1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2014.06.07. 07:54 HaFr

Értelmes lehet-e az Occupy Telekom mozgalom?

A szabadságunk leáldozása és maradékának féltése szerencsétlen módon összecsúszott egy multi belső szervezeti döntésével -- lehetne mondani száraz (gyáva?) média tónusban. Az ügy mindenesetre a cégek etikai kódexein és CSR (társadalmi felelősségvállalási) politikáján túlmutató problémákat vet fel, a kérdés, van-e olyan mérce, amellyel egyértelműen minősíthető a vállalatok társadalmi felelősségének az a része, amely egy kicsit is problematikusabb az elesett gyerekek táboroztatásánál és a nyúlsimogatók szponzorálásánál.

Az érvelés megerősítésének kedvéért vegyünk egy analógiát: a kapitalista vállalatok jogszerű (nem tiltott, megengedett) környezetszennyezésének (vagy -károsításának) és a tulajdonosi (részvényesi) érdekeknek az összeütközését. Az ortodox felfogás szerint egy vállalatot a részvényesei (vagy legfeljebb még a munkavállalóinak) érdekei irányítják, tehát szorosan véve a környezetkárosítás megengedett egy vállalat számára, ha nem ütközik az adott joghatóság szabályozási rendjébe. (Sőt, adott esetben támogatandó is, itt van éppen az eladósorba került ecuadori esőerdők példája.)

A környezetkárosítás és az emberi- és polgári jogok közvetett károsítása analóg gyakorlatok abban az értelemben, hogy egyik sem tilos, a példáink alapján mindkettő jogszerű, az ellenük való tiltakozás csak a származékos kárukkal érvelhet, amelyekkel szemben viszont származékos hasznok szegezhetők szembe (Ecuardorban az olajkitermelésből származó adóbevétel, Magyarországon a centrális erőtér zavartalan expanziójából a társadalomra következő vélt javak), de se a származékos károk, se a származékos javak nem kell, hogy befolyásolják egy vállalat döntését...

...ha az nem olyan kulturális vagy civilizációs közegben fejti ki a tevékenységét, amelyben bizonyos származékos károk (pl. a környezetpusztítás vagy a szabadságjogok érvényesíthetőségének korlátozása) semmilyen körülmények között sem válhatnak üzleti, technokrata vagy haszonelvű mérlegelés kérdésévé -- vagyis nem olyan társadalomban, amelyben egyértelmű, hogy az ilyen károkozás nem mérlegelhető: alapvető civilizációs és erkölcsi cenzúra (kizárás) alá esik.

Egyetértve blogtársunkkal , a Telekom csak azt teszi meg Magyarországon, amiről úgy gondolja, hogy nem sérti az üzleti érdekeinek egyensúlyát, konkrétan azt, amit a társadalom megenged neki -- de amit nyilvánvalóan nem tehetne meg Németországban vagy Ausztriában. A Telekomot elsősorban azért lehet elmarasztalni, mert kihasználja a magyar társadalom erkölcsi és szabadságjogi normáinak erózióját, és ahelyett, hogy hosszabb távra tervezve kényesen ügyelne ezek erősítésére (a tágabb CSR jegyében), enged a rövidtávú (részvényesi, munkavállalói) érdekeinek, ami természetesen érthető, de ez esetben pont oda helyezi a Telekomot, ahova az ecuadori nyomort kihasználó kínai olajtársaságot. A gyenge minőségű korporációk szintjére. 

A Telekom német vezetése valójában a magyar társadalmat nézi le, és helyezi el ezzel már Ázsiában, de meg kell értenünk: ez a viselkedés csak tükre a sajátunkénak, amellyel mi már ezt megelőzően elhelyeztük magunkat ugyanott. A most folyó tiltakozási hullámot lehet azzal vádolni, hogy radikális balos, multiellenes, ellenzéki stb., de valójában a megmaradt európaiság vágyát tükrözi, ezért a konzervatív szempontokkal is kvadrál, amelyek a szabadság rendjét és a polgárosodást (a gazdagodást és az erkölcsi tökéletesedést) támogatják. A magyar állam és a Telekom közpénzen kötött további boltjainak ez lehetne az egyetlen megbízható ellenszere.

Az Occupy Telekom mozgalom tehát hasznos lehet a jövőnk szempontjából, de hiba lenne tőle, ha öncélú (randalírozás, protest) maradna. Sáling Gergő főszerkesztő menesztése nem csak a szabadság tágabb ügyére, hanem a társadalmi képességeink perspektivikus megerősítésének feladatára is rámutat, amely nem intézhető el a lázadás horizontján. (Ezzel közel azonos, inkább az állam korlátozására kihegyezett érvelést tett közzé szintén ma reggel Seres László a Kapitalizmus blogon.)

komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr556284434

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mit várhatunk egy Multitól? 2014.06.08. 09:37:56

Az Origo körüli ügy kapcsán más megjegyeztem: Nem éreztem az Origo szerkesztőségét függetlennek. Sok jó okkal írtam le, hogy a szerkesztői szabadság, sajtószabadság a piaci érdeknél mindig kevésbé volt szempont. De akkor mi vette rá a tulajdonost a füg...

Trackback: Miért tettestárs a német állam? 2014.06.07. 15:56:35

A Deutsche Telekom - Magyar Telekom - Origo Zrt - Sáling Gergő kirúgása ügyben az utóbbi napokban számos elemzést, véleményt olvashattunk, indulatost és elemzőt is. Részünkről kevéssé foglalkoznánk azokkal, amelyek kizárólag a németek felelősségének kí...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

unionista (törölt) 2014.06.07. 08:43:14

a magyar sajtószabadság nem most veszett el, hanem nagyjából 10-15 éve. nem budapesten, hanem vidéken. így 8 millió embert upstart nem érdekel ez a sztori. sáling gergő a hallgatásért cserébe nyilván kapott egy rakás pénzt. nem hiszem, hogy személy szerint sajnálni kellene. mivel nem zsidó ezért az ügynek tartós nemzetközi visszhangja nem lesz. nem fog senki kijárni heteként berlinbe, hogy elmondja: micsoda fasiszták vannak itt. ráadásul német szövetségi cég érintett.

a telekom a legszarabb és a legdrágább szolgáltató. ha valakinek van kedve váltani, akkor tegye meg. de a konkurensek sem hiszem, hogy ezért kampányolnának. az elsődleges céljuk, hogy legfeljebb háromszereplős maradjon a piac.

az origo, az index és a startlap egyesítése folyamatban van. ha ezt keresztülviszik, akkor a fidesz brutális médiafölényben lesz. különösen akkor ha az rtl kivonul. évi 5 milliárd forintos különadót addig vetik ki rájuk, amíg ezt meg nem teszik. ha ennek az l simonnak kevés esze lenne, akkor az mtv és a google kiegyezne. bevételmegosztáson alapuló archívumban. az m3 műsorai nézhetőek lennének egy youtube csatornán. a bevételből csinálhatnának iskolatévét. magyarul lenyúlnák azt a pénzt is. de legalább valami haszna lenne az egésznek.

itt az ellenzéknek egy kifejezetten a fővárosra és a központi régióra koncentráló lapot kellene csinálni. úgy ahogyan indult eredendően a pesti hírlap vagy a new york times. az alapoktól kellene építkezni. egy ingyenes napilapot, amilyen a metropol. egy előfizetéses online változatot. évi 1 euro előfizetéssel is lehet akár 500,000 euro = 1,500,000,000 forint bevételre szert tenni. és ehhez jöhetnek a reklámok. az apróhirdetések, a fizetett hr/pr. a multimédia szerkesztőség kinőheti magát. és abból lehet egy budapest tévé. a stúdióbeszélgetésekből pedig lehet egy budapest rádió.

nem orbánozni kellene. az egy hülyeség. hanem a főváros és a régió gazdasági, kulturális életét bemutatni. a szociális problémákat, és a politikai visszaéléseket. de csak azt, ami az ország közepén van. nem kell törődni kishantossal. vagy az országos trafikhálózattal. csak a központi agglomeráció ügyéire koncentrálni. és akkor majd a vidéken rájönne a többség, hogy ugyanezt kell csinálni. csak nem egyetlen központból szervezve. mert az úgy nem megy.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2014.06.07. 09:50:00

@unionista: Szerintem zagyvaság, amit írsz. Tehát szerinted a vidéken élő, kvázi 8 millió ember le van írva, ők már úgysem csinálnak semmit, hanem lehajtják a fejüket a fidesz bárdja alá. Ők azt csinálnak, mait a fidesz fütyül. De bezzeg a pesti nép! Na, ott kell minden ellenállást megszervezni.
1. Eleve értelmetlennek tartom a Pest - Vidék szembeállítást. De ha így gondolod, legyen. 8 milla vs 2 milla. Ha esetleg mégis az ellenzék elkezdené "bevenni" Pestet (amit nevetségesnek tartok, mivel nincs ma Magyarországon hathatós ellenzék. És Béndek Péter írásaival értek egyet, hogy jelenlegi formában nem is lesz. Tehát, amíg el nem takarodnak a mostani nagy ellenzéki megmondóemberek.) Akkor jön majd a MAGOSZ, és egy jó nagy traktoros tüntetést szervez a fővárosba. Összefogva a CÖF-fel, megbénítva a főváros életét. (Nem kell sokáig visszanézni, csak 6 évet. Demszky táblákkal próbálta a traktorosokat kitiltani a fővárosból - sikertelenül.)
2. Szóval Kishantosért nem kár,nem kell vele foglalkozni? A tehén meg lila, igaz?
3. Szerintem jelenleg pont egy vidéki politikus az, aki mellé be tudnék állni. Sallai Róbert Benedeknek hívják, és érdemes elolvasni a posztjait az fb-n. Egyetértek azzal, hogy Magyarországnak elsősorban vidéken kell megújulnia.

tamas11 2014.06.07. 10:46:49

@unionista:
Te egy rendkívűl nagytudású ember vagy.
Ezért nehéz megoldani, hogy a kisebb tudású egyén (pl én), folyamatosan résen legyen: hol keveredik a szövegedbe blöff és/vagy badarság.
De olykor, és nem is ritkán, előfordul a lelepleződésed, amikor keveredik a nettó hülyeség a ferdítések gyanújával. És csak ezek a kifejezések mentenek meg attól, hogy hazugság vádja álljon helyettük.

Nem is veszem sorra, tedd meg magad. (lásd: visszaolvasás!)
Sáling nem pénzért cselekszik...
Budapest és vidék közt különbség, sőt szakadék lehet, de nem abszolútak a határok...(ÉRD?, Solymár? stb?)
A Google nagy nyomásra kinyilvánította tartózkodását a pol. elkötelezettségektől - akkor nekik végük...
A Pesti Hírlapnak világéletében sorsdöntő filozófiája volt (lett volna) hogy NE fővárosias legyen.
Kishantossal igenis "törődni kell",meg a trafikokkal is (nézd meg a legfrissebbek települését, környezetét!! Ordít róluk-belólük a preferencia!)
Igaz, nem lenne helyes orbánozni, de ezt a fajta kényszeres hatalomkoncentrációt nem a tehetetlenné váló szemlélők találják ki, hanem lekövetik. Kritikusan, vagy szolgai módon - egyremegy a felületes szemlélő számára.
Érdekelne amit írsz, fegyelmezd meg a mondanivalód. Ebben legyél kíméletlen!

kov_vacs 2014.06.07. 11:12:29

A posztról.

Érdemes végiggondolni, hogy hogyan jött létre ez az állapot: Sáling kirúgása és az Origó tulajdonképpeni bedarálása.
Méghozzá azért, hogy lássuk, ki (mennyire) felelős és kinek miben kellene változtatnia.

A magyar politikai vezetés "nemhivatalosan" óhajokat fogalmazhat meg egy sajtótermék irányításával kapcsolatban, amit egy cég teljesít.

Amihez nekünk közvetlenül közünk van, az ebből:
- maga a magyar politikai vezetés
- és annak videlkedése
mert őket mi választjuk meg, a törvényekt közvetve rajtuk keresztül mi hozzuk meg
- a helyzet, amiben ez az egész történet megvalósulhat
mert a törvényeink, szabályozásaink és gyakorlataink rosszak, az érdekeinket nem képviselik.

Ebből köv a mi dolgunk a saját politikai vezetésünkkel, ezen keresztül a saját törvényeinkkel és gyakorlatunkkal van, NEM ELSŐSORBAN a külföldi céggel szemben.

Azért tényleg tiszta vicc, hogy kvázimonopol helyzeteket kaphat meg egy cég, tele van a történet a korrupció és befolyásolás lehetőségével, piacellenességgel, "garantált haszonnal", a fogyasztó viszonylagos kiszolgáltatottságával. És nem csak a konkrét történetre gonddolok!
Hogyan fordulhatott elő például, hogy a 2000es évek legelején Németországból úgy lehetett Magyarországra telefonálni, hogy 30 perc olcsóbb volt, mint bármelyik szolgáltatónál bármelyik irányba magyar-magyar viszonylatban 3 perc? Hogy lehet, hogy ott már akkor megoldott volt, hogy minden héten más volt a vonalas szolgáltatód papírmunka nélkül: egyszerűen más számot kellett előtárcsázni és már hívhattál is akit akartál a neked jobb tarifáért?
Miközben az a cég, amelyik odahaza szétversenyezte magát, itt ööö tulképpen nem keresett rosszul?
De ezért a cég a hibás?
Mert majd szól, hogy "bocs, de nem akarok ekkora haszonra szert tenni"?

Nekünk kell végre megérteni, hogy a tőkés cég pénzt akar keresni, sok pénzt - és ezzel nincs is baj -, de jól meg kell fogni és a megfelelő szabályozásokkal a fogyasztó érdekében alaposan megversenyeztetni.

A könnyebb út a cég számára persze "megtalálni a megfelelő hangot" a "helyi megfelelő emberekkel", de ez a kísértés a cégek részéről mindig fenn fog állni, "ilyen a természetük".

Amit mi tehetünk: hogy ne legyenek "megfelelő helyi emberek", mert páros lábbal rúgjuk ki őket, és ne engedjünk a nyakunkra olyan szabályokat, amelyek nekünk nem jók.

És akkor szedjük elő a konkrét ügyféli viselkedést a céggel szemben: azért attól még individuumként, egyénként tiltakozhatok azzal, hogy lemondom az előfizetésemet. (A mobilt, természetesen, mert a vonalason ma se lehet előtárcsázni a választási számot). Hogy mekkora haszna van, nem tudom, de lehet ez egy olyan fontos gesztus, mint amikor akkor is kimegyek tüntetni, ha tudom, hogy csak 300an leszünk (vagy vállalom, hogy pártot alapítok), mert ha én sem teszek soha semmit, soha nem fog változni semmi. És marad a nyavalygás.

(Ui: pl egy bizonyos nagy bútoriprai multi egyes német környezetvédők gyanúja szerint feltételezhetően Romániában görcs nélkül védett erdők kiirtásából vásárol fát. Mert a román társadalomnak ez belefér, nyilván Svédországban meg védik a környezetet, mi meg elgondolkodhatunk, hogy veszünk-e illegális fából jogilag tisztára mosott asztalt az üzletben.)

unionista (törölt) 2014.06.07. 11:24:53

@Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül):
jelenleg esély nincs megdönteni a kormányt. budapestet viszont nem lehetetlen visszafoglalni. vagy legalább ellenőrizni a fidesz működését. ez nagyjából le is kötné az erőforrásokat. ez a realitás. egy újságíró ne mti híreket másoljon be. hanem menjen utána a témának. egy 2,5 milliós agglomerációban nem lehetetlen akár 500 ezer előfizetőt szerezni úgy, hogy nem feltétlen csak a politikából áll a közélet. budapest gazdasági és kulturális élete elég színes ahhoz, hogy üzleti alapon ki lehessen adni egy online napilapot. különösen akkor ha valamilyen konszenzus alakulna ki a radikális liberálisok és a mérsékelt konzervatívok között. ezt megcsinálni nem lehetetlen. ezekhez hirdetőt szerezni megint csak nem annyira nehéz. mert a multik megértenék, hogy polgári fordulat budapesten néhány év alatt végbemenne.

most én értem persze, hogy te nem ezt vonod kétségbe. hanem azt mondod, hogy így a vidék feudális létbe süllyed. mert ha budapesten nem lehet lopni, akkor majd többet lopnak pécsen. de akkor lovasi andrás és barátai csináljanak egy pécsi lapot. nem lesz konkurenciájuk. és esetleg egy budapesti azt mondja, hogy ő közösségi módon finanszírozza a társlapot. csak persze legyenek oknyomozó újságírók. vagy legyen fogyasztható kulturális, gazdasági tartalom. de pécs is elég gazdag ehhez. és a megyeszékhelyek. most egy helyi pécsi lapnak brutális konkurenciája az országos média. így viszont tiszta sor lenne. kedves mecsekiek. a sorsotok rajtatok áll, vagy bukik. ilyesmi a polgárosodás, vagy nem? az nem azt jelenti, budapest belvárosából néhány ember megüzeni, hogy orbán a sátán.

sallai róbert benedek mezőtúrról a jászságot sem fogja ellenőrizni. koncentráljon a nagykunságra. esetleg információkkal segítsen egy szolnoki csoportot. ha alakul olyan. ha nem, akkor ott még nem jött el az ideje a polgárosodásnak. ha egy településen a lakosság többsége azt akarja, hogy uralkodjanak felettük. akkor ezt engedjük már meg nekik.

lehet persze mondani, hogy majd a magosz traktoros tüntetést szervez a főváros ellen. szervezzen. a fővárosi polgárság védje már meg saját magát. álljon élőláncba, vagy mit tudom én. budapestről ne akarják megmondani azt, hogy mi legyen miskolcon. ott majd vagy megszerveződik a független ellenzék magától, vagy nem. és utóbbi esetben várni kell a polgárosodásra.

a rendszerváltás után volt egy kísérlet arra, hogy országos méretkeben végbemegy a tömeges felzárkózás. de ez elbukott. ha ezt orbán viktor és kormánya megcsinálja (nem hiszek benne), akkor nekik lesznek történelmi érdemeik. ha nem, akkor meg azoknak, akik ezt helyben megcsinálják. sok lokálpatrióta mozgalomból alakulhat ki a valódi hazafiság.

hantosnak van egy önkormányzata. ott egy rendelettel megakadályozhatták volna a biogazdaság szétverését. egy helyi rendelet elég hozzá. nem kell hozzá megnyerni az országgyűlési választást. csak az ott élőkben nincs annyi, hogy egy ilyen polgármestert válasszanak. de akkor mit akarnak?

értem persze, hogy egy kistelepülésen sokkal nehezebb. mert a megélhetés lehetőségei szűkösebbek. de éppen ezért a legegyszerűbb budapesten győzni az ellenzéknek. aztán majd utána jön a többi.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2014.06.07. 11:53:58

@unionista: Így már kicsit érthetőbb, amit mondtál, az első kommented alapján egy hozzuk fel Pestet, a többi le van sz@rva embernek gondoltalak. Vidéken egyszerűen az urambátyám ország él, amiből nem lehet kitörni. Ez az urambátyám világ volt az, amely segítségével a két világháború között kialakuló "polgárság" túlélt a Kádár rendszer alatt. (Erről Ungvári Krisztián többet és jobban tudnak beszélni, mint én.) Viszont pont ez a móriczi világ az, amely gátolja most a kitörést. Egzisztenciálisan ki vannak szolgáltatva a helyi uraknak az emberek, és nem érzik, és nem is értik, hogy egy változás miért lenne jó nekik, főleg úgy, hogy a már meglévő vagyonukkal játszanak, ha a helyi úr ellen szavaznak. Sallait én azért is becsülöm, mert LMP-s színekben indulva sikerült bekerülnie vidékről a parlamentbe, és igyekszik vidéken elmondani, hogy milyen visszaélések vannak a földekkel, hogy nem oda folynak a pénzek, ahova kellene, és sorolhatnám még.
Természetesen én is úgy gondolom, hogy a helyi embereknek kell kiharcolniuk a jogaikat, de úgy 200 évvel le vagyunk maradva a nyugattól, és szvsz kell még egy-két pofon, hogy rájöjjenek az emberek, hogy inkább a keserű igazság, mint az édes hazugság.

unionista (törölt) 2014.06.07. 12:17:06

@tamas11:
nem azt állítom, hogy sáling gergő pénzért cselekszik. hanem azt, hogy pénzt kapott a hallgatásért. nehogy már sajnálni kelljen. de felőlem tüntessenek érte. de az nem egy társadalmi ügy. elképzelni nem tudom, hogy embereknek hosszúpályiban a kocsmában összeülnek ez fontos. de ha ott elveszik tőlük a földet, akkor elsősorban nekik kell harcolni. ehhez jól jönnek persze a fizetett greenpeace aktivisták. de annak csak akkor van értelme ha a helyiek is tiltakoznak. különben elég nevetséges az, amikor kizárólag olyanok akarják megoldani az agrárügyeket, akik nem ültek még traktoron. nem fogtak meg egy kapát. nem ganézták ki az ólat. nem láttak közelről működő szövetkezetet, birtokot, üzemet, üzletet. de még egy téesz irodát sem. arra vannak studírozva, hogy tiltakozzanak. szerintem ez pont arra elég, hogy az alkotmányos rendet kivívják a fővárosban. egyelőre erre van kapacitás. a többi meg majd utána következik.

debrecenben megszűnik a klubrádió. kimennek az emberek tüntetni? nem. senkit sem érdekel. debrecenben és még néhány vidéki városban a helyi szórakoztató zenés rádió adókat is megszüntették. azért, hogy legyen munkahelye a képviselők barátjainak, barátnőinek. elvették az egyiktől a frekvenciát. és odaadták egy másiknak. ez sokkal durvább jogtiprás volt, mint drága bolgárúr és szegény kissáling esete. csak ki a faszt érdekelnek a vidéki kisrádiók. a helyieket érdekelje már. fogjanak össze az emberek a megyében. van egy megyei nyomtatott napilap, ami piaci tulajdonban van. általában kapcsolódik hozzá egy online portál. persze ezek bulváros formációk. széplányokkal van tele. mert erre van igény. de akkor ebből kell építkezni. a probléma, hogy az ilyen mozgalmaknak nincs sikeres előképe. ezért kellene egy "i love budapest" vagy valami hasonló jellegű ellenzéki csoport. de ebben az esetben a vidékit már nem budapestről irányítanák. így bukott el az lmp. az igazából egy budapesti mozgalom. amibe még bevettek egy mezőtúri fazont. de attól attól az nem lett sokkal vidékiesebb. sallai róbert tegyen rendet a nagykunságban. ne akarjon már országos rendteremtést. arra ott van a jobbik. azt érje el, hogy egy kistájon visszaszorítja a korrupciót. aztán esetleg lesz a szomszédban követője.

kov_vacs 2014.06.07. 12:39:50

@unionista: mert vidéken a parasztok laknak, budapesten az értelmiségiek?

Mióta helyi ügy egy országos tartalmat szolgáltató online portál, ami a világon bárhol elolvasható?
Szernted érdekli az origó sorsa a budapesti utcaseprőt? Szerinted nem érdekli a debreceni tanárt?

Nem konkrétan sálinggergő az izgalmas az ügyben.
Az az "újdonság", hogy az állam csápjai milyen _látható_ módon belenyúlnak magáncégek döntéshozatalába. Hogy újabb motívummal bővült a folyamat, ami a saját bőrünkön tapasztalunk,
az ún. <a href="http://hu.wikipedia.org/wiki/Etatizmus">amit etatizmusnak is lehet nevezni</a>, vagy a saját szavaimmal:
lehetőleg mindenki, minden körülmények között az államtól függjön.
És emiatt VAN MIÉRT tiltakozni, és ez nem helyi ügy, nem bp-ig ügy, mert mindenkinek fáj, ha az érvényesülés biztos útja nem a tisztességes verseny, hanem jól viselkedni és jóban lenni a megfelelő helyekkel.

unionista (törölt) 2014.06.07. 12:45:20

@kov_vacs:
tisztázzunk már valamit. fővárosi vagy, ha nem vagyok indiszkrét, vagy vidéki. mert én az utóbbi.

kov_vacs 2014.06.07. 13:30:41

@unionista: Vidéki. És lám, a vidék sem homogén.
Sok szempontból értem, amit mondasz, de attól még nem értek egyet veled abban, hogy ez csupán fővárosi hobbi lenne, és semmi értelme a tiltakozásnak.
Még akkor sem, ha vannak benyomásaim arról a "vidékről", ahol a legfőbb gond, hogy a földügyek környékén hogyan lehetne jól helyezkedni, incl belépni a Pártba, hogy "ne essen bántódás" és ez jóval fontosabb téma, hogy mitír az az izé, tudod a zinternet.
Még akkor sem, ha arról a "vidékről" is van (de onnan már tényleg eléggé közvetett) benyomásom, ahol nincs semmi. Zsákfalu, 95% cigány, kilátástalanság kilátástalansága, soha nem hallottak olyanról, hogy Origó. (Lehet olvasni a hajmeresztő sztorikat: nyomorszeleblog.hvg.hu/ )

Hogy konkrétan miben nyilvánul meg, hogy az állam belenyúlkál mindenbe, még több dologba, még általánosabban és még megkerülhetetlenebbül, abban vannak helyi jellegzetességek, hogyne, és valóban van olyan, ami engem nem érdekel, mert máshol és máshogyan élek, de a folyamat JELLEGE nem egyedi, hanem országos.

kov_vacs 2014.06.07. 13:37:10

Azért meg külön dühös vagyok, hogy "felesleges" tiltakozni, meg határozzuk meg, hogy ki miért tiltakozhasson.

Igen, a társadalom már csak ilyen, hogy pl engem sehol nem érintett közvetlenül és azonnal a felsőoktatási áltandíj. (Apropó: a tandíjjal egyetértek, a módját ügyesen és ésszel kellene kidolgozni.)

És még nagyon sok minden nem érdekel.

Sok dolog nem érint közvetlenül.

Csak ez nem így működik, hogy mindenki lesz szíves csak az őt érintő 3 dolog miatt tilatkozni szigorúan elválasztva a többiektől, de sőt, azért se tiltakozzon, mert az nem országos ügy. Most feledkezzünk el mindenféle széplelkű empátiáról meg hasonlókról. Most csak nézzük mezei módon azt a tényt, hogy emberek tömegei megmozdulnak azért, mert tele van a mindenük az egésszel - a saját témájukban. Én igenis hiszek abban, hogy ennek LEHET eredménye, ha ezek sokszor és sok formában előjönnek, és valahol összeadódnak. Ha mást nem, legalább a pofátlanságok mértékét tudjuk kissé visszavenni.

A nemcselekvéstől ritkán történik valami. Pl. az idő persez attól még múlik, de ez csak filozófiai értelemben történés.

kov_vacs 2014.06.07. 13:54:15

Mondjuk az is egy izgalmas kérdés, hogy hogyan fog kinézni 5-10 év múlva maga az a valami, amit "sajtó"-nak nevezünk. Lesz-e egyáltalán valaki, aki papírra bármit nyomtat. Lehet-e majd rádiózni bármikor a neten rádió nélkül, könnyen kezelhető netes készülékekkel, ugyanígy tévézni. Lesznek-e még drágán fenntartható portálok, vagy ilyen 444 és cink szerű villanások lesznek, meg blogok, mint ez, és ezek közt sok olyan, ami a helyi dolgokat tárgyalja. Lehet, hogy mire az akt pol vezetés komoly erőkkel megpróbál mindent elfoglalni, megszűnik és elavul alatta. Miért is ne lehetne a Barátok köztöt egy lengyel weboldalról elérhetővé tenni? Fogunk mi még itt érdekes dolgokat megélni. A mobiltelefonról se gondolta senki 10-15 évvel ezelőtt, hogy ennyire átalakítja az életünket. Még a legnyomorultabb faluban is.

unionista (törölt) 2014.06.07. 15:08:59

@kov_vacs:
nem arról van szó, hogy az emberek nem tudják, hogy mi az "origo". pontosan tudják. és arról is értesültek, hogy kirúgták ezt egy gyereket. csak nem tudnak ezzel olyan mértékben azonosulni, hogy tiltakozzanak. mert számtalan hasonló élethelyzet van.

mondok egy példát. errefelé 29-esével rúgnak ki embereket. mert az még éppen nem számít csoportos létszámleépítésnek. az új munkatörvénykönyve alapján indoklás nélkül kirúghatnak bárkit. ez úgy megy, hogy jóska 12 órás váltott műszakban dolgozik az üzemben. az éjszakásokat rúgják ki. mert este hatkor már zárva van az iroda. ők nyolctól félötig vannak. szóval az éjszakás műszaknak azt mondják. te, te, te meg te. és még te is. várjátok meg juditot. ő már bent szokott lenni fél nyolckor. addig adjatok le mindent. és viszlát. minden ilyen elbocsátás 29 család sorsa. szerintem ezek a lényeges kérdések. lehet mondani, hogy ez demagógia. csakhogy szerintem ti vagytok az idióták. ha ezt nem értitek.

a munkatörvénykönyve miatt éppenséggel lehetett volna országos tiltakozási akció. csak fontosabb volt ennél ezer másik dolog. az, hogy kétfejű pandamaci született ausztráliában. vagy ha felforralod a coca colát, akkor sötét massza lesz belőle. tényleg? ez az újságírás? ezért fizetnek? rúgják már ki ezeket az embereket. mert ez nem országos napilapba való, hanem tinimagazinba. vagy oda sem. ki szerkesztette így a legnagyobb forgalmú, ebből következően a legbefolyásosabb online napilapot? sáling gergő! akiért annyira aggódni kellene. nem mindenki teheti meg, hogy egész nap olvasgatja az internet. mert effektíve dolgozni is kell valakinek. miért nem volt az origón permanensen egy banner, hogy az új munkatörvénykönyve nem lesz jó. itt olvashatsz többet róla. tiltakozzál haver. miért nem tette ki ezt heteken át a címlapra sáling gergő. akkor megvédenék. így meg azt mondják, hogy az egy hülye köcsög. és igazuk van.

én értem, hogy az origo szerkesztősége azt gondolta, hogy sokkal fontosabb, hogy több hely jusson a multik által pénzelt reklámcsíknak. és nyilván azok is odaszóltak volna, hogy srácok a munkavállalók jogai ennyire nem fontosak. akkor valahogy ugyanez a szerkesztőség nem tartotta fontosnak a független újságírást. most amikor őket teszik lapátra nagyon fontos. ráadásul mártírnak gondolják magukat. csakhogy ők a világból alig valamit értő, az általános iskolások szintjén gondolkodó hülye gyerekek. egytől egyig mind. így lettek összeválogatva.

kov_vacs 2014.06.07. 15:56:30

@unionista: Igen, valóban nagyon fontos a munka törvénykönyve, de itt sem fogunk egyetérteni.

Ha egy cég, amelyik azt a bizonyos 29 embert foglalkoztatja, jól működik, bevételei vannak, sikeres, minek rúgna ki egyetlen embert is? Nem kirúgna, hanem felvenne. Viszont ha veszteséges, nem tudja hozni a számokat, mit éreek el vele, hogy a 29 embert megvédem, hogy ki ne rúgják? Középtávon azt, hogy a veszteséges cég mindenestül fog megszűnni és a maradék, ki nem rúgott embernek sem lesz munkája.

Nagyon de nagyon csúnyán tudnak visszaütni ezek a "védelmek". Norvégiában pl. egyáltalán nem védik a nőket a terhesség meg a gyerek miatt, teljesen mindegy, hogy az illető milyen állapotban van, visszament-e már dolgozni (a 12-14 hónao hosszú) babaszünetről vagy otthon van: fel lehet neki mondani. Eredmény: bármelyik munkahely szívesen és gond nélkül alakalmaz nőket, hiszen nem fogja megszívni. Magyarországon viszont, ahol csilivili védelmek voltak és még most is vannak, minden olyan helyre inkább vesznek fel férfiakat, mint nőket, ahol megtehetik, mert a nő "potenciális veszélyforrás", pl. elmegy a drága leszülni 3 gyereket zsinórba, teljesítve nemzeti kötelességét, kiesik 6-9 évre a melóból, és mikor visszajön, 6 hónapon át fizetni kell neki a full fizetést. Többszáz fős multinak persze nem gond, de kisebb cégeknek nagyonis.
Szóval jól kiszúrunk az összes nővel, miközben megvédjük őket.

Persze nem vagyok naiv, amikor egy darab munkáltató van 50 km-es körzetben, mikor esély sincs elmenni távolabbra dolgozni, mert az utazási költség elolvasztja a fizetést, akkor azoknak a szerencsétleneknek családostul vége. De nem a munka törvénykönyve miatt! hanem a végtelenül döglődő gazdaság miatt, hogy nincs az a bolond, aki itt beruházzon, és ha éppen mégis kicsit jobb a hangulat, akkor az állam vagy a helyi hatóságok nem tesznek meg azért mindent (lobbi, kedvezmények), hogy legalább 3 db munkahely legyen a helyiek számára - mert egyből nem lehetne a szerencsétlen, egyoldalúan kiszolgáltatott emberekkel packázni munkaidővel, bérrel, körülményekkel.
(Ahhoz persze, hogy legyen kinél lobbizni, hogy jöjjön el a falu határába összeszerelni, az kell, hogy országos szinten legyen normális hangulat a vállalkozásokhoz, nem pedig hirteleadók, hirtelenvegzálások, meg esetlegesen előforduló helyierősembernektetszik ezértadell és húzzál messzire pletykák)

Nekem a sálinggergő nem róla szól,
ahogy azt se gondolom, hogy nekik bannerekben kellett volna szocialista vívmányokat követelniük,
hanem arról, hogy az aktpol vezetés ismét tett egy hihetetlenül pofátlan lépést a MINDENBE BEAVATKOZÁS irányába. Nem érdekel, hogy ki a sálinggergő, és hogy van-e munkája, és még az se nagyon, hogy eddig hogyan végezte azt, AZ ÉRDEKEL, hogy NE LEGYEN GYAKORLAT az állam részéről a mindent átszövő kontroll és belepofázás. Mert ha itt most ez van, és ezt hagyom, akkor holnap megszünteti az index a blog.hu kommentelést és nem téphetem a hajadat. És nem biztos, hogy akkor kéne Bp-re utaznom, mikor már meg se tudom veled beszélni, hogy miért ne menjek.

És ennek - a mindent kontrolláljunk, mindenbe beleszóljunk, mindent uraljunk törekvésnek - megvan a vidéki verziója is, bőven. Hogy is van a helyi bizottság a földügyekben, amelynek vétójoga van és nem kell indokolnia?

tamas11 2014.06.07. 17:14:05

@kov_vacs:
olyannyira igazad van, hogy mindaz, amit kérdezel vagy vízionálsz, már múlt idő.

unionista (törölt) 2014.06.07. 18:34:44

@kov_vacs:
nem 29 ember foglalkoztat, hanem ennek a sokszorosát. 29-esével épít le. azért, mert úgy látja, hogy ha máshová viszi a termelést, akkor 1 centtel több nyeresége lenne. ilyenkor nyilván be kellene avatkozni. nem az államnak, hanem a városnak. leülni, tárgyalni, (non profit) üzletrészt szerezni. hosszú távon megállapodni.

nem arról van szó, hogy fent kell tartani, ami tartósan veszteséges (bár az sem feltétlen ördögtől való), hanem arról, hogy nem feltétlen a globális optimumot kell keresni, hanem esetenként lokálist.

persze én értem, hogy egy globális óriásvállalat nem engedheti meg, hogy akár csak egy cent nyereséget elveszítsen. számoljon fel egy üzemet a világ egyik pontján. helyezze át a termelést egy másikra. pillanatnyi érdekei alapján döntsön. és ne érdekelje, hogy esetleg hány családot veszélyeztet. csak a saját érdekeit tartsa szem előtt. rendben. csak kérdés, hogy ilyen típusú vállalatokra szüksége van-e magyar vidéknek. és a válasz egyértelműen nemleges.

a városoknak kellene megtalálni a hosszú távon működő megbízható partnereket, akikkel nincs ilyen probléma. akik nem ortodox liberális elvek szerint működnek. ebből az országból az ortodox kapitalistákat unortodox módszerekkel ki fogják tenni. erre szavazott a nép. 10-ben. és 14-ben. és ha ezt az ellenzék még mindig nem fogja fel, akkor 18-ban is.

egyetmondok 2014.06.07. 18:54:20

@unionista:
Sáling miért nem zsidó ?

unionista (törölt) 2014.06.07. 19:42:50

@egyetmondok:
felteszem nem az. de lehet. nem érdekel különösképpen a származása, az ősei vallása. én azt látom, hogy az egyik zsidónak fontosabb a másik. de ebben semmi kivetnivalót nem találok. csak azt nem szeretem, amikor azt mondják, hogy budapesten nincs is zsidó politikai közösség. vagy amikor azt mondják, hogy van, de azt nem szabad bírálni. a horvátokat lehet bírálni, osztrákokat is, de a zsidókat nem. rögtön fasizmust kiáltanak. ők magyarországon egy gyűlölt kisebbség. ezt nem én mondom, hanem a zsidóság. felmérik és azt mondják, hogy a világon talán itt a legnagyobb az antiszemitizmus. rendben. de ezért biztos, hogy ezért csak és kizárólag a magyarok a felelősek. a főváros zsidóság semmiben sem lehet hibás? semmiben? nem lehet, hogy a cigány-magyar együttélés problémáiban esetleg a cigányság is ludas egy nagyon kicsit. miért nem lehet kimondani azt, hogy a fővárosi zsidóság legalább 25 éve kifejezetten magyarellenes politikát folytat. de én erre nem azt mondom, hogy jaj de jó. utáljuk őket. hanem hogy esetleg a zsidóságnak is változtatni kellene a gondolkodásán. ne akarjanak már egy központból országosan uralni mindent.

miért nem lehet azt mondani, hogy klubrádió egy budapesti zsidó kisebbségi rádió. ami egyébként a nem-zsidókhoz is szólni akar. ha egyszer az. fizessék be a frekvencia használat díját. és legyen debreceni stúdiójuk. esetleg ott ne bolgár györgy ossza az észt. debrecenben volt zsidó tulajdonú tévé. az alföld tévé. ellehetetlenítették őket. ez a csoport a saját szórványát is magasról leszarja. nem zavar különösebben. csak ezt látom.

egyetmondok 2014.06.07. 20:56:18

@unionista:
Akkor most mégis zsidó ? Vagy csak lehet ?
Ezt el kéne döntened,mert egy egész történetet kerekítettél abból, hogy nem az.

unionista (törölt) 2014.06.07. 21:49:38

@egyetmondok:
nézd, ez elég egyszerű. ha zsidó, akkor védi a többi. ha nem, akkor nem annyira. de ez természetes amúgy. mert ez elemi biológia. lovagolhatsz ezen, hogy nincs ilyen. mert mindenki ember. nem számít a származás. de számít.

érdekes módon nincs túl sok jogvédő mondjuk ongáról. ami miskolc egy külvárosa. belvárosi zsidó gyerekekkel van tele az összes ilyen szervezet. valahogy nem kerülnek be a tehetséges, szolgalmas, tisztességes cigányok. akiknek éltek gettóban, vagy putriban. ezek a jogvédő szervezetek annyit tudnak, hogy kiadnak egy közleményt az erősödő rasszizmusról. nekem eszembe nem jutna betiltani ezeket. természetesnek tartom, hogy a zsidók összetartanak. nem zavar egyáltalán. de mivel ebből aránytalan előnyöket kovácsolnak és nem patrióták ezért természetesnek tartom, hogy gyűlölik őket. de én nem gyűlölöm. csak a nyilvánvalót mondom. az antiszemitizmus ebből fakad. nem függ iskolázottságtól.

ha egy egyébként nyilvánvalóan fos, de a zsidó kultúrára nézve egyáltalán nem sértő emlékművet állítanak fel, és erről az amerikai elnökkel is tárgyalni akarnak, akkor az nyilván nem tetszik a többségnek. a zsidó békemenet se tetszik. a történelmi sérelmeket sorolják. ahogyan trianonos mélymagyarok. ugyanilyenek a zsidók. ebben az országban senki sem tehet semmiről. mindenki áldozat.

Moin Moin 2014.06.07. 21:55:04

A posztban - pontosabban az azt felvezető képben - igen-igen súlyos tévedés szerepel: ui. a T-brand corporate design-ja szerint a magentaszínű T betű két oldalán sohasem szerepelhet azonos számú, azaz szimmetrikus elrendezésű szürke digit!!!

...Ennyire semmibe venni egy céget...! Nem lepődnék meg, ha Kerstin Günher fogná a fess kis vízilóbőr korbácsát és jól eldádázna a szadomazo-klubban!

(Amúgy tök jó az írás!)

♔bаtyu♔ 2014.06.07. 22:34:33

A németek szerintem inkább rájöttek, hogy a ballibsi oldal nem pálya, minden nap ráfizetés, hiszen nem érdekli az olvasót.

Arra nem gondolt, hogy a világ belterjes (ugye a gyökerek) védik egymást rendesen.

Az már csak természetes, hogy ahogy kirúgnak valakit, hangos ajvékolás támad, sérül a szólás szabadság.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.08. 01:21:30

Mert eddig ugye nem nézte le az antimagyar Origóval, csak most.

Mint ahogy nem nézi le a Bubival sem, nem nézi le a kókány, mégis méregdrága szolgáltatásaival sem.

Nem nézte le a kartellekkel sem.

Akkor sem nézte le ugye, amikor hivatalosan leköltségelte a magyarországi kenőpénzeket.

Egyáltalán nem nézte le sosem a magyarokat.

Csak most, hogy már a bolsi oldal is tüntet.

Niebur 2014.06.08. 06:51:36

A poszt legnagyobb érdeme az, hogy kiprovokálta a fenti vitát.

nu pagagyí 2014.06.08. 07:07:45

@♔bаtyu♔: Az Origo természetesen az egyik legolvasottabb portál, amelyik csöcsön és bráneren kívül híreket és véleményeket is közöl. Semmi probléma nem volt a nézettségével. A veszteség tehát (ha van egyáltalán) nem a hírszerkesztők tevékenységéből adódik, hanem az elégtelen reklámbevételből. Ha sikeresen átalakítják jobboldali hazugsággyárrá, akkor ezt is pont annyian fogják nézni, mint a jelenlegi kimutathatatlan nézettségű szennyportálokat, de legalább a bevételi oldal rendben lesz. Reklámozhatják a lottót, a kincstárjegyet és jobban teljesítést. Az igazi nagy zsetont persze nem a portáltól várja a Telekom, az neki csak üveggyöngyként szolgál, amit a bennszülött királynak szán, hogy cserébe kifoszthassa az országot és népét.

tamas11 2014.06.08. 07:08:11

@kov_vacs:
" Nekünk kell végre megérteni, hogy a tőkés cég pénzt akar keresni, sok pénzt - és ezzel nincs is baj -, de jól meg kell fogni és a megfelelő szabályozásokkal a fogyasztó érdekében alaposan megversenyeztetni."
A problémák egyik forrása a közszolgáltatások vidékén a hazai kevésszereplős(csekély) piac. Ezen minden jel szerint másként kell (lehet) viselkedni az igazán nagyoknak. Itt megtehetik, amit nagyobb, nyíltabb piacokon nem lehet.
Ezen belül pedig, természetes partner hiénaként megjelenik az "állam", (az a közhatalom, amelyik éppen regnál), hogy tényezővé váljon,befolyásával a meghajlott piacon. Befolyást szerezzen, versenyen kívül is. Hiéna az egyik? Hát nesze, van másik is!
Az így keletkezett félpiaci relációkban perrsze megnő annak jelentősége, hogy miféle állam is az, amelyik tevékeny: színleg moralizál, populista, valójában az információkereskedelem piacán illegeti magát, mert ott vevőt szerezni (a végfogyasztót sunyin bekeríteni), az maga a választási győzelem.

tamas11 2014.06.08. 07:13:02

@Istóczy úr:
Jól értem, hogy akármi történjék, neked csak az általad bolsinak vélt magatartás ellenében akad kifogásod?
Nem a multival, nem az "állami" attitűddel, hanem azzal, hogy bezzeg?

nu pagagyí 2014.06.08. 07:20:43

@Istóczy úr: Fején találtad a szöget! Most már tényleg gyarmat vagyunk. Kiváló üzleteket lehet kötni a saját népét eláruló törzsi vezetőkkel: Bubisat is, no meg hatalmas haszonnal lehet széles sávú internetet vinni falura, aminek nem is kell működnie, mert az ottani közmunkáshadsereg úgy sem fog rá befizetni, így elég néhány pózna, amire ráírják, hogy ez lenne az.

tamas11 2014.06.08. 07:22:14

@nu pagagyí:
Érdemes elolvasni a tárgyban folyt értekezlet jegyzőkönyvének leiratát. Ha átrágod magad a mellébeszélésekből adódó meddőhányásokon, kiderül a lényeg: az a hír, amit valaki elhallgatni akar.... Azt lökdösik parttalanul, hogy KI IS AZ, aki elhallgat. Mert hiszen maga a határozat ismert, az indoklás gazdagon vélelmezhető. Csak nincs gazdája.
Köztesgazdái vannak.

nu pagagyí 2014.06.08. 07:51:50

@tamas11: A portál népszerűségével nem volt semmi gond, mégis a tartalmat előállítókat rúgják ki vagy mondanak fel csoportosan. Azt hiszem a hülyéknek is fel kéne tűnjön, hogy hazudozás kíséri a nagy "átalakítást".
A jobboldal célja a teljes információs sötétség előállítása az országban. A közpénzből megtollasodott, fácánozó oligarchák nem azon ügyködnek, hogy új portálokat alapítsanak, amelyek népszerűségükkel majd kenterbe verik a ballibnek bélyegzett médiát, hanem tönkre teszik azt, ami még működik, mert nem bírják elviselni, hogy az általuk terjesztett hazugságon kívül valós tények is kiszivárognak belterjes sógor-koma világukról. Szörnyű lehet nekik, hogy ebben az országban még mindig nem lehet nyugodtan fosztogatni a közvagyont és saját célra elkölteni a közpénzeket.

camilló 2014.06.08. 08:17:01

@unionista: Polgároktól vársz Forradalmat? Ebben az országban , vagy a rendszer kedvezményezettje, vagy kispolgár, vagy majdnem nincstelenek az emberek. Azért csak majdnem nincstelenek, mert ha nincstelenek lennének, már rájöttek volna, hogy nincs veszíteni való csak a láncok! A polgár és a kispolgár soha nem fog lázadni. Miért tenné? Nem polgárosodással lehet legyőzni orbánt. Hogy mondják az anarchisták? Gondolkodj és lázadj!

tamas11 2014.06.08. 08:33:00

@tamas11: @nu pagagyí:
vagy félreértettelek, és láthatatlan, nevesítetlen vitapartnereidet interpretálod?

♔bаtyu♔ 2014.06.08. 08:47:35

@nu pagagyí: Te engem nézel hülyének? Aki havonta nézett rá az origóra, talán ma újítottak és más mint az Index?

Totálisan ugyanaz a balliberális szellemiség, ugyanazok a hírek, annyi, hogy bár időben az origó előbb volt mint az index, valójában régen lemaradt a versenyben.

Folyamatos tuningolással vélték megoldani a versenyhátrányt, azaz tolták bele a pénzt. Ugyanaz a módszer, mint pld. a celebvilágban, ahol a senkit nem érdeklő celebekbe tolják a pénzt, mert van és valakinek fontos, hogy a celeb értékesnek látszódjon. Sarka Kata és tsai.

De azzal együtt a kutyát nem érdekli, ezért is kell folyton beletolni a pénzt. Régen nem tartja el saját magát, a főszerkesztő elkényelmesedett, a celebvilág mesterséges szinten tartásának körforgásában részt vesz, de semmi pluszt nem tesz le, amire azt mondhatnánk, hogy érdemes betenni a kedvencek közé.

Nálad sincs bent, ahogy a többi aggódónál sem.

A társadalomnak pedig szerencsére már elege van abból, hogy minden egyes brancsbéli kirúgását társadalmi problémaként fogja fel.

gregaba 2014.06.08. 09:07:10

"kihasználja a magyar társadalom erkölcsi és szabadságjogi normáinak erózióját"

ez a poszt kulcsmondata -- de hozzá kell tenni, h. erkölcsileg a Magyaro-nál "fejlettebb" országok sincsenek toppon. UK-ben és Spanyolo-ban például hírhedten elzüllött a tizen-huszon-harmincéves lakosság. drog, erőszak, folyamatos egyéjszakázás stb...

szóval inkább úgy fogalmaznék, h. a Telekom a rossz magyar gazdasági helyzetből fakadó szabadságjogi és általános válságot használja ki. minden multi ezt teszi, ez a vadkapitalizmus lényege.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.06.08. 09:45:04

Kedves Libsik, kizártnak tartom, hogy tömegeket legyetek képesek tiltakozó megmozdulásokra rávenni azzal, hogy:

1. Az egyik újságtól kirúgtak egy alkalmazottat

2. A kormány pénzt akar látni a mindent elöntő szutyok reklámok sugárzásából

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.06.08. 09:50:25

@gregorik:

"szóval inkább úgy fogalmaznék, h. a Telekom a rossz magyar gazdasági helyzetből fakadó szabadságjogi és általános válságot használja ki. "

Ember, te eszednél vagy? Gondolkozzál már!

MIT csinált a Telekom???

Kirúgta az egyik alkalmazottját. Megtehette? Megtehette?

"Ki a faxom az a Sáling Gergő?" - hogy a kérdéssel egy klasszikusnál maradjak?

A nevét se tudtátok addig, amíg a főnöke nem mondott fel neki! Mert a teljesítménye is kb a noname kategóriára jogosította őt.

baumannmiklos 2014.06.08. 09:56:03

sajnos, azt kell mondjam, annak, hogy a történelem látszólag ismétli önmagát, részben az emberi ostobaság az oka.
ön, béndek úr, alavetően nem érti az emberi társadalom működését.
ön beleesik a széplelkű, hülye liberális szerepébe, és nem tud kimászni belőle. oktatását nem vállalnám, csak egyet szeretnék jelezni: ha a funkciók keveredését sorsjobbításnak véli, véres fejjel kell majd visszavonulnia a csalódottság lövészárkába.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.06.08. 09:56:12

@camilló:

"Polgároktól vársz Forradalmat? "

Egy telekomos alkalmazott kirúgása, meg a reklámszutyok megadóztatása miatt kellene forradalmat csinálni? Te eszednél vagy?

baumannmiklos 2014.06.08. 09:56:46

ami nem lenne akkora baj, de minek vinne magával másokat is? na, az már bűn!

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.06.08. 10:01:07

@nu pagagyí:

A portál népszerűségével nem volt semmi gond, mégis a tartalmat előállítókat rúgják ki vagy mondanak fel csoportosan."

Debizony. A portál népszerűségével kva nagy gondok voltak. Gyakorlatilag híraggregátorként működik, az Index-szel együtt, karakter nélkül, MÉTRÉKADÁS HELYETT az olcsó bulvárra hajazva, miközben kisebb, életrevalóbb hírportálok folyamatosan szívják tőlük az olvasókat.

Az egyébként bájos, ahogy magad se érted a különbséget az "újságíró" és a "tartalom-előállító" szakipari munkás között.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.06.08. 10:06:09

@nu pagagyí:

"Az Origo természetesen az egyik legolvasottabb portál, amelyik csöcsön és bráneren kívül híreket és véleményeket is közöl. "

Vigyázz, beugratós kérdés:

Ha fizetned kellene azért, hogy az Origót olvashasd, fizetnél azért, hogy az origót olvashasd?

Ha te magad nem fizetnél érte, miért várod el, hogy a tulajdonosok tolják HELYETTED a milliárdokat az érdektelen oldal fenntartásába?

Netuddki. 2014.06.08. 10:31:38

@HaFr: Asszony tegnap volt bent megérdeklődni az előfizetési tarifákat a T-Akonyban. Felvetett kérdésedre a válasz, igen. Ezek tényleg csak megnyírandó birkáknak néznek bennünket. És igen, azok is vogymuk, mert hagyjuk.

Sexual Harassment Panda 2014.06.08. 10:33:37

@kovi1970: ne hagyd!
Jòl szűntesd meg az előfizetèsed!
Valaki kènyszerìt arra, hogy velūk ūzletelj??

Netuddki. 2014.06.08. 10:34:03

@polyvinyl: Ostoba fidesztroll! A tulajdonosok, már amelyikek nem a zállam csöcsén lógnak, kivenni szokták a pénzt és nem beletolni. Azt csak a magadfajta komcsi gondolkodású narancsdroid gondolja, hogy az Origó tulajai bárki helyett is tolják bele a pénzt.

Netuddki. 2014.06.08. 10:37:24

@Sexual Harassment Panda: Anyád picsáját balfasz fidesztroll! Mintha annyi választási lehetőség lenne.
De most, hogy mondod lehet itt pár kilométerre, a határ túloldalán is meg kéne nézni a tarifákat. Legalább az a haszna is meglenne a dolognak, hogy nem a balfasz orbán rezsimnek adóznék, ennyivel is hozzájárulva a bukásotokhoz.

Sexual Harassment Panda 2014.06.08. 10:40:28

@kovi1970: nos, először is: A KURVA ANYÀD a fidesztroll.
Màsodsorban van màs szolgàltatò is.

2014.06.08. 10:44:43

@unionista: "helyezze át a termelést egy másikra. pillanatnyi érdekei alapján döntsön. és ne érdekelje, hogy esetleg hány családot veszélyeztet. csak a saját érdekeit tartsa szem előtt. rendben. csak kérdés, hogy ilyen típusú vállalatokra szüksége van-e magyar vidéknek. és a válasz egyértelműen nemleges."

Miért lenne nemleges? Az "ilyen típusú" vállalat (de szerintem bármilyen ép ésszel gondolkodó vállalat) oda megy, ahol megéri neki. Abból, hogy szerinted a magyar vidéknek nincs erre szüksége, számomra az is következik, hogy a magyar vidék nem tud olyan feltételeket biztosítani, ahol bárkinek megérne bármit működtetni, sem globális, sem lokális szinten. Nyilván vannak az "ortodox liberális" elveknek hátulütői, de a helyzet az, hogy ez a leghatékonyabban működő modell. És a nép sem 10-ben, sem 14-ben nem valamire szavazott, hanem csak valami ellen, amit ráadásul nem is ért.

drkovax 2014.06.08. 11:11:44

1. Az Origo.hu úgy veszteséges ahogy va.
2. Évente rúgják ki a főnököt (Sáling a 4. vagy az 5.), mert az érkező ugyanazt csinálja mint az elődje és ettől persze az eredményesség nem is változik.
3. Ezt Sáling is tudta, már akkor is, amikor kinevezték.
4. Soros most tolt a 444-be pár száz milliót, ott lesznek új státuszok.
5. Hogy lehet egy politikai heccportálhoz bekerülni ? Egy politikai heccel.
6. Sálingot kirúgták, mert eredménytelen volt mint az elődei, de a jól előkészített biztosítja jövendő megélhetését a Soros-birodalomban. Ti meg lehülyézitek a DT-t mert nem érti min hőzöngtök, pedig ti nem veszitek észre, hogy marionett bábut csináltak belőletek.

(Igen, tudom, fidesztroll vagyok, mert ez a legegyszerűbb föloldása a kognitív disszonanciátoknak.)

Gonbolkozó 2014.06.08. 11:18:02

@unionista: Az értékelés számos pontjával, pláne nehány kitetelevel (enyhe antiszemita felhang...:-( ) nem értek egyet, a konklúzióval viszont majdnem. A "vidék" elesett, ez nagyon látszik. Fellállt az a feudalista állapot, ami arrafelé nagyon otthonos, megvan a nehány politikai-gazdasági potentát akihez igazodni kell, ill. lehet. Ellenzéki érvelés szinte csak a Jobbiktól érkezik, az meg olyan amilyen, alternatívát nem kínál vagy ugyanazt mondja mint a Fidesz, vagy még nagyobb ertelmetlenseget. A népharagot viszont tudja manipulálni...

Jelenleg a demokratikus ellenzéket naponta gyaluljak bele fizetett es önkéntes toll okok a földbe. Megtehetik, mert országszerte gyenge.

Pesten viszont erős lehetne. Es "Pest" alatt természetesen az 50kmes agglomeráció is benne van. Pestre alapozva fel lehetne építeni egy demokratikus altarnativat! Itt nem önt még el (21.sz lévén nem is tud) mindent az állami propaganda gépezet.

Ez történt Szerbiában is. A "vidék" 10 éven at beszavazta mindig Milosevis-et, csak Belgrád es Újvidék volt ellenzéki. Aztán szépen megis összeomlott az egész rémuralom...

Sexual Harassment Panda 2014.06.08. 11:31:54

@drkovax: hihetetlen nekkora fideSStroll vagy!:)

nu pagagyí 2014.06.08. 11:35:46

@polyvinyl: Érdekes, hogy pont azt rúgták ki és azok mondtak fel, akik végre széles körben is érdeklődést kiváltó oknyomozást végeztek. A csöcsökért felelős szerkesztőt viszont érdekes módon nem tették felelőssé a szerinted hanyatló portál állapotáért.

nu pagagyí 2014.06.08. 11:40:51

@drkovax: Én úgy tudom, hogy a senki által nem olvasott jobboldali szennyizék jobban fizetnek, hála az állami zsetonoknak. Ha Sálingnak olyan ruganyos erkölcsei lennének, mint neked, akkor nyilván elég buta volt, hogy nem Horn Gyulát leplezte le.

unionista (törölt) 2014.06.08. 12:11:29

@trev:
a magyar vidék jelentős része nem versenyképes. nem tud olyan feltételeket teremteni, hogy piacvezető világvállalatok működjenek. szerintem egyébként budapest sem alkalmas erre. a "budapest világváros" koncepció ugyanolyan nevetséges és abszurd, mint a "magyar világnemzet". de ha budapest ezt akarja követni, akkor kövesse.

az ortodox liberális nézet az, hogy ha vámospércs nincs kitéve a globális versenynek, akkor végük van, mint a botnak. mert tudomásul kell venni, hogy a globális kapitalizmusnál nincs leghatékonyabb. csakhogy magyarország jelentős részén ennek tézisnek majdnem az ellenkezője igaz. lehet, hogy ez globálisan hatékony módon termeli a legtöbb pénzt. én értem, hogy az ortodox liberális zsidóság erre optimalizál. mert ez az elemi érdeke. ez a zsidó nemzetstratégia. nekem nincs ezzel problémám. nem gondolom, hogy ez valami gonoszság. és a zsidó és zsidóbarát értelmiség összeesküdtek a magyarok ellen. csak azt, hogy a magyarok döntő többségének az ortodox liberalizmus nem pálya. és ezt a választási eredmények is tükrözik.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.06.08. 12:11:29

@kovi1970:

"Ostoba fidesztroll!"

A kedves anyád a fidesztroll, de ezt úgy látom, fentebb már mások is mondták :D

egyetmondok 2014.06.08. 12:16:48

@unionista:
" A most folyó tiltakozási hullámot lehet azzal vádolni, hogy radikális balos, multiellenes, ellenzéki stb., de valójában a megmaradt európaiság vágyát tükrözi, ezért a konzervatív szempontokkal is kvadrál, amelyek a szabadság rendjét és a polgárosodást (a gazdagodást és az erkölcsi tökéletesedést) támogatják. " -- írja a poszt.

Véleményed szerint Sáling azért nem (valószínű,hogy) zsidó,mert ez a tiltakozási hullám nem olyan nagy (mint egy zsidó esetében lenne) ?

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.06.08. 12:17:37

@nu pagagyí:

"Érdekes, hogy pont azt rúgták ki és azok mondtak fel, akik végre széles körben is érdeklődést kiváltó oknyomozást végeztek"

Figyu, Mamóka!

A főszerkesztőt egy évvel az Origo redizájnja után rúgták ki. Fél évvel az Origo redizájnja után meg az elődjét, Gazda Albertet rúgták ki.

A képlet egyszerű: a redizájn után az előző főszerkesztő kapott fél évet a forgalomnövelésre, majd miután ez nem sikerült, kirúgták.

Fél évvel a redizájn után az új főszerkesztő is kapott egy újabb fél évet a bizonyításra, majd miután neki se sikerült, őt is kirúgták.

Szerintem a tulajdonosok kifejezetten türelmesek voltak.

nu pagagyí 2014.06.08. 12:30:13

@polyvinyl: Annyiban más a helyzet, hogy felmondott a teljes hírszerkesztőség. Pont ez különbség a többi kirúgáshoz képest. Magadtól is észre kellene venned, hogy nem stimmel valami. Attól, hogy reggelente eligazítanak, mit kell mondanod, még akár gondolkozhatnál is. Vagy nektek már azt sem szabad?

unionista (törölt) 2014.06.08. 12:50:34

@Gonbolkozó:
ebben semmiféle antiszemitizmus nincs. szándékom szerint legalábbi. nekem semmiféle ellenérzésem nincs a budapest zsidósággal kapcsolatban. egyszerűen azt gondolom, hogy annak a politikai közösségnek is meg van a maga kis hibája. ahogy mindegyiknek. és mindenkinek. én sem vagyok szent, se álszent, és nem tartom magamat vátesznek. egyszerűen gondolok valamit. és azt látom, hogy az ország jelentős része és a budapesti zsidóság érdekeivel, értékeivel, gazdasági és kulturális felfogásával szembe került. de eszembe jutna, hogy őket ezért fenyegetni kellene. vagy akárcsak megbélyegezni. össze kell kovácsolódni egy nemzetté. és ezt el kell fogadniuk. és esetenként engedményeket kell tenniük.

én értem, hogy borzalmas történelmi tapasztalataik vannak. mert mindig engedtek egy kicsit. én megértek minden holokauszt túlélőt. szóval őket személy szerint bántani (én is szoktam néha ilyeneket mondani) nem helyes. de a többség elemi érdekeink az elképzeléseikkel ellentétesek. engem nem érdekel, hogy ki a kormányzó. nem zavar ha megbuktatják orbánt. de az sem ha ő marad a miniszterelnök. és hetenként intéz szózatot a néphez.

egy működő önkormányzati rendszerre van alapvetően szükség. túl azon, hogy az államháztartást egyensúlyban kell tartani.

nem volna túl nehéz megteremteni a független fővárost. nem baloldali kell, hanem független. amiben a radikális liberálisok és mérsékelt konzervatívok vitáznak egymással. ez persze jelentős részben a pártok mögötti értelmiség. a szekértábor és a holdudvar. és néhány valóban független lehetne. első körben talán ez lehet a cél.

és ehhez csatlakozhat néhány polgárosodottabb térség, néhány kiemelt kistérség. de nem gondolom, hogy feltétlen el kell küldeni az összes vidéki fideszes polgármesterekt. azt gondolom, hogy ha budapest függetlenedne, akkor sokal szakadnának le a pártról. aki kicsit is tisztességes nem nagyon tehet mást. de ehhez nem ártana egy sikeres előkép. az, hogy lám-lám ez budapesten lehetséges.

unionista (törölt) 2014.06.08. 14:50:39

@egyetmondok:
engem nem érdekel, hogy sáling zsidó, vagy nem zsidó. ezen próbálsz lovagolni, mert minden áron antiszemitizmust akarsz ebbe belelátni. ez a sáling egy bulválapot csinált az origóból. olyat, amilyen normális esetben lehetne a blikk. szerintem nevetséges azt gondolni, hogy ezeknek a médiavállalkozásoknak bármiféle közük lenne a sajtószabadsághoz, vagy akármilyen demokrácia eszményhez. magyarországon nincs komolyan vehető újságírás. ahol a cikkek nem kizárólag a jelenről szólnak, hanem konstruktív módon a jövőbe mutatóak, vagy ténylegesen megalapozottak. nincs ilyen. egy nagy fostenger van. és ennek az origó is része. egyáltalán nem lenne probléma az sem ha az rtl klub megszűnne. addig is vessenek ki rájuk évenként 5 milliárdot. akik hatalmas pénzekből rengeteg emberrel szinte csak szemetet gyártanak azokat nem kell sajnálni. akkor sem ha orbánt sátánnak tartják.

szanalmas 2014.06.08. 14:51:52

@unionista:

Vannak pár ezren az országban, akik hasonlóképpen "egészségesen" gondolkodnak, mint te. Nekem csak egyetlen kérdésem lenne az egész dologgal kapcsolatban, íme:
Szerinted az elmúlt 24 év tükrében mennyi arra az esély, hogy amit leírtál, az belátható időn belül elképzelhető legyen?

(Na jó, csak költői kérdés volt.)
Szánalmas ami ebben az országban folyik, és az még csak nem is felmentés, hogy nem csak nálunk tombol a sötétség a fejekben minden szinten, hanem világszerte is.

egyetmondok 2014.06.08. 15:06:11

@unionista:
Nem juthatsz arra,hogy téged nem érdekel,hogy Sáling zsidó vagy sem,ha egyszer erre építed az egész gondolatmenetedet.
Szeretném tudni,hogy ezt miért teszed,mert világos, hogy ezen a lovon nem én,hanem te ülsz.

2014.06.08. 15:43:45

@unionista: " globális kapitalizmusnál nincs leghatékonyabb. csakhogy magyarország jelentős részén ennek tézisnek majdnem az ellenkezője igaz."

Nincs kivétel, akárhányan is szeretnék a magyar választók közül ezt hinni. Valami vagy hatékony, vagy nem. Nem vagyok közgazdász, de azt hiszem, a globális gazdaságnak lokális szinten is megvannak a törvényszerűségei.

"én értem, hogy az ortodox liberális zsidóság erre optimalizál. mert ez az elemi érdeke. "

Itt az, hogy zsidóság, teljesen semmitmondó. Minden gazaságilag hatékony elképzelésnek az az érdeke, ami működik. Unortodoxia nem működik, de hát a kommunista törekvések bukásához is kellett pár évtized.

"a magyarok döntő többségének az ortodox liberalizmus nem pálya. és ezt a választási eredmények is tükrözik."

Nem pálya, mert az elmúlt évtizedek nem múltak el nyomtalanul. Ezt tükrözik a választási eredmények, nem azt, hogy működőképes valami lenne mögöttük.

2014.06.08. 15:46:05

@unionista: "az ország jelentős része és a budapesti zsidóság érdekeivel, értékeivel, gazdasági és kulturális felfogásával szembe került. de eszembe jutna, hogy őket ezért fenyegetni kellene. vagy akárcsak megbélyegezni."

Márpedig már a megfogalmazásoddal is ezt teszed, teljesen fölöslegesen.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.06.08. 16:38:39

@nu pagagyí:

"Annyiban más a helyzet, hogy felmondott a teljes hírszerkesztőség."

Ez is arra utal, hogy ezeknek a gyerekeknek valakik valahol már gondoskodtak a megélhetéséről, cserébe egy kis balhéért.

unionista (törölt) 2014.06.08. 16:42:34

@szanalmas:
akkor van esély a változásra ha az összes párt politikai párt támogatottsága tartósan 50% alá esik. azon a ponton a politikai pártok szakértői másodvonala és a független értelmiség helyi szinteken összekapcsolódhat. és ezeket a függetlenségi kísérleteket, kis polgári fordulatokat támogathatja néhány a kormányzati munkában mellőzött pártpolitikus, és kisebb oligarchák. például azért, mert a gyerekeiknek adnák át az üzletet. és őket nem akarják a kormányzati szereplőkkel szemben ringbe küldeni. nem tartom valószínűnek a változást, de középtávon nem tartom lehetetlennek sem.

unionista (törölt) 2014.06.08. 17:25:06

@trev:
egyezzünk meg abban, hogy kölcsönösen idiótának tartjuk egymást. és kérlek ne mondd azt, hogy te nem tartasz hülyének, mert én annak tartalak. vagy végtelen gonosz vagy, nagyon ostoba. szóval te a leggyengébbet is úgy gyógyítanád, hogy kiküldenéd a napra maratont futni. és ha összeesik akkor azt, hogy ugye megmondtam, hogy nem versenyképes. szóval valójában ti vagytok a fasiszta pribékek. vagy egyszerűen buták vagytok. ezt innen nehéz eldönteni.

camilló 2014.06.08. 17:28:34

@polyvinyl: Az elvről van szó! Ha ezt megengedik maguknak, akkor később mit kell még eltűrni? Van igazságod, ha már itt tartunk, mert senki nem sírt az 50 ezer bányász munkahelyéért, senki nem hőbörgött, amikor bezárták a volt Lenin Kohászati Műveket, senki nem akart az utcára vonulni a Digép miatt és had ne soroljam tovább. Persze akkor is hazudtak, hogy ez a piac igénye, pedig az is csak politika volt. Én már akkor is próbáltam tenni, de lehurrogtak, mert akkor még hittek ezeknek a dilettáns politikusoknak. De ugyan olvass már utána Hitlerék hogy csinálták, és ne döbbenj meg a párhuzamon! Van személyes tapasztalatom a hatalom arroganciájáról, de majd a maga helyén és idejében....

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.06.08. 18:13:40

@camilló:

Ha a baloldali politikusok nem állnak ki az "egyszerű ember" érdekei mellett, akkor az "egyszerű emberek" miért álljanak ki a baloldali politikusok érdekei mellett?

Én továbbra is azt gondolom, hogy a főszerkesztő-cserének nem politikai oka volt, hanem pénzügyi oka, és csak a Gergő gyerek fújta fel belőle a politikai lufit.

De ha mégis politikai oka lenne: mi köze az "egyszerű embereknek" a baloldali politikusok és szócsöveik vergődéséhez?

Ne mondd már nekem, hogy fenekestül fordul fel bárkinek is az élete attól, hogy a Gergő gyereket kiparancsolta a főnöke a homokozóból!

2014.06.08. 20:07:14

@unionista: Igen, megegyezhetünk abban, hogy én is ostoba idiótának tartalak. És akkor mi van?

unionista (törölt) 2014.06.08. 20:10:02

@trev:
legalább egy dologban egyetértünk. és nincs több vita.

2014.06.08. 20:11:19

@unionista: "szóval te a leggyengébbet is úgy gyógyítanád, hogy kiküldenéd a napra maratont futni. és ha összeesik akkor azt, hogy ugye megmondtam, hogy nem versenyképes."

És ezért vagy idióta:
senki nem mondta, hogy a leggyengébbet így kéne gyógyítani. De az alapján ahhoz, hogy a magyar gazdaság nem versenyképes, elvetni a (fel)fejlődés egyetlen lehetséges módját, rögzítve az elmaradottságot, ritka nagy baromság kell. És sajnos nem vagy egyedül.

2014.06.08. 20:14:12

@unionista: "szóval valójában ti vagytok a fasiszta pribékek."

Azért, mert nem tartom elfogadható érvnek azt, hogy a magyar versenyképtelenséget unortodox módon bebetonozni kell, megtartva a felelősséghárítás minden eddig eltanult módozatait, amiben a magyar társadalom szenved? Gratulálok.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.08. 20:50:51

@nu pagagyí:

Baromság.

Pont az a magadfajták baja Orbánékkal, hogy a haveroknak, magyar haveroknak adják a megbízásokat.

Szerintetek az a jó, de legalábbis az a jobb, ha külföldi multik kapják.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.08. 20:55:17

Mi van amúgy a hazaáruló oldalnak azzal az ötletével, hogy tízezren a sajtószabadságért összedobnak az Origóra?

Nem jön össze a lóvé?

Nem adja elég olcsón az üzemi lapját a jó multi?

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.06.08. 20:58:45

Hallom azt is, hogy 20%-os német állami tulajdonban van az Origo, ami emlékeztet egyébként az MSZP-nek a Népszabadságban lévő tulajdonrészére.

A nagy példakép független sajtó, mi?

Német állam jó, német multi jó, magyar állam rossz?

A magyar kormány helyében be is szállnék ízibe néhány németországi szennylapba az RTL Klub reklámadójából.

unionista (törölt) 2014.06.08. 21:33:58

@trev:
megegyeztünk. egyetértünk. nincs vita.

camilló 2014.06.08. 21:36:17

@polyvinyl: Vannak valóban baloldali politikusok, akik a Te szavaiddal élve igenis kiállnak az egyszerű emberek mellett és értük. Szavuk általában pusztába kiáltott szó, mert nincs megszólalási lehetőségük a médiában. Az "egyszerű népért" akkor lehet tenni, ha eljut hozzájuk a valódi baloldal (hangsúly a valódin) szava és megkapják a támogatást is. A kirúgás ügyében, meg nem győzöm hangsúlyozni az elvről van szó. Nem tartom baloldalinak sem őt, sem azokat akik a leghangosabban tüntetnek mellette. A gond az, hogy ha politikai alapon ment ez a dolog, akkor egy "egyszerű emberrel" még könnyebben megteszik, hogy ellehetetlenítik ha esetleg szervezkedik a regnáló hatalom ellen. No szerintem ez ennek az ügynek a lényege.

2014.06.08. 21:40:39

@Istóczy úr: "Német állam jó, német multi jó, magyar állam rossz?"

Pontosan. De nem azért jó, mert német, és nem azért rossz, mert magyar.

2014.06.08. 21:42:45

@unionista: Bocs, de az, hogy ne legyen vita, a te preferenciád, nem az enyém. Én nem vagyok az "egy a tábor, egy a zászló" híve, mert az sehová nem vezet.
süti beállítások módosítása