1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2014.04.20. 20:07 HaFr

Orbán bontassa le a szovjet emlékművet!

Nem tetszik a német megszállási emlékmű gondolata úgy, ahogy formába lesz öntve, és nem tetszik a szovjet felszabadítási emlékműé sem. Ahogy a német "megszállás" nem mentheti fel a magyarokat a saját tetteikért viselt felelősség és az önvizsgálat alól, úgy a szovjet "felszabadítás" sem: se a '45 előtti, se az azt követő felelősség alól. A német megszállás és a szovjet felszabadítás (két totalitárius rendszer közötti adok-veszek) mind okok az Alaptörvény szellemében arra, hogy a magyarok beszüntessék az önvizsgálatot és a bűnvallást amiatt, amit ezekkel a hatalmakkal kollaborálva vagy az elvárásaikat nem ritkán túlteljesítve megtettek. Nem a megszállásnak állítandó emlékművel van tehát a baj, hanem azzal, hogy milyen értelmezést ad ez -- mintegy másodlagos motívumként -- a saját viselt dolgainknak: hogy ti. ezek nem ránk tartoznak, ezekért másé a felelősség.

A Fidesz-rezsim a feloldozó erejű (!) totalitárius rezsimek emlékhelyévé avatja a Szabadság teret azzal, hogy felépíti a német emlékművet és nem bontja le a szovjet emlékművet. Kellenek nekünk -- sugallja --, hogy megszabaduljunk a bűneinktől. A Szabadság tér a mi erkölcsi Húsvét szigetünk, elveszi a bűneinket, minden okunk megvan ezért, hogy zarándokhellyé avassuk. A kormány álláspontja: a vélt lelkiismereti szabadságért politikai rabsággal tartozunk.

Ehhez a borzasztó koncepcióhoz segítségül hívja a magyarok megosztottságát. De azok, akik az egyik ellen tiltakoznak, a másik ellen nem, sőt az egyiket védik, míg a másikat támadják -- miközben azt hiszik, hogy jót cselekszenek --, azok nem értik a 20. századi magyar katasztrófa lényegét: hogy sosem mertünk vagy tudtunk felszabadulni az állami terror alól. És igen: fel kéne szabadulni már! Ezt a két emlékművet egymás mellett megtűrni a szabadságról elnevezett téren minősített orwelli skizofrénia. Választható szimbolikus szolgaságok, egyszersmind a választás kényszere a szolgaságok között (a jó baloldali ezt, a jó jobboldali azt választja, ha már választania kell): a magyar történelmi örökség dióhéjban. És közben önfelmentés egyenként mind a kettő: lásd, mindenkinek van oka valamelyiket választani, ha választania kell. A Szabadság tér szimbolizmusa ördögi, de magyar. Az államnak kiszolgáltatott mindenkori magyar társadalom láncokban. Bármelyik felkínált választás a kormány álláspontját igazolja: a vélt lelkiismereti szabadságod lehetővé válik valamelyik diktatúra igazolása árán.

Vagy ez, vagy -- ahogy egy ravasz értelmezés mondja -- figyelmeztetés a velünk megesett kettős rosszra. Ez esetben a Szabadság tér elnevezés megmaradhatna a két gonosz felett győzedelmeskedő magyar ethosz reprezentációjának. Avagy a Fidesz-mű kölcsönösen önmaguk paródiájává avatja az emlékműveket -- ez lenne hát a historizáló giccs értelme? NAGYON ravasz. A németek megszálltak, az oroszok felszabadítottak, de egyszersmind meg is szálltak (a két emlékmű analógiája okán), és mi itt, a szabadság terén két egylényegű gonosz emlékével állunk szemben  -- mi ez, ha nem a szabadság (fifikás) magyar himnusza?

De ez egy túl bonyolult és olyan bizonytalan értelmezés, amely mögött alig látni valós kormányzati szándékot. Mégis a legfőbb probléma vele, hogy folytatja a kettős önfelmentés Alaptörvényben rögzített gondolatmenetét, és nem szabadítja fel a társadalmat az állami emlékezetmanipuláció alól.

Nincs más választás, mint felhagyni a német megszállási emlékmű felépítésével és lebontani a szovjet emlékművet orosz barátainkat egy nappal előtte udvariasan értesítve, ha kell kétharmados döntéssel, mivel államközi egyezményről van szó, plusz -- ha végképp nem megy másképp -- egy Békemenettel. Csak hogy a moszkvai bürokraták is értsenek a szóból. Szeretném látni, amint egy kétharmados kormányt megfutamít a muszka -- vagy legalább azt, amint Kövér László érvel az orosz megszállási emlékmű fennmaradása mellett!  

161 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr766056160

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

almodhi 2014.04.20. 20:29:08

Megint tökéletes. Én már a szoborparkba való áttelepítéssel is kiegyeznék...

Juhász Kata 2014.04.20. 20:49:59

Az én városomban volt szovjet emlékmű. Ma már nincs, parkoló van a helyén. Ja, és Magyarországon van.

istvankah 2014.04.20. 21:06:15

A szovjet emlékmű vajon melyik országban lebontandó,ahol a megszállókat kiverték?orbanisztánban,de csak a jobbikos fattyúk miatt!Az ilyen"pofonoktól"hízik a turulos öntudatlansegg!A hegedűsfélék újra generálják a gyűlőlkődést és ez vevőkre talál az ugynevezett fajtiszta árja magyaroknál,akiknek ezer év alatt,csak bírka nem volt a felmenői között!Tekintettel a bírka alacsony szerelmi szinvonalára!

unionista (törölt) 2014.04.20. 21:23:10

arra jár ronald reagan is. szimbólika (sic) hegyek.

vezér01 2014.04.20. 21:29:03

Zavarban vagyok.Lehet,hogy tényleg a hegedüsfélék generáltak gyűlöletet Sándor Zsuzsa
bírónőbe is,hogy aljas,sunyi,mocsok kis tetűnek nevezze Schiffert? Vagy mégis inkább az elvtársi szeretet vezette?@istvankah:

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.04.20. 21:30:44

@HaFr:

1) Valóban szórakoztató lenne, ahogy a kordonbontogatók ordítozva ide-oda rohangálnának a téren, hol a megépítendő német megszállás-, hol az elbontandó szovjet emlékmű köré emelt kordont lebontani.

2) Ez mind nagyon érdekes, de még mindig nem tudjuk, hogy mi is a baj azzal a fránya német megszállás-emlékművel?!

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.04.20. 21:35:12

@bbjnick: Ad 2), ha nem tudod, az a te bajod. Kb tizenkétszer lett elmagyarázva csak ezen a blogon -

Lovag Mihály 2014.04.20. 21:36:11

a szovjet emlékmű kérdése nem ilyen egyszerű. az oroszok ragaszkodnak hozzá, és nekünk magyaroknak is van emlékművünk (igaz nem valamelyik belvárosban) oroszföldön.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.04.20. 21:38:34

@Lovag Mihály: Nincs kétségem afelől, hogy fideszes cselvetéssel áthidalható ez a helyzet -- legegyszerűbben az emlékmű átszállításával Kövér László háza elé vagy Paksra.

alfacharlybravo 2014.04.20. 21:39:13

Timur Vermes könyvét olvasom a címe Er ist wieder da, mármint Adolf Hitler feltámad és az ő perspektívájából van a jelenlegi Németország bemutatva. És komoly média karriert csinál az adottságai megvannak hozzá. Megnyugtató olvasmány sok szemét után.

Hohenstaufen_újratöltve 2014.04.20. 21:46:13

istvankah: a cikk pontosan az ilyen birkáról ír, mint te, csak nem olvastad el figyelmesen, mert te is kettős mércés elvakult gyűlölet-fanatikus vagy, azon kívül, hogy buta is persze. Valójában egyik emlékműnek sem lenne szabad léteznie. Mellesleg emlékeztetnélek rá, hogy az 1956-os forradalom és szabadságharc ma piros betűs hivatalos ünnep Magyarországon, szóval a megszálló és a forradalmat leverő szovjetek mellett állni teljesen nyilvánvalóan hazaárulás! Továbbá emlékeztetnélek rá, függetlenül a világnézeti szimpátiáktól vagy unszimpátiáktól, hogy nemzetközi jogilag Magyarország hadban állt a Szovjetúnióval, ezért, de a szovjetek egykorú álláspontja szerint is Magyarországot nem felszabadították, hanem elfoglalták és tartósan megszállták a szovjetek. Azt el kell ismerni, hogy egy kisebbségnek, üldözött zsidóknak, baloldali érzelműeknek ez felszabadítás volt, azonban a többség ezt éppen ellenkezőleg fogta fel, sőt tapasztalta. Felszabadítók nem erőszakolnak meg félmillió nőt, nem hurcolnak el többszázezer magyar állampolgárt az országból, és nem rabolják ki maximálisan az országot. Ez a szemlélet twehát valójában egy újab hazaáruló szemlélet. Még egyszer, nem arról avn szó, hogy mi volt jogos és mi nem, érzelmileg mi tetszik és mi nem, hanem a jogi helyzet. A harcoló ellenfelet felszabadítóként csak hazaárulók várják. Ez alól a zsidóság felmentést nyerhet, mert az ő helyzetük speciális. Azonban a baloldal számára nincs mentség, és örülhetnek, hogy a rendszerváltás után nem volt számonkérés, mert a megszállókkal való kollaborálást minden országban a legsúlyosabb módon büntetik. Helyes, hogy Szálasit felakasztották, és nem helyes, hogy a kollaboráns kommunista vezetőket nem büntették meg. Elmaradt az arányos történelmi igazságtétel, ez már önmagában mutatja, mi történt itt 1990 után.

Lovag Mihály 2014.04.20. 21:47:54

@HaFr: 2014.04.20. 21:38:34

azt nem tudom, azt viszont igen, h a Szab. téri szovj. emmű államközi megállapodás téma. és nem mi diktálunk függetlenül attól, h ki van kormányon.

rеgress 2014.04.20. 21:48:11

nekem a német tetszik, az orosz nem. Azt lebonthatják szerintem is.

Kell szólni a kordonbontóknak, fáradjanak át és hajrá.

Lovag Mihály 2014.04.20. 21:50:05

@Hohenstaufen_újratöltve: 2014.04.20. 21:46:13

nem, a zsidóknak sem volt felszabadulás, rengetegen mentek a koncentrációs táborokból egyenesen a gulágra. a többivel maximálisan egyetértek.

hanta boy 2014.04.20. 21:58:44

Talán ezt kéne visszaállítani!

"A Szabadság tér arculata egy 1930-as tervpályázatot követően a harmincas években is erős vonásokkal gazdagodott, az amerikai nagykövetség beköltözésével párhuzamosan – hosszas huzavona után – ide került a Nemzeti Múzeum kincseit megmentő Bandholtz tábornok szobra, az Újépület mártírjainak emlékműve, a Hazatérés temploma, valamint Lauber és Nyíri világos struktúrájú, modern Pénzintézeti Központja, Medgyessy Ferenc rábiggyesztettnek tűnő Szüreti menet reliefjével. A Trianonra emlékeztető szoborcsoport, valamint a Nagy-Magyarország-térképpel, Hiszekegy-szöveggel díszített kert a második világháború után eltűnt, helyüket a gyorsan felállított szovjet hősi emlékmű vette át"

mbm 2014.04.20. 22:03:41

A Szabadság téri szovjet hősi emlékmű nem a szovjet megszállás emlékműve, és nem is a felszabadulásé, így hibás a poszt kiindulópontja is. Nem magyarokról, nem is Magyarországról szól, hanem azokról az orosz katonákról, akik itt Magyarországon életüket áldozták a hazájukért. Nem a legjobb helyen, és nem megfelelő módon épült fel 68 éve, és van más, magyarokra vonatkozó jelentéstartalma is, amelyek sérthetik a szerzőt (bár ha nem ismeri az emlékmű eredeti rendeltetését, nem tudom, ezt miért is kéne figyelembe venni); de ettől függetlenül felháborítónak tartanám, ha áthelyeznék vagy átalakítanák az orosz fél határozott beleegyezése és együttműködés nélkül.

unionista (törölt) 2014.04.20. 22:10:18

@bbjnick:
gábriel az egyik főangyal. arra nem támadhat egy állat. pláne nem győzheti le. mert az isten ereje.

ParaZita2 2014.04.20. 22:12:11

A szimbólumok néha fontosak. Hány embert is érdekel ez most?
(bevallom, engem jobban érdekel az, mikor lesz
majd vízumkényszer Bp határán a vidék lakói számára. Az, hogy mi van ott egy vízfejben, ami piócázza a vidéket, ahelyett, hogy helyi adók lennének főképp és némi föderációs adó az ország hadi védelme érdekében.... a gondolatsort lehetne folytatni) Kinek a pénzéből épül(t) bármelyik emlékmű is?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.04.20. 22:12:14

@HaFr:

Ha a "közösségi kompetenciáink versenyképtelensége miatt jutott oda Magyarország, hogy 1944-ben a zsidók kiirtásában lelje meg a mardosó gondjaira adható legjobb választ"-típusú válaszokra gondolsz és a zavarkeltési szándékú permanens, inkonzekvens ötletelgetésekre, mint magyarázatokra, akkor valóban "el lett magyarázva":-[

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.04.20. 22:14:35

@unionista:

Nem is győzte le. Hol van már a Harmadik Birodalom?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.04.20. 22:16:57

@mbm: Az emlékmű felirata: elől és hátul „1945”, „Dicsőség a felszabadító szovjet hősöknek” és ugyanaz cirill betűkkel.(1.)

Érted?

HowAreYouOneAVetésün? 2014.04.20. 22:17:40

Eddig jó volt a szovjet emlékmű arra, hogy a magyarokat alázzák vele, de most már így a másikkal együtt kezd kényelmetlenné válni hébereknek. Funkcióját megtette, lejárt az ideje.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.04.20. 22:25:41

@HaFr:

Ha a feliratot megváltoztatnák "Dicsőség a magyarországi harcokban elesett szovjet hősöknek"-re, azzal a kecske is jóllakna és a káposzta is megmaradna. Legalább huszonöt éve tárgyalnak az emlékmű sorsáról a szovjetek/oroszok és magyarok, kíváncsi vagyok, min bukott el mindeddig a megegyezés?!

Lovag Mihály 2014.04.20. 22:27:05

@bbjnick: 2014.04.20. 22:25:41

az orosz fél hozzáállásán. nekik teljesen mást jelent a két vh, mint nekünk. főleg a második. ott ez "a nagy honvédő" háborúként vonult be a köztudatba. érzékenyek.

hanta boy 2014.04.20. 22:27:54

Béndek!

Egyébként te mióta vagy Zétényi szószólója?

Amit itt leírtál azt Zétényi már 1990 óta kéri, követeli!

Mintha eddig a ballibsi oldal az emlékmű megtartása mellett érvelt volna....

Mi ez a pálfordulás?
(Béndek! nyerjétek meg a választásokat aztán bontsátok le! Tudod más farkával a csalánt....)

tobeor 2014.04.20. 22:31:44

Jó poszt, egyetértek. Tűnjön a hazug német és szovjet szobor is.

A szovjet szobor értelmezése Magyarországon nem orosz, hanem magyar hatáskör, és lehet orosz szemmel azok honvédő hősök, de a magyar történelemben ők szovjet elnyomó, gyarmatosító katonák. Ha kivonultak volna a háború után, akkor hihető lenne hogy "felszabadítók" voltak, de nem vonultak ki.

Polgári engedetlenségi mozgalom is szerveződhetne mindkét szobor ünnepélyes, hazafias, egy időben történő szétszedésére és elhordására.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.04.20. 22:32:05

@Lovag Mihály:

Mi is legyünk érzékenyek!:-D

A magyarországi harcok nem a "nagy honvédősdi" részei voltak, felszabadításról pedig azért sem beszélhetünk, mivel (a korabeli dokumentumok bizonyítják) anno a szovjetek nem felszabadítónak, hanem megszállónak tekintették magukat egy ellenséges országban.

Folytatni kell a tárgyalásokat, míg el nem fogy a vodka és a kaviár; hátha megunnak bennünket és megegyeznek!:-)

grani 2014.04.20. 22:33:18

Ha bontanak, akkor az amerikai követséget is bontsák el. Eléggé rondán néz ott ki a tankbiztos kerítéssel. Olyan, mint egy erőd. Márpedig egy idegen hatalom csak a megszállt, gyarmatosított országban szokott erődítményeket építeni.

Lovag Mihály 2014.04.20. 22:35:11

@bbjnick: 2014.04.20. 22:32:05

én ezzel tisztában vagyok, az orosz fél szemszögét írtam le. sajnos ebben a témában senkit nem érdekel ami érzékenységünk.

Ad Dio 2014.04.20. 22:37:18

A német megszállási emlékmű mellé egy szovjet megszállási emlékmű is elkelne a térre. Támogatom.

"A német megszállás és a szovjet felszabadítás (két totalitárius rendszer közötti adok-veszek) mind okok az Alaptörvény szellemében arra, hogy a magyarok beszüntessék az önvizsgálatot és a bűnvallást azért, amit ezekkel a hatalmakkal kollaborálva vagy az elvárásaikat nem ritkán túlteljesítve megtettek."

"A magyarok" nem kollaboráltak egyikkel sem. "Egyes magyarok" (meg cigányok, zsidók, svábok, rácok, tótok, sokacok, bunyevácok stb) kollaboráltak ezekkel a diktatúrákkal. Ezek a társadalom elenyésző hányadát alkották. A többség áldozata volt mindennek.

unionista (törölt) 2014.04.20. 22:38:42

@bbjnick:
a bibliában azért vannak kitalálva ezek a főangyalok, hogy belengjék a teret, és védjék a világot. nem támadhat rájuk egy sas. mert ők egy másik dimenzió. ne kezdjünk már ezen variálni, hogy ez a szobor így jó. ha egyszer nyilván nem az. a hősök tere rendben van. mert gábriel nem a magyarságot jelképezi, hanem a magyar történelmi hősök fölé magasodva a nemzetet oltalmazza.

grani 2014.04.20. 22:39:29

@bbjnick: Így van. A szovjetek minden nagy város bevételére katonai érmét bocsátottak ki.
Budapest bevételéért ilyet
commons.wikimedia.org/wiki/File:Capture_of_Budapest_OBVERSE.jpg?uselang=ru
Mert Budapestet, Berlinhez, Bécshez hasonlóan nem felszabadították, hanem bevették.
Prágát viszont felszabadították.
commons.wikimedia.org/wiki/File:Medal_for_the_liberation_of_Prague,_Soviet_Union.png?uselang=ru

Magyarországot nem felszabadították a szovjetek, hanem megszállták, elfoglalták. Mivel meg nem adta magát és MO üzent hadat a SZU-nak és nem fordítva.

unionista (törölt) 2014.04.20. 22:41:36

@tobeor:
csak épp most kötöttük meg az oroszokkal az "évszázad üzletét". és ugye a nép azt mondta, hogy ez így van jól. kétmillió ember nem tévedhet. ez a demokrácia.

Moin Moin 2014.04.20. 22:42:27

Épüljön emlékmű a Szabadséág téren:
- a besenyők és a kunok betörésének
- a tatárjárásnak
- a török megszállásnak
- a labanc-osztrák megszállásnak (kettős alak: I Lipót + Ferencjóska)
- az 1919-es román bevonulásnak
- az 1956-os orosz bevonulásnak
- az IMF és Világbank-tagságnak
- A NATO-ba és az EU-ba való belépésnek

...Azt hiszem, minden idegen hatalmat sikerült itt felsorolnok, amelyek megszállták az országot! Ha mégis kimaradt volna valami-valaki, akkor kérlek benneteket, írjátok fel a listára - és utána megyünk a Kossuth térre, Orbánhoz, követleni a szobrokat! Párkányi Raabnak 80 éves koráig lesz melója...

Ad Dio 2014.04.20. 22:43:45

@Moin Moin:

A két nagy totalitárius diktatúra bőven elegendő.

unionista (törölt) 2014.04.20. 22:48:25

@grani:
az oszlop a szovjet hősi halottaknak állít emléket. ebből a szempontból mindegy, hogy ők budapestet elfoglalták, vagy felszabadították.

almodhi 2014.04.20. 22:50:08

@Moin Moin: Napóleon? Győri csata? Tessék mán precíznek lenni!

Moin Moin 2014.04.20. 22:50:14

@Ad Dio:

Nehogy már a Mongol Birodalom (á la Dzsingisz kán), avagy az oszmánoké ne lett volna neked elég totalitárius?!

...Avagy az IMF - mondd olvasol te rendesen Magyar Nemzetet???

Moin Moin 2014.04.20. 22:51:31

@almodhi: Napóleont haggyad - ő felszabadítani gyütt... De csak a korabeli SZDSZ-esek hittek neki!

Ad Dio 2014.04.20. 22:51:36

@Moin Moin:

Nem olvasom.

De beérem a 20- századdal. Nagy lenne a zsufi.

Moin Moin 2014.04.20. 22:55:23

@Ad Dio: Nem baj: van elég hely azon a téren!

Ha jobban belegondolok, talán még a rómaiaknak is kéne emlékmű, igaz, akkoriban a jó magyariak még valahol az Urálban legeltettek... De ha már ott lettek volna a kárpimediben, biztosan megszállták volna őket a rómaiak is! Csak épp ők gyorsabban értek oda, mint Árpádék.

...Egyébként a magyar föld legbrutálisabb megszállása tudod mi volt? Hát a jégkorszaki másfél km vastag jégár!

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.04.20. 22:58:37

@Lovag Mihály: Ó, már erre is megvan az ideológia. Nagyszerű, a főnökötök nem tétlenkedik, fideszcsicska.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.04.20. 23:01:16

@unionista:

Teljesen rendben van annak az emlékműnek a szimbolikája. Ha tudnád, ki Gábriel (Gábor) főangyal, akkor nem okvetetlenkednél itt!

hu.wikipedia.org/wiki/G%C3%A1briel_arkangyal

Ad Dio 2014.04.20. 23:01:55

@Moin Moin:

Ez picit már izzadtságszagú.

Meg a téma sem igazán kompatibilis ezzel a fajta infantilis humorral. Nem szeretnék olcsó patronokat lődözni, de szerintem Te sem szeretenéd/neked sem sik jól ha a néped történelmi tragédiájám más élcelődik.

Tolerancia, eh ombre?...

unionista (törölt) 2014.04.20. 23:02:15

@Moin Moin:
az elején megtámadtak bennünket a nagy germánok. de pozsonynál kaptak a pofájukba.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.04.20. 23:04:53

Amúgy ma átadták azt a gyönyörű stadiont Felcsúton. Viktor nyilván nagyon boldog volt, repesett a kicsi szíve. Javaslom, hogy ennek a nagyszerű eseménynek is állítsunk emléket a Szabadság téren!

Moin Moin 2014.04.20. 23:05:30

@Ad Dio: "A népem történelmi tragédiján?" - vajon mire gondolsz?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.04.20. 23:05:57

@unionista:

Okvetetlenkedsz! A hősi halott titulus minden harcokban elesett katonának kijár. Így a Magyarországon elesett szovjet katonáknak is, a Szovjetunióban elesett magyar katonáknak is stb. A vita nem ezen van, hanem azon, hogy felszabadító harcok voltak-e a Vörös Hadsereg magyarországi hadmozdulatai: a korabeli szovjet források alapján nem, maguk a szovjetek is megszállónak tekintették magukat egy ellenséges országban.

Moin Moin 2014.04.20. 23:06:49

@unionista: Tudod... Úgy voltunk a magyarokkal is, mint később az oroszokkal: inkább lemondtunk a meghódításukról, mert úgyis reménytelen lett volna megtanítani őket európai módon dolgozni!:-)

Ad Dio 2014.04.20. 23:12:50

@Moin Moin:

Valószínűleg van egy néped. Minden népnek van a történelmének tragikus időszaka. Egészséges pszichével bíró embereknek általában nem esik jól ha valaki élcelődik ezzel. Egy picit is érzékenyebb ember egyébként arra is ferdén néz, ha más népek nemzeti tragédiáján élcelődik valaki.

Én példának okáért nagyon nem szívesen hallom ha valaki a holokauszttal viccelődik. Olyannyira, hogy szóvá is szoktam tenni.

Nem tudom Te melyik néphez tartozol, de biztos vagyok benne, hogy a Te néped tragédiáján sem fogok élcelődni.

Esetleg Te se tedd az én népemmel.

unionista (törölt) 2014.04.20. 23:14:44

@bbjnick:
ti a népies "földre szállt angyal" szimbolikából indultok. kik ezek a földre szállt angyalok? kérditek. a válasz, hogy a magyarok. csak az a geci német sas megtámadta a szegény kismagyarokat. ez a szimbolika. de ez nem jó. ahogyan a jaj szegény kiszsidók. jaj, szegény kiscigányok. szegény kisszékelyekm jaj, szegény kispalesztinok. nekik is kellene szobrot állítani. ez egyik se jó. az összes párt ezekkel a szarokkal ugrasztja egymásnak a népet. jaj szegény szovjet kiskatonákat megölték. az életüket adták budapestért. és most ezek a hálátlan magyarok elbontanák az emlékművet. jaj, szegény kisszovjetek. ez egy hibás logika.

Jock Ewing 2014.04.20. 23:17:19

Orbán Viktor most bontotta le az Összefogás nevű szörnyszüleményt.
Hagyjátok már kicsit megpihenni.

kvadrillio 2014.04.20. 23:21:17

HMM... A SZOVJET EMLÉKMŰ A VÖRÖS HADSEREG ÁLTAL MAGYARORSZÁGOT A II. VILÁGHÁBORÚS NÁCI ELNYOMÁS ALÓLI HATALMAS HARCBAN VALÓ FELSZABADÍTÁSÁT JELKÉPEZI. A MAGYAR NÉPET SZABADÍTOTTÁK FEL.
AKI MÁST MOND, ANNAK VAGY ELMENT AZ ESZE VAGY ZSIDÓ PROVOKÁTOR.
A SZABADSÁG TERÜNKRE KÉSZÜLŐ GÁBRIELES HOLOEMLÉKMŰ, VISZONT CSAK A HOLOKAUSZTOS ZSIDÓ ÁLDOZATOKNAK AKAR EMLÉKET ÁLLÍTANI. 7 MÉTERES MEMENTÓJÁVAL KISAJÁTÍTVA A SZABADSÁG TERÜNKET.
NEM KŐŐŐNE....N EM KŐNE.........

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.04.20. 23:24:29

@Jock Ewing: Miért, azt olyan nehéz volt lebontani?

unionista (törölt) 2014.04.20. 23:37:34

@Moin Moin:
a németek féltek egy korai pánszlávizmustól. csak ezt nem írták be a kódexbe. ha bizánci háttérrel összeálltak volna ezek törzsek, akkor megtanították volna az alemánokat kesztyűbe dudálni. a németek nem voltak hülyék. quedlingbugrba hívták a szomszédokat. és azok végül a nyugati keresztségben megtértek.

mondjuk nem tudom, hogy mit szólna merkel, ha lengyelország, csehország, szlovákia horvátországgal és szlovéniával kiegészülve létrehozná a visegrádi hatokat. lelkületükben keleties, de tradícióikban nyugatos népek összeállnának valamilyen érdekérvényesítő csoporttá. nem lennének képesek ezek a vezetők. de az egy 70 milliós közösség lenne. $1.000 milliárd gdp. a német 80 milliót számlál. háromszor ekkora össztermékkel. de azért egy ilyen csoportnak már lenne szava. csak persze ezek a népek erre nem képesek.

kvadrillio 2014.04.20. 23:38:53

Holokauszt-emlékművek Magyarországon
Balf
Balf
tovább
Budapest, Bethlen tér
Budapest, Bethlen tér
tovább
Bicske
Bicske
tovább
A biharnagybajomi áldozatok névsora a helyi temetőben
Biharnagybajom
tovább
A budapesti zsidó középiskolák meggyilkolt diákjainak és tanárainak emléktáblája
Budapest
tovább
Bonyhád
Bonyhád
tovább
A Kiskunhalason 1944. október 11-én kivégzett 101/322. sz.munkaszolgálatos század emlékműve a rákoskeresztúri zsidó teme
Budapest rákoskeresztúr
tovább
Az egykori budapesti gettó keleti kapujának helyén lévő emléktábla
Budapest, VII Kertész utca
tovább
A ceglédi áldozatok névsora
Cegléd
tovább
Celldömölk
Celldömölk
tovább
Csenger
Csenger
tovább
Csongrád
Csongrád
tovább
Dombóvár
Dombóvár
tovább
Fülöpszállás
Fülöpszállás
tovább
Gyoma
Gyoma
tovább
Győr
Győr
tovább
Hódmezővásárhely
Hódmezővásárhely
tovább
Hőgyész
Hőgyész
tovább
A jánoshalmi áldozatok névsora
Jánoshalma
tovább
Jánosháza
Jánosháza
tovább
Jászberény
Jászberény
tovább
Kaba
Kaba, Magyarország
tovább
Kalocsa
Kalocsa
tovább
Kaposvár
Kaposvár
tovább
Kapuvár
Kapuvár .....TÉLLEG AZT GONDOLOM, A ZSIDÓK FELVÁSÁROLTÁK MAGYARORSZÁGOT A MINDENKORI KORMÁNYOKKAL EGYÜTTMŰKÖDVE.

lombozódó 2014.04.21. 00:08:50

Szerintem blog írója nem ismeri a történelmet :-))))) / pld. a szövetségesek szabadítottak fel, momentán a szovjet katonai erőivel. A német megszállás talán Horthy rossz politikája. Talán mind kettőre is igaz ez :-)))))) /

Megfigyelo 2014.04.21. 00:23:50

A Szabadság téren lévő szovjet emlékmű lebontása a nemzetközi jog páratlanul durva megsértése lenne. Nincs és nem is elképzelhető olyan magyar kormány, amely ezt elkövetné.

lombozódó 2014.04.21. 00:24:54

A II. világháború szövetségesei akkor megszállók voltak , vagy felszabadítók / angolok, amerikaiak, szovjetek /

profilo 2014.04.21. 00:30:04

Ahogy látom értelmiségi elitünk 2018-ig hősiesen védi,bontja,esetleg építi a téren a "szavazók cserbenhagyásának emlékművét".
Remek és hasznos időtöltés az elkövetkező négy évre.
És persze négy év múlva,a következő választási vereség és a következő fideszes ciklus kezdete után remek elemzéseket lehet majd írni a buktához vezető útról,az okokról.

Bár Schiffer szerintem önfejű,egoista fasz,de most,valami véletlen folytán igaza van és ez az igazság fáj,mert láthatóan képtelenek vagytok kitörni abból a negyedszázados ördögi körből,mely a lövészárokhábórú legszívósabb,és leggyógyíthatatlanabb mellékhatásának tűnik.
Továbbra is vívjátok piti háborútokat és tojtok a szavazópolgárra,annak minden bajára,gondjára,kívánságára.

Hajrá fiúk!

tobeor 2014.04.21. 00:37:38

@Megfigyelo:
"A Szabadság téren lévő szovjet emlékmű lebontása a nemzetközi jog páratlanul durva megsértése lenne."

páratlanul durva... brrr, ez tényleg rosszul hangzik... egy lapon lehet említeni a nemzetközi jog azon megsértésével, hogy Oroszország elfoglalta és magába olvasztotta Ukrajna egy részét, vagy ez az aprócska jogsértés eltörpül egy hazug emlékmű esetleges lebontása mellett?

tobeor 2014.04.21. 00:39:13

@profilo: Egyaránt fontos dolgokat kijátszani egymás ellen (amiknek semmi köze egymáshoz): fasság.

lombozódó 2014.04.21. 00:42:02

@profilo:
Az Orbán - féle háború nem a szavazókról szól hanem a pénzről. Szerintem 2018 után már nem lesz sok értelme mert a források teljesen kimerülnek.
Viszont ő még életében kap egy fehér - lovas Dzsingisz kán szobrot a Mongolnép ajándékaként. :-)))

lombozódó 2014.04.21. 00:57:18

@tobeor:
Össze - vissza beszélsz.
A háborút a tengelyhatalmak ellen a szövetséges hatalmak vívták. A magyarok valamelyik oldalra álltak, talán még Amerikának is hadat üzentek :-))))))

tobeor 2014.04.21. 01:05:54

@lombozódó: ez valóban így volt, de nem látom ez miért mondana ellent annak amit írtam.

viszont arra felhívtad a figyelmet (köszi), hogy nem csak azért hazug a szovjet felszabadítási emlékmű, mert nem felszabadítottak, hanem elfoglaltak és gyarmatosítottak 40 évre, hanem mert felszabadítani eleve csak azt lehet, akit/amit akarata ellenére foglaltak el előzőleg.
Magyarország nem ártatlan elfoglalt áldozat volt, hanem a Szovjetunió ellensége, amit a Szovjetunió legyőzött és területére bevonult.

zavaros 2014.04.21. 01:39:39

@grani: "Ha bontanak, akkor az amerikai követséget is bontsák el. Eléggé rondán néz ott ki a tankbiztos kerítéssel. Olyan, mint egy erőd. Márpedig egy idegen hatalom csak a megszállt, gyarmatosított országban szokott erődítményeket építeni. "

Bizony, bizony. Bandholz tábornok szobra maradhat, ő mentette meg a Nemzeti Múzeum kincseit 1919-ben attól hogy a román megszállók elszállítsák "biztonságos helyre".

Ami pedig a szovjet emlékművet illeti:nem véletlen hogy a "Gábriel" ellen hörgőknek eszük ágában sincs az ellen (is)tiltakozni, hiszen a szovjet katonai megszállással fenntartott judeobolsevizmus évtizedei jelentik számukra az aranykort.

kigyurt álat 2014.04.21. 07:05:39

Egyetértek, hogy egyik sem kell. De nekem az említett "ravasz értelmezés" már jobban tetszik, maradhatna mindkettő mementónak.
A "mindkettő vagy egyik sem" lehetne egy nemzeti minimum, és aki csak az egyiket pártolja, a másikat lebontaná, az a szélsőség.
A hercehurcából látszik, hogy az emlékműkettős egy végtelenül egyszerű szimbólum, amely alapján nagyon nyilvánvaló, hogy ki hazaáruló.

grani 2014.04.21. 07:26:31

@zavaros: Bandholz nem csak hogy maradhat, hanem központi helyre kellene tenni és szép magasra, hogy mindenki tudja, volt idő, amikor a románok uralták Budapestet.

grani 2014.04.21. 07:30:29

@unionista: Akkor a várból kitörő, ténylegesen a halálba menőknek is emlékművet kell állítani. A hősiesség az hősiesség és független attól, hogy jó vagy rossz ügyért harcolta, ellenünk vagy mellettünk. Persze, ez valami olyasmi, amit egy ballib értelmiségi felfogni nem tud.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.04.21. 07:44:32

@grani: Az angol követség előtt is tankbiztos akadályok voltak már a '90-es évek elején is.

Nyilván azért, hogy éreztessék: Magyarország angol gyarmat.

A szovjet követség előtt viszont '90 előtt sem voltak. Nyilvánvaló tehát, hogy Magyarország nem volt szovjet gyarmat, egy pillanatig se.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.04.21. 07:46:16

@hanta boy: Nem mindenki ballibsi, aki a kormányt nem szélsőjobboldalról bírálja. Ez sokaknak nem fér bele a világképébe.

grani 2014.04.21. 07:48:17

@Counter: Hát gondolom az angolok attól féltek, hogy valamelyik terrorista magyar tankkal rohamot indít az épület ellen. Az még csak csak érthető, mert a 9o-es években még volt tank MO-n. Most viszont a tankok száma MO-n nulla. Sőt még ágyú sincs. Hős hadseregünk bicskával fogja megvédeni az országot. Ja, persze, majd a gyarmattartó védi meg.

wantaan 2014.04.21. 07:59:55

No megint egy orbitális baromság! Egyre inkább úgy tűnik csak ilyenre telik már Hafr.blog.hu-tól.. Erre mondják : "ha a hülyeségtől nőnél ülve ennéd a holdat!"

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.04.21. 08:01:44

@grani: Rosszul gondolod.
Rávezető kérdés: hány (nagyobb) szigetre terjed ki az angol fennhatóság?

2014.04.21. 08:06:23

"a német "megszállás" sem mentheti fel a magyarokat az önvizsgálat alól"
Mivaaaaa?

Követelem a zsidóság kollektiv önvizsgálatát a - Mohácsi csata (ugyanis Fortunátus nevű zs. vezetésével ellopták a pápai hadisegélyt)
- Buda török elfoglalása (A budai zsidók aljas mód beengedték a törököket a várba)
- 1919-es Tanácsköztársaság, azaz patkányforradalom és alatta elkövetett tömeggyilkosságok miatt
- Rákosi-Gerő-Péter Gábor által elkövetett országrombolás, gyilkosságok, mészárlás miatt
- és Trianon során tett aktív szerepük miatt

Ha ezen önvizsgálatot és kollekiv bocsánatkérést a zsidóság és annak vezetői elvégzik, akkor esetleg beszélgethetünk.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.21. 08:08:40

A szovjet emlékműért cserébe lettek a magyar katonai emlékművek a Don-kanyarban. Ezt ne felejtsük el.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.21. 08:14:52

@tobeor:

"Oroszország elfoglalta és magába olvasztotta Ukrajna egy részét"

Ez csak oroszellenes propaganda.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.21. 08:17:43

@lombozódó:

A kettő egymást nem zárja ki.

Jogilag mindenképpen megszállók voltak. Legalábbis azokban az országokban, ahol a németek elvették előtte az állam függetlenségét. Szóval Mo-n, mivel a németek nem vették el előtte az ország függetlenségét, a szovjet csapatok megszállók voltak.

wantaan 2014.04.21. 08:26:09

@caliyoung: Ugyan akkor szobrot nekik és köszönetet, hogy fent maradhatott 1000 éves államunk, ugyanis Ők finanszírozták IV. Béla ország újjáépítését a tatár dúlás után!

toportyánzsóti 2014.04.21. 08:49:50

4 év alatt 10500 milliárdot elqró narancsputinpincsiknek alapból semmi köze bármihez ami magyar,leginkább putinka uniós trójai falovaként képzelik el a jövőjüket.

toportyánzsóti 2014.04.21. 08:55:17

@caliyoung: Lettél volna kiküldött Kamenyec-Podolszkba simicska alattvaló,akkor legalább nem terjesztenéd itt jobber baromságaid.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.04.21. 09:02:44

@kvadrillio: De ha jól tudom, ez nem igazán holokauszt emlékmű lesz... illetve nem az a gond vele. Azért gondolom nem tiltakozna a mazsihisz sem.

tоpоrtyánzsóti 2014.04.21. 09:32:23

@toportyánzsóti: Te pedig lettél volna kiküldött recskre és akkor nem terjesztenéd baloldali baromságaidat.

űrszelvény (törölt) 2014.04.21. 09:45:02

@tobeor: "páratlanul durva... brrr, ez tényleg rosszul hangzik... egy lapon lehet említeni a nemzetközi jog azon megsértésével, hogy Oroszország elfoglalta és magába olvasztotta Ukrajna egy részét, vagy ez az aprócska jogsértés eltörpül egy hazug emlékmű esetleges lebontása mellett?"

Remélem akkor is kerestek majd valamilyen hihetőnek tűnő ideológiát a jogsértésre, amikor olyan nemzetközi jogot sértene Magyarország, ami az EU-val szembeni szerződésekben van lefektetve. :)

grani 2014.04.21. 09:57:16

@Counter: Most vagy régebben? Az angolok most Wales-t, Skóciát és Észak-Írországot tartják megszállva. Ja, még a Falkland- szigetek. Persze ott is demokratikusan szavaztak a helyi lakosok, hogy hová is akarnak tartozni. Mint Krímen :D

dr kíváncsivagyok 2014.04.21. 09:59:18

Az osszes szobrot el kell dózerolni,...
A Szabadságszobrot is...
Nem aktuális...

dr kíváncsivagyok 2014.04.21. 10:00:27

@grani:

" Ja, még a Falkland- szigetek. Persze ott is demokratikusan szavaztak a helyi lakosok, hogy hová is akarnak tartozni. "

A Pingvinek ?

grani 2014.04.21. 10:08:51

@dr kíváncsivagyok: Á, nem csak. Állítólag laknak is ott. Vagy lehet, hogy az angol megszálló, felszabadító csapatok vittek magukkal pár echte angolt, hogy legyen kinek szavazni? Nem tudom. De az biztos, hogy a "zöld emberkék" már ott is megjelentek.

mojszipupi 2014.04.21. 10:09:07

Az egész a pénzről szól. Akitől már nem kell pénz arra szarunk, megalázzuk, akitől várjuk a pénzt annak a seggét nyaljuk

dr kíváncsivagyok 2014.04.21. 10:09:37

@űrszelvény:
"Remélem akkor is kerestek majd valamilyen hihetőnek tűnő ideológiát a jogsértésre, amikor olyan nemzetközi jogot sértene Magyarország, ami az EU-val szembeni szerződésekben van lefektetve. :) "

A csuti ártány kormánya 4 éve folyamatosan únios jogot sért...

( Bírák nyugdíjazása, Pálinkafozés , Kulonadók ,Egyoldalú alkotmányozás, válsztási torvény ,Minden állami pozícióban Fidesz tagok, stb, stb...)

dr kíváncsivagyok 2014.04.21. 10:11:40

@grani:
Mi a baj a Malvin szigettel ?
Mennyivel lenne tobb joga Argentínának rá ?
Egy kopár szikla az óceán elhagyott részén...

dr kíváncsivagyok 2014.04.21. 10:17:12

Hallottátok ?
Állítólag állami gondozásba adták
Horvát Orbán Viktort...

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.04.21. 10:18:56

@grani: Demokratikusan szavaztak az avarok, bolgárok, morvák és frankok is, hogy akkor mostantól jobb lesz Magyarországon?

Viszont azt, remélem, megértetted, hogy a nagykövetség elé telepített védelmi eszközök oka nem feltétlenül az, hogy a fogadó ország – gyarmat. Az is lehet, hogy pusztán csak annyi, hogy a nagykövetséget fenntartó államnak vannak ellenségei.

grani 2014.04.21. 10:24:06

@dr kíváncsivagyok: Közelebb van. Meg állítólag vagy kétszáz éve az angolok erőszakkal vették el az ősi argentin földet.
Nem csak szikla van ott, hanem állítólag birkák is nőnek arrafelé és van olaj is bőven. Meg sok hal. Na, mittomén. Kell az angoloknak is meg az argentinoknak is.

dr kíváncsivagyok 2014.04.21. 10:24:21

Este 7 - kor
Puskás Akadémia - Real Madrid
UTÁNPÓTLÁS -mérkozés lesz...
Lerágom a kormom...
Ezzel az erovel az Úttoro korosztály is meccselhetne...
és ha csak a labdaszedok érnek rá ?

dr kíváncsivagyok 2014.04.21. 10:26:56

@grani:
"Meg állítólag vagy kétszáz éve az angolok erőszakkal vették el az ősi argentin földet. "

200 éve ?
És a sok Argentínt aki ott lakott a tengerbe olték ?
200 éve is lakatlan volt.
Ne nevettess...

centenárium 2014.04.21. 10:28:15

Bontassa BÉCSBEN is? Az a Patás ördög.
A hülye ballib-bolsik ici-pici agytekervényében,
mik vannak?

űrszelvény (törölt) 2014.04.21. 10:28:42

@dr kíváncsivagyok: "A csuti ártány kormánya 4 éve folyamatosan únios jogot sért..."
Látod, pont erről beszélek: ezen fel vagytok háborodva, meg vagytok botránkozva, hogy hogyan juthat el oda egy kormány, hogy nemzetközi jogot sért.

De ha a ti érdeketek úgy kívánja, akkor simán kerestek valami hihetőnek tűnő ideológiát, és akkor teljesen rendben van a nemzetközi jog megsértése (esetünkben az emlékmű eltávolítása).

Komoly emberhez méltó viselkedés ez, no :)

grani 2014.04.21. 10:31:42

@Counter: Nem, nem értettem meg. Ha az olyan demokratikus országok nagykövetségét, mint az angol és az USA, egy pici, baráti országban, ahol emberemlékezet óta nem volt terrorcselekmény, ilyen erődrendszerrel kell védeni, akkor a putyini diktatúra Oroszországának nagykövetségét miért nem védi a kerítésen kívül semmi? Az oroszoknak nincs ellenségük?

grani 2014.04.21. 10:32:50

@dr kíváncsivagyok: De igen. A sok argentint beleölték a tengerbe. Az angolok vérengző rasszista vadállatok.

2014.04.21. 10:35:06

@grani: "Ja, még a Falkland- szigetek. Persze ott is demokratikusan szavaztak a helyi lakosok, hogy hová is akarnak tartozni. Mint Krímen :D "

Szerintem, te egy ostoba barom vagy, nyilván jobbikos degenerált. A Falkland mindig is brit felségterület volt, te hülye. A faszkalap Galtieri tábornok, amikor már nem tudta igazolni a gazdasági csodát Argentinában, elővette a náci kártyát, hogy a "Malvinas" argentin föld. Nyilván, az argentinok között is legalább annyi ostoba náci van, mint a magyarok között, így háborút indított, mert a "nép" lelkes volt. Persze, nem annyira, mint a ködös, nyirkos ürgelyukakba parancsolat argentin sorállomány... Persze, az angolok, noha sok hibával, de hülyére verték őket három hét alatt.
A túlélő argentin kiskatona pedig így emlegeti a bölcs vezér Galtieri tábornokot, hogy "hijo de puta". Nézz körül a neten és legyél informáltabb, te gyökér...

grani 2014.04.21. 10:41:36

@Viktor Mutyin: Te meg egy barom angolszász seggnyaló vagy, anglomán, akinek az agyát kimosta a brit propaganda. Azt hiszed, gyökér ázsia hun-magyar létedre, hogy ha az angolszászok seggét nyalod percenként kétszázas nyelvcsapással, nem fognak kitelepíteni, ha visszaállítják uralmukat a Kárpát medencében? Mész te is az Uralon túlra, ahonnan a kutyafejű magyar őseid jöttek.

lesly &jerry 2014.04.21. 10:47:42

@HaFr: A dicsőséges szovjet emlékművet meg vidd a gyönyörű panelodba.

♔bаtyu♔ 2014.04.21. 10:48:15

@grani: Ez az Index cikk igen jól jelzi ezek lelkivilágát:

index.hu/nagykep/2014/04/21/afgan_alom/

Milyen korszerű Afganisztán, hogy Pókembert is lehet kapni.

♔bаtyu♔ 2014.04.21. 10:52:41

@Viktor Mutyin: Te vagy ostoba, azt ugyanis nacionalistának hívják és nem nácinak.

Alapfogalmakat keversz, miközben napszám itt okoskodsz.

♔bаtyu♔ 2014.04.21. 10:54:45

@grani: Az USA a saját szövetségeseitől nem véletlenül fél. Anglia kivételével egyik sem őszinte és ez nem is csoda.

grani 2014.04.21. 10:55:22

@♔bаtyu♔: A szovjetek meg vörös nyakkendős úttörőket mutogattak. Nincs új a nap alatt ...

grani 2014.04.21. 10:56:50

@♔bаtyu♔: Hát ha még Merkelt is lehallgatták nagy demokratikusan... Nem is csodálom. A jenkik lassan mindenhol a világon közutálatnak fognak örvendeni. Vajh, miért?

wantaan 2014.04.21. 11:00:11

@dr kíváncsivagyok: Nem a Horváth Orbán Viktorkát!!! ...hanem a Balog Orbán Viktorkát adták állami gondozásba.
.... mondjuk ha a Felcsúti Orbán Viktorkát adnák az nem lenne jó esetleg csak akkor ha valami azeri vagy szingaléz család magához venné s elvinné pirézföldjén is túl.

♔bаtyu♔ 2014.04.21. 11:00:17

@grani: Mindenesetre 20 év alatt elérték, hogy az átlagmagyar kevésbé szereti őket mint az oroszokat. "Magyar" helytartóikat viszont kifejezetten megutálták.

BelAmi 2014.04.21. 11:01:47

És mi lesz a több évszázados Habsburg és török megszállásra utaló emlékművekkel?

grani 2014.04.21. 11:10:13

@BelAmi: Minek? Ott vannak a török fürdők, a török megszállási emlékműveknek.
Az osztrák megszállásnak meg itt van az egész Budapest, tele a német megszállók utódjaival. Az osztrákok még nem vonultak ki.

tobeor 2014.04.21. 11:17:14

@űrszelvény: Miért, az EU támadta meg és foglalta el Ukrajna egy részét? Az EU taposta a földbe a nemzetközi jogot vagy Putyin?
Vagy olyan csekélység neked nem számít, hogy ki az alanya egy cselekvésnek? A ruszkik bűne miatt rúgjuk az EU-t?

Netuddki. 2014.04.21. 11:22:16

A német meg a ruszki emlékmű között van 1 óriási különbség. Az egyikre még csak most akarnak egy csomó közpénzt elszórni, a másik meg már készen van. Qrvára nem érdekelnek az ideológiai problémák...

grani 2014.04.21. 11:29:15

@tobeor: Hát az a, nyugat által támogatott, fegyveres hatalomváltás nem volt semmi. Persze a nemzetközi jog szerint. Meg ahogy elaltatták szegény Janukovics éberségét azzal, hogy aláírta három EU-s külügyminiszter is a papírt, aztán meg aznap éjszaka szépen megcsinálták a puccsot. Erről kussol a nyugati propaganda gépezet. Arról is, hogy amit szabad volt az ukrán náciknak Kijevben csinálni azt most nem szabad az oroszoknak Kelet Ukrajnában. A majdani fasiszták azok szabadságharcosok, a keleti oroszok meg szeparatisták, terroristák és orosz ügynökök. Na jó, ballibcsi nyugat bérencek, ezt meséljétek másoknak. Rosszabbak vagytok a fasisztáknál, akik a haverjaitok.

grani 2014.04.21. 11:30:31

@kovi1970: Az orosz emlékművet az oroszok építették. Most a németeket kellene rávenni, hogy ők építsék meg. Beadni nekik, hogy tulajdonképpen ez nem is megszállási emlékmű, hanem felszabadítási :D

Silent Bob 2014.04.21. 11:31:46

@♔bаtyu♔: Az atlagmagyar meg mindig nem az oroszok meg arabok faszat szopo fotelnaci, akarmennyire szeretnetek.

Silent Bob 2014.04.21. 11:33:00

@grani: 56-ban a magyar forradalmarokrol is ezt mondtak az elvtarsaid.

2014.04.21. 11:37:16

@grani: ahol a nép 123%-a szavazott, ugye... tanítani kéne, nálunk alig 60% jelent meg a választásokon.

grani 2014.04.21. 11:42:29

@Silent Bob: Na ja, és pont annyit segítettek nekik a nyugati elvtársaid, mint amennyit az ukránoknak fognak.

grani 2014.04.21. 11:43:45

@vuvuzela importőr: Aha, ez is pont olyan nyugati propaganda szöveg, mint hogy Szocsiban farkasok mászkálnak a szállodákban. Uncsik vagytok, találjatok ki már valami mást...

grani 2014.04.21. 11:46:54

@vuvuzela importőr: Azt is csak a nyugati agymosott propagandisták akarják beadni a közönségnek, hogy lenne olyan hülye, aki arra szavazna, hogy Európa legcsóróbb, legkorruptabb,legnácibb országában szeretne élni. Kíváncsi lenék, ha az erdélyi magyaroknak tennék fel a kérdést, hányan szavaznának arra, hogy ők bizony Romániában maradnának.
A burgenlandi magyarok esetében szinte biztos lennék, hogy ők inkább maradnának.

tobeor 2014.04.21. 11:49:23

@grani: Te valami másik univerzumban lakhatsz azért írsz ekkora marhaságokat, vagy még az lehet hogy a kurucinfóról tájékozódsz. Sőt, még inkább Putyin propagandájából, bár a kurucinfó és Putyin mostanában ugyanazt fújja, ami nem csoda, mert nagyon úgy néz ki hogy Putyin szponzorálja az európai neonáci pártokat hogy aztán sikítozhasson hogy "jajajajaj csúnya EU benácul, istenem segíts!". Semmilyen fegyveres hatalomváltás nem volt Ukrajnában. Az ukrán parlament szavazta meg az új ukrán kormányt, teljesen jogszerűen és legitimen. Fegyveres támadást a Berkutosok csináltak a tüntetők ellen, akik a végén már visszalőttek, mert nem akarták hogy simán egyenként megöljék őket. jajajaj nem hagyták magukat simán leölni, visszalőttek, ezek mind nácik, a nemnácik bezzeg énekelve kézenfogva várják hogy a lesipuskások fejbe lőjék őket ugye?... Erről a csekély kis eseményről persze kussolsz te meg a putyinista propagandád. A 3 EU-s külügyminiszter közreműködésével létrejött megállapodást Janukovics árulta el, mivel nem írta alá a parlament által (saját pártja által is!) amúgy rendben megszavazott 2010-es alkotmány újraélesztését (erről is kussolj gondosan), sőt elhagyta a munkahelyét, elhagyta az egész országot. Szóval ruszikbérenckém hazudgálj másokat, a putyinista propagandád meg fel is dughatod magadnak.

Silent Bob 2014.04.21. 11:49:38

@grani: Na ja, de ti szerencsere behivtatok az oroszokat es minden fasza lett egybol.

grani 2014.04.21. 11:59:22

@tobeor: Hát a te agyadat szépen kimosta a nyugati propaganda gépezet, és akkor csak simán hülye vagy. De az is lehet, hogy a fizetési listájukon vagy rajta, akkor meg simán csak gazember.
Milyen parlamenti szavazás az, amelyet fegyveres csőcselék nyomására hoznak meg, úgy, hogy összeverik, fenyegetik a képviselőket? Ne röhögtess. Aztán meg a parlament az ukrán alkotmány szerint nem válthatja le az elnököt.
Az se zavarjon, hogy az ukrán náci hatalombitorlók is elismerték, hogy egy különleges egység vadászott az elnökre, hogy megöljék. Azt hiszed, hogy mindenki elhiszi a nyugati propagandát? Azt hiszed, hogy nem tudom, micsoda szemét alakok a nyugatiak? Hazudnak reggel, este folyamatosan. És elvárják, csak azért, mert ők mondják, hogy mindenki elhiggye a hazugságaikat. Na nem, azoknak az időknek vége. Nyugat lejáratta magát és erkölcsi tőkéje nulla. Róluk és rólad is meg van a véleményem. Kártékony, haladás ellenes reakciósok letettek.

shinny bayaar (törölt) 2014.04.21. 12:09:28

Annak az emlékműnek - miután a szovjetek felszabadítás címén végigfosztogatták, végigerőszakolták és további 40 évre megszállták az országot - azon a helyen így ebben a formában, tiltott önkényuralmi jelképpel a tetején semmi keresnivalója.
Jogvédők, demokraták, seriffek, magyarország élő lelkiismeretei: néha át lehet menni ágálni oda is. Ráadásul már meg is lett építve pár éve, nem csak alapozzák. Nagyszerű családi program lesz, még egy príma kordon is van körülötte!

panelburzsuj 2014.04.21. 12:10:50

@grani:
Nem maradhatnánk abban, hogy a nyugati, a keleti, de még a hazai progpagandagépezet is azért van, hogy belőled acsargó vaddisznót csináljon?

2014.04.21. 12:13:49

@grani: Azt hiszem sajnos elég egysíkúan gondolkodsz de azért mégis, a tatárok mit szólnak az egészhez, szerinted, így sokadik szopatásként?
De gondolom az igaz amit te mondasz más meg minden kitalált propaganda, a hanyatló nyugat ópiuma... hát igen oroszország az igazi 'demokrácia' hmm...

tobeor 2014.04.21. 12:19:35

@grani: Nem semmi hazudozást nyomsz le ruszkibérenc. A képviselőknek a haja szála sem görbült, ha nyomásra szavaztak volna akkor már rég jelezték volna, kiálltak volna sírni a sajtó elé, meg bizalmatlansági indítvánnyal megbuktatták volna az új kormányt, de semmi ilyet nem tettek. Tettek? Nem tettek, bár belőled kinézem hogy ezt fogod hazudni mindjárt. Vagy egyenesen elmenekültek volna Oroszországba ahogy Janukovics tette, a borzalmas nyomás elől, de érdekes eszébe sem volt egyiknek sem. Szóval a putyinista hazugságodat nyugodtan feldughatod magadnak, a vicceiddel pedig a kurucinfó közönségét szórakoztasd ruszkibérnec. És kik ismertek el milyen elnökvadászatot? Ezt is a kurucinfón olvastad ugye? Azt hiszed beszopjuk a putyinista propagandát? Azt hiszed a majdan térieknek szó nélkül kellett volna tűrniük hogy sorba fejbe lőjék őket? Neked talán 56 magyar hősei is náci terroristák? Idióta ruszkibérnc hazudozó faszfej. Nyald csak Putyin seggét és támogasd az agresszióját.

tobeor 2014.04.21. 12:20:52

Ja és a szovjet emlékműnek - amely a velejéig hazug, hamis, és a magyarokra nézve megalázó - MENNIE KELL.

panelburzsuj 2014.04.21. 12:31:46

@tobeor:
Ha jól rémlik, a szovjet emlékmű "lebontására" is történtek kísérletek a közelmúltban. És azokat a próbálkozásokat - a gábrielkerítésfestészethez hasonlóan - a rendőrség meg mindenféle más hivatalok élénk érdeklődése kísérte.

Szóval annyit azért érdemes belátni Béndek mondókájának érvényességéből, hogy a magyar állam teljeskörű elenőrzést igyekszik fenntartani - az emlékezet eszközei felett is.

Sir Galahad 2014.04.21. 12:31:52

Van egy konstruktív ötletem. A t. szerző civil diplomácia keretében forduljon az orosz kormányhoz és kezdeményezze a totemoszlop lebontását. Ha sikerrel jár, nyert ügyünk van, szerintem sincs semmi keresnivalója a Szabadság téren - ha nem, kénytelen lesz belátni, hogy hülyeségeket firkál.

tobeor 2014.04.21. 12:38:45

@panelburzsuj: Ez így van, írtam már korábban is hogy egyetértek a poszttal. Én csak kissé erősebben fogalmazom meg meggyőződésemet, hogy a szovjet emlékműnek piszkosul nincs ott helye, ahogy a németet sem lenne szabad felállítani, mindkettő hazug, és semmi keresnivalójuk ott.

tobeor 2014.04.21. 12:41:42

@Sir Galahad: Budapest közepe mióta orosz felségterület?

Nemzeti Hős · http://nmzetihosblogja.blog.hu/ 2014.04.21. 12:47:21

Nem tul bonyolúlt értelmezés hanem te vagy hülye.,

wantaan 2014.04.21. 12:47:39

@Sir Galahad: A T. szerző mindig hülyeséget firkál!

Nemzeti Hős · http://nmzetihosblogja.blog.hu/ 2014.04.21. 12:48:56

@kvadrillio: mert igy van a fidesz ugyan probálkozott eleinte de azótta ők se mert belátták hogy nekik is, jobb lessz mert kapnak sok pénzt a zsidóktol!

Sir Galahad 2014.04.21. 12:48:57

@tobeor: Sose volt az, de ha jól tudom, az emlékmű megmaradását államközi egyezmény szavatolja. Ha ezt egyoldalúan rúgná fel a kormány, az Oroszországban lévő magyar hadisírok, emlékhelyek is veszélybe kerülnének.

Sir Galahad 2014.04.21. 12:49:29

@wantaan: Nagyjából egyetértek :)

tobeor 2014.04.21. 12:54:29

Úgy tudom Oroszország épp most rúgott fel egy államközi egyezményt, az éppen Bp-en aláírt egyezményt amelyben garantálták Ukrajna szuverenitását. Ha Oroszország leszarja a saját maga által aláírt egyezményeket, akkor nem látok okot rá hogy nekünk tiszteletben kéne tartani őket és azon jogokat, amit ők is azonnal felrúgnak ha érdekük épp úgy kívánja.

A szovjet emlékmű hazug, és azon az áron sem maradhat, hogy a ruszkik esetleg zsarolnak minket a náluk lévő magyar emlékművel. Ha ezt hagyjuk, akkor az az emlékmű egy új jelentéssel is felruházódik: a magyarok zsarolhatóságának (vagy éppen felvásárlásának) jelentésével. Az orosz zsarolás nem ok arra hogy hagyjunk egy hazug és megalázó emlékművet a fővárosunk közepén.

Nemzeti Hős · http://nmzetihosblogja.blog.hu/ 2014.04.21. 12:56:32

@tobeor: Orosz ország felszabadit minket a komunista EUbol!

panelburzsuj 2014.04.21. 12:59:47

@Sir Galahad:
Elég balga diplomácia az, ami a hadisírokat összezagyválja a megszállási/felszabadítási emlékművekkel.

Húsvét hétfőre:

www.sonline.hu/somogy/kozelet/emlekmu-gyalazas-nagybajomban-74216

www.sonline.hu/somogy/kozelet/nemet-es-magyar-katonak-dolgoznak-a-bohonyei-temetoben-232159

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.04.21. 13:01:09

@grani: A telepített védelmi eszközök telepítésének csak akkor van értelme, ha támadást megelőzően települnek.

Köztudott, hogy az USA több nagykövetségét is megtámadták már; azt 100%-ra garantálni pedig nem lehet, hogy a magyarországit aztán soha.
Ha az oroszok nem ilyen félősek, akkor nem ilyen félősek.
Mindenesetre a védelmi eszközök léte támadás ki nem zárható veszélyének a jele, nem gyarmatosításé.

De mondom, ha szerinted csakis a gyarmatosítást jelzi a védelmi rendszer, akkor mire következtethetünk a szovjet követség viszonylagos védtelenségéből a Szovjetunió és Magyarország kapcsolatának jellegére nézve?

Vagy azt is kimondhatjuk, hogy a '80-as években már Nagy-Britannia gyarmatosította hazánkat?

zobod 2014.04.21. 13:01:28

@tobeor: ez a baj a művészetekkel, és a humán "tudományokkal", hogy mindenki azt magyaráz beléjük amit akar.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.04.21. 13:05:33

@grani: "Kártékony, haladás ellenes reakciósok letettek."

Akinek egyszer átmosták az agyát a foximaxin, azon örökre meglátszik. MSZMP-tagkönyv megvan még? Ha sikerül behívnotok az oroszokat, még jól jöhet az extra csirkefarhát-jegyekért.

♔bаtyu♔ 2014.04.21. 16:03:23

@Silent Bob: Ostoba vagy barátom, ha valakit nem csípnek, nem feltétlenül következik belőle, hogy a konkurencia viszont kedvenc.

Az arab egy magyar szemében egyébként sem az amerikai konkurense.

Nemzeti Hős · http://nmzetihosblogja.blog.hu/ 2014.04.21. 16:09:03

@Counter: te meszéempés zisók, miér ütöő dmbble a olgáidat a mgyar zmbrke és a oroszok árjabe lügsaibe?

panelburzsuj 2014.04.22. 11:30:20

@grani:
Persze. Én is célszemély vagyok.

Gábor2000 2014.04.22. 19:19:22

A szovjet hősi emlékmű nyugodtan kivonulhatna egy szép lakatlan területre, szerintem még önkéntes gondozói is lesznek akkor. Ugyanez érvényes az ameriai nagykövetségre is ha ennyire be vannak tojva. Ott aztán lehet vizesárok meg tankcsapda, légvédelem meg harckocsik, vagy éppen amitől az amerikaiak jól és biztonságban tudják érezni magukat. Mert hogy mindkettő léte egy belvárosi téren abszurd az egyértemű. Kiváló tárgyalási ajánlat lenne a német megszállási emlékművel szemben.

kvadrillio 2014.04.22. 20:04:31

Bell & Sebastian 2014.01.23. 20:52:26
@bbjnick: Már felvázoltam negatív konnotációban, mielőtt maga tenni-venni kezdett.

Ami denotációban az egyedül helyes történelemértelmezés. Gondoljon Grift megmondására az Ószövetségről, amit már (tegnapi találat) kis híján kihajítottunk, csak mégis maradt.

A helyzet az, hogy ebben az emlékműben egyetlen magyar sem szerepel, de benne van a holokauszt egy az egyben, úgy ahogyan ez megtörtént.

A Triangulum tartja a Sast, az ártatlan Gábriel utolsó fohásza JHV felé száll. Zseniális, másodszor mondom.

Ha beleteszik a körzőt is, úgy megbuknak, mint Rothenbiller.

Szűrés
Válasz erre

szabaccság-téri SZEMLÉKMŰŰŰ...SEZA KÖRZŐ....VALAMI SZABADKŐMŰVES SZIMBÓLEJUME ??? :o)))

kvadrillio 2014.04.22. 20:12:59

@kvadrillio: Szabadkőművesség - Wikipédia
hu.wikipedia.org/wiki/Szabadkőművesség‎
A szabadkőművesség alapvető jelképe: a kőműves derékszög (szögmérő) szárai felé helyezett körző. Gyakran szerepel benne a G betű is. A nagy geométert, a ...
‎A szó eredete - ‎A szabadkőművesség története - ‎A szabadkőművesség elvei és ..........................................

kvadrillio 2014.04.22. 20:24:23

@kvadrillio: "Válaszol: Raj Tamás
Válasz:
Kedves Tamás! Kissé sok kérdést tett fel egyszerre. A kerubok angyalfigurák, amelyek a frigyszekrényt díszítették. Az arkangyal görög eredetu szó, foangyalt jelent. A héber Bibliában több mint száz helyen találkozhatunk angyalokkal, de foangyalok nem szerepelnek, csak a késobbi zsidóságban említik oket. Összesen négyen vannak, közülük egyedül Gábriel neve található meg Dániel könyvében. A sátán szó vádolót, akadályozó tényezot jelent, csak Jób könyvében szerepel, mint égi ügyész. A lázadásáról szóló bibliai utalás erosen vitatható értelmezésu, úgymond pokolra jutásáról nincs szó. Egyáltalán a pokol így nem szerepel a héber Bibliában. Mi zsidók hiszünk a halál utáni jutalomban és büntetésben, a lélek halhatatlanságában, a jók és igazak Isten által történo jutalmazásában, de nem keltünk félelmet a pokol tüzével. Üdvözlettel: R.T."
süti beállítások módosítása