1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2019.07.12. 06:55 HaFr

Az Orbán elleni harcban az életünk a tét

Képtalálat a következőre: „putyin orbán”

A világban háború zajlik az különféle mélységű autokratikus uralmi rendszerek és a liberális demokráciák (a nyugati civilizáció) között, amire az utóbbiak is lassan kezdenek rájönni. Ahogy minden háború esetében, az uralom mellett az eltérő uralmi logikák (itt globálisan) normatív igényű elfogadtatásáért megy a küzdelem. A NER célja (és egyre nyilvánvalóbban Moszkvától kapott és Peking által kihasznált küldetése) egyfelől az EU bénítása, másfelől kvázi politikai vámpírként a hazai társadalmi és politikai ellenállás végleges felszámolása a nemzet (gazdasági, kulturális, infrastrukturális, közösségi) erőforrásainak elszívásával, egy részének tönkretételével, a másik részének centralizálásával, a források ellenőrzésén túl a digitális és adminisztratív ellenőrzés erősítésével, majd teljessé tételével, és végső soron a demokrácia maradékának felszámolásával (amelyben komoly lépés lehet előre az önkormányzati választások után tervezett alkotmányrevízió). Aki nem látja az ország elképesztő romlását az utaktól az egészségügyi és az iskolarendszeren át az általános erkölcsi állapotunkig, aki nem látja mindennapi életünk tervszerű rombolását, annak nyilvánvalóan súlyosan deficites az értékrendje.

A helyzet veszélyességének világos hirdetésére volna szükség az ellenzék oldaláról. A töketlen MSZP kollaboráns gyakorlata után üdítő látni, ahogy a Momentum és a DK végre arra kezdi használni az EP-t, amit a nemzet érdeke kíván: az Orbánnal szembeni ellenállásra, illetve a Néppárt és Merkel ostoba appeasement politikájával szembeni európai ellenállás élesztgetésére. Nem véletlenül reagált Orbán köre ilyen dühödten: a nagy mű még nincs kész, feltehetően még megakasztható. A mi szempontunkból: még nem veszett el minden, még van esély a bűnözők visszaszorítására és megtörésére.

147 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr8014940220

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BiG74 Bodri 2019.07.12. 20:40:40

@Ekrü:
Hogy oda ne legyek, hogy a fideszes gratulált, a másik meg nem. Basszus közben mi folyt és folyik itthon? Kint pedig legyen jófajta picsogás? Itthon megy a karaktergyilkolás, lealázás ezerrel, de kint úriember, meg úrinő?
Az egészségügyről: nem kívánom neked, hogy egy szépen felújított kórházban halj meg reménytelenül, mert hát a festés, meg térkő az biztos gyógyító hatású.

ijontichy 2019.07.12. 20:58:01

@Brix: "De, ha jól a számok mögè nèzünk , mi az elmúlt 3 èv sikereinek titka"
+ félmillió kitántorgott, akik egy része azért küld haza zsetont, + a lakosság ~40%-a a bányászbékát nézi alulról, + lerohadó közoktatás, + lerohadó közegészségügy, + vargamityenka figyel arra, mikor megy az audi szabadságra, + "nemzethy" tőkésréteg (tele kontraszelektált lojális idiótával), aminek alsóhangon a fele omlik porrá, mihelyt kihúzzák mögüle az Orbán rezsimet... lehetne folytatni. Ez a szuper sikeres ország muhaha... Egy alternatív valóságban :-/.
Kár vitázni, a fideszest csak lenézni lehet. Ami pedig az EU-t illeti, ideje rájönniük, hogy a fidesszel kapcsolatosan nincsenek politikai kérdések, csak büntetőjogiak.

exterminador 2019.07.12. 21:02:36

@Brix: az orbáni tömb úgy jött létre, hogy a Fidesz szépen felfalta az MDF-et, a KDNP-t, a MIÉP-et, az FKGP-t és a Jobbik jó részét is. Egy a tábor, egy a zászló. A magyar baloldal ellenben részekre töredezett. Érdekes, hogyan alakulhatott ez így.

exterminador 2019.07.12. 21:09:33

@Ekrü: majd ha te is hét-nyolc órát fogsz várakozni a sürgősségin, ahogy nagyanyámmal jó párszor előfordult, majd revideálod a nézeteidet, azt hiszem.
Ja, bocs, gondolom, te, mint a rendszer kedvezményezettje, magánkórházban kezelteted magad...

fgzb 2019.07.12. 21:25:49

Az a kép rendkívüli módon undorító.

Bánegressy 2019.07.12. 22:20:07

@BiG74 Bodri:
ez egyébként abból ered, hogy a fidesz elég magabiztosan az ellenzéket, úgy en bloc a ner részeként a saját jól fizetett bazári majmai gyülekezetének tekinti.
azok meg hálából rúgkapálnak, csipnek, harapnak.
kezdem érteni az aranykulcsocska c. "rendkívül tehetségtelen" A Tolsztoj mesét.
(vagy mégsem? :D)

Brix 2019.07.12. 22:34:42

@exterminador: A magyar politikai palettán már règen meg kellett volna haladni a bal- jobb osztatúságot , ès a 21- ik századi pártoknak előretörni...( helyette mind elbuknak..) Ha valaki zöld, mèg nem feltètlenül baloldali....Vagy ha valaki konzervatív, nem feltètkenül èrt egyet a Fidesz politikájával...A fontos az lenne, ha szèpen fejlődne a pártrendszer- " egyenlő versenyen ès váltógazdálkodáson alapuló , plurális , modern politikai rendszer" jönne lètre, most nincs egyenlő verseny , hanem egy kvázi egypárti rendszer jött lètre, e " sèrült" kelet- közèp- európai országban....Bár úgy állnánk, mint Lengyelország , ahol virul a polgári társadalom ès a többpártrendszer Magyarországhoz kèpest...A társadalmi dichotómia ott is lètezik: nyugaton, Varsóban ,a fejlett rèszeken a polgári erők erősek- ( volt nèmet megszállási övezet..) keleten a PIs, az elmaradott , vallásos, orosz zónában....Magyarországon ugyanez:a főváros ès a kistelepülèsek politikai , világnèzeti ellentète.....

Orbánék Moszkva fele menekülnek! 2019.07.13. 00:13:24

@BéLóg: "KEMÉNYEN dolgoztok a Fidesz 2022-es NÉGYÖTÖDÖS eredményéért"

Ceaucescunak ÖTÖTÖDE volt, ahztán mégse ágyban párnák közt végezte a diktáori pályafutását. Orbán diktátor helyzete tehát iszonyúan függ a mindennapi agymosás sikerességétöl. Csak hogy a hatás egyre tompul, az ellenállás egyre erösebb.

moloy 2019.07.13. 00:50:46

@Brix: "Csak idő kèrdèse, hogy az új politikai erők megerősödjenek..." Most komolyan: Te most a Gyurcsányékra gondoltál, mint megerősödő ÚJ politikai erőre??

Brix 2019.07.13. 01:29:11

@moloy: Új politikai erőkre, azaz: nem Gyurcsányèkra gondoltam...

Brix 2019.07.13. 01:39:16

@Szemkilővetők iszlamizálni akarják az országot.: Attól mèg hogy " nemzetinek definiálják magukat, egy bűnös rendszert èpítettek, melyben a kormányfő összes családtagja milliárdos vagyonra tett szert, jelentős rèszben állami megbízásokból, volt ott offshore cèg ( Tiborc) Rogán Tóni letepedèsi üzlete ( offshore szál) , Matolcsy- család disznóságai, meg a többi kispályás: Kósa, Farkas, simonka ès társai...Mèszaros dollármilliárdos lett, az 1000 milliárdos BP-Belgrád vasút 40%- át elvitte, de közben is zsákolja a költsègvetèsi milliárdokat - 5,6 milliárd támogatás izocukor gyárra...Elmehettek Ti fideszes trollok a picsába, a "nemzeti" kurmányotokkal együtt!

Brix 2019.07.13. 01:42:04

@Szemkilővetők iszlamizálni akarják az országot.: "Visszaszereztük az országunkat" = fideszes, vagy inkább orbáni state capture...

kárárámaispj 2019.07.13. 01:53:09

@Brix: te mennyiért építenéd meg a Belgrád-Bp vasutat?

kárárámaispj 2019.07.13. 01:53:17

@Brix: te mennyiért építenéd meg a Belgrád-Bp vasutat?

Szemkilővetők iszlamizálni akarják az országot.. 2019.07.13. 01:57:07

@Brix: "családtagja milliárdos vagyonra tett szert, jelentős rèszben állami megbízásokból, volt ott offshore cèg ( Tiborc) Rogán Tóni letepedèsi üzlete ( offshore szál) , Matolcsy- család disznóságai, meg a többi kispályás: "

Még ha ezekből a nevetséges demagóg, kétségbeesett hazugságokból bármi is igaz lenne, az még akkor is abszolut JELENTÉKTELEN veszteség lenne, az ország sosem látott mértékü, elképesztő, példátlan gazdasági fejlődéséhez képest. Megduplázodott az ország GDP-je, ti meg nevetséges pár száz milliárdról hadóváltok, amiről tudjuk, hogy a különbőző csunyán elbukott választásokra találtátok ki, és mostanra talán el is hiszitek, hogy ezek megtörténtek.
De persze sosem beszéltek a 4-es metróból Demszkiék által kilopott 270 milliárdról.

Khonsu 2019.07.13. 01:58:14

@Brix:

Orbán az ország javát akarja, és meg is szerzi...

Khonsu 2019.07.13. 02:24:42

@Szemkilővetők iszlamizálni akarják az országot..:

"ti meg nevetséges pár száz milliárdról hadóváltok"

Azért tudnék vele mit kezdeni, de szerintem te is.

Szemkilővetők iszlamizálni akarják az országot.. 2019.07.13. 03:21:05

@Khonsu: Az ország viszonylatában jelentéktelen lenne, és még csak nem is igaz. Mert pontosan tudjuk, hogy a mostanra arab szeretővé, és szélsőségesen ZSIDÓ GYÜLŐLŐVÉ vált baloldal, felváltotta a 30 évnyi antiszemitázást, korrupciózásra. Ez számukra csak egy politikai fegyver, mint sok évtizedes antiszemita vádaskodás. Elképesztő de, Adolf Hitler nem támadta olyan aggreszivan a zsidoságot annak idején, mint mostanában a magyar baloldal teszi.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.07.13. 03:37:04

@Szemkilővetők iszlamizálni akarják az országot..:

"korrupciózásra. Ez számukra csak egy politikai fegyver"

Így van, mint ahogy a korrupció intézményesítése is egy politikai fegyver.

Hindenburg is korrupt volt (ld. Neudeck), a fontosabb (és talán még a kevésbé fontos) Wehrmacht-tábornokok is korrumpálásra kerültek Dolfiék által.

A téma részletes tárgyalásáért ld. www.burmalibrary.org/docs13/The_Dictators_Handbook.pdf

DrGehaeuse 2019.07.13. 04:39:33

@Ekrü: Azt én is látom, de szerintem mindenki, hogy orv-bán a fizikai infrastruktúra felújítás és építés területen jobban teljesít mint furcsány.
De a kórház, vagy iskola nem attól működik jól, mert új vagy jó állapotú az épület. Ha nincs orvos és nincs fertőtlenítő és nincs légkondicionáló és a túlárazó haverineri cégtől beszerzett MRI-hez nem tudják a megfelelő szoftvert megvenni, akkor ugyanúgy hullanak a betegek mint málló vakolatú és beázott tetejű kórház esetén. Az oktatásügyről hasonlókat lehetne leírni.

DrGehaeuse 2019.07.13. 04:39:33

@Ekrü: Azt én is látom, de szerintem mindenki, hogy orv-bán a fizikai infrastruktúra felújítás és építés területen jobban teljesít mint furcsány.
De a kórház, vagy iskola nem attól működik jól, mert új vagy jó állapotú az épület. Ha nincs orvos és nincs fertőtlenítő és nincs légkondicionáló és a túlárazó haverineri cégtől beszerzett MRI-hez nem tudják a megfelelő szoftvert megvenni, akkor ugyanúgy hullanak a betegek mint málló vakolatú és beázott tetejű kórház esetén. Az oktatásügyről hasonlókat lehetne leírni.

nyerafidesz 2019.07.13. 05:10:50

A Fidesz el fog bukni. Majd egyszer. Addig azonban behúz még pár ciklust. És ez így van rendjén.
Soha nem volt ilyen arányú béremelkedés, foglalkoztatás, költségvetési állapot, stb., mint a Fidesz-kormány alatt.
Libsiék csak vonyítottak amikor anno Orbán emelni kezdte a minimálbért. "Jájj, kimennek a multik."
Maradtak.
De végül is szinte mindegy mit tesz a Fidesz, mert az ellenzéki vezetők erősen küzdenek az intellektuális kihívásokkal. Magyarul seggfejek gyülekezete.
Már régen rá kellett volna jönniük, hogy ez az "összefogásdi"szart sem ér. Ebből az elvtelen katyvaszból semmi esélye nincs egyetlen iránymutató erőnek sem kinőni.Semmi. Egymást húzzák a mélybe, márpedig Orbánnal szemben csak egy karizmatikus vezetőnek van esélye, akinek a PÁRTJA mögé beáll a többség.

DrGehaeuse 2019.07.13. 07:12:07

@nyerafidesz: Nekem nem hiányzik baloldalra karizmatikus. Inkább egy konzervatív-népi-zöld alternatívát kínáló karizmatikus ember hiányzik.

felucca02 2019.07.13. 07:51:50

@Pillangószelep: Nem deficites, csak kizárólag a fizikai megnyilvánulásokra érzékeny, a tartalomra pedig kevéssé. Van ez így, az emberek többsége ilyen, a többséghez tartozol.

Én is láthatnék szorgos építést, hiszen ez a szakmám, kizárólag a fizikára kellene koncentrálnom, és boldog lehetnék. Igaz, Szlovákiában, vagy Lengyelországban legalább ilyen, ha nem nagyobb szorgos építést látok, ami mögött elfogadhatóbb tartalom van.

Tudod, tőlem akár stadion is épülhetne, ha közben nem kellenevalamiért, a múltba révedve, tökéletesen ellenirányban haladva szétverni az alternatív iskolákat.

Mehetne a már egyáltalán nem is palástolt lopás, ha nem kezdenének rátelepedni olyan területekre, amihez semmi közük (MTA).

Nem, ezeket a húzásokat nem ellensúlyozza sem a beton, sem az aszfalt, pláne, hogy ezeknek egy része elavult struktúrákat fizikailag is megerősít, tartósít egy hátrányos állapotot (lásd közúthálózat, vagy vasúthálózat esztelen fejlesztése).

Ezeken túl nem tudom, milyen szorgosságot látsz. Igen, egy-két kiskirány (mint anno Veszprémben a Pap elvtárs) kibulizza magának a pénzeket, és beleöli ebbe-abba. Ebből így nem lesz versenyképes ország. Feudalizmus lesz, amit némi digitális csilivili fog eltakarni a hozzád hasonlóan a tartalomban olvasni nem tudók elől.

felucca02 2019.07.13. 08:43:06

@kárárámaispj: Ha az iho.hu-n rékeresel, hogy 150-es vonal, belgrád, satöbbi kulcsszavakkal, ott le vagyok írva, hogy körülbelül mennyit érhetne meg értelmesen ez a beruházás. Ha jól emlékszem, az ötödéből kijönne, persze csökkentett műszaki tartalommal, lévén az összes vasúti fővonalunk közül ez a legkevésbé fontos vonal, tehát feleslegességeket nem kell megépíteni.

felucca02 2019.07.13. 09:02:30

@Szemkilővetők iszlamizálni akarják az országot..:

"...az ország sosem látott mértékü, elképesztő, példátlan gazdasági fejlődéséhez képest.."

Persze erősen túlzó jelzők, de ezt megbocsátható. Mondjuk azt, hogy néhány területen valóban látható változás az országon, óriási területeken pedig semmi, vagy éppen lecsúszás van.

A sosem látott mértékű, elképesztő, példátlan fejlődés az Lengyelországban, Szlovákiában van, és a balti államokban. Nyilván meglátszik rajtuk, hogy egyrészt strukturálisan jobb helyre mennek a pénzek (több értéket hoznak vele létre), másrészt kevesebbet lopnak el.

felucca02 2019.07.13. 09:07:04

@Cicmen.: Tök mindegy, mire jött létre, kreatív módon lehet használni arra is, nem?

Ahogy Széchenyi sem arra hozta létre az MTA-t, hogy egyszer egy bunkó focista azon keresztül nyúlja le a kutatási pénzeket.

Az Ellenálló 2019.07.13. 09:21:32

Kinek kell eladnom a hazát, hogy végre eltakarodjon ez a pöcs?

megvagyhadnagy 2019.07.13. 09:36:20

@Brix: "gis, azok jobban regenerálódtak, mert a humán erőforrásba ès startup vállalkozásokba fektettek, nem szüksègtelen stadionokba."
Te tényleg azt hiszed, hogyha nem épültek volna stadionok, akkor neked, az országnak, bárkinek jobb lenne? Az össznemzeti gazdasághoz képest ez kb. nem látható összeg.

megvagyhadnagy 2019.07.13. 09:38:50

"A sosem látott mértékű, elképesztő, példátlan fejlődés az Lengyelországban, Szlovákiában van"
A múlt héten voltam Szlovákiában, tényleg csak azért mert évtizede nem jártam ott. Csak körülnézni, kerülni egyet. Hát, Medve, Nagymegyer? Kb.megállt az idő a 2000-es évek elején.

megvagyhadnagy 2019.07.13. 09:42:39

@Khonsu: ""ti meg nevetséges pár száz milliárdról hadóváltok"

Azért tudnék vele mit kezdeni, de szerintem te is. "

Ne már! Azt hiszed, hogyha a Mészárosnak vagy a Tiborcnak kevesebb jut, (lop, na) akkor majd neked több lesz?

Brix 2019.07.13. 10:00:32

@Szemkilővetők iszlamizálni akarják az országot..: "Elkèpesztő, soha nem látott mèrtèkű gazdasági fejlődès...megduplázódott az ország GDP- ne" Ha leírtok valamit , legalább annyira vegyètek már a fáradságot, hogy utánananèztek a valós adatoknak!
www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_qpt001.html
Hol látsz itt elkèpesztő gazdasági fejlődèst, GDP duplázódást, mert èn sehol...Orbánèk legjobb ève: 2018- akkor sikerült èves alapon 4,9%- ot elèrniük, ilyen a ballibák alatt is volt, nem nagy dolog, főleg ha azt nèzzük, mekkora deviza- gyengülès eredmènyekèpp jött lètre...A vállalatok túlnyomó rèsze euro elszámolású...
A kèrdèseim:
-Melyik volt szoci országot sikerült lehagyni az orbáni modellel a növekedèsi ütem tekintetèben, az elmúlt 10 èvben? A lengyeleket, Szlovákiát, a baltiakat államokat, Romániát? Ja, hogy egyiküket sem... Talán a csehekkel nagyjából megegyező az ütem...csak ott nem èrtèkeltèk le a koronát
Az elmúlt 3 -4 èv nyögvenyelős fejlődèse úgy lett meg, hogy extrèm gyenge a forint ès nagyobb az infláció ès euró milliárdokat hívunk le a strukturális alapokból...
Èrdekes tènyadatok: GDP - 2010 ----130,9 milliárd dollár versus GDP-2017 ---139,1 milliárd dollár. ( azóta eltelt 1,5 èv , de nem generálisan más a helyzet...
kèrdès: Orbánèk alatt javult- e az ország relatív nemzetközi pozíciója ami az ország világgazdasági súlyát illeti , vagy az EU- n belüli -GDP -rèszarányát tekintve? Szerintem nem. Nyilván 10 èv alatt előrèbb döcögtünk , a GNI 4-6 %- át kitevő EU forrással ès a sávos , csúszóleèrèkelèssel...De, valójában az " újonnan csatlakozott " országok között az egyik legrosszabb 10 èves növekedèst tudjuk felmutatni...

exterminador 2019.07.13. 10:09:15

@Brix: de ott Kaczynskiék nem nyelték le az egész jobboldalt.

tele.phone 2019.07.13. 10:26:47

Orbán egy bizonyos kimenetre fogadott az EU-s választásokon, és veszített. Viszont ennek -- és a többi hazardírozásainak is -- a következményeit sajnos az országnak kell viselnie.

felucca02 2019.07.13. 10:31:18

@megvagyhadnagy: Látom, sikeresen bejártad Szlovákia Szabolcs-megyéjét és most azzal büszkélkedsz, hogy áttekintésed van:)

Orbánék Moszkva fele menekülnek! 2019.07.13. 10:33:10

@Szemkilővetők iszlamizálni akarják az országot..: "az ország sosem látott mértékü, elképesztő, példátlan gazdasági fejlődéséhez képest. "

hehehe te isióta troll, Orbansiztán az EU legutolsó orsagaui közé süllyedt le 2010 óta!

A magyarnak 12 éves átlagéletkorú autója van, 90%-ban hitelre, a szlováknak meg átlag 7 éves korú autója 50%-ban hitelre.

Hú, mekkora elképesztő, sose látott példátlan mértékben száguldanak az orbanisztáni magyarok!

felucca02 2019.07.13. 10:44:13

@megvagyhadnagy: Nem kizárólag az összegről van szó, bár nyilván ez sem elhanyagolható. Mondjuk a Puskás 140 milliárdos költségből tíz magyarországi vasúti csomópontot lehetett volna tokkal-vonóval modernizálni, nyugati szintre hozni, még akkor is, ha mondjuk ezek kétszeresen vannak túlárazva. Nem kétszeresen húszat.

Tíz (húsz) vasúti csomópont modernizálása az egész ország vasúti közlekedésén éreztetné már a hatását, különösen, ha mondjuk egy negyven éve a felújításra váró Rákospalota-Újpest állomást nézünk, ami várhatóan az örökkévalóságig így marad már. 140 milliárdból a MÁV teljes elővárosi járműállományát le lehetett volna cserélni korszerű motorvonatokra, és az összeg fele még így is megmaradt volna.

Ezek mind-mind termelő, a befektetést megsokszorozó beruházások, ellentétben a stadionnal.

Tehát a szemlélettel van a baj. Ahol az aprópénz szintjén (stadionok) ekkora baklövéseket követnek el, ott nyilván a magasabb szinteken ugyanez a színvonal.

Orbánék Moszkva fele menekülnek! 2019.07.13. 10:48:28

@nyerafidesz: "Soha nem volt ilyen arányú béremelkedés, foglalkoztatás mint a Fidesz-kormány alatt. "

Hogyne te másik fidesz troll, épp ezért menekült el már egymillió magyar külföldre megélni, mert fasza az orbáni béremelkedés. Na meg az áremlekedés is, de erről már nem ad ki a fidesz trollgyár fényezett jelentést.

Azt a fidióták meg fel se fogják, hogy a reálbérek attól emelkedtek leginkább, hogy eddig dolgoztál 170 órát 140 ezer nettóért, most meg dolgozol 200 órát 170 ezer nettóért.
Máris megvan a soha nem látott béremelkedés oka.

De lehet majd ezt is überelni, jöhet a kötelező 300-as túlóra, aztán azzal már meglesz a havi 190 ezer nettó is!

Van itt tehát frankó illiberális fejlődés Orbanisztánban, csak akkor már kétmillióan fognak külföldre menekülni Orbanisztán sose látott arányú béremelései elől!!

felucca02 2019.07.13. 10:49:02

@megvagyhadnagy: Nem, azt hisazem, hogy ha Mészáros és Tiborcz nem mer lopni, mert levágják a kezét érte (és nem bátorítják erre, többé-kevésbé nyíltan), akkor ott más sem mer majd lopni, beleszámítva a roncsbiciklikre utazó cigánycsávót a strandon. És ezzel egy jelentős lépést tettünk arrafelé, hogy az ország közérzete jobb legyen.
Najó, azon kevesek közérzete, akik valamennyire érzékelik, hogy mi folyik itt, a többségnek úgyis mindegy.

kárárámaispj 2019.07.13. 10:57:34

@Orbánék Moszkva fele menekülnek!:
"A magyarnak 12 éves átlagéletkorú autója van, 90%-ban hitelre, a szlováknak meg átlag 7 éves korú autója 50%-ban hitelre. "
Ezt jó, hogy így lazán kiszoptad az ujjadból, te idióta..

Figyelj, mutatok valamit:
"https://index.hu/gazdasag/2019/07/03/magyar_berek_europai_osszehasonlitasban/"
Persze szörnyen hangzik, hogy a hetedik legrosszabb, hiszen az index írta. Ha úgy vesszük, akkor a világot nézve kb. a harmincadik legjobbak vagyunk.
"megelőzzük a horvát, a litván, a szlovák, a lett, a román és a bolgár fizetéseket"

Tamáspatrik 2019.07.13. 11:11:39

@Ekrü: Ha minden ország arra használja az EU-t csak és kizárólag, hogy neki jobb legyen, akkor az EU hamarosan szétesik. Az a bizonyos empátia, mások szemszögéből és nézni a dolgokat, mások problémáit is figyelembe venni, ezt teljesen hiányzik a magyar közgondolkodásból.
Ez pont ugyanaz mint a dogmatikus liberalizmus, de nem egyéni, hanem kollektív szintű önzőség.
Legjobb megfogalmazása: senkinek semmi köze hozzá, hogy mi mit csinálunk.
Nemzetállamok együttéléséről van szó, nem folytonos marakodásáról, amelyet csak az EU léte tud megakadályozni.

kárárámaispj 2019.07.13. 11:14:06

@Orbánék Moszkva fele menekülnek!: Jaja. Már egymillió?
Meg mindenki tűlórázik, ugye?

Tőletek tényleg ennyi futja

Tamáspatrik 2019.07.13. 11:16:18

@BéLóg: Tipikus szélsőjobber szöveg, tele van trágárságokkal. A pol-korrekt stílus másik véglete az ocsmány beszéd, az alapvető tisztelet teljes hiánya. A szar és húgy emlegetés ilyen kontextusban teljesen indokoltan, valszeg. a hozzászóló lelkivilágát tükrözi...

Tamáspatrik 2019.07.13. 11:20:58

@putris72: Szerintem neked fogalmad sincs, hogy mi van tőlünk 15 ezer kilométerre és nem is lehet. A kivizsgálással mi a baj? Ez a szó nálunk elítélést is jelent, máshol pedig azt ami: kivizsgálást.

Tamáspatrik 2019.07.13. 11:23:44

@felucca02: Ja, nem fognak rászokni az állampolgárok a vasúti közlekedésre, semmilyen tömegközlekedésre, ha piszkosak a vonatok és folyton késnek, mert 25 éves technológiát tükröznek. A jómódúakat nem érdekli az alacsonyabb jövedelműek helyzete, mert csili-vili autókkal járnak mindenhova - ennyit a kormánypárt empatikus hozzáállásáról.

felucca02 2019.07.13. 11:25:29

@kárárámaispj: Egyrészt bennem van annyi gerinc, hogy ha mondjuk egy beteglelkű, szégyenletes miniszterelnök és magasabb fizetés, vagy egy normális muki és alacsonyabb fizetés között kell választani, akkor szemrebbenés nélkül az utóbbit választom.

Nektek ez nem okoz gondot, mert csak a pénztárcátokat lesitek, erkölcs számotokra nem létezik.

Nekem napnál világosabb, hogy miért élek jobban most, mint tíz éve. Semmi köze hozzá egy kormánynak sem. Ez úgy van, hogy jön az EU-ból a lé, ezt a felső szinteken leboltolják, ki mennyit visz majd el belőle visszaosztás után.

Lesz ebből a pénzből út, vasút, térkő, meg ami belefér. A gazdaság hajszálrepedésein csurog lefelé, ami megmaradt belőle. Aki odafér a kondérhoz, az mind zsebretesz belőle valamit. Én körülbelül a huszadik szinten, vagy a kétszázadikon vagyok, ha a felettem lévő szinten valami megmarad, az leszivárog hozzám is. Nagyon sokat dolgozom érte, hogy akik a felettem lévő szinten döntenek, azok a jövőben is érdemesnek lássanak arra, hogy vessenek nekem az ő megrendelésükből valami részcafatot, amiért majd kiállíthatom szerény számlámat.

Bármilyen kormány lenne hatalmon, ez így működik. Semmiféle kormányérdem nincsen benne, legfeljebb annyi, hogy ezek az aprópénzért is lehajolnak, így viszonylag sok csurog lefelé.

Elképzelni sem tudom, mi lesz akkor, ha ezen a pénzcsapon egy picit zárnak majd elfelé.

moloy 2019.07.13. 11:47:03

@Brix: Reméltem, hogy nem az "ÚJhelyi-re fogsz gondolni. (Ezt csak viccnek szántam.)
Ellenben! Figyelmedbe ajánlom Váci Mihály, Még nem elég! c. versének MINDEN mondatát, mert Neked is válaszokat ad!
(Pl.: https://www.babelmatrix.org/works/hu/V%c3%a1ci_Mih%c3%a1ly-1924/M%c3%a9g_nem_el%c3%a9g!)
Legfőbb sora: "Nem elég a jóra vágyni"; meg kell tudnod mondani/fogalmazni, mit/milyet akarsz! Olyan nincs, hogy EZEK nem jók, egy ÚJ kell! De NE általánosságokat fogalmazz meg, mint ne lopjon, ne hazudjon, usw. És IGEN, abból KELL addigis választani abból ami VAN! (Amíg a Neked megfelelő új meg nem jelenik.)

moloy 2019.07.13. 11:54:39

@DrGehaeuse: Orbán 5 (azaz: öt) gyermeket nemzett. Ez lehetőséget ad arra, hogy az egyik akár olyan orvos lesz, aki nem hagyja el Magyarországot. Te, mit tettél? (Egy ismert ember mondása: "Ne azt kérdezd, hogy mit tett/tesz érted országod; Te mit teszel érte?!"

felucca02 2019.07.13. 11:55:09

@moloy: Ez nem probléma, hiszen van nála jobb. Van olyan, amelyik kicsivel és van olyan, amelyik sokkal.
Körülbelül egy valósi érv sincsen a színen, ami alapján a fidesz egyetlen szavazatot is kaphatna.
Nem valódi érv persze van, tonnányi, de aki ezeknek bedől, az kábé menthetetlen, ön- és közveszélyes.

moloy 2019.07.13. 12:00:29

@tele.phone: Okos! Tehát, ha nyert volna (pl. 100%-ban), akkor lett volna az országnak is jó?

ijontichy 2019.07.13. 12:09:39

A szerencsétlen fidesztrollok az élő bizonyítékok arra, amiben vitya és a komcsy band a legnagyobb kárt okozta az elmúlt 20+ évben: a fejekben :-(. És azt kikúrálni több nemzedékbe kerül majd. Sokkal nehezebb, mint például talpra állni egy (anyagi) csődből. De hát szegény fidesztrollok zöme annyira zokni agyilag, hogy csak a pártpíár tanfolyamon hallottakat tudja visszaböfögni (és már az is szép szellemi teljesítmény tőle). Tiszta Kádár-rezsim feeling, ebből a fajtából akkor is akadt bőven. Csak a "hal fejében" volt némi különbség:
nepszava.us/bartus-laszlo-mi-a-kulonbseg-kadar-es-orban-kozott/
Persze kétségem sincs, hogy egy átlagfideszesnek egy ilyen szöveggel már akadnak szövegértési problémái - hogy @HaFr filozofálásairól ne is beszéljünk. "Tökös magyarok vagyunk, földig ér a farkunk! Éljen Orbán és a vakkomondor!" - kábé ez az átlag fideszes színvonal :-)

Pipas 2019.07.13. 12:18:35

@moloy: Nem az a mondás, hogy "mit tett/tesz", hanem az, hogy "mit tud tenni".

During his inaugural speech on Jan. 20, 1961, U.S. President John F. Kennedy uttered the challenge, “And so, my fellow Americans: ask not what your country can do for you — ask what you can do for your country.”

Azaz "ne azt kérdezd, hogy mit tehet érted az országod, hanem azt, hogy mit tudsz te tenni az országodért".

Ja, tudom, szőrszálhasogatás, de én ilyen szőrszálhasogató vagyok. :D

Pipas 2019.07.13. 12:29:10

@ijontichy: "De hát szegény fidesztrollok zöme annyira zokni agyilag, hogy csak a pártpíár tanfolyamon hallottakat tudja visszaböfögni "

Igen, 2010-ben hirtelen lezoknisodtak a választók agyilag. Érdekes, hogy ugyanezek az emberek 2006-ban milyen műveltek, kifinomultak, haladó gondolkodásúak voltak, milyen bölcsen és megfontoltan döntöttek.

moloy 2019.07.13. 12:31:20

@Pipas: Kösz. Tudhattam volna, mivel a mondás is úgy szól:
"Pina mellett nem jó lakni, mert sok szőrszált kell hasogatni!"

ijontichy 2019.07.13. 12:33:22

@moloy: "Orbán 5 (azaz: öt) gyermeket nemzett." Ja. Fel is nevelte őket hibátlanul, közpénzen. Miközben hasznot nem, kárt annál többet okozott Mo-nak. Az ország mérlege az Orbán klánnal szemben eléggé veszteséges. Ami pedig az első két kölköt illeti, na azok se fognak ezen javítani :-/.

ijontichy 2019.07.13. 12:35:26

@Pipas: "hogy ugyanezek az emberek 2006-ban milyen műveltek" ki mondott ilyen marhaságot. Én biztosan nem. És hát "Egy az Isten, és az is én vagyok" (persze ezt úgy sem fogod érteni).

Pipas 2019.07.13. 12:38:51

@ijontichy: "ki mondott ilyen marhaságot. Én biztosan nem"

Implikáltad. ;)

ijontichy 2019.07.13. 12:57:27

@Pipas: Terelni lehet, ettől még a fideszest csak lenézni lehet (ld. Hofi).
A fideszest már nagyjából az ezredforduló óta nézem:
- agyilag zokninak;
- elvtelen gazembernek;
- a kettő keverékének.
Ez van.

Pipas 2019.07.13. 13:23:44

@ijontichy: Kirekesztő, ellenségeskedő, előítéletes, intoleráns ember vagy. Ez eddig világos.

De hogyan "nézed" az "ezredforduló óta" a "fideszest", ha az akkor még a szocialistákra szavazott? Tudtad előre? :D

moloy 2019.07.13. 13:26:47

@ijontichy: Felhívom figyelmedet, hogy Magyarországon MINDEN orvos közpénzen tanul, akár kőműves, akár miniszterelnök szülője van. De a lényeg nem ez, hanem, hogy esélyt teremt MINDEN megszületett gyerek arra, hogy hasznot hozzon az országnak. A Te kölkeid mely területeken, szakmákban termelik az ország hasznát?

kiskutyauto 2019.07.13. 13:51:24

Nem kell aggódni, mind bukni fognak, nagyon csúnyán...

neoteny · http://word.blog.hu 2019.07.13. 14:15:37

@moloy:

"Magyarországon MINDEN orvos közpénzen tanul"

Helyesen: a nettó adófizetők pénzén.

Orbán Viktor nettó adófogyasztó: a (legális) jövedelme teljesen a beszedett adókból kerül kifizetésre. Habár nominálisan ő is megfizeti a különféle adókat (tehát ő is adófizető), de a végső egyenleg mindenféleképpen az, hogy több adópénz jut a zsebébe mint amennyi onnét kivételre kerül. Vagyis Orbán Viktor teljes családjának megélhetését a nettó adófizetők finanszírozták (kivéve azokat a jövedelmeket, amelyekre a felesége tett szert nem állami forrásokból vagy politikai befolyás érvényesítésével).

putris72 2019.07.13. 14:48:40

@Brix: hu.wikipedia.org/wiki/Magyarorsz%C3%A1g_gazdas%C3%A1ga_1989-t%C5%91l Hát az a probléma,hogy még nálunk 2002-2010 között lecsúszás volt,a szomszédos országokban folyamatos gazdasági növekedés volt.És szépen lehagytak minket! Most viszont kezdjük utolérni őket! Amúgy magyarázd már el nekem,hogy a Gyurcsány kormánnyal rendkívül elnéző Eu-tol kapott pénzel miért nem tudta a balliberális oldal azt megvalósítani amit a Fidesz igen!Év 3-4 alkalommal kellet konvergenciaprogramot kuldeni az Eu-nak,mert az előzőek nem voltak jók(hazudtak).Mégsem indult soha semmilyen eljárás ellenük! A Balliberális oldal hátszéllel,sem tudta azt hozni,amit a Fidesz szembe szélben is megtud valósítani!

felucca02 2019.07.13. 15:12:01

@putris72: Énszerintem azért, mert rendkívül tehetségesek!

Ott van pl. Varga Mihály, aki egy téeszben akár a legjobb könyvelő lehetne. De említhetnénk Matolcsyt is, akit az egész nyugati világ irigyel és csodál, nyilvánvalóan látnok, eddig még soha nem tévedett és nem is fog. De mindegyiket túlragyogja a sok évtizedes üzleti gyakorlatban edződött Orbán, akiért nemhiába kapkodtak évtizedeken át külföldi vállalatok, ugyebár!

Dzseem 2019.07.13. 16:13:53

@ijontichy: minden szó így igaz, ahogy leírtad. Ami ehhez hozzátartozik még, hogy ezek az arcok ilyenkor előrántják a fiókból, hogy 2010 meg 2006 .. szentég 8 - 12 éves sztorikat. Azóta lassan felnő egy generáció. Ez tényleg olyan, mintha valaki 1972-ben olyannal jött volna elő, ami 1960-ban történt. Beteg. “Mer’ megvan mondva, hogy ottan az történt”. És ami ebből jön egyenesen, hogy az efféle emberek (nem is hívnám fideszesnek őket) .. szóval fura, de nem a saját sikerüknek örülnek. Hanem annak, ha a másik nem sikeres. Az okoz örömöt nekik, ha a másiknak azt hiszik, hogy szar. Ez a nagy mágus beteg gondolkodásából jön. Nem is tudom .. “legyőzni” vagy legalábbis úgy érezni? Ezért ez az egész fos, amit ők támogatnak, egy alkati kérdés. Egy gondolkodási forma. Legalábbis az a rétege, aki még valamilyen formában “gondolkodik”. Ha azonban kiveszed a nagy szavazó masszából a tudatlan réteget, aki azt is elhiszi, hogy jönnek a koboldok, a maradék birka brigád hirtelen egy jelentéktelen kis gonosz csoportosulás lenne.

Brix 2019.07.13. 17:02:29

@putris72:" az a problèma , hogy 2002-2010 között folyamatos lecsúszás volt"
Nem volt folyamatos lecsúszás, de ezt már kb. tizedjère magyarázom nektek ezen a bologon, egy hèten belül..Mielőtt leírnál valamit, előbb mindig nèzz utána a pontos adatoknak:
GDP- növekedès
2002-4,5%
2003-3,8%
2004-5%- ezt Orbánèk sem lèptèk át soha , legjobb eredmènyük a 2018- as 4,8%...
2005- 4,4%
2006-3,9%
Ezután , 2007- ben , 2008- ban belassult a gazdaság, 1% alá, mivel már nem lehetett külső forrásból finanszírozni az országot, de ez valójában a válság előszele volt már...4-5% közötti Fed funds rate, ECB lending facility rate : 3,75%..
A 2009- es világválságban estünk, 6,6%- ot, nem extrèm, ha pl a balti államokat nèzem, ott 14-15% èves szintű GDP- csökkenès volt...
A másik állításod, hogy kezdjük utolèrni közvetlen riválisainkat sem igaz! Az elmúlt 10 èvben szinte az összes riválisunk nagyobb növekedèst mutatott fel, ne abból indulj ki ,hogy volt nèhány nagyon jó magyar adat negyedèves alapon- vagy a 2018 - as èv....Ezt mèg nem lehet trendszerű folyamatnak nevezni...Ha csak nem folyik tovább az implicit forint- gyengítès, azaz: játèk a számokkal..... Tudomásul venni, sem a ballib kormányokkal sem Orbannal nem volt, most nincs olyan potenciális növekedèsi ütemünk, mint a közvetlen riválisaiknak...
A ballibek anno ott rontották el, hogy meglèptèk a 40%- os közalkalmazotti bèremelèst, amit kèsőbb nem tudtak finanszírozni.A világválság elsepert volna minden kormányt, Orbánt is....Gyurcsány volt a hülye, hogy nem mondott le az öszödi beszèd után...Egy előrehozott választással Orbán" megnyerte" volna a világválságot , ès akkor talán nem áll fel soha a 2\3, kèsőbb nincs Alaptörvèny- módosítás mára meg a kvázi egypártrendszer , az orbáni- önkènyuralom kièpülèse...

konrada 2019.07.13. 17:05:48

Valóban. Aki nem áll bele ebbe a harcba, azt egyből a Dunába lövik. Csak annak van esélye a túlélésre, aki a lövészárokból tüzel!

tele.phone 2019.07.13. 17:16:10

@moloy: Nem, nem feltétlenül. De a következményeket akkor is az országnak kellett volna viselnie. Demokratikusabb berendezkedés mellett kevesebb hazardírozást (pláne egy személyhez köthetőt) enged meg magának a politikai osztály.

MAXVALL bircaman közíró · www.bircahang.org 2019.07.13. 17:24:27

Milyen lerohasztás? Mindig is szar volt minden, most is az.

A fityesz a status quo.

kárárámaispj 2019.07.13. 17:57:44

@felucca02: Jó, hogy ennyire egyszerű a világképed.. Nincs sok problémád nyilván.

Szóval az úgy van, hogy jön az EU-ból a pénz, ami lecsorog hozzád. Az azért megvan, hogy megy is az EU-ba a pénz? Az is megvan, hogy az EU megmondja, hogy mire is költheted? És az, hogy az ország nagyobbik részének semmi de semmi köze nincs az EU-s beruházásokhoz, és a piacról él, nem kormányzati pénzeken?

Nade, azt mondod, és maradjunk ennél a végletekig lesarkított világképnél, jön a pénz és lecsurog.
Na, szóval jön a pénz, odamegy Lőrinchez, leveszi a részét, lemegy az alvállalkozóhoz, aki megtervezi, kivitelezi megkapja a pénzét, amiből elmegy hozzád, és vásárol akármit. Azt mondod, hogy semmi köze ehhez semmi kormánynak.
Most akkor képzeljük el a nagyon demokratikus régiszép időket, amikor jött a pénz, odament a strabaghoz/alstromhoz akárkihez, azok szépen megtervezték, elköltötték, megcsinálták a melósoknak kifizették a bérét, és tudod mi az ami lecsurgott hozzád? A trágyalé.

Tudod, ha Lőrinc megveszi a t systemet, akkor az történik, hogy a t-system hasznát innentől nem kiviszik az országból, adott esetben nem nyugaton fejlesztenek valamit, hanem az itthoni mérnökök csinálják meg a feladatokat. És csoroghat lefele neked is valami.

putris72 2019.07.13. 18:01:13

@Brix: Akkor tizenegyedszere is! Igen lecsúszás volt,mert a csatlakozó országok közül mi voltunk a legjobb gazdasági helyzetben 2002-ben! Majd ezen országok szépen elhuztak mellőlünk! Most viszont nálunk az egyik legjobb az unióban a gazdasági növekedés! Világgazdasági válság!Akik egyből dőltek.Magyarország,Görögország,és Izland!A válságnak kb 2013-ra lett vége! Vegyük hozzá,hogy a balliberális oldal 8800 milliárd forintos IMF hitelt vett fel,hogy ne menjünk csődbe! Ez a számlát,már nem ők rendezték! Valamit a maastrichti kritériumok://hu.wikipedia.org/wiki/Konvergenciakrit%C3%A9riumok_(Eur%C3%B3pai_Uni%C3%B3) Egyszer nem kérték számon a Gyurcsányékon! A kormányváltás után mindjárt ezzel nyitott az EU !Volt egy Áfa törvény amit a baloldal hozott,és visszatartottak több 100 milliárd forintot Kb 1500.250 milliárd ha jól emlékszem!Az Eu 2010-ig itt sem lépet,sem a frekvenciák ügyében!Amikor csak a balliberális kormánytagok voltak jelen! Sem a 2006-ban történ rendőrségi beavatkozások ügyében!Sem a költségvetési tanács létrehozásának ügyében! Milyen szintű áremelések voltak?Csak a géz közel,vagy több mint 300% emelkedett náluk,víz villany,is szépen emelkedett! Az életszínvonal meg csökkent!Ha összegzem,hogy a baloldal milyen hátszéllel,és hova juttatta az országot(csődbe).És a Fidesz milyen szembeszéllel is jobban kormányoz,hat akkor inkább ők! Hidd el aki dolgozik,az jobban örül annak,hogy év szinten 10-20 % növekedik a bére mint,hogy azt hallja,már csak egy kis megszorítás,és minden jó lesz! Na ebből elég volt 12 év!

neoteny · http://word.blog.hu 2019.07.13. 18:11:05

@kárárámaispj:

"adott esetben nem nyugaton fejlesztenek valamit, hanem az itthoni mérnökök csinálják meg a feladatokat"

Ha a magyarországi mérnökök megcsinálják a feladatokat.

Mert az is lehet, hogy a magyaországi mérnökök önhibájukon kívül _nem_ csinálják meg a feladatokat olyan jól, mint ahogy megcsinálták T-System korukban. Mert pl. az új menedzsment nem olyan kompetens mint a régi menedzsment volt. A fejlesztőmérnök meg is feszülhet azon, hogy megcsinálja a megoldást: hacsak nem teljesen egyedül fejleszt valamilyen tökéletesen interfészelt modult, már a szakmai menedzsmentje szerint kell dolgoznia és ettől függetlenül a vállalkozásnak van pénzügyi és vállalkozási (entreprenurial) aspektusa is.

Szóval nem érvényes az a feltételezés, hogy egy politikai einstand után beejtőernyőzött megbízható elvtársak képesek ugyanolyan kompetenciával működtetni a vállalkozást mint ahogy azt a magántulajdonosaik által felbérelt menedzsment tette.

putris72 2019.07.13. 18:20:56

@felucca02: Ja és még tedd hozzá Járait! 12 év Fidesz pénzügy ,gazdasági politikusai! És akkor vegyük a Galaktikusokat akik még egy háztartást sem tudnak elvezetni:Békesi László,Bokros Lajos,Medgyessy Péter, Pál László,Dunai Imre,Suchman Tamás,Fazakas Szabolcs, László Csaba,Draskovics Tibor,Csillag István,Veres János,Kóka János,Bajnai Gordon,Oszkó Péter
,Hónig Péter,Varga István,Simor András! Ezek ám a galaktikusok,nem a Reál Madrid! A legnagyobb teljesítményük egy IMF hitel 8800 milliárd,és egy Bokros csomag! Lett is vagy 20 év lemaradásunk velük,ha nem több!

Célkereszt 2019.07.13. 19:40:37

@kárárámaispj: Az üzlet erkölcs smafu? A rablók pénze lecsorgott valahová.

kárárámaispj 2019.07.13. 21:34:05

@Célkereszt: A mészáros lölö - strabag viszonylatban melyiknél érzed azt a nagyon komoly erkölcsöt?
Marha érdekes, hogy amíg a multicég nyerte a beszerzéseket, és épített akármit, addig a baloldalnak ez tetszett, egyáltalán nem vitatta, hogy mennyit keresett rajta a strabag.

kárárámaispj 2019.07.13. 21:36:21

@neoteny: Nem beejtőernyőzött elvtársakról beszélünk, hanem tualjdonosváltásról. Tudtommal a management megmaradt. Sőt, tudtommal akárhova tette be lölö a lábát, mindenhol megmaradt a vezetés.

ijontichy 2019.07.13. 21:52:50

@Pipas: Így igaz. Igyekszem kirekeszteni az orbáni magyar mentalitást Európának ebből a feléből (az EP választás alapján úgy tűnik, nem csak én). Ha a "legszebb" emlékű létező szocializmusból ismert "98% a fideszre" választási eredmény lenne, akkor nem is írnék. De mivel csak ~2.5 milla idióta és/vagy aljas gazember szavazója van a fidesznek, ezért néha írogatok. Hátha észhez tér majd az a nyomorult ország, és megteszi, amit már 2002-ben meg kellett volna (ti. úgy bassza ki a fideszbolsikat a parlamentből, hogy a lábuk se éri a földet). Amikor ez majd megtörténik, igyekezni fogok tenni érte (a magam pici lehetőségeivel), hogy a tanulópénz (amit sokadszorra is meg kell majd fizetni) lehetőleg kevesebb legyen. Még akkor is, ha ~2.5 milla idióta és/vagy aljas gazember ezt nem érdemli meg. Mert ilyen egy szülőhazáját szerető ember.

ijontichy 2019.07.13. 21:59:06

@neoteny: "beejtőernyőzött megbízható elvtársak képesek ugyanolyan kompetenciával működtetni a vállalkozást"
Izé... asszem volt már erre példa a történelemben, mikor a "régi, kipróbált, megbízható elvtárs" alatt valahogy nem akar úgy muzérolni az elállamosított gyár :-(. Igaz, lehet, hogy ez csak hazugság, mert akkor én még nem éltem :-)

neoteny · http://word.blog.hu 2019.07.13. 22:43:46

@ijontichy:

"akkor én még nem éltem"

A Rubik-kocka történelmének idején már éltél:

hu.wikipedia.org/wiki/Rubik-kocka

Igaz, ebben az esetben nem elállamosítás történt, hanem már eleve állami volt a 'vállalkozás' ami gyártotta és terjesztette a kockát magyar részről.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.07.13. 23:51:00

@kárárámaispj:

"Tudtommal a management megmaradt."

Ezt honnét lehet tudni? Mert ahogy látom, a T-Systems Zrt. egy zártkörű részvénytársaság: nem kell nyilvános beszámolókban közölniük a (potenciális) részvényeseikkel azt, hogy mi a (top) management összetétele vagy bármilyen abbéli változást.

kárárámaispj 2019.07.14. 01:42:40

@neoteny: Tudtommal megmaradt.
Ha tudsz az ellenkezőjéről, akkor mondd.

Komolyan úgy gondolod, hogy manapság titokban maradna ha a t-system vezetését kirúgnák?
Másik részről senki nem ellensége a pénztárcájának, miért rúgna ki egy jó vezetést?

kárárámaispj 2019.07.14. 01:44:51

@ijontichy: Na, egyébként az van, hogy te 2,5 millió embert leidiótázol, anélkül, hogy egy pillanatra is elgondolkodnál, hogy esetleg te látsz valamit rosszul.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.07.14. 01:48:59

@kárárámaispj:

"Tudtommal megmaradt."

Ezt honnét lehet tudni? Mert ahogy látom, a T-Systems Zrt. egy zártkörű részvénytársaság: nem kell nyilvános beszámolókban közölniük a (potenciális) részvényeseikkel azt, hogy mi a (top) management összetétele vagy bármilyen abbéli változást.

"senki nem ellensége a pénztárcájának, miért rúgna ki egy jó vezetést?"

Mert pl. a saját csókosait akarja beültetni a zsíros pozíciókba?

Mert lehet valaki úgy is a saját (vagy haveri) pénztárcája barátja, hogy meglopja a saját vállalkozását: hogy csalást követ el a többi tulajdonostárs ellen úgy, hogy a saját hatáskörében nem a vállalkozás számára legjobb döntéseket hozza meg hanem a saját (vagy haveri) pénztárcájára legjobb döntést.

kárárámaispj 2019.07.14. 02:09:46

@neoteny: "Ezt honnét lehet tudni? "
Tudod az ellenkezőjét? Hallottál valahol valamelyik tsys vezért nyilatkozni, hogy kirúgták? Nem, nem kell beszámolniuk, én úgy tudom, hogy maradtak. Te másként tudod?

"Mert pl. a saját csókosait akarja beültetni a zsíros pozíciókba?"
Tehát ez egy jó nagy marhaság. Szóval megveszem a céget milliárdokért, hogy a csókosomat fizethessem aprópénzért, közben a cégem tönkremenjen? Az megvan, hogy ekkora faszságot még a komcsik se csináltak? Berakták a felső vezetésbe valami döntéstől tálol lévő helyre az embereiket, és kész.

A felvázolt összeesküvésnek akkor lenne értelme, ha lenne másik három hasonló profilú cége ML-nek, és valamiért a tsys-t ki akarná nyírni. Semmi ilyenről nincs szó. Megvett egy profitáló céget. Innentől a nyereség az övé, nem a német tulajoké.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.07.14. 02:29:56

@kárárámaispj:

"Tudod az ellenkezőjét?"

Te állítod azt, hogy tudtoddal nem: márpedig a te állításaid helyessége mellett neked kell érvelned. Ha ezt nem teszed meg, a puszta állításod annak puszta tagadásával elvethető.

"Tehát ez egy jó nagy marhaság."

Az összes pilótajáték (Ponzi scheme) ezen alapszik: a 'vállalkozó' meglopja a saját 'vállalkozását', ami nominálisan befektetés-menedzsmenttel foglalkozik, de valójában nem, hanem a befektetési célú betétek felélése folyik. Ami csalás a 'tulajdontársakon' olyan szempontból, hogy a befektetők tulajdonostárssá váltak a(z általuk hitt) vállalkozásban (a befektetésük mértékének erejéig): de becsapta őket a managing partner.

"Az megvan, hogy ekkora faszságot még a komcsik se csináltak?"

Ld. pl. a Rubik-kocka magyar gyártási és forgalmazási történelmét.

"Berakták a felső vezetésbe valami döntéstől tálol lévő helyre az embereiket"

A felső vezetésben volt a kádertemető? Azok, akik _politikai_ hibákat követtek el döntéseikben, a SzOT-ba kerültek parkolásra; a _szakmai_ hibák egyáltalán nem voltak karriert rongáló dolgok a megfelelő politikai készségekkel felruházott versenyzőknek.

ijontichy 2019.07.14. 12:08:34

@kárárámaispj: Téged - és persze az idiótákat, meg a fidesz píár igénytelenségét - minősít, ha azt hiszed, hogy egy pillanatot sem gondolkodtam. De hát én a vityával vagyok egy évjárat, nekem nehéz mesélni. Továbbá elég jó magyar vagyok ahhoz, hogy ne álljak be az álszent opportunisták közé.
Szóval, 9 év senkitől sem háborított (se válság, se ellenzék) "kormányzás" után az eredmény - a többség szempontjából - nem nulla, hanem negatív (oké, oké, a negatív növekedés is növekedés, mint a "zseniktől" tudjuk, azonban az ilyen, az ország bőrére magasról sz@ró dumát jópofinak találó az igazán idióta/aljas gazember). Ergo: a fideszesek lenézendő idióták és/vagy aljas gazemberek (valamivel megértőbb vagyok a csúcsra járatott etatizmus által totális függőségbe taszított, "mélymagyar" vidékkel szemben). Én meg morálisan annyival állok a fideszes magyarok fölött, hogy a google (a szám) gyenge kísérlet a távolság kifejezésére. Ha az értelmiségi és társdalmi elit többsége kellő idejében hasonlóan viselkedik, talán sok jó arc és agy nem vész oda az pártállam pöcegödrébe. Pont.

Amúgy, a munka nem szégyen, és Jézus koporsóját sem őrizték ingyen. Ha most elvonulsz a pénztárhoz, azt megértem. De ha magánemberként is azt hiszed, amivel itt rontod a kibertér levegőjét... :-D

neoteny · http://word.blog.hu 2019.07.14. 19:42:06

@ijontichy:

"a munka nem szégyen"

Azért akadtak a történelem során munkakörök, amik végzői nem örvendtek túl nagy népszerűségnek. Ld. pl. Máté 9-et:

9 És mikor Jézus onnét tovább méne, láta egy embert ülni a vámszedõ helyen, a kinek Máté volt a neve, és monda néki: Kövess engem! És az felkelvén, követé õt.

10 És lõn, a mikor õ letelepedék a házban, ímé sok vámszedõ és bûnös jött oda és letelepedtek Jézussal és az õ tanítványaival az asztalhoz.

11 És látva ezt a farizeusok, mondának az õ tanítványainak: Miért eszik ez a ti Mesteretek a vámszedõkkel és bûnösökkel együtt?

Ebből érzékelhető az, hogy a vám/adószedők (akik ugye az elnyomó Római Birodalomnak szedték a vámot/adót) más generikus bűnösökkel kerültek egy kalap alá az Újszövetségben. Még a Mindenség Ura sem semleges minden pályaválasztási kérdésben.

Maxvall Bircaman 2019.07.14. 22:17:29

@kárárámaispj: @neoteny: kurva sokat irtok bazdmeg, nem bírom elolvasni.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.07.14. 22:26:36

@Maxvall Bircaman:

"nem bírom elolvasni"

Woody Allen egyszer azt mondta, hogy ő elvégzett egy gyorsolvasó tanfolyamot, és utána 20 perc alatt elolvasta a "Háború és béke"-t. Midenféle oroszokról szólt.

ijontichy 2019.07.14. 23:49:22

@neoteny: "Még a Mindenség Ura sem semleges minden pályaválasztási kérdésben." :-D

kárárámaispj 2019.07.15. 00:41:48

@neoteny: "márpedig a te állításaid helyessége mellett neked kell érvelned. Ha ezt nem teszed meg, a puszta állításod annak puszta tagadásával elvethető."
Ez egy baromság. Nekem arról vannak infóim, hogy minden maradt a régiben. Ezt mégis hogyan lehet igazolni?
Tudod, olyan közleményt kiadnak, hogy kirúgták a vezetést, olyat nem nagyon, hogy minden marad ahogy volt.

Tehát ilyen infód nincs, jössz ilyen marhaságokkal, mint pilótajáték. Aham. Nyilván az. Van egy prosperáló cég, ami innentől egész biztos, hogy kap állami megrendeléseket, de szerinted aki ebbe pénzt tett az mostantól kilopja a cégből. Háát, gazdasági géniusznak nyilván senki nem nevezett még téged, de nem is fog.

kárárámaispj 2019.07.15. 00:45:14

@ijontichy:
"az eredmény - a többség szempontjából - nem nulla, hanem negatív" Hülye barom vagy.

" Én meg morálisan annyival állok a fideszes magyarok fölött" Ja, hidd azt.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.07.15. 01:56:05

@kárárámaispj:

"Ez egy baromság."

Tájékozatlan vagy: https://hu.wikipedia.org/wiki/A_bizonyítás_kényszere kimondja azt, hogy

Argumentációs alapelv, mely szerint, ha valaki állít valamit, annak bizonyítania kell állítását.

"Nekem arról vannak infóim, hogy minden maradt a régiben. Ezt mégis hogyan lehet igazolni?"

Honnét származnak ezek az infóid és milyen formát öltöttek ezek az infók?

ijontichy 2019.07.15. 12:11:36

@kárárámaispj: Nem. Egy az isten, és az is én vagyok. Persze ezt a fideszes idióták biztosan képtelenek helyesen értelmezni.
De hát mit is várhatnánk azoktól, akik már az ezredforduló táján magukévá tették a legrosszabb futballszurkolói mentalitást, és képesek voltak családi, baráti és kollegiális kapcsolataikat alárendelni egy ostoba, cinikus, pöffeszkedő, paraszti politikai vonulatnak. A Kádár-rezsim narancsszínre fakult szemetjének. Sikerült igazán tré hangulatot elterjeszteni. A munkahelyeken a normális emberek igyekeztek félrehúzódni a diadalittas, megrészegült fidióták elől, akik a parlamentbe költözött ostoba, paraszti, de nekik érthető humort ünnepelték. Miféle ember az ilyen, aki még ma is képes tapsolni az okádva hazudozásnak, a hamisított statisztikáknak, honfitársai kicsinálásának egy félázsiai pöcsnek lelkendezve. Miféle magyar az ilyen? És mitől lenne sikeres az az ország, ahol a társadalom ízekre fragmentált, és van 2.5 milla ilyen idióta és/vagy aljas gazember.

Persze nem követhetjük őket az emberi silányságnak arra a szintjére, ahol ők léteznek. Nem vitathatjuk el, hogy magyarok. De azt világosan látni kell, hogy a fideszes az idióta és/vagy aljas gazember. Nem kell feltétlen kimondani - vannak a könyörtelen egzisztenciális függések. De szavak nélkül is lehet éreztetni.