1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2020.06.03. 09:54 HaFr

Széljegyzetek Kövér gátlástalan hazudozásához

 A nők, akik megérdemlik Kövér Lászlót - pufferblog

Kövér az évforduló apropóján adott nyilatkozatban kijelentette, a trianoni országvesztés egyértelműen a magyar történelem egyik legnagyobb tragédiája:

először vérrel, utána az ország kétharmadával fizettünk amiatt, hogy komolyan vettük, miszerint mi vagyunk a keresztény Nyugat védőbástyája.

A mostani évfordulón a trianoni döntést követő egy évszázad teljesítményére kell koncentrálni, hangsúlyozta Kövér, hozzátéve: arra, hogy egy halálraítélt ország és nemzet nemcsak él, hanem a szétszakított részek külön-külön és együttesen is olyan teljesítményt tettek le a világ és azon belül Európa asztalára, amely jogos büszkeséggel tölthet el bennünket.

A jövőt illetően pedig hinni kell az egy isteni örök igazságban.

A kormány nemzetpolitikai teljesítményét és külpolitikáját dicsérő interjúban Kövér László kitért arra is:

a magyar baloldal – immár több mint száz éve – újra és újra rátámad a saját nemzetére. Trianonban sem így szabták volna meg a határainkat, ha 1918-1919-ben a magyar baloldal nem árulja el a nemzetet.

Szemben azzal mármost, amit a házelnök mond:

1. Trianonnak semmi köze a védőbástya voltunkhoz, ami szintén mítosz. Magyarországot Habsburg pénzből is védték (Habsburg érdekeknek megfelelően) és a Habsburg- és egyesült európai csapatok szabadították fel a török uralom alól a XVII. század végén, "vérüket ontva a kereszténységért" (ahogy az antant parancsolta vissza a románokat Győr alól is -- ameddig eljutottak, elfoglalva az egész Észak-Dunántúlt -- már a vörösuralom után; az antant nélkül nemhogy történelmi, de semmilyen Magyarország nem lenne most). Valaha is csak azért tűnhettünk védőbástyának, mert az országot meg a földbirtokait védte, aki védte, és keresztény volt, aki védte. Olyan valós motiváció nem volt, amely a kereszténység védelmére korlátozódott volna. Ráadásul számosan voltak az évszázadok során "jobboldali" magyarok (!), akik nem védték a kereszténységet se közvetlenül, se közvetve, hanem pl. a muszlim szultánnal szövetkeztek Béccsel szemben, a mai kormányzatéhoz kísértetiesen hasonlító felfogásban, kvázi nagyhatalmi függésben a magyar függetlenség érdekében (pl. Thököly, akitől névleg a függetlenségi [-kuruc, a.m. keresztes!], valójában a nyugatellenesség tradíciója származik ebben az országban, ami idővel a vármegyei burokban haladás- és modernizációellenességgel egészült ki, a kettő -- a "függetlenségi" és a modernizációellenes felfogás -- aztán éppen Trianon körül az etnicizmusban egyesült és mára a kormánypolitika rangjára emelkedett egy amúgy független nemzetállamban, értelemszerűen álproblémákat keltve és fantomokat üldözve, mindenesetre a nemzetet nyomorítva).

2. Trianon okai számosak. Kövér tálalásának semmi köze az igazsághoz. Az ő döntése, hogy mivel eteti az egyszerű narratívára éhes nyilvánosságot, és a döntése pontosan minősíti őt.

3. "A trianoni döntést követő egy évszázad teljesítményére kell koncentrálni". Meg vagyok zavarodva, pontosan mire: a permanens nyomorra, a zsidótörvényekre és Auschwitzra, a bolsevizmusra, a "spontán" privatizációra, a rendszereken átívelő titkosszolgálatokra, az olajszőkítésre, a gyurcsányi rendőrattakra, a jogállam felőrlésére vagy a Mészáros Lőrinc fedőnévre? Meg egyáltalán: nem az áll az Alaptörvényben, hogy 1944 és 1990 között nem voltunk felelősek magunkért (tetszhalálba vonult a magyar önmaga elől)? Nem lehet, hogy a Házmester úr össze-vissza hord hetet-havat? Fel se tételezem, hogy nem ismeri az Alaptörvény Nemzeti Hitvallásnak nevezett bevezetőjét.

4. Ha Kövér valóban hisz az "egy isteni örök igazságban", akkor jó lesz felkészülnie egy alapos pokolbéli séjourra, mert amit ebben az országban ő és az elvtársai művelnek, az olyan messze áll az isteni stb-től, amennyire csak lehet, illetve -- ami a közelebbi témámat illeti -- az égvilágon semmi köze nincs Trianon semmiféle olvasatához. Ez csak a hatalomgyakorlás egyik fedősztorija, amelyet a volt kommunista párttag, később radikális liberális, majd nacionalistába váltó Kövér mára kitanult.

5. Kövér az egyik legkártékonyabb a kormánypropagandisták között, akinek a hazugságait a félművelt, sértett közönsége önigazolásként fogadja. Nem, a "baloldal" semmiféle "árulást" nem követett el 1918-19-ben, sőt. A mai "baloldalnak" meg aztán végképp semmi köze ehhez. Ám ha Kövér az akkori "baloldal" (Kun Béla? Szamuely? Garami? Károlyi?) utódainak állítja be őket, akkor hadd tegyem én ugyanezt éppen ilyen konzekvensen Horthy, Gömbös, Szálasi és Kun páter Kövérhez való viszonyában.

De nyilván az egész csak a politikailag motivált csatornabeszédeknek egy újabb példánya. Kövér egy aljas, szenny alak. Az újságoknak nem idézgetni, hanem mélyen elhallgatni kellene őt, de legalább egy magyarázó lábjegyzetet írni minden megjelenése mögé fact checking gyanánt. Persze az a lábjegyzet rendszerint hosszabb lenne, mint maga Kövér szövege, éppen mert egyetlen mondat hazugságához kell minimum három, ami magyarázza azt ebben a szerencsétlen, hazugságra trenírozott, kirabolt országban.

45 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr6115737566

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2020.06.03. 11:46:41

"Trianonnak semmi köze a védőbástya voltunkhoz, ami szintén mítosz."

Nem, még véletlenül sem mítosz. Az pedig, hogy az osztrákok idejöttek kipicsázni a törököt, nem írja felül azt a történelmi tényt, hogy a magyarok kivéreztek ebben a háborúban, amelyben bizonyítható és megkérdőjelezhetetlenül hősies szerepük volt az iszlám terjeszkedés feltartóztatásában/lassításában/gyengítésében, amióta csak az első turbános geci felbukkant a látóhatáron.

Az, ahogy Kövér László ezt a szerepet/ezt a tragikus végkifejletű és évszázadig tartó küzdelmet összekapcsolja Trianonnal, az mítosz, bár ez is csak az ő fejében létezik, és nem a mítosz a megfelelő kifejezés rá, hanem az elmebaj. Nem kellene összekeverned a fidesz/ a rezsim/ a Kövér elleni utalátodat azzal, ahogy a magyar történelemmel és annak érzékeny részleteivel bánsz. Ez már a harmadik posztod Trianon kapcsán, és egyik nagyobb mélyrepülés, mint a másik: gyakorlatilag nettó nemzetgyalázás az összes, a tárgyilagosság szikrája nélkül, egyértelműen sértő és bántó szándékkal, olyan kiszólásokkal, hogy a beütött nagylábujjad is jobban fáj neked többek között, mint Trianon.

Amit Kövérről írsz, azzal nem tudok vitába szállni, de azzal nem is kell, és nem is lehet.

Vagy egy hete folyamatosan be vagy rúgva, azért írsz ilyen sületlen, történelmietlen, és indulatokkal teli posztokat?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.06.03. 11:58:39

@zord íjász: oké, tehát mítosz -- ami pedig az igazság: védtük az országot és védték a földbirtokokat, ami ippeg elég jó indok ahhoz, hogy ne kelljen hazudozni, de hát hazudozni kell, mert a rezsim most éppen keresztény országot hazudik. Nem kell berúgva lenni ahhoz, hogy ezt lásd -- elég távol tartani magadtól a fideszt és a nemzeti mítoszokat.

evilwolf 2020.06.03. 12:20:38

Szégyen ez a fazon.

Moin Moin 2020.06.03. 12:52:54

@zord íjász: A XVI-XVII. században az, hogy "a magyar nemzet" a kereszténységet védi kb. olyan szövegnek számított, mint amikor vidéki fidesz-szimpatizánsok beszélgetnek arról (3 barack után), hogy Orbán a Nyugatot védi a migráncsoktól...

Az pedig nyilván a kereszténység védelmének valami unorthodox értelmezése lehetett, amikor a Bécs elleni 1683-as török hadjáratban Thölöly erdélyi fejedelem hadai a törökök szövetségeseként vonultak fel.

Most pedig azokról a kutya, magyarnyúzó Habsburgokról: ha a Habsburg birodalom a XVI-XVII. században "minden erejét" a magyar területek felszabadítására fordította volna, akkor ma nem lenne sem Magyarország, sem Ausztria, talán Németország sem. Valahol az Alpok elhőgyeinél húzódna a francia-török határ - te meg Allahhoz üvöltöznél napi ötször... (Kövér jó lenne úgy, ahogy van!)

Moin Moin 2020.06.03. 12:56:31

@HaFr: 1.) "Soros!"
2.) "Brüsszel!"
3.) "Gyurcsány!"
4.) "Migráncs!"
5.) "Trianon!"

(Használati utasítás: az öt felsorolt pontodra általam adott válaszok természetesen szabadon variálhatók.)

Főnix Oszlár Gazdag 2020.06.03. 13:01:28

@zord íjász: Az iszlám elleni magyar harc egy hősies pillanata: Május elején Thökölyt Budán fejedelemnek kijáró fogadtatásban részesítette Ibrahim pasa[16] – jóllehet tárgyalásuk tartalma ismeretlen, valószínűleg szóba kerültek a felső-magyarországi vármegyék, sőt kortárs értesülések szerint Thökölynek felajánlották az erdélyi fejedelemséget vagy a magyarországi királyságot, esetleg mindkettőt.

„ Késmárki Thököly Imre, kinek vége boldog legyen, követet küldött portánkhoz: felséges ajtóküszöbünknek, melyen a paradicsom lótuszvirága nő, szolgálatait felajánlotta és könyörgött nekünk, hogy őt évenkénti 40 000 piaszterért Magyarország urául ismerhessük, melynek lakosai azon éppen, mint Erdélyéi, mindenha boldog szolgáink közé számíttatnak ”
– IV. Mehmed oszmán szultán 1682. augusztus 10-én kelt athnáméja[17]Július végén Ibrahim pasa Budáról 30 ezres, augusztus elején Apafi Erdélyből 8 ezres sereggel indult ki. A törökök útközben elfoglalták és lerombolták Ónodot. A seregek egyesülése után augusztus 14-én elfoglalták Kassát (ekkor Thököly a maga fennhatósága alá rendelte a Szepesi Kamarát). Ezt követően bevették Eperjest, Lőcsét, Füleket (fel is gyújtották) és Szendrőt. Szeptember 16-án a katonai sikerek és a harcok befejezése után, Ibrahim pasa a szultáni athanámé alapján Fülek várában (Apafi jelenlétében) Magyarország királyává nevezte ki Thököly Imrét. A kinevezés szerint Thököly évi 40 ezer tallér adó ellenében kapta meg IV. Mehmedtől az uralkodói jelvényeket. Thököly nem kívánta a "király" címet viselni, ettől kezdve a kuruc vezér inkább Felső-Magyarország fejedelmének címezte magát.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.06.03. 13:07:45

@Moin Moin: @Főnix Oszlár Gazdag: Thököly -- akiről még mindig közterek vannak elnevezve -- talán az ősforrása a haladás vs. függetlenség dilemmának ebben az országban, ami gyakorlatilag végig bizonyítja, hogy a "nemzeti magyar" (függetlenségi/pontosabban nyugatellenes) álláspont reakciós, haladás- és modernizációellenes lehetett csak.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.06.03. 13:18:27

@HaFr: Csak azt kellene tudatosítani, hogy hol van a "kurucok" és a Fidesz igazi "hazafiságának", igazi "kereszténységének" a gyökere. Törökországban. Ahonnan - teljesen véletlenül - a migránsok jöttek 2015-ben.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.06.03. 15:18:24

@HaFr: Ha a keresztény teológia ismeretével kiütöd a Fidesz alól a sovinizmus "erkölcsi fölényét", akkor néhány, civilizációs ruha nélküli kuruc, pogány, kommunista, ex-liberális és gnosztikus tűnik fel - teljesen meztelenül. Ezt kellene látniuk a válaszpolgároknak.

kószák egyike 2020.06.03. 15:56:34

@Moin Moin:
6.) "Soros, aki karöltve a brüsszeli diplomatákkal, beteg migráncsokat akar betelepíteni és ebben Gyurcsány, aki miatt felszabdalták Trianon után az országot, segít! Az egészben részt vesz minden kettes kezdődő személyiszámmal rendelkező ellenzéki is!"
7.) "Térdre csuhások" Ja nem bocsi ez már nem...

Ui: Szavaim irónia, vicc, fikció. Csak a fekete autó meg a hajnali ébresztés miatt.

2020.06.03. 16:00:38

ellentétben orbánnal, aki valóban gátlástalanul hazudozik, kövér szerintem nem hazudik, az alternatív valóságában ő tényleg azt hiszi, hogy igazat mond.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2020.06.03. 16:05:20

@Moin Moin: @Főnix Oszlár Gazdag:
Ennyi? Már ez se kellett volna. Vicces gyerekek vagytok. Sokat gyötrődtetek ezen a szaron? Ez nagyjából olyan, csak ellenkező előjellel, mint amikor a narancstálibok azzal mentegetik a Soros-kampányt, hogy Netanjahu és Köves Slomó is haverja a Viktornak, na ugye, hogy ugye, hogy ugye, rohadt libsibolsik.

Nekem nem kell ám megnéznem a wikipédiát ahhoz, hogy kapásból tudjak még példát hozni a magyar-török viszonyban a politikai/katonai együttműködésére az elmúlt évszázadokból, ennél sokkal durvább, sokkal mélyebb és hatásában is tartósabb, végzetesebb formában. Akad néhány könyv, ami hosszan taglalja a magyarok kétségbeesett, kényszerű vagy éppen nagyon is számító tetteit ebben az 1000 évben, bármiféle népppel kapcsolatban, akivel mi megszívtuk itt ebben a kibaszott Közép-európai átjáróházban, és akkor még nem is kezdtem el Mohácsot meg Szapolyait emlegetni muszlim ügyben, hogy ti is elélvezzetek, és tanuljatok valamit.

Totál lényegtelen, nyilván nem fogok veletek történelmi tényekről felesleges vitát folytatni: ne untassatok engem azzal, hogy megpróbáljátok menteni a menthetetlent. Engem nem zavar, ha felszopjátok HaFr-t, de ne próbáljatok meg közben úgy tenni, mintha nem lennétek pontosan ugyan olyan elfogultak, mint a Mester hívei.

Vívjátok tovább a veszett lövészárok háborútokat az ide tévedő fidesztrollokkal, dobjatok be ti is néhány poént a nagylábujjatokról meg Trianonról, de engem hagyjatok ki belőle. Én elmondtam a bloggernek, amit akartam, ő is elmondta nekem, ennyi elég.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2020.06.03. 16:17:58

@h.kovacs: Ez pontosan így van, és ez egy hosszában kettévágott hangyafasznyira fel is menti a Bajuszkirályt a saját szavai alól, de ettől még rémisztő a végeredmény.

Moin Moin 2020.06.03. 17:53:31

@zord íjász: A történelem során eléggé jellemző volt, hogy a két birodalom peremén élő népek kivéreztek. Az is jellemző, hogy ezek a peremvidékek a hatalmak erőforrásaiból következő akciórádiuszaik mentén alakultak ki. Ha a török akciórádiusz kissé tovább ért volna, ma a magyarok lennének a bosnyákok. Ha meg a német ért volna tovább, akkor a csehek.

Ebben nincs semmi, ami speciálisan a magyarok érdeme lenne, vagy velük szembeni rosszindulat. Rosszkor voltak rossz helyen. Az persze érthető, hogy a több évszázados haszontalan és értelmezhetetlen vergődés valamiféle mitikus magyarázatot hozott létre: ez egyszerű következménye az emberi agy mintázatkereső késztetésének... Egy hamis összefüggés megalapozott egy hamis közösségmítoszt - ezzel tele Balkán és az ott élőknek ez a "valóság". Ennek alapján orientálódnak - és feszültség ébred bennük, ha ehhez a mitikus öndefinícióhoz valaki előttük hozzáméri a valóságot: ezért vagy te is agresszív velünk. Ez tiszta etológia - de most már kérlek, rohanj vissza a bozótodba és ott vívj csoporton belüli pozícióharcokat az élelemért és a párosodás jogáért!

ijontichy 2020.06.03. 18:03:35

@poszt: Csaxólok: köszönhetően az elmúlt naribolsi tíz évnek, Mo-nak kezd rosszabb nemzetközi respektje lenni, mint a konszolidált Kádár-rezsimnek :-(. Persze ez a fityeszhíveket nem érdekli. Zömük nem áll a helyzet magaslatán saját édes anyanyelve mívelésében sem, "diplomatául" meg végképp nem ért. Ezért aztán fatlacus (& al) nyugodtan beszélhet hülyeségeket. Btw. nem a hazaáruló baloldal vívott valami honvédő háború-félét anno, és a manapság szupercsávó Horthymiki "ment" a Donkanyarba magyar vért ontani? A világ nem egyszerűen fekete és f̶e̶h̶é̶r̶ narancssárga... Ideje lenne észretérni, és kibaszni végre a naribolsikat, mert megvalósulhat a "legpocsékabb nemzet" (mégha expressis verbis "diplomatául" nem is fog senki ilyet mondani) :-(.

@h.kovacs: Kövérben potenciálisan benne van egy Kádár-monológ lehetősége is. Ki tudja, egyszer még mire sarkallja Mr. Cholesterol? ;-)

ijontichy 2020.06.03. 18:05:17

@Moin Moin: Hogy te milyen gonosz vagy ;-) :-) :-D

Bánegressy 2020.06.03. 18:22:07

@h.kovacs:
viszont az előzőnek(herr orban) ez a stratégiája része, az utóbbi(vakhitű bajusz) pedig egy taktikai eszköz(és sok ilyen van, bár sokkal többet egyik sem tud. kérdés mire lesz ez elég) a strat. megvalósításához.

chrisred 2020.06.03. 18:34:19

@zord íjász: Szimpla geopolitikai törvényszerűség volt, hogy az Oszmán Birodalom akciórádiusza a Kárpát-medencéig tartott. Ezen nem sokat módosított, hogy a felvonulási útvonalukon fekvő országok gátolták vagy támogatták őket az Európa felé való terjeszkedésükben.

dare 2020.06.03. 20:00:08

@Moin Moin: "Ha a török akciórádiusz kissé tovább ért volna, ma a magyarok lennének a bosnyákok. Ha meg a német ért volna tovább, akkor a csehek."

Aha, és ezt hol olvastad?
Csak érdekelne.

Moin Moin 2020.06.03. 20:33:15

@dare: Értelmezem neked:

- Ha a Török Birdalom erőforrásai finanszírozni tudtak volna egy néhány száz km-es nyugati továbbterjeszkedést és e terjeszkedés 2-300 éves fenntartását*, akkor a magyarság is átment volna egy afféle kulturális és vallási átalakuláson, mint a bosnyák** (amely tiszta keresztény népként került a Birodalomba).
- Ha viszont a német/Habsburg hatalom "ér tovább" annyival, hogy a török határ valahol a mai Szerbia déli részén lett volna, akkor lehetőség nyílt volna egy afféle parasztpolgári fejlődésre, amely a cseheknél lezajlott. Mivel az ország nem lett volna állandó harcok martaléka, ezért a Habsburgok azt "domesztikálták" volna, mint tették Csehországban (és pl. a mai Szlovénia "elődterületein" is): ez lett volna a gazdasági érdekük. Ez nyilván az őshonos magyar fő- és köznemesség párhuzamosan futó megtörésével és németesítésével járt volna együtt, szintén cseh (és szlovén) analógiákra.

* Bizonyos magyar területeken ennél is tovább tartott a török megszállás - ám azok egy bő másfél évszázados periódust leszámítva peremvidékek voltak a Birodalmom belül, ezért nem ment végbe a boszniaihoz hasonló átalakulás - de ez most nem téma.
** A szerbségről is jelentős, később muszlimmá váló népcsoportok sodródtak le a XV. századtól - de ez sem téma most.

Reding Roli 2020.06.03. 20:52:02

Trianonnak semmi köze a védőbástya voltunkhoz, ami szintén mítosz"
Valójában, szinte teljes egèszèben a 150 èves, vagy van ahol hosszabb török háborúknak ès hódoltságnak köszönhetjük Trianont, hiszen az 1500- as èvek elejèn mèg európai közèphatalomnak számított a Magyar Királyság, kb 3,5 milliós lakossággal , ès 80%. - ra teszik a magyarság etnikai arányát , amely 200 èv múlva már csak kb 3 milliós lakosságot számlált, ès kb 50-55%- rá változott a magyarok számaranya...A török -dúlas, pont az echte magyar lakta területen vègezte a legnagyobb károkat : az ország közèpső ès alföldi területein ( lsd: alföldi települèshálózat- pusztasodas..)
Az sem teljesen igaz, hogy mi nem vèdtük Európát , vèdtük, de a Ozmán Birodalom ekkor lakosságra ès a hadierőre is kb 6x nagyobb volt...Mèg az 1500- as èvek vègèn is felvette a kesztyűt az egyesült európai hadsereggel , sőt az 1600- as èvek vègèn is csak a nèmet- lengyel egyesült sereg mentette meg Bècset a wing hussarokkal ...
Hiába voltak a török kiűzèsèt cèlzó ès magyar államegyesítő törekvèsek: Fráter György, Rákóczi György , vagy Zrínyi Miklós nem kaptak segítsèget a Habsburgoktól...Az erdèlyi fejededelmek is csak kèt nagyhatalom között tudták egyensúlyozni...
A törököt csak akkor lehetett kiűzni a Magyar Királyságból , amikor a demográfiai tènyezők megváltozása ( nèpessègrobbanás ) Nyugat- Európában lehetővè tette ...A heroikus , törökellenes harcokat a magyar ès a horvát vègvari katonák vívták, nem a zsoldosok ès nèpessègfogyas is magyarok között jelentkezett elsősorban ...
A török igából szabadulás után pedig megindult az ország újra benèpesítèse: a nyugati országrèszbe nèmet telepesek èrkeztek , a Erdèlybe a magyar nemesek behívták a román munkaerőt, a Fèlvidèk ès a Dèlvidèk etnikai arányai is teljesen átalakultak...
Az 1800- as èvekben már - a nemzeti öntudatra èbredès, polgári forradalmak idejèn - kialakultak az etnikai törèsvonalak ...A magyar nemessèg nem volt elèg bölcs, ès amikor a megfelelő pillanat eljött , a szomszèdaink ès a saját nèpeink ellenünk fordultak....
A konklúzióm az, hogy Trianon ( èrtsd: a törtènelmi állam felosztása ) csak úgy lett volna elkerülhető, ha a török hódoltság alatt nem változik meg teljesen a Kárpát - medence etnikai tèrkèpe ... Az ország 500 èvig (?) kènyszerpályán volt, de most kaptunk egy lehetősèget, hogy felzárkózzunk Nyugat- Európához, velük szövetsègben ....Ez egy törtènelmi sorsfordító időszak , amire vártak őseink, amivel èlni kellene Magyarországnak..

dare 2020.06.03. 20:57:56

@Moin Moin: Oké.
Csak a Török birodalom erőforrásai képesek voltak egy hatalmas haderő felállítására (több mint 60 ezer fős) már a 16 sz. elején (Mohács).
És nem lehet azt mondani erre a csatára, hogy csak a törökökön múlt volna a győzelem.
Túlerővel jöttek igaz, de még így is nagyon sok együttható kellett ahhoz a magyar nagyuraktól a sok hibás döntésen át a török győzelemig.
A Habsburgok pedig már a 15 sz. eleje óta részesei a történelmünknek.
Mátyás után a magyar nagyurak nem akartak se egy új Mátyást, se egy új Habsburgot a trón közelébe se látni.
Az ország az állandó harcok martaléka lett, és ez teljesen független volt a Habsburgoktól.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2020.06.03. 21:08:04

@Moin Moin: "...ezért vagy te is agresszív velünk. "

Nem kenyerem az agresszió.
Az a kiflim.
De rád még morzsákat sem kéne pazarolnom, magyargyűlölő.

"...Az persze érthető, hogy a több évszázados haszontalan és értelmezhetetlen vergődés..."

Aha.

Ez világos beszéd.

Áldja az Isten mindazokat és ragyogjon nekik az örök élet ösvénye, akik ebben a több évszázados/ 1000 éves harcban az életüket adták ezért az országért, és akiknek köszönhetően én magyarként élhetek, beszélhetek, írhatok, olvashatok és élvezhetem ennek a mesés országnak a tájait, a hazámként.

Bár az kétségtelen, az, hogy ennek köszönhetően te is köpködheted és gyalázhatod őket és az áldozathozatalukat, valóban megkérdőjelezi a tetteik értelmét, és ezzel is egy nemzeti tragédiáról beszélhetünk.

"...rohanj vissza a bozótodba és ott vívj csoporton belüli pozícióharcokat az élelemért és a párosodás jogáért!"

Sajnos esélytelen harc lenne. Nem is hinnéd, milyen gyenge vagyok a hordán belül. Általában csak a maradékot lökik oda nekem, a nap végén, nőt pedig csak barlangrajzon láttam még. Így éldegélünk mi, itt, magyarok, a mitikus öndefiníciók és a hamis közösségmítoszok mocsarában, de legalább a fajtád akciórádiuszán kívül.

Az is valami. Nem vagyok telhetetlen.

Moin Moin 2020.06.03. 21:48:28

@zord íjász: "Nem kenyerem az agresszió" - írod, aztán pedig fél oldalon át olyan stílusban fogalmazol, amit Kövér László se merte, ha kapja renedsen a haloperidolt!:)))

Ami meg "a fajtám akciórádiuszán kívüliséget" illeti: kicsicsillag, ha az én "fajtám" nem építene ott Audit-Mercit-BMW-t, akkor csak Alpár homokjával tömhetnéd meg a bendőd. (Ajánlom figyelmedbe, hogy a magyar GDP és az export hány%-át adják a magyarországi német cégek!)

Az meg, hogy valakik ezer éven át hadakoztak, önmagában nem érdem. Hadakozni hülye módon és hülye, inadekvát célokért is lehet szarásig.:) De mondom: nem vagytok szaremberek, csak szerencsétek nem volt hellyel és idővel - mire meg most éppen lehetne (EU!), addigra már annyira utáljátok magatokat, hogy csak agresszióra vagytok képesek, egymás és a világ ellen.

...Csak annyit üzenhetek ehhez, hogy "Vij Glick, vij Sposs!"

Rodney_2 2020.06.03. 23:47:40

@Moin Moin: Most nagyon hülye vagy. Nem ment a dugás, vagy valami migráns megalázott a közértben, nem tudom :) Te kezdtél aggresszív lenni zord íjásszal, amit meg reding roli írt az pont úgy volt ahogy írta, olvasd el még kétszer. Ha foglalkoznál csak egy kicsit a korszakkal akkor erre könnyen megtalálnád a konkrét népesedési számokat. Mikor "felszabadították" a Temesvári Vilajetet egészen nagy területek voltak már teljesen elnéptelenedve. Ezeket a Habsburgok kiosztották hiveiknek akik szereztek rá munkáskezet onnan ahonnan tudtak (főleg románt, valamennyi német/sváb telepest). Erdély közepén meg már a Báthory Zsiga (buzi volt és nagy elkúró => liberális ikon) idétlenkedése idején a török-tatár és szomszédod a vallon-német zsoldos irtotta ki a völgyekben lakó magyarságot, míg a román ciobanok nyugodtan éltek házaséletet a hegyekben a jószággal (ezt pl elolvashatod részletesen számokkal a 3 kötetes kék Erdély Történetében)

Az Audit-Mercit-BMW-t meg a "te fajtád" nem véletelnül gyártja Magyarországon (és ragaszkodik az Euróhoz amely a PIGS országok miatt jóval gyengébb mint egy DM lenne), ha nem tudná elég olcsón gyártani, akkor kurvára nem tudná eladni, mert ki az a hülye aki meg akarná fizetni egy kocsi árában a német túlfejlett jóléti államot az összes idétlenségével (szakszervezeti vízfej, migráncs milliók willkommenskuturozása, zöld energia ami pár éve 3x annyiba került mint ugyanaz a kWh az USA-ban, stb stb)
Szóval kicsit szerényebben :)
Arról nem beszélve, hogy ha a lenézett polák bolti tolvajok elődei annak idején nem mentik meg Bécset, akkor ahol most lakozol a Kölni Kalifátus területén lenne. Hááát így is csak néhány évszázadot sikerült nyerni a "te fajtádnak" mert hát elkúrják ők is rendesen. Németország is egyre kisebb és a lakosság is (relative) szépen fogy. Még talán 2 generáció, talán annyi sem :((
Ha meg a lenézett polák bolti tolvajok későbbi elődei nem verik szarrá a nagy túlerőben lévő szovjetet a Varsói Csatában amint a Bajor Tanácsköztársasághoz igyekeztek, akkor ott is egy kommunista romhalmazt sikerült volna csinálni.
Hát így... :)))

PS: a "te fajtád" részben az én fajtám is, tudom mit beszélek :))) Nektek ott ugyanúgy elkél a sok szerencse meg ilyen élvezési izé :)))

Rodney_2 2020.06.03. 23:59:06

@h.kovacs: Kövérrel kapcsolatban igazad lehet. Ő a tisztességes fideszes :)))
Van egy barátom, aki balliberális politikai irányultságú sikeres vállalkozó (már 1990-ben kezdte és exportra meg multiknak szállít mindenfélét). Nemrégiben egy nagy multú de sanyarú jelenű társadalmi szervezet elnökévé választotta. Üzleti szemmel átnézve a helyzetet, kitalálta hogyan lehet biztosítani a szervezet jövőjét és tevékenységének felvirágzását. Ehhez sikerült szereznie kb 600 millió Ft "közpénzt". Mikor ezt mondta, megkérdeztem tőle hogy "és ebből mennyit kellett visszaadni". Az engem sokkoló válasz az volt hogy "Semmit. Ez a Kövér-Áder vonalon lett intézve és ők nem olyanok". Na tessék...

zord íjász · zordidok.blog.hu 2020.06.04. 06:56:26

@Moin Moin:
1. Az ugye megvan neked, hogy nem én szóltam hozzád, hanem te szóltál hozzám, és az a komment, amit idelöktél nekem, mindent elmond arról, hogy mit érdemelsz, de még ahhoz képest is inkább csak unatkoztam, amikor válaszoltam neked. Én a bloggerhez beszéltem, mert alapveően egy intelligens, értelmes embernek tűnik, de láthatóan van valami súlyos Trianon-szindrómája, ami a legrosszabbat hozza ki belőle, és bár évek óta olvasom a posztjait, ilyen szellemi mélyrepülést még soha nem láttam tőle, mint az elmúlt 3 posztban. Te lényegtelen szereplője vagy ennek a történetnek.

2. Figyelj, magyargyűlölő. Nem láttál te még engem agresszívnek. Hidd el, a bal kisujjam hajlítgatásában is több agresszió van, mint amennyit rád szánnék, ha érdekelnél, de már az első kommentem után is idáig hallottam, ahogy csikorgatod a fogadat.

3. Most jöttem rá -sajnos, későn, de ez ősi magyar tragédia szintén- hogy te a fidesz fizetett ügynöke lehetsz. Más magyarázat nincs. Ennyire senki sem lehet csőlátó, önszántából pedig végképp nem. Az a feladatod, hogy a negyedik kétharmadot is összehozd a fiúknak.
Kénytelen vagyok elismerni -mi, igaz liberálisok, mindig megadjuk a császárnak, ami a császáré- hogy e tekintetben páratlanul jó munkát végzel, bár néha azért picit túltolod a szerepedet, ha megengedsz nekem ennyi kritikát. Talán nekem is ez tűnt fel. A későbbiekben erre oda kell majd figyelned, mert nem lesz prémium.

4. Azt egyszerűen imádom, ahogy többes szám második személyben beszélsz a magyarokról, és Magyarországról úgy, ahogy egy igazi übermensch teszi/tenné. :-))) Ez dupla találat, mert remek párhuzamok felfedezésére ad lehetőséget az olvasóknak. A Habony propagandista-képzőben tanultad a módszert? Azért tud valamit ez az ezüst hajú autószerelő.

5."... , akkor csak Alpár homokjával tömhetnéd meg a bendőd."
Én már most is csak Alpár homokjával töltöm meg a bendőm. Teljes kiörlésű alpári homok, két natúr Nemzethy durumlisztes kenyérszelet között: ez a szokásos esti vacsorám, ha már a maradékból sem jut nekem.

6. "...(Ajánlom figyelmedbe, hogy a magyar GDP és az export hány%-át adják a magyarországi német cégek!)..."
Feleslegesen ajánlod a figyelmembe, mert én itt élek, és nem kell bemutatnod nekem a hazámat, majd, ha szükségem lesz az útmutatásodra, feltétlenül szólok, ráadásul 5 napja készen van egy blogposztom, ami tulajdonképpen erről szól -illetve arról, amiről a kommentelőtárs @Rodney_2: ír- csak azért kellett várnom, mert most jött meg az engedély a sajtóanyag felhasználásáról.

7. "...Az meg, hogy valakik ezer éven át hadakoztak, önmagában nem érdem. Hadakozni hülye módon és hülye, inadekvát célokért is lehet szarásig.:) ..."
Neked nyilván nem érdem, több szempontból sem, és arra tippelek, hogy két hurkapálcika másfél percen át tartó összecsattogtatása is kivenné az erődet, de én azért örülök neki, hogy megtették, és ahogy már mondtam, az örök élet ösvénye ragyogjon nekik mindezért, mert nélkülük én nem lennék itt, Alpáron, a hazámban.
Ez a "hazám" szó, ez bonyolult neked, magyargyűlölő, nem akartalak vele összezavarni megint, google a barátod.

2020.06.04. 07:02:55

@Rodney_2: igazából nem arra gondoltam , hogy kövér tisztességes fideszes lenne, hanem, hogy elmebeteg !
amúgy hallottam egykét kövér panamáról, a tiszességes fideszes, mint olyan, csak mítosz.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.06.04. 09:48:22

@zord íjász: OK. Amit írtam, az történelmi tény. Hogy mennyire jelentős ez a tény vagy kinek mennyire tetszik, arról lehet vitatkozni. Attól még a tények tények. A magyar történelem kritizálásáról: a magyarság nem Isten. Isten az Isten. Ezt megerősíti az Alaptörvény is, amikor visszautal a keresztény kultúrára. Egy keresztény kultúrában nem imádjuk önmagunkat istenként és nem imádjuk az etnikumunkat sem akként. Szeretni kell a felebarátainkat, de ez nem azt jelenti, hogy nem hívhatjuk fel a figyelmet a Biblia morális értékeire. A cél ugye nem az, hogy a saját tökéletességünket ünnepeljük mindenki mást - főleg az igazságot - terrorizálva, hanem az, hogy Istent és annak céljait segítsük elő az igazság kiderítése útján. A magyarság tökéletes? Nem az. Immorális dolog a magyarság kritizálása? Nem az, ha az tényszerű és Isten céljait szolgálja. Ha a magyarság tehát nem felel meg a Bibliában lévő morális értékeknek, akkor a magyarság kritizálható. Ettől valaki magyargyűlölővé válik? Nem, ettől csak morálissá válik, akinek nem az a napi 24 órás foglalatossága, hogy a saját etnikumát bálványozza és istenítse. Lásd. keresztény versus pogány.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2020.06.04. 16:56:57

@Főnix Oszlár Gazdag:

Én nem téged neveztelek magyargyűlölőnek. Ahhoz még nem bontakoztál ki eléggé...itt, ebben a posztban. Nem fogok utánanézni az aktivitásodnak. Belöktél egy wikipédia idézetet, heherésztél egy kicsit: lejött róla, hogy mit gondolsz. Tehát te kikapartál egy példát a magyar történelemből -aminél én kapásból jobbakat is tudnék- hogy köpködhesd, negligálhasd, lesajnálhasd egy kicsit a magyarok évszázados harcát a vonatkozó témában. Mondtam, hogy ez mire hasonlít, és ezen csak röhögni lehet. Az egész képet és az egész folyamatot szikrányit sem befolyásolja az általad hozott példa, a blogposzt idevágó alapvetését/megállapítását pedig végképp nem támasztja alá.

Meglehetősen nagy távolság van egy magyarok által véghezvitt/elkövetett történelmi tett kritikája és a magyargyűlölet között. Az előbbit én is megetttem már ezerszer, az utóbbit soha. A kettő közötti különbség mindig világosan felismerhető, ahogy azok is, akik használják valamelyiket a kettőből.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.06.04. 17:16:41

@zord íjász: Az eredményekkel semmi gond nincsen, az áldozatokat tisztelni kell, a szenvedésre meg emlékezni szükséges. Ám a törökökkel szembeni áldozathozatalt nem lehet annak az alátámasztására felhasználni, hogy a magyarságot valamiféle morális felsőbbrendűség illeti meg. Ez bálványimádás és öntömjénezés. Nem illet meg minket sem morális felsőbbrendűség, sem morális alsóbbrendűség. Egy 2020-ban élt magyarnak nem a négyszáz éve történt eseményekre kell hivatkoznia, hanem a saját, jelenlegi teljesítményére. Ennélfogva érdemes arra is emlékezni, hogy a görögök, szerbek, horvátok, osztrákok, olaszok is küzdöttek a törökök ellen, sokszor évszázadokig. Ők sem lettek szuperemberek ettől és nem kapják olcsóbban a tejet a boltban.

kószák egyike 2020.06.04. 17:25:10

@h.kovacs: @zord íjász: Volt már a történelemben olyan ember aki a saját univerzumában élt. Nem tett jót a népével.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2020.06.04. 17:29:54

@Főnix Oszlár Gazdag: "...nem lehet annak az alátámasztására felhasználni, hogy a magyarságot valamiféle morális felsőbbrendűség illeti meg..."

Ki mondta, hogy felsőbbrendű? Mi ez a zagyvaság, amit összehordasz a morális felsőbb-alsóbbrendűségről? Hol mondtam én ilyeneket? Te kihez beszélsz? Mert, hogy nem hozzám, az biztos.

Ja, várjál. Kövérhez? Ő mondott ilyeneket? Nincs az az Isten, hogy elolvassam részletesen, amit mondott. De ha ő mondta, akkor azt hiszem ezt vele kell megbeszélned.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.06.04. 17:36:09

@zord íjász: Ugye ez most csak egy vicc? Veled csak arról lehet beszélgetni, amit te mondtál? :)

Rodney_2 2020.06.04. 18:18:46

@h.kovacs: Kövérnek van egy testvére, aki már a 90-es években az "üzletember" utat választotta és nyilván kihasználja tesó nevét és kapcsolatait. Na neki voltak panamái bőven. Meglepö módon szintén Kövér a neve :)
Én Kövért (Kövéret?? :) ) sosem szerettem, arra emlékszem hogy a 90es években, még "zsidesz" időkben is és azután is ő volt a legnépszerűbb a fideszben. Mikor szavazások voltak, pl több szavazattal lett a mittudoménmilyen (Országos?) Tanács elnöke mint ahánnyal Orbán pártelnök. Ezt akkoriban még érdekes volt figyelni, még voltak törésvonalak a párton belül, ma már nyilván irreleváns. Ezt a népszerűséget soha nem voltam képes felfogni a saját békaperspektívámból (1990-ben már a választások előtt SZDSZ tag voltam és véletlenül lakóhely miatt pont a Kis János, Hack Péter stb és a hozzá járókkal egy alapszervben, és hát járt oda mindenki aki számított, tanulságos időszak volt)

Hogy ki elmebeteg az egy fluid concept :))) A Scietológusok szerint per def mindenki elmebeteg akit még nem agymostak (és ez tényleg igaz ha azt a definiciót használod :))) kb annyi hogy egy történésre nem "arányos választ" ad az ember, freudi felgyűlt frusztrációk, stb)
A legtöbb embernek megvannak a nünükéi, ha az a téma jön elő, teljesen elmebeteg módon reagál. Én arra emlékszem hogy ő régen is harcos antikommunista és antibaloldali beszólásokat eregetett, ilyen szempontból nem változott semmit. 30 éve is pont ilyen stílusban osztotta az észt a bajusza alól.

blog.atlatszo.hu/2015/08/a-kover-fiver-aki-vallalkozott-szazmillios-tartozasok-fantomok-es-kollegistak/

elég hosszú, nem olvastam végig mert leszarom :)))

sync 2020.06.05. 09:06:59

@HaFr: Kedves Péter, láttalak az ATV-n. Engedd meg, hogy tegyek néhány kritikai megjegyzést. Az ATV hozzád és gondolataidhoz is hív nézőinek 99%-a nem értett meg. Mintha egy úgyis minden mindegy, ezzel az országgal már nem lehet mit kezdeni hangulatba lettél volna. Igazad van! De kár kihasználatlanul hagyni ilyen alkalmakat.
A második megjegyzésem. Szépen eljutottál ahhoz a gondolathoz. hogy a kormány nemzeti szocialista. Ettől egy kicsit megrettentél, pedig hát logikus volt, amit mondtál, eljutottál az etnicizmustól a tiltott szóig. Általánosan, szerintem amit mondtál, azt kellene tanítani az iskolákban.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2020.06.05. 10:58:45

@Főnix Oszlár Gazdag: Nem, nem csak arról. De mit vársz tőlem? Védjek egy olyan véleményt, amivel nem értek egyet, és amiről csak tőled hallottam?

Inkább lazíts, ez elég keresztényi, és klappol ide.

www.youtube.com/watch?v=5SJnjCE_aPg

Főnix Oszlár Gazdag 2020.06.05. 12:03:21

@zord íjász: Hazám, hazám, édes hazám
Bárcsak határidat látnám
Látom füstjét, de csak alig
S az ég alatt sötétellik

Édesanyám, gyújts gyertyára
Hozzád megyek vacsorára
Forralj nekem édes tejet
Apríts bele lágy kenyeret

Édes volt az anyám teje
Keserű a más kenyere
Keserű és savanyú is
Néha-néha siralmas is

Fölmegyek én egy nagy hegyre
Annak is a tetejébe
Onnan nézek hazám felé
Édesanyám háza felé

Minden falu édes hazám
Minden asszony édesanyám
Minden szép lány feleségem
Kivel a világom élem

Hozd fel Isten azt a napot
Hogy süsse fel a harmatot
A harmatot a mezőkről
A bánatot a szívemről

Napom, napom, fényes napom
Süss még egyszer világoson
Nem mindenkor homályoson
Hogy hazámat ne sirassam

Erdő, erdő, de magos vagy
Édes hazám, de messze vagy
Ha az erdőt levághatnám
Édes hazám megláthatnám

Isten áldja meg a magyart
Tartson élted, míg e föld tart
Paradicsom hazájában
Éljen, mint hal a Dunában

Magyarország az én hazám
Neked szült és nevelt anyám
100 esztendő nem a világ
Éljen a magyar szabadság!

Főnix Oszlár Gazdag 2020.06.05. 12:08:44

@zord íjász: Most vizsgáljuk meg, hogy miről szól a szöveg: génhordozó territorialitás, genetikai rokonság, a testi létezés prioritása, az élettér növelésére vonatkozó vágyakozás, a kollektív genetikai altruizmus elsődlegessége, továbbá annak követelése, hogy a génhordozó testi létezés jutalmaképpen Isten (mint mellékszereplő és jelentéktelen díszlet) támogassa mindezen magatartásokat. Miért? Mert csak úgy, mert azért fizetjük a papot. Bocsi, ebben pontosan mi a vallásosság és mi a kereszténység? Ez a gének és a test pogány imádata.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2020.06.05. 15:18:24

@Főnix Oszlár Gazdag: "Bocsi, ebben pontosan mi a vallásosság és mi a kereszténység?"

Megbocsátok. Menj utadra, békével.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.06.05. 15:26:55

@zord íjász: Köszönöm, de sehová nem megyünk. Maradunk, békével. Mert reméljük azt, hogy a pogányság visszaszorítása sokkal élhetőbbé és sikeresebbé teszi majd ezt az országot.
süti beállítások módosítása