1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2020.03.25. 09:26 HaFr

Orbán politikai hitvallásának első mondata, amit nem ismer az ellenzék

Képtalálatok a következőre: ellenzéki politikusok

Egyre (érdek)feszítőbb az a kérdés -- mondjuk, engem már tíz éve feszít --, hogy az egyszeri magyar ellenzéki politikus miért ilyen Istentől elhagyottan tehetetlen, inkompetens, reménytelen. Egytől-egyig, kivétel nélkül. Nyilván kontraszelekció van -- a bentlévők ragaszkodnak a pénzecskéjükhöz és a nyilvánossághoz és a szintén ebben érdekelt Fidesszel együtt biztosítják, hogy ne törhessen ki a minőség forradalma a köreikben --, de maga a kontraszelekció is következménye valaminek. Mi ez?

Induljunk ki egy friss helyzetből. A magyar kormány egyelőre nem nyilatkozott, hogy átvállalná a vírus miatt a munkájukból kiesett dolgozók bérét (mint ahogy az eddig meghozott "gazdaságvédelmi" intézkedései is nagyságrendileg kisebbek más nyugati államokénál). Ennek ellenére nem hiszem, hogy az inaktívvá vált dolgozók és családjaik komolyabb tömeges éhezésének beköszöntéig egy fikarcnyival is erodálódna Orbán támogatottsága, amelynek -- ceterum censeo -- két stabil pillére van: az öngyilkos magyar nacionalizmus és az inkompetens ellenzék. Az utóbbi kapcsán további gondolkodásra ad okot az ellenzéki értelmiség már tíz éve tartó elképesztő kritikátlansága a saját politikai képviseletével szemben.

Politikai rendszerünk kártékonyságának -- ideértve az ellenzéki produktumot -- a legfőbb oka az öngyilkos magyar (etno-)nacionalizmus, amelyből százegynéhány éve nem tud kikerülni a magyarok kritikus -- a válaszásokat eldöntő -- tömege, de ennél az időszaknál is régebb óta érik az így szerzett önsorsrontó képesség, genetikusan határozva meg a nemzet pályáját. Mint ismert, ez a pálya több száz éve a folyamatos süllyedésé, amelybe csak a duális Monarchia liberális -- de ami még lényegesebb: bécsi logikával és legalább fél-nyugatias célokkal szervezett -- államrezonja hozott átmeneti változást (jóllehet közben vak maradt a legfontosabb kérdésre, az etnikai nacionalizmusra, amelynek magyar és nemzetiségi kiadásai -- nagyhatalmi érdekekkel övezve -- együtt rombolták szét a birodalmat). Ez a pálya tartja fent a politikusi kontraszelekciót, komplex folyamatokon keresztül szállítva a süllyedéshez illő/méltó politikusi kompetenciákat.

A magyar ellenzék kontraszelektált soraiban ezen -- a nacionalizmusba és a süllyedésbe való, persze öntudatlan, tehetetlen beletörődésen -- kívül is egyetértés mutatkozik egy további fontos dologban, amely kijelöli a helyét a politikai rendszeren belül. Ez kell ahhoz, hogy a nacionalizmusnak ne tudjon alternatív tartalmat adni és ellene szegülni az uralkodó folyamatoknak. Nem ismeri tudniillik azt az egy mondatot, amely Orbán  egész politikai pályáját irányítja: hogy "hatalomra akarok kerülni". Orbán politikai hitvallásának -- anélkül, hogy mélyebb pszichologizálásba akarnék bocsátkozni -- kb. 1989 óta ez az alfája és az ómegája. Pont. Minden más ebből következik. Ezért ő a süllyedés kapitánya és nem más.

Ezzel szemben nem ismerek olyan aktív ellenzékit (feltételes kivétel, mint mindig, Gyurcsány, legalábbis a valamikori Gyurcsány), aki valaha is ezzel kelt és ezzel feküdt volna. (Ami már csak azért sem ártana, mert ez a pártpolitika megkülönböztető jegye minden más közéleti tevékenységgel szemben.) Ha ezt tenné, ez az akarat szervezné minden további lépését és szabná meg a stratégiáját, alighanem előbb-utóbb hatalomra is kerülne (már csak azért is mert a saját soraiban nincs más, aki így élné a politikusi életét). Ha ennek  a dacos akaratnak rendelné alá a gondolkodását és a cselekvését, állandóan ennek szellemében mesterkedne és szervezkedne, előbb-utóbb elérné a célját és hatalomra kerülve -- a nacionalizmus egy termékenyebb változatát propagálva -- akár kísérletet tehetne a nemzedékek óta tartó süllyedésünk fokozatos visszafordítására. Ennek a felfogásnak a híján azonban marad az, ami van: az ellenzéki pozíció belakása, minden szépségének megtalálása és az ezzel való megelégedés, a kontraszelekció ellenzéken belüli érvényesítése a feltörekvő, talán tehetségesebb, de még gyenge versenytársakkal szemben, és sikereinek platóján mindennek koronájaként az udvartartás hivatásos lúzer szerepének feltupírozása saját lelkében a Felelős Ellenzékivé, Aki Nélkül Nincs Demokrácia.

Az a helyzet, hogy vele nincs.

139 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr7115555180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bánegressy 2020.03.25. 09:56:24

@poszt:
"Ezzel szemben nem ismerek olyan aktív ellenzékit (feltételes kivétel, mint mindig, Gyurcsány), aki valaha is ezzel kelt és ezzel feküdt volna".

Valószínűleg ezeknek már a képzelőereje is túl gyenge.
Sőt! úgy lettek(lettünk) kondicionálva az átkosban és azóta is, hogy ilyesmire senki(aki nem megszállott pszichopata bűnöző, mint Orbán, amit számos megnyilvánulása - de ne is azt nézzük - cselekedete bizonyít) ne is gondolhasson. Ne legyen képes elképzelni azt, hogy ő, Ő elsősorban és mindenekelőtt, az ő nézetei és mögötte az azokat osztó követői és a hatalom . . .
+még: mandiner.hu/cikk/20190412_a_politika_aze_aki_elkepzeli_miert_toporog_a_magyar_ellenzek
(bár mintha valami hasonló bejegyzés lett volna már ezen a blogon is)

Reding Roli 2020.03.25. 11:30:05

Azt kell megèrteni, ha valami mást szeretnènek a jövőben , hogy a jelenleginèl sokkal szèlesebb körű állampolgári , politikai szerepvállalás nèlkül nem lehet rendszert váltani. Az embereknek el kell menni a pártokba politizálni vagy új pártokat , politikai mozgalmakat gründolni...A jelenlegi ellenzèktől, ekkora human-, gazdasági- , mèdia -, ès hálózatèpítèsi potenciál mellett, nem is lehet többet várni...A 10 èves állampárti rendszer alatt a politikai váltógazdaságba a viruló többpártrendszerbe vetett általános hit annyira elveszett , hogy közben a legtöbb ellenzèki párt taglètszama is megfogyatkozott- a Momentumot kivève, amely generációs okokból fejlődik - kulcsemberek hagytak fel a politizálással , mint Schiffer vagy Vona ( ráèbredtek hogy maga az ország remènytelen a plurális demokráciára...) , de , maradtak a közèpszerű , máshol èrvènyesülni már nem tudó megèlhetèsi politikusok...
Naív illúzió abban bízni, hogy a jelenlegi ellenzèk kèpes leváltani Orbánt, ha csak nem a kiszámíthatatlan, katasztrófa esemènyek kiváltotta általános válság fel nem rázza a mindenkori kormányt többè- kevèsbè elfogadó, passzív, nihilista rètegeket, akik megváltoztatják a vèlemènyüket, elmennek politizálni ès hallatni fogják a hangjukat...
Azt is kell látni- hogy most Orbán egy kènyszerű realitás - bármilyen brutális hibákat követett el az elmúlt èvekben: vègletesen alulfinanszírozott egèszsègügy ( most emiatt rettegnünk kell) százmilliárdok propagandára, százmilliárdok stadionokra a határon túl is- most ő Magyarorszag hajóskapitanya , a rendkívül viharos , veszèlyes világtengeren....

Össze kell most fogni , legalább időlegesen , de èn attól tartok, ( inkább rettegek) hogy a sok helyen szivargó víz elsüllyeszti a rozoga bárkát ...
A barányvakok mèg mindig nem èrzèkelik a veszèlyt...Keserű valóságra èbredhetünk hamarosan ..:(
Azt sem bánom , ha Orbán mèg 30 èvig marad - kötöttem magammal egy titkos üzletet- csak most meneküljön meg valahogy az ország ès ne kövessük Olaszorszag pèldájat , mert ha úgy lesz , arról nem is merek meditálni ..Ha ezen túl leszünk , akkor jön el az ideje számotvetni , hogy mit lehetett volna maskèpp...Tehetetlen fèlelmetes sodródásban van az Magyarország újra, nincs elèg devizatartalèk , ha menteni kell az országot , mert elpocskoltak hülyesègekre..Pár hèt alatt megtèrdelhetünk..
Most , a Magyarok Istenèhez kell imádkozni!

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2020.03.25. 18:22:34

@quercuserdész: Józan gondolkodású? Merre? A fidesz hívő agymosottak a kormányzati propaganda hatására teljesen érzelem vezéreltek, nem is képesek gondolkozni.

Reding Roli 2020.03.25. 20:03:27

@quercuserdész: Az aranytartalèk ha jól tudom , olyan 1,4 milliárd dollár körül van ....Nem ment meg semmittől , ha fellép egy nemzetközi általános , dollár likviditási válság...Legalább 40-50 milliárd dollár devizatartalèk kellene , a biztonsághoz..
Sokan nem fogják fel, nemcsak az a lènyeg , hogy kevès legyen a devizaadósság , az önmagában nem elèg, hiszen hibába van egy csomó államadósság forintban nominálva, ha a külföldi tulajok eladják az államkötvènyeiket ès rèszvènyeiket ès pánikszerűen a piacra zúdítjak az èrtük kapott forintot , visszaváltják eurót\ dollárra - pl anno a 2009 - és válságban- olyan 2000 ezer milliárd forint körül ...akkor megint államcsőd - közeli helyzetbe kerülhetünk...
Annyi most a jó hír, hogy az USA dollárlikviditást fog biztosítani a többi országnak ( remèlhetőleg..)

Tamáspatrik 2020.03.25. 21:20:10

A szimpla machiavellizmusról van itt szó. Azért szimpla, mert évszázadok óta ugyanúgy működik. Ha az ellenzék jó része demokrata, akkor nem lehet machiavellista, a kettő kizárja egymást. A demokrata hatalommegosztásban gondolkodik, nem tör kizárólagosságra.
Ördögi kör. Régi lemez, nincs új a nap alatt.
A választók nagy része nem látja a hatalomkoncentráció veszélyét, köztudomásúlag más veszélyektől félnek, de attól majd "megvédi" őket a kormány, úgy vélik.

ijontichy 2020.03.25. 22:34:12

@Reding Roli: Na! Azért nem oda Buda! Ez nem spanyolnátha, és a "Magyarok Istenét" nem Orbán Viktornak hívják. Az baszna be, nem a hirtelenhalál. Épp hétvégén E-maileztem szokásos olasz vendéglátónkkal. Liguriában van egy vityillója, védett, emiatt eredeti formájában megőrzött, párkilométeres sziklás partszakasz (semmi napernyő-nyugágy-soros rettenet). 2007 óta minden nyárutón ott héderezünk két hetet. Egy - jó értelemben vett - kupleráj az az ország, de az életigenlésüktől mindig jó kedvet kapsz. Vittorio most a nejével bevette magát a házukba a Garda-tónál. Ahogy írta, csak a kertbe megy ki, igyekszik letudni a felhalmozott restanciákat, és újrahúrozta az öreg gitárt. Idéntől "hetvenkedik" már, de fikarcnyi kétsége sincs, hogy augusztus végén találkozunk (mekkora pozitív kisugárzás már, Donald Sutherland beájulna :-)) és együtt (nyár ide, vagy oda) "eltoljuk" ezt (is):
www.youtube.com/watch?v=sMFnqj6aFwY
(btw. asszem ideje fölkötnöm a gatyót... izé gityót, ha nem akarok leégni ;-) )
Szóval csak semmi "Jer Osszián...", a Vityakórság is elmúlik majd, mint a koronavírus :-D

Reding Roli 2020.03.25. 23:11:23

@ijontichy: Na, igen! Egy kis èletigenlès , egy kis " dolce vita " hiányzik az èletünkből nekünk magyaroknak...De, sokan fèlünk , hogy elkezelik ezt a válságot...Van rá esèly sajnos...
Milyen igazságtalan az èlet, hogy pont e " nagyszívű "nemzetet , az olaszokat sújtja ilyen mèrtèkben- e járvány ....Nincs igazság a Földön!

Vén motoros 2020.03.25. 23:41:50

@Reding Roli: Az államadósság túlnyomó többsége már nem devizában van, hanem forint Államkötvényben, azok zöme meg lakossági kézben. Ezt a 2008-as állapottal összehasonlítani közgazdasági delírium.

Reding Roli 2020.03.26. 00:14:36

@Vén motoros: A külföldiek rèszaránya az államadósságon belül mèg mindig 36-37% körül van , oda tudnak vágni a forint árfolyamának egy eladási hullámmal...Közben az államadósság abszolút mèrtèkben ès reálèrtèken , az inflációval korrigálva is nőtt...GDP - arányosan csökkent, de ha most a GDP tíz- húsz százalèka elúszik - ez egy reális forgatókönyv - akkor mindjárt nagy tehertètel lehet az országnak...A lengyelek, csehek vagy a románok jobban állnak...A görögök, portugálok, olaszok rosszul , de ott euró van , nálunk meg forint, ez a különbsèg! Mi könnyen elúszhatunk!

Vén motoros 2020.03.26. 00:17:58

Az EURÓ az maga a halál. Példa rá Görögország, Spanyolország

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.03.26. 01:32:05

@Vén motoros: Ja, meg Hollandia, Németország, stb. Hülyeségeket beszélsz.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.03.26. 01:34:02

@Vén motoros: És ha a lakosságnak pénz kell, akkor az állam majd nyomtat, ebből infláció lesz, ami egy gazdasági visszaesés mellett qrva nagy gáz lesz.

Reding Roli 2020.03.26. 01:43:51

@Vén motoros: Az EURÓ az maga a halál. Példa rá Görögország, Spanyolország"

Fas.t! Èppen ellenkezőleg : szinte az összes nem eurót használó tagország az eurózónába igyekszik a horvátok a románok ès a bulgárok is! A görögök sem adtak fel az eurót , mèg a legnagyobb válságban sem , mert tudták , akkor mèg jobban elszegènyedik a lakossag többsège!
Az euro stabil pènz, alacsony inflációt , alacsony kamatot ès pènzbiztonsagot ad, egyszerre! A forint szar , folyamatosan leèrtèkelődő pènz, de az agymosott fidiótáknak jó ez így....

Nzoltan 2020.03.26. 04:23:24

@Reding Roli: A magyar gazdaság a legkiszolgáltatottabb az EU-ban. Mert a cégek 80 százaléka külföldi kézben van. Nem hasonlitható egyetlen Nyugat-Európai országéhoz.

Nzoltan 2020.03.26. 04:25:27

@Reding Roli: A görögöknél is alacsony az infláció. Csak éppen a munkanélküliség nagy, a fizetések meg folyamatosan csökkennek. A külföld meg folyamatosan vásárolja fel az országot.

Boross Bence 2020.03.26. 04:28:05

Kivonatolva magamnak:

(0. A nacionalizmus rossz.)

1. A nacionalizmus az oka a magyar politikusi, különösen az ellenzéki (baloldali, liberális, mérsékelt jobboldali) politikusi kontraszelekciónak.

2. A jó politikus profi, (negatív felhanggal ugyanez: gátlástalan), célja kizárólag a hatalom (a hatalom megszerzése és megtartása).

3. Orbán profi (negatív felhanggal ugyanez: gátlástalan), ezért van hatalmon.

4. Orbánt valamiért nem gátolta a nacionalizmus a professzionalizálódásban (gátlástalan, pszichopata törtetésben), sőt az egyik támaszává vált.

5. A professzionalizmus (negatív felhanggal ugyanez: gátlástalanság) elegendő feltétel a hatalomra kerüléshez.

Tehát mégsem a nacionalizmus a kontraszelekció oka, mert a nacionalizmus nem gátolja a professzionalizálódást (ugyanez negatív felhanggal: a gátlások patologikus elhagyását), amire Orbán a példa.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.03.26. 06:28:06

@Nzoltan: Csak éppen az baj, hogy a leggazdagabbá tett gázszerelő, óriási vagyonát sem képes kezelni. Sorra bukik az informatikával, erőművel, a tőzsdén, a cukorgyárával. Ha Orbán nem tömné ki pénzzel, a falusi gázkazánokat szerelgetné.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.26. 07:28:21

@Boross Bence:

"mégsem a nacionalizmus a kontraszelekció oka"

De attól még lehet rossz.

DrGehaeuse 2020.03.26. 07:56:14

@Boross Bence: A magyar nacionalizmus szükséges rossz is lehetne ha nem az etnicizmus lenne az elsődleges és mindenek fölött domináns jellemzője (ha jól értem HaFr érvelését). Az ellenzék kontraszelekciójának és tehetetlenségének is egyik fő oka, hogy nem hajlandó még csak elgondolkodni sem azon, hogy a magyar nemzeti alkat szerves részét képező kiirthatatlan nacionalizmust a maga hatalomra jutása érdekében figyelembe kellene vennie és fel kellene használnia. Ráadásul mindezt úgy, hogy már a hatalomra kerülés felé vezető úton (annak egyik eszközeként) törekednie kellene arra, hogy a magyarok nacionalizmusának a jelenlegi etnicista karaktere és tartalma helyett egy potenciálisan termékenyebb és a nép jövője szempontjából hasznosabb karaktert és (HaFr: alternatív) tartalmat adjon.
Ehhez kellene egy karizmatikus, jó értelemben vett pszichopata (kb. úgy mint Steven Segal amikor a rosszfíúkat aprítja le haleledelnek) vezető aki igazán akarja a hatalmat.
Párt szinten az egyetlen kivétel a jobbik, ha lenne egy komolyabb vezetője és képes lenne tényleg félretenni a saját etnicista beidegződéseit, egy ütős modernizációs nacionalista programmal (sok sok konzervatív támogatással) képes lehetne a süllyedés megakadályozására. Sajnos most inkább az összefogósdi csapdájába látszik besétálni a jelenlegi inkább populista mintsem karizmatikus vezetőjével az élen. Bár ez a jakab gyerek némi hatalomrakerülési ambíciót mintha mutattna...

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.03.26. 07:57:52

@Boross Bence: Egy genetikusan süllyedő országban az ebből való kitörésre képes (ellenzéki) vezetés esélye még kisebb, mint egy ezt kihasználó tehetség felemelkedése (Orbán). Ilyen közegben az ellenzéki oldalon a kontraszelekció (azaz az objektíve szükséges magatartásminta és hozzáállás visszaszorítása) még nagyobb hatékonysággal működik.

DrGehaeuse 2020.03.26. 07:58:12

@neoteny: az elnici naci rossz a moderni naci jó!

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.26. 08:04:53

@DrGehaeuse:

"Ehhez kellene egy karizmatikus, jó értelemben vett pszichopata (kb. úgy mint Steven Segal amikor a rosszfíúkat aprítja le haleledelnek) vezető aki igazán akarja a hatalmat."

Annak _csak_ rossz vége lehet.

A részletes érvelést Hayek "Út a szolgaságba" c. írása tartalmazza.

DrGehaeuse 2020.03.26. 08:07:40

@HaFr: A baj az hogy a zellenzék (kivéve jobbik) kontraszelekciója majdnem olyan régi hagyomány mint a magyar nemzet etnicista nacionalizmusa. Sőt e kettő folytonosan erősíti egymást. Balatonszárszói felszólalásokat érdemes elolvasni 1943-ból.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.03.26. 08:09:37

@neoteny: Konkrétan mit tartalmaz Hayek érvelése EZZEL a problémával kapcsolatban?

DrGehaeuse 2020.03.26. 08:11:22

@neoteny: Rossz vége is lesz de nem annak, hanem ennek ami most van. Mert orv-bán nem Steve Segal (Nico) hanem inkább olyan mint Joker a Batman-ben (nálam Tomy Lee Jones).

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.26. 08:16:25

@DrGehaeuse:

Miért, megvédett Steve Seagal valaha is több embert jobban, mint azt Orbán Viktor tette?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.03.26. 08:31:09

@neoteny: gondoltam, hogy ezt fogod hozni, de Hayek itt épp azt mondja, amit én: hogy a kollektivizmusok ennek a (kontraszelektált) fajtának kedveznek és -- teszem hozzá -- ma nálunk is ilyen körülmények között kell áttörnie a hatalmat más éthosz alapján vágyó ellenzékinek, aki letérít minket a hanyatlás pályájáról

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.26. 08:42:05

@HaFr:

"Hayek itt épp azt mondja, amit én: hogy a kollektivizmusok ennek a (kontraszelektált) fajtának kedveznek"

Ez a fejezet vagy 20 oldalas, tehát Hayek mond egy-két dolgot benne. Én pl. érdekesnek találtam a 195. oldalon kezdődő részt.

Így hát teljesen lehetséges az, hogy neked is igazad van és nekem is: Hayek valóban mondja azt _is_ amiről te beszélsz, de azért az analízise szélesen és mélyen folyik.

DrGehaeuse 2020.03.26. 08:43:35

@neoteny: Nem a konkrétumokról van szó hanem a karakterről. A jellemről és a lojalitásról. A Segal által megformált legtöbb karakter pszichopata terminátor-szerű zsaru vagy igazságosztó (az egyik filmen a poligráfot is átveri, hogy a maffiózó bízzon benne és be tudjon épülni). De ezt az adottságát döntően a jók megvédésére a rosszak ellen használja, lojális és nem önös érdekek vezérlik.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.03.26. 08:43:49

@neoteny: okse, de ahhoz képest, hogy nem azokat az érdekes gondolatokat emelted ki, hanem idenyomtad az egész fejezetet, bocsánatos talán, hogy a fejezetet a könyvben betöltött szerepe alapjn közelítettem meg. Persze, amúgy az analízise széles és mélyen fekszik.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.26. 08:44:35

@HaFr:

"ma nálunk is ilyen körülmények között kell áttörnie a hatalmat más éthosz alapján vágyó ellenzékinek"

Ezzel kapcsolatban meg lásd a Political Ponerology könyvet. Az ellenzék is lehet ponerogenerikus (gonoszság mértékét növelő).

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.26. 08:47:23

@HaFr:

"nem azokat az érdekes gondolatokat emelted ki"

Ezért elnézést kérek tőled mint a blog gazdájától -- de az én erőforrásaim is limitáltak (és megoszlanak több felé).

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.26. 08:48:23

@DrGehaeuse:

"Nem a konkrétumokról van szó"

Mindig azokról van szó: az embereknek a konkrétumok fájnak (vagy okoznak örömöket).

HaD 2020.03.26. 09:06:38

"Lehet itt többpártrendszer de mindegyikben mi leszünk..." hogy a klasszikusokat idézzem:)...s lőn úgy! ja és nem 1989 óta ez a jelszó hanem már mióta kiderült hogy bukta a szoci berendezkedés,és kiadták a direktívát a moszkvai elvtársak a módszerváltásra...

HaD 2020.03.26. 09:09:14

...a bibót nem a szél hordta össze azzal az emberrel(stumpf) az élén akinek az apósa az akkori belügyminiszter mszmp kb tag!!! volt. elég ennyi???? Így én is mertem volna forradalmár lenni...meg stb...meg stb...

Kánikula 2020.03.26. 09:23:06

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: mondta egyszer róla a főnöke, hogy ilyen innovatív vállakozókra van szüksége az országnak.
Nem tudom mit innovált eddig, de most nagy szükség lesz majd rá.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.03.26. 10:46:15

@Kánikula: Szerintem a lopás új módszereinek kifejlesztése is egyfajta innováció.

ijontichy 2020.03.26. 13:13:03

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "...egyfajta innováció" Hacsak úgy nem :-D

Világít a torony 2020.03.26. 13:49:02

Sokan gondolják, hogy a miniszterelnök az egészségügyi vészhelyzet miatt kéri a korlátlan ideig is fenntartható vészhelyzeti eljárást. Hát, nem. Az azt követő bár már el is kezdődött gazdasági válság miatt van szüksége rá, mely el is söpörheti őt és kormányát. Elébe megy a helyzetnek.

Gösser söralátét 2020.03.26. 14:46:33

Zseniális. Ha felrobban a Betelgeuse ti abból is egy hibátlan Gyurcsányozós cikket fogtok keríteni. Mennyit fizet az orbáncigány az ilyen cikkekért?

Gösser söralátét 2020.03.26. 14:48:20

"Elébe megy a helyzetnek. "

Ez OK. de ezért miért kell még az amúgy is a csőd szélén lavírozó országot még jobban taccsra tenni? Mondana le, takarodna a koszos putrijába a lopott ezer milliárdjaival, legyen vele boldog, és hagyja végre fejlődni az országot.

Gösser söralátét 2020.03.26. 14:50:26

@HaFr:

Ez jó. orbán mint tehetség.
Ha nem lenne ennyi ostoba vidéki tahó akiket kilóra meg lehet venni, már rég eltűnt volna a süllyesztőben. Csak a hülyék tartják a felszínen. Semmi tehetsége nincs, egyedül még a lopáshoz is hülye lenne.

BiG74 Bodri 2020.03.26. 15:26:03

@Gösser söralátét:
De biza! Az is egyfajta tehetség, csak nem mindenki él vele.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.03.26. 15:36:57

@Világít a torony: Pontosan. Amint beüt a válság és az emberek rosszabbul fognak élni, Orbán megy a levesbe. Akkor viszont csúnya számonkérés jöhet nekik és ettől félnek. A NER lovagok pedig nem a gerincükről híresek, egy enyhébb ítéletért simán fel fogják egymást dobni.

Világít a torony 2020.03.26. 15:41:01

Erre kell majd a vészhelyzeti szükségállapot fenntartása. Rejtve kéri most Orbán a biankó csekket az országgyűléstől.

DrGehaeuse 2020.03.26. 17:31:08

@neoteny: konkrétan orv-bán mindig csak úgy “véd meg” bárkit hogy abból az ő személyes hatalom megtartására nézve maximális haszon származzon. Máskülönben mindenki más nyugodtan felfordulhat az út szélén, vagy bele fulladhat a slamasztikába amiben éppen van.

ijontichy 2020.03.26. 17:52:06

@Gösser söralátét: "orbán mint tehetség." Igen, az adott körülmények között. A magyar nyelvnek van egy jó fogalma vityára: "ravasz paraszt".
Nemzetközi kontextben már nem annyira megy neki, legfeljebb igen hangos, de nem túl sikeres. Mindenesetre a néppártnak ideje lenne pontot tennie a fidesz-ügy végére, ha vityából örökös kormányzót csinálnak :-/.

2020.03.26. 19:17:22

@Vén motoros: És ezzel mit akarsz mondani? Hogy a fizetésképtelenséget könnyebb lenyomni Pista bácsi torkán, mint a Morgan Stanley-én?

Billy Hill 2020.03.26. 19:32:34

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Milyen "csúnya számonkérés" lesz? Olyan, mint ami a 2002-es választások után volt? Vagy amit 2010 után átélhettünk? Politikusok a vádlottak padján, letöltendők és életfogytok? Nem volt ilyen, nem is lesz. Sem 89-ben, sem 10-ben, pedig lehetett volna. Varjú a varjúnak...

Billy Hill 2020.03.26. 19:34:45

@ijontichy: És ezzel a színvonalával bír most már sokadszorra választást nyerni, kezdve 1998-cal. Akkor talán mégis van minőségi probléma az ellenoldalon is...

Billy Hill 2020.03.26. 19:41:10

@poszt: "önsorsrontó képesség, genetikusan határozva meg a nemzet pályáját". Jól értem, hogy akkor hátrányos folyamat, ha ilyen kevert népek létrejönnek? Magyar-besenyő-kun-jász-török-német-szláv-zsidó genetikai kavalkád, shaken not stirred, bocs ha valakiket kihagytam, szóval ez így együtt ilyen randa nacionalista népség lesz? Ajjaj. Sokszínűségben a gonoszság!

siriq111 2020.03.26. 19:46:13

Egyebkent hol van bayer zsoltika? O mondta meg , hogy libsi ilyezgetes az egesz virus dolog.

DrGehaeuse 2020.03.26. 20:25:51

@ijontichy: A “ravasz paraszt” minősítést megboldogult paraszt felmenőim nevében két okból is kikérem magunknak!
Egyrészt maga a kétszavas sertés méltatlan az igazi becsületes parasztemberekre nézve.
Másrészt az olyan ganaj dörzsölt kupecekkel mint orv-bán , értelmes paraszt szóba se állna!

Budapest a kutyaszar városa 2020.03.26. 20:33:11

Nagyon ostoba és haszontalan divat az ellenzék állandó hibáztatása, pocskondiázása. Szerintetek milyen eszköze van egy ilyen, valódi demokráciától megfosztott ellenzéknek egy lebutított Patyomkin - rezsimben ? Ezzel a választási "törvénnyel", médiahelyzettel, gazdasági kivéreztetéssel ? Pedig vannak szimpatikus, tehetséges fiatalok, de ebben az iszonyúan gátlástalan, velejéig romlott, militáns, hatalom- és pénzéhes bűnszövetkezeti rezsim uralta önkényben el fognak kallódni, mert ép ésszel, ami itt történik, nem lehet kibírni. Ha 2022-ben nem sikerül a bűnbandát leváltani Magyarország sorsa egy erdogani, putyinista mocsár lesz. Az értelmesek elmennek Nyugatra (feltéve ha még lehet) mindenki más fásultan alámerül és csak túlélni akar.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.03.26. 20:57:30

@Budapest a kutyaszar városa: nem fog sikerülni ezzel az ellenzékkel, a többi, amit írsz -- bocs -- nagyon unalmas

bumposs213 2020.03.27. 07:26:45

..... ritka alkalom, szinte kivétel nélkül remek bejegyzések, élvezet volt olvasni !
-----Drámának gondolom , hogy Orbánnak nincs alternatívája , Gyurcsány és a felesége lesz a várományos az előbbi ---szerintem ---teljességgel alkalmatlan , és legalább a választók fele számára elfogadhatatlan , a felesége meg sötét ló, mindenféle tapasztalat nélkül , Ő is kizárható. Az Orbán féle ellenzékkel szó szerint katasztrófát jelentenének . Nyilvánvaló, mindketten a miniszterelnökségre pályáznak ----ezért nem igyekeznek huszonkettőre felépíteni egy a nemzeti oldal számára is elfogadható jelöltet----ami megítélésem szerint történelmi hiba lesz , Orbán élete végéig Miniszterelnök marad , bárhogy ér is véget .A cikkből jól levezetve érthetővé válik, miért nem érdeke az ellenzéknek , amelyet , hihetetlen , de Gyurcsány vezet ilyet találni .A kör bezárul , Orbán minden következményével együtt marad .Csak rajta múlik majd , hogy örökös Kormányzóként ,vagy királyként .Úgyse volt még cigány királyunk .

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.03.27. 07:34:59

@bumposs213: Az utolsó mondatot leszámítva -- ami bár igaz, de Orbán nem cigány, legalábbis nem identitfikálja magát akként, egyebekben pedig ez a mondat cigányozásnak/rasszizmusnak minősül, ami jó esetben az ostobák szellemi narkotikuma, rossz esetben tömeghalál -- egyetértek természetesen

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2020.03.27. 08:54:47

Az a baj, hogy ha lenne egy hasonlóan hataloméhes és gátlástalan másik politikus, akkor ugyanoda kerülnénk, mint ahol most vagyunk. Az, hogy narancs színű-e az elnyomás vagy más színű, vajmi keveset számít. Nem ez a megoldás.
Az alapprobléma a választási rendszer, mert a nagy pártokat preferálja. Erős szelekciós nyomás hat a kicsi pártok ellen. Ez ahhoz vezet, hogy
1. ne tudjanak könnyen cserélődni a lejáratódott pártok, ezért semmi sem akadályozza meg a pártok minőségi lezüllését
2. ne tudjanak ideológiai alapon működő pártok létrejönni, mert az ilyen párt szükségszerűen rétegpárt
A tömegpártoknak viszont soha nincs jó minősége. Egy tömegpártnak nem lehet túl sok eszmei tartalma, mert azzal túl sok szavazót tartana távol. Egy tömegpárt vonzereje a mérete. Az ilyen pártot nem az tartja össze, hogy a tagok ugyanabban hisznek, hanem a törzsi ösztön. Nézd meg, hogy a Fidesz hányszor váltott ideológiát (1993,2001,2012)
Szerencsés esetben a párton belül kialakul valami belső demokrácia, mint az USA-ban, vagy jön egy karizmatikus vezéregyéniség, mint Orbán és egyszemélyi vezetés alá kerül.

Unalmas vagy, sem, a megoldás a verseny. Verseny viszont csak akkor lesz, ha lecseréled a választási rendszert egy olyanra, ami nem nyomja el a kicsi pártokat. Az teszi lehetővé, hogy egyáltalán kihívója akadjon.

BiG74 Bodri 2020.03.27. 09:44:34

@HaFr:
Kétkörös pesszimizmusban szenved kedves uram. Az első: ezzel az ellenzékkel nem lehet leváltani orbánt, a második: ha mégis sikerül, ezzel az ellenzékkel minek? Mulatságos.

Bánegressy 2020.03.27. 10:44:49

@BiG74 Bodri:
van egy ezek fölött.
hogy egyáltalában orbánt le kell váltani.
orbán nem jó.
miééééééért?!
pedig a civileknek(cöf :D), azaz a polgárságnak, egyáltalán a magyaroknak(!) nagyon is bejön.
tht ez egy sokkal alapvetőbb pesszimizmus.
lehet, hogy ez már a kétségbeesés?

BiG74 Bodri 2020.03.27. 11:56:48

@Bánegressy:
Nem tagadom, hogy vannak akiknek bejön. A polgárságot azért hagyjuk ki ebből.
Viszont akkor megfordíthatom a gondolatát, ha valakinek nem jön be, az miért ne akarhatná, a rendelkezésre álló demokratikus viszonyok között leváltani.
Másrészről, az orbán rendszer teremtette azokat a demokratikus viszonyokat, amiken belül a nyertes mindent visz, illetve, hogy a magyar viszonyokat figyelmen kívül hagyva, nem hagyott más utat a hatalomba törekvőknek, mint a totális összefogást. Minden értelmes ember látja ennek a megoldásnak a veszélyeit, az orbáni gondolkodás csak az előnyeit.
Úgyhogy, nem csodálkozni kellene, hogy hát miért is nem akarják több milliónyian a vektor és rezsimjét, hanem tényszerűen elfogadni, hogy ők is vannak. És ha vannak, és a fideszes nem gondolja magát hülyének, akkor az ellenzékkel se tegye ezt. Örüljön, hogy az ellenzék nem szervez 2006-ot.

Bánegressy 2020.03.27. 12:22:17

@BiG74 Bodri:
Örüljön, hogy az ellenzék nem szervez 2006-ot.

ez is benne van a számításban.
mármint az, hogy az ellenzék erre jelenleg képtelen.
ha egyszer képes lesz(akkora lesz az elégedetlenség), akkor szvsz csak egy egész más ellenzékről beszélhetünk majd.
abban sem a rendszer, hanem csak az aktuális állapotok aktuális károsultjai fognak szerepelni, köztük sok exfideszes és nem hiszem, hogy bárkinek is a liberális demokrácia fog eszébe jutni mint a lehetséges változások eredménye.
rövidesen helyre fognak zökkenni a jelenlegihez hasonló állapotok.
na ez a pesszimizmus

Dan da Man 2020.03.27. 12:33:08

Van egy mondás, miszerint olyan embernek pont nem lenne szabad a hatalom gyakorlásának jogát a kezébe adni, aki azt akarja.
Szóval nem értek egyet Veled, hogy ez kellene, hogy a siker kritériuma legyen.
Ezesetben sajnos (hangsúlyozom: ELMÉLETBEN) az a nem-túl-konstruktív mentalitás is elégséges kellene, hogy legyen, amely Orbánt el akarja takarítani az útból. De aki a helyére törne, abban én eleve nem bíznék - hacsak nem egy jól-szocializált pszichopata lenne, ahogy azt korábban emlegették: egy "jó Terminátor". Ilyen viszont a gyakorlatban nincs.
Orbánt tehát nem egy hasonló verzióval kellene leváltani, hanem olyan lehetőségekkel, amik új távlatokat nyitnak meg a jövőnket illetően. Tekintve azonban, hogy a magyarokat nem a jövőjük érdekli (túlnyomó többségben), hanem elavult, buta, ösztönből fakadó koncepciók és ígérgetések, Orbán leválthatatlan marad GYAKORLATI SZEMPONTBÓL. Ha ugyanis az ellenzék megnyeri a választást, ez a rohadék, akkor is mindent elkövet majd, hogy ellehetetlenítse a fejlődést és a haladást.
Ennek a dilemmának pedig egy feloldása van: ha Orbán Viktor megkapja - a rég áhított - koronát, és a kontraszelektált utódok rombadöntik az emlékének habarcsával összetartott építményt.

BiG74 Bodri 2020.03.27. 12:48:08

@civisvarosi:
Na-na. Adott választási rendszerben a fidesz is tudott koalíciós kormányt alakítani, emlékezzünk csak a kisgazdákkal sohára! Adott rendszerben koalíciós kormányok alakulhattak több csoport között megosztva a hatalmat. Ez azért nagyon megváltozott. A fidesz semmit nem fejezett be, csak az aktuális helyzetre írt egy választási törvényt.

screpes 2020.03.27. 12:50:34

@quercuserdész:

nem vitatom a logikád. ("Megint bementetek a csőbe").
Még a következtetésen sem agyalognék fölöslegesen..
Csak egyetlen mondatodat hiányolom, ami nálam a lényeget érinti:
Nálad miért nem gyalázat mindez? Ki üzemelteti ezt a "csövet"?

Valóban az lenne ebben a paradigmában a legfontosabb, hogy az ellenzék milyen hülye? Ha egyszer nem is tehet mást?
Ha ez egy profi csapda volt, amiből nem lehet jól kijönni, akkor miért az áldozattal incselkedsz?
------------

BiG74 Bodri 2020.03.27. 13:33:02

@civisvarosi:
Kezdetben nem pampogtam, csak amikor kezdtem úgy érezni, hogy az szdsz a választási súlyától jóval nagyobb mértékben irányít, akadályoz, vezérel.
Mellesleg a fityisz ellenzékből egy konkrét nulla volt a mostani fidesznyikes felfogás szerint.

ijontichy 2020.03.27. 13:42:48

@DrGehaeuse: Ne légy olyan komoly, mint egy vakbél ;-)
Anyai ágon az én felmenőim is parasztok. Áldott emlékű nagyanyám nagyon is jól ismerte a "summás"-lét szépségeit (neki még 18-al kezdődött a születési éve).
Ezzel együtt, az én anyanyelvi ismereteim szerint vityára illik ez. Mondjuk némi kiegészítéssel: bűnözőalkatú, kártékony, ravasz paraszt. A jogi képzés még veszélyessé is tette. Mindenesetre Mo. szépen beszopta(tuk; szégyen, vagy sem, nekem csak úgy 2011 óta nincsenek már illúzióim, de hát a remény pusztul meg utoljára) vitya és szűk haveri körének ármányát.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.27. 13:55:39

@DrGehaeuse:

"A “ravasz paraszt” minősítést megboldogult paraszt felmenőim nevében két okból is kikérem magunknak!"

És erről a dumáról mi a véleményed?

"A járványt csak intelligenciával lehet legyőzni, a magyarok pedig született intelligenciával jól állnak"

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.27. 14:03:29

@screpes:

"miért az áldozattal incselkedsz?"

Hogy a gyümölcseikről lehessen megismerni őket.

ijontichy 2020.03.27. 14:19:27

@neoteny: "a magyarok pedig született intelligenciával jól állnak"
Igen! Ezért aztán - bár összességében nem állunk rosszul - egy igazán! honi Nobel-díjasunk van csak (Kertészt nem tekintem igazán annak). Azért ez némi intelligenciára vall nemde? ;-)

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.27. 14:42:23

@ijontichy:

La Fontaine: A holló meg a róka

Holló úr ült a fatetőn
Csőrébe sajt volt, jókora,
S kit a jóillat csalt oda,
A róka szólt hízelkedőn:
"Á, jónapot, te drága holló!
Mi szép vagy! nincsen is hozzád hasonló!
Nem tódítok, de hogyha hangod
Olyan, mint rajtad ez a toll, ó
Akkor a madarak között első a rangod."
A holló erre rendkívül örül,
Torkán egy hangot köszörül,
Kitátja csőrét, földre hull a sajtja
A róka felveszi és egyre hajtja.
"A hizelgő, akármi fajta,
Azokból él, akiknek hízeleg:
Felér a sajttal ez a lecke - vedd."
A holló ámul, pironkodva, végre
Megesküszik, hogy nem megy soha jégre.

Kosztolányi Dezső

DrGehaeuse 2020.03.27. 16:27:11

@neoteny: Pfuujjj! Übermencs kisnyilas duma! :D

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.27. 16:38:26

@civisvarosi:

"Önként jelentkeztek cégek, hogy ők is létfontosságúak akarnak lenni a katonáknál"

Mert ahová kimennek a katonák, ott minden felett moshatja a kezét a menedzsment: bármekkorák a cég veszteségei, mindet rá lehet fogni a katonákra. A katonák meg ezt nem bánják -- mindaddig amíg a puskák náluk vannak.

Füstgenerátor és legalább _két_ tükör.

Bánegressy 2020.03.27. 16:43:14

sajátos módja ez a katonai fürkészek és portyázók útján való becserkészése a magántulajdonba venni/adni(majdan némi síbolás után visszaállamosítani, természetesen mindent az állam, azaz a mi pénzünkön) kívánt cégeknek, ugyanakkor vannak olyan cégek amelyek működési, főleg likviditási problémáik miatt nem bánják/bánnák, ha egy kicsit alájuk segítene az állam.
így megy ez.

ijontichy 2020.03.27. 17:34:29

@neoteny: @Bánegressy: A csőd a nagy üzlet kedvelt állapota, avagy zavarosban halászva kincsekre lehet bukkanni. Márpedig ez a vírus eléggé felkavarta az iszapot.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.27. 17:37:24

@ijontichy:

"a vírus eléggé felkavarta az iszapot"

Nem a vírus hirdette ki a kijárási tilalmat.

Bánegressy 2020.03.27. 18:07:25

@neoteny:
Hadházy Ákos
· Public
A szekszárdi polgármester nem hajlandó tájékoztatást adni arról, hogy a városban hány regisztrált fertőzött van,illetve a Balassa kórházban ápolnak-e betegeket, ha igen, milyen létszámmal. Tájékoztatás helyett vagdalkozik. Ez a példa is mutatja, hogy a fideszes kormány még az országgyűlési képviselők elől is titkolja azt, hogy hol és mennyi fertőzött van.
A polgármester úrnak megüzentem, hogy számos európai országban mindennapos gyakorlat az aktuális fertőzöttek/kezeltek számának helyi bontásban történő napi bejelentése. Véleményem szerint a valós helyzetről a korrekt tájékoztatás sokkal több emberben emelheti a felelősségérzetet, mint a legdrágább reklámanyag, vagy a legjobb propagandavideó . Ács válaszának egy félmondata azonban valóban aggasztó kicsit: pánikkeltés lenne, ha a lakosság megtudná a valós számokat?
Az országos „operatív törzs" nemhogy nem teszi közzé a részletes adatokat, hanem jó ideje magyarázatot sem hajlandó adni arra, hogy miért nem teszi. Még aggasztóbb, hogy sok Eü dolgozó keresett meg óvatosan, hogy szigorú titoktartásra kötelezik őket. Ezért marad egyetlen feltevés (ha van más magyarázat, várom Á. Rezsőtől vagy M. Cecíliától): a területi eloszlást azért nem teszik közzé, mert így lebuktatható lenne, ha nem a valós számokat közlik. Az, hogy a részletes koreloszlást sem közlik, az még ijesztőbb lehet : csak az lehet a magyarázat, hogy a kormánynak fontosabb a GDP csökkenésének tompítása, mint az emberek egészsége. Ezért nem akarja a valósággal az „emberek nyugalmát" megzavarni, inkább azt hazudja, hogy ez csak az idősek és betegek betegsége.

csak azért, hogy mifélék hirdették ki.
bűnözők.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2020.03.27. 18:13:53

@civisvarosi:
A választási rendszer valóban a nagy pártoknak kedvezett már 90-ben is, de azért változtattak rajta és most még inkább, mivel a Fidesz tudta, hogy még egyszer nem tudná összehozni a kétharmadot.
Abban viszont feltétlen igazad van, hogy a Fidesz nem érdekelt ennek a megváltoztatásában.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2020.03.27. 20:01:01

@civisvarosi:
De jobb volt valamennyivel, mert akkor csak a be nem jutott képviselő töredék szavazatait adták a listás eredményhez, most a győztesek is megkapják.

lecsós 2020.03.27. 20:11:46

@Bánegressy: A képlet roppant egyszerű. Ahol van egy fertőzött, ott másnap lesz minimum 2-4, ezek után exponenciális a görbe, ezt kell megakadályozni, hogy egyszerre következzen be, ezért van karantén.
Amikor minden média arról beszél két hete, hogy mindenki maradjon a büdös picsáján otthon, mit tesz a pesti? Kocsiba ül, és lejön a Balatonra a "hobbira", meg a nyaralóba, menti a családot a "vikkendre". Ezzel nem lenne semmi gond, ha maradna picsáján a nyaralóba, de aztat már nem. Étterembe jár, meg mindenhova kirándulni, mint nyáron. Ezért sokallt be Csopak, meg Siófok polgármestere, és mondta bele az éterbe, hogy Csopak nem nyári üzemmódban van, hanem még nem tud ellátni annyi embert, mint nyáron, mivel ehhez nem áll rendelkezésre az infrastruktúra. Mert az van, hogy ősztől tavaszig vannak a helyiek kb. 800-an, és nyáron meg vannak minimum 15 000 - 20 000 ember a faluban, és a strandon.
Eltelik pár nap, és Balatonlelle bejelenti, hogy megvan az első vírusos beteg.
Olyan kibaszottul ügyesek vagyunk, ahogy kell.
Ennyit a számokról.

lecsós 2020.03.27. 20:19:15

@Bánegressy: Szóval a haver mondja, hogy most már messziről látszik, az, hogy ki a pesti itt a Balaton mellett. Az, aki nem ül a búsba a seggén a nyaralóba, hanem lejött nyaralni, és úgy is tesz. Nyaral. pestit látni mindenhol, tobzódnak, vásárolgatnak, totál védőfelszerelésben bicikliznek, meg sétálgatnak, kutyulival, meg egyedül. Meg anyáznak, ha lassan megy előttük netán a traktor. Na szóval megjöttek a pestiek, oszt a polgármesternek résen kell lennie nagyon, hogy meghozza azokat a döntéseket, hogy ne legyen errefelé is a görbe felfutása exponenciális. Ezt mondta a haver.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.28. 11:36:39

@civisvarosi:

"egyfajta győzteskompenzáció nem létezett."

Másfajta sem.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2020.03.28. 12:17:40

@civisvarosi:
Semmilyen nem létezett.
Valóban nem volt arányos, de ennyire aránytalan se. Ezért mutogattam a rendszerváltásra, mert akkor attól féltek, hogy egy teljesen arányos rendszerben nem lehet majd kormányt alakítani.
Az SZDSZ-nek nem az volt a baj, hogy a Fidesz nyert, azzal, amit csinált. Már akkor is demokrácia light-ban gondolkodott, csak akkor még nem volt meg a lehetősége ennyire kicsinálni.

Ezek szerint még hallottál róla, pedig hasznos, ha tudsz róla, hogy egy települési polgármesternek picivel kisebb hatalma, mint a miniszterelnöknek. Nagyjából dönthet arról, hogy hol legyen a szökőkút.
A fővárosi polgármester pozíciója annyival rosszabb, hogy ez kerületi hatáskör, ezért erről se.
Ezért is vicces, amikor fideszesek arról hápognak, hogy Karácsony rendeleti úton irányít és ez bezzeg nem baj. Azt elfelejtik, hogy milyen kevés dologban is hozhat ő döntést...

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.28. 15:47:08

@civisvarosi:

"1990-ben is"

És ez kit érdekel, sátánfajzat?

ijontichy 2020.03.28. 20:44:55

@civisvarosi: Nem is teheted, mert akkor nem jön az apanázs. Én is kirúgnálak, ha nem végzed jól a munkád :-). Ez egy ilyen dolog. Az már más kérdés, hogy a főnököddel, meg a bandájával igencsak rossz szerződést kötött a magyar társadalom. Mondjuk úgy, ennél kóklerebb cég nincs a piacon, de a marketingosztályuk kiváló. Olyan, mintha azt hirdetnék, hogy ők gyártják a legjobb ablakokat, de nincs se fejlesztő- se gyártórészlegük, csak valami gagyi kínait sóznak rád. OK, "Caveat emptor", ám az, hogy a cúg húz, de ők mindmáig nem repültek, elég csúnya stigma a magyar társadalom homlokán. Ráadásul jól látható üzenet mindemki másnak is, hogy "ezekre" mindent rá lehet sózni :-(.

ijontichy 2020.03.28. 21:42:22

@civisvarosi: Nagyon helyes. Legalább ezt a javára lehet írni. Tisztességes vállalkozó először mindig a melósait fizeti ki, utána az üzlettársait. Az állam meg felkophat ;-)

2020.03.29. 07:14:49

@neoteny:
ez is "bizonyítja", hogy a magyarok nácikok.

2020.03.29. 07:51:01

@neoteny:
vagy bezzeg a nyugat?

2020.03.29. 07:55:08

@neoteny:
ha ezekben a kommentekben gyűlöletet érzel, akkor az a saját gyűlöleted. átkozódsz folyamatosan. ellenzel mindent. az autoriter rezsimet és a totális ellenzékiség.

2020.03.29. 08:02:58

@neoteny:
sieg. felmentő sereg. a siker. a győzelem. ennek alapja a szigor. mint a secure. poroszos katonai nevelés. heil. éljen. halljuk. persze akadémikusan mindez finnül van.

2020.03.29. 08:21:19

@neoteny:
és ugye liberalizmus az, hogy lehet így is, lehet úgy is olvasni. ha valaki nagyon bele akarja látni az finnbe a magyart, akkor lássa bele. bármelyik két nyelv összehasonlítható. és összehasonlítandó. a rendszerű kapcsolat keresendő. támogatva az idegen nyelv tanulást, tanítást. illetve a magyar tanítást, tanulást külföldiek számára. ez ugye egy nyilvánvaló dolog. leszámítva a tudományos akadémiát. az mta doktorai és ceu aktivisták verik a seggüket, hogy ezek a magyarok alapfokon se tanulnak meg idegen nyelveket. és ez az akadémikus magyargyűlölet áthatja az iskolát.

ijontichy 2020.03.29. 13:03:48

@civisvarosi: Természetesen a nemfidesz kormányok fája. Mint említettem vala, nem a gazdaság a lényeg, hanem a társadalom. Márpedig azt húsz éve cibálja visszafelé a fideszbolsi banda. Csúcsra járatott etatizmus, a jó jani bá... izé állambá' majd megoldja...
Háromésfél államcsődből hamarabb lehetne felállni (egy kábé jó irányba polgárosodott társadalommal), mint a magyar társadalmi tudat fidesz általi rongálását kikezelni. Nem véletlenül tény az, hogy - minden markecingpróbálkozásod ellenére - tíz év alatt visszacsúszott az ország.
A rossz hír az, hogy a magyar társadalom belefásult az agresszív alcsúti röfi (&al) elleni küszködésbe. LOP viszont - mivel 101%-ra játszik - tisztában van vele, hogy utolsó lélegzetéig "de facto" hatalmon kell maradnia, mert anélkül nem garantált a "vádlott" megszólítással szembesülés (ő már csak tudja, Biszkuval eljátszotta).

ijontichy 2020.03.29. 17:31:44

@civisvarosi:
Mivel sem a kapitalizmus, sem a globalizáció nem akar megpusztulni, Mo. végig fog menni a nyugati típusú polgárosodás rögös útján, és meg fogja fizetni ennek költségeit. A kérdés, hogy mikor (és hányszor)? Jelen állás szerint azután, hogy übü kerá' feldobta a bocskort.
Übü kerá' rendszere egy ráncfelvarrott Kádár v2.0, ahol übü kerá' simogatja a kis buksi fejeket, hogy "egyet se aggódjatok kisbutáim, az állam majd gondoskodik mindenről". Ez a rendszer nem versenyképes, sose lesz az. Még ha übü kerá' nem is lenne egy ócska bűnöző tolvaj, akkor sem. Ez egy nem működő modell, ahogy a középkori mintád sem volt az, mert ahogy a becsületes fő/járásbíró/tekintetes/nagytiszteletű uram megmurdelt, már meg is kezdődött a pusztulat. Ma ~40% alulról nézi a bányászbéka valagát (az is milliós keserűség), csak te, meg a munkatársaid szorgalmasan söprögetitek a szőnyeg alá a szégyeneteket. Ez van a "remek" makromutatóitok mögött, meg a multik teljesítménye.

A nyugati típusú kapitalista társadalom kialakulása nem lesz se szép, se morális diadalmenet, csak egy "must be completed" folyamat. Minél tovább képes uralni übü kerá' a kormánypártot, annál tovább fog szopni a hajdan erős (m)agyar. Ne próbálkozz! Mo. a nyugat része, s ezért szinte lehetetlen olyan szarul kormányozni, hogy bebukjatok. Ám ennek ára van. Kár volt emlegetned a milliók keserűségét, mert most van csak millióknak keserűsége, beleértve azokat is akiknek a fia-lánya (~ 1 milla picképes magyar) lelépett egy élhetőbb élet reményében.
Éljen a 27% áfa, a piac és a haszon... annak a pártízezernek a zsebébe, akik valóban haszonélvezői annak a rendszernek. Te meg söprögess továbbra is szorgalmasan aprópénzér' Az örök bolsi hajnalpírja fényeskedjék neked ;-)

lecsós 2020.03.30. 07:15:27

@ijontichy:
A globalizáció ezen formájának most vet véget a koronavírus járvány. Ha esetleg nem lenne vége, és vinnék haza a gyártás nagy részét a nagy ámerikába, és vele együtt nem erősítenék meg a középosztályt, - pl. jól fizető melóhelyekkel, mint ahogy az 50-es években volt - meg be kell hozniuk a minimum 15 dolláros órabért, garantált egészségbiztosítást, biztos megélhetést, - jelenlegi megélhetési költségviszonyok mellett- akkor a nagy ámerika várhatóan szétszakad, és nagy valószínűséggel benéznek az emberek pár plutokrata házába, sört inni, nem tv-t nézni.
Nade ezt érzik a szilikonvölgyben hogy rá fognak baszni, ha tovább feszítik a húrt. Kis hazánkban nem történik más, csak az, szépen letisztul az, hogy 30 éve szimpla hazaárulás történt, a rózsadombi paktum iránymutatása szerint.

hu.wikipedia.org/wiki/R%C3%B3zsadombi_paktum

Ennek a népnek esélye nem volt felállni az elmúlt 30 évben. A fidesz egy következmény, valaminek a kezdete, amire rá fog erősíteni a virus. Egyszerűen nonszensz, az, hogy gombokért, Kínával, meg Indiával versenyezve tolják az emberek baksisért.
Világ szinten lázadnak a kapitalizmus jelen formája ellen nagyjából mindenki.

www.theguardian.com/commentisfree/2020/mar/24/coronavirus-crisis-change-world-financial-global-capitalism

www.vice.com/en_us/article/a35awb/capitalism-is-dead-says-billionaire-made-rich-by-capitalism

www.wbur.org/onpoint/2019/04/25/capitalism-failing-ray-dalio-billionaires-rich-poor

Ja, és észrevetted, hogy jelen pillanatban nincsenek szabályok? Vagy ha voltak is, akkor olyan két hete mlottak le mindenütt. Ebből az következik, hogy nem fog minden ugyanonnan indulni, mint a vírusjárvány előtt. Nagyon más lesz a globális- lokális egyensúly.
Ebbe meg akár minden belefér.

foreignpolicy.com/2020/03/27/coronavirus-revive-west-welfare-states-solidarity/

A nyugati típusú társadalom azon formája, amit ismertünk az elmúlt 30 évben, most omlik össze a szemünk előtt, új egyensúly fog kialakulni.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2020.03.30. 08:49:24

@lecsós:
Az a helyzet, hogy nem nagyon lehet ám másként.
Nem véletlen az, hogy az alacsony hozzáadott értékű munkák mind keletre vándoroltak. Lehet sírni utánuk, de a nyugati bérköltségek mellett nem lehet nyereségesen csinálni. Hazaviheted, de az a cég, amelyik megteszi tönkremegy. Támogathatja az állam, de csak abból a pénzből tudja megtenni, amit a nagyobb hozzáadott értékű ágaktól elvett, vagy adósodik tovább.
Azt érdemes megérteni a fenntartható életszínvonalat az átlagos termelékenység határozza meg. Lehet hazavinni az alacsony termelékenységű iparágakat, de akkor tessék felkészülni egy alacsonyabb életszínvonalra...
Ja, ezt meg senki nem akarja.
Szóval, szép dolog ez a "lázadás a kapitalizmus jelen formája ellen", de emögött a tudatlanság van. Azért lázadnak, mert azt hiszik, hogy jobb tud lenni. Olyan baromságokban hisznek, hogy ha szétosztják a világ gazdagjainak pénzét, akkor abból fizetik felsőoktatási tandíjakat. Aztán meg pislogott nagyot az aktivista, amikor a szemebé mondták, hogy még ha ez lehetséges is volna, akkor is egy év alatt elégetnék azt a pénzt.
Meg ez is egy gyöngyszem:
"Before capitalism, there was work. Before markets, before even money, there was work. Our remotest ancestors, hunting and gathering, almost certainly did not see work as a separate, compartmentalized part of life in the way we do today."
Hogyne lehetne megvalósítani. Csak annyi, hogy először éhen kell, hogy haljon az USA 330 millió lakójából 325 millió és utána lesz egy ilyen gyönyörű világod. Igaz, hogy minden harmadik gyerek meghal 5 éves kora előtt, és aki megéri a 30-t azt már bölcs vénként tisztelik, de lári-fári.
Bocs, de ezek a lelkes kapitalizmustemetők igen komolytalanok.
Hogy fog-e változni? Hogy a fenébe ne? A piacgazdaság mindig is a kereslet-kínálat kiegyenlítéséről szólt a profiton keresztül. Ahogy változni fog a kereslet és kínálat, úgy fog változni a piac is. Ma már nem tudnál meggazdagodni gőzgépekből, Watt még meg tudott. A klímaváltozás, a baktérium rezisztencia stb. mind meg fogja változtatni a világot, de a globalizációt nem ezek fogják megszüntetni.
A globalizációt csak az tudja megszüntetni, hogy ha a világ életszínvonala annyira kiegyenlítődik, hogy a költségek különbsége már nem fedezi a szállítás költségeit. Ez lehet azért, mert nagyon drágává válik a szállítás, vagy mert Kína, India és Afrika életszínvonala annyira megközelítette a nyugatét. Minden más esetben, légy nyugodt, a világ marad nagyon hasonló.

Bánegressy 2020.03.30. 09:02:32

@lecsós:
ez egyelőre csak találgatás. semmi nem támassza alá, hogy biztosan kifúj az eddigi és nem ráerősítve, legfeljebb még markánsabban fog kirajzolódni egy a mostaninál talán kevesebb szereplős, jóval koncentráltabb globális rendszer.
csak emlékeztetőül, kína, mag india még azért marad ahol van.
a vállalatok meg már túlságosan rákaptak az olcsó termelésre és tévedés ne essék, ez eddig a nemzet/államoknak is bejött.
ami szerintem változhat, a biztonság fog sokkal nagyobb szerepet kapni, de ez az olcsón termelő államoknak is érdeke, hogy a "szolgáltatásaikat" a folyamatosság nagyobb biztosításával tudják a továbbiakban kínálni.
az árak biztos megemelkednek.
(most pedig elolvasom a linkeket :D)

lecsós 2020.03.30. 09:43:28

@Lord_Valdez:
Amit írsz, annak a fele nagy határ baromság. A kereslet- kínálati viszonyok hírből nem hatnak már a mai ellátási viszonyokra. Szervezett értékláncok vannak, és az értékláncok mentén - az, aki szervezte az értékláncot- határozza meg azt, hogy az egyes láncszemek mentén milyen költség- profit viszonyokat alakít ki. Aki ült már nyugaton a boardban, azt tudja, miről dumálok. Szóval, semmi nem gátolja meg azt, hogy egy szervezett értéklánc mentén úgy realizálj profitot, hogy közben kifizeted a melóst, mondjuk megadod neki a minimum 15 USD-s mnimál órabért, és megadod neki az egészségbiztosítást.

UK-ban azt mondják sokan, hogy a multik szigeteken parkoltatott vagyonait nagyon komolyan meg kell adóztatni, és egy az egyen odaadni az NHS-nek, ha pampognak, mehetnek, szevasz. Ha kell, mondják, fel is lehet darabolni őket.

Itt van a csóka, Nick Hanauer, aki plutokrata, és azt mondja, hogyha így tolják tovább, akkor tényleg jön a hóhér értük. Na most ezt nem akarja, hanem azt mondja, legyen 15 USD a minimálbér, mivel azon szarrá tudná keresni magát, mert ez a csóka igazi tőrőlmetszett kapitalista, és balfasz.

El is mondja, miért, így e:
www.youtube.com/watch?v=NT6D-P84xFY&feature=emb_logo

meg azt is mondja, hogy a gazdagok nem teremtenek munkahelyet, aminek közhelynek kellene lennie, de sajnos nem az.

Oszt ez is itt van:
taxfoundation.org/summary-latest-federal-income-tax-data

Meg úgy néz ki a ford is kezd megőrülni:
Ilyeneket tol a CEO a nyitóoldalon:

“The purpose of any company should be to make people's lives better. Otherwise, it shouldn't exist.”

Bill Ford
William Clay Ford Jr.
Executive Chairman

Ford régen is őrült volt, amikor még Henry Ford vezette a céget, mivel felemelte a melósok bérét az akkori csillagászati 5 USD-re, és meglepve tapasztalta, hogy a melósok tudtak venni egy T-modellt. teljesen megőrült, nem?
Ja, talán mégsem.

A mai világ a semmiből teremti a pénzt, erre világít rá a BoE, meg most a FED, aki azt mondja, hogy bármennyi pénzt tud nyomtatni. Na de, ha nyugaton élsz, és még a tényleges középosztályhoz tartozol, akkor most nagyon komoly problémával állsz szemben, mivel egyszerűen nincs olyan, hogy bármilyen szinten biztonságban tudd a jövődet. Kicsit dühösek az emberek, na.

Az, hogy lóvét termelj a tőzsdén, ahhoz ma mér nem kell emberi munka, egyszerűen nyűg baszakodni ilyen baromságokkal, hogy cég, meg melós, meg stb. - mondják sokan - Nézd meg, mi van most? Az állam fizeti pl. UK-ban a bérek 80%-át a vírus alatt, tehát lélegeztetőgépre lehet tenni a kapitalizmust, szépen, ahogy kell, és tud működni a rendszer minden emberi beavatkozás nélkül. mert ez látja az átlag melós. Persze ez nagyjából általánosítás, de több kérdést vet fel, mint ahányat megválaszol. Pl. azt, hogy miért keres egy CEO minimum 3000 - 15 000 -szeres lóvét, mint egy átlagmelós? Vagy miért nulla pénzt keres egy nővér, amikor ő menti a betegeket?
A most bevezetett rendelkezések a regnáló kapitalizmus müködésének alapját kérdőjelezi meg.
Vagy az, hogy a világon cirkuláló lóvé 97%-a a spekulációt támogatja, és nem a valós áucserét.

Szóval meg lesz kérdőjelezve egy értékrend, ha nem, akkor meg tömegek vonulnak majd az utcára.

Amúgy, majd ha lemegy a pandémia, akkor kíváncsi leszek arra, hogy mit szól a társadalom gerince, meg a fiatalok arra, hogy gyerekek, akkor menjetek vissza termelni a cash-flowt baksisért, mert köll lapátolni a lóvét a szigeteki számlára. na ez az opció, ami nem lesz, előtte beszélgetni fog a nép a választott vezetőivel, hogy ugyan már, van itt egy kapitalizmus, amit mi hoztunk létre, szeretnék átalakítani úgy, hogy fasza legyen, nem csak fent. Azért az van, hogy mégis olyan 7 milliárd ember szopja a harcifaszt - mert úgy gondolja - és van kb. 200 millió, aki azt monda, hogy jól van ez így, csak menjél mén vissza melózni.

Meglássuk mi lesz, de azt meglátásom szerint nem lehet elkerülni, hogy legyen egy kis deglobalizáció, ami által a lokális értékek lesznek a középpontban.

Az nagy ámerika lakosságának 13% -a élelmiszerjegyen él? ...

Bánegressy 2020.03.30. 10:19:56

vagy még szerintem az lehet, hogy nyugati típusú pénzgyártó kapitalizmus most egy picit padlót fog, de a kínai - számomra picit ijesztő, egy út, egy övezet majd "megmenti".
ez azért jutott eszembe, mert a fb-on ilyen kéretlen reklámban kaptam linket kínai nyelvtanuláshoz: www.yoyochinese.com/lesson/beginner-conversational-unit-1-lesson-1-Chinese-Is-Easier-Than-You-Think?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=fullyoyofb&fbclid=IwAR0Wz-yecK-7Uw3GT1o7BWew7-5oTpqb8nBnm5eE_mO1SY9bJ3vCy2WomQM

kína ki fog mászni ebből az biztos. elég csak az utolsó 330-40 évére gondolni.
kérdés, hogy a világ többi része(övezete) mennyire lesz ráutalva(lesz-e egyáltalán) a segítségére.

tanulj kínaiul!
minden kínai nem tanulhat meg angolul :D
(remélem már elég öreg vagyok, hogy annyira nem leszek rászorulva)

Bánegressy 2020.03.30. 10:22:48

@Bánegressy:
hiányzik a 3-s billentyűje. ha nem figyelek eléggé mindig duplázik, ha nyomom(ami a helyén van :D)

lecsós 2020.03.30. 14:27:36

@neoteny:
Nagyon arra sem.
Próbáljon a beszállító újratárgyalni egy beszállítói árat, ha nincs rá szerződéses lehetősége. A tervezett értékláncok nem szeretik azt, ha bármi megzavarja a profittermelő képességet.
Faék egyszerű szép dolgot akarnak a központban, hogy semmi ne zavarja meg őket golfozás, meg nyaralgatás, vásárolgatás közben.

ijontichy 2020.03.30. 16:13:00

@lecsós: @Lord_Valdez: Látom, eléggé mást értünk a globalizáció alatt. Mármint, számomra korántsem az a lényege, hogy a fejlett nyugat elviszi a koszos gyártást "ázsiába", ahol fülesgombért melóztat.Tény, hogy az utóbbi évtizedekben ez volt a leginkább szem előtt lévő komponens, de a globalizáció ennél jóval összetettebb, mélyebb és szélesebb folyamatokat is hordoz. Nemcsak Mo-on, az egész világon vannak Mórickák, akiknek mindenről ugyanaz jut az eszébe, ti. "hörr,hörr...na ez majd végre betesz a globalizációnak". Wishful thinking. Nem látnak túl saját létezésük horizontján (gyakran még addig se).

@Bánegressy: Ki fog mászni, persze. Csak előbb át kell rágnia magát azon a kásahegyen, amit az elmúlt 30-40 évben magának felhalmozott.
És van még egy dolog: a beszaratott ember jól termel. Mo-on is jól termel, jellemzően ott, ahol a multi tudása (vagy annak leckéjét megtanultak tudása) találkozik a beszaratott munkaerővel ;-) Übü kerá' társadalma sok minden, csak nem egészséges :-(.

ijontichy 2020.03.30. 16:14:23

@lecsós: Látom, ahogy @cívisnek, neked is kedvenc színed a sárga ;-)

lecsós 2020.03.30. 19:04:23

@ijontichy:
Másképp fogalmazva: A mostani egy pólusú világ minimum kettő, vagy inkább multipólusúvá válik, erről fog szólni az elkövetkezendő 20-40 év.

A szerencsétlen angol, meg a balfasz ámeriaki eléggé be van szaratva, hogy fusson a túlélésért, és egyre jobban idegesebb a szerencsétlen. termelni meg nem nagyon tud. Ámerika nem tud termelni, mivel nem versenyképes, ebből a szempontból. A kis kínai, meg a többi ázsiai meg szállít a kis ámerikainak, mert önerőből kevés, mér nagyon régóta kevés.

Itten-e:

The Point: 'Lazy' American workers and their Chinese bosses

www.youtube.com/watch?v=5Z6LJ-KLCAo

ijontichy 2020.03.30. 19:48:01

@lecsós: Látom, ahogy @cívisnek, neked is kedvenc színed a sárga ;-)
Pár balfasz ámerikai nélkül (a lista hosszú, lásd RFC-k), TBL nem alapozhatta volna meg azt, amivel most dühönghetsz a világ előtt. Pár balfasz ámerikai (pl. Ford... stb.) nélkül esélyesen a kiskínai ipari tömegtermelés se tartana ott, ahol. Pár balfasz ámerikai nélkül (Iacocca... stb.), a szent költséghatékonyság se rongálná az idegeinket... oh wait... balfasz ámerikaik sem lennének balfasz ojrópaiak nélkül, akik koruk álcsútiai elől lelépve nem vándoroltak volna ámerikába, hogy felmenői legyenek a balfasz ámerikaiknak, akik aztán lehetővé tették, hogy más balfasz ámerikaiak... nade basszus még Big JC sem lenne Afrika méhe nélkül. Valamikor '92-ben láttam Taiwan-on gépsort. Nappal azt nyomta az alaplapokra, hogy IBM, meg Compaq, kieső időkben meg azt... leginkább semmit (értsd: no name). Hát nem szörnyű, hogy a világot láthatóan a balfaszok viszik előre? Balfasz egy világ :-)
Ami pedig kedvenc lovadat, a magyar mezőgazdaságot illeti, pechje volt, hogy '89 után nekik nem egy Larry jutott (mint jópár YingYangAnand-nak), hanem MDF és Kisgizdák, ezért aztán mezőgazdából mezőgizda lett. A világ nem igazságos :-(. @Cívist se invitálták meg a Szent Csilliódollárgenerátorhoz :-)

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2020.03.30. 21:34:52

@lecsós:
Na, azt megnézem, hogy egy olyan kézimunka igényes iparágban, mint a textilipar, te profitot realizálsz 15 dolláros órabér mellett...

Ford arra jött rá, hogy a motivált melós jó üzlet.
Nem arra, hogy adjon több pénzt a melósnak, hogy tudjon Fordot venni.

"A mai világ a semmiből teremti a pénzt, erre világít rá a BoE, meg most a FED, aki azt mondja, hogy bármennyi pénzt tud nyomtatni."
Akkor a legalapvetőbb dolgot nem érted a gazdaságból: a pénz nem érték, csupán az érték szimbóluma. Lehet akármennyit nyomtatni? Igen. Jólét lesz belőle? Nem, infláció lesz belőle. Semmi akadálya annak ezer bilpengő legyen egy tojás, de attól nem fog több jutni az asztalodra. Ha egy gazdaságban X tojás készül és kering Y pénz, akkor hiába nyomtatsz 10 Y pénzt, továbbra is X tojás lesz, csak épp tízszeres áron...

"Vagy az, hogy a világon cirkuláló lóvé 97%-a a spekulációt támogatja, és nem a valós áucserét."
És szerinted miért van ez? Segítek: mert a jegybankok több pénzt öntöttek a gazdaságra, mint amire a gazdaságnak ténylegesen szüksége van.

"azt, hogy miért keres egy CEO minimum 3000 - 15 000 -szeres lóvét, mint egy átlagmelós?"
Csináld utána és rájössz. Nem tudod utánacsinálni, és ezért. Olyan szakmákban nem lehet jól keresni, amit bárki meg tud csinálni. Miért keres Tom Cruise 20 millió dollárt, míg az átlag noname színész 5 ezret? Mert Tom Cruise tud átlag színész lenni, de az átlag színész nem tud Tom Cruise...

"Azért az van, hogy mégis olyan 7 milliárd ember szopja a harcifaszt - mert úgy gondolja - és van kb. 200 millió, aki azt monda, hogy jól van ez így, csak menjél mén vissza melózni."
Sok sikert megváltoztatni! Igen sokszor próbálták már meg a történelem során, de mindig tragédiába fulladt és a végén ott kullogtak vissza a forradalmárok a csúnya kapitalizmusba.
Azért nem lehet ezt megváltoztatni, mert nem érted, hogy mi hozza létre az egyenlőtlenséget: az eltérő értékteremtő képesség. Amíg az embereket nem szabványosítod, az újra ki fog alakulni. (de erre már Marx is rájött, ezért is helyezte a kommunizmus eljövetelét a távoli jövőbe)

És ezzel visszajutunk oda, hogy a nagy kapitalizmuskritikák, antiglob, alterglob és hasonlók a kapitalizmus nem értéséből származnak.

@ijontichy:
Nekem sem ezt jelenti, de ezt is. Velejárója.

ijontichy 2020.03.30. 22:56:43

@lecsós: "miért keres egy CEO minimum 3000 - 15 000 -szeres lóvét, mint egy átlagmelós?"
Hmmm... méghogy CEO...
"Do you care to know why I'm in this chair with you all? I mean, why I earn the big bucks. [...]
I'm here for one reason and one reason alone. I'm here to guess what the music might do a week, a month, a year from now. That's it. Nothing more."
(Jeremy Irons as John Tuld in Margin Call)
Nos, te már jó dühösen megköpködtél itt mindent és mindenkit, de megírtál-e már egyetlen_valóban_használható dallamot? He?

lecsós 2020.03.31. 07:12:51

@Lord_Valdez: Nem. Tom Cruise lehet, hogy nem átlag színész, ezt fogadjuk el. Nagyon sok ilyen kvalitással rendelkező színész van a világon, ezzel sincs gond. na most ha nem lenne Tom Cruise kőre szervezve egy hatékony rendszer, ami felépíti az egész történetet, és eladja, - az egész világra optimalizálgatják a filmeket - akkor Tom is csak szaros ötezret keresne, vagy nem többet, madár mindegy, milyen kvalitásai vannak a csókának.

Nem akarok én semmit megváltoztatni, amiről írok, az egy trend, ami kb. 40 éve divat a kapitalizmusban, az 50-es években ez a nagy ámerikában nagyon másképp nézett ki.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2020.03.31. 08:06:07

@lecsós:
Tom Cruise nem csak egy ember, hanem egy márkanév és nyilván a márkanév mögött van egy menedzsment is. Viszont márkát építeni se lehet bárkiből.
Sikernek sok komponense van és csak ritkán találkoznak. Ezért is van ennyire kevés kimagaslóan sikeres ember...

A trendek mögött okok vannak. Teljesen felesleges visszafelé nézni az 50-es évekre, mert nem hozhatóak vissza. Azóta túl sok minden változott a világban: pl. az amerikai életszínvonal, a technikai elvárások szintje, nincs más vasfüggöny stb.

lecsós 2020.03.31. 09:51:34

@Lord_Valdez:
Szépen fel lett építve, ezt mondom én is, e nélkül a rendszer nélkül nem lenne pénzgyár. Nem én mondom azt, hogy szar van a palacsintában, hanem maguk a gazdagok. Az 50-es évek ámerikában jobb volt az átlagnak, mint most. Azt a fajta kapitalizmust szerintem ették a népek. Akkoriban az volt az ámerikai álom, hogy irány a külváros, anya otthon van, neveli a gyerekeket, apa melózik napi 8 órát, megvan minden, meg az egészségbiztosítás. - ok, ehhez kellett pár dolog, hogy pl. nincs globális versenytárs-. Na de most mi az ámerikai álom?

Nade ami ma van, nem biztos fasza, mondják a CEO-k is már:

Itten-e:

Why American CEOs are worried about capitalism

www.ft.com/content/138e103a-61a4-11e9-b285-3acd5d43599e

Amitábh Baccsanra, vagy Priyanka Chopra több szem szegeződik a filmvásznon, mint Tomra :)

ijontichy 2020.03.31. 15:54:27

@lecsós: "Priyanka Chopra" Hát... pasiszemmel nézve Priyanka tényleg sokkal érdekesebb :-)
Most az USA ifjabb nemzedéke, és a németek ifjabb nemzedéke is épp azon füstölög, hogy az elődök - eléggé el nem ítélhető módon - kényszerpályára lökték őket.
Ezzel együtt, a német ajkú területeken, teljesen természetes, hogy kora aktív kortól tesznek félre nyugdíjcéllal. A lokális "NAT" ;-) nem arról szól, hogy a jó állambácsi majd megoldja.

"irány a külváros, anya otthon van, neveli a gyerekeket" Ez már jó ideje nem megy. Emlékeim szerint igen rég volt, amikor az Amway és hasonszőrűek (MLM ide, vagy oda) azért kaptak pozitív megítélést, mert az otthon ülő anyukákat kezdték mozgósítani "kiegészítő gazdasági tevékenységre" ;-).

Ahogy a "demokrácia egy igen szar dolog, csak még jobbat nem találtak ki nála", úgy ez áll a kapitalizmusra is. Az önérdek ősi, mélyen gyökerező és egyszerű. Meglehet persze, hogy majd a diktatórikus komcsi rendszerekből pattan ki valami friss, de azért én ebben nem nagyon hiszek. Elvégre ezeket a országokat (még Japánt is) a nyugati, egyre inkább tudásalapú társadalmak példája lökte rá a jelenlegi pályájukra. Ami pedig az "ámerikai álmot" illeti, szvsz. ez leginkább a "kurva és a büdös kurva" esetére hajaz (avagy a sárga sokak kedvenc színe, és hát kétségtelenül szar érzés, amikor valami jóból kimarad az ember). Ez motiválja pár évtized jelenségeinek, leginkább "sértődött wishful thinking"-ízűnek mondható értelmezését (ld. Ámerikának, a kapitalizmusnak, a jóléti társadalmaknak (by alcsúti szemét), a globalizációnak annyi, meg egy bambi). Szerintem meg "lófaszt mama" ;-).

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2020.03.31. 18:13:43

@lecsós:
Ez a jobb volt valószínűleg csak akkor igaz, ha nem számoljuk a feketéket...
De, akárhogy is, ez a hajó elment. A mostani amerikai bérköltségek mellett már nem lehet ezt megcsinálni.

lecsós 2020.04.01. 06:38:51

@ijontichy:
Lököd itt a dumát, hogy ez a fajta kapitalizmus a legfaszább dolog a világon, és amúgy meg mindenki... Szóval a haverok azt mondják NRW-ben, hogy kurvára nincs melós, továbbá ha van is, akkor offol, mert még mindig van olyan hely nyugaton, ahol többet fizetnek neki. A keleti meg nem akar jönni, hiányzik legalább 3 millió jól képzett melós. Nem tud olyan gyorsan gazdagodni, ahogy akar, érted-e?
JA, a csókák, akik dolgoznak, azok meg minimum 40%-al kevesebbet keresnek, mint apa, vagy nagypapa annak idején. Ez már nem gyere be.
Oszt jön fel az AFD, főleg az ország keleti felén.

lecsós 2020.04.01. 07:10:42

@neoteny:

A deutsch mittelstand a regionalitásban hisz, meg abban, hogy vannak helyi értékek, amit meg kell őrizni. Erről írt Matolcsy 2007-ben, imigyen:

Matolcsy György
A neoliberális gazdaságpolitika téveszméi

polgariszemle.hu/archivum/35-2007-julius-augusztus-3-evfolyam-7-8-szam/200-a-neoliberalis-gazdasagpolitika-teveszmei

"A piac ön­sza­bá­lyo­zó.

A piac a ke­res­let-kí­ná­lat tör­vé­nye alap­ján saját magát sza­bá­lyoz­za egy „lát­ha­tat­lan kéz” se­gít­sé­gé­vel, ezért mű­kö­dé­sé­be nem szük­sé­ges, sőt nem is sza­bad kí­vül­ről be­avat­koz­ni. A piaci vál­lal­ko­zá­sok ver­se­nyez­nek egy­más­sal az erő­for­rá­so­kért és a pi­a­co­kért, a ver­seny során au­to­ma­ti­ku­san egyen­súly jön létre a ke­res­let és a kí­ná­lat kö­zött. Ha egy erő­for­rás – mun­ka­erő, nyers­anyag, ener­gia, pénz, tudás – ke­res­le­te na­gyobb, mint kí­ná­la­ta, akkor meg­emel­ke­dik az ára, ez csök­ken­ti ke­res­le­tét és az új be­ru­há­zá­sok révén nő majd a kí­ná­lat: a piac ön­sza­bá­lyo­zó módon be­ál­lít­ja az egyen­súlyt az adott erő­for­rás ese­té­ben.

Má­so­dik té­ve­dés:

A piac csak akkor le­het­ne ön­sza­bá­lyo­zó, ha a „lát­ha­tat­lan kéz” mö­gött egy lát­ha­tat­lan fej irá­nyí­ta­ná, amely képes lenne min­dig jó dön­té­se­ket hozni. A pi­ac­nak nincs ilyen irá­nyí­tó köz­pont­ja, de ha lenne, akkor sem tölt­het­né be tö­ké­le­te­sen a sze­re­pét, mert a he­lyes dön­té­sek­hez nél­kü­löz­he­tet­len in­for­má­ci­ók sehol sem áll­nak ren­del­ke­zés­re. A piac lé­nye­ge éppen az utó­la­gos kor­rek­ció, ami fel­té­te­le­zi, hogy a piac haj­la­mos elő­ször rossz dön­tést hozni, majd – ha ennek fel­té­te­lei fenn­áll­nak – ki­ja­vít­ja mű­kö­dé­sét. A ke­res­let és kí­ná­lat soha, egyet­len áru ese­té­ben sem esik egybe: nincs tö­ké­le­tes piaci egyen­súly. Egyen­sú­lyi árak sem lé­tez­nek, ahogy vi­lág­pi­a­ci árak sem: a ke­res­let, kí­ná­lat, költ­ség­kü­lönb­sé­gek, a humán erő­for­rás sa­já­tos­sá­gai, az ál­la­mi sza­bá­lyo­zás, az adott kö­zös­sé­gek ér­ték­rend­je és egy sor más té­nye­ző együtt ala­kít­ja az ára­kat.

A pi­ac­nak szük­sé­ge van se­gít­ség­re, ezt az ál­lam­tól kapja meg: az ál­la­mi sza­bá­lyo­zás nél­kül a piac utó­la­gos ön­kor­rek­ci­ó­ja pusz­tí­tó módon, vál­sá­gok révén tör­tén­ne: ahogy azt a gaz­da­ság­tör­té­net nagy ter­me­lé­si és pénz­ügyi vál­sá­ga­i­nál lát­tuk. Minél na­gyob­bak és fej­let­teb­bek a pi­a­cok, annál erő­sebb és fej­let­tebb ál­la­mi esz­köz­tá­rat kell al­kal­maz­ni a piac tö­ké­let­len mű­kö­dé­sé­nek ki­egé­szí­té­sé­re."

lecsós 2020.04.01. 07:52:59

@neoteny:
Miért lenne az? Láttál már kategória menedzsert élőben, aki nem tőzsdei termékekkel kereskedik? Neo, kérlek írd e nekem, hogy egy régióban mitől függ az, hogy pl. a 200 g-os csomagolt cukrozott kakaópor beszerzési, és értékesítési /polci/ ára mitől függ.

Motolcsy ezt tolja kicsit bővebben.
Pár éve volt egy dokumentumfilm, ha jól emlékszem, Michael Moore csinálta. Abban volt az, hogy ámerikában a pilóták nem keresnek annyit, hogy meg tudjanak élni belőle, pincérkednek másodállásban, meg újságot hordanak ki. Meg volt olyan közöttük, aki élelmiszerjegyet kapott. Erre mondják azt, ez lófasz, és megérett a változásra.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2020.04.01. 08:45:20

@lecsós:
Matolcsy "a számok nem zavarnak" Gyuri egy kretén.

Az, hogy nem tud elképzelni csak centralizált döntéshozatalt önmagában is diszkvalifikálja mindennemű közpozíció betöltésére. Ha ugyanis a vásárlók nem tudják eldönteni, hogy melyik felvágottat akarják megvenni, akkor nyilván a politikai piacon se képesek, tehát a demokrácia nem működhet központi döntéshozatal nélkül. Ha senki se mondja meg a választóknak, hogy kire kell szavazni, akkor ők nem tudnák.

Minden feedback szabályozás lényege az utólagos korrekció, ezért nincs tökéletes egyensúlyban. Na, de ki állította, hogy igen? Egy statikus világban lehetne egyensúly, de olyan nincs, csak szimulációban.
Oké, a piaci szabályozás nem tökéletes, de mi a helyzet az állami szabályozással? Az talán nem utólagos? Dehogynem. Először kialakul egy helyzet, ami lassan végigszivárog a bürokrácián, és eljut a politikusokig, akik aztán hosszasan vitatkoznak rajta, majd szanaszét alkudozzák a saját érdekeiknek megfelelően, utána mindenkire kötelező módon bevezetik, függetlenül a helyi jellegzetességektől.
Na, ez okozta azt, hogy a kommunizmus alulmaradt a kapitalizmussal szemben. A központi gazdaságirányítás sokkal, de sokkal rosszabb hatékonyságú.

Michael Moore nem dokumentumfilmeket készít, hanem propagandát.

lecsós 2020.04.01. 09:22:38

@Lord_Valdez:
Egy szervezett ellátási lánc csak úgy működhet, ha létezik az, hogy egy központból van vezérelve, és nem irányítva. A vezérlés feltételezi a visszacsatolás, és a korrekció lehetőségét az ellátási lánc működési környezetében. Tehát mi van a mi világban? Az ellátási láncok versenyét látjuk, úgy hogy ebben a rendszerben mozognak a láncra tervezett termékek. Ennek mi a lényege? A fogyasztó nem a legjobb terméket kapja, hanem azt a terméket, ami a legjobban hajaz ara, hogy jó, továbbá a legfaszábban optimálisan illeszkedik az ellátási láncba, egyszerűen kezelhető számára.
Általad említett felvágott. Nem aza lényeg, hogy tud-e választani, meg hogy mit választ. Az mondhatni másodlagos. Azt választja, amit az ellátási láncban pillanatnyilag elérhető, nem mást, ilyen egyszerű ez. Erre mondják azt a nagy guruk, akik ezt a történetet viszik, úgyis azt eszed, amit én mondok, lehet hogy másképp van csomagolva ugyanaz, de azt eszed.
Ebben meg nem különbözik egy multi "tervutasításos rendszere" a komcsi időktől. Corporate life is the same :)

Politikában ugyanez, nincs különbség, ámerika, vagy itthon, vagy deutschland, egyre megy. Megy szépen a trollkodás. Nézz rá az EU-ra, meg a szövetségi kormányra vírus ügyben. Mi történt? El kellett volna kezdeni valamit dolgozni - azaz dönteni, és vállalni a döntések következményét - de ez valahogy nagyon nem akar összejönni, csak megkésve, és akkor is csak valami látszat a meló. A demokrácia nem arról szól, hogy van döntés, meg felelősségvállalás. Így nem is sikerült.
A kérdés az, mi lesz. Ahogy látom, az EU - parlament -, meg ámerikában a mindenkori szövetségi kormány nagyon szépen tudja művelni a semmit.

Nem vagyok kapitalizmus ellenes, sőt. Amit látok, hogy pl. NRW-ben, a többség - mindenki, vállalkozók, meg melósok is - visszasírják az NSZK-t, meg a jó ropogós DM-et. Nagyon népszerűek azok a fesztiválok, ahol DM-el ehet fizetni, meg nosztalgiázni.
Meg voltak olyan kancellárok, mint Bandt, meg Kohl.

Michael Moorenak meg nagyon szépen megy ez a propaganda történet.

ijontichy 2020.04.01. 15:25:21

@lecsós: És... te már megálmodtál egyetlen valamirevaló dallamot? A dühös köpködésen kívül?
"Oszt jön fel az AFD, főleg az ország keleti felén." Majd elmúlik. Én rosszabbtól tartottam. De legalább most már értem, hogy annak idején (már 2004-ben) miért nem csillogtak a nyugati szemek, ha a nagy német újraegyesítés szóba került. Sokkal inkább volt benne egy "ennek meg kellett lennie" tudomásulvétele, mint bármi örömködés. Amúgy csak működik a piac. Van ez így. Nesze neked még egy kis popkultúra (néha jobban jön, mint a közgazd elemzések):
"It's all just the same thing over and over; we can't help ourselves. And you and I can't control it, or stop it, or even slow it. Or even ever-so-slightly alter it. We just react. And we make a lot money if we get it right. And we get left by the side of the side of the road if we get it wrong. And there have always been and there always will be the same percentage of winners and losers. Happy foxes and sad sacks. Fat cats and starving dogs in this world."

@Lord_Valdez: "Matolcsy "a számok nem zavarnak" Gyuri egy kretén" De azért kell ott lenni értelmesebbnek is. Például azt a kamatcsökkentő rallyt nem tudom kinézni Eltolcsy hülye fejéből.

lecsós 2020.04.01. 17:18:28

@ijontichy: Dühös? Az pont nem vagyok. :)
Arra leszek kíváncsi, hogy mikor lesznek az olaszok dühösek, vagy pl. Flintben mikor lesznek dühösek. Szerintem az olaszoknál mer reszelik rendesen azt a bizonyos cérnát, de ne legyen igazam.

Ennél csak rosszabb lesz, az AFD jön fel, mint gőzmozdony. A Rammstein is keletről jön :) Na most amikor volt az egyesülés, és benyögték, meg átvitték, hogy szolidaritási adót kell fizetni, akkor sírógörcsbe rándult a nyugati gyomra. Az értelmesebbje betankolt pár raklap keletnémet márkából a fal vésése közben.
Erre a történetre 30 évre rája, Kölnben nagyobb a mecset tornya, mint a dómé. Ja, vannak vesztesek, meg nyertesek.

Azért azok a gyerekek nem olyan rosszak számtanból, a megszeppent arcú Simor András, Ferike alatt nem tudott ilyen jól számolni.

ijontichy 2020.04.01. 18:30:43

@lecsós: Ja. Hát... úgy '80 táján volt szerencsém párszor cipekedni Nemes Lacinak. Tény, hogy a "magyar gógyi" létezik, de azért ő is, Spulni is (nomeg szegény Küronya Miki is, RIP) jól járt a koszvadt nyugati "know-how"-al. Nomeg Fred és az Europasound Offenbach-ban... Ezzel együtt azért '94-ben Wiener Neustadt-ban letettem a sokat látott arcomat. Enélkül a Rammstein is maradna "keleten" (Honecker elvti, 3600W jobbról is, meg balról is), így meg:
www.youtube.com/watch?v=JgGuRKgvWQ4
Ennyit erről.

Minden pillatban megkeresed azt, hogy amiért köpködheted a nyugatot. Semmi baj, így is lehet élni, de szvsz a sárgaság hajtotta wishful thinking erősen befigyel. Én nem aggódom annyira. Mi majd valahogy elleszünk az AfD-vel, tietek meg a szigszalagos megoldások dicsősége (de aki idejön, annak esélyesen jobb minőségű szigszalagra is futja a "varázsláshoz" ;-)). És persze tietek vitya. Láthatóan van, akinek sokat megér.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2020.04.01. 19:49:20

@lecsós:
"Egy szervezett ellátási lánc csak úgy működhet, ha létezik az, hogy egy központból van vezérelve, és nem irányítva."
Ez egy marhaság. A kolbászt a boltból veszed, a bolt a húsfeldolgozóból, a húsfeldolgozó a sertéstermelőtől, a sertéstermelő a kukoricát az árutőzsdéről, a bróker kukoricatermelőtől, a kukoricatermelő a vegyszert a gazdaboltból, a magot a biotech cégtől stb. Ezt még folytathatnám hosszasan, de hol van itt bármiféle központ? Nincs. Nem is kell. Minden résztvevő tudja, hogy mi a saját érdeke és spontán összeáll belőle a lánc.

Az, hogy a vevő nem tökéletesen informált, vagy hogy több különböző márka is ugyanazt a gyártót takarja, nem sokat változtat a dolgon.

Nem véletlen, hogy a nagyvállalatok nem tudják teljesen kiszorítani a kicsiket. A piac egyik önszabályozó mechanizmusa (ami Matolcsy szerint nem létezik), hogy a hatékonyság nem nő lineárisan a mérettel. Egy bizonyos méret felett negatívba fordul a növekmény. Viszont a bürokrácia természete olyan, hogy saját magát növeli. Ezért idővel a nagyvállalatok el szoktak bukni.

@ijontichy:
Pedig, az pont benne van. Neki régi vesszőparipája, hogy a gazdaságba csak több pénz kell és minden megoldódik.

lecsós 2020.04.01. 20:01:21

@ijontichy:
Akkor neked nagyobb tapasztalatod volt ebben a cipekedésben, én akkor még gyerek voltam, amikor 1982.november 15-én Brezsnyev elvtárasat elhantolták, gyerekfejjel örömködtem. Az óvónéni meg elmondta, hogy Brezsnyev bácsi jó ember volt. Szóval, nem értettünk egyet. Nyugaton nőttem fel, eléggé sok közöm van a nyugathoz, Németország nyugati feléhez több, mint gondolod. Picivel később még nyugatabbra is mentem, de maradtam Európában.
Itt nem arról van szó, hogy egy irodában dolgozol együtt két travival, a másik kettő meg épp fiúból lesz lány, meg lányból fiú, és a húszas éveik közepén úgy viselkednek, mint a 12 éves tinik, mert kapják hormon injekciót naponta, volt ott leszbikus is, meg heterók vegyesen, kurva jó csapat volt, hidd el nekem.
Mára olyan lett, mintha kezdene a nyugat feladni olyan dolgokat, ami mondjuk 20-30 éve a gyerekkoromban természetes volt. Mára a hót ellenkezője a természetes.
Sokat beszélgetünk erről haverokkal, hogy akkor most mi is a stájsz, mivel csak ők is kapkodják a fejüket...

Bonner, Weiß - Generation doof
www.youtube.com/watch?v=cwGWsDCtkBA

Mondjuk szimbolikusan ha vizsgáljuk a dolgokat, ez a kénykép eléggé szarul néz ki, hogy egyáltalán el lehetett készíteni:

www.dw.com/en/colognes-central-mosque-a-troubled-symbol-of-unity/g-45564052

Itten a 7. kép eléggé beszédes...

Vitya itten egy következmény, nem? Ha a hazaáruló pöcsök ott 89-ben nem tolják el így, meg ferike lemond, amikor mikrofont ragadott, akkor most nincs vitya kétharmad, kb. ennyi.
A nagyon nagyon kapitalizmusban elértük azt, hogy szerencsétlen átlag magyar melós nem tud eljönni a hétvégére a Balatonra, mert ha kfizene egy hétvégét a családnak, akkor éhen döglene, mert ennyire balfaszok vagyunk, ilyen kapitalizmust alkottunk, kicsit leöntve valamilyen demokráciásdinak nevezett pantomimmal.

ijontichy 2020.04.01. 21:47:11

@lecsós: "Mára olyan lett, mintha kezdene a nyugat feladni olyan dolgokat, ami mondjuk 20-30 éve a gyerekkoromban természetes volt."
Hát... mindig azt mondom, hogy amit (és amilyen gyorsan!) a homo sapiens az elmúlt mintegy hetven évben technikai civilizáció terén alkotott, az nem csak eredményeket, de problémákat is kitermelt. Nem is keveset. Nem mindennek örülök feltétlen, de próbálom side effect-ként felfogni, ami majd elmúlik.

Amúgy Brezsnyev elvti halálhírére kissé mi is holtra váltunk. Az elvtársak nagy gyászukban minden rendezvényt letiltottak. Ha Jancsó-Hernádi nem feküdt volna jól az elvtársaknál, szegényebbek lettünk volna öt bulival (hármat láttam; mondjuk a BS kihangosítása nem sikerült annyira jól, mint a bejáratott Kisstadioné, de legalább nem maradt el :-)).
süti beállítások módosítása