1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2020.01.31. 18:25 HaFr

Heteroszexuális, fehér, (politikai) keresztény csőcselék

Az előbbi két cimbéli jelző a mai tudásunk szerint a születésnél nagyjából eldől, a harmadikat nem hiszem róluk, nem mintha önmagában ez -- a keresztényi lét -- érdem volna.** Nem az. Érdem a becsületes, szeretetben, mások boldogságára, lehetőleg értékesen, jól élt élet -- akármilyen indíttatásból folyjék.

Képtalálatok a következőre: fehér keresztény csőcselék"

Amit tehát mondanak magukról, az részint nem érdemük, részint nem érdem. Azok az arcok, akik tegnap randevút adtak egymásnak éppen annyira keresztények, mint a külsődleges vallásosság bármilyen korábbi képviselői. Higgyenek, amit akarnak, de az Istenbe vetett hit és a szeretet (ami a kereszténységet definiálja) nem engedi a politikai gyűlölet elhatalmasodását senki szívében, olvassanak Szent Pált, ha az evangéliumok túlságosan hihetetlenek. Tudom persze, hogy a kereszténység kétezer éve hegyekben produkál válogatott gazembereket, félnótásokat, gátlástalan manipulátorokat vagy egyszerű gyávákat, nota bene, az ocsú és a pelyva hegye -- szerény értékelésem szerint -- a világegyház története során bármelyik pillanatban meghaladta a tiszta búzából épített ormokat (ékes bizonyságául annak, hogy a kereszténység nem tesz erkölcsösebbé, legföljebb vallásossá, és innen már az emberé a döntés, hogy mit akar kezdeni magával). A "jó ember" a "keresztény embernek" akcidenciája csak. Ennek ellenére az evangéliumok csak-csak ott vannak eltéveszthetetlen mérceként. Idáig legalábbis azok voltak: normák, amelyekhez nem értek fel a tények, de legalább a tények tisztelték a normákat. Most beszántják a normákat, ráadásul azt hazudva, hogy megvalósítják őket.

Tolle, lege, akinek füle van a halláshoz, meghallja mit üzen az Úr. Nem azt, hogy menj ki a térre és viselkedj vadállat módjára az újságíróval vagy járulj hozzá a nemzeted újfenti lealjasulásához! (A magyar katolikus prelátusokról, Osztie Zoltánról meg a hasonlókról most nem beszélek, mert ott a felelősség értelemszerűen a csőcselékénél még súlyosabb, ami egy másik posztot igényelne.)

A csőcselék és Habony találkozása Orbán áldásával újabb szép napot írt a széteső Magyarország kalendárjába. A civilizáció, amely 1990 és 2010 között valamelyest magához tért ebben az országban, kezeik csapása alatt visszasomfordál az irodalom, a történelem és a memoárok lapjaira -- hogy legalább emlékezhessünk rá. Kit érdekel ebben az egészben a Niedermüller? Ki veheti komolyan, hogy egy épelméjű, magára adó, minimálisan erkölcsi érdekű, magabiztos nemzet a füle botját is mozdítaná bármilyen szerencsétlen (buta, félreérthető, érdektelen, értelmetlen és ami azt illeti, köznapi) politikusi megnyilvánulásra?! Heteró, fehér, keresztény -- mi ez az ostoba sóder? Ki hiheti komolyan, hogy akár Niedermüller, akár más földi hatalmak veszélyeztetik ezt a létet a releváns földrajzi régióban? Ezt a létet, amely nem mellesleg a magyar nép törpe kisebbségéé, ha a valóságot nézzük. (Most nem akarnám tovább hergelni a tisztelt nagyérdeműt két másik irányban. Egyrészt a heterók egy része nem coming outol, pedig néha ráférne. De jusson el legalább odáig, hogy nem gyűlölködik: maga vagy részbeni maga ellen. Másrészt az nagyon náci, hogy az ilyen biológiai vagy annak beállított tulajdonságok -- ezen a tájon keresztény = nem zsidó, nem muszlim, nem libsi, aki utóbbiak hol megalázandó, hol elpusztítandó félemberek --, azaz a náci politika választaná ki az arisztokráciát és definiálná az érdemet. Tudom persze, hogy a csőcseléknek hagyományos vágya ez: politikai törleszkedéssel egy csapásra szolgából úrrá emelkedni.)

Közlöm: van viszont olyan régió, amelyben a HFK sors veszélyben van. Ez pedig a szellemtelen, eltaknyolt, felgerjedt embertelenségé, amely a savas közegével beborítja és felemészti. Ez működik itt egyre nagyobb koncentrációban.

__________

** A magamfajta konzervatív számára persze a születéskori tények nem meghaladandó, hanem értékelendő, gyakran becsülendő dolgok. De éppen azért, mert velünk születettek, gyengeelméjűnek kellene lenni ahhoz, hogy azt higgyük, veszélyeztethetők. Ha meg a tényekre jellemző kulturális formációt féltenénk, akkor biztosan nem a csőcseléket hívnánk fel a megvédésére.

125 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr4415449026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lecsós 2020.02.01. 17:10:00

@Célkereszt: Nincs gondom, hidd el nekem :) A baj ott van, hogy nem nézünk a múltba, és szépen kenegetjük a híg levet az 50-es évek óta. És most van egy hatás, amit valahogy elemezni kellene, hogy mégis hogyan jött létre. és mindenki néz ki a fejéből, mint a lukinyúl, hogy miért is jutottunk idáig. Én nem látom azt, hogy az elmúlt 30 évben valamilyen szinten sikerült volna kibeszélni, és megoldani a problémáinkat. Ezzel az észtek, a lettek, és a litvánok kicsit előbbre vannak, de a horvátok is. Nekünk ez valahogy nem megy.

Célkereszt 2020.02.01. 17:10:13

@ijontichy: ez szép volt. Gratulálok.

2020.02.01. 17:10:46

@lecsós:
a vidék átmenetileg bevállalja azt is, hogy az ország a környezetéhez mérten is a legszegényebb legyen. ez az ára annak, hogy megroppantsa az elitet. lölőt is ezért tartják.

Célkereszt 2020.02.01. 17:17:51

@lecsós: már hogyne lenne baj, de mindegy. Össze-vissza járnak gondoltaid. Nem azt mondtam, hogy bolond vagy. Akkor mi a kérdés? Az elmúlt 30 év. Szerintem senki sem követett el hibákat akarattal, kivéve az utolsó 10-et. Ez az időszak már kimódolt volt előre.

lecsós 2020.02.01. 17:24:24

@civisvarosi: Én vidéken élek, az ország egyik nagyon fejlett régiójában. Ami probléma az az, hogy felszín alatt nagyon komoly, mondhatni 50 éves gondok fortyognak, és rakódnak egymásra, a fedő még az üstön van.
Ebben lehet igazság, amit írsz, a kérdés, mint mindig, az időtényezővel van. Valahol meg nagyon kellene a prosperitás is, mind helyi -közösségi - mind személyes szinten. Hidd el, nagyon komoly ki nem mondott elvárások fogalmazódnak meg ezzel a történttel kapcsolatban.
A vidék halott, ezt hidd el nekem, most mesterségesen tolják Felcsútat, meg környékét, van az alföldön pár körzet, ami fut, meg mondhatni a Balaton, de ott is 6 km-re a partól már nihill van a nagy semmi. Nézd meg, hány kocsma zárt be az utóbbi 10 évben, nincs lóvé az embereknél.. Bemegyek egy kocsmába, megy a "kibaszott libsizés", meg a migráncsok, meg a többi, meg a kérdés, hogy bassza meg., 10 év nem volt elég rendet rakni? meg jo, jó, hogy van az új elit, de ez mér egy kicsit sok. Mikor fog adni jó pénzt a melósnak az új elit? Mert megtehetné vazz. Ezt tolják az eberek.
Nagyon komoly indulatok vannak az asztalon, ugyanúgy mint 20 éve.

lecsós 2020.02.01. 17:28:51

@Célkereszt:
Dehogy is, ez balabla amit írsz. A módszerváltás kudarca már kódolva volt már akkor, amikor el sem elkezdődött. Érdemes megnézni Tölgyessy előadásait a témában pl. van pár belőle internet szerte. hagyjuk már, egy mostani 20 éves köpni akar nagypapi generációja tolókocsijára, mert szétbaszta az életét. Az ok boomer megvan? Na nálunk ez hatványozottabban is igaz.

Célkereszt 2020.02.01. 17:39:54

@lecsós: meg akarsz büntetni valakiket, mert nem sikerült? Tudod, hogy veszett fejsze. Még Orbán sem mer belekezdeni.

lecsós 2020.02.01. 17:51:10

@Célkereszt:
Nem hiszem, hogy az lenne, a fiatalok büntetni fognak, és mondhatni elég nyomós okuk van rá. Egyszerűen a nagypapi generációja elárulta 30 éve a mostani 20 éves jövőjét.
Gondolj bele, egy mostani 20 éves azt hallja 10 éves kora óta, hogy migráncsok, meg kerítés, meg soros terv. Közben a nővére tolja haza a lóvét, hogy ne dögöljön éhen a család. - Így él kb. fél millió fiatal - A fasza tele van, hidd el. Oszt a jutúbon meg fent van a múlt, meg lehet nézni. Ezek büntetésre készülnek, de nagyon.

Egy mostani 20 éves, de már egy meglett 30-as sem gondolja így. Ezek bele fonnak kezdeni, ahogy most kinéz a dolog. Roppant egyszerű, Készek sokat, és kitartóan melózni, de nem éhbérért, oszt úgy gondolják, ki is nyitják a szájukat ha kell, mert miért ne.

Célkereszt 2020.02.01. 18:00:56

@lecsós: Térjünk vissza a tudatosságra egy kicsit. Az ősember tudatos volt, mert ha nem, akkor megette a tigris. A tegnapi tigrisekkel nem foglalkozott, mindig csak azzal, amelyik a bokor mögött várta.
Ne haragudj, fogalmam sincs, miről beszélsz. Ki fog bosszút állni? És miért? Mindkét fiamat kittaníttattam, lakást vettem nekik. Nem mondanám, hogy hedonista módon éltem volna.Milyen boomer vagyok én?

lecsós 2020.02.01. 20:46:12

@Célkereszt: Olyan, akinek a generációja azt hitte, hogy örökké fog élni, ott a módszerváltás környékén. A mosatni kb. a 60-as évek végéig születettek kis hazánkban kinyírták minden utánuk következő generáció életesélyeit, mivel politikailag balfasz volt. Apu még komcsi volt, fiát betolta az akkor begyütt multihó állásba, valamilyen vezetői szintre, oszt ott féltudással tett róla, hogy kibasszon mindenkit, aki fiatalabb. Szóval találkoztam én 65 éves hr-es vezető mancikával multinál, aki vezető pozcióban tolta, és komcsi reflexekkel élte a napi melót. Ezért is húzott a picsába legalább félmillió ember, mert megunta a baszakodást a nagypapival, meg az első generációs fiacskáikkal, meg lánykákkal. Verseny nélküli szép élet, ahogy apa csinálta régen.
Ilyen ez. Ilyen a mostani boomer generációja. Azt mondja egy 20 éves, hogy a módszerváltásnál szájba szarta önmagát pénzét, meg pozícióért, meg olyan politikai klímát hozott össze, ahol a narancs, meg a szegfű között kellett választani, de az ország gazdasági szempontból kibaszott szar helyzetben volt akkor is, meg most is. Ennyit tudott ez a generáció, kiüríteni az országot. Megy a szarkenegetés, mert pízt kellett keresni gerinc nélkül. Ennyi. Ezt mondta nekem egy londoni mosogató, a Cityben, akit most hívtak be a második körre, mert ott madár mindegy, hogy milyen melóhelyed van ha az a helyzet áll fent, hogy - fizetni a számlákat - Ez kis hazánkban 30 éve nem megy mivel lezártatok minden felemelkedési lehetőséget egy fiatal számára, ekkora balfaszok a komcsik sem voltak a 60-as évektől. Lófasz az amit összehozatok politikai-gazdasági szinten, a ti fiatalkorotok 60-as 70-es 80-as évek szinte aranykor volt egy mostani fiatal életesélyeihez képest. Ez van, mondom egy londoni mosogató gyerek mondta nekem.

Célkereszt 2020.02.01. 20:50:47

@lecsós: őszintén sajnálom, hogy ilyen rossz tapasztalataid voltak. De, mint mondtam, a tegnapi tigrisekkel nem foglalkozunk.

lecsós 2020.02.01. 21:10:26

@Célkereszt: Nézd, elment legalább fél millió fiatal. Ez el lett kúrva, nem kicsit, nagyon. Ez azt jelenti, hogy nagypapi, meg a kicsi fiai ott, a 90-es évek elején valahol elhagyták a gerincüket, és így élték az életüket. Ilyen egyszerű ez. Olyan nincs, hogy kb. 10 évvel később, egy generációnak ez legyen az élménye, hogy minden szinten beszopja, ha nem volt csókos. Ennek nincs értelme. Látom az unkák generációját, az meg még keményebb dió, főleg a nagypapák, meg a nagymamák nem értik, hogy mi a stájsz. Komoly szarban van ez az ország, mert nem találtátok ki azt ott a 90-es évek elején, hogy mi is az a Magyarország ott a kurvanagy szabadságban. Egy lengyel fiatal életesélyei fényévekkel előtte van egy magyar fiatalénak, itt tartunk.
Ebből komoly balhé van már most.
Persze, a fiatalok sem akarnak foglalkozni a tegnapi tigrisekkel, ebből lett a no boomer mozgalom. :) :)

2020.02.02. 01:30:15

@lecsós:
valahol az a cél, hogy még elmenjen százezer fiatal. ez persze nem jó, hogy így van. de csak így van esély valamiféle államegységre.

lecsós 2020.02.02. 07:14:41

@civisvarosi: Nagyon kíváncsivá tettél, hogy pontosan mire gondolsz. Volt már ilyen a történelemben, hogy cél volt az, hogy elmenjen, legalább pár százezer fiatal. Legyen totálisan legyen passzív, megtört, - lehetőleg olyan szinten legyen elfoglalva azzal, hogy életben maradjon, hogy ne legyen ideje pl. olyan úri huncutságokkal foglalkozni, mint pl. politika. A kis kopasz pl ennek volt a mestere akkoriban kis hazánkban, de jött 56.
Ez komoly gond a lengyeleknél, a horvátoknál, az egész volt keleti blokk államaiban, de UK, DE, és a többi fejlett ország is érintett Európában, mert onnan az őslakos képzett fiatal húz el a még fejlettebb országokba a világban.
Én azon röhögök de nagyon, hogy a fejlett kádár korban volt 800 000 párttag, az ország többi része meg nem volt párttag, mondhatni ellenzéki volt, ha a tényleges szervezeti szintet vizsgálom. Mára az van, hogy sikerült ezt kihozni fifti- fiftite. Lassan olyanok leszünk mint a németek. Azoknak sikerült a DDR-ben építgetni a szocializmust, pár km-el arrébb a BDR-ben meg sikerült építgetni a demokráciát, kapitalista alapokon állva.
Minthogyha valamilyen furcsa, szakrális hitek mennének egymásnak politikai szinten. "Vallásháború" van?

2020.02.02. 09:44:39

@lecsós:
van két politkai csoportosulás, amit most úgy hívnak, hogy fidesz és nem-fidesz. ezek lényegében semmilyen közéleti kérdésben nem tudnak megegyezni, az "a" betűben sem. a fidesz egy kiterjedt állampárt. ahogyan régen az mszmp emberei ott voltak mindenhol battonyától nemesmedvesig úgy a fidesz jelen van csángóföldtől szentgotthárdig minden magyar faluban, többségi és kisebbségi magyar városban, minden utcában, minden társasházban jelen van.

erre elemi közelítéssel két dolgot lehet mondani. az egyik, amit az ellenzéki értelmiség mond. ez egy autoriter rezsim, amit fel kell számolni azért, hogy helyébe egy nyugati típusú többpárti demokratikus koalíció lépjen. és a másik, hogy az ellenzéket kellene leváltani. és ezt a vallásháborúsdit, vagy ahogyan mondják a kultúrharcot befejezni.

de ehhez nagyjából 100 ezer embert el kellene űzni fővárosból, vagy legalább az underground világába szorítani. vagy akkor ez a csoportosulás űzze el a fideszt. ez a két lehetőség van. a harmadik, hogy megegyeznek. de mire is lenne jó az, hogy a politikusok a hátsó szobában újra összekacsintanak. ezt a hideg polgárháborúsdit nagyon úgy tűnik, hogy le kell játszani. de ha valaki tud jobbat, akkor mondja.

Khonsu 2020.02.02. 16:09:55

@civisvarosi:

És van a negyedik lehetőség. Jön valami, ami a "vallásháború" keretét, a posztmodernt eliminálja. Egy globális korszakváltás.

2020.02.02. 17:36:52

@Khonsu:
kérdés, hogy ezek intézményeit ki vagy mi fogja uralni. a fidesz másod-harmadvonala, vagy a nem-fidesz (dk-párbeszéd-momentum). ezekre ezek a hatalmi szerveződések pályáznak. illetve még létezik a soros alapítvány.

Khonsu 2020.02.02. 18:32:28

@civisvarosi:

Egyik sem. A korszakváltás lényegéből eredően az utód nem értelmezhető a mai viszonyok között. Ahogy a korszakváltást követően a mai szerveződések válnak idegenné, értelmezhetetlenné az új világ viszonyai között.

dare 2020.02.02. 20:22:49

"a születéskori tények nem meghaladandó, hanem értékelendő, gyakran becsülendő dolgok. De éppen azért, mert velünk születettek, gyengeelméjűnek kellene lenni ahhoz, hogy azt higgyük, veszélyeztethetők. Ha meg a tényekre jellemző kulturális formációt féltenénk, akkor biztosan nem a csőcseléket hívnánk fel a megvédésére."

Az utolsó mondattal maximálisan egyetértek.
Az elsővel is.
Viszont azt hinnünk, hogy most jelenleg nincs veszélyhelyzet, csak pár szélsőséges egyénnek a fejében létezik ez, azzal viszont már nem.

Nácizmus és fasizmus.
Mi a közös jellemzője a két eszmének?
A nemzet.
Mind az NSDAP, mind a PNF erős nemzetben való gondolkodást szorgalmazott, kb annyira voltak ők jobboldaliak, mint amennyire baloldaliak is.
A széljobb címke maradt, a baloldali az eltűnt mint a sóhaj a szélben.
Miért?
Mert ezek a nemzeti gondolatok szitokszóvá váltak a baloldal szemében.
Aki nemzetben gondolkodik, az előbb-utóbb más nemzeteket fog megtámadni, élettér elmélet...stb.
Viszont a nemzetközi élettér elmélet az viszont jöhet, abban nincs semmi kivetnivaló, sőt, örülni és tapsolni kell annak, hogy mindenki olvadjon fel egy jellem és jellegtelen masszában, éljen soká a multikulti, és a pokolba végre ezekkel hagyományokkal meg kulturáis örökségekkel, majd találunk ki nektek valami újat, addig pedig örüljetek a nagy semmi forradalmának, nyugi, tudjuk mit csinálunk.
Szerintem pedig halvány lila sejtésük sincs arról, hogy mit is csinálnak éppen most.
Továbbmegyek, nem is érdekli igazán őket.
Társadalommérnökösködnek, mert nekik ez most jó, hasznot hoz, és amíg valami hasznot hoz, addig nem fogják azt mondani, hogy álljunk már meg egy pillanatra, és nézzük meg azt, hogy ezzel a törekvésükkel milyen irányba is fogjuk formálni a világot.
Nagy ívből tesznek rá.
Erre mondják azt a nemzetiek, hogy azért ha meghallgatom a himnuszunkat, azért ne kelljen már bocsánatot kérnem senkitől se érte, pláne ne egy identitást nélkülöző személytől, akinek még csak most van "kialakulóban" az azonosságtudata.
De, lassan eljutunk oda, hogy bocsánatot kell majd kérni érte.
Nem holnap, nem 10-20 év múlva, de eljön majd az a pillanat.
Már nincs az a skála, amivel mérni lehetne azt a fajta kettős mércét, ami az amit szabad Jupiternek, azt nem szabad kisökörnek elv alapján jut érvényre.

A kereszténységnek 2 választási lehetőséget adnak.
Vagy golyó, vagy kötél általi halál.
A kereszténység azért tudott ilyen sokáig fennmaradni, mert államvallássá vált, és elég sok disznóságot követtek el a vallás nevében, ami miatt így 2000 évig tudott erős identitást adni sok embernek, amikor az harcolt vagy ezek, vagy azok ellen.
Viszont ha a kereszténység csak ahhoz az eszmeiséghez tarja magát, ami az alapja, akkor neki vége van mint a botnak, nem fogja elbírni napjaink támadásait és kukázva lesz, mert a keresztény szellemiség napjainkban a gyengeséggel azonos sok mai ember szemében.
A muszlim viszont az erő jele, ha napjainkban csapnak össze, akkor könnyen megjósolható melyik is kerül majd ki győztesen belőle.
Tehát a kereszténység előtt csak 2 út maradt.
Vagy napjainkban csapjanak össze korunk dzsihadista szellemiségű közösségével, vagy térjenek vissza az alapokhoz, és csendesen tűrjék azt el még egy darabig, amíg nem találnak az okosok valami újat helyette.
Addig pedig megaláztatás, megvetés, nevetségessé tétel, meg a többi nyalánkáság jut a követőinek osztáyrészül.

"Azé az ország, aki teleszüli"
Ha a "náci parasztok", akkor az övék, ha a romák és más bevándorlók, akkor pedig taps, vidámság, örömóda.

Heteroszexuálisok.
Fájó szívvel, de tényleg azt kell mondanom erre, hogy bizony hat az agymosás az lmbtqixyzab részéről, tapasztalom, csak idő kérdése mikor lesznek a heterók a lesajnált kisebbség.
Sohanapján, hiszen meg kell haladni önmagunkat, legyünk minél több neműek, ez a jövő.
Beszélgettem a minap egy 20 éves lánnyal, aki olyan szinten sajnálja már a melegeket, hogy szerintem ő simán leszbikus lesz, vagy biszexuális, a lényeg hogy valahogy lázadjon a melegek "megkülönböztetése" miatt.
Ez a fajta szolidaritás ilyen formában fog megmutatkozni nála, erre most mernék egy nagyobb összeget tenni.
Ez már túlzott empátia, és ezt nem tudom más számlájára írni, mint az lmbt közösségnek.

Szóval fehér heteró keresztény férfiak és nők, adott a lehetőség előttetek.
Golyó vagy kötél?
Kéretik gyorsan választani, mert a türelmünk fogy.
Van még a nevetségessé tétel a megaláztatással karöltve, de ezt gondolom azért nem szívesen választanátok.
Vagy igen?
Okéé, hát nekünk ez a kedvencünk, mókára fel. :D

lecsós 2020.02.02. 20:51:39

@Khonsu:
Ez mér most is így van. Az innováció halott, és nem kíván feltámadni. A 60-as évek generációja megkapta a holdra szállást, meg a szputnyikot, a 80-as évek generációja a mir ürállomást, meg az az űrrepülőgépet. A mai kornak mi az innovációja? Az, ha fingik egy harmad rangú celeb valahol, akkor azt HB-ben követheted real timeban? Nagy piros gombok szegélyezik az életet, csak meg kell nyomni, és még kényelmesebb lesz a semmittevés. A nyugati világban az irodai melók 75 %-a bullshit job. Közben átléptünk a vízöntő korában, ahol a régi szakrális keretek kezdenek felbomlani, kezdik érvényüket veszíteni. Közben a Z generáció meg nagyon nem akarja megérteni, hogy a változás az örök, és ez a törvény öröktől fogva. A Halak korszaka a "hiszek" korszaka, ez volt a rendező elv. A vízöntő kora, azt mondja: "persze, hiszek, de kérlek bizonyítsd hitedet a tudomány segítségével". Ebből mind-egy lesz. Belegondolunk ép ésszel, persze, fasza az elektromos autó, de 300 éve feltalált elvek alapján, atomból, meg gázból, meg szénből szerezzük pl. hozzá az áramot, hogy működjön a történet, de van rajta szép, zöld logó. Pedig nem is az. Tehát a vízöntő kora a káoszt hozza el, annak minden csodájával, és keserűségével együtt. A régi nem akar működni, új még nincs, és senki nem boldog.
Mi lesz az új világ? Az egyén szerepe, és bölcsessége fogja meghatározni a kort - a tudás az, hogy könyvekből megtanulta pl. valaki , a bölcsesség az, ha csinálja is, és nem fél megtenni, a tetteiért meg vállalja a felelősséget.
Milyen lesz az új világ? Ez lenne a kérdésem.

2020.02.02. 21:02:22

@Khonsu:
ezt hirdeti az ellenzéki értelmiség és a soros alapítvány. megszűnnek a keresztény államnemzetek. illetve már megszűntek. posztindusztruális, posztmodern társadalmakat követi egy új teljes egészében globalizált világ, aminek ellenlábasai a populisták avagy a posztfasiszták. de ez ugye hit.

lecsós 2020.02.02. 21:10:05

@dare: A nyugat elveszett, ott a lényeg a fogyasztó, nincs ezzel gond, ezt az utat választották, ez az államvallás. Menj el Lengyelországba, ott azét nagyon komolyan jelen van a katolicizmus, mint államvallás, senki nem vonja kétségbe a vallás szakralitását.
Nálunk mi van? Szarkenegetés. Ez nincs tisztázva. A magyar néplélekhez legközelebb reformált hit áll, mivel búvópatakként évszázadokon át a reformált közösségek vitték tovább a magyar ősvallást, a Manicheizmust.
Őseink Mani követői voltak, így érthető meg pl. a Lehel kürtje legenda, másképp nem.
Nagyon komolyan kezd felszínre törni az ősi hit, érdemes elmenni egy reformált gyülekezet istentiszteletére, meghallgatni egyet.
Nem temetném a fehér embert, kezd visszatérni hitéhez. Tehát nem golyó.

dare 2020.02.02. 21:22:16

@lecsós: Szerintem csak idő kérdése, de lehet én látom rosszul.
Hasonlóan erős véd és dacszövetség kellene ellenük a tartós sikerhez, amit minden eszközzel próbálnak majd megakadályozni.
És minőség, ez még fontosabb.

2020.02.02. 21:27:39

@dare:
az erős véd és dacszövetség a nemzettudat egyenes férfiágon legalább is.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2020.02.02. 22:07:34

Ez a csőcselékezés biztosan sokat javít a helyzeten. Én ugyanúgy elítélem azt ami ott történt, azon a tüntetésen -gyakorlatilag négy napja ülök egy 100%-ig kész poszton a témában, csak még gondolkozom rajta, hogy beszálljak-e ebbe a cirkuszba- de talán nem kéne ennyire elszállni az ítélkezésben.

dare 2020.02.02. 22:10:05

@civisvarosi: A nemzettudat kihalóban.
Egy mai fiatal hányos emojikat dobál meg diszlájkolgatja az olyan típusú zenét, mint pl ez is: youtu.be/jbwOSwLx2rU

Ahogy elérik majd a diszlájkolgatók a lájkolók számát, onnantól kezdve fog fordulni a trend.
A nemzettudat egyre kevesebb embernek jelent bármit is, leginkább semmit, a poénkodás és amit az előbb említettem "minőség" címen, azzal sajnos nem tudnak sokan azonosulni.
A nemzeti politikai elitnek nagyon erős minőséget kellene tudni adnia ahhoz, hogy ne az erkölcstelen züllött viselkedés legyen a követendő példa sokaknak.
Van pl 100 ember makulátlan erkölcsi tartással.
Ebből csak 1 kezd el erkölcstelenül viselkedni, és szinte biztos, hogy lesznek követői, mivel az erköcstelenség hasznot hoz, az elvek csak minőséget, de az viszont kevés, mert az egó dolgozni fog a gyengébb tartással rendelkezőkben, és a neki lehet akkor nekem miért nem fog érvényre jutni a gondolkodásukban.
Mindig nehezebb tartani a minőséget, a Fidesz elitjének pl ez egyáltalán nem sikerül.
Így viszont a nemzettudat az új elittel lesz azonos sokak szemében, ami hányos emojikat meg diszlájkokat fog maga után vonni.
Azt lehet mondani, a nemzettudat két oldalról is erős támadást kap.
Sokáig nem fogja tudni tartani így magát.

Tangooo 2020.02.02. 22:21:35

Aki szelet vet....
Egy vén szenilis f@sz idiotizmusának nem kell tapsolni, hanem elküldeni nyugdíjba.

2020.02.02. 22:54:46

@dare:
a fidesz nem cél, hanem eszköz.

jobberek azt mondják valakinek szét kellene vernie a komcsi, libsi elitet. erre jelentkezett be csurka, torgyán, vona és orbán. a ballerek azt mondják, hogy valakinek szét kellene verni a népnemzetieket. a rémisztő heteroszexuális, fehér keresztény csőcseléket. erre a szerepre jelentkezett be gyurcsány, dr. dobrev klára, karácsony gergely, fekete győr andrás. az index firkászai vagy a poszter. és lehet, hogy ők írják a történelmet. és 22-ben elsöprik az autoriter rezsimet. az is lehet, hogy nem.

Khonsu 2020.02.02. 23:59:43

@lecsós:

"Az innováció halott, és nem kíván feltámadni."

Dehogy halott, csak nem olyan látványos, mint egy holdra szállás.

"A vízöntő kora, azt mondja: "persze, hiszek, de kérlek bizonyítsd hitedet a tudomány segítségével". Ebből mind-egy lesz."

Valami olyasmi.

Milyen lesz az új világ? Ez lenne a kérdésem.

Az új világ a technológia kora lesz. Az emberek minden másnál szorosabban kötődnek majd a technológiához és hitük középpontjában is az áll majd. Teljesen összenőnek vele. Ahogy a technológia sorra szolgáltatja majd a valós megoldásokat a problémákra és váltja valóra az egyre merészebb álmokat, emeli fel az új világ hőseit/sztárjait, az emberek egyre inkább abba helyezik majd a bizalmukat. Elfordulva a posztmodern "vallásoktól", melyek ígéreteinek súlytalansága egyre nyilvánvalóbbá válik. A posztmodern levegőben lógó harcos bizonytalanságából a menekülést a technológia (szó szerint) kézzelfogható valóságában találják meg. "Hiszem, ha látom!" Ez lesz a korszak mottója. És látni fogják, amint a technológia az egészen hétköznapi problémáktól indulva a klímaváltozáshoz való alkalmazkodáson és a teljes gazdasági és kormányzati intézményrendszer átformálásán át végül eljut odáig, hogy valóra váltja mindazt, ami eddig csupán a vallások ígéreteinek birodalmába tartozott, és legfeljebb csak hihettünk a létezésében/nemlétezésében.

Mindazt, amivel az ideológiák felsültek, azt végül a technológia fejlődése hozza majd el nekünk. Ez lesz az új paradigma.

Khonsu 2020.02.03. 00:12:39

@civisvarosi:

A következő korszakban a hitek helyét szolgáltatások veszik át. Szóval amelyik hit nem tud valami hasznosat kitalálni, olyan szolgáltatássá konvertálni magát, amire tényleges igény van, az eltűnik. Kézzelfogható, használható dolgokkal szemben nehéz lesz üres dumával versenyezni. Főleg akkor, ha előbbiek birtokosai kihajítják utóbbiakat a platformjaikról.

Selyemrét 2020.02.03. 02:31:52

A kommenteket olvasva az a véleményem, hogy Niedermüller úr megjegyzése valóban rasszista, kirekesztő és megosztó, nem csak egy vélemény, de rettenetesen káros, büntetendő. Még kiirtásra utalást is írt valaki. Már nem intézhető el bocsánatkéréssel, lemondással.

2020.02.03. 08:32:44

@Khonsu:
és a komcsik, libsik árupiaca hol van? hol vannak azok a kézzelfogható, használható dolgok, amit budapest liberálisnak mondott népe előállít? minden oldalról szinte csak duma van. modern kori vallásháború.

ez is egy vélemény 2020.02.03. 09:10:58

"Ez a csőcselékezés biztosan sokat javít a helyzeten."

Már hozzászokhattál volna. Mindenki hülye, és náci aki kikéri magának a Niedermüller féle rasszizmust.

Ez van. A ballibek is megmondták mind.

Khonsu 2020.02.03. 09:46:44

@civisvarosi:

A komcsik, libsik is mennek a levesbe. Az összes posztmodern vallás. A vallásháborút egyikük sem nyeri meg, ám minden vele eltöltött percük ajándék az utánuk következők számára, mert elvonja figyelmüket és erejüket a felkészüléstől. Így könnyebb lesz őket legyőzni.
Szóval üssék csak egymást nyugodtan. :)

de let e ... 2020.02.03. 10:42:26

@civisvarosi: Gondolom az már meghaladja az értelmi képességeidet , hogy felfogd ennek a propagandatüntetésnek a valódi okát . Orbánék beszartak attól , amit a polgármester szavai valóban jelentenek , a fidesz lényegében a fasiszta eszményeket jeleníti meg , amikor a fehér, keresztény , hetero férfiakat tekinti csak eszményinek , mindenki más csak másodrendű állampolgár , vagy éppen nemzetáruló ellenség . A tüntetők meg fel sem fogják , hogy egy fasiszta rezsim mellett tettek hitet , ami nagy ívben szarik a keresztény értékekre .

de let e ... 2020.02.03. 10:45:57

@dare: Kis hazánkban a nemzettudat felemlegetése szorosan kötődik a politikai bűnözőkhöz és a nép gyilkolászásához , elnyomásához ... szóval nem szerencsés állandóan ezzel jönni ...

dare 2020.02.03. 11:41:31

@de let e ...: Persze, nem szerencsés.
De azért mások "kis" hazájában is előfordul ez, annyi csak a különbség, hogy ott talán kevésbé kell a ruhát leszaggatni magáról a honpolgárnak, ellentétben pl velem, akinek le kéne vizelnie az ősei sírját, és az utódaimat is picsán rúgva kellene feltennem egy nyugatra tartó repülőre azzal a jótanáccsal, hogy soha többet ide vissza ne, és a nyelvet is felejtsék el velem együtt, ha jót akarnak maguknak.
Az én "politikai bűnöm" vesszőfutását legalább így nem nézik végig, mivel bennem kicsit sok lett a nevelésem folyamán a hazafiságból, ezért én még hurcolgathatom itt a keresztemet még egy darabig, míg azt nem mondják az okosok, hogy oda.
Már jó lenne túllenni rajta (mondom én), de szerintük még sétálgatnom kell vele egy darabig, mert úgy lesz csak igazán méltó a befejezés, ha még több alázást viselek el a "bűneim" miatt.
Nemzettudat=nép gyilkolászás
Szép, nagyon szép asszociáció.
Jut eszembe, az örömóda szövege nem lenne jobb így.
Lángolj fel az elménkben szép
Darwini szikra, nyers öröm
Térj be hozzánk drága emigráns
Tündökölj ránk napsugár
Egyesítsed szerénységgel
Mit zord nácik tépnének szét
Testvér lészen minden ember
Merre vannak a gender wc-k

Így már posztmodern nem?
Hamarabb túljutnánk ezen a keresztény marhaságon, ha nem kéne még a szövegben is emlékeznünk rá. :D

konrada 2020.02.03. 11:46:33

"Ki veheti komolyan, hogy egy épelméjű, magára adó, minimálisan erkölcsi érdekű, magabiztos nemzet a füle botját is mozdítaná bármilyen szerencsétlen (buta, félreérthető, érdektelen, értelmetlen és ami azt illeti, köznapi) politikusi megnyilvánulásra?!"

Valóban! Kilóg a lóláb! Szándékosan lett túlfújva!
Meg is van róla a fő sz.rkeverő nyilatkozata! (kipontozva a nevek):

"Mi csináltuk meg a ... akciót is. Semmi kétség: ami elhangzik, az képileg erőteljes, sőt durva, de nem agresszív, és nem fenyegető. ... nem akar .... De amit mond, az - egy kis rossz szándékkal - ellene fordítható. Még kiforgatni se nagyon kell, csak kihasználni a benne rejlő lehetőségeket.
És összerakjuk. Fölhozatjuk még aznap reggel az egy szem kazettát, ami van, lejátsszuk a sajtónak. ...félig oldalra hajtott fejjel, sírós hangon mondja el, hogy ez milyen borzasztó. ... kézbesít mindenfajta leveleket, és elindítjuk azt az SMS-kampányt,
amelynek a vége a tüntetés."

Szóval teljesen igaza van a blogírónak, a gyurcsányista politikus megtámadása ezen koncepció alapján történt! Itt a van rá a bizonyíték!

konrada 2020.02.03. 11:51:49

@konrada:
"Ki veheti komolyan, hogy egy épelméjű, magára adó, minimálisan erkölcsi érdekű, magabiztos nemzet a füle botját is mozdítaná bármilyen szerencsétlen (buta, félreérthető, érdektelen, értelmetlen és ami azt illeti, köznapi) politikusi megnyilvánulásra?!"

Ja, és a válasz is meg van rá: Az előző idézet tollbamondója.

...s neki valahogy jobban hiszek (persze csak ha véletlen bizonyíthatóan igazat mond), mint a blogírónak, mert ő tudja, ez nem az épelméjűek országa, és ezért neki ez be is jött...

illaim 2020.02.03. 12:18:20

@civisvarosi: Csak úgy összegezve amit itt összehordtál, azért titkon remélem még te is elröhögöd magad! LOL Optimista lévén nem gondolom, hogy a "lápi" magyarok komolyan ilyen sötét, és korlátoltak legyenek!

2020.02.03. 12:51:01

@illaim:
jól szórakozom, de budapest valós árupiaca hol van? nem a fogyasztás, a temérdek áru, amit behordanak. hanem ami azt klasszikus liberális elvek szerint szabad piaci módon ellentételezi?

2020.02.03. 13:09:18

@de let e ...:
az ellenzék szempontjából sikeres választáson debrecenben a fidesz úgy nyert, hogy nincs második. egyetlen pártnak van önkormányzati frakciója. ezek szerint debrecen fideszesebb a fideszeseknél. és ez mi?
www.youtube.com/watch?v=DH-ObwazZYA
soros terv? a francokat. ez a fidesz bevándorlás politikája. és ez fokkal jobbnak tűnik, mint ez. ami a soros terv.
www.youtube.com/watch?v=r5ybszV2yII
ezért nyert a fidesz. ha a fidesz fasiszta lenne, akkor debrecenben nem több ezer fekete, muszlim.

csak a soros alapítványt baszták ki, verik szét, nagyon helyesen. a helsinki bizottság szerint debrecenben a bevándorlásban egy nagy jogsértés történt. hogy pirike néni a kültelki kisboltos becsapta az ajtót a menekültek előtt. aki kipakolták a hűtőből a kólát és a jégkrémet. amit a rossz gyerekek se tesznek meg. mert tudják, hogy úgy pirike néni csődbe menne. és másnap nincs se kóla, se jégkrém. ezért csak elcsennek egyet. ésszel lopnak. szemben ezzel az esztelen hordával. és erre jött a helsinki biztottság a dohány utcából, hogy kérem szépen egy líb orvost nem szolgáltak ki a rasszista boltos. és sérült a jogállam. kártérítést követelve. ilyen és ehhez hasonló esetek után azt mondták, hogy menjetek a francba. és a kényszerbetelepítés után a népítélet alighanem az lesz, hogy takarodjatok el az országból. és ezt orbán tudja.

a keveredéssel nem feltétlen jó. a mulattok nem magasabb rendűek, mint a feketék vagy a fehérek. nem is alacsonyabbrendűek. mindkét fajelmélet fasisztoid. a náci is és a libsi is.

Boycie 2020.02.03. 14:05:06

@a nagy hohohorgász: "baszki olyan arroganciával ekézitek a magyarokat, hogy muszáj megkérdeznem TI KIK VAGYTOK? vagy saját magatokat is ekézitek?"

Ők az askenázi mesterrassz. Ők úgy születnek hogy mindenhez jobban értenek másoknál. Egyszerűen a génjeikben van a tudás, na. Egyedül nekik van joguk nemzetállamhoz, minden más nép ha ilyet szeretne akkor rohadt fasiszta, rasszista, náci, idióta és gazember. Minden hatalmat a mesterrassznak! Ja ez volt már és nem jött be. Mindegy. Ezek olyanok mint a Bourbonok :(
Most az az új projekt, hogy telepítsenek minden fehér keresztény család konyhájába egy 10 fős szinesbőrű családot, lehetőleg muszlim legyen mert az agresszívabb és nehezebben lehet integrálni. Akinek ez nem tetszik, az rasszista, náci, primitív, idióta, csőcselék, nem tud kooperálni és nem sikeres nemzet.

Aztán amikor a népeknek tele lesz a töke velük és megint összegyűjtik őket, akkor jön majd megint az ajvékolás... Szóltam időben :) Az a vicc hogy a kedvenc importált muszlimjaik fogják elvégezni a piszkosmunkát, ha már elegen lesznek. Tényleg okos egy társaság :(

2020.02.03. 14:56:13

@illaim:
egy német orvos magyar feleségével perui kórházba indultak kecsua indiánok földjére debrecenből. ez nem egy mese, hanem egy mai hír. az a képen nem gyurcsány, hanem a püspök.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2020/feketekaroly_thencsalad.jpg
Ma annak örvendezhetünk együtt itt, a gyülekezet közösségében, hogy Isten erre a szolgálatra, az Evangélium hirdetésére és a betegek gyógyítására hívott el egy kedves, fiatal házaspárt, akik erős debreceni református kötődéssel rendelkeznek.

na most akkor ez a heteroszexuális, fehér, keresztény csőcselék vagy a soros terv része.

abdul hackeem 2020.02.03. 18:43:26

@civisvarosi: "Azok az arcok, akik tegnap randevút adtak egymásnak éppen annyira keresztények, mint a külsődleges vallásosság bármilyen korábbi képviselői."
Ez a poszt 5. mondata.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.04. 02:52:16

@civisvarosi:

"a keveredéssel nem feltétlen jó."

Akkor te szaporodj bimbózással.

2020.02.04. 09:29:56

@neoteny:
a keveredés nem szaporodást jelent. a keveredés az, hogy adva van németország. és abba bele keverednek törökök. és hitler azt mondta, hogy ez így nem lesz jó. mert esetleg összeáll egy német/török és egy férfi/nő. és a gyermekük szükségképpen alacsonyabb rendű lesz. mert egy német és egy török utódja szükségképpen alacsonyabbrendű. és így az árja németország lesüllyed. ez a náci fajelmélet.

a libsik azt mondják, hogy a keveredés feltétlen jó. mert ezek után összeállnak a németek és a törökök és az utódaik feltétlen magasabb rendűek lesznek. nagyrészt nem állnak össze és az utódok sem feltétlen lesznek jobbak. legfeljebb csak különböznek. a sokféleség érték. és az létrejöhet genetikai áramlással, vándorlással. de egy elzárt élővilágban is kialakul a sokféleség. egy szigeten is. genetikai sodródással (drift). elvben egy új emberi faj létrejöhet keveredéssel is. de úgy is, hogy egy kis szigeten elzárt módon szaporodnak.

de nem azt várjuk, hogy új faj képződik, mert olyat nem nagyon tapasztalunk, hanem azt, hogy létrejön valamiféle fajta jelleg. az viszont elég gyakori. vannak egy élőhelyre jellemző növények, állatok. és az evolúciós biológia szerint ilyenek az emberek is. és a kárpát-medence egy ilyen ökoszisztéma. van egy sajátos az éghajlata, a növényzete, az állatvilága. és abban az államalkotó többség a magyarság. és vannak környező szlávok, és békés, szomszédos románok, romák, cigányok, szövetségi németek és zsidók. és vannak hazaáruló szlávok, erőszakos románok, romák, cigányok és ellenséges németek és zsidók. ők a "liberálisok", aki azt mondják, hogy a többségi magyarokkal van itt a probléma. birodalmi megszállók utódai, illetve szellemi örökösei. és velük szállnak harcba a népfőiskolás jedi lovagok. valójában o1g szétveri őket. sanyi szerint a zsidók közé keveredett "cigók" utódai: a "zsicik". és inkább orsós likud viktor, mint soros schwarz györgy. ez ugye sanyi etnicista megfejtése. általában a kocsma népe ilyeneket képzel. de ezt ugye nem tudjuk.

politikailag korrekt az, hogy adva van egy tájegység. abban létrejön egy populáció fajta jelleggel. vidékies népesség. a tájegységek határán épülnek a városok. a városias népességben megy végbe a keveredés. és ez vagy jó, vagy nem jó. abban választódik ki az elit. városias népcsoportból. de mivel különleges utódok sodródással is létrejöhetnek ezért létrejöhet vidékies elit is. és ez az elit vagy jó, vagy nem jó. mert ez az egész ugyan nem állatias módon történik, de majdnem. tehát az általános emberségen túl sok mindent elvárni nem lehet.

tehát azt, hogy a németek segítsenek már bennünket csak úgy. ez se nagyon működik. de az sem, hogy magyar érdek nincs, mert szegény kis románok és a romák elnyomatása következik. és a magyar érdek az, hogy a kárpát-medencében adva van egy mini nemzetközösség, amiben az államalkotó többséget a magyarok adják. a románok beállítása az, hogy a keleti kárpátok környezetében élnek a románok. az a tájegység és környezete. a szlovákoknak az, hogy az északi kárpátok hegylakó népe. amelyik pozsonyban összekeveredik a magyarokkal.

aki azt mondja, hogy a kárpát-medencének az alpesekkel kellene keveredni az menjen bécsbe. az alpok és a kárpátok határán van bécs. budapest a kárpát-medence nyugati fókuszpontja. tehát ott valamilyen kárpát-medencei nyugatos, városias népességnek kellene összegyűlnie. létrehozhat globális szolgáltató központot. feltéve, hogy az adójából szolgálja a környezetét és kiszolgálja a magyarokat. mert hogy abból a populációból szelektálhat. és képződhet egy nagyvárosi elit. a vidék pártján és nem annak ellenében.

csak nem egy ilyen elit képződött sajnálatos módon. hanem budapest liberális népének meggyőződése az, hogy ők überfaszán kormányoztak 1990-2010 között kivéve 1998-2002 közötti időszakban. csakhogy a makrogazdasági adatok az ellenkezőjét mutatják. ami nem azt jelenti, hogy a fidesz jó volt. legfeljebb csak azt, hogy jó közepes. a fidesz középszerű. ezt is mondják. "nagyszerű" balliberálisokban kételkedik a köznép. és erre azt mondják: ezek a magyarok. akik mondják: nem-magyarok.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.04. 09:38:14

@civisvarosi:

"a keveredés nem szaporodást jelent."

Akkor mire vered a nyáladat?

2020.02.04. 09:46:52

@neoteny:
ha filoszemita lennék, akkor azt mondanám, hogy a kárpát-medencében az általános emberség van úgy elnevezve, hogy a magyarság. mert azt mindenki magáról nevezi el. például sém fiai és az ő lányaik asszonyaik azt mondják, hogy ez a filoszemita bölcselet. az a filozófia maga. a magyarságkutató szerint ezt a magyarok is magukban hordozzák. hiszen mag népe. a szegény kis románok is magukban hordozzák, vagy legalább is egy részük.

ahogyan a fizikusok hite az, hogy a fizika egy (és nincs egyesített fizika. és azt sem tudjuk, hogy tudjuk-e egyesíteni, vagy nem tudjuk. az egy nagy talány). a filozófusok hite az, hogy az is egy. létezik egy földkerekség egészére jellemző közgondolkodás. szépségre, igazságra, jóságra törekednek. szabadságra és egységre. utóbbi párosítás a nemzeti liberalizmus. transzcendensnek vélt értékek kombinációjából a politikai irányzatokat ki lehet okoskodni. majdnem nyilvánvaló. a jogászok a jog egyetemes egységében hisznek. a közgazdászok abban, hogy a közgazdaságtan egységes.

mivel nekem valami matematikus féle végzettségem van ezért azt gondolom, hogy legfeljebb a matek az, ami a különféle közgazdasági irányzatokban közös. és legfeljebb a logika az, ami filozófiát és a jogrendet összekapcsolja. az mta szerint nemzeti liberalizmus embertelen. baloldali liberalizmusra van szükség. szerintem az keresztény libertáriusság. szerintük nem-keresztény. nem-nemzeti, nem-keresztény szabadság. és nem diktálhatom az akadémikus bölcseletet. de még csak nem is vitathatom. mert az sértené lovász lászló baráti filozófus körének érdekeit. de megválaszthatom orbánt, aki odacsap nekik. nem választottam, nem szavazok senkire, de senki ellen se. csapjon oda orbán. az a közakarat. és erre az a válasz, hogy majd akkor nem lesz tudományosság. nem lesz. nem művészet. nem lesz. vagy mégis.

2020.02.04. 09:59:48

@neoteny:
a keveredés nem azonos a szaporodással. de a keveredésből következően létrejöhetnek utódok szaporodással. amelyek azonban nem feltétlen lesznek magasabb rendűek. ahogyan a libsik képzelik. nem feltétlen lesznek alacsonyabb rendűek sem. ahogyan a nácik gondolják. mindkét fajelmélet fasisztoid.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.04. 10:01:41

@civisvarosi:

"a keveredés nem azonos a szaporodással."

Akkor mire vered a nyáladat?

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.04. 10:08:08

@civisvarosi:

"mivel nekem valami matematikus féle végzettségem van"

Limit[(x^(1/2^n) - 1) 2^n, n -> Infinity]

Mi ez a határérték és mi a jelentése ennek a kifejezésnek?

2020.02.04. 10:49:47

@neoteny:
az mta még a ballib kormányok idején felmérte a romák genetikai összetételét. tokajban, taktaközben és tiszavasváriban vettek mintát. és abból az jött ki, hogy a cigányság egyenes férfiágon egy nagyon vegyes népesség. valószínűleg nőágon egységesebb. de azt nem mérték. kivétel a tiszavasvári populáció, mert abban a többség egyenes férfiágon indiai eredetű 50% fölött. a tokajiban 20% körüli, de ugyanilyen mértékben vannak nyugat-indoeurópaiak (nyugati árják) és keresztények (eredetükben) akik elszegényedtek. és a taktaközi ennél is vegyesebb népesség.

összesen alig több, mint 100 mintát vettek olyan családokból, akik egymást nem tartották rokonnak. egy akadémiai doktor hölgy leírta. ki mondja magát rokonnak, nem rokonnak egy ilyen közösségben. a mintavételezés sem feltétlen volt tökéletes. és kis elemszám. szóval ez is inkább csak tájékoztató adat.

a debreceni egyetem és valamelyik londoni doktori iskola felmérte a cigányság egészségügyi állapotát. de az már kis mintán, hanem nagyjából 10 ezer fős populáción. és abból az jött ki, hogy vannak olyan betegségek, amelyeknek az eredete genetikai problémából adódik. abból, hogy a cigányság (ezek szerint valószínűleg nőágon) nem eléggé kevert. az elhízás problémái elsődlegesen az életmódból adódnak, van ami környezeti ártalomból, de az jött ki, hogy nagyon sok az olyan zsíranyagcsere zavar, ami genetikai probléma. és nincs rá olcsó kémiai reakció. gyógyszer. és hiába mozog az illető átörökíti az utódra feltéve, hogy ezt az ellenkező nemű párja ki nem javítja. és valószínűleg ugyanez érvényes a nem-cigány népességre. az alapprobléma valószínűleg trianon. az, hogy a határszéleken a természetes keveredés lehetőségeit elvágták.

és erre debrecenben azt mondták, hogy mérjék fel az iskolás korú gyerekek egészségügyi állapotát. tehát nem a cigányokét, hanem a gyerekekét. cigány gyerekekét is értelemszerűen. és melyek az egyéni genetikai, közösségi környezeti tényezők, amelyek a kedvezőtlen népegészségügyi állapotot adják, és óvodás kortól mindenki sportoljon valamit. tehát az életmód tényezőkben korai szakaszban legyen változás. és ezek mellett ki kell nyitni a trianoni határt. a debreceni egyetem és a református és a görög katolikus egyház is (és egyébként a debreceni zsidóság is) támogatta ezt a projektet. azt, hogy az egyetemek és az egyházak határon túl létesítsenek intézeteket és közintézményeket (a határon túl zsinagógákat újított fel a magyar kormány). ehhez persze áldozatot kell vállalni. és ezzel szemben lázadt fel a mszp-dk. egyébként némiképp joggal. ez a nyugdíjasoktól vesz el. és lázadt fel az szdsz illetve a momentum. ők trianoni államhatárok lebontásáról hallani sem akarnak. mondván, hogy így rendelte el a nyugat. és az így van jól.

2020.02.04. 10:54:59

@neoteny:
végtelen geometriai sor.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.04. 11:00:20

@civisvarosi:

"végtelen geometriai sor."

Ez a _típusa_ a kifejezésnek: de ez nem válasz egyik kérdésemre sem.

Limit[(x^(1/2^n) - 1) 2^n, n -> Infinity]

1) Mi ez a határérték és
2) mi a jelentése _ennek_ a kifejezésnek?

2020.02.04. 11:30:40

@neoteny:
felteszem ez valamiféle e^x.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.04. 11:53:50

@civisvarosi:

"felteszem ez valamiféle e^x."

Getting there.

Ez a határérték Log[x], vagyis x természetes alapú logaritmusa. Ezt én is a _Mathematica_ programtól tudom, de van olyan olvasója ennek a blognak aki _bizonyítani tudja_ ezt (ti. hogy a szám természetes alapú logaritmusa a határértéke ennek a kifejezésnek). Na ő egy matematikus.

Én azért vagyok _valamiféle_ matematikus, mert én rátaláltam a kifejezésre. Az pedig úgy történt, hogy ismételten négyzetgyököt vontam a 2-ből (az IEEE 754-1985 szabványt követő FPU-nak van egy 64 bites fsqrt utasítása) és kiírtam az eredményeket binárisan. És ott látható, hogy az ismételt négyzetgyökvonás -- az x^(1/2^n) része a kifejezésnek -- egy olyan mintát mutat, hogy van az 1-es a kettedespont bal oldalán, a kettedespont jobb oldalán pedig eggyel több nulla jelenik meg, majd az azt követő bitsorozatban eggyel több bit 'fixálódik', tehát marad változatlan a _következő_ négyzetgyökvonás után, csak jobbra shiftelődve 1 bittel (mert még egy 0 megjelent tőle balra).

Tehát egy szám természetes logaritmusa tetszőleges mértékben megközelíthető ismételt négyzetgyökvonásokkal. Ez a jelentése a kifejezésnek.

2020.02.04. 12:42:12

@neoteny:
Limit[(x^(1/2^n) - 1), n->Infinity] = ln x
csakhogy te még odaírtál 2^n szorzót. így ez nem tart sehová, vagy ha mégis (mert ilyen választ akarsz), akkor az valamiféle exponenciális függvény.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.04. 12:51:03

@civisvarosi:

"2^n szorzót. így ez nem tart sehová"

Pontosan _így_ tart 'valahová', ti. ln x-hez: enélkül a 'visszaskálázás' (balra shiftelés) nélkül az ln x "benne marad" az ismételt négyzetgyökben, ti. egyre inkább jobbra tolódik.

Még a matematikai állításaid is gagyik.

2020.02.04. 13:01:12

@neoteny:
na még nagyobb hülyeséget írtam. (x^n-1)/n határértéke ln x. talán ez már így van.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.04. 13:04:33

@civisvarosi:

"na még nagyobb hülyeséget írtam."

Igen, folyamatosan alulmúlod önmagadat. :)

2020.02.04. 13:07:02

@neoteny:
nullához tarva. ez az, ami nevezetes. de szerintem ez nem ln x-hez tart. de lehet, hogy igazad van.

2020.02.04. 13:09:41

@neoteny:
igen, komment csatonában ez a cél. szerinted nem tudnék, zsidózás, cigányozás, buzizás nélkül értelmesen beszélni? elárulom, hogy tudnék. engem az érdekel, hogy ha összekeverünk egy felég értelmes és az ellenérzéseken alapuló mondókát, akkor mi az eredmény. és erre meg van a válasz: NÁCI.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.04. 13:16:10

@civisvarosi:

"de lehet, hogy igazad van."

Biztos. :)

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.04. 13:17:02

@civisvarosi:

"igen, komment csatonában ez a cél."

Ez a _te célod_.

2020.02.04. 13:17:51

@neoteny:
és nekem úgy tűnik, hogy mindkét tábor fasisztoid. a libsi értelmiség is és velük szemben felveszik a kesztyűt a kormánypártiak. vagy persze lehet mondani, hogy a másik oldal kezdte. de ez így megy.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.04. 13:31:56

@civisvarosi:

"és nekem úgy tűnik, hogy mindkét tábor fasisztoid."

Helyes meglátás: mindkét táborban vannak autoritariánus személyiségek, akik nem csak meg akarják mondani a tutit másoknak, de boldogan kényszerítik is államhatalmi erőszakkal a másokat az általuk hirdetett tuti szerinti viselkedésre.

2020.02.04. 13:37:00

@neoteny:
igen, engem az érdekel, hogy milyen a közélet. és nem érdekel semmilyen világmegváltó eszme. szerintem olyan nincs. a keresztény hit alapja, hogy világ meg van váltva és az általános emberségen túl nincs semmi, amit totalitárius módon elő lehetne írni.

kezdetben vala az ember. és az kommunista vala? nem, vagy nem feltétlen. kapitalista vala? nem, vagy nem feltétlen. de legalább pre-kapitalista. de nem, vagy nem feltétlen. nyilván az ember kezdetben feudális vala. egy része talán igen, de egy része nem. liberális vala? egy kevesen talán igen, de olyan nagyon sokan nem.

legyen ön is liberális játék nem működik az természetes. de még a legyen ön is milliárdos sem. a kádár rendszerben felmérték, hogy a magyarok relatív többségének álma nem a lottóötös, mert az se jó. hanem elég lenne négyes találat, mert abból már jól lehet élni. és nincs gond a túl sok pénzzel se. mészáros lölő, kedves felesége és gyermekei nyilván érzik, hogy érdemtelenül jutottak a vagyonuk jelentős részében. és a számtalan támadásból is éreznek valamit. olyan nagyon lehetnek boldogak. talán jobban jártak volna egy négyes találattal a lottón. a magyar elég erősen kispolgárias társadalom.

egy ilyen közegben a klasszikus liberalizmus lenne a legjobb gyakorlat úgy, hogy a helyi piac természetes módon védett. a globális versenynek nincs teljesen kitéve. de lehet úgy is, hogy nincs védőháló. annak a költségét a társadalom ne fizesse meg. ami az ortodox liberalizmus. külső gyarmatbirodalmak és tőkejövedelmek nélkül az aligha tartható.

klasszikus liberalizmushoz mi kell? valós árupiac. és a globális szolgáltató központ ebben a vidékies változatban másodlagos. budapesten azt mondják, hogy legyen az elsődleges. egy nagy datacenter kellene és abban a mesterséges intelligencia algoritmusok kiszámolnak valamit a nagyvilágnak. és a gyügyei parasztok a lócán lóbálhatják a lábukat. dől a pénz terület alapú támogatásban vagy feltétel nélküli alapjövedelem formájában. ez a nyugat-európai és az észak-amerikai értelmiségi elképzelés. na most ezek egyike se működik. és erre a populisták azt mondják, hogy verjük szét ezt az egészet. trump, és a brexit, orbán és haverjai. és mi az alternatíva? semmi.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.04. 13:44:44

@civisvarosi:

"igen, engem az érdekel, hogy milyen a közélet."

Nem, téged az érdekel, hogy játszhasd az _agent provocateur_-t.

2020.02.04. 13:47:20

@neoteny:
tehát most az új nat-ban 80% lesz a kötelező óra és 20% lesz szabadon választott. jó ez az arányszám? lehet így is. lehet úgy is, hogy ez 50:50. és lehet 80:20 a szabadon választott órák javára mondjuk egy alapítványi iskolában. tehát ez egy egyházi jellegű oktatási forma. de az ellenzék értelmiség egy jelentős része azt mondja, hogy az oktatás teljesen szabad. az nem közoktatás. és erre mondják, ahogyan te is, hogy már pedig olyan nincsen. hiszen csak az egyének és a világ vannak. közte semmi.

2020.02.04. 14:04:44

@neoteny:
az összes politikus ezt játssza.
www.youtube.com/watch?v=VzDyTBE2ZjU
niedermüller péter erzsébetváros és a zsidónegyed polgármestere is. ott ül mellett egy hölgy, akit nem tudom kicsoda. és ő hozzáteszi, hogy a férfiak. ők a felelősek. niedermüller hozzáteszi, hogy igen, és a nők is, mármint ezek a fehér, heteroszexuális nők, rémisztő és ezen vigyorog tordai bence. a műsorvezető is, hogy igen, igen.

és legszebb a felirat. a nap híre. kommunikációs válságban a fidesz. ez "a" "nap" "híre". az atv hírszerkesztői szerint. de persze értem, hogy erre a válasz az, hogy az ellentábor is felhergeli a közönséget. ebből valamelyik nyer, a másik veszít. és ez így megy. de az egyik tábor győzhet úgy, hogy a vesztes helyébe léphet egy másik.

2020.02.04. 14:15:12

@neoteny:
egy példát hoztam. elfogadták az új nat-ot. abban 80% lesz a kötelező óraszám és 20% szabadon választott. mennyi lenne a helyes arányszám? hogy lehet ezt eldönteni. kinek kinek az ő hite szerint. a felnőttek valószínűleg valami ilyesmit szeretnének. a gyerekek az ellenkezőjét. induló arányszámnak nem olyan rossz ez. az mta oktatáskutató nyilván kiadnak egy közleményt, hogy az új nat szétveri a 2010-ig szuper jól működő magyar oktatást. hiszen addig "liberalizmus" volt, ez pedig illiberális demokrácia.

2020.02.04. 14:16:12

@neoteny:
a racionális közbeszéd az, hogy ezekről az arányszámokról folyik a vita. és ugye ezeket az emberek érzésre mondják be. ők nagyjából mennyit találnák helyesnek.

2020.02.04. 14:58:27

@neoteny:
az mta oktatáskutatói is létrehozhatnak egy alapítványi iskolát. és azt mondják. kérem szépen ez az intézmény az állami normatívának megfelelő összegből működik. egy fillérrel sem többől. és nem valamely gazdag városrészben hoztuk létre, hanem egy átlagos vidéki kisváros külső körzetében átlagos szülők átlagos gyerekei járnak oda. és hoppácska. mégis kiugróan magas a teljesítmény. mert kérem szépen az mta oktatáskutatói dolgozták ki a tantervet.

és ez esetben az mondanák, hogy onnan választódjon ki a miniszter. mert nyilván értenek hozzá. hiszen ott van egy működő iskola a gyakorlatban. még egyszer átlagos közegben. de az mta oktatáskutatói azt mondják, hogy kormány a közoktatással elsődlegesen a jó középszert akarja megteremteni. igen, miért mi más lehetne a célja? az nekik nem jó. mert ők elitisták.

csináljanak magániskolát. az is meg van engedve. és abba most 10 jól fizető család mellé felvesznek 1 szegény sorból jövőt, de persze gondosan kiválogatják, hogy ki az, aki esetleg közéjük keveredhet. és erre mondják, hogy nyitott társadalom.

2020.02.04. 19:19:21

@neoteny:
például
800 bérlakást épít egy 12 ezres nyírségi kisváros
index.hu/gazdasag/2020/02/04/ingatlanpiac_berlakas_berlakasprogram_elvandorlas/
ez is a keresletélénkítő politika eredménye.

2017-ben egy repülőgép alkatrész gyártó 3.7 milliárd forintos beruházáshoz 1.4 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást, adókedvezményt (tkp. adómentességet) kapott. ezzel 230 új munkahelyet hoztak létre. és ehhez kapcsolódik egy mérnöki iroda debrecenben. 2.8 milliárd forintos beruházás kapott 1 millárd forint vissza nem térítendő támogatást (adómentességet) és teremtett 150 új munkahelyet. és a debreceni egyetem műszaki karán képzik a repülőgép alkatrész mérnököket. és valami versenyben őket alkalmasnak találták.
mad-hatter.it.unideb.hu/portal/displayDocument/id/2381002
szijjártó petya, ahogy az ellenfelei mondják "akinek a keze belelóg a bilibe" egyenként 8 millió forinttal megtámogatta ezen fiatalok mérnöki munkahelyét úgy, hogy persze a másikkal elvett ugyanennyit. tehát a beruházás pénzügyi szabadságát (adómentességét) biztosította számukra.

és a fideszben azt mondják, hogy a szakképzés fejlődik, a globális árupiachoz igazodik. a fiatalok egy része a megtakarításra alapozva idővel saját vállalkozást indíthat. ezt az egészet előadhatnák úgy is, hogy egy valamiféle liberális gazdaságpolitika. a munkahelyteremtő termelő beruházások számára beruházási adómentességet teremt.

csakhogy ugye fidesz politikai ellenfeleit is liberális demorkatának kell nevezni. mert politikailag korrekt megnevezésük. a libsi inkorrekt. mert az zsidózás. liberális biboldó rövítése. és a biboldó cigányul a zsidó. a libsik kikérik maguknak, hogy ők zsidók. nem-zsidók. de ennek az eredménye az lenne, hogy a new york times megírná, hogy a fidesz "náci". így csak azt írja, hogy autoriter, fasiszta. mert orbán illiberális demokráciát hirdet.

2020.02.04. 19:39:40

@neoteny:
vagy itt van dragomán nem tudom kicsoda író, aki nyilván "világírű" azt mondja, hogy az irodalom tanítás szörnyűséges, durva, könyörtelen, embertelen, brutális, szörnyű, kegyetlen, kíméletlen, ádáz, lélekfacsaró, ocsmány, otromba, csúf, rút, ronda, rusnya, éktelen, csúnya, ízlésromboló, gusztustalan, csúfos, ormótlan, randa, szörnyű, ízléstelen, visszataszító, förtelmes, undorító, kiábrándító, rémes, pocsék, szörnyű, rémisztő, vérfagyasztó, félelmetes, ijesztő, riasztó, hátborzongató, kísérteties, rettenetes, irtózatos, iszonyatos, rémes, hajmeresztő, borzasztó, félelemkeltő, rémséges, rettentő, iszonyú, elrettentő, borzongató, iszonytató, irtóztató, horrorisztikus, lidérces, elborzasztó, elnyűtt, elhasznált, elhordott, megviselt, rozoga, rongyos, ócska, ütött-kopott, használt, roskatag, viseltes, lepukkant, silány, kopott, értéktelen, kopottas, vacak, leharcolt, viharvert, elhanyagolt, megtépázott, rozzant, divatjamúlt, ramaty, lepusztult, idejétmúlt, elavult, selejt, korszerűtlen, nívótlan, rossz, silány, vacak, csapnivaló, szemét, hitvány, gagyi, értéktelen, tré, avétos, gyatra, ergya, ótvar, ócska, pocsék, kommersz, bóvli, borzadály, satnya, fabatkát sem ér, tropa, förtelmes, semmirevaló, hasznavehetetlen, használhatatlan, szörnyű, gáz.
index.hu/velemeny/2020/02/04/nat_irodalom_nemzeti_alaptanterv_dragoman_gyorgy_utopia_olvasas_szeretet/
szerinte nem irodalom óra kell ide. kronologikus sorrend. a magyar irodalom hogy a francba alakult ki. szerinte ugyanis olvasókörök kellenének. csináljon olvasóköröket. és nyilván rettentő népszerű lesz. jelzem demeter nem tudom kicsoda a petőfi irodalmi múzeum élén, aki nyilván "náci" éppen azt mondja, hogy ők az összes irodalmi emlékhelyet felújítják (kimeszelik) 2.5 milliárd forintból és ott lehet olvasóköröket tartani kortárs írókkal. akik havi 1 ezer eurót kapnak 5 éven át, nagyjából 20 millió forintot. cserébe elvárnak tőlük 1 írásművet és író-olvasó találkozókra fizetik az utazási költséget. ahol az írásműveikből felolvashatnak és azokat könyv formájában eladhatják. az író-olvasó kör lássa vendégül.

és erre azt mondják, hogy ez a demeter "náci". mert azt mondja, hogy a libsik menjenek a francba. ahogyan nekik is azt mondták. most ő mondja, mert őtet választotta meg nép, illetve orbánt, de ő meg őt nevezte ki főirodalmárrá. és erre parti nagy lajos azt mondja, hogy ez a "fasizmus". ez a demokrácia, ami lehet, hogy radnóti sándornak nem tetszik, de ő is elmondhatja a véleményét.

tehát ha a szexista és etnicista címkéket leválasztjuk, akkor demeter azt csinálja, amit dragomán szeretne. vagy majdnem azt. mert a kronologikus irodalom és történelem oktatást nem kell szétverni. csak lehetőséget kell adni arra, hogy kortárs irodalmat olvassanak, vagy kortárs irodalmárok népszerűsíthetik a klasszikus regényeket, vagy akár elfeledett írók, költők remekbe szabott, vagy annak gondolt műveit.

azt mondja errefelé pósán képviselő, hogy a tanórák 20%-a szabadon választott. és utána lehet menni a demeter féle olvasókörökbe. kimeszelnek hozzá egy termet.

2020.02.04. 22:20:46

@neoteny:
itt egy hölgyike, aki nem tanít fasiszta írót.
index.hu/belfold/2020/02/04/nem_tanitok_fasiszta_irot_tanarok_tiltakoznak_az_uj_nat_ellen/
ne tanítson.

kondorné azt mondta, hogy ő nem tanít kommunista irodalomszemléletet. valaki felelt. munkás-paraszt költő. kondorné azt kérdezte: és kisfiam, szerinted ez a munkás-paraszt hogy ment el költekezni párizsba? ez van a tankkönyvben. kondorné elmagyarázta, hogy az hülyeség. de akkor még nem neveltek a kritikus gondolkodásra. hanem a pedagógusz szakszervezet nevel arra.

2020.02.04. 22:33:26

@neoteny:
"a" magyartanárok egyesülete szerint mélyen gyerekellenes az új nat.
444.hu/2020/02/03/melyen-gyerekellenes-az-uj-nat-a-magyartanarok-egyesulete-szerint
néha még azt is előírja, hogy melyik verset kell tudni. igen, ezt hívják úgy, hogy közoktatást. a himnuszt azt tudjad. miért? mert csak. a közoktatás ilyen, hogy valamilyen közös tudás, nemzeti minimum.

ne akarjad már kötelezően előírni. bazdmeg, irodalom tanítás a közoktatásban olyan, hogy azt mondják. most nyissa ki mindenki a szöveggyűjteményt a 252. oldalon. vagy a tableten. és akkor mindenki kénytelen a 252. verset olvasni. mint a templomban. és persze valaki olvashat mást is, de a tanárok renitensek. mindenki olvasson, amit akar. mi a francnak a tanár?

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.04. 22:43:38

@civisvarosi:

"igen, ezt hívják úgy, hogy közoktatást."

Nem.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.04. 22:43:49

@civisvarosi:

"igen, ezt hívják úgy, hogy közoktatást."

Nem.

2020.02.04. 22:53:17

@neoteny:
ha irodalom órán minden diák azt olvas, amit akar, akkor az mitől közoktatás? nincs semmi, amit egy közösségnek oktatatnak, és nincs semmi, amiből közösen okulnak. ha egy tanár azt tanít, amit akar, akkor az mitől lenne állami iskola?

az állam 80%-ban előírja tanmenetet. tehát ha bemegy egy irodalomtanár újlipótvárosi és egy hajdúsámsonban a gerébtelepi iskolába, akkor ugyanazt tanulják a gyerekek. ez a közoktatás leglényege, hogy egy egy közösségben együtt okul. és azt mondják, hogy minden ötödik irodalom óra eltérhet. a fasizmus az lenne, hogy az állam 100%-ban írja elő a tantervet és nem lehet az államon kívül semmiféle egyházi vagy magániskola. mert azokat államhatalmi erőszakkal üldözik. de most ugye lehet.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.04. 22:57:56

@civisvarosi:

"ha egy tanár azt tanít, amit akar, akkor az mitől lenne állami iskola?"

Hát ne legyen állami iskola.

2020.02.04. 23:10:34

@neoteny:
tehát egy állami intézményrendszerben minden 7. osztályos tanuló azt tanulja irodalomból, ami a tanmenetben éppen kronologikusan következik. arany jános toldi. és ezen a héten ezt olvassa minden gyerek aki éppen 7. osztályba jár és állam iskolában tanul. egy nemzedék olvassa arany jános toldiját. azt, amit nemzeti alaptantervben a nemzeti ügyek kormánya előír.

és pósán képviselő debrecenből azt mondja, hogy ez a rendszer igazán szabad, mert 20% elhajlást engednek. a te értelemzésedben 20% liberalizmus és 80% fasizmus.

2020.02.04. 23:17:03

@neoteny:
a ("liberális") magyartanárok egyesülete és a többi hasonló szakmai szervezet összeállhatnak és létrehozhatnak egy alapítványi iskolahálózatot. és ahhoz megkapnak állami normatívát. úgy, hogy a minisztérium nem írja elő a tantervet. de az állami iskolában nagyrészt előírja. az egyházi intézményekben is. még azt is, ahogyan köszönni kell.

2020.02.04. 23:32:17

@neoteny:
tehát megtehetné 100 iskola, hogy alapítványi jelleggel működnek. tárgyalnak a fővárossal az ingatlanokról. és 22-ben nyerhet a fidesz. de akiknek nem tetszik a rendszer, nem tetszik ez az egész azok alternatív iskolahálózatba tömörülhetnek. és ott dragomán nem tudom ki szervezi az olvasóköröket. és akkor ezzel a fickóval tanulhatnak irodalom gyanánt vicces vidám dolgokat.
kep.cdn.indexvas.hu/1/0/3144/31446/314468/31446813_105b97651de8e69c6fe737890179ca9b_wm.jpg
azt mondják, hogy ez így lesz jó. tessék.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.04. 23:34:24

@civisvarosi:

"tehát egy állami intézményrendszerben"

Nem.

2020.02.04. 23:45:53

@neoteny:
tehát ha karigeri számára a legfontosabb az oktatás, akkor néhány év alatt az iskolák egy jelentős részét kiszervezhetik az állami rendszerből. az alternatív alapítványi iskolákban már nem az állam a munkaadó, hanem az alapítvány. és alapító okiratban meghatározott módon tanítanak, illetve tanulnak. nem az államtól kellene várni, hogy az biztosítja a tanszabadságot, hanem ehhez létrehozhatók az államtól független intézmények. 1990 óta lehetséges.

2020.02.04. 23:49:18

@neoteny:
de ez úgy megy. egy állami intézményrendszerban az állam a munkaadó. aztán ha nem tetszik jucikának, akkor mehet magániskolába tanítani. de ott se taníthat akármit. a kanadai tanítónéni a nemzetközi iskolában se azt tanít, amit akar. hanem van egy standardizált nemzetközi alaptanterv és nagyrészt azt tanítják a földkerekségen.

2020.02.05. 00:06:16

@neoteny:
A Reading List for IB English Students

1. Empire, colonization and post-colonial.
Joseph Conrad: Heart of Darkness
E. M. Forster: A Passage to India
Chinua Achebe: Things Fall Apart
Monica Ali: Brick Lane
J.M. Coetzee Disgrace

de ha valaki nem akar a birodalmi gyarmatosítás szépségeiről tanulni, akkor vele mi legyen? kérem szépen ebben az iskolában angol irodalomból ezt kell tanulni. egy gyönyörű regényt válasszál a birodalmi gyarmatosítókról. ez a nemzetközi érettségi alapkövetelménye.

2020.02.05. 00:09:12

@neoteny:
és ugye a libsik azt mondják, hogy van egy világnézetileg semleges oktatás. tessék. ezzel kezdődik. brit gyarmatbirodalom csodálata. világnézetileg ez sem semleges.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2020.02.06. 06:40:04

Ez a csőcselékezés megért nálam egy linket, bloggertárs. Nem azért mintha a blogodnak szüksége lenne a látogatottság növelésére, mert blogketrec-barát és szépen teljesít, hanem mert annyira lábra jött nekem. Azt pedig kifejezetten pozitívnak tartom, hogy többnyire távol tartod innen a gyűlölködő- elmebetegeket, akik máshol szarfészekké degradálják a kommentfalat, így duplán is volt erre indokom. További jó harcokat.

screpes 2020.02.06. 08:43:21

@zord íjász:

Van már olyan címanyag is (tudod kiknél), hogy "csőcsele"
(többes száma: csőcselék).

buszoztatható képzetlen határmenti hőzöngő

zord íjász · zordidok.blog.hu 2020.02.06. 09:01:40

@screpes:
1. Nem ismertem ezt a kifejezést eddig.
2 Nem tudom kiknél dívik.
3. Azt viszont a kommentjeid alapján, -bár talán tévedek- elképzelhetőnek tartom, hogy félreértetted, miért is dobtam erre a posztra egy linket :-) Nos, nem azért mert annyira el lennék ragadtatva a csőcselékezéstől.

hafr.blog.hu/2020/01/31/heteroszexualis_feher_politikai_kereszteny_csocselek/full_commentlist/1#c38118754

abdul hackeem 2020.02.06. 22:23:06

@zord íjász:
Ezen a tüntetésen az ott egybegyűltek a rasszizmus ellen skandáltak.
A tüntetés szervezője ezt a "dokumentumfilmet" bírta összehozni:
www.youtube.com/watch?v=NP7wUT6AAoI
Szvsz ezután azokra, akik azon a tüntetésen részt vettek, nos - elég könnyen - a csőcselék minősítés illik.
(Majd a parlament elnöke is kiállt szolidárisan, hogy ő is bizony egy WHCM. Ő milyen előjogokat is szeretne?)
süti beállítások módosítása