1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2019.06.01. 08:12 HaFr

A konzervatívok szerepe a NER felváltásában: szövetség a Momentummal?

screenshot_2019-06-01_polgari_konzervativ_part.png

Amikor magam három éve lemondtam egy sub-törpe párt, a Polgári Konzervatív Párt (PKP) vezetéséről, ez azzal az akkor már egy éve érlelődő belátással történt, hogy a NER-t nem válthatja le egyedül egy párt, mert egy alternatív pártrendszert kell szembehelyezni vele, és nem láttam ehhez alkalmas szövetségest a színen. Így vált az akkori 0,2%-os pártból, amelyiknek volt egy enyhe emelkedési íve és gyarapodó ismertsége, mára +/- 0,05%-os, az új elnökségek sem tudtak mit kezdeni a helyzettel, nekem meg nem volt okom változtatni az álláspontomon, amit máig visszaigazolnak a tények. Nem sokkal a lemondásom után azonban betört a színre a Momentum a nagyszerű NOlimpia kampánnyal, amelyhez hasonlóhoz nekünk nem volt tehetségünk, és azóta kritikus támogatással figyelem Fekete-Győr Andrásék működését, elsősorban a saját koncepcióm megvalósulásának lehetőségét látva benne. 

Rendszeresen rá szavaztam, hogy ezzel is elkezdjen kinőni egy balra nyitott centrum párt, amelyik be tudja csatornázni a NER baloldalán (a mai hivatalos ellenzékről) óhatatlanul lemorzsolódásnak induló szavazókat (óhatatlanul, mert az már egy ideje azért világos nekem, hogy a vegyesen inkompetens és kollaboráns, ezen változtatni nem fogó szocikat, elempét és P-t előbb-utóbb elkezdik megunni a szavazók, illetve mivel Gyurcsány még a mai életunt és a tíz éve tartó kontraproduktív formájában is tehetségesebb és elkötelezettebb az összes többinél -- márpedig mint minden szakmában, a politikában is a szívósság és a kitartás a legfőbb erények még a tehetséget megelőzve is --, előbb-utóbb legyűri az erkölcsi resztlit és új esély nyílhat a baloldal előtt, amelyhez a Momentumot csatlakozni hívják az ismert szirénhangok és hörgések, de amelyhez -- remélem, tanulva a közelmúltunkból -- nem fog csatlakozni, viszont amellyel azonos vegyértékei is lesznek a választók felé).

Az alternatív pártrendszer alapja lehet a Momentum és (a továbbra is szunnyadó, de 2022-ben egyébként is aktiválandó, ellenkező esetben adminisztatíve kivégzendő) a magyar politikai kultúrát ismerve a Momentumnál mindvégig kisebbnek várható pártunk szövetsége, amellyel egy erős, nagy lefedő képességű -- kezdetben -- koalíciót, majd a centrumot belakó kétosztatú pártrendszert lehetne létrehozni, magyarán a két párt végül egymás ellenfelei lehetnének, ha a magyar pártrendszert sikerül nyugatias formában stabilizálni. De ettől még nagyon messze vagyunk, most a perspektivikus szövetségnek lehet ideje.

Mivel nincs különösebb szerepem ma a PKP-ban, a mi részünkről ezt másoknak kell eldönteni. De ahogy annak idején nem támogattam a pártban a Jobbikkal kapcsolatos koalíciós ötletelést és igazam lett, illetve szorgalmaztam a pártrendszerek mentén való (először kvázi-), majd reális politizálást, úgy nem látok semmit, ami miatt meg kéne változtatnom a véleményemet a három évvel ezelőttihez képest. Másokon van a felelősség, hogy ezt beteljesítsék -- mert jobbat eddig se nem hallottam, se nem látok. MZP és az egy-az-egy-ellen ötletét nem tartom politikailag végigjárhatónak, és nem hallottam még olyan érvet, ami meggyőzött volna. Nincs és praktikusan nem lehet kompromisszum a NER-rel, mert abban a kompromisszumban az új pártok és az ország is csak sérülnének. A saját víziómat ellenben célravezetőnek látom akkor is, ha MZP és Kész Zoltán is belép egy új párttal a küzdőtérre. A PKP akkor is elférne, ebben a helyzetben hárman még erősebbek lehetünk. Már ha megvalósul ebből valami, amihez legelsősorban az kell, hogy a Momentum belássa a maga középtávú korlátait -- tudom persze, hogy a frissen jött nyereség idején ez nehezebb. Mégis a hosszabb távú siker alapja.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr9114873164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Moin Moin 2019.06.01. 08:29:26

"a két párt végül egymás ellenfelei lehetnének" - nem lenne akkor jobb már ma leszúrnod Fekete-Győrgy?:-)))

Egyébként: a NER-t nem választásokon fogják majd legyőzni, hanem lassan kiszenved: megunják, vagy megdöntik az emberek. Aztán majd kb. az lehet, mint a dínók kipusztulása után: megnyílik az evolúciós tér a Momentumka-/PKP-féle kismelősöknek, de azért megmaradnak a Gyurcsány-krokodilok is.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2019.06.01. 08:34:28

@Moin Moin: mi, kérem, ragaszkodunk a zigóta formánkhoz

Moin Moin 2019.06.01. 09:38:13

@HaFr: Ha a zigóta nem fejlődik tovább, akkor abortum lesz belőle.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2019.06.01. 09:39:15

@Moin Moin: ezért kell betiltani az abortuszt Magyarországon!

Bogomil 2019.06.01. 10:35:42

Életemben először, a posztot olvasván, most elmentem a PKP weboldalára. Baloldali emberként is úgy gondolom, az ott bemutatott irányelvek józanak és tisztességesek, számomra is támogathatók (bár hiányolok egy igazságosság- és szolidaritáselvű szociálpolitikai irányelvet). Programalapon a PKP - talán a Jobbik kivételével - bármely ellenzéki párttal együttműködhetne a NER ellenében.

Khonsu 2019.06.01. 13:49:05

Ekkora pozitív kisugárzással nem veszthetünk. :)

www.youtube.com/watch?v=pw4at_-OYhY

Mondjuk a magam részéről valószínűbbnek látom, hogy a (velünk maradó) NER-el szemben létrejön a "PER" (progresszivista együttműködés rendszere), és ezek ütik majd egymást politikai váltógazdaságban a képviseleti demokrácia és az állam technológia általi meghaladásáig.

De hagyom a negatív kisugárzásom. :)

tibor84 2019.06.01. 15:51:57

"A saját víziómat ellenben célravezetőnek látom..."

Pontosan mi is ez a vízió? Az alternatív pártrendszeré?
És az pontosan micsoda, ez nem derült ki számomra.

DrGehaeuse 2019.06.01. 15:56:29

Julius Caesar (Brian élete) szavaival kérdezem: Mi ez az impeltinensz lajongász a MoMo ilánt?

ricardo 2019.06.02. 11:41:35

Én még emlékszem azokra a posztokra, kedves Péter, lévén nem olyan nagyon régen, ahol a PKP-nek a FiDeSzszel való koalíciójáról írtál (legfőképp persze "elvi" szinten). A PKP vitte volna a "modernizációs nacionalizmust" a FiDeSz "etnicista nacionalizmusába", vagy mi. A Momentumot ekéző posztjaidat meg ne is említsem.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2019.06.02. 12:27:05

@ricardo: 1. A Fidesszel való koalíciót az akkor vázolt kondíciókkal fenntartom, semmi sem változott. 2. A Momentumot a kezdettől máig ugyanúgy és ugyanazért ekézem, semmi sem változott. 3. A kettőnek semmi köze egymáshoz.

DrGehaeuse 2019.06.03. 12:25:44

@Janossz: Igazad van! Poncilusz Pilátusz.

DrGehaeuse 2019.06.03. 12:27:51

Tehát helyesen:
Poncilusz Pilátusz (Blájen élete) szavaival kéldezem: Mi ez az impeltinensz lajongász a MoMo ilánt?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2019.06.03. 13:16:46

@DrGehaeuse: nem akarom ezt indokolni -- mégha leszámítom az impeltinenszt is --, világos kell legyen ebből és más posztokból egy hozzád hasonlóan hű és éles elméjű olvasómnak

DrGehaeuse 2019.06.03. 13:35:39

@HaFr: Értem! De nem értek egyet!

Janossz 2019.06.03. 19:16:48

@DrGehaeuse: Hogy értsd: Vakok országában félszemű a király.
Akiről még valahogy feltételezhető, hogy talál kiutat a sötétségből.

Bár nem vagyok a HaFr magyar hangja...:-)

DrGehaeuse 2019.06.03. 19:43:35

@HaFr: Mit lehet tudni a MoMo főpolgi jrlöltjéről. Echter ungarischer Name, noch etwas?

DrGehaeuse 2019.06.03. 19:45:31

@Janossz: Ha ló nincs, jó a trójai faló is? :)

Khonsu 2019.06.03. 19:57:35

@DrGehaeuse:

9 év NER-dúlás után nekem már a hintaló is megfelelne.

Janossz 2019.06.03. 20:20:31

@DrGehaeuse: Látsz te valami táltos paripát a porondon?
Nevekkel meg kultúrember nem szórakozik.
Származással sem.

DrGehaeuse 2019.06.04. 06:31:50

@Janossz: Mea culpa! Rossz vicc volt. De tényleg, milyen cégvezér a pasi? Mee’r ennyi jött le róla az Indexen: cégvezető.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2019.06.04. 06:52:27

@DrGehaeuse: kiváló ember a maga jogán, egyébként egy híres "orvosdinasztia" sarja

screpes 2019.06.04. 08:01:28

@Janossz:
Már megírtam, hogy félszeműek közt vak a király.

DrGehaeuse 2019.06.04. 17:23:09

@HaFr: Szimpatikusat nyilatkozott az Indexnek. Van valami érzék a Momentum ifjú titánjaiban, hogy egy tapasztalt már-már konzervatív hangvételű embert indítanak és nem próbálnak előretolni egy zöldfülű magukfajtát.
Tarlósnak méltó kihívója lehet, rengeteg támogatásra és várospolitikai szakértői tanácsokra lesz szüksége, de lehet esélye. Az külön tetszett amit a fidesz-árváknak üzent.

screpes 2019.06.04. 18:27:36

@DrGehaeuse:
ez mit jelent? Hogy vicces, vagy hogy nevetséges?

Janossz 2019.06.04. 18:33:00

@screpes: Nem tőled nyúltam le. Volt osztályfőnököm mondása volt, mikor valami egyszerű kérdésre csak egy valaki tudott válaszolni. Hozzátette: Gratulálok.
Felemás dicséret.:-)

screpes 2019.06.05. 06:09:49

@Janossz:
Persze, ismerem ezer helyről is ezt a szólást, nem kellett hozzá osztályfőnök sem.
Csak ezek szerint meg kell magyaráznom a viccemet: én kiforgattam az igazságot, ( vakok közt félszemű a király), a mai viszonyokra alkalmazva, ahol a vakság válik esetenként értékké, mert a tudatlanság szélsőséges esetekben mintává válik, a félszeműek a vakot követik.
Inkább, semmint hogy bajlódjanak mindazzal, amit fél szemmel láthatnának...
Esetleg félreérthető volt az előzmények nyomán, hogy Kerpel Froniusra értem, valójában nagyobb királyokról beszélek, a legfényesebbről.
Innen nézve a mamelukok a félszeműek.
süti beállítások módosítása