1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2013.06.08. 14:33 HaFr

Akkor hát nevessünk!

"Ilyen mértékű összefogást én még nem tapasztaltam, pedig jó néhány árvízi védekezést levezényeltem már."

"Vasárnap vagy hétfőn érek Budapestre, mert ott akkor tetőzik a folyó vízszintje."

"Az a minimum, hogy az államnak itt hibátlanul kell végeznie a munkáját."

"Továbbra is tartom azt a vállalásomat, hogy egymillió új munkahelyet teremtünk 10 év alatt. Ha kapok tíz évet a választóktól, akkor meg is fogom csinálni."

A választások ellenére nem lesz túlköltekezés 2014-ben (mert "van egy világos határ, a 2,8 százalékos hiány, amit ha Magyarország átlép, akkor az államadósság növekedik, és rövid távon jön a pénzügyi összeomlás".)

"Tatabányát, Dunaújvárost, Ózdot és Komlót mindig külön kezelem, és nagyon sokat teszek annak érdekében .. hogy ezek ne a múlt városai, hanem a jövő modern ipari Magyarországának kis központjai legyenek".

Mindez egy interjúban. A interjúalany személyét azonban nem árulom el, de nem a Jóisten, nem Superman, tehát maradt a harmadik lehetőség. Ha valakinek még így sem megy, na, az egyes szám első személy árulkodó lehet.

25 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr465351132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lexa56 2013.06.08. 15:13:11

Az ismert vicc szerint "rólam nem az Orbánhegyi utat, hanem az Istenhegyi utat nevezték el".

komiszár 2013.06.08. 16:07:30

Orbán Viktor MINDENEK FELETT!!!!!!!!!!!

Bryan élete 2013.06.08. 17:47:30

"Vasárnap vagy hétfőn érek Budapestre, mert ott akkor tetőzik a folyó vízszintje."

Jöhetsz bármikor, a víz úgyis akkor tetőzik majd, ha már TE is ott leszel. Megvár!
És akkor megmutathatod a sok gyalázkodó hitetlenkedőnek, hogy járni is tudsz a vizen.
Gumicsizmában.

toportyánzsóti 2013.06.08. 19:28:50

Istenkomplexusban szenved szegény csuti stadionépítő.

Mitzimackó 2013.06.08. 19:54:27

a ner meg manapság azt jelenti, hogy mindenki belepofázik mindenbe, ha ért hozzá, ha nem (nem ért!), mert hallottam, hogy valahol lezártak utakat, és ezt a járási köztársasági megbízott vagy ki a lófasz rendelte el. ez a zsebnéró is mi a rossebnek szaladgál a gátakon? nincs neki más dolga? volna, csak nem ért ez se semmihez. normális országban a főnök odamegy, ahol baj van, hogy kifejezze együttérzését, aztán megy a dolgára, vannak erre szakemberek, csinálják azok a többit. nálunk meg?

házelnök 2013.06.08. 20:43:57

A gumicsizma úgy áll rajta, mintha beleszületett volna.
Tíz évet a bíróságtól kapjon.

camilló 2013.06.09. 07:01:57

A Kárpátok Géniusza után, itt van Pannónia géniusza. Kutatok az emlékezetemben, hogy a rendszer váltás előtt, ha árvíz volt akkor a politikusok merre voltak. Nekem csak a a vízügyes szakemberek nyilatkozatai ugranak be. Persze az akkori politikusok nyilván nem voltak polihisztorok, mint a mostani Kedves Vezető. Annyira hülyék voltak, hogy rábízták a feladatot azokra akiknek ez a szakmájuk. Néhány gondolat jut eszembe a a 2010-es árvízről. Mást sem lehetett látni a városban, mint szirénázó rendőrautókat. Minket a cég, ahol dolgozom, rendelt ki az egyik kis faluba segíteni. Jelentkeztem a polgármesternél, és kérdeztem, kell-e gép, mert a cégünk azt is ad, ha igény van rá. Kimentünk a gátra zsákot rakni. A helybéliek hordták a kaját, piát. Voltak ott a Kőrös vidékéről is. Jó hangulatban raktuk a zsákokat. Megjelent egy idő után egy katasztrófavédelmis. Szépen kiöltözve, ahogy kell. Ahogy kérdezgettük az ég egy adta világon semmit nem tudott. No mondom ez oszt minek jött ide, mivel még zsákot is a polgármester intézett a személyes kapcsolatai révén. Este bementem kaját venni az egyik hipermarketba. Rendőrök álltak előttem. Láttam, hogy ki vannak teljesen. Kérdem, hogy Ti nem kaptok ellátást? Csak nevettek, hogy mit gondolok én? Úgy indultak el otthonról, hogy két napra jönnek, de már a harmadik napja itt vannak. Gyerekkori árvízi élményem villant be rögtön. Akkor a Munkásőrök, és a katonák mentettek, a rendőrök a területet biztosították. meg a kitelepítettekre, és a házaikra felügyeltek, de azt is a Munkásőrök segítségével. Érdekes módon volt szállásuk, és ellátásuk is. Persze azóta keményebbek lettek a rendőrök, meg persze a belügyminiszter is. Manapság központilag nincs ellátás, majd 47 ezerből megoldja a lakosság, mert arra is futja. Miért írom ezt most ide? A sikerpropaganda hallatszik most is, mint akkor. Egy tűzoltó ismerősöm vezényelték most fel az egyik helyre. Megérkezésük után, azt sem tudták, a kis motyójukat hová tehetnék le. További óráknak kellett eltelni amíg valaki megmondta hova menjenek. Nyilván a Kedves Vezető még nem járt arra, aki meg az adott szakaszért felelt, nem mert dönteni. No de nem lehet mindenki egyszerre gazdasági zseni, és vízügyi szakember. Nekem jobban tetszett volna az, ha azt nyilatkozza, hogy a vízügyes szakemberek irányításával, a katasztrófavédelem, a honvédség, a rendőrség, a helyén van. Teljesen szabad kezet kap a vízügy, én akkor szólok bele, ha esetleg véletlenül valami forrás nincs meg a hatékony védekezéshez! Szóval valahogy így kellene viselkedni, és nem a népszerűséget hajkurászni. Remélem nem lesz sehol gátszakadás, vagy más hasonló, de kíváncsi vagyok mi lenne ha, mégis előfordulna. Ki lenne a felelős? Megcsináltam! Elbaszták!

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.09. 08:44:02

@camilló: Hát Orbán most valóban nagyon ügyel arra, hogy Árvíz Tábornokot legyőzze -- ezen adott esetben a választások is múlhatnak neki, van egy olyan érzésem. Még egy grandiózus bénázás nagyon rajtra ragadna ezen a kormányzaton és nagyon sokba kerülne letörölni róla.

marko11 2013.06.09. 09:15:02

Nevessünk! De mi legyen azokkal a vezetőkkel, akik csak többes szám első személyben és/vagy más(ok)ra mutogatva tudnak beszélni?
Személyes "kedvencem", egyébként, Gorbacsov, aki Tarzan módjára tud magáról beszélni.

camilló 2013.06.09. 18:48:18

@HaFr: Lehet az írásomból nem derült ki, de pont ezzel nyírta ki magát. Nézeteim szerint egy vezetőnek, nem kell mindenhez érteni. Ahhoz viszont nagyon, kiket választ munkatársainak. Nem tud egy kormánybiztost kinevezni teljhatalommal? Én idáig sem néztem semmibe, de ezután végképp lejáratta magát. Nem neki kell szakembernek lenni, és nem neki kell céduláról olvasva nyilatkozni, hanem a szakembereknek. Neki "csupán" annyit kellett volna tenni, hogy megtalálja a megfelelő embert. A felelősség akkor is az övé. Értem én, hogy droidok szemében ő az "Árvízi Hajós", de az én szememben nem vezető! Remélem más is észre veszi, hogy ez olcsó PR fogás!

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.09. 19:01:23

@camilló: Hát, a nép nagyobb része Viktorra figyel csal, közte és a Duna között csak a huzat, érted. Nincs általános tudat a professzionalizmusról.

camilló 2013.06.09. 19:41:30

@HaFr: A professzionalizmus, ezen a téren a rendszerváltásnál megszűnt. Szeretnélek emlékeztetni arra az apró tényre, hogy a vízügyet Nagymaros ürügyén verték szét. Ha az a gát felépül, sok mindent lehetett volna másként csinálni a Dunával. Persze akkor sem a szakemberekre hallgattak. Az ATV-ben is ki nyilatkozik (meg)? Fodor, meg Jávor. Rendben hogy az egyik volt vízügyi miniszter, a másik meg ökológus, De mi közük a szakmához?? A Fodornak kéne a legjobban hallgatni, mivel ő (szándékos a kis betű) volt az egyik legnagyobb támogatója, annak hogy ne épüljön fel a gát. Szóval ami a vízügyi helyzetet illeti az országban, nincs egymás szemére vetni semmit sem a kormánynak, sem az ellenzéknek. Mind dilettáns! Moldova tőlem jobban és bővebben írt erről. A személyes tapasztalatom, csak az utóbbi időből származik. Mondok egy példát. Ha egy vízi erőművet akarsz építeni, 150 jogszabálynak kellene megfelelned. Ezek között, tízes nagyságrendben van olyan, ami egymásnak ellentmond. Arról már ne is beszéljek, hogy ha hiszed, ha nem a folyómedrek nagyrészt, magán tulajdonban vannak. Utána nézhetsz bátran a földhivatalban! Szóval, ha a nem tisztelt média valamiről azt akarja bebizonyítani, hogy rossz, akkor az rossz is lesz. Itt a felelősség, hogy miért ennyire "buták" az átlag emberek. A TV bemondta, akkor igaz. Egy hírt be lehet mondani többféleképpen. A népbutításnak kell először véget vetni, akkor majd mindenki felismeri, hogy manipulálják, vagy az igazat hallja, látja!

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.09. 19:44:37

@camilló: Nem értek a dologhoz, sajnos.

Flúgatlan 2013.06.09. 23:48:42

Sokan lekiabálják a fejem azért, mert azt mondom, hogy az Orbán-kormány sok jó dolgot is tett és hülyeségeikkel együtt is jobbak mint a Medgyessy-Gyurcsány-Bajnai vonulat.

De ez az egyes szám első személy engem is marhára idegesít. Nem egészséges lelkületet tükröz.

Szevasztok 2013.06.10. 11:58:41

A ma reggeli sajtótájékoztatón az egyik legtöbbet elhangzott szó a "Megvédtük" volt. A múlt tanulságait leszűrve most kezdtem el igazán aggódni Győrújfalu, Kisoroszi, Dömös, Visegrád, stb. lakóiért...

egyérintő 2013.06.20. 22:49:13

Amikor 2002-ben az évszázad árvize volt, az egyik milliárdos miniszterelnökünk volt a főnök, aki éppen nem volt itthon. Szabadságon volt, Kuba tengerpartján süttette magát a nappal. Amikor hazajött, a riporterek zaklatták. Azt nyilatkozta végül, hogy oda megy nyaralni, ahol "meleg van és jó koktélokat lehet inni". Ez nem tetszett egy csomó embernek.

Most szintén évszázados árvíz volt. A miniszterelnök tanult az elődje esetéből, meg amúgy sem szeret szabadságra menni valami karibi szigetre. Helyette flottul, Győrtől Mohácsig levezényelte az árvízi védekezést. Ez aztán nem tetszett néhány embernek...

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.21. 06:35:43

@egyérintő: Persze Medgyessy olyan volt, amilyen, ebben a semmit vita. De hogy Orbán az árvíz feletti aggódásból volt, illetve hogy ő "vezényelte le" a védekezést, azért az erős benézése a valóságnak.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.06.21. 06:54:27

@HaFr:

Ha lehet 11 év alatt két évszázados árvíz is, akkor Orbán is lehet a magyar Mózes aki kettéosztotta a vizeket. Törvényeket már hozott a népnek, többet is mint tízet -- igaz nem kőtáblán, hanem asztalon.

egyérintő 2013.06.21. 10:29:33

@neoteny:

Igen van ilyen. Tudni illik, 11 év alatt két évszázados árvíz is lehetséges, ha már az első is évszázados árvíz és a rákövetkező nagyobb nála.

Ami Mózest illeti, azt a 10 törvényt nem ő hozta, hanem kapta Valakitől.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.06.21. 17:45:27

@egyérintő:

Ez attól függ hogy milyen értelemben használjuk az "évszázados" szót: "évszázadonként egyszer előforduló" vagy "az utolsó évszázad rekordja".

A (törvényt) "hozta" jelentése pedig attól függ, milyen igekötővel használjuk: el- vagy meg-. Mindenesetre a "törvényhozó" díszítő jelző hagyományosan használatos Mózesre és már Szt. Jusztinusz is hangsúlyozta Mózes törvényhozó szerepét.

egyérintő 2013.06.21. 18:20:30

@HaFr: Szerintem hasznos volt, hogy ott volt. Alaposan összerántotta a csapatokat úgy, hogy az ungot-berket is bejárta, mindenről tudni akart. Egyszerűen nem akart árvízi tragédiát sehol sem.

Ezt a irányítást olyan hangnemben tette, amelyet mi öregek katonás hangzásnak nevezünk. Lehet, hogy egyes mai fiataloknak, a különben megemlített puhányoknak ez nem trendi, viccet csinálnak belőle. Mi öregek tudjuk, hogy nehéz helyzetben bizonyítottan hatásos.

egyérintő 2013.06.21. 18:34:15

@neoteny:
Így van, attól függ, hogy milyen értelemben használjuk. Van még további szóhasználat. Naponta dőlnek meg például a hőmérsékleti rekordok. Erre is számos értelmezés van.

Igen, ha nem használtad volna az "aki kettéosztotta a vizeket" mondatrészt az előtt, hogy "törvényeket már hozott a népének", akkor még igazad lenne. Így viszont nemigazán látható a szövegből, hogy egy hozzá nem értő ateista bölcselkedéséről van szó, vagy egy hozzáértő írásáról.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.06.21. 19:35:21

@egyérintő:

"Igen, ha nem használtad volna az "aki kettéosztotta a vizeket" mondatrészt az előtt, hogy "törvényeket már hozott a népének", akkor még igazad lenne."

Ezt kifejtenéd? Nem látom hogy mi köze van ahhoz hogy "[a]mi Mózest illeti, azt a 10 törvényt nem ő hozta, hanem kapta Valakitől."

egyérintő 2013.06.21. 21:17:33

@neoteny:
A vizeket nem Mózes osztotta ketté, hanem az Úrnak ereje. De te Mózesről beszélsz.

A törvény hozással hasonló a helyzet.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.06.21. 21:34:32

@egyérintő:

Mózes terjesztette ki a kezét a tenger fölött; és ő hozta le a törvényeket tartalmazó kőtáblákat a hegyről.

OV sem a saját két kezével rakta az összes homokzsákot; de még az alkotmányt sem egyedül ő írta.
süti beállítások módosítása