1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2015.08.09. 22:38 HaFr

Privatizálják az állami vállalatokat a lakosság felé!

Az állami tulajdonrészek értéke a termelő és szolgáltató vállalatokban sok ezer milliárd forint lehet. Ezeknek a vagyonelemeknek és részesedéseknek (MOL, gázszolgáltatók, Rába, kereskedelmi bankok stb.) egyébként semmi keresni valója nincs az államnál, stratégiai cégekben is elég lenne egy aranyrészvény, viszont ha már közpénzen megvették, nyugodtan szét is lehetne osztani őket egyenlően és térítésmentesen a lakosság körében. Egy ilyen részvényesi programnak seregnyi jótékony hatása lenne. Ilyen például, hogy a kormányzat nem tehetné rá többet a kezét ezekre a vállalatokra se haveri privatizáció, se az osztalék erejéig, nem szorongathatná a menedzsmenteket hatalmi alapon, csökkenne az állami bürokrácia, és ilyen az is, hogy a lakosságot el lehetne kezdeni tanítgatni a kapitalizmus rejtelmeire. Arra, milyen tulajdonosnak lenni.

A részvények szavazati jogot nem biztosítanának, és eladni sem lehetne őket, mondjuk, tíz évig, kivéve egy esetben -- erről mindjárt szólok. A vállalatok működésében a tranzakció semmilyen fennakadást nem eredményezne, nőne a menedzsmentek és a részvényeseket állami alkalmazottakkal képviselő felügyelőbizottságok ereje és felelőssége, de szerintem nem bánnák. Az eredménykimutatásaik és beszámolóik hirtelen elkezdenének többeket érdekelni, elkezdene fejlődni a hazai piaci és közgazdasági kultúra.

Föl nem fogom, hogy -- leszámítva a hatalmas társadalmi veszteségeket és a hatalmas egyéni nyereségeket, amelyek a vagyonelemek megszerzését eddig követték -- miért foglalkozik az állam piaci cégek működtetésével. Az állami vállalatok nagy részének privatizációja jó kezdet lehetne az eü. biztosítási és szolgáltatási rendszer, valamint a társadalombiztosítás legalább részleges újramagánosítása felé, amelyben korlátozottan -- hiszen nem vonna be készpénzt a rendszerbe -- megjelenhetnének az újonnan szerzett vállalati részvények is. Az egész rendszer ösztönözne mindenkit a hatékonyságra -- az új tulajdonosoktól (a szemléletükben mindenképp) a vállalatokon keresztül az ellátórendszerekig. A társadalmi tulajdonosi program egyike lehetne azoknak a platformoknak és gyakorlatoknak, amelyeken újjá lehetne építeni a lerobbant magyar közösséget. Végre megindulhatna valahol valamilyen kilábalás.

159 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr637694762

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2015.08.10. 14:33:39

@egyetmondok:
még tovább lehetett volna csökkenteni. és utána nem kellett volna balról 13. havi nyugdíjat fizetni, és jobbról 14. havit ígérni. nem kellett volna devizában eladósítani a magyar háztartást és az államháztartást. a hitelt a reálgazdaságba kellett volna tolni. csakhogy a jegybanki alapkamat átlagosan 6%-kal volt magasabb, mint a régióban. és ezt matolcsy vágta vissza. ha ő félig idióta, akkor a másik társaság egészen, vagy szimplán hazaárulók. hitelpénz döntően iparfejlesztéshez kell. és lehetett volna invesztálni mondjuk a műegyetembe. és mondjuk villamos járműiparba. és akkor most nem kellene baszk villamosokat vásárolni. és lehetne viszonylag olcsó kötött pályás közlekedés. lehetne fejleszteni és karbantartani. munkát adna az embereknek. és kiegészítve a siklóval, a fogaskerekűvel, a libegővel sajátosan budapesti lenne. és az elég menő lehetne. csak ez nem teljesen szabad piaci. ez nem komprádor kapitalista. hja és ehhez reálértelmiség kellene a közhatalomba. és ez sokdiplomás, de semmihez sem értő bölcsészkart kiszorítani. tipikusan a fővárosi zsidókeresztény értelmiséget. a közakarat, hogy ezt a csoportot kell kiszorítani a hatalomból. és ezért nézik el a kormánypártban a nyilvánvaló lopásokat és ha kell, akkor szavazza be a nép a "fasisztákat".

egyetmondok 2015.08.10. 14:48:08

@unionista᠍᠍:
Így van,azt tehát,hogy a manyup államadósságot csinált,a fidesz zseniálisan hazudta bele a közvéleménybe,még te is ezt ismételgeted,meg persze olyan sokan mások is, miközben ez egy darab meredt hazugság.

2015.08.10. 14:51:20

@explanatus:
az egészségügybe több pénz kellene. lehetne mondani, hogy a politikusok ne lopjanak. de egyrészt mindenhol lopnak, másrészt a nem ellopott pénznek elég sok helyen van helye. például a szintén alulfinanszírozott oktatásban. a helyzet az, hogy gdp arányosan 5% folyamatosan hiányzik a költségvetésből. ez a magyar adósságszolgálat. jól működő egészségügy akkor lesz ha a magyar állam előzetesen tervezett módon csődbe megy. addig kórházak folyamatos eladósodása és időszakos konszolidációja lesz.

2015.08.10. 15:21:29

@egyetmondok:
a nyugdíjjárulékot az emberek részben vagy egészben a magánpénztárakba fizették. és ez a pénz hiányzott a felosztó-kirovó rendszerből. az elképzelés az volt, hogy az állam adósodik. de majd ennek teljes állami vesztesége kevesebb lesz, mint a magánpénztárak állampolgároknál maradó nyeresége. csakhogy ez rövid időszakokat leszámítva sohasem volt igaz.

orbánék cca. 3 ezer milliárdot államosítottak. és az államadósság összességében kétségkívül nem csökkent, de az állami vagyon növekedett. sok rosszat el lehet mondani orbánról. de a főszámokat tekintve költségvetési fegyelem volt. nem is lehetett másként. a német szövetségi kormány felügyelte a magyar költségvetést. persze orbánék a részletező sorokon elég sokat loptak. és orbán személyes preferenciái érvényesültek. de ezt azért tehették meg, mert a politikai ellenfeleik is tolvajok voltak, túl azon, hogy hazaárulók is. az úgynevezett "demokratikus" ellenzéknek egy posztkádárista nyugdíjas szavazótábora van. ez az mszp/dk. és vannak kis pártok, civil csoportok, akiknek szinte kizárólag budapest belső kerületeiben van szavazójuk. sehol máshol. ennek a csoportnak a kezében van az online média. és most megy a harc, hogy kié legyen az origo. de nézd meg a komment csatornát. szint minden cikk alatt azt követelik, hogy a zsidókeresztény elit távozzon nemcsak a hatalomból, hanem az országból is.

és ezt érzi schiffer, valószínűleg azért sasszézik el a jobbra. sőt az is lehet, hogy kezet fog a szélsőjobbal. és ha ezt jól csinálja, akkor akár miniszterelnök is lehet. és még az is lehet, hogy ezt kérték tőle. mert a jobbik-lmp koalíció még mindig a legjobb megoldás. aztán egy másik kérdés, hogy egy schiffer-vona kormány mennyire lesz működőképes. nyilván annak a gyors bukására játszanak. szerintem utána sem győzhet a "kapitalista" ellenzék.

egyetmondok 2015.08.10. 15:24:28

@unionista᠍᠍:
" ehhez képest mi volt a nemzetközi valutaalap és a világbank által kikényszerített kelet-közép európai modell? az, hogy először is kell adni mindent a reálgazdaságból. majd a kincstár az államadósság terhére hozza létre a magánpénztári alapokat " --

de hát ez egy darab komplett hazugság. Minek írsz ilyeneket?

explanatus 2015.08.10. 15:24:40

@unionista᠍᠍: minden szavaddal egyetértek, ebben a kommentedben :)

Laci A Lakli 2015.08.10. 15:24:53

@Saga:
Jo video, en is megneztem. Koszonom a linket.

Laci A Lakli 2015.08.10. 15:43:48

@Mr. Waszabi:
Elnezest, de azt hittem, hogy unionista peldai meggyozoek voltak.
Az a gond, hogy ezt te elegge lekicsinyitetted es csak "baleset"-nek minositetted.
Pedig nem az. Az egesz rendszer igy mukodik Magyarorszagon a maganszferaban is.
Fizess vissza a "kisfonoknek" 10%-ot es a te ceged fogja megkapni a munkat... Ez eleg altalanos.
Amugy meg lehet, hogy csak azert hallasz errol kevesebbet, mert nem tema a hirekben, hiszen epp csak egy maganceget huztak le, nem az allamot es igy kisebb a hirerteke.
Meg mas is a neve, nem korrupcio, hanem lehet csalas, sikkasztas stb...
Ja es a nagy allami korrupcioval kapcsolatban. Megjegyeznem, hogy azert a magancegek elegge egyuttmukodoek tudnak lenni... Azaz miert feltetelezed, hogy ez a cegmodell "jobbgazda", mint az allam, hisz lathatolag nincs semmi etikai problemaja a korrupcioval kapcsolatban. -A lebukassal viszont mar van- :D

egyetmondok 2015.08.10. 15:45:00

@unionista᠍᠍:
" de a főszámokat tekintve költségvetési fegyelem volt. nem is lehetett másként. a német szövetségi kormány felügyelte a magyar költségvetést. " --

ez szimpla kitaláció. Mese.
Költségvetési fegyelemnek nyoma nincsen,a 3% körül tartott hiány olyan eredménye a 2010 utáni kormányzásnak,mintha Móricz barbárjaira bízták volna az államháztartást,az pedig, hogy ez miért történt,egészen világos: 2010 tavaszán az Unió (nem a német kormány) nem ette meg az orbáni mesét a göröghöz hasonló magyar válságról,mert Orbánéknak semmi más terve nem volt,mint ahol 2002-ben abbahagyták,s ahol Megyó is kénytelen volt abbahagyni.

kommenthelyett 2015.08.10. 16:15:43

@egyetmondok:
'Így van,azt tehát,hogy a manyup államadósságot csinált,a fidesz zseniálisan hazudta bele a közvéleménybe,'

Ne haragudj de ezt a baromságot már tényleg érdemesebb lenne hagyni.
Nyilvánvaló, ha a nyugdíjjárulék egy részét elirányítod 'magánszámlákra', és a nyugdíjkifizetésekhez ezért állampapír kibocsátásával kell fedezetet teremteni, az államadósságot jelent.

De ezt annyiszor és annyian leírták, nem is érthető, miért lovagol még valaki ezen a döglött lovon tovább.

Az összes értelmesnek tűnő kommentedet semmivé teszi ez a sületlenség, hogy nem államadósság volt a manyup fedezete.

Mr. Waszabi 2015.08.10. 16:20:15

@Laci A Lakli: szerintem csak simán mellébeszél. Lehet, ehhez fűződik érdeke, vagy csak ezt szeretné hinni. Nekem végül is mindegy, miért csúsztat, de nem meggyőző.
Tán az lehet a különbség, hogy én a szocreálban is dolgoztam és láttam, mitől döglött meg az állami tervgazdálkodás. Ugyanis csal az hisz a kommunista állam működőképességében, aki nem tudja miről beszél. Ez lehet azért, mert sík hülye volt a közgazdasághoz akkor is, vagy csak mert most érdeke fűződik a jelenlegi országszétlopó vezetés uralmához. Ez szerintem hiteltelen motívum, nem pedig meggyőző.

Ez a lebukásos ellenszenv röhejes - naná, hogy nem ültetnek le senkit az államapparátusból, vagy cégvezetéseiből,amíg az ügyészség és a bíróság is a párt központi bizottságtól kapja az ukázt.

A kolléga a magáncégeket tolvajnak általánosítja, valahogy meg sem emlékezik a jelenlegi állam közpénzherdálásairól, vagy arról, hogy projektjeinek, cégeinek többsége veszteséges. Olyan mértékű túlárazásokat finanszíroznak, hogy az már nyugati árakhoz képest is pofátlanság.

Szóval engem ne traktáljon azzal senki, hogy mert ez se rosszabb, mint amaz, mert hát de, rosszabb. Pont annyival, amennyivel többet lopnak el benne - azaz nagyságrendekkel.

2015.08.10. 17:02:22

@egyetmondok:
hja, a magyar köznép követelte a kötelező magán-nyugdíjpénztári rendszert. ugyan már. szinte senki sem akart ilyet. csak a világbank és a nemzetközi valutaalap.

ha valaki 1997 előtt részvényekbe akart fektetni, akkor megtehette. a rendszer nem szabad piaci alapon, hanem állami beavatkozással jött létre és állami beavatkozással szűnt meg. azért, mert a felosztó-kirovó rendszerbe egyre kevesebb pénz került. és a rendszer csak úgy lett volna tartható, ha az állami nyugdíj kifizetések folyamatosan csökkentek volna. és most 3 millió nyugdíjas nem 12, hanem 11 vagy 10 havi járadékot kapna.

a kedvenc orbán krisztiánotok elmondta, hogy ott működik jól a világ, ahol nincsenek járadékvadászok. mert erre rájött acemoglu, johnson és robinson. a kötelező magánpénztári rendszer tipikus járadékvadászat. van egy szimplán hazaáruló elit, ami globális pénzalapoknak akarja kiszolgáltatni az országot. olyan külföldi cégeknek, akik nem termelnek, hanem a "semmin" akarnak pénzt keresni. ennél a szemét társaságnál akárki jobb. a közönséges tolvaj orbán, vagy a "náci" jobbik is. a külföldi kereskedelmi-pénzügyi-szolgáltatók nagy részét magyarországról ki fogják zavarni. ez a cél. ez a többségi akarat. a vonafone ugyanolyan drága és szar, mint a telenor vagy a telekom. egy szövetségi partnerrel is lehet távközlési hálózatot építeni. ezek az ország nagy részén a németek lesznek. a másik kettőt ki lehet rakni. a telekom mellett lehetnek kisebb helyi szolgáltatók. a hazai cégeket nem bántjuk. a külföldieket ahol nem kellenek ki kell verni innen. ez ennyire egyszerű. és ezt támogatják berlinben. mert így állíthatják vissza poroszországot. és így egyezhetnek ki oroszországgal. persze, hogy az atlanti és a transzatlanti társaságnak nem tetszik. 70 éve bombázták porig drezdát a britek és az amerikaiak. nem felejtették el a fritzek. ahogyan a zsidók se auschwitzot. nehogy azt higgyék, hogy az árják sohasem fogják érvényesíteni a többséget. arról van szó, hogy nem lesz liberális demokrácia abban az értelemben ahogyan egy csoport elképzeli. magyarország tesztország.

2015.08.10. 17:20:25

@egyetmondok:
a hiány alacsony. a főszámok úgy is stimmelnek, hogy rengeteget lopnak. ha nem lopnának, akkor még alacsonyabb lenne a hiány.

2015.08.10. 17:30:53

@Mr. Waszabi:
az a szabad piaci működés, hogy az állam valakinek fizet alsóhangon 30 milliárdot. ennyit vallanak be. felteszem ingyen kaptak ingatlanokat. az ipari parkhoz közutakat, közműveket építettek. buszjáratot tartanak fent, stb. ezeket számoljuk már össze. tehát a mercedes is támogatásra szorul. nem arról van szó, hogy ne épüljön autógyár, hanem arról, hogy ez már régen nem szabad verseny. ez már régen nem kapitalizmus. ne akarjuk már egy olyan rendszert kényszeríteni a gyügyei parasztra, amiben a mercedes-benz sem képes működni.

különvélemény2 2015.08.10. 17:35:21

@unionista᠍᠍: "és az államadósság összességében kétségkívül nem csökkent"

"A központi költségvetés adóssága az előzetes számítások alapján a GDP 76,5 %-át tette ki 2015.08.07-én."
www.akk.hu/hu/hirek/a-kozponti-koltsegvetes-adossaga-20150807-en-elozetes-adat

neoteny · http://word.blog.hu 2015.08.10. 17:54:19

@Laci A Lakli:

"Sajnalom, hogy nem nezted az elozmennyeket a monopol helyzet a legtobb kozmucegre vonatkozik (pl csatornazasi muvek, vizmuvek), ugyanis ok vannak monopolhelyzetben a kulonbozo telepuleseken..."

Valóban nem néztem: az tévesztett meg hogy az első mondatod az olajcégekről szólt.

Ami pedig "a közszolgáltatók" monopóliumait illeti, az mindig az államtól (amibe beletartoznak pl. az önkormányzatok is) származik:

mises.org/library/myth-natural-monopoly-0

2015.08.10. 18:02:45

@különvélemény2:
oké, de azért direktben nem csökkent az államadósság. gdp arányosan azért, mert a magyar gazdasági növekedési pályára állt. összességében ez a konszolidáció sikeres volt. lehetett volna még sikeresebb ha kevesebbet lopnak.

neoteny · http://word.blog.hu 2015.08.10. 18:07:15

@unionista᠍᠍:

"[el] kell adni mindent a reálgazdaságból"

Ennek nincs értelme; és hibás alapvetésekből bármit le lehet vezetni.

különvélemény2 2015.08.10. 18:11:29

@unionista᠍᠍:
A számszerű államadósság nagyjából a kutyát sem érdekli.
Szokásos példám erre, hogy én tartozok 10 millával, vagy Bill Gates 15-tel. Nyilván senki sem mondaná, hogy BG kurvára el van adósodva hozzám képest.

neoteny · http://word.blog.hu 2015.08.10. 18:32:15

@unionista᠍᠍:

"errefelé egy osztrák cég gondozza a városi közparkokat. egy haverom náluk dolgozik. az alkalmazottak kannákkal hordják az üzemanyagot. a kocsmában adják el. tisztában vannak vele, hogy nem helyes a munkaadójukat meglopni. csakhogy a tulajdonos nem akar nekik rendes bért adni. azzal is tisztában vannak, hogy mivel lopnak, ezek után nagyon nem is lehet. de amúgy se lennének rendesen megfizetve. tehát kényszerűségből lopnak."

:))

No ha a tulajdonos nem akar "rendes" bért fizetni, akkor mondjanak fel és menjenek el oda dolgozni, ahol "rendes" bért kapnak.

Ja, hogy azzal a készségeikkel és termelékenységükkel amijük van sehol sem kapnának olyan bért ami számukra "rendes"?

A szocializmusban miért lopták az emberek "a népvagyont"? Ott sem voltak "rendesen" megfizetve?

És még csak azt sem lehet mondani hogy ez magyar, vagy közép-kelet-európai, vagy posztkommunista "érvelés": hallottam pontosan ugyanezt a gondolatmenetet kanadaitól, aki kifejtette egy kb. tíz fős "nyilvánosság" előtt hogy ő azért lopja el a magánalkalmazójától a(z építőipari) szerszámokat mert az nem fizeti meg őt "rendesen".

Lopni mindig könnyebb mint megdolgozni a javakért; és az a "magyarázat" mindig rendelkezésre áll hogy a munkás nincs "rendesen" megfizetve. Pontosan ezért vannak törvények (és büntetések) a lopás ellen: hogy a tolvaj számára "megemelje a költséget": hogy a lopás ne legyen kifizetődő(bb mint a munka).

2015.08.10. 18:46:23

@neoteny:
csak kérdés, hogy miért építs ki több párhuzamos gázvezetéket. ennek legfeljebb biztonsági indoka van. sokkal drágább a totális verseny fenntartása mint az, hogy van egy közös hálózat. ami összeköti a közintézményeket. és ahhoz kapcsolódik a piac. ha mondjuk az iskolában van víz, gáz, villany és internet. ez ugye kormányzati vagy önkormányzati feladat. mert ez közintézmény és közcél. viszont ehhez a hálózathoz már kapcsolódhatnak a helyi víz, gáz, villanyszerelő brigádok. és tartsák fent a hálózatot a háztartásoknak illetve a vállalkozások számára. ez piacgazdaság? igen. van benne verseny? igen. lehet benne multi? éppenséggel igen. csakhogy őket ezeken a fragmentált kis piacon simán legyőzik a helyiek. a szabad piac totalitásának felszámolása lokális kapitalizációt eredményez. ehhez nem kell mises. ezt sanyi a kútfúró haverom is bemondja. pedig valószínűleg ő leghülyébb dolgozó a vízműnél. nem járt a new yorki egyetemre, mert végig bukta az általánost. de még ő is érti, hogy ezt így kellene.

zipe moha 2015.08.10. 18:57:01

....Amerikában a politikai elitben jelenleg folyik a polémia...nagy a gáz, túl sokat nyert 1827 ember..kellene tenni valamit.
Megoldásként az is felvetésre került,hogy osszanak a vagyontalan amerikaiak között vállalati részvényeket....legyen valamijük, kapcsolódjanak ezen keresztül be...:))) a gazdaságba, mintha....
gondolkodnak ,még nincs döntés...:)

szerintem a közvagyonnak új értelmet és tartalmat kellene adni inkább, mint szét osztani....és olyan államot alkotni aminek a végén MINDEGY KI ( személyében)üzemelteti...kiszámítható csatornák igazgatják a folyamatokat... automatikus és feltartóztathatatlan és nem személyválogató a korbács de a sütemény is..kinek kinek érdeme szerint...:)

szóval kellene egy szolgáló, szolgálat teljesítő állam világos egyszerű átlátható keretfeltételekkel garantált jogokkal ÉS felvállalt kötelezettségekkel....szeretnék rendelni egyet, hol adják és mennyibe kerül?..:)

neoteny · http://word.blog.hu 2015.08.10. 19:11:28

@unionista᠍᠍:

"miért építs ki több párhuzamos gázvezetéket"

Hogy legyen verseny? Hogy ne legyen monopolhelyzetben az egyik szolgáltató sem?

A párhuzamos gázvezetékeket a piacra belépni kívánó vállalkozások építik ki, a profit reményében. Ha nem kifizetődő, akkor nem fogják kiépíteni: de a jelenlegi helyzetben az állam (ti. az önkormányzatok) meg is akadályozzák a párhuzamos gázvezetékek kiépítését, ezzel biztosítva monopolhelyzetet az egyetlen gázvezeték tulajdonosának.

"sokkal drágább a totális verseny fenntartása mint az, hogy van egy közös hálózat"

Nem a fogyasztók számára: ugyanis ők fizetik meg a monopolhelyzetben lévő szolgáltató által megszabott ár és az egymással versenyben lévő szolgáltatók által "kialakított" szabadpiaci ár közötti különbséget.

"ha mondjuk az iskolában van víz, gáz, villany és internet. ez ugye kormányzati vagy önkormányzati feladat. mert ez közintézmény és közcél."

Léteznek magániskolák is: én pl. már az átkosban egy magán(közép)iskolába jártam. A különféle szintű oktatás államosítása ill. központosítása egy politikai kérdés, nem egy gazdaságtani szükségszerűség.

zipe moha 2015.08.10. 19:17:40

@neoteny: ...aha, akkor te az AKG-be jártál...mert hogy csak ez az 1 volt..:) KLIK-ELTÉK őket vagy vannak még?

Mr. Waszabi 2015.08.10. 19:19:45

@unionista᠍᠍: speciel sehol nem kapott senki ingyen ingatanokat. Az ipari parkokat uniós támogatásból és némi önerőből, hitelből az illetékes önkormányzatok hozták létre.
A legfőbb dolog, amit elképezléseidhez képest figyelmen kívül hagysz - és nem csak te, de a regnáló unortodox kormány is -, hogy M.o. az eredeti tőkefelhalmozás kezdeti szakaszában jár. Még mindig. Mert az első 7 év után elkezdtek költekezni, mint állat. Speciel pont Orbán volt a főtettes - a többi már csak kényszer pályán volt, ha politikai győzelmet akart szerezni. És 10 évvel később ő is saját csapdájába esett. Nincs magyar tőke, legalábbis annyi nincsen, hogy a fejlett országokkal versenyezzen ez a gazdaság saját erejéből. Jelenleg az a helyzet, hogy te egy olyan állami tőke működésében hiszel, amelynek kormánya is figyelmen kívül hagy minden gazdasági számítást pl. a költségvetés vagy kiemelt projektek ervezése során. Ami ugye sokminden lesz, csak megtérülő beruházás nem. Ott van pl. a tranzakciós illeték. Az NGM megállapította a banki forgalom alapján, hogy 120 mrd jöhet be belőle. Snitt, aztán Orbán Viktor rádörrent Gyurira, hogy ne bzmeg Gyurikám, ennek 300 mrdnak kell lennie. Snitt, Gyuri megnyálazta tintaceruzáját és átírta a tételt 300-ra. És mennyi lett? 120 mrd. Ki a hülye? Hát nem azok, akik megállapítják, hogy egy beruházásnál milyen reálértékekkel LEHET számolni, amennyiben azt szeretnénk, hogy azok REALIZÁLÓDJANAK is. A kormány sem véges cashflow számításokat, csak nagyjából egy feudális/kommunista diktatúra szintjén szórja a pénzt, majd adókat emel, hogy a terve teljesüljön. Közben a böszme magyar államigazgatáson, veszteséges cégein, intézményein nem hogy nem hajlandó racionalizálást végrehajtani, de még növeli is a vízfejet. Matolcsy a devizatartalékot éli fel, ami e legtaszítóbb a külföldi tőke számára, hisz az garantálja az állam elkötelezettségét a vállalkozás szabad mozgására. Na, ez itt megint érdektelen számukra matematikailag.
Mondod, hogy mert mindenki lop. Hát könyörgöm, hogy lehet versenyképes egy magyar vállalkozás egy külföldivel, ha adóval agyonnyomják a versenyképességét? Késő Kádári gazdaságpolitika megvolt? A vállalatokból mintegy 15 év alatt egyre növekvő mértékben kiszívták a profitot, majd a k+f költségeket, legvégül a tőkét is. Amikor ez bem volt elegendő a politikailag túligért fogyasztásra, életszínvonalra, akkor hitelt is felvettek mellé, aminek törlesztését a szétszart, versenyképtelenné tett vállalatok egyre kisebb mértékben voltak képesek kitermelni. Nos, jelenleg pont ugyanaz zajlik unortodoxiában. A magyar állam nem jó gazda. Korábban írtam, hogy az elmúlt 150 évben sem volt az, egyik rendszer alatt sem, tehát oktalan a bizalom a neo-MSZMP ígéreteiben, terveiben. És a legfőbb ok, amiért biztosan nem válik valóra - Orbán első regnálása alatt még piaci közgazdászok irányították a gazdaságpolitikát. A jegybankba Járai került, aki azért sikeresen vezette pár évig az MHB-t. Na de Matolcsy még életében nem dolgozott bankban, még egy picsányi helyi takszövben sem volt még adminisztrátor sem. A slepp, akikkel körülvette magát a jelenlegi MNB-ben, szintén életében nem dolgozott a banki szférában. Orbán látványosan c-vágányra tette valamennyi, korábban azért szakmailag is megbecsült jobboldali közgazdászát. Aztán kijelentette, hogy a számokkal nem kell foglalkozni, az csak összezavarják az ő munkáját. Hát elhiszem, mert egy őrült kommunista dikátori ambíciókkal bíró jogásznak ellenségei a tények.
Te mindennek mely részével állsz hadilábon? Mert valami baj van nálad is a tények és az elképzelések konfrontációja terén. Orbán egyszerűen rázárja a külvilág kapuját M.o.-ra, azt képzeli, mint Kim Dzsongun - a plebsz itt ne fogyasszon, csak nyomassa a melót, éhbérért. Nem kéne itt ekkora szarnak lennie, csupán az állambácsit úgy lekarcsúsítani, hogy ha fogpiszálót eszik, akkor az lakodalmi vacsorának látsszon a derekánál. Az állam nem termel semmit - igényeit tehát ehhez kéne szabnia. A gazdasághoz a gazdasági szereplők értenek, rájuk kéne hagyni. Jelzem, a Kádár rendszerben a 70-es és 80-as években a vállalat vezetők mind közgazdászok voltak. Merthogy a rothadó nyugattal csak ők tudtak szót érteni. A deviza bevétel meg mégiscsak kellett onnan, akármilyen dörgedelmesen beszélt május elsején vagy augusztus 20-án Kádár elvtárs. Szóval még ők se voltak olyan hülyék, hogy elhiggyék, amit mondanak - ezt csak Orbán vette készpénznek, aki Kádár székét akarta. Hát meglett neki, csak éppen esze nincs annyi, mint amazoknak volt. Jó reggelt mikor kívánhatok? Amikor majd a lejelentett 14 malacból 10-et exportálunk ? A kommunizmus nem működik. Sem itt, sem másutt. Az a szégyen, hogy már csak 1 ország van, ahol még tartja magát - Észak-Korea- , de mire ők is abbahagyják, nálunk akkorra fog kiépülni másodjára. Mennyire kell hülyének lenni ahhoz, hogy valaki ne lássa ezt a nemzeti pilótajátékot? Észre kéne venni, hogy Orbán még az életben soha nem vállalt felelősséget semmiért, ami a keze alatt történt. 25 év óta. Fasza.

neoteny · http://word.blog.hu 2015.08.10. 19:28:41

@zipe moha:

A TPFG-be jártam, ami a mai napig megvan és működik.

www.frankaegom.hu/

2015.08.10. 20:15:36

@neoteny:
de az osztráknak van szerződése a közparkok gondozására. ennek érdekében gondosan lefizeti az önkormányzatot. és egyébként a feladatokat rendesen elvégezni. csak összességében egyáltalán olcsón. és elvben úgy lesz maximális profitja, haszna ha a munkabéreket amennyire csak lehet lenyomja. de a munkások meglopják.

általában nem nagyon kell külföldi ahhoz, hogy szolgáltass. a szükséges kisgépek legyártásához lehet, hogy kell egy külföldi beszállító. de ahhoz nem kell egy idegen, hogy jóskát ráültesd a kisautóra azért, hogy pistával nyírja a füvet a parkban. és ezek a munkások az osztrákot sokkal könnyebben átbasszák, mint akár a helyi önkormányzatot.

mondok egy másik példát. egy szobafestő ismerősöm azt mondja, hogy a legtöbb pénzt úgy kereste, hogy egy villában azt mondta neki a tulaj: ők most elmennek nyaralni, és amikorra visszajönnek, akkor minden tárgy ugyanott legyen, ahol most áll, csak legyen kifestve. használhatják a bejárónőt. a noteszben ott a telefonszáma. és nem mertek ellopni semmit. persze a tulajdonos sem volt teljesen hülye, a fontosabb információk, a nagyobb értékek a trezorban voltak. de azért kirámolhatták volna a villát. a fiókokban keresgélhettek volna valamit. mégsem tették. azért, mert rendesen meg lettek fizetve.

ehhez képest ha festenek egy multinak, akkor kapásból nagyobb felületet számláznak. úgy mérnek, hogy ez hatszor öt, azaz inkább hét méter. az negyvenkettő. számoljunk ötvennel. de a multik úgy gondolják, hogy nem kell rendesen megfizetni őket. ebből következően próbálják egymást átverni. van egy kölcsönös bizalomvesztés. ebből következően egy másik gazdasági modellt kell keresni.

ha a többségnek jó tapasztalata lenne a magyarországi multikkal, akkor orbán nyilván nem beszélhetne ellenük.

2015.08.10. 20:24:17

@Mr. Waszabi:
orbán viktor legnagyobb támogatója a német szövetségi kormány. ez öt nem tűnt fel? orbán viktor konrkétan berlin utasításait hajtja végre. mondhatnám úgy is, hogy egy német néppárti bábkormány van budapesten. az spd időnként kiabál, de rendre intik őket a cdu/csu.

arról van szó, hogy valójában a németek se akarnak kapitalizmust. csak ők ezt nem ordíthatják bele a mikrofonba. orbán viktor viszont elvállalta ezt a világban amúgy hálátlan szerepet. és őt használják. ha nem lesz elég jó, akkor lehet, hogy eldobják. és az is lehet, hogy belemennek abba, hogy jöjjön a jobbik. sok függ a lengyel választásoktól. és attól, hogy varsóban mi lesz. illetve bécsben.

Mr. Waszabi 2015.08.10. 20:37:29

@unionista᠍᠍: semmi kifogásom az ellen, ha privátban hülye vagy, de ezt ne hirdesd. Nem tesz jót ugyanis senkinek, ha hülyeségeidet olvassa. Egy nettó mellébeszélő vagy ugyanis, aki baromságokat beszél.
És még örülj, hogy szóltam idejében. Mert amiket mondasz, az soha az életben nem válik értékes produktummá. Maradjunk ennyiben. Nem tegnap óta foglalkozom gyakorlatban gazdasággal - de ennyi baromságot már rég olvastam egy helyen. Légyszi, ha magyar vagy, ne hülyítsd az embereket itt kommunista baromságokkal - elég, ha a kormányunk teszi, sőt, az is sok.

2015.08.10. 20:49:26

@neoteny:
meg kell térülni az összes kiépített hálózatnak. és azok nagyrészt import termékekből állnak össze. mert azt a vezetéket nem magyar ipar állítja elő, hanem nagy valószínűséggel kínai.

és erre berlin válasza az, hogy legyen egy szövetségi gerinchálózat. annak elemeit nagyrészt a német nagyipar állítja elő. és az alhálózatokon versenyezzenek a helyiek. a magyar kis és középvállalkozások. és ha elég jó, akkor lehet szövetségi beszállító.

és így a siemens, a deutsche és a magyar telekom, valamint joscha és pischta összeállnak. és nincs vodafone, telenor, upc, invitel, stb. ezeket majd meg kell adóztatni. ez lett volna az "internetadó". csak rosszul kommunikálták. a lényeg, hogy valami nehezen kifizethető és áthárítható adó legyen. ez nem egy szabad piaci zsidókeresztény köztárasaság, haem egy közép-európai bundesrepublik, egy unortodox, illiberális német protektorátus.

neoteny · http://word.blog.hu 2015.08.10. 20:51:48

@unionista᠍᠍:

"de az osztráknak van szerződése a közparkok gondozására. ennek érdekében gondosan lefizeti az önkormányzatot."

Na ezért kell a közparkokat _is_ magánkézbe adni: akkor "az osztrák" nem tudja lefizetni a tulajdonost, hiszen az a saját zsebéből fizet a gondozásért, nem az adófizetőktől kényszerrel beszedett pénzből, mint az önkormányzat. :)

De legalább egy nonprofit magánvállalkozás lenne ...

en.wikipedia.org/wiki/Central_Park_Conservancy

neoteny · http://word.blog.hu 2015.08.10. 21:08:36

@unionista᠍᠍:

"meg kell térülni az összes kiépített hálózatnak"

Dehogy: tönkre is mehet a hálózatot eredetileg kiépítő vállalkozás. De a hálózat nem szűnik meg létezni: a felszámoláskor megveszi egy másik vállalkozás _olyan áron_ ami megfizetése mellett már képes haszonnal üzemeltetni azt. Pontosan ez a _folyamat_ biztosítja azt hogy a hálózat annak a tulajdonába kerüljön aki a legjobban képes használni azt.

2015.08.10. 21:36:16

@neoteny:
ezt értem pontosan. budapesten el lehetne adni a nagyobb közparkokat. és azok akár versenyezhetnének is egymással. melyik nyújt jobb vagy olcsóbb programokat a hét végére. ilyen alapon a lánchidat is el lehetne adni. vagy a koronát. abból is lehetne pénzt csinálni. 1,000 euróért fel lehet próbálni. és ha kell, akkor grünwald bácsi celebrál 10,000 euróért. az esztergomi érseknek ehhez joga van.

abból van a probléma, hogy pemanensen vita van arról, hogy melyik modellt kövessük. és a szélsőjobboldal megválasztása azt a célt szolgálná, hogy világossá váljon. a többség nem az ortodox liberális modellt kívánja követni. jelzem az amerikaiak se adnák el a centrál parkot mondjuk az oroszoknak. akkor sem ha azt mondanák, hogy akármennyit kínálnak a new yorkiak, ők egy dollárért jobb ajánlatot tesznek. ha ezt meglépné new york polgármestere, akkor a népek azt mondanák, hogy megvédjük a parkunkat. és ha a polgármester azt mondaná, hogy inkább japánoknak adjuk el. milyen szép kerteket csinálnak. vágják ki azokat a nagy fákat. annyi baj van velük és legyen kis bonsai és japánkert a helyén. az amerikai polgárságot is lehetne így hergelni. és dogmatikusan ragaszkodni ahhoz, hogy ha ők akár egy centtel is jobb ajánlatot tesznek, akkor nekik kell adni. mert nem szabad a piaci logikába beavatkozni. ha egy centtel több pénzt ígért, akkor hadd csináljon már azt, amit akar. mészáros lőrinc elég sok pénz lop, akkor manhattanbe építhetne disznóólat és bevethetné kukoricával. abramovics azt mondaná, hogy a szabadság szobrot bontsák el. és az új barátnőjét mintázzák meg. és azt állítsák a helyébe. a szabad piaci dogmákat érvényesíteni kell. ez így jól van?

pitcairn (törölt) 2015.08.10. 21:52:32

@unionista᠍᠍:

anno (1919 előtt) a Margit-sziget remekül működött belépős rendszerrel, szóval nem ördögtől való ötlet ez sem

nem is beszélve arról, hogy ez is __magánkertként__ indult (József nádor magánkertjeként, ahogy a legszebb magyar közparkok, arborétumok java is...)

pitcairn (törölt) 2015.08.10. 21:57:04

@unionista᠍᠍:

ne m is beszélve arról, hogy van már olyan kiemelt közparkunk - jelesül a Népliget - ahová jóformán be sem lép jóérzésű ember...

ez meg mi a fenére jó?!

jobb lenne ha lenne vmi normális funkciója, gazdája, kerítése és elzavarnák a fenébe onnan a nem kívánatos elemeket...

pitcairn (törölt) 2015.08.10. 21:59:12

@unionista᠍᠍:

különben a Central Parknak is volt több ilyen "sajnálatos" korszaka...

egy kissé hektikusan működnek az efféle közjószágok...

Pictures Show How Central Park Has Drastically Changed Since The 1980s

Read more: www.businessinsider.com/what-central-park-looked-like-in-the-1980s-2015-1#ixzz3iRanlmFf

zipe moha 2015.08.10. 22:00:54

@neoteny:
megtévesztett a "magán"...ha egyházit említesz akkor volt több is valóban...egyébként gratula a sulihoz..:)

neoteny · http://word.blog.hu 2015.08.10. 22:26:14

@zipe moha:

"megtévesztett a "magán" "

Igazad van, a "magánt" a "nem-állami" értelemben használtam. Habár havi 1,000 Ft-ot kellett fizetnie jó szüleimnek tandíjért és bentlakásért a 70-es évek második felében, ami az akkori átlagfizetés negyedénél egy kicsivel több volt.

zipe moha 2015.08.10. 22:32:17

@Mr. Waszabi:

....nézzük csak, szerintem valaha is a versenyszférában eredményesen produkáló bármely ember tudja, hogy Magyarországon mit kell....de nem erről beszél valahogy még sem senki...miért is???
talán ezért?
magyarországon életforma a járadékvadászat ( élősködés aránytalanul alacsonyabb ellentételezéssel...).....DE nem az alsó 5 milliónál ám...mint ahogy arra sokan és hangosan rámutatnak.....hanem a felső 3 milliónál, bizony...és amikor kilökik az alsó 5 milliót mindössze a konkurenciát akarják kiszorítani a közadókból....erről miért nem beszélünk?..hát persze....

-a teljes Államigazgatást át kell állítani észt mintára digitálissá....legalább 300.000 ezer közszolg azonnal mehet a piacra...hoppácska...
-MINDEN!! közvetlen államit támogatás azonnali felszámolása esetén...mennek az Akadémiák, a színházak , az egyetemek, a média, a háttérintézmények,a tudományos kutatóintézetek a pártok, az egyházak ect, ect a kamu egyesületek -és alapítványok a magán szférába...piacon értéket képviselő produkcióért jár ellenérték ( ha van rá vevő) nem a jelenlétért..
A lényeg, hogy SENKI sem kap semmit!!...1 sem lobbizhatja vissza!!!

- NINCS közbeszerzés és NINCS állami megrendelés!!!...az ÁLLAM saját kapacitásokat épit magának, például nonprofit szövetkezeteket... a vállalkozók pedig mennek belföldi privát projektekbe és exportra...a dől a lé mert a körön belül én vagyok akik ki kell tömni mennék magamtól???...bolond lennék

-és ez csak ! 3 csatorna...igaz a folyás irányát kell megváltoztatni...ez nem hétköznapi valóban..kevesebbnek nincs értelme nekiállni, akkor inkább hagyni kell had rohadjon.. ..

egyetmondok 2015.08.10. 22:34:32

@unionista᠍᠍:
" hja, a magyar köznép követelte a kötelező magán-nyugdíjpénztári rendszert. ugyan már. szinte senki sem akart ilyet. csak a világbank és a nemzetközi valutaalap. " --

lehet,hogy ilyet senki se akart. Ki tudja ?
A manyup rendszert csak az akkori parlament összes pártja,beleértve a fideszt is, megszavazta. Lehet,azt senki se tudja,hogy a nép akkor nem is akart ilyet.

De ennek,hogy a nép akarta vagy sem,semmi köze ahhoz,amiről itt te hazudozol:

"ehhez képest mi volt a nemzetközi valutaalap és a világbank által kikényszerített kelet-közép európai modell az, hogy először is kell adni mindent a reálgazdaságból. majd a kincstár az államadósság terhére hozza létre a magánpénztári alapokat "

Ez simán nem igaz,és ennek semmi köze ahhoz,hogy a nép akarta vagy nem akarta.

egyetmondok 2015.08.10. 22:36:29

@kommenthelyett:
Talán meg kéne nézzed az államadósság alakulását 1998-2002 között: szépen csökkent,miközben 1999-ben már két-millió ember volt a manyupban. Szerinted hogyan ?
(De vegyél fel valami védőszemüveget,mert kisülhet a szemed...)

egyetmondok 2015.08.10. 22:38:07

@unionista᠍᠍:
" a hiány alacsony. a főszámok úgy is stimmelnek, hogy rengeteget lopnak. ha nem lopnának, akkor még alacsonyabb lenne a hiány. "

attól alacsony a hiány, hogy amagyar állam lop,ha nem lopna ennyit,nagy szarba lennénk.

zipe moha 2015.08.10. 22:50:16

...mondjuk érdekes lenne megtudni, hogy az észtek , hogyan csinálták az átállást..illetve, hogyan lehet lerázni egy több évtizedes családonként beépült élősködésre berendezkedett bürokráciát az államról...na ezek a kérdések...és ki az aki neki áll és kivitelezi...talán akik külföldről hazajönnek???

egyetmondok 2015.08.10. 23:02:55

@zipe moha:
Nem a bürokráciát kell az államról leszedni,hanem az államot a magyar társadalomról,hogy nemzetté válhassék végre.

pitcairn (törölt) 2015.08.10. 23:04:30

@zipe moha:

gondolom úgy, hogy ott leginkább az oroszokat kellett kirugdalni a pozíciójukból + közel 50 év megszállás után nagyra értékelték a "reorientáció" lehetőségét

2015.08.10. 23:05:00

@neoteny:
nézzünk konkrét példát. magyar a kábelszolgáltatásban egy városban megjelent az upc, a telekom, a digi, a fibernet, az invitel és a tvnetwork. utóbbit megvásárolta a digi. és így neki egyes helyeken dupla hálózata volt. két párhuzamos üvegszál futott. és ők vásárolták fel a helyi nevezzük általánosságban "kábelnet" jellegű szolgáltatót is. és így adott esetben három párhuzamosan működő hálózata volt. ebből kettőt nyilván igyekezett felszámolni. kihúzta a kábelcsatornából fölösleget. begyűjtötte a modemeket, átszerelte a szűrőket, az erősítőket. eközben kiselejtezett egy csomó mindent. összevonta az ügyfélszolgálati irodákat, stb. a költségeket csökkentette. de ezzel a verseny ugyebár gyengült. az ortorox liberális elmélet szerint ennek éppen fordítva kellene lennie.

ha a hálózat minden elemét a helyi ipar állítaná elő, akkor lehetne mondani, hogy nem számít, hogy a konkurens hálózatok fenntartásának összköltsége magasabb, mintha csak egy lenne. de ez megrendelést ad a helyi iparnak. munkahelyeket teremt. a vállalatoknál az alkalmazottak pénzt keresnek. ebből kifizethetik a drágább szolgáltatást. és ebben az esetben magasabbak lesznek az igényeik. ezért emelni lehet szolgáltatás minőségét.

ha nincs helyi ipar, akkor a globális optimum érvényesül. a legnagyobb kínai és tajvani hálózati gyártók nyilván jól jártak azzal, hogy a magyar piacon sok szolgáltató versenyzett. de a magyar fogyasztó nem járt jól az nyilvánvaló. ki kellett fizetni a külföldi gyártó hasznát. a külföldi szolgáltató kiviszi a profitját. és mondjuk az upc magyarországra hozza a nyugatról kimustrált média boxokat. irmuska néninek is ilyen van. mert ő csak a bronz csomagra tud előfizetni. mennél szegényebb egy vidék annál inkább kihasználják. és mennél szegényebb az előfizető annál inkább. értem, hogy a tulajdonos liberty global központjában nem érdekli, hogy irmuska néninek nem elég jó. őket a profit maximum érdekli. és lehet mondani, hogy menjen át a konkurens szolgáltatóhoz. de mindenki ezt a logikát követi.

ha egy közös városi vagy szövetségi állami gerinchálózat van, ami a közintézményeket összeköti és ahhoz szabadon lehet kapcsolódni (tkp. az adók megfizetéséért cserébe ingyenesen), akkor egy kisvállalat is be tud lépni a piacra. és erre tervezetten fel lehet építeni a helyi elektronikai gyártót. közintézmények ellátásához. tudjuk, hogy hány iskolaszámítógép. hány irodai munkaállomás kell. az is lehet, hogy nem lesz a legkorszerűbb. de egy közhivatalba nem is kell a 8 magos processzor. kis túlzással ez is elég lenne:
retronom.hu/files/images/1983_vidi.preview.jpg
ez ugye egy 1983. persze ma már nyilván nem crt monitor kell cga felbontásban, de valójában sokkal jobb hardver nem kell egy közhivatalba. legfeljebb nem lesz full hd youtube video. de akkor lesz helyi gyártó. fejleszteni kell. lehet, hogy először csak félkész termékekből rakjuk össze. lehet, hogy szövetségi kapcsolattal. miért van műegyetem?

Mr. Waszabi 2015.08.10. 23:06:43

@zipe moha: sok lesz. 1 állami csatorna évi 10 mrdért sok is, nem hogy elég. Ne legyen nagy arca annak, akinek a pöcse kicsi - ez érvényes Orbánra is,sőt, elsősorban rá. Ő még itt egy büdös fillért nem termelt, csak lakájként óberkodott a parlamentben 25 év óta. Felőlem akár a halálfaszára is elmehet, dress code-ot sértő, szűk, kihízott alpakkában, annyira haszontalan, tolvaj tagja volt e nemzetnek. Nem kell félni - szépen lehajol a konyhában - abban a házában, amelyet összelopott 25 év alatt zéró teljesítményével - aztán lassan kicsavarozza a hollandit, majd végül szájába veszi a gázcsövet. Immár állami szolgáltatótól fogja szívni az altatógázt. Mindenki örül.
Anikót és gyermekeit majd eltartjuk mi, adófizetők, persze nem azon a színvonalon, ahogy a tolvaj családfőjük tette, csak úgy, ahogy saját feleségeinket, gyermekeinket. Lesz persze néhány nehéz napjuk, mire a kolbászkerítésről, homárról, kaviárról leszoknak. Muszáj lesz ugyanis. Mert ez az egész pont az élősködők felszámolásáról szól - mármint a nemzet feltámadása.
Hazudozás helyett majd ők kérnek elnézést - rács mögött. A magyar szerszám meg majd rákényszeríti őket odabent, hogy milyen is, amikor erősebb kutya baszik. Mert aki a nemzetét hazudja szemközt, aki azt lopja meg, annak ez a jussa legfeljebb. Van a Btk-ban elég sértett passzus, ami alapján elítéli őket egy tőlük független bíróság.

2015.08.10. 23:10:59

@egyetmondok:
ha neked igazad lenne, akkor a nép fellázadt volna. ehhez képest orbán viktort elég nagy többséggel újraválasztották. és azért fogják leváltani, mert lopnak. ezért a népek a jobbikot fogják beválasztani. és esetleg melléjük schiffert. aki elég erősen antikapitalista. és ez sem lesz feltétlen jó. de legalább nem azt próbáljuk ki, ami errefelé biztosan nem működőképes.

pitcairn (törölt) 2015.08.10. 23:24:13

@unionista᠍᠍:

és természetesen akkor sem fog változni semmi, mert ez már az Európai Unió, ahol lényegében minden fontos kérdés Brüsszelben dől el és innen a jobbik és az LMP sem fog kilépni, mivel ők is 100%-ban kompatibilisek ezzel a rendszerrel

pitcairn (törölt) 2015.08.10. 23:25:52

@unionista᠍᠍:

mondjuk az EU lényegében az európai kollektivista hagyományok kiteljesedése, szóval nem véletlenül kompatibilis ezzel a jobbik és az LMP:)

sohasem fognak ezek innen kilépni, a kollektivista fas@zságaikkal nem is lehet:)

neoteny · http://word.blog.hu 2015.08.10. 23:28:28

@unionista᠍᠍:

"de a magyar fogyasztó nem járt jól az nyilvánvaló. ki kellett fizetni a külföldi gyártó hasznát."

_Valamilyen_ gyártó hasznát mindenképpen ki kell fizetnie. És ha a külföldi gyártó által kért _ár_ alacsonyabb, akkor a fogyasztó azt fogja választani (ugyanolyan minőséget feltételezve), mert azzal "jár jobban", még akkor is ha a külföldi gyártó _haszna_ esetleg magasabb is mint a belföldié.

"az upc magyarországra hozza a nyugatról kimustrált média boxokat. irmuska néninek is ilyen van. mert ő csak a bronz csomagra tud előfizetni. mennél szegényebb egy vidék annál inkább kihasználják. és mennél szegényebb az előfizető annál inkább."

Melyik a jobb, ha Irmuska néni tud venni bronz csomagot, vagy ha Irmuska néni semmilyen csomagot nem tud venni? Mert az utóbbi a(z olcsó) bronz csomag nem-létének alternatívája, nem pedig az hogy Irmuska néninek ajánljanak arany csomagot bronz csomag árában.

A Volkswagen csoport kihasználja azt akinek nem ad el Skoda Fabia-árban egy Audi A8-ast? Nem pontosan azzal szolgálja ki a fogyasztó igényeit hogy ajánl Skoda Fabiát is, meg Audi A8-ast is, aztán a fogyasztó eldönti hogy _melyik éri meg neki azon az áron amelyiken megveheti azokat_?

Ez "a szegény ki van használva mert nem adják el neki a csúcsterméket ugyanazon az áron mint az alapterméket" egy orbitális méretű ostobaság.

egyetmondok 2015.08.10. 23:36:54

@unionista᠍᠍:
Miért hazudsz?

"ehhez képest mi volt a nemzetközi valutaalap és a világbank által kikényszerített kelet-közép európai modell az, hogy először is kell adni mindent a reálgazdaságból. majd a kincstár az államadósság terhére hozza létre a magánpénztári alapokat " --

ez egy darab meredt,fideszes hazugság.
Miért irkálsz ide ilyeneket?

2015.08.10. 23:43:59

@pitcairn:
nem állítom, hogy ördögtől való. hanem azt, hogy sokféle modell van. egyik se univerzális. és mivel magyarországon elég ritka a konszenzus, ezért a demokrácia normál menetben az, hogy a népek többségi alapon döntenek. és ugye a többség egy irányba elég jelentősen elmozdult. a kapitalizmus nem egy szent tehén. és mivel a többség számára egyáltalán nem az aranyat tojó tyúk ezért le lehet vágni. elég sokféle céggel találkoztam. nem tapasztaltam azt, hogy a nagy multik jobbak, mint a hazai kisvállalkozások. azt sem állítom, hogy feltétlen rosszabbak. szóval szerintem majdnem mindegy. de amit a nép szeretne. ha a köznép el akarja adna koronát, akkor adják el. biztos van, aki megvenné. nem feltétlen az lesz a jó, hogy a hazát áruljuk. ha a nép azt mondja, hogy nem kellenek ezek a haza árulók, akkor nem kellenek. ez a demokrácia.

zipe moha 2015.08.10. 23:45:05

@egyetmondok: ...gondoltam, hogy szerinted a bürokráciát hagyni kellenen .....nem is csodálkozom...csak most már határozattan biztos vagyok abba, hogy alaposan és kíméletlenül le kell építeni..

2015.08.10. 23:55:28

@pitcairn:
jelenleg minden fontos kérdés berlinben dől el. és ők rábólinthatnak egy schiffer-vona koalícióra. schiffernek a családból adódóan van történeti, diplomáciai háttere. a szőnyeg szélére állítják és mivel semmi olyat nem akar, ami németek érdekeivel nagyon szembe menne ezért lehet hozzá alkalmazkodni. a jobbikban egy kicsit kikupálják a svábokat. és ezzel össze van rakva egy koalíció, amit a magyar nép könnyen megválaszthat. mert mégis kire, vagy mire szavazzon.

pitcairn (törölt) 2015.08.10. 23:59:50

@unionista᠍᠍:

a közpark diadala:)

Elhagyatva Magyarországon 28. - Nagyvendéglő, avagy drogtanya a Népligetben
www.youtube.com/watch?v=9_LUS8l7JAA

neoteny · http://word.blog.hu 2015.08.11. 00:13:38

@unionista᠍᠍:

"nem tapasztaltam azt, hogy a nagy multik jobbak, mint a hazai kisvállalkozások"

Én azt tapasztaltam. A Siemens PSE-nél 465 rugó volt a havi bruttó, bevallott fizetésem amikor elmentem interjúra egy "hazai kisvállalathoz" ami videó-nyerőautomatákat készített. Jó is volt a szakmai rész, megegyeztünk a reménybeli főnökömmel hogy értem hogy mit csinálnak, hogy nekem mit kellene csinálnom, és képes is lennék azt csinálni. Ezek után a piszkos anyagiakra fordult a szó: ő közölte hogy fizetnének nekem havi 300 rugó bruttót bevallottan, és emellett az az asztal alatt még további, de meg nem nevezett összeget. De hogy "itt sok pénzt lehet csinálni!" Engem viszont nem érdekel semmi olyan ígéret ami nincs írásban adva (korábban már bebuktam egy másik cégnél egy negyed millát mert szóbeli ígéretben bíztam), ezért tettem egy ellenajánlatot: fizessenek nekem havi 600 rugó bruttót bevallottan, és nem lesz igényem semmiféle további "sok pénzre". No ez meg nekik nem volt elég jó ajánlat, így -- ha fájó szívvel is, de -- búcsút mondtunk egymásnak és bimbózó kapcsolatunk véget ért.

Én nem leszek adócsaló csak azért mert beígérnek meghatározatlan összegű "sok pénzt": az első számú szabály az hogy aki becsapja az adóhivatalt, amelyik keményen meg tudja baszni őt, az különösen hajlamos lesz arra hogy becsapjon engem, akinek nem lett volna semmilyen jogi kényszerítő eszközöm hogy érvényt szerezzek a nekem tett ködös ígéreteknek. Ennyike.

(Az már egy másik kérdés hogy a videó-nyerőautomaták mo-i betiltása valószínűleg jól be is döntötte azt a vállalkozást ... én már az előtt elhagytam -- másodszorra -- a tejjel-mézzel folyót.)

2015.08.11. 00:26:21

@neoteny:
annak a híve vagyok, hogy az új modelleket próbáljuk ki egy városban. a közmű ügyfélszolgálatokat simán lehet a postára vinni. lehet kereskedelmi szerződés kötés ablak. ha valaki például elköltözik, akkor egy helyen megköti az új szerződést. a számlázás, befizetés egyszerre történik. egy közmű összesítőt kapsz. lehet a postán a fogyasztóvédelem. lehet a felügyelet. az egy hivatal. és felvehetnek műszaki céllal igénybejelentést. vagy átadhatnak egy médiaboxot, vagy egy telefont vagy egy előfizetői kártyát. a vásárláshoz adhatnak áruhitelt. vagy akár azt mondja valaki, hogy nem tudja fizetni a számlát, mert váratlan kiadása van. áthidaló kölcsönt venne fel, de vállalna munkát. a posta egy komplex szolgáltató közhivatallá alakítható, ami lakossági ügyeket intéz. egy kisebb várost alakítsunk át. és nézzük meg, hogy mi történik.

legyen akár budapest az utolsó, amit átalakítunk. a szabad piachoz nyilván ott ragaszkodnak leginkább. felőlem adjunk el mindent. milyen jó lenne a fizetős margitsziget. mondja az egyik nick. legyen fizetős. de jó lesz. hátha valamelyik magyar város képes lesz fenntartani egy közparkot. úgy, hogy nem eladnak, hanem bérbe adnak rész területeket. és abból fenntartják a közös tereket. hátha ezt valahol sikerül megoldani. nem kell eladni mindent. de ha budapest polgársága akarja, akkor adjuk el egy külföldinek. milyen jó lesz ha annak fizethetnek. csak lehet, hogy a végén azt is nacionalizálni kell. mert a népek azt mondják, hogy mégse lesz jó.

nem azt állítom, hogy feltétlen nekem van igazam. a közakarathoz valamennyire igazodni kell, mert az a demokrácia alapja.

neoteny · http://word.blog.hu 2015.08.11. 00:45:33

@unionista᠍᠍:

"nem kell eladni mindent."

Valóban: csak élni kell tudni a "közösségi tulajdonból" fakadó következményekkel, mint pl. azzal hogy "az osztrák" korrumpálja az önkormányzatot hogy az neki juttassa a zsíros szerződést a közpark gondozására.

Meg hogy a "közösségi tulajdont" lehet csak igazán lopni, aminek nincs figyelő gazdája, aki személyes veszteségként élné meg a lopás által előálló tulajdoncsökkenést.

De az adófizető jó bolond: ő kicsengeti a veszteségeket. Igaz hogy ezt közel sem önként és dalolva teszi, de az nem számít: elmagyarázzák neki hogy az az ő hozzájárulása "a közjóhoz", az az ő "közteherviselése". Ha pedig nem ért a szép szóból és nem csengeti ki az adót, akkor ráküldik a pandúrt aki kirázza a zsebéből "a közt illető" pénzeket.

2015.08.11. 00:55:39

@pitcairn:
ha a budapestiek azt akarják, akkor adják el a népligetet. és ezek után nyilván jobb lesz minden. de nem lesz semmi sem ingyen. ha erre szavaz a többség, akkor lehet ezt az utat járni. a hely nélküli (görögül utópisztikus) vitákat kellene feladni. amikor te azt akarod mondani, hogy mindent adjanak el. vagy a másik véglet, hogy még bérbe se adjanak semmit sem. két szélsőség van: a kommunizmus és a kapitalizmus. bárki lebonthatja a szabadság szobrot, ha megfizeti. a népeknek nincs joguk az ellenállásra. ez következik a kapitalizmusból. ha a magyar urak összefognak, akkor vehessék meg a prátert. és bécsiek szagolják a magyar mangalica disznókat. és ha azt gondolják, hogy ez így mégse lesz jó, akkor az osztrákok kommunisták. ott van stephansdom vagy a karlskirche. lehessen rá licitálni. ez a kapitalizmus. el kell adni mindent. lehetőleg külföldieknek. a hofburgban az előcsarnok mennyibe kerül. esetleg megvenném egy részét, mert szerintem nem elég modern. különben is a császárság idejét múlt. és hagyjuk már a délibábos osztrák nacionalizmust.

2015.08.11. 00:57:21

@neoteny:
ezek dogmák. a magántulajdont is el lehet lopni.

neoteny · http://word.blog.hu 2015.08.11. 01:04:07

@unionista᠍᠍:

"a magántulajdont is el lehet lopni."

Csak nem olyan könnyen mint a "köztulajdont".

egyetmondok 2015.08.11. 08:33:34

@zipe moha:
A bürokráciát hagyni kellene...Nem zipe,nem hagyni kellene,hanem hagyni kell. Nélküle ugyanis nincsen állam. Honnan veszel másik bürokráciát ? Importálnál valahonnan ?

kommenthelyett 2015.08.11. 08:39:24

@egyetmondok:
'(De vegyél fel valami védőszemüveget,mert kisülhet a szemed...) '

Viszamenőleg beleolvastam a manyupos kommentjeidbe, valszeg neked valami nagyon erős védőszemüveged lehet, amin sehogyse tudsz kilátni :)

egyetmondok 2015.08.11. 08:47:47

@kommenthelyett:
Tehát nem tudsz válaszolni arra a kérdésre,hogy hogyan fordulhatott elő az, hogy 1998 és 2002 között csökkent a magyar államadósság,míg a manyup-rendszerben már 1999-ben két-millión voltak.

2015.08.11. 08:59:52

@neoteny:
de, ugyanolyan könnyen. csak a módszerek különböznek.

kommenthelyett 2015.08.11. 09:11:26

@egyetmondok: ismételgessük a végtelenségig - elbeszélve egymás mellett?

Hogyne tudnék válaszolni, ha egyéb tényezők miatt jobban csökkent az államadósság mint amennyire növelte a manyupba áthelyezettjáruléktömeg pótlására kibocsátottt állampapír, akkor összességében csökkenhetett.

Te akkor tudsz válaszolni arra a kérdésre, ha a hiányzó járulékot állampapír kibocsátásával kellett pótolni, akkor miért is nem nőtt ennyivel az államadósság?
Ami ugye leginkább állampapír formájában testesül meg.
(A sok szóismétlés csak a félreérthetőség elkerülésére)

egyetmondok 2015.08.11. 09:25:25

@kommenthelyett:
" Hogyne tudnék válaszolni, ha egyéb tényezők miatt jobban csökkent az államadósság mint amennyire növelte a manyupba áthelyezettjáruléktömeg pótlására kibocsátottt állampapír, akkor összességében csökkenhetett. " --
magyarul nem a manyup,hanem egyéb tényezők a fontosabbak. De akkor miért állítják sokan, hogy a manyup növelte az államadósságot ?
Mert hát ugye,ez tévedés,nem igaz.

zipe moha 2015.08.11. 09:47:07

@egyetmondok: "...A bürokráciát hagyni kellene...Nem zipe,nem hagyni kellene,hanem hagyni kell. Nélküle ugyanis nincsen állam. Honnan veszel másik bürokráciát ? Importálnál valahonnan ?..."

...ó látod milyen kreatív vagy!...igen még az is lehet, hogy " importálnék"...a megépítéshez az Eu-ból..
finneket a közoktatásba, németeket a közigazgatásban,észteket a digitális szisztéma kiépítésébe,amerikaiakat az igazságszolgáltatásba, izraelieket a hadseregbe... bizony -bizony ezt tenném...kb holnap. ...2 év alatt nem ismernél erre az országra, amit 25 év alatt nem tudtál megcsinálni csak hamukáztál, kevesebb pénzből és előállna...az üzemeltetséhez már nem venném igénybe a külföldi szakértelmet....fiatal, éhes, cél-és feladat orientált közszolgákkal tölteném vissza a közigazgatást...

a hétszilvafás bocskoros, uram-bátyám mutyizós közigazgatás a valódi gát..mindig ez a szemlélet volt a periférikusság -és a komprádor magatartás kompenzálója, amig valaki ezt nem forgatja fel alapjaiban, hazudozhat amit akar...csak a járadékáért teszi...

zipe moha 2015.08.11. 09:51:36

"mindig ez a szemlélet volt a periférikusság -és a komprádor magatartás kompenzálója"
helyesen
mindig ez a szemlélet volt a periférikusság -és a komprádor magatartás konzerválója..

zipe moha 2015.08.11. 10:10:54

@egyetmondok:

kezdettől fogva értem, hogy az élősködés,a politikai lojalítás bármilyen-akármilyen kurzushoz, a járadékvadászat ÉLETFORMA a körökben és családokban....erre a mintára milyen társadalom-gazdaság szervezhető??....pont ilyen mint a mai vagy ennek apróbb módosulásai...erre nem lehet jobbat ültetni, hazudik! aki ezt ígéri vagy állítja..

és azt is értem, hogy a hydra nem áll neki levagdosni a fejeit, naná...miért is tenné nem igaz?

egyetmondok 2015.08.11. 10:21:20

@zipe moha:
Ahhoz nem kellenek amerikai bírók ide,hogy bevezessük (vádlott által választhatón) az esküdtbíráskodást,
és ahhoz se, hogy az alkotmánybíráskodást rendes bírói útra tereljük,bárki számára nyitottan (mint az az AB esetében 2010-ig létezett,
nem kellenek ide német ügyészek,hogy az ügyészségből felelős ügyészséget csináljunk,a kormány alá rendelve,szépen és rendesen,
észtek se kellenek ide, hogy olyan e-kormányzat legyen,ami ma nincsen,
nem szükséges Izraelből importálni mondjuk moszados nagyfőnököt,hogy az állam érdekét jól szolgáló titkosszolgálataink legyenek...,

ennél nekem bőven jobb a véleményem saját magunkról.

zipe moha 2015.08.11. 10:24:04

...a jelenlegi bürokrácia részben monarhiás-poroszos, részben horty-s hétszilvafás, részben oroszos mentalitással bír és EZT ÖRÖKÍTI... szerinted ezzel lehet menni a XXI.sz-ban???...ja , tönkre...kit érdekel...amíg a "tenger árja" fenntartja

egyetmondok 2015.08.11. 10:25:25

@zipe moha:
A politikai párt,ez a miénk,ez a PKP akkor jár el helyesen,ha nem arra koncentrál, végre nem arra,amit te írsz: a magyarok ilyen-olyan,rossz közösségi praxisaira. Azt remélem, hogy mi nem akarunk társadalom-mérnökösködni,bármennyire is szeretnéd.
Ebből elég volt.

zipe moha 2015.08.11. 10:29:33

@egyetmondok: "ennél nekem bőven jobb a véleményem saját magunkról. "...nyilván a bürokrácia véleménye adott esetben irreleváns saját maga átalakítása során...az sokkal lényegesebb, hogy az ADÓFIZETŐKNEK mi a vélemény e a bürökráciáról....látod te magad buktatod le a hazug , alkalmatlan reflexek, pozicionálás egyikét...
ne hablatyolj...ki beszél amerikai bíróról...rendszerszervezőkről van szó...akik képes kipenderíteni a feleslegest és a haszontalant...és új vonalakat megkonstruálni

zipe moha 2015.08.11. 10:35:24

@egyetmondok: ...az ingyenélőségből és a családi teljesítmény nélküli székfoglalásokból volt elég....keress valakit aki ezt fizeti

ui. benneteket meg exportálnálak, mint szakértőket...nézzük csak ki magyarország legnagyobb ellensége...kit akaraunk 5 év alatt padlóra tenni ..és ott tartatni 500 évig...ti lennétek a magyar gyarmatosítás legótőképesebb előőrse...de az is lehet , hogy szaladnotok kellene mert még a legprimitívebbek sem akarnák etetni a "nagy kövér embereket"...

egyetmondok 2015.08.11. 10:41:30

@zipe moha:
Rendszerszervezőnek elég lesz a PKP szellemi kapacitása,nem kellenek ide idegenek.

zipe moha 2015.08.11. 10:54:27

@egyetmondok:

AZÉRT kellenek idegen bürokrata rendszerszervezők egyetmondok...hogy a bürokrácia át is legyen szervezve!....erre kizárólag belföldi kivitelező azért képtelen mert érintett...és lefognák a kezét a " haverok"

nem szellemi kapacitás kérdése ez...minden józan gyakorlatias ember pontosan tudja mit kell csinálni...csak nem teszi meg mert ebből a körben él...25 évet elhalandzsáztatok, és ha rajtatok múlik a következő 50 is...és erre tanítjátok...a rokon gyereket is amikor először ül le az íróasztalhoz...amit az ő járadéka a továbbiakban....még egyszer mondom, fizesd te..

egyetmondok 2015.08.11. 11:16:51

@zipe moha:
Tévedsz. Erre magyarok is képesek.

zipe moha 2015.08.11. 11:35:28

@egyetmondok:
..hazudsz.Pontosan tudod, hogy nem...és ezt állítod.Bizonyíték az elmúlt 25-70-150 év.... ...Keménykötésű Lázár János is visszarettent és visszavonult...nem véletlenül. A legtöbben ebben a kérdésben igencsak tájékozatlanok....te nem vagy az...és én sem...

Mindenki látni és tudni fogja ha megváltozik a bürokrácia, mert az olyan lesz mint a Mileneum Falkon amikor Csubinak sikerül fénysebességre kapcsolnia végre......minden egyéb a további járadékokért való hazudás...meg a rokon gyerek íróasztaláért...

egyetmondok 2015.08.11. 12:16:58

@zipe moha:
Talán az a különbség kettőnk között,hogy én jobb véleménnyel vagyok a magyarokról,mint te.

zipe moha 2015.08.11. 15:46:00

@egyetmondok:

..talán az a különbség közöttünk, hogy te sokkal rugalmasabban cserélsz álláspontot , véleményt, megbízót mint én...nem cserélgetni kell, barátom hanem amibe egyszer beleállsz csináld jól...és végig...globalista liberálisként menj végig az úton ( ha már szocialistaként sem sikerült)..nemzeti-keresztény konzervatív álláspont szegényedik a délben átöltözött liberálisoktól

egyetmondok 2015.08.11. 15:49:15

@zipe moha:
Én amióta a felnőtt eszemet tudom,és ez nem ma volt,azóta gondolom az államhatalomról pont ugyanazt,mint ma. Semmit sem változott a véleményem,lassacskán közel negyven éve.
Nem volt miért változnia.

zipe moha 2015.08.11. 15:59:59

@egyetmondok:
... a magyarokról a véleményem az, hogy messze a képességeik alatt teljesítenek...rengeteg a ki nem használt tehetség , az elkallódott ember...
és mindez pár százezer értelmiségi?? tróger miatt, akiknek a megélhetése csak ilyen keretfeltételek mellett áll elő...

a középszerű, szemforgató, hatalmaskodó, pozícióféltő járadékvadászatnak nincs nemzete...ezt ugyan úgy utálja az aktív teremtő ember Londonban mint Berlinben..vagy Magyarországon...

zipe moha 2015.08.11. 16:05:10

@egyetmondok:
...beszédhibás konferansziék ..és pályakezdő jogászként országgyűlési képviselők, hitbizományként markolt íróasztalok országa vagyunk ...meg mennyi miden még...

ha egyszer leesik a tömegnek szaladtok...

egyetmondok 2015.08.11. 16:07:21

@zipe moha:
" a középszerű, szemforgató, hatalmaskodó, pozícióféltő járadékvadászatnak nincs nemzete..." -- kemény szavak,ám találóak.

Valószínű, hogy a lehetséges útban van vitánk, hogy ezt hogyan kellene,lenne érdemes megváltoztatni,felszámolni,s az is lehet, hogy ennek a járadékvadászatnak az okát is másban látjuk...,én biztosan nem pár százezer "tróger értelmiségiben".

egyetmondok 2015.08.11. 16:09:01

@zipe moha:
"szaladtok"...kik ? :-)
Talán majd egyszer,ha a PKP hatalomra kerül...

zipe moha 2015.08.11. 16:13:30

@egyetmondok:

"Valószínű, hogy a lehetséges útban van vitánk, hogy ezt hogyan kellene,"...pedig én még nem is mondtam semmit a szerintem kívánatos útról...biztos vitatnád, ha csak nem kultiválod különösen a nehéz fizikai munkát...
-30 fokban-ban...:)))

zipe moha 2015.08.11. 16:16:27

@egyetmondok: ...kb..azonnal kijönne a legjobb mindenkiből...nem kellene újabb 25 évet elmalmozni, hogy a Milenneum Falcon fénysebességre váltson....rengeteg időtök volt elbabráltatok, sőt el is b.sztátok....

egyetmondok 2015.08.11. 16:23:32

@zipe moha:
Kik lennénk én :-)),akik mindannyian ennyire elbasztam ?

zipe moha 2015.08.11. 16:35:11

@egyetmondok:

"Kik lennénk én :-)),akik mindannyian ennyire elbasztam ?"

..egy robot?...frissítsd a nyelvi algoritmusod

....bár ha így maradsz akkor is érteni foglak

egyetmondok 2015.08.11. 20:22:15

@zipe moha:
" rengeteg időtök volt elbabráltatok, sőt el is b.sztátok.... " - ezt akkor nyilván nem nekem akartad küldeni.

zipe moha 2015.08.11. 20:49:58

@egyetmondok:
igazad van,szerintem temperamentumosabb vagyok a kelleténél néha ( úgy általában is) bocsánat...:)

egyetmondok 2015.08.11. 21:06:40

@zipe moha:
oksi,indulat nélkül végül is nincsen semmi,ami politika.

tamas11 2015.08.11. 22:18:00

@zipe moha:
visszaküldöm a pontokat a szövegedből, amikre nem volt szükségem:

.... .... .... .....

zipe moha 2015.08.12. 10:20:26

@tamas11:
...már épp majdnem kezdtem kifogyni a pontokból... most megint lett bőven...... küldj még!....:)))

tamas11 2015.08.12. 10:29:10

@zipe moha:
nem merek, hamisíthatják

zipe moha 2015.08.12. 10:49:51

@tamas11:
...bátorság...de ha ilyen nyuszi vagy küldj kötőjelet... vagy sorközt...az utóbbit csak mered?...:))

neoteny · http://word.blog.hu 2015.10.07. 17:28:19

@unionista᠍᠍:

Az összefoglaló szerint az [Kehi által] ellenőrzött időszakban az erdészetek gazdálkodását a szabályozatlanság, a versenyeztetés mellőzése, a tulajdonosi érdekek háttérbe szorulása, az átláthatatlan gazdálkodás és a kontroll hiánya jellemezte.

index.hu/belfold/2015/10/07/szetloptak_az_allami_erdeszeteket_a_kehi_szerint/
süti beállítások módosítása