lényegeben valami olyasmi, hogy van egy nyugatosabb római katolikus alpok-duna-adria eurorégió. egy keletiesebb görög katolikus-protestáns kárpátok-tisza eurorégió. és az ortodox keresztény balkán. vagy van a nemzeti keresztény visegrádi együttműködés. tehát a népek a vallási alapon állnak össze. és ebből jön létre városok, városrészek hálózata, illetve vidék. debrecen és a hajdúvárosok leszerződnek kárpátaljával és ungvárral. az alföldről eladják a fölösleges agrárterméket és azt elcserélik bányászati termékre. de lehet erdéllyel is szerződni. és sziléziával is. de erről a helyi építőipari kamara dönt. persze lehet, hogy egy építtető nem azt látja a legjobbnak, amit a többség. lehet, hogy speciális igénye van. belefoglalják a szerződésbe. de egy vásárváros alaplogikája az, hogy onnan importál, ahová exportál. ez lehet egy másik város, vagy városhálózat. és pénz csak ahhoz kell, hogy az áru körbe forogjon. az usa azt mondja, hogy ők nyomnak dollárt. és ha nem tetszik, akkor a liberalizált devizakereskedelemben lenyomnak a pénzalapok. valamilyen helyi pénzben kellene kereskedni. visergádi koronában. vagy a világpiaci árakkal kontrollált cserearányokat a helyi viszonylatokban kialkudni. ez valójában a klasszikus liberalizmus. tehát ennek az alapja is az, hogy van egy debrecen exchange. de azon határidős ügyleteket köthet a hajdúvárosok szövetsége (hajdúsági városmegye/hajdú vármegye), debrecen megyei jogú város, vagy a _civisváros_ ami a helyi kereskedelmi, ipari és agrárkamara. ennek előfeltétele a szabad várossá válás. és ebből lehet szabad államiság. a balatoni kerület nem függ a multiktól. de nem függ orbán viktortól sem. azt mondják: ráchel lehet egy tóparti szállodád. oszd ki apádat.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.09.23. 14:07:58

@unionista‎:

"mert ez lényegében azt jelentené, hogy a magyar vidék egészét be kellene szántani"

Amikor felhoztam a Rennert mint pozitív példát -- és az "a magyar vidék" --, akkor elmagyaráztad, hogy az miért nem elég jó.

"de erről a helyi építőipari kamara dönt"

Miért is?

"de egy vásárváros alaplogikája az, hogy onnan importál, ahová exportál"

És az ilyen vásárvárosban honnét van banán? Vagy gyapot? Vagy ARM Cortex processzorok?

"a világpiaci árakkal kontrollált cserearányokat a helyi viszonylatokban kialkudni"

Ha a cserearányok a világpiaci árak által kontrolláltak, akkor mit lehet rajtuk kialkudni a helyi viszonylatokban?

Ha a cserearányok a helyi viszonylatokban kerülnek kialkudásra, akkor mit kontrollálnak rajtuk a világpiaci árak?

2016.09.23. 17:05:35

@neoteny:
ebben a modellben úgy van banán, hogy azt a város behozza. az import akkor vámmentes, ha azzal szemben áll export. tehát latin-amerikai kereskedő, vagy a mondjuk adriai közvetítő vásárol a civisváros árukínálatból. ha nem lenne szabad tőkepiac és a készpénz mögött valós árufedezet lenne, akkor ilyen korlátra nem lenne szükség. jelenleg a gdp arányos kormányzati eladósodottság 80% körüli. ehhez jön a lakosság. ez a rendszer gyakorlatilag úgy működik, hogy minden bankjegy adósságlevél. a vállalatok szinte minden hitelből állítanak elő. ez nem azt jelenti, hogy egy vállalat vagy a város egyáltalán nem adósodhat el. ha életmentő gyógyszer kell, akkor igen. de azért nem, hogy a piac olcsó banánt osztogasson. lehet datolya, füge, mazsola. de ahhoz el kell adni az almát, körtét, fekete ribizkét. amúgy is lehet persze. de csak felárral. tehát lehet, hogy egy belvárosi étterem behozza a szent jakab kagylót. és miért kellene kínlódnia azzal, hogy a parasztok áruját eladják. hiszen ő amúgy is eladja a turistáknak. azért, mert a vásárváros azt preferálja, hogy helyi árut kínáljon az idegenforgalomban. de ettől még lehet narancslé. vagy jaffa. válogatott telaviv jafói narancsból. feltéve, hogy a zsidók vagy az arabok vásárolnak valamit. ha nem, akkor csak felárral. a cél, hogy a fogyasztást korlátozva a helyi termelő kapacitások bővüljenek. és a piac a minőségi árutermelés irányába a mozduljon el. így valószínűleg nem lesz olcsó marokkói paprika. mert mondjuk marokkó nem vesz semmit debrecenből. lehet mondani, hogy a helyi termelők ezt kihasználják. és drágán adják a paprikát. igen, csakhogy így is túlkínálat lesz. és az ezek után a frissáru lehet minőségi. a többiből gyártsunk lecsót. a város/kamara behozza a banánt. de már a helyi tápszergyár állítja elő a bébipapit. banánból ugyanúgy, ahogyan a többi gyümölcsből. viszont ha valaki tudna behozni készárut olcsóbban, akkor és azzal szemben elad a helyi árukínálatból és a tápszergyár tartósan veszteségessé válik, akkor bezárják. persze működhet non profit módon, lehet fejleszteni. és nyilván az fejleszthet, aki az ágazatban nyereséget termelt. de lehet, hogy be kell zárni. a spekuláció nem másodperc alapú, hanem szezonális. tehát lehet tudni, hogy a tápszergyár a következő idényben átalakul/bezár. és ebben az esetben kezdeni kell valamit azzal a több tucat emberrel (családfenntartóval), akik az üzemben dolgoznak. át kell képezni őket, mennek a kertészetbe, vagy szobapincérnek, vagy kurválkodni varietébe. amire igény van. vagy elköltözhetnek a városból.

az ortodox liberálisok a piac keresleti oldalát korlátozzák. nem kell annyi nyugdíj, a béreket a globális munkaversenyben próbálják nullára lenyomni, stb. ez az unortodox modell a kínálatot korlátozza. ez a valós árutermelést védi. a másik a virtuálist. elsősorban a tőkepiacot. (nincs abszolút szabadság. ha bokros lajos a valódi szabadságot hozna, akkor mindenki rá szavazna.)

ha a lakosság döntő többsége védett piacot akar, akkor egy diverz iparral rendelkező városban (amilyen debrecen) ezt így lehet egyszerűen megoldani. persze erre alkalmassá kell tenni a várost, vagy azt a városhálózatot, ami ehhez kapcsolódik. élelmiszeripar az alföld közepén kevéssé problémás. a textilipart félkész termékekre alapozni. és ha szükséges, akkor bérmumunkát végezni. van kiviteli lehetőség. például bőrből. ez a modell azt mondja, hogy ha megjelenik egy reklám, hogy itt az új mosószer, akkor csak felárral veheted meg azonnal. mert egyébként lehet, hogy ugyanolyan jó a helyi mosópor. persze ha valakinek egészségügyi problémát jelent, mert vegyszerekre allergiás, akkor gyártsanak neki illatszertől mentes változatot. vagy hozza be magánimportban. tehát valakinek az új persil green power a kedvence és az nem kapható, akkor lehet, hogy szomszédban talál. és hozza be. de a felzárkózási időszakban preferáljuk a helyit. persze lehet kérdezni, hogy mennyire helyi. ehhez nyilván olyan város, vagy városhálózat, amelyiknek az ipara elegendően diverz. az alapvető áruféleségeket képes előállítani. tehát van mikroelektronikai gyára. és lehet, hogy a legújabb nyolcmagos procit drágábban lehet megvenni. de a helyi playstation lesz. és az lesz a játékteremben. a helyi játékgyártók játékai. ez a modell a lokalitás kultuszára épít. és ez akkor jön be ha valóban ez lesz a globális trend. és tartható az, hogy az áru fele részben helyi. ebben a modellben is be lehet fektetni. de magába a városba. tehát ha a helyi gazdaság növekszik, akkor a befektetők is nyernek. lehetnek külföldiek. lehet bérmunkát végezni, tanulmányi szerződést kötni. de a gazdaság nem arra épül, hogy lesz egy óriás gyógyszergyár/csapággyár. és a város a egy-két multiktól függ. aztán ha ez nem tetszik, akkor támogassuk meg, hogy egy harmadik itt gyártsa fél európa műanyag tubusát, vagy dupló játékát. töltsük meg a tubust gyógynövény készítményekkel. a földből nem csak a kőolajat lehet kibányászni. az építőanyag, az energiahordozó behozatalt agrártermékkel ellensúlyozni. stb.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.09.23. 18:51:49

@unionista‎:

"ebben a modellben úgy van banán, hogy azt a város behozza."

Mint ahogy a szocializmusban az állam behozta. Évente egyszer, karácsony előtt. Aki protekciós volt a boltvezetőnél, annak biztosan jutott. Évente egyszer. A rothadó kapitalizmusban meg az év összes napján vehet bárki, aki képes a minimum-órabért egytizedét megfizetni egy kilóért.

"a cél, hogy a fogyasztást korlátozva a helyi termelő kapacitások bővüljenek."

Aha. Mert a fogyasztás korlátozásából származik az életszínvonal-növekedés. Minél kevesebbet fogyaszt a paraszt, annál jobban él.

"az alapvető áruféleségeket képes előállítani. tehát van mikroelektronikai gyára."

Persze, Debrecennek is van csipgyára meg Nyíregyházának is meg Szegednek is. Sőt röntgen-litográfiai gépeket is gyártanak mindhárom városban. Meg szilikon-egykristályokat is, amiből a szeleteket vágják, amire az áramköröket integrálják.

"ez a modell a lokalitás kultuszára épít. és ez akkor jön be ha valóban ez lesz a globális trend."

Világos: te már nem csak a Kárpát-medencét akarod szervezni, hanem az egész világot. Milyen szerencse, hogy nem vagy megalomán.

2016.09.23. 19:32:00

@neoteny:
tehát nem arról van szó, hogy ezt mindenkinek kell követnie. heidelberg rendelkezik egy menő egyetemmel. ott gyártják a világ legjobb nyomdagépeit. van egy gyümölcslégyáruk. és van turizmus. ebből megélnek. nem gyártanak se buszt, se gyógyszert, se konzervet. nem varrnak ruhát. felteszem nincs olyan külső városrész, ahol a felnőtt lakosság harmada iskolázatlan. a rajnai palotagrófságot az elmúlt évezredben túl sokszor nem szállták meg idegenek. a nyomdaipar nyilván a reformációból jön. ott nyomták a heidelbergi kátét.

magyarországon az alföldi nyomda a legrégebbi vállalat. hasonlóan a reformáció erősítette a nyomdaipart. lehet mondani azt, hogy működjenek együtt a német lutheránusok és magyar kálvinisták. fektessenek be a nyomdaiparba. és ezek után bérmunkában lehet nyomdagépet szerelni, szervizelni. de úgy, hogy debrecen beszállna/beszállítana a capri sun italgyártásba. szálljanak be a gyógyszerkutatásba, építhetnek magánklinikát. vásárolhatnak üzletrészt az egyetemváros területén az auguszta/ágosta telepen. és cserébe a debreceni diákok egy része heidelbergában tanulhat. akik teljesítik a magas követelményeket. tehát ez megint az árumérleg mellett a tőkemérleget, a munkaerő mérleget igyekszik egyensúlyban tartani. egy felzárkózó gazdaságnak nyilván valahol engedni kell. de az alapvető árut és szolgáltatásokat nagyrészt helyben kell előállítania.

a magyar állam szétosztja a készpénzt a lakosságnak. és ezek után azt mondják, hogy szabadon vásároljanak olcsó ázsiai kacatot a nyugat-európai hipermarketekben. dollár elszámolással. és ezt az öntökön szúrást nem lehet korlátozni, mert az a fasizmus.

a vásárvárosi modell is lehet problémás. ha nincs kellőképpen előkészítve, akkor soha nem látott ellátási problémák lehetnek belőle. és ugye ez ki van téve a mezőgazdasági teljesítőképességének. és ha az időjárás miatt alulteljesít, akkor megfogja az építőipart. nem lehet behozni annyi építőanyagot. és ha jön egy hideg tél, akkor növekvő energiaárakkal kell számolni. de ha egy város/vidék/állam nem képes az önellátásra, akkor ugyanezeknek a kockázatoknak van ki van téve függetlenül attól mindegy, hogy milyen gazdasági modellt választ.

a közgazdaságtan szerintem nem arról szól, hogy egy ideológiát kell érvényesíteni. hanem arról, hogy van egy közösségi számolótábla. úgy, hogy annak minden eleme kapcsolódik egy ökoszisztéma egy eleméhez. és egy közösség ezt próbálja fenntartani. leszarhatom, hogy sanyi mit gondol a világról. de neki ugyanúgy egy szavazata lesz, mint akárkinek. és irmuskának, zolikának, andikának és a többieknek. a nálam sokkal okosabb akadémikus ismerősömnek, aki azt mondja, hogy hülyeség a szekularizáció (a judaista liberalizmus és a keresztény konzervativizmus elválasztása). mert az csak azt jelenti, hogy egy területen két államvallás van forgalomban. és az tartósan nem lehet. és a társadalom többségét szembefordítja egymással. tehát a szekularizáció is csak arra jó, hogy kitolja polgárháborút. és valószínűleg komoly igazsága van. de mint mindenkinek a politikában legfeljebb féligazsága. a modellszámítások is problémásak. mert azok modellek. de támpontokat adnak. például standard normalitás.
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a9/Empirical_Rule.PNG
ha a bevándorlókat alaphelyzetben az átlagtól három szórásra helyezzük el, akkor a számarányuk a lakosságon belül ≈1/370. tehát a magyarországon 26-27 ezer bevándorló lehet összesen. és nagyjából ennyi van. négy szórásra ≈1/15787 lehet. ebbe a tolerancia intervallumba 625 fő esik. úgy, hogy fele férfi, fele nő és mindenféle korúak.

németországnak nem lett volna szabad befogadni legfeljebb 82 millió / 370 = 200-250 ezer embert évente. ezt mondja seehofer. merkel befogadna 4 milliót. nem zavarta az sem, hogy napi 10 ezer érkezik. de amikor annyian érkeztek ahány gyerek született, akkor a kontinens fellázadt ellene. de ez csak egy modell. lehet, hogy nem így történt. ezt nem lehet megfejteni. hanem egy viszonylag könnyen érthető modellt ráhúz a valóságra. és ez megmagyarázza a történéseket. de hogy egy humán populációval ténylegesen mi történik azt nagyon nehéz megmondani. a pápa azt mondja, hogy bármennyi jöhet. nem a vatikánba. hanem azon kívül. megmossa egy szegény ember lábát. képletesen. kezet fog egy életmentő kutyával. nagyon jó. vatikán város ebből is megél. időnként választanak egy kedves, ostoba vénembert. lehet így is. monaco leviszi a személyi jövedelemadót 0%-ra. és elég sok gazdag híresség odaköltözik. lehet így is. luxemburg a társasági adót viszi le 1%-ra. boszniában is nagyon alacsonyak az adók. mégse mennek oda lakni a hírességek. és a cégek se teszik központjukat a balkánra. az emberiség működése gyengén/erősen de környezetfüggő. a tudomány azt mondja, hogy fizikai törvényekben nincsenek különbségek. és lehet mondani, hogy ez esetben az adótörvényekben se legyenek. miért kellenek adótörvények egyáltalán. nem elég bonyolult a természet? miért bonyolítjuk tovább jogrenddel. miért van biodiverzitás? nem tudjuk.

2016.09.23. 19:56:40

@neoteny:
ebben a modellben ha a város/vidék/állam semmit se ad el, akkor vámmentesen (!) nincs banán. karácsonykor se. ha a közösség védett piacot akar, akkor ez a legegyszerűbb modell, ami nem az önkényre alapoz. a fogyasztás korlátozása nem azt jelenti, hogy az minimálissá válik. hanem azt, hogy alapvetően azt lehet fogyasztani, aminek az ellenértékét a város/vidék/állam létrehozta. ha egy térség nettó tőkeimportőr, akkor nincs más lehetősége. csak az eladósodás. erre játszanak a szocialisták. azért, hogy utána a liberálisok eladják az országot. ezen alapul a balliberális koalíció. de ők belátható időn belül nem nyernek választást. ennek az irányzatnak szinte csak nyugdíjas szavazója van. és a szocialista irányzat miatt. a "liberális demokraták" támogatottsága 1% körüli. ráadásul a fiatal generáció kissé benácult. és az olyan, hogy egy ideig nem nagyon fognak kináculni. és a kivándorlás hullámot sem nagyon lehet megállítani. vidéken aki több pénzt akar, mint amennyit megkereshet azt nem lehet megfogni. egy átlag magyar vidéki számára budapest ma már nem vonzó. az elkerülőút és a repülőtér. ebből egy szűkebb elit következik. önmagában is irányítottság és a tervezettség irányába kényszeríti a gazdaságot, a kultúrát és a társadalmat. a kivándorlók hiába köpködik orbánt. antallnak igaza volt abban, hogy aki elment az elment. kívülről sose fogja megérteni a társadalmi változásokat. a média annyira torz képet mutat. te se értesz semmit magyarországból. teljesen más helyzet van, mint 1-2 vagy 5-6 éve.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.09.23. 19:59:05

@unionista‎:

"nem arról van szó, hogy ezt mindenkinek kell követnie"

Az bizony problémás, ugyanis épp' most írtad, hogy "ez a modell a lokalitás kultuszára épít. és ez akkor jön be ha valóban ez lesz a globális trend".

"és valószínűleg komoly igazsága van. de mint mindenkinek a politikában legfeljebb féligazsága."

Vagyis nem minden féligazság egyforma, hanem egyes féligazságok komoly igazságok, más féligazságok meg kevésbé komoly igazságok? Vagy akár hülyeségek?

"miért van biodiverzitás? nem tudjuk."

Helyesen: te nem tudod.

2016.09.23. 20:07:59

@neoteny:
még annyit (ezt sem bírtad felfogni), hogy éppen nem arról van szó, hogy egy akármilyen modell az egész világnak irányt mutat. a főváros (capital) legyen kapitalista. és ha világvárossá akar válni, akkor legyen globális kapitalista. nekem az a véleményem, hogy magyarországnak a szomszédaival alapvetően önfenntartásra kellene berendezkednie. és nem arra, hogy világversenyt megnyeri az iparban, vagy a szolgáltatásokban. a környezeti adottságok miatt a bioélelmiszer lehetne versenyképes. ehhez legalább százezer hazaárulót el kell zavarni a fővárosból. azért, hogy vidék fejlődni tudjon. világverseny egészségügyben, hadiiparban van. autógyártásban sincs. a magyar autópályán 130 km/h sebességgel lehet haladni. miért kellene sokkal gyorsabb autót gyártani. oké. ezt el lehet törölni. de nem az átlag problémája. tehát az egy őrültség volt, hogy 40 év kommunizmusa után az ország rögtön beleugrott a világkapitalizmus sűrűjébe. szerintem a következő globális trend, vagy inkább csak tendencia a vegyes gazdaság és lokalitás irányába mutat. és amelyik város/vidék/állam ebbe az irányba tesz erőfeszítéseket az sikeres lehet abban az értelemben, hogy a világnál gyorsabban növekedhet. csak persze ez egy kockázatos lépéssor. semmit se adnak ingyen.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.09.23. 20:09:56

@unionista‎:

"aki elment az elment. kívülről sose fogja megérteni a társadalmi változásokat. a média annyira torz képet mutat. te se értesz semmit magyarországból."

Aha. A Palóc Nagykereskedelmi Kft. nem is dőlt be, hanem virágzik: alacsonyabbak az árai, mint a multi hipermarketeké, és többet fizet a dolgozóinak, mint a multi hipermarketek. Minden ezzel ellenkező hír a (zsidók által birtokolt) média torzítása.

d3disygs3x84e2.cloudfront.net/tile/thumb/v3/kepeslap/tematikusak/32_politika_divat/03_valasztasok/0034244_a.ecw/?h=300

neoteny · http://word.blog.hu 2016.09.23. 20:11:56

@unionista‎:

"éppen nem arról van szó, hogy egy akármilyen modell az egész világnak irányt mutat"

Nem? Akkor jó; akkor nincs olyan, hogy "ez a modell a lokalitás kultuszára épít. és ez akkor jön be ha valóban ez lesz a globális trend".

unionista‎ (törölt) 2016.09.23. 20:13:19

@neoteny:
én nem tudom. meg lehet magyarázni, hogy a túlélés miatt. és miért van túlélés. mert az a "jó". ha egy magyarázatnak vége az, hogy mert így a "jó" az valójában hit. legfeljebb féligazság. a politika ilyen. biodiverzitás van. de nincs totális individualizmus. az emberek közösségeket alkotnak. miért? mert így a "jó". vagy nem jó. de mégis csak. miért? mert csak.

unionista‎ (törölt) 2016.09.23. 20:23:35

@neoteny:
akkor jön be helyileg. de nem lehet előírni, hogy a világ ezt kövesse. de ha valaki ebbe az irányba tesz lépéseket és a világ is abba az irányba halad, akkor azok a közösségek nyertek.

két egymásnak majdnem teljesen ellentmondó elképzelés van. az egyik, hogy egy város gyártson csak mondjuk csapágyat. és hátha ott lesz a világ legnagyobb csapágygyára. arra alapozzák a gazdaságot. vagy csak turizmusra és szolgáltatásokra. ezt mondja budapesti többség. a világ állítsa elő a libát addig amíg nehéz előállítani. a szolganépek hordják be konyhakész állapotban. és utána budapestiek kisütik. és arra játszanak, hogy libából túltermelés lesz. és a népek jönnek budapestre libasültet enni. és lehet, hogy így lesz. és budapest játsszon erre. debrecen nem teheti meg. ebben a modellben a város mondja, hogy ilyen libát nem eszel máshol. lehet, hogy nem a világon legjobb. nem kell michelin csillag. kóstold meg. és ha nem jó, akkor ne fizess. ebben a modellben a város létre nem attól függ, hogy jön turista vagy nem jön. az azt határozza meg, hogy mennyi időre lehet szabadságra menni. persze jöjjön. hordja be a pénzt. azt tudja a polgárság szabadon kivinni. te ezt nem fogadod el. a sejtes élet alapjait tagadod.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.09.23. 20:39:42

@unionista‎:

"én nem tudom"

Pedig már megírtam; ebből is látható, hogy figyelmetlenül olvasol.

"és miért van túlélés. mert az a "jó" "

Ha a túlélés nem lenne "jó", akkor nem lennének élőlények; te sem lennél, hogy toljad a posztmodern hülyeségeidet.

"ha egy magyarázatnak vége az, hogy mert így a "jó" az valójában hit. legfeljebb féligazság."

Ismét a Troll's Truism. Mivel a tudás igazolt, helyes hit, minden magyarázat "vége az", hogy hit. De nem mindegy, hogy igazolt, helyes hit (tudás), vagy igazolatlan és -- esetleg -- helytelen hit.

"az emberek közösségeket alkotnak. miért? mert így a "jó". vagy nem jó."

Bizony: annak a négy és fél millió német katonának, akik meghaltak a II. vh-ban, nem volt jó a "közösség-alkotás". És ezek csak a katonák voltak.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.09.23. 20:45:00

@unionista‎:

Először azt írtad, hogy "nem arról van szó, hogy egy akármilyen modell az egész világnak irányt mutat". Aztán meg azt, hogy "nem lehet előírni, hogy a világ ezt kövesse". De az "iránymutatás" nem ugyanaz, mint a "követés előírása". Megint a Bailey-&-Motte trükköt alkalmazod: teszel egy széleskörű állítást, aztán amikor azt kritizálják, akkor teszel egy jóval szűkebbkörű állítást. De az utóbbi helyességéből/igazságából nem következik az előbbi helyessége/igazsága.

unionista‎ (törölt) 2016.09.23. 22:32:41

@neoteny:
a "túlélés" és a "jó" mégsem szinonimák. az, hogy a túlélés az feltétlen jó féligazság valójában.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.09.23. 22:58:23

@unionista‎:

Ha a túlélés nem lenne "jó", akkor nem lennének élőlények; te sem lennél, hogy toljad a posztmodern hülyeségeidet.
süti beállítások módosítása