1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2013.06.05. 08:41 HaFr

Ellenállás vagy halál

A magyar társadalom valóban megosztott, amit csak tükröz és kihasznál  a pártrendszer kétosztatúsága. Az egyik oldalon a döntően azonnali vágykielégítésű, döntően materiális érdek, a másik oldalon az elégedetlenség és a szabadság népe. Az egyik oldalon az államcentrikus, redisztribúciós terminológia, a másik oldalon az államot redukálni kívánó, intézményes politikai kifejeződést egyelőre nem találó kritikai gondolkodás. Az egyik oldalon a folyamatos manipulációba való belenyugvás, a másik oldalon hol a tétovaság, hol  a lázadás, de mindenképpen a méltóság sérelme. Az egyik oldalon a magyar tradícióba való reménytelen belegabalyodás, a másik oldalon a szabadulni vágy. Az egyik oldalon (leginkább) a rezsi védelme, a másik oldalon (leginkább) a személyiségé.

Az egyik oldal (egy oldalon) a Fidesz és az MSZP.

A másik oldal a tétova, részben meg se született mozgalmak, önmagukban bizonytalan kis pártok. A huszonöt éves hatalmi blokk hagyománya szemben egy fenntartható, élhető, szabad -- de még borzasztó megfoghatatlan -- jövő ígéretével.

Az előbbiek (nevezzük állampártoknak) fogják a szavazóikat -- ahogy fentebb áll -- a vágyaik azonnali kielégítésére tett ígéreteikkel, legyenek ezek (döntően megvalósíthatatlan) materiális vagy (döntően értelmetlen) értékrendbeli vágyak. Az azonnali vágykielégítés igénye a megfáradt vagy műveletlen vagy bosszúszomjas rétegek sajátja. Megkapják erre a lehetőséget mindkét párttól, amelyek gondolati mintái és hatalmi logikája majdnem hajszálra ugyanazok. A vágyak kielégítéséhez az államot használják eszközül, amelyet folyamatosan növelnek, korrupcióba, legújabban diktatúrába fordítanak, de mindenképpen egy uralmi klikk érdekeinek megfelelően, a közjó ellenében üzemeltetnek. Az MSZP momentán siránkozik a diktatúra miatt, pedig ami azt illeti, a Fidesz csak kibővíti a klientúráját az MSZP korábbi gyakorlatához képest, és bizony nagyobb klientúrához nagyobb hatalmi koncentráció dukál. A Fidesz az MSZP-hez képest társadalmasítja a diktatúrát (több kitartottat és kedvezményezettet von be, tovább növeli az állam hatalmát), ennyiben jobban csinálja, mint a szocik. A mélyen zajló folyamatok azonban kádárista és posztkádárista keltezésűek, rajtuk a maszop bélyegzőjével. Megmutatkozik ez a két állampárt korrupcióhoz fűződő érdekében, az állampárti titkosszolgálati rezsim továbbműködtetésében, a hasonlóan buta, korlátolt politikai terminológiájukban, a hasonló logikájú érvrendszerükben, a hasonló színvonalú világnézetükben, a kontraszelekción alapuló káderpolitikájukban, a régi funkcik továbbfoglalkoztatásában, pusztán abban, hogy végső soron csak magukkal és egymással vannak elfoglalva, és ezt tekintik Magyarországon -- a kezeikből evő újságírói derékhadnak és közvetítő közegnek is hála -- A POLITIKÁNAK.

Az állampártokkal szembeni ellenállás, a szabadság ereje még gyenge, a módszereket és útjait még csak éppen hogy kezdi kitapogatni, és mivel egyszerre szervezetlen és kellene megszerveznie az állampártokkal elégedetlen heterogén, nagyrészt kellő öntudattal sem bíró csoportokat, még egy darabig megosztott is marad. De bizonyosan ez képviseli a magyar modernizációt, a kiegyezés és a megbékélés lehetőségét, és a sikeres Magyarország egyetlen lehetséges útját, amelyen végig is fogunk menni, és a mostani éveink oda fognak kerülni, ahova valók: a történelem sötét lapjaira.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr685344850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

I_Isti 2013.06.05. 09:24:07

" a kontraszelekción alapuló káderpolitikájukban,"

Ugye egy normálisabb demokráciában az megy politikusnak, akinek egyébként az egzisztencia-teremtéssel nincsen problémája, ezzel szemben Mo-n az a lényeg, hogy ha valaki nem boldogul a mindennapi élettel, az elmegy pártpolitikusnak, aztán fölnyalja magát a csúcsig.
A "b" verzió az, hogy azért megy politikusnak, hogy a mutyira épült vállalkozásait nagyobb hatékonysággal tudja kitömni állami megrendelésekkel.
A magyaroknak ez így jó.

Tyreo 2013.06.05. 11:39:55

Vigyázó szemünket LMP-re vessük. Hátha...

Boross Bence 2013.06.05. 12:57:33

Az én olvasatomban a fő társadalmi törésvonal az államfüggőség. Egyik oldalon állnak az államfüggők: a nyugdíjasok, a családi pótlékból vagy segélyből élő cigányok, a közalkalmazottak (az államigazgatásban, a rendvédelemnél, a szociális és oktatási szférában dolgozók többsége), az állami megrendelésekre ácsingózó nagyvállalkozók, a hadsereg, néhány bank, a teljes politikai osztály és klientúrája, a másikon a civilek (polgárok): versenyszféra alkalmazottai, a kis, egyéni vagy társas vállalkozók, a diákok többsége, a multik és beszállítóik valamint a hajléktalanok. Ide számolom a privatizálható, de nem privatizálandó stratégiai állami vállalatok alkalmazottait is (pl. MÁV). 5 millió vs. 3 millió, plusz 2 millió gyerek.

A fő probléma, hogy míg az 5 millió képviseletére van jelentkező párt, addig a 3 milliót nem képviseli senki, pontosabban a képviseletére jelentkezők igyekeznek őket megosztani és más, kisebb részérdekek alapján valahogy besorolni az államfüggők közé. Példa: azt mondják, hogy neked is érdeked a jól működő x rendszer. Igen, de az a mai keretek között nem fenntartható, pazarló, átláthatatlan, a befizetői kontroll helyett az államfüggőknek játszó politikusok adják a kontrollt.

Az államfüggők az állam átalakításának szándékát ma már minden esetben az állam lebontásaként értékelik, azt pedig a biztonságuk csökkenéseként és a kiszolgáltatottság növekedéseként (pl. vasúti vonalbezárások). Ezért saját szempontjukból joggal utasítják el az ilyen célok hirdetőit. Az elmúlt 23 év erre tanította őket, ennek ma már reflexszerű pontossággal működő beidomítása az SZDSZ legnagyobb bűne.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.05. 13:03:48

@Boross Bence: Hát az SZDSZ nem tett túl sokat az állam átalakításért... persze lehet, hogy olyan béna volt, ennek ellenére ez is rajta ragadt... a valódi bűnei mellett.

Boross Bence 2013.06.05. 13:54:24

@HaFr: Ez egy mellékszál, nem kapcsolódik a poszthoz. Viszont talán érdemes emlékezni arra, hogy 1990-ben sokat tett az állam átalakításáért a helyi önkormányzatok kialakításában való közreműködéssel. De az is igaz, hogy 1994 után már egyre jobban csak az állam érdekeit nézte az egyre nagyobb korrumpálódása mellett - és bizonyára azzal összefüggésben.

Mondjuk a helyi önkormányzati koncepció is hibás volt Budapest tekintetében, mert nem kell 23 kerület, és a megyékre sincs feltétlenül szükség, hanem inkább járásokra-kistérségek kellenek, de a gyakorlatban itt megjelenő elv, a szubszidiaritás nagyon fontos. Később azonban - a minden kormány alatti! - a fokozatos forrás- és feladatelvonás miatt adósságokba verték a településeket, nem jött létre egy kistelepüléseket kiszolgáló olcsó intézményhálózat, amivel szemben megrendelőként léphettek volna fel. Ehhez a szoclib SZDSZ végig asszisztált.

A másik emlékem az egészségügy átalakítási kísérlete 2006-ban. A patikaliberalizációval az egyik legfontosabb célja, a polgári egzisztenciák megteremtése került kidobásra, a kórházi rendszer átalakítása (központi kórházak rendszere) jelentős utazási terheket rótt a lakosságra és a gyakorlatban kórházbezárást és pénzkivonást jelentett, az ellátás minősége romlott, a terhek nem csökkentek. A vizitdíj teljesen értelmetlen volt, legalábbis látható haszonnal nem járt (nőtt az orvosok adminisztrációs terhe, az indokolatlanul panaszkodókat nem szűrte ki a várótermekből, csak tovább hergelte az embereket. Közben a belső feudális struktúrák fennmaradtak, a várólisták növekedtek.

Akkor az emberek a csökkenő, de koncentráltabban szipolyozó, s közben őket kevesebb pénzzel magukra hagyó államra félelemmel tekintettek, ma pedig a nagyobb, de a terheket jobban terítő, emellett hivatalosan gondoskodónak mondott államnak örülnek.

explanatus 2013.06.05. 19:01:15

„ a szabadság ereje még gyenge, a módszereket és útjait még csak éppen hogy kezdi kitapogatni, és mivel egyszerre szervezetlen és kellene megszerveznie az állampártokkal elégedetlen heterogén, nagyrészt kellő öntudattal sem bíró csoportokat, még egy darabig megosztott is marad.”

Igen, több apróbb csoport is van. A külföldi munkavállalók csoportja viszont egy nagyobb, de egyben egy nagyon különleges csoport. Ha már osztályozunk, osszuk őket is fel. Van ugye egy kisebb csoport, amelyik véglegesnek tekinti a szállóigévé vált mondatot „el lehet menni”. El is ment, fel is égette maga mögött a hidat. Van a pénzkereső csoport. Ez a létszámában legnagyobb, szakmáját jó ismerő, nyelvet a szakmának megfelelő szinten beszélő csoport, és van a világot-látni meg tanulni vágyó csoport. A szabadság szempontjából kiemelt figyelmet érdemel a pénzkereső csoport. Kis szerencsével ők miután hazatértek egyszer, kikerültek a közmunka-rabságból, tehát egyféle szabadsággal már rendelkezni fognak. A látottak, tapasztaltak alapján ők azok, akik a szabadságot már „kitapogatták” és „kellő öntudattal” bírókká váltak, anyagi függetlenségük révén. Nem elhanyagolható szempont az itthoni környezetükben „okozott kár”, hogy terjesztik a megélteket, megtapasztaltakat. Tulajdonképpen ezáltal az a félmillió megsokszorozódik, csak hát még nem vált véleménynyilvánítóvá a választásokon. Ha azonban eléri a kritikus tömeget a véleményt nyilvánítani akarók száma, mert felismerte erejét, akkor meg is fogja mutatni mire képes. No, az akkor érdekes lesz a mai „egyik oldalnak”, ami ugye kettő, ahogy itt szépen levezetted. Nem lenne példa nélküli, ha megvalósulna, mert a kiegyezést követően a száműzetésből hazatértek is kivették a részüket az akkor meginduló folyamatokban. A mostani helyzet is egyfajta száműzöttség, megélhetési-száműzöttség.

„a szabadság ereje még gyenge”, de a szabadság utáni vágy előbb utóbb befészkeli magát az emberek tudatába. Onnan már csak egy lépés, hogy kezükbe vegyék a tollat és rajzoljanak két egymást metsző egyenest, a másik oldalt képviselők neve mögé.

hungarisztan 2013.06.05. 20:53:10

Szabadság utáni vágy? Wishful thinking.
Akinek volt, az már elment (üdv külföldről). Aki meg még nem ment el, de még mindig lenne igénye szabadságra, azt vagy bedarálja a rendszer, vagy elmegy ő is.

Tessék médiát nézni/hallgatni/olvasni, tessék emberekkel beszélni. Nekik tetszik, ami folyik. Szívesen adják a szavazatukat ezeknek a szarháziaknak.
Szabadság iránti vágy... a lófaszt. Rezsicsökkentés! Multiadó! „Szabadságharc!” – ez kell ezeknek, nem szabadság.

MEDVE1978 2013.06.05. 21:20:55

Több közkeletű és kicsit tanultabb emberek között rendkívül népszerű tévedés is van a postban és a hozzászólások között is. Először is a magyarokban a szabadságvágy (90%-ban) alapvetően az egzisztenciális biztonság után vagy. Ez döntően azért van, mert a XX. század annyira szétvéreztette a népet (mind ténylegesen, mind anyagilag), hogy a döntő cél a saját létbiztonság lett, legtöbben ennél többre nem is mertek vágyni. A kádári konszolidáció éppen ezt - a folyamatos életszínvonal-emelkedést és létbiztonságot - adta meg az embereknek, ezért ilyen népszerű a mai napig. Tehát a szabadságra vágyók aránya jóval kevesebb, mint a becsült 50%, valamint nem húzhatóak rá ezekre a szegmensekre. A diákok egy része például biztosan állami vagy közszféra állásra pályázik, biztos fizetéssel és létbiztonsággal. Ők nem érdekeltek az állam leépítésében.

A másik téves megközelítést röviden a magánszféra az isten - mi értéket termelünk a többiek koncok a társadalom nyakán téma. Ez azért nem működik, mert a közszféra ma Magyarországon ezer szállal kapcsolódik bele a magánba, így a magánszféra nagyon jelentős része is államfüggő. Talán csak a nagy, egy gyártási vertikumot idehozó multik nem azok. Tehát Józsi bácsi kisboltja a sarkon hiába magánszféra papíron, ha az önkormányzat, az uniós támogatásból működő cég, meg a minisztérium dolgozói a vásárlók.

Dolgoztam már magánszférában és kvázi államiban is, jelenleg megint magánnak tekinthetőben vagyok. Ettől függetlenül mindig butának tartottam ezt a "mi magánszférások vagyunk itt igazából az értékteremtől, mi fizetjük az adókat, fogjunk össze és legyen érdekképviseletünk, ami lerázza majd a társadalmon mi adónkból élősködő közszférát". Hogy lehet azt mondani, hogy egy tanár, egy kutató, egy orvos nem teremt értéket? Attól, hogy ő az államtól kapja a fizetését, még rettenetesen fontos tagja a társadalomnak, megkockáztatom lehet, hogy fontosabb, mint büszke Józsi zöldséges a piacról, pedig ő magánszféra.

A magyar közszféra nem sokkal nagyobb vagy akkora, mint mondjuk a franciáknál. Az igazság az, hogy kicsi piac vagyunk, nincs ásványkincsünk, közepes az infrastruktúránk és van egy kódolt elmaradottságunk legalább a dualizmus óta, amely mentalitásban, polgáriságban jellemzi a társadalmat. Erre jön rá, hogy bennragadtunk a Kádár korban és nem tudunk Monte Christo grófjaként kimászni a saját hajunknál fogva. Holott ahhoz, hogy a félbanánköztársaság állapotot elhagyjuk ez kellene. Ehhez azonban diktátor kell, az meg ugye nem menő :(

gomorra 2013.06.05. 21:34:07

Hát igen, ki így írja, ki úgy. Mindenki másként csinálja...

Én azt írom sokszor, hogy Gyurcsány takarodj, Orbán takarodj! Te itt bővebben s okosabban kifejted kedves HaFr, de az enyém tán érthetőbb :-)

neoteny · http://word.blog.hu 2013.06.05. 21:36:02

"Ugye egy normálisabb demokráciában az megy politikusnak, akinek egyébként az egzisztencia-teremtéssel nincsen problémája"

Attól félek hogy ez túlzottan optimista elképzelés. Mint ahogy a brit parlamenti képviselőknek is megvolt a költségszámla-botrányuk.

Ahol én élek (Kanada) most van épp' nagy botrány egyes (nem választott, hanem kinevezett) szenátorok költségszámla-ügyeskedéseiről. Vagy a szövetségi tartomány, ahol élek: most volt választás, és habár a korábban uralkodó (Liberális) párt ismét győzött, a miniszterelnöknő elveszítette a mandátumát. Ettől még miniszterelnöknő marad... csak a parlamenti munkában nem vehet részt mindaddig, amíg nem nyer időközi választást (ami ugye úgy történik hogy a pártjának egy képviselője lemond egy olyan választási körzetben ahol biztosan megválasztják a helyére jelölt miniszterelnöknőt). Most derült ki hogy a miniszterelnöknő elkezdte kapni azt a képviselői "fizetést" (ami megegyezik a normál képviselői fizetéssel) ami azoknak a képviselőknek jár 15 hónapig akik elvesztik a mandátumukat vagy nem is jelöltetik magukat egy (Brit Kolumbia tartománybeli) választáson. Ez az egy év három hónap "fizetést" azért szavazták meg a képviselők (maguknak), hogy a politikából kikerült képviselőknek legyen jövedelmük amíg állást találnak. Viszont a miniszterelnöknő kapja a miniszterelnöki pozíciójáért járó fizetését, és nem is szándékozik elhagyni a politikusi/képviselői pályát. Persze most hogy kicikkezték őt, egyből bejelenette hogy visszafizeti ezt a pénzt.

Habár akadnak politikusok akik (akár nagyon) gazdagok mielőtt a politikusi pályára lépnek (Mr. Bloomberg, NYC polgármestere a klasszikus példa), azért nem ez a jellemző: a legtöbb politikus akkor kezd el igazán "gyarapodni" amikor a "köz szolgálatába áll".

Khonsu 2013.06.05. 21:36:46

@MEDVE1978: Ki lehet ebből jönni diktatúra nélkül is (nem csak nálunk, egész Európában), de ahhoz annyira "unortodox" dolgok kellenének, hogy olyan merészet még Kuszaszem se mer álmodni.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.05. 21:37:51

@MEDVE1978: Szia, hát akkor a magyarok összekeverik a szabadságot a biztonsággal, ezt készséggel elhiszem. De ezt a poszt tévedésének nevezni, vaskos tréfának tartom. AZ "ezer szállal" kapcsolódó magán és állami szféra ellen szintén nem tudok mondani. Kivéve, hogy minden ízemben tiltakozom az ellen, hogy ezt -- az adottság voltán túl -- megértő mosollyal dédelgessük. Józsi bácsi pedig szavazzon csk az állampártokra, attól se neki, se az országnak nem lesz jobb. Tanár, kutató, orvos pedig számomra nem az állam jobbik arca, hanem az emberiség jobbik arca, amit távol kellene tartani a minden megrohasztó államtól.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.05. 21:38:45

@gomorra: Kiegészítjük egymást, harcostársam.

Netuddki. 2013.06.05. 21:52:16

"Az állampártokkal szembeni ellenállás"

Az állampártokkal nem szembenállni kell. Egyszerűen össze kell fogni, nagy többséggel elnyerni a választók bizalmát és kihagyni őket a magyar politikából. Pont úgy ahogy a fidesz teszi most, a "2/3"-ukkal magasról szarnak mindenkire. Csak éppen a fidesszel ellentétben minden magyar állampolgár érdekében kell cselekedni és nem ellenük...

Khonsu 2013.06.05. 22:03:46

@kovi1970: Túl sok az agymosott az "állampártok" oldalán, akiket nem lehet érvekkel meggyőzni. Ha hozzávesszük, hogy az új, szokatlan dolgoktól nálunk különösen tartanak az emberek, nehéz lenne a 2/3-ot összehozni.

Netuddki. 2013.06.05. 22:05:40

@Khonsu: Előbb talán ki kellene próbálni...

Khonsu 2013.06.05. 22:10:54

@kovi1970: Ki kellene, de látod hogy senki sem próbálja.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.05. 22:15:54

@Khonsu: Hát ha beleszólhatok, íme ez a poszt - túl nagy jelentőség nem kell tulajdonítani neki, de jelzésértékű, hogy miközben, ha jól látom, kint van az Indexen is, ti ketten beszélgettek intenzívebben a próbálkozásokról. Meg néhányan beírnak. A többi néma csend. Akkor milyen politikát lehetne itt kipróbálni a nevetségessé válás bizonyossága nélkül? Persze lehet "csakazértis" alapon.

Netuddki. 2013.06.05. 22:26:04

@HaFr: Szerintem mindenki a másikra vár. Ez van, ez a legkényelmesebb álláspont. Pedig az esélyek nem rosszak, egy normális(!) programmal itt bárki "nyerhetne", annyira utálja a többség a fideszt is és a maszopot is. Hiába gründol pártot magának a bajnai, nincs programja, elképzelése miben kéne változtatni, és nem utolsósorban ő is csak egy már megbukott miniszterelnök.
Egy jó program kell és garanciák, hogy meg is lesz valósítva. Ennyi...

Khonsu 2013.06.05. 22:28:30

@HaFr: Erre próbáltam utalni, hogy elég kicsi az esély a sikerre ilyen környezetben, ami visszatartja azokat is akiknek amúgy lennének ötleteik. Mert nagyon jó ötletek kellenének ahhoz, hogy itt egyáltalán mérhető eredményt lehessen elérni a közeljövőben, ehhez pedig nem érzem a kellő erőt az elternatívákban. Valószínűleg a kitalálóik sem, azért nem is erőltetik.

Netuddki. 2013.06.05. 22:30:19

@HaFr: Ja és igen, a lényeg, hogy az orbán és bandája sikeresen megutáltatta ezt a 23 éve regnáló politikai garnitúrát a zemberekkel. Nem hülyék ám a zemberek, még akkor se ha általában a hülyék kerülnek a figyelem középpontjába...

Khonsu 2013.06.05. 22:32:47

@kovi1970: Ide nem egyszerűen új párt és program kéne, hanem valami annyira újszerű dolog, amire még a droidok nagyrésze is felkapná a fejét, hogy hűha..., és ez az ami nincs.

Khonsu 2013.06.05. 22:37:22

@kovi1970: Hülyének nem hülyék, de félnek az esetleges következményektől, ezért nem mernek kiállni az érdekeikért csak egymás közt panaszkodnak, mérgelődnek.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.05. 22:37:40

Nem tudok mit hozzátenni ehhez

2013.06.05. 22:38:16

@kovi1970: Maga a rendszer úgy épült fel (nagyjából '56 óta), hogy a vezetői, középvezetői, vállalkozó réteg nagy részének ne legyen érdeke megszüntetni. Nagyon sok engedményt élveznek pl a munkáltatók az alkalmazottal szemben, a szakszervezetek gyakorlatilag működésképtelenek. A cégeket, hivatali posztokat, eszközöket nem arra használják ami a rendeltetésük lenne, az állam pedig szemet huny a visszaélések felett. A rendszer be van betonozva, a politikán keresztül lehetetlen feloldani az ellentmondásokat. Ezért nincs értelme pártban gondolkozni. A társadalmi válsággal közvetlenül a társadalmon keresztül lehet foglalkozni, civil szférában, hiteles és őszinte érdekek, gondolatok mentén. Messze elkerülve a Milla effektusokat.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.05. 22:41:32

@dr kotász: Ez egy csaknem lehetetlen feladat. Valakiknek kockáztatniuk kell, valakiknek szervezniük kell a nap 24 órájában, valakiknek az utcára kell hívni és folyamatosan izzásban tartani a tömeget nem megijedve az ellentömegtől sem... valakiknek hősnek kell lenniük

Netuddki. 2013.06.05. 22:44:55

@Khonsu: A droidok amúgy is a fideszre szavaznak. Ez az összes választók 40%-ának kb. a 20%-a lehet. A többieknek egy program kell ami elindíthatja az országot a megújulás felé. Már sok helyen leírtam szerintem miben kellene változtatni, de aki kicsit is tud gondolkodni az tudja nincs más választás. Olyan emberek kellenek az ország élére akik hajlandóak a többség érdekében dolgozni és ezt bármikor számon is lehet kérni rajtuk...

mahet 2013.06.05. 22:51:59

@kovi1970: nem értek egyet (sajnos).

Volt normális program (pl Haza és Haladás tanulmányai), de a címet se érti belőle az átlagos választópolgár.

Ne felejtsd el, hogy közvetlen környezeted nem az ország. Hiába *hány* minden ismerősöm és munkatársam a Fidesztől... ők csak a budapesti értelmiség... nem lesz elég semmire.

El is kezdték felhígítani a programot, emészthetővé kell tenni - emiatt viszont az Együtt 2014 is kezd eltűnni mint alternatíva.

Komolyan nagyon szomorú vagyok, nem akarok elmenni...

Khonsu 2013.06.05. 22:53:53

@kovi1970: Nem csak a fidesz oldalán vannak droidok, csak ők most jobban látszanak.

Az olasz 5 csillagos mozgalom jó kiindulási alap lehetne.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.05. 22:54:41

@mahet: Kicsit korán adták be a derekukat Mházy úrnak

Netuddki. 2013.06.05. 22:55:46

@dr kotász: Sajnos pont a magyar politikai rendszer az amelyik fenntartja és bebetonozza a mostani helyzetet. Az egésznek az a lényege, hogy pár cég és pár ember érdekének van alárendelve a többi cég és állampolgár érdeke. Olyanokénak akik amúgy semmi hasznot nem hajtanak a közösségnek. Sőt, inkább visszafogják az egész országot a fejlődésben azzal, hogy a saját középszerűségükhöz igazítják a törvényeket és az ország működésének a feltételeit....

Netuddki. 2013.06.05. 23:01:47

@mahet: Akkor talán a HH-val volt a probléma ha nem tudták közérthető nyelven elmagyarázni az embereknek mit is akarnak. Amúgy az is sokat elmond, hogy én sem emlékszem rá.
A közvetlen környezetemben nemcsak értelmiségiek vannak. Ez alapján mondom, hogy a zemberek nem hülyék, nem szabad lenézni őket...

mahet 2013.06.05. 23:02:46

@kovi1970: azért ehhez kell a befogadó közeg is.

Persze "nagyon profin" csinálja a Fidesz... ellenzékben papagájkommandó, kormányon pedig teljes médiauralom (megalapozva az MTI monopóliumával).

Persze az MSZP is próbálkozott a suttyó-kommunikációval, de nem tud felnőni a Fideszhez.

explanatus 2013.06.05. 23:04:55

@Khonsu:

Játszunk el egy kicsit a gondolattal, hogy mégis megjelenik egy mindenki által (könnyen) dekódolható logó. Így kezdődött a rendszerváltás is, hogy megjelentek új arcok. Igaz most már tudjuk, hogy az új arcok mögött régi gondolatok álltak, de bevettük, újak, fiatalok, hangosak voltak, nyeretek. Azonban nem veszett fejsze nyele egy új párt alapítása, mert itthon is meg-megjelennek új nevek, de ugyanaz a fészekalja, különösebb vonzóerő nélkül. Nézzünk kicsit messzebbre, a kalózok annyira újak voltak németben, hogy bekerültek. Aki felkerül a szavazólapra az nem esélytelen. Itthon se lenne az. A német kalózok internetes pártként alakultak, itthon ez ma még nem megy. Csak internetre alapozni kevés. Nyomtatott forma nélkül nem fog menni. Kétféle módon lehet „eseményirányítóvá” válni. Megnézed, hol a sok zászló és megpróbálsz a tömeg élére állni, vagy zászlót bontasz és mögéd áll a tömeg. Kezdetben persze alig, mert szokatlan, de ez a szokatlanság egyben toborzóerő is lehet, ha összeáll „egy csapat” meg összeáll egy program. Csak van ebben az országban százhat ember, akinek a neve mögé csak kerülne annyi X, hogy azzal már „alakítani” lehetne dolgokat, és tényleg lehet, hogy mindenki csak arra vár, hogy valaki zászlót bontson.

Netuddki. 2013.06.05. 23:05:06

@HaFr: Ha valaki komolyan gondolja a változtatást akkor nincs ma olyan párt Magyarországon amelyik tárgyalóképes lehetne...

Boross Bence 2013.06.05. 23:05:45

@kovi1970: Tévedsz, egyáltalán nem arról van szó, hogy egy szűk kisebbség, pár cég és pár ember érdekében történnek a dolgok Magyarországon. Ha így gondolod, becsapod magad.

Ha nem lenne társadalmi támogatottsága, hamar megbukna a Fidesz. Sőt minden rosszkedv és a csalódottak tömegei, az elégedetlenkedő milliók dacára ha nem lenne elfogadott a mai rendszer, pár hét alatt megdőlne, hacsak a NATO be nem avatkozna.

Nézz pl. Görögországra: a híradókban mutatott tüntetések ellenére valahogy mégis a többszörösen leszerepelt, a csődért felelős két régi párt kapta a legtöbb szavazatot a legutóbbi választásokon és ők kormányoznak mai is.

J.László 2013.06.05. 23:10:37

@mahet:
"...kormányon pedig teljes médiauralom..."

Ha felmész bármilyen blogra, nem egészen dominál az a "teljes médiauralom".

Addig nincs "teljes médiauralom", amíg erről lehet vitatkozni.

2013.06.05. 23:11:31

@HaFr: Az ellentömeg szintén magyar, még akkor is, ha megkapják a droid, vagy agymosott jelzőt. Tévedésből, a változtatás kényszere miatt hajtott téves reményből fakad az, hogy hamis prófétáktól és messiásoktól várják a segítséget. A felelősségérzetük kimerül abban, hogy 4 évente leadják a szavazatukat.
A politikáról pedig szinte infantilis csúfolódás formájában mondják el a véleményüket. Kéne egy olyan dimenzió ahol a legtöbb ember felnőttnek, felelősségteljesnek, hasznosnak érezheti magát és mindezt egy szorosan összetartozó közösség tagjaként. Ahol senki sem aljasodik le egymást fikázó bábbá. Ez a dimenzió nem biztos hogy a politika és a hősként vállalt szembenállás. Viszont ez csak egy vélemény.

Boross Bence 2013.06.05. 23:11:57

@Boross Bence: Bocs, közben utánanéztem, és az első és a harmadik lett a két régi nagy párt, a második az új, rendszerkritikus Sziriza lett, ami ellenzékben van.

Netuddki. 2013.06.05. 23:15:05

@mahet: A XXI. században már nem elég ha egy párt "elfoglal" pár médiumot és utcára visz pár ezer embert. Azaz csak akkor elég ha a többi párt is ezen korlátok között mozog.
Amit az orbánék meg megengednek maguknak az óriási hátránnyá is válhat a számukra.
Habsburg Ottó mondta, hogy a nagyapja egyszer azt mondta neki, hogy aki sarat dobál a másikra az maga is sáros lesz. De szerintem nemcsak sáros lesz, a fidesz esetében maga a sárdobáló is sáros egyben...

J.László 2013.06.05. 23:16:47

@HaFr:
A politika utcára vitele náci beszéd, kedves barátom.

Khonsu 2013.06.05. 23:18:12

@Boross Bence: Melegszik a pite.
Ebből előbb utóbb Népek Tavasza 2.0 lesz Európában (és talán meg se áll itt).

mahet 2013.06.05. 23:20:32

@Boross Bence: Törökország dettó. Csak a kisebbségben lévő diákság tüntet miközben az ország túlnyomó többsége nem is érti mi a probléma.

Nincs olyan, hogy felnőtt / értelmiségi forradalom...

Nekik / nekünk már kötelezettségeink vannak, el kell tartani a családot, meg kell tartani a munkahelyet.... tudja jól a Fidesz, hogy ezt az ingerküszöböt még messze nem érte el.

Én pl soha az életben nem fogok tüntetésre menni, inkább állásinterjúra járok Németországba. Főleg amikor látom, hogy a Fidesz fölényesen vezet.

Itthon ráadásul a diákoknak sem kell már forradalmat csinálniuk... elmehetnek külföldre ők is.

Én még megvárom 2014-et - már mindenem likvid, az EUR tartalékok is megvannak. Csak várom, hogy a Fidesz megnyerje a választásokat és "nyugodt szívvel" távozhassak. :-(

Khonsu 2013.06.05. 23:21:16

@J.László: Csak ha uszítasz, mert amúgy mitől lenne az?

J.László 2013.06.05. 23:22:33

@I_Isti:
"Ugye egy normálisabb demokráciában az megy politikusnak, akinek egyébként az egzisztencia-teremtéssel nincsen problémája"

Amikor valóban ez volt a helyzet, azzal meg az volt a baja a "baloldalnak", hogy Aranybulla, meg rendi gyűlés, meg dzsentrivilág, és így tovább.

Ezért a "baloldal" bevezette azt a világot, ahol "az megy politikusnak, akinek egyébként az egzisztencia-teremtéssel óriási problémái vannak".

Ezt isszuk közel 70 esztendeje.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.06.05. 23:23:04

@kovi1970:

"Olyan emberek kellenek az ország élére akik hajlandóak a többség érdekében dolgozni és ezt bármikor számon is lehet kérni rajtuk..."

Ez jól hangzik, de számos problémát vet fel:
- ha egy rendelkezés/szabályozás az 51% érdekét szolgálja, akkor az már elégséges ahhoz hogy azt mondjuk rá hogy "a többség érdekében" van?
- ha egy rendelkezés/szabályozás a többség érdekét szolgálja _ma_ de a közép- vagy hosszútávú hatásai/következményei nem a többség érdekét szolgálják, akkor mi a teendő?
- az a kisebbség is számonkérheti a vezető(ke)t amelyiknek az érdeke nincs szolgálva?
- mit jelenet a "bármikor számonkérhető"? A képviselő a választói által történő visszahívását? Ha ennek a folyamatnak könnyű feltételeket állítunk (pl. a visszahívást kezdeményező aláírók kis száma), akkor folyamatosan visszahívások/választások zajlanak. Ha nehéz feltételeket szabunk neki, akkor meg az a probléma hogy még nyilvánvalóan indokolt esetben sem lehet könnyen lebonyolítani a visszahívást.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.05. 23:23:32

@J.László: Ó, igen? Hogy mondjam akkor, hogy mindenki megértse?

Netuddki. 2013.06.05. 23:23:54

@Boross Bence: Ezt is sokszor elmondtam már sok blogon. Ez alatt a 23 év alatt az összes párt szemérmetlenül kihasználta azt, hogy a magyarok az elmúlt rendszerben szocializálódtak. E miatt tűnik úgy, hogy a magyarokkal gyakorlatilag bármit meg lehet csinálni. Utolsó ilyen érdek miatti spontán megmozdulás talán a '90-es taxissztrájk volt. Azóta a "hatalom" megtanulta hogyan ossza meg az embereket és hogyan vegye elejét hasonló megmozdulásoknak az érintettek vezetőinek a lekenyerezésével...

mahet 2013.06.05. 23:24:11

@J.László: akkor legyen 98%, ha így jobban esik.

1000-en, 5000-en kommentelnek indexen és Facebookon, 100.000-en olvassák a netes híreket.

Ezzel szemben 5 millió ember egyáltalán nem hallott még a trafikmutyiról, mert nem szerepel az MTI hírei között.

Khonsu 2013.06.05. 23:25:25

@J.László: Ha a gazdaságpolitikát el tudnák választani a pártpolitikától, akkor ez a probléma megszűnne.

2013.06.05. 23:29:29

@J.László: Nem hinném hogy HaFr valami populista, tömegmanipulatív gondolat miatt írta, hogy a küzdelmet esetleg az utcán is fel kell vállalni.

zengjen a dalunk fajtárs 2013.06.05. 23:30:45

"Az egyik oldalon a magyar tradícióba való reménytelen belegabalyodás, a másik oldalon a szabadulni vágy."

Szabadulni vágy, de mitől? Aki a magyar tradíciónak sose volt részese, annak nem kell aggódnia emiatt. Ez persze nem feltétlenül jelent könnnyebbséget, hiszen alaposan bele lehet gabalyodni a libsi identitásba is. Ilyenkor jönnek ezek a posztok

Netuddki. 2013.06.05. 23:35:06

@neoteny: "mit jelenet a "bármikor számonkérhető"?"

Pl. egy képviselő, vele egy háztartásban élők bankszámlái, pénzmozgásai közérdekű adatnak számítanak.
Vagy, hogy a legfrissebb dolgot, a trafikmutyit hozzam példának. Elképzelhetetlen lenne, hogy a pályáztatás körülményei nem nyilvánosak. Aki ilyesmiben benne van az automatikus lemondással érne fel.

Az meg, hogy milyen törvényeket hoznak az egyrészt a szakértők dolga, másrészt a törvények meghozatalának a körülményei szintén közérdekű adatnak kell lennie. Mindent közérthető formába öntve, autós és egyéb hülye hasonlatok nélkül...

Netuddki. 2013.06.05. 23:37:38

@mahet: "Ezzel szemben 5 millió ember egyáltalán nem hallott még a trafikmutyiról, mert nem szerepel az MTI hírei között."

A fenét nem hallott...

zengjen a dalunk fajtárs 2013.06.05. 23:38:27

@dr kotász:
"a küzdelmet esetleg az utcán is fel kell vállalni"

Namostmegmár mi ebben az újdonság? Tegnap is tüntettetek, voltak ott még vagy huszan rajtad kívül (ebből a fele újságíró)

Pihend ki a fáradalmakat, látszik a képen mennyire nehéz volt tartanod a hangosbeszélőt!

index.hu/belfold/2013/06/04/biciklivel_a_torok_szabadsagharcert/

mahet 2013.06.05. 23:38:53

"a pályáztatás körülményei nem nyilvánosak"

nem, nem nem... nem nyilvános, hanem automatikusan elérhető egy online felületen az ÖSSZES adat/közbeszerzési információ, politikus vagyonbevallása elektronikus formátumban... nem szkennelt kézírással.

Khonsu 2013.06.05. 23:39:28

@kovi1970: Ha közérthetőek lennének a törvények, akkor miből élnének a jogászok? :)
(meg a mutyizók)

2013.06.05. 23:44:37

@zengjen a dalunk fajtárs: Szerintem ha nem tudsz felfogni valamit, ahhoz ne szólj hozzá. Milyen alapod van arra hogy ebben a hangnemben beszélj vagy írj bárkihez? Csupán azért mert a net adta lehetőségek miatt a beszólásaidért nem kapsz egy nagy sallert, még nem biztos hogy indok kell legyen a tudatlanságból eredő kötekedésre.

mahet 2013.06.05. 23:45:45

@kovi1970: hallott 1 mondatot jó esetben

Khonsu 2013.06.05. 23:49:06

@dr kotász: Ő az ügyeletes troll. Ne vegyél róla tudomást, akkor megunja és elmegy másokat boldogítani.

J.László 2013.06.05. 23:49:20

@zengjen a dalunk fajtárs:
Szerintem a piros táblát tartotta a ZS kategóriás fazon.

2013.06.05. 23:50:52

@zengjen a dalunk fajtárs: Bár a kiragadott mondatrész folytán látszik hogy ki is vagy. Az tény hogy miért írtam, egyáltalán nem az az értelme hogy én támogatnám az utcai tüntetést. De te úgy ollóztad hogy ráfoghasd mintha csak erről lenne szó. Ezt a technikát nagyrészt a Népszabadság újságírói használják, gyanítom hogy egy mszp vagy szdsz közeli provokátor vagy.

mahet 2013.06.05. 23:53:04

@mahet: kb 13 másodperc arról, hogy pl az MSZP feljelentést tesz trafikmutyi ügyben és utána 15 percben cáfolják a kormánypártiak

fn.hir24.hu/itthon/2013/05/23/orban-egyeduralom-a-mediaban/

J.László 2013.06.05. 23:57:08

@dr kotász:
Az bolsevik mindig álcázta magát. E szabálynak most úgy tesz eleget, hogy látszólag bírálja az MSZP-t és az SZDSZ-t. Ez mimikri. Senkit ne tévesszen meg.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.06.06. 00:01:38

@kovi1970:

"Pl. egy képviselő, vele egy háztartásban élők bankszámlái, pénzmozgásai közérdekű adatnak számítanak."

Ez nem számonkérés hanem rendőrállam -- a képviselőknek és családtagjaiknak. Továbbá miért csak a képviselők? Kinevezettek miért nem? A bürokráciában dolgozók, mondjuk osztályvezetőig lemenően? Bírók, ügyészek?

"Elképzelhetetlen lenne, hogy a pályáztatás körülményei nem nyilvánosak."

Erre az a (nem tökéletes, de hasznos) megoldás hogy van egy információ-szabadság törvény aminek alapján bármelyik választópolgár kérheti a kormányzatot hogy szolgáltassa ki a kért információt, és ha azt nem kapja meg, akkor bíróságon perelheti a kormányzati szervet, vagy annak vezetőjét személyesen. Persze ehhez az is kell hogy a bíró(ság) hathatós szankciókkal (pénzbüntetés és/vagy börtön) sújthassa azokat akik megtagadják a bíró(ság) által jogosnak talált információ-kiadást.

"hogy milyen törvényeket hoznak az egyrészt a szakértők dolga"

Hát ha te tudsz találni bármilyen társadalomtudományi kérdést amiben az összes (de legalább 95%) szakértő egyetért, akkor legyen az ő dolguk. Enélkül viszont csak feltételezés hogy "a szakértők" dolga lenne a törvényhozás.

zengjen a dalunk fajtárs 2013.06.06. 00:03:54

@J.László:
Melyik közülük?

Amióta Törökország nem feltétlen támogatója Izraelnek, nagyon elkezdtek aggódni az ottani demokráciáért

J.László 2013.06.06. 00:06:29

@zengjen a dalunk fajtárs:
E fordulat nekem is feltűnt. A török balhé nagyon Moszad-gyanús. Nekem legalábbis.

J.László 2013.06.06. 00:08:10

@zengjen a dalunk fajtárs:
Amikor a zsidók a demokráciáért aggódnak, akkor szokott kezdődni a kurva nagy gáz.

zengjen a dalunk fajtárs 2013.06.06. 00:27:10

@J.László:
Nem is volt gond a demókráciával 2006-ban, mert csapaterővel jöttek ide Izraelből hogy megvédjék tőlünk

2llkedő 2013.06.06. 05:53:37

@zengjen a dalunk fajtárs: "Nem is volt gond a demókráciával 2006-ban, mert csapaterővel jöttek ide Izraelből hogy megvédjék tőlünk"

??????????

nu pagagyí 2013.06.06. 06:50:55

Már megint ez a mindent mindennel összemosó hang. Vagyük már észre, hogy csak azokkal a pártokkal van gond, amelyek sajátmaguk sem demokratikusak, konkrétan a Fidesszel és a Jobikkal. A mostani helyzetnek az a tanulsága, hogy demokráciában azokat az egyszemélyi vezetésű kézivezérelt pártokat, amelyeknek működése nem demokratikus, a jelöltek kiválasztásába az egyszerű tagság nem szólhat bele, be kell tiltani, különben hatalomra kerülve saját arcukra szabják az országot.

biohouse 2013.06.06. 06:54:22

hafr: Kiváncsi lennék ezek után, fenntartod-e, hogy Bajnai a választás.
Számomra:Nem! Senki, aki az MSZP-vel együttműködik!
Jelenleg inkább LMP.

a 17 éves Parker Schnabel 2013.06.06. 06:57:10

@nu pagagyí:
Akkor vegyük bele ebbe az LMP-t is, lécci.

Nem igazán demokratikus szerintem, ha Orbán tanácsadója és ügyvédje alapította,

akik Orbán rendszerét kiszolgálni akarják és nem leváltani.

és ezeket az orbáncsicskákat kipiszkálni se lehet,
csak elhagyni a pártot.

gomorra 2013.06.06. 07:02:35

@nu pagagyí: Nem, szerintem nem csak a Jobbikkal és a Fidesszel van baj.

Az MSZP demokratikus? Lehet, hogy így tesz, de ne feledd az örökségét, azt a teszetosza semmit érő politizálást, ami oda vezetett, hogy ez a hülye kétharmadot szerzett. Nagyon jól írta HaFr, zsigerből el kell utasítani az MSZP-t is, a DK-t is, mert óriási szerepük van a lefelé zuhanásban, abban, hogy a társadalom szegény, tudatlan s nagyrészt érdektelen. Nem megbocsátható, összezárnak a Fidesszel is, ha úgy hozza az érdekük.

Soha többet MSZP, soha többet Fidesz, Gyurcsány takarodj, Orbán takarodj!

gomorra 2013.06.06. 07:06:20

@ez a Kígyó éve: Nem tévedsz te kissé, barátom?

Schifferre gondoltál, hogy ő lenne Orbán tanácsadója vagy ügyvédje? Ez új dolog.... s szerintem nem is valós.

Schiffer messze különb gondolatokkal bír, mint a legtöbb mai politikus társa, csak hát kicsit erőtlen a lelkem, de még így is kiemelkedik a mai parlamentből, emberileg, eszmeileg.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.06. 07:15:43

@biohouse: Természetesen nem. Amikor ezt mondtam, akkor tápláltam még illúziókat a közép gyűjtőpártjával kapcsolatban, Bajnai ezekre nagyon hamar rácáfolt, gyáva és bizonytalan önmagában is. Ezért is kezdtem el magam is egy kicsit szervezkedni, amiből kudarc lett. Most nem tudom, melyik a legkisebb rossz, ez az LPM-féle csoport olyan kétes gerincű emberekkel, mint Sólyom, olyan bátor, de harmadik utas, elég zavaros ökokapitalistákkal, mint Ángyán, és olyan kiismerhetetlen alakokkal, mint maga Schiffer, akiről bármelyik pillanatban feltételezni tudom, hogy át tud menni Orbán koalíciós partnerébe is -- hát, nem tudom.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.06. 07:18:16

@nu pagagyí: Hát nem, én határozottan nem ezt gondolom, de ezt a posztban megírtam. Orbán csak a legférgesebb nyúlvány, de a rendszert, ami őt is tönkre tette, a szocik kenték ide. Tehet ő róla (mármint a saját erkölcsi világában lakozva), hogy nagyon akarja a hatalmat, és nem tud mit tenni a nép ellenében? Akkor már inkább kihasznál és megaláz minket.

2013.06.06. 07:25:27

Kár filozófálni, amikor baj van a gazdasággal. A magyar gazdaság megbukott a vizsgán. Nem tudja ugyanis mi a feladata. Az ellenzék szerint már régen csődbe kellett volna mennie, ez a barom meg virágzik, lassan a legjobb poziciót foglalja el Európában.

Szégyen gyalázat!

Blogger Géza 2013.06.06. 07:31:49

Naiv lelkek ábrándoznak...

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.06. 07:32:46

@Lindalinda: Biztos. Azért egyet tisztázzunk, ha virágozna is (ami nem igaz), az sem indokolná a jogállam felszámolását. A gazdaság harmadlagos a szabadság és a demokrácia maximumához képest.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.06. 07:34:07

@Blogger Géza: Gejza, ábrándozz má te is eccer bitte --

esefe 2013.06.06. 07:34:14

Köldöknézegetésből még nem lett erős és boldog ország.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.06. 07:35:57

@esefe: Köszönjük, ez egy gyöngyszem volt.

gomorra 2013.06.06. 07:39:34

@Lindalinda: Talán valós is meg nem is amit írsz. A magyar gazdaság úgy áll, ahogy írod, baj van vele.

Csődbe kellett volna mennie? Nem ment csődbe, de igen nagy árat fizet a társadalom ezért a nem csődért is. De az irány a csőd, mert ahol a verseny száműzve van, ahol kijelölik a gazdasági szereplőket, az csőd felé halad. A szocializmus is milyen sokáig haladt feléje.

2013.06.06. 07:41:07

HaFr: Jogállam felszámolása? A jog a többség akarata. És akár tetszik akár nem, amit OV csinál, az kell a népnek.

Ha itt virnyog 15 liberális senkiházi, hazátlan firkacs, az senkit sem érdekel. Csak magatokat biztatjátok, de már befellegzett nektek.

Két éve fellármáztátok a világot azzal, hogy itt nincs sajtószabadság. Közben még most is a Ti bűzős, hazug véleményetek fröcsög minden honnan.

gomorra 2013.06.06. 07:46:20

@HaFr: Nem valószínű, hogy Schiffer átmenne Orbán koalíciós partnerének. Persze csak azt írom nem valószínű.

De gondolkodjunk csak. Most merészet írok!

Ha én miniszterelnök lennék, odavenném magamhoz valahogy valamilyen formában ezt az Orbán kölköt tanácsadónak. Nem, nem ment el az eszem, ácsi!

Nem lehet vitatni, van olyan irányzata neki is, ami hasznos lehet. Nagyon ki kell centizni a gazdaságban a nyugat és a honi szereplők lehetőségét. S itt valahol még tán haszna is lehetne ha Orbán kutyaként ott ülne a lábamnál.

Csak egy gondolat... úgy tessék vele foglalkozni.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.06. 07:47:24

@Lindalinda: hó-hó, kedves uram/asszonyom, maga kezd átmenni minősíthetetlenben. MI is szépen megosztjuk egymással a véleményünket ezen a blogon, ki innen, ki onnan, magácska meg behozza az útszéli stílust -- nyilván érvek helyett. Kérem, máshol adja ki magából a sok értéket.

Blogger Géza 2013.06.06. 07:49:59

@HaFr: Én realista vagyok. Az ilyen népesség pár %-át megszólító elitista pártok soha nem lesznek meghatározóak Magyarországon. Az ebben a blogban sztárolt "juj, harcoljunk a csúnya diktatúra ellen, éljen a korlátlan szabadság, bontsuk le az államot" típusú liberális kiadást úgy hívták, SZDSZ, de az nem az államot bontotta le, hanem saját magát. A balosabb, frissebb kiadás ebből most az LMP (amely abbahagyta ezt a bontsuk le az államot marhaságot - tanulva elődje kudarcból is), látjuk, mire jutott eddig. A választásokat eldöntő többség erre nem vevő, mert kell neki az állam, amelytől rendet és védelmet vár. Örül, ha megszivatja a telefonszolgáltatót, vagy elektromos műveket, amellyel szemben ő általában tehetetlen. Nem mellesleg ha megnézzük az ősközösséget meg a modern szociális államot, a fejlődés nem éppen az állam eltűnése irányába hat. Azok a népek, amelyek nem tudtak hatékony államot létrehozni és fenntartani, el is tűntek. Ha az állam hatalma meggyengül, akkor ott a maffia, terroristák, multinacionális cégek és társaik hatalma nő meg, kérdés, hogy ez jobb lenne-e. Mert hatalom mindig van, kérdés, kinek a kezében.

Netuddki. 2013.06.06. 07:57:14

@Lindalinda:
@Blogger Géza:
Tegnap este hol voltatok orbánfarturkászok? Mellesleg nem a gáton kéne lennetek?

xvxvxv 2013.06.06. 07:57:52

@Blogger Géza: hagyd, te ezt sosem fogod megérteni, kádárárva!

Netuddki. 2013.06.06. 07:59:36

@Blogger Géza: "A választásokat eldöntő többség erre nem vevő, mert kell neki az állam, amelytől rendet és védelmet vár. Örül, ha megszivatja a telefonszolgáltatót, vagy elektromos műveket, amellyel szemben ő általában tehetetlen."

Most akkor van állam vagy nincs állam? Ha van állam akkor az állampolgár nem kiszolgáltatott a piac szereplőinek. Döntsd már el végre...

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.06. 08:01:23

@Blogger Géza: Nem baj, Géza, hidd csak a néppel együtt, hogy az állam nem titeket szívat meg, hanem a szolgáltatókat, ezért állj ki teljes mellszélességgel az állam mellett, had szívasson továbbra is-.-., és hídd csak realizmusnak, ha akarod, ahogy ezer éve hívja a magyar nép a fülest, a kokit, a sallert, lövészárkokat, a lágereket, miegymást. Jó realizmust!

2013.06.06. 08:01:45

gomorra: "De az irány a csőd, mert ahol a verseny száműzve van, ahol kijelölik a gazdasági szereplőket, az csőd felé halad."

Nehéz ide indulat nélkül beírni, de megpróbálom. Azért vesztette el csúfosan a választást a mai ellenzék, mert a nép rájött arra, hogy folymatosan hazudnak. Itt is ez folyik, a fenti idézet is légből kapott hazug állítás. Én a gazdaságban dolgozva átéltem, hogy mi az irányított támogatás, a lenyúlás. Azt pontosan a mai ellenzék csinálta 8 évig, ezért ment csődbe az ország.

Most meg azért javulnak a mutatók, mert csak ti hazudjátok a fentieket!

Netuddki. 2013.06.06. 08:01:58

@Blogger Géza: "Ha az állam hatalma meggyengül, akkor ott a maffia, terroristák, multinacionális cégek és társaik hatalma nő meg, kérdés, hogy ez jobb lenne-e."

ÉÉÉÉs Iggen! A fidesz maga a maffia. És qrvára nem jobb az országnak tőle...

Blogger Géza 2013.06.06. 08:05:27

@kovi1970: Persze hogy van állam. Amely a kiszolgáltatottságot CSÖKKENTENI tudja. Már ha erős és van hozzá energiája, akarata. Ennek most van, úgy néz ki.

Netuddki. 2013.06.06. 08:05:38

@Lindalinda: "Most meg azért javulnak a mutatók"

Mér'? Javulnak? Ugyan ez a fideszpropaganda, de én speciel még a jelét se látom a javulásnak. A saját szememnek meg jobban hiszek mint az orbánotoknak...

Blogger Géza 2013.06.06. 08:09:49

@kovi1970: Nem, a maffiakorszak az volt, amikor Vizovicki pénzelte a rendőri vezetőket és Portik egyezkedett az MSZP-s miniszterrel a Fidesz elleni lejáratsáról, és arról, hogy felhasználja a sok százezres látogatottságú portáljait is e célra.

Netuddki. 2013.06.06. 08:10:04

@Blogger Géza: "Persze hogy van állam. Amely a kiszolgáltatottságot CSÖKKENTENI tudja."

Akkor nem volt dolgod mostanában a "szolgáltatókkal". Lófaszt se javult a helyzet. Ugyanúgy csicskáztathatják a "fogyasztót" következmények nélkül mint ezelőtt x évvel. Sajna a rezsicsökkentéssel se lett/lesz jobb ezen a téren a helyzet. Sőt, majd az ügyfélszolgálaton spórolnak...

Netuddki. 2013.06.06. 08:14:29

@Blogger Géza: Nyomatod itt az esztelen fideszpropagandát gondolkodás nélkül. Olyan hülyék vagytok mint a seggem! A maffiázásotokkal csak azt éritek el, hogy a zemberek 1 kalap alá vesznek a maszoppal. Ha a maszop maffia volt, ti 100-szor butábban és nyilvánosan intézitek a maffiáskodást. És itt nem azon van a hangsúly, hogy ki a nagyobb maffia, hanem azon, hogy bűnözők vagytok mind, a maszoppal együttvéve. Olvass vissza B+, mielőtt elkezded itt a libsizést, maszopozást, libajnaizást! "Utáljuk" itt mindegyiket, az orbánoddal az élen...

I_Isti 2013.06.06. 08:18:31

@J.László: Az öröklött vagyon, meg a dzsentri vér nem garancia az IQ-ra. Sőt...
Egyébként meg az abszolút 0 képességekkel megáldott gombnyomódroid országgyűlési képviselő pedig Orbán Viktor találmánya.

J.László 2013.06.06. 08:19:52

@I_Isti:
Az is a ti találmányotok, bocsika. A komcsik szeretnek úgy tenni, minta 1990-ben egy ufó fedélzetén érkeztek volna a Földre.

Netuddki. 2013.06.06. 08:21:06

@J.László: "A komcsik szeretnek úgy tenni, minta 1990-ben egy ufó fedélzetén érkeztek volna a Földre."

Kivéve az orbán viktort...

I_Isti 2013.06.06. 08:21:08

@Blogger Géza: Persze, hogy keresztes hadjáratot indít minden jobbos az "állambontókkal" szemben, mert egszisztenciálisan nem lenne képes egy igazi fidesznyalonc sem arra, hogy a saját ereje, tehetsége, képességei, szorgalma révén beülhessen még csak egy skoda superb-be sem, nemhogy egy igazi audiba...

Netuddki. 2013.06.06. 08:23:37

@I_Isti: "Egyébként meg az abszolút 0 képességekkel megáldott gombnyomódroid országgyűlési képviselő pedig Orbán Viktor találmánya."

Az, hogy a képviselőket büntetés kilátásba helyezésével zsarolják ha nem azt a gombot nyomják meg amit mondanak nekik, az én nézőpontomból bűncselekmény, és gyakorlatilag illegitimmé teszi az országgyűlés működését és a törvényeket amit így hoznak...

Blogger Géza 2013.06.06. 08:28:32

@kovi1970: Jah, ez a legegyszerűbb, utálni mindenkit, ez a tipikus tahómagyar mentalitás. :)

Blogger Géza 2013.06.06. 08:29:06

@I_Isti: Marhaság, a sikeres emberek többsége a jobboldalt támogatja.

Netuddki. 2013.06.06. 08:31:18

@Blogger Géza: "Jah, ez a legegyszerűbb, utálni mindenkit, ez a tipikus tahómagyar mentalitás. :)"

Annyuuu! A tahók nem szeretnek! Brühühü...

Muhaha!

I_Isti 2013.06.06. 08:32:09

@kovi1970: Mennyi osztalékot is vettek ki mostanában a közgépből? 3 milliárdot? A válság kellős közepén... Ennyi pénzért már érdemes befenyíteni az egyébként is droid képviselőket akármivel, még töklevágással is.

2013.06.06. 08:32:43

Kikészültek a szuper intelligens ballib bértopikolók.
Hiába az állandó hazugság kiötlés nagy szellemi erőfeszítést igényel, és az nem megy...

Netuddki. 2013.06.06. 08:34:31

@Blogger Géza: "Marhaság, a sikeres emberek többsége a jobboldalt támogatja."

Jobboldalt? Az hol van? Muhaha!
Amúgy meg, az orbán alatt felétek lejt a pálya, ez sok minden de nem sikeresség. Ha az orbán megy, nektek is véget ér a jóvilág. Szerintem lúzerek vagytok. A sikeres az aki meg tud élni anélkül, hogy éppen melyik "oldal" van hatalmon...

I_Isti 2013.06.06. 08:34:43

@Blogger Géza: Úgy könnyű "sikeresnek" lenni, hogy az zállam gondoskodik a verseny helyett a húsosfazékról. Pont ez az "erős" állam fidesznyik koncepciója. Az az erős államé, amelyik annyira erős, hogy a rendőrök a legfőbb maffiózóktól kapnak fizetést, nem az államtól.

Blogger Géza 2013.06.06. 08:37:36

@I_Isti:

@kovi1970: Ne aggódjál, sikeresek voltunk 2002 és 2010 között is...

2013.06.06. 08:38:03

@Lindalinda: Te, cica! Kicsit át kéne ezt gondolni. Ha egy mutató nem 1,6, csak 0,4, de mínusz előjel van előtte, akkor az még mindig romlás...
A viszonyszámok pedig általában az előző évhez mérnek. Tehát , ha csökkent 2,5 %-kal a termelés, most meg mondjuk nőne 1%-kal, még mindig alatta vagyunk a két évvel ezelőttinek.
Talán a KSH oldalán a grafikonokat nézegesd, nagyon nem úgy van, mint neked mondják.
A munkanélküliségi ráta 12% felé kacsintgat. Bajnai (le se merem írni, becsukom a szemem) óta nő.
A GDP 2011 óta csökken.
Az ipari termelés 2010 közepétől csökken.
www.ksh.hu

És ezek az előző évhez mérnek. Csak Bloggergejza félék hazudnak szépeket. Kiragadják a nekik megfelelő adatot, és azt szajkózzák.
Szóval szar van a palacsintában.

Netuddki. 2013.06.06. 08:39:41

@I_Isti: Áááá! Elég csak nyomást gyakorolni rá, hogy legközelebb nem jelölik ha nem úgy táncol. A jóba könnyű beleszokni. 0 munka, biztos, átlagon felüli fizetés.
Tudok olyanról aki pont e miatt már nem fideszes országgyűlési képviselő. Nem vette be a gyomra. Legalábbis a saját állítása szerint...

2013.06.06. 08:40:45

@Blogger Géza: www.ksh.hu

Kattints. Nézegesd a képeket. Olvasgasd.
Csökkenő beruházás, csökkenő külker!
Hurrá, emelkedünk!

Netuddki. 2013.06.06. 08:41:25

@Blogger Géza: "Ne aggódjál, sikeresek voltunk 2002 és 2010 között is..."

Ó! Abban teljes mértékig biztos vagyok. Vár rátok egy előmelegített hely Tökölön...

gomorra 2013.06.06. 08:42:38

@Lindalinda:
Nehéz indulat nélkül, de azért próbáljuk meg.
Igen, igazad van, azért vesztették el, mert hazudtak éjjel nappal s úgy tettek, mintha dolgoztak, mintha kormányoztak volna. Szentigaz.

"De az irány a csőd, mert ahol a verseny száműzve van, ahol kijelölik a gazdasági szereplőket, az csőd felé halad."

Ez hazug állítás? Én írtam, meg kell védjem.

Mint látod, egyáltalán nem vagyok híve Gyurcsánynak, Mesterházynak, Medgyessi(y)nek. De ebből nem következik, hogy Orbánnak is híve kéne lennem.
Nem, mert Orbán ellenzéki korában már annyi valótlant állított a gazdaságról, a hazai helyzetről, annyi igaztalan dolgot bevetett, hogy megszerezze a hatalmat, hogy már az felháborító.
Az pedig még inkább az, hogy azóta, hogy ő kormányoz, cikázik hol jobbra hol balra, innét-onnét próbál pénzt szerezni, hogy a gazdaság össze ne omoljon. Szerez pénzt a szegényektől a gazdagok javára, próbál szerezni pénzt keletről akár olyan áron is, hogy egy gyilkost kienged a börtönből, mindent megtesz a hatalma fenntartása érdekében, de a valós problémákat nem kezeli. Na látod, ez az én szememben megengedhetetlen s sokáig nem is tartható. Mindeközben ismét rengeteget hazudik, elnyom minden másként gondolkodót, rabságban tartja az állami alkalmazottait, miközben osztogat azoknak akik úgy gondolják kicsit is tolhatják a szekerét. Nem az országét, hanem az övét a hatalom megtartása érdekében.
Magyarul, annak ellenére, hogy vannak bizonyosan neki is érdemei, ő egy fos. Sajnálom, hogy ezt kell írjam Magyarország, az általam annyira szeretett ország miniszterelnökéről, de akkor is ragaszkodom az igazsághoz, a fos az fos, ez Orbán Viktor.

I_Isti 2013.06.06. 08:44:10

@Blogger Géza: Ha meg "sikeresek" voltatok az elmúttnyóccévben, akkor miért sír folyton a szátok?

Blogger Géza 2013.06.06. 08:46:44

@Könnyen elkaptuk, uram!: Ekkorákat azért nem kéne hazudni. Az ipari termelés kb 20%-kal magasabb most, mint Bajnai idején, az exportunk pedig még jobban nőtt. Egyébként Bajnai idején, 2010 első negyedévében rekordmagasságú volt a munkanélküliség is, 11,8%, hálistennek most ez si alacsonyabb. Most áprilisban 7 év óta nem látott ütemben nőtt a lakossági fogyasztás, csökken a munkanélküliség, 2013 első negyedévében EU szinten dobogós a GDP növekedés is. Nem baj, éljél csak a magad kreálta sötét álomvilágban, ahol minden rossz. Nálunk egész jó a helyzet. :)

Blogger Géza 2013.06.06. 08:47:16

@I_Isti: Ki sír? Ti rinyáltok egész nap, lúzerek... :)

I_Isti 2013.06.06. 08:48:14

@kovi1970: Nekem az tetszett a legjobban amikor a fidesznyik képviselő a saját maga által beadott módosító indítványt sem volt képes felolvasni. Nem hibátlanul, hanem viszonylag folyamatosan. (Nyilván ő írta.)

2013.06.06. 08:59:19

@Lindalinda: Amikor olyan körbe csöppensz ahol épp kritizálják a kormányt, az államot, szerintem ne kezdj el nyilvánosan libsikomcsizni. A legtöbb ember ugyanúgy kritikusan vélekedik a korábbi kormányokról mint a mostaniról. A hátuk közepére sem kívánják sem Gyurcsányt, sem Bajnait, sem pedig Orbánt. Ha lekomcsizod őket, nem biztos hogy garantálva lenne a biztonságod. Csak egy jó tanács...

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.06.06. 09:02:16

@I_Isti: amelyik annyira erős, hogy a rendőrök a legfőbb maffiózóktól kapnak fizetést, nem az államtól."
na ez a legszebb amit csináltok...éveken át, majd egy évtizedig tűrte az mszp-szdsz kormány a vizó féle zsibit (mert gondolom arra célozgatsz itt), a fidesz feltárta az ügyet, lecsukta az érintetteket....
ha nem tűnt volna fel.

Szevasztok 2013.06.06. 09:04:48

@HaFr: "Bajnai ezekre nagyon hamar rácáfolt, gyáva és bizonytalan önmagában is. Ezért is kezdtem el magam is egy kicsit szervezkedni, amiből kudarc lett. Most nem tudom, melyik a legkisebb rossz, ez az LPM-féle csoport olyan kétes gerincű emberekkel, mint Sólyom, olyan bátor, de harmadik utas, elég zavaros ökokapitalistákkal, mint Ángyán, és olyan kiismerhetetlen alakokkal, mint maga Schiffer, "

Kedves HaFr,

Ha így gondolkozol másokról, akkor nem csodálom, hogy kudarcként élted meg a próbálkozásodat!

Tudod: "Ha sikeres akarsz lenni, akkor barátokra van szükséged,..."

Ha nem tudod elfogadni, hogy NEM LÉTEZIK IDEÁLIS ember/helyzet semmilyen körülmények között, hanem mindenkinél kompromisszumot kell kötni, akkor soha nem fogsz előrelépni. Az idealisták eleve kudarcra vannak ítélve!

Ha meghirdetsz egy célt, akkor ne légy finnyás, hogy kik követnek. Ez megengedhetetlen luxus. A politika mindig is a reális opciók közti okos választásról szólt - de valamit választani KELL. Néha a kisebb rosszat.
Tényleg nem értem a finnyásságodat a fenti nevekkel kapcsolatban?!?!

Mottó: “A bölcsek eszmékről beszélnek, az átlagemberek eseményekről, az ostobák pedig személyekről.” (E. Roosevelt)

Szevasztok 2013.06.06. 09:07:53

@Lindalinda: "A jog a többség akarata. "

Nem az a bolsevizmus.

a 17 éves Parker Schnabel 2013.06.06. 09:09:38

@gomorra: Barátod a felcsúti. Meg a pereputtya.

Az LMP-t Elek István - Orbán tanácsadója alapította, és Schiffer András - Orbán ügyvédje vezeti.
Ki is zártak mindenkit, aki leváltaná Orbán rendszerét.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.06. 09:11:20

@Szevasztok: Elvileg egyetértenék, ha nem próbálkoznék eszme fronton is, ugye, egyesek szerint fölösleges hévvel is, és noha nem kenyerem a szentencia és aranyköpés irodalom sem, konkrétan nem igaz, hogy az ember ne nézné vagy ne kellene néznie a lehetséges szövetségesi tábort. Biztos igazad van, hogy megnehezítené (-tette) a dolgomat, hogy nem alkuszom, ezt vállalom.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.06.06. 09:12:16

@HaFr: szerintem aki politikába akar fogni...az kezdje lokálisan, egy önkormányzatban az államigazgatással megismerkedhet. bár gondolom te Bpen laksz.

nnnnnnnn 2013.06.06. 09:13:23

na, látom itt lebzsel a törzsgárda.

2013.06.06. 09:13:32

@FILTOL: a fidesz feltárta az ügyet, lecsukta az érintetteket...."
Nem. Azok még a Bajnai alatt lettek perbe fogva.
A fidesz titkosít. A fidesz fenyeget. A fidesz nem csukta börtönbe sem Bajnait, sem Gyurcsányt.
A fidesz alatt csak csökkentettek büntetést.

2013.06.06. 09:15:18

@Blogger Géza: Munkanélküliségi ráta 2013 I. n.é. 11,8% Mit zözögsz?
Hazug fidesznyik, miért nem látogatod meg a KSH honlapját????

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.06.06. 09:18:32

@Könnyen elkaptuk, uram!: vizót 2012ben fogták le, ha jó emlékszem, nem tudom miről beszélsz.

Szevasztok 2013.06.06. 09:19:59

@HaFr: Akkor most mi lesz?
Elmélkedünk vagy cselekszünk?

2013.06.06. 09:22:14

@Blogger Géza: Így csökken a munkanélküliség:
2012 III. N.É. 10,4
IV. n.é. 10,7
2013 i. n.é. 11,8%

Ez unortodox csökkenés?

Gdp "növekedés":
2009 I. n.é. -7,2%
2010 i. n.é.+0,1%
2011 I.n.é. +2,5%
2012 I.n.é. -0,7%
2013 I. né. -0,9%

Tehát 2010 első negyedéve még Bajnaié volt. A -7,2 %-ról sikerült "nőni 2,6% -ot, majd ismét csökken. Ez IGEN!

Gratulálok, ez tényleg világsiker!

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.06. 09:22:30

@FILTOL: Ó, nem szeretnék megismerkedni ezekkel :)

2013.06.06. 09:23:50

@FILTOL: Gyurcsányról. Azért három év kellett hozzá.... Alapos nyomozás volt biztos!

Netuddki. 2013.06.06. 09:26:23

@Szevasztok: " @Lindalinda: "A jog a többség akarata."
Nem az a bolsevizmus.
"

Nem, a bolsevizmus az amikor egy kisebbség ráerőlteti az akaratát a többségre, és úgy állítja be mintha az a többség akarata lenne.
Az értelmező szótárban a "fidesz"-nél keresd! ;)

2013.06.06. 09:26:45

@FILTOL: Miért, Vizovicki politikus?

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.06.06. 09:27:34

@HaFr: ja értem, akkor idealista vagy, és nem gyakorlati ember?
évek óta figyelem pl. a jobbikot és elgondolkozom tudják-e egyáltalán hogyan működik az állam, milyen jogszabályok mentén...mit intéz egy-egy szerv. tegyük fel alakítasz egy pártot, és befut. tudod mi a minisztérium, kik az államtitkárok? mi egy főosztály, területi szerv stb?
vagy a változás csak úgy hopp...és meglesz magától?

sörtelen 2013.06.06. 09:27:42

HaFr, talán ideje lenne két új fogalmat bevezetni: A "balszéli" (baloldali helyett) valamint a "polgárdiktatúra" (a milliónyi jelzős demokráciafogalom helyett)

AZ MSZP nem baloldali párt,ez ma már széles körben fel- és elismert tény. A jobboldal balszélén kavar, a "keménygalléros proletárok" mai magyar utódait szeretné elérni; de Orbán megelőzte őket. Mivel ennek a rétegnek a mentalitása mit sem változott 1925 óta, a politikai megszólításuk is akorabeli, innen az erős és megalapozott áthallás.
"Fidesz az MSZP-hez képest társadalmasítja a diktatúrát (több kitartottat és kedvezményezettet von be, tovább növeli az állam hatalmát), ennyiben jobban csinálja, mint a szocik. A mélyen zajló folyamatok azonban kádárista és posztkádárista keltezésűek, rajtuk a maszop bélyegzőjével."
Ha nem is minden vonatkozásban értek egyet (főleg a folyamat kezdő időpontjának keltezésével), de a lényeg ez.
Orbán kispolgári diktatúrát teremt, és ezzel a rendszerapologeták fogalmilag nem tudnak mit kezdeni. (Konrád: "demokratúra" - hihihi-hahaha, de szellemes...) És, hogy világos legyen: a _kis_polgár _nem_ polgár. Ügyes szótrükk egy érdekkörbe vonni fogalmilag, de ez sem új; ők csak a "polgári" lódenkabátba és micisapkába öltözött polgárság becsapott önkéntes rohamcsapata, legyen a feladat a szavazás, a ("béke")menetelés, a diktáturuk bármely cselekedetének helyeslése (tűzzel, vassal). És épp ezért az antiszemitizmus nem "feltámadt", hanem lévén az a "szegény emberek sznobizmusa" (Sartre), diktatúrájuk természetes szellemi megnyilvánulásaként (identitás- tehát csoportképző kötőelemként) régi szerepéhez jutott. Ezen az alapon imádják vallásos hittel diktátorukat, aki erős központi hatalmat (centrális erőteret) nyújt nekik, amely leveszi róla a terhet, hogy egyedül kelljen gondolkodniuk.
Ezért értelmetlen minden "értelmiségi" szájmenés, a "Szavazók, ébresztő! Gondolkodjatok!" típusú felhívás. Nem akarnak gondolkodni. Semmit sem akarnak kevésbé. Mindössze hinni akar. Az "öszödi beszéd" -"hazudnak" trükkel a nem fideszszavazók hitét törte szét.
Az MSZP még foglya a "nép" pozitív felfogásának. Orbán legalább 2006 óta nem. Ezért és ennyiben "csinálja jobban" mint a szocik.
E két párt ugyanazon bázison akar a mennybe jutni. (A többi is, de ezt most hagyjuk.)
Az, hogy az 51 %-nak nincs pártja, trivialitás. És belátható időn belül nem is lesz.

Netuddki. 2013.06.06. 09:28:39

@Könnyen elkaptuk, uram!: Felesleges erőfeszítés "ezeket" győzködni. Az a feladatuk, hogy terjesszék a blogokon a fideszes propagandát és folyamatosan félrevezessék a zembereket...

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.06.06. 09:29:35

@Könnyen elkaptuk, uram!: a rendőrök a legfőbb maffiózóktól kapnak fizetést, nem az államtól."
ezt írtad, erre válaszoltam, és igen vizóra gondoltam, de ezek szerint tévedtem. te nem a valóságról beszélsz (havi fizetés rendőrként a maffiától - mikor? hát akkor) , hanem valami sci-firől ami a koncepciód erősíti.

2013.06.06. 09:32:14

@FILTOL: Ezt nem én írtam, így joggal értettem félre az utalásodat.
Amúgy talán a Pintér műveket ajánlanám a figyelmedbe. A rossz nyelvek szerint Vizo nem volt jóban Pintérrel, ez okozta a vesztét.

2013.06.06. 09:32:52

@FILTOL: Olajszőkítés? Mond ez neked valamit?

Netuddki. 2013.06.06. 09:34:47

@sörtelen: A fideszesek már régen nem a politika játékszabályai szerint játszanak. A maszop ezzel szemmel láthatólag nem tud mit kezdeni. Azaz, hogy vulgárisan fejezzem ki magam, a nemzet kékerese ráhozta a kékhalált a maszopra.

Az meg, hogy a maszop és a többi párt nem tud mit kezdeni a fidesz gumicsimmás közpénzlenyúlásaival számomra azt jelenti, hogy ők se különbek.
Szóval, szerintem felesleges új politikai fogalmakat gyártani, bűnözők kezében van a "hatalom". Erre nem új fogalom kell, hanem bedugni őket oda ahova valók, a dutyiba...

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.06. 09:36:19

@FILTOL: Nem, azonnal hozzád fordulok :), nem ironizálok, most még nem tudok jobb megoldást

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.06. 09:38:28

@sörtelen: By the way, ez minden fasizmus szociológiája is, ezért van teljes ozmózis a bal és a jobb fasizmus között

I_Isti 2013.06.06. 09:44:28

@FILTOL: 8 évig tűrte az mszp-szdsz, utána 3 évig tűrte a fidesz. Hoppá. A két hét alatt úgy látszik mégse sikerült rendet csinálni. Másrészt miért gondolod azt, hogy csak ez a V betűs volt valaha maffiózó Mo-n?

Netuddki. 2013.06.06. 09:54:13

@FILTOL: A lobbik egy pattanás az ország seggén, nem politikai tényező.
Viszont nagyon jó példa arra, hogy minimális szervezéssel mekkora szavazati arányt lehetett besöpörni a 2010-es választásokon. Még akkor is ha a lobbik nyíltan rasszista ideológiát folytat. Van itt potenciál csak meg kell tudni szólítani egy értelmes programmal a zembereket. A lobbiknak meg nem lesz még1szer ilyen "szerencséje"...

vladimir964 2013.06.06. 10:06:36

"megfáradt vagy műveletlen vagy bosszúszomjas rétegek"
helyesen írva
"megfáradt + műveletlen = bosszúszomjas rétegek"

Tyrion Lannister of Caster 2013.06.06. 10:07:39

@MEDVE1978: Alapvetően igazat adok neked.
Ráadásul a magánszférás Józsibá ahol tud, adót csal (nem számlázik a piacon), míg az állami szférában dolgozók béréből alapból vonják az SZJA-t.

Viszont a hajas figurát nem Mote Christo grófja, hanem Münchausen báró nevéhez fűzik :-)

Netuddki. 2013.06.06. 10:18:09

@MEDVE1978: "Több közkeletű és kicsit tanultabb emberek között rendkívül népszerű tévedés is van a postban és a hozzászólások között is."
"Erre jön rá, hogy bennragadtunk a Kádár korban és nem tudunk Monte Christo grófjaként kimászni a saját hajunknál fogva."

Méééég! Mester, taníts!
Muhaha!

esefe 2013.06.06. 11:14:49

@kovi1970: A te primitív szöveged nagyobb pattanás az ország seggén, bárminél. Főleg, hogy rendkívül szorgalmas vagy.

biohouse 2013.06.06. 11:24:23

@HaFr: Ezt egy pár szóval kibonthatnád.
Schiffer: tömören egyetértek, nem határolódik el olyan élesen Orbántól, mint az MSZP-től, sőt bajnaitól.
Ráadásul megfontolandó felvetés, hogy mind a Jobbik, mind az LMP Orbán találmánya.
Ángyán: Magam kisgazdának minősülök, így a mezőgazdasági területen nyújtott teljesítményét és elveit majdnem teljes szívvel támogatom. Ugyanis a mezőgazdasági erőforrások valóban nem ugyanazok, mint más -ipari- területeken, itt a klasszikus kapitalizmus elvei nem ugyanazok. Valamit a konzervativizmusnak is kell kezdenie azolyan olyan fogalmakkal, mint a talajok (vagy éppen ami most terítéken van: a méhek) lepusztítása, vagyis a fenntartható fejlődés fogalma.
Amivel nem értek Ángyánnal egyet az a tőkeellenesség. Őszintén, ezt nem is teljesen értem. Mi az a tőketípus és méret, ami számára veszélyesnek minősül. Ebből a szempontból Ángyán nem minősül kapitalistának. Hacsak nem úgy érted, hogy olyan kapitalista ("ökokapitalista"), aki a környezet megóvásában érdekelt (= kisgazda?).
Sólyom: Ezt máshol is olvastam, de nem pontosan értem, mire gondoltok. Az általad is tisztelt kard blog (de pl a véleményvezér blog is)pl híve Sólyomnak.
Ha viszont úgy tekintenénk az LMP-re (itt hangsúlyoznám, hogy egyszeri pártlistás szavazójuk ill potenciális szavazójuk vagyok, semmi több!)amelyben Sólyom és Schiffer féle jogfelfogás, Ángyán-féle mezőgazdaság (és politikai tisztaság) és Róna-féle gazdaság, akkor még mindig a legvállalhatóbb alternatíva a kínálatból.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.06. 11:49:03

@biohouse: Igen, könnyű szavakkal dobálózni és minősítgetni embereket, általában nem teszem (a főkaraktereket leszámítva), de:
1. Nem hiszem, hogy a kapitalizmusnál a mezőgazdaságban is lenne jobb rendezőelv, ezért én nem tartom jónak se a magyar állami pénzen támogatott latifundiumokat és kiosztott földbérleteket, főleg, ha kebelbaráti alapon folyik a mutyi, se az EU agrártámogatási rendszerét -- tehát nem a támogatások és a mutyi IGAZSÁGOSABB elosztását kívánom, mint Ángyán, hanem a megszüntetését. Kompetitív, ésszerű hitellehetőségek mellett az állattartó középvállalkozások, a speci növénykertészet és a gabonatermesztő nagybirtokok túlsúlyát tartom a leghatékonyabbnak. Ökokapitalista = vélelmezett geoszempontok és tényleges geoérdekek által torzított piac híve.
Sólyom a számomra enyhén antipatikus alkotmánybírósági hiperaktivista múltja és teljesen szubjektív, saját mag által láthatóan túlértékelt etikai sztenderjei mellett képes volt belemenni a 2005-ös fidesz vezényelte KE választási heccbe, és utána elfogadta a hivatalt és teljesen szűklátókörűen kiszolgálta Orbán visszakapaszkodását a hatalomba -- dislike.
Róna? Sok beszédnek sok az alja. És a négy együtt? Az mi? Egy új fiók népfront?

Blogger Géza 2013.06.06. 14:36:08

@Könnyen elkaptuk, uram!: Szerencsére nem csak negyedévekből áll az élet, az éves értékek (illetve várható értékek)

2010: +1,3%
2011: + 1,7%
2012: -1,7%
2013: +0,5%
2014: +1,5%

látható, hogy csak a 2012-es év lesz pocsék, aminek több oka van: rossz időjárás, Simor balfaszsága, az EU túlmegszorításokat követelő balfaszsága, és az eurózóna kiújult válsága. Egyikről sem a kormány tehet. Mondjuk Simort próbálhatták volna jobban rugdosni, de túl puhák voltak, ez van... Nem baj, már nem tényező.

Blogger Géza 2013.06.06. 14:45:11

@Könnyen elkaptuk, uram!: Frissítsél, le vagy maradva (ebben is..)

"A vizsgált időszakban a foglalkoztatottak 3 millió 869 ezer fős összlétszáma 58 ezerrel haladta meg a
2012. február–áprilisit. "

www.ksh.hu/docs/hun/xftp/gyor/fog/fog21304.pdf

www.napi.hu/magyar_gazdasag/fordulat_erik_a_magyar_munkanelkulisegben.551278.html

Blogger Géza 2013.06.06. 14:53:16

@sörtelen: "Az, hogy az 51 %-nak nincs pártja, trivialitás. És belátható időn belül nem is lesz. "

Te is le vagy maradva... Az utolsó felmérésben csak 33% nem nevezett meg számra szimpatikus pártot (akire szavazna). S mivel nagyjából 25%-35% (esetleg még több?) várhatóan nem is megy el szavazni, ezért nagyjából eloszlott a homály, most már elég tiszta a kép, amivel a hátralévő hónapokra nekifutunk.

Fidesz: 45%
MSZP: 23%
Jobbik: 15%
PM: 10%

Ebből lehet sakkozgatni.

median.hu/object.71e5f611-7c3f-4fa6-bd9b-5687855b224a.ivy

Amúgy a félidőben mindig kevesebben jelölnek meg pártot, ennek semmi jelentőse, sima ciklusközepi szezonalitás. Ahogy közeledik a választás, aktivizálódnak és határozottabbá válnak a passzív és bizonytalan szavazók, akik ugyanúgy megoszlanak, mint az aktívak, nincsenek itt nagy csodák.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.06. 14:54:34

@Blogger Géza: Szinte csak (közpénzen) támogatott állások vannak.

Blogger Géza 2013.06.06. 15:12:38

@HaFr: Ez van, a multiktól beszedett adók egy része erre megy el - valóban. No persze a foglalkoztatottak kb. 95%-a nem közfoglalkoztatott, de most ilyen időket élünk, az államnak nem eltűnni kell, hanem tompítania a válság hatásait, lesz még jobb is a helyzet. És a javuló helyzet majd az urnáknál is meg fog látszani.

I_Isti 2013.06.06. 15:24:05

@Blogger Géza: Véletlenül egy érintett multinál dolgozok. A különadóra a tulajdonos válasza az volt, hogy 1) csökkentette a capex-et, 2) növelte a profitelvárást. A menedzsment egy darabig alkudozott, aztán bevetette a csodafegyvert: "twm csökkentés".
így aztán a dolgozók létszáma is csökkent, meg a fizetése is. (persze volt honnan.)
Valóban Orbán Viktor, szeretünk téged! :)

Blogger Géza 2013.06.06. 15:32:10

@I_Isti: Szelaví. Ez is az ára a 10%-os társasági adónak és a 16%os SZJA-nak. Az exporthoz hozzá nem (vagy kis mértékben) járuló szektoroknak több adót kell fizetni, hogy az exportszektor virágozzék. Pár léhűtő, akiknek munkájára nem volt szükség (máskülönben aligha küldték volna el őket) majd keres állást a termelő szektorban. Na bumm.

I_Isti 2013.06.06. 15:36:44

@Blogger Géza: Tényleg annyira hülye vagy, hogy ezt így be akarod magyarázni nekem?

Blogger Géza 2013.06.06. 15:41:26

@I_Isti: Tényleg annyira hülye vagy, hogy ezt sem érted?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.06. 15:52:35

Kicsit leesett a beszélgetésetek :)

I_Isti 2013.06.06. 15:57:43

@Blogger Géza: @HaFr: Ja bocs. Rájöttem, honnan ismerős az életérzés: a Jehova Tanúival is ilyen jó vitatkozni. :)

Blogger Géza 2013.06.06. 16:04:51

@I_Isti: Hát egy ilyen kreténségre (Ennyire hülye vagy... ) miféle színvonalas választ vársz? Majd ha esetleg érdemben tudsz valami értelmeset írni...

I_Isti 2013.06.06. 16:43:34

@Blogger Géza:
"Ez is az ára a 10%-os társasági adónak és a 16%os SZJA-nak. Az exporthoz hozzá nem (vagy kis mértékben) járuló szektoroknak több adót kell fizetni, hogy az exportszektor virágozzék. "

A ksh szerint a magyarországi kivitel az elmúlt években így alakult
(év, kivitel mEur, változás az előző évhez képest)

2008 2009 2010 2011 2012
73 772 59 513 72 024 80 684 80 889
6% -19% 21% 12% 0%

Az a negyed százalékos bővülés 2011-ről 2012-re nem tűnik olyan nagy virágzásnak...
persze, biztos rossz volt a termés :)
Azért annak van alapja, hogy nem tudsz bármit megmagyarázni nekem.

I_Isti 2013.06.06. 16:48:42

@I_Isti:
Hátha így szebb:

év:-------2008---2009---2010---2011---2012
kivitel:-73772--59513--72024--80684--80889
növ.:______+6%___-19%___+21%___+12%____+0%

Blogger Géza 2013.06.06. 17:04:06

@I_Isti: Szóval 30% körüli bővülés ebben a kormányzati ciklusban az neked smafu. Hja kérem, van, akinek semmi nem elég...

I_Isti 2013.06.06. 17:28:08

@Blogger Géza: Ja télleg. Most hogy így mondod... Emlékszel még, hogy a gonosz elmúttnyóccév alatt mekkora volt ez a bővülés?
Vagy mondjuk mekkora volt az éves _átlagos_ bővülés?
Azon már nem is nagyon csodálkozom, hogy a 2010-es +21%-ot Viktorunk érdemének tartod, pedig azt biza Gordonunk csinálta, és az előző évi -19%-ot is beleszámítva bizony csak helyrebillenést jelent.

biohouse 2013.06.06. 18:07:06

@HaFr: Az agrártámogatások rendszerét én is -mint kisgazda!-gyűlölöm. Túlajdonképpen egyet is értenék veled, de a nagybirtok hatékonyságával szemben van két szempontom.
1. Nem fogadom el annak igazságtalan kialakításának módját.
Szóval Csányi, Simicska és Nyerges nyerő nagybirtokosok lesznek, kihírdetik a kapitalizmust - megtörtént az eredeti tőkefelhalmozás!- és Orbánnal együtt, aki majd átveszi a strómanok (pl Mészáros)
földjét élnek mint hal a vízben.Nem!
Akkor kezdjük inkább előlről. Max.100 ha-ral lehet indulni, onnantól nettó piaci viszonyok, további korlátozás nincs.
2. Tapasztalatból elfogadom a tényt, hogy a kisgazdaságok összessége több embert foglalkoztat, mint a kevés nagybirtok. Azt hiszem ez a hatékonyságból visszafelé logikázva is következik.
És akkor a kérdés adódik: melyik modell jobb egy országnak. (Ha a kisbirtok, akkor kapitalista szabályok 1 kikötéssel: max 100ha.

biohouse 2013.06.06. 18:20:18

@HaFr: "És a négy együtt? Az mi? Egy új fiók népfront?"
Soha nem lesz 100%-ban tiszta elvű (liberális, konzervatív, szocdem ) kormány. A fidesz-ideológia is egy nagy zagyva katyvasz. Ebből következően már maguk a pártok is lehetnek koalíciók, kérdés mi a vezérelv. A fenti négyes megfelelne a "soha többet állampárt" vezérelvnek.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.06. 18:35:46

@biohouse: 1. természetesen, 2. szerintem a terményfajtából és a hozzáadott értékből következik az optimális birtoktest -- én nem piszkálnám előírásokkal

2013.06.06. 22:15:27

@Blogger Géza: A KSH adatait idéztem.
Tehát egyszerű dolgod lenne, ha igazán tudnád cáfolni a leírtakat.
Belinkeltem, csak kattintanod kéne.
Tudom, a KSH hazug szoclibsi, tehát hamisak a számai.

Blogger Géza 2013.06.06. 22:19:03

@Könnyen elkaptuk, uram!: Nem. Hazudtál. Pl nagyon nem igaz. hogy az ipari termelés 2010 óta csökken. Az idézet a magyar nyelvben nem azt jelenti, hogy idézőjel és hivatkozás nélkül leírunk a valósággal ellentétes dolgokat. Ezt magyar nyelvben hazudozásnak hívják, nem pedig idézésnek.

2013.06.06. 22:32:42

@Blogger Géza: Bruttó hazai termék (GDP) –1,7+ –1,7 –2,7 –0,9
Beruházás –5,2 –1,5 –7,9 –8,7
A háztartások tényleges fogyasztása –2,0 –4,0 –1,1 –1,2

Gejza, ezek a 1012-es év és a 2013-as I. n.é. adatai.
Látsz te itt pozitív előjelű számot?

2013.06.06. 22:34:19

@Blogger Géza: A behozatal értéke 21 211,9 1 735,1 1 838,8 ..
A kivitel értéke 23 183,3 1 922,0 2 079,6 ..
Külkereskedelmi termékforgalom egyenlege 1 971,4 186,9 240,8

Látod, csökken a külker egyenleg.
Beégtél, hazug fidesznyik!

2013.06.06. 22:36:39

@Blogger Géza: Ipari termelés volumene –1,7 –5,3 –2,9 ..
Ipar belföldi értékesítésének volumene –3,9 –12,7 –2,7 ..
Ipari exportértékesítés volumene –0,7 –2,1 –1,7 ..
Feldolgozóipari új rendelések volumene – –9,1 –24,3 ..
Építőipari termelés volumene –5,9 7,2 9,9 ..
Mezőgazdasági termelői árak 15,4 17,0 14,6 ..
Kiskereskedelmi forgalom volumene –2,1 –1,2 –2,9 3,4
Kereskedelmi szálláshelyek összes vendégéjszakái 4,8 6,2 11,4 ..
Alkalmazásban állók létszáma –0,6 –1,8 –1,3

A faszé nem bírsz rákattintani a KSH oldalára?

2013.06.06. 22:39:52

@Blogger Géza: www.ksh.hu/

Figyelj, úgy kezdődik, hogy nyitólap.
A középső oszlopban találsz egy "fontosabb adatok" grafikont.
Ha a kurzort ráállítod, megmutatja az aktuális értéket az adott időponthoz.
Ha további info kell, alatta van egy "további fontosabb adatok" fül.
Így elég szájbarágós, vagy küldjem át minden oldal hivatkozását külön-külön?

Dedós...

Blogger Géza 2013.06.06. 22:41:10

@Könnyen elkaptuk, uram!: Ja, hogy fogyatékos vagy, és azt sem tudod, mi az az ipari termelés, és hol nézz utána, hogyan aalkult 2010 és 2013 között. Bocsi. Figyi, ebben a témában többet szerintem ne írjál, nagyon égeted magad... :(

Blogger Géza 2013.06.06. 22:47:07

@Könnyen elkaptuk, uram!: Na a kedvedért, mert látom, nagyon buta vagy:

Itt lehet megnézni, hogyan alakult az ipari termelés:

www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_evkozi/e_oia001.html

2010 márc: 1.739 Mrd Ft

2013 márc: 2.129 Mrd Ft

Ennyit a 2010 óta csökkenő ipari termelésről...

Blogger Géza 2013.06.06. 22:55:56

@Könnyen elkaptuk, uram!: Látom, te tényleg buta vagy, ezért nem érted, mi folyik körülötted, ezért segítek. A külker egyenleg így alakult: (Mrd EUR-ban)

2008: - 319
2009: +3.738
2010: +5.515
2011: +7.061
2012: + 6.823

Látható, hogy a kormányváltás óta soha nem látott pluszokat produkál az ország.

www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_qkt007.html

2013.06.06. 23:06:35

@Blogger Géza: Figyelj, minden adat a KSH honlapjáról van bemásolva. Tehát vitázz nyugodtan a tényekkel.

Blogger Géza 2013.06.06. 23:10:35

@Könnyen elkaptuk, uram!: Igen, onnan másoltam be. És cáfolják azt, amiket mondtál. :)

2013.06.06. 23:15:21

@Blogger Géza: - 2013 harmadik hónapjában a kivitel és a behozatal volumene 0,9, illetve 3,2%-kal volt alacsonyabb a tavaly márciusi szintnél. A külkereskedelmi forgalom volumene az első negyedévben az előző évhez képest nem változott. "
KSH gyorsjelentés. Szóval úgy növekszünk, hogy csökkenünk?

2013.06.06. 23:16:09

@Blogger Géza: Mondom: minden a KSH honlapjáról van, amiket én másoltam, az.

Blogger Géza 2013.06.06. 23:17:28

@Könnyen elkaptuk, uram!: Kicsi huszár, az egész ciklusról beszéltél, mint ahogy én is. Próbálhatod mentegetni a hazugságaid, de nem fog összejönni.

Blogger Géza 2013.06.07. 11:33:59

@Könnyen elkaptuk, uram!: Le vagy maradva (már megint...)

"Áprilisban 700 millió euróval, vagyis közel 210 milliárd forinttal több terméket, szolgáltatást exportáltak a magyarországi cégek, mint amennyit importált az egész ország. A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint ez minden idők legmagasabb áprilisi külkereskedelmi többlete."

vallalkozoi.negyed.hu/vnegyed/20130607-210-milliard-forintos-hasznot-huztunk-a-kulfolddel-valo-kereskedesbol-aprilisban.html

2013.06.07. 12:57:10

@Blogger Géza:
Két dolgot elfelejtesz:
1. a forint romlott
2. a többlet abból adódik, hogy erősebben csökken az import, mint az export.

2013.06.07. 12:57:59

@Blogger Géza: Éves összevetések

A többlet ugyanakkor kedvezőtlen folyamatok eredője, az év harmadik hónapjában ugyanis az export euróban kifejezett értéke 2,8, az importé pedig 5,6 százalékkal esett vissza az egy évvel ezelőttihez képest. Az első negyedév számai pedig a kivitel esetén euróban 0,12, míg a behozatalnál 0,24 százalékos csökkenés lett."

sörtelen 2013.06.08. 18:19:29

@vladimir964: Egyáltalán nem egyenlő, nagyon is vagy (legfeljebb: és).
Akiktől minden elloptak ("privatizáltak") az nagyon is bosszúszomjas. Frissen és művelten (is).
süti beállítások módosítása