1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2020.08.24. 13:01 HaFr

Történelemből politikai mítoszok: keleti eredetünk és Trianon

Találatok (SZO=("Szent Jobb")) | Képcsarnok | Hungaricana

A kormánypropaganda szerint a magyar történelem két definitív mozzanata (1.) a keleti eredetünk és (2.) Trianon.

1. A keleti eredet minden indoeurópai nyelvet beszélő nép(csoport) sajátja. Európa benépesítése kb. a Kr. e. VI-V. évezredben kezdődött (Afrikán keresztül) Palesztína felől déli, az indoeurópai őshaza (Anatólia? dél-orosz sztyeppék?) felől keleti irányból. Nem mellesleg már ebből a sok ezer éves perspektívából is látszik a kormánypropaganda értelmetlensége, amennyiben keleti eredetünkkel a mai állapotaink bármiféle legitimációját célozza. Az értelmetlenség még szembeötlőbb amiatt, hogy a konkrétan 895 körül a Kárpát-medencében letelepülő magyar törzseknek gyakorlatilag semmilyen "tiszta" származéka (genetikai és etnikai maradványa) nem él ma Magyarországon, hanem ezek folyamatosan keveredtek a már itt élő, a betelepülő vagy a betelepített egyéb (szintén "keleti") népcsoportokkal, amelyek cserébe jó adag "magyar" vért szereztek. A magyarságnak a származásnál jóval pontosabb ismertetőjegye az államiság és a nyelv. Ezek viszont nem determinálják, hogy kulturálisan "kelethez" tartozunk, aminek nemcsak a közvetlen leszármazás hiánya mond ellen, hanem az a határtalan butaság is, amellyel a kormánypropaganda azt próbálja elhitetni, hogy több ezer éven keresztül intakt, változatlan marad egy nép kultúrája.

2. Trianon fő oka (ahogy a magyar zsidók holokausztjáé, a Soáé is -- a seregnyi mellékes ok és körülmény mellett, amelyek hiányában azonban legföljebb később következett volna be a történeti Magyarország szétesése) az addigra teljesen versenyképtelenné és taszítóvá váló magyar etnicizmus; az a tény, hogy a magyar uralkodó elit képtelen volt a változó valósághoz igazítani a magyar nemzetkoncepció, az államiság, a magyar nép (kultúra, nyelv, élet) és a lakosság felét kitevő más etnikumok közös rendjét. Az etnicizmus mint hegemón államszervező (politikai) erő a kulturális mítoszokat és a közös származást előnyben részesítve a nép összetartozásának meghatározásában a politikai nemzet lehetőségét ássa alá, elmélyítve az befelé fordulást, az intoleranciát, a xenofóbiát, a belső megosztottságot, és rombolva a tanulási, adaptációs és együttműködési készséget.

A kormánypropaganda ráfüggése a keleti voltunkra -- együtt a már eddig is államromboló, versenyképtelen etnicizmusunk felelevenítésével -- a politikai kártékonyság non plus ultrája. Beszélnek ezen kívül persze (ez lehetne a történeti narratívájuk 3. mozzanata) István király államalapításáról, de ez Trianonon mint veszteségnarratíván keresztül értelmeződik a közbeszédben, semmiféle helye nincs benne a józanul felfogott kényszereknek, alkalmazkodásnak, értelemnek, országféltésnek, a közjónak.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr4216174776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2020.08.24. 18:10:39

debrecenben emléktáblát állítanak a bolgár kertészeknek és szent trifon védőszentnek.
ezzel a felirattal.
"A jövőt nem csupán kapával, hanem Istenbe vetett hittel és nyitott szemmel kell építeni. A szemet pedig a tudomány nyitja fel." Ivanov Lázár.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2020/bolgaremlektabla2.jpg
ez ugye nyugatos (értelemes) és keleties (érzelmes) egyben.

szent istván se a nyugathoz csatlakozott. nem is csatlakozhatott a nagy egyházszakadás előtt fél évszázaddal. hanem a kereszténység egységét hirdette szemben koppánnyal, aki a német-római keresztséget vette fel salzburgban. és oda ajánlotta fel a tizedet. és szemben gyulával, aki bizánci keresztény volt. újabban ilyeneket mondanak nemcsak a népfőiskolán, hanem a magyarságkutatók. akik a tudományos közleményeiket a columbia és a stanford egyetem kutatóival jegyzik.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.24. 18:49:37

A magyarság genetikailag szervesen illeszkedik a környező népekhez, így nem alkot genetikai szigetet. Ez is megerősíti az általam felvetett kettős etnikai identitás alapproblémáját, azaz a mára jórészt genetikailag fiktívvé vált ősmagyarral szemben a de facto "pannon" etnikum dominanciáját. Így számomra az őslakos európai (azaz nem keleti, nem sztyeppei) jellegek hangsúlyozása a magyarság egy részében egyáltalán nem megalapozatlan eredetalternatíva.

chrisred 2020.08.24. 18:56:21

@Főnix Oszlár Gazdag: Ami viszont nem jelentett kulturális asszimilációt, ennek döntő bizonyítéka a magyar nyelv.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.24. 19:02:54

@chrisred: A kultúra meg kettős szerkezetű, hogy bonyolítsuk a kérdést, amely visszavezethető szerintem a török hódoltságra és a Habsburgok meg az Erdélyi Fejedelemség közötti államfelosztásra. Van egy kis-Ausztria és van egy kis-Erdély a magyar társadalmi felszín mögött elrejtve. Ez két kultúra, két proto-állam, amely úgy tesz, mintha egyetlen volna.

2020.08.24. 19:13:17

@Főnix Oszlár Gazdag:
a népfőiskola azt mondja, hogy az eurázsia steppén élt egy előkelők vezette lovas nomád horda. és az multietnikumú volt. és egy szinkretikus vallást követett. annak alapja a természetfilozófia (a kozmológia) volt és magába foglalta zoroasztrizmust (a fény és a világosság valamint a sötétség örök harcát), a buddhizmust (maga buddha is egy szittya harcos volt, aki erőszakmentességet hirdetett) és a kereszténységet (egyetemes megváltást). és a honfoglaló magyarok ennek eurázsai nemzetközösségnek az utolsó leszármazottai. mert hogy a magyarok második bejövetelével (az első a hun birodalom alapítása) ez a steppei törzsszövetség szétesett. a magyar kereszténység királyságot az árpád ház, vagy másként a turul nemzetség alapította. és ez a kereszténység egységét hirdette és hirdeti a mai napig. sohasem hódolt be se a német-római birodalomnak, se bizáncnak illetve az oszmán törököknek. ezek részben ugyan elfoglalták magyarországot. de a magyarok nem kelet vagy nyugat. hanem kelet is, nyugat is.

chrisred 2020.08.24. 19:16:16

@cvsvrs: Tudtommal Koppány keleti keresztény volt, István pedig a pápától kapta a koronát.

2020.08.24. 19:33:51

@Főnix Oszlár Gazdag:
a népvallás az, hogy volt egy őskárpát nép. egyesek a jégkorra visszavezetik. a kárpát-medencében vékonyabb a földkéreg és ezért jegesedés nem volt olyan mértékű. ez emberiségnek egyik túlélő központja volt. és őrzi az ősi nyelvet. a jég elolvadtával létrejött a kárpát-medencei tenger. és az emberek szétvándoroltak. a kárpát-medencét kőkori földművesek, háziiparosok lakták be. a mag népe. a magok urai. és erre telepedtek rá különféle birodalmi megszállók. ez a néphit. és ez a kárpát-medencei köznép végül a honfoglalókkal alapítottak államot. de ezt támasztja alá az archeogenetika. a néphagyományt.

és van az akadémikus bölcslet, amelyik azt mondja, hogy a honfoglaló magyarok ősei finnugror őshazában éltek. csak a finnugorokkal nem keveredtek és/vagy átvették a nyelvüket. és aztán egy vándorlás során a finnugorul beszélők eltörökösdtek, majd elszlávosodtak. elnémetesedtek. olyanok, hogy magyarok nincsenek is valójában. se nyelvében. a magyar nyelvben magyar eredet nincs az akadémia szerint. egyáltalán olyan, hogy magyar eredet nincsen. nincs magyar etnogenezis. ez ugyanis tudományosan értelmezhetetlen. ez az az akadémikus bölcselet álláspontja. hangsúlyozom a bölcseleté.

2020.08.24. 19:42:25

@chrisred:
a magyar államalapítás 1000-ben történt (most hagyjuk, hogy ehhez kötődik-e egy nagy naptárhamisítás, vagy sem). a nagy egyházszakadás 1054-ben volt. tehát szent istván ha akarta volna se vehette volna fel a nyugati keresztséget hivatalosan. mert olyan akkoriban olyan nem létezett. hanem a dunántúlon koppány salzburg-nak fizette volna a tizedet. azért, hogy a seniorátus elve szerint megkapja a magyar fejedelemséget. pannóniát a formálódó nyugati kereszténységhez kapcsolta volna. gyula és erdély bizánchoz tartozott volna. tehát ha ők győznek, akkor a nyugati és a keleti hatalmak felosztják a kárpát-medencét és nincs magyar királyság. és szent istván a kereszténység egységét hirdette meg. a magyar szent korona latin is, görög is.

2020.08.24. 19:58:42

@Főnix Oszlár Gazdag:
a természettudomány azt mondja, hogy az emberiség egyetlen fajt alkot. de természetmódon az embert is jellemzi a fajtaképzés. és az természeti környezetekhez kötődik. tehát mondjuk európa egy földnyelv, ami az uraltól az atlanti óceánig tart. és és gondolhatják ezen a európaiak, hogy létezik európai ember. mint ahogyan az ázsiaiak az uraltól keletre. vagy az afrikaiak. vagy az amerikaiak. ha az amerikaiak elsősorban amerikaiakkal házasodnak, akkor abból létrejön valamiféle amerikaiság. és a valamelyest eltér japán, vagy a korai néptől. akik a japán szigeteken vagy a korei félszigeten alkotnak szaporodási közösséget. vagy a britek is gondolhatják azt, hogy ők egy kicsit eltérnek a kontientális európától. mert nagy britannia egy tájegység. és az írek is gondolhatják azt, hogy ők eltérnek az angoloktól. egy tájegységen szerveződve egy sajátos nyelven beszélve egy sajátos etnikumot alakítanak ki. az írek is így szerveződnek. vagy ausztria is gondolhatja, hogy az alpesek népe egy sajátos etnikai közösség. és ugyanígy a kárpát-medencében élő magyar parasztok is képzelhetik ugyanezt. a cseh medencében a csehek. a nyugati kárpátok két oldalán a morvák. a felvidéken a szlovákok. keleti kárpátok mentén a románok. ebből következik kereszteződés. de annak van egy sajátos, nyelve, hagyománya, szokása, kultúrája, hitvilága, vallása. és errefelé ez a magyar. és akinek ez nem tetszik az nem magyar. akinek ezeket különösebben magyarázni kell azok nem idevalósiak.

chrisred 2020.08.24. 20:36:30

@cvsvrs: Az egyházszakadás egy 500 éves elkülönülési folyamat eredménye volt, a latin-görög nyelvi eltéréssel kezdve, onnantól, hogy Nagy Károly a pápával koronáztatta magát, a két vallási központ két különböző világi hatalom, társadalmi berendezkedés és életszemlélet megtestesítője lett.

chrisred 2020.08.24. 20:38:27

@cvsvrs: Azok az írek is különbözőnek tekintik magukat az angoloktól, akiknek angol az anyanyelvük.

2020.08.24. 20:55:14

@chrisred:
igen, mert az ír sziget sajátos lakóinak képzelik magukat. az ír nacionalizmus a néprajzra van alapozva. nem a nyelviségre. ausztria is ugyanazt a nyelvet beszéli, mint a németek. mégis önálló államnemzet. mert úgy képzelik, hogy van egy alpesek lábánál lakik egy sajátos embertípus. ez is ugye néprajz. amit béndek péter és az akadémikus bölcselet etnicizmusnak nevez az etnográfia. ezt próbálták felülírni az urbánusok mondván, hogy ezt a vidékies, népi kultúrát és agrárkultúrát felülírta a városiasság. a modernizáció, az urbanizáció.

a néprajzi tagoltságon alapul a vármegyerendszer. és abból nagyfokú önkormányzatiság következik. de ebben sincs egyetértés. ahogyan a magyar állam történetében kedve az állalapaítástól. és a magyar nyelvelméletben meg aztán végképp mást gondol a köznép és az akadémikus elit.

chrisred 2020.08.24. 21:00:39

@cvsvrs: Az osztrákok úgy gondolják, hogy az életmódjuk különbözteti meg őket a németektől.

2020.08.24. 21:14:39

@chrisred:
az ember életmódja a környezeti alkalmazkodásból adódik. és ennek része a földkerekséghez való alkalmazkodás is. és azért használnak az emberek gps-t. az emberiség egésze műholdakkal tájékozódik. elsődéegesen ez adja a gazdagságot. a nyugatosság. a globalizáció. csaba királyfi csillagösvényen. az a kultúra. az a keleites. és az lokalizált. és magyar vallásban mindkettő fontos.

chrisred 2020.08.24. 21:58:20

@cvsvrs: A tudományos megismerés, és az azon alapuló technológiai innováció a környezethez való alkalmazkodás egyik formája, ez nem kétséges. De azt vitatnám, hogy ne lenne a magyarokhoz köthető. A Nobel díjasaink, meg azok a találmányok, amikkel magyarok ajándékozták meg a világot, a magyarságtudatunk szerves részét képezik.

Gery87 2020.08.24. 22:16:15

melyik korabeli európai elit, nemzet, állam volt képes meghaladni az etnicizmust?
egyik sem.
Csak ők mondjuk 80%-os többségi etnikai keretből indultak ki, ami eredményesen asszimilált (és ebből a szempontból mindegy hogy a francia államnemzeti vagy a német kultúrnemzeti alapokból indultak), mi meg 40%-ról és hát ezért nem jött be, nem lehetett eleve sikeres...
Ezt kellett volna felismerni időben és más, alternatív közös identitáspolitikába kezdeni a "magyar politikai nemzet" helyett.

Gery87 2020.08.24. 22:24:27

@Főnix Oszlár Gazdag:

A franciák a germán (frank), a latin (római), a kelta (gall) eredetekből, alapokból végül az őslakos (legrégebbi) helybeli kelta, gall népességet választották etnogenezisükhöz...

Talán ha a magyar királyság az avar-szláv múltat hangsúlyozza (amelyből egyre valószínűbben a magát magyarnak mondó népesség többsége is származott, sőt lehet hogy a nyelvünk is valójában avar) a "szittya-türk-hun" honfoglalókkal szemben, akkor ez a nem magyaroknak is egy vállalhatóbb múlt és identitás lehetett volna.

De a nemesi elit ebben ellenérdekelt volt, hisz jogaikat, hatalmukat Árpádig vezették vissza, azzal meg csak a 40%-nyi magyarsággal alapozhattak legitimitást.

2020.08.25. 09:02:15

@Gery87:
csakhogy ugyanez a magyar nemesség városias szabadságot biztosított a felvidéki tótoknak a 12. századtól. annak ellenere, hogy a honfoglalók leigázták őket. aki azt mondja, hogy bezzeg szlovákia az menjen nagyszombatra, lévára, selmecre, besztercére, kassára, bártfára, eperjesre, lakni. ez mind szlovák többségű. úgy, hogy szlovák identitás a 18-19. századig nem létezett. csak morva a 8-9. században. nyitra, trencsén, zsolna.

a tótokkal persze ki lehet persze egyezni. mert ha azt mondják, hogy szlovákia nem jogfolytonos része a magyar királyságnak, akkor van félszuverén gazdaságuk, de nincs kultúrájuk, mert nincs múltjuk. a budapesti "liberális" értelmiséggel nem lehet kiegyezni. mert ők azt mondják, hogy nem is létezett a középkorban magyar nemesi nemzet. mert vagy nem volt nemesi (hanem csak kuruckodó bujdosók voltak, nádi betyárok), vagy nem volt magyar (német-rómaiak pártján állt). és a nemesség, a főnemesség egy jelentős része valóban. éppen ezzek ellen vívta a függetlenségi háborúkat. bocskai, rákóczi és kossuth. és a köznép döntő többsége ezek oldalán állt. őket ünnepeljük. az aradi vértanukat és nem a gyilkosait. akik felvilágosult abszolutistáknak mondták magukat. kivéve budapest belső kerületeit. ahol azt mondják, hogy azok nem is voltak magyarok. dehogy nem. magyarrá vált németek vagy lengyelek voltak. csak van egy réteg, amelyik úgy német, hogy nem német (nincs kultúrája). úgy zsidó, hogy nem zsidó. úgy szláv, hogy nem szláv. és nem is magyar. és ez az identiás nélküli csoportosulásra mondják azt, hogy világpolgárok. mert hogy ők meghaladták az etnikai hovatartozásuknak mocskát. felülemelkedtek ezeken és most már csak emberek. ugyanúgy, mint a szegény kis migránsok. és ebből létrejön egy szekuláris világállam és egy szinkretikus világegyház. na most ez a new age valójában az oldschool. az eurázsiai multietnikumú szittya fergeteg.

2020.08.25. 09:36:00

@Gery87:
valójában a magyar elit tartotta a legtovább a multikulturalitást egészen a 10. és 20. század elejéig. tisza a monarchista volt. létrejön egy duna-menti államszövetség. csak a szerbek és bosnyákok nem akartak ilyenben élni. és a horvátok azt mondták, hogy ők inkább ezekkel állnának össze. a szlovákok meg a csehekkel. a románok maguknak követelték egész erdélyt. és ebből lett trianon. ugye az egy jogos revíziós igény lenne, hogy 100 évvel később legalább a határmenti többségi magyar integritással rendelkező területeket kapcsolják a magyar államhoz. tehát a kárpát-medencéből ténylegesen a medence maradjon meg magyarnak. és az erdélyi medence. és a többi szlovákia és románia. ebből épülhet fel európa szegényháza. a kárpát-medence gazdasági egységét nem akarják a szlovákok, se a románok. a fővárosban a többség nem akarta azt, hogy budapest a kárpát-medence pénzügyi-kereskedelmi-szolgáltató központja legyen. most meg nem lehet az. mert pozsony gazdagabb. mert a magyar többség nem fogadta el kis-magyar államiságot. tehát marad a revízió és átmenetileg az európai szegényház. amíg a szlovákok és az erdélyi románok/romák rá nem jöttek, hogy nekik is jó a magyar királyság restaurációja. elvben a németeknek is zsidóknak is jó lenne ha budapest globális tőkepiaci központtá válna. csakhogy ahhoz előzetesen magyar többségre volna szükség. mert budapest egyben a magyar főváros.

ha orbán elfogadtatja a rendszerét merkel muttival és orsolya tántival, akkor 22-es és 26-választást is megnyeri. de ebből legjobb esetben is egy szegényház következik. mert szinte egyáltalán nincsenek magyar termelő vállalatok leszámítva a multik beszállítóit. legalább azt elérték, hogy az állami támogatásokért cserébe járjon egy magasabb beszállítói hányad. és van néhány oligopol szolgáltató, pénzügyi szolgáltató. azt legalább nem hagyták veszni. a mol és az otp. és még van a richter. slussz. és még az orbán köreinek ingatlanbizniszei vannak ugyebár. és a haverok. a magyar építőipari kartell, akik öntik a a betont és a műkövet. amivel népi nemzeti szocializmus és új ksgt alapjait lerakták. de ezt az irányt lehet tartani addig amíg nincs alternatíva. és az egyelőre körvonalaikban se létezik.

2020.08.25. 10:10:07

@Gery87:
magyarország akkor lehetne európai mércével fejlett ha a kárpát-medence informális államegységét megteremtenék a szlovákokkal és az erdélyi románokkal. és azok legalább alapfokon beszélnének magyarul, vagy félmagyarrá válna. úgy lehetne az árut kivinni az adriai tengermellék szabadkikötőrire vagy hajózni a dunán. de ilyesmit nem akarnak a környező népek. és különösen nem akar ilyet a budapestiek többsége. mondván, hogy ez idejét múlt elképzelés. hanem virtualizált nem tudom micsoda lenne árutermelés nélkül. amire budapesti értelmiség azt mondja, hogy mesterséges intelligencia. matematikát nem tanult hozzá. de anélkül is érhetné, hogy ahhoz valós áruféleségekre is szükség van. ehhez nem kell érettségi.

és van, hogy kérem szépen majd idejönnek a pénzalapok. lesz újságírás, jogvédők, filózfuskör. a demokratákat feltétlen megválasztja a nép. a demokrácia. és erre a válasz az, hogy akkor jöjjenek orbánék és verjék szét ezt az egészet politikai értelemben. úgy, hogy senkinek a haja szála ne görbüljön. csak ezzel ugye csődbe viszik a fővárost és jó lesz ha nem viszik csődbe az országot. és lesz még néhány százezer kivándorló. mert a nyugatit típusú bankrendszer több pénzt fog kigenerálni. az nagyobb gazdagságot teremt. ezzel önmagukat tudják gyarmatosítani. de ehhez tartoznak majd nyugatos bevándorlók innen nézve kivándorlók. budapest 2030-re elfideszesedik. de még 26 tavaszán is jó eséllyel indul a demokratikus koalíció. a főpolgármester 25 őszéig fogja hirdetni a párbeszédet gyurcsánnyal. hacsak addig őt is meg nem veszi a ner, ahogyan a momentum egy részét. vagy elsöprik a rezsimet. az is lehet. és?

miért 2020.08.25. 13:40:50

@cvsvrs: már nagyon hiányoltam a gyurcsány-szálat. Elvégre trianonért is fletó a hibás?!

2020.08.25. 13:59:14

@miért:
az utolsó országos pártlistás népszavazás 2019 májusában volt. az ep választás.
- fidesz 53%
- dk 16%
- momentum 10%
- mszp 7%
- jobbik 6%
az ellenzéknek ki a vezetője? a gyurcsány házaspár. értem, hogy fekete győr andrás szeretne őket megosztani, vagy letaszítani. felőlem tegye. de ez esetben megint csak arról lesz szó, hogy fletóval mit kezdjenek.

2020.08.25. 14:05:57

@miért:
a korrekt az lenne, hogy létrejön az összefogás "európai párbeszéd" (ezek párbeszédet akarnak európával, a nyugattal, mert ők az istenek és ezzel szemben meg van az orbán sátán, ez ugye a világképük). vagy (egyesült) európa párt. és ebben van egy új baloldali, egy neoliberális és egy neokonzervatív platform. az mszp-p-dk, a momentum és a modern magyarország mozgalom valamint a "felelős értelmiség" vezetésével. és találjanak 100 közös képviselő jelöltet és 1 miniszterelnök jelöltet. és mondják azt, hogy elsöprik a rezsimet. vagy nyerjenek ezek. vagy a fidesz söpörje el ezeket.

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2020.08.25. 14:35:09

@cvsvrs: Hát én szeretnék inkább alapfokon megtanulni románul. A magyarságnak semmi jogalapja pöffeszkedni a szomszédos népek fölött. Rég eljátszottuk minden esélyét a vezető szerepnek. Nem látod, hogy mennyire silányak vagyunk? Az elitünk is csak egyhez ért, hogy megvezetve minket vagyont szerezzen. Nekem a tolvajok álcájuktól függetlenül ne dumáljanak és akarjanak jövőt vizionálni. De neked valamiért teljesen okés ez az egész tébolyda 93000 négyzetkilométeren. Bár van egy gyanúm, hogy nem vagy százas. Akkor érthető, hogy miért tirádázol elszállva erről a szemétdombról. Sajnos a megőrülés nem mindenkinek választható opció.

DrGehaeuse 2020.08.25. 17:59:35

@chrisred: Pedig de.
Árpád "honfoghlaló magyar" hadinépe a bejövetelt követően nyelvileg asszzimilálódott az itt talált (minimum 2,5x de max. 10x) jóval nagyobb lélekszámú akkor már a nyelvi egységesülési folyamat legvégén tartó "késő avarkori" népességhez.
A mai magyar nyelv IX. századi formáját nem a "honfoglalók" hanem a helyi "lakosok" beszélték. De mivel a kétnyelvű honfoglalók egyik nyelvének szókincse az itt talált ungri (aka hungár) népesség nyelvében lévő (on)ogur török szókinccsel megegyezett, a nyelvi asszimiláció gyors és probléma mantes volt.

DrGehaeuse 2020.08.25. 18:12:25

@chrisred: Nem jól tudod!
Koppány (alias kabkán) egy vezéri méltóságnév viselője volt aki a pannóniai (somogyország) ungrik "kiskirálya" volt és népe nagy részével együtt szintén római katólikus vallású volt, de meg kívánta tartani egyházainak a passaui (mások szerint salzburgi) bajor érsekség alá tartozó státusát.
Az egyeduralma maximalizálására törekvő István azzal, hogy az esztergomi érsekséget saját királyi (viági) irányítása alatt a pápa (egyházi) alárendeltségébe utalta, ürügyet (jogalapot) teremtett a Koppánnyal való leszámolásra (amit véghez is vitt sváb zsoldosok és "vendég" lovagok segítségével).

2020.08.25. 18:17:59

@Gamma Leonis:
na, de akkor te nem vagy magyar abban az értelemben, hogy nem vagy magyar érzelmű. tanuljál románul. mehetsz bukarestbe, ahol magasabb a gdp ppp. és majd megtudod, hogy az milyen überfasza dolog románnak lenni.

2020.08.25. 18:30:14

@DrGehaeuse:
ez az eurázsiai steppe.
cdn.britannica.com/45/4445-050-8317980D/Extent-Eurasian-steppes.jpg
na most ha ezek a lovas nomádok be tudtak jönni a kárpát-medencébe vagy verecke felől vagy délról úgy, hogy az időjárás, az éghajlat többé kevésbé azonos maradt.
ez a térsék érinti az uralt, az altaj hegységet és a kaukázust is. ha a honfoglaló magyarok és az őseik ebben a sávban mozogtak, akkor érintkeztek ezekkel a népekkel, nyelvcsaládokkal. egy előkelők vezette lovas nomád horda vajon miért vette volna át egymástól nagy távolságbanelszigetelt falvban élő gyűjtögető halász vadász népek nyelvezetét. mert így lehet a magyar nyelv finnugor eredetű.

2020.08.25. 18:40:47

@DrGehaeuse:
koppány nyugatnak akart alárendelődni. gyula keletnek. istván a kárpát-medence egységét hirdette meg, ami egyben kereszténység egységét is jelentette. lehet magyarázni, hogy ez inkább nyugati elköteleződés volt a német lovagok bevonásával. akik ellen ezért mentek neki az inkább bizánc iránt elkötelezettek. vászoly és társaik. na de istván halála után kevéssel magyar nemesség ezek fiaiból választott királyt. olyan nagyon nagy nyugatos elköteleződés mégse volt. de keleti se. magyarország nem csatlakozott bizánchoz.

miért 2020.08.25. 19:45:31

@cvsvrs: lehet, hogy elkerülte a figyelmét a blog témája, vagy nem is érdekelte, de ez az írás nem a maga kusza ötleteiről szól kicsihuszár! Inkább arról beszéljen, miről az alábbi cikk is szól, ha már a múltunkról van szó :
www.direkt36.hu/ertekes-regeszeti-leleteket-rejtett-a-fold-egy-a-kormanynak-fontos-epitkezesen-markolokkal-inteztek-el-oket/

miért 2020.08.25. 19:50:27

@cvsvrs: jó lenne, ha a magyar történelemnek nemcsak minden második-harmadik oldalát olvasná.
Egy kis adalék :
azeletmegminden.hu/029-ablonczy-balazs-podcast/

morpho 2020.08.25. 21:47:37

@DrGehaeuse: István rárontott a saját nemzetére. (gyanús névváltoztatás után:)

kazsiafigyelo 2020.08.25. 22:45:26

Szerintem - ahogy már többször jeleztem korábban - a dualista magyar elitet nem érdemes összemosni a mai magyar etnicizmussal. Az első világháború előtt a (mai értelemben vett) rasszizmus, faji alapú gondolkodás és nacionalizmus minden ország külpolitikájának egyik vezérfonala volt, ennek el nem utasítását számon kérni az akkori magyar politikai osztályon történelmietlen. Mai szemmel nem bánt jól magyarország a kisebbségekkel, viszont összehasoníltva más népekkel (írek, lengyelek oroszországban v. németországban) helyzetük relatíve jó volt akkoriban. Az etnicizmust sokkal inkább az ellenzék követte, ami 48-as alapon állt, és elvetette az etnicizmust meghaladó 67-es kiegyezést (ami valóban a valóság tagadása volt, amit ma orbán tesz). Az etnicizmus hazai térnyerésében egyértelműen Trianon a fordulópont (a horthy-korszak pont hogy a dualizmus "liberalizmusát" okolta az elveszett területekért, és a numerus clausussal szakított is azzal).

Rodney_2 2020.08.25. 23:45:20

@cvsvrs: Én agyfaszt kapok ettől a Románia lehagyta Magyarországot dumától Aki ilyet mond az még életében nem járt Romániában. Ezeket internálni kellene valamelyik román pöcegödörbe, ahol az infrastruktúra szó nem is értelmezhető, mert olyat még nem látott senki, aztán ott fogyasszon boldogan. A román nép érdekes nemzeti karakteréről nem is beszélve. Éljen ott akinek 7 anyja van. Mellesleg néhány éve megjelent egy IMF tanulmány ahol az Executive Summaryban az volt, hogy "the Romanian educational and healthcare systems are obsolate". És tényleg. Erre a román kormányok felemelik az állami alkalmazottak fizetését az ország eladósodása árán és hipp hopp már le is hagytak minket. Használható autópálya azóta sincs, de az nem része a fogyasztásnak. Vagy ha valaki csapvizet iszik, az nyomban meghal mint a Depardieu fia (attól őrült meg a szerencsétlen).
(Nekem olyan sokk volt az Iliescu villájával szemben lakni havi 2500 eurós + rezsi luxuslakásban, hogy még legalább 10 évig nem vagyok hajlandó átlépni a román határt)
Bazmeg :)

Rodney_2 2020.08.25. 23:51:20

@morpho: Egyébként tényleg. Nyugati lovagokkal mészároltatta a saját népét, hogy jogtalan trónigényének érvényt szerezzen. Minimum szabadkőműves lehetett és a Soros Migráncs NGO-t is bewillkommenskulturozta Magyarországra. Ilyen höseink vannak :)))

kistót 2020.08.26. 00:01:26

@Rodney_2:

Ezt a "Románia lehagyta Magyarországot" dumát a Fidesz-propaganda kezdte el harsogni Gyurcsány idején.

Rodney_2 2020.08.26. 00:26:54

@kistót: Akkor volt a nagy ingatlanlufi, ami aztán kipukkadt 2008-2009-ben. Mindenféle kunyhókat lehetett rózsadombi villák áráért vásárolni és a nép vette is szorgalmasan CHF hitelből :))) Az akkor pont olyan (megfelelően kiválasztott) számokra alapozott lehagyás volt mint most. Big bullshit. Persze kívülről lehet, hogy tényleg úgy látszott.

BTW Romániába az OTP vitte be a CHF hitelt, amit aztán az ottani nagybankok mind lemásoltak, akkora siker volt. Jól kibasztunk a szőröstalpúakkal, családok millióit taszítottuk még nagyobb nyomorba :)))

kistót 2020.08.26. 00:38:47

@Rodney_2:

Majd lesz Viktoruk, aki mindent rendbe hoz. Illetve már volt is, csak ők Victornak írják.
A Nyugat hanyatlik, mi pedig nyugatra vagyunk Romániától. 2030-ra úgy utolérnek minket, mint mi Ausztriát!

chrisred 2020.08.26. 04:07:02

@DrGehaeuse: Ez is egy lehetséges verzió, ugyanakkor a környező népekkel való genetikai hasonlóságról volt szó. Azt pedig elég nehéz tagadni, hogy mi teljesen más nyelvet beszélünk, mint a Közép-Európában élő többi nép. (Az meg, hogy a IX. században éppen milyen volt egy adott nép szókincse, égvilágon semmit nem jelent. A szókincs a nyelv leggyorsabban változó része. Lehet, hogy nekünk több közös eredetű szavunk van egy amerikai indián törzs leszármazottjával, mint a IX. százdban a Kárpát-medencében élő nép tagjával.)

chrisred 2020.08.26. 04:22:42

@DrGehaeuse: Van, aki abból a tényből, hogy Koppány neve tulajdonképpen egy méltóságnévre vezethető vissza, arra következtet, hogy az egész Koppány sztori uutólagos kitaláció, az Anjouk korában eszkábálták a történetet (az egyetlen közvetlen forrás, amiből ismerjük, a Képes Krónika), hogy a trónnhoz való jogukat az Árpád-házi leszárm,azottakkal szemben erősítsék.

Rodney_2 2020.08.26. 17:11:02

@kistót: Szerintem az Ausztria utolérést úgy gondolják hogy a társadalom elöregedése és a sok migráncs miatt előbb utóbb összeomlik az osztrák gazdaság. Ha az eltartottak / eltartók arányszámban a nevező és a számláló helyet cserél, akkor ott közben valahol elég nagy gebasz lesz. Az utóbbi fél évben (covidos szünettel a közepén) kétszer érkeztem meg vasárnap közepén Bécsbe repülővel és elmegyengülésből végigsétáltam a Mariahilferen a Westbahnhoftól a múzeumokig. Az üzletek ugye zárva voltak, éttermek nem. Szép sétálóutcává lett alakítva a nagy része az elmúlt években. A teljes hosszában végigsétálva egyetlen fehéremberrel sem találkoztam. Voltak ott gyerekkel sétáló kendős nénik, munkanélküli kebabosok, feketeafrikai emberjogi aktivisták (éppen nem gyújtottak fel semmit) és mindenféle más, de fehérember csak én voltam. Szerencse hogy befogadóak és nem támadtak meg kirívó külsőm miatt :)))

kistót 2020.08.26. 20:52:01

@Rodney_2:

Ausztria utolérését viccnek szántam, de senkinek sem esett le, úgy látszik, ez még viccnek is rossz.
Mikor utoljára jártam Bécsben - jó régen - akkor én ott nem láttam migránsokat, nyilván azóta ott is nőtt a pigmentáció. De inkább az lehet, hogy te valahogy bevonzod ezeket, a személyiségfejlesztő könyvek írják, hogy amitől az ember nagyon tart, az bekövetkezik, márpedig nálad ha az Északi-sarkra mész, ott is rögtön ott terem ötszáz néger, ez valami lélektani dolog.

Rodney_2 2020.08.26. 21:19:34

@kistót: 2015-től lettek sokan. Gondolj bele hogy csak a németekhez bemasíroztak 1.5 millióan Ausztrián keresztül, voltak akik addigra már elfáradtak és maradtak. Ez az agyrém hogy valaki megjelenik az osztrák német határon és közli a németekkel hogy őt üldözik és menedékjogot kér. Hol üldözik, Ausztriában?? Vagy akiknek nem tetszett Németország (köcsög nácik) és továbbmentek Svédországba hogy őket üldözik. És befogadták őket. Ez minden létező jog lábbal tiprása és jó nagy kibaszás a saját népekkel, de hát valamiért valakiknek ez így jó. Élvezzék. Én meg élvezem hogy nem ilyen környéken élek (de tudod nem is Magyarországon, azt is élvezem :))) )

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2020.08.26. 22:31:31

@cvsvrs: Erősen gondolkozom rajta, hogy ha lecseng a járvány, akkor 2021-ben bejárom Romániát. Több dolog tetszik a románokban, az első, hogy rendkívül észszerűen a nyelvüket a saját nyelvújításukkor a franciához igazították, ezzel erősítve a kapcsot az európai centrummal. Mi meg itt különcködünk a nyelvi szigetünkön. XD Basszus, inkább lett volna egy kissé magyaros német nyelvünk. De nem. Annyira fasza a globális térben valamiféle egzotikumnak lenni, bennszülöttnek a periférián, és kb. cipőtalpra ragadt szardarabként létezni a nagyuraink számára, mert nincs kétségem afelől, hogy milliárdos oligarcháink számára én egy senki vagyok. És nem, nem boldogít az illúzió, a színes-mákonyos delírium a dicső múltról, a honfoglaló ősökről, akikhez szintén semmi közöm, mert például apai ágról szlovák telepesek a felmenőim. Semmi előnyét nem látom a magyarságomnak. Azért hálát adok, hogy európai vagyok. De te csak álmodozz, majd a valóság rád rúgja az ajtót.

Gery87 2020.08.26. 23:15:22

@cvsvrs:

katyvasz az egész amit írtál:)

Gery87 2020.08.26. 23:20:17

@cvsvrs:

"magyarország akkor lehetne európai mércével fejlett ha a kárpát-medence informális államegységét megteremtenék a szlovákokkal és az erdélyi románokkal. és azok legalább alapfokon beszélnének magyarul, vagy félmagyarrá válna. "

jaj, ez a szokásos magyar soviniszta "magyar politikai vezérlő nemzet" dogma....felejtsétek már el.
A földrajzi egység meg semmit nem jelent ma már. megragadtál a XIX.sz-ban! És már akkor is meghaladott volt és nem működött ez.
Ahogy a magyar jobboldal is 1944-ben!

Mo-ág akkor lesz fejlett ha polgárosodik végre, ahhoz meg nem kell se terület, se más népeken való élősködés, uralom.

Gery87 2020.08.26. 23:25:39

@Gamma Leonis:

Egyetértek, ennek az országnak és vezetőinek mi csak facsarható jobbágyok vagyunk úgy is nyilatkoznak és viselkednek.
És a többségnek ez is jó, csak legyen pálinka, pörkölt, nemzeti lózungok, büdösrománozás meg Soroszsidózás és ennyi...máris könnyebb felkelni holnap a robotra.

Gery87 2020.08.26. 23:26:14

@cvsvrs:

Mond az hogy libernyák hazaáruló szar, úgy is ezt mondjátok mindenkire....

Gery87 2020.08.26. 23:27:31

@cvsvrs:

A te mondandóddal nem értek egyet.
nagyon is van álláspontom, csak annak aki a XIX.sz-i nemzeti romantikában ragadt annak kár erőlködni...

Gery87 2020.08.26. 23:29:15

@cvsvrs:

Te származás alapján ítélsz meg véleményt, vagy véleményre ragasztasz származást ugyebár?
jellemző.

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2020.08.27. 02:37:13

@cvsvrs: Hogyan lehetnék magyar érzelmű, amikor szlovák, szlovén, román, örmény és magyar emberek leszármazottja vagyok? A sovinizmus lepereg rólam. Egyébként azért kezdtem el románul tanulni, mert régóta úgy gondolom, hogy erősen segítené a közeledésünket a többi nemzet felé, ha a határon élők a szomszédos népek nyelvét tanulnák. Én a keleti határ közelében élek, itt születtem, így számomra a román a logikus választás. Csak eddig helyben nem volt tanfolyam. Most egy EU-s program keretében lehet románul tanulni. Ezt nagyon jó dolognak tartom.
Ideje lenne leszállni a döglött lóról. Alkalmatlanok vagyunk példaképnek. Hát mi a francot csinál a szedett-vedett elitünk is, profin lop a "magyar emberektől".

chrisred 2020.08.27. 04:51:16

@Rodney_2: A menedékjopg szempontjából annak van jelentősége, ha a származási országában üldözik.
süti beállítások módosítása