1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2020.11.22. 08:10 HaFr

A magyar nép szenvedni fog

Itthon: Kis falvakba lehelne kulturális életet a kormány | hvg.hu

A választói értelemszerűen jobbnak tartják Orbánt az ellenzékénél. Ez a súlyos rövidlátás a magyar nemzet mai rettenetes állapotának politikai kulcsa, ami nem egy Nobel-díjra méltó felfedezés. Sokkal elgondolkodtatóbb, hogy mi lesz ennek a vége.

Orbán bármit -- aminek még csak egy részét "élvezhetjük", sokkal több még, ami vár ránk -- megtesz a hatalma megőrzése érdekében, miközben számolatlanul privatizál(tat)ja a nyugati és hazai adófizetők pénzét, tehát úgy akar hatalmon maradni és büntetlenséget élvezni, hogy közben folyamatosan szívja el az erőforrásokat a saját szavazóitól is. Az élősködésnek minden fajtája előbb-utóbb megöli a gazdatestet (jelen esetben a magyar nemzetet), előbb még a szervezet súlyosbodó lerobbanását okozva benne. A vírus kezelésének kaotikus gyakorlatáról mindenki értesült, egyre többen a saját bőrükön érzékelve ezt, ha nem volt elég az értelmük hozzá, hogy az eddigi gátlástalan lopásból, hazudzásból, normaszegésből és -- konkrétabban -- az egészségügy normálállapotából következtetni tudjon egy válsághelyzet kezelésének minőségére. A metaforikus szervezet (a nemzet) lerobbanása -- hasonlóképpen -- nem az agyi, hanem a vitális testi funkcióinak kimerülésével fog bekövetkezni: magyarul az eddig se nagyon gondolkodó népnek a testi (élet-) funkciói fogják felmondani a szolgálatot, mielőtt eljut az értelméig az életmódváltozási igény.

Még egyszerűbben: a magyar népnek még komolyan szenvednie kell ahhoz, hogy felfogja, milyen baj hozott magára a bűnözők kormányzásának eddigi eltűrésével. Nemcsak az utaknak, a munkahelyeknek és az életszínvonalnak kell a régió egyéb országaihoz képest is (statisztikailag) tönkremenniük, hiszen a statisztikák egy rendes magyar emberig, aki Orbán-tévéket néz, el se jutnak, vagy ha eljutnak is, nem jutnak el az értelemig. A statisztikák olvasása és értelmezése olyan kompetenciákat kíván, amik az ország népessége nagy részének nem állnak rendelkezésére, illetve ha valamicske olvasottságuk volna ezeknek, az etnicista-álkeresztény-xenofób propaganda aláássa a hitelességüket. Most ott tartunk, hogy a rezsim vezetője az EU válságkezelési alapját is inkább tönkreteszi, minthogy az EU-belépéssel egyébként kötelezőnek elismert jogállami állapotot végre visszaállítsa az országban. (Nem, nincs a jogállamnak turul-magyar értelmezése, vagy ha van, az nem jogállam. A jogállamnak objektív kritériumai vannak, amelyek közül az országunk nagyon kevésnek felel már meg. Értelmes hazafi ebben a konfliktusban -- ami a civilizáció és egy cinikus rablóbanda konfliktusa -- Magyarországnak, tehát az EU-nak drukkol; a tágabb kérdést illetően pedig drukkol az EU, a nemzeti kormány, a régiók és az önkormányzatok közötti hatalommegosztásnak, hogy ezzel is csökkentse a rég túlburjánzott állami hatalomkoncentráció nemzetromboló hatását.)

A magyar népnek továbbá szenvednie kell, mert a nemzet eleve nem a polgári-versenyképes-civilizált normák szerint konstituálódott, tehát eleve rettenetesen sok dolgunk lett volna ezen a téren, konkrétan a domináns nemzeti gondolkodás versenyképes (ugyanakkor organikus) átalakításával. Hogy ez 2010 előtt nem így történt, az az Orbánét megelőző összes kormány és általában az értelmiség sara és soha el nem múló bűne a tömeggel szemben.

Megértem, ha valakinek a fütyülős barackpálinka és Wass Albert érték -- de rossz hír nekik, hogyha ezt nem sikerül polgári, teljesítményelvű, fair, kooperatív társadalmi gyakorlattal ötvözni (márpedig nagyon nehéz), akkor azt elsősorban ők maguk fogják megszenvedni; azok tehát, akiknek a műveltsége, életmódja, készségszintje és mozgási szabadsága nem enged többet, mint az említett példák élvezetét. Ezek ugyanis azok, akik a legtöbbet veszítenek a korrupt, xenofób, hazug rendszerrel, mert mindenki másnak nagyobb az esélye a rendszerhez való kritikus viszonyulásra, az autonómiája maradványainak megőrzésére, ad absurdum a kivándorlásra és nyugati sztenderdek szerinti életre. És fájdalom, az előbbi megalázottak és megszomorítottak azok, akiknek az igénytelenségére és tudatlanságára Orbán szervezi a kleptrokráciáját, az ő életlehetőségeiket téve tönkre egyszer és mindenkorra (a cinizmus non plus ultrája), miközben persze ezek történeti többsége fogságban tartja az egész társadalmat és húzza le a magyar társadalom esélyeit a boldog életre.

Ami Magyarországon ma folyik, az példátlan, összefüggő gaztettsorozat. A legutóbbi 2,5 milliárd eurós hitelfelvétellel a magyar kormány már a látszatáról is lemondott annak, hogy európai értelemben civilizált, versenyképes társadalmat akarna építeni; az EU szétdúlására irányuló leplezetlen barbarizmus pedig koncentráltan veti fel -- a forint rombolása, Paks, a belgrádi vasútvonal, a közszolgáltatások lerohasztása, a közpénzek nyakló nélküli fosztogatása, az erkölcsi és jogi normák aláásása és a társadalommal szembeni pszichés terror után -- legalább erkölcsi értelemben a hazaárulás tényét. Erkölcsi értelemben "csak", mert a hazaárulásnak egyébként pontos alkotmányos kritériumai vannak, amelyeket egyelőre nem tudunk bizonyítani a rezsim vezetőivel szemben. Egyszer talán erre is sor kerül. Mindenesetre a rezsim olyan válságjeleket mutat, amik arra utalnak, hogy örvénybe került (az eddigi mozgása, objektív szemmel visszatekintve, az örvényhez való közeledésről szólt); ettől kezdve a viselkedése alig kiszámítható lesz, illetve minden nappal egyre több kárt fog okozni az ország vagyonában, egyébként is kimerülő erkölcsi tartalékaiban és az emberi életekben. 

A magyar nemzet olyan válságban van, amelynek a mélységét és súlyát még kevesen érzik át teljesen. És még olyan évek állnak előtte, amelyek mélyrepülését egyelőre legföljebb sejthetjük.

81 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr3116294216

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Honóriusz 2020.11.22. 08:38:24

Igen, ez így van, ahogy leírtad! Aggódok is a gyermekeimért, akik még nem érzik ennek a súlyát, mert a fiatalságuk elbírja. Lassacskán nyitogatom a szemüket, bár nem tudom, hogy jól teszem-e? Nem jobb-e vaknak lenni egy ilyen rendszerben, bízva, hogy békén hagyják őket. Látom, hogy a rendszer igyekszik a fiatalokat magához édesgetni, hitellel, pénzzel, adókedvezménnyel.

tatárfejű kutya 2020.11.22. 08:40:47

Sajnos igaz a mondás, hogy “Minden nemzetnek olyan kormánya van, aminőt érdemel”...rendkívül mélyen van a vidéki magyarország értelmi színvonala, akiben volt/van törekvés az vagy külföldre, vagy pedig minimum a fővárosba elhúz.

Még egy takarítói állást is jóvá kell hagynia a helyi erős embernek, akkor el lehet képzelni, hogy egy hivatali pozíciónál milyen fokú lojalitást várnak el.

A vidéki multinál se sokkal jobb a helyzet, intellektuális sötétség...tisztelet a minimális kivételnek.

Orbán bővel ellavírozhat még 10-15-20 évet, szerintem a személyes döntése lesz, hogy mikor vonul vissza, nem pedig kikényszerített helyzet.

De mi az alternatíva? Pár napos hír, hogy a BKV buszbérlési tenderén Leisztingerhez köthető offshore cég nyert stb...és ez "csak" egy 342 milliós tétel, tehát a NER-ben forgó pénzekhez képest aprópénz. Most el lehet képzelni, hogy mi lesz ha ezek az emberek beülnek a NER rendszerébe, csak más politikai támogatottsággal...

Nincs alternatíva, itt ez lesz évtizedekig. El kell menni külföldre vagy el kell vonulni a saját világunkba, ahova csak a családot és néhány arra érdemes barátot engedünk be.

Reménytelen!

Honóriusz 2020.11.22. 08:55:10

@tatárfejű kutya: Ha ez a rendszer megbukik, spontán karnevál, mindenki felszabadul, még a fideszesek is.

Bogomil 2020.11.22. 10:58:04

@tatárfejű kutya: Anélkül, hogy a busztender ügyébe most belemennék (esetleg majd később, ha ahogy ígérték, nyilvánosságra hozzák az anyagát) szerintem az alternatíva nem az, hogy a NER intézményrendszerébe ültetünk be egy másik "tiszta" csapatot, hanem az, hogy helyreállítjuk (vagy inkább létrehozzuk) a politikusok kiválasztására és ellenőrzésére alkalmas demokratikus intézményrendszert.

Carmichael 2020.11.22. 11:46:53

Az egész világ küszködik azzal, hogy meghaladja végre a nemzetállamokban való gondolkodást, mert e nélkül nem fogunk tudni a globális kihívásokra hatékonyan reagálni, a föld pedig majd ellesz nélkülünk.

Mi meg az etnocentrikus világképből is lassan az egocentrikusba tartunk vissza, a személyes (család) szükségállapot és érdekek kielégítésének pár ezer éve meghaladott állapotába. Itt már a nemzettel sem törődik senki, csak szlogenek szintjén.

white999 2020.11.22. 12:03:38

Magyarországon a fidesz és ellenzék támogatottsága kb. 50-50%
Az eu pártiak 70%.
Azok aránya akik nem helyeslik, hogy az eu jogállamiság betartásával beleszóljon korlátozza a pénzek elköltését 70%.
Tehát még az ellenzékből is van (ha feltételezzük, hogy a fidesz szavazók jól kondicionáltak és ez ügyben homogén egységet képeznek) 20% kretén, aki nem éri fel ésszel, hogy ha a patás kontrollálatlanul költheti az eu-s pénzt, akkor az idők végezetéig marad és csak a jó ízlése (ami nincs) szab határt az ellopott vagyon mennyiségéről. Ami végül is minden ember zsebéből hiányozni fog, tehát összességében ezzel rosszabbul jár.
Amíg ez nem változik, talán nincs is értelme bármiről beszélni.

kunzoo 2020.11.22. 12:51:23

@Honóriusz:
Megfogtad a dolog lényegét. Az ellenzéki összefogásnak ki kéne dolgoznia azt a minimumot amit a választók felé egyértelműen meg kéne üzennie. Pl:

Mi lesz a határzárral
Mi lesz a gyermekvállaláshoz kapcsolódó kedvezményekkel
Mi lesz Paks sorsa

Mivel benne van a Jobbik meg a DK a koalícióban mire számíthatunk? Melyik irányvonal lesz domináns? Ezzel tartoznak nekünk, az kevés hogy Orbán menden, oszt lesz majd valami. Akkor sokan otthon maradnak a választás napján.

alöksz róz 2020.11.22. 14:09:13

@tatárfejű kutya: "De mi az alternatíva? Pár napos hír, hogy a BKV buszbérlési tenderén Leisztingerhez köthető offshore cég nyert stb...és ez "csak" egy 342 milliós tétel, tehát a NER-ben forgó pénzekhez képest aprópénz. Most el lehet képzelni, hogy mi lesz ha ezek az emberek beülnek a NER rendszerébe, csak más politikai támogatottsággal..." - tehát a budapesti értelmi színvonal semmivel sincs a vidéki fölött

morpho 2020.11.22. 15:22:59

A Kádár rendszert sem akarta senki megbuktatni. Legalább is nem tett erre utaló jeleket. Volt néhány budapesti értelmiségi, akik szamizdatot gyártottak, meg volt néhány népi-nemzeti értelmiségi, akik megfogalmaztak rendszerkritikát, de a társadalom nagy tömegei, bár igazán senki se szerette, még simán ellettek volna benne évtizedekig. Pedig már rohadt ránk az egész. Ha nem alakultak volna úgy a világpolitikai események, ahogy, akkor talán sosem ér véget. Most pont ugyanezt látom. Senki sem szereti igazán ezt a szart, de néhány budapesti vagy nagyvárosi értelmiségi fellángoláson kívül, nem tesz ellene senki semmit. A kedvencem, amikor a szerencsi polgármester elmondja, hogy ha a fideszes jelölt ellen kampányol, akkor kibabrál a várossal. Mert ő élt már a Kádár rendszerben is és hát ott ugyanez volt. És tényleg.

Bayaz 2020.11.22. 15:24:58

Összegezzünk: a mucsai magyarok hülyék, semmit nem találtak ki, semmi értékük nincs a fütyülős barackpálinkán és Wass Alberten kívül, egy barbár, hazaáruló kormányt választottak meg és ezért megérdemlik hogy tízszeresen szenvedjenek.

Nos ebben van igazság - a magyarok többsége hülye, bár láthatjuk hogy ez nyugaton sincs másképp - de az a kérdésem, hogy ezzel a hozzáállással az ellenzék hogy tervez bármiféle eredményt elérni.

Engem ez nem sért meg igazán, mert olyan közegben élek, ahol divat a magyarokat szidni, de szerinted ha az átlag választó elolvas egy ilyen szöveget mit fog csinálni? Igen, megy és beikszeli a Fideszt vagy a Mi Hazánkat.

Bayaz 2020.11.22. 15:26:46

@alöksz róz: A budapestiek lehet hogy 1-2 téren okosabbak a vidékieknél, de a politikához jellemzően ugyanolyan hülyék, csak másmilyen dumának dőlnek be.
Nem annak, hogy elárasztják a falut a migránsok, hanem annak, hogy itt fasiszta diktatúra van.

Billy Hill 2020.11.22. 16:23:51

@kunzoo: Plusz mi lesz az szja-val, a többi adónemmel...

Reding Roli 2020.11.22. 16:31:35

A magyar nemzet olyan válságban van, amelynek a mélységét és súlyát még kevesen érzik át"

Ez itt kulcsmondat! Az emberek jelentős rèsze fel sem fogja mi törtènik velük , hogy milyen súlyos tömegpszichológai változások zajlanak társadalmi szinten. A " demokrácia " nem volt felkèszülve , mert túlidealizát volt az emberkèpe. Abból indult ki, hogy mindenki haladni szeretne, elfogadja a felvilágosodás normáit, ès az egyetemes emberi èrtèkeket, a humanizmust ...Nagyot tèvedtünk ! A demokratikus politikusok az egyènt próbálták megszólítani ès az emberi èrtelmen keresztül hatni , hogy győzzèk le az emberek belső negatív ösztöneiket , előítèlteiket " hüllőembert " ...Ez úgy tűnik, hogy sikerült Nyugat- Európa országaiban , többè- kevèsbè....Ahol valamilyen oknál fogva műveletlen ès irracionális volt a társadalom , ott nem ...
Ott teret nyert a pusztító, irracionális tömegpszichózis- amely a populista , diktatórikus rezsimekben , a modern korok türannoszaiban : Orbánban , Trumpban ès társaiban testesültek meg , már a nyugati világban is ...

C.G. Jung kristálytisztán leírta a tömegek leuralásának pszichológiai folyamatát, amihez nem kell 50 %- os többsèg, elèg gyakorlatilag a társadalom 30-40% - nak a pszichès befolyásolása , ennyi volt\ van Sztálinnak, Hitlernek , Orbánnak, Trumpnak ès társaiknak, amivel önkènyuralmat lehet már fenntartani...
Elèg, ha az agymosó propaganda elèri azokat a frusztrált rètegeket , akik nem tanultak , morálisan alantasak , de tombol bennük a látens agresszió...
Őket éri nagy "felszabadításkènt " a nemzetvezetők intelmei, akik azt mondják a barlangi embernek: "Ne fogjátok vissza magatokat, le a polkorrekt világgal, mától kezdve szabadon lehet , gyűlölni , sőt, gyűlölet ès a folyamatos harc a politikájuk lènyege ...
A 30-40-50% persze , nem mind rossz ember, csak magával ragadja őket az agymosás ,a tömegpszichológia ès követik az új , torz normákat ...Legtöbbjük Keveset tanult, befolyásolható, , bizonytalan ember, akiknek segíteni kell , ami hosszú felvilágosító munka , de el lehet magyarázni nekik:
hogy a tudományos tèziseknek milyen demarkaciós kritèrimumai vannak, ne a profán hazugságoknak higgyenek , gondolkodjanak , szabadítsák meg magukat az előítèletektől, ès próbáljanak valós premisszák alapján , önállóan következetèseket levonni .... A társadalom tömegpszichózis alatt álló tömegeinek jelentős rèsze menthető, csak új trendeket kell írni nekik, a ráció , az emberiessèg , az erkölcs elfogadásához...
Van azonban kb 5-10% - ami lenet több vagy kevesebb is- csak egy hozzávetőleges szám, ők a " veszettek ", akiket nem hat a humánum , az altruizmus , ők azok , akik alacsony született - ès èrzelmi IQ- val rendelkeznek , egyben a legbefolyasolhatóbbak is...
Ők azok, akik a Cippolák, az Arturo UI- ik leghűbb követői, akik vères erőszak árán is megvèdenèk az elnyomó rendszerüket ...
Az, hogy Trump vagy Orbán mennyire veszèlyes emberek ,mi sem bizonyítja jobban , hogy ezekkel " veszettekkel" vállalnak közössèget, sőt azok vezetői, ès ha úgy adódik , akár polgárháborúba taszítják az országukat, csakhogy nárcisztikus pszichopata egójuk kielègüljön....

Számomra csak az nem világos , hogy Orbán vagy Trump az eltorzult kollektív pszichè törvènyszerű következmènyei, vagy ők maguk torzították el a kollektív pszichèt, a saját kèpükre ....Nem túl magas intellektusú vezetők rèven az elsőnek van nagyobb esèlye ...

Billy Hill 2020.11.22. 16:38:47

@poszt: Pedig az "Elvész a nyom" az egy érdekes regény. Mondjuk szilvapályinkát ittam hozzá, lehet hogy szabálytalan volt így. :-)

tatárfejű kutya 2020.11.22. 17:00:08

@alöksz róz:

"tehát a budapesti értelmi színvonal semmivel sincs a vidéki fölött"

A választókra értettem az értelmi színvonalat, hiszen Tarlóst kipicsázták 9 évnyi korlátlan támogatással a háta mögött. Nem ültek fel a NER-propaganfdának, mint a vidék népessége.

morpho 2020.11.22. 17:02:40

@Billy Hill: Hogy ittad hozzá? Mert ha mind a 350 oldalt végigittad, akkor lehet, hogy nem is olvastad el :)

tatárfejű kutya 2020.11.22. 17:06:53

@morpho:

"Senki sem szereti igazán ezt a szart, de néhány budapesti vagy nagyvárosi értelmiségi fellángoláson kívül, nem tesz ellene senki semmit."

Ez az én véleményem is. Orbán és a rendszere akkor fog kimúlni, ha majd Orbán visszavonul a politikától, tehát amikor majd ő megmondja, hogy ki akar szállni.
Viszont az utána jövő fideszes türannosznak már nemigen lesz olyan háttere, hogy egyben tudja tartani a NER-t és így egymást fogják felzabálni.

Billy Hill 2020.11.22. 17:08:37

@morpho: Minden alkalommal, amikor azt olvastam, hogy a sün! :-)

FreeTibet 2020.11.22. 17:27:01

A morális és társadalmi károk oké, de Orbán rendszere nem hogy nem válságban hanem ereje teljében van, különben nem bátorkodna az EUs struktúrákkal izmozni és meg fogja kapni a mozgásteret, hogy részben-egészben tovább folytassa a maffiakormányzást. Amíg a megfelelő tőkés érdekek ki lesznek szolgálva és marad pénz a honi középosztály lekenyerezésére, addig nem lesz itt változás.
Egyébként a honi bérek folyamatos elinflálásával és látszatversenyképesség fennatartásával nem csak összeszerelőüzemek jönnek már rég, hanem fejlesztés is. Szóval ha valami veszélyes lehet középtávon, hogy a rendszer kitermeli a saját polgárságát, akik nem lesznek zsák krumplival megvehetők és ízlésbelileg sem vevők az előadottakra.
Illetve újfent Lázár János nemrég valamelyik interjúban utalt rá, hogy nyugaton könnyen elvannak a sokadik generációs tőkés osztályaikkal, míg mi az elsőt építjük (igen gusztustalanul) és hogy ez egy tanulási folyamat lesz, hogy mi fér bele a jóízlés határaiba, mert később ezt már valószínűleg nem lehet megcsinálni. Hát most addig nyomják tövig amíg lehet.

kunzoo 2020.11.22. 17:30:37

@tatárfejű kutya:
Szerintem Tarlós nem is volt igazán tényező a fideszben, messze kevésbé volt tényező mint pl. Kósa.

Ezt nyilván észrevették a szavazók is.

kunzoo 2020.11.22. 17:32:28

@HaFr:
Az baj, mert ha ez nem érdekel, nem leszel képes megérteni hogy a NER összes gazembersége ellenére miért is nem dől be.

kunzoo 2020.11.22. 17:35:54

@tatárfejű kutya:
Eljutottunk oda, hogy Lézerjani tűnik most a visszafogottabb arcnak. Minden relatív.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.11.22. 17:38:19

@kunzoo: pont értem... az nem érdekel, hogy mit szól a "nép" ahhoz, amit írok

kunzoo 2020.11.22. 17:46:36

@HaFr:
Blogolásnál mindegy is, az a baj sok megmondóember is nyomja a "tanulatlan vidéki tuskó" dumát. Az eszébe sem jut, korábban lehet ugyanezek a saját szavazóik voltak. Az nem megy hogy úgy győzködik a népet, "szavazzatok ránk, vidéki sudribunkó seggfejek, szavazzatok ránk!" Aztán csodálkozik az eredményen. Az a széles látókörű, européer tanult politikus nem érti. Pedig -állítólag-tanult.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.11.22. 17:57:34

@kunzoo: Na, a megmondóemberek meg még kevésbé érdekelnek, mint a nép... csak az érvek érdekelnek

kunzoo 2020.11.22. 18:05:19

@HaFr:
Miután a politika úgy működik hogy a választókat kell meggyőzni hogy az adott embert válasszák....nem érdemes lehülyézni, inkompetensnek beállítani őket. Te is ezt tetted.

tatárfejű kutya 2020.11.22. 18:17:40

@FreeTibet:

"Amíg a megfelelő tőkés érdekek ki lesznek szolgálva és marad pénz a honi középosztály lekenyerezésére, addig nem lesz itt változás."

Eddig így volt, viszont most már a demokrata Biden az USA elnöke, és ugye azt várják tőle Európában, hogy javuljanak a kapcsolatok. És itt van szerintem Orbán pofára esése, hogy a demokraták kb úgy viszonyulnak a mi Viktorunkhoz, mint egy leprás hajléktalanhoz. Tehát simán lehet, hogy egy sor együttműködéshez azt a feltételt szabják az amerikaiak, hogy a felcsútit tartsák pórázon és látványosan regulázzák meg.

Szerintem ezt a lehetőséget látja Soros is, azért is szólalt meg a napokban Orbánnal szemben elég kritikusan, mert érzi, mint a demokrata párt egyik legnagyobb támogatója, hogy itt az idő a revansra.

És nem csodálkoznék, ha a hátralévő éveit erre tenné fel, hogy a demokrata párti elnököt minden egyes alkalommal meggyőzze, hogy Orbánt vadássza le.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.11.22. 18:33:41

@kunzoo: nem akarok meggyőzni senkit, főleg nem a politikai választásukról, az emberek nagy része értelemszerűen inkompetens a politikában, kétezerötszáz éve tudjuk

Moin Moin 2020.11.22. 19:08:41

A szenvedés önmagában nem változtatja meg egy nép társadalmi stratégiáit - sőt, inkább konzerválja azokat. A tanulás és az azon alapuló (közösségi) változtatás sokkal többet kíván és működő racionalitás is kell hozzá - márpedig a szorongás, a stressz inkább csökkenti a kognitív képességeket (és növeli az agressziópotenciált).

A szenvedés leginkább csak apatikussá tesz, de semmiképp sem motivál közös cselekvésre, legfeljebb csak kirobbanó inbdulatok formájában. Az ilyen "elnyomott" helyzetekből sikeres "forradalom" csak akkor vezet ki, ha az érintett nép társadalmi stratgéáiban eleve benne volt már a közös másképpen csinálás "ösztöne", mint ismert érdekérvényesítő eszköz.

Ráadásul a mai Magyarországon "a nyomor" éppen azokat atársadalmi csoportokat sújtja, amelyek tagjai egyébként is alig ismernek adekvát eszközötek társadalmi helyezetük érdemi javítására. na, tőlük aztán igazn nem várható egy 21. századi módon politizáló, a társadalmat modernizáló és a gazdaságot versenyképessé, termelékenyebbé tévő kezdeméynezés!:) Ők a helyzet javulást csak afféle hatalmi adományként tudják elképzelni; olyasmiként, amire nekik vajmi kevés hatásuk lehet. Aki meg ennél "többet tud", az vagy beépül a rendszerbe és "jól él belőle", vagy kivándorol.

kunzoo 2020.11.22. 19:16:57

@HaFr:
A politika igazából előadóművészet. A popsztárok rajongói sem mind zenészek. Valahol olvastam a minap hogy néhány Rocksztár a hetvenes években több energiát ölt a pózerkedésbe mint a zenei képességei csiszolásába.

lobaszopiatej 2020.11.22. 19:34:48

Orbán mindig emelni fog annyit a nyugdíjon, hogy a biztos szavazótábora ne pártoljon el tőle, és a mise után sorban álljon az urnához.
A Kádáron szocializálódott plebsnek (= vidéki munkahelyek többsége) meg mindig is elég volt annyi, hogy ne dögöljön éhen. Kis tüzifa meg krumpli náluk is sokmindent megold.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.11.22. 20:17:16

@Moin Moin: nem mondtam, hogya szenvedésből újraszületik a főnix, ami tán sose volt -- azt mondtam, hogy reménytelen

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.11.22. 20:24:39

@kunzoo: lehet, de nem értem pontosan, ez mire érv

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2020.11.22. 20:57:20

@kunzoo: Én például nyolc általánost végzett vidéki vagyok. Első szavazóként 20 évesen a fideszre szavaztam 1998-ban. Engem ugyan nem sért meg HaFr az erősebb jelzőkkel, mert én is úgy látom, hogy túl sok a kretén és a narancs jobbágy. Katasztrofálisan tudatlanok vagy makacsul ragaszkodnak a téveszméikhez. Tisztára mint az atlantisziak az Erik, a vikingben. Nem süllyed Atlantisz... Jaj.

kunzoo 2020.11.22. 21:11:24

@HaFr:
Arra hogy az ellenzék egy része lenézi a választókat, miközben abban a szerepben tetszeleg hogy ő a demokratikus ellenzék. Ezzel a hozzáàllással nem lehet nyerni. A szavazók egy része már csak dacból is a narancsra szavaz. Az is tévút ha a kevésbé képzett rétegekről azt sugalljuk hogy kevésbé számítanak. Kukásautóra nehezebb embert találni mint ügyvédi irodába, ráadásul hiánya jóval nagyobb zavart okoz a közösség működésében. Főleg baloldalinak mondott pártoknál illene valamilyen formában megjelennie ennek.

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2020.11.22. 21:27:46

@FreeTibet: Pontosítsunk, nem a középosztály pociját simogatja, hanem a felső-közép osztályét. Középen senki sincs.

Moin Moin 2020.11.22. 21:50:45

@HaFr: "Mit der Scheiße beginnt erst das Leben" - írta Hundertwasser még 1979-ben...

..."Lesz magyar újjászületés!"

FreeTibet 2020.11.22. 22:57:28

@tatárfejű kutya: Ki tudja mit akarnak és mennyire érdekli pont Magyarország őket.
Mindenesetre Orbán mindig addig tolja, ameddig nem ütközik ellenállásba, és pusztán hatalmi szempontból azért jó taktika ez, mert így lesz miből engedni ha mégis kapna egy ultimátumot, hogy vége a gyereknapnak.

nagyonunalmas 2020.11.23. 01:40:11

@HaFr: Azalatt mit értesz, hogy a kormány örvénybe került? Azért kérdezem, mert ilyesmit viszonylag gyakran hall az ember, és érdekelne, hogy szerinted ez most miért más.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.11.23. 08:00:36

@Bayaz: Á, nincsen fasiszta diktatúra, csak a hatalommegosztás leépítése jó ötlet egyesek szerint, az állam egyes vezetői úgy vélik, hogy az adófizető szexuális és nemi kisebbségek nem állampolgárok, továbbá a kormánypárti médiamunkások között a jelek szerint menő a horogkeresztes karkötő.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.11.23. 08:16:50

@nagyonunalmas: nem uralja a saját államháztartását (eladósítja azt), rosszul kezeli a szociális válságot, ami megroppanthatja a népszerűségét (ez nyilván látszik is a saját méréseikben, innen az eszetlen sorosozás), nem uralja a járványkezelést és minden bizonnyal hazudik a számokról, az ellenzék jobb állapotban van, mint az utóbbi tíz évben bármikor (ami persze nem jelenti, hogy elég jó állapotban lenne és az állapota svégül elég lenne a 2022-es győzelemre), régóta először rosszul áll a külpolitikai szénája (nem tudhatja, hogy Putyin tényleg nem beteg-e, Biden, EU jogállamiság), illetve mindesnt összevetve elmúlt a világ populista fordulatának esélye, ami súlyosan korlátozza a kormányzati dinamikát és belpolitikai hatásai lesznek -- magyarul, Orbán felfelé ívelő szakaszának végét látom, a mítosza már sosem lesz a régi;ezt hívom örvénynek, ami nem egyenlő a 2022-es vereségével, mindössze azzal, hogy már evidensen nem tudja soha az országot maga mögé állítani és hosszú kormányzása jó eséllyel a magyar történelem fekete lapjaira kerül

kunzoo 2020.11.23. 08:17:48

@Főnix Oszlár Gazdag:
A többiben igazad van, de a horogkereszt valóban régi jelkép, többek között a finn légierő hadijelvénye. A Heinekennek sem kell levenni a vörös csillagot a sörről, mert a szovjetek is használták. Egyébként a náci horogkereszt negyvenöt fokban el van forgatva, a finn meg az eredeti indiai függőlegesen áll.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.11.23. 08:19:45

@Gamma Leonis: De ha valaki figyelmesebben olvassa posztot, talámn az is kitűnik, hogy nem bántok és nem vetek meg senkit; illetve ha valakinek a nép szeretete és főleg a nép sorsa iránti aggodalom csak a népnek való hízelgést hívja elő, az rosszat tesz enek a népnek; én igyekszem objektíve bírálni a helyzetet, a politikai manipuláció csinálja más, nem vagyok politikus

Főnix Oszlár Gazdag 2020.11.23. 09:13:38

@kunzoo: A gond tudod az, hogy ha egy ember nem buddhista, nem Indiában van és nem a finn légierő repülőgépe, ám mégis horogkeresztet hord. Mert akkor a horogkereszt üzenete egyértelmű és félreérthetetlen.

alöksz róz 2020.11.23. 11:10:09

@tatárfejű kutya: én is a választók értelmi színvonaláról beszéltem. semmivel sincs a budapestieké a vidékieké fölött.
sikerült ezt igazolnod az idézett szövegeddel :D
mást nem

kunzoo 2020.11.23. 11:24:46

@Főnix Oszlár Gazdag:
Ezek szerint ha Heinekent iszol akkor kommunista vagy? Mármint ha Magyarországon iszod. Hollandiában nem. Félre ne érts, oltári barom aki egy ilyet rajta hagy a karján. Azt nem hiszem hogy azért lenne rajta mert náci.

kunzoo 2020.11.23. 11:37:53

@Főnix Oszlár Gazdag:
Ráadásul Finnország ugyebár az eu tagja. Nem csak reülőgépeken viselik hanem egyenruhákon, zászlókon, kitűzőn. Szóval ha elmész Finnországba aztán valami oknák fogva ajándékba kapsz egy ilyen holmit, attól még nem vagy náci. Ráadásul csak hasonlít rá, nem ugyanolyan. Hülyeség itthon ilyet viselni nyilvános helyeken ez tény.

morpho 2020.11.23. 15:18:41

@kunzoo: "Azt nem hiszem hogy azért lenne rajta mert náci"
Akkor miért? Poénból? Zsidózni is csak poénból szokott haveri körben... De nem náci!

morpho 2020.11.23. 15:46:03

@kunzoo: "Szóval ha elmész Finnországba..." A finn holokauszt mennyi embert érintett? Milyen emlékei vannak erről a finneknek? A finnek mikor is voltak náci megszállás alatt? Most így hirtelen nem értem, hogy mit akarsz kihozni ebből az egészből..

morpho 2020.11.23. 15:55:18

@HaFr: Orbán már többször megbukott és mindig visszamászott. 2002-2006 között két választást vesztett zsinórban. Ebbe minden demokratikus párt elnöke belebukik, de ő visszajött(ok, tudom, hogy a fidesz nem egy demokratikus párt, de akkor is) Ha megnézed, ő az egyetlen figura, aki a rendszerváltás óta vezet egy pártot és akár nyer, akár veszít, a helyén marad. Ez mondjuk abnormális és példa nélküli, de éppen ezért én vigyáznék a vele kapcsolatos következtetésekkel.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.11.23. 16:07:51

@morpho: De te se hiszed, remélem, hogy egy természeti törvény? (Ráadásul nem beszéltem bukásról, arról beszéltem, hoyg egyre kártékonyabbá válik, vö. örvény)

kunzoo 2020.11.23. 17:31:44

@morpho:
Hát képzeld, volt finn ss alakulat! És úgy tűnik belorussziában, ukrajnában csináltak ezt azt.

Billy Hill 2020.11.23. 18:18:15

@kunzoo: "Főleg baloldalinak mondott pártoknál illene valamilyen formában megjelennie ennek." +1

Reding Roli 2020.11.23. 18:53:48

@morpho: Orbán már többször megbukott és mindig visszamászott. 2002-2006 között két választást vesztett zsinórban. Ebbe minden demokratikus párt elnöke belebukik, de ő visszajött(ok, tudom, hogy a fidesz nem egy demokratikus párt, de akkor is)"

Vissza , de most 2020 van , egy teljesen más világ ...A covid válság közepèn vagyunk , ès csak annyi látszik , hogy elkèpesztő bukás a kormány járványkezelèse, ráadásul az európai szövetsègi rendszeren belül egyre gyengèbb Magyarország helyzete, lassan az EU" páriái" leszünk...
A 2019- és önko választások azt mutatják , hogy megtört a fidesz lendülete : a főváros mellett, 13 megyei jogú várost vitt az ellenzèk, ès a 100 legnagyobb települès felèben már nem kormánypárti vezetès van, ès tavaly hol volt mèg a válság ..A legújabb közvèlemènykutatasok, az mutatják, ( Idea, Publicus ) hogy az összellenzèknek már több szavazója lehet ..( persze ez csak egy gyenge szonda , de lehet benne igazság..)
...ès akkor mèg mindig csak 2020- van, 1,5 èv a OV választásokig ...Most azt mondom, hogy az ellenzèknek kb 60% esèlye van 2022- ben Orbán ellen , ebben már benne lesz az extrèm rossz ès megosztó , "jelen idők " kormányzása is ès az is ,hogy közben a demográfiai folyamatok is zajlanak: az államparti rendszer nem igazán menő a fiatalok között...
Azt persze nem tudom garantálni, hogy Orbán mèg nem nyúl bele újra az alkotmányos rendbe, hogy teljesen ellehetetlenítse a kormányváltást ,de ha a társadalmi nèpszerűsèg- dinamikáját tekintem, akkor már nem Orbán a nyerő...
Egyszer minden autoriter rendszer , és annak vezetője diszkreditálódik, szerintem ez az èv - válság ève - jelenti az " inflexiós " pontot ....Közben azért a világban is hatalmas trendváltozások zajlanak..

kunzoo 2020.11.23. 19:31:26

@Reding Roli:
Szerintem a reális cél hogy ne legyen kétharmad. Amíg nincs egy közös minimumterv az összellenzéknél, kétséges a győzelem. A szavazók bátran szavaznak ha a NER megregulázásáról van szó, de megrettennek az ellenzék szervezetlenségétől.

morpho 2020.11.23. 20:15:35

@HaFr: Nem, nem hiszem, hogy természeti törvény, bár gyanús :) Azt írtad, hogy már evidensen nem tudja soha az országot maga mögé állítani. Erre mondom, hogy legyen igazad, de a rozsdás bökőt nem venném magamra...

morpho 2020.11.23. 20:19:05

@Reding Roli: Mind a ketten szeretnénk, ha így lenne. De ez még mindíg csak vágyálom. Viszont ott van a kétmillió etnicista, ami meg tény.

Reding Roli 2020.11.23. 21:16:38

@kunzoo: Szerintem a reális cél hogy ne legyen kétharmad. Amíg nincs egy közös minimumterv az összellenzéknél, kétséges a győzelem."

Szerintem ennèl most jobb az elkenzèk lehetősège ... A" helyzet " most " fokozódik" ès nem gondolom, hogy 2022- ig egy új trendváltás következne be ... Én örülök ha 2021 nyaráig a vírushelyzet rendeződik, de arra sincs garancia ...A kisvállalkozások már most kezdik feladni ...A törtènelmi helyzet most az ellenzèket segíti, csak èlniük a lehetősèggel...ès min egy " interim govermentre " összefogni .. Egy jó összefogás plusz- az eddigi szkeptikus , hatalomváltásban nem hívő szavazókat is bevonzhatja...és most egyre több lehet a protest szavazó is -- a komplett egèszsègügy pl ès családtagjaik is százezres tömeg...

@morpho: Túl pesszimista vagy! A nagy válságoknak az a termèszete , hogy "elcsavarják" a társadalmat , politikiai irányultság szempontjából...
Amúgy, nincs itt 2 millió etnicista, csak úgy tűnik...A fele annak sima hatalmi trendkövető : jóindulatú, pragmatikus ember, akik nagyjából mindig az erősnek tűnő hatalomhoz csatlakoznak ...
Èn a Fideszre szavaztam 2002- ben, 2006- ban, ès 2010- nem is ...Ki fogsz nevetni , de volt idő, amikor rajongtam Orbánèrt ...
Emlèkszel ? " Plebejus demokracia " ès társai ... A Fidesz egyik alelnökèvel " kèzfogós" ismeretsègben vagyok...Èn elèg jól ismerem őket ...De, eljött az idő, amikor fokozatosan ráèbredtem hogy az az út, amin ők járnak , nem erkölcsös ès hosszú távon nem tesz jót Magyarországnak ..Ez bárkivel előfordul, ha valaki megèrti a mèlysègi folyamatokat ...De , azt is megèrtem aki valamely okból, annyira "antikommunista " stb , hogy a biztonság kedvèèrt, elnèzve minden bűnèt Orbánnak, a Fideszre szavaz ...
A fő gond szerintem most ott van , hogy kormányoldalon teljesen irracionális narratívákban hisznek ....Ha elmegyek a Pesti Srácokra , írok egy releváns kommentet, kitörölnek, holott ők háborognak mindig, hogy a politikailag korrekt sajtó, ès tsi..
Az irracionalizmus, a szektás viselkedès pedig teljesen átformálta annak a közössègnek az agyát , annyira, amely már a nyugat politikai rendszerek alapjait is aláássa...Lsd : USA....
Ami most van , abból semmi jó nem fog kijönni hosszú távon, vagy mondjuk úgy : a katasztrófa előszele van a levegőben...

Reding Roli 2020.11.23. 21:46:27

@Bánegressy: Szerintem már ott èg a tűz, sajnos ...Talán meg el lehet oltani, de ha Trump tovább folytatja, akkor olyan polgárháború lesz , amilyet mèg nem látott a világ ....
Az Amazon leginkább eladott könyve most ez: "Too Much and Never Enough: How My Family Created the World's Most Dangerous Man" --- ez Trump -- Durva , de valójában minden amerikai tudja , ki ez az ember ès mègis több mint 73 millióan szavazták rá ...Pedig jól kiba...szott a kisemberekkel, ès mègis kisemberek szavaztak rá , főleg...
A populizmus durva torzulásokat tud okozni a kollektív pszichèben .....

morpho 2020.11.23. 22:43:25

@Reding Roli: Egyrészt szerintem tök lényegtelen, hogy a magyar választók le akarják-e váltani Orbánt. Ő ettől még simán hatalmon marad. Ezt lassan észre kéne venni. Az meg, hogy rajongtál érte... Végül is nem tilos hülyének lenni, hogy egy orbánista klasszikust idézzek :) Bár sajnos az ország sorsa 2010-ben dőlt el végérvényesen.

Reding Roli 2020.11.23. 23:47:59

@morpho: Nem voltam hülye, de a 90- és èvekben máskèpp nèzett ki minden...A rajongás az túlzás, de szimpatizáltam....De, kivel is azonosulhattam volna akkor , fiatalkènt ? Nem sok lehetősèg volt ...Amikor Orbán "hazaküldte" a ruszkikat Nagy Imre temetèsèn , tizenèveskènt nagyon lázba jöttem....Kèsőbb , pár évre rá Orbánt már Arturo UI - kènt emlegettèk, ami azèrt túlzás volt ...Valamièrt csak a liberális Internacionálè elnöke lett .. De, mèg a 2000- és èvek eljèn is kockás ingben járt a nèp közzè, és plebejus demokráciát hirdetett...az mèg talán akkor nem volt populizmus ...
Èn 2010 után fordultam el tőlük vègleg...De, az vállalom , hogy a règi konzervatív- liberális vonallal sok tèren egyetèrtettem....
Azóta inkább zöld, progresszív -konzervatív, nèha liberális vagyok , így együtt...:) De , valójában az ideológiák helyett az " a priori " igazságok èrdekelnek ....

trabant 2020.11.24. 00:18:14

@Carmichael:
A nemzetállamosdi agyrém mindazoknak, akik bele is gondolnak, mi következik az ész nélkül hangoztatott magyar nemzetállam mintájára: román nemzetállam, szerb nemzetállam, szlovák, ukrán stb. nemzetállam.

Tényleg ez hiányzik a NER_magyar(ok)nak? A határontúli magyarok mit szólnak hozzá? Vagy velük nem foglalkoznak a hazai nagy nemzetiek?

trabant 2020.11.24. 00:34:20

@tatárfejű kutya:
Orbán nem teheti meg, hogy visszavonul. Túl messzire ment ahhoz. (Btk. és társai miatt.)

morpho 2020.11.24. 02:28:01

@Reding Roli: Nincs azzal baj, ha tudtál azonosulni tizenévesen egy fiatal politikussal. Kár, hogy átbaszott mindenkit. Ez nekem is fájt. Én is tizenéves voltam a rendszerváltáskor, de őszintén szólva személy szerint egyetlen politikussal sem tudtam azonosulni. Én inkább ideológiát kerestem. Leginkább egy német mintájú SPD szerű pártnak örültem volna, de Magyarországon ilyen sosem volt. Azóta már Németországban se nagyon... Csalódtam a rendszerváltásban. Elkúrtuk. Mi magyarok. Beleértve magamat is.

morpho 2020.11.24. 02:33:46

@Reding Roli: Mondjuk ha valaki akkor azt mondja, hogy a rendszerváltás legnagyobb gazemberét és legkártékonyabb figuráját Orbán Viktornak hívják, azt kiröhögöm simán.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.11.24. 08:17:43

@morpho: az "ország" itt az egyesített országot jelenti nem a harmadát szavazatokban, hanem az egészet néplélekben, iránta való elismerésben

Főnix Oszlár Gazdag 2020.11.24. 08:31:06

@Bánegressy: 1929-1945, 2008-2024. A súlyos pszichológiai terheléssel járó időszakokban az ember, mint emlősállat idegrendszere a primitív, ösztönös, génhordozó reakciókra tér át. A fehér, hímnemű, fogyasztói újpogányok most hisztiznek, mert rohamosan vesztik el a hatalmukat. Egy lázadás ezt a hatalomvesztést csak fel fogja gyorsítani. A megoldás az, hogy GONDOLKODUNK. Például a Biblia kiváló útikalauz, ha valaki meg akarja fékezni az állatembert és egy biológiai ködképektől mentes civilizációt szeretne kiépíteni.

screpes 2020.11.24. 08:46:01

@kunzoo:

Olyat vársz el tőlünk, ellenzékiektől, amit a kormányon lévők nem teljesítenek.
csakhogy a mieinknél a programot a megosztottság látszataként fogod megélni, amott, a hatalmon levőknél, az autarkia látványát egységként. (Részlekérdés, hogy milyen indokokról kommunikálnak).

Főnix Oszlár Gazdag 2020.11.24. 09:00:33

@HaFr: A Fidesz által gondatlan politikai dilettanciából és ostoba arroganciából felvetett "nemzeten kívüliség" egyébként nem biztos, hogy rossz ötlet. Az elmúlt tíz év legfontosabb eredménye azt hiszem az volt, hogy most sokkal reálisabban látjuk azt, hogy mi a magyar nemzet fő problémája (probléma=az erkölcstelen familizmus, mint működési kultúra). Meg komoly probléma lehet az is, hogy az 1526-1711 közötti időszak miatt kulturálisan és morálisan 2 db proto-nemzet létezik egymással elkeveredve, azaz nem bal- és jobboldali a megosztottság. Diagnózis nélkül nincsen gyógymód.

alöksz róz 2020.11.24. 14:39:42

@screpes: "Olyat vársz el tőlünk, ellenzékiektől, amit a kormányon lévők nem teljesítenek." - talán mert olyat kéne teljesíteni :DDD

morpho 2020.11.24. 14:42:41

@HaFr: Szerinted létezik olyan, hogy az egész országot maga mögött tudja valaki? Ilyen még tán sose volt és nem is hiszem, hogy egészséges.

morpho 2020.11.24. 14:47:11

@alöksz róz: Nagy nehezen találtam egy blogot, ahol értelmes posztok vannak és nem nyüzsögnek a kommentsávban a narancskullancsok. Erre gyorsan átszivárogsz ide a B1-ről az ócska propaganda vakeroddal. A többi idiótát remélem nem hozod magaddal!

alöksz róz 2020.11.24. 15:40:35

@morpho: már megint kezded a személyeskedést???

1. papám, tőlem nyugodtan irkálhatod a buta paneljeidet oda, ahova csak akarod.
és azzal a nickeddel, amelyikkel csak akarod.
előveheted újra a sir batest is, az se zavar. (de megértem ha szégyelled.)

2. erre gyorsan átszivárgok? azt gondolod szaladok utánad, vagy mi? :D ugyan minek tennék ilyet? :D
szerintem sokkal régebb óta látogatom és írok ide, mint te. csak keveset szólok hozzá, mert ritkán van mit hozzáfűzni.

morpho 2020.11.24. 16:02:44

@alöksz róz: "ugyan minek tennék ilyet?" Mert ideküldenek. Azért :) Mi másért? Ennyit erről. Egyébként meg 2007-óta egyetlen nickem van. Már megint a munkakörödből indulsz ki. Mindenki látja, hogy orbánista propagandát tolsz, akkor is ha tiltakozol. Részemről többet nem foglalkoznék veled, már ezt is megbántam.

alöksz róz 2020.11.24. 16:32:09

@morpho: paranoiás vagy. de ezt már megbeszéltük a bates nickeden is, erre tényleg kár több szót vesztegetni, sértettséged miatt ezzel szétoffolni, nem gondolod?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.11.24. 16:41:50

@alöksz róz: @morpho: Elvtársak, ezt máshol, oké? Köszönöm.

screpes 2020.11.25. 08:28:28

@alöksz róz:

..." A szűken értelmezett jövőképszolgáltatás olyan várakozás, amit oktatlanság a jelentkezőkkel szembeszegezni, mert amit mondhatnának, az maga a vita tárgya: a nyílt(abb) társadalom, a konzultáció nálunk adósság, míg nem kezdődhet el. Csakhogy a másikaknál - gyalázat.
A legendás EGYSÉG és ÖSSZEFOGÁS valami, amit még senki sem látott. De hiszen olyasmi a fideszsnek sincsen: amit nemzeties cimkével kioszt a közbeszéd megevezetésére, mindaz jóideje maga a megosztottság, a dühös kétféfeséghez vezetett..
Ellenzéki oldalon a megjelenítést, médiabefolyást értékelve nem lehet elválasztani a csatornamentességet a vízhiánytól. Csakis elfertőződött mérgezett kutak vannak. A visszhangmentességre az a válasz, hogy nem is ordítottál eléggé."

----
süti beállítások módosítása