1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2017.12.17. 10:30 HaFr

A kormányváltásnak már csak a második útja maradt

Kapcsolódó kép

Itt a blogon évek óta két stratégiai módját különböztettem meg a kormányváltásnak, amelyeken túl fel-felvetettem a technikai koalíció lehetőségét a Jobbik és a baloldal között, de ennek amoralitását hangsúlyozva legfőképp a politikai rendszer hatalmi logika felé történt eltolódását illusztráltam vele. Ez a technikai ("hatalmi") logika most végképp elveszni látszik, és természetesen semmilyen reális esélyét nem látom annak se, hogy a baloldal -- akár összeállva is, aminek nincs esélye -- egyedül megszerezze a többséget 2018-ban. 

A két stratégia közül az egyik az ún. modernizációs nacionalizmus narratívájára épült volna, kiindulva abból, hogy a magyar nemzet kialakulásában konstitutív erejű etnicista (antimodernizációs) nacionalizmus egyedüli versenyképes alternatívája ebben az országban a nacionalizmus (türelmes, kitartó) modernizációs formája lenne (amely majdnem megfelel a Kaczynski-féle lengyel jobboldal gondolkodásának, ennek katolikus komponense nélkül). A modernizációs nacionalizmus melletti indokaimat és ennek a narratívának a termékenységét több fordulóban, hosszan kifejtettem már ezen a blogon. A mai magyar ellenzék azonban nem alkalmas ennek a narratívának és a hozzá tartozó modernizációs stratégiának a politikai átültetésére, vagy mert nem érti (a Jobbik), vagy mert amellett, hogy idegen tőle ez a gondolkodás, maga teljesen diszkreditálódott (ilyen a baloldali pártok többsége). Egyéb modernizációs utak azért nem jönnek számításba, mert ha velük szemben a nacionalizmus ellenzékbe kényszerül, akkor ez utóbbi folyamatosan ellensége lesz neki és instabillá/inorganikussá teszi a modernizációt, amivel visszajutunk oda, ahol tartottunk, hogy az ország politikai kultúrája az "idegen" progresszivizmus és az enticista-sérelmi nacionalizmus közötti mély szakadékban ragad teljes terméketlenségben.

Ezek után egyetlen stratégiája maradt a kormányváltásnak -- ez pedig az ország mély válságba engedése, lecsúszása és annak kivárása, amíg a társadalom radikálisan szembefordul az etnicista-rabló kormányzattal. Ennek az esélye az évek során várhatóan erősödni fog, hiszen ez a kormány nem kormányoz, ez a hatalom a közjó ellensége és az erkölcsi és szakmai károkozását már ha akarná se tudná visszafordítani, mert nincsen meg hozzá a tehetsége és az emberi erőforrása. Az ország utóbbi nyolc éve (kiegészítve a megelőző nyolccal) az ország fejlődésében olyan visszalépést jelent, amit évtizedek konstruktív kormányzásával lehet -- ha egyáltalán -- majd kiheverni, de ehhez a válság további elmélyülése után olyan elitnek kell átvennie a hatalmat, amely pontosan érti a feladatát, erkölcsileg megingathatatlan és szakmailag rátermett -- és mint ilyen a nemzeti modernizáció alapján áll. Egyelőre nem látszik az, hogy kik közül fog ez előállni kellő létszámban, ha majd további évek hosszú sora után eljön az idejük.

Röviden? A nacionalizmus jó, ha versenyképes. A magyar nacionalizmus ellenben sosem volt az, mindig is parasztvakítás, ki- és lecsúszás és nem mellesleg emberi életek százezreinek megkeserítője volt. Ha a magyarok beleragadnak ebbe, lesz még Trianonunk népességben és GDP-ben is. Megfőz minket a világ. Át kell szabnunk a nacionalizmusunkat, amíg van kinek.

komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr5213506849

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Napi bérrettegés 2017.12.18. 2017.12.18. 09:26:49

Hétfő   Új hét kezdődött, remek lehetőség ez a baloldali hír és blog gyártóknak, a bérrettegésre.Nem is történt ez máshogy, éltek is a lehetőséggel. Index főoldal Az Index főoldalon a napi nyertesünk a bérretegés kategóriában, a Sárosdi Lilla pos...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ami szabad 2017.12.18. 11:28:58

Kedves Péter! Épp a minap jelent meg egy kis KSH-s adat, miszerint az ország 19 megyéjéből 11-ben, a népességnek kevesebb mint a fele rendelkezik akár csak egy érettségivel is. Ezeknek az embereknek egy olyan, leegyszerűsített nacionalizmus megy csak át, mint amit most a fidesz sulykol az agyakba, az árnyaltabb, valódi nemzeti érdek meghatározására is képtelenek, nemhogy azt számon kérni, annak mentén zajlik-e a politizálás! A nemzeti érdekek megfogalmazása lehetne egy 0. pont, amelyet újradefiniálva, talán lenne esély arra, hogy sorosozás, brüsszelezés, oroszozás , nácizás-komcsizás HELYETT valós előrelépések legyenek , és világos irányok az ország jövőjét illetően. Jelenleg ez nem is cél, hisz a neo-feudalizmus, még a XIX. sz során megjelent nacionalizmusnál ( mely akkor még messze nem párosult idegen gyűlölettel! ) is avittabb.

Censored Trompf 2017.12.18. 11:29:37

@Zionnépe:

Ez nem hiszem hogy a kormány mentegetése lenne. A Fidesz kormány valóban nem jó.
De a DK-MSZP-Együtt, ... katyvasztól jobbak, igaz ez nem nagy teljesítmény.

Censored Trompf 2017.12.18. 11:33:38

@ami szabad:

Vannak ilyen statisztikák is:
index.hu/gazdasag/2017/12/18/uj_csucsot_dontott_a_magyarok_optimizmusa/
Új csúcsot döntött a magyarok optimizmusa

Megjegyzem az érettségivel nem rendelkezők nagy többsége cigány származású.
Ennek oka, hogy a többségük nem tartja sokra a megszerezhető tudást (pl szocializmusban is csak a jogsi meglétéig tanult a többséguk, számtalan szociológiai tanulmány fogalkozott és gfoglalkozik ma is a jelenséggel)
Ilyenformán esetükben bármiféle nacionalizmusról beszélni elképesztő osotobaság.

ijontichy 2017.12.18. 11:37:32

@Lavinia Pinkerton: "Azt kellene elhitetni a választókkal, hogy valaki megszabadítaná ettől a szervezett bűnözői csoporttól őket." Pontos. Főleg vidéken. Ezért írtam, hogy Vitya '98-ban az egykori állampárt meglévő hálózatába lehelt lelket. A mélymagyar vidéken kis túlzással a lét (és nem a jólét :-( ) múlhat a helyi narancsbárón (aka párttitkár-tanácselnök-tszelnök). Nagyon meggyőző ígéret kell, hogy a báró úr repül, és a "napi tízdeka parizer" is megmarad (sőt lesz még több is).

Censored Trompf 2017.12.18. 11:44:51

@ijontichy:
Tehát hozzuk vissza Gyurcsányt, aki köztudottan az állampártnak jelentgetett, a Pécsi Dialógus Csoportról, és cserébe az MSZMP KB leszólt a vizsgáira, Mellár Tamáséknak.

És váltsuk le Orbánt, akinek lakására 1986-ban lehallgató berendezést szereltek a Gyurcsány féle spiclik az MSZMP KB parancsára.

Kicsit több ésszel is állampártozhatnál.

Lavinia Pinkerton 2017.12.18. 11:46:11

@Censored Trompf:

Ha az érettségivel nem rendelkezők cigány származásúak, akkor Budapesten kívül cigánytöbbség van.
Ezek a fidesz szavazói. A vidéki többség. A cigánynép.

g7.24.hu/allam/20171217/budapesten-kivul-nincs-a-szavazok-felenek-erettsegije/

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.18. 11:46:34

@Zionnépe:

Az alapirány kiváló.

A szegénység, amit írsz, pl. nem oldható meg felületi kezeléssel, itt műtét kell.

A versenyképességk leépítése pedig kiváló eredmény. Ki akarna több profitot adni elnyomóink zsebébe?

A közpénzek "ellopása" is pozitívum, mert így kevesebb pénz megy nyugatra.

Itt modellváltés van, vedd észre. Áttérés a globális liberális modellről a nemzeti liberálisra. Én egyébként egyikben se hiszek a 2 közül, de mindenképpen ez a kisebb rossz.

Nézd meg az eerdményeket! Bár drasztikus változást nem hoztak, mégis több a semminél:
- az ellopoott manyp vissza lett véve,
- a rezsicégek szarva meg lett húzva,
- a valutahitelező spekulánsok letörve,
- az ország megvédése az iszlamizmussal szemben,
- a túl szemtelenné vált Soros-bandának a sárga lap felmutatása,
- a magyar állampolgárság megadása a határontúliaknak,
- karakán kiállás a brüsszelita oligarchia ellen, de még a hatalmas Mertkell ellen is bátran kiállt a kormányzat!

Igen, igazad van, hogy az alapprobléma nem lett megoldva, ma is az ország gazdasága nyugati rablóbefektetők mancsában van, a bérszint drasztikus emelése nem történt meg, a nyugdíjak jelentős emelése se, de azt hiszem, ez mégis egy helyes folyamat kezdete.

Zionnépe 2017.12.18. 11:47:34

@Censored Trompf: Aki szerint csak korrekció kell a jelen - fent felsorolt - irányon, az szerecsent mosdat.

Bármennyire is ellenszenves volt az MSZP anno, azáta a Fidesz bebizonyította, hogy van morálisan és kormányzásilag is sokkal leljebb.

Az pedig, hogy ezt a mélyrepülést csak korrigálni kell, súlyos tévedés.

Már 8 éve is elérhetőek voltak azon pártok, akik nem járatták le még magukat a társadalom előtt és pléne a "tudatlanságuk okán" még nem tudtak rákészülni milyen módon is fogják szétlopni és lezülleszteni az országot.

Nekik kell lehetőséget adni!

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.18. 11:49:18

@Censored Trompf:

Én akkor fogok szavazni a Fideszre jövőre, ha a ballibek addigra felfejlődnek. Ez esetben kötelességem a Fideszre szavazni.

Ha viszont marad a mostani trend, azaz nincs ballib visszatérési veszély, akkor az LMP-re fogok szavazni, mert fontos erősíteni az ellenzéken belül az antiliberális szegmenst.

Mindkét esetben csipesszel az orromon fogok szavazni, mert valójéban egyik párttal se értek egyet őszintén.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.18. 11:51:25

@Censored Trompf:

Elfelejted, hogy aki Kádár alatt gimnáziumi KISZ-titkár volt, az a kádárista diktatúra főbűnöse, míg aki ugyanakkor az MSZMP KB-ben volt, az mind lánglelkű antikommunista volt!

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.18. 11:52:30

@Lavinia Pinkerton:

Amikor a cigányok még a ballibekre szavaztak 15 éve, akkor még öntudatos polgárok voltak a ballib kánon szerint.

Censored Trompf 2017.12.18. 11:53:25

@Lavinia Pinkerton:

Te nem vagy valami nagy matekos igaz ?

Ha teszem azt 54%-nak nincs érettségije, és ezek többsége cigány, akkor az 28% is lehet, nem kell hogy a fele legyen.

barankovics.hu/cikk/modern-nyomorusag-roma-muhely/az-ovodatol-az-egyetemig-romak-az-oktatasban
A magyarországi cigány társadalom korfája fiatal, ami azt jelenti, hogy a szakértői becslések alapján a körülbelül 650.000-700.000 nagyságú nemzetiségi csoport durván 30-33%-a iskolás korú.
..

---
Az iskolázottságukról is találsz remek táblázatot, óvodátol kezdve.

Lavinia Pinkerton 2017.12.18. 12:04:35

@Censored Trompf:

A nagy matekosok, mint te, úgy gondolják, hogy nem cigányok a vidéki iskolázatlan népségek, akik a fidesz ostoba és agresszív kampányait két kanállal eszik.
Szerintem viszont cigányok.
Már a természetük miatt is.
Tisztelik Orbánt a főtolvajt, mert sokat lopott és vevők minden ostoba és agresszív hadakozásra, amit az a pojáca eljátszik nekik a fakardjával.
Az ilyen népeket cigányoknak hívják.

ami szabad 2017.12.18. 12:04:47

@Censored Trompf: Hát, ez csacsiság. Rengeteg magyar képzetlen van, nem csak cigány. És azt hiszem, nem is abban az összefüggésben írtam ezt, hogy bármiképpen lenézném őket, csak az a helyzet, hogy az árnyaltabb diagnózist a problémákról, velük, lényegesen nehezebb megértetni, mint a tanultabbakkal, noha közülük is rengetegen szenvednek csőlátásban, de az legalább saját döntésen alapul.

Zionnépe 2017.12.18. 12:21:18

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Na ennyit a mentegetésről itt jön a kormánypropaganda :-D

Szóval:
- a szegénység növekedése egyenes hozadéka a versenyképesség csökkenésének, ami jórészt a "Nyugat elleni küzdelemből" fakad, csak így tovább még nagyobbra nyílik az olló!
- A kormánytagok magánvagyona külföldi offshore számlákra kerül, illetve a feketegazdaságba (lásd helikopteres barterozgatások), egyik sem lendíti fel az országot
- a "Nyugatra pumpált pénzek" egyrészt ebből kapunk vissza az EU-s fejlesztési programokból (vö feketegazdaságba, offshore számlákra küldött politikus-vagyonok) másrészt a kormány maga tesz adómentessé nagy nyugati cégeket, meglopva ezzel aköltségvetést
- az ellopott manyup pénz eddig megvolt (hiszen másképp honnan szedte volna vissza a Fidesz?!), 2 ev alatt felélte azonban a Fidesz.
- a rezsit sikerült úgy csökkenteni, hogy közben Nyugaton rezsicsökkentés nélkül is jóval olcsóbb a gáz, és általában is csökkennek az energiaárak. Magyarul előnytelen szerződéseket köt az kormány az oroszokkal, a saját zsebére. Eközben lassan lerohad az orszögos szolgáltatási hálózat.
- A valutahitelező spekulánsokok alacsony kamatait lecserélték magas kamatú(értsd drágább) magánbefektetőkre. Olyan Matolcsys neszesemmi, de az drágán :-)
- az országba eddig sem akart iszlamista jönni, ettől nem volt nehéz megvédeni (ellenben a keresztülutazásukat lehetett volna jövedelmezővé tenni)
- kapott 1 millió olyan EU-ba vágyó nem magyar állampolgárságot, akiknek nem ismerni a személyazonosságát és cserébe Fidesz szavazatot kér tőlük úgy, hogy sem eddig sem ezután nem élnek az országban
- néhány sci-fi író kitalált valami Soros sci-fit is, amire rámozdult a kormány... legközelebb Putyinról fognak írni így?
- a karakán pofátlankodás eredmenyeképpen ma már 100x meggondolja magát egy nyugati cég, hogy beruházzon-e Magyarországon

Ez ófy elég elcseszett egy irány.

Censored Trompf 2017.12.18. 12:24:00

@Lavinia Pinkerton:

Ezzel csak óvatosan.

Már a jobbikból is kipakolják manapság a rasszista szólamokat vezérlő elvtársakat, nemhogy a ballibeknél.
Ők a Miskolci rendőrfőkapitányt rugták ki, mert igazat beszélt cigánybűnözés kapcsán.
Igaz azóta már DK-s képviselő lett, amíg élt. RIP.

Zionnépe 2017.12.18. 12:36:38

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Előre elég nehéz megjósolni még a választási napon is.

A kvóta-népszavazésra a legpesszimistább ellenezéki várakozások is 70% körüliek voltak, tekintetbe véve, hogy "jó cél" és valóban könnyű ebben dönteni látszólag és pláne a Fidesz és a Jobbik is erősen bevándorlásellenesek és mozgósítóak tudnak lenni.

És lám mégse ment el 50% sem szavazni rá...

Mondanám, hogy ekkorát szakított akkoriban az elenzék az anti-propagandával, de biztosra veszem, hogy szimplán az érdektelenségre és fásultságra fogható a lakosság körében.

Zionnépe 2017.12.18. 12:42:33

@Censored Trompf: A szegregáció igen rossz hatással tud lenni bármelyik emberre/csoportra.

A bűnözést visszaszorítandó pedig nagyobb súlyú és példaértékű büntetéseket kellene kitalálni (szó sincs újj vagy kar levágásról), amivel egyrészt a börtönök zsúfoltságát lehetne csökkenteni másrészt preventív hatása is lenne.

inquisitor amentiae 2017.12.18. 12:44:41

@Amok: Elbarikádoztad magad, pont ugyanúgy, mint a birca, mert nem vagy hajlandó szembenézni a kognitív disszonanciával. Ha tovább próbálnálak győzködni, csak tovább védelmeznéd magad; amitől csak még nehezebben változtatnád meg a véleményedet.

Az inkvizíció megvizsgálta lelkedet, és az Egyetlen Igaz Útról eltévelyedettnek találtattál. A Racionalitás mentse meg halhatatlan lelked.

Na jó, ezt azért én sem bírtam ki röhögés nélkül.

Haszontalan ez a beszélgetés, további szép napot.

BiG74 Bodri 2017.12.18. 12:50:01

Bocs, de mi is a második út?

Lavinia Pinkerton 2017.12.18. 12:53:41

@Censored Trompf:
Mert már többségben vannak, nem kisebbségben.

Zionnépe 2017.12.18. 12:59:15

@BiG74 Bodri: A második amikor majd maguktól elhagyjók a férgek a gazdatestet, mert nincs mit élősködni tovább.

Zionnépe 2017.12.18. 13:00:28

@inquisitor amentiae: Nem a meggyőződéses embereket, hanem a bizonytalanokat kell meggyőzni!

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2017.12.18. 13:04:19

Ennyi hülyeséget már rég olvastam. Főleg amit az a birca mélyelemző röfög, az veri ki a biztosítékot. Csoda hogy a fidesznek nevezett maffihorda tud uralkodni, amikor ilyen kretének mennek csak szavazni? Nem csoda.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.18. 13:04:41

@Zionnépe:

"a szegénység növekedése egyenes hozadéka a versenyképesség csökkenésének, ami jórészt a "Nyugat elleni küzdelemből" fakad, csak így tovább még nagyobbra nyílik az olló!"

Téves. A szegény leküzdéséhez pénz kell, s a pénzt elviszi a nyugat.

"A kormánytagok magánvagyona külföldi offshore számlákra kerül, illetve a feketegazdaságba (lásd helikopteres barterozgatások), egyik sem lendíti fel az országot"

Biztosan igaz ennek egy része, de ez a pénz morzsa a kilopott profithoz képest,

"másrészt a kormány maga tesz adómentessé nagy nyugati cégeket, meglopva ezzel aköltségvetést"

Igen, ez így igaz. Ezen kell pont változtatni, de ez egy lassú folyamat. Ha erősen és gyorsan sarcolunk, másnap a NATO bombázni fogja a Budapesten rejtőzködő iszlamista-komcsináci-pedofil terroristákat. A cél: 2022-ig növelni a nyugati nagytőke sarcát, s egyes cégeket elűzni, s ha lehet, expropiálni.

"az ellopott manyup pénz eddig megvolt"

A helyén van: a költségvetésben.

"a rezsit sikerült úgy csökkenteni, hogy közben Nyugaton rezsicsökkentés nélkül is jóval olcsóbb"

Mítosz.

"Eközben lassan lerohad az orszögos szolgáltatási hálózat."

Mítosz. A rezsikuláékok éves bónusza 20 millió euróról 19,5 millióra csökkent, més nem történt. HA annyira rossz üzlet lenne, már eladták volna a cégeiket.

"A valutahitelező spekulánsokok alacsony kamatait lecserélték magas kamatú(értsd drágább) magánbefektetőkre. Olyan Matolcsys neszesemmi, de az drágán"

Ami mégis javulást hozott.

"az országba eddig sem akart iszlamista jönni"

S akkor kit rendezett csatasorba Soros és Mertkell Röszkénél tavalyelőtt? Csak látomás volt a támadó iszlamista csürhe?

"kapott 1 millió olyan EU-ba vágyó nem magyar állampolgárságot, akiknek nem ismerni a személyazonosságát és cserébe Fidesz szavazatot kér tőlük úgy, hogy sem eddig sem ezután nem élnek az országban"

S ezzel mi a gond? Miért gond a szabad mozgás?

"a karakán pofátlankodás eredmenyeképpen ma már 100x meggondolja magát egy nyugati cég, hogy beruházzon-e Magyarországon"

Ez nagyszerű eredmény!

BiG74 Bodri 2017.12.18. 13:05:47

@Zionnépe:
Mint gazdatest, ez nemigen tetszik.

konrada 2017.12.18. 13:05:48

@Lavinia Pinkerton:
...azért jó, hogy te legalább itt vagy túlsúlynak az értelemből.

...igaz, arról gőzöd sincs, hogy Magyarország lakossának az átlagéletkora az elk.rt korfa miatt 40 év felett van, ebből is több mint 2 millió nyugdíjas. Azaz olyan korban születtek, éltek, ahol az érettségizettek aránya 20% alatt volt, s nem azért mert annyival hülyébbek voltak, mint az XYZ nemzedék: egyszerűen ennyi hely volt a középiskolákban.

...s amikor kétpofával cigányozod, hülyézed le őket, akkor ne csodálkozz, ha nem olyanokat választanak meg, amilyen te is vagy.
Kicsivel több toleranciát, empátiát! Ezt kell megtanulni, mert a zorbán-félék, és a maszopisták azért tudnak fölétek - világ okosai fölé nőni - mert annyi eszük azért van: nem megalázni kell a szavazókat, hanem meggyőzni...

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.18. 13:11:02

@Zionnépe:

A parlamenti választás éles helyzet. A jelenlegi körülmények között biztos a legalább 60 %-os részvétel, de inkább 70-re tippelnék.

is 2017.12.18. 13:15:08

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: mivel tobbszazezren kulfoldon vannak, es Orban praktikusan elzarta oket a szavazastol, ezert a 60% sokkal valosagosabb tipp. a HTM-ek meg rontjak is az atlagot, barmennyit is csalnak veluk (merthogy csalnak, az nem kerdes).

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.18. 13:16:46

@bluebear:

Ez van. A nép megy szavazni, mi egyszerű kisemberek nem hagyunk ki alkalmat a demokratikus akaratnyilvánításunkra. Tessék beletörődni a demokráciába és a jogállamba.

is 2017.12.18. 13:17:59

@poszt aki a 2002-2010 kozotti idoszakot egyetlen blokkent tekinti, az kozgazdasagilag sajnos hulye. még politikailag sem egyetlen blokk, ezt sem allithatja senki alappal. aki ezt az egyenblokkolast megteszi, az sajnos nem veheto komolyan.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.18. 13:18:16

@is:

Aki kitántorgott, azok 90 %-a le se szarja a választást. Akkor se szavazna, ha kihoznák a szükséglakásába az urnát.

Kevés a külföldön élő aktív szavazó, mint amilyen én is vagyok.

konrada 2017.12.18. 13:19:24

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:
...ahhoz valami nagy kataklizma kéne.
A fidesz szavazói biztosan erodáltak a legutóbbihoz képest, mert csináltak elég hülyeséget.
Viszont nem is jelennek majd meg az ellenzéknél, mert azok meg magukból csinálnak hülyét. Így egyszer onnan fog csökkenni a szavazáson részt vevők aránya,

...és másrészről meg az ellenzékre szavazóknál is, mert mint írtam, magukból csinálnak hülyét, és elfásultak, ráadásul nem bíznak abban sem, hogy jobban csinálnák.
...viszont a fideszre nem fognak szavazni ők sem soha.
A választások idősora, és a nezetközi tapasztalat is mutatja, hogy egyre több az apatikus, így meg 60% részvétel már szép eredmény lenne...

eßemfaßom még áll 2017.12.18. 13:19:33

@Lavinia Pinkerton:

"Ezek a fidesz szavazói. A vidéki többség. A cigánynép."

és a cigányok annyira nagymagyar nacionalisták és annyira hülyék, hogy a segélyt-támogatásnememelő és adokedvezménnyel családtámogató fideszre szavaznak nem a fizessenekagazdagok-többsegélytarászorulóknak európai demokratákra.

is 2017.12.18. 13:21:19

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

"s a pénzt elviszi a nyugat."

tenyleg probalsz okosnak latszani, de ezek a felmondatok mindig kidugjak a lolabukat. Magyarorszag fizetesi merlege pozitiv hosszu evek ota, elotte pedig a sajat lakashitelezesi orulet miatt volt negativ. a szegenyseg annak ellenere van itt, hogy ugy dol befele a penz az orszagba, mint soha a magyar tortenelemben. es Orban ebbol csak focistadiont tud epiteni, meg ellopni maganak.

eßemfaßom még áll 2017.12.18. 13:22:03

@Lavinia Pinkerton: Zseniális Mesterterv lecigányozni a nem a kedvenceidre szavazó többségi társadalmat :)

ami szabad 2017.12.18. 13:22:32

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Kedves Birca! A versenyképesség csökkenése bizony, erősen összefügg azokkal a döntésekkel, amelyeket az elmúlt években ( is ) hoztak! Az oktatás ebből a szempontból, akár külön fejezeteket is kaphatna, ÉVTIZEDEKRE veti vissza majd az ország teljesítőképességét! A lopási ráta az ezer éve létező 10-20% -ról, 40-70-90%-ra nőtt, ezt, azért nehéz túlélni egy ilyen csóró országnak. Az sem mítosz, hogy a világpiaci energia árak feleződtek 2010-2016 között, így a 30% -os "rezsicsökkentés" nem igazán hat meg, különösen, ha összevetem azokkal a különadókkal, amit közvetve, vagy közvetlenül megfizettetnek velünk. Igaz, most lesz egy világpiaci áremelkedés, kíváncsi vagyok, hogy a választások UTÁN, ez majd, miképpen jelenik meg a számlákban.. A MANYUP pénzről is szó volt, mely mára ugyibár, rég nem 3000 Mrd, de 5.000.000.000.000 azaz 5.000 Mrd, mely összeg nyilván, marha jó helyen is lehetne a költségvetésben, de akkor kérlek, értelmezd a szolidaritási adó és a munkáltató által befizetett nyugdíjjárulék közötti differenciát! Biztos nem lesz gáz, az utsó fizetés 40% - a környékén kapni a nyögdíjat, salátalevél- csirkeláb kombóra még jó is lesz! szóval, amiket írogattál, vagy komoly tárgyi tévedésekre, infó hiányokra utal, vagy taxatíve fizetnek érte, hogy ezzel a kamu dumával etess minket, hisz kenyeret és cirkuszt kell a népnek adni, ha nem akarsz rabszolga lázadást! Értem én, hogy a hozzám hasonló orthodox közgazdákat miért utálja a regnáló hatalom, qvára nem szopom be a baromságokat! Ja, és nem árt tudni, hogy a hős háborúk ellenére, ahol is már az ellenségek sokaságát egy a4-es lapon nem bírod felsorolni, ki mindenki vált ellenséggé az eltel években szóval az államadósság terén az újabb trükkök százai ellenére sem bírtunk csodát tenni, noha az egyetlen valódi eredménye ennek a kormánynak az lehetett volna, csak nem bírták bevarrni a zsebüket, így sajnos, itt sem sikerült semmiféle áttörést elérni, noha csak a választások után kell majd szerencséjükre - de ez sem az ország szerencséje- korrigálni a költségvetést az EXIM Bankos tolvajkodással/ trükközéssel. Holott nem vagyok ellendrukker, ás reméltem, legalább ezt az egy valamit jól csinálják. :(

is 2017.12.18. 13:22:44

@eßemfaßom még áll: amit leirsz, azt nem ertik. a fel kobmeter fat / 2000Ft-ot, meg azt, hogy az Orban-Farkas Florian-helyi vajda vonalon eligazitjak (ha kell ket pofonnal), azt ertik.

Lavinia Pinkerton 2017.12.18. 13:23:21

@eßemfaßom még áll: A vidékiek csak fideszpropagandát zabálnak.
Talán nem is tudják, hogy van fidesz nélküli élet.

eßemfaßom még áll 2017.12.18. 13:23:30

@is: "es Orban praktikusan elzarta oket a szavazastol,"

jaja hallottam, hogy a szavazás napján lezárják a követségeket, nehogy valaki be tudjon menni szavazni.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.18. 13:24:05

@Zionnépe:

A szavazók 80 %-a bizonytalan. Alig 20 % a biztos szavazó, kétharmaduk mindig "jobboldali", egyharmaduk mindig "baloldali".

A nagy többség mindig a kisebbik rosszat választja. Én is ezt teszem 1999 óta, azóta nincs kedvenc pártom.

eßemfaßom még áll 2017.12.18. 13:24:52

@is: szocialistafa jó fa fideszfa rossz fa

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.18. 13:25:05

@is:

Dehogy pozitív. Hatalmas folyamként fizetünk évente milliárdokat a magállamoknak 1990 óta! Minden kormány alatt.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.18. 13:30:08

@konrada:

Majd megjelneik párszor Gyurcsány a képernyőn, elböfögve, hogy növelni kell a "hatékonyságot" és fokozottan kell iszlamistákat simogatni, mert így "európai", s azonnal rohannak a bizonytalan, Fideszből kiábrándult szavazók leszavazni Orbánra!

Esetleg besegít a ballib holdudvar is. Pl. szerveznek aláírásgyűjtést Soros nemzeti hőssé kikiáltásáért.

Szóval nem kell aggódni. A ballib megmondóemberek hülyeségére mindig lehet számítani.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.18. 13:31:47

@ami szabad:

Nincs szükésg liberális közgazdaságra, az csak az elnyomók érdekeit szolgálja.

Határozott baloldali, populista lépések kellenek a nagytőke simogatása helyett!

ijontichy 2017.12.18. 13:31:58

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: "ha kihoznák a szükséglakásába az urnát" :-) Juhújjj! Óvatosabban! Egyre inkább kidől, hogy mennyire savanyú a szőlő! :-D

Lavinia Pinkerton 2017.12.18. 13:34:11

@konrada: Tiszteld az uszító fideszt, mert ahhoz aztán sok ész kell, hogy Olaszliszka agyonverje azt, aki beteszi oda a lábát.
Már olyanok a vidékiek, akár a vadak.
Rettegnek mindenkitől, aki nem odavalósi, mint az erdei primitív törzsek.
Szánalmas egy népség vagytok.

citrix 2017.12.18. 13:50:53

"Ezek után egyetlen stratégiája maradt a kormányváltásnak -- ez pedig az ország mély válságba engedése, lecsúszása és annak kivárása, amíg a társadalom radikálisan szembefordul az etnicista-rabló kormányzattal."
Pontosan így van, így is fog történni.

citrix 2017.12.18. 13:59:30

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Az 1953-as választásnak, amit május 17-én rendeztek meg, Sztálin március 5-iki halála adott különös apropót, ami után a Rákosi-rendszer gyakorlatilag pár hónap alatt összeomlott. Hiába „nyert” a Népfront listája még az előzőnél is nagyobb, 98,2%-os aránnyal, alig egy hónappal később, júniusban Moszkvában az SZKP vezetői Lavrentyij Berijával az élen Rákosi tevékenységét roppant kemény hangnemben és szándékosan az odarendelt vezetőtársai jelenlétében kritizálták meg, ami után Rákosi a háttérbe volt kényszerű vonulni és eltűrni a desztalinizációs folyamatok elindítását.
Kategorikusan állítottad hogy 1953-ban nem volt választás. Volt, a fenti eredménnyel a "nép" Rákosira szavazott, őt akarta. Ma Orbánt akarja, a nép nem tanult semmit azóta se. Rákosit nem a bölcs szabadságszerető magyar nép hanem a szovjetek váltották le és távolították el a hatalomból.

Censored Trompf 2017.12.18. 14:03:24

@Lavinia Pinkerton:
"Szánalmas egy népség vagytok"
Te egyébként melyik népséghez tartozol ?

weasel 2017.12.18. 14:03:59

"Ezek után egyetlen stratégiája maradt a kormányváltásnak -- ez pedig az ország mély válságba engedése, lecsúszása és annak kivárása, amíg a társadalom radikálisan szembefordul az etnicista-rabló kormányzattal."

Az megvan, hogy a lassan minden szektorban érezhető munkaerőhiány miatt érzékelhető és dinamikus bérnövekedés várható? Az megvan, hogy egy szobafestő vagy parkettás Budapesten megkeres nettó 4-500 ezret? Semmi más nem történik, csak a bérszínvonalunk felzárkózik a produktivitásunkhoz (közgazdászok már évekkel ezelőtt írtak a kettő közötti különbségről - ami most eltűnik).

Szóval sok minden várható, de lecsúszás, az pont nem. (vö: index.hu/gazdasag/2017/12/02/szegenyseg_jovedelem_eletszinvonal_fogyasztas_ksh_2016_jollet/)

Rossz hír: ha bérnövekedés lesz (márpedig jól érzékelhetően lesz, a következő években), azt mindenkori kormány magáénak fogja tulajdonítani. Ennélfogva aki megnyeri 2018-at, az erőlködés, csalás, gerrymandering és populizmus nélkül, pusztán a javuló életszínvonal miatt megnyeri 2022-őt is.

Csókolom.

Censored Trompf 2017.12.18. 14:04:16

@citrix:
"Pontosan így van, így is fog történni."

Ahogyan azt 2010 óta folyamatosan hazudjátok.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.12.18. 14:06:05

@Censored Trompf: mint ahogy 2010-ben meg is indult és TI akárki is vagy) ezt elhazudjátok

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.12.18. 14:07:41

@is: bocsi, akkor majd legközelebb -- minden hónapot nem elemezhetek végig, hogy kiderüljön Gyurcsány mégis egy zseni volt

Bolshevik 2017.12.18. 14:31:40

"Ezek után egyetlen stratégiája maradt a kormányváltásnak -- ez pedig az ország mély válságba engedése, lecsúszása és annak kivárása, amíg a társadalom radikálisan szembefordul az etnicista-rabló kormányzattal. "

Bocs de ha egy kormány ezt 8 év alatt nem bírta megcsinálni, pedig egy brutális imf kölcsönnel, kötelezettségszegési eljárással, leminősítésekkel meg a válság után indult, akkor élek a gyanúval hogy a következő 8 évben sem lesz ilyen.

citrix 2017.12.18. 14:46:09

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Hanem mi volt, nemzeti konzultáció? Jó lenne a történelmet átírni a szájad íze szerint és meg nem történtté tenni eseményeket. Sajna ez nem megy még a kedvedért se. Az bizony választás volt ahol az MDP tarolt.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.18. 14:52:59

@weasel:

"a lassan minden szektorban érezhető munkaerőhiány miatt érzékelhető és dinamikus bérnövekedés várható?"

Az, hogy mi _várható_, nem számít; az számít, hogy mi _történik_.

Mindaddig, amíg a _reál_bérek nőnek, nagyszerű. De ha a _nominál_bérek növekedése mellett beindul az árinfláció is, akkor annak nem sok haszna van.

A linkelt cikkben azt írják, hogy a KSH szerint 2016-ban 3.8%-os volt a reálbérnövekedés. Az viszont kérdéses, hogy a fogyasztói árindexbe (amely értékét ugye ki kell vonni a nominális bérnövekedésekből ahhoz, hogy a reálbérnövekedéseket megkapjuk) beleszámolták-e az ingatlanárak (és az albérletek bérleti díjainak) növekedését: ugyanis azt általában nem szokták. Márpedig mindkettő meglódult még 2016-ban. Vagyis a KSH szerinti 3.8%-os reálbérnövekedés nem szentírás.

Ami pedig a munkaerőhiányt illeti: az természetes következménye a minimálbér-emeléseknek meg a szakmai bérminimumok emeléseinek. Ugyanis ezek emelése kiárazza a munkaerőpiacról mindazokat, akik nem képesek hasznot termelni ezeken a minimálbéreken az alkalmazóknak: vagyis ezek a minimálbér-emelések egy permanens munkanélküli réteget hoznak létre. Ők megmaradnak közmunkásoknak meg munkanélkülieknek.

De a legfontosabb szempont az, hogy a magyar lakosság ismét nekilátott eladósodni: veszik fel a hiteleket, mint a cukrot. Ami érthető az alacsony kamatlábakat látva. De ha a folyamat megfordul, ti. a központi bankok elkezdenek kamatlábat emelni, akkor lesz ismét sírás-rívás és fogaknak csikorgatása. Mert a hitelbuborék kipukkanása nem csak akkor fáj, amikor a hiteleket CHF-ben vagy €-ban veszi fel a lakosság, hanem akkor is, amikor forintban. Lehet, hogy nincs árfolyamveszteség, de attól még egy 30-50%-os havi törlesztőrészlet-emelkedés a legtöbb adós számára húzós. Meg lennék lepődve ha nem történne a következő ciklusban (ti. 2022 előtt) egy erős "korrekció" a kamatlábakban, ami ugye recesszióhoz vezet: az eladósodott fogyasztóknak többet kell költeniük adósságszolgálatra, amely pénzeket nem költhetik el fogyasztásra.

Na, majd kiderül. Mindenesetre a lakosság növekvő eladósodása nem sok jót igér.

ami szabad 2017.12.18. 14:58:13

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Kedves Birca! Idegesítő dolog ám a szakértelem, a tényeken alapuló érvelés, belátom. Hidd el, én is tudok - különösen ha épp síkideg vagyok- lózungokat, frázisokat puffogtatni, de többnyire szakmai alapon érvelek arról, amihez érteni vélek. Ha ennek a töredékére látnék akár csal kísérletet, akkor lenne kivel vitázni. Szóval, azt mondod, a gazdász liberális. Van is ebben valami, ha onnan nézzük, hogy érti valaminek ( gazdaságnak) a működését, éppen ezért tudja, hogy egyes intézkedéseknek mi lesz a következménye. Lehet ezt úgyis, mint elefántnak a porcelánboltban, és naponta belepiszkálni az egészbe,de tudod, annak idején, mi még azt is megtanultuk, hogy az egyes intézkedések hogyan hatnak más tényezőkre, és milyen sokra! A szakértelem mostanában a jelen hatalom számára kifejezetten gyanús, de nem azért, mint ha nem lenne rá neki is szüksége, de csak ezer százalékos párthűség esetén, hanem mert TUDJA, hogy azokat nem lehet parasztvakítással ámítani. Hogy a 6 mrd-os remz, amibe nem tud beállni a villamos, milyen tervek alapján készült, érdekelne. Hogy a rengeteg fűthető - de soha nem kihasznált -stadion, kinek a pénztárcáját gazdagítja- és ki örül neki, azt is tudjuk, ha tetszik, ha nem. Hogy hogyan épült meg, arról is jönnek már a hírek. Ennyit a szakértelemről, BÁRMELY szakmában...

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.18. 15:01:23

@citrix:

Tévedsz.

Nem tarolt az MDP, sőt részt se vett a választásokon. A választásokon csak 1 szervezet vett részt, a Magyar Függetlenségi Népfront, másnak eleve tiltott volt az indulás. Ez volt a Kádár-féle HNF elődje.

Választás lenne, ahol TÖRVÉNYESEN csak 1 szervezet indulhat? Mi között volt a választás?

Továbbá: a hatalom NEM függött a választások eredményétől.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.18. 15:02:48

@ami szabad:

A közgazdaságtanban annyi irányzat van, mint ahány vallási irányzat. Ez nem természettudomány, hanem társadalomtudomány, ahol minden az axiómákon múlik.

konrada 2017.12.18. 15:16:01

@Lavinia Pinkerton:
Minek tisztelném? Ugyanolyan rablóbanda, mint a többi,csak valamivel tehetségesebbek a poltikához.

...viszont téged - ahogyan más sem - nem tisztellek, mert benned akkora az ego, hogy annyira elvakít, amitől nem létezhet olyan ember, akiben tiszteletet ébresztesz magad iránt...

...ha csak nem álca ez butasággal átítatott önimádat: ugyanolyan szarkasztikus eszköz, mint 27-nél, és szándékosan égetni akarod a még semmit el nem érő, semmit nem értő XY-okat parodizálva...;)

konrada 2017.12.18. 15:22:46

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:
Te atyaúristen!

Komolyan akad olyan ember, aki szerint az 53-as, vagy az azt követő választások 1990-ig szabad választás volt és azért győzött a párt 98%-kal????

Szép tőled, hogy meggyőzni akarod, nem pedig visszaküldeni az általánosba, melynek felső évfolyamaiból kimaradt...;))

ijontichy 2017.12.18. 15:22:47

@weasel: Aha. És izé... a lecsúszó tömegekkel mi lesz? Amely képzetlensége okán közeltartott marad, és - nyelvtudás híján - még ide nyugatra sem kell. Persze van megoldás "...egy helyen van már a szar, meg a szemét / így nem szúrja többé a hegylakó szemét" (by Pilu).
Mert az addig oké, hogy a parkettás jól keres, plusz amilyen hülye, még ezt be is tudja a fityesz-kormány zsenialitásának. Ha lerobban - és jól gazdálkodott - van pénze a privát eü-re, hát PLSZ-ja, hogy a közeü romokban. Ha jól tudott gazdálkodni, annyi esze is lehet, hogy a kölkét nem a "remek" közoktatásra bízza, nade ettől még egy ficnyit sem csökken az onnan kitermelt versenyképtelenk száma. Mindebből tehát csak az következik, hogy nagyjából stabilizálódik a jelenlegi fityesz szavazóállomány. Marad - sőt nő - a ballaszt, a többség apolitikus, burnoutos. Valódi! széles spektrumú sikerélménye párszázezernek van, a zöm bemehet a "szükséglakásába" (igaz birka?), és elkéjeleghet azon, hogy a hosszúkatyinka megint rommá verte a világot a csilliómilliárdból rendezett vébén :-/. Aki néhány év után látogat haza, sokkal jobban érzékeli a tré hangulatot. Elég csak az utakon vezetni. "Hogy lenyúltam a parkolóhelyet a lúzer elől! :-)" - mekkora sikerélmény a szürkeség tengerében :-/. Az ország versenyképessége nem nő, a fejlődés - a nyugathoz képest és EU-pénzek nélkül - alig, vagy stagnál. Nem, a jelen kormányzás iránya végső soron mindenképp lecsúszáshoz/leszakadáshoz vezet, csak ezt a környezet (EU-tagság, globális kapitalizmus jelenléte) lassítja.

ijontichy 2017.12.18. 15:29:18

@neoteny: "De a legfontosabb szempont az, hogy a magyar lakosság ismét nekilátott eladósodni: veszik fel a hiteleket, mint a cukrot"
És baj esetén - azt hiszem - a válságot követő "bankszopatás" már nem fog menni. Akkor világszerte feketeseggű volt a pénzügyi szektor. Arról nem is beszélve, hogy a "nagy siker" (a hazai tulajdon növelése a szektorban) eredményeképp, most már nagyobb mértékben kéne a havert szopatni ;-)

Robur 2017.12.18. 15:33:44

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Ja, és harmadik utas tévelygésben van az ország, úgy mint a szlovákok(Meciar), románok a rendszerváltás után. Úgy tűnik mi sem ússzuk meg. Ennek nagyon nagy ára lesz.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.18. 15:50:50

@konrada:

Látod, hogy van.

Én már olyan ballib álláspontot is olvastam, hogy Kádár alatt szabadabb választások voltak, mint Orbán alatt.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.18. 15:51:28

@Robur:

Nem usznánk meg, ha egyedül lennénk. De mögöttünk az egész Visegrád.

ijontichy 2017.12.18. 16:13:40

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Aha.
index.hu/kulfold/eurologus/2017/12/01/orban_illiberalis_rendszeret_kritizalta_a_szlovak_nagykovet/

A lengyeleket - egyelőre - leszámítva, a Visegrádiaknak vitya egyre büdösebb. Mellesleg tényleg az. Ha Brüsszelbe megy (ami innen bő 300km) és kedvezőtlen a széljárás, idáig érezni az agyfingásait.

BALTAZÁR 2017.12.18. 16:42:19

A post gyakorlatilag olvashatatlan. Borgőzös, mámoros éjszakákon, esztéta szakos és betépett filozófushallgatók ömlengős agymenésére emlékeztet, akik akkor érzik jól magukat, ha egy mondaton belül minimum három olyan szót sikerül belepasszírozni a mondandójukba, aminek ugyan van magyar megfelelője, de a mondat megfogalmazói így sokkal okosabbank tűnnek.
"... konstitutív erejű etnicista (antimodernizációs) nacionalizmus egyedüli versenyképes alternatívája..."
By the way, emlékeim szerint ez az ország akkor csúszott utoljára a szerző által most hőn áhított gazdasági válságba, amikor a most méltán marginális szerepre kárhoztatott erők irányították. Jó, tudom én, ami ballib, az a haladó, a modern, ami jobboldali meg avítt, de ekkora csúsztatás még azok sem vesznek be akik utálják a jelenlegi kormányt de nagyon.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.18. 16:47:22

@ijontichy:

Ballib nedves álmok...

A valóságban az egész régió alapérdekei azonosak. S az egyes ellentétek nem jelentenek semmit e tekintetben,

ijontichy 2017.12.18. 17:06:56

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Én nem szoktam álmodozni Akkor Mo-on élnék még mindig. ;-)
A Te álmaid nem jelentenek semmit a világ folyására. Kellemetlen, hogy a nyugati modell előretörése kihúzott a jó kis komfortzónádból, de ez egyéni szoc. probléma. Persze megértem. A szent "REND", a világos feltételek, merre van fent és merre lent (merre nyalni, merre taposni ;-) ), a fix "életpályamodellek" ígérete sokaknak hiányzik. Sajnos a gyorsuló világ egyre kevésbé teszi lehetővé, hogy pölö valaki egy életen át, kevés felelősséggel szignókat rajzoljon egy papírra, majd stócba rendezve tovább tolja a szomszéd asztalra, s ezért igazi vásárlóerővel bíró fizut, majd nyugdíjat kapjon. Node nem baj, így is lehet élni.

Európai téridő 2017.12.18. 18:47:41

A dualizmus korszakában modernizációs nacionalizmus volt. A megroggyantott Horthy-Magyarországon is. De jöttek az elvtársak a tomboló internacionalizmusukkal és leválasztották a modernizációról a nacionalizmust. Az eredmény pedig olyan lett, amilyen. De a komprádor ex-elvtárs útitárs reformközgazdák és mások még ezt is tönkre tudták tenni új gazdáik intencióinak megfelelően.

Visceroid 2017.12.18. 21:15:22

Azt ugye tudjuk, hogy Orbán vérrel jutott hatalomra? Őt csak vérrel lehet eltávolítani!

Robur 2017.12.18. 22:43:03

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Legfeljebb a lengyelek. De egész Visegráddal sem mennénk semmire.

Wod Meselo 2017.12.18. 22:56:21

@Visceroid: www.youtube.com/watch?v=PSYX_W-ZmJo&feature=youtu.be&t=62

Kb. ennyire komoly az ,hogy a vérrel lehet eltávolítani :)
A töltött káposzta nem robban.

Elkaristol ez a hobbyhitler ott még vagy 10-15 évig. Ha nem unja meg akkor tovább is. Aztán ő is meg akik megszedték magukat a NER-ből hand in hand elballagnak a naplementébe...
Néha lesznek majd műsorok ahol, egy-egy mostani ellenzéki népszemét majd azon vekeng, hogy ő mekkora ellenálló volt. Aki szegény még szegényebb lesz...

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.19. 06:21:43

@Robur:

De, ez hatalmas erő. S a többi kelet-európai is szimpatizál ezzel.

citrix 2017.12.19. 07:23:38

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Érdekes forrásokból iszod az igazság éltető vizét... Az Orbán rezsim értékelését társadalmi és gazdasági szempontból hagyjuk meg az utókornak, 50 év múlva kötve hiszem hogy olyan pozitívan tekintenek vissza mint ma a rezsim fényezi magát. Az adott rendszer mindig demokratikus, igazságos és tévedhetetlen a korabeli pártpropaganda hatalmi ágak szerint. Nem valószínű hogy Rákosiék elismerték volna a választási csalást, a rendszerrel szemben fellépők egyértelműen likvidálásra kerültek a népi demokrácia védelme érdekében ami ugye a többség akaratából hatalomra került Párt kötelessége volt. Ma eléggé máshogy látjuk az igazságot.

screpes 2017.12.19. 07:56:28

Kedves @Hafr ,Két stratégiáról írsz, amelyek közül nálad a második az "igazi". a befutó, ez pedig az ország mély válságba engedése, lecsúszása"... és (aztán) a társadalom szembefordulása, a saját csődje láttán...

Ilyen nem lesz.
A lecsúszott társadalom nem fordul szembe, nem termeli ki mindazt, ami kell(ene) ahhoz, hogy ne olyan legyen, mint egy lecsúszott...
"olyan elit, amely érti feladatát"
A lecsúszás, az lecsúszás, már látszik, most is: elvándorlás, népességcsökkenés, elszegényedés, stb.
Nem kell félni, le lehet írni, hogy nemzethalál. de még akkor is gennyet okád majd a nacionalista prop. gépezet, a kemény, sötét mag, irtózatos gazdagságából kiugatva, helyzetünket elhazudva.
Kötelező kincstári optimizmus nem lkell, hiszen nem téd a kicstár. Az optimizmust is elprivatizálták.

csak a kötelező szépészeti smink miatt, azért én egy harmadik elvi lehetőséget megcsillanatanék: a létező erők összefogását, de nem gyurcsányi és nem MSZP alapon, és nem is Jobbik alapon, de azokkal együtt. Hiszen ezek még itt élnek, és meg is fogalamazzák ezt az óhajukat. A nyolcmilla szavazóból hatmilla, mert a távolmaradóról nem mondható hogy elégedett, hanem inkább csalódott, félős, meg igénytelen. . A többi kettő különböző alapon - de fenntartaná a nemzetgyilkos országvezetést. Vagy mert ő nyerészkedik, vagy mert fél, vagy mert szolgál, vagy mert hülye.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.12.19. 08:03:51

@screpes: igen, én ebben a harmadikban nem hiszek, bármi is legyen ez

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.19. 09:09:59

@citrix:

Az Orbán-értékelés biztosan pozitív lesz. A mértéke kérdéses: vagy sikeres politikusnak fog szémítani vagy a korát megelőző, elbukott embernek.

A lényeget ugyanis Orbán meglátta: az 1990-es modell működésképtelen.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.19. 09:11:09

@citrix:

"Nem valószínű hogy Rákosiék elismerték volna a választási csalást, a rendszerrel szemben fellépők egyértelműen likvidálásra kerültek a népi demokrácia védelme érdekében ami ugye a többség akaratából hatalomra került Párt kötelessége volt."

Már tisztáztuk, hogy Rákosi NEM a többség akaratából volt hatalmom, ezek után miért erőlteted ezt tovább?

citrix 2017.12.19. 09:25:52

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Nehéz fejed van mint egy birkának, de sebaj majd kinövöd. Rákosiékat 1949-ben választással juttatták hatalomra ami a legkisebb mértékben se volt tiszta. A győztes szerint tiszta és szabad volt ez is világos. Szerinted Orbánt a választók 2/3-a szavazta meg? Nagyon messze volt még az 50%-tól is tehát a többségnek nem kell. Azt elárulhatnád így karácsony felé közeledve, mi az amiért fanatikusan hittel rajongsz Orbánért. Ha tisztán szeretetből és hitből, az bizony gáz. Boldog karácsonyi ünnepeket :-)

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.19. 09:57:59

@citrix:

"Rákosiékat 1949-ben választással juttatták hatalomra"

Nem igaz.

"Szerinted Orbánt a választók 2/3-a szavazta meg?"

Nem.

"Nagyon messze volt még az 50%-tól is tehát a többségnek nem kell."

A választásokon nem a többség számít általában, hanem a szavazók többsége. A te logikád alapján 1990 óta sose volt még legitím kormány, mert sose szavazott senkire legalább az ország fele.

"mi az amiért fanatikusan hittel rajongsz Orbánért"

Nem rajongok érte.

Robur 2017.12.19. 13:10:22

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Milyen hatalmas erő?:-) Ez a négy ország együtt is senkik gyülekezete.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.19. 14:03:59

@Robur:

Ha így lenne, nem hisztizne Soros, nem rettegne Brüsszel.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.19. 14:56:46

@Robur:

Lásd a hatalmas kampányt Mo., de még inkább a lengyelek ellen.

Alig mernek kimozdulni a brüsszeliták az utcára már, testőreik nélkül! Rettegnek a keleti népek friss erejétől.

Lavinia Pinkerton 2017.12.19. 15:17:20

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

Láttam egy kormánykonvojt áthajtani egy kereszteződésen.
Hat elsötétített ablakú fekete luxuskocsi, körülöttük motoros nindzsák, fölöttük egy helikopter és így járták Budapest utcáit.

Rokonom a Mercedesnél dolgozik.
Amikor Orbán meglátogatta a gyárat, leállították a gépsorokat és szabadnapot adtak a dolgozóknak, hogy csak a haverjaival találkozzon meg a saját sajtósával, aki lefotózza az üres gyárban.

ijontichy 2017.12.19. 16:12:44

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Protokollszabályok? Mióta érdekli ez az alcsúti parasztot? Amikor '98-ban beletette a valagát a minelnöki bársonyszékbe, ő rúgta ki azt a protokoll-tanácsadó hölgyet, aki évtizedes tapasztalettal bírt, és mindegyik elődjének megfelelt. Mert hogy is néz már ki, ha valaki a nemzetközi diplomáciában elfogadott protokoll-szabályokhoz lojális :-) nem egy hímsovén falusi tahóhoz. Az egész fityesz vezetés tele van ilyen, faluvégi kocsma sztenderdjein szocializálódott butykókkal :-/.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.19. 16:13:10

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

Amely protokollszabályok létjogosultságát a birkák nem kérdőjelezik meg.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.19. 17:11:51

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

"ez tizedrangú kérdés, teljesen mindegy"

A birkák számára.
süti beállítások módosítása