1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2015.07.08. 09:39 HaFr

A magyarokat nem érdekli, ha kilopják a szemüket

Valami megmagyarázhatatlan oknál fogva (szokás ilyet mondani, de persze van magyarázat), a magyar társadalom jelentős része érdektelen a politikai gengszterizmussal és korrupcióval szemben. Amikor -- most éppen mindegy, milyen módszertannal, de kétségkívül nem Juhász Péter nyomására -- Orbánt a szerepmodell orosz autokrata után a világ (!) második legkorruptabb politikai vezetőjévé választják, és semmilyen más releváns tekintetben nincs az ország a világ élvonalában (az úszás itt nem számít), és amikor a szubjektív szempontok mellett és a kozmetikázott (vagy, mint a GDP növekedés esetében, nem kellően elemzett, a hiánytartás kapcsán pedig a társadalmi költségekre vak) adatolás is az ország folyamatos lecsúszását támasztja alá -- röviden: szegényedünk és strukturális versenyképességünket veszítjük --, akkor egy kerítésblabla meg egy görögblabla semmi perc alatt el tudja terelni a sajtómunkások és -- ennek következtében -- a magyarok figyelmét a mély társadalmi válságunkról.

Tegnap óta a közérdekű adatokhoz való hozzájutás (magyarán annak megtudása, hogy az én, a te, és a mi pénzünkkel mit kezd Habony, Matolcsy, Orbán, Garancsi, Mészáros, Rogán és több száz más névtelen és illetéktelen) is pimasz elbírálásban részesül, szerintem még ennek a torzó alaptörvénynek is ellentmondóan, és nem reped meg az ország felett az ég. Orbán hű tanácsadói szerint (nyilván hozzá hűek, és nem a magyar nemzethez) Orbán valósítja meg a rendszerváltást. Én már azonban elég öreg vagyok, és emlékszem, hogy kb. az utolsók között lehetett ez a kehes gebe, amit akartunk volna. Kétlem, hogy Antall József, Szabad György, Szabó Iván vagy Tölgyessy Péter ezt akarták volna. Az, hogy a politikai család lop, a lekenyerezettek (a "polgárság") megkajálja a szubtilis udvaronci színvonalú újságírói kérdésekre kifejtett Tellér-Lánczi mítoszokat (az uraknak itt és most csak ennyit: Finkelstein), majd adókedvezménnyel és exkluzív családtámogatással öblít rá, és közben az ország fele lassan dél-oszét szinten él -- hát nem ezt akartuk. De ezt kaptuk, mert úgy látszik, nem akartuk eléggé, amiről azt hittük, hogy akarjuk.

Azt, hogy a pénz legjobb helye az eredeti értelemben vett, öntudatos polgárságnál volna, jól bizonyítja, hogy a rendszer kedvezményezettjei szolidaritási jajszó nélkül elfogadják, a rendszer kárvallottai (a proletárok, ahogy TGM mondaná) pedig jajszó nélkül megválnak tőle kb. azzal a feudális gondolatmenettel övezve, hogy úgyis be kell fizetnünk, attól kezdve nem a mienk. Hát igen, az elmaradt polgárosodás átka. Kérem, az a pénz még akkor is a mienk, amikor a Tiborcz gyerek zsebében van. Csak attól kezdve el vagyon lopva, tetszik tudni. Pont úgy, vagy még úgyabbul, mint amikor átmászik a tolvaj a kerítésen, és meglovasítja a tyúkot. Az miért tűnik fel jobban? Hát azért, mert...és vissza kb. 1550-be, kezdjük újra.

A pénz Magyarországon nem piaci eszköz, hanem az állami tervgazdaságé. Mindenekelőtt természetesen szemléletileg az. Távolról sem úgy van, mint a ahogy a balos közgazdászok és filozófusok hiszik á propos görögök, hogy lelketlenségével irányítaná az életünket. Valójában idáig még messze nem jutottunk el, és egyelőre az államba bújt politikai gengszterek irányítanak sokkal -- mert részrehajlóan -- lelketlenebbül. És aztán vérre megyünk azon, hogy az állami lánc bevált-e vagy sem, hiszen, lám, néhány száz kilométerre délre mint arat a "piaci" kolera (nota bene ott is az állami szubvenciók és populizmus kolerája arat). Az EU diszfunkcionális, oké. De hogy ez legyen a menlevél a magyar állam diszfunkcionalitására -- nos, az nem oké. 

Orbán politikai taktikája világos: kifelé és befelé is addig feszíteni a húrt, amíg lehet, adott esetben egy kicsit lazítani rajta, ha muszáj. De nem értékeli egészen pontosan a húr természetét. Azt, hogy sosem lehet pontosan tudni róla, mikor pattan el.

166 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr567609242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HaCS 2015.07.09. 01:25:15

"Az, hogy a politikai család lop, a lekenyerezettek (a "polgárság") megkajálja a szubtilis udvaronci színvonalú újságírói kérdésekre kifejtett Tellér-Lánczi mítoszokat (az uraknak itt és most csak ennyit: Finkelstein), majd adókedvezménnyel és exkluzív családtámogatással öblít rá, és közben az ország fele lassan dél-oszét szinten él -- hát nem ezt akartuk."

Nem ezt akartuk. Így többes számban. Kenegessük, kenegessük!

Ki nem ezt akarta? Mikor nem akarta ezt?
Azt még el tudnám fogadni, hogy 2010-ben nem ezt akarták, akárkik is legyenek.
Csakhogy azután eltelt még négy év, és még egy (országgyűlési) választás.

2014-ben pedig választási programnak (újra) híján, de négy év tapasztalataival felvértezve (más magyarázat nem maradt) Magyarország szavazópolgárainak kb. 40 %-a az addigi kormányzás folytatására adott felhatalmazást.
Bizony ők ezt akarták.

És ez mindent el is mond a morális, erkölcsi állapotokról.

Én elhiszem, hogy a szerző nem ezt akarta, de a többes szám főleg a jobboldali szavazókkal összefüggésben talán némi magyarázatot igényel(ne).

neoteny · http://word.blog.hu 2015.07.09. 03:30:20

@HaCS:

"Magyarország szavazópolgárainak kb. 40 %-a az addigi kormányzás folytatására adott felhatalmazást"

Mit jelent a "szavazópolgár": akik szavaztak vagy akik szavazásra jogosultak voltak (a 2014-es mo-i parlamenti választásokon)? Mert az előbbiek 44.54%-a szavazott a Fideszre; de a Fideszre szavazottak aránya az utóbbiak számához képest csak 27.5% volt (ugyanis a szavazásra jogosultaknak csak a 61.73%-a adott le szavazatot). Vagyis ha a nem szavazókat úgy vesszük hogy a Csapjon A Villám Az Összes Politikusba Pártra adta a szavazatát, akkor a CSAVAÖPP 38.27%-al kényelmesen a legnagyobb frakció lett volna a Parlamentben és az alakított volna kormányt. ;-)

abdul hackeem 2015.07.09. 05:57:21

"majd adókedvezménnyel és exkluzív családtámogatással öblít rá, és közben az ország fele lassan dél-oszét szinten él" Kedves Peter, lesz valami szösszenet, elemzes oktato-nevelö jelleggel az angol kormany intezkedeseiröl?
Pl.: www.minimum-wage.co.uk/

neoteny · http://word.blog.hu 2015.07.09. 07:24:21

@vajasgiga:

"Lehet nevelni a népet, de nehezen tanul, főleg ha érdekei ellen valónak érzi"

A tanulást magát vagy a tanított anyagot érzi érdekei ellen valónak?

Meglehetősen biztos vagyok abban hogy pl. a középiskolai matematika oktatásában, amikor a hatványozásról volt szó, nekem nem tanították a kamatos kamat koncepcióját (én az átkosban jártam középiskolába). Nem tudom hogy az elmúlt 25 évben tanították-e, de szerintem alapvetően szükséges ismeret: akár a megtakarítások szempontjából, akár a hitelek szempontjából. Vagy pl. a fix lejáratú hitelek amortizációja: amikor a hitelfutam elején az egyenlő törlesztőösszeg nagyobb része megy a kamattörlesztésre, és kisebb a tőketörlesztésre: így lehetséges hogy egy hitelvisszahívás esetén "aránytalanul" magas a fennmaradó (és azonnal fizetendő) tőkerész.

Pl. ha 1,000,000 Ft évi 5%-os kamatra van befektetve és a kamatösszeg évente tőkésítésre kerül, akkor 10 év után 1,628,895 Ft lesz a számlán. Ha a befektető kiveszi minden év végén az 5% kamatot (50,000 Ft-ot) akkor pedig összesen 1,500,000 Ft-hoz jut: 128,895 Ft-al kevesebbhez, vagyis a kamatos kamat ebben az esetben egynegyeddel (25.8%-al) több mint a nem tőkésített, és így nem kamatozó kamat.

Vagy ha pl. valaki felvesz 1,000,000 Ft személyi kölcsönt évi 10%-os kamatra 48 hónap (4 év) törlesztési idővel, ami havi 25,362.58 Ft törlesztőrészletet jelent, és a futamidő felénél visszahívják a hitelét (vagy be akarja fizetni a hátralévő tartozását egy összegben), akkor mennyi a hátralévő tartozás összege? Naivan azt hihetné hogy 500,000 Ft (hiszen befizette a havi törlesztőrészleteinek felét! ami 608,701.92 Ft volt!), pedig nem: 549,628.86 Ft, csaknem 10%-al magasabb mint az "elvárt" összeg.

És ez nem vérszívó bankárok által kitalált csalás, hanem egyszerű matematika (mondjuk a második példa nem annyira egyszerű: én is egy, a neten található hitel-kalkulátort használtam a számításokhoz). Viszont az aki soha nem hallott ilyesmiről, vagy csak halvány sejtése van a dolgokról de soha nem próbált ki példákat, az kellemetlenül meglepődhet ha belefut ilyesmikbe. Pedig az érdeke az hogy megtanulja őket.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.07.09. 07:33:09

@HaCS: itt a rendszerváltás kori vágyakról volt szó

WilburSmith 2015.07.09. 08:10:56

Menj anyádba te retardált blogger. Sírjon csak a szád, de mit teszel? Ugyan azt mint Orbán. Meglopod a népet, elcsalod az adót. Te is az adófizetők pénzén élsz/élősködsz és neked van bőr a képeden beszólni? Oszt mit csinálsz azért a pénzért? Sírsz rísz, hogy korrupció így, lopás úgy, de ebben az országban még sosem derült fény ilyen cselekedetre a 25 év politikai galerijéből. Mindenki megúszta, egytől egyig. Najó, Zusi kivétel, biztos neki is nagy volt a pofája.

Hasznos akarsz lenni? Akkor tessék oknyomozni, fedd fel a leplet a korrupcióról, lopásokról, menj be a rendőrségre, tegyél feljelentést, és lássam azt, hogy a te újságírói, oknyomozói tevékenységed következtében valakit lecsuknak. Amíg ez nincs meg, csak egy faszkalap ingyenélő tolvajgeci vagy te is.

Köszi!

Visceroid 2015.07.09. 08:16:46

"Orbán politikai taktikája világos: kifelé és befelé is addig feszíteni a húrt, amíg lehet. "

Bejött nem?

Kivlov 2015.07.09. 08:28:42

Az elmúlt 20 (50) évben sem érdekelte, akkor miért épp most érdekelné?

vajdasagi 2015.07.09. 08:39:20

@WilburSmith: Nézd, szerintem Te meg én kevesebbet teszünk az országért, mint HaFr. Ő blogot ír, pártot alapít, próbálkozik. Ez tiszteletreméltó, dícséretes. Te vajon mit teszel/tettél a Hazáért?

alfacharlybravo 2015.07.09. 09:09:02

Egy Német kommentelő felsóhajtott imígyen: Mikor lesz nekünk olyan német politikusunk aki az ország érdekében politizál úgy mint Orbán Viktor?

Mr. Rustical 2015.07.09. 09:33:03

Aki eddig nem tudta, ebből a posztból is láthatja, hogy neked személy szerint fogalmad sincs, mi érdekli, s mi nem a magyarokat.
Egy dologban tudok segíteni: az érdekel, hogy te, és a hozzád hasonlók, akik az elmúlt huszonöt évet végigfröcsögtétek és gyűlölködtétek, soha, semmilyen körülmények között ne kerüljetek a magyar állam irányításának, vagy bármilyen költségvetési pénznek a közelébe. Ez érdekel elsősorban.
Semmi szükség arra, hogy megint elkezdjetek állami pénzen huszonhárommillórománozni. Dünnyögjétek csak a szemét náci, rasszista szövegeiteket a kis blogjaitokon a saját kis orrotok alá. És szagoljátok.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.07.09. 09:42:49

@Mr. Rustical: ember, eltévedtél, ez nem a kisegítő

Netuddki. 2015.07.09. 10:14:23

A "teccettek volna forradalmat csinálni" antalljóskával inkább ne gyere mit akart volna! A rendszerizé után pont az MDF alatt kezdődött meg a nemzeti vagyon szétlopása, meg a horti urambátyám kor utáni nosztalgiázás. Én még emlékszem, hát Te?

Netuddki. 2015.07.09. 10:18:32

@HaFr: Az ilyen ballibező, fideszpropagandaterjesztőket ki kell vágni mint macskát szarni! Persze, persze, ezek is vélemélnyek. Valóban? Vitatkozni nem lehet velük, csak a fidesz propagandáját nyomatják, meg szétoffolják a blogokat ha valami fideszt kényelmetlenül érintő téma van terítéken. Szóval?

Netuddki. 2015.07.09. 10:23:22

@HaFr: Szerintem az lsimon maga kommentel a wilbursmith nicknéven. Legalábbis az előzményei erre engednek következtetni. Nyehehe!

nu pagagyí 2015.07.09. 10:24:00

A magyar ember akkor érzi jól magát, ha nyomorgatják. Lelkialkatának az felel meg, ha a saját maga által páratlannak tartott zsenialitásáról, kreativitásáról és szellemi fölényéről csak az objektív akadályok kapcsán értekezhet, amelyek miatt e sok jó tulajdonság sajnálatos módon beleszorul. A magyar ember legnagyobb félelme a szabadság, amikor bizonyítani lehetne azt, amit összehordott magáról.

Netuddki. 2015.07.09. 10:27:13

"a magyar társadalom jelentős része érdektelen a politikai gengszterizmussal és korrupcióval szemben."

Ez szerintem nem igaz. Hallanád csak a 80 éves anyósomat miket mond az orbánról! Őt nem tudtja átverni.

A probléma, mint már számtalanszor leírtam, a kádár rendszer alatt szocializálódott társadalommal van. Amit ki kellett volna gyógyítani ebből az állapotból, és nem rájátszva kisemmizni a magyar nemzetet! Ennek tudatában az orbánék, és az elmúlt 25 év minden kormányra került pártjának a bűne a szememben még nagyobb...

Netuddki. 2015.07.09. 10:29:13

@nu pagagyí: Ostobaság! Lásd előző hozzászólásom. Hogyan félhetne a magyar társadalom a szabadságtól amikor azt se tudja mi fán terem?

neoteny · http://word.blog.hu 2015.07.09. 10:35:22

@bértrollbosszantó_kovi1970:

"A probléma, mint már számtalanszor leírtam, a kádár rendszer alatt szocializálódott társadalommal van."

Nem kérdéses hogy az a hatás erőteljesen érvényesül, de néha nekem az az érzésem hogy még a török hódoltság idejéből is maradt vissza egy csomó "kulturális minta". A basáskodás, a baksis gyűjtése, a Fényes Porta háta mögött az okosba' megoldás ...

Trompf · http://trompf.blog.hu 2015.07.09. 11:02:01

Szerintem nagyon is érdekli az embereket a lopás.

Ezért van, hogy egyre több a bizonytalan.

A két tolvaj (ballibek és Fidesz) között pedig a Fidesz még most is szimpatikusabb a többség számára.

Ez van.
Ezen a téren láthatóan a Jobbiktól várják a megváltást, de azt szerintem még Hafr is látja hogy ez zsákutca.
És igaza van.
Majd az emberek is észre veszik.

De ezzel sem nyertünk, hisz akkor megintcsak ott vagyunk ahol a part szakad.

Tolvaj és tolvaj között kell választani.
És én azt választom, aki nem viszi csődbe az országot. Akár tolvaj akár nem.

WilburSmith 2015.07.09. 11:10:26

@bértrollbosszantó_kovi1970: Én kommentelek HaFr és bértrollbosszantó_kovi1970 néven is.

Visszatérve HaFr munkásságára. 21. században nem politikusokra és bloggerekre van szükség, hanem kreatív teremtő elmékre, akik munkahelyeket teremtenek, pénzt hoznak és élénkítik a gazdaságot. Egy politikai blogger ebbe nem tartozik bele, még akkor sem, ha kis pártot hoz létre.

Ő is csak a firkászáson keresztül akar népszerűséget szerezni, nem tettekkel. Ilyenből dunát lehet rekeszteni. Elegem van már a szájkaratéból.

Ja és nem adózik szépen rendben minden után. Milyen ember már az ilyen, aki a saját országának és gyermekeinek a jövőjét lopja el azzal, hogy nem fizeti be rendesen az adót minden után?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.07.09. 11:14:02

@WilburSmith: nem tudsz semmit, akárhány nicked van

WilburSmith 2015.07.09. 11:16:43

@bértrollbosszantó_kovi1970: Nem kigyógyítani kellenett volna, hanem rendszerváltáskor bezúzni a politikusok fejét, összeverni gyerekeiket, feleségeiket. Egy életre megtanulta volna az élősködő féreg réteg, hogy van következménye a tetteiknek. Ezt persze még mindig nem késő. Én Vida Ildikóval kezdeném. Tudja valaki a polgári címét?

WilburSmith 2015.07.09. 11:21:20

@HaFr: Na írd már le kérlek, hogy te vagy az egyetlen blogger és politikuska aki rendesen leadózza a követhetetlen jövedelmét.. kérlek.. mesélj még! Egy nickem van.

Nem tudok semmit sem. Politikában pláne nem akarok okos lenni, mert abba mindenkinek beletörik a bicskája.

Annyit tudok, hogy civilként, becsületes adófizető állampolgárként nincs kedvem mindenféle ingyenélőt etetni. Igaz ez elég erős feltételezés részemről, mert még a nevedet sem tudom, nem tudom ki vagy, nem tudom mivel foglalkoztál mielőtt elkurvultál és inkább politikával kezdtél foglalkozni ahelyett, hogy valami értelmeset csinálnál.

21. században élünk. Mindenki bontja le az állam és a politika szerepkörét, mindenki inkább a szabadjára engedett piac hatásait helyezi előtérbe, te meg ilyenkor indulsz bele a politikai karrierbe?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.07.09. 11:22:17

@WilburSmith: mondd, kinek képzeled magad, hogy bármivel is el kelljen neked számolnom, LOL?

WilburSmith 2015.07.09. 11:30:56

@HaFr: Én vagyok az erkölcsöd. Tudom.. még nem találkoztál sosem velem, pedig valahol legbelül mindig is ott voltam. LOL! :D

Nem célom, hogy számonkérjelek, csak arra kérlek, hogy tedd magad hasznossá. Ülni a seggen egy gép előtt nem nagy kunszt és pici pörköltszaftos ujjacskákkal pötyögni. Arról meg hallottam volna, ha HaFr Robin Hódként bátor tettekkel fricskázná a gonoszakat, megkeserítené a Döbrögik életét. Nekem egy szuperhősre van szükségem, aki miatt Vida Ildikó, meg Habony meg Mészáros meg Hagyó meg Gyurcsány meg ilyen férgek nem éreznék magukat biztonságban, nem ücsörögnének nyugodtan a bársonyszékben, hanem félnének, hogy bármikor valaki seggbebökheti őket.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.07.09. 11:34:43

@WilburSmith: nahát, meg is lőhetném magam, ha te lennél az erkölcsöm -- WilbursSmith kommentelő mint erkölcs, nincs jobb dolgod, mint ilyesmivel áltatod magad? Aranyos vagy, menjél inkább Marvelt nézni.

Wikus Van De Merwe 2015.07.09. 11:44:58

@nu pagagyí:

Elképzelhető az,hogy a rinyáló ellenzék "magyar mentalitása" az elnyomásra való hivatkozás,a töketlenkedésük és balfaszkodásuk számonkérése esetén?
Előfordulhat,hogy a kommentjeidben található objektív akadályok felsorolása is csak mentség,kibúvó a saját,magad által páratlannak tartott zsenialitásod, kreativitásod és szellemi fölényed hiányának kapcsán?

WilburSmith 2015.07.09. 11:46:36

@HaFr: Nem tudod véletlen Vida Ildi polgári címét? Hol lakik? Nincs valami ismerősöd aki tudja? Meg tudnád nekem szerezni? Ha már superhero nem leszel nálam, akkor csak ezt a kis szívességet tedd meg, és máris többet tettél, mint bármelyik politikus, és rádszavaz a családom tutimegígéremfényképpelbizonyítom.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.07.09. 11:47:32

@WilburSmith: Sajna nem vagyok NAV Ügyfélszolgálat

alfacharlybravo 2015.07.09. 11:47:49

@HaFr: Szerintem sírjál, mint eddig is. De óbégathatsz is ha jólesik. Milyen szép is volt itt az élet minden tökéletes volt, csak most romlott el minden még az is ami jó.

Wikus Van De Merwe 2015.07.09. 11:47:51

@bértrollbosszantó_kovi1970:

Egy biztos,a mama okosabb,mint te. Gondolom számtalanszor a képedbe vágta már,hogy miként is választhatott szeretett lánya egy olyan balfék fotelharcost férjnek,mint te.
:)

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.07.09. 11:50:46

@alfacharlybravo: mondd, mi bánt, és miért itt keresel vigasztalást?

WilburSmith 2015.07.09. 11:52:10

@Wikus Van De Merwe: Hol van ellenzék ebben az országban? Sehol. Gyurcsány egy DJ pult mögött bohóckodik, MSZP olyan kihaló korosztálynak tart matinéket, hogy véletlenül sem jut el egy szó sem róluk senki fülébe. A Jobbik csöndben ül a fűben, fröccsözik, kárpátiát hallgatnak és fesztiválokon bográcsoznak. Az Együtt/PM/LMP a Fidesz engedélyével tüntet Orbán házánál, a kormányőrök tartják a létrát nekik, hogy felmászhassanak a Sándor-palota erkélyére plakátolni. Az USA kitiltási botrány meg úgy zúgott el az ellenzék mellett, hogy le sem reagálták egy szóval sem. Minek a fidesznek barát, ha ilyen ellenségei vannak?

alfacharlybravo 2015.07.09. 11:59:28

@HaFr: Hála Jehovának nem bánt semmi csak nehogy hatalomra kerüljetek megint. Nosztalgikus hangulatban vagyok a GKI szakértője az ATV ben oktatja a buta gojokat, milyen szép is volt?

Trompf · http://trompf.blog.hu 2015.07.09. 12:04:09

@alfacharlybravo:

Az biztos hogy iszonyú nagy mázli, hogy nem a ballibek vannak kormányon, mikor bevándorlók százezrei érkeznek évente, és egész Európa lezárja a határait elöttük.

Svájc, Franciaország, Ausztria már lezárta az Olasz határt. A bevándorlók meg jönnek napi 600-900-an.
Szerbia napi 6 darabot enged visszatoloncolni.

Számoljunk már barátaim !
El akarsz tartani évi 200.000 illegális bevándorlót ?

Netuddki. 2015.07.09. 12:09:55

@Wikus Van De Merwe: Wiki, a nagy mókamiki!
"A faszt érdekel ez téged?!
Foglalkozz mással te kirekesztő geci!"

"Wikus Van De Merwe 0 bejegyzést írt és 43 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban. 2015.06.19. óta tag."

Netuddki. 2015.07.09. 12:15:34

@Trompf: "A két tolvaj (ballibek és Fidesz) között pedig a Fidesz még most is szimpatikusabb a többség számára."

Gondolom majd a bíróság is enyhítő körülményként fogja figyelembe venni a védekezést, miszerint a maszpopsok is loptak...

a nemzet fogatlan provokátora 2015.07.09. 12:23:12

A magyar bölcs nép: " Ez is kilopja a szemem, az is kilopja a szemem. Emez csökkenti a rezsim, amaz állandóan növeli. Tehát az elsőre szavazok."
Nem olyan bonyolult ez..

Netuddki. 2015.07.09. 12:29:14

@a nemzet fogatlan provokátora: Ja, nem bonyolult. Az adócsökkentés kormánya. 27% ÁFA-val és 50% fölötti munkát terhelő adóval. Plusz a multik extra profitadóztatása miatti áremelések. De biztos, nem bonyolult, te tudod...

Trompf · http://trompf.blog.hu 2015.07.09. 12:32:55

@bértrollbosszantó_kovi1970:

Nem hiszem, hogy bárkinek is lenne félnivalója.

Annak idején Keller Laci vagy 20 ügyészi eljárást kezdeményezett, mindegyikbe hasra esett.
Papcsák se járt sokkal jobban.
Gyurcsány is megúszta, és láthatóan Hagyó is meg fogja úszni. Hunval kapott pár évecskét.

Netuddki. 2015.07.09. 12:35:32

@csentecsa: Ugyanezt bazmeg! Ugyanezt! Mocskos tolvajok...

Trompf · http://trompf.blog.hu 2015.07.09. 12:35:55

@a nemzet fogatlan provokátora:

Szerintem a rezsin túl ezek is sokat nyomnak a latba:

- segély avagy közmunka
- családi adókedvezmény, vagy gyerekgyártási pótlék
- egykulcs, vagy 140 bruttó feletti kétkulcs

...

Netuddki. 2015.07.09. 12:40:33

@csentecsa: "Egyébként a kádári reflexek emelték pajzsra Horn Gyufát, és Megyót is. Akkor persze nem volt gondod ezzel."

Na és ezt melyik ujjadból szoptad?
A meggyesit pont az orbánnak lehet köszönni, a Horn Gyula ciklusa alatt meg pont az mdf által szétlopott országot kellett megszorítani. Aminek az eredményeit az orbánék szépen leamortizálták. Akkor még egyik se lopott olyan szemérmetlenül mint mostanában.
Ne, hogy azt hidd! Emlékszem mindenre, elbasztak 25 évet az én életemből is ezek a megélhetési politikusbűnözők.

Netuddki. 2015.07.09. 12:42:46

@Trompf: "Nem hiszem, hogy bárkinek is lenne félnivalója."

Persze. Nyilván ha tartanának a következményektől másképpen viszonyulnának a köztulajdonhoz. De hát minden csibész azt gondolja őt nem fogja az igazságszolgáltatás utolérni...

alfacharlybravo 2015.07.09. 12:44:59

@Trompf: Ha csak 200e ren, de ha a demokratizálás tovább folyik ebből milliók is lehetnek és ha így lesz majd itt fogják a nézetletéréseiket lerendezni. Elnézve a videókat a neten, hát borzalmas ami Szíriában folyik. A madmax ehhez képest vasárnapi séta. Nem tudom ez a cél?

Gyorgy Nagy 2015.07.09. 12:56:59

Érdekelne hogy ez a Rogàn volt KISZ titkár,meg pl Giro Szász,Lázár,na és kicsi Viktor és családja ( Tiborc gyerek ) meg a tőbbiek menyit loptak.Sokan beszèlik hogy Gyurcsiék kis dobosok voltak ezekhez képest.de előbb utóbb ugyiss kderük.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.07.09. 13:05:46

@Gyorgy Nagy: igaz, de a kultúrájukat pont a kádárizmusból hozták, és az MSZP hivatalosan segített ennek túlélni a rendszerváltást- a Fidesz vélhetően nem lenne ma ilyen, ha az MSZMP-t jogutód nélkül felszámolják 25 éve

Wikus Van De Merwe 2015.07.09. 14:43:45

@bértrollbosszantó_kovi1970:

"Emlékszem mindenre, elbasztak 25 évet az én életemből is ezek a megélhetési politikusbűnözők."

Látod te szerencsétlen. Most igazoltad csentecsa állítását!
:)
A kádári reflexek...Te is azt vártad,hogy majd a politika,a politikusok megoldják helyetted. És még most is azt hiszed. A kádári kisember mintapéldánya vagy.Höbörögsz a neten,majd beülsz a sarokba,az anyós által odakészített székre és bólogatsz engedelmesen.
Nevetséges vagy.
:)

borzimorzi 2015.07.09. 19:54:31

@WilburSmith: Szuperhős kell? Menj moziba! Nem fogsz hiányozni.
Pá.
b

panellburzsij 2015.07.09. 20:36:10

@HaFr:
' a Fidesz vélhetően nem lenne ma ilyen, ha az MSZMP-t jogutód nélkül felszámolják 25 éve'

Kétszer sütötted el ezt a patront, nyilván nem véletlenül.
Akkor neked tudnod kell valamit, néhány évig a közelükben szakértettél, hát akkor megoszthatnád velünk is vélelmed alapjait.
Szerintem így lenne korrekt, jót tenne a kritikátlan fideszfanoknak is, nem gondolod?
A többiek meg boldogok lennének :)
Nos?

WilburSmith 2015.07.09. 20:43:27

@panellburzsij: Jahogy ez a HaFr-nek már volt köze ezek közül bárkihez is? Azt hittem a magánszektorból ugrott elő függetlenként, de így teljesen hitelét vesztette. A Jobb/Bal már érzi, hogy nem tudja visszaállítani a régi renomét, így kis senkiken keresztül próbálnak új centrális erőt létrehozni ahova továbbmenthetik a galerit, pont úgy, ahogy 26 éve az MSZMP tette. Jól be kell verni egy kettő száját, aztán majd megtanulják, hogy nem lehet itt mindent megtenni. De ki fogja ezt megtenni? Én szívesen kezdeném Vida Ildikó vegzálását, csak valaki adja már meg a polgári címét. Nem igaz, hogy senki sem tudja, hogy hol lakik az a dagadék parazita.

2015.07.09. 20:54:24

@panellburzsij:
a fidesz az irányváltásról 93-ban döntött a debreceni kongresszuson. érdekes dolgokat beszéltek arról, hogy a rendszerváltás idején hova és miért szerveződtek a kollégista fijjug. a pártból ki kellett zárni azokat, akik nem voltak benne a buliban. ha valamit megértek, akkor ezt. féltek egy esetleges visszarendeződéstől. és ezért beléptek az elhárításba. szily laci írt egy cikket arról, hogy őt is majdnem beszervezték. csak őt akkoriban az ökm magazin legújabb száma érdekelte. nem nagyon van olyan demokratikus átmenet, amelyik az előző rezsimtől képes függetlenedni. így emberöltőnként történnek a "forradalmacskák".

panellburzsij 2015.07.09. 22:06:55

@WilburSmith:
ha kommentelni kezdesz (??) előtte talán érdemes minimálisan tájékozódni ...
De ha csak szimplán bunkó vagy, akkor felesleges. Szerintem.

panellburzsij 2015.07.09. 22:17:02

@unionista᠍: 'érdekes dolgokat beszéltek'

Valaki csak vállalja névvel, konkrétumokkal ...

Engem például a Boros százados akart beszervezni finom zsarolás és megmagyarázhatatlan jóindulat kevercsével, de csak évekkel később jöttem rá mi is volt az az egyhetes vegzálás lényege.

Konkrétumok legyenek, ne 'azt beszélték',
a konzervativizmusát nem tudja a zember mesemodókat hallgatva feladni könnyen :)

egyetmondok 2015.07.09. 22:28:00

@a nemzet fogatlan provokátora:
"A magyar bölcs nép: " Ez is kilopja a szemem, az is kilopja a szemem. Emez csökkenti a rezsim, amaz állandóan növeli. Tehát az elsőre szavazok."
"Nem olyan bonyolult ez.. " --

de,ez azért bonyolult,bizony az,hiszen pl.ezzel a rezsicsökkentéssel is lopják kifele a szemét.

2015.07.09. 22:36:43

@panellburzsij:
mindenki legfeljebb csak magáról mondhat konkrétumokat. ennek ez a természete.

a 93 tavaszán fidesz volt messze a legnépszerűbb párt. áprilisban döntöttek az irányváltásról. egész pontosan a párt egyes vezető személyenek kiszorításáról. ennek nem volt pártpolitikai szempontból racionális magyarázata. antall józsef már akkoriban is beteg volt. de ő 93 decemberében hunyt el. aligha lehetett az a magyarázat, hogy a fidesz elnöksége a népszerűségének csúcsán bejósolja a miniszterelnök nyolc hónappal későbbi halálát és azt, hogy ezek után a népnemzeti tábor feltétlen összeomlik.

ez a magyarázat csak 98-as választási győzelem után lett elfogadott. de azért orbán nem feltétlen akkora stratéga, hogy ciklusokon keresztüllát. sokkal inkább az a politikus, aki folyamatosan lavíroz. de nem olyan érdekes ez. nincs racionális magyarázata ennek sem, mint annyi másnak. ebből az utókor egy olyan sztorit fog kreálni, ami valóságos és nem cáfol semmi.

quendelapo 2015.07.09. 23:32:34

@ipartelep:
@HaFr Attól, hogy valaki az egykori úri középosztályból származó családba született - a 60-as évrek végén - még nem következik, hogy feltétlenül szűklátókörű, elfogult, "jobboldali úriemberként" kell élnie a 2010-es években. Kivéve, ha ezáltal remél pozíciót, pénzt, hatalmat. Vagy egyszerűen ezzel kívánja oldani félelmeit, szorongásait.
Nem feltétlenül kell a másként gondolkodókat rúgdosni és beállni Orbánhoz tanácsadónak (sőt!) ilyen háttérrel sem. Ott van pl. Ungváry Krisztián....
Egyébként dédapám, nagyapám a Horthy rendszer elitjébe tartoztak...:)

panellburzsij 2015.07.10. 00:18:41

@unionista᠍:
'ennek nem volt pártpolitikai szempontból racionális magyarázata'
??
Nem oly rég volt slágertéma a 1993-as nyári szárszói találka videója, érdemes így utólag is megnézni.

Vagy az elhíresült mondása a derék volt vérliberális GI-nek:

' „a szemétkosárból szedtünk ki titeket, és ugyanoda dobunk vissza.”'

utalva ugye arra, hogy a 40%-os népszerűség mindjárt kevesebb lesz, ha pártpolitikai irányváltást rendez a kistesós Orbán ...
És így lőn.

És nem az akkori fidesz hanem az akkori szadesz koalált a szocikkal, innét nézve ölég mulatságosnak látszik egy titokzatos szoci-fidesz biznisz konteó...
persze kizárni semmit nem lehet, ezért lenne jó néhány tényleg konkrétus tény.
(sose voltam 'fideszes', leginkább a szabad kezdeményezések hálózatával kokettáltam anno, de merő tévedésből valszeg.)

panellburzsij 2015.07.10. 00:22:05

@egyetmondok:
'ezzel a rezsicsökkentéssel is lopják kifele a szemét. '
miért is?

unionista᠍ (törölt) 2015.07.10. 00:47:35

@panellburzsij:
az rendben van, hogy az szdsz parancsolt orbán viktorra, hogy távozzon a liberális térfélről. de ha orbán nem volt valamivel zsarolható, akkor miért lépett oldalra. a nemzeti liberalizmussal vihette volna tovább a bocskai, rákóczi, kossuth "szabadságharcos" vonalat. oké, nem ismerte fel.

nekem úgy tűnt, hogy antall józsefet zsarolták, orbán viktort zsarolták, horn gyulát zsarolták, csak ő előállt a "pufajkás" múltjával. medgyessy pétert zsarolták, csak ő vélhetően nem engedett eleget ezért jött a d209-es ügy. ha ezt valaki "jobbról" tudja, akkor miért nem a választások előtt dobja be és miért a kormány megalakulása után 3 héttel? aztán jön a kompromisszum: medgyessy marad, mert ha lemond, akkor az ellenzék új választások kiírását követelheti. az szdsz nagyobb teret kap és az mszp a 100 napos programban végrehajtja a választási ígéreteket.

természetesnek veszem ezeket a hatalmi játszmákat. a politika a legfelső szinteken mindenhol így zajlik. csak ezzel maga az ország vált kiszolgáltatottá. tényleg nem akarom tovább az szdsz-t szidni, de mintha ez lett volna az egyetlen céljuk.

panellburzsij 2015.07.10. 01:19:06

@unionista᠍: az szdsz-t illetően teljesen egyetértek :)
nekem meg úgy tűnik, orbánt tényleg zsarolni próbálták ...
a megyót meg inkább a szadesz próbálta zsarolni, csak nem jött be, és zavar támadt az erőtérben, merthogy liberálisan ki kellett volna így rúgatni, csakhogy azzal az apanázs kockázódott.
az előrehozottnak semmi esélye nem lett volna, amint azt megyó lelépésekor láthattuk.
kellett egy kis idő, mire a ferit felépítették :)
hogy jól jártak-é vele, azt majd a múlt dönti el
(szerintem)
a hatalmi játszmák meg a mindenkori politika leglényegesebb elemei, hiszen előbb hatalmat. lehetőséget kell szerezni, aztán lehet csinálni is valamit.
a feri bölcsen megmondta a szociknak: vagy ő vagy orbán csinálja meg ezt a qrvaországot,
azok meg nem vették komolyan.
itt tartunk ...

neoteny · http://word.blog.hu 2015.07.10. 01:19:57

@panellburzsij:

Neked ez magas, leponex: ne is próbáld megérteni. Elég ha értik a venezuelaiak azt hogy egy áru/termék árának a hatóság által felülről történő limitálása hogyan vezet hiányhoz. De ha nem értik, akkor is élik. ;-)

tamas11 2015.07.10. 06:44:57

@egyetmondok:
Ha tényleg okos nép vagyok, és mindketten lopnak tőlem, akkor nagyon nem mindegy, hogy mennyit.
Csak becslésekre hagyatkozhatunk, nekem ezek a mostaniak nagyságrendekkel többet.
Ez nem történhet másként, mint a hatalommal is arányosan
A mostani rendszer sokkal szisztematikusabban lop.
Nem esetenként és személyenként fér hozzá a javakhoz, hanem élcsapata is van, ebben a tekintetben. Azok pedig épp a vezetői..

WilburSmith 2015.07.10. 07:25:25

@panellburzsij: A Fidesz/Baloldal barátság nem konteó, hanem tény. Ez 2006 óta nem kérdés. Amikor Október 23-án a nép felnégyelte volna Ferit és égtájak szerint szórta volna szét, a büdöstalpú Viktor szépen megvédte politikustársát. "Emberek, menjetek szépen haza, majd 4 év múlva demokratikusan szépen leváltjuk és elszámoltatjuk őket" Mondta a miniszoci.

Ha megnézzük most is ez megy. Az ellenzék szinte védi minden egyes botránynál a kormányt, nem ragad meg olyan támadási felületeket amiket lehetne, nem vezeti csatába a felhergelt tömegeket, csak szépen lemezt pörget egy DJ pult mögött, meg értelmetlen helyeken értelmetlen molinókat mutogatnak.

Másik tény, hogy a rendszerváltás után még egyik párt sem lépett rá a másik tyúkszemére. Még egy sakkfigurát sem kezdtek ki a botrányai miatt durván, még senkinek nem törték be a fejét, még senkinek a stiklijeit nem vitték bíróság elé, hogy ott aztán tényleg le is csukják. Olyan mintha a politikus egy védett állatfaj lenne, és mindegy, hogy melyik oldalhoz tartozik. Na vajh miért? Azért mert ugyanazon test egyik keze nem fog őszintén rácsapni a másik kezére.

Legyetek már észnél. Ezek tények.

WilburSmith 2015.07.10. 07:32:26

@tamas11: Ha tényleg okos vagy, akkor... nem.. nem vagy tényleg okos.

Na figy. Nincs olyan szám, hogy egyik ennyit lopott, másik annyit lopott. Ezt még az sem tudja szummázni, aki szépen manageli ezeket a lopásokat, nemhogy egy földi halandó. Nem lehetne összehasonlítani.

De ha mégis próbálkozni szeretnél vele, akkor itt van egy két pont:
Hivatalosan egyik sem lopott, hisz soha egy pártpolitkust nem ítéltek el miatt. Talán Zusi vagy Hunvald lett lecsukva asszem. Ezalapján a baloldal többet lopott..

Ha megnézzük, hogy mikor mennyi pénz ömlött az államhoz, ki vett fel több hitelt, ki szorított meg többet, majd mekkora gazdasági növekedést tudott eredményezni ebből, akkor ez mutathatja azt, hogy melyik mennyit lopott. Mivel a szocik már a válság előtt válságba taszajtották a gazdaságot a kurvasok megszorítás és felvett hitel, privatizáció, EU támogatások mellett, lehet feltételezni, hogy mennyit loptak.

Ha megnézzük a strómanok számát, viselkedését, akkor a Fidesz kerül jobban szemelé. Simicska, Széles, Habony, Mészáros, Orbán Tiborca.. több tolvaj celeb került az emberek szeme elé, mint a ballerpöcsök idejében.

Szóval én azt mondom, hogy nem azt kéne kiválogatni, hogy melyik a kisebb tolvaj, hanem a tolvajt jól pofán kell baszni, ha vörös ha narancssárga akkor is.

tamas11 2015.07.10. 07:53:51

@panellburzsij:
nekem meg úgy tűnt, hogy Orbán esetében ez nem zsarolás volt, hanem sértés.
Egy zsarolás esetében nem a felek a jellemzőek, és nem is a környezet, (a zsarolás mögötti fenyegetés, azaz büntetés kilátásba helyezése), hanem pont az, hogy MIRE akarnák rávenni a delikvenst.
Szerinted mire kellett volna rávenni a 93-as Orbánt, illetve Fideszt?

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2015.07.10. 08:09:34

@quendelapo: Nem egészen világos, hogy mivel vitatkozol. De ezek a beszélgetések már csak illenek.
Én olyat nem mondok, hogy egy "úri középosztályosnak" _feltétlenül_ antikomenistának, és ami manapság ugye a másik nagy divat, a köreikben, antiliberálisnak _kell_ lennie. Én ennél enyhébbet mondok - és egyébként ebben egyetértve a bloggazdával: Az ilyesmi, hogy valaki (vagy az apja) úri középosztályos volt (mert ugye, ma már hol van a régi úri közép, legfeljebb a most felkapaszkodókról beszélhetünk, de ők (a mostaniak) meg már nem, - vagy legalábbis nem direktben, nem akkor, és ott - a cocializmus ellen szocializálódtak) csak erősen _valószínűsíti_, hogy reakciós jobboldali lesz. A bloggazda persze nyilván tagadná a "reakcióst". De hát egy jobboldali, az már csak a konzervativizmusa okán is, szükségszerűen reakciós. Tehát ez az előélet, származás, valamilyen erővel predesztinálja őket erre. Ez számtalanszor megfigyelhető a gyakorlatban. Mint ahogy azt már többször leírtam, a mai magyar jobboldal legfőbb identitásképzője nem valamely pozitív érték (a konzervativizmusban nehéz is lenne olyat találni, bár ők persze azt hiszik, hogy van), hanem az "antiság". Valami ellen határozzák meg magukat, valamit gyűlölnek. Emellett az mellékes, hogy mit szeretnek, a gyűlöletük fontosabb nekik.

Az ide vonatkozó általánosabb "szabály" így szól: az emberek világnézetét (itt elsősorban világnézetről van szó, a politikai kultúra annak egy része) elsősorban mindig a személyes élmények, az ezekből lecsapódó érzelmek okozzák, építik fel, és nem a racionális, elvszerű gondolkodás. Teljesen racionális meggondolások alapján mindenkinek valamiféle kevert szocialista-liberális politikai világnézete lenne, merthogy mindenféle szempont, és érv alapján az a legetikusabb, és legcélszerűbb. Viszont, az emberek gondolkodását, és tetteit csak kis részben határozza meg a racionalitás.

tamas11 2015.07.10. 08:21:03

@WilburSmith:
Gondoltam, hogy valakinek ez lesz a reakciója, pofáncsapni mindenkit egyenlően. És majd ettől leszünk okosabbak...
De én nem a pofáncsapásról beszéltem, jóllehet, nem mentenék fel senkit sem. Megpróbálok különbséget tenni zuscchlag 80 milliója, és simicska 400 milliárdja között, de nem az összegek, hanem a lényeg, a folyamat tekintetében. A lopás ténye hasonló, minden egyéb különböző.

Ahogyan írtam:
"A mostani rendszer sokkal szisztematikusabban lop.
Nem esetenként és személyenként fér hozzá a javakhoz, hanem élcsapata is van"
kelléktárába bekerült az állami szintű pénzügyi manipuláció )shortolás és társai... Hagyó például nem gondolkodhatott azon, hogy leértékelje e a forintot...)).
Szembetűnő, hogy például a Simicska- ÉPGÉP BEVÉTEL mögött, a többéves négyszáz milliárd (!) mögött gazdasági teljesítmény is van, és állami közbeszerzés nélküli cégbevételek ből jött össze, ahonnan milliárdos egyéni jövedelem is adódhatott, úgymond jogszerűen!.
ENNEK ELLENÉRE, nem kattannék rá a pofonra, csak azért mert ugyanazzal a mozdulattal lehet kezelni az élethelyzeteket...
Épp te mented fel ezeket az eljárásokat, amikor látványosan, kellő demagógiával hadonásznál a kis pofonosztó kezeddel.
Engem az érdekel, hogy melyik rendszerben mi történik. Mert úgy lehet csak igazságot tenni. Nem osztani, hanem elképzelni.

A pofáncsapás lehetne egy közös nevező, de primitív eljárásnak számít, ha az a kérdés, mi történik magyarországon most.
Simicska legecizi a min.elnököt, és "ettől" brutális piaci fordulat áll be az építőipari piacon.... Aznaptól.... pedig aznap éjjel nem is lopott senki.
Nna ehhez rendeld ki az egyenlősítő pofonokat!

panellburzsij 2015.07.10. 08:32:10

@neoteny:
'Neked ez magas, leponex: ne is próbáld megérteni.'

nem is értek igazán semmihez.
ezért szoktam inkább hozzáértők elemzését olvasni
például:
nol.hu/gazdasag/lap-20090407-200904071-6-327917

a szocik még azt is a szemére vetik a kormánynak (nem teljesen alaptalanul) -ma már - hogy a világpiaci gáz és áramárak csökkenése nagyobb hazai rezsiár-csökkentést is lehetővé tett volna.
a másik vélemény, hogy a világpiaci árak csökkenését adja el saját rezsicsökijének a kormány.

de majd te jól megmagyarázod, miért indokolatlan az energiaárak csökkentése, ha amúgy csökkent a világpiaci ár ...

panellburzsij 2015.07.10. 08:35:00

@tamas11: az egy dolog, én mit gondolok erről, de amint láthatod, többféle narratívája létezik még ennek is
engem a tények érdekelnének inkább mint az 'azt beszélték' meg sejtetések

panellburzsij 2015.07.10. 08:41:25

@WilburSmith: 'Amikor Október 23-án a nép felnégyelte volna Ferit és égtájak szerint szórta volna szét,'

ja.

aztán valahogy mégsenem történt semmi.
a zembernek olyan érzése volt mintha egy csökkent értelmű titokzatos szolgálat valami naív elképzeléssel egy lightes 'forradalmat' szeretett volna kiprovokálni a zorbán vezetésével :)

helyette a zorbán egy vekkerrel csőbe húzta őket ...
a többi már történelem :)

egyetmondok 2015.07.10. 09:03:55

@panellburzsij:
Úgy olvastam, hogy a kormány csak a távhő cégeknek gyorsba valami 50milliárdot kellett adjon,hogy kompenzálja a csökkentett bevételeket. Honnan is ?

neoteny · http://word.blog.hu 2015.07.10. 09:06:09

@panellburzsij:

"a világpiaci gáz és áramárak csökkenése"

A linkről:

"a kötések az energiahordozó speciális kereskedési egységére a New York-i árutőzsdén"

A magyar gázszolgáltatók a New York-i árutőzsdén vásárolják a földgázt? pl. az orosz szállítóktól?

A magyar villamosenergia-fogyasztás mekkora része származik földgáz-tüzelésű erőművekből?

Én 8 centet (18 Ft-ot) fizetek kilowatt-óránként az áramért: a magyar fogyasztó is annyit fizet? Ha nem, miért nem?

panellburzsij 2015.07.10. 09:22:57

@neoteny:
'Én 8 centet (18 Ft-ot) fizetek kilowatt-óránként az áramért: a magyar fogyasztó is annyit fizet? Ha nem, miért nem?'

remek kérdés neo, tényleg!!

te a szabadpiaci kapitalizmus lelkes híve vagy, hát magyarázd el nekem értetlennek, közgazdaságilag mivel indokolható akkor hogy az eon például közel duplájáért adhatta el ugyanazt az áramot?
már a rezsicsöki után ...
mert utalásod szerint itt venezuela lesz, ahol az erőszakos állam nem akarja elismerni a valós energiaárat, ezért aztán hiány leszen majd belőle.

neoteny · http://word.blog.hu 2015.07.10. 09:37:10

@panellburzsij:

"közgazdaságilag mivel indokolható akkor hogy az eon például közel duplájáért adhatta el ugyanazt az áramot?"

Ugyanazt az áramot? Tekintettel arra hogy (még) nincsenek interkontinentális nagyfeszültségű villamosenergia-hálózatok, lehetetlen hogy ugyanazt az áramot adná el az EOn mint a BC Hydro.

Az EOn ugyanúgy termeli az áramot mint a BC Hydro? Ugyanolyan erőművekkel, ugyanolyan elosztóhálózattal? Mert ha nem, akkor dőreség lenne azt várni hogy ugyanaz legyen az ára egy kWh-nak BC-ben mint Mo-n.

Ennyire azért ne vidd bele saját magadat a málnásba ... ;)

neoteny · http://word.blog.hu 2015.07.10. 09:53:00

@panellburzsij:

"közgazdaságilag mivel indokolható"

Pl. azzal hogy a BC Hydro által generált áram ~90%-a vízierőművekben kerül megtermelésre.

www.bchydro.com/energy-in-bc/our_system/generation.html

panellburzsij 2015.07.10. 11:17:18

@neoteny:
neokám, természetesen nem ugyanazt az áramot akarom kétszer eladni, nem vagyok én kereskedő.
a tőled megszokott remek érzékkel ugrasz el a tény elől, ha a világpiacon felével-harmadával csökken az energiaár, akkor miért nem csökkent itthon az ára. és nem nálatok kanadában.

quendelapo 2015.07.10. 13:02:12

@ipartelep:
Engem HaFr rugdalózása zavar. Nem bírja megállni, hogy ne rugdosson másokat, akik maukat baloldalinak tartják csak azért mert baloldaliak, miközben csomó más kérdésben meg egyetért veül, vagy legalábbis ugyanazt teszi, mondja mint akit rugdal. Konkrét kérdésekben is ugyanazt mondja, de abban meg teljes az egység, hogy Orbánék szétlopják, tönkreteszik az országot, mégis azt rugdalja ki elvileg a szövetégése kéne, hogy legyen orbán eltávolítása érdekében.
Pedig ezek, akiket rugdos messze nem komenisták, különben is a komenisták már rég a fideszben vannak, ezek baloldaliak, akikkel lehet sok kérdésben vitázni, de ez a gyűlölet, ami HaFr írásaiból süt feléjük ez kétségbeejtő…..
Nem tud túllépni a korlátain, ha választania kell, hogy összefogjon-e valakivel, akivel elvi kérdésekben vitái vannak, vagy inkább hagyja veszni az országot, akkor rövid töprengés után az utóbbit választja.
Ez az együttműködésre képtelen, korlátolt, felsőbbrendű mentalitás vezet Magyarország megrohadásához, nem Orbán vagy Gyurcsány….
Hiába lehet egyetérteni z írásai 90 százalékával, ez így többet árt, mint használ.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.07.10. 13:11:24

@quendelapo: most pont úgy beszélsz, mint aki vagy olvasta a posztot, vagy nem értette, és mindezeken túl semennyire nem ismeri a blogot. Pontosan mit vársz? Egy politikai blog ne rugdossa az ellenfeleket? De rendben, kiírom majd rá, hogy csak 18 éven felülieknek

tamas11 2015.07.10. 14:13:42

@WilburSmith:

Nem vitatkozom abban, hogy vannak összefonódások, párhuzamos érdekek, és jellemzője ez a mostani képnek.
De az már történelemhamisítás netto ostobaság, amit 2006-ról írsz.
Hány éves voltál akkor, tizenöt?
A nép nem négyelte volna fel Ferit, (egy része négyelte volna, azért mert "azt mondta, hogy hazudott", miközben azt mindenki tudta, korábbról. Orbánról is tudta, csak ő akkor nem nyert vele választást) .
Ezzel szemben igazi érv volt széles körben, hogy ne eszkalálódjon polgárháborúvá a helyzet. Te akkor is ezt akartad volna, most is lövetni akarsz, kilencmillió-hétszázezer pedig nem akarta. Orbán sem, Gyurcsány sem.
Azt írni, hogy e napoknak jelemzője volt az MSZP- Fidesz barátság, a legnygyobb baromság, amit le lehet írni a korszakról. Tiszta történelemhamisítás.
Hiszen ők Gyilkolták egymást, csupán korlátozott eszközökkel. Orbán nagyívű elképzelés keretében, Gyurcsány pedig - még hatalomban is - kellő hév nélkül...
Erről is azt állítom, mint imént a pofáncsapásokról: most más a helyzet, hogy a pokolba ne lenne más?!

neoteny · http://word.blog.hu 2015.07.10. 15:40:20

@panellburzsij:

"nem ugyanazt az áramot akarom kétszer eladni"

Szó sem volt "kétszer" eladásról; ezt te raktad utólag hozzá. A kérdésed így hangzott:

"közgazdaságilag mivel indokolható akkor hogy az eon például közel duplájáért adhatta el ugyanazt az áramot?"

Megmutattam hogy az EOn nem "ugyanazt az áramot" adja el mint a BC Hydro mert más módon (és ebből kifolyólag más költséggel) termeli.

"ha a világpiacon felével-harmadával csökken az energiaár"

Milyen "világpiacon"? Tud a magyar fogyasztó olyan áramot fogyasztani amit egy BC-ben lévő vízierőműben termeltek? Vagy amerikai palagázt? Majd ha és amikor megépülnek a transzkontinentális nagyfeszültségű villamosenergia-hálózatok meg a földgáz-cseppfolyósító üzemek ill. az azokat szállító hajók (vagy interkontinentális csővezetékek, ami azért arrébb van), akkor lehet majd energia-világpiacról beszélni. Az hogy az amerikai palagáz ára csökken az New York-i árutőzsdén semmit nem jelent Mo gázellátása szempontjából mindaddig amíg azt a gázt nem lehet Mo-ra (gazdaságosan) elszállítani.

Vagy megjátszod az ostobát a "világpiaci energiaárakra" hivatkozva, és akkor szégyelld magad, vagy tudatlan vagy, amely esetben szégyenletes hogy nem is kívánsz tanulni.

unionista᠍ (törölt) 2015.07.10. 15:57:39

@neoteny:
ezért lesz transzatlanti helyett páneurópai civilizáció.

neoteny · http://word.blog.hu 2015.07.10. 16:27:58

@unionista᠍:

Ezért tervezik az amerikai palagáz cseppfolyósítását végző üzemeket és az azt szállító hajókat. Ha és amikor az amerikai palagáz Európába történő gazdaságos szállítása beindul, az orosz maci nem tudja majd előrángatni a "gázfegyverét".

unionista᠍ (törölt) 2015.07.10. 17:04:49

@neoteny:
a németek célja az, hogy európa egyenlő távolságot tartson a transzatlanti és az eurázsiai civilizációtól.

ebben az esetben a németek nem feltétlen az amerikai zsidók kereskedőket választják. azért, mert ez nem egy szimplán gazdasági, hanem egy politikai kérdés. az amerikai családok hatoda németnek mondja magát. milyen súllyal vesznek részt a politikában? mennyi hasznot húznak a kereskedelemből?

neoteny · http://word.blog.hu 2015.07.10. 17:20:38

@unionista᠍:

"európa egyenlő távolságot tartson"

Amit nem tud megtenni mindaddig amíg függ az orosz földgáztól. Ha van (lesz) számottevő mértékű amerikai palagáz-import Európába, akkor a németek (is) képesek lesznek "egyenlő távolságot" tartani -- de most Oroszország "közelebb van" Berlinhez mint az USA, legalább is ami a földgázt illeti, ami stratégiai jelentősége nem elhanyagolható.

"ez nem egy szimplán gazdasági, hanem egy politikai kérdés"

Minden politikai kérdés végső soron gazdasági kérdés: a politikai válaszok is valamilyen szűkösség megszüntetésére irányulnak. Ha mindenkinek szabad (értsd ár megfizetése nélküli) elérése lenne minden erőforráshoz, nem létezne sem gazdaság, sem politika. De ilyen nincs (már csak nyilvánvaló biológiai okoknál fogva sem), így az erőforrások megszerzése mindig is egy megoldandó probléma marad.

panellburzsij 2015.07.11. 00:04:08

@neoteny: 'Milyen "világpiacon"? Tud a magyar fogyasztó olyan áramot fogyasztani amit egy BC-ben lévő vízierőműben termeltek?'

:)
Neo, kaptál tőlem megint egy jópontot a linux miatt, de ettől függetlenül unionista barátunknak tényleg igaza van ...

Ki beszélt a te kedvenc kanadai vízierőművedről?

A konkrét világpiaci energiaárakat említettem, amelyek cirka harmadával, negyedével csökkentek, ami önmagában, állami erőszak nélkül meg kellett volna -piaci alapon, természetesen- jelennie a hazai energiaárakban.
Fölfelé rögvest mentek, lefelé SOHA.

Oszt ha a zorbán ustort vett a kezibe, legott tudtak lefelé menni.

Annyira, hogy már kisebb profitot kaszálhatnának, mint máshol tudnának, ezért aztán arrébb fognak állni.
Hogy a nonprofit energiaszolgáltatás mennyire jön be a zorbánnak, az még nem derült ki, de van benne ráció.
Az állam lemond a külföldi energiaszolgáltatóktól beszedhető nyereségadóról, cserébe versenyképesebb (olcsóbb) lehet a termelés.

neoteny · http://word.blog.hu 2015.07.11. 00:07:53

@panellburzsij:

"A konkrét világpiaci energiaárakat említettem"

Amelyek nem léteznek földgáz és elektromos áram esetén. Akárhányszor is bugyogod el ezt a hülyeségedet.

panellburzsij 2015.07.11. 00:19:07

@neoteny: igen tanár úr, értettem, leülhetek?

neoteny · http://word.blog.hu 2015.07.11. 01:00:11

@panellburzsij:

Igen, de ez az elégtelen is bevésésre került a bizonyítványodba.

quendelapo 2015.07.11. 07:43:27

@HaFr:
Szapolyai is valami ilyesmit mondott: senki ne várja tőle, hogy Lajost támogassa, hiszen mindenki tudja, hogy az egy kis pöcs.

quendelapo 2015.07.11. 07:47:06

@HaFr:
Igaz neki legalább volt egy hadserege, neked meg egyelőre csak ez a blogod van.

panellburzsij 2015.07.11. 07:59:25

@neoteny:
'"A konkrét világpiaci energiaárakat említettem"

Amelyek nem léteznek földgáz és elektromos áram esetén. Akárhányszor is bugyogod el ezt a hülyeségedet.'

De tanár úr, én azt olvastam az ujságban, hogy
régebben éltek errefelé világpiaci árak, és azok még csökkenni is tudtak:

www.sourcing.hu/aktualis/foldgaz_energia_beszerzes_20092010

'A villamos energia szezon zárásával a hazai és világpiaci környezetre (alacsony világpiaci árak, kötelező szabad piacra lépés) tekintettel javasolt a 2009-2010 időszakra történő földgáz energia beszerzési eljárás elindítása. Az olajárak 3 éves mélypontra kerültek, ami a gázárakra is hatással van (9 hónapos késedelemmel). Az alacsony világpiaci árak lehetőséget teremtenek egy kedvező fix gázáras szerződés megkötésére, így célszerű a témát megvizsgálni.'

Ami ugye épp a zorbánék rezsicsökijének közgazdasági indoka is lehetett volna.

Azért mert Kanadában már rég kihaltak a 'világpiaci árak' néhány példány még megtalálható belőlük a világban.

bugy....bugy...bugy...

quendelapo 2015.07.11. 08:35:05

@HaFr:
Ha komolyan gondolnád, hogy Orbánékat el kell takarítani az ország éléről vagy az országból, akkor jelen helyzetben azokat, akik azért dolgoznak a szövetségesednek és nem a rugdosni való ellenfélnek tekintenéd. Attól, hogy Juhász Petivel vagy Karácsony Gergellyel elvi kérdésekben nem értesz egyet miért kell rugdosni őket? Az pillanatnyilag nagyon nem aktuális. Értem én, hogy jobb lenne, ha az mszp holnap feloszlatná magát, magánbeszélgetésekben mondtam már a választások után is. De bloggerként beszólni a maszopos nyugdíjasoknak? Ez teljesen kontraproduktív - sokkal inkább a fidesz érdeke, hogy egy ilyen írás megjelenjen, mint a fidesz polgári, demokrata, nyugatos ellenzéké.
Vagy pl. ez is: "igaz, de a kultúrájukat pont a kádárizmusból hozták, és az MSZP hivatalosan segített ennek túlélni a rendszerváltást- a Fidesz vélhetően nem lenne ma ilyen, ha az MSZMP-t jogutód nélkül felszámolják 25 éve "
Egyrészt sem akkor, sem utólag visszatekintve, semmi, de semmi realitása nem volt az MSZMP jogutód nélküli feloszlatásának. Igazad van, jobb lett volna, ha z a kultúra akkor egyszer és mindenkorra eltűnik. De még az ügynöktörvények sem mentek át, az mdf leszavazta. A kárpótlás sem sikerült, elmaradt a reprivatizáció, pedig nem a komenisták és nem a liberálisok voltak hatalmon, hanem az mdf, adósság átütemezést sem sikerült kérnénk, mint a lengyeleknek, pedig - akkor még - mi voltunk a lieblingek. A sokkterápiából sem lett semmi, ami pedig azért is kellett volna, hogy a magyarok kigyógyuljanak a kádárizmusból. (tudom a csúnya taxisok miatt ....:)) Ezekre mind nagyobb esély lett volna, mint az mszmp jogutód nélküli feloszlatására. Ráadásul alaposan befolyásolták volna a komenisták túlélési esélyeit is. Amit az első jobboldali kormány tett, pontosabban nem tett, az alapvetően meghatározta az elmúlt 25 évet.
Aztán jött az első Orbán kormány - amelynek munkáját Te is aktívan segítetted. ugye - ha jól emlékszem akkor sem történt meg az a piacbarát, nyugatos fordulat, amit éppen akkortájt léptek meg többek között - az azóta min. 30 százalékot ránk verő - szlovákok, a baltiak és nem kezdődött meg az, az aprólékos átgondolt nagyrészt másolásra alapuló munka sem, amivel Tusk minta országgá alakította Lengyelországot.
Az idézett mondatodban egyszerűen felmentést adsz az Országot rombadöntő és kirabló Orbánnak - ő nem lenne ilyen, ha nincsenek itt a gaz komenisták. HaFr, nincs ilyen összefüggés! Ez az állításod sem morálisan, sem logikailag nem áll meg. Ez a csapat már a Bibó koleszban megvoltak ugyanezek a jellemzői: ugyanezek voltak a csapat szociológiai, kulturális, pszichológiai jellemzői. (elég távol a budai uri társaságtól sok hasonlósággal az egykori bolsevikekre.) Azóta fidesz nem sokat változott csak óriássá nőtt.
Nem kéne nekik felmentést adni. Muníciót meg pláne nem.

neoteny · http://word.blog.hu 2015.07.11. 08:52:26

@panellburzsij:

www.energytrendsinsider.com/wp-content/uploads/2014/07/Global-Gas-Prices-1990-2013.png?00cfb7

Melyik volt a földgáz világpiaci ára 2013-ban?

A japán LNG $16/millió BTU?
Vagy a német LNG $11/millió BTU?
Vagy az US Henry Hub $4/millió BTU?

Hogyan lehetséges hogy az USA-ban esett a földgáz ára 2010 és 2012 között, miközben Japánban és Németországban nőtt?

Miért írja a cikk ( www.energytrendsinsider.com/2014/07/24/the-us-and-russia-are-gas-giants/ ) hogy

The surge in US gas production has had a dampening impact on domestic gas prices, but internationally prices have risen substantially over the past decade.

This combination has resulted in enormous differentials that have developed between US natural gas prices and liquefied natural gas (LNG) prices in Europe and northeast Asia.

Ha van a földgáznak világpiaci ára, akkor az hogyan lehet négyszer magasabb Japánban mint az USA-ban? És hogyan mozoghatnak a földgáz "világpiaci árai" különböző irányba?

Amikor a Sourcing azt írta hogy "szabad piacon az árak a 2009. év első negyedévében csökkeni fognak, amely tendencia a második negyedévben tovább fokozódik, erősödik" akkor helyes volt az előrejelzése ami a német LNG-árakat illette, de hibás volt ami az amerikai földgáz-árakat vagy a japán LNG-árakat illette. Vagyis a "világpiaci árak" nem voltak világpiaciak.
süti beállítások módosítása