1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2015.05.08. 08:45 HaFr

Rákosi, Tölgyessy, és az unortodoxia értelmetlensége

haztartasfogyasztas2.jpg

A hazai GDP-bővülést az időjáráson kívül az állami költekezés és az EU-transzferek adják: egyik sem tipikusan olyan forrás, amelynek bármi köze lenne a hazai versenyképességhez. Az ún. "tisztított" FDI (működő tőke beáramlás) még mindig a válság legsötétebb éveit idézi (néhány százmillió euró), magyarán az unortodoxia nemhogy növelte Magyarország tőkevonzó képességét, de súlyos éveket pazaroltunk el erre a kísérletre, amelynek a negatív hatását a régiós növekedési, tőkebevonási és fogyasztási adatokon máris jól le lehet mérni (röviden: nő a lemaradásunk), a hosszú távú hatásait viszont még jósolni se mernénk. Magyarország mindössze a pénzpiacok szemében szerepel jól, mert a magas kamatokat pontosan fizeti, a bóvli kategóriában tartott ország rövidtávú adósságmegújítása viszont olyan terhet ró a költségvetésre, amit az ellenségünknek se kívánnánk.

A sok szám és elemzésnél azonban a józan ész egyetlen diktuma sokkal jobban eligazít: ha nincs versenyképes, nagy hozzáadott értékre képes gazdaság, akkor a valóságon a kormányzati hazudozás sem segít. Az a helyzet, hogy az "unortodoxia" az első betűjétől az utolsóig merő ostobaság, blöff, vagy még rosszabb: félrevezetés, amelyet megetetni csak egy olyan néppel lehet, amely jobban hisz a sült libák röpködésében, mint egy piaci adásvétel köznapi tanulságainak (a saját tapasztalatának): NEM VESZÜNK MEG ÓCSKA ÁRUT DRÁGÁN. Igaz ez a törökmézre, a húsra, az autóra, pontosan úgy, mint az ezek összességéből előálló nemzetgazdasági teljesítményre. Ha az ország nem képes drágán eladható árukat piacra tenni lehetőleg a saját erejéből, akkor az az ország hanyatlani fog. Magyarország nem képes. De Magyarország még azzal is gyengül (rombolja az eladható árui/szolgáltatásai iránti keresletet), hogy rossz a híre, rossz minőségű, kockázatos a politikai rendszere, elrettentő vagy nem szavahihető a stratégiája/pályája.

A Polgári Konzervatív Párt egyszer és mindenkorra le akar számolni az unortodoxia kísértésével. A magyaroknak meg kell érteniük azt, hogy nincs cseles vagy éppen királyi út a felemelkedéshez, CSAK AZ ORTODOXIA működik. Az ország NEM JUT SEMEDDIG, amíg nem teszi magáévá a minőségi politikát mint a társadalom magára találásának eszközét, egy átfogó értékteremtési rendszer kialakítása iránti elkötelezettséget, amelynek törzsében a tudásalapú gazdaság áll, amíg nem számolunk le a posztkommunista pártok (MSZP, Fidesz) uralmával és nem haladjuk meg a bal-jobb ketrecharc logikáját, amíg nem indulunk el a konszenzusos demokrácia és a magas szintű társadalmi konszolidáció felé.

Rákosi, Tölgyessy.

29 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr827440986

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2015.05.08. 18:00:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Béndek Péter: Rákosi, Tölgyessy, és az unortodoxia értelmetlensége 2015.05.08. 09:52:01

A Polgári Konzervatív Párt egyszer és mindenkorra le akar számolni az unortodoxia kísértésével. A magyaroknak meg kell érteniük azt, hogy nincs cseles vagy éppen királyi út a felemelkedéshez, CSAK AZ ORTODOXIA működik.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zipe moha 2015.05.08. 09:15:41

..azt hogy az FDI mélyponton van és MARAD...determinálják a folyamatok melyek idáig vezettek:véget ért a külföldi működőtőkére+ olcsó munkaerőre alapozott rendszerváltó gazdaságpolitika pályafutása....ennyi volt és kifulladt!
talán ezzel függ össze kövér elvtárs minapi nyilatkozata...hogy mivel függ össze az, hogy orbán mégis ezt a 25 éves alapjaiban bűnös/ hibás politikát erőlteti...nem tudom ( csak sejtem...lassan be kéne szállnia a magyar oligarháknak kompenzálni, de azok nincsenek sehol... nem is lesznek csak a bankban és esetleg az energiaszektorban..uniós pénzek erejéig a mezőgazdaságban...ennyi..)

Miért állítható, hogy az FDI be fog ragadni e közeli szinten?
Főként a kivándorlás miatt: a színvonalas munkaerő ma már házhoz megy ...és nyugat-európában remekül megtalálták a módját, hogy hogyan különböztessék meg a munkát vállalni érkezőket a helyiektől...úgy , hogy ez ne legyen feltűnő: ez a munkaerő kölcsönzőkre alapozott szisztéma ...

Így FDI csak keletről jöhet...annyi amennyi..be kellene szállni a sok vagyonnal feletetettnek, de azok nem akarnak ..nem is értem miért..:) Tic-Tac

zipe moha 2015.05.08. 09:17:44

..azt hogy az FDI mélyponton van és MARAD...determinálják a folyamatok melyek idáig vezettek:véget ért a külföldi működőtőkére+ olcsó munkaerőre alapozott rendszerváltó gazdaságpolitika pályafutása....ennyi volt és kifulladt!
talán ezzel függ össze kövér elvtárs minapi nyilatkozata...hogy mivel függ össze az, hogy orbán mégis ezt a 25 éves alapjaiban bűnös/ hibás politikát erőlteti...nem tudom ( csak sejtem...lassan be kéne szállnia a magyar oligarháknak kompenzálni, de azok nincsenek sehol... nem is lesznek csak a bankban és esetleg az energiaszektorban..uniós pénzek erejéig a mezőgazdaságban...ennyi..)

Miért állítható, hogy az FDI be fog ragadni e közeli szinten?
Főként a kivándorlás miatt: a színvonalas munkaerő ma már házhoz megy ...és nyugat-európában remekül megtalálták a módját, hogy hogyan különböztessék meg a munkát vállalni érkezőket a helyiektől...úgy , hogy ez ne legyen feltűnő: ez a munkaerő kölcsönzőkre alapozott szisztéma ...

Így FDI csak keletről jöhet...annyi amennyi..be kellene szállni a sok vagyonnal feletetettnek, de azok nem akarnak ..nem is értem miért..:) Tic-Tac

zipe moha 2015.05.08. 09:25:32

nehéz kérdés valóban: yacht Portofinoban, befektetés a londoni Cityben vagy gyár Mucsaröcsögén tele politikai és üzleti kockázattal..:)hát, nem is tudom min gondolkodnak..talán az utóbbin ..:))

eqlessootista 2015.05.08. 09:44:16

"Rákosi, Tölgyessy."
Címben is és aláírásként(?) is?

(régebben jártam már errefelé, biztos elvesztettem a fonalat, nem értem, mit is takar, mit is akar, ez a két név)

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2015.05.08. 09:53:09

Péter, nagyon finoman fogalmaztál a kamatfizetéssel kapcsolatban. Szerintem a befektetők arról győződtek meg, hogyha ha kell, akkor a vállalkozásokat és a polgárokat is elevenen képes megnyúzni pártunk és népünk bölcs vezetője. Az alacsony jegybanki alapkamat másik prózai oka az EKB. Ész nélkül pumpálja az európai pénzügyi rendszerbe a likviditást......pedig nem forráshiány van. A Qrva államok nőttek túl nagyra és fojtják a gazdaságot. Nálunk ez hatványozottan jelentkezik egy bődületes korrupcióval körítve.

==T== 2015.05.08. 10:13:35

@Fuxos (ex bömis):

Először is tegyünk már különbséget befektetők meg beruházók közt.

@HaFr:

A cikkhez.

A fogyasztás stagnálása speciel nem olyan nagy probléma, mivel az adósságok - főleg a külső adósság - leépítéséhez szükséges.

Ráadásul a hazai fogyasztás jelentős hányada importfogyasztás, vagyis a fogyasztás növekedése a külgazdasági egyensúlyt veszélyeztetné.

A válság előtti tőkebeáramlás pedig jelentős részben egy lufit finanszírozott.

@zipe moha:

Ezzel sajnos egyetértek, a demográfiai folyamatok - elvándorlás, öregedés, a fehér népesség igen alacsony, a nem fehér népesség igen magas népszaporulata - bizony oylan társadalmi folyamatok, amik ijesztő pontossággal vetítik előre a lecsúszás további gyorsulását.

==T== 2015.05.08. 10:18:01

@HaFr:

Ehhez még hozzásfűznék:

" a bóvli kategóriában tartott ország rövidtávú adósságmegújítása viszont olyan terhet ró a költségvetésre, amit az ellenségünknek se kívánnánk."

Speciel ezen a téren lépett legtöbbet előre a kormány, ugyanis a 2010 közepén meglevő magas kamatozású, igen rövid átlagos lejárati idejű adósságállomány sikeresen átstrukturálta alacsonyabb kamatozású, jóval hosszabb lejáratú adóssággá, így az évenként megújítandó állomány a 2010 végi 40+%-ról 20-% körülre csökkent, ráadásul csökkent a devizában denominált ill. a külföld felé irányuló adósság.

eqlessootista 2015.05.08. 10:19:16

@HaFr: értem.
Csak annyit teszek hozzá: melyik pártban nem üldögélt még (szegény) TP?
Vannak emberek, akik jól verbalizálnak. Vannak, akiknek jó a lényeglátásuk, vannak, akik szűklátókörűek, vannak, akik összefűggéseket is látnak, sőt vannak, akik láttatnak is.
Viszont igen kevesen vannak, akik adott helyzettel nem élnek vissza és a lehető legszélesebb társadalmi jólét emelésére törekednének. (hirtelen: Mahatma Gahandi talán? S nálunk Széchenyi? .. és napjainkban? S talán ebben érzem azt, a PKP ilyen utóbbi - ám ennek a felismerése az embereknek teljesen szokatlan kihívást jelent, sajnos. Emiatt borzalmas pótszerek homeopátiázva amortizálják emberi mivoltunkat, lásd magyar "uralkodó ""elit"" ")

zipe moha 2015.05.08. 10:20:31

@Fuxos (ex bömis): ...annyit tennék hozzá csak, hogy a Qurva államok adóssága!! nőtt Qurva nagyra... olasz , francia 2,5 ezer milliárd ..német 4 ezer milliárd...amerika 13 ezer milliárd költségvetési -állami adósság...vajon milyen üzleti kockázatokat kellett besöpörnie a nemzeteknek..:)??

és vajon képesek-e kidolgozni ( ha lenyulunk a többgenerációs magán megtakarításokért is...vagy nem?!...igen csak úgy látszik, hogy NEM

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.05.08. 10:24:10

@gacsiiiz: ez jól esett -- valóban szeretnénk ilyenek lenni

zipe moha 2015.05.08. 10:26:48

@==T==: ...közügyekben előre kell látni...akár 20 évet is...és mindez látható volt kellő információk bírtokában legkésőbb 2002-ben...13 évvel ezelőtt...ehhez képest kell megítélni, hogy ki mit tett 13 alatt....a kapu bezárul épp most lassan ( Szabad-kereskedelmi Egyezmény ..titkolt záradékai..)...a kár háborús mértékű...sebaj, ilyen időkben legelább lehullik a máz és pontosan megmérhető , hogy ki kicsoda...és legalább nem acsarkodik majd a közember "jobb -bal" fidesz-mszp mellet...hanem némán bevallja önmagának, hogy mekkora egy barom volt, hogy így rászedhették...

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2015.05.08. 10:35:17

@==T==: "Először is tegyünk már különbséget befektetők meg beruházók közt."

Nekem világos a különbség....neked is? :)

egyetmondok 2015.05.08. 13:11:51

Nézve ezt a garfikont is,az emberben felmerülhet, hogy mi a Jó Isten változott itt...Semmi,stagnálunk.
Micsoda egy kilométeres marhaság azzal vádolni a ballibet, hogy "hitelből finanszírozott jólét, úgy könnyű"...,ott a 2005-2008 közötti "gyurcsányista-diktatúra" korszaka: hibátlan stagnálás a fogyasztásban,na a nulla növekedésű fogyasztáshoz nem kell ám eladósodni;

és milyen hibátlanul nem történik semmi 2010 óta,stagnálás,stagnálás, s abban bízik a kormánypárt, hogy a "jólét lecsorog" (nem mellesleg klasszikus neolib) elve alapján majd csak lesz valami javulás,hát hiszen micsoda növekedési adat van,nem lehet, hogy ebből ne érezzen semmit a nép, hogy elégedetlen...,s ezért az a valószínű,hogy az átkozott média nem engedi,hogy a nép végre észrevegye, hogy mennyire jól állunk...

Mennyire találó volt annak a fiatal egyetemi tanárnak a véleménye a Fidesz unortodoxiájáról,amikor azt mondta, hogy ez kőkemény,igazi magyar ortodox ellenreformáció, nem más,a magyar államháztartás megreformálhatatlanságának, hogy ilyenre véletlen se kerülhessen sor, történelmi alapvetéssé alakítása.

Milyen pontos a "posztkádári koraszülött jóléti állam" fordulat,s ha arra vetemetnéd, hogy a kollegista srácok nem szimplán lopni jöttek,hanem valami ennél komolyabb szándékuk is volt a fiatal magyar alkotmányosság szétbarmolásával,akkor - jó szándékokkal teli - azt mondhatom, hogy nekik semmi se szent,ha ennek a posztkádári államnak a fenntartásáról lenne szó.

(Persze,hogy egy Tölgyessy-féle vélemény szinte a hazaárulás ordító vádját hívja elő.)

borzimorzi 2015.05.08. 13:49:24

A jelen garnitúra leválthatóságáról alább belinkelek két elég sajátságos véleményt, de mindegyikben vannak jó meglátások.

Kommunikációelméleti szempontból:
medianaplo.blog.hu/2015/05/08/medianaplo_harminc_sorban_a_harminc_masodperces_kommunikaciorol

Ha ennek igaza van, akkor 2018-ra a legjobb anti-Fidesz jelszó az lehet, hogy "Csútik, haza!".

Szélbalról is legyen egy:
nepszava.com/2011/05/uncategorized/bartus-laszlo-az-unio-elso-fasiszta-allama.html

Utóbbiban sok ostobaság is van, de a nagytőkés oligarchia és az államhatalom összenövése egyházi áldással és nemzetiesch szósszal leöntve, vagyis a korporatizmus valóban Mussolini találmánya. Nem tagadható, hogy ma ezt látjuk kiépülni hazánkban. Az sem tagadható, hogy ilyen rendszert még soha nem váltottak le demokratikus úton, előbb-utóbb mindig az abszolút széljobb vette át a hatalmat. Végül pedig külső hatalmak katonai beavatkozása vetett véget a belülről már nem korrigálható önkényuralmi rendszernek. Tényleg erre megyünk?

Üdv:
b

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2015.05.08. 14:18:07

@borzimorzi:

Nana borzi....van remény..én optimista vagyok.
You know...the remény dies as the last. :) :)

borzimorzi 2015.05.08. 15:33:24

@Fuxos (ex bömis): Hope dies last, I presume. :-)

Amúgy az optimizmus persze ingyen van.

Egy párt hathatós támogatása nem.

Üdv:
b

Toportyán Zsóti 2015.05.08. 17:27:27

Ép elme szétröhögi magát a jobbereken,kaptak a szerencsétől 1 soha vissza nem térő lehetőséget oszt analfabéta tákmatyiknak bizonyultak,választóik most megint nekifuthatnak a fogas kérdésnek kire szavazzanak,nemzeti focialistákra vagy nemzeti szocialistákra?Csuti orálmuzsik már rákosipajtást alázza...

Hidvégi Mihály 2015.05.09. 10:08:26

"CSAK AZ ORTODOXIA működik"

S értsük a munkát az ortodoxia alatt. A korábbi s jelenlegi kormányok mind azt hitték, hogy munka nélkül is lehet magyar jólét. Hát tévedtek, mint az a szegedi barátunk, aki az ország szentkorona általi megváltását várja s nem azon gondolkodik, mit kéne tanulni a dánoktól, svédektől hatékonyság növelésben, hanem várja a csodát a szentkorona képében. Jesszus!

Sylvester94 2015.05.10. 11:05:15

@HaFr: kíváncsivá tett - egyrészt, mivel magam is elemzői pályára készülök, másrészt meg én nem sok olyat találtam, amivel ne értenék egyet.

Szóval, hallgatom: magánál mely gondolata(i) érdemelte ki az "elemzői ostobaság újabb hegycsúcsa" címet, és miért?

Sylvester94 2015.05.10. 11:28:21

@Hidvégi Mihály: nem hinném, hogy a kormányok azt hitték, vagy azt hiszik. Elég, ha visszagondol a 2007-08-as kórházreformokra: ott is évtizedek óta először végre megmozdult valami, volt egy miniszter, aki végre akart is csinálni valamit - és mi történt? Ezt az ügyet kihasználva a Fidesz kvázi megpuccsolta az MSZP-t, olyan jelszavakat harsogva, hogy "az egészségügy nem eladó". Azóta eltelt 7 év, és nem történt semmi e téren. Nem véletlenül; egy ilyen komoly probléma megoldásához olyan társadalmi támogatás, vagy legalábbis türelem kell, amit egyetlen magyar kormány sem tudhatott magáénak.

Az, hogy miért nincs, arra meg a tavaly októberi események után kaptuk meg a választ - mert Magyarország két hétig demokráciaként működött... a Fidesznél már a választások előtt pusmogták, hogy majd a választások után nyugodtabb időszakot akarnak, amit utólag Orbán Viktor is elismert. Elsőre hoztak egy 700 forintos hülyeséget, a netadót, amit a fölséges nép - nagyon helyesen - teljes erejével támadott le. Erre a kormány - nagyon helyesen - visszakozott, és nemzeti konzultációt hirdetett. Eddig mintaszerű.
Épp csak utána a fölséges nép vérszagot érzett, és mindenért nekiment a kormánynak, minden felgyülemlett sérelemért, minden vélt vagy valós hibáért és bűnért nekitámadt a kormánynak - viszont itt már a szimpla bosszú vezette az embereket, ami viszont már nem egy elfogadható indok.
A netadó utáni tüntetésekért volt nagy kár, mert egyrészt az ellenzék is nagyon lelkesen csatasorba állt, másrészt Orbán is levonta a konzekvenciát, hogy "nem lesz egyetlen nyugodt percük sem", magyarán ő is újra kardot rántott.

És persze, lehet azt mondani, hogy a nép dühe jogos. És igaz is. Csakhogy ez igaz lesz a következő kormánynál is, és az azutáninál is... ha a közbizalom nem állítódik vissza, ha a közhangulat továbbra is ilyen forró lesz, akkor itt nem lesz semmiféle reform - egyszerűen azért, mert egyetlen kormánynak sem lesz ereje végigvinni azt, így bele se kezdenek.

kiir 2015.05.10. 12:08:00

@HaFr:
Kb. egyetértek az alapmondanivalóval, csak két kérdésem lenne.

Az egyik Sylvester94 kérdése: mi a baj Tölgyessy belinkelt gondolataival? És most itt nem Tölgyessy pályafutására vagyok kíváncsi, meg az Ellenzéki Kerekasztaltól kezdve folyamatosan elkövetett hibáira, hanem a kifejezetten a fent belinkelt cikkben az "elemzői ostobaság újabb hegycsúcsa" minősítés forrásául szolgáló mondatra.

A másik: olyan biztos az, hogy a Fidesznek célja az FDI növelése? Nem az van, hogy ők csak a "jó" FDI-t szeretik, a "rosszat" meg távol akarják tartani? A "jó" és a "rossz" különbsége részben az újraiparosítás, részben a protekcionizmus és multiellenesség, részben a politikai mozgástér fogalmaival lenne körülírható.

nemecsekerno_007 2015.05.10. 14:34:58

Nem értem ezt az egészet. Az egyik oldal csak azt tudja mondani, hogy "minden szar" a másik oldal meg azt, hogy "minden nagyon fasza"
Nyílván mindkettő hazudik, úgy ahogy az itt kommentelők közül is néhányan.
Ilyen fajta kommunikációval semmit eredményt nem lehet elérni, már ha az eredmény egyáltalán fontos. Ezért nem ér semmit a kormány kommunikációja ill. az amit az ún. "ellenzék" csinál. Ha nem tudnak/tudtok szót érteni az emberekkel akkor majd megteszi a Jobbik, úgy ahogy ez látszik is. Volt hasonlóra példa a történelemben sokszor. Eredmény?
Sokkal nagyobb gáz ez, mint azok az ál- v. valós problémák amiről a szófosás megy a neten, meg a közbeszédben. Erre aztán lehet bármit mondani, újabb százoldalas tanulmányokat írni, de attól még sűlyedni fog a hajó. Eredmények kellenének, de ehhez meg valami olyan amit az elitünk, értelmiségünk nem igazán tud.

ugari 2015.05.10. 16:10:52

@HaFr: Én is csatlakoznék kiir és Sylvester94 kérdéséhez: mi is a baj Tölgyessyvel? Hogy nem a versenyképtelenségünkkel foglalkozik? Nem vagyok biztos benne, hogy ez most valóban kimaradt, vagy pedig csak a beszámoló nem tért rá ki. Mindenesetre egy korábbi Inforádiós megnyilvánulásában szerepelt ez, hogy még a keleti nyitásban is versenyképtelenek vagyunk a régióhoz képest is. Óvakodjunk a negatív kampánytól.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.05.11. 07:23:11

Az előzőekhez, sok igazság van bennük. T kapcsán az Orbán- rendszer és s Rákosié közötti összevetésre céloztam, ami nyilvánvaló túlzás, sőt vaskosabban is illethető, mindamellett az egész elemzésében (legalábbis annak rekonstrukciójában) túltengenek a panelek -- ha már kommunikáció. Éppen a kiút hiányzik, mint minden elemzésből, akkor meg minek.

Sylvester94 2015.05.11. 12:09:07

@HaFr: azért, mert egy elemzésnek - mint a neve is mutatja - az a célja, hogy ELEMEZZE a helyzetet. Az elemzőknek az a dolga, hogy a lehető legtöbb tényre figyeljen, és ebből a lehető leghelyesebb következtetéseket vonja le, de a kiútkeresés, a megoldások felvázolása (elvileg) a politikusok feladata.

Azért, már elnézést, de ezen a szinten nagyon "gáz", egyrészt az is, hogy gőze nincs arról, mi is az elemzők feladata, másrészt az, hogy egy elemzésből az egyetlen túlzásba hajló gondolatot sikerül meglovagolnia, miközben tökéletesen figyelmen kívül hagyja az elemzés lényegi mondandóját.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.05.11. 12:17:56

@Sylvester94: Mi a "lényegi mondanivaló"? Miért ne lehetne egy elemzésnek tárgya a kiutat jelentő alternatívák és a politikai implementáció elemzése? Csak azért mert bonyolultabb?

Sylvester94 2015.05.11. 12:59:45

@HaFr: ez olyan, mintha a szobafestőtől kérdezné, miért nem építi fel az egész házat... persze, megtehetné, csak egyszerűen nem ez a dolga.

Hogy a kérdésére válaszoljak: azért nem tárgyai az elemzéseknek a kiutat jelentő alternatívák, mert minden elemző tisztában van azzal, hogy nincs "egyetlen helyes irány" - minden tényekkel alátámasztott alternatíva attól lesz jó vagy rossz alternatíva, hogy jól vagy rosszul csinálják. Amiről maga beszél, az már nem az elemzők hatásköre, hanem a politikai gondolkodóké; nem a tényekből levezetett teóriák hatásköre, hanem az ember saját ideológiai nézeteiből táplálkozó, és azt tényekkel alátámasztó teóriáké.
süti beállítások módosítása