1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2020.05.22. 12:45 HaFr

Egyetlen megoldandó feladat vár Magyarországra

Magyar Narancs

Kimaradtunk/kiestünk a nyugatias polgárosodással járó modernizációs ciklusból, viszont eluralkodott rajtunk a nemzetnek egy olyan felfogása, amelyik részben akadályozza, részben "idegen" színben tüntetné fel a bepótló/pótlólagos modernizációt -- ha egyáltalán felmerülhetne ilyen. De a tőkekoncentráció és a nekilendülő digitalizációs-technológiai forradalom korszakában a polgárosodás már elavult modernizációs keret; már csak a nagy reproduktív erővel bíró tőke(tulajdon) és a tudás algoritmizálása feletti uralom számít, és Magyarországnak egyikben sincs semmi esélye komoly szereplővé válni. A "polgár" és a kistulajdonosi tőke hozzáadott értéke a piacon 25-30 éve visszaszorulóban van.

A pótlólagos polgárosodás világtörténelmi esélye -- ennek etikai szerepével együtt -- már a múlté. De még tovább rontja a helyzetünket, ami van: a népet százvalahány éve nyomorgató nemzetkoncepció cinikus, gátlástalan használata a politikai gyakorlatban. Ez utóbbinak tíz éve vagyunk tanúi, e blog maga nyolcadik éve ad tanúságot erről a törekvésről és egyetlen posztunkat sincs okunk visszavonni a lassan 1600-ból, mert lényegileg tévedtünk volna. A nemzetkoncepció politikai felhasználása megpecsételi a nemzetnek áldozatul dobott nép radikális versenyképtelenségét: végső soron azt, hogy ez az ország soha nem lesz képes magától talpra állni, de segítséget sem hajlandó elfogadni, pláne hálásnak lenni érte és tanulni belőle, jóllehet magunknak semmilyen versenyképességi tartalékunk vagy kitörési pontunk sincs. Értelemszerűen az évtizedek óta gondozott, hallatlanul hatékony oktatási rendszer lenne ilyen, de ha lett volna is indíttatás ennek a kialakítására, 2010 óta minden esélye elmúlt.

Ezért -- és mindennek ellenére -- egyetlen megoldandó feladat vár Magyarországra és ha lenne felelős ellenzék, akkor ehhez igazítaná a stratégiáját, ti. hogy olyan, a XXI. századi "felvilágosult abszolutizmust" legitimáló nemzeti fejlesztési program mentén induljunk el, amely egyszerre szolgálja a modernizációt és a nemzet önképének (öntudatának) gyökeres megváltoztatását (=az organikus modernizációt), azaz egyszerre adja a kezünkbe a saját sorsunkat lényegileg és az identitásunk autentikussága szerint. Minden más mellébeszélés, a megoldandó feladattal kapcsolatos ködösítés, ábrándozás, rövidlátás, megtévesztés.

De ezt valószínűleg csak az önreflexív mesterséges intelligencia globális uralma fogja itt elhozni valamikor a század vége felé (kikerülhetetlen kényszerként), ami ellen nem lesz apelláta. Addig legfeljebb az a mellékvágány maradhat, hogy vagy a nemzet(felfogás) esik szét a nép és az élet védelme érdekében, vagy a nép esik és széled szét, a helyét pedig eluralja a kártékony nemzetkoncepció. A kettő együtt nem maradhat egyben, mert annak a mai romlás megállíthatatlansága lesz az eredménye és annál is rosszabb állapotban, kiszolgáltatottabban talál majd minket (utódainkat) az MI.

142 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr6215712272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

civisvaros___ 2020.05.23. 20:03:03

@Célkereszt:
a széljobb ahhoz kell, hogy a jelenkori esztétika "professzorokat" elzavarják. megtizedeljék a bölcsészkart.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.24. 09:30:22

@civisvaros___: A Biblia meg azért kell, hogy a széljobbot purifikáljuk. ;) Sátán haza! Sátán haza! ;)

civisvaros___ 2020.05.24. 09:54:16

azt persze az idő dönti el, hogy eszterházy tényleg nagy író volt vagy kutyaütő, akit csak az antifasiszta sznobéria kedveve volt. azért kell a széljobb, hogy valaki azt mondja, hogy császár meztelelen. és ezek a zsidók, akik nem zsidók kultúrfasiszták valójában. félre értés ne essék ebben nincsen antiszemitizmus. a pál utcai fiúk kitűnő regény. molnár ferenc reformált zsidó volt. vagy mondjuk szabó magda abigélját ajánlja a new york times. mint egy antifasiszta lányregényt.
www.nytimes.com/2020/01/17/books/review/abigail-magda-szabo.html
az úgy rendben van. a tévés feldolgozás zsurzs éva rendezésével. az is nagyon rendben van. abban mindenki nagyot alakít. nemcsak ruttkai éva, garas dezső és básti lajos. piros ildikó is élete filmszerepét játssza a matula növendékeivel. és budapesten ez az identitás vesztés nagy divat. ami az ellenreformációból következik énszerintem. ami nem a magyar, hanem a zsidó kereszténységet hirdette meg magas kultúraként. de errefelé a magyar kultúra az első. és ha ebből kiemel valamit a new york times, akkor örülünk neki. persze ugyanez a new york times azt írja, hogy tombol a fasizmus magyarországon. ebből lesz a kultúrharc.

és ezek a viták budapesten nem dőltek el. ha nem váltották volna le tarlóst, hanem puzsér lenne a night mayor, akkor nem kellene a fidesz militáns irányzata, mert a "baloldali" "liberális" média "értelmiség" betolta karigerit kerpel frónius nem tudom kicsodával és gyé németh zsókával. kulturális főtanácsadó kálmán olga, aki hitgyülekezete és simicska lajos után a demokratikus koalíció szolgálatába állt. ennél egy fokkal jobb lett volna az ellenzékváltó puzsér. aki simicska lajos szolgálatában állt. és szerinte a magyar színházművészet csúcsa pintér béla. de nyilván a tarlós-puzsér párosítás vetett volna véget a kultúrharcnak budapesten. akik nem így döntöttek. 51%-kal betolták karigerit. aki 24 őszéig lesz főpolgármester. ami azt jelenti, hogy a fidesz kihívója nemcsak 22-ben, de így még 26-ban is a párbeszéd lesz, niedermüller péterrel, tüttő katával. a főváros népe nem szakmai szervezetek, helyi egyesületek ügyvivőit választotta a székes főváros élére, hanem az náciktól rettegő antimagyarokat. mert így lesz budapest világváros. és így a fidesznek garantált többsége 2030-ig feltéve, hogy közben nem viszik csődbe az országot.

22-eben és 26-ban.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.24. 11:24:49

@civisvaros___: Kolosszeieknek írt levél 3. fejezet
11Itt már nincs görög vagy zsidó, körülmetélt vagy körülmetéletlen, barbár vagy szittya, szolga vagy szabad, hanem Krisztus minden mindenben. *** Fogadjátok el Istent és a hangok elhalkulnak. A párt agitpropján mindenki átlát már, az vesztésre áll. A központosított, "véletlenszerű" bloggerpropaganda nem működik, az emberek megértették, mi a rendszer lényege. Boruljatok térdre az Úr előtt.

Environmenta 2020.05.24. 11:50:08

@civisvaros___: "A New York Times azt írja, hogy tombol a fasizmus Magyarországon."

És ez így is van. Ahol nem mondhatod el szabadon és negatív következmények nélkül a(z akát szakmailag ezerszeresen megalapozott) véleményedet, amely a hatalmat gyakorlók akaratával és kinyilatkoztatásaival ellentétes, akkor ott fasizmus van. Ahol nem az számít, hogy jó vagy-e valamiben, hanem az, hogy hűséges vagy-e valakihez, ott fasizmus van.

A fasizmus csalhatatlan jele az is, ha az értékteremtésre leginkább képes emberek ellenségenk lesznek kikiáltva és velük szemben erőszakos, tehetségtelen nímandokat favorizál a hatalom. Az is biztos jele a fasizmusnak, ha a rendszer érdemtelen, emberi kvalitásaikban hitvány, haszonleső alakoknak juttat mérhetetlen vagyonokat és mindenki mással szemben bunkósbotként használja az ellenőrzés és az igazságszolgáltatás szerveit, rendszerét.

Fasizmust csak vagy nagyon szűklátókörű, vagy nagyon megnyomorodott lelkű emberek támogathatnak és tagadhatnak le - vagy olyanok, akiknek komoly hasznot hoz az a rendszer. Ám mivel az efféle alapokon működtetett rendszer kevesebb erőforrást képes előállítani, mint egy nyílt társadalom, emiatt tartósan fasizmus nem marad fenn - ideig-óráig is csak egyre fokozódó erőszakkal.

De mondok egy mai konkrét példát a magyar fasizmusra: Pintér Sándor, azaz a belügyminiszter alá szervezik az egészségügyet, ezen belül a háziorvosokat "államosítani" fogják, éspedig azzal a szörnyű, elképesztő indokkal, hogy "a Covid-19-járvány alatt nem voltak vezényelhetők az orvosok." Aki ilyen kimond, az nettó fasiszta.

screpes 2020.05.24. 12:26:32

@Environmenta:

Bonyolultabb a helyzet: a rendszerhez olyanok is hozzáfasizálódnak, akik fel akarják mutatni, hogy ehhez a csoporthoz akarnak tartozni, ebben vagy ehhez a rendszerhez hozzászocializálódtak.
Ezek az igazán fertőzöttek, mert demonstrálniuk kell a hovatartozásukat, míg a többieknek esetleg titkolni, vagy bagatellizálni.

Célkereszt 2020.05.24. 12:43:48

@Environmenta: Nem ez a fasizmus. Ezeket bármely, akár egy
liberális demokrata kormány is megtehet.
A fasizmusról itt olvashatsz: hu.wikipedia.org/wiki/Fasizmus

Environmenta 2020.05.24. 12:58:45

@Célkereszt: Aligha tudsz példát mondani olyan (valódi) liberális demokráciára, amely elnyomná a kompetens véleményt (még a nemkompetenset se szokta) és nímandokat futtatna rendszerszerűen.

Smi a te unalomig ismert fasizmus-definiáló Vikipédia-cikkedben szerepel a fasizmus jellemzőiről, az egybeesik azzal, amit én írtam: kontraszelekció mimaxolva, akár a "mieinnk" elvtelen előnyökhöz juttatásában (persze a tömegeknek ebből csak a duma szintjén jut), akár a gátlástalan hűségesek "elitté" emelésében.

A fasizmus nem elmélet*, hanem gyakorlat, ráadásul meglehetősen rugalmas gyakorlat, ha az érdekeiről és a túléléséről van szó. Ezért is nehéz "elméletileg leírni" azt, de ha szembejön a hétköznapokban, akkor minden értelems ember azonnal ráismer.

*A fasizmus "elméletét" önzés, komplexusok túlkompenzálása, összeesküvés-elméletek és zavaros, tekintélytisztelő hagyományok katyvasza alkotja. És ehhez az elmélethez maguk a fasiszták se ragaszkodnak mereven. Ráadásul ahány fasizmus, annyi elmélet/ideológia/propaganda.

Célkereszt 2020.05.24. 13:09:24

@Environmenta: Amit írsz, illik egy abszolút monarchiára is.

civisvaros___ 2020.05.24. 13:10:47

@Environmenta:
a háziorvosi ellátás a népegészségügynek alárendelik azért, mert azok nem valódi magánpraxisok. de nem ez a fasizmus. vagy ha ezt annak tartod, akkor az egyben a kommunizmus is. de ez a rendszer mégse totalitárus. mert ha egy háziorvosnak az államosítás nem tetszik, akkor lehet magánorvos.

a "ner" egy illiberális átmenet. a liberalizáció, a privatizáció, dereguláció következtében létrejött állapotot az uralkodó kormánypárt az alkotmányos többségével egységállami keretek között felszámolja. visszarendeződés, ami bevégzi a rendszerváltás. backtrack az útkeresésben. és vannak, akik nem szeretnének egy késő kádár korba oltott korai horthysta világot. de akár ez is lehet a többségi akarat. és aki azt gondolja, hogy ennek eredménye szükségképpen a társadalom fasizálódása azok találjanak egy olyan államot, amelyik számukra nagyobb szabadságot jelent, mint magyarország.

Environmenta 2020.05.24. 13:21:55

@civisvaros___: Te el is olvasod, amit leírsz? "visszarendeződés, ami bevégzi a rendszerváltás(t - gondolom)." Talán még neked is érthető az, hogy az nem nevezhető váltásnak, ami visszarendezi a kiindulópontot. Egyébként ez a logikai ellentmondáshalmaz maga a "NER-elmélet": egymást kizáró elemek keverednek bizonyítottan káros "megoldásokkal".

Erre csak a hülyék lehetnek vevők. Emiatt aztán ne félj: a versenyképes tudással és többé-kevésbé ép lélekkel-erkölcsi érzékkel rendelkezők, főképp a fiatalok el is mennek nagyonn szabadságot adó, ebből következően pedig teljesítményképesebb helyekre. Jó példa vagyok erre én is: ahogy mondani szokás "már rajtam van a kabát" és indulok Hollandiába. (Már ott lennék, ha nem lett volna utazási tilalom a járvány miatt.)

civisvaros___ 2020.05.24. 13:53:22

@Environmenta:
volt egy rendszerváltás, amiben az átalakulás nagyrészt a közakarattal szemben történt. és ebből következik egy visszarendeződés. amivel létrejött egy új állampárt, tömegpárt, néppárt. hívhatod, aminek akarod. orbán egy népvezér, a fidesz belső körein kívül a rendszerváltó elitet politikai értelemben nagyrészt kinyírta. ezt egyesek megélhetik úgy, hogy a fasizmus. de a kormánypárt működése nem független a közakarattól. egy kisebbség hegemónia kísérletével szemben hirdetnek szupremáciát. mondhatja egy körzeti orvos, hogy ő nem hajlandó alávetni magát egy miniszteri utasításnak. ez esetben vagy magánorvos lesz, vagy megdönti a rezsimet. ez nem a fasizmus, hanem az egységállam (unitary state). ezt a közjogi berendezkedést választották a rendszerváltók. egységállami keretek között ment végbe a liberalizáció, a privatizáció és deregularizáció. és most egy illiberális átmenetben nacionalizálnak ls reguláznak. ezzel bevégzik a rendszerváltást. megindul egy visszarendeződés. és a versenyképes tudással rendelkezők egy része beáll a fideszbe, annak első, vagy önkormányzati másodvonalába. egy része érvényesül haveri cégeknél, vagy magvállalkozóként és egy rész kivándorol. ez ezzel jár. az elbaszott rendszerváltás következménye.

ijontichy 2020.05.25. 21:30:07

@civisvaros___: Ja. Azt látjuk. J̵á̵s̵z̵a̵i̵ ̵M̵a̵r̵i̵ ̵t̵é̵r̵ Várszínház csettint, ti bokáztok. Ez volt '90 előtt is. Egyebekben pedig őrizgetitek a látszatot, és hülyítitek magatokat: "ha ez a kis bolsiparaszt ügyvédbojtár kicsinálja - az egyébként max ugató kutya ráhatásával bíró - budapesti "kávéházi életművész" értelmiséget, akkor eljő nekünk a Kánaán!" Ja. Meg a bilibe lógó kéz. Mert ha kicsinálná is (nem sikerül), attól még nektek csettint... a többit tudod ;-)
De az igaz, hogy a fidesznyikek zömének jobban bejött a kádári langyosvíz. Lecseréltétek a névtáblát népköztársaságról Magyarországra (ez a "táblalecserélősdi" az egyetlen, amiben Mo. igen jól teljesít). Közben a világ kicsit modernebb lett, abból valami törvényszerűen oda is lecsapódott. Ennyi. Szarban vagytok, és nem(csak) a "kávéházi életművész" értelmiség miatt :-(

civisvaros___ 2020.05.26. 08:47:36

@ijontichy:
ma van 14 éve, hogy elhangzott az őszödi beszéd. és az ellenzék, az ellenzéki médiaértelmiség gyurcsányt se tudta leváltani. majd ha az mszp-szdsz maradványát (dk-momentum) leváltja budapest, akkor lehet orbánnak azt mondani, hogy megtette, amit a kocsma népe megkövetelt tőle. megtörtént elitváltás. a rendszerváltókat és liblingjeiket elzavarták a francba. budapest még akar 10 év kultúrharcot. mert azzal, hogy 24 őszéig karigerit választották ezért még 26-ban is a "párbeszéd" lehet a fidesz kihívója. persze nem lesz az. addig gerit kicsinálják a saját szameszai. nem a fidesz, hanem a libsik. ők mindenkit kicsináltak. egymást is. mint a komcsik. ez a szemét társaság így vált elitet. polgárháborúkat szít. és ezt egy illiberálit átmenettel lehet elkerülni. azzal lehet őket az underground világába taszítani. azért, hogy normális közéletre következő generációnak lesz esélye. de ez egész európára érvényes. ezért futott be o1g európai karriert.

civisvaros___ 2020.05.26. 09:15:52

@ijontichy:
az meg majd kiderül, hogy a fidesz és a nem-fidesz hogyan kezel egy gazdasági válságot és gdp visszaesés milyen mértékű lesz az európai unióban, magyarországon, budapesten.

civisvaros___ 2020.05.26. 10:15:37

@ijontichy:
a fidesz nem úgy működik, hogy lölő lopik. lölő propaganda lapjának mi címoldalán van ez a hölgy. aki egy helyi hr klub vezetője.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2020/dajnokikrisztina.jpg
és ők valami 50 ezer vállakozásnak küldenek ki vezetés és szervezéstudományi szakértői kérdőíveket. és ez alapján a vállalkozások visszatérítékeket kaphatnak az államtól. ez a hölgy szerint a legfontosabb, hogy most a vállalkozások költsenek kulcsember programokra. és nyilván lesznek vállalkozások, ahol a hr azt mondja, hogy ők megtartanák a kulcsembereket, csak ezért az állam adjon nekik kedvezményt. és ezek után ezt valaki odaítéli. és ezek után azt mondják, hogy megvédtük a munkahelyeket. és ebből lesz politikai pr.

na most ez az egész hr/pr gépezet nyugat-európa találmánya. csak azt mondják, hogy ott aztán a piac nem fonódik össze az állammmal. dehogy nem. csak a fidesz kiszorította az összes többi pártot. idézem a hölgyet: "emelni kell a béreket, és hosszabb távon a robotizációval, a mesterséges intelligencia alkalmazásával lehet a problémát megoldani."

Reding Roli 2020.05.26. 10:20:52

@civisvaros___: ma van 14 éve, hogy elhangzott az őszödi beszéd." Igen, ès ez gyakorlatilag senkit sem èrdekele, ha most a pártállami propagandagèpezet nem próbálna újra felhozni , hogy tematizáljak a közbeszèdet, miközben újra" hibrid rezsim " kategóriába került az ország.... A tranzitzónákat bezáratta velük az EB ès most Kövèr László sajtószabadság - ellenes intèzkedèseit ítèltèk el :
index.hu/belfold/2020/05/26/strasbourg_ujsagiro_parlament_kitiltas_kover/

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.26. 10:23:41

@civisvaros___: Az a probléma, hogy a FIDESZ, Orbán és lölő egy dolgot nem változtat meg: a társadalom alapvető morális működési logikáját. Erre utal az, hogy az illiberális rendszer zéró összegű játszmái és tekintélyelvű megoldásai pontosan azt a horizontális jellegű bizalmat lehetetlenítik el, ami a magasabb hatékonysághoz kellene. Ezt a továbbra is fennálló, permanens hatékonysághiányt igazolja az egy főre eső GDP növekedési tendenciájának a korábbiakkal szinte teljesen azonos mértéke. Magyarán, nem a társadalom minőségi fejlesztése zajlik, hanem mindössze egy szubjektív és mennyiségi jellegű átcsoportosítás. Lehet a GDP 10%-át is propagandára költeni, de a csőd optimalizálása nem megoldás. Meg lehet azt is mondani, hogy tíz év nem elég, hanem ötven kell, de ez már nem hihető. A lényeg az, hogy egyre kevesebben hisznek ebben az egész blöffjátszmában és a blöffölők egyre idegesebbek. És egyre közelebb van a végzetes hiba elkövetésének az időpontja.

civisvaros___ 2020.05.26. 10:28:02

@ijontichy:
a gazdálkodás és szervezéstudományi doktori iskolában a höly kutatási területe. "Esélyegyenlőségi emberi erőforrás menedzsment gyakorlata, a fogyatékos, illetve megváltozott munkaképességű személyek HR sajátosságainak vizsgálata munkaadói oldalról."
doktorandusz hallgatói többek között:
Al-Dalahmeh Main Lutfi Ibrahim
Al-Dalahmeh Maha Lutfi Ibrahim Alowdat Fahmieh
felteszem nem tud arabul. nyilván beszél felsőfokon angolul. ez alapján akár soros "ügynöke" is lehetne. de nem. ez a hölgy a helyi hr klub vezetője. és kiküldtenek 50 ezer kérdőívet, hogy megmentsék a munkahelyeket. a fideszben is van egy ilyen brancs. és ha velük nem megy csődbe az ország, akkor ők lesznek hr/pr szakértők és nem a "ballibák".

Reding Roli 2020.05.26. 10:28:59

@civisvaros___: Csakhogy nyugaton a PR - gèpezetet a magánvállalkozasok használják üzleti cèlokra , nálunk meg az pártállam használja a mi pènzünket arra, hogy manipulálja a közgondolkodast , amivel saját fennmaradásat szolgálja ...
Az állami segítsèg a válságban az állam kiemelt feladata ...Eddig semmilyen különlegesen nagy válsagkezelèst nem láttunk....Az USA- ban már kiutaltak több ezer dollárt minden családnak ...Nálunk meg maradt a 3 hónap segèly\ alamizsna ès utána a közmunka...

Reding Roli 2020.05.26. 10:36:12

@Főnix Oszlár Gazdag: horizontális jellegű bizalmat lehetetlenítik el, ami a magasabb hatékonysághoz kellene"
Magyarorszag egy felülről szerveződő, vertikális társadalom. Ahhoz hogy horizontalisan szerveződjön , egy erős ès tudatos polgári társadalmon kellene : virágzó civil szfèra, szèleskörű magántulajdon , vállalkozások , pezsgő kulturális èlet , stb..
Helyette inkább megmerevedett társadalmi rend van , amely felülről szervezett és a többsèg (párt)állam- függő....

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.26. 10:39:07

@Reding Roli: Én ezért látom az igazi - és nem feudális-állami ideológia útján eltorzított! - bibliai értékrendszer kulturális elterjesztését az egyetlen megoldásnak.

civisvaros___ 2020.05.26. 10:46:52

@Főnix Oszlár Gazdag:
észak-amerika és nyugat-európa is úgy működik, mint a fidesz. csak ott eljátsszák, hogy ezek több pártban vannak. a fenti hr-es svédországban szociáldemokrata lenne, hollandiában szociálliberális. itt meg fideszes, vagy független. mert ki az a fiatal, aki belép a mszp-be, vagy dk-ba vagy akár a momentumba, jobbikba, hogy létrehozzza a párbeszédet gyurcsánnyal. errefelé nincs ilyen. az ország nagy részén sincs. ezt budapesten gondolják és néhány nagyvárosban. miskolcon, szegeden, pécsen. errefelé a fidesz van és helyi egyesületek valódi függetlenekkel. aztán mondhatod, hogy ez nem egy morálisan felsőbbrendű társadalom. a fidesz nem annyiból áll, hogy lölő lopik. az a szükséges rossz. mert kell egy kis gömböc, ami befalja a médiamocskot. a népszabadság után lölő megveszi a népszavát is leisztingertől vagy nem tudom, hogy most éppen kié. németh sanyi bácsit megveszik kilóra. ez a szükséges rossz.

lölő propaganda lapjának mai címoldalán.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2020/tarlat.jpg
ez a tárlat családok (nagyszülők, szülők, gyerekek) művészeti alkotásait mutatja be. "Egy örökség, s három út." akár három generációt is összeköthet a kereszténység és a népvallás. ebből szerveznek alkotótáborokat. nemzedékek együtt festegetnek. ez is a fidesz. a momentum generáció is szervezhete ilyen kiállítást. csak ők nem így gondolkodnak.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.26. 10:53:09

@civisvaros___: Hát persze, mert ott is a gnosztikusok uralkodnak. Kezded érteni, kik irányítják a bábokat? Engem, téged? :) És nem kellene ezen változtatni? :) Sajnos gnosztikus bort ivó és álkeresztény vizet prédikáló embereknek már nem hiszek.

civisvaros___ 2020.05.26. 11:04:48

@Főnix Oszlár Gazdag:
vagy szintén lölő propaganda lapjának mai címoldalán debreceni születésű dombrovszky linda nevű hölgy, aki szabó magda pilátus című regényét vitte filmre.

Idén az alábbi helyszíneken forgott, illetve forog Dombrovszky Linda és a Pilatus: Venezuelában a Findecoin Independent International FiImfestivalon, Puerto Ricóban a Bayamón International Film Festivalon és Los Angeles mellett a Dallas Independent Film Festivalon.

errefelé minden héten, újabban minden nap valamilyen adománygyűjtés. a kézis csajok hétvégén 150 adag gulyás levest főztek és osztották szét a rászorultaknak. és most mindenki bedodhat egy tábla csokit a sportcsarnok mellett és azt szétosztják gyereknapon a kézis csajok. és kereshetik őket azok a családok, akik így tudnak a gyerekeknek csokit venni. és erre azt mondják, hogy tombol a fasizmus. errefelé nem. csak nincs többpártrendszer és abból adódó modern kori vallásháború, kultúrharc.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.26. 11:38:28

@civisvaros___: Az álnéphímzéses és álkeresztény gnosztikus is csak egy gnosztikus. A propaganda is csak propaganda, mint a Kádár-rendszerben. Oszt az is elmúlt.

civisvaros___ 2020.05.26. 11:55:25

@Reding Roli:
az összes párt alá fölé rendeltségen alapuló viszonyban szerveződik. a pártlisták lehet szavazni. vannak. területi listák. ezek mind hierarchiát jelentenek. vezérkultuszt. a momentum is úgy szerveződik, hogy lehet valaki fekete győr andrás alembere. és erre jelentkezik kerpel frónius nem tudom kicsoda. de ha egy zsák krumplit ültetnének be budapest alpolgármesterének, akkor se lenne sokkal rosszabb. kerpel frónius nem tudom kicsoda is a nagy semmivel lett budapest alpolgármestere. és a főpolgármester még nagyobb semmivel. értem, hogy az összes párt így működik. csak ez esetben mi a francért jobb a többpártrendszer, mint az, hogy van egy nagy néppárt. és szakmai szervezetek, helyi egyesületek valódi függetlennekkel. az már nem párlogika szerint működik.

civisvaros___ 2020.05.26. 11:58:12

@Főnix Oszlár Gazdag:
szerinted ez álkeresztény. de lehet, hogy te fogysz elpusztulni teljesen nyomtalanul. ezek a gyerekek a szüleiekkel, nagyszüliekkel legalább is rajzoltak egy jót. ennyit elmondhatnak.

civisvaros___ 2020.05.26. 12:09:13

@Főnix Oszlár Gazdag:
sanyi a kútfúró bedobott egy csokit a sportcsarnok mellett. a kézilabdás lányok osszák szét a rászorult családoknak gyereknapon. lehet, hogy nem olvasta a bibliát. de lehet, hogy anélkül követi jézus tanítását. nem a zsidókeresztények mit hablatyoltak össze. sanyi azt szokta kérdezni, hogy ki az a barom, aki pál apostolban hisz? a szűzanyában és a teremtő atyaúrirstenbe kell hinni komám. pont úgy, mint a népmesékbe. lehet, hogy sanyi érti a szentírást. mert ő nem spekulál. és te nem érted.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.26. 12:25:42

@civisvaros___: Sanyi a kútfúró és a kézilabdás lányok a zsidókeresztény Szent István népéhez tartoznak. Ennek ellenére egy kádárista és nyilas politikai hulladékkal etetik őket a gnosztikus burzsoá mesterek. Ám lassan elmúlik a naciodrog hatása és a tisztességes, egyszerű emberek elfogadják Istent és Jézus tanításait. Nagy is a gnosztikus pánik emiatt, de Istenen kívül nincsen örök érték.

civisvaros___ 2020.05.26. 12:33:55

@Főnix Oszlár Gazdag:
a kádárizmusból is ami jó volt tovább élt a kispolgárok lelkében. és az akadémikus bölcselet tartalom nélkülivé vált. a filoszemita közgondolkodás kiüresedett a kommunizmusban. mert az úgy volt baloldali, mint a cipőm sarka. és ugyanez a kapitalizmusban is kiüresedik. mert úgy liberális, mint a cipők sarka. és be lehet ezek mellé állni "konzervatívként". ki az a barom, aki odaáll. aki pál apostol pálfordulásaiban hisz. elseprik a rezsimet. szél detti dudáival. seperjék el. de ezeknél egy fokkal jobb a fidesz a másod vagy harmadvonala is. mint az ellenzéki élcsapat.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.26. 12:37:19

@civisvaros___: Percemberkék apró lábacskái dohognak mindenütt. Visszasírják az 1960-as évek fekete-fehér TV készülékeit. És az egypártrendszert. Meg a nyilas nagypapa meséit. És eközben génhordozó altruizmusuk a ravasz burzsoák hatalmát erősíti. Ám hamarosan elfogadják majd ők is Krisztust. Istenen kívül nincsen érték.

civisvaros___ 2020.05.26. 12:53:11

@Főnix Oszlár Gazdag:
csakhogy te a bibliából éppen nem jézus tanítását hirdeted. ami a jó. hanem megkeresztelkedett zsidók tanítását, aki farizesok hitét adják tovább a megölt krisztust nevében. és úgy lesz a bibliából furkósbot. nem a jézus élete a minttadó. hanem ami után megölték önmagukat tekintik morálisan felsőbbrendű lénynek.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.26. 12:55:53

@civisvaros___: Testvérem, a nyilas ideológiák nem nyújtanak megoldást semmire. Krisztus szavaiban higgyél: Máté evangéliuma 22. fejezet 36„Mester, melyik a főparancs a törvényben?” 37Jézus ezt felelte: „Szeresd Uradat, Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből és teljes elmédből. 38Ez a legnagyobb, az első parancs. 39A második hasonló hozzá: Szeresd felebarátodat, mint saját magadat. 40Ezen a két parancson alapszik az egész törvény és a próféták.” *** Szeress, testvérem, ne gyűlölj.

civisvaros___ 2020.05.26. 13:10:12

@Főnix Oszlár Gazdag:
a bibliából jézus hirdette a jóságot. és utána megölték. majd az ő nevében hirdették meg a zsidókreszténységet. egy alapjaiban hamis képzelgést arról, hogy jézus gyilkosai morálisan felsőbbrendűek. és ez is része a bibliának. a lutheránusok azt mondják, hogy azt egy az egyben ki kell dobni. és a reformáltak azt mondják, hogy azt is oda kell rakni. és eldöntheti, hogy jézus vagy pál apostol pálfordulásaiban hisz. damaszkusba ment leszállt elé egy ufó. meg az a sok hülyeség. egy evangelikus eleve azt mondja, hogy azt ki kell zárni. kálvinisták azt mondják, hogy hogy hátha valaki abban hisz. higgye. liberálisabbak.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.26. 13:14:29

@civisvaros___: Jézus de facto fizikai gyilkosai a rómaiak voltak, az ugye lejött neked? Mondom, a nyilas ideológia nem vezet sehová sem. Ne gyűlölj. Nézd meg inkább a Mel Gibson filmet a témában.

civisvaros___ 2020.05.26. 13:20:52

@Főnix Oszlár Gazdag:
ezt kell követni. és a felebarátok a jó szomszédok. legyenek akár magyarok, vagy nem magyarok. környező szlávok. így élnek együtt tót atyafiak és a jó palócok a nemzeti keresztségben. ez a keresztény államnemzet. ami nekünk magyar az nekik szláv. de nem kell etörölni a szlávokat a föld színéről, se a magyarokat. azt a zsidókeresztények hirdették meg miután megölték jézust. úgy lesz a biblia bunkósbot. abból lesz az inkvizíció. a filoszemiták. modern kori farizusok. az ellenérzések uralkodnak el bennük, megölték magukban a gyermeki jóságot, jézust. krisztusban feltámadhassanak evilági módon. eltörölné a föld színéről a népeket. ördögfajzatok. meg se haltak, de már azt hirdetik, hogy feltámadtak és morálisan felsőbbrendűek. azért van megválasztva o1g, hogy ezt a szemét társaságot elzavarja a komcsikkal, a libsikkel és a neonácikkal. ez egy politikai platform.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.26. 13:28:34

@civisvaros___: Ne te találjad ki a kereszténységet. Tudom, hogy egy liberális gnosztikus számára ez elfogadhatatlan, de nem te találod ki azt, hogy mi a kereszténység. A Bibliában van benne a tanítás.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.26. 13:41:35

@civisvaros___: Azaz akiket szidsz, azok voltaképpen TI vagytok. Csak ugye EGY darab konc van, ezért megy a vicsorgás. Más különbség nincsen köztetek.

civisvaros___ 2020.05.26. 13:44:17

@Főnix Oszlár Gazdag:
mindegy, hogy rómaiak, szellemi örököseik a német rómaiak, vagy zsidók. mindegy, hogy mifélék. akik jézust megölik és utána önnön morális felsőbbrendűséget hirdetik. azok lutheránusok szerint örögfajzatok. eleve ki is kukázzák a bibliából. a kálvinisták ennél megengedőbbek. hiheted azt is. a megkeresztelkedett zsidók általában abban hisznek. a magyar vallás általában a keresztény népvallás, a gyermeki jóságot, a jó szomszédságot hirdeti. azt, hogy a népek mind egyek az úrban.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.26. 13:49:45

@civisvaros___: Vagy a magyar vallásban, vagy a kereszténységben hiszel. Mivel gnosztikus és liberális vagy, ezért nem tiszteled az egyetlen Istent. Mi választ el téged az ellenfeleidtől? Semmi. Egyformák vagytok. Fogadd el az univerzális Istent inkább.

ijontichy 2020.05.26. 14:09:26

@civisvaros___: Netene, én még úgy emlékszem, hogy a vitya röfögött annak idején a Hősök terén (mondjuk nekem már akkor is egy idegesítő, exhibicionista fallosznak tűnt, szóval nem miatta szavaztam a fideszre, akkor egyszer). Akkor Ő most nem rendszerváltó elit? Nem kéne elzavarni? (OK. erős eufemizmus egy ekkora sudribunkót elitnek titulálni, de mégis... :-) )
Mellesleg én úgy emlékszem, hogy a hiperaktív ferit leváltották. Csak a vitya az állócsillag ("csakavitya, csakafidesz..." kínos lapok lesznek a törikönyvben száz év múlva :-(, ja és te is kínos leszel a "Time machine"-on :-) ).
OK. a te feladatod, hogy permanens hülyeségeket öntsél a kibertérbe, a mennyiséggel igyekezvén elfedni, hogy vitya egy bűnözőalkatú bolsigyerek, aki tök alkalmatlan arra, hogy a magyar társadalom többségének érdekében, előrefelé taszigálja az országot. Holott vitya tényleg csak egy bűnözőalkatú bolsigyerek, aki tök alkalmatlan arra, hogy a magyar társadalom többségének érdekében, előrefelé taszigálja az országot :-( :-).

civisvaros___ 2020.05.26. 14:30:06

@Főnix Oszlár Gazdag:
ne viccelj már. még fidesz szavazó sem vagyok. csak eszembe nem jut, hogy a fidesz ellen szavazzak. a fideszben van jó is, rossz is. ma a dorkász szolgálat osztogatott ajándékokat.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/4197/200526dorcasadomany_ksz_(14).jpg
de értem, hogy ez egy hr/pr gépezet. és összekapcsolódik az egyházzal. a csomag tartalma egy családi társasjáték.
A játék Biblia történeteket is tartalmaz, amihez kapcsolódóan a család színezhet és rajzolhat. Ezek megfejtésében szimbólumrendszer segít, így közösen megbeszélhetik a játék résztvevői azok jelentőségét.

a fidesz így működik. és lehet mondani, hogy a fidesz az egyházzal összefonódva szavazatokat vásárol. de mégis csak segít ez esetben 250 külvárosi családon, ezt mégis csak összegyűjtötték. készítettek társasjátékot a gyerekeknek. az ellenzék azt mondja, hogy tombol a fasizmus. fasizmus? ez keresztényszocializmus. hatékonyabbnak tűnik, mint az mszp, vagy a dk, akiknek a debreceni csúcsjelöltje gurmai zita budapestről. a fidesz ezt egy fokkal jobban csinálja.

civisvaros___ 2020.05.26. 14:40:24

@Főnix Oszlár Gazdag:
tehát hogy értsd. ezek olyan családok, akiket kilakoltattak, vagy valamiért a város szélén vásároltak olcsó közművesítetlen telkeket. mert annyit tudtak megfizetni. sok esetben illegális módon építkeztek. oda megy a keresztény államegyház és a városi karitász és a szavazataikat megvásárolják.

az ellenzéki értelmiség azt mondja, hogy ezeknek az embereknek a problémáját megoldja a szabad piac. mert az totális versenyt hirdet a földkerekségen. a fidesz összegyűjti adományt. rajzol családi társasjátékot és kiosztja. kiszínezik ezeket a rajzokat. azt utána a gyerekeket megkérdezik, hogy apa, anya segített. és ha azt mondja az anya, hogy ööö. az apa inkább verekedett, akkor elbeszélgetnek vele. és ténylegesen segítenek ezeknek a családoknak. az ellenzéki értelmiség szerint viszont tombol a fasizmus. az lakoltatta ki ezeket a szerencsétleneket. a szabad piaci liberalizmus. az a fajta kereszténység, amelyik a kisujját nem mozdítaná a szegényekért.

civisvaros___ 2020.05.26. 16:01:51

@ijontichy:
a fidesz belső körein kívül váltanak le mindenkit. az mszp-t, az szdsz-t és az mdf-et mérsékelt irányzatát. a "felelős" "értelmiséget". ez a rendszerváltó elit. és helyébe lép csurka, torgyán és vona populista politikája. amelyik azt mondta, hogy az akadémiát meg kell tizedeleni és magyar elleneseket el kell zavarni. és ugyanez vonatkozik a művészeti elitre. szükség van egy illiberális átmenetre. és ezt hajtja végre orbán. erről ír a index, a hvg, a 444, az atv, az rtl klub, a klubrádió. csakhogy a fidesz nem ennyiből áll. a fidesz egy kiterjedt familiáris hálózat. olcsó szavazatvásárlásra és nagy pénzlenyúlásokra van alapozva. és utóbbit azért fogadják el, hogy leváltsák a komcsi, libsi elitet és konzi liblingjeiket. de a fidesz hr-es ugyanúgy hirdeti a robotikát, mesterséges intelligencia kutatást. esélyegyenlőséget és a többit.

egy mai hír, hogy 25-en tette le katonai esküt hajdúhadházon. a járvány elején jelentkeztek katonának.
haon.hu/wp-content/uploads/2020/05/+otf/1470x600/ar+fg5ou9di2tKw8C1FMOU5PVF9WRVJZX1NFQ79NaZWDeLh3R3419oyBUidrSfVR7NX+2uBZueua8Kz7/bd1-1.jpg
ez is a fidesz hr része. de ha valaki kutatni akar, akkor nekik is indítottak programokat. erre mondom azt, hogy a fidesz szintet váltott. el kezdett nyomolni az egyetemek természettudományi, orvosi és műszaki karán. tehát nem csak az esztári lecsófesztiválról gyűjtik be a szavazatot. az akadémiai kutatóintézetek átvételével részleges elitváltásra készülnek. azt se állítom, hogy ez jó vagy rossz. azt sem, hogy feltétlen sikeres lesz. hanem azt, hogy ez így működik. a fidesz működésének töredéke az, hogy lölő lopik.

civisvaros___ 2020.05.26. 16:15:25

@ijontichy:
az idő fogja eldönteni, hogy ez jó, vagy rossz. nyilván a fidesz egy fokkal jobb annál, amit a nem-fidesz csinált. tényszerűen az egyik eddig mindig csődbe vitte az országot. antall, horn, és a 8 éves medgyessy-gyurcsány etap is csődöt vagy csődközeli állapotot teremtett. mind tele volt főokosokkal, "világhírű" közgazdászokkal. "felelős" "értelmiséggel". őket váltja le a fidesz. leválthatta volna 2020-ra. csak ugye ennek még ellenáll budapest. úgy 2030-ra. és utána lehet új ellenzék. normalizálódó közélet.

civisvaros___ 2020.05.26. 17:13:28

@ijontichy:
tehát nem arról van szó, hogy a magyar társadalom egypártrendszert akar. a többség annak árán is leváltaná az ellenzéket.

pl. kövér laca kitiltotta az indexes firkászokat a parlamentből. ténylegesen sérült a sajtószabadság. dehogy is. az index firkászai nem a hatóság, akik bárkit bárhol igazoltathatnak. ezt csak a seggfej újságírók képzelik magukról. és őket úgy kell nevezni, hogy liberális. budapesten ez a közéleti seggfej szinonimája. és ezért van illiberális demokrácia. ezért van kövér laca megválasztva. hogy kitiltsa őket. és ezért választják 3x újra. hogy a kitltsa a parlamentből a libsi söpredéket. az nem a liberalizmus, hanem az underground.

a magyar törtéenelemben liberális kossuth lajos.
www.youtube.com/watch?v=x_SBwVB83WU
az index firkászai nem-magyarok. vagy akkor kossuth lajosról elvenezett közintézményeket át kellene nevezni miklósi gáborról. de ezek véletlen nem azok a miklósikok, akik a szabadságharc árulói voltak. nem tudom, csak kérdezem. nyilván nem lehet kossuth és az index is liberális. egyik az underground.

Reding Roli 2020.05.26. 18:01:26

@civisvaros___: Csakhogy az Emberi Jogok Európai bírósága azt mondta ki egyhangúan , hogy Kövèr László megsèrtette a sajtószabadságot ! Így narratívád csak egy szubjektív vèlemèny marad , amit a nemzetközi jogi szakemberek èrvei ès ebből következő döntèse megcáfolt:
index.hu/belfold/2020/05/26/strasbourg_ujsagiro_parlament_kitiltas_kover/

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.26. 18:10:50

@civisvaros___: Ez nem változtat azon, hogy a Fidesz nem tudott a korábbi GDP növekedésnél nagyobb ütemet elérni, tehát amit csinál, az összességében nem javít a nemzet helyzetén. Átcsoportosít, aztán annyi. A zéró összegű játszmák előtérbe helyezése pedig meggátolja hatékonyság növelését. Ebből katasztrófa lesz. A gyűlölet és a pogány gnoszticizmus robbanáshoz fog vezetni. Keresztény szeretet nélkül a gnosztikus propaganda csak értelmetlen kuruclázadás. Ez itt Európa. Aki a törökkel szűri össze a levet, mint Thököly, annak itt nincs jövője. Olvadnak a százalékok, olvadnak az érvek, olvad a magabiztosság. Egy mondanivaló van: pogány én, pogány én, pogány én, de egyre kevesebben hiszik is azt, hogy a pogányság jó dolog. Aztán egyszer csak ott lesz ez a mozgalom, ahol mindig is volt: 10-20 százaléknyi radikális fog tovább hangoskodni. A keresztények tehát szakítanak a gnosztikus önimádókkal. Mert csak Isten az örök érték, nem a nemzet.

Reding Roli 2020.05.26. 18:11:00

@civisvaros___: Először azt kellene tisztázni, hogy mi a liberalizmus ès ki tekinthető liberálisnak , mert az autoriter rezsim lassan mindenkire rásüti ezt a bèlyeget , aki nem èrt velük egyet...
Valójában a" liberálisozás " nem más, mint megbèlyegzès, az állampárti propaganda mestersèges gyűlöletkeltèse....Ahogy az illiberalis demokrácia ( vagy keresztèny) szinten csak egy politikai termèk , hiszen a modern demokrácia a felvilágosodás eszmèin ès a gazdasági - ès politikai liberalizmuson alapul- így eleve nem lehet kirekesztő...

civisvaros___ 2020.05.26. 18:23:58

@Reding Roli:
na jó, de kövér nyilvánvalóan nem sértette meg a sajtószabadságot. az akkor sérült volna ha kövér nem engedné meg a sajtónak, hogy leírják, hogy ő nagybajszú vén fasz, akinek száján csorog a szar. ilyesmiket nem engedne. de ugye ilyeneket szabad mondani. a sajtó szabad. túlságosan is. csak hogy ezek után kövér laca mondhatja azt, hogy ő nem ad interjút akárkinek. és az ilyen magukat liberálisnak mondó underground újságírást házelnökként kitiltja. ezt nyilván megteheti. és jó lenne valami nemzeti liberális párt, hogy a strasbourgi bíróság nem áll a magyar országgyűlés felett. ez ugyanis sérti a magyar alkotmányt. ahogyan a németek kimondták. strasbourg tegyen ajánlásokat. lehessen erről vitázni az európa parlamentben. de a tagállamok parlamentjei maradjanak szuverének, vagy félszuverének legalább is. az országgyűlés, a törvényhozás munkarendjét egy bíróság nem diktálhatja. köteles az index firkászának válaszolni. a strasbourgi bíróság épületébe se lehet csak úgy bemenni. nem mehet oda a pesti srácok, vagy a vadhajtások, hogy ezek a bírók adjanak interjút mert ha nem, akkor az a fasizmus. oda kellene menni és pont úgy ahogyan az index firkászok ezt a szemét társaságot szétverni.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.26. 18:31:51

@civisvaros___: Látod, az a baj, hogy az illiberális gnosztikusok gyűlölik az liberális gnosztikusokat, meg viszont. Fogadjátok el Istent és akkor a hangok elhallgatnak.

civisvaros___ 2020.05.26. 18:33:35

@Reding Roli:
ez nem kossuth lajos nemzeti liberalizmusa, keresztény libertáriussága. ez nem amagyar liberalizmus és hogy miféle azt nem kell részletezni. ami magyarországon liberalizmus címszó alatt fut az egy közönséges társadalmi felforgató tevékenység, a politikai underground. és strasbourg azt védi. oda kell küldeni a pesti srácokat, hogy a mikrofont nyomják a bíró seggébe azzal, hogy nyilatkozzál te majom. ne korlátozza a szabad sajtót. egy vicc az egész. egy nemzeti liberális párt kell a magyar parlamentbe, amelyik megvédi a magyar országgyűlés szuvernitását. ahogyan a németek is elkezdték ezt. karsruhéban azt mondták az ejrópaiaknak: coki.

civisvaros___ 2020.05.26. 18:35:50

@Főnix Oszlár Gazdag:
annnyira talán szabad gyűlölködni, amennyira jézus se szerette a farizeusokat.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.26. 18:40:13

@civisvaros___: A magukat istennek képzelő porszemek szuverenitása hiábavalóság. Istenek, akik hangyaként menetelnek egy irdatlan sárgolyón? Na, ezért nevetünk a pincsiken, amikor nekitámadnak az elefántnak. Sok ösztön, kevés ész. Jobb Isten és a szeretet. Fogadd el az igazságot, ne lázadj.

civisvaros___ 2020.05.26. 18:45:07

@Reding Roli:
ha lesz eu költségvetés, akkor a fidesz is szintet léphet. és a vele ellenséges képviselőkre, bírákra az index firkászaihoz hasonló újságírókat állíthat. a soros alapítványt vezetőit, a ceu aktivistákat megkérdezhet ahogyan a partizán blog. újságírókat akár. hogy hé öcsi nyilatkozz. ez az, amit 30 éve művelnek. a fidesz ezt eddig nem lépte meg. majd egyszer valaki bekattan és meglépik.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.26. 18:45:26

@civisvaros___: Ne gyűlöld Jézust és az egyházatyákat, mert nem voltak magyarok. Fogadd el az univerzális Istent.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.26. 18:53:01

@civisvaros___: Csak te Jézus szó szerinti tanítását tartod farizeusnak, ami a Sátán tanítása.

civisvaros___ 2020.05.26. 18:59:34

@Főnix Oszlár Gazdag:
te a bibliából jézus megölése utáni tanításokban hiszel. lapozz vissza mindjárt az elejére. az emberek isten képére vannak teremtve. nem a biblia olvasástól válnak azzá. hanem a teremtéstől magától. az emberiség nem csúszómászókból, pincsikből áll.

Mózes I. könyve 1. rész
23. És lőn este és lőn reggel, ötödik nap.
24. Azután monda az Isten: Hozzon a föld élő állatokat nemök szerint: barmokat, csúszó-mászó állatokat és szárazföldi vadakat nemök szerint. És úgy lőn.
25. Teremté tehát Isten a szárazföldi vadakat nemök szerint, a barmokat nemök szerint, és a földön csúszó-mászó mindenféle állatokat nemök szerint. És látá Isten, hogy jó.
26. És monda Isten: Teremtsünk embert a mi képünkre és hasonlatosságunkra; és uralkodjék a tenger halain, az ég madarain, a barmokon, mind az egész földön, és a földön csúszó-mászó mindenféle állatokon.
27. Teremté tehát az Isten az embert az ő képére, Isten képére teremté őt: férfiúvá és asszonynyá teremté őket.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.26. 19:02:34

@civisvaros___: Én nem is az emberekről beszéltem, hanem az istenként tisztelt, hamis bálvány nemzetekről: Izajás könyve 40. fejezet
15Lám, a nemzetek olyanok előtte, mint a vízcsepp a vödörben, csak annyit számítanak, mint porszem a mérlegen, a szigetek íme annyit érnek, mint a porszem.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.26. 19:03:46

@civisvaros___: Ne a nemzetállamot imádjad, hanem Istent. A nemzetállam csak egy porszem. Fogadd el istent.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.26. 19:06:14

@civisvaros___: Azt a harcot akarod megnyerni, amit 1000 éve Koppány elbukott. Miben reménykedsz?

Reding Roli 2020.05.26. 19:07:23

@civisvaros___: Az állampart újságíróit nem veszi senki komolyan, mert azok nem függetlenek, hanem az autoriter rezsim fizetett kèpviselői....Gyengèk mint a harmat az újságírásban , Szánthó Miklós Gèzától ( KESMA vezetője) Bayer Zsolton , Stefka Istvánon keresztül, Megadja Gáborig vagy fiatal NER - csajok G Fodor Zsófia vagy Csintalan lánya , lehetne sorolni a neveket...
Hol vannak ők a liberális èrtelmisèghez kèpest , mondjuk egy Tamás Gáspár Miklóshoz vagy egy Tölgyessy Pèterhez kèpest tudásban...Sehol..
Ha valaki a politikai helyzetek "mèlyèrtelmezèsère" kíváncsi , akkor nem az egyoldalú állampárti újságírókat fogja olvasni , hanem a libsi sajtót...A kormánypárti mèdia bármit tehet: a kormánypárti újságírás csak kullog az "ellenzèki" után ...
Egy demokráciában a sajtó feladata a BÍRÁLAT ès nem az elvtelen seggnyalás , ahogy pl a magyar közmèdiaban megy ..
A nyugdíjas korosztálynak ezt persze el lehet adni , de nem a műveltebb rètegeknek...

civisvaros___ 2020.05.26. 19:07:41

@Főnix Oszlár Gazdag:
jézus tanításaival van probléma. hanem jézus megölése után vannak mindenféle képzelgések. a lutheránusok ki is kukázzák. és azt mondják, hogy csak az evangéliumi tanítás számít.

civisvaros___ 2020.05.26. 19:08:13

jézus tanításaival van probléma.

civisvaros___ 2020.05.26. 19:09:11

nem jézus tanításaival van probléma.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.26. 19:09:54

@civisvaros___: Persze, hogy nem, hanem azzal, hogy a pogányok lázadoznak ellene.

civisvaros___ 2020.05.26. 19:12:23

@Reding Roli:
ezt megteheti strasbourg-i bíróság, de a fidesz is megteheti azt, hogy a vele ellenséges politikusokra, belértve a brüsszeli képviselőket, a strasbourgi bírókat az index firkászaihoz hasonló újságírókat állít. amit 30 éve művelnek. ez esetben szétvernék ezeket az intézményeket. a nyugat is a tűzzel játszik.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.26. 19:14:22

@civisvaros___: Végre megértetted: mindenki a tűzzel játszik és mindenki megéghet. Tehát le kellene higgadni, nem? Szeretet, nem gyűlölet. Hmm?

civisvaros___ 2020.05.26. 19:36:35

@Főnix Oszlár Gazdag:
a kedvenced a farizeus saulus/paulus. aki miután megölték jézust előadta, hogy látomása volt. őneki már megjelent krisztus. és ezért kinevezte magát 13. apostolnak. mondván, hogy ő is jézus barátja volt. de nem. erőszakos bigott hittérítő. a kereszténységben egy kétes figura.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.26. 19:46:15

@civisvaros___: Nem, nekem a kedvencem Isten, Jézus és a Biblia, neked meg a pogány önimádat és a lázadás. Ismerjük ezt a gyűlöletet és ismerjük azt, aki a háttérben áll. János evangéliuma 15. fejezet A világ gyűlölete. 18 Ha gyűlöl majd benneteket a világ, gondoljatok arra, hogy engem előbb gyűlölt, mint titeket. János evangéliuma 8. fejezet
44Az ördög az atyátok, és atyátok kedvére igyekeztek tenni, aki kezdettől fogva gyilkos, nem tartott ki az igazságban, mert nincs benne igazság. Amikor hazudik, magából meríti, mert hazug, és a hazugság atyja.

civisvaros___ 2020.05.26. 19:53:35

@Főnix Oszlár Gazdag:
jézus se szerette a farizeusokat. a kereszténység tanítása ott akad el, hogy jönnek zsidókeresztények, akik bigott módon hisznek és a bibliát bunkós botként használják. és az ateisták jönnek azzal, hogy ezeknek nincs közük a jósághoz. persze, hogy nincs túl sok közük. a legnagyobb ellenségei voltak jézusnak. a halála után váltak nagy legénnyé. és ez a saul azt hirdette, hogy ő is feltámadt. meg se halnak, már feltámadnak. krisztus még fel se ért a mennybe, nekik már megjelenik. főatyaúristenek.

na ilyenből van nagyon sok budapesten. kommunisták is ilyenek, az úgymond liberálisok is, és a bigott keresztények. és amikor ezek összeálltak a neonáci jobbikkal, akkor onnantól kezdve összeállt a szemetje. őket kell ütni. azért, mert budapesten ennek van többsége. az a főváros. normális országhoz nem kellenek se komcsik, se extrém liberalizmus, se bigott kereszténység, se neonácik. ezeket a fidesz szétverné. alighanem az a történetlmi küldetése.

civisvaros___ 2020.05.26. 19:55:24

@Főnix Oszlár Gazdag:
de ez így nem biblikus tanítás. hanem szimplán átkozódás. a biblia a kezedben egy furkósbot.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.26. 19:56:10

@civisvaros___: Jelenések könyve 2. fejezet
13Tudom, hol lakol; ott, ahol a sátán trónja áll. Ragaszkodol a nevemhez, nem tagadtad meg hitemet még azokban a napokban sem, amikor Antipászt, hűséges vértanúmat megölték nálatok, ahol a sátán lakik.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.26. 19:57:00

@civisvaros___: Viselem a sárga csillagodat, ha zsidókereszténynek tartasz.

civisvaros___ 2020.05.26. 20:00:42

@Főnix Oszlár Gazdag:
miben különbözik a hited a farizeusok hitétől?

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.26. 20:02:32

@civisvaros___: Hogy én idézek Jézustól, te pedig leköpöd a szellemét.

civisvaros___ 2020.05.26. 20:13:14

@Főnix Oszlár Gazdag:
te el akarod törölni az összes népet a föld színéről. jézus tanításai között ilyen nincsen. te összekvered farizesus saul tanításaival. azt nem evilági módon kell értelmezni. másképp nincs összhangban a biblia egészével. jézussal.

civisvaros___ 2020.05.26. 20:26:17

@Főnix Oszlár Gazdag:
az a farizeusok hite. a világképedben nincsenek valós események. valódi gondolatok. valódi tanítás. hanem kinyilatkozol, hogy te vagy a főokos. khonsu még ilyen. reding roli a nácinémet, hogy a nyugat felsőbbrendű és a magyarok alsóbbrendűek. a nácik is ilyenek. a komcsik is. ők is ilyen a világ egésze felett álló élcsapat. és a bigott hívők. nincs cselekvési program. ha a piac mindent megold, akkor mi a francnak közgazdász. piac análkül is van. mert valós áru van. azt önként elcserélik. ez mindent megold. miért kell a közgazdász? a bigott hívőnek a főpapok. minek választás. ha vannak, akik önmagukat a világ népei felett álló főoskoknak tartják. az emberek hozzád képest csúszómászók. a világ összes népe. tényleg?

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.26. 20:26:26

@civisvaros___: Tudom, hogy ezt nehéz megérteni, de vidéki magyar vagyok, aki katolikus és nem liberális. Látom, hogy kikkel akarsz összemosni, de rosszul működik a pavlovi-illiberális reflexed. Tehát rám lőjél, ne a ti szokásos ellenségeitekre, mert én nem ők vagyok. Tudom, hogy nem tudod elképzelni, milyen a hazafiság, de a hazafi nem gyűlöli a "zsidókeresztényeket", hanem szereti a felebarátait. És ha szereted a felebarátaidat, akkor nem akarod eltörölni az összes népet a föld színéről. A Sátán sugallatára rettegsz a Sátán művétől, hogy eközben a Sátán céljait szolgáljad. Ha nem lenne tragikus, akkor voltaképpen kacagnivaló lenne. Kis gnosztikus elmegyógyintézet, sok gyűlölettel megfűszerezve. Inkább fogadd el Krisztust.

civisvaros___ 2020.05.26. 20:38:47

@Főnix Oszlár Gazdag:
a keresztény államnemzet úgy jön létre, hogy a zsidókeresztény hagyományt az emberek (a zsidókertények szemében a pogányok) beemelik a népvallásba. a keresztény államnemzet tagjai úgy hiszik a bibliát, ahogynan a népmeséket. és ezek mellé emelik be a természetfilozófiát.

Bagolypár lett a pünkösdi madár-király és királyné a Hortobágyon.
i.ibb.co/5T90cN6/uraligomboc-2.jpg
ők Madame Urali és Monsieur Gombóc. na most mi ebben a keresztényi. Madame Urali 2015 óta a madárkórház lakója. Áramütés következtében teljesen elvesztette jobb szárnyát. Évek óta a látogatók kedvence. Most Gombóccal – aki egy régi szárnytörés miatt került a kórházba 2017-ben – közös családalapítást terveznek röpdéjükben.
a parasztok óvják a madarakat. és ezekkel nevelnek a szeretetre. követik jézus tanítását. te sault követed. vidéki magyar vagy? tényleg?

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.26. 20:41:18

@civisvaros___: Műszakváltás volt, vagy mattot kaptál vagy a kötelező tartalmat is adagolni kell? :)

civisvaros___ 2020.05.26. 20:53:39

@Főnix Oszlár Gazdag:
mondj már egy követendő példát, hogy a hited a gyűlölködésen túl miben nyilvánul meg. sanyi a zöld fa mellet a sportcsarnokba melletti adomány ládába dobott egy tábla csokit a kézis csajoknak. osszák szét gyereknapra. mert ő is volt szegény. és csorgott a nyála úgy nézte a vattacukrot. ez egy példa. vagy a madárkórház lakói közül pünkösdi királyokat választanak. van valami ami nektek ellenzékieknek a világból vagy magyarországról jó?

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.26. 20:58:55

@civisvaros___: A hitem a Fidesz által elértnél gyorsabb egy főre jutó GDP növekedést okozna, mert erősítené a horizontális társadalmi önszerveződést és bizalmat. A gyűlöletet meg ne rám vetítsed ki, nem nekem vannak zsidókeresztény kényszerképzeteim Jézus saját szavai hallatán. Én csak a Bibliát idézem, remélem a volt MSZMP tagok nem nézik ezt rossz szemmel.

civisvaros___ 2020.05.26. 21:13:34

ha nem vennéd észre végig a polgári konzervativizmusról regélek. hagyományokőrzéséről, hagyományteremtés igényéről egy bp. kerületénél alig nagyobb kisvárosban. és erre azt mondjátok, hogy ez fidesz propaganda. a fideszben nem hülyék és ezeket a közösségi megmozdulásokat nem ellenzik. szemben az ellenzékiekkel, akiknek semmi se jó.

a fideszben van mindenféle. alkotótáborban mondjuk ilyet rajzolnak a gyerekek.
scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/s960x960/100770532_2612135445675701_9157765140098056192_o.jpg?_nc_cat=106&_nc_sid=e007fa&_nc_ohc=_xZNaL1KXgsAX9oZ_2N&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&_nc_tp=7&oh=0bf6250f84c699010917e3a547e04c6c&oe=5EF38858
ez a multikulti. amiben megjelenik
benne a magyar néphagyomány. nem vagyok abban biztos, hogy az jó. de amelyik gyerek ezt rajzolta annak van fantáziája. szimbólumokat használ. nem is mindig értem.

vagy mondjuk egy mai hír.

Jelentkezz a nyári táborokba: robotozz, kutass, kísérletezz
A gyerekek az egy hét alatt felfedezhetik a természet csodáit, bepillanthatnak a fizika, kémia, biológia, környezettudomány, csillagászat és a robotika rejtelmeibe, megismerhetik a botanikus kert növényeit az állatkert lakóit, a vidámpark játékait.
természettudományt magyaráznak alsó tagozattól max. 10 fős csoportokban életkor és tudásszint szerinti bontásban.
természettudományos és művészeti tábor. és az ellenzék azt mondja, hogy tombol a fasizmus. embertelen a ner. errefelé ilyenek vannak. ezek azért nem a haláltáborok.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.26. 21:20:22

@civisvaros___: Bocsi, félreértettél, nekem az ellenzék legalább annyira ellenzék, mint a Fidesz-nek az. Nem fogadom el a gnoszticizmust meg a tehetetlenséget. Nagyon tetszik, ha fejlődik valami, óriási, ha az emberek összefognak, egybejárnak. Ami nem tetszik az a gyűlölködés, a megfélemlítés, a rossz hatékonyság, a sikertermékek hiánya, a középszerűség kultusza, a vertikális-törzsi államszervezés meg a tendenciájában nem növekvő egy főre eső GDP. A propagandára 5 pontot adok, a tényleges teljesítményre meg gyenge 3 pontot. Az embereknek több pénz kell, a több pénz a több GDP-ből jön. És ott van a megoldás, hogy hogyan lehet több GDP-t elérni. Pont nem úgy, ahogy a Fidesz görcsöl ezzel.

Khonsu 2020.05.26. 21:23:00

@civisvaros___:

Mondod te, aki mindent és annak ellenkezőjét is állítottad már itt. :) Az én "kinyilatkoztatásaim" azért olyan sokat nem változtak az idők során (kellőképpen unalmas is lehet már). Elismerem, hogy nem szoktam elég alaposan levezetni őket, de ez szándékos. A kapcsolódó gondolatkör vázlatos megismertetéséhez nem szükséges, akit érdekel utánaolvashat a témának bővebben olyan szerzőktől, akik sokkal szebben levezetik mint ahogy én tudnám. Téríteni sem akarok, mert a formátum sem alkalmas rá és vendégként nem is lenne illendő. (+időm sincs rá annyi, mint neked) Célom mindössze annyi volt, hogy aki követi a hozzászólásokat, ilyet is lásson.

Amúgy megnyugodhatsz, már kinyilatkoztattam, amit akartam, így leginkább csak követő üzemmódban vagyok, szedem az információt, mert sokat lehet itt tanulni. :)

ijontichy 2020.05.26. 21:35:15

@civisvaros___: "kövér laca kitiltotta az indexes firkászokat a parlamentből." A kövér laca nevű egyre zakkantabb vén bolsitól még láthatsz majd egy kádár-monológot (vaqy nem, elvégre ahhoz némi jellem is kellene :-) ).
Az indexes (és egyéb) firkászok tennék a dolgukat. Ahogy te is teszed (a 200 dolcsiért ;-)). Te azt próbálod sulykolni, hogy az indexesek, az osztrák, német... stb. közmédia nem áll a feladata magaslatán, amikor a főnököd viselt dolgairól (pl. EU-s polgárok adójának ellopása) beszámol. Nomeg brithonban most épp nem csak a Guardian szívatja Cummings-t és Boris-t, de a Daily Mail is. Ha egy választott képviselő elmenekül a sajtó elől, és te ezt pártolod, akkor valószínűleg a diktatúra a kedvenc államformád. Ez esetben egyezzünk meg abban, hogy nem értünk egyet a (köz)média feladatáról (illetve, hogy te csak azt végzed, amiért megfizetnek ;-)).
A főnöködhöz hasonló politikus általában a társadalom legalja. Húszévesen az megy politikusnak, aki semmi másra nem jó. Márpedig a főnököd soha egy percet sem dolgozott a reálszférában, profitra leginkább akkor tett szert, amikor lehetősége nyílt törvényt hozni arról, hogy "einstand!". Hasznot az országnak nem hajtott, kárt annál többet okozott. A rendszerváltásnak pedig nem akkor lesz vége, ha a szájtépésen kívül semmi hatalommal nem bíró, "fővárosi akadémikus bölcsészeidnek" netán befognák a száját a naribolsik, hanem akkor, amikor "ezeket" - az egykori mszmp igazi utódait - elhajtja a társadalom. Mert igazából ez lenne az első megoldandó feladata Mo-nak - bár ettől "agyilag" elég messze áll :-/.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.26. 21:42:28

@civisvaros___: Na, vége a munkaidőnek :) Jó éjt. (lásd. krisztusi szeretet és civilizáció).

civisvaros___ 2020.05.26. 22:15:12

@Khonsu:
nem a saját véleményemet mondom, hanem egy véleményhalmazt. a napi hírekkel összekapcsolva. ilyen az egypárti fidesz uralom. és erre azt mondjátok, hogy ezek nácik. nácik? kisnyilasok. meg a szegény gyerekek. a fideszben nem hülyék. a propaganda egy része másról se szól csak az adománygyűjtésről és az adakozásról. ami az úgynevezett baloldali pártok esetén majdnem teljesen ismeretlen. a fidesz azonban részben erre építi a kampányát. és sanyi is bedob egy csokit a kézis csajoknak. hogy a gyereknapi dzsemborin osszák szét a rászorultaknak, mert ő is volt szegény gyerek. csorgott a nyála a vattacukor árusnál. és erre azt mondjátok, hogy nem. ezt így nem lehet.

robotika kell a gyerekeknek. ma éppen a robotika tábort hirdettek meg. minden iskolában el kezdték. sőt már óvodában is kipróbálják a gyerekek.
mad-hatter.it.unideb.hu/portal/displayDocument/id/2400862
még nem tudnak számolni, de már logikai műveleteket végeznek. óvónőket képeznek.
mad-hatter.it.unideb.hu/portal/displayDocument/id/2400861
a fidesz is rámozdult ezekre. engem nem különösebben érdekel, hogy melyik párt nyeri a választást. tud valamit a momentum ez ügyben? ezek a szuperászok. azt látom, hogy a fidesz csinál valamit a függetlenekkel. és az ellenzéki pártok nem kellenek.

civisvaros___ 2020.05.26. 22:23:49

@Khonsu:
budapest egy nagy baromságot lépett. leváltotta tarlóst ahelyett, hogy leváltotta volna gyurcsányt. azzal, hogy nem szavazzák meg az mszp-p jelöljtét. mert azzal 2010 előtti brancsot hozzák vissza. most lehetne egy új ellenzéket építeni úgy, hogy orbán nem vihetné csődbe a fővárost. mert azért kizárólag a fidesz felelne. és úgy a hatalom az új ellenzék ölébe hullana. tehát a fidesz kiegyezési kényszerben lenne. és most nincs. mert budapest liberálisai nem is akarnak kiegyezést. mondván, hogy az illiberális fidesz se akar. ezt magyarázzátok, hogy nem lehet konszolidálni. csapjanak össze. vagy a "liberálisok", vagy az "illiberálisok" maradhatnak. váltsák le a fideszt felőlem. de ehhez az kevés lesz, hogy nácik, stb.

Khonsu 2020.05.26. 22:55:59

@civisvaros___:

Szép is lenne ez, csak az összképet picit elrontják a szegényeket sújtó intézkedések és propaganda.

A robotika tábor jó ötlet, legalább úgy tűnik kezdik felismerni, hogy merre kellene haladni...

Khonsu 2020.05.26. 23:13:48

@civisvaros___:

Szerinted, ha nem választják meg Karácsonyt, akkor Fletó és a többi ellenzéki politikus illedelmesen felhagyott volna a politizálással átadva helyét egy rátermettebb ellenzéknek? 10 év kevés volt egy új ellenzék felépítéséhez, nem tudom miben reménykedsz még. Én már évekkel ezelőtt feladtam a reményt és beletörődtem, hogy ez a kínálat érdemben nem fog változni...

Szóval maradt az a lehetőség, hogy a "liberálisok" és az "illiberálisok" addig ütik egymást, amíg végül majd ez a belviszály is úgy oldódik meg, mint a korábbiak az ország történetében. Jön egy erősebb kutya kintről és meghágja mindkettőt.

Én már csak erre várok, a magyar politikával kapcsolatos összes reményemet feladtam.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.26. 23:24:25

@civisvaros___: Korai ébredés. Nem nyertél, az Újszövetség sem liberális. Be kell tartani a Biblia rendelkezéseit. És nem, aki elvárja azt, hogy betartsad a Bibliát, az nem farizeus, hanem keresztény. Mert: János I. levele 3. fejezet
Szakítás a bűnnel. 4 Mindenki, aki vétkezik, megszegi a törvényt, mert épp a törvényszegés a bűn. Máté evangéliuma 5. fejezet Az ószövetségi törvény tökéletesítése. 17Ne gondoljátok, hogy megszüntetni jöttem a törvényt vagy a prófétákat. Nem megszüntetni jöttem, hanem teljessé tenni.Rómaiaknak írt levél 3. fejezet
31Ilyenformán megszüntetjük a törvényt a hittel? Szó sincs róla! Ellenkezőleg: erősítjük a törvényt.

civisvaros___ 2020.05.27. 07:40:04

@Főnix Oszlár Gazdag:
hoztam több száz példát a napi hírekből, amire te mind azt mondtad, hogy fidesz propaganda. az. mivel nagyrészt a fidesz propaganda lapjából idéztek. és azt is mondtad, hogy ezek a sátán művei. ezek mivel sértették meg a törvényt? mégis mivel? haragszol orbánra, gyűlölöd orbánt. nem tudsz megbocsátani és ezért gyűlölsz mindent, ami a fideszhez kötődik. de a közéletben szinte minden ahhoz kötődik. és ezért gyűlölöd a magyarokat. a felebarátaidat. és nem marad már csak az farizeus átkozódás. gnosztikus szellem. saul.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.27. 07:46:46

@civisvaros___: Á, dehogy haragszom rájuk. Csak a lelküket szeretném megmenteni, mert a Sátán megtéveszti őket. Ugyanis ha jót tennének, akkor a GDP a szokásosnál nagyobb mértékben nőne, na de nem nő nagyobb mértékben. Tehát semmi értelme sincsen az illiberalizmusnak. Mások pszichológiai kínzása nem hazaszeretet, főleg, ha semmi értelme sincsen az egésznek.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.27. 07:52:11

@civisvaros___: Másrészt hogy is van ez? A NER szabályait be kell tartani de a NER hatalmasságai, akik ezeket betartatják, azok nem farizeusok? A Biblia törvényeit nem kell betartani és aki szembesít titeket ezzel, az meg farizeus? Ki vagy mi valójában az istenetek? A Mindenható vagy a NER? Kit tiszteltek igazából? Mi az örök érték, amiben hisztek? A NER az örök érték, amit szolgáltok? Istent meg leköpitek? A parancsaira tesztek magasan? Kinevetitek azt, aki idéz Jézustól? Lezsidózzátok a keresztényeket? Hát kit is szolgáltok ti valójában?

civisvaros___ 2020.05.27. 07:56:22

@Khonsu:
ha nem választják meg karácsonyt, akkor nyilván az összes ellenzéki értelmiség, újságíró, politológus levonja a tanulságot, hogy nincs értelme az összefogásnak. vagy a párbeszédnek (gyurcsánnyal). amit ugye a momentum is forszíroz. mert így kaphattak potya kerületi polgármestereket. gyurcsány felheccelt nyugdíjasaival. a momentum sem egy modernista, kozmopolita, technokrata, világvárosi elit, hanem az új mszp-szdsz. így viszont 24 őszéig helyzetben lesz a párbeszéd-dk-momentum. ami azt jelenti, hogy végig ott lesz gyurcsány/gyurcsányné. és ők nyilván tehetségesebb politikusok, mint karácsony, vagy gyé németh zsóka, kerpel frónius nem tudom kicsoda, akit szintén helyzetbe hoztak. ők most ugye a budapesti élcsapat. niedermüllerekről, pikó andrásokról, baranyi krisztákról nem beszélve. ők azzal nyertek, hogy hamis módon lázadnak. azzal, hogy hogy szörnyűséges fasizmus tombol budapesten. nagyobb a szenvedés, mint a vészkorszak idejében. tényleg? talán a többség által szerethető alternatívát kellenne kínálni budapesten, ami magyarország fővárosa. ebből következően a magyar közintézmények első vonalát integrálja. és ebből következően budapest a közszolgáltatásokra van alapozva. és ezek mellett persze létezhet egy technokrata elit, amelyik egzisztenciálisan nem függ se orbántól, se gyurcsánytól, se senkitől. és az ugye pragmatikus. a természetfilófiát vallja. és úgy lehet része az akadémikus bölcseletnek a népfőiskola. ami meg ugye a magyar idealizmus.