1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2017.11.26. 07:37 HaFr

Miért nem érdemes a régi balos pártokra szavazni?

Image result for orbán kádár

A rezsim nemcsak kezd emlékeztetni a kádárizmusra, de kezdi reprodukálni is annak számos jegyét: állampártiság, zárványszabadságok, "aki nincs ellenünk, az velünk van", erős orosz jelenlét, nacionalizmus, még néhány. Ezek még eltérő hangsúllyal szerepelnek, mint akkor, ami nem csoda, tekintve, hogy mi a szabadság romlásából közelítünk a reprodukció felé, nem a totalitarizmus alóli felszabadulásból. A nacionalizmust itt nem a kommunista szemlélet temperálja, hanem a liberalizmus és az EU iránt még megmaradt képmutatás (=a bűn tisztelgése az erény -- vagy még inkább a legyőzött paradigma -- előtt).

Az orbánizmus abból a tapasztalatból táplálkozik, hogy a kétszáz éve töredezett, sikertelen modernizációs pályánkon a társadalom képességeinek leginkább megfelelő (objektíve természetesen hamis) nyugvópont a függetlenségi (etno-)nacionalizmus létrehozta nemzetbe való kapaszkodás és a szociális protekcionizmus kombója. A kádárizmus és az orbánizmus ugyanannak az éremnek a két oldala, amely ebből az anyagból veretett, legföljebb időnként a fejre, időnként az írásra esik; itt kevesebb, ott több benne a nemzeties legitimáció igénye. Ahogy Medgyessy nagy adag szociális demagógiával és némi nemzetieskedéssel győzni tudott az akkor még kiforratlan orbánizmuson, úgy a mai rendszer nagyobb etnicizmussal és tekintélyes szociális demagógiával -- úgy tűnik -- még legalább egy évtizedig is képes lehet a stabilitásra, mielőtt -- elődjéhez hasonlóan -- meg nem rokkan az erőforráshiánytól. A lényeg, hogy a nemzeti és szocialista erejének összege mindig nagyobb legyen, mint az ellenfélé. Ebben jelenleg Orbán verhetetlen: legyőzni nem lehet, az meg katasztrófa lenne, ha valaki túl tudna még rajta is menni.

A magyar közgondolkodás reménytelenül kollektivista: köz alatt értve a kritikus tömeget és a közről való gondolkodást is. Még egyszer, ez azért lehet, mert a nemzetet a modernizációellenességbe eső függetlenségi (etno-)nacionalizmus hozta létre a XIX. században, és amikor a közösségről gondolkodunk vagy a közösségre vonatkozó döntéseket hozunk, akkor a kritikus tömegünk nacionalista-kollektivista, sérelmi-védekező (és újabban támadó), terméketlen módon gondolkodik akár a személyek köznapi individualizmusa (vagy inkább egoizmusa) ellenére is. Innen az ország tragédiája: a közös cselekvés képessége mindig alatta marad a személyes képességek és igények összegének. Ezt használja ki és erre erősít rá Orbán és a mai helyzet, ez utóbbi annyiban, hogy a személyesen sikeres, versenyképes polgárok -- akár Nyugaton iskoláztatott gyerekekkel és egyébként világos, modern gondolatokkal -- is szavaznak a Fideszre csak azért, mert a nemzeti vagy közérdeket benne látják megtestesülni. Skanzenesítik az országot. Röviden, a versenyképes és a versenyképtelen honfitársaink is nemzeti érzületből szavaznak a nemzeti közösség és az ország érdeke ellen (!).

Mármost a régi (balos) ellenzék a puszta szociális demagógiára lévén csak képes ezt sosem fogja tudni überelni, vele az ország sosem fog túljutni ezen az állapoton. Alacsony legitimiációjuk miatt ha akarnának se volnának képesek meghonosítani egy hiteles modernizációs logikát, amely kivezet ebből a csapdából -- minden rájuk adott szavazat egyszerre veszteség a választásokon és az ország jövője szempontjából. A helyes szavazat mindenképpen az ellenük való szavazás (is), és csak másodsorban amiatt, hogy közben jelentős részben maguk is korruptak és vezetőik egy része a Fideszért dolgozik. Stratégiailag nem érdemelnek semmit.

A hatékony ellenzéki szavazó ma az LMP, a Momentum és -- tényleges ellenzékisége okán -- a Jobbik háza táján található és ösztönzök mindenkit, hogyha legalább a jövőt szem előtt tartja, szavazzon ezekre. Ennek ellenére nem hiszem, hogy -- megint csak hasonlóan a kádárizmuséhoz -- az orbánizmus vége is elkövetkezhetne a fideszes pártelit feltöredezése és a Fidesz felbomlása, majd egy részének egy utódpártba való való átmentése nélkül. A mai párt túlságosan beleette már magát a magyar társadalomba ahhoz, hogy egyszerűen, parlamentáris ellenzék útján le lehessen váltani. Megkockáztatom, orosz rendszerváltásra is szükség lehet (megint), ha a magyart sikerre akarjuk vinni.

78 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr6113386931

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.11.26. 08:14:14

A magyar nép nem kér a modernizációból. Mi abban a jó? Semmi.

Headshot 2017.11.26. 08:16:13

Hali! Hová tűnt a begombázott Varga Mihály?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.11.26. 08:19:12

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: birca, óvlak, rendre összetéveszted magad a magyar néppel -- még ha a jelen állapotában bizony erősen hasonlít is hozzád :)

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.11.26. 08:20:26

@Headshot: első poszt volt, amit az öt év alatt végül levettem, mert belenéztem a vállalat mérlegeibe és eredménykimutatásaiba és látszik, hogy nem használta fel rosszul a kapott támogatásokat, tehát nem volt fair a cikk

Headshot 2017.11.26. 08:31:22

@HaFr: A kedvencem mellett azért ne menjünk el szó nélkül:

Varga Misi sajnos nem a legélesebb kés a fiókban. Csupán egy okoskodó, fantáziátlan, középszerű nímand. Szakmailag nulla. Mindösszesen egy évig dolgozott a politikumon kívül. Először a 43. sz. ÁÉV-nál "gazdasági revizor" volt, majd a Kelet-magyarországi Vízügyi Tervező Vállalatnál "közgazdasági munkatárs". Slussz. Vége. Ennyi az ő impozáns szakmai életútja.

Soha nem volt képes előbújni (a kancsal félkegyelmű elődje) Matolcsy árnyékából. Orbán is levegőnek nézi őt. Misit ez frusztrálja leginkább.

Viszont szemrebbenés nélkül képes folyékonyan hazudni. Ez nála valójában nem "bug", hanem maga a "fícsör". (Az egyetlen.) Meg az, hogy a gazdája parancsára zokszó és ellenvetés nélkül hajlandó lemenni kutyába. A versenyszférában tíz percig nem maradna életben. Valódi kvalitásai alapján maximum bérszámfejtő lehetne a bivalybasznádi mg.tsz-ben.

Egy épeszű, eredeti megnyilvánulására nem emlékszem. Csak van egy bölcselkedő okostojás hanghordozása (amire erősen rájátszik), egy vidéki tsz-bérszámfejtő (kopasz) feje és egy drótkeretes szemüvege. Meg egy hosszú, hajlékony nyelve, amivel elér Orbán ádámcsutkájáig. (Alulról.) Ennyike.

A legutóbbi 15, ill. 25%-os bérnövekedést is milyen szépen elő tudja adni, mint a kormány jótéteményét. Holott ők csupán 5% járulékcsökkentést adtak, a 25%-os bérnöveléssel (és járulékaival) pedig ennek az ötszörösét hajtották be a (kis)vállalkozásokon. Ők nyögték ki az egészet, nem a kormány. Pofátlan senkiházi...

Néhány idézet tőle. (A teljesség igénye nélkül.):

1. "Kósa és Szíjjártó 2010-es forintgyengítő nyilatkozatainak ügye":
a, "A forint árfolyama az elmúlt napokban a közép-európai valuták árfolyam-alakulását követte."
b, "Ööö... valójában a forint a zloty-hoz képest kétszer annyit, a cseh koronához képest négyszer annyit gyengült az euróhoz mérve."

2. "Banki tranzakció-ügy":
a, "A vonatkozó intézkedéseket a Bankszövetség az előzetes konzultáció során jóváhagyta."
b, "Ööö... igen-igen, az előzetes konzultáció sajnos eredménytelen maradt."

3. "Online pénztárgép-ügy":
a, "Az online pénztárgépek bevezetési határideje 2013. január 01."
b, "...illetve 2013. május 01.”
c, "...illetve 2013. október 01.”
d, "...illetve 2014. január 31."
e, "...illetve 2014. szeptember 01."

4. "Devizahitelezés-ügy":
a, "A devizahitelek forintosítása nem lesz kötelező..."
b, "Minden érintett számára kötelező a forintosítás."

5. "Netadó-ügy":
a, "Az NGM szükségesnek tartja az internetadó bevezetését."
b, "Valójában soha nem merült fel ilyesfajta adónem bevezetésének gondolata."

6. "Kitiltási-ügy":
a, "Nem tudjuk, kire vonatkozik a kitiltás..."
b, "Csak nem kérdezgethetem végig a minisztérium összes dolgozóját..."
c, "Van egy régi megállapodásom Vida Ildikóval, hogy majd szól, ha olyan körülmény..."
d, "Most nem kérdezhetek rá, mert rendes éves szabadságát tölti..."
e, "Nem kérdezhetek rá, hogy miért nem szólt, mert hátha magántermészetű az ok..."
f, "Nem szólok rá, hogy szóljon, mert az ártatlanság vélelme mindenkit megillet..."
g, "Vida Ildikó jelentette a kormánynak, hogy róla van szó, de nekem nem szólt..."
h, "Vida Ildikó az MNO-os cikk előtt szólt nekem is..."
i, "A NAV elnökét nem is én nevezem ki, hanem a miniszterelnök..."
j, "A NAV független..." (Ja. Addig, amíg -a gazdád parancsára- rá nem uszítod pl. az RTL-re.)
k, „A megalapozatlanság vádjával kell, hogy illessem az amerikai ügyvivőt.”
l, "Kérjük a bizonyítékokat Mr. Goodfrendtől..."
m, "Ezek nem bizonyítékok, hehehe!"
n, "Nem az NGM feladata, hogy nyomozzon..."
o, "Nem nekem kell kiderítenem, ki a másik öt kitiltott..."
p, "Nem az én feladatom, hogy feljelentést tegyek..." (Persze. Édesanyádé.)
q, "Nincs semmiféle Zöld-dossziés ügy..."
r, "Horváth András viselkedése -köztisztviselőként- megengedhetetlen..."
s, "Vida Ildikó majd alaposan kivizsgálja az ügyet..." (Értsd: saját magát.)
t, "Írásos feljegyzést kérek Vida Ildikótól...” (Wow!)
u, "Vida Ildikó kinevezésekor megfelelt..." (Ja. Csak jogszabályt kellett módosítanotok.)
v, "Vida Ildikó Betéti Társasága igazából nem is működött..."
w, "Nem voltak bevételei, így nem gond, hogy nem adózott s nem adott le beszámolókat."
z, "Különösen érzékeny időszakban vezeti a külső és belső támadások alatt álló NAV-ot."
x, "Vida Ildikó feljelentette Goodfriendet a (híresen pártatlan) magyar Ügyészségen..."
y, "Goodfriend kiadásának elmulasztása miatt a kormány lezártnak tekinti az ügyet..."

7. "A korrupció miatt kitiltott további 5 (adóhivatali) tisztviselő ügye":
a, "..."
b, „Hmmm…”
b, "Ööö..."

Headshot 2017.11.26. 08:31:56

8. "EKÁER-ügy":
a, "Az EKÁER-rendszer bevezetési határideje: 2015. január 01."
b, "Az EKÁER-renszer 2015. január 01-től próbaüzemben működik."
c, "Az EKÁER-rendszer hibája miatt sajnos nem csak saját adataikat láthatják a cégek."
d, "Az EKÁER-rendszer 2015. március 01-től élesben működik."
e, "Az EKÁER-rendszer 2015. március 04-én sajnos néhány órára leállt."
f, "Az EKÁER-rendszer 2015. március 11-én -visszavonásig- üzemszünetet tart."
g, "Előfordulhatnak gyermekbetegségek, ezért is adtunk egy kis türelmi időt a cégeknek a rendszer használatában, hogy ezek a hiányosságok előjöjjenek..."

9. "Vasárnapi boltbezárás-ügy":
a, "Nem készült hatástanulmány..."
b, "Ja ez? Ez nem hatástanulmány, csak egy közvéleménykutatás..."

10. "Questor-ügy":
a, „Ámulok és bámulok, hogy lehet bejegyeztetni cégvezetésre, akinek semmiféle feltétele, semmiféle adottsága nincs meg, hogy egy ilyen céget vezethessenek. Nyilván ilyenkor az a kétségem, hogy az annak az irányába történik, hogy a cég rekonstrukciója, reorganizációja megtörténjen, inkább én is attól tartok, hogy ez már nem arról szól, hogy a céget, hogyan vezessék.” (Én meg azon ámulok, hogy egy miniszter, hogyan lehet ekkora analfabéta balfasz...)
b, "A Miniszterelnök úr az NGM által készített jelentés alapján hozta meg a döntést..."
c, "Csak egy rövid, szóbeli tájékoztatást adtam a Miniszterelnök úrnak."

11. „Stabilitás Megtakarítási Számla-ügy”
„Az SMSZ-re (=lopott pénzek pofátlan legalizálása) azért van szükség, hogy több pénzt vonjunk be a gazdaság működésébe.”

12. „Andy (Stróman) Vajnára szabott szerencsejáték-törvények”:
„Azért kevés a kiszabott adó, hogy miután jól fel tudta magát tőkésíteni, majd többet adózzon és így tudja majd csökkenteni pl. a gyermekéhezést.”

13. "Kun Mediátor-ügy":
"Karcagon közismert tényként kezelik, hogy a 2002-es és 2006-os választásokon Vadai Ágnes is komoly segítséget kapott attól az üzleti csoporttól, amelynek a Kun Mediátor is része. Elég megnézni az akkori helyi tv-felvételeket, és visszakeresni, hogy hol is voltak a rendezvényei helyszínei. Most ő vádaskodik. A gátlástalanságnak tényleg nincs határa..."

Valóban. A gátlástalanságnak tényleg nincs határa…

Misi hazudik, mint a vízfolyás.

Ezt a senkiházit csak azért tartja a gazdája, mert naponta hajlandó segget csinálni a szájából. Ha Orbán azt találná ki, hogy Misi holnaptól minden reggel szopja le őt, arra sem rebbenne a szeme ennek a nyomorultnak. (Merő igyekezetből valószínűleg le is nyelné...)

Misi Magyarország "Nemzet"gazdasági minisztere.

Misi a karcagi református egyházközség presbitere.

Misi naponta megalázza magát a Júdás-ezüstjeiért.

Misi naponta eladja lelkét az ördögnek a Pasa-parki lakásáért, meg a kurva millióiért.

Mocskos, gerinctelen, talpnyaló, kétszínű, tehetségtelen, alávaló, nímand, szarházi féreg. Hazudni is csak úgy tud, mint egy értelmi fogyatékos... Mint egy szánalmas puhapöcs...

Misi mondd, nincs hányingered, amikor ennyire beleizzadsz az erőlködésbe, hogy a gazdád kedvében járj? Milyen ember vagy te? A tükör előtt állva soha nem köpöd szemen magad?

Hogy tudsz te a gyerekeid szemébe nézni Misi?

Vagy nekik is hazudsz?

digipenna · http://digipenna.blog.hu/ 2017.11.26. 08:35:11

@HaFr: „nem volt fair a cikk” - - ez a négy szó azonban fair play díjt érdemelne !

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.11.26. 08:53:56

@Headshot: hú, itt valami személyes ügyet érzek :)

Headshot 2017.11.26. 09:02:54

@HaFr: Mi tagadás, szívem csücske ez a bohó kis öleb. :)

DrGehaeuse 2017.11.26. 09:08:35

@HaFr: Respect! Ez így korrekt.

DrGehaeuse 2017.11.26. 09:20:15

Orosz rendszerváltás?
Sajnos ott nem sok esély van rá amíg Putyin él.

Laikus Érdeklődő 2017.11.26. 09:31:35

"a közös cselekvés képessége mindig alatta marad a személyes képességek és igények összegének."
Ez így szerintem nem igaz, sőt a fordítottja a gyakoribb.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.11.26. 09:42:14

@Laikus Érdeklődő: nem értem -- a cikk egy gondolatmenetet fejt ki, aminek ez a megállapítás egy része, te ellenben azt mondod, nem igaz és a "fordítottja a gyakoribb". Mihez képest gyakoribb? Ez egy specifikus eset, ezen belül nem lehet valami "gyakoribb". De minek ezt leírni ráadásul, ha nincs mögötte értelmes érvelés?

Laikus Érdeklődő 2017.11.26. 10:11:20

@HaFr: A cikk, sőt az egész blog egy gondolatmenetet fejt ki: az individualizmus jó, a kollektivizmus rossz.
Ebbe a gondolatmenetbe valóban illeszkedik az idézett mondat, de attól még nem igaz. Különöszen a MINDIG szó használata miatt.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.11.26. 10:43:16

@Laikus Érdeklődő: ami a blog gondolatmenetét illeti, abban az individualizmusok koordinációjáé a főszerep -- a kollektivizmust viszont télleg nem szívelem

Laikus Érdeklődő 2017.11.26. 11:14:52

@HaFr: Szerintem az individualizmusok koordinációjának és a kollektivizmusnak legalábbis van közös metszete.
Persze akik szerint nincs arany középút, mer' az szocializmushoz vezet ezt másképp gondolják.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.11.26. 11:20:51

@Laikus Érdeklődő: közös praktikus (policy) metszet lehet. de közös értékrend nem

Laikus Érdeklődő 2017.11.26. 11:42:36

@HaFr: "közös praktikus (policy) metszet lehet..." Vagyis aki nincs ellenünk az velünk van, mint a Kádárizmusban/Orbánizmusban.
"...de közös értékrend nem"
Ez már inkább a Hitlerizmusra/Szálinizmusra jellemző.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.11.26. 12:21:05

@HaFr:

Kösz meleg szavaidat: közvetve elismered, hogy a nép szócsöve vagyok.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.11.26. 12:32:14

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: na de belegondoltál abba, hogy ki az, aki ennek véli magát?

Lavinia Pinkerton 2017.11.26. 12:42:11

@HaFr: Lmp, Momentum, Jobbik... ezt javaslod.
Melyik is ezek közül a kapitalista párt ?
Vagy már nem volnál kapitalista ?
Vagy én értettem félre valamit.

2017.11.26. 19:55:13

@post
"a mai rendszer nagyobb etnicizmussal és tekintélyes szociális demagógiával -- úgy tűnik -- még legalább egy évtizedig is képes lehet a stabilitásra, mielőtt -- elődjéhez hasonlóan -- meg nem rokkan az erőforráshiánytól"

amíg ez az oroszoknál bekövetkezik, még 50-100 év is lehet(de lehet, h soha :D). addig a kis középeurópai illiberális orbanátusnak is maradnak esélyei a túlélésre.

azért ez a jobbikról is elmondható:
"több benne a nemzeties legitimáció igénye . . .
a kritikus tömegünk"
-mármint a jobbik potenciális szavazói is-
"nacionalista-kollektivista, sérelmi-védekező (és újabban támadó), terméketlen módon gondolkodik akár a személyek köznapi individualizmusa (vagy inkább egoizmusa) ellenére is".
legalábbis az eddigi szereplésének nagyobb részében, és nincs világos képünk róla, h mit kínál, milyen az igazi stratégiája a jobbik néppártosodásának.
addig véleményes rá szavazni.

kérdés még, h a fent vázolt közegben(amire mindenekfölött jellemző a ner kurzus totalitása) amiben a hagyományos baloldali pártok alacsony legitimációjuk miatt ha akarnának se volnának képesek meghonosítani egy hiteles modernizációs logikát, amely kivezet ebből a csapdából, akkor mitől hatékony a Momentum LMP /szavazó

Moin Moin 2017.11.26. 20:42:33

- Arra az LMP-re, amely a Fidsz seggevége, házi ellenzéke?
- Arra a Momentumra, amely úgyszintén?
...Ne feledd: mindkét pártnak feltűnően és konzekvensen sima az útja a Fidesz-rezsik alatt! (A műbalhék ne tévesszenek meg!)
- Arra a Jobbikra, amely még enticistább és amely "még több keletet" akar?

Te most viccelsz, vagy kaptál Vargamisi gombájából?!

naivugyfel 2017.11.26. 21:05:44

Kedves HaFr!
Az a nagy helyzet, hogy sokkal egyszerűbb a megoldás, az létezik is, de valahogy - úgy tűnik, senkit sem érdekel...
Érdekes tapasztalat ez, rólad is már tudom, hogy téged se :-). Moin Moin egy kultúrált e-mail-emre nemes egyszerűséggel elküldött a halál gyíkjára :-)
Így nehezen lesz fidesz-leváltás, vegyétek észre, nincs is gondolkodni képes, tisztességes kör, aki erre alkalmas lenne (tudnék erről - sok "nagy" emberről és az értelmi képességeikről, tudásukról - mesélni). Nem tudja az ország átugrani a saját árnyékát, ez van, na - és ebben ti is vastagon benne vagytok :-)

Morpheus. 2017.11.26. 21:06:53

A Kádárizmus nacionalista lett volna? (Első mondat.) Aki ilyet leír, az sem a politológiához, sem a történelemhez nem ért sokat. Egyébként meg a Jobbik mellett kampányolni erősen leamortizál egy állítólagos demokratát. Béndek úr, ez most csúnya volt. Khm

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.11.26. 21:33:20

@Morpheus.: hát pedig, barátom -- bár nyilván sérti az érzelmeidet, de ez van

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.11.26. 21:34:23

@naivugyfel: jaj, remélem, nem, mindent megtettem a jó lelkiismeretemért

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.11.26. 21:34:51

@Moin Moin: szerintem is szavazz nyugodtan a juhira

Moin Moin 2017.11.26. 21:39:32

@HaFr: Akkor, ha jól értem, a magyar választás tétje, hogy fű vagy gomba?

Morpheus. 2017.11.26. 21:42:39

@HaFr: az érzelmeknek ehhez annyiban van köze, amennyit beleteszel. Te például sokat. Nálam más a helyzet. A Jobbikkal fut, szalonképtelennél válik "barátom". Nem csak idehaza. Ilyen k*rva egyszerű. :-)

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.11.26. 21:44:27

@Morpheus.: jaj, ne aggódj felőlem, elvagyok

vaffanculo 2017.11.26. 22:00:59

@Moin Moin: Én is arra jutottam magamban (ez nem önfényezés :)), hogy LMP, Momentum, Jobbik. Ennek az a gyökere, hogy aki már volt hatalmon, arra semmi esetre sem szavaznék. Ebbe beleértem az MSZP kinövéseit is: PM, Együtt, DK. (Isten őrizz :). Ugyanakkor rengetegszer hallom, hogy az LMP és a Mom eszköz a fityesz kezében, netán ők hozták létre. Hát nem tudom, ha így van, akkor az kurva nagy csalódás..Nem tudom, talán lesz még vmi reménysugár. Ha ezek kapnak még négy évet, az tragédia lesz..

feketeesfeher 2017.11.26. 22:14:09

"A hatékony ellenzéki szavazó"

Itt aztán tényleg teljesen elveszítettem a fonalat, bár az írás maga sem következetes.

Mi az a "A hatékony ellenzéki szavazó"?

feketeesfeher 2017.11.26. 22:44:13

Én magam azt gondolom, hogy a magyar társadalom akkor keveredhet ki leggyorsabban ebből a nihilből, ha a társadalom alrendszerei, és benne az egyének is, képesek lesznek a kooperációra, a vitára, az érdekérvényesítésre.
Abból lesz valamiféle modernizáció. Az LMP-től vagy a Momentumtól való csodavárás az pont annyira lenne előremutató, mint a fidesztől várt csodavárás.

Ezért tehát én azt gondolom, hogy a szavazópolgár akkor jár el a leghelyesebben, ha arra szavaz, akihez köti valami. Értékszempontból, érzelmileg, kulturálisan, akárhogy. És az az elvárása, hogy a párt, akit megbízott a politikai képviseletével, az ezt szolgálja.

Minden más az csodavárás.

feketeesfeher 2017.11.26. 22:59:05

Ja, és a jövőt szem előtt tartani, az sokminden, de speciel egy országgyűlési képviselő választáson való elvtelen és valami ködös ígéretek mentén történő szavazatleadás, az speciel nagyon nem az.

2017.11.26. 22:59:51

@feketeesfeher:
orbán és a jobbik szavazóiban semmiféle csodavárás nincs. a liberálisnak mondott elitet basszák ki mindenhonnan. lényegében ez a célja. ezért van illiberális demokrácia. ehhez kell bayer és nem mondjuk móricz zsigmond. bayer kell ahhoz, hogy a magyar irodalom többségében magyar lehessen végre. és ne magyarországi. vagy mondjuk a magyar nyelvet elsősorban a magyarból származtassuk és ne a finnből. ami nem azt jelenti, hogy ne szeretnénk a finneket. elég sok fidesz szavazót ismerek. tapasztalatom szerint kifejezetten pragmatikusan gondolkodnak, egyik sem csodaváró.

FreeTibet 2017.11.26. 23:06:44

@Moin Moin: A fű és a gomba tipikus ballibsi hippi drogok és mivel a Jobbik maximum kannás bor egy vidéki kocsmában, ebből is látszik, hogy a kokainnak és a jelenlegi elitnek nincs alternatívája..
esetleg az Ungár Péterről el tudom képzelni, hogy idővel felnő a feladathoz.

feketeesfeher 2017.11.26. 23:19:42

@444: "orbán és a jobbik szavazóiban semmiféle csodavárás nincs."

A "csodavárást" teljesen másra írtam.

A fidesz 2010-es szavazóinak egy jelentős részében alapvetően a "csodavárás" volt a motiváció.
Na, ők húztak el a fidesz közeléből.
A fidesz mostani szavazói vegyesek. Leginkább az állampárt hatalmával egyetértő, vagy abba beletörődő emberekről van szó, egy jelentős része pedig egzisztenciálisan függésbe tartott.

Politikai program nincs, elvek nincsenek, a túlélésre játszás van.

Ami amúgy javasolt stratégia,
Aki ma elmúlt 50, az sanszosan ebben a végtelenül eltrutymósodott szarban kell leélnie az életét.
Oszt vagy beletörődik, vagy elmegy, vagy kivonul az egészből, és csinál magának egy saját túlélőkészletet.
És arra készül, mi lesz akkor, ha ez az ingatag tákolmány majd magától összeomlik.

Mert sanszosan ez a várhaó jövő.

Ellenvélemény_ 2017.11.26. 23:23:30

LMP, Momentum, Jobbik! Jesszus. Ezek volnának a "legjobb" lehetőségek? Idáig jutottunk! Az LMP és Momentum (bár erős a gyanú, hogy Fidesz által teremtett formációk) akár jók is lehetnének, ha lenne egy fikarcnyi kormányzóképességük is. A Jobbik kábé annyit "segítene" ezen az országon hatalomra jutna, mint ha a rákos beteg AIDS -et is kapna.

feketeesfeher 2017.11.26. 23:31:07

@Deep State:
"LMP, Momentum, Jobbik! Jesszus. Ezek volnának a "legjobb" lehetőségek? "

Hát, ide jutott a magyar polgárosodás fáklyavivője.
:)))

Khonsu 2017.11.26. 23:34:06

Bár győzelemre semmi esély, de az LMP és a Momentum szereplése döntő jelzés lesz arra, hogy a NER a közeli jövőben egyáltalán leváltható vagy sem.

Számomra különösen nagy jelentősége lesz ennek a jelzésnek...

Lavinia Pinkerton 2017.11.27. 09:15:48

@Khonsu: Nem kell jelzésekre várni. Egy nap alatt végez bárkivel ez a rendszer, akinek nem tetszik a pofája. Volt, akit a sinen találtak, mást elgázolt az autó.

Egyetlen felcsúti kormányoz a kompániájával már 12 évet, és amikor nem kormányzott, akkor is ez volt a háttérhatalom.
Nincsen esély a leváltására. Egy ilyen felcsúti alárendeltjeként éljük le az életünket mindahányan. Az is, aki emigrál miatta.
A kubai emigránsok se tudtak soha hazamenni, mert a diktátorok már csak ilyen hosszúéletűek.
Az ellenzékiek meg hullanak, mint a legyek.

DrGehaeuse 2017.11.27. 10:46:40

@Lavinia Pinkerton: Tévedés!

Az egyetlen felcsúti csak az arc. A kompániája az meg a végrehajtó kápó sereg. A hatalom a KNER (Korrupt /Nép-/Nemzetnyomorítók Együttmutyizási Rendszere) részben rejtőzködő részben magukat a nyilvánosság előtt álcázó urai kezében van (oligarchák és nemcsak azok akik a Forbes listán vannak). És ezt a hatalmat a KNER-be mindenkor tömegesen tömörülő rothadó ál-elit sokszínű népes siserehada tarja fenn országszerte kiépült kiseb-nagyob köreik hálózatában együttműködve.

Ez a KNER első verziója 1945 után jött létre a magyar történelem addigi legmocskosabb kiegyezése révén amikor a kisnyilasok beöltöztek ÁVÓs-nak és a horthyi rendszert is kiszolgáló gerinctelen kispolgárok lefeküdtek a szovjetek által támogatott kommunistáknak.

A második verzió az 56 utáni "konszolidáció" során az első verzió darabkáiból és 56 árulóiból, valamint a népet eláruló zsellérekből szerveződött a 60-as években.

Váci Mihály írja le a KNER 2.0 működését eképpen:

(Kitörés a ringből)

Csak trambulinnak tartottak sokan,
hogy rajtam átbukfencezzenek
s rajtam feljebb ugorva, lenéztek engem

Míg én azt hittem:-szolgálom a népet,
kiváltak belőle a gyors egyének,
számonkérni sok megszenvedett szavam.

Elém rakták verseimet,
életem alázatos fogadalmait,
s mint nemzeti váltót - behajtották rajtam.

Népi kijárónak nézett az is,
- rokonait hozzám küldve protekcióra -
ki elkötelezetlen semmibe vett engem.

Ám hihették - én nem voltam bolond.
Vállaltam azt is; - így ismertem meg
e nemzet új módon rothadó fiait.

És még jobban, még elhagyottabban
szerettem azokat, kik oly elhagyottak:
a legrosszabbak s a legjobbak is odahagyják őket.

Ó, mert mikor elém jött egy-egy tülekvő,
kinek már módja, képe volt protekcióra,
azokra gondoltam kiknek nincs senkijük,-

akik nem tudnak leveleket írni,
nem tudnak címeket, telefonszámokat,
csak sírnak, temetőkben, templomokban,

nincsenek feltört fiaik; romlott rokonaik,
nincs érdemük a népért - mert ők a nép
nem csinálták a forradalmat - mert ők csak várták.

Így szorultam én egyre vissza, hátrább,
azokról szólva, akik sohase szólnak,
nem olvashatnak, nem tudhatnak rólam.

Így lettem esküdt gyűlölője annak,
ami előtör most és dúr, fal mint a horda,
s nem bánom, honnan és milyen földből

Nem bánom, honnan jön, s nem vagyok szövetséges
semmivel, ami gőg, falánk, vad bosszúálló
és gyűlöl öreget, ifjat, urat, parasztot,

mindent ami nem ő, s nem az ő pereputtya.
Nem látok egy ereszt, ahol leülhetnék békén.
Zárva minden ajtó, belülről fegyverek.

Ezután a 70-es években a KNER kibővült a kádárral összekacsintó "élni akaró" kaparj-kurta típusokkal és egyéb ügyeskedőkkel.

A 80-as években a "vállalkozók" csatlakoztak a KNER-hez minimum azzal, hogy legitimálták a korrupció egyre változatosabb formáit.

A "rendszerváltás"-nak nevezett szemfényvesztés a KNER főurak és az őket korrumpáló külföldi hatalmasok forgatókönyve szerint ment végbe.
A KNER 2.1 és 2.2 verziófrissítések a Gyúrcsán-Bajnai kormányig egy meddő kísérletező időszak hálózatbővítései voltak. 2008-ra a KNER urai úgy döntöttek, hogy a 3.0 verzió bevezetésével totális uralomra törnek. Így segítették orv-bánt az első 2/3-hoz és diktálták a 0. köztársaságot felszámoló alkotmányelbitorló alaptörvényt.

Moin Moin 2017.11.27. 14:46:52

@vaffanculo: Várj, akkor segítek kicsit!
1.) Ki terjesztette fel közt. elnöknek Sólyom Lászlót, aki aztán annyit tolt a Fidesz szekerén? Hát a Védegylet!
2.) Miből vált ki, párttá alakulva az LMP? Hát a Védegyletből!

...Filmünk következő részében a Momentummal foglalkozunk, addig is jó szórakozást!:-)))

Moin Moin 2017.11.27. 14:48:55

@FreeTibet: Te, mi lenne, ha ezúttal józan politikusokkal próbálkoznátok, akik se nem isznak, se nem drogoznak?

naivugyfel 2017.11.27. 22:00:43

@HaFr: nem mindent :-) (na mégegyszer :-)))))

Egon Bondy 2017.11.27. 23:31:13

Az utolsó bekezdés "A hatékony ellenzéki szavazó..." logikailag nem áll kapcsolatban az előtte leírtakkal. Vélhetően egy átlag LMP/Momentum/Jobbik szavazót ez nem érdekel, mert bár szédítő az eleje, de a vége az ott van. De mi lesz a többi szavazóval? ;)

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.11.28. 06:31:24

@Egon Bondy: miért nem áll? lazítanám a logikai kapcsolatot, inkább szemantikait mondanék

Lavinia Pinkerton 2017.11.28. 08:54:53

@HaFr: Én azon csodálkozom inkább, hogy
" az LMP, a Momentum és -- tényleges ellenzékisége okán "
Az LMP még négy éve kitartóan állította, hogy nem akarja Orbánt leváltani. Ettől lennének tényleges ellenzékiek ?
A Momentum pedig nem is párt, csak egyetlen fideszlurkó, aki semmilyen szakmában nem dolgozott.
MItől hiteles ez a szép álszakállas gyermek ?

GyMasa 2017.11.29. 07:46:57

@feketeesfeher:
...A fidesz 2010-es szavazóinak egy jelentős részében alapvetően a "csodavárás" volt a motiváció...
Nem, a 2010-es választásokon, mintegy 600 000 - vélhetőleg balos szavazó _IS_ véleményt nyilvánított a Megyo-Fleto_Bajnai formációról.
Nekik _ENNYIRE_ fontos volt, hogy váltás legyen.
Na, ezek az emberek 2014-ben már nem szavaztak a fideszre.
...Na, ők húztak el a fidesz közeléből...
Ők, jó eséllyel nem voltak a fidesz közelében egy kicsit sem, ők a mszp-t büntették. (ha megnézed a fidesz szavazatok számát választásonként, az olyan 2 millió körül van rendre, csak a 2010-es választáson ugrott fel 2,7 millióra)
...fidesz mostani szavazói vegyesek. Leginkább az állampárt hatalmával egyetértő, vagy abba beletörődő emberekről van szó, egy jelentős része pedig egzisztenciálisan függésbe tartott...
Ééééééés, ott van egy másik jelentős réteg is, akikről valahogy mindig elfeledkeznek:
- Azok, a - legtöbbször - valami multinál dolgozó, rendesen bejelentett, és - CSAK a magyar mérce szerint - jól kereső réteg, akik, nyilván a saját önzőségük miatt nem kívánják a hátukon vinni az egész országot, de főleg nem az mszp-s értelemben vett "gazdagok".
Ők azok az emberek, akiknek most "csak" 55%-át veszi el a fizetésüknek az "igazságtalan" egykulcsos adó, ami azelőtt majdnem 80% volt, mégis ők fizetik be az államkasszába a szja bevételek jó 90%-át.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.29. 08:20:54

@GyMasa:

"valami multinál dolgozó, rendesen bejelentett, és - CSAK a magyar mérce szerint - jól kereső réteg, akik, nyilván a saját önzőségük miatt nem kívánják a hátukon vinni az egész országot, de főleg nem az mszp-s értelemben vett "gazdagok"."

Ahogy korábban írtad volt: "az eredmeny meg a legjobb esetben is csak kozeliteni fog ahhoz, amit az egyen elkepzel maganak, de ezzel minden epeszu ember tisztaban van, szoval, akiezzel jon, az elfelejtett felnoni, vagy vegtelenul narcisztikus alkat."

GyMasa 2017.11.29. 10:36:27

@Lavinia Pinkerton:
...Volt, akit a sinen találtak, mást elgázolt az autó...
Erre esetleg van valami link, vagy ez is csak a véleményed?

GyMasa 2017.11.29. 10:40:34

@neoteny:
Ezt most miért írtad ide?
Lesz konklúzió is, vagy csak egy kiragadott mondatrészt dobsz ide nekem?

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.29. 10:47:34

@GyMasa:

"Ezt most miért írtad ide?"

Hogy emlékeztesselek téged arra, hogy milyen álláspontot foglaltál el korábban a választói többség és az egyén érdekeinek érvényesülése kérdésben.

GyMasa 2017.11.30. 11:25:23

@neoteny:
Nyilvan az en ertelmi kepessegeimmel van problema, de meg mindig nem ertem, hogy mennyiben relevans, amit beideztel?
Igen, avalasztoi tobbseggel kapcsolatban ez a helyzet.
Tobbseg dont.
Viszont az eredeti allitas az volt, hogy a fideszenk kizarolag a kovetkezo csoportokba sorolt szavazoi vannak:
- Ostoba egybites allatok,
"A fidesz mostani szavazói vegyesek. Leginkább az állampárt hatalmával egyetértő, vagy abba beletörődő emberekről van szó, egy jelentős része pedig egzisztenciálisan függésbe tartott."
- Illetve a rendszer "haszonelvezoi", akiket legtobbszor az ellenzeki szimpatizansok a kozvetlen fideszes holdudvarral azonositanak.
En ezt a kepet arnyaltam azzal az informacioval, hogy van ezen kivul meg egy reteg, aki - jobb hijjan - szavaz rajuk.
Altalaban ezek azok az emberek, akiknek nemzetkozi viszonylatban is piackepes tudasuk van, es innetol fogva csak vermerseklet kerdese, hogy egy visszahozott progressziv adorendszer eseten, ami mondjuk a netto 500k-s fizetesukbol lecsippent 200k-t, mennyi ido mulva fogjak elhagyni az orszagot a 3-4x akkora Nyugat Europai fizetesert.

Hidvégi Mihály 2017.11.30. 11:39:16

@GyMasa: Nem kellene szerintem ilyen szöveget elereszteni, hogy
ostoba egybites állatok

Nem. Több okból sem.

A legtöbb ember, aki a fideszre szavaz nem ostoba. Van olyan is biztosan, de a legtöbb nem olyan.
Nagyon sokan éppenhogy elég okosak, s itt az idősebbekre gondolok most elsősorban, sőt érdeklődőek, aggódóak. Viszont hiszékenyek, mert az ő gondolatuk szerint el nem képzelhető, hogy egy ember, akit olyan magasra sodort áramlat, mint Orbán, annyira aljas lenne, mint amilyen. S ha abból indulnak ki, hogy ember ennyire nem lehet gonosz, hát mindjárt egészen másként áll a dolog, azt gondolják, hogy amit ez a szar hazudik az ő szájával, az szentírás.

Ne nézzétek le az embereket, inkább higgyétek őket különbnek magatoknál, mindjárt közelebb jártok az igazsághoz.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.30. 11:44:26

@GyMasa:

"Igen, avalasztoi tobbseggel kapcsolatban ez a helyzet.
Tobbseg dont."

Ennél többet mondtál: azt állítottad, hogy a többségi döntésből következő "eredmeny meg a legjobb esetben is csak kozeliteni fog ahhoz, amit az egyen elkepzel maganak, de ezzel minden epeszu ember tisztaban van, szoval, akiezzel jon, az elfelejtett felnoni, vagy vegtelenul narcisztikus alkat."

Vagyis szerinted a többségi döntés megkérdőjelezhetlen az egyén részéről: ha a többség úgy dönt, hogy "valami multinál dolgozó, rendesen bejelentett, és - CSAK a magyar mérce szerint - jól kereső réteg" vigye a hátán az országot, akkor azok, akik ezt a többségi döntést kifogásolják, "elfelejtett[ek] felnoni, vagy vegtelenul narcisztikus alkat[ok]."

Lavinia Pinkerton 2017.11.30. 11:45:15

@Hidvégi Mihály:
Aki ezen az Orbánon meg a torz bandáján nem látja, miféle emberek, az mind ostoba.
Aki látja és röhögve támogatja, az mind aljas.
Kétféle fideszes van. Ostoba és aljas.
Esetleg a harmadik csoport, amelyik ostoba és aljas egyszerre, de ez a csoport lehet, hogy 100%.

Hidvégi Mihály 2017.11.30. 12:15:03

@Lavinia Pinkerton: Kedves Lavíniám, próbáld meg szeretni az embert, hátha kissé árnyaltabban s ezáltal igazabban tudnád megismerni a világot.

GyMasa 2017.11.30. 12:25:05

@Hidvégi Mihály:
...Nem kellene szerintem ilyen szöveget elereszteni, hogy
ostoba egybites állatok...
Pont ezt mondom en is!
Felhaboritonak tartom az ellenzek narrativajat ezugyben!
Ami jelenelg kb., abbol all, hogy:
- MI akarunk hatalomra kerulni- mert... csak!
- A fidesz mindent szarul csinal. Pont.
- Aki a fideszre szavaz, az vagy ostoba (altalaban itt jon valami "vicces" progressziv neven nevezes, mint pla "fideszbirka" meg ilyenek), vagy kozvetlen anyagi haszonelvezoje a rendszernek (Es itt, ez alatt egeszen pontosan a lopasbol reszesulo embereket ertik).
En ezt a dolgot probaltam kiegesziteni a fentebb is emlitett csoporttal.

GyMasa 2017.11.30. 12:28:44

@neoteny:
...Vagyis szerinted...
Nem, csak a te magyarazatod ez arrol, amit _TE_ hiszel, hogy en gondolok.
Azert jo lenne, ha idonkent az ervelesed tulmenne a szemelyeskedesen es a temahoz is hozzaszolnal...

GyMasa 2017.11.30. 12:30:19

@Hidvégi Mihály:
Na, es tesssek, itt is van az elo pelda arra, amit irtam:
@Lavinia Pinkerton:
Write-only Lavinia, a sajat otletein alapulo ervelesevel...

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.30. 12:39:05

@GyMasa:

"Nem, csak a te magyarazatod ez arrol, amit _TE_ hiszel, hogy en gondolok."

Abból, hogy

1) a többségi döntésből következő "eredmeny meg a legjobb esetben is csak kozeliteni fog ahhoz, amit az egyen elkepzel maganak, de ezzel minden epeszu ember tisztaban van, szoval, akiezzel jon, az elfelejtett felnoni, vagy vegtelenul narcisztikus alkat."

az következik, hogy

2) ha a többség úgy dönt, hogy "valami multinál dolgozó, rendesen bejelentett, és - CSAK a magyar mérce szerint - jól kereső réteg" vigye a hátán az országot, akkor azok, akik ezt a többségi döntést kifogásolják, "elfelejtett[ek] felnoni, vagy vegtelenul narcisztikus alkat[ok]."

vagy

3) nem következik semmi, és így egy értelmetlen állítás.

GyMasa 2017.11.30. 16:35:30

@neoteny:
... ha a többség úgy dönt,...
Na, latod mar, hoyg erted, amit irni akartam?
...hogy "valami multinál dolgozó, rendesen bejelentett, és - CSAK a magyar mérce szerint - jól kereső réteg" vigye a hátán az országot,...
Amire a tobbsegi demokraciaban teljes joggal megvan a lehetoseg, mert igy mukodik a demokracia.
...akkor azok, akik ezt a többségi döntést kifogásolják,...
Nos, itt bicsaklik ki a gondolatmeneted, hiszen nem arrol beszeltem, hogy kifogasolnak, hanem arrol, hogy a fidesznek a
- Ostoba
- A nemzeti lopasban kozvetlenul erdekelt
szavazoin kivul vannak meg, akiknek pl. jobban tetszik a jelenlegi rendszer a hibaival egyutt is, mint az ellenzek altal kinalt bizonytalan talan.
Ezt irtam szo szerint:
"Ééééééés, ott van egy másik jelentős réteg is, akikről valahogy mindig elfeledkeznek:
- Azok, a - legtöbbször - valami multinál dolgozó, rendesen bejelentett, és - CSAK a magyar mérce szerint - jól kereső réteg, akik, nyilván a saját önzőségük miatt nem kívánják a hátukon vinni az egész országot, de főleg nem az mszp-s értelemben vett "gazdagok".
Ők azok az emberek, akiknek most "csak" 55%-át veszi el a fizetésüknek az "igazságtalan" egykulcsos adó, ami azelőtt majdnem 80% volt, mégis ők fizetik be az államkasszába a szja bevételek jó 90%-át."
Itt szo nincs rola, hogy barmi miatt is panaszkodnanak.
Szoval, reszemrol be van fejezve a tema.

GyMasa 2017.11.30. 16:36:16

@neoteny:
Es, meg egyszer mondanam, hogy jo lenne, ha nem csusztatnal...

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.30. 16:50:19

@GyMasa:

"tt bicsaklik ki a gondolatmeneted, hiszen nem arrol beszeltem, hogy kifogasolnak"

Hogyne arról beszéltél:

1) a többségi döntésből következő "eredmeny meg a legjobb esetben is csak kozeliteni fog ahhoz, amit az egyen elkepzel maganak, de ezzel minden epeszu ember tisztaban van, szoval, akiezzel jon, az elfelejtett felnoni, vagy vegtelenul narcisztikus alkat."

"Itt szo nincs rola, hogy barmi miatt is panaszkodnanak."

Nem is azt írtam, hogy panaszkodnak, hanem azt, hogy kifogásolják; amely kifogásolás megnyilvánul abban, hogy azokra szavaznak, akik kevesebb jövedelemadót vetnek ki rájuk. Ha nem kifogásolták volna az előző többség által megszavazott jövedelemadó-politikát akkor nem szavaztak volna a mostani rezsimre.

Ha jónak látod osztani az észt, akkor ne lepődj meg ha visszaosztják neked ugyanazt az észt.

GyMasa 2017.11.30. 17:12:34

@neoteny:
Befejezted a szemelyeskedest?
...Ha jónak látod osztani az észt, akkor ne lepődj meg ha visszaosztják neked ugyanazt az észt...
Azzal nem is lenne baj, ha igazad lenne, de most siman csak trollkodsz.
Ha nem erted, amit leiratm, akkor inkabb gyakorlod a leirt szoveg megerteset.
Es, tudod mit?
Tied lehet az utolso szo!

neoteny · http://word.blog.hu 2017.11.30. 17:18:54

@GyMasa:

A tőled származó idézetek _létezése_ a bizonyíték, hogy jónak láttad osztani az észt; az a te személyes problémád, hogy személyeskedésnek veszed azt, amikor visszaosztják neked ugyanazt az észt.

Ahogy az angol szólás tartja: if you can't stand the heat, get out of the kitchen.

GyMasa 2017.12.01. 14:47:49

@neoteny:
Semmit nem osztottal vissza.
Egyszeruen nem ertetted meg, hogy mit irtam le, es beideztel egy tok regi kommentembol egy fel mondatot, es azon kezdtel el rugozni.
Ezt ugy hivjak, hogy trollkodas, es nem visszaosztas.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.01. 18:15:29

@GyMasa:

"beideztel egy tok regi kommentembol egy fel mondatot"

Amit be is fogok idézni minden egyes alkalommal, amikor kritizálsz bármiféle módon bármilyen kormányzati döntést ami hátrányos bármelyik egyénre nézve. Hiszen a mindenkori kormányzat a szavazók többségének támogatásával gyakorolja a hatalmat; így az "eredmeny meg a legjobb esetben is csak kozeliteni fog ahhoz, amit az egyen elkepzel maganak, de ezzel minden epeszu ember tisztaban van, szoval, akiezzel jon, az elfelejtett felnoni, vagy vegtelenul narcisztikus alkat."

kalbász 2017.12.22. 11:30:49

@HaFr: Nem lett volna jobb egy frissítés az elejére a javítással?

kalbász 2017.12.22. 11:34:49

@Lavinia Pinkerton: az ilyen eltúlzott, buta hazugságok miatt is erős ez a rendszer.
Meg ugye volt időszak, hogy fél évente dőlt össze a gazdaság, meg az orosz is, meg kirugnak az unióból, stb stb stb.
KONTRAPRODUKTÍV.
A szektán kívül mindenkinek leesik, hogy hazugság.
Aztán csodálkozol, hogy milyen erős a fidesz tábor és vajon miért ennyi a bizonytalan, aki nem szavaz senkire?

Na vajon miért?

Lavinia Pinkerton 2017.12.22. 12:29:21

@kalbász:
Nem beszélgetek kommentgenerátorral. Húzzál ki a listádról.

screpes 2017.12.22. 13:24:27

@Morpheus.:
Én aláírom, hogy sem a politológiához, nem értek, sem a történelemhez,
Viszont történész vagyok, meg politológus, és javában éltem abban a kádárista korban, amiről te írsz. (és kétségbe vonod, hogy lehetett nacionalaista).
Szóval, rossz történész hiábavaló politológusként s emlékeim alapján nem csak annyit mondok:
DE, lehetett nacionalista...)
süti beállítások módosítása