1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2017.09.26. 08:33 HaFr

Az ellenzék alkalmatlan. Új reményeknek kell teret nyitni

Képtalálat a következőre: „látnok visionary”

Az ellenzék könnyű, mint a pelyva. 1. Fontosabbak nekik a pártjaik külön-külön, mint Orbán legyőzése, pedig a pártjaikban nincsen semmi értékes vagy megőrzésre méltó, ideértve a legújabb pártokat is. 2. Nincs, mert egyiknek sincs a társadalmi kompetenciáinkkal számoló, organikus magyar modernizációs programja, amely illeszthető volna egy érzelmileg átélhető, legitim narratívába. Ronda mondat, de benne van annak az ellenzéki nem-tudásnak a kritikája, amely azt hiszi, hogy klisékkel, receptekkel, formalizmussal, -- ez most a csúcs bölcsesség: "ügyek mentén", öööö, fiatalosan, pragmatikusan, a.m. vakon, semmit nem tudva és nem értve -- fenntartható pályára lehet állítani az országot a mai politikai közegben, az etnicista jobboldallal versenyben. Nem mintha sokkal jobbak lehetnének barátibb közegben sem, mert az évszázados teendők tükrében teljesen mindegy, hogy Orbán itt van, vagy nincs. Orbán nem jelenthetne problémát, ha tudnák, mi a feladat, mert a feladat adná a megoldást, és adná a választók megszólításának módját.

A hazai boldogulás egyetlen koherens útja az EU-párti modernizációs nacionalizmus lehetne, amely az EU-hoz követelést és kihívást intéz a nemzeti érdekű modernizáció érdekében, a magyar tudás és versenyképesség felzárkóztatására. A nemzetért vívott konfliktusoktól nem tekint el, viszont azokat termékenyen játssza le. Az EU egységesülésében csak úgy szabad részt venni, hogy addig gondoskodunk a ránk bízott magyar kultúra és össz-kompetencia jelentős megerősítéséről, ami nem megy csak az euró, csak az uniós intézményrendszer, csak a "közös politika" (sogenannte szolidaritás) melletti "kiállással". A felkínált (lásd Juncker-féle) keretekbe belépni nem nemzeti választás, és ami még rosszabb, nem okos válasz a magyar nemzet előtt álló kérdésekre (még ha okos is a már eleve versenyképes magyar embereknek).

Tudatában kéne lenni az utóbbi két évszázadunk kudarcainak, és legfőképp annak, hogy a polgári modernizáció nemcsak kimaradt a nemzetfejlődésből (aminek szemmel látható jele a frusztrált etno-nacionalizmus), hanem hogy nem is hozható már vissza. Nyakig járva a globalizációban és a negyedik ipari forradalommal az orrunk előtt erre a lassú, az egész társadalmat bevonó építkezésre már se alkalom, se idő. A társadalmi minták, a tudásstruktúrák, a jólét, az értő politikai részvétel lehetőségei megváltoztak akár az ötven évvel ezelőtthöz képest is. Úgy kell versenyképes országot csinálni -- és ebben el kell térni a nyugati modelltől -- mintha a tetőtől kezdenénk építeni egy házat, amire paradox módon épp a modern technológia tesz alkalmassá -- hasonló modern politikai technológiára volna szükség ennek a feladatnak a megoldásában is. A mai ellenzéki ignoranciához, de még a nemzetkritikához képest is különös szemléletre van szükség, amely nem helyre akarja állítani a hiányzó kompetenciákat (megjegyzem, az ellenzék ehhez se tudna hozzászólni), hanem a legjobb magyarok szellemi nyugtalanságának mintájára -- közben számot vetve az aktuális képességeinkkel -- egy leendő országon dolgozik (vö. Széchenyi). A konzervativizmus politikáját -- a humánum rendjét -- kell elhozni a teljesen új világban, amihez látnokok és zseniális politikusok (vezetők) kellenek. Nem kell mondanom, mennyire nincsenek ilyenek. Nem kell mondanom, mennyire illúzióromboló a valóságunk, mármint annak, aki egyáltalán tudja, milyen illúziókat lehetne táplálni. Pedig csak egy ilyen radikálisan modern, ugyanakkor radikálisan nemzeti és szellemi politika lesz képes a radikálisan testhezállót felváltani.

162 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr4412896578

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Geo_ 2017.09.26. 08:57:36

Ha látnám azt, amiről beszélsz...

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.26. 09:12:37

Tedd a kezedet a szívedre: ha a te pártod sikeres lett volna, s bevették volna a ballib összefogdosásba, most mást mondanál.

Szóval szavaidból személyes sértődöttséget is kiérzek.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.09.26. 09:14:03

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: fel sem vetődött volna, hogy belépünk, nem olvasod a blogot? Hogy mit érzel, az legfeljebb téged minősít, miután százával olvasod a posztokat és ezek szerint nem értesz semmit

ijontichy 2017.09.26. 11:37:39

@poszt: "amihez látnokok és zseniális politikusok (vezetők) kellenek"
Áhhh... nem kell műhold, ha a ceruzádat akarod meghegyezni. "zseniális" orbán-matolcsyk helyett tisztes "iparosember" bajnaioszkók, horrible dictu antallhornok. Akik nyitott szemmel néznek a világra. Sőt, már akkor is előrébb lenne Mo. Olyanok - szomorú leírni - akik képesek legalább 51%-ban az ország érdekét nézni a sajátjuk helyett. :-(
Persze ehhoz az is kéne, hogy dolgozhassanak. Mo. társadalmi elitje pedig 20 éve tűri/asszisztál/támogatja a Vitya vezette fidesz társadalomhülyítését.

2017.09.26. 12:01:55

@ijontichy:
a bajnaioszkók nem "iparosemberek", hanem felszámolóbiztosok, végrehajtók. libsik, akik a szocik hátán bemásznak a parlamentbe, bekerülnek a kormányba. egyetlen céljuk, hogy eladósítsák majd eladják az országot. a szó szoros értelmében vett haza-árulók.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.26. 12:27:51

@444:

"egyetlen céljuk, hogy eladósítsák majd eladják az országot. a szó szoros értelmében vett haza-árulók."

Paks II.

2017.09.26. 13:33:15

@neoteny:
a paksi beruházás a szónak szoros értelmében nem hazaárulás. mert az erőmű nem kerül orosz tulajdonba. azt lehet állítani, hogy a szerződés magyar fél számára előnytelen. csak ez esetben a zöldeknek mondani kellene egy jobb konstrukciót.

és erre a válasz az, hogy nem kell az energiát megtermelni, mert az ország olcsón megvásárolja onnan, ahol a legolcsóbb. rendben van. de mi a valós áru, aminek az ellenértékéből vásárolja. ami nem adó, vagy adósság. az a főváros belső kerületeiben vagy a helyzeti előnyből adódó idegenforgalmi árbevétel vagy a idegenek (multik) által fizetett munkabér. de ez ugyanúgy kiszolgáltatottságot jelent. értem persze, hogy a nato kiszolgálása, az ország nyugat-európának és észak-amerikának történő kiszolgáltatása ez a főváros belső kerületeiben nagyobb kényelmet és magasabb életszínvonalat biztosít, mint a keleties kiszolgáltatottság. de a fővárostól távolodva vidéken nincs így.

azt lehetne mondani, hogy a multik lássák el a cégeiket energiával. és ezért fizessenek valamennyi környezetterhelési díjat (vámot). és ebből a pénzből lehetne a leszakadó kistérségekben energetikai korszerűsítéseket elvégezni. csak ugye ez már megint az, hogy a szegény kismultikat kirabolják a csúnya gonosz nagymagyarok. a rókák és a baromfiak kapjanak egyenlő jogokat az udvarban. erre válasz az, hogy jöjjön a medve.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.26. 13:38:19

@444:

"a paksi beruházás a szónak szoros értelmében nem hazaárulás."

Elfelejtetted hozzátenni, hogy szerinted.

"de mi a valós áru, aminek az ellenértékéből vásárolja."

Például a Renner Művek által előállított gumibiszbaszok.

"de ez ugyanúgy kiszolgáltatottságot jelent."

Az olyan lófaszjóskák szerint mint te és a kocsma népe.

"ezért fizessenek valamennyi környezetterhelési díjat (vámot)"

Neked és a kocsma népének mindenre az erőszakkal elsajátítás -- a szocializmus -- a megoldásod.

"a szegény kismultikat kirabolják a csúnya gonosz nagymagyarok"

Sőt a szegény magyar újgazdagokra is rágyújtanátok a házaikat, ha nem egyeznek ki veletek.

2017.09.26. 13:52:00

@neoteny:
paksi beruházással miért a szó szoros értelmében vett haza árulás. mi kerül eladásra a hazából?

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.26. 13:57:12

@444:

Mindazok a jószágok amik megvásárolhatóak azokért a pénzekért amiket az adófizetők kifizetnek a Roszatomnak -- és ráadásul kamatos kamattal, mert az oroszok adnak hitelt az építésre?

2017.09.26. 14:04:51

@neoteny:
szabadon lehet tenni javaslatot olyan termelő beruházásra, ami jobb mint a rosatom ajánlata. hol van ilyen?

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.26. 14:06:47

@444:

Hogy' lehetne már szabadon tenni javaslatot? Az illetékes szervek nem hirdettek nyílt pályázatot.

Már megint fékeveszetten fantáziálgatsz.

ijontichy 2017.09.26. 14:10:05

@444: A felszámolóbiztosok szolid iparosemberek, akikre szükség van a piacgazdaságban (ahogy takarító vállalkozásokra is szükség van). Nagy szükség is lesz rájuk, amikor a NER nevű mess-t ki kell majd pucolni. Minél több centrálisan mikromenedzselt, pénznyelő pöcegödör létesül, annál több munkájuk lesz.

ijontichy 2017.09.26. 14:15:44

@444: "paksi beruházással miért a szó szoros értelmében vett haza árulás. mi kerül eladásra a hazából?"
Legalább két nemzedék jövője kerül eladásra. Amúgy nem keresném az államat a padlón a meglepetéstől, ha áttörés következne be a fúziós technológiában (vagy egyéb, zöldebb és olcsóbb technológiákban), mire a fissziós Paks2-ben az első atomot szétverik.

2017.09.26. 14:46:08

@neoteny:
elárulok egy titkot. ezek a nagyberuházások úgy folynak, hogy egyes cégek lobbiznak azért, hogy a állam kiírja a különféle közbeszerzéseket.

van 4 darab 500MW teljesítményű paksi blokk. ezek tervezetten 2032 és 2037 között állnak le. hol van az az konkrét elképzelés, javaslat, terv, amelyik ezt részben kiváltja. a bősi erőmű 750MW. abba ugye nem lehetett beszállni, mert egy csoportosulás azt mondta, hogy a vízimadarak jogai az elsődlegesek. szlovákok röhögtek a markukba.

ha van még két ilyen nagy vízmű az aldunán és ezekben van magyar érdekeltség, akkor kiválható lenne paks fele. és elég lenne 1 új reaktort tervezni. és annak az építését ameddig lehet elhúzni. mondván, hogy majd kitalálunk valamit.

ez esetben azt lehetne mondani, hogy víz, szél, és napművel és egy kisebb atomerőművel az ország nyugati része elműködik. a keleti országrészt ellátja a szén, olaj, gáz és biomassza. de az orosz gáz a legolcsóbb. és a paksi blokkok cseréjét a rosatom nélkül aligha lehet elvégezni. legfeljebb azt lehetne elérni, hogy az orosz cégek szerepe csökkenjen. de helyette mondani kellene alternatívát. konkrét javaslatokat. és ez az amire a jelenlegi ellenzék képtelen.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.26. 14:52:56

@444:

"elárulok egy titkot. ezek a nagyberuházások úgy folynak, hogy egyes cégek lobbiznak azért, hogy a állam kiírja a különféle közbeszerzéseket."

Ez nem volt titok számomra -- hiszen az anarcho-kapitalisták alapvetése az, hogy az államhatalomnak nem kellene semmiféle "közbeszerzéseket" kiírnia: a társadalom képes beszerezni magának azokat a javakat, amiket igényel.

2017.09.26. 15:00:24

@ijontichy:
rendben van. kapcsoljuk le a fissziós erőművet. és indítsuk be a környezetkímélő fúzióst. csak az hol van. ez esetben elő kell venni a petróleum lámpát. mert nem fog égni a villany. be kell fűteni a fával. hideg vízben kell fürdeni, mert nem fog melegíteni a villanybojler. és nem lesz se hagyományos villanytűzhely, se az indukciós főzőlap. de be lehet fűteni a sparheltba, lehet rakni izzó szenet a vasalóba és várni, hogy a fúziós erőművek üzembe álljanak. lehet, hogy üzembe állnak. de az is lehet, hogy nem. az még rendben lenne, hogy a paksi erőmű bővítést a kormány ne hozza előre, hanem ameddig csak lehet halassza. de ez esetben mondani kellene mást, ami működik. meg kell mondani konkrétan, hogy ide épül egy nagy vízmű, ide épül egy nagy szélmű vagy napmű. és megmondani, hogy mennyibe kerülne és mennyi energiát termelne. vagy azt kellene mondani, hogy a multinacionális vállalatok energiaellátását a magyar állam nem garantálja. be lehet hozni az áramot. különadót kell fizetni az mvm hálózat használatért.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.26. 15:16:54

@444:

"meg kell mondani konkrétan"

Dehogy kell: azt csak te és a kocsma népe gondolja, hogy Országos Tervhivatal nélkül nem épül semmi egy országban.

"különadót kell fizetni"

Neked és a kocsma népének mindenre az erőszakkal elsajátítás -- a szocializmus -- a megoldásod.

2017.09.26. 15:25:07

@neoteny:
debrecenben van egy 100MW teljesítményű villamos-, és 100MW teljesítményű hőerőmű erőmű.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2015/eromuvi.jpg
ezt nagyrészt az orosz gáz, kisebb részben helyi biomassza működteti.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2013/biomassza0917.jpg
a gázért cserébe a ruszkik kapnak agrárterményt. így működik debrecen. az ellenzék szerint hogy működne az ország? mindenki fogyaszt.

azt kellene mondani, hogy a multik energiaellátása a jövőben nem garantált. tehát a debreceni erőmű azért ne füstöljön, hogy egy nem helyi tulajdonú cég energiához jusson. hanem az energiát hozza be onnan ahonnan akarja. de ez esetben fizetnie kell azért, hogy használja a magyar villamosművek hálózatát. vagy a debreceni erőmű olyan árat mond, ami durván nyereséges. a jövőben nem cél a multik kiszolgálása leszámítva a vegyesvállalatokat.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.26. 15:33:18

@444:

"az ellenzék szerint hogy működne az ország?"

Azt csak te és a kocsma népe gondolja, hogy Országos Tervhivatal nélkül nem épül semmi egy országban.

"ez esetben fizetnie kell azért, hogy használja a magyar villamosművek hálózatát"

Mint ahogy fizet minden áramfogyasztó az MVM hálózatának használatáért.

Ja, hogy _többet_ fizessen, mint más? Neked és a kocsma népének mindenre az erőszakkal elsajátítás -- a szocializmus -- a megoldásod.

2017.09.26. 15:48:00

@neoteny:
az mvm egy zrt. egyszerűen szólva van 10 millió részvényese. nyilván aki tulajdonosként veszi igénybe a zrt. szolgáltatásait kevesebbet kellene hogy fizessen, mint aki idegen. azok fizessenek többet. tárgyaljanak erről a tulajdonos képviselőivel (a magyar állammal), vagy ha ez nem tetszik, akkor vonuljanak ki. hajrá.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.26. 15:51:00

@444:

"nyilván aki tulajdonosként veszi igénybe a zrt. szolgáltatásait kevesebbet kellene hogy fizessen"

Szó sincs ilyesmiről: ez csalás lenne a többi részvényessel szemben.

2017.09.26. 15:53:24

@neoteny:
legyen erről népszavazás. vagy döntsön az igazgatótanács.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.26. 16:00:05

@444:

A csalást nem lehet legitimálni semmiféle szavazással.

2017.09.26. 16:13:39

@neoteny:
mi a csalás? vannak tulajdonosok, akik a tulajdonukról döntenek. és adott esetben azt mondják, hogy a külföldiek fizessenek többet. ha ez nem tetszik, akkor mehetnek az országból. és nyilván vannak, akik ez ügyben is a multik oldalán állnak. ők is csomogoljanak. a magyar társadalom döntő többségének nem az a célja, hogy kiszolgálja a multikat. erre kényszerítve van. mert elvették a tulajdonosi jogait először a kommunisták, utána pedig a kapitalisták. egy közelebbről meg nem nevezett vallásfelekezet istentelenjei és liblingjei. a bajnaioszkók, akik régen elhúztak az országból. mert látják, hogy esélyük nem lesz a hatalomba visszakerülni. és van nagyjából félmillió szavazó, akik a bajnaioszkókra szavaznának, de őket legfeljebb a szocik vihetik be a parlamentbe. botka és gyurcsány. mert úgy egyébként a nem-nemzeti "liberálisoknak" nincs elegendő támogatottságuk. és nem ők adják a "királyi" közintézmények köz-társaságok (zrt-k) igazgatótanácsát. mert nagyrészt nem őket választja meg a nép. ez nem a fasizmus, hanem a demokrácia. az a diktatúra és a csalás, hogy egy szűk csoport próbálja átvenni a hatalmat. és nyíltan hirdetik meg a világuralmat.

ijontichy 2017.09.26. 17:16:31

@444: "csak az hol van" Mé' Paks2 hol van?
"ez esetben elő kell venni a petróleum lámpát. mert nem fog égni a villany."
Ez az. Még több Életpályamodellt! Még több Szocializmust!

Tudtad te, hogy alig röpke harmincpár éve a számítógépek zöme még szobányi volt, és hogy egy mai mobil kb. 10k-szer nagyobb számítási teljesítménnyel pörög? Ha technológiáról van szó, én nem nagyon bíznám hosszú távra a pénzemet (kilwattóráimat) egy félművelt félázsiaira (igaz emiatt nekem már nem kell aggódnom). Ez rosszabb a buborékgyártó internaci bankárnál: még az erkölcsi felelősséget sem vállalja (nem mintha azzal ki lenne segítve a majdani egyszeri magyar).

"az a diktatúra és a csalás, hogy egy szűk csoport próbálja átvenni a hatalmat." Te most ugye a NER-ről beszélsz?

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.26. 17:50:05

@444:

"mi a csalás?"

Amikor egy részvénytársaság egyes tulajdonosai kevesebbet fizetnek a részvénytársaság által előállított jószágokért, mint a többi vásárló.

"a magyar társadalom döntő többségének nem az a célja, hogy kiszolgálja a multikat."

A magyar társadalom nem egy kényszerkolhozosított közösség.

"az a diktatúra és a csalás, hogy egy szűk csoport próbálja átvenni a hatalmat."

Valóban kriminális az, amit az Orbán-rezsim tesz az országgal.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.26. 18:05:16

@444:

"akik ez ügyben is a multik oldalán állnak. ők is csomogoljanak."

Mi történik ha nem csomagolnak? Te és a kocsma népe rájuk gyújtja a házaikat?

2017.09.26. 19:27:26

@neoteny:
a libsik elképzelése az, hogy magyarországon ne legyen semmiféle erőmű. ez ugye az ország eladósodásához vezet. és ezek után privatizálható az mvm. így minden külföldiek kezébe kerülne. ez a szó szoros értelmében vett hazaárulás. ezt tudják a "bajnaioszkók". és a többség velük szemben választ meg szinte akárkit. mert ennél az is jobb, hogy mészáros lőrinc veszi meg az erőműveket.

2017.09.26. 19:43:36

@neoteny:
gulyás marci megindítja a polgári ellenállást. ha nem ő diktálja a választási törvényt, akkor az diktatúra. de nem. ha ő diktálná, akkor lenne diktatúra. mert neki nincs legitimitása. de azt szabad választásokon elnyerheti. induljon el a közös ország mozgalom. ha kap elegendő szavazatot, akkor módosíthatják a törvényeket. és ez esetben az ellentábor jogai sérülnek. és ez a két társaság az égvilágon semmiben sem ért egyet. ebből következően a fejlődés blokkolt. ha nincs mód kiegyezésre, akkor valamelyiknek mennie kell. a kormányból, parlamentből és végső esetben az országból.

2017.09.26. 20:40:54

@neoteny:
miért lenne az tiltott, hogy egy zrt. tulajdonosai önköltségi áron jutnak egy szolgáltatáshoz. tulajdonrészük arányában. és a részvénytársaságon kívül esőkkel szabad piaci alapon üzletelnek.

sanyi a vízműnél azt mondja, hogy nem kell ide francia konzervgyár. adjuk nekik drágábban a vizet. és az önkormányzat adjon vételi ajánlatot. vegyük vissza az országot. ez ugye a nacionalizáció. és most a tendencia erősödik a világban. egyre inkább úgy tűnik, hogy egy ideig legalábbis ez lesz a megatrend.

ostvan1 2017.09.26. 21:06:12

@444: " egy ideig legalábbis ez lesz a megatrend"
Akkor modellezzük le, hogy miként képzeled a világot: Egy szigeten él két ember. Egyiknek van kútja és azt mondja, hogy a másik, akinek nincs, fizessen többet a vízért, mert nem tulajdonos. Ez nyilván addig működik, amíg a másik is ás egy kutat, tehát az 1. kút tulajdonosa már nem tudja eladni a vizét, és a kút fenntartásának minden költsége rá hárul. Aztán vannak még a turisták, akiknek szintén nem tetszett, hogy sokat fizessenek a vízért, ezért inkább a szomszéd szigetre mennek nyaralni.
Na, ennyit a te megatrendedről!

Morpheus. 2017.09.26. 21:11:06

Orbánnak kultusza és vallása van Magyarországon és nagyon nehéz (vagy lehetetlen) legyőzni egy eszményképet. Még hosszú ideig.

2017.09.26. 21:17:41

@ijontichy:
paks egy 2000MW teljesítményű oroszbarát erőművi atomkapacitás. ha ezt a csoportosulás le akarja cserélni különféle okokból (környezetvédelmi, politkai okból), akkor álljon elő egy konkrét elképzeléssel, javaslattal, tervvel. valamivel ami ezt kiváltja. azt is lehet mondani, hogy az ország megveszi a hiányzó energiát. rendben van. de mi lesz a többlet termék, amit elad. mert ez szükséges ahhoz, hogy ebből ne következzen eladósodás. ez 25-30 éve nem következett be. a zöldek kizárják a bőshöz hasonló vízerőműveket. úgy nehéz lesz. szélkerékkel üzemeltetni a dunai vasművet. persze lehet mondani, hogy ne legyen dunaferr. az is orosz-ukrán tulajdon. mi az a valós árualap, amit magyarország megtermelne és ami ellentételezi a fogyasztást. ezt a nagyon egyszerű kérdést kellene megválaszolni.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.09.26. 21:22:36

@HaFr: birca mióta olvas? Csak teljesíti a Kreml utasításait.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.09.26. 21:23:58

@444: Államadósság
2010 április 19330 milliárd
2017 június 26300 milliárd

2017.09.26. 21:24:35

@ostvan1:
van egy sziget. és az ott lakónak van egy közös vízművük. és megegyeznek abban, hogy a helyiek a tulajdonrészeik arányában fogyasztva az önköltségi árat fizetik meg. és megvámolják az idegen befektetőket és az idegenforgalmat.

erre azt mondod, hogy ez nem lehet, mert ez esetben a turisták a konkurens szigetre mennek. ha ők is önköltségi áron kapják a vizet, akkor a szigetlakóknak nem lesz profitjuk. valakit meg kell vámolni.

a liberálisok azt mondják, hogy a szigetlakók a vizet adják el idegeneknek. és gyarmati sort kínálnak. rendben van. de az nem eredményez tömeges felemelkedést és polgárosodást. létrejön egy helytartó elit. és a köznép a gyarmatosítók elleni fellázad. és ezt kihasználja az egyik politikai oldal. és esetenként alvilági módszerrel szétverik a másikat

is 2017.09.26. 21:25:23

@444: kar, hogy a tenyek, meg a valosag nem tamasztja ala, amit mondasz, kulonben remek a fantaziad. biztatlak, hogy mas fiction gondolatokat is osszal meg. de mondjuk ne keverjel bele valodi elo szereploket, mert konkretan becsuletserteseket kovetsz el, aztan ha az egyik magara veszi, akkor abbol lehet gondod.

is 2017.09.26. 21:29:28

@444: ez nagyon egyszeru. gazeromu kell meg egy generacio. ott van pl. Gonyu 440MW, nincs kihasznalva. gazeromuvet lehet epiteni 10-20 evre, szabalyozhato, a technologiai fejlodes alapjan meretezheto, hogy mennyi is kell belole.

az atommal az a baj, hogy 60 ev, kurva draga(!), es nem szabalyozhato, marpedig a magyar atomaromt megvenni senki nem fogja, a nyakunkon fog rohadni. es meg csak ekkor jonnek a biztonsagi, kornyezeti kerdesek.

is 2017.09.26. 21:31:43

@444: mar csak azt kell megbeszelni, hogy mi egy nemzet. mert ha 5-10 millios gyepuk megukat nemzetnek kialtjak ki, akkor a kinaiak csak rohognek a markukba. egy 500 millios europai nemzetnel mar nem rohognenek annyira. ha te az elso verziot tamogatod, akkor arra szavazol, hogy az unokad kinaiul beszeljen.

is 2017.09.26. 21:34:16

@poszt: az egyes partok azt kepviselik, amirol azt gondoljak, hogy a valasztoknal nepszeru lesz. nem az ellenzki partok, hanem az ellenzeki SZAVAZOK olyan butak, hogy nem ismerik fel a posztban leirt allitasokat, es hatfele szaladnak, es ahhoz kapnak is hatfele partot.

bar nem szeretned, de a posztodnak a helyes cime: az ellenzeki szavazok alkalmatlanok, hogy levaltsak Orbant, mert szanaszet szaladnak. ez a poszt se dolgozott rajta tul sokat, hogy ezen a helyzeten valtoztasson.

Ad Dio 2017.09.26. 21:37:44

"EU-párti modernizációs nacionalizmus lehetne, amely az EU-hoz követelést és kihívást intéz a nemzeti érdekű modernizáció érdekében, a magyar tudás és versenyképesség felzárkóztatására."

Istenkém! Ezt tényleg ugyan az az ember írja, aki pár hete (Merkel és Macron földbe állása előtt) még azt nyilatkoztatta ki, hogy 2040 után már nem is lesznek nemzetállamok? Vajon mi változott azóta?...

Ad Dio 2017.09.26. 21:41:11

@neoteny:

Picit elvetetted a sulykot...

ostvan1 2017.09.26. 21:43:53

@444: Nyilván a példám erősen sarkított. Nyilván van egy határ, ami felett már kibaszásnak érzik az emberek, hogy nekik miért kell többet fizetni, mint amit a kiválasztottak perkálnak. Ha jól szabják meg a "vízmű" üzemeltetői ezt a határt, akkor életben maradnak (működik a rendszer), ha mohók, akkor "elmaradnak a turisták és a befektetők".
Ne hidd, hogy ez olyan ritka probléma. Nem egy hazai várost láttam, ahol a magas parkolási díjak miatt elmaradtak azok, akiknek a belvárosi kis boltokban kellett volna elkölteni a pénzüket. Helyette ezek a vevők kimentek a városszéli multikhoz.

2017.09.26. 21:46:41

@is:
egy 500 millió vámunió is vámunió. az ortodox liberális elveket követve azt sincs értelme létrehozni, hiszen a protekcionizmus minden formája csak és kizárólag károkat okoz legalábbis a neoliberálisok szerint. ez esetben az európai unióra sincs szükség. hanem majd mezőtúron misi versenyezzen a kínai félkatonai üzemekkel. és a körúton belül néhány szabad bölcsész veri a seggét, hogy legyetek már versenyképesek a kutyaúristenit. és süketel valamit az innovációról és a kompetenciákról és arról, hogy a magyarok semmire se alkalmasak. és a társadalom döntő többségének válasza az, hogy ezt az anarchista csoportosulást a magyar közéletből száműzni kellene, vagy legalábbis marginalizálni. és utána lehet esetleg értelmes vita.

2017.09.26. 21:55:10

@is:
én debreceni vagyok. itt van egy 100mw teljesítményű villamos és egy ugyanekkor hőerőmű. gáz és biomassza hajtja. ezzel eltartja a várost és ha ezt fejlesztenék, akkor a környékét a megyét. debrecennek túl nagy szüksége nincsen a paksi atomerőműre. budapestnek volna rá szüksége és a dunántúlnak.

és a másik, hogy miért kellene feltétlen magyar erőművi kapacitást építeni a multiknak. azt elsősorban a magyar lakosságnak és a magyar vállalatoknak kell megépíteni. a multik hozzák be az áramot onnan, ahonnan akarják. de fizessenek azért, hogy az mvm hálózatát használják. és ebből a többlet forrásból lehetne bővíteni a megújuló energia kapacitást, javítani energiahatékonyságot, stb.

naivugyfel 2017.09.26. 22:00:13

Kedves HaFr!
Két villámkérdés:
1. El tudod-e képzelni, hogy a posztod legelején felvetett problémára lehet viszonylag egyszerű ÉS korrekt megoldás?
2. Ha igen a válaszod: érdekelne?
Írtam az e-mail-címedre vagy 2 hete, választ nem kaptam (már megszoktam), A eset: meg se kaptad, B eset: szándékosan ignoráltál (ha ez van, nem gond, megszoktam, nem vagy egyedül, sőt. illusztris társaságban vagy, nekem viszont ez is fontos visszajelzés arról, hogy ki mit mond / posztol és ki mit tesz :-)).

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.09.26. 22:13:11

@444: Höhöhö.. te se láttál még villamos elosztó hálózatot, mi? Ez hazai elektron, az multi elektron.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.09.26. 22:14:26

@444: Köszi, szóval nem csökkentette az adósságot, csak eltűnt 3000 milliárd manyup, meg 10 milliárd euró valuta tartalék.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.09.26. 22:15:05

@Ad Dio: ugyanazt gondolom, mint akkor, sőt ugyanazt, mint öt és tíz éve, nem fejlődök... a nemzeteket meg kell erősíteni, hogy kibírják a nemzetállamok 20-30 éven belüli feloldódását; sőt azt is hozzáteszem megint, hogy a magyar etnikai állam értelmében már most sincsenek nyugaton nemzetállamok, szóval igen, ugyanaz az ember írta a két posztot, jól néznék ki, ha Merkel 8%-os szavazatesése miatt módosítanom kellene az alapvető nézeteimen, LOL

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.09.26. 22:15:26

@is: Aha. Azt tudod hogy a gázerőmű a legdrágábban termelő?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.09.26. 22:16:44

@naivugyfel: 1. nem, nem tudok, 2. persze, érdekelne + nem nézem a bloghoz rendelt email címet

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.26. 22:20:51

@444:

"a libsik elképzelése az, hogy magyarországon ne legyen semmiféle erőmű."

Már megint fékeveszetten fantáziálgatsz.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.26. 22:30:15

@444:

"ha ő diktálná"

De nem ő diktálja, így már megint fékeveszetten fantáziálgatsz.

"ha nincs mód kiegyezésre, akkor valamelyiknek mennie kell."

Mert ha nem mennek, akkor te és a kocsma népe rájuk gyújtja a házaikat?

2017.09.26. 22:31:33

@neoteny:
mi az elképzelés? atomerőmű ne legyen, mert az veszélyes és orosz. a bősihez hasonló vízmű a dunán ne legyen, mert építeni kell egy üzemvízcsatornát. nem azt mondják, hogy a dunakanyarban nagymarosnál ne legyen vízlépcső. mert az rendben lenne. sehol se legyen. vízmű rossz. vízimadarak jogai sérülnek. a szélmű jó. a szélmű se jó a madaraknak. hová építesz magyarországon annyi szélkereket, ami kiváltja az atomerőművet. a gázerőmű drága. lásd feljebb. napelem lehetne még. föld hője. de azzal egy háztartást lehet fenntartani. szélkerékkel egy szövetkezetet. fúj a szél, akkor fel lehet dolgozni a terményt. de ezt se akarják. mert a mezőgazdaság szerepe a fejlett országokban csökken. ha "liberálisok" nem a semmit akarják, akkor mégis micsodát?

Bolshevik 2017.09.26. 22:32:18

@ijontichy: "Legalább két nemzedék jövője kerül eladásra"

Ugyvan! Mondjuk a IMF kölcsön pont 2x anyi volt, és azt NÉGY nemzedéken keresztül fizetük visza!

Bolshevik 2017.09.26. 22:33:25

@444: Mit nem értesz fideszes! A liberálisok tiszta fentartható energiát akarnak azonal nagy menyiségben megbizhatoan és ingyen! Ha orbán nem tud ijet akor tünjön onan!

Ad Dio 2017.09.26. 22:33:48

@HaFr:

Kérlek ne neheztelj meg rám, de a kérdést Istennek tettem fel :-). Van egy saját bejáratú emberi válaszom, a Te véleményed - minthogy politikus vagy - itt - ha meg nem sértelek - irreleváns.

febiha 2017.09.26. 22:34:53

"etno-nacionalizmus" Bizonyisten nem akarok kötözködni. Ám ez az ethno-nacionalizmus pont olyan, mint a "sampinyon-gomba", vagy a "tradicionális hagyomány", esetleg a "népi demokrácia". A szóösszetétel két tagja ugyanazt jelenti, csak az egyik görögül, a másik latinul. Ismét érvényes a régi igazság: az igét előbb ragozni lenne jó megtanulni, csak aztán kellene hirdetni.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.26. 22:35:19

@444:

"miért lenne az tiltott, hogy egy zrt. tulajdonosai önköltségi áron jutnak egy szolgáltatáshoz."

Mert megrövidítik azokat a tulajdonosokat, akik nem fogyasztják a vállalat által termelt javakat.

Bolshevik 2017.09.26. 22:36:40

"@is: marpedig a magyar atomaromt megvenni senki nem fogja, a nyakunkon fog rohadni."

Szemben a tiszta szél és napenergiával amit csupa-csupa jószándékból vesz át a német kormány pl. hatalmas támogatással. A támogatást meg abból fizeti, hogy vannak eurófái, azokat leszüreteli, és a friss érett eurókat a szélkerekes ember kezébe nyomja.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.09.26. 22:39:08

@febiha: nem, ennél bonyolultabb a helyzet, a modernizáció a nacionalizmusnak számos jelentést adott (pl. politikai nacionalizmus, amely a politikai közösségre vonatkozik a vérségi vagy eredet alapú nemzettel szemben), így az előtag az etno-nacionalizmusban a nemzet etnicista (közös eredeten, mítoszokon, esetleg nyelven alapuló) felfogását emeli ki a befogadóbb politikai, alkotmányos, kulturális vagy liberális nemzetfelfogásokkal szemben

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.26. 22:39:12

@444:

"mi az elképzelés?"

Az, hogy nem az államhatalom épít erőműveket.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.09.26. 22:40:38

@Ad Dio: a probléma, hogy Istennel ezen a blogon nem fogsz találkozni, csak velem, aki mellesleg a posztokat írom, akár politikusnak minősítesz (ami már formálisan sem vagyok), akár kukásnak

2017.09.26. 22:43:14

@neoteny:
a probléma 10,000MW előállítása 100 ezer négyzetkilométer területen 10 millió lakossal. úgy, hogy magyarország diktálhatja az államjogot. és ezt kell megoldani gazdaságosan. ez a feladat.

és most arról kell vitázni, hogy magyarországon lehet-e bármiféle jogrend. és szükség van-e a gazdaságnak egyáltalán energiatermelésre, meg úgy általában termelésre. mert kizárólag a szellemi javak és a tudásexport megteremtik a jólétet. a marxista kultúrpolitika maradt, csak most nem keleties, hanem kizárólag nyugatos a nemzetköziség és megfogalmazzák a materalizmus antitézisét. az ortodox kommunisták mindent a termelésre alapoztak. az ortodox liberális kapitalisták pedig mindent a fogyasztásra. egy ideológiai vita folyik. és azért van nacionalizmus, hogy ennek vet véget vessen. az ideológiai háborút tetszik, nem tetszik a "nácik" nyerték.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.26. 22:43:26

@Ad Dio:

"a kérdést Istennek tettem fel"

A kicsinyítő képzős, birtokosragos Istennek.

2017.09.26. 22:44:51

@Morpheus.: ez csak rizsa, valljuk be. a magyar lakosság többsége szívesen leváltaná a fideszt/orbánt. csak nincs kire.
kivételesen egyetértek a posztíróval.
az ellenzék még azt sem tudja, mi a kérdés... akkor honnan/hogyan lennének jó válaszaik?
persze egyszerűbb azt mondani, hogy a nép hülye és fanatikus orbán-rajongó, mint szembenézni saját magukkal. mert a többség tisztában vele, hogy a fidesz szar. és akkor fel kéne tenni maguknak a kérdést: ha a többség tudja, hogy a fidesz szar, és mégse akarnak ránk szavazni, akkor mi milyen szarok lehetünk?

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.26. 22:44:56

@444:

"a probléma 10,000MW előállítása 100 ezer négyzetkilométer területen 10 millió lakossal."

Ez a te meg a kocsma népének problémája.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.09.26. 22:47:52

@aleksz róz: hah, az utolsó kérdés tényleg jó

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.26. 22:50:55

@444:

"bből ne következzen eladósodás"

Csak az adósodik el, aki többet fogyaszt mint amennyit termel; akinek több a kiadása mint a bevétele.

2017.09.26. 22:52:38

@neoteny:
a general electric tegyen le egy tervet. és ezt képviselje géza és ede. és irmsuka nyilván rájuk szavazna ha ezzel csökkenne a villanyszámlája és megtakaríthat valamennyit a kisnyugdíjából. és zolika is andika is meggondolja. és így lehet géza a miniszterelnök és ede az energetikai kormánybiztos. és jöhet a general electric. mellé a general motors. és nem is kellene több multi. és a citibank megveszi a pesten szabadság teret. biztosítja az olcsó hiteleket. ezzel magyarország az usa félig szuverén külbirtoka. hol van ez a terv? és a köznép eldöntheti, hogy ez jobb ajánlat, mint a német, vagy az orosz, vagy a kínai.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.26. 22:57:34

@444:

"a general electric tegyen le egy tervet. [...] hol van ez a terv?"

Miért kellene a GE-nek letennie egy tervet előtted és a kocsma népe előtt?

"és a köznép eldöntheti"

A köznép eldönti, hogy mennyi áramot vásárol milyen áron kitől.

2017.09.26. 23:00:04

@neoteny:
ezek a nagyságrendek.

Ad Dio 2017.09.26. 23:00:41

@HaFr:

"közös eredeten, mítoszokon, esetleg nyelven alapuló) felfogását emeli ki a befogadóbb politikai, alkotmányos, kulturális vagy liberális nemzetfelfogásokkal szemben"

Kíváncsi lennék, hogy itt mit is gondolt a T szerző... Vagyis mi a manó a különbség a "közös eredeten (...), nyelven alapuló" etnicista és a "kulturális" nemzet felfogás között?...

Ad Dio 2017.09.26. 23:02:01

@neoteny: Vagy az, aki örökölt egy nagy adag hitelt és bár nem fogyaszt többet mint a bevételei, a törlesztései miatt mégis negatív az egyenlege.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.26. 23:02:27

@444:

Ettől még a te meg a kocsma népének problémái maradnak.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.26. 23:03:55

@Ad Dio:

Az már eladósodott, nem eladósodik. Annak az örökhagyója adósodott el, aki többet fogyasztott mint amennyit termelt; akinek több volt a kiadása mint a bevétele.

Ad Dio 2017.09.26. 23:05:53

@neoteny:

Nem.

A megörökölt adósság törlesztői _további_ eladósodáshoz vezethetnek, függetlenül attól, hogy az aktuális illető milyen személyes egyenleggel rendelkezik.

feketeesfeher 2017.09.26. 23:10:12

"Orbán nem jelenthetne problémát, ha tudnák, mi a feladat,"

De, Orbán irgalmatlan problémát jelent, a kiépített hatalmi rendszerével. és a korlátlan anyagi erőforrásaival.

Itt nem társasjáték zajlik dobókockákkal, hanem konkrétan úgy 100-160 milliárd erőforrással áll szembe szűk 4-5 milliárd.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.26. 23:10:49

@Ad Dio:

De.

Az már eladósodott, nem eladósodik. Annak az örökhagyója adósodott el, aki többet fogyasztott mint amennyit termelt; akinek több volt a kiadása mint a bevétele.

"A megörökölt adósság törlesztői _további_ eladósodáshoz vezethetnek"

Vezethetnek, ha nem fizeti a törlesztőrészleteket. De ez minden esetben így van, attól függetlenül, hogy valaki örökölte az adósságait, maga vett fel hitelt vagy a kettő tetszőleges kombinációja történt.

2017.09.26. 23:13:07

@neoteny:
ha egy piaci szereplő akar valamit, akkor álljon elő egy elképzeléssel. képviselik a jelöltek. és azt esetlegesen megszavazhatják a választópolgárok. de most elméletet, egy ideológiát próbálnak a pártok eladni. legyen minden nemzeti, mert az a jó. a magyarok a világon szinte minden a legjobbak lehetnének. csak folyamatos az idegen elnyomatás. és ezért nem tud a magyarság kibontakozni. ez az egyik narratíva. a másik az, hogy legyen minden nemzetek feletti. mert ez a fejlődés, a haladás. a cél, hogy végre a multinacionális vállalatok uralhassák a glóbuszt. a magyarok amúgy semmire se alkalmasak. ez liberalizmus címszó alatt futó másik véglet. és ebből lehet választani. a többség ebből a kettőből az előbbit választja. ezt a játszmát a "libsik" elvesztették és a "nácik" nyerték meg jelen állás szerint. na jó ez még nincs teljesen lefutva. álljanak össze a "demokratikus" pártok és nyerjenek választást.

Ad Dio 2017.09.26. 23:17:06

@neoteny:

Nem :-).

Ha valaki örököl egy hitelt, akkor annak a törlesztője kiadásként fog jelentkezni az egyenlegben. Azonban ez nem fogyasztás, mivel a kiadáshoz kötődő fogyasztást az örökhagyó tette. Így a örökös úgy is el tud adósodni, hogy közben nem fogyaszt többet, mint amennyit megtermel.

Kijelentésed, miszerint:

"Csak az adósodik el, aki többet fogyaszt mint amennyit termel"

Téves.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.26. 23:18:25

@444:

"ha egy piaci szereplő akar valamit, akkor álljon elő egy elképzeléssel."

Miért is? Az Apple sem terjeszti ország-világ elé az új ájfónjának terveit: megtervezi, legyárt belőle valamennyit, aztán megnézi, hogy el tudja-e adni azokat haszonnal. Ha igen, gyárt még többet; ha nem, akkor megszünteti a gyártást.

Az fehérorosz módi, hogy a "félállami" "vállalkozás" traktorokat gyárt akkor is, amikor azok halmozódnak fel eladhatatlanul.

"a cél, hogy végre a multinacionális vállalatok uralhassák a glóbuszt. a magyarok amúgy semmire se alkalmasak."

Ez csak neked meg a kocsma népének (meg a Bogár-Drábik-Varga triónak) a fékeveszett fantáziálgatása.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.26. 23:21:10

@Ad Dio:

De.

"Azonban ez nem fogyasztás, mivel a kiadáshoz kötődő fogyasztást az örökhagyó tette."

Valóban: és ennek a korábbi fogyasztásnak az adósságbeli árát örököli meg az örökös, aki már eladósodott, nem eladósodik. Annak az örökhagyója adósodott el, aki többet fogyasztott mint amennyit termelt; akinek több volt a kiadása mint a bevétele.

Ad Dio 2017.09.26. 23:26:51

@neoteny:

Nem.

Az "eladósodás" (vagyis az adósságállomány növekedésének) fogalma annyit jelent, hogy valakinek több a KIADÁSA mint a BEVÉTELE és a hiányzó részt az egyenlegben kölcsönnel kompenzálja. EZ a definíció. Ennek - mint láttuk - az adott egyén fogyasztásához nem feltétlenül van köze.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.26. 23:30:36

@Ad Dio:

De.

"Az "eladósodás" (vagyis az adósságállomány növekedésének) fogalma annyit jelent, hogy valakinek több a KIADÁSA mint a BEVÉTELE és a hiányzó részt az egyenlegben kölcsönnel kompenzálja. EZ a definíció."

Valóban: és ezt az adósságot örökölheti meg az örökös; az övévé válik az az adósság, amit az örökhagyója hozott létre úgy, hogy több volt a kiadása mint a bevétele.

Ad Dio 2017.09.26. 23:35:05

@neoteny:

Csakhogy Te nem "kiadás" szót használtál, hanem "fogyasztást". A "fogyasztás" pedig személyhez kötött. Én nem tudok az apám által fogyasztani. Az ő (túl)fogyasztása és az abból származó hitel nem az én saram, mégis engem adósít el.

Kijelentésed:

"Csak az adósodik el, aki többet fogyaszt mint amennyit termel"

Téves.

:-))) azt hiszem megyek aludni... kérlek ne erőltesd a hülyeséget tovább...

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.26. 23:38:12

@Ad Dio:

"Csakhogy Te nem "kiadás" szót használtál"

Ezt írtam itt @neoteny:

Csak az adósodik el, aki többet fogyaszt mint amennyit termel; akinek több a kiadása mint a bevétele.

"Én nem tudok az apám által fogyasztani. Az ő (túl)fogyasztása és az abból származó hitel nem az én saram, mégis engem adósít el."

A te saraddá válik amint megöröklöd az adósságot.

2017.09.26. 23:39:20

@neoteny:
a rosatom piaci szereplő. adjanak jobb ajánlatot a konkurenseik magyarországnak. a magyar nép, a magyar kormány, a magyar önkormányzatok azt fontolóra veszik. de nincsenek ilyen ajánlatok. mert a rosatom konkurensei is hasonlóak működnek. azt várják, hogy az ő elképzeléseik szerint írják ki a közbeszerzést. így építik az erőműveket.

tehát nem az van, hogy kell 10,000mw teljesítmény 100 ezer négyzetkilométeren 10 millió lakosnak konkrétan magyarországon. és erre kellene árajánlat. sajnálatos így szinte senki se akarja feltenni a kérdést. a "szabad piac" egy mese. korrupt és még korruptabb nagyvállalatok vannak sajnálatos módon. a kicsik tőkeszegények, üzemi hatékonyságuk is gyenge. köztes megoldást kellene találni. de az nem egyszerű.

Ad Dio 2017.09.26. 23:43:19

@neoteny:

Nem.

"Sár" = felelősség terhe alatt elkövetett negatív kimenetelű tett

Én nem lehetek felelős abban, hogy az apám eladósodott, így az adóssága nem az én "saram", hanem csupán a "terhem". Vagyis úgy rontja az egyenlegemet, hogy közben én nem fogyasztok többet, mint amennyit megtermelek.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.26. 23:44:38

@Ad Dio:

""Sár" = felelősség terhe alatt elkövetett negatív kimenetelű tett"

Az örökség elfogadása egy ilyen tett.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.26. 23:47:13

@444:

"a magyar nép, a magyar kormány, a magyar önkormányzatok azt fontolóra veszik."

Már megint fékeveszetten fantáziálgatsz.

"azt várják, hogy az ő elképzeléseik szerint írják ki a közbeszerzést."

Vagyis a korrupció forrása az, hogy közbeszerzések történnek. Ezért az a anarcho-kapitalisták alapvetése, hogy az államhatalomnak nem kellene semmiféle "közbeszerzéseket" kiírnia: a társadalom képes beszerezni magának azokat a javakat, amiket igényel.

2017.09.26. 23:48:14

@Ad Dio: szerinted van különbség a "magyar" és a "magyar állampolgár" között?

Ad Dio 2017.09.26. 23:52:43

@neoteny:

Nem. Ugyanis nem minden örökséget van lehetőséged visszautasítani. Gondol csak a céges vagy államdósság jellegű adósságra.

Van olyan helyzet, amikor nincs döntésed: megöröklöd az adósságot úgy, hogy nem a te "sarad".

Ad Dio 2017.09.26. 23:53:12

@aleksz róz:

Van, de ez nem analóg azzal, amit kérdeztem.

2017.09.26. 23:58:44

@Ad Dio: valóban nem.
csak kíváncsi voltam

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.27. 00:00:34

@Ad Dio:

"nem minden örökséget van lehetőséged visszautasítani. Gondol[j] csak a céges vagy államdósság jellegű adósságra."

A céges adósság a cégé; cégeknek nincsenek örököseik.

Az államadósság az államé; az államadósságoknak nincsenek örököseik. Mindemellett az állam bármikor megtagadhatja az államadósság-fizetést: nem egy példa akad erre.

"Van olyan helyzet, amikor nincs döntésed: megöröklöd az adósságot"

Még nem mutattad meg, hogy melyek ezek a helyzetek.

Ad Dio 2017.09.27. 00:08:59

@neoteny:

Félreértesz, de valóban. Itt az ideje, hogy definiáljunk egy fogalmat.

"Öröklés"

Tág értelemben értettem, amennyiben egy személy vagy csoport valamilyen értelemben jogelődjének tekinthető személytől vagy csoporttól annak valamilyen értelmű elmúlását követően kap vagy kaphat valamit.

Ilyen értelemben örököse egy cég új vezetése egy cég régi vezetésének, vagy épp örököse egy új kormány a réginek.

"Mindemellett az állam bármikor megtagadhatja az államadósság-fizetést: nem egy példa akad erre."

Igen. Azt azonban államcsődnek hívják és nagyon komoly következményei vannak. Általában tisztán gazdasági értelemben véve "nem éri meg". Vagyis az adott adósság törlesztése kisebb negatív gazdasági következménnyel jár, mint annak felmondása. Az ilyen örökség akkor is rontja a következő kormány egyenlegét, ha "nem hajlandó átvenni azt".

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.27. 00:16:28

@Ad Dio:

"Ilyen értelemben örököse egy cég új vezetése egy cég régi vezetésének, vagy épp örököse egy új kormány a réginek."

Ezek nem példák arra, hogy "[v]an olyan helyzet, amikor nincs döntésed: megöröklöd az adósságot".

"az adott adósság törlesztése kisebb negatív gazdasági következménnyel jár, mint annak felmondása"

Ezért fogadja el a következő kormány a "megörökölt" államadósságot. Vagyis _van_ döntése.

Még nem mutattad meg, hogy melyek azok a helyzetek, amikor "[v]an olyan helyzet, amikor nincs döntésed: megöröklöd az adósságot".

Ad Dio 2017.09.27. 00:21:09

@neoteny:

"Ezért fogadja el a következő kormány a "megörökölt" államadósságot. Vagyis _van_ döntése."

Nem. Nincs döntése. Ugyanis akár törleszti az adósságot akár felmondja, az rá nézve negatív következménnyel lesz. Visszatérve az eredeti kijelentésedhez: attól mert egy cég adott vezetése vagy épp egy kormány nem költ többet mint amennyit bevétele van, az örökölt rossz pozíciója leronthatja az egyenlegét, függetlenül attól hogy felmondja vagy törleszti az adósságát.

Ásít. Most már tényleg megyek aludni...

Ad Dio 2017.09.27. 00:22:28

@neoteny:

Tök aranyos amúgy ahogy Szókratészt játszol, de azt hiszem ez a Görögnek jobban állt... az ő kérdései valahogy sokkal kevésbé voltak erőltetettek...

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.27. 00:23:31

@Ad Dio:

"Ugyanis akár törleszti az adósságot akár felmondja, az rá nézve negatív következménnyel lesz."

És ez hogyan akadályozza meg azt, hogy döntsön?

"az örökölt rossz pozíciója"

Amely örökölt rossz pozíciója elfogadása mellett dönt.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.27. 00:24:27

@Ad Dio:

Még nem mutattad meg, hogy melyek azok a helyzetek, amikor "[v]an olyan helyzet, amikor nincs döntésed: megöröklöd az adósságot".

2017.09.27. 00:24:58

@neoteny:
a telefon vagy az internet egy gyengeáramú hálózat. hasonlóan ki lehet építeni erősáramút is. oldja meg a piac.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.27. 00:29:32

@444:

"hasonlóan ki lehet építeni erősáramút is. oldja meg a piac."

Meg is tette:

Six electric light companies were organized in the one year of 1887 in New York City. Forty-five electric light enterprises had the legal right to operate in Chicago in 1907. Prior to 1895, Duluth, Minnesota, was served by five electric lighting companies, and Scranton, Pennsylvania, had four in 1906. …

mises.org/library/myth-natural-monopoly

2017.09.27. 01:10:32

@neoteny:
te a szabad piacot úgy biztosítanád, hogy a helyiek semmilyen módon nem szerveződhetnek össze. éppen fordítva kellene. a helyiek számára biztosítani a szabadságot. ahogyan száz éve volt amerikában. de ez védett piacot jelent a gyakorlatban. ehhez a külföldet meg kellene vámolni.

ijontichy 2017.09.27. 01:20:13

@is: "az atommal az a baj, hogy 60 ev, kurva draga(!), es nem szabalyozhato"
Vannak ilyenek:
cleantechnica.com/2015/11/25/140-mwh-german-energy-storage-project-coming-lg-chem/

@444: OK. Most már csak az érdekel (ha az oktatás továbbra is ennyire nemzethy), akkor miből lesz a Paks2 törlesztve? Mert tudásexportból nem, magas hozzáadott értéket tartalmazó tevékenységből nem. Hogy termeli ki a magyar középszer, ha egy (esetleges olcsó) áramimportot nem tudna kitermelni. És hogy fizeti ki a drága paksi áramot (vagy jön az ominózus romániai vicc?). Ja persze, elfelejtettem, majd önköltségi áron (dotálják a multik kárára), elvégre "tulajdonos a paksi zrt-ben" ;-) Ja és persze nem akarunk függni senkitől túlzottan, gondolom ezért is vesszük fel az olaj és gáz mellé ezt a kis atomot is. Logikus.

ijontichy 2017.09.27. 01:37:45

@444: Hát... ezt a fajta "piaci szsabdságot" már jól ismerem. Ezért kellett Jugoszláviába mennem lemezekért :-) Tök jól biztosította nekem a szabadságot Aczél Gyuri.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.27. 01:38:44

@444:

"te a szabad piacot úgy biztosítanád, hogy a helyiek semmilyen módon nem szerveződhetnek össze."

"A szocializmus, mint azok az ősi ideák, amelyekből származik, összemossa a kormányzás és a társadalom közötti megkülönböztetést. Ennek eredményeképp minden egyes alkalommal, amikor ellenzünk valamit, amit a kormány tesz, a szocialisták azt a következtetést vonják le, hogy ellenezzük azt a dolgot.

Helytelenítjük az állami oktatást. A szocialista erre azt mondja, hogy mi mindenféle oktatást helytelenítünk. Kifogásoljuk az állami vallást. A szocialista erre azt mondja, hogy semmilyen vallást nem akarunk. Elvetjük az államilag kikényszerített egyenlőséget. Erre ők azt mondják, hogy ellene vagyunk az egyenlőségnek. És így tovább, és így tovább. Ez olyan, mint ha a szocialisták azzal vádolnának minket, hogy nem akarjuk, hogy az emberek egyenek, csak mert nem akarjuk, hogy az állam termessze a gabonát."

-- Frederic Bastiat "A Jog"

"ehhez a külföldet meg kellene vámolni."

Amely vámokat _és_ a belföldi termelőknek a vámokkal megnövelt árait a belföldi fogyasztók fizetik meg; a belföldi fogyasztókat szegényít el mndenféle piacvédelem.

Bicepsz Elek 2017.09.27. 02:03:24

Kb. Addig van ertelme, hogy Orban ereje az, hogy nincs alternativaja. 2010-ben az MSZP-SzdSz veszitett, nekik Orban volt az alternativajuk. 2014-ben Orbannak nem volt alternativaja, majd a migransok+a Jobbik cukisodasa miatt most sincsen.
A tobbi az kisse lózung. A vilagon sok folyamat zajlik. A fejlett vilag a 4-ik ipari forradalomra keszul, a fejletlen meg elvezni fogja a gyumolcseit. Az ipari-technologiai fejlodes sajat magat fogja bedonteni:
1, egyre olcsobb lesz minden igy a fejlesztesbe fektetett penzek nem hozzak meg a biztos hasznot).
2, Egyre kevesebb az erteke az anyagi, es egyre tobb a biologiai-szocialis ertekeknek. Ebbol a fejletlen vilagnak hatalmas tartalekei vannak
3, Hiaba az egyre nagyobb es fejlettebb hadero, egyre kevesbe van a katonsaganak/rendorsegnek tarsadalmi tekintelye, aki a rend meglazulasahoz es a termelokepesseg visszaesesehez fog vezetni a nyugati allamokban(foleg ha ezekhez etnikai konfliktusok is jarulnak majd).
Tehat ha a Nyugathoz 100%-ig csatlakozunk, akkor kb. a Titanicra veszunk jegyet

Bicepsz Elek 2017.09.27. 02:05:34

@neoteny: A vamok megjelennek a korhazepitesekben, iskolak fenntartasaban stb. Az USA+Anglia stb is csak addig a szabadkereskedelem es a nemzetkozi mediaszabadsag hive, ameddig nem rola van szo

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.27. 02:13:01

@Bicepsz Elek:

"A vamok megjelennek a korhazepitesekben, iskolak fenntartasaban stb."

Vagyis a (megfizetett) vámok az ÁFA egy formája: nem _általános_ forgalmi adók, hanem (bizonyos) importtermékekre kivetett forgalmi adók.

ijontichy 2017.09.27. 02:32:01

@Bicepsz Elek: Nekem szimpi a Titanic. Megérdemlem, hogy a torkomat pezsgővel locsolgatva, jóféle szivarral leheljem ki a lelkemet ;-)

Na de most komolyan: 444 et. aszondja, hogy jöjjenek a vámok (meg mindenféle sarc és persze soksok ÁLLAM, ami minden jónak a forrása). Hogy Irmuska ne vegyen LG mosógépet (made in ussr). És akkor majd felvirágzik (évek kérdése) a Hajdúsági Iparművek Zrt. (owned by Lőrincbarát). OK. De ha Irmuska nem vesz LG mosógépet, akkor a kereskedő nem hozza be, akkor hol a vámbevétel? És akkor mi lesz a kórházakkal, meg az iskolákkal? Irmuska néni még hagyján. Például ott van az az apróság, hogy a honi ifjúság már ma sem boldog, hogy 2k dodóért kapja az ájfónt, amit a világ boldogabbik felén 1k dodóért vesztegetnek. Aztán csoda, ha van neki exportképes esze, veszi a sátorfáját és viszi magát, meg a fogyasztását, adóját stb (az exportképes tudásáról nem is beszélve).

Egyébként meg: az a 27% szélltolcsy áfa tkp. egészen jól magában foglal egy szolid kis extra vámtételt (még a honi termékekre is :-) ). Skandi szintű sarcok, albániai szintű állami szolgáltatások. Akinek semmije sincs, az annyit is ér. Hajrá Mo.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.27. 02:42:42

@Bicepsz Elek:

"egyre olcsobb lesz minden igy a fejlesztesbe fektetett penzek nem hozzak meg a biztos hasznot"

Biztos haszon nincs: ha lenne, akkor mindenki azt a tevékenységet folytatná, amiből biztos haszon van.

Ha a fejlesztésbe fektetett pénzek nem hoznak hasznot, akkor nem kerülnek pénzek fejlesztésbe fektetésre; aminek következtében emelkednek azoknak a jószágoknak az árai, amik fejlesztésébe nem fektetnek (mert kevesebb lesz azokból a jószágokból, és érvényesül a kereslet-kínálat törvénye). Amitől ismét haszonhozóvá válnak azon jószágok előállítása (a fejlesztésükbe történő befektetések).

"Egyre kevesebb az erteke az anyagi, es egyre tobb a biologiai-szocialis ertekeknek."

Nem úgy tűnik, hogy a kínaiak és indiaiak százmilliói fényevésre akarnának berendezkedni.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.27. 02:47:50

@Bicepsz Elek:

"A vamok megjelennek a korhazepitesekben, iskolak fenntartasaban stb."

No de hát az ilyen anyagi értékek értékei egyre kevesebbek:

"Egyre kevesebb az erteke az anyagi, es egyre tobb a biologiai-szocialis ertekeknek."

Ha ez így van, akkor nem CT meg MRI meg lélegeztetőgépeket akarnak majd az emberek, hanem kézrátétellel gyógyítást meg sok imádságot a jobbulásukért.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.09.27. 06:38:42

@Ad Dio: jelentős -- az előbbi mítosz és propaganda, az utóbbi realitás; történetileg az előbbi termékeny, az utóbbi teljesen terméketlen, mert még a nemzetek túlélését is rombolja a monologikusságával; továbbá eleve más nemzeti formációt jelentenek, és a magyar nemzetfejlődésben is dominánsan más fázisok voltak és más politikai hagyományokhoz kötődtek

Ad Dio 2017.09.27. 09:15:01

@HaFr:

Ez mellébeszélés. Valójában a nemzeti kultúra RÉSZE a nemzeti "mitológia", történelem, hagyományanayg, nyelv stb. Ha ezeket kihagyod, gyakorlatilag nem marad semmi.

teleorman 2017.09.27. 09:26:53

@HaFr: ez világos, alapvetően csakugyan ez a kétféle nemzetfelfogás létezik.(Ethnos-demos.) Azonban - jobban belegondolva - ez a szóösszetétel így fogalmilag akkor is redundáns, ill. tautologikus. A nemzetet a nemzettel definiálja ugyanis, nyelv vagy esetleg valamilyen vallási ismérv, ill. a politikai közösséghez tartozás helyett. (Persze tény, hogy sokan - akár a nemzetközi szakirodalomban is - használják ebben a formában, de ettől még tautologikus.) Gondoljunk csak bele: először volt a nyelv és a vallás, ez párosult valamilyen hierarchikus alattvalói függéssel. Nemzet még nem volt. Az később alakult ki, vagy nyelvi-vallási ismérvek (pld. görög vagy szerb), esetleg csak (főleg) nyelvi (pld. német, magyar) vagy ettől független politikai kritériumok alapján. (Pld. Svájc.) A közös eredetmítoszok nyilván eléggé fontosak a nemzetté válásban, de diffúz jelenségről lévén szó, szerepük eléggé bizonytalan a nyelvhez és a valláshoz képest. Helyesen tehát - ha ragaszkodunk a fogalmi gondolkodáshoz és túl tudunk lépni régi, rossz beidegződéseken - nem "etno", hanem "religio-lingual nacionalizmus". Elismerem persze mindebben a túlzott pedantériát, ám még mindig inkább ez, mint fogalmi pongyolaság.

2017.09.27. 09:44:20

@neoteny:
legfeljebb a helyi termelői piac tehető szabaddá. csak ez nagyon nem jó a multiknak. mert ők mindenhol idegenek. és ezért az ellenkezőjét hirdetik. azt, hogy a globális fogyasztás lesz szabad. de az a legfeljebb virtualizált környezetben valósulhat meg. le lehet írni, hogy orbán egy orbitális fasz, putyin egy pöcs, bojár egy seggarc. mert a valóságban eldöntik, hogy melyik nagyvállalat kapja a kormányzati, önkormányzati védettséget. és most orbán és putyin kiszorította a bojár féle társaságot. bajnait és oszkót, demszkyt és a többi "iparost". akik azt mondják, hogy ez a fasizmus. a francokat. ez a parlamentáris demokrácia. a pártjaik önállóan kiestek a parlamentből, illetve csak a szocialistákkal tudnak bejutni. gyurcsány kisnyugdíjasaival és botkát tolják be bábnak. észak-amerika és nyugat-európa lobbistáit kiszorították a dél-kelet ázsiaiak és az oroszok. esetenként azzal, hogy jobb ajánlatokat adnak vagy legalábbis nem rosszabbat, esetenként alvilági módszerekkel. eddig sem volt szabad piac. és most sincs az természetesen. hány ember építhet erőművet magyarországon? 10 uszkve 100. ez ügyben ennyinek van esélye kormánykörökben mozogni. csak most ezek a lobbisták kicserélődtek. és erre mondják azt, hogy a fényességes liberális demokrácia megszűnt és magyarország a sötét diktatúrába borult. de nem, vagy legalábbis nem feltétlen. egyszerűen a helyi piacot kellene szabaddá tenni. és visszatérni a tradicionalizmushoz. minden megyében ki lehessen tanulni az ipart. mert adottak a szakképző centrumok. géza és elek tervezze meg az erőművet. készítsenek egy prototípust közkereseti társaságban. az erőművi alkatrészeket gyártsák le korlátolt felelősségű társaságok. és összeszereli egy zrt. és ha feltalálnak valami újdonságot, akkor a találmányba lehet tőkét bevonni. abból létrejöhet egy nyrt. és az új típusú megoldást építhetik a nagyvilágban amíg le nem koppintják.

kht->kkt->kft->zrt->nyrt

ezek a lépcsőfokok. debreceni szakképző centrum kht. annak gépészeti és energetikai műhelye egy kkt. a debreceni erőmű zrt. és annak üzemegységei egy-egy kft. és ha akad közöttük egy világhírű feltaláló, akkor egyéni vállalkozásból is csinálhat nyrt-t.

nyrt<-ev

de ez a ritka eset. de ezek leginkább virtualizált világokban működnek. aztán mondhatod, hogy az kht->kkt->kft->zrt lánc lényegében szocializmus. a kht konkrétan kommunizmus. a kkt reformszocializmus. a kft félkapitalista, a zrt államkapitalista. az ev és a nyrt ortodox liberális. a többi nem. a kft sem. aztán mondhatod, hogy mindez legyen teljesen önkéntes. de nem lehet teljesen önkéntes. mert ha a köznép közszolgáltatásokat akar, akkor az anarchia kényszerítéssel jöhetne létre. és ebből támad igény ha nem is a katonai diktatúrára, de egy autoriter rezsimre. kiáll németh szisszi és azt mondja "eltakarítsuk ezeket". és a kocsma népe tapsol. ez az, komám. ezért választották meg őt és nem bojárt. de bojár is csak azt ígéri, hogy eltakarítják a nacionalista ellentábort és a megbízóik világuralomra törnek. tehát ebben a játszmában valakinek veszítenie kell. a multik megvámolásával a helyi piac viszonylag szabaddá tehető. csak persze kérdés, hogy géza és elek milyen erőművet szerelnek össze. ezzel reálisan a régi nszk szintjét elérni. és aztán onnan fejlődni. csakhogy ezt a szintet a főváros már elérte azzal, hogy ott vannak a multik irodái. szóval ezzel budapest valószínűleg visszalépne. a fejlődésből ebből egy kisebb főváros, szűkebb központi állam, és állampárti elit következik. és most csak arról döntünk, hogy melyik brancs maradjon. és melyik távozzon a kormányból, a parlamentből és ha nem fogadják el ezt a váltást, akkor végső soron az országból. ez 18-ban eldől. és utána orbán valamikor belefut egy válságba. és kérdés, hogy akkor lesz-e elképzelés az ország működni tudjon. ha nem, akkor könnyen lehet, hogy az oroszok lépnek be újra. és a hidegháború új fejezete kezdődhet. a nyugatnak tartok tőle se kedve, se ereje nem lesz, hogy kelet-közép európával különösebben törődjön. leszámítva kisebb-nagyobb családi vállalkozásokat. egy-egy családtagnak érdemes házat vennie és műhelyt építenie. megnyerni a helyieket. és ebből létrejöhetnek vegyesvállalatok. illetve lehetnek ganz ábrahámok, mechwart andrások és zipernowsky károlyok. akik nem magyarországon születtek. de magyarrá váltak.

a helyi termelői piacot viszonylag szabaddá tenni. és ez eredményezhet felzárkózást. nem szükségszerűen. mert ebben azért jelentős kockázat van. de a globális fogyasztásból szinten tartás következik. ami jó a nyugatnak, mert megőrizheti vele versenyelőnyét. éppenséggel jó budapestnek is, mert megőrizheti vele a lokális versenyelőnyét. de nem jó a többségnek és az ország egészének.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.27. 09:47:26

@444:

"legfeljebb a helyi termelői piac tehető szabaddá."

Bullshit.

2017.09.27. 09:53:37

@teleorman:
a nemzet politikai identitással rendelkező szaporodási közösség eredendően. és minden ellenkező híreszteléssel ellentétben létezett a 19. század előtt is a natio hungarica. volt magyar politikai identitás. a nemesség képviselte a nemzetségeket és ez alkotta a nemzetet. és 19. században ehhez társultak a nemzetiségi jogok. az ország szétesett. és most az a feladat, hogy a többségi és a kisebbségi magyar területek újra összekapcsolódjanak. ez a cél. és ha ez nem tetszik, akkor nem vagy magyar.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.27. 09:58:00

@444:

"mindez legyen teljesen önkéntes. de nem lehet teljesen önkéntes. mert ha a köznép közszolgáltatásokat akar"

Ez a te népnemzetiszocialista álmod; ezzel szemben az emberek meg akarják vásárolni azokat a javakat (terményeket, termékeket, szolgáltatásokat), amelyek kielégítik a _személyes_ igényeiket a legjobban, a legalacsonyabb áron.

2017.09.27. 10:10:50

@neoteny:
mivel a piacon igény van az ingyenességre. ebből következően valakiknek a jogait korlátozni kell. mert másképp az nem biztosítható. nem adható a köbölből, a vékából egy-egy dénár csak úgy a szegényeknek. aztán mondhatod, hogy ez szocializmus. szerintem ez a szocializáció eredménye. és kiterjedt jóléti szolgáltatásokat most úgy biztosítják, hogy a köbölből, a vékából tíz-tíz dénárt a szegényeknek. aminek a felét ellopják. ezt úgy lehet módosítani, hogy egy dénárt ha az áru helyi és tízet ha import. és akkor legalább a helyieket nem lopják meg csak egy dénárral. a technológia fejlődése lehetővé teszi, hogy az áru nagyobb részét helyben állítsák elő. az unióban egészségügyi alapkutatások, szövetségi keretek között folyó hadiipari fejlesztések lehetnek nemzetköziek és a virtualizált világban a rendszerprogramok. de általában véve az árutermelés lokalizálódik. egyre inkább erre van igény. és ezt a politika piacán a népek diktálják.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.27. 10:15:41

@444:

"mivel a piacon igény van az ingyenességre."

Úgy érted a termelők ingyen akarják adni a javaikat? Mi akadályozza meg őket ebben?

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.27. 10:25:50

@444:

"de általában véve az árutermelés lokalizálódik."

Majd ha a természeti erőforrások egyenlőbben kerülnek eloszlásra a világ országai között. Mert amíg az nem következik be, addig legalább a nyersanyagok kereskedelme fennmarad. De ha az fennmarad, akkor fennmarad félkész termékek kereskedelme is (a félkész termék nagyobb hozzáadott értékkel rendelkezik, mint a nyersanyag, így kifizetődő egy ország vállalkozásainak a nyersanyagot félkésztermékké feldolgozni), és akkor már késztermékek kereskedelme is kifizetődő, és akkor már tőkeeszközök (gyártóberendezések és hasonlók) kereskedelme is kifizetődő ... egy borzalmas öngerjesztő folyamat hat abba az irányba, hogy különféle helyeken különféle vállalkozások specializálódjanak és a termékeiket elcserélgessék egymással nyakra-főre.

2017.09.27. 10:34:54

@neoteny:
rendben van. állj ki a térre és mond azt, hogy eltöröljük a világrekord áfát és ezek után tényleg nem lesz "ingyen ebéd". magyarázd el a túrricsei cigányasszonynak, hogy nem lesz hetvenezer a családi. közmunka se lesz. mert az igazából segély. bemegy a pénz ricsére. és cserébe nem jön ki semmiféle áru. hanem azért a pénzért elgereblyéznek valamit. rendbe teszik a környezetüket. a polgármester kitalálja, hogy nyomtat szociális hiteljegyet. aztán az a probléma, hogy a pénz a hónap közepén elfogy, mert mindent dupláján számítanak, és nincs cipő a "szociális boltban". magyarázd el neki, hogy mennyivel jobb lesz neki ha ezt nem kapja meg, mert akkor rá lesz kényszerítve, hogy szabad piaci alapon működjön. de milyen áruféleséget lesz képes a túrricsei cigányasszony előállítani. indulásként legfeljebb háziipari termékeket. főzik a befőttet. nyomják a címkéket. és csinálnak egy hagyományos nyomdát. a pap azt mondja: "A könyvnyomtató betűk, noha némák, de
mégis hangossabban kiálthatnak az Isten
népének füleiben a leghangossabban kiáltó
tanítóknál". így prédikáltak a 16-17. században. a túrricsei cigányasszony ezen a technológai fejlettségi szinten tud beszállni. az se egyszerű, mert a rézművesnek ki kell alakítani a betűket. aztán mondhatod, hogy ne ezen a szinten kapcsolódjon már be. rendben van. a túrricsei cigányasszonyt alkalmazza a cern részecskekutató intézete. jelzem az is közpénzből működik. alkalmazza a mercedes. jelzem részben az is közpénzből működik. tehát van egy induló állapot (állam). ez a jelenkori magyarország. és kérdés, hogy ebből hogyan lehet lépni előre. konris micu a belvárosban azt szeretné, hogy ne legyenek egyéni képviselői választás. mert azokat ő és a barátai nem tudnák megnyerni. országos listák legyenek. azt létrehozzák a barátaival. és a médiatámogatókkal esetleg szereznek 1%-ot a szociálliberális ígérgetéssel és azzal, hogy fasiszta diktatúra van és jönnek a nácik. megértem a belvárosi szabad bölcsészeket is. az ő nézőpontjukból ilyen a világ. sanyi szerint a vizet horror áron kellene adni a francia konzervgyárnak. ő felterjesztette az "újítást" a "fejeseknek". az idegenek kezéből csavarják már ki az irányítást. zolika azt mondja, hogy felőle lázár bontassa le a tizedik emeleti lakását. feltéve, hogy kap érte egy új házat, vagy annak az árát. andika pályázzon varrógépre. irmuska azt mondja, hogy igazán visszavezethetnék a tizenharmadik havi nyugdíjat. mert milyen jó volt az, amikor kétszer annyi pénzt hozott a postás. ezért fizeti orbán a "nyugdíjprémiumot" választási évben. erre már bözsi néni is rájött nagygécen. beszéld meg velük az anarcho-kapitalizmus. de anarcho-kommunizmust se akarnak. azt, hogy legyen minden közös. hanem a kettő közt találják ki az "okosok". magyarul a többség egy jól működő vegyes gazdaságot szeretne.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.27. 10:42:34

@444:

"de milyen áruféleséget lesz képes a túrricsei cigányasszony előállítani. indulásként legfeljebb háziipari termékeket. főzik a befőttet."

Amivel semmi gond sincs; több jószágot termelnének meg úgy, mint az árokparton kapirgálással.

"hanem a kettő közt találják ki az "okosok"."

Nem fogják.

"magyarul a többség egy jól működő vegyes gazdaságot szeretne."

Korábban még arról volt szól, hogy a kocsma népe kevés munkával akar sok jószágra szert tenni.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.09.27. 10:47:23

@Ad Dio: természetesen azért vagy itt, hogy megpróbálj diszkreditálni akár teljesen jelentéktelen akadékoskodással, de -- hogy mondják? -- ehhez sokkal hamarabb kellett volna felkelned

2017.09.27. 11:45:21

@neoteny:
debrecen szabad városként úgy tudna működni, hogy a fölösleges agrárterményt elcserélik a hiányzó bányaipari termékekre. nyersanyagokra és energiahordozókra. sanyi azt mondja, hogy tegyék hajózhatóvá a keletit. mert ő a keleti főcsatorna mellett vett egy telket. szerinte azt kellene fejleszteni. egy vontató/toló hajóval egy uszály hozza a rönkfát és a terméskövet kárpátaljáról. és cserébe küldjünk gabonát és élőállatot. csak ugye kárpátalja nem része a vámuniónak. kössön szabad kereskedelmi megállapodást hajdú, szabolcs, bereg, szatmár, ung és ugocsa megye. és szálljon be a gulyás. mert annak sok pénze van. övé a gulyás tüzép. számítsák ki az okosok, hogy ez így mindenkinek jó legyen. mindenkinek nem lehet jó. mert ha feldolgozzák a kárpátaljai fát apafán, akkor azok végeredményban aligha lesznek olcsóbbak, mint a kika bútorai. de ha a készáru importot megvámolják, akkor a helyi piac szabadabb. a konyhabútoros azt mondja, hogy neki az nem jó, hogy szinte minden háztartási gép eltérő méretű. legyen mondjuk 1 arasz 1 debreceni egység. az legyen 10 hüvelyk. létavértesen a szabványnak megfelelően hajlítsák a lemezt. és ő annak megfelelően vágja a fát. ezeket szabályozza a kamara. a kamara épületéről ezt írják.

A kupolán a glóbuszt (globalizáció) tartó három alak, a körerkély két oldalán megjelenő kereskedelmet jelképező női, ipart megjelenítő erős férfialak. Az ablakok felett elhelyezett dombormű, mely a Hungária istennőhöz jövő parasztokat, iparosokat és kalmárokat örökít meg, példázva vele a mezőgazdaság, az ipar és a kereskedelem egymásra utaltságát.

háztartási gépgyártást félkész áru cseréjére lehet alapozni. de a helyi ipar úgy tehető szabaddá, hogy hogy megvámolják a készáru importot. debrecenben a hajdúsági iparművek termékei lesznek olcsó (alacsony adó mellett készülnek). de ennek vesztesei a multik. kivéve azt az egy vagy néhány, amelyik a hajdú hiányzó alkatrészeit szállítja. és cserébe kap valami alkatrészt. vagy vállalják a szervizt. de ez esetben a kínálat valószínűleg csökkenne. viszont több lenne a helyi hozzáadott érték. irmuska leejtette a régi vasalóját. az összetört a járólapon. elvitte egy szervizbe. mondták, hogy a kárfelmérés 3000 forint. és utána lehet, hogy nem tudják megjavítani. mert már régi készülék, ki tudja, hogy mi tört össze benne. zolika általános iskolás ballagójára vette. szépen ki tudja vele vasalni a ruháját. és most összetört. nem javítható, vagy csak drágán. ezért bement a media markt üzletbe. ajánljanak valami vasalót. az eladó azt mondta: csókolom úgy nézek én ki, aki tud vasalni. zolika majd intézi. és az egyik járólapot is ki kellene cserélni. mert az is összetört. mert a legvékonyabbat, legolcsóbbat vették valami akcióban. és nincs tartalék. de honnan vegyenek pont olyat.

ha ezek helyi kisipari termékek, akkor után lehet gyártani az összetört elemet vagy a meghibásodott alkatrészt. nem feltétlen hülyeség az, hogy a helyi termelői piac kapjon nagyobb szabadságot. az import késztermékeket meg kell vámolni feltéve, hogy a kereskedő az árut csak befelé hozza és kifelé nem viszi. a nagyváradi cigány ismerősöm, hogy a tekintetes nagyurak hozzák létre a párciumot. magyarország és erdély között vámszabad módon cseréljék az árut. nagyvárad a határváros.
kep.cdn.indexvas.hu/1/0/580/5803/58039/5803990_b79b2622de2f6deeeb691c310077d893_wm.jpg
de ez a szomszédsági kapcsolatokon nyugvó kereskedelem csak úgy tud szabadabbá válni, hogy a háttérben az auchan készleteit megvámolják. és erre a liberális válasz az, hogy majd a cigány gyereke tanulhat a ceu-n gender "tudományokat". és behozza az árut a zara. olcsó lesz és jó minőségű. rendben van. de ha nincs helyi agrártermelés, ipar, akkor az az áruimportot legfeljebb a tőkeexport ellensúlyozhatná. a tőkeimport azoknak jó, akik beülnek a főváros belső kerületeiben beülnek egy irodába. hr/pr munkatársak. menedzserek, könyvelők, jogászok. a "slepp". és ebből szerveződött egy nemzetközi pénzügyi, gazdasági helytartó elit. és orbánék esetenként alvilági módszerekkel az ő pozícióikat ássák alá. de ez nem független a közakarattól. jelen állás szerint a nacionalizmus erősödése várható. és utána ha a helyi termelői piac szabadabbá válik, akkor lehet fejlődés. hiányzik egy mikroelektronikai és ipari gépgyártó. mondjuk a debreceni egyetemhez kötődő national instruments. ki tegyen ebbe be alsó hangon 100 millió eurót. de inkább 1 milliárdot. egy védett piacon kötvényeket kellene kibocsátani. és rakosgatni a pénzt.

ezzel talán fel lehet építeni egy szabad várost. de konkrét számítások nélkül csak annyit lehet mondani, hogy vagy igen, vagy nem. és ez nagyrészt hit kérdése. mert van aki azt mondja, hogy itt vagyunk az új űrkorszak előtt. ellon musk marsutazást tervez. ki az a barom, aki mosógépet és konyhabútort akar gyártani. azt majd megcsinálják olcsón a szolganépek délkeletázsiában. mi pedig űrállomást csatlakozunk a nyugathoz. finn presztízsű világszínvonalú oktatást teremtünk. indulásként megduplázzák a béreket.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.27. 11:54:03

@444:

"elcserélik"

Kik?

"tegyék hajózhatóvá"

Kik?

"egy uszály"

Mesterséges intelligencia által vezérelt uszály? Mert ha nem, akkor kik által üzemeltetett uszály?

"küldjünk"

Kik?

"számítsák ki az okosok, hogy ez így mindenkinek jó legyen."

Nem fogják.

"mindenkinek nem lehet jó."

Erről van szó: ők nem akarják azt, hogy az "okosok" kiszámítsák, hogy nekik hogyan legyen rossz(abb).

"de ha a készáru importot megvámolják, akkor a helyi piac szabadabb."

Bullshit.

2017.09.27. 13:05:06

@neoteny:
egy-egy társaság. sanyi lényegében a 1910-es évek magyarországát folytatná. félfeudális/félkapitalista világot állítaná vissza. a lokalitás kultuszát. szabad piacot de helyi keretek között. azzal a különbséggel, hogy megvámolnák a betelepülő multikat. és ez biztosítja a jóléti szolgáltatásokat. és ez teremt egy viszonylagos szabadságot. csak sanyi szerint számítsák ki az okosok, hogy ez működne-e. mert ezt ő az érzelmi kvalitásaival fejti meg. és te is egyébként érzelmi alapon próbálsz ellentmondani. pontosan érted, tudod, hogy ez éppenséggel működhetne. csak szemben áll a hiteddel. a szabad piac totalitásával.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.27. 13:17:15

@444:

"sanyi lényegében a 1910-es évek magyarországát folytatná. félfeudális/félkapitalista világot állítaná vissza. a lokalitás kultuszát. szabad piacot de helyi keretek között. azzal a különbséggel, hogy megvámolnák a betelepülő multikat. és ez biztosítja a jóléti szolgáltatásokat. és ez teremt egy viszonylagos szabadságot."

Sanyi írjon romantikus lányregényeket.

"pontosan érted, tudod, hogy ez éppenséggel működhetne."

Á, ez a kocsma népének hite, miután kellőképpen alkoholba áztatta az agysejtjeit.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.27. 13:21:26

@444:

"csak sanyi szerint számítsák ki az okosok, hogy ez működne-e."

Az okosok már kitalálták az okosságot maguknak: Sanyiról lenyúlják a jószágai felét "közteherviselés" címszóval. Ez működik nekik; Sanyi meg fúrja csak a kutakat meg kereskedjen a használtcikkekkel, hogy nekik legyen bevételük.

2017.09.27. 13:53:25

@neoteny:
kisipari módszerekkel nagyjából a régi nszk szintjét el lehet érni. nem egyszerű, de nem is lehetetlen. a helyi termelői szabad piac szabadabbá tehető az import készárut megvámolva, stb.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.27. 14:00:16

@444:

"kisipari módszerekkel nagyjából a régi nszk szintjét el lehet érni."

Fantáziálgatással bármit el lehet érni.

ijontichy 2017.09.27. 15:06:45

@444: "kisipari módszerekkel" Neked erre a világ nem ad időt. Ha a segged lilára vered a Kossuth-tér kövén fényes délben, akkor se. A nemzetállami vágyálmaidnak pont annyi esélye van, mint mókusnak az erdőtűzben.
Az, hogy a nem kellően felkészült magyarságot a vén kaporszakáll eléggé megverte egy félművelt félázsiaival, aki húsz éve hülyíti őket, sok pénzbe fog még kerülni (eddig se került kevésbe). Vitya & Co. teljesen alkalmatlan arra, hogy Mo-ot felzárkóztassa (mondjuk meg se próbálta). Nála még az elbaltázott ballib is jobb volt, mert nem törekedtek a megváltó babérjaira, így az a - nevezzük jobb híján farkaskapitalizmusnak - tohuvabohu hamarabb vezetett volna a fejekben valami eredményre. Ez a csúcsra járatott etatizmus (aka létező szocializmus) egyszer már megbukott. Mo. pechjére elég sok jóeszű szaralak van, aki az előbbi tényekkel tisztában van, ám PLSZ. amíg az egomán félművelttel elég zsetont tud keresni, tolja a szekeret (ld: Andy). Vityát csak egy hozzá hasonló féreg tudná kitúrni (bár nehezen, mert a provi-naci popdem ritmus foglalt, és kurva népszerű - még - az "Ostobák országában", és akkor a pénz-paripáról még nem is beszéltünk), ám híre-hamva sincs közel s távol valami hasonló büdösbogárnak. Sokkal valószínűbb, hogy békében dobja fel a bocskort, Mo. pedig elkönyvelhet 40 kidobott év "létező cucilizmus" mellé 40 kidobott év "létező orbánizmust" - már ha levonja a megfelelő konzekvenciát a fals mártíromság sebeinek nyalogatása helyett. De hát egy kísérlet sem teljes csőd, végső soron elrettentő példának mindegyik elmegy. :-/

2017.09.27. 16:09:33

@neoteny:
jelen helyzetben erre az esély azért persze csekély. mondjuk 1%. ami jelenlegi helyzetből következik az a nem-nemzeti, liberális-anarchista csoportosulás szétverése. remélhetően békés módszerekkel. parlamenti szavazással elsősorban. ezek a párton önmagukban aligha kerülnek be a parlamentbe. a szocikkal összefogva magukkal rántják őket is. vagy a szocik őket rántják mélybe. ezen megy ugye a vita. az összefogás mikéntjéről. ami igazán egyik félnek se jó. de anélkül mindkettőnek rosszabb. és aztán persze lehet, hogy lesz polgári ellenállás. erőszakmentes formában. és csak remélni lehet, hogy ez a politikai leszámolás nem durvul be. nem lesznek általánosak az alvilági módszerek. és a térséget nem sodorják hidegháborúba. de ez mind sokkal inkább valószínűbb.

2017.09.27. 18:10:04

@neoteny:
medián legfrissebb mérése (biztos szavazók):
- fidesz 55%
- jobbik 16%
- mszp 9%
- lmp 7%
- dk 5%

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.27. 20:01:31

@444:

"- fidesz 55%"

Mennyi mindent kell ígérni a nyugdíjasoknak ezért ...

2017.09.28. 08:22:07

@neoteny:
az mszp és a dk a nyugdíjas-, a jobbik a szakmunkás-, az lmp a kapitalista kritikus szabad bölcsész és a fidesz a populista párt.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.28. 09:10:53

@444:

Ez a kocsma népének megfejtése; de neked nem kell az ilyen ostobaságokban hinned.

screpes 2017.09.28. 09:28:37

@444:
Szerinted mit mond egy fideszes az ismeretlen kérdezőbiztosnak?
Beleliheg toronyiránt a telefonba. (ha telefonon kérdezik).
És mit tesz egy ellenzékies?
Hallgat, mint a sír, vagy direkt megtévesztő adatot diktál be.
Ha naponta leírjuk, hogy megtévesztett, teleplakátolt agyú és megfélemlített emberek közt élünk, akkor nem csodálkozhatunk azon, hogy ilyen adatok jönnek ki, ha ezekből metszet készül. A megtévesztettség oda-vissza NORMÁVÁ lett, a hatalmi kommunikáció része.
Nem mondunk egymásnak, a potenciáls ellenségnek igazat.
Madártávlatból nézve, szemét egy szisztéma, annyi szent, de közelről navigare necesse est. (ne csesszétek el az estémet).
Az adatokat eleve torzítja, hogy a biztos pártválasztók körében túlreprezentáltak a magas szavazói aktivitásúak, s ezek jellemzően fideszisták. Egy MSZP-s ma aligha mondja, (ha a kérdező felhívja), hogy térdelőrajttal fog csörtetni az urnához. Miért mondaná meg? csak ha túlmozgásos extrovertált...
----

2017.09.28. 09:45:48

@screpes:
a választási eredményt a biztos szavazók preferenciáiból szokás becsülni. a teljes népességben egyharmad sehová sem szavaz. én se szavazok sehová se. felőlem váltsák le orbánt. de az se zavar ha megválasztják. egy a lényeges, hogy a magukat liberálisnak mondó pártok kerüljenek ki a parlamentből. én különféle nick neveken rengeteg lehetőséget felsoroltam. olyanokat is, amiket nem tartok különösebben jónak, vagy egyáltalán nem értek egyet. és azt tapasztaltam, hogy aki magát liberálisnak mondja az mindenre nemet mond. úgy nincs értelmes közélet. nincs a többség által elfogadott kiindulási pont. nincs vallás. és vannak csoportosulások, amelyek ezt nem értik. majd esetleg rájönnek a halálos ágyukon. na, de mindegy is.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.28. 09:51:57

@444:

"a választási eredményt a biztos szavazók preferenciáiból szokás becsülni."

Helyesen: a választási eredményt a biztos szavazók preferenciáiból szokás félrebecsülni.

"én különféle nick neveken rengeteg lehetőséget felsoroltam."

Helyesen: fékeveszetten fantáziálgattál.

2017.09.28. 10:21:07

@neoteny:
mindenféle mezt felvettem. a legkülönfélébb véleményeket tálaltam. és azt találtam, hogy van egy anarchista csoportosulás, amelyik mindent elutasít. a közélet egészét. és ezek az emberek hívják életre az autoriter rezsimeket és keserítik meg generációk életét. miattatok van orbán megválasztva. miattad. nem érted? amikor te már nem leszel és a hozzád hasonlóak, akkor orbán se kell. mert mi a francnak. ez így működik.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.28. 10:37:33

@444:

"mindenféle mezt felvettem."

Helyesen: mindenféle bohóc mezét felvetted.

"van egy anarchista csoportosulás, amelyik mindent elutasít."

Helyesen: a te összes féktelen fantáziálgatásodat elutasítja.

"ezek az emberek hívják életre az autoriter rezsimeket és keserítik meg generációk életét."

Hát persze: nem te meg a kocsma népe, aki azzal fenyegetőzik, hogy rágyújtja a házat arra, aki nem "egyezik ki" velük.

Te egy bukott bolsevik szocialista vagy, aki átnyergelt a népnemzetiszocializmusra.

2017.09.28. 11:07:19

@neoteny:
te nem érted, hogy a kommentelés (legalábbis a részemről) szerepjáték. azt, hogy mit gondolok a világról azt elmondom a környezetemben élőknek. azoknak, akik fontosak. a komment csatorna (legalábbis szerintem) arra való, hogy az ember tesztelje, hogy merre halad a világ, vagy legalábbis merre látszik haladni. azzal, hogy a média kétirányúvá vált a mainstream jelentős részben elvesztette az irányítást. az, hogy mit ír a new york times már alig valakit érdekel? nem olyan régen ha a washington post megjelentett egy dícsérő vagy bíráló cikket magyarországról, akkor azt visszajelzést a választók komolyan vették. ma csak bíráló cikkek vannak és a magyar választók nem veszik komolyan. és úgy tűnik, hogy az amerikaiak is egyre kevésbé. az általad preferált anarchia a virtalitásban kezd kialakulni. csakhogy ezen túl létező, vagy inkább innen lévő a valóság egyre inkább rendpárti (legalábbis magyarországon).

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.28. 11:21:06

@444:

"azzal, hogy a média kétirányúvá vált a mainstream jelentős részben elvesztette az irányítást. [...] az általad preferált anarchia a virtalitásban kezd kialakulni."

Erről van szó.

"a valóság egyre inkább rendpárti (legalábbis magyarországon)"

Dehogy az: a másokra házrágyújtás fantáziálgatása nem a rendről szól.

Megbukott a vasárnapi boltzárvatartás is: nem kellett a népeknek a rend.

Az egész "megoldjuk okosba'" attitűd épp' nem a rendről szól, hanem annak kijátszásáról.

Az, hogy a kocsma népe rendpártinak gondolja magát amikor a _mások_ megregulázásáról fantáziálgat, nem jelent semmit.

2017.09.28. 12:27:28

@neoteny:
korábban a "megoldjuk okosban" szinte kizárólag az állam kijátszásáról szólt. mert az volt az elnyomó. most pedig egyre inkább a multikkal szemben szerveződik. és azt mondják, hogy az egy dolog, hogy megloptak egy céget, aminek tulajdonosa az fcc environment global. de most már teremtsen valaki rendet. hozzák létre a debreceni kertészeti vállalatot: a céhet. és abban majd versenyeznek a cégek. elvetik az anarcho-kommunista és anarcho-kapitalista megoldásokat. és lényegében visszatérnek félfeudális, félkapitalista tradícióhoz. és abból kívánnak polgárosodni. és erre az anarchisták válasza az, hogy az úgy nem lehet. vagy lehet, vagy nem lehet. mindenesetre azért van a fidesz, hogy szétverje ezt a magát liberálisnak mondó társaságot. és ha a fidesz nem elég, akkor tartalékban ott a jobbik. és ezek a pártok minden visszásságuk ellenére lenyomják az összes többit. az mszp is az ortodox liberális értelmiségtől próbált szabadulni. csak úgy elvesztették a médiatámogatottságukat. ahogyan gyurcsány is. és így lett juhász péter vagy szél bernadett az rtl klub sztárjai. ezért kezdték el favorizálni a momentumot. az ellenzék anarchába szerveződik. és ha nincs soros féle pénzhatalmi ernyőszervezet, ami ezt összefogja, akkor szétesnek.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.28. 12:34:46

@444:

"azt mondják, hogy az egy dolog, hogy megloptak egy céget, aminek tulajdonosa az fcc environment global. de most már teremtsen valaki rendet"

Az, hogy a kocsma népe rendpártinak gondolja magát amikor a _mások_ megregulázásáról fantáziálgat, nem jelent semmit.

"vagy lehet, vagy nem lehet."

Nem lehet, akármennyit fantáziálgatsz te és a kocsma népe.

"és ezek a pártok minden visszásságuk ellenére lenyomják az összes többit."

Hát ez az: a népeknek meg a visszásság jut.

"az ellenzék anarch[i]ába szerveződik."

Azok, akik az államhatalom megragadására törnek, azok definíció szerint nem lehetnek anarchisták.

Az ilyen "megfejtések" az alkoholba áztatott agyú kocsma népétől származnak.

2017.09.28. 14:56:59

@neoteny:
ha az ellenzéki pártok az államhatalom megragadására törekednének, akkor összefognának azért, hogy megragadják az államhatalmat. de ők csak le akarják váltani orbánt. és a továbbiakra nincs tervük. legfeljebb csak az, hogy kiszolgáltatják az országot. ami a politikában egy nőnek még éppen jól áll. széll berni harcol a korrupt közbeszerzések ellen. rendben. de kérdés, hogy ezek után hogyan nem lesz korrupció, amikor egy tízezer fős szakappatárust esetleg kell elvezetnie. mert ugye széll bérni elvben erre vállalkozik. a gyakorlatban azonban vesszen a geci orbán, az orbán geci és utána a anarchia következne. és ugyanígy gondolkodik juhász péter, vagy gulyás márton. vagy a momentum. a no olimpia kampány után nem következetett az, hogy egy végrehajtható cselekvési programot hirdetnek. ilyesmit leginkább bokros lajos hirdet. de ő meg kiszolgáltatná az országot.

a jobbik mond néhány dolgot. legyen bérunió. bár ebben a formában ez is nehezen végrehajtható. ha azt mondanák, hogy a munkaügyi felügyelet különadót vet ki ha az ágazati munkabérek között kétszeresnél nagyobb különbözet van. és erre lehet mondani, hogy na jó de teljesítmény és a hatékonyság. növeljék a teljesítményt és hatékonyságot. azzal a nyugatinak legalább a felére emelkednek a bérek és nincs különadó. a jobbik nem ilyesmit mond, amihez kell a kormányzati hatalom. hanem csak azt, hogy ha árunió van, akkor legyen bérunió is. amire a liberális válasz az, hogy ezt majd megteremti a piac. csakhogy ezt a tőkepiaci szereplőknek nem érdekük megteremteni. mert mondjuk egy bangladeshi ruhagyárban egy munkás nem annyit keres, mint a párizsi szalonban. akkor se ha ugyanannyit tudnak a ruhaiparról. hanem a párizsi szalonban kitalálják, hogy a szoknyát vágjuk ferdén félbe, a kalapra tegyünk egy nagy pávatollat. és ez a kreáció. és ezzel euró milliókat keres. a bangladeshi iparos ehhez képest semmit. és megmagyarázzák, hogy ez a szabadság. a gyarmati sor. értsék már meg a bengáliak. a jobbik ez ellen fellép valamelyest. és ez ér nekik 16%-ot. a fidesz részben fellép, részben nem. viszont ügyesen eljátszák. és ez ér 55%-ot. a többi a kormányzati hatalomért folytatott küzdelemben nem játszik gyakorlatilag. ők akarnak "igazságos" választási rendszert azért, hogy csekély támogatottsággal is a parlamentbe kerülhessenek.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.28. 15:16:18

@444:

"ha az ellenzéki pártok az államhatalom megragadására törekednének, akkor összefognának azért, hogy megragadják az államhatalmat. de ők csak le akarják váltani orbánt."

Aki most az államhatalom birtokosa; vagyis akik őt "csak" le akarják váltani, azok az államhatalom birtoklására törnek, így definíció szerint nem anarchisták.

"a gyakorlatban azonban vesszen a geci orbán, az orbán geci és utána a anarchia következne."

Ez az alkoholba áztatott agyú kocsma népe "megfejtése".

"végrehajtható cselekvési programot hirdetnek. ilyesmit leginkább bokros lajos hirdet. de ő meg kiszolgáltatná az országot."

Jobban kiszolgáltatná, mint a mostani rezsim, amelyik az oroszoknak szolgáltatja ki az áramgenerálást? Amelyik tízmilliárdokkal támogatja a nyugati cégeket?

"a jobbik mond néhány dolgot. legyen bérunió."

Amivel a Jobbik a nyugati cégek bérenceként azok piacvédelmét segíti elő. Ugyanis ha a magyar speditőrcégnek is annyit kell fizetnie az alkalmazottainak, mint egy német vagy egy francia cégnek, akkor semmiféle versenyelőnye sincs a magyar cégnek: akkor a nyugati megrendelők még nyugodtabb szívvel fogyaszthatják a nyugati speditőrcégek szolgáltatásait, hiszen még csak azzal sem lehet vádolni őket, hogy nacionalista szempontokból fogyasztják a drágább helyi szolgáltatást.

"bár ebben a formában ez is nehezen végrehajtható."

Valóban: és ezt tudják a Jobbikos "reálértelmiségek" is, így hát bármiféle bugyogásuk a "bérunióról" csak tét nélküli parasztvakítás. Amire a kocsma népe minden mennyiségben vevő.

"a párizsi szalonban kitalálják, hogy a szoknyát vágjuk ferdén félbe, a kalapra tegyünk egy nagy pávatollat. és ez a kreáció. és ezzel euró milliókat keres."

Csak azoktól keres eurómilliókat, akik meg akarják fizetni a divatot. A gyügyei parasztnak egy fillérjébe sem kerül a párizsi divat, ha nem akarja.

"azért, hogy csekély támogatottsággal is a parlamentbe kerülhessenek"

Igen, a Fidesz-KDNP szövetség a leadott szavazatok 45%-val 2/3-os (66%-os) parlamenti képviseletre tett szert 2014-bnen.

abdul hackeem 2017.09.29. 08:27:57

@444: Nem is kell: dunaujvaros.com/hirek/201606/atadtak_a_csucstechnologiaval_mukodo_dunaujvarosi_eromuvet
Csak Ti gondoljátok azt, hogy az állam csecsén élősködve lehet jobb élet. A szélerőmű betiltása után most elbírálják (el bírálják) a polgárok napelem-építési lehetőségeit, miközben a haverek gőzerővel tolják a 10-20MW-os napelemparkokat. Vagyis a polgárok villamos energia kvázi-önellátása helyett az állami csecs felvirágoztatása zajlik a PV villamos energia termelés bizniszben.
Ugyanis, ha a villamos energia ára tényleg oda tart, ahová azt Paks2 építésének indoklásával jósolják, akkor még jobban megérné a polgároknak a kvázi-önellátás. Szerintem.

2017.09.29. 15:09:48

@abdul hackeem:
hja és mennyi ebből az államilag garantált hitel. ugyanígy építi mészáros lőrinc is a mátrai erőművet. csak utóbbira azt mondod, hogy az korrupció. mert az magyar. előbbire nem, mert az osztrák.

2017.09.29. 15:15:31

@abdul hackeem:
magyarul az ország kiárusításának tapsoltok. egy kültelki gázszerelő is megokosodik, képes erőművet építeni feltéve, hogy kap 45 milliárd forintot. amit a kereskedelmi bankok állami segédlettel a semmiből teremtenek. mert nem kell lakossági betétet gyűjteni. hiszen működik az állami bankóprés. és így működik az usa, így működik nyugat-európa is. és amikor ez eléri a vadkeletet, akkor látványosan inkompetens kormányközeli emberek kerülnek képbe, de hasonló a helyzet bécsben vagy párizsban. nekik abból van a többletük, hogy gyarmati területeik vannak. aztán abból lehet fejleszteni, jobb közellátást csinálni. még inkább kihasználni a perifériát. és ti ennek tapsoltok, még pedig azért, mert nem vagytok magyarok.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.29. 15:28:14

@444:

"magyarul az ország kiárusításának tapsoltok."

Paks 2.

2017.09.29. 18:17:02

@neoteny:
a rendszerváltás után elsőként a bankrendszer vállalati üzletágát adták külföldi kézbe. így a magyar gazdaságnak esélye nem volt. mondjuk még a vegyesvállalatok létrehozását ki lehetett volna kényszeríteni jogi eszközökkel. de ugye ilyen szavakat nem szabad használni. szegény kis nyugatiakat kényszeríteni nem szabad. csak kiszolgálni szabad őket és kiszolgáltatottá válni. mert ez a liberalizmus. orbánék a bankadóval merészet léptek. de bejött, mert sikerült nacionalizálni a magyar tőkepiac egy jelentős részét. és ezzel egy szűk kormányközeli csoport komoly előnyökhöz jutott. rendelkezésre állnak a hitelek és ők szabályozhatnak. ezek után annyi osztrák erőmű kellene magyarországon ahány magyar van ausztriában.

paksi erőmű idő előtti bővítésére is lehet mondani, hogy az hazaárulás. de a szó szoros értelmében nem, mert a reaktor magyar tulajdonban marad. azt lehet mondani, hogy drága, veszélyes és az energiafüggést növeli, mert ugye az oroszoktól vesszük a technológiát, az erőművi blokkokat, a fűtőelemeket, stb. ez kiszolgáltatottá teszi az országot. és mondjuk így az orosz elnök egyetemi díszpolgárrá kinevezése is szokatlan. tehát ez a kiszolgáltatottságot növeli. az, hogy a beruházás megtérül, vagy nem térül meg attól is függ, hogy a jövőben mennyi lesz az áram ára.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.09.29. 18:19:37

@444:

"azt lehet mondani, hogy drága, veszélyes és az energiafüggést növeli, mert ugye az oroszoktól vesszük a technológiát, az erőművi blokkokat, a fűtőelemeket, stb. ez kiszolgáltatottá teszi az országot. és mondjuk így az orosz elnök egyetemi díszpolgárrá kinevezése is szokatlan. tehát ez a kiszolgáltatottságot növeli."

"magyarul az ország kiárusításának tapsoltok."

abdul hackeem 2017.09.29. 20:12:10

@444: "mert nem vagytok magyarok"
A szélerőmű betiltása után most elbírálják (el bírálják) a polgárok napelem-építési lehetőségeit, miközben a haverek gőzerővel tolják a 10-20MW-os napelemparkokat. Vagyis a polgárok villamos energia kvázi-önellátása helyett az állami csecs felvirágoztatása zajlik a PV villamos energia termelés bizniszben.
Ugyanis, ha a villamos energia ára tényleg oda tart, ahová azt Paks2 építésének indoklásával jósolják, akkor még jobban megérné a polgároknak a kvázi-önellátás.
Aki egyébként így drágítja a villamosenergia árát, az a nemmagyar.

abdul hackeem 2017.09.29. 20:15:39

@444: Hé, a propagandaszövegből kimaradt a Soros
süti beállítások módosítása