1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2016.01.06. 17:52 HaFr

A civil mozgalmak hátráltatják a rezsimváltást

Politikai elemzőként sem helyeslem, hogy a magyar véleményformálók és aktivista csoportok kiválthatónak tartják a képviseleti demokrácia intézményrendszerének és a demokratikus pártoknak a tevőleges, közvetlen, résztvevő támogatását mindenféle szimbolikus, másodlagos jelentőségű témák és megmozdulások felkarolásával. A civil társadalmat most a pártok köré kell szervezni, mert egyedül ezek képesek a politikai rendszerben rövid távon, erőszak nélkül változásokat elérni. Magam is részt vettem korábban civil mozgalmakban, ezeknek elmúlt az idejük, nem váltanak ki politikai változást, aminek viszont nagyon itt van az ideje. Az egyébként ellenálló célú "civilitás" (nem a falvak csinosítására és a hajléktalanok segítésére gondolok) pótcselekvés, tévút, szelep, önáltatás. Ha ezt nem vesszük észre, jellemzően nagyon tévedünk.

Erőink végesek. A rezsimet le kell váltani. Koncentrálni kell. Nevelődni kell közvetlenül politikai érdekű részvételre. Persze, hogy nem a civil mozgalmakban fognak a megfelelő emberek kinevelődni -- teljesen más típusú képességeket kíván a két közeg attól eltekintve is, hogy az ún. civil mozgalmakban (miért, a pártok nem azok?) széleskörű megvetés uralkodik a pártok iránt.

Én a magunk helyében -- tehát nem pártvezetőként -- sokkal magasabbra értékelném a pártokat, és ha már annyira megvetem őket, csak azért is belépnék egybe, hogy megmutassam: lehet másként.

35 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr1008246556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

l ember 2016.01.06. 18:49:06

szóval nem tudom, mit lehet ezen nem érteni

hu.wikipedia.org/wiki/Civilszervezet

HaFr · http://hafr.blog.hu 2016.01.06. 18:52:19

@l ember: ez terminológia kérdése -- ráadásul semmi köze a gondolatmenet lényegéhez

Philip F. Queeg 2016.01.06. 21:21:23

"Én a magunk helyében -- tehát nem pártvezetőként -- sokkal magasabbra értékelném a pártokat, és ha már annyira megvetem őket, csak azért is belépnék egybe, hogy megmutassam: lehet másként."

"Sohasem lennék egy olyan klubnak a tagja, amelyik elfogadna engem tagjának."

toportyánzsóti 2016.01.07. 07:12:13

Rezsimváltást elkerülendő a narancsgecik elzártak már minden pénzcsapot,keress 1 tömegpszichológust és találd ki hogy lehet rábírni a az otthonmaradókat hogy szavazzanak végre és felvirrad a magyar aranykor.

DrGehaeuse 2016.01.07. 08:23:41

Ez most egy provokatív párttagtoborzó manifesztum, úgy általában?

Be a szervezetbe!

zipe moha 2016.01.07. 08:52:25

...a párt rendszerrel baj van....hiába figyelmeztetik a " civilek" a pártokat..nevezetesen arra , hogy nem őket képviselik ,nem belőlük indulnak ki s nem hozzájuk térnek vissza...azok makacsul továbbra is ideologikus elképzeléseiket vinnék végig...magyarán a pártok csak "tömegbázist" keresnek továbbra is,hogy mit képviselnek azt ők majd tudják...a tömeg pedig erre mond NEM-et...és igaza van!

ma egy olyan pártra van szükség ami az egész 89'-es pártsrukturátval szemben képes alternatívát jelenteni...ami képes a 99% legnagyobb közös többszörösei mentén a lehető legkülönböző helyekről és irányokból megszólítani - és kiszólítani az embereket..van -ilyen??...mert más nem kell..ha lesz, a civilek mentem nem akarnak majd " civilkedni" hanem a pártba fordulnak....

a " civil" jelenség egy negatív következménye egy negatív jelenségnek...: nevezetesen , hogy a pártok nem teszik a dolgukat...legalább is a tömeg szempontjából...s mindaddig amíg ez igy van csak arra tudok biztatni mindenkit... hogy ki a pártokból... és a pártok mögül..mint ahogy ki a szakszervezetekből is...nem kicsit nagyon és nem lassan hanem gyorsan..ez vezet a normális dolgok irányába, nyomáshelyezésre az elkényelmesedett képviselni viszont akarók életére valóság-válaszaira..ez a véleményem

tamas11 2016.01.07. 09:28:31

@HaFr: @zipe moha:

Péter, publicisztikai munkásságodat követve kirajzolódik, hogy kikre számíthassunk a legújabb rendszertelenség-váltás során, ha az PKP-módra zajlik majd.
Kritérium az eszmeiség
Kritérium a (jó) szervezhetőség is
A létszám (lásd az előzőt)
Fontos a politikai jogosultságok megléte, amelyekkel hozzáférhetünk a társadalomhoz, formalizálhatók a változtataási szándokok ( tehát nem mutathatjuk civilszerű alakulat képét - lásd a blogpostot)
Anyagi erő is kéne, amivel a célba vett szervezet rendelkezik (ez megalapozott, ugyanakkor kellően elvtelen szempont, mert az eszmének kéne behatolni a tömegek közé, de nem annyira teszi).

Szóval, van zászlóselyem de kell zászlórúd is, és olyanok is akik felhúzzák a lobogót, végül, akik hozzáférnek a nyeléhez, hajalandók megfogni a zászlórudat is.. (legvégül pedig olyanok kellenek nagy számban, akik figyelik, gyönyörködnek ebben a kísérletben, még nem abban, amint a sellyem verdes a szélben).
A felsorolt kritériumok mind olyanok, amik hervasztóak, nem én vagyok poéngyilkos, hanem a poén öngyilkos.

gellért mária 2016.01.07. 09:28:46

Minden normális országban ez abszurd állítás lenne, de M.o.-on nem az...sajnos.

zipe moha 2016.01.07. 09:33:46

@tamas11: ....egy jó cikk, értékes hozzászólásokkal (is)..hvg.hu/velemeny/20160106_TGM_Populizmus_nincs

neoteny · http://word.blog.hu 2016.01.07. 09:39:35

@zipe moha:

"legnagyobb közös többszörösei"

Amik végtelenül nagyok.

zipe moha 2016.01.07. 09:43:33

@neoteny: ...na látod ...:) már is kialakult közöttünk az asszertivitás..:)

zipe moha 2016.01.07. 09:44:44

@neoteny: "Amik végtelenül nagyok. "

..pont, mint a lehetőségek...:)

neoteny · http://word.blog.hu 2016.01.07. 09:58:44

@zipe moha:

Van legnagyobb közös osztó,
van legkisebb közös többszörös,
de nincs legnagyobb közös többszörös.

DrGehaeuse 2016.01.07. 10:00:55

@zipe moha:

Talán az lenne a legjobb, ha visszatérnénk a régi rendi országgyűlések módszeréhez.
A parlamenten kívül és a választásokon a "párt"-ok nem játszanak szerepet.
Annak idején a "képviselők" a megyegyűlések követei voltak az országgyűlésben. A küldött (követ) az országgyűlésben csatlakozott ahhoz a "párt"-hoz amelyik neki vagy az őt küldő megyének a többségi politikai nézeteihez leginkább közel állt, vagy az adott megye érdekeinek a legjobb képviseletével kecsegtetett.

zipe moha 2016.01.07. 10:07:44

@neoteny: ...mostantól van:)...aminél nincs nagyobb...az ország újra alapítása, a nemzet újraalapítása, tagjainak jogszereinti kiterjesztése a ma itt élők mindegyikére...alkotmány , társadalmi szerződés, világos értékelvű kül-és belpolitika ect...az " istváni útról való" a szolgaság útjáról való tiszteletteljes lekecmergés...a ma élők akaratából, a jövendő magyar generációk felemelése érdekében..:)

Lexa56 2016.01.07. 10:12:59

@DrGehaeuse: sajnos azt is perceken belül meghekkelnék a pártok ill. azok, akik mögöttük állnak és uralkodni akarnak. Ld. a bohózatot a média-kuratóriumokkal, amíg voltak

neoteny · http://word.blog.hu 2016.01.07. 10:13:32

@zipe moha:

"mostantól van"

Bernie Sanders bevezeti? ;-)

zipe moha 2016.01.07. 10:23:27

@neoteny: ...elvetheti a magját, igen...:)

zipe moha 2016.01.07. 10:30:21

@neoteny: .... bartusnak van egy cikke ...amiben többek között arról is szó van , hogy mit-miket kellene elvesztenie a magyaroknak...elveszítenei gyarlóságot csak valamit érték felvételével lehet...ha valamit lerakunk valamit fel kell venni helyette...ezt az 1000 éves partit mi magyarok már úgy is elbuktunk...:)...azt is meg kellene nézni, mit lehetne nyerni...naná, és hogyan...:)

nepszava.us/bartus-laszlo-katinka/

neoteny · http://word.blog.hu 2016.01.07. 10:37:43

@zipe moha:

Sok magvetés történt már, de köves talajra hullottak a magok.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.01.07. 10:47:37

@zipe moha:

"bartusnak van egy cikke"

... amiben ezt írja:

"Ezért a legkomolyabban mondom mindazoknak, akikben van élet, spiritusz, tehetség, szorgalom és ambíció, hogy meneküljenek, mert Magyarországon csak eltapossák őket."

Nem a legnagyobb közös többszörös mostantól létéről szól.

DrGehaeuse 2016.01.07. 13:06:48

@Philip F. Queeg:
Valszeg az az okos agykurkász aki tömegpszihózist tud előidézni. :)

zipe moha 2016.01.07. 13:35:07

@neoteny: ...látod, én beidéztem...te kihangosítottad...így megy ez...:))

neoteny · http://word.blog.hu 2016.01.07. 14:51:41

@zipe moha:

Nem a legnagyobb közös többszörös mostantól létéről szól.

sztd 2016.01.08. 13:39:43

Szerintem azt, amit rezsimváltáson szoktunk érteni, a civil mozgalmak alapvetően segítik.

Ha jól értem a terminológiát, akkor a rezsim azt jelenti, hogy a Fidesz emberei nem csak a kormányzatban ülnek, hanem az állami mindenféle kapcsolódó szervezeteiben (mint Alkotmánybíróság, MNB, ÁSZ, NMHH, OBH stb.) is, és ezért egy egyszerű kormányváltás a rendszeren alapvetően nem fog változtatni.

Mivel ez korábban is így volt, csak akkor a jobb oldal volt a kárvallottja, ezért nem érzem a változást, de ez lényeg kisebbik része.
A fontosabbik rész az, hogy a civil és nem kormányzati szervezetek azt tanítják a társadalom tagjaival, hogy a saját ügyeit intézheti maga is, nem kell mindig az államra várni, és ez az a tudás (és az ebből eredő választói elvárás) az, ami ebből az országból alapvetően hiányzik, és ami a politikai rendszerre visszahatóan változtatni is tud a dolgok itteni menetén.
Szóval az ilyen jellegű szervezetek szerintem hasznosak, csak tudni kell, hogy nem az országgyűlési választáson van a helyük, hanem a közvetlen életünkben.

borzimorzi 2016.01.08. 20:06:36

Személyes tapasztalatból tudom, hogy amint elhangzik a "párt" szó a "gyere" szóval egy mondatban, még értelmes emberek is hanyatt-homlok menekülnek...
Üdv:
b

l ember 2016.01.09. 10:13:49

@HaFr: mitől terminológiai kérdés, hogy egy civilszervezet azt teszi, amiért létrejött: egy adott témában és célért erőfeszítéseket tesz, és nem harsogja a választóknak, ismertségét és tagállományát felhasználva, hogy erre a pártra tessék szavazni?

Most azt várod teszemazt a Kerékpárosklubtól, hogy azt magyarázza, hogy az MKP fog majd kerékpársávokat kijelölni? Vagy ez egy másodlagos civil szervezet? Akkor melyikük az elsődleges, akiről a cikk szól? Vagy ezt az egészet hogy gondolod?
süti beállítások módosítása