1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2019.12.20. 08:22 HaFr

A szex nem botrány már, hanem a politika lényegévé válik

Képtalálat a következőre: „sex and politics”

Borkai et al.: azt csak a  felületes szemlélő gondolja, hogy a szex és a pornó a politikában botránykő. Tegyük most félre azt, hogy a választók körében keveseket érdekelt a Borkai-ügy lényege, a közpénzek herdálására és az emögött posszibilisen meghúzódó államközeli bűnözésre mutató újabb jel, ehelyett volt a fenék, a kokó meg a yacht. Ami nekem most érdekesebb, hogy maga a szexualitás működése bonyolultabb, ezért az értelmezése is konfliktusos ebben az ügyben: keveredik benne prüdéria, kellemes izgalom és kormánypolitika. Ez utóbbi azonban sokkal mélyebben van jelen, mint hinnénk.

A prüdéria a -- legutóbb Gréczy Zsolt, DK-s politikusra irányuló -- lejárató kampányok mozgatórugója. A prüdériát azonban a pornó -- -néző és -készítő -- nagyhatalom, Magyarország esetében (legalább annyira, mint másutt) a szexuális izgalom és a valláserkölcsi maradványok közötti térben kell értelmezni, ami a prüdéria működését nagyban elferdíti és -- ami a lényeg -- manipulálhatóvá teszi, tömegméretekben kiszolgáltatva a politikának. A szexualitásról magáról pedig tudjuk, hogy pedig a legerősebb emberi vágyak egyike, amelyik egyik oldalon a szeretettel, a másik oldalon az erőszakkal érintkezik, óriási lehetőséget adva a kreativitásban annak a "keresztény" politikának, amely szeretetet prédikál és erőszakot teremt, közben felhasználva a prüdériát e dinamika leplezésére. A politika érthetően -- sajnos érthetően -- demokratikus környezetben sem hagyná érintetlenül a szexualitásban rej lő lehetőségeket, leginkább csak negatívumként, botrányként és az ellenfelek lejáratásában rejlő lehetőségként tematizálva azt. Autokratikus rezsimekben azonban, ahol az erőszak invesztálja és maga alá gyűri az erkölcsöt, a jogot és a demokráciát, a szexualitás szerepe -- köszönhetően az eleve konfliktusos természetének -- átpolitizálódik: a prüdéria használatának helyét (amely alapesetben a politika fegyelmező ereje) átveszi az alkotó erőszaké.

Ránk vonatkoztatva a következőképpen: a negyedik-ötödik fiatal nő kinevezése után elég világos, hogy Orbán megtanulta a Momemtumtól a fiatalság és különösen a fiatalság esztétikumának erejét egy látványpékségben, amivé a politikát egyébként is tenni akarja. Már a Momentum is az értelem és a narratíva zárójelbe tételét éri el az esztétizáló politikával, amit a Fidesz most továbbfejleszt egy autokratikus rezsim érdekeinek megfelelően. Az esztétikum -- ha az emberre vonatkoztatjuk -- különösen meghitt kapcsolatban áll a szexualitással, ez pedig egy autokratikus rezsimben az erőszakkal: a szép az erőszak egyik hordozójává és kifejezésévé válik. A nők szerepének újrafeltalálása és használata a XX. századi politika újabb koncentrált tanulságára épít: minden vetületében a társadalomirányítás eszköze, a viktoriánus-keresztény családképtől a reprodukción át (A szolgálólány meséje) a manipulált szexualitás (vö. Foucault) felé haladva a spektrumon egyszersmind az állami erőszak széles tárházát nyújtva.

Íme, mivé lett a politika, miután a tömegdemokráciában előbb elveszett az erkölcs, aztán az értelem -- maradtak az erőszak és a vágyak, leginkább a szexuális vágyak, a hatalom funkciójaként. A politikum műfaja a csoportos erőszak, a (nemzeti méretű) SM és a fizetett szex határvidékeihez ért. Autokráciákban pedig nem egyszerűen érintkezik ezekkel (erre korábbról és demokratikus rendszerekben is van példa), hanem maga válik aleseteikké. Amennyiben a politika erőszak, annyiban - ad absurdum - a politika a szexualitás, tágabban a tömegtársadalom szenvedélyvilágának, egyik funkciója.

129 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr3415359730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2019.12.20. 17:34:59

@neoteny:
ez a társadalmi nem, ami nyilván létezik. azonban az nem teljesen független a biológiai nemtől. a gender tudomány vagy annak extremitása azt hirdeti, hogy egy nő is lehet férfi feltéve, hogy annak képzeli magát. nem nagyon lehet.

ijontichy 2019.12.20. 17:39:11

@civisvarosi: Izé... egyre erőltetettebb, s ezáltal egyre kínosabb ám ez a genetikailag determinált, általános nemzeti főfalloszgyártás-elmélet, ami felé tartasz. Még a végén magadra sütöd a hímsoviniszta bélyeget (mondjuk fityfaszéknál nem ritka, de azon kívül kínos). Csaxóltam.

2019.12.20. 17:41:39

@ijontichy:
ez az elemi biológia. általános iskolai tananyag.

ijontichy 2019.12.20. 17:43:47

@civisvarosi: Jajjj... szakadj már le erről a gender-zsetonkeresésről. Ennyi szóra nem érdemes. Ha kiderül (és előbb-utóbb mindig kiderül), hogy hasznos interdiszcip. akkor jó. Ha nem, majd elfogy a betakarítható zseton, és elmúlik, mint a nátha.

2019.12.20. 17:58:42

@ijontichy:
németországban egy medián körú német hölgy 50 éves, és egy átlagos nem-német 25 éves. fele annyi idő alatt hoz létre kétszer annyi utódot. ennek következtében a német egység megbomlik és a német társadalom léte kerül veszélybe.

magyarországon hasonló volt a helyzet. pozitív diszkriminációt a cigányság védelmében hirdették meg. egy átlagos cigány lány 20 éves. fele annyi idő alatt kétszer annyi utódot hoz létre, mint egy medián korú nem-cigány nő, aki 40 éves. a pozitív diszkrimináció és az ahhoz kapcsolódó szocális intézkedések magyarország "elcigányosítását" szolgálták.

a debreceni egyetemen kutatták. települést, településrészeket bejártak többségi és kisebbségi önkormányzati képviselővel. 2011-ben indult el a kutatás. több éven zajlott. 2010 előtt lehetetlen lett volna ilyesmit tenni. és 1987-es eredményekkel vetették össze. és a meglepő nem az volt, hogy cigányság száma megkétszereződött. hanem az, hogy urbanizálódott. és nem a fehéreket "szaporodták le" hanem a sémita népességet. a zsidókat és a zsidókeresztényeket együttvéve. a cigányság, a cigánykodás, a cigány politikai kultúra erősödött fel. csak ilyet állítani politikailag korrekt módon nem lehet. de ezt megint csak az nem veszi észre, aki szemellenzőt hord.

2019.12.20. 18:02:44

@neoteny:
bezárja egyik üzletét a müller. és a vásárlók tüntetnek "szolidaritási vásárlást" tartanak és petíciót írnak müller úrnak, hogy ne zárja be. van ilyen amerikában vagy kanadában?

ijontichy 2019.12.20. 18:13:09

@civisvarosi: Már miért ne venném észre. Épp most szívjátok a "a pozitív diszkrimináció és az ahhoz kapcsolódó szocális intézkedések" következményeit ;-)

2019.12.20. 18:27:19

@ijontichy:
ebből következik a ner. mert a cigók vidéken jobbra átot hirdettek. a fővárosban időlegesen balra szavaztak. mondván, hogy ott még nem szaporodták le a hogy is hívjákokat. ezt mondják.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.20. 19:26:16

@civisvarosi:

"a vásárlók tüntetnek "szolidaritási vásárlást" tartanak"

Igen, igen, de _fenntartható_ stratégia-e a szolidaritási vásárlás? mert az nem műxik kampányszerűen.

2019.12.20. 19:38:01

@ijontichy:
egy mai hír, hogy debrecen télen 300 millió forintot költ kátyúzásra. kik kátyúznak?
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2019/katyucikk2.jpg
az ilyen melókkel kik emelkednek fel? gazdaságilag bekapcsolják a városhoz. kulturálisan a vidékhez. a cigány táncházben már elég menő zenei felszerelések vannak.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3863/191213ciganytanchaz_ksz_(11).jpg
és az ellenzéki pártok azt mondják, hogy a cigányok micsoda mély szegénységben élnek. sohasem látott mértékű az elnyomatás. errefelé a cigányság integrációja a ner egy évtizede alatt majdnem teljesen végbement.

2019.12.20. 19:58:15

@neoteny:
a müller és társaik is 10 éve adókedvezményt kaptak még a ner előtti időkből, amit a fidesz nem nagyon akar meghosszabbítani mondván, hogy kereskedni ők is tudnak. a müller, a dm és a rossmann felosztották piacot. és ebbe körbe lépne be egy új szereplő. ez így megy. de ez 2010 előtt is így volt. csak a baller kormányok a kereskedelmi szolgáltatókat preferálták mondván, hogy azoké a jövő. a jobberek a gyáriparosokat. mondván, hogy vidéken az hoz létre több munkahelyet és az teremt nagyobb gazdasági növekedést. ugyanaz az irányított kapitalizmus, kézivezérelt gazdaságpolitika, amelyik eltérő gazdasági érdekköröket preferált.

2019.12.20. 20:04:35

@neoteny:
a gdp változása 2010 óta a posztszovjet térségben. kiemelve magyarországot. illetve azon belül is a legjobban teljesítő fejér megye és a legrosszabbul teljesítő budapest.
i.ibb.co/ZKK7rgm/chart-2.png
a gdp növekedés jelentős részben kormányzati akarat függvénye.

abdul hackeem 2019.12.20. 20:13:26

@civisvarosi: "errefelé a cigányság integrációja a ner egy évtizede alatt majdnem teljesen végbement."
Ennyire:
https://www.google.hu/maps/@47.6797097,21.6806677,3a,37.5y,186.33h,86.91t/data=!3m6!1e1!3m4!1sq4P-1PYZ58CvXyoSph3ZFA!2e0!7i13312!8i6656

Igen, majdnem, csakhogy a majdnem ott volt.
Te egy komplett hülye vagy b+

2019.12.20. 20:31:40

@abdul hackeem:
debrecenben. a nagysándor telepen elég sokat fejlesztettek. és a megyében is sokat léptek előre. ez egy 2013-as kép hajdúhadházról. mondjuk ma sem sokkal jobb a helyzet. de a magyar társadalom is hasonló helyzetben van. az integráció nagyon alacsony szinten, de megvalósulni látszik.

hajdúhadház önkormányzati választási eredményei:
polgármester választás:
fidesz: 79%
független: 21%
és a képviselőtestületben 8/11 fideszes. a "kisebbségi ház" (így nevezik magukat) 2 képviselőt számlál és van 1 jobbikos.

2019.12.20. 20:42:14

@abdul hackeem:
debrecenben a cigánytelep önkormányzati képviselője a szociális alpolgármester. kis túlzással imába foglalják a nevét. ezek a fideszes képviselők portréi a kisebbségi önkormányzat (eu-roma egyesület) vezetőjének műalkotásai.
images.alfahir.hu/alfahir/styles/riport_image/s3/2019-10/fideszes_arckepek.jpg

ijontichy 2019.12.20. 22:31:13

@civisvarosi: "kereskedni ők is tudnak." Dehogy tudnak. Ha retail kereskedelmet nézem, az első CBA Prima-k is csak azután lettek, hogy beesett oda az AldiLidli. A fityfasz kormányzás a (lojális) középszer diadala, és a középszar színvonal biztosítéka. Mármint a magyarok többségének. Kár a szidolért, Mo-nak 9 év alatt úgy le sikerült küzdenie magát, mint ama Piszok Alfréd kapitánynak. És a félművelt félázsiai még nekiáll hepciáskodni, hogy a magyarokkal nem lehet így kibaltázni, amikor a mutti megjegyzi, hogy akkor - mivel Mo. nagyon sikeres - ideje az EU-s ingyenzsetonokat másfelé irányítani. Végső soron elismerést kaptatok, nem? Vagy nem azt ordítozzátok évek óta, hogy Mo. milyen jól teljesít? A franc érti ezt :-)
B+ a hal (kinek neve nem Vanda) fejéből akkora sötétség árad, hogy szegény vejkó azon bukott nagyot az Eliossal, hogy a teljesítmény-tervezéskor nem számoltak a "sötét anyag" miatti veszteséggel :-). Putyinék meg rá is zizzentek a paksi bővítés lehetőségére, mondván szükség lesz rá, de a Samu is bővíti az akkugyártó kapacitását, mert tuti üzleti siker lesz belföldi kereslet terén is.
Nem véletlenül írtam, hogy most szívjátok a pozitív diszkrimináció okozta károkat ;-), de a klerikális nevelés általában elfojtja az egészséges személyiségfejlődés megkoronázását, azaz a magaszintű, kifinomult humorérzék kialakulását :-(.

2019.12.20. 22:51:18

@ijontichy:
az aldi/lidl magyarországon részben a fideszé. és mellette elég sokat fizettek a köztévének. a kereskedelem egy jog, amit a kormányzat átenged egyeseknek. és amikor egyesek úgy képzelik, hogy mondjuk a müller, dm, rossmann hármasba be tudnak lépni, akkor nem adnak adókedvezményt.

te abból indulsz ki, hogy csak lőrinc koma és tiborcz vejkó kapták egyedi kedvezményt. a francokat. müller úr is. és sokan mások.

2019.12.20. 23:24:47

@ijontichy:
budapesten van "liberális" csoportosulás, akik azt mondják, hogy a kereskedelmi jogokat át kell engedni idegeneknek. tehát amikor a kereskedő multik kapták az adókedvezményeket, akkor a libsik tapsikoltak. mert hogy az a fogyasztónak is jó. olcsóbb termékeket kap. a termelőnek rossz. mert ők fizethetik az adót. és ezzel a bankok is jól járnak, mert eladósítják az országot. felvásárolják az idegenekek. szocik eladósítják, a libsik eladják. budapesten ennek egy több százezres értelmiségi szavazóbázisa van. és a ner ennek egy részét űzte el.

a szabad piac egy mese. a bankok abban érdekeltek, hogy az legyen, mert úgy az összes kereskedő eladósodik. a fogyasztók is. és utána konszolidálják a bankrendszert. olyankor a "világhírű" "liberális" közgazdászok azt mondják, hogy ezt meg kell tenni.

2019.12.20. 23:32:49

@ijontichy:
persze nem túl jó, hogy ez így működik, de ez nem 2010 óta van így. egy évszázada a monarchia az egyik sertéskereskedőnek adta a legnagyobb kerekedelmi kedvezményt. azt a crna ruka megölte. és másik család adta a szerb királyt. és utána a habsburg trónörököst is megölték. a crna rukát az pénzelte, aki a habsburgok vagyonát akarta elszedni. kirobbantanak háborúkat. a mai napig. szerinted az úgy történt, hogy mentek az iszlamisták és találtak fegyvereket a sivatagban. aztán meg gazdátlan olajkutakat. és szabadon kereskedhettek az olajjal, műkincsekkel, emberekkel, szervekkel. és ezt tétlenül nézte a nato és az eu. majd ez a csoportosulás nekiment a térség egyetlen oroszbarát rezsimjének. ez egy háború, amit kirobbantottak. és ezt a soros alapítványhoz kötik. de ugyanígy kijevet. ki vegye meg ukrajnát. ezeknek semmi köze nincs a klasszikus piacgazdasághoz. de ez az alapműködés sajnálatos módon.

ijontichy 2019.12.21. 00:41:16

@civisvarosi: Én abból indulok ki, hogy tiborcz koma még nem volt szobatiszta, amikor mi már kaptunk kedvezményt a rendszerváltás hajnalán (mielőtt még önállósultam) a 33%+ külföldi tőke belépéséért (ha jól emléxem 5 évre szólt, évenként csökkenő mértékkel). Szóval léccilécci, ne nekem magyarázd el, tősgyökeres pestinek, hogy zöld a villamos.
Ezt az eladósodást meg másnak regéld. A fityfasz ugyanis annyira szarul kormányoz, hogy kétésfél államcsődből hamarabb kimászik a kellőképpen fejlődőképes társadalommal rendelkező ország, mint a ner agymosásával mesterségesen elhülyített. Én ugyan korántsem vagyok @Neoteny szintjén államellenes, de amit Mo-on a fityfasz épít, az nem állam, hanem egy förmedvény.

Btw. melyik is részben a fityfaszé?
a Helmut Hofer GmbH., a Brunner Handels-GmbH., netán a HOFER Kommanditgesellschaft, vagy melyik? Már a Schöller is jeges-legjobban a bt formáért rajongott.

Brix 2019.12.21. 01:01:22

@civisvarosi: ... és a legrosszabbul teljesítő budapest.
i.ibb.co/ZKK7rgm/chart-2.png
a gdp növekedés jelentős részben kormányzati akarat függvénye."

Hazudsz! Budapest rèszaránya 2017 - óta újra növekedèst mutatott a GDP-n belül, ès előtte is 2010-17 - ig is csak alig csökkent valamit. A kormány sem tud mit csinálni mert a szolgáltató ( tercier azon belül a kvaterner szektor ) szerepe egyre inkább erősödik világszerte, az ipar - szemünket szektor egyre kevesebb embert foglalkoztat, ezért csökkent az ipari megyèk, pl Győr- Moson- Sopron ès Komárom - megye GDP - je az össz GDP- n belül 2016 - óta
Budapest GDP- je az országos átlag 206%--n van, Hajdú- Bihar meg 71% -on ès egyelőre NINCS trendváltas. Budapest szolgáltat : egy világváros szolgálatásait adja el: cserèbe ti szállítjátok a pároskolbászt - ez a komparatív előnyök alapján lètrejött kereskedelem..
Ott ugye " nem termelnek " semmit,mègis többet kell fizetni a privát szfèrában ugyanazért a munkaèrt ès ez nem is lesz máskèpp..A fidesz sem tudja megfordítani a centrum - perifèria viszonyokat , mert azok olyan gazd földrajzi tènyezők alakítják ki: helyi ès helyzeti energiák , amelyet nem lehet megváltoztatni kormányzati akarattal...

www.portfolio.hu/gazdasag/20190224/mintha-nem-is-ugyanabban-az-orszagban-elnenk-szetszakadt-a-magyar-gazdasag-315137

Brix 2019.12.21. 01:31:26

@civisvarosi:
ebből következik a ner. mert a cigók vidéken jobbra átot hirdettek."
Barom! Dehogy hirdettek "jobbra átot" a cigányok ,azt sem tudják merre van előre...megfertőzte őket is Orbán mèrgező agymosó propagandája: egymást cigányozzák , ès a migrásokat rettegik- akik elvehetik a nem lètező munkájukat....A cigányoknak - kevès kivèteltől eltekintve- nincs ideológiájuk, amolyan opporunista èletstratègiát követnek , ès követik a vezetőiket' akik Orbánèkkal szívesen korrumpálódnak egy kis zsozsóert cserèben...A szegènyebb cigányok egyrèszt mindig a vezetőjükre hallgatnak , másrèszt egy zsák krumplival megehetők- annyira integrált a helyzetük...
A roma társadalmon tulajdonkèppen valahol a magyar társadalom karikatúrája, mert a mi alapproblèmáink ott hatványozottan jönnek elő, szinte tragikomikus formában: a szèlsősèges èrzelmek vezèrelte profán " gondolkodás" , a mának èlès , az álmodozás, a kicsinyes trükközès, a vezèrelvűsèg a hierarchia ès az erőszak tisztelete - egyfajta archaikus társadalom, a maga csökevènyeivel, zsákutcáival együtt ès a többsègi társadalmon is kicsit hasonló , a minták egy rèszet onnan veszik..
Orbán -rendszer pedig pont a rossz pèldat mutatja az etnikumnak , hiszen azt meg a cigányok között is szóbeszèd tárgya , hogy az nemzethy elit tisztssègtelen eszközökkel gyarapítja vagyonát akkor nekik miért ne lehetne próbálkozni...
Meg ezt látják, hogy erősebb kut..a ba..ik elv èrvènyesül , a magyar társadalomban , pont amire ők is szocializálódnak..

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.21. 04:32:30

@civisvarosi:

"a szabad piac egy mese."

"honnan tudjuk? nem tudjuk."

2019.12.21. 07:58:33

@Brix:
budapestnek jelen állapotában milyen az államtól független világvárosi szolgáltatásai vannak?

2019.12.21. 08:01:23

@neoteny:
ha egy földterület felett rendelkezik valami (közösség), vagy valaki (egyén), akkor nincs szabad piac. ha nem, akkor nem. de utóbbi esetben általalában véve polgárháború van. honnan tudjuk? nem tudjuk. azonban tapasztalati tény.

2019.12.21. 08:19:02

@neoteny:
a piac viszonylag szabaddá tehető. egy példa az adventi vásár. az árusok kifizetik a helypénzt. ami fedezi a kommunális költségeket. és nincs nyugtaadási kötelezettség. lényegében adómentességet kapnak. így a köznép olcsó, viszonylag jó minőségű szolgáltatásokhoz jut. a piac kvázi szabad. azért kvázi, mert eközben a hipermarket adót fizet.

na most mi van akkor ha valaki azt szeretné, hogy a hipermarket se fizessen adót. vagy azt, hogy fizessen adventi különadót. és a vásári árusoknak ne kelljen helypénzt se fizetni. vagy mindkettő fizessen adót és/vagy különadót. elég sok eshetőség ugyebár. költözzön másik államba/városba/vidékre, ahol a szabályozás a világnézetének megfelelő.

persze te követelheted, hogy sehol se legyen semmilyen adó. de ugye így a földkerekség feletti tulajdonról rendelkezel.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.21. 08:31:16

@civisvarosi:

"a piac viszonylag szabaddá tehető."

Épp' fordítva: a szabadpiacra települ rá a politikusok és bürokraták parazita-rétege.

De ez nem újdonság: _Public Choice Theory_ ("politics without romance") már több, mint hetven éves.

2019.12.21. 08:43:46

@neoteny:
a kapitalizmus egy magánföldesúri rendszer. amikor luxemburgi zsigmond 13 ezer aranyforintért zálogba adta debrecent baliczky andrás uramnak, akkor az adószedés jogát átengedte egy magánszemélynek. csakhogy debrecen városa lajos király rendelete alapján maguk választhattak bírót. ezért a gazdagabb polgárok a magánföldesúrt is perelték. és így az a jogot lazarevics szerb despotának. aki tovább örökítette a brankovics családnak. akiket az országnagyok vagyonelkobzásre ítéltek, mert összeesküdtek a hunyadiak ellen. és úgy hunyadi jános felesége, majd később mátyás anyja kormányozta debrecent. és utána mátyás fatyja: korvin jános. mohács után szapolyai család birtokába került. aki átengedte hűbéresének, török bálintnak. akit a nagy szulejmán miután elfoglalta budát internálta isztambulba. és az utolsó földesúr a fia török jancsi.

de a város első ismert földesura is lényegében egy kereskedelmi lerakatot hozott létre a király zászlósaként a tatárjárás után az újjáépítésben. a tiszai átkelőnél kirabolták a kunok. és aztán az egyik unokaöccse fogadott iparos jobbágyokat. fegyvereket kovácsoljanak. aki róbert károly oldalán harcolva elfogta borsa kopaszt. és a debreceni család így emelkedett fel. és amikor férfiágon kihalt, akkor került a város a király közvetlen irányítása alá.

a polgári fejlődés az, hogy a település közbirtokosságai felett maguk a városlakók rendelkeznek. de ez is egy feudális rendszer. elvben lehet az is, hogy nincs közbirtok. de a gyakorlatban nem nagyon lehet.

2019.12.21. 08:53:41

@neoteny:
a népnek közsszolgáltatásokra van igénye úgy adót kell szedni. a köbölből a vékából egy-egy dénárt a szegényeknek. mert ebből tudják fenntartani a városi ispotályt. és ebből a köböl és a véka felügyelőit is meg kell fizetni. és a nótáriust, aki feljegyzi a behozatalt és a kivitelt. és ebből számításokat végeznek. kiadják az első magyar nyelvű aritmetika könyvet. megjelenik a közgazdaságtan. de az adószedésből következik. a kereskedelmi jogokat egyesek meg próbálják kisajátítani adószedéssel (feudalizmus), mások pénzteremtéssel (kapitalizmus).

2019.12.21. 09:21:11

@neoteny:
a keresztény libertáriusság, hogy mindenki a tízparancsolatot betartva erőszakmentesen gazdálkodjon. de a pénzt ki teremtse? és erre a válasz a kereszténységben az, hogy a közösség. de a kapitalizmus magánpénzrendszert előfeltételez. és itt van a vallási ütközés a "felvilágosultakkal".

2019.12.21. 09:27:42

@neoteny:
amikor te a kanadai és az amerikai dollárt átváltod, akkor ugye elvben a kanadai és az amerikai állam is átválthatná neked 1+1% tranzakciós adóért cserébe. és abból fenntathatna közszolgáltatásokat. és lehet így is. hanem lehet úgy is, hogy ennyit elkér a "szabad" piac. te nem hiszel a minimális adószedés hasznosságában sem. magyarországon a többség nem hisz a magánpénzrendszer felsőbbrendűségében. és lényegében ez jelenti a kereszténységet szemben a keresztény-ellenes csoportosulással. amelyik az államtól független szabad pénzteremtést hirdet.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.21. 09:49:11

@civisvarosi:

"a keresztény libertáriusság, hogy mindenki a tízparancsolatot betartva erőszakmentesen gazdálkodjon. de a pénzt ki teremtse? és erre a válasz a kereszténységben az, hogy a közösség. de a kapitalizmus magánpénzrendszert előfeltételez."

Ez olyan, mint a kérdés, hogy a beszédet ki teremtse? hát a közösség: csak úgy van értelme a beszédnek. De a beszéd egy teljesen individuális aktus: csak _egyének kooperációja_ révén képes a (nyelvi) közösség beszédet teremteni.

Mint ahogy a közösség teremti a beszédet, de csak egyének beszélnek, a pénz is lehet közösségi teremtmény úgy, hogy minden egyes darabja magántulajdonban van.

2019.12.21. 10:00:14

@Brix:
láthatod azon az ábrán, hogy a gdp növekedés elég erősen függ a kormányzati akarattól. a ner időszakában messze a legjobban fejér megye teljesített és budapest messze a legrosszabbul. de ha gyügyén lenne a jegybank. akkor építenének egy várat. és üzletközpontokat, ahol fogyasztanának. hordják be az árut a gyügyeiknek. ők ügyesen továbbadják vagy elfogyasztják. és számolják a pénzt. ez az, ami szabad pénzteremtés nélkül nem működik. hayek szerint a szabad pénzteremtés teremti a válságot. "tisztességes" piachoz valós árut kell termelni vagy közszolgáltatásokat kellene nyújtani.

mert az is lehet, hogy kérem szépen nem vetjük be a margitszigetet kukoricával, hanem azt egy közösségi térré alakíjuk. karigeri csepel végleg felszámolná az ipartelepeket. a csepeli nagyerdőben is lehet majd friss levegőt szívni. és az atlétikai stadion mellett lesz mászóka. így közösségi térré válik. és örül a baranyi kriszta. a parkoláson is közszolgáltatássá válik. azon se gazdagszik meg senki. az idegenforgalmi bevételek arra lesz elegendő, hogy fel lehessen ülni a repülőre. gréta és társai jól megadóztatják. ferihegy forgalma a felére esik.

de ez esetben hogyan lesz budapestnek folyamatosan bővülő magángazdasága?

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.21. 10:07:24

@civisvarosi:

"hayek szerint a szabad pénzteremtés teremti a válságot."

Azs Osztrák Iskola ciklikusság-elmélete szerint a központi bankok által menedzselt hitelpénz-kibocsátás teremti a válságot. Ld. pl. ezt az összefoglalót:

Economists have tried to explain business cycles as well as fluctuations in the economy, but over the past two centuries, the explanations have fallen into two areas. The first area tries to explain business cycles as being the result of fluctuating aggregate demand ; if overall demand for goods is strong (or to put it another way, consumers are confidently buying goods), then the economy is in a boom. However, if consumers choose not to spend, then the economy is in recession. The second area, as outlined by Sowell is that of seeing an economy as operating within internal proportions that are brought into imbalances. Say’s Law is found in this second category, and the Austrian theory of the business cycle (ATBC) also is a proportionality-based theory. However, most economists have failed to make the connection between Say’s Law and the ATBC.

mises.org/library/says-law-and-austrian-theory-business-cycle

2019.12.21. 10:19:16

@neoteny:
az államkapitalizmus az, hogy a pénzteremtés joga most matolcsy mesteré. mert erre a feladatra közvetve ugyan, de mégis csak őt választotta a nép. az alkotmányos többséget szerzett népképviselők így határoztak. a "szakmát" ugyan szétvetette az ideg, hogy a központi bank élére egy komplett idiótát neveznek ki, vagy legjobb esetben is egy fantasztát. aki szembemegy a közgazdasági törvényszerűségeivel. egyelőre nem szállt el se az infláció, se a forint. persze ettől még elszállhat. a kormánypárt vállalja a politikai kockázatokat.

matolcsy mester a pénzteremtés jogát részben átegengedi a külföldi bankoknak. az erste bank (ami eredetileg sparkasse volt), a raiffaisen, az unicredit és társai teremtik a pénzt hitelek formájában. és helyezik ki a magángazdaságba. ez a liberális kapitalizmus.

és eközben matolcsy mester oldalán varga mihály, a külgazdasági miniszter szijjártó péter megteremti a szabadságot a betelepülő gyáriparosoknak feltéve, hogy azok nem fordulnak a kormánypárttal szembe. és gulyás gergely is eldönti, hogy az állatkert kapjon-e még pénzt. kocsis máté szerint vonják meg a zaklatószínházak állami támogatását. mert abból a pénzből a népnemzeti oldal kultúrát teremt. megfilmesítik a pozsonyi csatát. vagy valami népnemzeti hőstettet. és akkor ezt majd el lehet adni külföldre is. de ezt egy félállami rendszerben képzelik el. hogy majd valami ügynökség ezen keres egy rakás pénzt. az állam vállalja a filmgyártásban a kockázatot. ez ugye az illiberális demokrácia.

de a két rendszer egy és ugyanaz. mert az állam ugyanúgy korlátos vagy jogokat enged át egyeseknek. és vállal garanciát. ha a filmalap durván veszteséges, akkor többet adót kell kivetni. és ha cserébe nem gyártanak szórakoztató filmeket, akkor leváltják a kormányt. és egy magáncég felajánlhatja, hogy ő olcsóbban csinál filmet a magyarok történelmi hőstetteitől.

a nemzeti filmalap (nfa) helyére bejelentkezhet az nbc (national broadcasting company) universal a new york-i a rockefeller plázából. megfilmesítenék a pozsonyi csatát. csak olcsóbban, vagy jobban, mint a fidesz környezetében.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.21. 10:43:07

@civisvarosi:

"az államkapitalizmus az, hogy a pénzteremtés joga most matolcsy mesteré."

Nem, az a szocializmus.

2019.12.21. 10:45:52

@neoteny:
vegyük példának a filmgyártást. az összes párt azt mondja, hogy ezt egységállami keretek között nagyrészt állami rendszerben kellene egész estés mozikat gyártani. mert a magyar piac kicsi és a szabad piaci filmgyártás általában nem térül meg. ezt mondják a jobberek. a ballerek azt, hogy igen, de az állam inkább adjon kísérleti filmeseknek. akik rendszerint valamilyen aberrált dologból készítenek filmet. és erre mondják, hogy "liberális". a jobber filmipar egy fokkal jobb, mint a baller.

andy vajnával szemben álló hajdú szabolcs azt mondta, hogy legyenek regionális korprodukciók.

és ez úgy valósulhatna meg, hogy tehát kis/nagy magyarországon van 10-20-30 többség/kisebbségi magyar filmstúdió. ezek egymástól függetlenek. önállóan gazdálkodnak. és kvázi ők a piac. de ez csak kvázi piac. mert a valós árupiacon vannak akik a kellékeket gyártják. a többi közszolgálat munkaérték elmélet szerint. azt mondják, hogy a filmforgatási óradíj egy vezető színész esetén ennyi és ennyi. hogy kiből legyen vezető színész majd megmondja a választó. és azt mondják a nagy ervinnek, hogy lécci, lécci, gyere éjszakra a kisalfölde. mert itt a danubia filmgyárban olyan jó lesz neked. vagy délre a nagyalföldra. a tisza filmstúdióba szegedre. a puszták népe is választ magának kedvenc színészeket. a balaton filmstúdió. a mátra és a pannónia. a felvidékiek, a kárpátaljaiak, a székelyföldiek. budapest filmstúdió. és a hunnia és társai. és ezek aztán regionális keretek között kooperálnak. megfilmesítik a pozsonyi csatát, akkor abban részt vesz a ceskoslovenska televizia bratislava. és felvonulnak a színészek kis morvamezőn. ahol egykoron a harcosok. és ebben részt vesz a pro7/sat1 mondván, hogy a német-rómaiakat is úgy mutassák be, hogy azoknak a lovagjai milyen rendesek voltak. de egy ilyen rendszerben a szolgáltatásoknak már csak kvázi piaca van.

ez a jobber filmgyártásnál szabadabb. de nem teljes szabadság. mert ez a valós árupiacot és a közösségi/köz szolgáltatásokat preferálja. szerintem nincs olyan rendszer, ami ne preferálna valamit. az egyént, vagy bármi egyebet.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.21. 10:50:16

@civisvarosi:

"vegyük példának a filmgyártást. az összes párt azt mondja, hogy ezt egységállami keretek között nagyrészt állami rendszerben kellene egész estés mozikat gyártani. mert a magyar piac kicsi és a szabad piaci filmgyártás általában nem térül meg. ezt mondják a jobberek."

A népnemzetiszocialisták.

2019.12.21. 10:54:29

@neoteny:
amikor kizárólag a jegybankké, akkor az államszocializmus. amikor részben matolcsy mesteré, akkor van államkapitalizmus. és amikor ez a jog sorosé és társaié lenne az a liberális kapitalizmis. illetve öcsike is rajzolhatna játékpénzt. de öcsikének nincsenek nagykereskedelmi lerakatai, amiben ezt a játékpénzt elfogadják. és az egyesült nemzetek 200 tagállama helyébe 300 multinacionális konglomerátum lépne. és ez hatékonyabb gazdálkodást jelentene. hipermodernizációt. létrejön egy szekuláris világállam, és egy szikretikus világegyház. globális keveredés megteremti az új emberi fajt. csak ez ugye eltörölné izraelt. de ha amerikát megosztják, akkor az antiszemitizmus elől a tőke odamenekül és ők lesznek az új szuperhatalom. soros alexnek azt mondják, hogy utald át ide a pénzed bécsbe. mert itt "biztonságban" van. és cserébe lehet gender izé.

2019.12.21. 10:56:47

@neoteny:
ez a kultúrharc része. hogy ez így népi nacionalista propaganda "náci" filmgyártás, ami elveszi a falatokat a független "libsi" filmkészítőkről, akik a "szakma". a jobberek szerint azok csak degenerált, aberrált drogos buli buzik, akik az ávós prolikkal összefogva eltörölnék a legalább ererszázéves magyar kulúrát a földkereskségből.

2019.12.21. 11:03:09

@neoteny:
a filmes világpiacon 1-2-3-5 millió ember adna egy rakás pénzt azért, hogy megfilmesítsék a pozsonyi csatát. miért nem jelentkezik be az hbo, vagy akármelyik filmstúdió, hogy ők ezt megfilmesítenék. ennyibe kerülne. szedje el a pénzt a varga misi, vagy akárki. utalják át az hbo számlájára. és ők legyártják a filmet. átadják a kópiát.

2019.12.21. 11:14:26

@neoteny:
tehát nem igaz az, hogy az nemzeti filmalappal senki se versenyezhet a nagyvilágban. bármelyik filmstúdió versenyezhet. elvben a kínai kommunista párt is mondhatja, hogy ők majd ócó ruhákba beöltöznek, és a kínai kommunista párt önkéntes aktivistái és a kis úttörők olcsóbban eljátsszák, mint az amerikaiak. vagy putyin mondhatja azt, hogy a bolsoj művészei eltáncolják. ez is verseng az amerikai filmstúdiókkal. a finn miniszterelnök szerint ez nem jogállami. adjon jobb ajánlatot a sanoma.

a nyílt társadalmat megteremtette az internet. és valójában globális verseny van és vegyes gazdaság.

2019.12.21. 11:40:33

@neoteny:
tehát ha jelenleg románia határán az érmelléken élők azt mondják, hogy ők egy nemzeti parkba tömörülnének és vásárszövetséget alkotnának debrecennel és hajdú bihar megyével. megállapodnának, hogy ők gyártanak székelykapukat és cserébe kapnak hajdú háztartási gépeket. és ezt elcserélik a népboltban.

milyen erkölcsi alapon mondod azt, hogy ehhez nincs joguk? legfeljebb csak azt mondhatod, hogy te nem szeretnél érmelléken népi iparművész lenni és cserébe szocialista gyáripar csúcstermékeit kapni. és mellette népviseletbe öltöve bajuszt pödörve kurjongatni. mert egyébként 400 éve azért küldték oda bécből pezzen császári ezredest csapataival, hogy ilyen ne legyen. mert úgy képzelték, hogy sokkal nagyobb jólétet teremtenek a bécsi udvarból.

most is hasonló megy. kérem szépen ez vagy az a jogállam. kinek mi.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.21. 12:13:26

@civisvarosi:

"amikor részben matolcsy mesteré, akkor van"

szocializmus.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.21. 12:15:05

@civisvarosi:

"megállapodnának [...]

milyen erkölcsi alapon mondod azt, hogy ehhez nincs joguk?"

Egyoldalú 'megállapodáshoz' senkinek sincs joga.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.21. 12:16:12

@civisvarosi:

"ez a kultúrharc része."

Á, csak rablók marakodása a konc felett.

2019.12.21. 12:29:43

@neoteny:
reformszocializmus az egyik oldalról és államkapitalizmus a másikról.

2019.12.21. 12:33:35

@neoteny:
na de tegyük fel, hogy az érmelléki faluközösségekben a népesség döntő többsége azt mondja, hogy nekik egy vásárszövetség és nemzeti park kombója lenne a legjobb. az ő földjükön a jogállam a nekik megfelelő életstílust preferálja, elsődlegesen azt legitimálja.

2019.12.21. 12:43:49

@neoteny:
a keresztény libertáriusság elve szerint azt lehet mondani. kérem szépen ha önök nép-nemzeti konzervativizmust kombinálnák a reformszocialista szövetkezetekkel, akkor tegyék meg. de ettől még a szellemi szabadfoglalkozásúak megélhetnek. aki távmunkában computer programozó. vagy egy biotechnológai labornak dolgozik egy szuperszámítógéphez kapcsolódva. az érmelléken lakik. de az atommagkutató intézetben dolgozik. de a többség népi iparművész, kereskedő jobbágy, falusi idegenforgalomból próbál megélni a vásárszövetség keretében. és a székelykaput próbálják eladni egy brit lordnak, vagy lázár parancsnoknak. ez egy legitim politikai törekvés. és az a politikai közösség (populáció) az szükséges jogállami kereteket próbálja megteremteni társulva a közvetlen környezetükben élő szomszédaikkal vagy távoli szövetségeikkel.

persze erre a bukaresti románok mondhatják azt, hogy egy pillanat. az adót a bukaresti államkincstárba fizesd be. úgy, hogy csak ne akarjad elcserélni a székelykaput hajdú mosógépre. budapesten a magyarok mondhatják, hogy vesszen trianon. és meggyőzhetik a nagyhatalmakat nyugaton és keleten, hogy támogassák a revíziót.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.21. 12:50:29

@civisvarosi:

"államkapitalizmus a másikról"

Nem: szocializmus az mindenféleképpen.

"a népesség döntő többsége azt mondja, hogy nekik egy vásárszövetség és nemzeti park kombója lenne a legjobb"

Ebben semmiféle megállapodás sincs.

"a keresztény libertáriusság elve szerint azt lehet mondani"

"honnan tudjuk? nem tudjuk."

ricardo 2019.12.21. 12:50:34

A Gréczy-botrányról szóló hírek a legtermészetesebben simulnak bele abba az obszcenitásba, ami sok éve uralja az online médiát. Gréczy Zsolt „ledobta a textilt”. Hogy úgy mondjam, „faszt villantott”. Nota bene ezek a fotók egy galéria falán milliókat érnének; a represszív burzsoá szexuális fantázia hatalma alól felszabadult művészként egy kis performansz keretében Gréczy bekenhetné bélsárral is, így bizonyítván, hogy a nagy Másik nem létezik, de legalábbis leszarja. És akkor önálló show-műsora is lehetne valamelyik kereskedelmi adón.

2019.12.21. 12:56:05

@neoteny:
na de matolcsy mester az erste, a raiffaisen, az unicredit, a brüszeli kbd bank és társai számára megengedi.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.21. 13:00:46

@civisvarosi:

"matolcsy mester az erste, a raiffaisen, az unicredit, a brüszeli kbd bank és társai számára megengedi"

Sőt bátorítja őket.

2019.12.21. 13:02:27

@neoteny:
mondhatná azt, hogy van az mnb és okhb (országos kereskedelmi hitelbank) és az otp és a takarékszövetkezetek. az lenne az államszocializmus. amiben az iparvállalatoknak nem volt bankja. hanem az "élüzemek" nyereségéből finanszírozták a többiben keletkező veszteséget a munkaverseny keretei között. így a munkásosztályt megóvták a kapitalisták ármányától. szabad pénzteremtés nélkül, a nyugattól elzárva, a cocom lista mellett a kgst leszakadt. a pártpotentátok egyezkedtek.

és a ner egy kicsit ehhez a rendszerhez való visszatérést jelenti. esetenként nem is kicsit. csak most a nyugat-német elvtársakkal.

2019.12.21. 13:06:53

@neoteny:
matolcsy államkapitalista. (bogár és társaik reformszocialisták. kopácsi sándor. hogy lesznek majd jól működő állami gazdaságok, nemzeti parkok. szövetkezetek háztáji birtokokkal kombinálva. közmunkaprogramok az egyházi földeken. és mellette a maszek. cégtulajdonosok kézműves céhekbe szerveződve. közös vállalatokban állítják a magyar vidék csúcstermékeit. és hungaricumokat elégedetten kóstolgatja az agrárminiszter. ami egy modern kori feudalizmus. a magyar falu a kulturális világörökség részévé válik. libertárius demokrácia vidékies skanzenekben. és magyarországon erre is van igény.

2019.12.21. 13:08:18

@neoteny:
ez a reformszocializmus. bogár laci bácsis. matolcsy államkapitalista fantaszta. ázsiai típusú megarégiók lesznek az új selyemúton. a kelet felemelkedik, a nyugat egy kicsit lesüllyed. és így megy végbe a felzárkózás.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.21. 13:18:40

@civisvarosi:

"mondhatná azt"

Nem.

"matolcsy államkapitalista."

Nem: szocialista.

"ez a reformszocializmus."

Nem: ez szocializmus. Matolcsy osztja az észt a nemzeti közösségnek. Így jártak.

2019.12.21. 13:29:38

@neoteny:
kínai kommunista párt is államkapitalista. teremtenek pénzt magánválallatoknak, akik a párttitkárok gyerekeinek illetve a hozzájuk kapcsolódó mérnöki karnak.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.21. 13:31:35

@civisvarosi:

"kínai kommunista párt is államkapitalista"

Nem: az is szocialista.

2019.12.21. 13:41:35

@neoteny:
na de vannak kínai tulajdonú magánvállalatok. csak nem kínában hanem ezek lennének a falon kívül az új selyemúton. esetlegesen ilyen kisrepülőket fejlesztenének és/vagy gyártanának debrecenben.
morganstargroup.com/wp-content/uploads/2018/10/gyro_gallery02.jpg
ez egy kínai tulajdonú magáncég, csak nem kínában, mert ott államszocializmus van. de a falon kívül (a pártpotentátok gyermekeinek és hozzájuk hű kereskedők és műszaki értelmiség számára) kapitalizmus.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.21. 13:43:35

@civisvarosi:

"na de vannak kínai tulajdonú magánvállalatok"

Te a Kínai Kommunista Pártról bugyogtál, balfaszka.

2019.12.21. 13:55:57

@neoteny:
ezek a cégek az arra érdemesek tulajdonában vannak. akik kínai kommunista párt bölcs vezetőinek gyermekei, rokonai, ismerősei, barátai.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.21. 14:03:24

@civisvarosi:

"ezek a cégek az arra érdemesek tulajdonában vannak."

"honnan tudjuk? nem tudjuk."

2019.12.21. 14:19:01

@neoteny:
szijjártó péter megtámogatott egy 150 foglalkoztató mérnöki irodát debrecenben 1 milliárd forinttal. ilyen állásokat. repülőalkatrészteket terveznek.
www.diehl.com/career/hu/aktualis-allasajanlataink/munka-ajanlatok/customization-engineer/
és nyírbáborban folyik a gyártás. és felteszem ott is megtámogatta a munkahelyteremtést. airbus alkatrészeket gyártanak. és az airbus is kapott támogatást. ami valójában adókedvezmény.

és ezen túl lepacsiztak a kínaiakkal. a fidesz haverok létrehoztak egy repülőegészségügyi centrumot. vásároltak két boeaing repülőgép szimulátort. és kapacitálják a lutfhansa-t, hogy nyisson egy műszaki bázist. és egyébként a reptér forgalma 2010 óta 20x növekedett. dr papp azt mondja, hogy 400 millió az éves veszteség. de ez még így is megéri, mert majd ez összeáll egy működő egésszé.

és vagy igen, vagy nem. az is lehet, hogy az első válságban összeomlik. és az is, hogy nem. de ez azért így nem szocializmus, hanem irányított államkapitalizmus.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.21. 14:28:07

@civisvarosi:

"szijjártó péter megtámogatott egy 150 foglalkoztató mérnöki irodát debrecenben 1 milliárd forinttal."

A gyügyei paraszt kisunokájának szájától elvont falat-milliókból van az a 'támogatás'. Mert a debreceni mérnököknek kell a támogatás, hogy ők is beírathassák csemetéiket dr. Papp gyermekével együtt a szintén a nettó adófizetők által finanszírozott elit magániskolába.

2019.12.21. 14:36:17

@neoteny:
és mondjuk a német tulajdonos ezt a mérnöki irodát a fidesz potentáttól bérli, stb. így működik a rendszer. össze van fonódva az állam és a piac. de nem lehet mondani, hogy a fidesz kizárólag a világtól elzárt, modernizáció ellenes csoportosulás. a francokat. és a momentum generáció is hasonlóan ügyeskedne. ahogyan a fidesz2.

városias posztmodern mellett kulturálisan támogatják a vidékies retrográd irányzatokat. de még az is kitermel egy ilyen agrárközösséget.
www.youtube.com/watch?v=E5XjvO1_ndE
tehát nemcsak németh sziszi eszi a birkapörköltet. a fidesz egy klasszikus néppárt, amit ha helyi egyesületek és függetlenek kontrollálnak, akkor abból polgári fejlődés következik feltéve, hogy ez az ipari káoszt és az egy agrár jellegű kis-világok az első válságban nem omlanak össze.

2019.12.21. 14:39:15

@neoteny:
2,76 milliárd forint értékű beruházást "támogattak" 968 millió forinttal. a beruházás lényegében teljes körű adómentességet kapott. 968 milliót kellett volna befizetni. és annyit államilag vissza is utaltak. amiből kvázi megtakarítás képződött. amiből generálták a hiteleket. és erre mondja azt matolcsy mester, hogy ez a "csodafegyver".

2019.12.21. 14:48:00

@neoteny:
átmenetileg megnőtt a hiány. abból képződött kvázi megtakarítás. abból generáltak többlet forrást. hitelt. amiből eszközölték a beruházást. és a befolyt adókból a hiány eltűnt. ez a klasszikus keresletélénkítés. beruházásösztönzés. nyilván liberálisabb lett volna általános adókedvezményt hirdetni. a támogatás előfeltétele az, hogy az adott vállalkozás ne forduljon a kormánypárttal szembe. hanem ezek létrehozzák a nemzeti együttműködés rendszerét. aminek részese lölő. de rajtuk kívül megannyi kedvezményezett. de azért ez messze nem az egész ország. ez így mégis unfair. de a másik oldalról az sem igaz, amit ellenzéki pártok mondanak.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.21. 16:49:25

@civisvarosi:

"átmenetileg megnőtt a hiány. abból képződött kvázi megtakarítás. abból generáltak többlet forrást. hitelt. amiből eszközölték a beruházást. és a befolyt adókból a hiány eltűnt. ez a klasszikus keresletélénkítés. beruházásösztönzés."

"honnan tudjuk? nem tudjuk."

2019.12.21. 19:16:50

@neoteny:
feltételezve a racionálást.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.21. 19:21:10

@civisvarosi:

Amit mindig feltételezünk, még az ördögfajzatok is.

2019.12.21. 20:06:39

@neoteny:
ezek a támogatások nyíltan történtek. a diehl nyírbátori üzemét 3.7 milliárd forintból bővítették és ehhez 1.38 milliárd forint támogatást kapott a magyar államtól. a kincstár számára ez a "befektetés" a beruházáshoz kapcsolódó adó- és többlet járulék fizetéssel "megtérült".

"Simon Miklós, Nyírbátor országgyűlési képviselője (Fidesz-KDNP) hangsúlyozta: a megállapodásból családok százai, ezrei profitálnak majd a térségben. "
mindez történt 17 nyarán. ebben a választókerületben fidesz 18 tavaszán 57%-os eredményt ért el.

mert hogy az állami "beavatkozás" munkahelyeket "teremtett". és lám-lám az "illiberális" demokrácia milyen jól működik. miközben ez összességében "nem-beavatkozás". az állam az egyik kezével adott, azt elvette a másikkal.

és itt jön a meglepetés. fidesz nyírbátorban 19 őszén 30%-ot ért el és az ellenzéki összefogás 67%-ot kapott. és nyírbátor 8 elektori körzetéből 7-et nyert az ellenzék (!).

és erre több egymást nem kizáró magyarázat adódik. az egyik, hogy 18-ben a kormánypárt, 19-ben az ellenzék hisztériakeltése vált be. és ez lehetséges. a másik, hogy az ellenzéki szavazók díjazták az összefogást. ez is lehetséges. és van egy harmadik. az, hogy helyi egyesületekkel kontrollálnák a fideszt. tehát valójában nem gyurcsányt akarják visszahozni. hanem a helyi (nyírbátor jövőjéért) egyesületre szavaztak.

és kérdés, hogy 22-ben kire szavaznak. újra a fideszre. és az ellenzék esik szét. vagy a fidesz ellenében. és úgy a kormánypárt. vagy újra szétszavaznak.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.21. 20:14:22

@civisvarosi:

"a diehl nyírbátori üzemét 3.7 milliárd forintból bővítették és ehhez 1.38 milliárd forint támogatást kapott a magyar államtól."

Helyesen: a diehl nyírbátori üzemét 3.7 milliárd forintból bővítették és ehhez 1.38 milliárd forint támogatást kapott a gyügyei paraszt kisunokájának szájától elvont falat-milliókból. Amit az üzem építőmunkásai megettek, amíg az üzemet építették. Meg amit az erőművi munkások megettek, akik az áramot termelték az üzem építéséhez. Meg amit a cementgyári munkások megettek. Ezek mind valós árukat igényelnek, amiket a gyügyei paraszt termel meg. Ha megeszik őket az építőipari munkások, akkor azokat szükségszerűen a kisunoka szájától kellett elvonni.

2019.12.21. 20:17:15

@neoteny:
majd ezek után megfizették az adót. amit visszautaltak az államnak a gyügyei paraszt kisunokájának szájához.

2019.12.21. 20:20:01

@neoteny:
tehát tulajdonképpen a diehl 2.32 milliárd forintból szabad piaci beruházást eszközölt. amihez teljes körű adómentességet kapott a magyar államtól. ez ennek a liberális olvasata.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.21. 20:21:26

@civisvarosi:

"visszautaltak az államnak a gyügyei paraszt kisunokájának szájához"

Nah, dr. Papp csemetéjének szájához.

2019.12.21. 20:55:43

@neoteny:
egy újabb beruházást eszközöltek. aminek következtében az m3-as és az épülő m4-es közötti m35-ös autópálya mentén egy járműipari összeszerelő komplexum épül. és nemzetközi iskola a közeli pallagra (parlagra). és környező tanyavilágban adományoztak.
video2.dehir.hu/1220_Dekom_tanyavilag_mix.mp4

2019.12.21. 21:01:46

@neoteny:
és ugye kiemelt támogatást kapnak a focisták. szintén pallagon (parlagon) épült labdarúgó "akadémia" kisdiákjait jutalmazták.
video2.dehir.hu/1218_DLA_evzaro_mix.mp4

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.21. 21:03:46

@civisvarosi:

"egy újabb beruházást eszközöltek."

"és ugye kiemelt támogatást kapnak a focisták."

Ezért kell éhesen aludni mennie a gyügyei paraszt kisunokájának.

2019.12.21. 21:13:23

@neoteny:
gyügyén felújították a templomot.
EDEN (European Destination ExceleNce) - The Route of Medieval Churches in the Upper-Tisza Region.
www.youtube.com/watch?v=xqNaLvZy4a4
az európai adófizetők támogatával. "sustainable" tourism.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.21. 21:16:38

@civisvarosi:

"gyügyén felújították a templomot."

A paraszt kisunokájának szájától elvont falatokból.

2019.12.21. 21:18:40

@neoteny:
az európai unió nettó befizetőitől elvont falatokból.

2019.12.21. 21:21:54

@neoteny:
akik ugye részesülnek a kelet-európaik veritékével megtermelt tőkejövedelmekből. mert hogy a beruházók "kiviszik" a hasznot. és így egy bürokratikus államrendben mindez körbe finanszírozódik.

2019.12.21. 21:22:35

@neoteny:
nem nézted meg a kisfilmet. ott van a végén, hogy az európai komisszárok támogatásával.

2019.12.21. 21:24:22

@neoteny:
brüsszelben kitalálták, hogy ez "EDEN" tourism. European Destination ExceleNce. és szerintük ez "sustainable" tourism.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.21. 21:26:13

@civisvarosi:

"ott van a végén, hogy az európai komisszárok támogatásával."

És ezt te el is hiszed? Még a végén kiderül, hogy te azt is elhiszed, hogy a fizika szabályai mindenütt ugyanazok.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.21. 21:28:33

@civisvarosi:

"brüsszelben kitalálták"

hogy ezt a propagandát tolják. De a gyügyei paraszt kisunokája csak éhesen kénytelen aludni menni, mert dr. Papp gyereke felzabálja előle a falatokat a debreceni elit magániskolában aminek építőit a kisunoka szájától elvont falatokkal etették.

2019.12.21. 21:37:52

@neoteny:
ha a magyar nacionalizmus egyesíti a szatmári síkot, akkor a gyügyei paraszt jól jár. ha nem, akkor nem.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.21. 22:03:29

@civisvarosi:

"ha a magyar nacionalizmus egyesíti a szatmári síkot"

Nem egyesíti.

"a polgári konzervativizmus ebből adódik."

A gyügyei paraszt kisunokájának szájától elvont falat-milliókból 'támogatott' magyar nemzeti polgári konzervatizmus adódik.

"a népfőiskola azt mondja"

Ördögfajzat mind.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.21. 22:09:10

@civisvarosi:

"ha a magyar nacionalizmus egyesíti a szatmári síkot"

Ezzel szemben:

"Pénzelvonás történik az Országvédelmi Alapnál, amelyből 19 milliárdot vettek el"

Na tessék: mégiscsak Soros Gyuri bácsi nevet a végén.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.21. 22:31:53

@civisvarosi:

"a szatmárnémet gimnázium rendszabályzatának bevezető mondatai."

"Pénzelvonás történik az Országvédelmi Alapnál, amelyből 19 milliárdot vettek el"

Vágod: az ország_védelmi_ alapot dézsmálja a rezsim. Ennél még Soros Gyuri bácsi is filantrópabb.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.22. 00:48:32

@civisvarosi:

Meg német cégek támogatására. Ha már országvédelmi pénz volt.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.22. 12:23:57

@civisvarosi:

Azok kellenek a Kárpát-medencei megaváros megszervezéséhez.

ijontichy 2019.12.22. 14:01:40

@civisvarosi: Ezt a tank-bank humort asszem a kókadó farkincájú kismalac vezéred sütötte el először. Elég jó látlelet személyiségfejlődésének hiányosságairól :-(. Szvsz. a bajorok azóta is térdüket csapkodják, ha szóbakerül vitya "bankéhsége". No mindegy, a helyzet az, hogy se a ~90 éves vénember, se az EU nem akarja ám vityát megbuktatni istenigazából. Ennyire kiszámítható - és ennélfogva roppant hasznos hülye - főnököt nehezen találnának hirtelenjében. Hát ez van :-(.

@neoteny: " dézsmálja a rezsim" Dézsmál az, ahol ér:
www.gvh.hu/dontesek/versenyhivatali_dontesek
Facebook, Voda, Telenor... OK. nem szakad meg értük a szívem, de ezek nem kis büntitételek.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.22. 17:28:11

@ijontichy:

"OK. nem szakad meg értük a szívem, de ezek nem kis büntitételek."

Pontosan azért képesek kiszabni ezeket a büntiket, mert a kiszabásuknak (és beszedésüknek) _van társadalmi támogatottsága_.
süti beállítások módosítása