1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2015.03.28. 15:40 HaFr

A Jobbik, azaz a magyar politika lezüllése

A magyar közélet 2001-2002 óta folyamatosan hanyatló pályán van. Demokráciánk közpolitikai és kormányzati teljesítményének ugyanekkortól datálódó folyamatos alászállása nem elválasztható a közélet minőségének hasonlóan meredek romlásától, a kormányzati eredményesség a politikai kultúrától. A liberális demokráciák fölényét mutatja minden más politikai berendezkedéssel szemben, hogy az ország, amelyik nem képes fenntartani és javítani a közéletének és politikai kultúrájának minőségét, az óhatatlanul elszenvedi a kormányzati hozzá nem értést is: a liberális demokrácia züllése visszaüt rá. Miközben nehéz jól művelni, nehéz tőle megszabadulni is, mert minden ilyen kísérlet egy ország alászállását fogja eredményezni. A liberális (korrigált, nekem kedvesebb formájában: a polgári) demokrácia a hatékony kormányzati politika egyensúlyi kerete, garanciája. Nincs királyi út hozzá, de ki sem vezet belőle ilyen. Orbán nagy bánatára, és mindannyiunk okulására.

A Fidesz párját ritkítóan züllött kormányzata és a liberális demokrácia elleni hadjárata olyan tipikusan parvenü gesztusok az európai civilizáció ellen, amilyen csak egy régóta kudarcos, irigységétől és bosszúszomjától megszabadulni nem tudó politikai kultúrában válhatott milliókat megmozgató politikai akarattá. Ahogy az elszabadításához is hasonló minőségű emberekre volt szükség. Az a tény, hogy a Fidesznek az utóbbi fél évben napvilágot látó "botrányok" (valójában a működési logikáját jelző tények) ellenére még mindig van 1,5-1,8 millió biztos szavazója, semmi jót nem árul el a magyar politikai kultúra mélyrétegeiről, és súlyos feladatot jelent bármilyen későbbi európai típusú kormányzat számára.

A Jobbik színvonala -- amely ahhoz képest, hogy mondjuk 15 éve kis jóindulattal még beszéltek, emberi hangokat hallattak a magyar politikában -- a kutyák vonításáéhoz hasonlatos. Hiába akarja a Jobbik elnöke középre vezetni és "a Nyugat felé fordítani" a pártját, ha ez a közép vevő erre a vonításra, és az a Nyugat az EU degenerálódásának következő jeleként még a végén vevő lesz a poszthitleráj appeasement (megbékítő) politikájára. Ugyanakkor a Jobbik semmi más, mint logikus folytatása az intoleráns, nagyszájú pesti liberalizmusnak, az inkompetens Medgyessy-Gyurcsány érának, és Orbán rablóhadjáratának. Ezek a momentumok ölték meg a közbeszédet, úgy hogy mára már nem kíváncsi senki sem a beszédre -- a politika és a parlamentarizmus par excellence médiumára --, csak az agresszióra, az idegengyűlöletre, a féleszű populizmusra, a könnyű álmokra és szédelgésre. Ezek a momentumok ölték meg a nemzetet, amely -- a tévedések elkerülése végett -- ma sokkal inkább fikció, mint a 19. század eleje óta bármikor. És ezek a momentumok emelték fel a Jobbikot, amely a liberális demokrácia ellenségeként a kormányzati és közpolitikai hanyatlás szükségképpen újabb fázisát hozza el, ha tényleg hatalomra kerül.

Ahol olyan emberek lehetnek egymás után vagy párhuzamosan a haza bölcsei, mint Horn Gyula, Kovács László, Lendvai Ildikó, Kövér, Orbán és Harrach (felsorakozik Vona), az ilyenek képezhetik egy nép közéleti tudását és önmagáról alkotott képét, és egyszersmind könnyedén halomba ölhetik a nemzet korábbi mítoszait és eszményeit, ott nagyon-nagyon súlyos bajok vannak. Ott a Jobbik csak a jól megérdemelt sírkő egy dolgos élet után. Félő, a magyar demokrácia és közpolitika olyan válságban van, amelyből nincsen ebben a pillanatban kifelé vezető út, és e válság jelentőségét sem látjuk még egészen pontosan. Igaz, kevesen is akarják. A Hahn-Hahn grófnők egyik szemük simogató pillantását a saját törzsükre vetik, a másik szemük meg vak (kb. Esterházy).

81 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr267312652

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Felvállaltan a Fidesz helyére tőr a Jobbik 2015.03.28. 16:40:17

Nyugat felé fordulna a Jobbik. A párt amely mögött orosz és arab pénzek vannak a pletykák szerint. A "pletykákat" viszont erősítik a porábbi politikájuk. Paks2 támogatása, Putyin szeretete, a muszlim államok következetes támogatása Izraellel szemben. E...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Moin Moin 2015.03.28. 15:50:07

Régebben, talán egy éve, egyszer írtam már az egyik posztodra reagálva, hogy azt írhatta volna Bibó is - most megint ilyen érzésem van:

"A Fidesz párját ritkítóan züllött kormányzata és a liberális demokrácia elleni hadjárata olyan tipikusan parvenü gesztusok az európai civilizáció ellen, amilyen csak egy régóta kudarcos, irigységétől és bosszúszomjától megszabadulni nem tudó politikai kultúrában válhatott milliókat megmozgató politikai akarattá."

Moin Moin 2015.03.28. 16:39:49

@HaFr: "...A kurzus koherens módon igyekszik „fejlesztetni” az állampolgári passzivitást: ez pedig a demokráciával és a jogállamisággal szembeni bizalmatlanság és érdektelenség növelése. Ha egy politikai erő a teljesítményhiányos hatalmát akarja prolongálni, akkor nagyon fontos azt elérnie, hogy az állampolgárok ne tekintsenek a hatalommal szembeni eredményes (köz)érdekérvényesítés eszközeként-lehetőségként se a demokratikus intézményekre, se a jogra-jogállamra. Minden olyan lépés, amely relativizálja a jog erejét, növeli annak esélyét, hogy az állampolgárok ne is próbáljanak meg jogi procedúrák által gátat szabni az államhatalomnak és visszaéléseinek. És hasonlóképpen: ha az állampolgárok úgy látják, hogy a választásokat a hatalom úgyis manipulálja, eltorzítja az eredményt és eltávolítja azt a valódi népakarattól, akkor ez növeli a passzivitást.

Ha nem bíznak és nem bízhatnak az állampolgárok sem az államhatalmat gyakorlók jóhiszeműségében, sem a demokrácia és a jogrendszer eltérítetlenségében, sem pedig abban, hogy az államnak azok az intézményei, amelyek – elvileg, a deklarációk szintjén – függetlenek a törvényhozó és a végrehajtó hatalomtól, akkor onnantól kezdve úgy érzik: nem érdemes játszaniuk ezt az egész demokráciásdit – hiszen az csak arra jó immár, hogy a hatalmon lévők az állampolgári akaratra való hivatkozással azt csináljanak, amit csak akarnak!

A... demokrácia intézményrendszerének manipulálása miatt a hatalom dolgai feletti kontroll lehetőségéből való kiábrándulás folytán megnövekvő állampolgári passzivitás: ebből egy olyan magyar jövő képe bontakozik ki, amelyben a tízmillió „egyes ember” nem tehet majd mást, mint hogy összehúzza magát és a fejére húzza a takaróját…" (progressziv.blog.hu/2014/03/29/beszed_az_orszagrol )

Erről van szó...

zenonküp 2015.03.28. 16:46:59

A helyzet súlyos, de nem reménytelen.
Súlyos helyzet leírására súlyos szavak és mondatok kellenek. A poszt ezt kiválóan teljesíti mint már nemegyszer.
Reménykedésre éppen az ad okot, hogy létezik a PKP s ez aligha csak erkölcsi gesztus mint Tamás Gáspár Miklós gondolja.

Ha összevetjük a PKP álláspontjával az ortodox illetve neomarxista - enyhe anarchista beütésekkel - téziseket a krízis leírásában sok az azonos illetve hasonló elem.
Gyökeresen különbözik viszont a kiút. S ekkor visszaszállhat TGM-re az általa használt kifejezés. Az autentikus baloldal megoldása bizony csak szép erkölcsi gesztus. Sajnos senkit semmire nem kötelez.Sem proletár- sem anarchista forradalom nem várható a közeljövőben. Ennek lehet örülni vagy éppen kétségbe esni elmaradtán.

A PKP javaslatai mind egészében mind részletekben reálisak, a kor szellemének megfelelnek.
Ha megfogadjuk és megvalósítjuk súlyos nemzeti katasztrófát háríthatunk el.

S az a csodálatos az egészben, hogy ehhez bizony nem kell konzervatívnak lenni s azt sem kell megvárni míg a konzervatív értékek túlsúlyra vergődnek kis hazánkban.

Önmagában a józan ész is elegendő, hogy sokakkal, majd a döntő résszel belátassa - a PKP politikai programja legalább esélyt, s nem is keveset ad bajainkból való kilábaláshoz.

Toportyán Zsóti 2015.03.28. 18:46:13

Zombikok csak a csuti orálmuzsik kalpagdíszei,kellettek az unijosp énzek akadálytalan lehíjásához,ne a fityusz legyen nácikok mert akkor coki van nem della.Fityusz és a nemzeti oldal a züllés maga,hatalomra jutásért nem volt drága szétverni Mária országát,minél rosszabb annál jobb,most pedig eltőzsdézték azemberek megtakarításait...

DrGehaeuse 2015.03.28. 18:59:54

A poszt bélyegképe telitalálat! Egy jóarcú leányzó, bal szeme bekötve. Jobb sorsra érdemes nemzetünk szimbóluma, képtelen látni a helyes utat mert csak a jobbszemével néz mindent.
A szöveggel is teljes mértékben egyetértek. Nagyon várom már azt a pillanatot, amikor az orbánista szemlélettől teljesen megszabadult HírTv egy nagyobb riport keretében teret ad, és ezek a gondolatok százezrekhez jutnak majd el! Remélem minél hamarabb.

DrGehaeuse 2015.03.28. 19:26:46

@Toportyán Zsóti:
Ez az Zsótika toljad az arczukba konkrétan!

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.03.28. 19:52:34

Köszönöm az elismeréseket, honfiúi keblek

Toportyán Zsóti 2015.03.28. 19:54:24

@DrGehaeuse: Csuti orálmuzsik tanácsadoja volt a blogíro,oszt még védi...

ParaZita2 2015.03.28. 21:45:49

@HaFr: Péter, légy szíves nem felülni kártékony kibic bajor barátunk elismerő sorainak. (ha már a németek szekerét tolja, vesszen is oda, s ne akarjon "észt osztani", úgyis csak öngyönyörködés az egyetlen motivációja).
Remél, nem az az üzeneted: "egye meg a fene a magyar közéleti valóságot, maradok az akadémikus polemizálásnál, elfelejtem a problémamegoldó politikusságot, és már-már: "szemet becsukni és gáz!", s utánam a vízözön.
NEM, a helyzet adott, legföljebb emberöltő múlik, de minden fiatal ember még ártatlan, tessék tudni szólni hozzájuk. Nosza. Érdeklődéssel várom.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.03.28. 21:49:47

@ParaZita2: nem felültem, hasra estem -- nagyon szigorú vagy

Hidvégi Mihály 2015.03.28. 21:50:23

Amikor ilyen mélyre süllyed ez a szerencsétlen ország, nincs semmi fontosabb annál, mint hitet adni.

Így aztán nem írnék sosem ilyen negatív kicsengésű irományt, nem engedheti meg a nemzet jobbik fele, hogy egy gazember miatt szemernyit is csüggedjen. Minden kerüljön a méltó helyére, Magyarország Európába, Orbán börtönbe! A szentségit!

==T== 2015.03.28. 23:27:35

"intoleráns, nagyszájú pesti liberalizmus(...)"

Zsidózgatunk, zsidózgatunk? :-) Ugye de rossz az a PC...

==T== 2015.03.28. 23:28:28

@Hidvégi Mihály: Magyarország Európában van.

vrana 2015.03.28. 23:40:55

Az írás tökéletes kórkép a szerzőről. Ha beugrik szívesen írok fel gyógyszereket.

karpackie 2015.03.28. 23:52:43

@kacsa666: Ez jó szöveg, konkrétabban az írásról? Amennyiben ilyen jól kiismeri magát,elvárható volna , hogy részletesebben kifejtse véleményét.Előre is köszönöm.

sztd 2015.03.29. 00:48:17

Most (régóta először) úgy érzem, hogy alapvetően egyetértek az írással. Abban nem biztos, hogy egyetértek, hogy nagyon nagyon nagy baj van, de mondjuk ki sem zárom, hogy ami van, az nagy baj.

Szerintem egyszerűen arról van szó, hogy a társadalom többsége, az nem akar kockázatot vállalni, inkább beáll robotolni, ha megígérik neki, hogy megkapja a bérét, legyen az bármilyen nyomorúságos is. Ez persze nem jó, de érdemes észrevenni.
Namost Orbán Viktor is, és a Jobbik felső vezetése is olyan, hogy kész és képes ennél többre, hajlandó kockázatot vállalni, adott esetben elbukni úgy, hogy pofával esik az aszfaltnak, de dolgozni is hajlandó a sikeréért.
Az LMP félig ilyen, hajlandó dolgozni, kockázatot is vállal, de nem viszi túlzásba, van egy határ, amit nem lép át, a tagoknak alapvetően van saját egzisztenciája, amin keresztül rájuk lehet ijeszteni. A Jobbiknál is nyilván vannak ilyenek, de egyértelműen vannak olyan véresen elszánt figurák, akikre még a helyi Fideszes kiskirály sem mer ráijeszteni, hogy holnaptól nem lesz sehol munkája, ha nagyon ugrál (ez persze sokszor azért van, mert amúgy sincs munkája).

Ezzel a kör bezárult. Ha valaki eredményt akar elérni, akkor bizony olyan kockázatot kell vállalnia, aminek a társadalom többsége a töredékére (mondjuk annyira, mint amennyire az USA-ban kellene kockáztatni) sem hajlandó.
Ez nem csak a politikára igaz, hanem az üzleti életre is. Itt a vállalkozók jelentős része is leginkább a mutyikapcsolataiban hisz, és remél valami havert, aki neki is juttat az állami szeletből.

Meglátásom szerint a Jobbikban (és lényegében a Fideszben is) az emberek ilyen formán a teljesítményt értékelik. A politika gyakorlati műfaj, amit mondani lehet, de csinálni kell. Sokszor az az érzésem, hogy aki csinálja, annak emellett egyszerűen nincs ideje gondolkodni a tennivalók mellett.

Lehet amellett érvelni, hogy a kormányzás is olyan, amit csinálni kell, nem csak mondani, de 2002-ben (és 2006-ban is) a Fidesz keservesen, a saját bőrén tanulta meg, hogy a politika az, amit csinálnia kell, a minőségi kormányzás emellett akkor is egyfajta luxus, ha éppen kormányon vannak, amit senki nem honorál.

Janos Mohacsi 2015.03.29. 01:55:41

Jajajjjj....
Ehes diszno makkal almodik meg mindig!!!
A Vona nem hulye!!! A Jobbik is egy gyujtopart, de minden partban feltunnek az okoskodok,akiket a helyukre kell tenni, kulonben kart okoznak az adott partnak(Röhm Hitlernel, Fodor/majd Ader-Pokorny Orbannal, Macó Ági az FKGP-ben stb stb.).
Miert van a Fidesz hatalmon??? Mert a tifeleteknek csak a pofaja jar, de a Fidesznek mediaja van, csapata van, klienturaja van, tervei vannak, Kubatovlistai vannak, szponzorai van ak, reklamja van stb stb!!.
Uj Magyarorszag??? Hol elunk? A 19. szazadban??? Az volt a legkepmutatobb szazad a vilagon, amikor a politika buta almodozok jatekszereve valt(majdnem mert ugye Tisza Kalmantol egy Fidesz fele tarsasag uralkodott 1918-ig). A liberalis demokraciak napjai meg vannak szamlalva. Ugyanugy a tortenelem szemetdombjara kerulnek, mint a kommunizmus(amirol suinten azt hittek, hogy orokke tart es mindenki happy lesz)
1, Semmi sem tart okokke: az USA-ban is csak kb. 230 eve van liberalis demokracia(ami igazandibol akkor sem volt liberalis: negerekre, mexikoiakra sok kelet-europaira(foleg z.idokra-igen az USA-ban!!) nem terjed ki a jogegyenloseg jo sokaig es nem demokracia, hanem republikanizmus es jogallam egyszerre!!!
Mar mennek a csod fele, bar ott is vann par gazdag allam(Texas, Massachussec, Ohio, Kalifornia), de joval tobb a lecsuszo!!!
Semmi sem tart orokke: majd a bevandorlo afrok es azsiaiak kiszaporodjak a feher europaiakat es lesz haiti tipusu hol demokracia hol nem ;-)

DrGehaeuse 2015.03.29. 03:59:27

@==T==: Mihály bátyánk nem a földrajzi értelemre gondolt...

DrGehaeuse 2015.03.29. 04:25:39

@Janos Mohacsi: És ez így van jól ahogy van? A túlkoptatott "liberális" jelző helyett maga a posztíró is a "polgári" jelzőt vezetné be a célul kitűzött berendezést illetően. A fityisz-orv-bán-féle
"illiberális" valójában nem a liberális ellentéte hanem csak a polgári-é. Tehát a NER-ben a demokrácia maradványai már csak kirakati kellékek, mert a lényeg a "többségi" hatalom minél teljesebb megvalósítása az élet minden területén. Ez már csak annyiban tér el a Mussolini felé berendezéstől, hogy nincs karlendítés és operettdiplomácia.

ParaZita2 2015.03.29. 09:46:16

@HaFr: " nem felültem, hasra estem..."
:)
Értem.
A lényeg az, a PKP -érzékelésem szerint- a gyakorlati politika felé 'kacsingat'. Mélyre kell ásni, vannak okok, de nem kell kétségbe esni, mert az élet megújuló. Tényleg vannak fiatalok. Igaz, sokan közülük a lábukkal szavaznak. Ennek egyik oka a hajszálnyit túlzott individualizmus. Kérdés, hogyan lehet a fiatalok tudatához eljutni? Hogyan lehet elérni, hogy felfogják, megtapasztalják, hogy az igazi emberi élet a teremtésben, az alkotásban van, amikor a kihívásokkal szembe nézünk? ( és rossz példát mutatunk az utánunk jövő generációknak is, ha a könnyebbik(?) megoldást választjuk és lábbal szavazunk)
A PKP elvei világosak. Itt gyakorlati úton kell lépegetni tovább. Pragmatikusan, építkezve. S itt nincs helye Bibó-féle elméletieskedéseknek (ezért megengedhetetlen MM önreklámozó -még ha még oly árnyalt is, de- trollkodásának.) Kérdés tehát eredményes gyakorlat, vagy elefántcsont-tornyi polemizálás?

(mindkettő szép és jó, de most már az előbbinek van itt az ideje, már jó ideje)

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.03.29. 09:49:09

@ParaZita2: most ez elválásunk zajlik az csonttoronytól, ilyen fázis van, tudatos és rendszeres, de az előbbi nem volt megtakarítható

a nagy hohoohooo 2015.03.29. 11:01:39

"Mi a baj a Jobbikkal?

Vendégszerzőnk, Bencsik Gábor, a Magyar Krónika főszerkesztőjének írása.

Párját ritkító mutatványnak lehetnek szemlélői azok, akiket
érdekelnek a magyar belpolitika fejleményei. Miután a Fidesz egyetlen
évben három országos választáson meggyőző fölénnyel győzött (az egyik
legnagyobb arányban, abszolút többséggel az uniós normák szerint
megrendezett európa-parlamenti választásokon), a köztereken és a
médiában Heller Ágnestől Schilling Árpádon át Udvarhelyi Tesszáig húzódó
népfront alakult e többség lebontására. Ez rendben is van, az
ellenzéknek ez a dolga – nevezettek pedig nyilván az ellenzék. A
leleményes külhoni segítséget sem nélkülöző akciósorozat eredményesnek
bizonyult: a Fidesz szavazóinak jelentős része elfordult korábbi kedvenc
pártjától.

Még ebben sincs semmi különös – a pártok támogatottsága változni
szokott, különben is messze még a választási célegyenes, és mint tudjuk,
nem közvélemény-kutatást kell nyerni, hanem választást. Az egyedülálló
mutatvány nem abban áll, hogy sikerült a Fidesztől sok embert
elfordítani, hanem abban, hogy hová fordultak ezek után. A Heller
Ágnestől Schilling Árpádon át Udvarhelyi Tesszáig húzódó népfrontnak
ugyanis egy árva lelket sem sikerült a saját pártjára vonnia a
kiábrándultak közül. Viszont sikerült velük feltornázni a Jobbik
támogatottságát.

Mondhatnánk, hogy gratulálunk az agg filozófusnőnek és
harcostársainak – ha lehetne okunk a tréfálkozásra. De nincs, a
legkevésbé sincs. Veszélyes irányba fordult ezzel az ország. A legfőbb
ideje, hogy szembenézzünk ezzel a veszéllyel.

Mi tehát a baj a Jobbikkal? Ne hagyjuk magunkat becsapni a
látszattól, a baj nagyobb, mint ránézésre tűnik. A Jobbikkal ugyanis nem
az a legnagyobb probléma, hogy a kemény magja, amelyből az egész párt
kinőtt, tele van eszelős radikálisokkal – azokból úgysem lesz soha
többség. Hanem az, hogy politikai értelemben fedezetlen, beválthatatlan
váltóval akar hatalmat vásárolni. És keserves lesz, ha a választók
akaratából az ország ezzel akkor szembesül, amikor a hatalomba emelt
Jobbiktól kézhez kapja ezt a váltót.

Amúgy a nyilasok sem egy vállalható társaság. Aki járt már egy kicsit
közel ennek a pártnak a hátországához, az tudja, hogy elképesztő alakok
nyüzsögnek arrafelé. Hozzájuk képest a goj motorosok piros nyakkendős
úttörők. A tetovált horogkereszt a legkevesebb. A nyílt zsidózás,
cigányozás a minimum. A kuruc.info nap mint nap bőséges válogatást ad
ebből a szellemiségből. Civilizált ember a Jobbik kemény magjának még a
közelségét is nehezen viseli.

A magyar közélet lagymatagságát mutatja, hogy nem szorítják rá nap
mint nap a Jobbik vezetését, hogy megtagadja ezeket az embereket, és így
őket mint szavazókat leválassza magáról. De ha az újságírók és
politikusok végre összeszedik magukat és sarokba szorítják, színvallásra
kényszerítik Vonát és párttársait, akkor ők meg fogják tagadni a
múltjukat, a régi barátaikat, akik a hatalomba emelték őket. A Jobbiknak
már nincs szüksége az eszelősökre, a Magyar Gárdára, a Betyárseregre,
de még a kuruc.infóra sem. A műtét fájni fog, de simán túlélik.

Hiszen kezükben az adu ász – vagy legalábbis valami, ami messziről
adu ásznak látszik. Az a hit, hogy ők majd rendet tesznek. Hogy a
társadalom problémáinak megoldásához elegendő a bátor elszánás. Hogy a
társadalmat megosztó viták feloldhatók úgy, ha elhatározzuk, hogy
feloldjuk őket. Hogy a magyar államadósság újratárgyalható (értsd: egy
része eltörölhető), ha a magyar kormány akarja. Hogy a világpolitikai
erőtérben a magyar kormány, ha akarja, maga határozhatja meg a
pozícióját. Hogy a cigányság körüli problémák kormányzati akarattal
rövidtávon orvosolhatók. Hogy a korrupció, ha akarjuk, felszámolható. És
hogy mindez eddig azért nem valósult meg, mert hiányzott a bátor
akarat. De majd a Jobbik.

Valójában még ennél is többről van szó. A Jobbik csodafegyvere nem
az, amit mond; és végképp nem az, amit tesz. Még csak nem is az a hit,
hogy ez a párt tudja a radikális megoldást azokra a problémákra,
amelyekre más nem. Hanem az a hit, hogy léteznek radikális megoldások.
Amelyek megvalósításához már csak egy radikális pártra van szükség.

Pedig radikális megoldások nincsenek. Társadalmi ügyekben toronyiránt
nem lehet célba érni. Magyarország társadalmi problémái egytől egyig
évszázadok örökségei – márpedig egy társadalmi jelenség
megváltoztatásához szükséges idő egyenes arányban áll azzal az idővel,
ameddig rögzült.

Alighanem a legjobb bizonyíték erre a cigányok ügye. Itt aztán
végképp nincsenek radikális megoldások. A Jobbik mégis ezt mondja, ezt
sugallja. Bátran kimondja, amit az emberek gondolnak – rosszul.

Amit a cigányokról a baloldali és liberális pártok mondanak, arról a
választók már többször véleményt nyilvánítottak. De az elmúlt huszonöt
évben a Fidesz is elmulasztott megoldani egy nagyon nehéz feladványt:
...folyt:

a nagy hohoohooo 2015.03.29. 11:03:47

@a nagy hohoohooo: ..... a
vidéki, külvárosi emberek napi tapasztalatai és a hazai-nemzetközi
baloldal szakadatlan támadásai közé szorulva megelégedett az
alibi-cigánypolitikával, és nem munkálta ki a valódi, érvényes
válaszokat az emberek kérdéseire. Az nem mentség, hogy ilyenje a
Jobbiknak sincs. Ők legalább kimondják, amit a nép gondol. És a jelek
azt mutatják, hogy sok választó számára ez már valami.

A pártot választani tudó magyaroknak immár a negyede kész hitelt adni
a Jobbik fedezetlen váltójára. Mentségükre szolgáljon, hogy szerte
Európában hasonló pártok aratnak sikereket. A görögök most éppen egy
ilyennel próbálkoznak, igaz, a Sziriza múltja, amennyire innen látszik,
nem olyan penetráns, mint a Jobbiké. A görögök lelke rajta. De
Magyarországot az ég óvja attól, hogy a Jobbikkal próbát tegyen. Nagyon
nagy árat kellene ezért fizetnünk."

mandiner.blog.hu/2015/0...

Meridian74 2015.03.29. 11:17:43

Egyébként már annyira erőlködtök a Jobbik besározásán, hoyg majd beszartok.

Hiába. Most hogy a HírTV-t bojkottálja a Fidesz, majd mennek helyettük a Jobbikosok... több médiát kapnak így, és jobban képbe is fognak kerülni ezáltal, ez lesz a simicska igazi fricskája orbántesónak.

Meridian74 2015.03.29. 11:19:38

Amúgy mi van a "KGB Béla" üggyel? Úgy látom felsűltetettek azzal is.

Mr. Waszabi 2015.03.29. 11:21:50

A Jobbik nem kiforrott párt ahhoz, hogy kormányozzon.
A sikerhez sajnos nem elég nagyokat álmodni - arra bárki képes -, hanem racionális terveket kell kidolgozni és a célok mögé felsorakoztatni. Na, ez nem történt meg a Jobbiknál. Vollnernek volt pár értelmes javaslata, de ennyi, slussz, a többi javarészt csak szóbeli ígérgetés volt, racionális tervek nélkül. Emlékeim szerint anno a MIÉP-ben is voltak idióták és pár értelmes ember, aztán mégis réteg párt maradt. Ugyanazon okoknál fogva, amiért a Jobbik is.
Vona most ugyan megpróbálja Orbán módszerével annektálni, elcsaklizni az Orbánban csalódott fideszes szavazókat, és átvenni a fidesz helyét, de látni kell, hogy nem kínál alternatívákat, megoldásokat a problémákra.
Ezen felül, hogyan bízhatnánk meg bárkiben, aki a ruszkiknak adná el az országot, csak hogy ne kelljen demokratikusan kormányozni? Honnan remélnek jobb gazdaságot, ha hátat fordítanak fő befektetőnknek, Európának? Nonszensz elképzelések egy jobb Magyarországról. Legfeljebb a mostani kommunista helyett fasiszta lesz az irány - majdnem mindegy gyakorlatilag. Érdemes megnézni, hogy nem csak a kommunista országok nem vitték semmire, hanem a fasiszták sem (Portugália, Görögország pl.). A demokrácia az egyetlen járható út, ha egy ország sikeres akar lenni.

Netuddki. 2015.03.29. 11:27:03

25 éve bűnözők kaparintották meg a "hatalmat". Ez pedig annak köszönhető, hogy a magyar politikailag kulturálatlan, köszönhetően az előtte lévő cuculista rendszernek.
Az orbánék csak annyit csináltak, hogy tovább züllesztettek, miközben kirabolták a magyar államolgárokat.

Ha itt politikai változás lesz, akkor nem lehet elkerülni, hogy azok a szűrők beépüljenek a politikába amik segítenek kiktatni a bűnözőket, kóklereket. Ehhez pedig becsületes emberek kellenek a magyar politikába. Olyanok akik saját magukon alkalmazzák először ezeket a módszereket, még akkor is ha ez jelentős önkorlátozást jelent, és lehetetlenné teszi a hivatalos utakon kívüli "gazdagodást".

A politikai kulturálatlanság felszámolása meg nem megy egyik napról a másikra, nagyon korán az oktatással kell kezdeni. Arra kell nevelni a gyerekeket, hogy ne féljenek elmondani a véleményüket és emeljék fel a szavukat ha bármiféle igazságtalanságot tapasztalnak.

fékek és tengelysúlyok 2015.03.29. 11:28:54

@a nagy hohoohooo:

Nagyjából egyetértek, engem is a zsidózás zavar a jobbiknál, sajnos azonban a cigánykérdés más.

Hogy egy fizikai példával éljek, ahhoz hogy egy test mozgásállapotát megváltoztassuk, energiát kell befektetnünk, amelynek nagyságát, az eltérítendő test tömege, sebessége, valamint a mozgásállapot változás kívánt mértéke, és iránya határozza meg.
Márpedig miközben a cigányságot úgymond jó útra akarjuk terelni, amihez ugye energia kell, jelen pillanatban csupán arra fordítunk energiát, hogy ez a tömeg nőjön, a rossz irányba tartás sebessége, pedig nő.
Erre a problémára kell nagyon sürgősen adekvát választ adni, mert rövid időn belül, nem csak a társadalmunk, hanem annak szociális rendszere is összeomolhat.

Netuddki. 2015.03.29. 11:29:56

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: Ja, és mi köze mindennek a lobbikhoz? Semmi. A lobbik ostoba emberek gyülekezete. Annyira ostobák, hogy el akarják játszani a báránybőrbe bújt farkas szerepét, miközben azt hiszik mindez hiteles.
Rasszizmusból kiindulva nem lehet helyes választ adni az ország bajaira. A lobbik is csak egy tünet.

Waldeck 2015.03.29. 11:32:13

a magyar politika csak a magyar nép tükre. a nép elzüllött. nincs kiút. újabb 25 év züllés, lecsúszás következik. nem tud változtatni ezen senki.

a politikusok kiengedték Pandóra szelencéjéből a gyűlöletet, a megosztást, a hazugságot, a dühöt saját politikai érdekükből. az eredmény ez amit látsz. látod a kommentekben, látod a való életben is. gyűlölködő, önemésztő lezüllött szar ország. szelet vetettek hogy vihart arassanak. sikerült.

a politikusok nem tudják visszazárni a szelencét, de nem is akarják. a gyűlölet a magyar politika legerősebb fegyvere. aki nem használta, az fegyvertelen maradt és kinyírták.

a magyar politikai evolúcióban a leggátlástalanabbak, legaljasabbak szelektálódtak ki és győztek. és ők addig tudnak hatalomban maradni, amíg emészti és összeugrasztja és manipulálja a népet a gyűlölet, azaz folyamatosan érdekeltek a gyűlöletpolitika fenntartásában és fokozásában. és a politikusok erősebbek okosabbak a népnél, az volt-van-lesz amit ők akarnak.

Netuddki. 2015.03.29. 11:35:21

@fékek és tengelysúlyok: Pontosan erről beszéltem az előbb. Szociális és szociológiai problémákra nem a fizika fog megoldást adni.
Olyan emberek kellenek akik az adott terület szakértői és nem kóklerek akik mindenféle hasonlatot ötölnek ki, hogy maguk számára valahogy megmagyarázzanak egy helyzetet, de még akkor se értik miről van szó.
Az orbán is elmehet a búsba a maga dakota mondásaival! Számomra csak azt bizonyítja, hogy nem, nem érti miről van szó, elmondani sem tudja ezért kitalál valami ordas bullshitet ami szerinte hasonlít az adott helyzetre. Pedig nem.

Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül 2015.03.29. 11:38:39

A Moszkva bérenc-suttyó eszű-nácicuki-rasszista-antiszemita-proli attitűdű Jobbik nevezetű párt sikere egy darab tudomyányos mondatban leírható:

Minél alacsonyabb egy társdalom értelmi, kulturális színvonala, a Jobbik féle szarhegyek annál nagyobbra tudnak nőni!!

Ez van, tessék hazahozni az 500 ezer külföldre menekült magyart, tessék elszámoltatást hirdetni a Fideszre, aztán a Jobbikból csak por és hamu marad.

Netuddki. 2015.03.29. 11:39:27

@Waldeck: Ejj, te kis pesszimiska!
Csak nehogy a keményen dolgozó kisemberek öntudatra ébredjenek és felkoncolják ezeket az "okos" politikusokat. Akiket ők emeltek abba a pozícióba amiből a keményen dolgozó kisemberek problémáit kellett volna megoldani annak bonyolítása helyett...

Bafana 2015.03.29. 11:43:19

Majdnem megijedte, hogy elmarad a mai szokásos Jobbiktól rettegek és a nácifasisztanemdemokrata ajvék. De megnyugodtam, íme itt van kettő az egyben.
Istenem, a liberós agyfosásunkat add meg nekünk ma!
Köszi!

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.03.29. 11:51:12

@Bafana: Rettegés nincs, barátom, csak olvassuk és hallgatjuk a nyilatkozataitokat, látjuk a tetteiteket. Világos a helyzet, szeva.

Netuddki. 2015.03.29. 11:55:13

@HaFr: Mér nem baszod ki a picsába az ilyen libsiző balfaszokat? Vagy egy ostoba lobbikos/fideszes troll, vagy egy gyurcsányista, provokatőr. De egy tahótlanítás gomb is nagy előrelépés lenne...

nu pagagyí 2015.03.29. 11:55:13

Értem én a posztíró dühét, a helyzet szar. A diagnózis azonban sántít. Az elmúlt "zavarosban" megvolt mindenkinek a lehetősége, hogy ki-ki képességei szerint jobbá tegye saját életét és ezáltal az országot. Volt szabadság és voltak jogok, amiket számon is lehetett kérni. 20 évig olyan rendszerben éltünk, amelyben egy ember nem tudott túl nagy kárt okozni, ezért az akkori politikai szereplők egy kalap alá vonása a jelenlegi diktátorral nem szerencsés.

A mostani szabadság-elvonás hosszabb távon még jól is jöhet (a diktátor szándéka ellenére), mert felébresztheti az emberek büszkeségét és igényét arra, hogy tegyenek saját szabadságukért, amit ha megszereznek, meg is fognak védeni. Ennek a nemzetnek katarzis kell, hogy igazi nemzet legyen. A katarzishoz tragédia vezet el. A tragédia már megvan, most történik.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.03.29. 11:57:29

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: mert egy bizonyos határon belül, ami nyilván szubjektív, mindenkit érdemes meghallgatni -- legalább azt látni, mennyire unalmasak, és mennyire nincsenek érveik

nu pagagyí 2015.03.29. 11:59:12

@Bafana: Te most a nyugatias, zsidókat szerető Jobbik-szárnyhoz tartozol vagy a bakancsos zsidózó-cigányozó csoporthoz, esetleg kettő az egyben?

vrana 2015.03.29. 12:01:38

@karpackie: Sajnálom, hogy késtem, tegnap buli, ma családi ebéd következik. Ha valóban kiváncsi az ebéd után, az első néhány mondatról írok max fél oldal szövegkritikát újabb jelzésre, (szerintem ennyit is túlzás foglalkozni vele). Addig csak annyi megjegyzés, hogy
angol liberális: "Bár messze nem értek Önnel egyet uram, de életem adnám azért, hogy nézeteit kifejthesse."
magyar blogger: "A Jobbik színvonala - a kutyák vonításáéhoz hasonlatos."
Kb. ez a szellemi színvonalkülönbség...

a nagy hohoohooo 2015.03.29. 12:02:43

@Meridian74: Erőlködünk?...nem kell erőlködni,ők maguk szarják pofán magukat:
"Vona Gábor, a Jobbik elnöke a Magyar Nemzetnek:
Vona, akinek pártját sokak szerint Oroszország is finanszírozza, azt állítja, Nyugat felé szeretne nyitni:

“Ezért is fontos számomra most a nyugati nyitás. 2010 óta ismétlem, hogy Magyarországnak egy német–orosz–török háromszögben kell érvényesítenie az érdekeit. Ezt nemrég Orbán Viktor is elismerte. (…) Németországgal kell jó kapcsolatokat kialakítanom. Ez rettenetesen nehéz lesz, hiszen a német sajtó még a magyarnál is rosszabb, egy neonáci pártként könyvelnek el. Én viszont szeretném megmutatni vezető német politikusoknak a valódi Jobbikot. (…) Elkezdtem tapogatózni, vagyis a részünkről a nyitottság megvan. Németországnak kell majd az erősödésünkkel szembesülve döntenie arról, hajlandó-e párbeszédet folytatni a Jobbikkal, egy néppárti Jobbikkal.”

A “valódi”, “néppárti” Jobbik tehát más, és akár a német politikai életben is elfogadható dolog, szemben az általuk eddig ismert neonáci Jobbikkal, véli Vona. Sőt, középtávon az EU-ból sem akar kilépni, de népszavazást tartana, és az alapszerződéseket is módosítaná. (Hosszú távon pedig inkább semleges országot szeretne a NATO-tagság helyett.)

Vona “ki is egyenesítné” a pártját, ahol sokan megkérődjelezik a mostani középutas politikát:

“Az ugyanakkor tény, hogy vannak kérdőjelek a Jobbik tagságában a jelenlegi stílust, néppártosodást illetően, de ezeket a kérdőjeleket ki fogom egyenesíteni.

– Hogyan?

– Észérvekkel. Azoknak csalódást fogok okozni, akik abban reménykednek, hogy a Jobbik egy szélsőséges, náci párt, csak most megpróbál cuki módon viselkedni. Azokat viszont meg fogom nyugtatni, akik attól tartanak, hogy a Jobbik feladja az értékeit, elveit és programját.”

A zsidókérdés is szóba került, nem is akárhogy:

“A legfontosabb, hogy kifejeztük: a Jobbik osztozik minden áldozat gyászában – így a zsidóságéban is –, és ennek a gyásznak a megsértését vállalhatatlannak tekintjük.”

Persze azért gyorsan hozzáteszi Vona, hogy

“ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne beszélni mondjuk a hazai zsidóságról, Izrael politikájáról vagy akár a cigányproblémáról.”

Azt is megígérte, hogy a kétharmad megdöntése után nem lesz több titkos Fidesz-Jobbik koalíció:

“– Nem is olyan régen éppen egy jobbikos képviselő hiányzása miatt nem tudták megakadályozni a kétharmadot.
– (…) Tanultunk az esetből: mindenki büntetést kapott, én is, és ha valaki beteg, akkor négykézláb kell bemásznia, ha valakinek a családját megfenyegetik, akkor velük együtt kell jönnie Budapestre.“

De nemis ez a lényeg,hanem ez:
"

Méghogy a pártja vezetősége?Á dehogy !
"Ferrum István

március 18., 19:13

Adjon az Isten!

Mond meg Vonának legyél szíves, hogy a "néppártosodást"

mint taktikát megértjük,(bár sokan ezt sem) mert valóban szükség van

sok-sok eddig passzív, vagy csalódott, fásult, megtévesztett ember

szavazatára a győzelemhez, de ezt az aljas hazaárulóknak, a nácifóbiás

sunyi, magyargyűlölő zsidóknak való kényszeredett megfelelést, már-már

megalázkodást nem fogadjuk el.

Nem kellene az ajvékólásukra rögtön meghunyászkodni, s hülyét csinálni

saját magatokból.

Szebb jövőt!

Vass István

gárdista"
www.facebook.com/profile.php?id=100008200187071

Merugye nem a csalódott emberekre utaznak a nácik...sőt...
Kuruc.info - Vass István vall SZDSZ-es honatyai múltjáról, és ...
kuruc.info/r/32/17506/
2007. okt. 15. - Vass István, aki az elmúlt egy évben sokáig a Göd közelében futó 2A ... Az Iszlám Államba vágyott az amerikai Nemzeti Gárda egyik négere is
kuruc.info/r/32/17506/

abdul hackeem 2015.03.29. 12:03:00

@Bafana: Lattam ma egy török kamiont, az Oszman Birodalom volt a hatuljara rajzolva.
Az avatarodrol jutott eszembe ez a kis eletkep.

2015.03.29. 12:10:11

Pedig jobb lesz, ha hozzászokunk a Jobbik kormányra jutásának gondolatához. Magyarország politikai kultúrájára jellemző, hogy nem elvek, hanem személyek vezérlik, a politikai orientáció nem értékalapú, hanem feudális személyi függőségre épül. Persze van egy nagy csapongó réteg, aki ellenszavazó, igazából egy rossz szót sem tudok rájuk mondani, ahhoz kellenek, hogy a fák ne nőjenek az égig. A mai nagypártok generációs konstrukciók: az MSZP a 60 fölöttiek pártja, a Fidesz a 35-60 közöttiek pártja, a 35 alatti szegmens a Jobbiké. A többi puszta biológia, az idő elintézni. Igazából minden Magyarországon sikeres pártnak kommunista logikája van, csak van aki liberális, van aki nemzeti, van aki fasiszta mártással tálalja.

Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül 2015.03.29. 12:11:32

@a nagy hohoohooo:

na nézd már, ez a cukináci Vona gyerek megtanult úgy hazudni és néphülyíteni mint Orbán!!

a nagy hohoohooo 2015.03.29. 12:12:27

Vona:"Azt is megígérte, hogy a kétharmad megdöntése után nem lesz több titkos Fidesz-Jobbik koalíció
“– Nem is olyan régen éppen egy jobbikos képviselő hiányzása miatt nem tudták megakadályozni a kétharmadot.
– (…) Tanultunk az esetből: mindenki büntetést kapott, én is, és ha valaki beteg, akkor négykézláb kell bemásznia, ha valakinek a családját megfenyegetik, akkor velük együtt kell jönnie Budapestre.“

Namostakkor volt vagy nem volt?

Tudjuk, hogy Vona emberei a felszín alatt nem változtak...csak sokan nem akarják elhinni! Persze populista dumával a narancssárga ködben kódorgó magyar választót bármikor meg lehet vezetni! Hatalomra jutva meg ki foglalkozik az ígéretekkel...megmondta a Viktor is: "ne azt nézzék, hogy mit mondtam...Valamikor egy választás előtt Ausztriában láttam egy óriási plakátot az FPÖ-t (Szabadságpárt, Jörg Haider) népszerűsítendő, miszerint: Wir haben euch nicht angelogen!
Valaki kiegészítette: Noch nicht!
Magyarul: Mi nem hazudtunk nektek!
A kiegészítés: Még nem!
Lehet következtetni.
Ez a forgatókönyv egy párszor már bejött. Mind a jobb, mind a bal oldalon. Tehát a veszély jogos. És a tendencia is arra felé halad, lásd a provokátorfigyelő esete. Ajánlanám egy ismert történelmi személy szavait: "hogy ki a zsidó, azt én mondom meg"...
Nem csak a zsidòkat/cigànyokat utàljàk.
Kormànyon el fog kezdődni az elszàmoltatàs.
A zsidókat, cigànyokat is előveszik.
Meg a buzikat.
Meg azokat is akik nem ràjuk szavaztak.
Baloldaliak, libsik dettó.
Kire is szavaztál?
Akkor hazaáruló vagy.
Börtön/halál.
aki azt hiszi hogy ő biztonsàgban lesz mert ő nem zsidò/cigàny az téved.
Az lesz.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.03.29. 12:12:58

@kacsa666: azt nem egy angol liberális mondta, és egyik angol liberális sem ismert testközelből nácikat -- ahogy nácikat védő kommentelőket sem

a nagy hohoohooo 2015.03.29. 12:41:55

Osztozunk a zsidóság gyászában is - mondta Vona Gábor. Így volt ez régen is. Ők közben osztoztak.

Sokkoló videó - Ami a Jobbik cukikampányából kimaradt ...
▶ 1:18▶www.youtube.com/watch?v=cJiP9bUOnY0
2014. márc. 25. - Feltöltötte: SZAVAZZ A JOBBIK ELLEN!A Jobbik és Vona Gábor sohasem határolódott el az itt elhangzott .kijelentésektől!

Krisz11 2015.03.29. 13:32:35

"A Jobbik, azaz a magyar politika lezüllése"
A Jobbik pont, hogy a 25 év lezárása szeretne lenni. A szervilis, nyugatot és a kisebbségeket mindenben kiszolgáló, előtérbe helyező, országot eláruló politika megszakítója, a magyar emberek képviselője. És magyarok alatt nem a magyar állampolgárokat értjük. Tudjuk jól, vannak különbségek. "Magyar az, akinek fáj Trianon, a többi csak állampolgár". A Jobbik feladata, hogy a Magyarokat képviselje. A többiek mehetnek.

Bafana 2015.03.29. 13:33:36

@HaFr: @nicktolvajmentesítő_kovi1970: @nu pagagyí: @abdul hackeem:
Mi van lányok, megjelent a tyúkolban a róka?
:)))
:D

Bafana 2015.03.29. 13:35:28

Értem én a kislányos aggodalmatokat, hiszen ha "no para, no pénz". Meg kell élni valamiből. A zsíros bukszák pedig csak akkor nyílnak meg, ha nácifasiszta veszély van.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.03.29. 13:37:10

@Bafana: prekoncepciók ellen nehéz érvelni, győztél, nagyfiú

laci_52 2015.03.29. 13:40:06

Tipikus ballibes poszt, mely nélkülöz mindenféle objektivitást és tárgyilagosságot.

"A Fidesz párját ritkítóan züllött kormányzata"

Az igazán züllött kormányzat Gyurcsányé volt!

"Az a tény, hogy a Fidesznek ... még mindig van 1,5-1,8 millió biztos szavazója, semmi jót nem árul el a magyar politikai kultúra mélyrétegeiről"

Számomra inkább azt árulja el, hogy mégiscsak van, amit jól csinálnak, ezért sokan kitartanak mellettük.

Már a cím is szörnyű: a Jobbiknak semmi köze a magyar politika lezülléséhez, ők csupán egy új erő, melyről a közelmúltban kiderült, hogy igenis van létjogosultsága.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2015.03.29. 13:43:30

Ez nekem egy segélykiáltás, "mondjátok meg, miért érdemes mégis pártot csinálni!" Pedig ott van: kifelé sincs királyi út. De a kormányra kerüléshez sincs, a választót nem az érdekli, hogy polgári vagy liberális, hanem hogy miért jó ez neki. És igaza van. Szakprogramok kellenek, érthető következmények megmutatásával. Hajrá!

vakablak 2015.03.29. 13:44:48

Fejből most épp eszembe sem jut a szerző pártjának a neve, de nem is fontos. Annyi pontosan kirajzolódik így is, hogy ez a párt is logikus folytatása a mindenellenes pártok eddigi dúlásának. Gyakorlatilag ugyanezt a szöveget zsolozmázza a Fidesz, az LMP és a Jobbik is, amit a szerző — csak a gyalázottak körében van némi variáció. Mindegyiknek az a mindenellenesség az alapvetése, hogy rajtuk kívül minden más párt és politikus égetnivaló szar. A Fidesz=MSZP képlet sem újdonság, ezt tolja a Jobbik és az LMP is már időtlen idők óta.

Az, hogy a szerző minden más pártot támad, nem különösebben vall nagy politikai fantáziára, de érthető stratégia, hiszen ez egy zéró összegű játék: bármely párt csak más pártok rovására tud szavazatot szerezni. A szerző szájából pontosan ugyanaz az únos-untalanig ismert színvonaltalan, differenciálatlan, hideg polgárháborús uszítás folyik, mint amit a Fidesztől, a Jobbiktól és az LMP-től is megszoktunk, ami annyiban nem is meglepő, hogy ő is ebből a táborból jön. A pártok között az egyetlen kakukktojás a rendszerellenességben maga a Fidesz; elgondolkodtató, hogy miként lehet egy, a hatalom hosszú távú birtoklására berendezkő párt érdekelt a teljes politikai rendszerből való kiábrándításban, de a magyarázat itt sem túl bonyi. Szerzőkém csak ugyanezt a vasat üti.

Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül 2015.03.29. 13:52:02

@Krisz11:

A Moszkva bérenc hazaáruló jobbikod mehet veled együtt Moszkvába vagy Turulisztánba aztán ott azt zárnak le amit akarnak, de itt maradnak a magyarok és a Jobbik nélkül mennek majd Európába.

a nagy hohoohooo 2015.03.29. 14:08:30

@laci_52:"...igenis van létjogosultsága".... Nahát ezen becsinálok a röhögéstől ,ez a jobbikos identitásmagyarázkodás eklatáns precedense...
Hidd el, én is jót nevetek, rég láttam már ennyire összefüggéstelen szöveget, és ennyire elvakult szövegírót.
Olvasom a Jobbik programját:
"Közmunkára és rabszolgamunkára nem épülhet magyar jövő."

Forrás: jobbik.hu/sites/default...

Nem látom jelét annak, hogy a Jobbik eltörölné a közmunkát - amire szerintük nem épülhet magyar jövő. Átfutom még egyszer, ez zavaros bullshit, nem a szokásos.

Edit: a "közmunka körüli igazságtalanságokat" szüntetné meg a Jobbik egy olyan tréfás szabályrendszerrel, melynek catch-all szabálya "Aki nem vállalja a közmunkát, vagy önhibájából
kizárja magát, semmilyen szociális ellátásra nem lesz jogosult."

Szóval, ha mégis inkább a versenyszférában szeretnél dolgozni nem nulla perspektívával, a Jobbik sok szerencsét kíván hozzá, csak nem segít neked, hogy igazi munkát találj.
Igazán innovatív. Lófaszt.
Most már csak azt a véleményeteket kellene összefésülnötök ezzel az "eredménnyel", hogy Magyar Bálint féle oktatás mennyire tette tönkre a fiatalokat. Meg a bolognai rendszer, amit eddig csak feltétként ismertünk.
Tudjátok, az a sok hülye bölcsész, kommunikáció szakos, stb.
A jobbik Magyar Bálint kottájából játszik!
Egyébként érdekes amit mondanak. Persze, én is tudok olyat mondani, hogy rendet kell tenni. Meg jólétet kell biztosítani mindenkinek, meg ilyenek.
A kérdés a HOGYAN?!
Arra még nem adtak választ. Addig pedig csak szólam, ami a tények, a körülmények ismeretében utópia.
A Jobbik - ideológia 90 %-a két témakörból áll , úgymint : zsidózás , cigányozás . Olyat , hogy gazdaságpolitika ,
társadalompolitika , demokratikus jogrendszer , stb , stb , szóval ami kéne egy esetleges országvezetéshez , még érintőlegesen sem hallottam , olvastam tőlük . Az unióból kivinnék az országot , minden eddiginél elnyomóbb szervezetben (csendőrség , gárda) gondolkoznak , egyszóval megadnák a kegyelemdöfést az országnak . Kezdhetnénk újra 1914-től.
Sokszor hallom mostanában , hogy azért népszerűek , mert még nem voltak hatalomban és nem korruptak . Hát persze , mert még nem voltak hatalomban . Ne gondolja senki , hogy az új garnitúra nem lesz éhes .
Szóval csak megfontoltan azzal a Jobbikkal.

Nos nagyarc,a Jobbiknak nincs halvány fingja se,terve sem,nyertek Ok!.. és mit csináltok a pangó ,leépült gazdasággal,amit csak az autógyárak tartanak fent a víz felett a megfulladástól,vagyis az államcsődtől,a nem
hitelező bankokról ,ezek mind Orbán és náci jobbik miatt
nem működnek,a munkanélküliséggel,a történelmi csúcs
államadóssággal,a minus GDP-vel,a 27%os ÁFÁ-val a
szegénységgel,éhezéssel,a munkahely,megélhetés miatt külföldre
kimenekült dolgozókkal,a dollárhitelekről -670 milliárd dollárhitellel- és
most hozzá a 25 évre a Paks2 atomerőmű miatt még jobban eladósított
országgal. Na és az Orbán és biza neonáci jobbik miatt megromlott EU és USA
kapcsolatokkal? A kisebbségekkel,a zsidókkal,a cigányokkal? Mert
eddig még senki nem válaszolt,előre szólok ,hogy a"szebb
jövőt",a"kitartás"nem nyerő.. Nos?

kuki123 2015.03.29. 14:21:28

"A magyar közélet 2001-2002 óta folyamatosan hanyatló pályán van. "

ezt hogy sikerült kiokumlálni...

főleg egy igen zűrös 90-es évek után

Azt levonni következtetésnek, hogy a Jobbik az fidesz mszp-szadsz stb rablóbanda társadalomban okozott kár követekezménye?...igen meglehet, sőt szinte biztos.
Csakhogy ettől még nem biztos hogy rossz.
Olyen ez mint a láz.
A szervezet védekezik. kiírtja magából a szart (Fidesz mszp szdsz volt komcsik)

kuki123 2015.03.29. 14:36:50

@a nagy hohoohooo:

te veled találkoztam már valamelyik blogon...kiosztottalak a geci mert hülye vagy...de nem fogod be a pofád, azt látom.
Fullban tolod a kretént.

"Nos nagyarc,a Jobbiknak nincs halvány fingja se,terve sem,nyertek Ok!.."

Van terve...sőt a többi párt tőle nyúlja le...aztán szarul valósítja meg.

"és mit csináltok a pangó ,leépült gazdasággal,
amit csak az autógyárak tartanak fent a víz felett a megfulladástól,vagyis az államcsődtől,"

" a nem hitelező bankokról,"
kit érdekel hogy nem hitelez a bank.
A hitel csak egy pénzügyi szolgáltatás.
nem készít, nem csinál semmit.
Van amikor szükség van rá. De hitelre termelő gazdaságot nem lehet építeni.

"ezek mind Orbán és náci jobbik miatt
nem működnek,"
Ne haragudj, de a jobbik volt kormányon eddig valaha is?..ellenben volt 25 évig mszp fidesz mdf szdsz...

"a munkanélküliséggel,a történelmi csúcs
államadóssággal,a minus GDP-vel,a 27%os ÁFÁ-val a
szegénységgel,éhezéssel,a munkahely,megélhetés miatt külföldre
kimenekült dolgozókkal,a dollárhitelekről -670 milliárd dollárhitellel- és
most hozzá a 25 évre a Paks2 atomerőmű miatt még jobban eladósított
országgal.
És ennek mi köze a jobbikhoz? hozott is egy törvényt is valaha is?

Na és az Orbán és biza neonáci jobbik miatt megromlott EU és USA
kapcsolatokkal?
Milyen kapcsolat? a NAV miatti kapcsolat...mikor a jobbik poltpetikével vidaildikócskával már 2010 óta leszámolt volna...gyurcsánynal orbánnal is..nem lett volna questor ügy sem...

"A kisebbségekkel,a zsidókkal,a cigányokkal?"
Érdekel bárkit is? mikor egy gazdasági romhalmazt csak a bennszülött magyarok tarjták még fenn?

" Mert eddig még senki nem válaszolt,előre szólok ,hogy a"szebb
jövőt",a"kitartás"nem nyerő.. Nos?"

Már sokan válaszoltak, csak te nem látsz és nem hallasz. vagy ne mis akarsz.

mojszipupi 2015.03.29. 14:47:17

Amint a jobbik hatalomra kerül azt azonnal beárazza a piac, és az emberek birtokában lévő gigantikus mennyiségű allampapír maximum arra lesz jó hogy télen begyújtsanak vele a kandallóban. Na ez lesz az igazi "bróker botrány", de legalább végre "ki lesz próbálva a jobbik" amit sokan hangoztatnak. Mindezek után végre el lehet kezdeni majd a romokból építkezni

zenonküp 2015.03.29. 15:07:37

2006-ban sok radikális fiatal nem csak a szocialista pártban csalódott hanem a FiDeSz-ben is. Kézenfekvő volt a Jobbikba való áramlás, tulajdonképpen létrejötte. Magától értetődő volt a hungarizmus. Más időkben pedig az volt kézenfekvő, hogy az anarchizmus felé tájékozódtak.
Ha a Jobbik a radikális és okos magot nem akarja elveszíteni - ha már el nem vesztette - kénytelen továbblépni, áttérni a tiszta, német nemzeti szocialista platformra.

Mint közismert ebből a szempontból maguk a németek sem voltak igazi árják. Maga a két világháború között létező német nép is csak sajnálandó keverék, amelyet egy tiszta, kitenyésztett árja fajjal kell felváltani.

Hát egy magyar hungarista bizony nehéz helyzetben van. Ha náci lesz, magát kell kiiktatandónak tartania. Ebből a szempontból a zsidó- és cigány-gyűlölet csak a probléma megkerülése.

Adódna még lehetőségként az ősmagyar mitológia, a lovasíjászat, a jurta.
Ennyire azért nem ostobák a radikálisan jobboldali fiatalok.

A fenti ideológiai alapokon szerveződő politikai alakulatnak a jelenlegi Európai Unióban sok keresnivalója nincs.

A honi tábor egybentartása csak ki nem mondásokkal, elhallgatásokkal és valótlanságok állításával lehetséges.Mit lehet egy idő után azoknak mondani akik a Jobbik elmaradt forradalmát fogják számon kérni?

Hosszú távon nyilvánvalóan nem megoldás a Jobbik számára, hogy a magyarországi ostobák, karrieristák és meghunyászkodó seggnyalók gyűjtőpártjává váljék, mint ez oly kiválóan sikerült a FiDeSz-nek.

Göntér László 2015.03.29. 15:17:07

A helyzetelemzésig sokan eljutnak, a teendők részletezéséig kevesen. Én nem félek a Jobbiktól, mert úgy vélem, hogy helyesen közvetítik a választóik véleményét. Azt már hiányolom, hogy senki nem foglalkozik azzal, hogy a brókerek által eltulajdonított milliárdokkal, hány Mariska nénit lehetne kárpótolni, akinek a kertjéből ellopták a két kiló uborkáját. Ez nem jelenti azt, hogy én támogatom az uborkalopást, de azt jelenti, hogy súlyozom az okozott károkat. Ha nem értek egyet azzal, hogy a Jobbikosok cigányoznak, vagy zsidóznak, akkor nekem kell ezekkel a jelenségekkel foglalkozni és azt megmutatni, hogy ezekről a kérdésekről nekem mi a véleményem. Azt hiszem, hogy az emlegetett kérdésekről, és még sok másról, a ktkj.blog.hu jelű blogomban leírtam a véleményemet.

vezér01 2015.03.29. 15:18:33

Összefoglalom : A rendszerváltó pártok mindegyike leszerepelt,a Jobbiktól fostok,mint a megbuggyant sörtől,tehát nem maradt más megoldás,mint visszahívni Jóbarát Andrist az Usából és közfelkiáltással királlyá választani. Stílusos lenne,ha erre a kis időre a Duna is befagyna.

a nagy hohoohooo 2015.03.29. 15:20:43

@kuki123: Derága Baro...ööö....Barátom,így ismeretlenül ,de ez nem illik ide,legyél Gyula,nem esse,légy Gügye,na ez találó,először is örülök,hogy ilyen udvarias vagy,az én hsz.-om kicopyzása válasz nélkül után még alá is írod a neved:

"geci mert hülye "

Mit mondjak szép név,teccik,biztos örül a családod,pl amikor beszólítják bármelyiküket az orvosi rendelőbe :Ön következik "geci mert hülye "menjen a a vetkőzőbe.

Én érvelek és te mint Géza bácsi:Géza bácsi csodálkozva nézi Pistikét, aki a fa tövében guggol csukott szemmel.
- Mit csinálsz, Pistike?
- Szarok.
- Ahhoz előbb le kellene tolnod a nadrágod.
- Minek?
- Mert úgy szokás.
- Miért?
- Apád nem tanított meg rá?
- Mire?
- A higiéniára.
- Nem értem.
- Higiénia, tisztaság. Kapisgálod?
- Ne..e..em érte...m!
- Nem is érzed? Tisztasááág. Hm?
- Mi van vele?
- Ááá, reménytelen, hagyjuk.
- Na mi van Gézabá, elfogytak az érvek?

Megpróbáltam felhívni a figyelmedet arra, hogy egy írás jelentése több/más is lehet, mint az egymás mögé írt szavak jelentése (most, diszlexia által fenyegetett kultúránkban nem is árt ezt gyakran hangsúlyozni).
Ezen felül hirtelen nem is jutott más az eszembe a beírásodról, mint egy daltöredék: "arrogance and ignorance go hand in hand".

a nagy hohoohooo 2015.03.29. 15:29:25

@Göntér László: Nem kéne osztani azt amiből az evolúció-oly bölcs előrelátással -semmit nem adott,butaságból mindent.
Ha neked kezedbe adnak egy nagy lóf...t, és azt mondják, ez a győzelmi zászló, akkor fennen hordod?
", mert úgy vélem, hogy helyesen közvetítik a választóik véleményét"

MIT?
HOGYAN?
MIBŐL?
MENNYIRE FOG FÁJNI ÉS KIKNEK?

Nos, valójában ez történik (á la Terry Pratchett):

A Király ki akarja vágatni az Erdőt, ami miatt a parasztok teljesen kiakadtak és az Erdő védelmében éppen kaszát, kapát boronát akarnak ragadni,hogy felkoncolják a Királyt, amikor is jön a Bolond:
- Figyeljen felséged, csak tán hinnie kéne a Szavak erejében!
- Mi van? Tán bolond vagy?
- Igen, de az mellékes. A Szavak mindent megoldanak!
- Mégis hogyan, ha már a Nép a kapukat ostromolja?
- Figyeljen, fenségetek belefog egy messze ágazó és nagy horderejű
tervbe az agráripar fellendítésére, ami hosszútávú
munkalehetőséget nyújt a fűrészmalmokban, új földek
területfejlesztését teszi lehetővé a parasztoknak, s egyben csökkenti a
banditizmus elterjedtségét a búvóhely hiánya miatt.
- És mégis hogy csináljam ezt?
- Hát az Erdő kivágásával...

5. lecke

A pulyka és a ló beszélgetnek.
"Bárcsak képes lennék arra, hogy felrepüljek annak a fának a tetejére"-
sóhajt a pulyka"-de nincs annyi erőm!"
"Nos, miért nem csipegetsz egy keveset az ürülékemből?"-mondja a ló. "Tele van tápanyaggal."
A pulyka megfogadja a tanácsot, és csipeget a ló ürülékéből.
Erre elég ereje lesz ahhoz, hogy a fa legalsó ágára felrepüljön.
Másnap megint csipeget az ürülékből, és eléri a második ágat.
Néhány nappal később a pulyka büszkén felrepül a fa legmagasabb ágára is.
Ekkor észreveszi őt egy vadász, aki fogja a puskáját, és lelövi.

A történet tanulsága:
A sok lósz@r felrepíthet a csúcsra, de ott tartani nem fog.

Krisz11 2015.03.29. 18:19:27

@Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül:

"Moszkva bérenc hazaáruló jobbikod"
Mi a hazád, izrael? K. nemérdekel, ha elárulják az érdekeidet.

" itt maradnak a magyarok és a Jobbik nélkül mennek majd Európába"
Döntsd már el, hogy akkor mennek, vagy maradnak? Egy seggel két lovat nem lehet megülni, de te mehetsz. Mellesleg eddig is Európában voltunk, már vagy 1000 éve, ostoba.

Sylvester94 2015.03.29. 19:47:39

Hm... még akár egyet is érthetnék. Akár. "Csak" épp azt nem látom, hogy a PKP elkezdené az általa olyannyira hiányolt kommunikációt - pedig igény tényleg volna rá! De ezúttal is mit látok? Hogy ez ezért nem méltó, amaz azért nem, a másik meg amazért...

Van egy rossz hírem Béndek Péternek: ha komolyan gondolja, hogy ő bármit kezdeni akar magával és a pártjával, akkor vagy minden magyarral szóba áll, és keresi a kulturált vita lehetőségét, vagy ne is kezdjen bele, mert bele fog bukni.
Két okból. Az egyik, hogy ezek az emberek, legyenek bármilyenek is, ugyanúgy magyarok - legyenek bármennyire is átok rossz testvérek, akkor is a testvéreink. A másik, hogy egy igazi, magát komolyan vevő demokrata viselkedését nem a másik viselkedése, de a saját gerincessége határozza meg. Az én véleményem szerint nem elég nagy hangon hirdetni, hogy párbeszéd kell meg tolerancia, majd ezek nevében ennek szöges ellentétét cselekedni; egy demokrata viselkedjen is úgy, mint egy demokrata.

HellerZ 2015.03.29. 19:50:36

@poszt:

ahha.
a jobbiknak a jobboldalhoz semmi köze, hanem csak a mindenki máshoz.

és mindezt az újszerű, őszinte politika jegyében.

höhö.

a nagy hohoohooo 2015.03.29. 19:54:17

Röviden összefoglalom, mi az a három pillér, ami Vona Gábor pártjának jelenlegi pozícióját támasztja.
1. egyelőre sikeres jobbikos stratégiaváltás: dacára az időről-időre kilógó szélsőjobboldali lólábnak, a Jobbik egyre szélesebb körrel tudja elhitetni, hogy nem is olyan durva, agresszív, erőszakos párt.
2. rosszul megválasztott fideszes stratégia: Orbánék azzal, hogy a Jobbik üzeneteit másolják, nem a Jobbik szavazóit csábítják át a Fideszhez, hanem a kormányzásban csalódott fideszesek számára teszik elfogadhatóvá a Jobbik politikáját. Pláne úgy, hogy a Fidesz továbbra is gyurcsányozik, és nem a Jobbikot kritizálja.
3. elégtelen erő az úgymond baloldalon: a kormányzóképesség ígérete, a természetes kihívó pozíciója jó ideje csak álom az ellenzéki oldalon, a második helyért vívott küzdelemben ma a Jobbik jobban áll.
Ezek alapján pedig szerintem az alábbiak a fontos tudnivalók. 2018-ig még rengeteg idő van; a ciklus közepén elért közvélemény-kutatási sikerek többször bizonyultak már pünkösdi királyságnak. Ha azonban a mai folyamatokat vetítenénk ki a következő választás időpontjára, akkor a fő kérdésünk az lenne, hogy milyen konstellációban kerülhet kormányra a Jobbik. Ha ezt el akarjuk kerülni, akkor a Fidesznek kritikusan rá kell fordulnia a Jobbikra, a széljobbról számára amúgy sem elérhető szavazókról lemondva újra elindulni középre. A baloldali politika képviseletét ígérő pártoknak pontosan, részletesen, hangosan, színesen és közérthetően be kell mutatniuk, hogy milyen Magyarországot teremtenének 2018-tól, hogy komoly és kívánatos alternatíva váljék belőlük. Végül pedig minden, a Jobbiktól különböző politikai szereplőnek egyértelműen és permanensen le kell választania magát a Jobbik világától.

Sylvester94 2015.03.29. 21:07:53

@a nagy hohoohooo: ez az elhatárolósdi eddig se nagyon jött be... egyszerűen legfőbb ideje volna, ha végre egyszer a magyar politikában a pártok nem mindig valami vagy valaki ellen, hanem valamiért és valakikért politizálnának.

kuki123 2015.03.29. 22:14:47

@a nagy hohoohooo:

"kiosztottalak te geci, mert hülye vagy"

így már jobban érzed magad?
Rohadt viccesnek érzed magad te grammar náci

mert az vagy..egy büdös kis nyelvtan náci
ugye milyen jó mikor lenáciznak?

Jah az nem fog tetszeni, de mást nácizhatsz, kisköcsög

kuki123 2015.03.30. 00:13:59

@a nagy hohoohooo:

bazdmeg te tényleg hülye vagy

A király miért karja kivágni az erdőt?
heccből?

innentől okafogyott a favicc

5. és ha nem jön a vadász?
Érted?
gyenge vicc, és nem a valóságot ábrázolja, így a valóságot a vicchez igazítani, vagy fordítva..tök fölösleges...sőt abból levonni következtetést...
szánalmas bazdmeg.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.03.30. 00:16:44

Egy ilyen poszt érdemtelenül, de sajnos tényleg a kényszeres nácizókkal és a megélhetési rettegőkkel sorolja egy táborba a szerzőjét. A Jobbikra egy csomó rendes ember is szavazna, egyszerűen csak azért, mert nem gondolja végig, hogy mi is a Jobbik, amúgy pedig nagyon elege van. Általában is, és külön a Fideszből és a ballibekből is. Joggal. Kutyák vonítása? Vigyázat, olyanok is magukra vehetik, akik nem szolgáltak rá.

a nagy hohoohooo 2015.03.30. 07:08:27

@kuki123: Hehe...he....becsinálok a röhögéstől:
" kuki123 2015.03.29. 22:14:47
@a nagy hohoohooo:

"kiosztottalak te geci, mert hülye vagy"

"Válámi ván....",de nemis a szemeddel-ahogy a vala élt nagy szovjet humorista előadá-hanem a mögötte lévő űr sötétjével......hol írtam én ezt?...sehol ,ezt írtam:
" a nagy hohoohooo 2015.03.29. 15:20:43
@kuki123: Derága Baro...ööö....Barátom,így ismeretlenül ,de ez nem illik ide,legyél Gyula,nem esse,légy Gügye,na ez találó,először is örülök,hogy ilyen udvarias vagy,az én hsz.-om kicopyzása válasz nélkül után még alá is írod a neved:

"geci mert hülye "

Mit mondjak szép név,teccik,biztos örül a családod,pl amikor beszólítják bármelyiküket az orvosi rendelőbe :Ön következik "geci mert hülye "menjen a a vetkőzőbe."

Tétellé tetted:"A pap rejtvényt fejt. Egy szót sehogy se' bír kitalálni. A meghatározás: "A szerelem nyílása". Négy betű. "Ejnye, csak nem arra gondoltak, hogy PINA?" gondolja a pap, és felháborodott hangú levelet ír a szerkesztőségbe.
Egy hét múlva a következő választ kapja:

Tisztelt Uram!

Ön félreolvasás áldozata lett! A meghatározás így szólt: "A szerelem nyilasa", és a megfejtés "ÁMOR". Tájékoztatásul közöljük, hogy 12549863246 helyes megfejtést kaptunk, és mindössze ketten olvasták félre a meghatározást, Ön és a Püspök Úr, aki szerint a megoldás "SEGG".
Azé'nagy örömmel tölt el,hogy az azóta eltelt időben még "nemesi címet"kaptál a nevedhez gazdidtól,mint anno és manapság a szaporodó nemzetthy vitézek így teljes rangod :

"kisköcsög ..."geci mert hülye "....

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2015.03.30. 09:04:41

@Holger Hartland: " A Jobbikra egy csomó rendes ember is szavazna, egyszerűen csak azért, mert nem gondolja végig, hogy mi is a Jobbik, amúgy pedig nagyon elege van. Általában is, és külön a Fideszből és a ballibekből is."
Én is ezt tapasztalom....sajnos. :(

a nagy hohoohooo 2015.03.30. 10:55:39

Azt hittem már nem tudja senki,semmi rámhozni a csuklást a röhögéstől,Orbán pojáca kinyilvánításain edződött rekeszizmaimon ez mégis kifogott,hát még az alatta a szomjas tevén tevegelő mélymagyarnemzetthyek hsz.-i..hukk..hukk...azok az igazi gyémántok..

"Levél Vona Gábornak
2015. március 29. - C.critical

"Szia Gábor!
Teljesen tanácstalan vagyok. A tegnapi interjúd komolyan összezavart. Le sem mertem ma menni a kocsmába. Hogy magyarázzuk ezt ki Árpival a libsibolsi nemzetáruló Józsinak!? Már tavaly is kiröhögtek, amikor nem tudtam mit mondani a vizslás plakátokra....

Szóval akkor tegnaptól nyugat felé orientálódunk? Ne mond már, hogy feleslegesen irattam be a kis Hunorkát orosz nyelvtanfolyamra! A kölyök évek óta arról ábrándozik naphosszat, hogy az Eurázsiai Unió űrkatatásokért felelős biztosa lesz. Születésnapjára Putyin tetoválást igértem neki...Most meg azt mondod, hogy divatosabb egy Merkel tetkó?!

Délelőtt elmentem az önvédelmi klubba...Bár ne tettem volna! Zotya azt mondja, hogy már leszarja a Jobbikot, meg téged is. Képzeld el, azt hallotta, hogy már a melegházasságot is támogatod!! Meg ezentúl nekünk is a roma szót kell használni a cigány helyett! Hát nem arról van szó a programban, hogy ne diszkrimináljuk ezeket a fajokat pozitívan? Meg zárjuk be az antiszociális gyerekeiket intézetbe? Remélem azért ezek azok az értékek, amiket meg akarsz tartani, különben kénytelen leszek a Zotyának igazat adni.

Az asszony egyenesen azt gondolja, hogy eladtad magad a tudjukkiknek....

Megmondom neked őszintén Gábor, már nem tudom mit gondoljak, vagy kinek higgyek. Jó lenne ha mielőbb válaszolnál, és megnyugtatnál, mert a sógorom Tapolcáról óránként hívogat, és azzal fenyeget, ha nem szerzek épkézláb válaszokat ezekre a kérdésekre, istenbizony leszavaz a Pad Ferire.

Várom mielőbbi válaszod!

Ui: jut eszembe, már én is kíváncsi vagyok Ríg Lali tetoválására, itt minálunk azt pletykálják, hogy "szabadság, egyenlőség, testvériség" van a mellkasára varrva."

(név és cím a szerkesztőségben)

A levél fiktív, bármiféle hasonlóság vélt vagy valós személyekkel, gondolatokkal pusztán a véletlen műve.

Foto: pestisracok.hu-ról
criticalcomment.blog.hu/2015/03/29/level_vona_gabornak

a nagy hohoohooo 2015.03.30. 14:48:04

A Jobbik új törekvése a nyugdíjasok,a nyugalmat akarók megnyerésében utazik. Ez a mostani "cukikampány" egyik megjelenési formája: másképp magyarázzák ugyan, meg másként is címkézik, de a fekália ugyanaz. Amint el fog jönni annak az ideje, hogy "most aztán megmutatjuk cigánynak, zsidónak és komcsiknak, mi a három magyar igazság", azonnal másként csaholnak majd a kutyák, ismét szilaj lesz a betyársereg és komor fennséggel fog végigvonulni a magyar gárda a cigánysorokon, hogy "megnyugtassa a pujákat (így, mert ezzel a helyesírással írták)" és szüleiket.
Érdemes komolyan venni a Jobbikot és érdemes elolvasni a programjukat. Másként nem jöhetünk rá, hogy ki akarják szakítani a cigánygyermekeket a családi környezetükből, kollégiumba kívánják kényszeríteni őket az átnevelésük érdekében (persze az ideológiai máz egészen más, hangsúlyozza a gyermekek érdekeit), hogy a harmadik gyermek utáni gyermekek nem családi pótlékot kapnának tőlük, hanem adókedvezményt (ugyan miből?) stb. stb.
Elég nagy kínlódás persze ez az olvasmány, de aki nem ismeri a programjukat, nem tud számolni azzal, hogyan akarják saját képükre formálni hazánkat.
A radikális pártok félrevezetésből szoktak nyugodt hangot megütni.
A Jobbikkal viszont nem csak az a gond(om), hogy cigányozik és zsidózik.Bizonyos népcsoportok kiirtása valszeg költői túlzás, azt szerintem még a legzagyvagyörgygyulább jobbikos prominens sem gondolja komolyan. (a szavazóik némelyikének viszont valószínűleg ez is beleférne.)
elsősorban az a baj, hogy a politika nem olyan műfaj, hogy megpróbáljuk, oszt lesz, ami lesz. ez a FideSS-féle "próbaüzem" duma is csak a dilettantizmus leplezésére.
A politika nagyban bizalmi alapon működik, ahol nem elég, hogy elmesélik, melyik formáció mit szeretne, hanem a szavazónak el is kell hinnie, hogy a mesélő képes arra, amit megígért.
Aztán ha hatalomra kerülnek akkor indulhat a leszámolás/kiirtás/elkobzás/.Mint a populista FideSS
Mert mi is a programjuk azon kívül, hogy az eddigiekből elég? Semmi. FideSS populizmus a négyzeten.Igen, ez a hang nagyon veszélyes. Vonáék felmérték, hogy az emberek békét, nyugalmat akarnak, s most erről fuvoláznak. Miközben azért ott van, hogy radikálisok. Isten mentsen
tőlük! Nem konszolidálódtak, hanem taktikai és stratégiai okokból stílust váltottak. S ezt sokan benyelik.Persze, megpróbálnak középre kommunikálni, azt mondják, amit az emberek hallani akarnak. De ez attól még ugyanaz a szélsőséges párt. A kommunikáción változtattak, az
ideológia maradt farkasok a cél érdekében néha báránybőrbe bújnak...
A FideSS szalonképessé tette a Jobbikot. Nehéz eldöntenem melyikük zsidózik, cigányozik, kommunistázik harsányabban. A führer-elv és az akarat vezérelt politika is közös jellemzőjük.
Visszatérő fordulat a Jobbik szavazóktól ez, hogy "..én nem azért támogatom a Jobbikot mert.." - csak halkan jegyzem meg, hogy ezt csomagban adják. Pekidzs, junó.
Nem állítom, hogy nem nyerhet a Jobbik, de azért még is csak a birkák FideSS és a neonáci Jobbik közötti átrendeződésével állunk szemben.
A rendkívül töredezett baloldali és liberális pártok is erősödtek valamelyest 2010 óta.
Mindenki tudja, hogy a neonáci Jobbik fullra rasszista, de ezt nyíltan nem merik csinálni. Nagy hangon zsidóznak/cigányoznak/megamitakarsz, de csak kvázi félreeső helyeken, aztán ha felkapja a sajtó, akkor letagadják, mert mert sunyi görények, de közben kacsintanak, aki akarja, az érti.
Csak a szépet, csak a jót, az, hogy egyébként meg indulatvezérelt ösztönlények adják a tagság egy jelentős részét, akik a törvényhozás legmagasabb szintjén indulatvezérelt ösztönlénykedhetnek majd, ha a párt hatalomra kerül, az amolyan mellékes.Őket az nem érinti, a bőröd színe fehér, a származásod magyar, nincs miért aggódnod, nem téged gyűlölnek. Legföljebb majd néha befogod az orrod és eltakarod a gyerekeid szemét, ha olykor az embertelenség már elviselhetetlen.
De nem is ez a fő baj velük. A fő baj ugyanaz, ami a FideSSzel: itt áll egy ország tele problémával, és a Jobbik kommunikációja csakis és kizárólag arról szól, hogy hogyan lehetne elmenekülni a nehéz (ergo népszerűtlen) döntések elől. Bele a népség által szívesen hallott jelszavakba, lapos és semmitmondó féligazságokba, amivel semmit sem oldanak meg, de a frusztrált polgár zsigerileg kielégül.
Magam sem tudnék szebben ráfeküdni a csalódott emberekre, mint a Jobbik.Tehát kihasználja 1-1,5 millió ember csalódottságát, nyomorultságát.Tudja a Jobbik, hogy sosem lesz hatalmon Mo-n, ezért mer nagyokat mondani.Kezd hasonlítani Orbán Viktor 2010 előtti Kánaán ígéreteihez.
Sosem beszél arról, hogy mi lenne, ha hatalomra kerülne. javaslom a Luzerner Zeitung 2012 áprilisi (8. v. 9. ) számát elolvasásra. Abban nyilatkozta az AUDI vezér, ha Mo-n egy szélsőjobb párt nyerne, másnap költözne az országból.

Zoltán Lukács 2015.04.02. 17:37:33

Mi, kis hülyék, akik csüngünk szavaidon, mint az érett heregolyó, repesve várjuk, hogy megmutasd végre, hogyan kell ezt csinálni.
süti beállítások módosítása