1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2015.12.20. 08:40 HaFr

Liberális demokráciát előbb, utána esetleg jöhet a kereszténység

Ja, kérem, nincs annál könnyebb, mint egy nép évezredes félelmeire rájátszani, majd megspékelni fiktív ellenségek felidézésével, aztán eladni az egészet nemzeti cuccként. Piszkosul aljas, kültelki, suttyó tempó ez. De hogy ez a tempó aztán a szájjjára veszi Jézus Krisztust Bayer Zsolt tollán (metaforikusan, de mondhattam volna még harminc másikat), az már civilizációrombolás.

Az, hogy a magyarok nagy része nem tudja, mi a liberális demokrácia, de hovatovább egy lóttóötösben fogadna, hogy egy ezeréves (lásd feljebb) zsidó vircsaft, amit azért hozott össze Ábrahám és Heller Ágnes, hogy a mindenkori Washingtonnal összefogva szívassa a törzsökös magyar népet, az picit mosolyogni való, ám napi 24 órában hallgatva (mindenféle hangfekvésben és lebontásban) a nemzeti propagandában, az még túlabbul a korábbiakon, yes, nemzetrombolás. Civilizációt és nemzetet rombolni imigyen egy kalap alatt, nos, ez kétségtelenül eltökéltségre vall.

Nem lehet itt, kérem, semmiféle Európa-megmentése-betörő-ellenségektől projekt sikeres, ha még annál is rosszabbak vagyunk, mint a betörő ellenség fikciója. A hagymázas hatalmi álmok és a sárkányfog veteményként tenyésző primitívség keresztezése nem mentett még meg semmilyen civilizációt. Ennek a megmentés projektnek a liberális demokráciára kellene irányulnia, amely minden civilizációs vívmányunk őrzője: megmenti az egyes embert a fasiszta csőcselékké aszalható tömegek támadásától, és a mindenkori kisebbséget a mindenkori többség hamis igazságkoncepcióitól. Liberális demokrácia -- pontosabban ennek kulturális magától értetődése -- nélkül az van, ami Magyarországon egyre tapinthatóbb: a tömeg előkészítése, elkészítése és felkészítése arra, hogy ugorjon, ha kell, az ura szavára, neki a kiválasztott kisebbség, "ellenség" torkának, akár a "kereszténység" ürügyén. Orbán Viktor tömeget aszal: kisajtolja az egyenként jóra is kapható tagjaiból az emberséget és a reflexiós igényt, kísérletezik, mire ugranak, mire nem, milyen ellenségképtől válnak hiperérzékennyé, mire hajlandók kvázi megvédendő magukat, mire nem (és egyre kevesebbre nem, pontosabban van az a propagandaművelet, aminek hatására, csaknem bármire).

Miféle kereszténységről beszélünk itt, kérem szépen? Arról, amelyik szeretetet hirdet ezen a világon és túlvilági üdvözülést tartogat nekünk egyénenként (véletlenül sem nemzetben gondolkodva), vagy amelyik megáldotta a fegyvereket minden adandó alkalommal? Arról, amelyik Európában vegyesen tett jót és rosszat, vagy arról, amelynek messze a legnagyobb vívmánya, hogy kiemelte az individualitást a masszából, és az Atya színe előtt önmagáért felelőssé téve megszemélyesítette azt, és amelyet most a fasiszta propaganda vissza akar nyomni nem ugyanabba, hanem egy sokkal veszélyesebb masszába?

Mindenki nyugodjon le, és villámgyorsan felejtse el, hogy a kereszténység mantrázásával megmenthető Európa! Ellenben követeljük vissza a liberális polgári demokrácia programját, követeljük a liberális polgári demokrácia kultúráját végre magunknak, sőt újravindikáljuk az egész civilizációnak, amely annak ellenére eltékozolni látszik, hogy ez volt és marad a személyiség védelmének legjobb eszköze, amely ép ésszel elgondolható -- és követeljük ezt részint az ignoránsok nyugati hadainak tehetetlensége, részint a keleti politikai bűnözők mai generációjának minden manipulációja ellenére.

A szabadság intézményrendszerének megőrzése az egyetlen legfőbb Európa-projekt. Igazi csemege a konzervatívoknak. Maga a megidézett Sátán a fasisztáknak.

komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr698185726

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Béndek Péter: Liberális demokráciát előbb, utána esetleg jöhet a kereszténység 2015.12.20. 10:13:02

Ja, kérem, nincs annál könnyebb, mint egy nép évezredes félelmeire rájátszani, majd megspékelni fiktív ellenségek felidézésével, aztán eladni az egészet nemzeti cuccként.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2015.12.20. 09:01:59

nem érdemes elkövetni azt a hibát, hogy a kormányzati "ideológiát" komolyan vesszük. hatalomtechnika (törökgáboriértelemben) az egész.

egyszer írtál pár éve róla, hogy orbán valszeg megutálta az országot 2k2-es vereség után. szerintem az nagyon reális elképzelés volt. a cél a haverai kör jó léthez juttatása, mint minden rendes maffiavezér esetében. az ország az eszköz.

bircaman szerkesztő maxval · http://bircahang.org 2015.12.20. 09:05:53

Liberális demokráciát akarni a XXI. században az kb. olyan, mint a XX. században abszolút monarchiát akarni: anakronizmus.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.12.20. 09:13:58

@my_anyád: de a hatalomtechnika része a fogalmak és az érzületek manipulációja -- engem nyilvánvalóan ez érdekel, nem az Áder János személyisége, minden perverziónak van határa

quendelapo 2015.12.20. 09:19:40

Őszintén, egyértelműen.

like!

Doberdo 2015.12.20. 10:06:17

@bircaman szerkesztő maxval:
A mai 9-05-ös kommentre.
Kedves "birca"! Igen, azzal egyet lehet érteni, hogy aki
nem emberként, hanem tömegben akarja mantrázni a " beteg
felcsúti gólem" igéit az illiberális államban találja meg
az etalont. Ennyire beteg azonban európai ember nem
nagyon lehet....

bircaman szerkesztő maxval · http://bircahang.org 2015.12.20. 10:26:11

@Doberdo:

Pont ellenkezőleg. A liberalizmus tömegembersége az, ami ellen lázadnak és forranganak a népek.

Karácsonyi hisztéria, gágogás, homoszexuális jogok, liberalizmus, kizsákmányolás, ateizmus, Big Brother, pedofília, országok kirablása, bombázás - ez ellen lázad az emberiség.

Akinek pedig mindez tetszik, azok a liberális diktatúra agymosott tömegemberei.

uszo 2015.12.20. 10:54:49

"A szabadság intézményrendszerének megőrzése az egyetlen legfőbb Európa-projekt. Igazi csemege a konzervatívoknak. Maga a megidézett Sátán a fasisztáknak."

Igaz! A szabadság intézményrendszerének megőrzése és bővítése, pedig igazi csemege a progresszívoknak.

gellért mária 2015.12.20. 11:06:14

Azt mondják ...csak a Fidesznek van "vízió"-ja...az ellenzéknek nincs.Jelentem, a liberális demokrácia és jogállam visszaállítása elég nagy vízió.

Barkalot 2015.12.20. 11:12:15

@bircaman szerkesztő maxval:

Neked totálisan elmentek otthonról. Úgy írsz mint valami teljesen megzakkant, vagy mint valami autista, vagy csak szimplán provokálsz?

Barkalot 2015.12.20. 11:31:29

Tegnap már írtam, hogy orbán viktor célja fasiszta rendszert kiépítenie itthon, és mindezt exportálni Európába. Meg kellene értetni a magyar társadalommal, hogy a liberális demokrácia nem feltétlen arról szól, hogy a menekülteket ész nélkül letelepítjük mindenhova, hogy a melegeknek házassági jogot adunk, hogy a drogot legalizáljuk, hogy a cigányságot "pátyolgassuk", stb., hanem sokkal többről: jogállam, hatalmi ágak szétválasztása, szabad választások, többpártiság. Meg kell ismertetni a társadalommal, hogy mik ezek a dolgok pontosan - akár konyhanyelven és miért fontosak. Ehhez HITELES személyek kellenek. Ha egy DK-s vagy EGYÜTT-es politikus azt mondja orbán viktorra, hogy fasiszta ki fogják őket röhögni, nem fognak hinni nekik.
Tegnap már írtam egy másik poszthoz: a liberális demokrácia A Demokrácia, az "illiberális" az nem Demokrácia, az "irányított" demokrácia nem Demokrácia.
Én nem vagyok hajlandó elismerni azt, hogy a magyarok többségének tényleg az orosz, török minta kell. Ez csak a látszat. A putyini propaganda ami elért ide is az hamis képet ad Oroszországról.
A Demokrácia vallásszabadságot ad az embernek, nem üldözi a kereszténységet. A liberalizmus nem ellentétes a kereszténységgel. Ha ezt nem értik meg az emberek, akkor az olyan alakoknak mint ov könnyű dolguk van céljaik elérésében. orbán viktor a szélsőjobb embere: Le Pen csapatát már nem szabad szélsőjobboldalnak nevezni a közmédiában, a francia választásokig lehetett. A fidesz szavazóknak nem lehet azt mondani az orbáni médiában, hogy az európai szélsőjobbosok azok tényleg azok. A közmédiában ők az igazi konzervatív, 'nemzeti' jobboldaliak. Mindenki más szemét liberális vagy kommunista. Rémálom. Na ez a fasizmus.

Kicsit többet várok a EU-s vezetéstől, mert orbán európai célja nem csak belügy.

zipe moha 2015.12.20. 12:10:41

....Európa a római jogon, a görög kultúrán és a keresztény értékrenden alapul.....ebből nem feltétlenül a liberalizmus következik...következhet, ha alkalmas...ez pedig a praxisban dől el...a praxis pedig nagyon úgy néz ki, hogy erősen kudarcos...ez pedig ténykérdés és nem kívánság műsor...

a demokrácia és a neoliberális praxis került szembe egymással...szerintem végzetesen

a fundamentális liberálisoknak kritika praxis! és új gondolatok nélkül semmi esélyük, hogy kézben tarthassanak társadalmi folyamatokat...de hatni azt tudnak..felerősítik a gyűlöletet, az elit-és nyugat ellenességet és a revánsvágyat...ezzel járulva a normalizációtól való eltávolodáshoz a maguk is...

zipe moha 2015.12.20. 12:22:49

nagyon öszintén: a liberális demokráciára mint eszközrendszerre !! nagyon is szükség lehet...mint összetett politika irányzatra azért nem, mert bebizonyosodott, hogy csoportok által kifosztható, kiüresíthető.... pontosan úgy járt mint a " szocializmus"...megy a kukába mint ideológia..mint a kilukadt zokni ami már nem tölti be a funkcióját...nem kellett volna ( hagyni) kilukasztani)...de az is lehet, hogy ez a "természetes" ( ember általi) elkopás..

nem lehet 2 fronton , külföldön és belföldön is egyszerre eredményesen harcolni.... ez Venezuela tapasztalata (is)...egy belföldi helyreállás után viszont le lehet, kell!!! pattintani a külföldet...persze szigorúan a " partnerség" szellemében..:)....eltanultuk...

belll 2015.12.20. 12:37:39

@my_anyád: Melyik volt az a poszt?
Mert nekem is az a gondolatom hosszú évek óta, t.i.:
"orbán valszeg megutálta az országot 2k2-es vereség után"

gellért mária 2015.12.20. 13:13:24

@zipe moha: Mire gondolsz, mi legyen a liberalis demokrácia helyett?? Ez olyan terméketlen , parttalan vita...Van jobb lehetőség, mint a liberalis dem. hibáit korrigálni?

Khonsu 2015.12.20. 13:24:15

@Barkalot: Az ő nézőpontjából tulajdonképpen teljesen logikus amiket ír, de nem hiszem, hogy Európa gondjaira ez lenne a megoldás.

Oroszországban és Kínában hasznos lehet az ilyen rendszer, mert enélkül, egy liberális demokráciában sanszos, hogy azok az országok szétesnének, vagy valamilyen szélsőség irányába túlzottan elhajlanának.

Európa teljesen más kategória.

zipe moha 2015.12.20. 13:34:44

@gellért mária: ...nincs közöttünk olyan nagy különbség... csak szerintem a "liberalis dem. hibáit korrigálni? "...a korrekció után az már nem "libereláis demokrácia" lesz...hanem valami "új"...ami következik a római jogból a görög kulturából és a keresztény értékekből..
ui: elvégre van "filozófusunk" aki először érez rá a korszakfordulók utáni újdonságra ...elől haladhat...vagy megvárjuk amíg előállnak a kontinensen az megújított, korszerűsített és aktualizált új korszellemmel...amit biztos hogy nem "liberális demokráciának" fognak hívni...ezt a kontinens, a 99% épp most süllyeszti el...mert az 1 % ( és vazallusaik) kilukasztotta ...és befoltozni már senki nem tudja...egyelőre ömlik be a víz....csak kimerni nem lehet...másik hajó kell ...ami lehet " hasonló", de már nem az...hanem egy másik, fejlettebb , ellenállóbb a belülről való meglékelésnek..:)...
bár sokat olvastam de most ebben a korban sajnálom, hogy nem filozófusnak készültem fel.....fantasztikus kor ez a teremtésre..:)

Barkalot 2015.12.20. 13:52:15

@Khonsu:

Akkor költözzön el Oroszországba vagy valami posztkomcsi országba ha az olyat szereti.

zipe moha 2015.12.20. 13:52:36

@gellért mária: ...kereskedőnek készültem fel, kedves Mária... és a kereskedelem 2.szabálya ez:...." a kereslet MINDIG megszüli a kínálatot..."...MINDIG...az első pedig ez. " Majdnem...minden eladó.."...:)

integrans 2015.12.20. 13:54:29

Liberális demokrácia hogyan is lehetne ott és úgy, hogy eközben a pénz, a piac, a politikai egyszerre és egyoldalúan oktrojál rá a társadalmakra amit csak tud? - Miközben az egész folyamatra rányomja a bélyegét a több száz éve tartó kontraszelekció. -

zipe moha 2015.12.20. 14:02:18

@gellért mária: ...magyarán, lehet ragaszkodni ( és megstoppolni) a kilyukadt zoknit...mert egykor olyan szép volt és jó minőség...de előbb-utóbb megjelenik valaki azzal, hogy " ne stoppoljon új és jó minőségű zoknit vegyen" a piacon...és aki először lép a piacra , az árazza a terméket...:)

persze, ugye mindez metafóra....

zipe moha 2015.12.20. 14:15:34

@zipe moha: ...emlékszik Mária, hogy a reform szó mikor kapott először rossz kicsengést magyarországon???
... először ! akkor,amikor a "szocializmus" reformjának szükségességéről handabandázott a hitelesítő értelmiség...és látja, mi lett belőle...:))))

a korrekció ( reform ) mindössze felvezeti...az "újat", a mást....ha az 1% vezeti fel...akkor 300 év és polgárosodási eszmény után...maga lép a született arisztokrácia helyére...és új feudalizmust alapít...vagy...na, ez a vagy késlekedik..... az időközben , függetlenségét vesztett , jó részt hűbéressé degradálódott polgárság válasza...

misimisi 2015.12.20. 14:20:09

@bircaman szerkesztő maxval:

Karácsonyi hisztéria - ez ellen az emberiség tekintélyes része nem lázad, hanem részt vesz benne. Ízlés dolga. (Apropó: te bevásároltál már?)

gágogás - ezt ki kéne fejtened, mert kő értelmetlen.

homoszexuális jogok - ezek ellen jellemzően a látens
homoszexuális homofóbok lázonganak. Az emberiség java része nem ilyen. (Lehet, hogy te igen? Nem baj ám, csak kérdezem.)

liberalizmus - jellemzően a neonyilas idióták gyűlölik. Többek között a liberalizmusnak köszönheted, hogy írogathatod a baromságaidat.

kizsákmányolás - ezt tényleg nem szereti az emberiség. (Végre egy találat!)

ateizmus - ez csak az elvakult, bigott majmokat zavarja.

Big Brother - milliós nézőszámokkal mennek ezek a műsorok, hol és mikor lázadt fel ellene az emberiség? Amúgy, megint csak ízlés dolga.

pedofília - ez speciel egy bűncselekmény. Attól, hogy valaki liberális, még nem támogatja a pedofiliát.

országok kirablása - Valóban, ezt sem szereti az emberiség. A második találatod.

bombázás - alapvetően ezt is gyűlöli az emberiség, de nem mindegy a helyszín és az időpont.

Végezetül, kis buta propagandista, nem ártana tanulmányoznod John C. Woods őrmester életének főművét, különösen tekintettel a "long-drop" eljárásra.
És mialatt a következő rém buta propagandaszövegeden töröd a fejed, kis buta propagandista, lebegjen a lelki szemeid előtt a tény, hogy Nürnbergben annak idején propagandistákat is akasztottak. Ezt soha ne feledd.

belaim7005 2015.12.20. 14:20:16

@bircaman szerkesztő maxval: Ha nem volna liberális demokrácia , téged az emberiség ellenségeként rég el kellett volna ásni vazze.

werecke 2015.12.20. 15:20:22

@gellért mária: Már kimondták : illiberális demokrácia.
Mert azt mondja a nóta : Nem vagyok én liberális ,
ettől vagyok ideális csuhajja !!!

zipe moha 2015.12.20. 16:01:27

@werecke: ...bocsánat, de jobban figyelj... pont az illiberális demokrácia vezet az új feudalizmusba..tehát ez az 1% társadalmi átalakítási kísérlete a periférián...és előképe a nyugatnak a liberalizmus után....
bizonyíték ez arra, hogy kicsoda orbán...a neoliberalizmus legjobb tábornoka mindössze...

érthetetlen ahogy az embereket a vágyaikon és az érzelmeiken keresztül nettó hatalomtechnikával újra-és újra foglyul ejtik.. miközben épp kijön egy álomból...már el is merül a következőben...? kevesen éberek...:)...

pedig elég lenne kérdezni is...: orbán vajon szembe mehetne-e a nyugattal ( az 1% al)..ha nem pont tőle lenne felhatalmazása erre...???...ugyan

szóval az illiberalizmus ..majdnem ugy beszél majdnem ugy néz ki...mégsem az

2015.12.20. 16:24:03

@belll: nem találom

hafr.blog.hu/2013/06/01/orban_megadta_magat

ez is hasonló, de nem erre ondoltam. szerintem 2013 őszén volt a poszt.

borzimorzi 2015.12.20. 16:42:34

A Fidesznek eddig fontos támogató bázisa volt a pedagógustársadalom és a rendőrség-katonaság. Nem egy és nem két emberke gyűjtötte nekik az ajánlásokat az említett két csoportból. Na, a tanárok fizetése pont Mikuláskor csúszott meg, a rendőrüktől meg a bárszámfejtés hibája miatt tévedésből kifizetett százezreket követelnek éppen vissza a fijjug.

Már csak egy párt kell, amelyik tud valami vonzót és hihetőt mondani ennek a két nagy létszámú és társadalmi tekintetben igen befolyásos, sok követővel bíró csoportnak (is). A labda a mi térfelünkön (is) pattog.

Üdv:
b

timargabor · http://kard.blog.hu 2015.12.20. 17:05:07

@borzimorzi: a kérdés már 2010 óta az, hogy a fidesz által megsértett és/vagy megalázott csoportokat össze tudja-e fogni, szervezni valamely politikai erő. A "baloldal" (aka. "Összefogás") erre totálisan alkalmatlan volt, szóval másnak kell itt jönni. De amíg a kérdés, hogy "kell viktor vagy nem kell?", és nem az, hogy ki legyen helyette, addig neki lejt a pálya.

Barkalot 2015.12.20. 17:15:29

@borzimorzi:

Szerintem a pedagógusok többsége most is a fideszre szavazna.

2015.12.20. 17:24:26

@Barkalot: miért szavaz egy oktatásellenes, klikcsőddel terhelt kormányra, ami a kdnp nevű fantom homokozójává tette az oktatást? komolyan érdekelne.

Barkalot 2015.12.20. 17:26:28

@my_anyád:

Mert túl egyszerűen gondolkodnak, és könnyen tudja őket befolyásolni a kormány. Ők lennének az értelmiség egy része, de sajnos nem úgy viselkedik és viszonyul bizonyos dolgokhoz a többségük ahogy az "illő" lenne.

camilló 2015.12.20. 17:49:16

Ez a fajta liberalizmus ami volt, a melegágya a fasizmusnak!! Teljes elrugaszkodás a valóságtól. Az a fajta liberalizmus, amire eredetileg értették, az meg sajnos utópizmus. Nem liberális demokrácia kell, hanem egyszerűen demokrácia. Ha lehet mindenki demokráciája, ha nem akkor a többség demokráciája.A demokrácia felcímkézése engem egy Moldova könyveb olvasott éttermi itallapra emlékeztet. De akár mondhatom azt is, hogy a jó, magasabb fokot képvisel, mint a legjobb. Nincs tiszta demokrácia, nem lehet liberális demokrácia, csak demokrácia. Persze a sok félrevezetett ember mellett nem sok az esélyünk...

Ókos 2015.12.20. 17:56:04

@bircaman szerkesztő maxval: Szerencsére, ahogy mi is, lázad az emberiség tisztán látó része a liberális demokrácia ellen. Már csak pár kisebb ország kell, hogy átálljon az illiberális oldalra, és népünk, pártunk győzedelmeskedni fog a nyugati burzsoá posvány fertője ellen!
Egyébként engem is zavar, hogy van akinek tetszik és ráadásul értékeli is (!) az egyén szabadságát (a hülyéje), ezért szoktam én is többek között a pedofíliát összemosni a homoszexuális jogokkal.

Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel 2015.12.20. 18:29:27

@Barkalot: 2015.12.20. 11:31:29

ez okos gondolat. nem a liberalizmussal van a baj, hanem amit nekünk megmutattak belőle

DrGehaeuse 2015.12.20. 18:33:57

@Barkalot:

Kissé túlzónak érzem orv-bán céljaként a fasizmust megjelölni.
Viktorunk magasról tesz mindenféle izmusra. Szerintem afféle királyság nélküli kormányzó szeretne lenni. Oligarchikus rendi jellegű irányított társadalmat szeretne arisztokraták nélkül, de arisztokrata allűrökket mutató nagyúri felső réteggel akik mind valamilyen módon elkötelezettek neki és/vagy főembereinek, esetleg anyagilag érdekeltek a rendszer fenntartásában.
Ez csak akkor sikerülhet, ha azokat az oligarchákat is meggyőzi, akiket nem ő tett azzá.
Ezen még nagyon sokat kell dolgoznia.

gellért mária 2015.12.20. 18:34:20

A liberális demokráciával semmi baj,a baj az, hogy sokan nem értik, nem elég fejlett hozzá a társadalom.Nem fogtok helyette jobbat kapni, az biztos.Az jobb ami most van, az illiberális demokrácia?Én úgy látom mindenki a nyugati demokráciák színvonalán szeretne élni, azt pedig csak a liberalis demokráciák nyújtják.Na nem automatikusan, tenni is kell érte.Nem a liberális demokrácia az oka a szegénységnek, egyéb anomáliáknak, hanem annak hiánya.Mindig azok szidták a liberális demokráciát, akik mások kárára szeretnének előnyöket, hatalmat megtartani vagy megszerezni...és ezt erőszakkal, demagógiával, népbutítással teszik.

Rakovszky · http://rakovszky.blog.hu 2015.12.20. 18:42:21

Mi is a "liberális Demokrácia"⁇
Orwell ezt szépen megfogalmazta: Mindenki egyenlő, de egyesek egyenlőbbek‼‼‼
Vagyis csak azoknak a véleménye számít, akiket a "liberálisok" maguk közé vesznek, mindenki másnak kuss.
Ebből nem kérünk.
Nem sajtó- hanem vélemény-szabadság kell. Ugyanis jelenleg a "liberális" media minden ellenkező véleményt elnyom és kötelezővé teszi a saját elképzeléseit.
Az ál-liberálisok a saját hazugságaikat tényként állítják a világ elé, a hibáikat mint erényt dicsőítik és mindent megtesznek, hogy elpusztítsák a civilizációt.

tamas11 2015.12.20. 18:50:11

@timargabor:
Attól tartok fordítva van---
A baloldalnak nevezett akármi nem fog összeszerveződni ezen az alapon, hiszen ellenfele nem a jobboldal, hanem orbán rendszere. A jobboldal úgyszintén hamisan definiálódik mint akinek sorsa hogy szemben áll a túloldallal - egy FENÉT! Csak az, aki hatalmon érzi névlegesen magát, vagy szeretné elérni ezt, látva, hogy ellenzékét a propaganda balként cimkézi fel, ezért kínjában odaáll - jobbosként - orbánmellé. Nehogy vesztesnek tekinthesse - saját magát.
Ismeretségemben sok családfő pananszkodik, hogy ifjú hogy rokonai eltökélten sodródnak Fidesz felé , és ennek során legszebb értékeikkel mennek szembe, csak mert azt mondjuk egy Újhelyi István MSZP mondja...
Pedig, értékválasztás vagy társadalomeszmény a szamárvezetőjük, teljesen mindegy, a változáshoz egy prioritás maradt: Orbán menesztése, egy reális forgatókönyv szerint. VAN ilyen forgatókönyv: balsejtelem és jobbhiedelem összefogása. Egy humanista - individualista jövőkép is ugyanezt mondatja.

gellért mária 2015.12.20. 19:22:55

@Rakovszky: Nahát!van pofád azt írni, hogy "jelenleg a liberális média minden ellenkező véleményt elnyom.....

tamas11 2015.12.20. 19:27:26

@tamas11: bocs, fideszt írtam egyhelyütt jobbik helyett...

zipe moha 2015.12.20. 19:31:42

@gellért mária:

"A liberális demokráciával semmi baj,a baj az, hogy sokan nem értik, nem elég fejlett hozzá a társadalom..."....hát ahogy elnézem, a bő 4/5-nek más a vélemény...a különbség abból adódik, hogy ön a liberális demokráciáról...ők meg a " liberális demokráciáról"...hiszen azt ismerik...azt kapták...

a társadalmat pedig tilos lenézni!..nagyon is fejlett...pontosan tudja, hogy melegítette-e a "liberalizmus" vagy megégette...akit melegített, értem....de azt is akit megégetett...

semmi haladó nem nő ki a homokba dugott fejtól az induviduális valóság önkényes kiterjesztésétől...0,0001 %-os támogatottság mindössze

A varázsló születésnapja 2015.12.20. 20:25:50

Blogger!

Nagyok szavaid, nagyot ütnek.

' Ellenben követeljük vissza a liberális polgári demokrácia programját, követeljük a liberális polgári demokrácia kultúráját végre magunknak, sőt újravindikáljuk az egész civilizációnak, amely annak ellenére eltékozolni látszik, hogy ez volt és marad a személyiség védelmének legjobb eszköze, amely ép ésszel elgondolható -- és követeljük ezt részint az ignoránsok nyugati hadainak tehetetlensége, részint a keleti politikai bűnözők mai generációjának minden manipulációja ellenére.'

Feketén-fehéren leírod, jelenleg SEHOL nincs liberális demokrácia, hiszen akkor nem követelnéd VISSZA az egész 'civilizációnak', és ebben igazságod lehet. Abban hogy nincs.

Az az idealizált 'liberális demokrácia' nincs sehol, nem is tudnál egyetlen országát sem megnevezni.

No de ha nincs liberális demokrácia ma sehol, kitől követeled vissza???

És ha a kövérlaca nemrég fölháborodásodat keltette, mert szeretett volna valamit, amit viszont TE nagyon nem szeretnél, akkor mekkora most a fölháborodásod SAJÁT MAGADON, amikor liberális demokráciát követelsz olyanok számára is, akik abból nem kérnek - még ha ennek az is esetleg az oka hogy még em láttak ilyet sehol se szerte a civilizációban.

Vagy épp azt látják, hova vezetett a liberális demokrácia?
Vagy a TE politikusi 'követeljük'-öd az oké, a kövérlaci 'szeretnénk'-je meg fasizmus?
K-európai poltikai bűnözés?

Kicsit orwelli vagy, nem?

Nem kell aktuális példákat hoznom az imádott liberális demokráciád förtelmes gyakorlataiból.
Blogodban explanatus maga mondott rá példákat, mi több a 'liberális demokrata' EU -n kívül is el tudná képzelni az életet. Igaz ő a nemzetek megszüntetésének szándéka miatt tenné ezt, de mégis inkább hagyná akkor a francba a ma létező liberális demokráciacsökevény Uniót is, nem hogy rinyálna emiatt.

Gábor2000 2015.12.20. 20:26:22

@gellért mária: Kedves Mária, a szocialista demokráciával is csak az volt a baj, hogy nem volt hozzá "elég fejlett" a társadalom...

zipe moha 2015.12.20. 20:27:09

@werecke:...csak hogy kicsoda is a fidesz.....

"éppen december 31-e az a dátum, amikor évről évre összesítik a magyar államadósságot, így az aznapi árf" olyam döntő fontosságú abban, hogy a kormány állni tudja-e a szavát, és valóban csökken az állam tartozás. aEzt a gondot Varga Mihály pénzügyminiszter jelezte is a Reuters hírügynökségnek, és hogy, hogy nem, másnap máris jókorát erősödött a forint, azaz kevesebb lett az euróban kifejezett értéke. Vagyis valakik vásárlásba kezdtek."

".....így az aznapi árfolyam döntő fontosságú abban, hogy a kormány állni tudja-e a szavát, és valóban csökken az állam tartozás...."...itt tartunk :( ...szánalmasak vagyunk

Moin Moin 2015.12.20. 20:36:05

hvg.hu/itthon/20155152_bajban_vannak_akik_eddig_pokollal_meg_ke - "A keresztény Európa, keresztény Magyarország utópia, ábránd. Akik az ellenkezőjét hangoztatják, őszintén feltehetnék a kérdést: tényleg a kereszténységünket védelmezzük? Nem inkább a jólétünket, a kényelmünket és a biztonságunkat féltjük?" - mondta Várszegi Asztrik.

A varázsló születésnapja 2015.12.20. 20:39:51

@zipe moha:
'szánalmasak vagyunk '
Azok vagytok valóban.
A Blogger egy liberálisdemokrata hagymázba, te meg egy másikféle szintén avíttas hagymázba kapaszkodsz.
Illúzió, szavak töméntelenül, ennyi elegendő nektek.

A Varga semmi mást nem csinált, minthogy szépen megfelelt a liberális szabáloknak, ha ez kell nektek, hát tessék! - gondolhatta magában, és nevet egyet.

EBBEN a való világban kell lavírozni, a Te kívánatos eljövendő szűz népidemokráciádban lehet álmodozni.

Moin Moin 2015.12.20. 20:45:07

@bircaman szerkesztő maxval: He, Birca, bisch' v'ruckt? So a v'ruckte G'schichte iba' ins, Europäa' g‘schrieb'n!?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.12.20. 20:54:27

Megnyugtató volna számomra, ha a nagyra becsült kollégák fenntartanának egy bizonyos színvonalat érvelésben és stílusban -- arra a színvonalra gondolok, amelyet itt többen vissza-visszatérően alulmúlnak.

gellért mária 2015.12.20. 20:57:23

@zipe moha: Nem lenézem, hanem ez a véleményem.A "nép" rossz következtetésre jut.Ha "megégeti" a Nap, azért nem a Nap a hibás.

A varázsló születésnapja 2015.12.20. 21:01:36

Nagyrabecsült Blogger, ha a 49.-re gondol, nem mertem ilyan magas színvonalú lenni, de igaza van elég lett volna annyi a kommentemnek mára:
Piszkosul aljas, kültelki, suttyó tempó.
Kultúra és Civilizációellenes.
De nem tettem.

2015.12.20. 21:04:11

@A varázsló születésnapja: "Illúzió, szavak töméntelenül, ennyi elegendő nektek."

usa, ausztria VS oroszország, kína. példák, tények, nem illúzió, lehet választani.

A varázsló születésnapja 2015.12.20. 21:08:38

@my_anyád: Én például egyiket sem választanám.
Nekem jó itt, és szeretnénk ha még jobb lenne, még ha meg is sértek ezzel más toleráns liberális polgártársunkat.
Elnézésüket fogom akkor kérni.

2015.12.20. 21:10:32

@A varázsló születésnapja: ez nem válasz. melyik legyen az irány?

gellért mária 2015.12.20. 21:17:09

@Gábor2000: Nem , nem az volt a baj. Az volt a baj, hogy gazdaságilag összeomlott, meg hogy az embereket nem lehetett akaratuk ellenére boldoggá tenni, meg hogy kevés volt benne a szabadság...stb. Ezért jártunk, vágytunk Bécsbe, a Máriahilferstrasse-ra.Mert barakkban éltünk, még ha az a legvidámabb is volt.Mert nem volt igazi demokrácia.

A varázsló születésnapja 2015.12.20. 21:24:03

@my_anyád: Nem irányt kérdeztél.
De ahogy felsoroltad a vélhetően pozitív példáidat usa,ausztria mutatják is az irányt.
Ausztria is a sajátját, az Usa is a sajátját választotta, és így tovább valószínűleg.
Tehát a 'magyar' az irány, de ezt nem tetted be a listádba.
Olyan országot semmiképp nem tudnék iránymutatónak látni, ahol van halálbüntetés, azokat végre is hajtják évtizedes siralomház után is, alkalmasint tévedésből.
Olyat sem ahol az évi 500-600-??? iskolai lövöldözés már a mindennapok természetes konfliktuskezelési metodusává válik.
De ha szeretéd, választhatod. Már ha engedik.

Moin Moin 2015.12.20. 21:25:59

@HaFr: "Kolléga"? - hát maga is Hammermörder tetszik lenni?!:-)

gellért mária 2015.12.20. 21:28:50

@Gábor2000: Mert 1989-ben liberalis demokráciát akartunk, olyat mint Ausztria, a "nyugat", csak nem sikerült, ezért nem vagyunk bűnösök csak sikertelenek.De ezért nem is a liberális demokráciát kellene bűnbakká tenni...ahogy a mai politikai elit teszi.

entrpnr 2015.12.20. 21:31:45

"A szabadság intézményrendszerének megőrzése az egyetlen legfőbb Európa-projekt."

Mintha az intézmények önmagukban működőképesek lennének... Azokat is emberek irányítják, nincs olyan jó intézményrendszer amit immorális emberek jól tudnának működtetni.

"Mindenki nyugodjon le, és villámgyorsan felejtse el, hogy a kereszténység mantrázásával megmenthető Európa!"

Ez kb. olyan mintha a házasságterapeuta azt mondaná a feleknek: "Nyugodjanak le és meg se próbálják azt mondani egymásnak, hogy: Szeretlek! Hát hiszen (jelen pillanatban) nem szeretik egymást!"

Mintha nem hallottunk volna olyan esetekről, hogy elkezdjük mondani, hogy: "Megcsináljuk!" és a végén tényleg megcsináljuk, mert elhisszük, hogy lehetséges.

Ennek semmi értelme, már bocs.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.12.20. 21:34:10

@entrpnr: semmi baj, sok múlik az olvasón is, tudod?

gellért mária 2015.12.20. 21:35:34

@HaFr: bocsánat...többet nem...

A varázsló születésnapja 2015.12.20. 21:37:51

@Moin Moin: Sokan vagyunk 'mi' is, meg a progresszív hammermörderek is. Sok az aratnivaló.

A varázsló születésnapja 2015.12.20. 21:43:58

@entrpnr: "A szabadság intézményrendszerének megőrzése az egyetlen legfőbb Európa-projekt."
De hát ebben tökéletesen igaza van a Bloggernek.
MOST már így gondolja a többség is, lásd a lassan eszmélkedő brüsszeli bürokratáink előtt formálódó javaslatokat.
Meg lesz az, csak idő kérdése.
Talán még az is marad rá.

entrpnr 2015.12.20. 21:52:47

@HaFr:
Ahogy tudom, még vannak választások ebben az illiberális államban is. Bárki kiálllhat a "liberális intézményrendszer visszaállításának" programjával és megméretheti magát. Őszintén kívánok sok sikert hozzá.

Ezeket én is fontosnak, de nem a legfontosabbnak tartom.

2015.12.20. 21:53:59

@A varázsló születésnapja: abben a szellemben szép kis listát lehetne összeállítani oroszországról meg kínáról. kínában lehet h nem lövödöznek annyit az iskolákban (vagy nem tudjuk) de százmilliószámra nyomoritja meg az emberek életét a korrupt komcsi csinovnyikréteg. oroszország az ásványkincsek hozámából működtet egy teljesen fejlődés nélküli államot, ahol csilliárdosok meg nincstelenk vannak.

óvatosabban az illiberális rajongással énszerintem. nem feltétlenül kell különös dolgokat gondolni ahhoz, hogy igazad legyen.

szárny 2015.12.20. 22:10:45

Követelitek a liberális demokráciát? Megkapjátok. Mind a huszonhárman.
Hülye.

A varázsló születésnapja 2015.12.20. 22:15:03

@my_anyád: A vélelmezett negatív országokra minek hoznék további elrettentő példákat, nem arra választottunk irányt.
Neked az az illiberalizmus, hogy az amerikaiak is, az osztrákok is meg a magyarok is a saját irányukat választották.
Meg hogy nem szeretnék olyan országban élni, ahol az említett események a mindennapok szerves része.
Nem szeretnék, akárhogy is szeretnének mások ilyen országot. Bingón, lottón vagy épp választásokon majd megint kiderül, kik merre és hányan gondolják az irányt. Kényelmetlen, döcögős, de működőképes a demokrácia, még ha sokaknak nem is tetszik, hogy választásokon dőlnek el az irányok.

zipe moha 2015.12.20. 22:23:46

@A varázsló születésnapja: ...büszke vagy a romlottságra mert erénynek véled..hisz eligazodik EBBEN a helyzetben.....hányan gondolták így...tévedtek...mind..az etalon nem a mérce , de a nem elérhető viszont megközelíthetőnek kijelölhető erkölcs...de előtte még a züllött korszellem belefullad az általa gründolt mocsokba..

gellért mária 2015.12.20. 22:25:42

@entrpnr: Ahhoz tiszta választások is kellenek. Szólj, hogy ne diszkriminalizálják a külföldön dolgozó fiatalokat például, akik nem szavazhattak levélben, mint az erdélyiek...akiknek még a levelet sem kellett elvinni, mert érte mentek.Nem lett volna 2/3-a a Fidesznek.

A varázsló születésnapja 2015.12.20. 22:25:54

Nagyrabecsült Blogger,
Nehéz elszakadni a mostani posztodtól.
De csak egyet mára még:

' és az Atya színe előtt önmagáért felelőssé téve megszemélyesítette azt, és amelyet most a fasiszta propaganda vissza akar nyomni nem ugyanabba, hanem egy sokkal veszélyesebb masszába?'

Hogy a Te személyes Istenhited mit keres itt, az most mellékes, de nem Te tolod át a felelősséget a demagóg, félrevezető, népbutító, nemzetromboló etc... Kormányra?

Mert szegény tudatlan lottómániás a nép.
Tényleg, mindig az volt 1990 óta, vagy voltak kisebb megingásai, csak visszaesett?

'Az, hogy a magyarok nagy része nem tudja, mi a liberális demokrácia, de hovatovább egy lóttóötösben fogadna, hogy egy ezeréves (lásd feljebb) zsidó vircsaft, amit azért hozott össze Ábrahám és Heller Ágnes, hogy a mindenkori Washingtonnal összefogva szívassa a törzsökös magyar népet, az picit mosolyogni való,'

Poénos tényleg, nevettem is.

Meg Rajtad is, ha Te ezt el is hiszed, hogy tényleg ilyen ez a 'nép'.
Bye.

A varázsló születésnapja 2015.12.20. 22:29:54

@zipe moha:
Este van este van megyek nyugalomba, nagyokat bólintok, úgy van zipemoha.
Az etalon amúgy mérce, a mércék mércéje.

2015.12.20. 22:30:10

@A varázsló születésnapja: máris óvatosabban fogalmazol, ez jó irány.

jelen választási rendszerben nem az derül ki, hogy ki mit szeretne jövőnek, hanem hogy a sok pontot manipulált választási rendszer mennyira működik habonyosan.

- kamupártok megtévesztő nevekkel (sokmilliárdos kiadás)
- csak ingyen lehetnek polreklámok kertévékben (indokolja már meg 1x valaki)
- szócsőként használt közmédia (meg se googlezom mennyi pénzembe kerül mert rosszul leszek)
- HTM-eknek egyszerű, kivándorlóknak nehezített szavazás (ezen múlott az új 2/3)
- stb

zipe moha 2015.12.20. 22:43:29

@gellért mária:

"Mert 1989-ben liberalis demokráciát akartunk, olyat mint Ausztria, a "nyugat", csak nem sikerült, ezért nem vagyunk bűnösök csak sikertelenek.De ezért nem is a liberális demokráciát kellene bűnbakká tenni...ahogy a mai politikai elit teszi."

...nyisson szélesebb látókört...valószinűleg mindig ugyanazokkal beszél, ugyanazokkal találkozik és ugyan arról van szó...

1..nem sikertelenek vagyunk 89' miatt...ez eleve elrendelt pályaív..amihez az is hozzátartozik, hogy magunkat hibáztassuk...nem vagyunk hibásak...bármelyik bantu törzset rá lehetett volna venni...:)...ahogy elnézem K-európát nem csak mi vagyunk csőre húzva...pont úgy, pont ugyan azzal az eredménnyel....
tldr.444.hu/2014/09/24/igy-lesz-magyarorszagbol-latin-amerika/

2. a szocializmus nem tönkrement gazdaságilag..hanem tönkre tették... a legújabb kutatások szerint fekete jános és barátai addig varázsoltak a felvett hitelek deviza átváltási árfolyamaival...amig kb 10 milliárd ( akkori) dollár adósság úgy zuhant a népre...hogy sem felhalmozás sem fogyasztás nem volt benne...hanem egyből adósság és kamatfizetés...szép munka...

mandiner.hu/cikk/20151217_szabo_gergely_igy_szuletett_meg_a_magyar_allamadossag

www.penzriport.hu/letoltes/Magyar_allamadossag_keletkezese_1973_1989.pdf

zipe moha 2015.12.20. 22:45:55

@A varázsló születésnapja: " A MÉRCÉK MÉRCÉJE"...mi ezzel a baj??...legalább tudod minek kell majd megfelelned ha nem a mocsok lesz az uralkodó korszellem...
jó pihit..:)

Barkalot 2015.12.20. 23:17:16

@DrGehaeuse:

Gondolkodj el azon, hogy miért szitokszó már évek óta a liberális, liberalizmus Magyarországon. Nem, nem az SZDSZ miatt. A fidesz fasiszta politikát csinál már évek óta, ezt csak a hülye nem látja.

entrpnr 2015.12.21. 00:09:51

@gellért mária:
Kétlem, hogy ha csak azzal, hogy olyan "tiszta választások" lennének, amilyet szeretnél minden megoldódna és hirtelen lenne egy legalább 20%-os "liberális intézmény"-pártod.

Ez a téma így kevés, a "liberális intézményrendszer" maximum egy keretrendszer, a választókat csak felületesen érdekli, hogy milyen jogi keretekben él.

A liberális demokrácia helyreállítása programmal nem lehet nemzeti egységet kialakítani, azt máshol kell keresni.

Arthur Bloch 2015.12.21. 05:53:34

Lassan feleslegessé válik minden, ez a "rendszer" tudatosan suttyó, önző. Ezeket csak eltakarítani lehet, meggyőző nem.

Doberdo 2015.12.21. 05:54:54

@bircaman szerkesztő maxval: A tegnapi 10,26-ra.
Kedves birca. Én úgyis tudom, hogy nem lehet meggyőzni, csak opponálni kívántam a véleményét. Az illiberalizmus
nálam azt jelenti, hogy egy ember dönt el mindent, a többi
pedig megy a főkolompos után. Azt láthattuk Hitlernél és Sztálinnál egyaránt, hogy ennek sok felesleges haláleset
a vége. Ha ezt Ön nem tudja, akkor történelemismeretből
a tudása elégtelen...

maxval bircaman BircaHang Média · http://bircahang.org 2015.12.21. 06:06:34

@misimisi:

"a liberalizmusnak köszönheted, hogy írogathatod a baromságaidat"

Igen, aki pedig a kocsijában navigációt használ, az Sztálinnak köszönheti ezt.

maxval bircaman BircaHang Média · http://bircahang.org 2015.12.21. 06:09:05

@Doberdo:

"Az illiberalizmus
nálam azt jelenti, hogy egy ember dönt el mindent, a többi
pedig megy a főkolompos után."

Van ez így. Egy szomszédom a húsos palacsintát hamburgernek nevezi. Őt sem érti ezért senki.

Javaslatom: használd a szavakat valódi jelentésükben. Meglátod, könnyebb lesz így neked minden...

A varázsló születésnapja 2015.12.21. 08:33:48

@my_anyád: Nem az én utcám az amit Blogger is ostoroz: minden bajért valaki mást okolni, eltolni a felelősséget magunkról. Jelesül az egyfordulós választási rendszerért.

2010-ben nem ez volt a kétharmad oka.

2014-ben a bal-liberális Gyurcsány tervezett választási rendszere lett adaptálva, egyfordulós, vegyes választás, háromszáz képviselővel. nb: Gyurcsány volt, aki még valamit konyított - Horn után, de nagyon sokkal lemaradva - a 'politikához. Voltak jó elképzelései, csak alkalmatlan volt azok megvalósításához.

A kamupártoknak semmi beleszólásuk nem volt az eredménybe.

Az ingyenreklámok indoka lehetett az, hogy ne a pénz döntse el, ki mennyi demagógiát tud elhinteni a népnek, a kertévék meg ha annyira vágytak volna más politikai erő hatalomra jutására, hát áldoztak volna a reklámidejükből. Igaz, így meg a kamupártok még több támogatáshoz jutottak volna.

A közmédiát tudtommal a kutya se nézte, a kormánypárti szócső így legfeljebb a kormánypártiakat győzködhette, hova szavazzanak, amit anélkül is megtettek volna.

A HTM-ek csak listára szavazhattak magyar bejelentett lakcim hiányában levélben, szavazókörhöz nem kapcsolva, ezért egyéni képviselőkre nem.

A külföldön dolgozó magyar állampolgároknak meg az állandó lakcímük szerinti helyen, ahogy az addig is volt.
A szavazatuk leadását megkönnyítendő, jónéhány országban a konzulátuson volt rá lehetőségük, ha jól emlékszem.
Érdekes lenne ha bárki - külföldi munkára hivatkozva- átjelentkezhetne egy nemlétező külföldi szavazókörbe, amit itthon megtehetett volna.
De ha nagyon akarta, minden további nélkül leadhatta szavazatát külföldön is, volt hozzá helyük.
De az valóban támogatható, hogy kialakítsanak egy olyan megbízható rendszert, hogy az állandó lakcímhez tartozó szavazatot bárhol, levélben, interneten keresztül le lehessen adni majd.
A vékony kétharmadnak meg máris annyi, egy derék demokrata megdöntötte a kétharmad uralmát.

A varázsló születésnapja 2015.12.21. 08:42:00

@zipe moha: Nekem semmi. Neked volt hogy az nem is mérce, pedig de.
Mindig érdeklődéssel olvasom ha a mocsokról meg a tisztaságról oly magabiztosan, megfellebezhetetlenül nyilatkoznak szakértők, jó tudni ha a saját kétségei mellet az ember az önbizalom duzzadását is megtapasztalhatja.
Ma már nem kíséri a szellemi inkivizícióhoz szükséges hatalom, erő ezeket, így csak a pluralizmust erősítik.
Az se baj, ha azok amúgy ütik egymást, -mint itt a blogon is - ezzel csak arról győznek meg engem hogy abszolút jogos a kételkedésem bennük.

A varázsló születésnapja 2015.12.21. 08:47:54

@zipe moha:
'2. a szocializmus nem tönkrement gazdaságilag..hanem tönkre tették'

Na ezért is gondolom, hogy a szent tudatlanság állapotában leledzel, van persze rosszabb szcenárió is a homálylátásodra. Persze csak ha piciny faékekkel játszadoztál kiskorodban, akkor megértelek.
A misztikus látomásaiddal az eleve elrendelt pályaívekkel egyetemben:)

zipe moha 2015.12.21. 09:12:21

...@A varázsló születésnapja: ...érveid nincsenek csak fikázol, leszólsz.. néha költészetbe csomagolva az útközben összecsipegetett ürüléket, néha vulgáris materializmusba.....egy magabiztos ostoba vagy, egy percerz mazochista aki azért jár számára nem tetsző szellemet képviselő emberek közé...mert vágyik a lelki megaláztatásra.....sajnos ezzel a maga teljességében nem szolgálhatunk feléd, csak éreztethetjük a szélét milyen lenne ha ..olyanok lennénk mint akiket kedvelsz...nem vagyunk olyanok...menj és vedd fel a béredet, paraszt.,.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2015.12.21. 09:18:27

Szerényebb képességű birkáknak és ostoba pártpropagandistáknak ajánlom az ünnepek alkalmából:

m.hvg.hu/itthon/20155152_bajban_vannak_akik_eddig_pokollal_meg_ke

Persze manapság, amikor az exkisztitkároknak és hasonló pártmajmoknak már a pápa se eléggé keresztény, akármi lehet...

zipe moha 2015.12.21. 09:25:52

@A varázsló születésnapja:
..azért mert sárba élsz...mindenkit belehúznál aki nem...a sarat te dicsőíted, létét neked köszönheti...hogy kihúzni segítelek vagy inkább még mélyebbre nyomlak nem döntöttem el..persze mindez metafora...tudod elsüllyed ókori gályák körül található ilyen a tengerfenéken...:))) ( az össze ókori gálya elsüllyed..ami nem az elégett...:)

borzimorzi 2015.12.21. 09:33:08

@timargabor: Egyetértünk. Kell nekik alternatívát kínálni, és a PKP erre alkalmas. Nem szánalom alapján, mint a balosok, hanem egyszerűen azért, mert a korrekt elszámolás a munkavállalókkal fenntartott jó viszony alapja. Akkor is, ha közalkalmazottak azok a munkavállalók.

Üdv:
b

borzimorzi 2015.12.21. 09:35:43

@gellért mária: Hibátlan! Köszönöm, ezt ennél jobban magam sem tudtam volna megfogalmazni.
Üdv:
b

borzimorzi 2015.12.21. 09:48:47

@Moin Moin: A főapát úr okos ember. Csak mivel pap is, az ő szemében senki sem lehet elég jó keresztény. Azt is buzdítania kell a szorgos hitgyakorlásra, aki minden vasárnap templomba jár, és gyónni, áldozni sem felejt el. Plusz valami okból azt képzeli, hogy a jólétet és a társadalmi békét védeni valami alacsonyabb rendű dolog lenne, mint a hitet védeni. Pedig nem az. Sok százszor többen vannak azok, akiknek épp ezek a dolgok fontosak elsősorban, a hit meg csak sokadsorban. És nekikis joguk van meghatározni a saját prioritásaikat.

Azért felhívnám a figyelmedet erre a meglátására is: "Mi, keresztények, nem mindig vagyunk köszönő viszonyban a valósággal." Hoppá!

Aztán: "Amikor pár éve az egyik zsidó barátommal Jeruzsálemben sétáltam, ő, elhaladva egy kapu előtt, felgyorsította a lépteit, és engem is magával húzott. Kiderült, hogy előző nap ott ölték meg egy társát. „Asztrik – fordult hozzám –, a zsidóknak és a keresztényeknek össze kell fogniuk, mert ma az egyikünk, holnap a másikunk torkát vágják el.” Európa ma olyan, mint a Titanic. Fönt még a Wiener Walzert húzzák, de lent már ömlik be a víz."

Úgy bizony. Az a népvándorlás, amely most zajlik, könnyen az a bizonyos jéghegy lehet a Titanic-Európa számára. Teljes gőzzel száguldunk feléje, pedig már rég el kellett volna tekerni a kormányt.

Üdv:
b

borzimorzi 2015.12.21. 09:57:38

@my_anyád: Bárkinek, aki mjad Orbán után jön, első dolga kell, hogy legyen a szavazás módja tekintetében is helyreállítani a jog előtti egyenlőség elvének megfelelő gyakorlatot. Vagyis szavazatot csakis személyesen ehet leadni, a személyazonosság igazolása mellett, külföldön a magyar nagykövetségeken, vagy akár a határokon túl élőknek speciálisan felállított központi szavazóhelyiségben, Budapesten. Szavazási szándékukról és az általuk választott helyszínről a külföldi szavazók lesznek szívesek a választási év januárjának végéig levélben értesíteni a választási irodát. Akkor aztán személyesen megjelenhetnek és szavazhatnak. Akik előzőleg nem jelezték szándékukat, lesznek szívesek kivárni a sorukat.

Üdv:
b

A varázsló születésnapja 2015.12.21. 10:31:49

@zipe moha: Nem szóllak le, de nem találom az érveidet, amihez képest tudnék érvelni.
Neked is Békés Karácsonyt, vagy amit szeretnél.
Bye.

gellért mária 2015.12.21. 10:43:24

@entrpnr: ."kétlem....minden megoldódna. Nem mondtam,hogy minden megoldódna. de 2/3 valószínűleg nem lett volna...és akkor most nem lenne illiberális állam.Nem mindegy.

A varázsló születésnapja 2015.12.21. 10:45:55

@zipe moha:
később vettem észre, ne maradj válasz nélkül az Ünnepekre:
'..azért mert sárba élsz...mindenkit belehúznál aki nem...a sarat te dicsőíted, létét neked köszönheti...'

Ha másból nem, ebből látszik mennyire fordítva lettél bedrótozva, valamikor, egy rosszul sikerült regenerálnál talántán. A Bootulás előtti elkötések nem így jelentkeznek.
Földre a tápot, és nem érted miért ráz.ol. Lol.
'Sárból gyúrtak, attól szenvedek.' énekelte a Kóbor, az egyik lemezükön, de ezt maga is csak egy régi könyvből olvashatta.

2015.12.21. 11:24:38

@borzimorzi: én nem sajnálom amúgy a szavazati jogot a HTM-ektől, sokkal jobban zavarnak az indokolhatetlan rendszer hekkek, mint a nyiltan hamisitott (másolt) alaírási ívek, a reklámok kizárása, stb.

ha lesz még mszp 3 év múlva, onnan lehet majd tudni hogy nem akarnak választást nyerni (udvari ellenzék maradnának), hogy nem dobják be ígéretnek: mindenhol kapható majd cigi, vasárnap is

2015.12.21. 11:28:36

@A varázsló születésnapja: üzenem a kubatovnak, hogy lassan osszon nektek a copypaste-elhető szövegek közé egy kis emlékeztető infót, hogy ki is votl az a gyurcsany, mert elfelejtik a népek.

A varázsló születésnapja 2015.12.21. 12:40:24

@my_anyád: OK, üzenj neki, én nem tudom a címét.

Én liberális vagyok a szó valódi értelmében, és egy összességében igen kártékony Gyurcsányban is hajlandó vagyok meglátni a jó gondolatokat.
(A Bloggerben is.)

Az egyik az egyfordulós, vegyes választási rendszer csökkentett parlamenti létszámmal.
Gyurcsány tervezte

A másik a tandíjas felsőoktatás, ahol hitelkeretet nyitnak a diáknak, és munkába állása után azt visszafizeti.
Gyurcsány tervezte.

Az Orbán ennek finomított változatát dobta be, amiben a közszolgálatban elhelyezkedők tandíját az állam, a versenyszférában a munkáltató vállalta volna át adóbeszámítás fejében, aki meg külföldön kamatoztatná magáncéljára a közpénzből finanszírozott magántudását, az meg visszafizetné a sokkal nagyobb ottani fizetésért.
De ezt a remek, igazi kapitalista elképzelést épp az eredeti szülőpapa és politikai támogatói fúrták meg a hahás tüntetéseikkel.

Volt még aztán a közszolgálat meritokratikus átalakításáról, egyebekről, de az egészet végülis a támogatói buktatták meg. Még az Orbán sem kellett hozzá.
Ferit nem lehet elfelejteni, a Kubatovék meg láthatóan nagyon vigyáznak egy megbízható önkéntelen segítőjükre, nélküle soha nem lett volna a kétharmad, és annak hosszútávú, alig visszafordítható következményei. Hála Istennek :)

Doberdo 2015.12.21. 12:42:54

@maxval bircaman BircaHang Média: A mai 6.09-es kommentre.
Igen kedves kommentelő társam ! Amit fent leírtál az nem érv sem egyik, sem másik eszmerendszer mellett.Ennek megfelelően a válaszod ebben az ügyben nem bizonyít sem pro, sem kontra semmit.

2015.12.21. 13:03:06

@A varázsló születésnapja: arra céloztam, hogy aki 2016-ban gyorcsányozik, az bolond. csak ennyi.

Moin Moin 2015.12.21. 14:23:16

@borzimorzi: 1.) Várszegi semmi mást és semmi többet nem mondott ezzel az idézettel, mint hogy aki az idegenellenesség és az etnicizmus sugallta politikai és emberi tetteit azzal próbálja igazolni, hogy ő a keresztény Európát védi, hazudik.

2.) Jókor szólsz, wazze! A múltkor napokig érzetem valami fájást a torkomnál: ezek szerint egy iszlamista metélgette a gigámat! Én, ostoba, a feleségemhez fordultam szakmai segítségért - pedig ezek szerint Hunyadi Jánoshoz kellett volna!

3.) A hajó szépen, nyugodtan halad - jéghegyek pedig a Földközi-tengeren nincsenek! Úgyhogy, nyugi: "weine nicht um mich, mein Schatz...":-)

DrGehaeuse 2015.12.21. 14:24:53

@Barkalot:

Ha a pártoligarchikus korrumpokrata maffiakormányzat = fasizmus, akkor igazad van. De ez már 2000 óta megszakitás nélkül fennáll, csak a szadeszmaszop időben kicsit más színű szósszal volt elöntve. Orv-bán újítása csak annyi, hogy a mutyit most törvényhozás útján is csinálják és nagyságrendileg többet lopnak. Maffiák működése 24-25 éve folyamatos és érinthetetlen.

Mérnork 2015.12.21. 14:38:05

@gellért mária:
Kedves Mária, én 19 voltam '89-ben, amennyire emlékszem az emberek egyet akartak akkor is, jobban élni. Hogy a parlamentben ki bohóckodik, az a lőtéri kutyát nem érdekelte volna, ahogy addig se, pár begőzölt idealistán kívül.
És benyalták(tuk) a magukat "ellenzékinek" meg "demokratának" kikiáltó hatalomátmentők igéreteit, hogy majd jobban élünk, ha szétverik a mezőgazdaságunkat, meg eladjuk az iparunkat a demokratikus nyugat hiénáinak.

gellért mária 2015.12.21. 15:04:00

@Mérnork: "szétverik a mezőgazdaságunkat meg eladtuk az iparunkat a demokratikus nyugat hiénáinak" Szóval kiárusítottuk, eladtuk a virágzó Magyarországot. Ez a munkáspárti meg más mantra..stb. stb..Nincs kedvem ebbe az ostoba vitába beszállni.

Philip F. Queeg 2015.12.21. 15:34:33

@my_anyád:

Akkor még kapargasd egy ideig, mert nagyon nem vágod, hogy a születésnapos mit is akar neked mondani.

zipe moha 2015.12.21. 15:38:03

@gellért mária: ....Mérnök arról értesítette...hogy hogyan látják az emberek...tudja, a választó ( vagy nem választással tüntető)emberek....így látják, és ennek semmi köze holmi " munkáspárti dumához"...a gond abból van, hogy ezzel a békés, meghunyászkodó, ( szemet is forgató), de alapvetően bármiben együttműködő népnek nem hozták közel Ausztriát...semmilyen szempontból...sőt messzebbre@Mérnork: vitték min ahogy volt...az önkiválasztó/ kijelőlt elit kudarca elől menekül mindenki...az elit orbán mögé bújik...a nép részben a fantáziájába, részben külföldre menekül....

nem így lenne , ha nem így lenne....

meg kell tanulnia nézőpontokat váltani, úgy könnyeben hajlamos mások igazságát megérteni és elfogadni....Mérnö nézőpontja a mai magyar ember viszonyulását hűen és pontosan közvetíti...

na , erre mondja, hogy " nem érdekel"...már meg is jöttünk, el se induljunk..:)

Philip F. Queeg 2015.12.21. 15:39:33

@gellért mária:

"Nincs kedvem ebbe az ostoba vitába beszállni."

Kedves Mária, én ezt, az Ön kommentjeit olvasva így módosítanám:
Nincs kedvem és merszem a valósággal szembenézni.

gellért mária 2015.12.21. 15:55:13

@Philip F. Queeg: Nem nekem nincs kedvem és merszem a valósággal szembenézni.Ahhoz nincs kedvem, hogy a valósággal szembe nem nézőkkel vitázzak...az "országot kiárusító" és hasonló véleményekkel vitázzak.

gellért mária 2015.12.21. 16:27:26

@zipe moha: Én is tudom hogyan látják az emberek, de nem nekem kell megtanulni nézőpontot változtatni.Azért, mert ahogy az emberek látják, az nem vezet sehova...

Philip F. Queeg 2015.12.21. 16:30:39

@gellért mária:

Remek.
Rengeteg vezetőnk volt már, köztük diktátorok is, akik Önnel megeggyezően úgy gondolták, hogy "ezzel" a cirka tizmillióval semmit nem lehet építeni, kezdeni, csinálni.

:)

gellért mária 2015.12.21. 16:32:49

@zipe moha: Ahogy az emberek látják, azt a Fidesz követi..az vezetett az illiberális" demokráciához.Hát akkor mi a probléma?

zipe moha 2015.12.21. 16:50:04

@Philip F. Queeg: ...bizony , ez az értelmiségi ( régen nemesi) szemlélet komoly akadály...azt is mondhatnám, hogy az akadály maga...azt trükközi, hogy ez a nép a " hidegtartáshoz" szokott...mit kezdene a szalonban...azon kívül, hogy a lábával összesározná a drága perzsát...:)...

@gellért mária: ..mária.az, hogy a nép milyen készségekkel bír valójában..pontosan megítélhető...amikor elmegy ebből az országból....szorgalmas, alkalmazkodó, megoldó...jég hátán is megélő....

ha ezt itthon így tudna élni, hamar levetné a hátáról, az élősködő kultúrát...csak, hát az élősködő kultúra lényege, hogy minél jobban le akarják rázni, annál mélyebbre mar...az ország szellemi-és materiális vezetéséhez hiányoznak a képességek...de az ambíciók..azok jelen vannak..

ui: az illiberális demokráciát..mely az új feudalizmusba vezet...mindössze 2 millió abban érdekelt, vagy ahhoz kapcsolt támogatja...ők is csak jobb híján...még is próbálkozzon a nézőpont váltással..:)

gellért mária 2015.12.21. 18:13:05

@Philip F. Queeg: Nem azt mondtam, rosszul értelmezed.
Egyébként a politikai elitünk is a nép része, mindegyiket ők választották.

zipe moha 2015.12.21. 18:21:41

@gellért mária: örülök...:)

"Egyébként a politikai elitünk is a nép része, mindegyiket ők választották. "

a magyar elit a történelemben eleddig a legritkább esetben a nép része...jó előre leválasztják magukat arról a pályáról, a szolgaság pályájáról amire a magyarokat hagyományosan állítják...az első dolgok egyike amiről gondoskodnak, ez...

majd felkérnek néhány hitelesítő értelmiségit ( megfizetnek), hogy cikkezzen arról, hogy a nép mennyire elszakadt a politikától és a közügyektől..persze miután leválasztották, még bűntudatot és alkalmatlanság érzetet is keltenek benne...ügyes...:)..hiába a tudomány ismerete nem mentesít az erkölcsösség hiány alól..

gellért mária 2015.12.21. 18:25:00

@zipe moha: Torz jelenségeket írsz le, akkor miért az én nézőpontom változzon? Csatlakozzam hozzájuk?

zipe moha 2015.12.21. 18:29:57

@gellért mária: ..."Torz jelenségeket írsz le"...isten hozott az országban...:))))....minden therápia alaja , a jó diagnózis....
egy jó diagnoszta aranyat ér...bárki megmondhatja ...aki ért hozzá...:)

ha már olvasol...Ady -publi vagy Bibó esetleg?...miden szó azóta is ott van...a pusztában...

gellért mária 2015.12.21. 18:42:51

@zipe moha: Mindkettőt olvastam. A kérdésemre nem válaszoltál.

gellért mária 2015.12.21. 18:47:47

@zipe moha: Biztos Adynak és Bibónak is nézőpontot kellett volna változtatni.

zipe moha 2015.12.21. 19:53:51

@gellért mária: ...az értő olvasás is fontos...:) arra utaltam, hogy a megfelelő nézőpontok régóta jelen vannak...és a jó diagnosztika is ( Ady, Bibó...ect)..nem kell feltalálni a spanyolviaszt,a ...csak ki kellene vitelezni...az eliten bukik meg nem a népen..eleddig (ezt az eszenciát már én teszem hozzá..:)
süti beállítások módosítása