1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2019.12.16. 08:33 HaFr

Milyen lenne a szabad emberek állama?

Képtalálat a következőre: „free state”

Az állam vonatkozásában helyeselhető konzervatív hozzáállás a minimalizmus. Nincs érv, amivel igazolható lenne az államok elterpeszkedése az emberi életek fölött, annál is kevésbé, mert a túlterjeszkedő állam óhatatlanul -- nem beszélve a gyakori szándékosságról -- irtja az alternatív szervezőelveket, mikro erőközpontokat, a kollektív cselekvési problémák lokális megoldásait, az erkölcsi autonómiákat.

A kis állam melletti érveim nem piaci, hanem erkölcsi érvek; a szabadság nem piaci elvű -- a haszonszerzés logikáján alapuló -- szabadság, hanem autonómia, amelynek az előbbi legfeljebb csak egyik összetevője, még inkább eszköze. Az autonómiára -- önrendelkezésre -- fel kell készíteni a polgárokat: ez az állam elsődleges feladata. A szabad társadalmakat szabad emberek üzemeltetik produktív együttműködésben, ami jóval többet feltételez a képességeikről, mint a negatív szabadság (a "mindent szabad ami másnak nem árt") antropológiai redukcionizmusa. Autonómmá válni és ekként létezni mindenekelőtt erkölcsi feladat, nem a fejlődésből visszamaradt esetlegesség, mint a negatív szabadság. Ez utóbbira bárki képes, éppen ezért -- mert nem társul hozzá erkölcsi cél -- a körülményeinek és feltételeinek alakítása kiesik az egyes ember kezéből. Autonóm emberek produktív együttműködését fenntartani ezen túl pedig olyan kompetenciákat feltételez -- illetve hoz létre --, amelyek egy társadalmat egyszerre tesznek boldogabbá és versenyképesebbé.

Az autonómia, amely egyszerre szabadság és képesség a reflexív, jó életre, nem jön a megszületéssel. Szabadnak se születünk, de autonómiára különösen nem. Ehhez olyan (politikai) közösséget kell üzemeltetni olyan hagyománnyal, amilyenben ez lehetővé válik. Egy ilyen közösségben az autonómiák -- logikusan -- kooperációban élnek, ez a kooperáció teszi magától értetődővé az autonómiákat, és egy ilyen közösségben az államnak csak nagyon korlátozott helye lehet: konkrétan az autonómiák kialakításának egyik ágense a család, a kultúra, a különböző közösségek, az önkormányzatiság, a piac stb. mellett. Amint az állam túlterjeszkedik azon a rendeltetésén, hogy az autonómiák egyik nevelője (keltetője) legyen, azaz lemond arról, hogy önmaga folyamatos kritikusa, végső soron felszámolója legyen, (csupán ezzel) rögtön nyilvánvalóvá teszi, hogy olyan emberek kezébe került, akik az önös érdekeiket szolgálják a közösség érdeke helyett.

Így az államnak -- ha legitim -- kizárólag azoknak a kollektív cselekvési problémáknak a megoldására kellene szorítkoznia, amelyeket alacsonyabb szinten, kisebb körben nem lehet megoldani. Vannak ilyenek: pl. a hon- és rendvédelem, a jogszolgáltatás, a külpolitika (ha nemzetállamokban gondolkodunk), az oktatás egyenlő színvonalához szükséges differenciált támogatások, a piaci inkompetencia -- a személyes versenyképtelenség -- másképp nem megoldott egzisztenciális (eü, minimális létfenntartást illető) ellensúlyozása, a magas- és hagyományos kultúra támogatása, a környezetvédelem bizonyos szankcionálása, illetve egy kisebb állami retainer (költségvetési puffer) elismerésével az ad hoc állami feladatok transzparens finanszírozása. Ezek mind olyan területek, ahol az emberi együttműködés folyamatosan erős struktúrát kíván, ezért nem megengedhetők a lokálisan eltérő közösségi megoldások. Minden ilyen állami beavatkozásnak -- mint említettem -- egy célja van: az emberi autonómia (önrendelkezési képesség) erősítése és esélyként való biztosítása mindenki számára.

Ez határozza meg az adórendszert is, amely a szuperbruttó jövedelmek kifizetésével és az adók személyes befizetésével működik részben az előbbiek finanszírozására, részben az opcionális állami szolgáltatások igénybevételére. A cél az állami önkény minimálisra szorítása a pénzek elköltésében és ezáltal az értékteremtő állami intervenció garantálása.

Ahol a társadalmak összetartásában az állam válik a meghatározó erővé, ott kollektív érdekkel takart folyamatos erőszaktevés történik a polgárokon. Ez éppen az ellentéte az autonómiák szabad, versengő, ugyanakkor méltányos együttműködésének, amely - utóbbi - hosszabb távon hagyományokat hoz létre és tisztel, optimális közösségi szabályokat alkot és tart fent, ápolja a humánumot és az erkölcsi rendet. A modern társadalmakban az állam a legnagyobb pazarló és -- egyszerre anyagi és erkölcsi -- kártevő. Túl kevesen vannak tisztában ezzel, mert az emberi életet eleve az állam kondicionálja, ami miatt nagyon kevesekben vetődnek fel a mai működésének legitimitási problémái.

193 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr7315354114

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.16. 19:17:29

@civisvarosi:

"amennyiben valós pénzt váltanak."

Nem; minden esetben, amikor _önkéntesen, békésen_ váltanak pénzt.

Ezt a gagyidat már mutogattad.

2019.12.16. 23:12:49

@neoteny:
néhány milliárdot? 100-130 milliárd forintos infrastruktúra fejlesztés (autópálya építés, vasúti pálya felújítások), 40-45 milliárdos közmű fejlesztés. 30-35 milliárd forintos szakképzési központ fejlesztés. tervben van egy járműipari tesztpálya építése. ami esetlegesen motogp versenyekre alkalmas. bmw motorkerékpárok összeszerelése. kósa motoros projektje. és egy deutsche schule. a végösszeg nagyjából 1 milliárd euró, amit az állam/város épít. és 1 millárd euró a gyártósor, amit a bmw szállít. erre mondom azt, hogy ez "kis kína". bmw hungária vegyesvállalat.

2019.12.16. 23:21:52

@neoteny:
és erre az európai néppártban mondják, hogy a fidesz korrupt, mert hogy előnyben részesíti a haveri vállalkozásait. és rendszerszintű a korrupció. mindezt német gyáriparral karöltve teszi. vagy bedöntik ezt az egészet. mert hogy ennek csak debrecenben része a bmw, kedvenced a thyssen-krupp, continental-vitesco és társai. győrben az audi, miskolcon és észak-magyarországon a bosch. többek között ezeknek az igényeit szolgálják ki. ez az állam dolga, vagy nem dolga? ez ugye vallási kérdés.

és erre mondom azt, hogy ha ebből a beszállítókkal, márkakereskedéssel, szervizzel egy vegyesvállalat jönne létre, akkor az korrekt lenne. nagy-német protektorátus.

2019.12.16. 23:34:04

@neoteny:
és ehhez épül egy buszgyár. ami tkp. egy újabb összeszerelő üzem mercedes alapokon.
video2.dehir.hu/1216_ITK_busz_kecskemet_mix.mp4
és erre mondják azt, hogy ilyen ne legyen. mert hogy ebben nincs magas hozzáadott érték. miben van? űrhajózásban nyilván több van. de ugye magyar űrhajós is terveznek. a nemzetközi űrállomással együttműködést. és hogy lesznek autóbuszok? ne legyen alkatrészgyár, összeszerelő üzem. applikációk, amelyek növelik a buszozás élményét. ez is szép, csak ez a 21. században majd ellentételezi magát az autóbuszt?

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.16. 23:48:14

@civisvarosi:

"néhány milliárdot? 100-130 milliárd forintos infrastruktúra fejlesztés (autópálya építés, vasúti pálya felújítások), 40-45 milliárdos közmű fejlesztés. 30-35 milliárd forintos szakképzési központ fejlesztés."

Bezony: mind-mind a gyügyei paraszt kisunokájának szájától a nemzeti kommunitás nevében elvont falat-milliók.

2019.12.16. 23:57:53

@neoteny:
ezek eu pénzek, illetve az alkatrészgyártókból befolyt adóbevételek. azt forgatják vissza.

2019.12.17. 00:25:08

@neoteny:
tehát ez a klasszikus keresletélénkítő politika. ami a szabad piacot közelíti. mert a betelepülő befektetők beruházási adómentességet élveznek. a befolyt adóbevételeket majdnem teljes egészében visszaforgatják az infrastrukturális fejlesztésekbe.

az ilyen típusú gazdaságpolitikából két dolog következik. egy detroit típusú felemelkedés. és egy detroit típusú összeomlás. mindkettő. kérdés, hogy ezek egyenlege mennyi.

ezen túl épül egy nemzetközi kisrepülőtér. az elmúlt 10 évben az utasforgalom forgalma 20x növekedést produkált. mikroelektronikai, biotechnológiai üzemek. az atommagkutató intézettel akarják összekapcsolni. hadiiparral esetlegesen. szárazföldi dandár, felderítő ezred.

mindez egy 200 ezres városmagban vidékies hátországgal. kérdés, hogy ez a konglomerátum egy válságban hogyan teljesít. ha megáll, akkor ebből következik polgárosodás. ha nem, akkor egy patyomkin falu is lehet belőle.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.17. 00:34:09

@civisvarosi:

"ezek eu pénzek"

Azért nem is szednek adót a gyügyei paraszttól.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.17. 00:37:02

@civisvarosi:

"egy 200 ezres városmagban vidékies hátországgal"

Úgy érted a városmag buzi-buli negyedének lakói felélik a vidékies hátország által termelt valós javakat.

2019.12.17. 00:51:12

@neoteny:
cserébe a humán értelmiség közszolgáltatásokat nyújt egyfelől munkaérték elméletre alapozva. másfelől a szellemi szabadfoglalkozásúak szervezik a reálgazdaságot. előállítják a generikus szoftvert, a mérnöki irodák célhardvereket terveznek, kreatív iparosok támogatják a marketinget és magát a városüzemeltetést. other capital. másik főváros.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.17. 00:53:30

@civisvarosi:

"cserébe a humán értelmiség közszolgáltatásokat nyújt"

Senki sem kérte őket ilyen cserére.

2019.12.17. 01:04:00

@neoteny:
budapest "liberális" népe is ugyenazt mondja. csak ők azt mondják, hogy ehhez buszgyár már nem kell. összeszerelő üzem. csak buli buzi negyed. azért, mert egy amerikanizált metropolisz épül, ami globálisan versenyképes. kockázati tőkealapok, big data centerek kellenek hozzá. egy hipermodern űrközpontban, ami szolgáltatja a zöld technológiát.

a főkert új vezére telepíti a csepeli nagyerdőt. hajléktalanok mellett utcazenészek lesznek józsefvárosba. orbánt kipaterolják a várból. felszámolják a kereszténységet. a gender tudósok megvédik a transznemű bevándorlók jogait.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.17. 01:06:20

@civisvarosi:

"budapest "liberális" népe is ugyenazt mondja."

Pontosan: dr. Papp ugyanazt mondja, mint Budapest "liberális" népe. Mindnyájan a buzi-buli negyed fogyasztói szokásait propagálják.

2019.12.17. 01:09:22

@neoteny:
errefelé a színészek csak korlátozottan akarnak szabad piaci kultúrát. inkább közszolgák lennének. az adja a biztonságot. azzal, hogy mellette lehessen haknizni. ami adja a szabadságot. kevert stratégia. vegyes gazdasági modell. az ortodox liberalizmus azt kérdezi, hogy na jó, de így mégis hogyan lesz az állam és a piac szétválasztva? sehogy. a többség ezeket összekapcsolná. ráadásul egyházügyileg.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.17. 01:13:52

@civisvarosi:

"egy amerikanizált metropolisz épül"

Azt épít Matolcsy:

"a Kárpát-medencei gazdasági tér egységes megavárossá fejlesztése"

meg

"A felsorolás utolsó [...] pontja: [...] a zöld és fenntarthatósági fordulat az élet minden területén."

Vágod: fordulatok az élet minden területén. Lesz még a gyügyei parasztból globalista világpolgár a Kárpát-medencén átnyúló egységes megavárosban.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.17. 01:15:50

@civisvarosi:

"errefelé a színészek csak korlátozottan akarnak szabad piaci kultúrát"

Dr. Papp elég nagy színész, és ő szabadpiaci oktatási kultúrát csinált a gyermekének. A gyügyei paraszt kisunokájának szájától a nemzeti kommunitás által elvont falat-milliókból.

2019.12.17. 01:19:31

@neoteny:
a fidesz2 gazdasági értelemben a kóka jános féle szdsz "utódpártja". dr. papp is a multinacionális feltétlen nélküli kiszolgálását hirdeti. csakhogy kulturálisan az szdsz antitézisével kombinálva. egyszerre menedzser és posztmodern államegyházi vezető.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3839/191201elsoadvent_ksz_(33).jpg

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.17. 01:28:16

@civisvarosi:

"a fidesz2 gazdasági értelemben"

... ugyanolyan rabló mint a Fidesz1.

"egyszerre menedzser és posztmodern államegyházi vezető."

Ez egy jó meglátás.

chrisred 2019.12.17. 05:53:37

@civisvarosi: Ha elfelejtenénk az anyanyelvünket, akkor ez nem okozhatna problémát. Mondhatnánk a színészeinknek, hogy éljenek meg a milliárdos szintű angol anyanyelvi színjátszási piacon.

БУММЕР 2019.12.17. 07:16:27

Micsoda gyermeki romantika...

HaCS 2019.12.17. 07:29:47

Felhívnám a figyelmet az utópia kulcsmondatára:

"Autonóm emberek produktív együttműködését fenntartani ezen túl pedig olyan kompetenciákat feltételez..."

2019.12.17. 08:30:48

@neoteny:
karácsony a csepeli nagyerdővel, matolcsy a kárpát-medencei megavárossal. már csak az a kérdés, hogy ki a reálpolitikus.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.17. 08:33:54

@civisvarosi:

Karigeri választást nyert; Matolcsy csak egy kinevezett csinovnyik.

Ésszelteli 2019.12.17. 08:46:45

Még elég régen Botos Katalin, aki az Anatal kormányban is szerepet vállalt( talán államtitkár volt) azt írta egyik akkoriban megjelent könyvében, hogy a legnagyobb csaló maga az állam.Nyílvánvalóan közgyazdasági szabályozó okokból kifolyólag.Úgyhogy ha jók a politikusok akkor lehet jó közgazdasági politikát csinálni, ha rosszak akkor jön az eladósódás.A legjobb kormányzati rendszere Svajcnak van ott minden párt elindul a parlementi választáson majd részt vesz a megalapítandó kormányban és a miniszterelnök személye is rotálódik. Szóval nincs szükség a sárdobálsára. Ha kell a reform akkor abban az irányban lehet csak elmozdulni.

2019.12.17. 08:48:07

@neoteny:
kérdés, hogy budapesten termelő piac nélkül (ami a "szabad" emberek álma, állama) mekkora városmag építhető? meddig tartható fent az "független" színházak állami támogatása. a következő válság mit söpör el?

chrisred 2019.12.17. 08:56:46

@civisvarosi: Mert mondjuk Tokióban mit termelnek?

2019.12.17. 09:05:17

@neoteny:
és telepítheti a csepeli nagyerdőt. kérdés, hogy ki szállítja neki a facsemetét. jelen állás szerint a fidesz1 vagy a fidesz2. ebből választhat. állami segédlettel építhet hidat csepelen. ki építi meg? jelen állás szerint a fidesz1 vagy a fidesz2. ebből választhat. és ugyanez a helyzet az atlétikai stadionnal. baranyi krisztina azt mondja, hogy még mászókát is építsenek. amire a kormány azt mondja, hogy rendben. mert, hogy az atlétikai stadiont mellett a mászókát is a fidesz fogja megépíteni. karigeri legfeljebb ezek nyereségét tudja csökkenteni. úgy, hogy választhat a fidesz1 és a fidesz2 ajánlatából.

csökkenti ezeknek a nyereségét. és helyébe hívja a kockázati tőkét. az akadémiai kutató intézetekbe. de a gyógyszeripar a fidesz kezében van. vagy az energetika a fidesz kezében van. ebből hasznot a kockázati tőkések csak úgy húzhatnak, ha magyarország termelői piacát összeomlasztják. beleértve a betelepült multinacionális gyáripart.

és erre azt mondják, hogy magas minőségű oktatással kiképzik a gyerekeket. de a gyerekeket is a fidesz szüli. ehhez bevándorlók kellenek. kényszerbetelepítés és polgárháború.

2019.12.17. 09:09:58

@chrisred:
japánban nincs szabad piac. a fővárosban elsődlegesen közszolgáltatások összpontosulnak. a japán japánság.

chrisred 2019.12.17. 09:13:21

@civisvarosi: Tokió nem csak japán föváros, hanem regionális gazdasági és pénzügyi központ. Persze lehet, hogy egész Távol-Keleten nincs szabad piac, és a tokiói tőzsde csak átverés.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.17. 09:29:59

@civisvarosi:

"budapesten termelő piac nélkül"

Miért, dr. Papp és sameszai mit termelnek a debreceni piacra?

MEDVE1978 2019.12.17. 09:35:06

Fú, erről a témáról egész tankönyvek szólnak, ezért nagyon nehéz igazságot tenni benne. Volt valaha az egyetemen ilyen tárgyam is, közpolitika volt a címe, arról szólt, hogy az állami beavatkozásnak milyen mértékűnek kell lennie a társadalomban és a gazdaságban, illetve, hogy milyen területeken kell beavatkozni.

Ez az egész egy kicsit nekem olyan, mint a tyúk és a tojás problémaköre. Volt egyszer a szent piac, amibe aztán beavatkozott a gonosz állam / esetleg volt egyszer a szent közösségi megosztás, amibe beszűrődött a gonosz profitorientált piaci szemlélet és kereskedelem. Mindkettő téves látásmód, nyilvánvalóan együtt jelentek meg és együtt léteznek már az őskor óta.

Persze ezt nyilván "tompítják" a gazdasági értelemben liberálisok vagy neoliberálisok, akik az államnak az éjjeliőr szerepét hangsúlyozzák ki. Azonban az éjjeliőr szerep is feltételez már állami szerepvállalást, tehát ebben az értelemben sem lehet "teljes" a piac dominanciája.

Tehát itt a hangsúlyokon van a kérdés, amelyek a történelem során mindig egyik-másik irányba tolódnak el, tekintsük akár a XVIII-XIX. századi Angliát, akár az államszocialista utópia Szovjetuniót vagy Észak-Koreát.

Aki az államszocialista kudarcokra kíváncsi, az olvassa el a - hibásan nem közgazdasági Nobel díjat érő - Hiány című könyvet Kornai Jánostól. Azért ért volna Nobel díjat, mert gyakorlatilag az egyik globalizációs alternatíva, világuralmi kísérlet rendszerszintű működési kudarcát elemzi ki és mutat rá a főbb hibákra.

Sajnos ugyanígy evidensek a piaci túlsúly problémái is, csak röviden:
1. A közlegelő problémája (inkluzíve világszinten a környezet tönkretétele);
2. A világrendszerben nem működő struktúra (egyértelműen hosszú távon egyes államok "rabszolgasorba" kényszerítéséhez vagy más néven előnytelen világgazdasági részvételéhez vezet).
3. Az előzőből következően "felesleges" országokat gyárt. Ezt leginkább egyes nyersanyagokkal nem jól ellátott afrikai országokban látni (pl: Szomália). Ezek az országok nem rendelkeznek piaci intézményrendszerrel, infrastruktúrával, így gyakorlatilag feleslegessé válnak a profitorientált tőkeberuházások számára. Ugyanis nincsen technikai, ipari, pénzügyi, közlekedési, szállítási stb. infrastruktúra, nincs közbiztonság, nincs képzett munkaerő. Ilyen körülmények között lehet a munkaerő ára gyakorlatilag nulla, a külföldi tőke nem megy ezekbe az országokba. Mivel belső tőke ezeknél nagyon kevés és le is rombolják önmaguknak, ezek az országok megrekednek egy törzsi fejlődési szinten, gyakorlatilag destabilizálva a régiójukat.
4. Monopóliumok és oligopóliumok kialakulása, piaci verseny korlátozódása, az optimumnál magasabb árszintek kialakulása. Ez a jelen sok területen. Egyes iparágakban olyan magas a piacra lépés ára (pl: autógyártás, informatika), hogy csak irtó kevesen engedhetik meg maguknak, hogy beszálljanak. Ilyen mondjuk a számítógépes felhasználói program gyártás, ahol kvázi monopolhelyzetben van a Microsoft, a maradék nagy része Apple. A fennmaradó kicsi koncon meg mindenféle sufnituning kis rendszer osztozik, amelyeknek esélye nincs arra, hogy mondjuk a MS árszabását, piaci politikáját érdemben befolyásolják. De ugyanez a helyzet a mobilok piacán az Androiddal is.
5. Időbeliségi torzítók. Az keveseknek lesz vigasz, ha valaki azt mondja, hogy dolgozzatok 40 évig mint az állat, éljetek rosszul, de spóroljatok, költsétek fejlesztésre, majd az unokáitoknak lehet, hogy jó lesz. Márpedig a tisztán piaci szemlélet pontosan ezt mondja. Hosszú távon az előnyök és a hátrányok majd a piaci mechanizmus útján kiegyenlítődnek.
Erre mondta egy nagyon okos, a piaccal kritikus ember, hogy:

"Hosszú távon mind meghalunk".

2019.12.17. 09:38:39

@neoteny:
vagy 10 megyei jogú város vezetői összefogtak a fidesz ellenében. rendben van. fogjanak össze. és utána mi lesz? a v4-ek fővárosai összefogtak. és utána mi lesz? karigeri vezetésével budapest és varsó milyen közös projekteket valósítana meg?

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.17. 09:41:10

@civisvarosi:

"és utána mi lesz?"

"honnan tudjuk? nem tudjuk."

chrisred 2019.12.17. 09:50:11

@MEDVE1978: A neoliberálisok éppen hogy nem éjjeliőr szerepet szánnak az államnak, hanem azt, hogy aktívan hárítsa át a nagyvállalatok piaci kockázatait a társadalomra.

2019.12.17. 10:02:05

@neoteny:
a fidesz gazdasági holdudvara a termelő piac infrastrukturális hátterét biztosítja. de kezdve onnan, hogy az előzetes régészeti feltárásokat a fidesz végzi. a fidesz engedélyezteti az építkezést. a fidesz végzi az építését. az utakat. az energetikai hálózatot. a keresletélénkítő politika az állammal összefonódó építőiparra van alapozva.
www.youtube.com/watch?v=p2tghaZtpsY
na most lehet mondani, hogy becsődöl. vagy ha nem is csődöl be, akkor is egy idő után nem kell majd több gyárat építeni. nem kell több gyártósort telepíteni. rendben van. de ez a valós piaci működés. félig piaci persze, mert állami szerepvállalással történik.

az ellenzéki együttműködésben szinte semmi se piaci. az egész egyszerűen csak a pénzteremtésre és a fogyasztásra van alapozva. mondván, hogy ez szolgáltatás. államilag támogatva. lásd színészek. tehát nem arról van szó, hogy a ruhagyár szponzorálja a "liberális" előadást. mert a ruhagyár, ha van, akkor az is fidesz kezében van.

és ez a túlhatalom úgy számolható fel, hogy a termelő gazdaság összeomlik. és amelyik tőkealap arra játszik az a fidesz ádáz politikai ellenfele. és támogatja karigerit. vagy a momentumot. csak még ott van gyurcsányt, aki az ellenzéki együttműködésen belül is betlire játszik. gyurcsányt kigolyózhatja gyurcsányné. és összeállhatnak a momentummal. előválasztásokon eldönthetik, hogy politikailag ki a legerősebb. és nyerhetnek 22-ben. visszajöhet a ceu. beindulhatnak a kockázati tőkebefektetések az akadémiai kutatóhálózathoz kötőden. ez egy lehetséges forgatókönyv. de ennek a megvalósulásához az kell, hogy az audi, a bosch, a mercedes, a bmw bedőljenek. vagy legalább részben tulajdonost váltsanak. és nyilván van ilyen gazdasági érdek. de ezek után hogyan működne magyarország? hacsak úgy nem, ahogy matolcsy mondja.

2019.12.17. 10:11:43

@neoteny:
lásd a fenti videót. és ezt.
www.youtube.com/watch?v=BS8LyjjDibY&t=2m55s
és ez is ugye becsődölt. mert hogy jöttek a nyugati kockázati tőkések és felszámolták a magyar népköztársaságot. ez volt a rendszerváltás. és ebből adódott a magyar köztársaság, amiből adódott a ner. és ennek mintájára következne az új rendszerváltás. ugyanúgy felszámolják a kvázi egypártrendszert. nagyjából ez az ellenzéki pártok elképzelése.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.17. 10:20:31

@civisvarosi:

"a fidesz gazdasági holdudvara a termelő piac infrastrukturális hátterét biztosítja."

Rablólovagok a váraikat a maguk védelmére építik, nem a pórnépére.

chrisred 2019.12.17. 10:32:51

@civisvarosi: Mi a különbség a színházak közpénzből történő támogatása és a költségük töredékét vissza nem termelő magyar mozifilmek állami támogatása között? (Direkt nem a máshol piaci alapon működő profi látványsportok állami támogatását írtam.)

2019.12.17. 10:34:57

@neoteny:
a bmw gyár építésének, nemzetközi iskola építenésének költségeit nem a gyügyei parasztok fizetik ki, hanem bmw vásárlói fizetik meg. a bmw csak beruházási adómestességet kapott. és úgy jutott a bmw hitelekhez. dr. papp és társai biztosították a befektetői szabadságot. és erre azt mondják, hogy munkahelyeket teremtettek.

az ellenzéki pártok azt mondják, hogy nem kellenek ezek a termelő munkahelyek. összeszerelő üzemek nem magas hozzáadott értékkel működnek. rendben van. de mi legyen helyette? űrállomás? azt is a fidesz is építene. amire azt mondják, hogy ne akarjál már űrállomást. az ellenzéki pártok világképében a piac a nagy semmi. még csak nem is applikációk. karigeri nem azt mondja, hogy épül egy googleplex-hez hasonló fejlesztőközpont. de ha ezt mondaná, akkor azt is a fidesz építené. mert, aki megfogja a lapátot az fideszes. aki kezeli a munkagépet az fideszes. vagy esetleg mszp-s. és nekik is van egy kisebb mutyi brigádjuk. ami privatizálja a népkonyhát kispesten.

2019.12.17. 10:49:25

@chrisred:
semmi. a színházak és a foci tao támogatását egyszerre kellene megszüntetni. csak orbán hóbortja a foci. ezért nem fogják megszüntetni. a "zaklatószínházakon" csattan az ostor. kérdés, hogy ez mekkora választói közönséget szolgál ki. illetve milyen megoldást találnak.

eszenyi enikő a vígben egy félig lojális közszolga lenne. ez a populisták malmára hajtja a vizet. az origó mellé áll, hogy szegény kis eszenyi enikőt támadják a "zaklatószínházak" hívei. alföldi róbert elvenné tőle a direktorságot. mert ők "a" "szakma". és ennyi és ennyi pénz jár. ez az elitizmus. ez utóbbi is működhetne feltéve, hogy széles körű konszenzussal működnek a színházak és azt legitimálja a köznép. de nem úgy működnek.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.17. 10:56:57

@civisvarosi:

"a bmw gyár építésének, nemzetközi iskola építenésének költségeit nem a gyügyei parasztok fizetik ki"

Igen, azért nem is szednek be adókat a gyügyei parasztoktól.

"100-130 milliárd forintos infrastruktúra fejlesztés (autópálya építés, vasúti pálya felújítások), 40-45 milliárdos közmű fejlesztés. 30-35 milliárd forintos szakképzési központ fejlesztés. tervben van egy járműipari tesztpálya építése. ami esetlegesen motogp versenyekre alkalmas. bmw motorkerékpárok összeszerelése. kósa motoros projektje. és egy deutsche schule. a végösszeg nagyjából 1 milliárd euró, amit az állam/város épít."

chrisred 2019.12.17. 11:14:26

@civisvarosi: Ahogy Vajna homokozója megy a magyar filmipar volt. Szóval az a különbség, amit leírtál, valójában nem létezik. A ballibek is ugyanúgy hívták be a multikat, mint a ner, és a ner kiskirályai ugynúgy csinálják a maguk közpénzszóró hobbijaikat, mint ballib köponti figurák. De szerinted van jelentősége, hogy Máté Gáborhoz vágnak hozzá egy rakat közpénzt, vagy Káel Csabához.

2019.12.17. 11:22:06

@chrisred:
mi az állam szerepe a színjátszásban?

az ortodox liberális válasz az, hogy semmi. vagy legfeljebb csak annyi, hogy ha egy "nagy" rendező meg akar erőszakolni egy "kis" színésznőcskét, akkor közbe avatkoznak. de leginkább ez esetben is a társulat. történik mindez az emberi méltóság védelmében. és ezen túl ez egy szakma. egy szabad piaci szolgáltatás. vannak, aki szeretnek színházba járni. a színműveszért pénzt áldoznak. és vannak, akik ezt a művészeti igényt kiszolgálják. és ők ezért pénzt kapnak. azt beszedik a pénztárban. azt a pénztáros megszámolja. hiánytalanul átadja a direktornak. aki ezek után az előzetes megállapodásnak megfelelően a bevétel egy részét szétosztja. és dönt arról, hogy a jövőben miféle darabokat állítanak a színpadra. figyelemmel a közönségre és a szabad piaci támogatókra.

és működhet így a színház? működhetne, de nem így működik. hanem a színházak bemutatónként legalább 100 millió forint állami támogatást kérnek. mert a jegybevételből az előadás költségeit fedezni tudják. de a próbák idejét fizesse ki az állam. mondván, hogy ez egy szakma. és az állam ezt köteles megfizetni. mert a szakmának nem mondhat ellent.

a kormánypárt meg azt mondja, hogy dehogy nem. azt is lehetne mondani, hogy az emberi erőforrás minisztérium 1000-es listája. ezeket a darabokat tessenek eljátszani. rómeó és júliát úgy ahogyan azt megírta shakespeare vilmos. a szakma szabályai szerint tessék eljátszani. és nem kell rómeó és gyula. se kertész utcai shaxpeare-mosó. mert az az underground. arra már nem ad pénzt az állam. a mainstream előadások bemutatóira beül az állam miniszter. és az előadás végén állva tapsol. virágot visz a címszereplőnek. elmondja, hogy milyen nagyszerű a magyar színház. kitünteti az arra érdemes művészeket. és ilyenből jut minden megyébe. ez ugye a pártállami kultúra. megyei kulturális bizottsággal, az állami népi együttesekkel járási táncházmozgalommal. és ez az, integrálja a fővároshoz a magyar falut.

és a liberálisok azt mondják, hogy ezt már meghaladták. és lehet. csak tartok tőle, hogy legalább is részben még mindig ez a világkép termeli ki azokat a kulturális produkciókat, amelyek bemutathatók a nagyvilágban. és a színházasdi magyarországon csak részben piacosítható.

chrisred 2019.12.17. 11:35:41

@civisvarosi: Az orthodox liberális válasz az, hogy a helyi polgárok döntsenek arról, hogy a bevételeikből akarnak-e színházat működtetni. És az államnak tilos a polgároktól ezt a döntési jogot elvonni, értve ez alatt azt is, hogy a polgárok jövedelméből adó formájában elvonják a színház finanszírozásához szükséges forrást, hogy valamilyen szerintük fontosabb állami kiadást fedezzenek vele.

chrisred 2019.12.17. 11:56:42

@civisvarosi: A rossz lelkiismeretű autoriter rendszer, amelyik hetven éve cakumpakk mindent elvett a polgároktól, színházaktól kezdve egészen a lakásukig, visszaminősítve őket gyerekekké. És hogy a jól viselkedő gyerekek jutalmat is kapjanak néha, mindenféle játszóteret csinált nekik, ahová időnként bemehettek, ezek közé tartoztak az állami fenntartású színházak. Aztán állambácsi nagy bajba került, többé nem nevezhette a polgárokat a gyerekeinek, bár ugyanúgy az övé maradt minden, amit elvett tőlük. Ezért a polgárok egy vásári bábjátékot nem tudtak volna eltartani a jövedelmükből, nemhogy egy kőszínházat. Erre azt találtak ki, hogy a színházak nem állami vállalatok többé, hanem "független nonprofit gazdasági társaságok", és állambácsi megígérte, hogy a polgároktól elvont adóból megadja nekik a szükséges forrásokat, hogy tényleg függetlenek legyenek. Most meg állambácsi szélkakas megint fordult egyet, és azt mondja, van eszemben nektek a semmiért pénzt juttatni, adok én nektek függetlenséget.

2019.12.17. 11:58:06

@neoteny:
az hitelből épül. azért kamatot fizetnek a világnak. és amíg a jegybank nyereséget termel addig nem kell adót fizetnie a gyügyei parasztnak. persze gyengül a forint, és ez okoz inflációt. de ez ugye a termelői többlettel rendelkezőknek előnyös. drágább lesz a termény, különösen azok járnak jól, akik exportképesek. és azok a gyerekeiket nemzetközi iskolába iratják dr. papp kislánya és a bmw alvezér fiával társasozhatnak a kuckóban úgy, hogy egy kanadai tanítónéni felügyeli őket. és ebből egy új elit képződik feltéve, hogy ezek a projektek sorban nem omlanak össze. mert ugye elvben az is lehet.

2019.12.17. 12:03:48

@chrisred:
errefelé évtizedeken át folyt a vita, hogy kell-e a városnak színházat építenie. még a reformkorban. a liberálisok azt mondták, hogy játszanak a fogadóban a szekérszínben, a részben megüresedő faraktárban vagy magtárban. legyenek vásári komédiások. de a városnak saját színháza ne legyen. arra a polgárság kötelezően ne költsön. a konzervatívok azt mondták, hogy de arra is szükség van. és voltak az ingadozók. a városi legenda szerint ez a kérdés úgy dőlt el, hogy egy a kultúrát támogató képviselő felállt és azt mondta: tisztelt képviselők. azért kell színház, azért. ööö, azért, hogy legyék. és megtapsolták.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.17. 13:02:55

@civisvarosi:

"az hitelből épül. azért kamatot fizetnek a világnak."

És a tőkét nem fizetik vissza?

2019.12.17. 13:35:18

@neoteny:
azt jó esetben bmw vásárlói fizetik meg. rosszabb esetben az adófizetők. amikor a bankrendszert megszorító intézkedésekkel konszolidálják.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.17. 13:52:20

@civisvarosi:

"fizetik meg. rosszabb esetben az adófizetők."

_Megfizetni_ mindenféleképpen az adófizetők fizetik meg. És mivel azt senki sem fizeti _vissza_ az adófizetőknek, bizony a gyügyei paraszt kisunokájának szájától elvont falat-milliókból épült az az iskola dr. Papp csemetéjének, de még a tandíjat is abból a forrásból keríti dr. Papp.

2019.12.17. 13:56:10

@neoteny:
az infrastruktúrát az európai adófizetők. ez az autópálya szakasz (m35-m4) a bmw gyárig ér.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2018/m35m4.jpg
berettyóújfalu és nagykereki közötti szakaszon 23 hidacskát építettek. egy mai hír, hogy elvégezték a terheléses próbákat.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2019/67a3968_v1.jpg
és azon majd ilyen cégecskék szállítmányozgatnak. és ügyes üzletemberekkel a "prolik" polgárosodnak. és énekelgetnek. ezen a szórakoztató klippen látható.
www.youtube.com/watch?v=f6V6kR2n2Kc
szóval érthető ugye. a fideszben reálgazdaság szereplői álltak össze félig-meddig piaci jelleggel. ez egy "félállami" rendszer valójában. de ők árut termelnek, szállítanak, raktároznak.

és a szellemi szabadfoglalkozásúaknak ez kell támogatni, vagy nincs mit támogatni. mert hogy az ellenzéki pártok lényegében az államcsődre játszanak. és ez esetben macron barátai veszik az irányítást. 1920 tavaszán berthon ezredes megszállta debrecenbe. az antant is a nemzeti hadsereg bevonulását készítette elő. szétverték a balliberális tanácsköztársaságot. macron nem verné szét. a momentum aktivistái osztanának lila szórólapokat. hogy lesz egy kis megszorító intézkedésecske. konszolidálni kell a bankokat. és a bmw és társaik tulajdonost váltanak.

2019.12.17. 13:58:54

@neoteny:
a bmw ebben az üzemben évi 150 uszkve 400 ezer autót állítana elő évente. ha azokat megveszik, akkor bmw adósságát a bmw vásárlói fizetik meg.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.17. 14:01:13

@civisvarosi:

"az infrastruktúrát az európai adófizetők."

Azért nem is szednek be adókat a gyügyei paraszttól.

"állítana elő"

Ha.

2019.12.17. 14:18:56

@neoteny:
maga a bmw gyár nettó módon nincs megtámogatva. "csak" a beruházási adómentességét biztosítják. és a gyártáshoz szükséges infrastruktúrát építik meg az európai unió nettó befizetői. és ezt használja ki a bmw. a franciákat szétveti az ideg, hogy ez rendszerszintű korrupció, nekik ez miért jó. és azt mondják nekik, hogy fektessenek be ők a román oldalon. és francia-német mintára támogassák a magyar-román kiegyezést. dr. papp a francia nagykövet asszonynak kacsingat egy két hete történt tanácskozáson.
haon.hu/wp-content/uploads/2019/11/+otf/839x538/lXFKWeEebByvi1Sv9EWI5U5PVF9WRVJZX1NFQ8PjqzGDw6QCIJtAhABOqvc5cV7AbCx1WqexeQd0Owm8oC8hr52e5C__BQsLwR3RGa5UDsHWX__PSuYdmXxX37fVc=/MG7520.jpg
a nagykövet asszony mellett kis-parciu péter.
haon.hu/wp-content/uploads/2019/11/MG7507.jpg
nyilván neki és barátainak is jutna egy kis porció. felőlem lehet mondani, hogy ez rendszerszintű korrupció. és hogy ezt felszámolják. magántársaságoknak adját át az útépítést. azok kapnak hozzá százcsillió dollár/euró hitelt. de melyiknek? bárki lehet a legfőbb autópálya tulajdonos. mészáros lölő is, vagy az ellentáborból is akárki. soros alex egyik barátja valamelyik kerti partiról. az már úgy a "szabad" "piac" lenne?

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.17. 14:23:09

@civisvarosi:

"maga a bmw gyár nettó módon nincs megtámogatva."

Az jó, de te magad büszkélkedtél azzal, hogy

"100-130 milliárd forintos infrastruktúra fejlesztés (autópálya építés, vasúti pálya felújítások), 40-45 milliárdos közmű fejlesztés. 30-35 milliárd forintos szakképzési központ fejlesztés. tervben van egy járműipari tesztpálya építése. ami esetlegesen motogp versenyekre alkalmas. bmw motorkerékpárok összeszerelése. kósa motoros projektje. és egy deutsche schule. a végösszeg nagyjából 1 milliárd euró, amit az állam/város épít."

2019.12.17. 14:30:00

@neoteny:
a gyügyei paraszt az uniónak nem nettó befizetője. a német, a francia adófizetők pénzéből építik meg az utat egy német cégnek. és jön a francia nagykövet, hogy itten kérem szépen rendszerszintű korrupció van esetleg, de ha őket is beveszik a beruházásösztönzés/munkahelyteremtő projektekbe akkor nincsen. ez így megy. és nyíltan megy így. tehát ehhez nem kell tényfeltáró újságírónak lenni. a fidesz mindenféle gazdasági modernizációt támogat beleértve az űrtechnológiát.

és kulturálisan retrográd. egy mai hír.
Debrecenbe érkezik Szent László ereklyéje és a Fatimai Szűzanya világjáró kegyszobra

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.17. 14:32:30

@civisvarosi:

"a gyügyei paraszt az uniónak nem nettó befizetője."

De a NAV-nak igen.

2019.12.17. 14:58:39

@neoteny:
az utakat az európai unió fizeti meg. a tanműhelyeket a betelepült járműiparosok (thyssenkrupp, continental-vitesco) adójából fizetik. tehát meg is indokolják, hogy mivel elkészültek a kapcsolódó járműipari beruházások és beindult a gyártás ezért annak adóját forgatják vissza. ezzel még nagyobb beruházást támogatva (bmw). és matolcsy mester azt mondja, hogy ez a csodafegyver. egy kárpát-medencében összeépülő megarégiót építünk az új selyemúton. csak le kell ütni az entert. és ott a pénz a számlákon.

a varga misi azt mondja, hogy ehhez kedvező kamatkörnyezet is kell. és vigyázzunk, nehogy elszálljon az infláció, a forint árfolyam, a költségvetési hiány. a pénzügyminisztérium lassuló gazdasági növekedéssel számol. nem összeomlással, hanem csendes kiigazítással. igen ám, de esetlegesen a következő választási évre is eltolódhat. tehát inkább 20-ban igazítanának ki, mint 21-ben, vagy 22-ben. ez a klasszikus politikai érdekeknek alárendelt kézivezérelt keresletélénkítés. az állami hivatrendekkel összefüggő gazdasági érdekcsoportok, nemzeti korporációk.

az akadémikus bölcselet szerint ez a fasizmus. és van az antifasiszta koalíció. a felelős értelmiség meghirdeti a szabad emberek álmát. maximális mértékű közszolgáltatások lesznek minimál adóval. csodálatos oktatás a szegényeknek, de ezért fizetni nem kell senkinek, vagy alig valakinek. ez a szolgáltató szektorban nem megy.

a színész eljátszotta az előadást. megtapsolták és ennyi. terméket kell előállítani. egy dedikált dvd-t, vagy könyvet, amit lapozgatni lehet. és azt megveszik, hogy azt az előadást az ascher rendezte. és azt megveszik japánban is. azzal, hogy ezen a képen az ascher instruálta a színészt és úgy néz, ahogyan előtte még senki. ezek hiányában a katona egy politikai termék. az, hogy mi vagyunk a szakma, akiktől nem lehet csak úgy megvonni az állami támogatást. mire a másik, hogy az egy "zaklatószínház". váltsák le az igazgatót és úgy esetleg lehet tárgyalni a minisztériummal. és utána mondani, hogy az autonómia, és a piac, stb. ha nincs (valós) termék, akkor nincs (valós) árupiac.

nincs az, hogy eladják a messi feliratú mezeket, mert a játszótéren a gyerek azt játsszák, hogy ő messi nevű argentin focista. mit vegyünk neki? vesznek neki egy focilabdát és egy focimezt. nem adják el a magyar válogatott focistáihoz kötődő ajándéktárgyakat. de a magyar színház se adja el a művészeti termékek hordozóit, kevés a nemzetközi vendégjáték, stb. mert ahhoz népszerű darabokat kellene közönségszórakoztató módon játszani. és az a tündöklő középszer. mert, hogy arra vágyik a többség. és a nagy művészeknek az derogál.

2019.12.17. 14:59:18

@neoteny:
ha tényleg nem érted, akkor sajnállak.

chrisred 2019.12.17. 15:09:20

@civisvarosi: "de a magyar színház se adja el a művészeti termékek hordozóit"

Nem ez a feladata. A játszótéri gyerek összehasonlíthatja Messi és Tokmac játékát, de senkinek nem jut eszébe egy vígszínházi előadást összevetni egy Broadway darabbal vagy a Comedie Francaise kínálatával. Mert az nem neki szól.

chrisred 2019.12.17. 15:11:47

@civisvarosi: Turizmus, tömegkommunikáció, informatika: nincs termékelőállítás. Élmény, információ, problémamegoldás van.

2019.12.17. 15:29:28

@chrisred:
csakhogy ennek egy része nem valós probléma megoldás. hanem politika. ez ugye a fidesz idilli képe magyarországról.
www.youtube.com/watch?v=pMgNQrrj2Kc
úgy képzelik, hogy ebben szinte magyar termék. és ahhoz kapcsolódik az élmény. aminek részese az egyház. hozzátartozik a mennyből az angyal.

chrisred 2019.12.17. 15:38:38

@civisvarosi: Nem ez az első eset, hogy egy ideológiához gyártunk termékeket, amiről aztán kiderül, hogy nem kell senkinek. Se az ideológia, se a vas és acél országának termékei.

2019.12.17. 15:47:46

@chrisred:
az ideológia az, hogy nem kellenek valós termékek. mert majd a kockázati tőkealapok a nagy semmire betolják a pénzt. csak azért, mert győz a momentum. a francokat.

2019.12.17. 15:53:55

@chrisred:
ahhoz elő kell valamit állítani. gyógyszert, vagy nanoszálas textiliát, vagy akármit, ami mind valós áru és a nagyvilágban eladható. anélkül nem jön kockázati tőke. az "élményre". az a politika. a politika csinálja hozzá a körítést. a klasszikus marketing eszközökkel. csodálatos magyarország.

chrisred 2019.12.17. 16:00:45

@civisvarosi: A mostani ideológia az, hogy minden valós termék Kínában készül.

chrisred 2019.12.17. 16:04:48

@civisvarosi: A kockázati tőkét az áru forgalomképessége érdekli, nem a fizikai létezése.

ijontichy 2019.12.17. 16:31:21

@chrisred: De cívist a fizikai létezése:
youtu.be/8Ka3NWmrk2A?t=3942
:-D
@civisvarosi: A szürkeállomány is áru ám. Van olyan cuccom, aminek az első verzióját közel 17 éve írtam, és még ma is hoz némi zsetont (anélkül, hogy két szalmaszálat keresztbe tennék érte).

2019.12.17. 16:36:17

@chrisred:
a baller ideológia az, hogy minden termék kínában, vagy valahol tőlünk függetlenük készül. azt idehozzák nekünk a multik. és azt elfogyasztjuk. és az ehhez kapcsolódó élményt, irracionális érzületet szolgáltatások formájában értékesítjük. és ezzel a vallás megszűnik. helyébe lép a marketing. ami önmagát adja el. nincs termék, hanem az maga a marketing.

a jobber ideológia az, hogy a marketinget döntően a politika szolgáltatja, elsődlegesen az állam és a hagyományos egyházakkal összefonódva. mennyből az angyal. csodálatos magyarország. és hogy kinek legyen a várban étterme az egy politikai kérdés. a piac az, amikor nagyon sokaknak van lehetőségük a be és a kilépésre. és a vár nem ilyen. abból néhány privilegizált állampolgár húzhat hasznot, vagy az egész politikai közösség. de egyik se piac. mert az közte van.

és tartok tőle, hogy szinte mindenben a jobber ideológusoknak van igazuk. annak ellenére, hogy az akadémikus bölcselet baller. de abban a filozófia üres. filozofikus dekonstrukció. szabad emberek álma az, hogy csodálatos az oktatás és mindenki számára hozzáférhető. ez egy mese. és az oktatási reform alapja elsődlegesen nem az, hogy bezárnak iskolákat, vagy megnyitnak. hanem, hogy taneszközöket gyártunk. az egészségügyi reform alapja, hogy több gyógyszert, gyógyhatású készítményt, gyógyászati segédeszközt, orvosi műszert állít elő a forintgazdaság. úgy lehet több pénzt adni az orvosnak vagy a szakdolgozóknak. a termelés oldaláról kellene elsődlegesen reformálni és nem kizárólag a szolgáltatás oldaláról.

2019.12.17. 16:44:10

@ijontichy:
az szellemi termék. hol vannak budapesten 10 ezer főt foglalkozató googleplex szerű létesítmények? sehol. demszky főpolgármester idején se épültek ilyenek, tarlós se és karácsony gergely idejében se fognak ilyenek épülni. mert az van, hogy budapest globális szolgáltató központ lesz. de valóságban ehhez semmi sem szükséges. hanem ez a szabad emberek álma. a nagy semmi. és ezt hirdetik.

chrisred 2019.12.17. 17:03:24

@civisvarosi: Mint már korábban szóba került, ezen a téren nincs bal vagy jobboldali ideológia, a gyakorlatban mindenki ugyanazt csinálja. A fejlett társadalmak már régen túl vannak azon, hogy az átlagember fogyasztása valós termékek iránti szükségletet fedez.

chrisred 2019.12.17. 17:07:26

@civisvarosi: ."az egészségügyi reform alapja, hogy több gyógyszert, gyógyhatású készítményt, gyógyászati segédeszközt"

Ez a drogkereskedők egészségügyi reformja. Escobar is úgy gondolta, hogy valós szükségletet elégít ki, és Amerikának az a gondja vele, hogy túl sok dollárt visz ki az országból.

2019.12.17. 17:28:26

@chrisred:
a baller ideológia azt mondja: TÖBB PÉNZT AZ ORVOSOKNAK. de nem úgy, hogy azt elveszik a betegektől, vagy az egészségesektől. hanem hogy? ha privatizálják az egészségügyi ellátórendszer egy részét, vagy egészét, akkor több pénz lesz egy ideig, de ezt többlet pénzt az egészségesektől, vagy a betegektől kell elvenni. vagy erőszakkal valakitől.

tehát ahhoz, hogy fejlett egészségügy legyen egy országban gyógyszergyárak, orvosi műszergyárak kellenek. vagy persze lehet mondani, hogy az nem kell. mondani kell egy helyettesítő terméket, amiből lesz a gyógyszer és a műszer. a baller ideológia ezzel szemben az, hogy TÖBB PÉNZT.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.17. 17:33:52

@civisvarosi:

"az utakat az európai unió fizeti meg."

Ezt csak te mondod.

"100-130 milliárd forintos infrastruktúra fejlesztés (autópálya építés, vasúti pálya felújítások), 40-45 milliárdos közmű fejlesztés. 30-35 milliárd forintos szakképzési központ fejlesztés. tervben van egy járműipari tesztpálya építése. ami esetlegesen motogp versenyekre alkalmas. bmw motorkerékpárok összeszerelése. kósa motoros projektje. és egy deutsche schule. a végösszeg nagyjából 1 milliárd euró, amit az állam/város épít."

2019.12.17. 17:45:41

@neoteny:
az uniós pénzek felhasználásából a magyar államnak több adóbevéle van, mint amennyi az önrész. tehát azt a pénzt "büntetlenül" el lehet lopni abban az értelemben, hogy a magyar adófizetőktől nem kell erőszakkal elvenni. az unió nettó befizető államainak polgáraitól persze igen. azok mondják, hogy a kelet-európai államok "megsértették az európai értékeket". nem a gyügyei parasztok lázadoznak, hanem a francia, a skandináv elit, akiknek magyarországon nincsenek új befektetéseik. és a németek a legnagyobb haszonélvezők. azt monják, hogy igen ki kell vizsgálni, de inkább mégse.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.17. 17:47:43

@civisvarosi:

"az uniós pénzek felhasználásából a magyar államnak több adóbevéle van, mint amennyi az önrész."

Ezt csak te mondod.

"100-130 milliárd forintos infrastruktúra fejlesztés (autópálya építés, vasúti pálya felújítások), 40-45 milliárdos közmű fejlesztés. 30-35 milliárd forintos szakképzési központ fejlesztés. tervben van egy járműipari tesztpálya építése. ami esetlegesen motogp versenyekre alkalmas. bmw motorkerékpárok összeszerelése. kósa motoros projektje. és egy deutsche schule. a végösszeg nagyjából 1 milliárd euró, amit az állam/város épít."

2019.12.17. 17:52:19

@neoteny:
a 100-130 milliárdos autópályaépítés több adóbevétel folyik be, mint amennyi önrészt hozzá kell tenni. ebből az államnak költségvetési többlet bevétele van. a magyar állam relativisztikusan hozza előnybe a bmw csoportot. a volvo hátrányban van, vagy akármelyik konkurens gyártó. abszolút értelemben elvesz a nettó befizető tagállamoktól.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.17. 17:55:00

@civisvarosi:

"a 100-130 milliárdos autópályaépítés több adóbevétel folyik be"

Ezt csak te mondod.

"100-130 milliárd forintos infrastruktúra fejlesztés (autópálya építés, vasúti pálya felújítások), 40-45 milliárdos közmű fejlesztés. 30-35 milliárd forintos szakképzési központ fejlesztés. tervben van egy járműipari tesztpálya építése. ami esetlegesen motogp versenyekre alkalmas. bmw motorkerékpárok összeszerelése. kósa motoros projektje. és egy deutsche schule. a végösszeg nagyjából 1 milliárd euró, amit az állam/város épít."

2019.12.17. 18:21:37

@neoteny:
ha ezt nem érted, akkor sajnállak.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.17. 18:23:22

@civisvarosi:

Azt elhiszem, hogy sajnálod, hogy nem vagy képes eladni a gagyidat nekem.

chrisred 2019.12.17. 18:46:46

@civisvarosi: Skandináviában meg az volt az egészségügyi reform, hogy az emberek felcsatoltak a lábukra két lécet, és azzal jártak iskolába, munkahelyre.

ijontichy 2019.12.17. 19:54:46

@civisvarosi: Az profit. És a lényeg a busás profit - tökmindegy miből származik. Profit nélkül a cívisvárosnak nem lenne BMW-je. Neked meg nem lenne Interneted - bár ha meggondolom, az tán nem is lenne akkora kár ;-)
Ha Budapest szolgáltat, akkor szolgáltasson. Ha a szolgáltatásait nem veszi meg a cívisváros, akkor így járt. Mármint Budapest. Azonban, aki Budapest bármely szolgáltatását képes erőszakkal rálőcsölni a cívisvárosra, az bizony az alcsúti kártékony állatka. Ti meg bokáztok, mint a kopaszok - aztán majd megírod, hogy az csak a filmtrükk. Aha :-DDD.

anyadmajma 2019.12.17. 20:32:08

@civisvarosi: mi van te hazaáruló bolsevik geci teroorista birka, már megint új nicked van? Megint elfelejtetted kivel kell felolvastatni a loginneveket meg a jelszavakat a régi nickjeidhez, te fasz?:)
Hogy lesz így karácsonyi vásárlás, te gyökér?:)

Khonsu 2019.12.17. 21:01:09

@anyadmajma:

Ő nem Birca. Régi, megszokott házitrollunk.

anyadmajma 2019.12.17. 21:18:06

@Khonsu: á, szerintem itt mindegyik ilyen a birka nickje :)
Legalábbis a pártszékházból kapják az utasítást,, hogy mit kell bemásolni a HSZ-be:)
Mert az kizárt, hogy ennyi egyforma hülye legyen:)

2019.12.17. 21:27:25

@ijontichy:
éppen arról van szó, hogy nem profitábilis színházi szolgáltatásokat kellene államilag fenntartani. amire azt mondják, hogy ez piac. dehogy piac.

2019.12.17. 21:34:33

@ijontichy:
a tiszától keletre a trianoni határokon belül össszesen 3 színház van, amit az állam fenntart. nyíregyháza, debrecen, békéscsaba. ennyi. és nyugat-magyarországon se sokkal jobb a helyzet.

miért kellene államilag támogatni 20-30 színházat, vagy 200-300 színházat. meg vannak őrülve, hogy ők a "függetlenek", meg hogy ez "piac", meg hogy ők "a" "szakma". egy nagy lófaszt.

2019.12.17. 21:54:25

@ijontichy:
van mondjuk ez a józsefváros. körbe van véve metróhálózattal, keresztül kasul futnak a metrók. állami/egyházi egyetem, állami nagykönyvtár, állami színház, állami mozi. ami úgymond "piaci" az fogyasztás. nagyvásárcsarnok, a plázák.

ez a városrész alapvetően közszolgáltatásokon alapul. és nem valódi piac. hanem hordják be az árut és a fogyasztáshoz, beruházáshoz kapják állami támogatást. nyomtatják a pénzt. és ennyi. mert józsefvárosban valós árutermelés nincsen. az úgy valójában nem piac.

chrisred 2019.12.18. 08:15:39

@civisvarosi: Becsapotr, aki elhitette veled, hogy Józsefvárosnak önálló pénzkiadási joga van. :)

Az a terület tényleg nem arról ismert, amire azt a földterületet iparilag hasznosítják, hanem amit az odavalósiak véghezvittek az idők során. Csak egészen kivonatos pár példa: Semmelweis, Eötvös, Molnár Ferenc, Kármán, Irinyi, Radnóti, de a Trefortban tanult Teller Ede is például.

ijontichy 2019.12.18. 08:57:56

@anyadmajma: Se @Birca*, se @cívis* nem hülye (a szó orvosi értelmében) ;-).

@civisvarosi: ' meg hogy ez "piac", meg hogy ők "a" "szakma" '
- Nem kell támogatni (2-300 színházat);
- Igen, ők a szakma;
- Igen, az állami támogatásért lobbizás is tkp. piac :-D;

Más:
A vidrócki híres nyája
pofájával jár színházba. ;-)

Szegény Vidnyánszky rápacsált arra, hogy túlságosan a sudribunkókhoz került közel. Pedig kiváló szakember (ő is a "szakma", ahogy mondanád).
Az a baj, hogy a bolsi nem tud mást adni, csak ami a lényege. Aczél elvti szelleme kezdett el kísérteni a magyar kultúrában 2010 óta. A "diktatúra" definicióját át kell írni. A XXI. században már nem obligát attribútuma a patakvér.
Tudod mi hiányzik a fityfaszból? A "Nagyság". Teljesen híján vannak. Hagy idézzek innen a "szomszéd" blogból:
" Eszébe jut az embernek a Kádár János, aki azért mégsem egy Orbán szintű kisöbű felcsúti diktátorocska volt, hanem egy egészen valóságos, hogy ő mire gondolhatott, amikor megtudta, hogy Kaposvárott pont 25 évvel 1956 után a Máté Gábor a Marat/Sade monológját pont a Corvin-köz fotója előtt találja elmondani. Nem volt boldog, de végülis nem csinálta ki a színházat." (by @JT)
@Bánegressy olvtárs írta, hogy szerinte vitya nem gonosz. Nem a lófaszt! Nemcsak gonosz, de még piti is! És én két dolgot utálok nagyon: a pitiáner embereket és a langyos sört. A langyos sörrel viszont még lehet valamit kezdeni ;-)

Ps: Azért igen jót mosolyogtam magamban, amikor a főbolsiparaszt elment a Kurtág ősbemutatóra. Legalább volt egy szar estéje (remélem füldugót nem adtak neki) :-DDD

Brix 2019.12.18. 09:04:09

@chrisred: Önálló pènzkiadási joga csak az MNB- nek van, ami nyílvánvaló...ès ki is adja a pènzt Orbán haveri körènek:
index.hu/gazdasag/2019/12/17/450_milliardra_bovitik_a_jegybank_kotvenyprogramjat_amit_imadnak_a_ner-cegek/
Megint elkèpesztő mennyisègű pènzt nyomtatnak ki a hazai, pártközeli nagytőkès rètegnek , pl a kormányfő vejènek. Inszolvencia esetèn az államnak, azaz nekünk kell majd " benyelni "ezeket a pènzeket...Ennek csak a fogyott szellemisègű, fizetett blogtársak örülhetnek...
Az is garantált, hogy a forint folytatni fogja a vesszőfutását 2020- ban is ès újra a világ legrosszabb pènzei között lesz...A zemberek viselhetik az eltorzított, elhazudott, fogyasztói kosarak alapján számolt infláció hatásait, de így lesz a papíron számolt - valójában " árinflált " inláció GDP-növekedès...Lőrinc is tesz róla, hogy minden rendben menjen: 20%- al túlárazza èpítèsi projektjeit, hogy jó számok legyenek...

Brix 2019.12.18. 09:29:10

@ijontichy: A nemesi erènyeknek , kötelessègeknek ( noblesse oblige) nyílvanvalóan híján van Orbán. Ő egy felkapszkodott falusi, gyerek, akik bírja a zsivanyság , a kiváló helyzetfelismerès ès a manipulációs kèpessèg tulajdonságait. A hatalom megragadásában ès megtartásában zseniális, ha kell köpönyeget ès oldalt vált, az erőseknek nyal( Putyin) lefelè kímèletlenül tapos...A Fidesz sem "bázisdemokrata párt ", hanem úgy működik ahogy Magyarország: egyközpontú hatalom, személyi kultusz- olyan 21-ik századi nemzeti bolsevik pártként ( az orosz nemzeti bolsevikoknak volt hasonló programja: a nemzeti szaporodási program)
Orbán az alapvető tulajdonságairól adódóan nem lehet nemes , nagylelkű államfèrfi, mert mindenfèle nagyvonalúságot, vagy győztesi - megbèkèlèsi gesztusokat nèlkülöz, sőt ellenfeleivel mindig előbb- utóbb kímèletlenül leszámol...
Sèrtett, kicsinyes, bosszúálló- ezért nem " jó ember" ...
Lèteleme az örökös harc, ezért sorsszerű volt , hogy a liberálisoktól indulva , a keresztènydemokrata nèppartokon át,- elfordulva a konszolidált , mèrsèkelt nyugatias politikától egyben- lassan a megèrkezik a fasizmusig...

2019.12.18. 09:37:02

@chrisred:
Semmelweis, Eötvös, Molnár Ferenc, Kármán, Irinyi, Radnóti, de a Trefortban tanult Teller Ede is például.

és méltó utódja pikó andrás a klubrádióból. kiadják a józsefváros című kerületi lapot. és a probléma, hogy abba beleszólt a kerület országgyűlési képviselője és a kerületi polgármester. észak korea. könyörgöm, ők adják ki azt a lapot. jogukban áll beleszólni. de eztán minden másképp lesz. mert pikó andrás megbízta a "független" mérce médiaelemző műhelyt és ezek után pikó andrásnak és barátainak fizetnek azért, hogy a lap legyen "tárgyilagos", "kiegyensúlyozott". ez kb. mint amikor a kormánypárt megbízza a nézőpont intézetet. az ugye észak-korea. ez esetben a rendszer maradt ugyanaz.

chrisred 2019.12.18. 11:05:54

@civisvarosi: Felsoroltam néhány nevet a sok közül, ez az output.

chrisred 2019.12.18. 11:07:39

@civisvarosi: Továbbra sem stimmel az állítás a tao támogatással és Tiborcz adóval összefüggésben.
süti beállítások módosítása