1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2014.04.10. 11:21 HaFr

Kényszerítsétek ki Mesterházy és Gyurcsány távozását!

A baloldali szavazók nagy része is elégedetlen azzal, ami az utóbbi négy évben a saját politikai pártjaik háza táján történt, jelentős részük inkább Orbán ellen vagy hagyományból szavazott a "kormányváltókra", nem azért, mert a reményt látta volna bennük -- ám még így is, és egy ilyen kormányzás után is, egymillió szavazat hiányzott Horn Gyula egykori táborából. Ez nyilvánvaló kudarc, amiből Bajnai Gordon levonta már a következtetést, de nem hajlandó ugyanezt megtenni Mesterházy Attila. Mármost ez engem csak áttételesen érdekel, és az áttét a következő.

Mesterházy úgy látszik, nem tudja olvasni a választások eredményét -- nem csak a saját szerény számait, hanem a Jobbik és az LMP számait sem. A szokványos kifejtés helyett hadd másoljak be most egy vendégszöveget egy kommentelőmtől: < A baloldal harca a Jobbik ellen teljesen kontra-produktív. Mondhatnám ők hozták létre. Minél inkább harcolnak a "nácik" ellen, annál több van belőle. Én is így lettem az. Tudjuk persze, hogy a történelmet a győztesek írják. Kérdés, hogy ebben a hazában lesz így győztes? Békére lenne már szükség.>

Ez egy - szerintem - megdöbbentő vallomás egy honfitársunktól, aki nem lett eléggé nácivá ahhoz, hogy kiradírozza a lelkiismeretét is és ne tudjon reflektáljon önmagára. Az olvasata? A "nácik" is magyarok, van egy életük, amit racionalizálnak, keresnek valamit, ami szerintük jó és helyes, ha nem találják meg, csalódnak, majd új reményt keresnek, és ehhez rendelik a politikai választásaikat. Nem kíváncsiak a baloldali terminológiára von Haus aus, nem akarják feltétlenül elsajátítani a "demokratikus Nyugat" látásmódját (hiszen akkor, valljuk be, tojniuk kellene saját magukra), és végképp nem hisznek annak a politikai oldalnak, amelyik hiteltelen, fantáziátlan, nem tud értelmi és érzelmi azonosulási lehetőséget nyújtani a pállott, hazug paneleken túl, nem rendelkezik a jobboldali pártokéval versenyképes és/vagy lelkesítő világnézettel, hatalom- és pénzéhes, arrogáns stb.

Lehetne persze azt mondani, hogy a kommentelőnek nincs igaza abban, hogy ki engedett teret a hazai nácizmusnak, ki ennek (az azóta kissé megrettent) haszonélvezője, de akkor beláthatatlan vitába bonyolódnánk a Jókai utca-Lipótváros tengely cigánypolitikájáról (és ezzel szoros összefüggésben a nemzetbiztonsági túlkapásairól), gyurcsányozhatnánk és posztkomcsizhatnánk egy kiadósat (azt hiszem, joggal), és végül feltehetnénk a kérdést: mi lenne, ha végre elkezdené érdekelni (!) a magyar nép az MSZP-t. A "járjuk az országot" rizsa elfőtt, maradt egy végtelen kudarcos politikai kultúra és egy kártékony politikai miliő, amely most újra be akar rendezkedni a saját füstölgő romjain. Botrány.

Az áttétel, hogy világos legyek, ez: ha csak a saját füstölgő romjaik lennének, még örülnék is neki. De amíg a mai baloldal helyén nem alakul egy új, friss, komoly, aktivista, nyugatos plebejus-középosztályi ellenzék (ez lenne a megfelelő szociológiai képlet), addig a károkozás és az ország jobbra tolódása folytatódni fog -- aminek beláthatatlan következményei lehetnek egy ilyen habitusú és képességű Fidesz-kormányzás esetén. A csalódott baloldali választóknak maguknak kell megakadályozniuk az élősködő politizáló rétegük továbbélését (ideértve az korrupt, pártos értelmiségük egy részéét is). Ennek meg kell történnie a most következő EP-választási kampány során, mert ellenkező esetben elmúlik a pillanat, a frontok ismét beállnak, a belső kiegyezések nyomán összezár a status quo "elit", és soha a büdös életben nem fogják tudni kirobbantani őket a meleg fészkükből. Ez momentán a baloldali választó és a mádiájuk-értelmiségük józanabb részének egyetlen legfontosabb feladata. Nem a saját érdekükben. Az ország érdekében. Mert én pl. hiába vagyok konzervatív, azt én is látom, hogy olyan baloldal nélkül nem fog menni, amelyre az ember ne hányingerrel, hanem bizonyos óvatos érdeklődéssel gondolna.

Ha én baloldali lennék, bizony felváltva tüntetnék a Szabadság téren és a Jókai utcában.

52 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr166008166

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Doberdo 2014.04.10. 12:18:35

"Mesterházy úgy látszik nem tudja olvasni a választások eredményét".
Szerintem meg tudja olvasni, csak ugyanúgy
közelíti meg ezt a kérdést, mint az egykori O.V. Tudniillik, hogy nélküli nincs MSZP.
Ez persze nagy tévedés, de talán azt gondolja,hogy nélküle összeroppan az építmény.
Meg kellene győzni arról a sajátjainak, hogy
ez nincs így. Csakhogy a MSZP vezetésében most
a saját személyes jó barátai ülnek, akiknk ez
nem érdeke.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.04.10. 12:24:36

@Doberdo: ezért nem is ők a címzettjeim :)

I_Isti 2014.04.10. 13:15:03

A probléma az, hogy egy normális országban egy normális politikus a bukása után normális életszínvonalon és körülmények közt élhet, ezért legfeljebb a politika színterén bukik meg, egzisztenciálisan nem.
Magyarországon kifejlődött egy olyan politikusi réteg, amelyik annyira béna, hogy a reálszférában esélye sincs arra, hogy egy normális cégvezetői, vagy hr-vezetői, vagy tanácsadói, vagy akármilyen posztot sikerrel be tudna tölteni.
Egyszerűen ha nem segít rajtuk a Párt, akkor végük van, mint a botnak.
(Ezért is kellene normális embereket beültetni a parlamentbe, mondjuk egy Árvait, vagy egy Kürtit, vagy egy Bojárt, vagy valaki hasonlót, akinek van neve -a politikán kívül!)
Ebben a kommentben az az szép, hogy olyan, mintha az mszp-t szidná, pedig... :)

fvipera 2014.04.10. 13:35:03

konzervatívként miért a baloldalt győzködöd, hogy szabaduljon meg mesterházytól, gyurcsánytól?

miért nem arra gyúrsz, hogy az értelmiséghiányos jobboldalon változtass?

ne érts félre, nem bánnám, ha a baloldal vezetői (bajanait kivéve) mások lennének, de az országot inkább visszahúzza az a sajnálatos körülmény, hogy a jobboldal gondolatvilága/szellemi színvonala végtelenül gyenge (negyedvonalbeli komcsik valójában). és ez szerintem évtizedek óta probléma. ehhez képest az ország szűk harmadának elitjét rugdosni felesleges. többre mennénk, ha lennének jobboldali gondolkodóink (akkor mindegy lenne, mesterházy vagy bárki más vezeti a kisebbségben lévő baloldalt).

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.04.10. 13:43:44

@fvipera: de hát leírtam -- mindent csak sorjában

2014.04.10. 13:46:22

Nem kellene az észt osztani, főleg annak aki csípőből ellenfele a baloldalnak. Orbán is bukott/ hatalmasat/ mégis maradt, mégis már a második választást nyeri a bukás óta. Szerencsétlen Gyurcsány képtelen Öszödből kimagyarázni magát, annyira megetették a népet. Az idő azonban múlik, másoknak sem sikerül minden, és akár négy év múlva gyökeres változások lehetnek. Persze azzal én is egyetértek, hogy sok mindent/ alapvető dolgokat/ másképpen kellene csinálni, mert különben valóban soha nem fognak eredményeket elérni.

fvipera 2014.04.10. 13:51:15

@HaFr: "Mert én pl. hiába vagyok konzervatív, azt én is látom, hogy olyan baloldal nélkül nem fog menni,"

erre gondolsz?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.04.10. 14:01:53

@fvipera: Yes, mert én nem tudok a szélsőjobb ellen és a szociális követelések érdekében menni

fvipera 2014.04.10. 14:13:32

@HaFr: aha. akkor szerintem mégsem írtad le elégséges módon. a változás, ha lesz, a jobboldalról jöhet csak. pusztán a számosság miatt. konzervatív gondolkodóként pedig hasznos lenne azon fáradozni, hogy a jobboldalon mutass alternatívát (hirtelen nem is tudom, ki helyett). mert lehet ekézni a balos / liberális értelmiséget/elitet, de ha belegondolsz a személyekbe a különböző oldalon, feltűnő az aránytalanság. Engedd meg, hogy példálózzak: TGM, Spiró, Nádas, Heller, Bruck, Ungváry Rudolf/Krisztián illetve Fritz, ... többet nem is tudok, talán az a kancsal történésznő

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.04.10. 14:29:14

@fvipera: de mivel olvasol engem, pontosan látod ennek a jobboldali alternatívának a képződését is (elméleti tekintetben)

István Tamasi 2014.04.10. 14:54:16

Béndek Péter vajon miért nem tüntet a Lendvai utcában például
- a magyar természetvédelmi terület közepén folytatott tőzegbányászat ellen?
- az államadósság növekedése miatt noha ennek ellenkezőjét hazudják 4 éve?
- a beruházók elüldözése miatt amiért elképesztően alacsony szintre süllyedt a beruházási ráta?
- a rezsikamu hazugság ellen?

István Tamasi 2014.04.10. 14:58:13

A cikkben jelzett károkozás és jobbra tolódás addig fog folytatódni amíg az emberek jelentős része rá nem jön, hogy a fidesz olyan vadkapitalizmust valósított meg amiben extrém módon kizsákmányolják.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.04.10. 15:11:23

@István Tamasi: Bocs, nem tudok mindenre odafigyelni, viszonylag korlátosak az erőforrásaim.. de ha te megtennéd mindannyiunk nevében..?

I_Isti 2014.04.10. 15:15:08

@István Tamasi: A "kapitalizmus" nem szitokszó! Csak szólok.

István Tamasi 2014.04.10. 15:29:42

@I_Isti:
Ha te mondod! A lakosság 80%-a, akiket érint a kizsákmányolás, nyilván hálaimát rebeg érte.

István Tamasi 2014.04.10. 15:30:35

@HaFr:
Nyilván a szellemi erőforrásaid a korlátosak.

panelburzsuj 2014.04.10. 15:32:25

@István Tamasi:
HaFr itt rimánkodik egy becsulátus osztályharcos baloldali ellenfélért - mire vársz?

stoppos76 2014.04.10. 15:37:57

@István Tamasi: Kizsákmányolás??? A kapitalizmus ugyan nem emberbaráti szeretettel fűti a motorját, de azért kizsákmányolás? Visszamentem az időben?

A kapitalizmus beáraz mindent és mindenkit. Pontosan annyit kapsz a munkádért, amennyiért ott azon a helyen más is elvállalná, plusz egy picit...

szódabár 2014.04.10. 16:12:29

Az idő mindent megold, az ősproletárok és nosztalgiázók lassan kihalnak és minden a helyére kerül. A sör, virsli, május 1. már kevés a győzelemhez. A milliárdokat pedig pártunk és államunk vezetői egymás között már régen felosztották.

Felcsúti Pufi 2014.04.10. 16:16:58

Magyarországon a politikusok túlnyomó többsége elvtelen megélhetési politikus, aki a politizálás lényegét abban látja, hogy közelebb jusson a húsos fazékhoz. Sajnos ez mindkét oldalra igaz. És emiatt nem fogja őket kínozni olyan gondolat, hogy esetleg magukban keressék a hibát, netalán lemondjanak. És ugyanezen okból az alattvalóik sem fogják szorgalmazni a menesztésüket, mert azzal az addig kitaposott, kinyalizott pozícióikat kellene feladniuk. Az lenne az ideális, ha a politikában is működhetne valamiféle teljesítményértékelési rendszer, ami egy választási bukta után automatikusan arra kényszerítené egy párt vezérkarát, hogy lemondjon. Hasonlóképpen a parlamentben is a megválasztott képviselők visszahívhatósága valamelyest gátat vetne annak, hogy egyszerű szavazógépekké silányuljanak le a képviselők. Tartok tőle, hogy ilyesmi nálunk sohasem fog megvalósulni, illetve talán csak akkor, ha már a húsosfazekat is ellopták...

István Tamasi 2014.04.10. 16:18:46

@stoppos76:
A kapitalizmus motorját egyetlen egy dolog fűti: az adott körülmények között elérhető lehető legnagyobb profit és semmi más.
A béred nyilván akkora - és nem több- mint amennyiért bárki elvállalja azt az adott munkát. De gondolj arra, hogy mindig jön egy nálad kicsit éhesebb valaki aki kevesebbért is elvállalja azt a munkát. Tehát soha nem kapsz annyit a munkádért amennyi a munkáddal előállított új érték illetve értéktöbblet hanem csak annál kevesebbet és a különbség a tőkés profitja. A tőkés érdeke hogy mindig keressen valakit aki nálad olcsóbban elvállalja azt a munkát. Ezért nem számít pl egy 50 éves ember tapasztalata, mert egy 25 évesnek sokkal kevesebbet fizetnek. Így leszel te is 50egynéhány évesen munkanélküli. Nem folytatom inkább olvass Marxot, kisebb, perifériás dolgokban már belekötöttek, de az alapvető, lkényegi téziseit az elmúlt másfél évszázadban senkinek sem sikerült megcáfolni pedig igencsak próbálkoztak és ezért manapság inkább negligálni igyekeznek.

Novecento · http://novecento.blog.hu/ 2014.04.10. 16:22:02

A szellemileg totálisan kiüresedett baloldal a saját vezetőik fogságába esett. Nincs mondanivalójuk a társadalom számára, nem képesek válaszokat találni a problémákra. A sokadik kudarc után is ugyanazt akarják, ugyanott folytatni, amibe korábban belebuktak.
Elképesztően sok munka várna még a baloldalra, amit megpróbálnak most is megspórolni, ugyan úgy, mint ahogy az elmúlt években tették.
Semmit nem tanultak, és semmit nem felejtettek.
Hamarosan átlép rajtuk a történelem.

program készítő 2014.04.10. 17:08:14

Húsvétra készítem el a választási elemzést,annyi már most látszik,új baloldali párt kell,válogatott képviselőkkel,akik becsületes emberek.LMP,MSZP stb szóba sem jöhet.Vezetőik a pártjukat minősítik,ha velük összeállsz bukod a választást.

nevetőharmadik 2014.04.10. 17:16:06

@István Tamasi: Hát igen. A munkám, a tudásom értéke egyre csökken. A két évvel ezelőtti tudásommal ma már nemigen kapnék munkát, az öt évvel ezelőttivel pedig szabályosan körberöhögnek. Sőt, valóban lesz, aki talán kevesebbért is vállalja. Mi a megoldás? Folyamatos tanulás és fejlődés, hogy a lehető legjobb legyek, és ne olcsósággal versenyezzek, hanem tudástöbblettel.

A XXI. századi kapitalizmusnak a közember számára az a hátulütője, hogy gyorsabb és folyamatos fejlődést kíván, ezzel pedig nehéz lépést tartani. Vannak olyan szakmák, ahol nem is biztos, hogy van ilyen fejlődési lehetőség. Gyorsabban tologatsz aktát? Két futószalagot felügyelsz egyszerre?

A magyar "országcsinálóknak" (de világszerte igaz ez) az a legnagyobb mulasztásuk, hogy ezt nem vették észre és semmit nem tettek azért, hogy a társadalom felkészültebb legyen, sőt. Szegény társadalom meg honnan is tudta volna, hogy mire kell felkészülni? Még mindig a szocializmusban élnek: tanulj ki egy szakmát, menj el dolgozni, végül majd nyugdíjas leszel oszt kész. A fejlődéskényszert persze ki lehetne védeni valami újszocializmussal, de akkor nemzet-szinten szakadunk le a többi országtól, mert attól ők még fejlődni fognak, a nagy pénzeket hozó gazdasági ágazatokban remekelnek, a kis pénzeket hozókat meg lepasszolják nekünk, aztán nyomoroghatunk. Persze be lehetne vezetni valami világszocializmust is, akkor mindenki egyformán gatyásodna le. Tök igazságos.

házelnök 2014.04.10. 17:17:51

Gyerekek: az orbán típusúak segítettek mengelének.
Az Etelközből jött magyaroknak miért jó, hogy egy nyugdíjtolvaj cigány irányítsa az országot?
Nem is kelet felé haladunk, hanem a Gangesz felé.
A cigány orbán megcsinálta: soha ilyen kevesen nem szavaztak rá, a törvényeinek megfelelően az lett azu ország első embere.
Ezt a román cigány Csaucseszku sem merte megtenni.

házelnök 2014.04.10. 17:21:04

Az új parlament a szavazat -többségével hoz majd egy kétharmados törvényt, hogy ezután csak az lehet kormányfő akit a cigány orbán a borotválkozó tükör előtt megszavaz.

FVB 2014.04.10. 17:25:37

@István Tamasi: Egyet értek veled, csak az a baj , hogy ez az emberi réteg túl van már butítva. Egy szem kockacukorral, mindent el lehet velük hitetni. Fásultak, reményt vesztettek, kihasználtak. A következő generáció, pedig nincs tisztában a történelemmel, és már az iskolában elkezdték a butításukat. Tehát mondjuk ki, hogy a kilátások, nem nagyon kecsegtetőek.

belll 2014.04.10. 17:35:54

@István Tamasi: Ha sikerül valami módon elérned, hogy a kapitalistának ne legyen profitja, te pedig túl legyél fizetve, akkor pillanatok alatt tönkremegy az a vállakozás amiben alkalmazva vagy és utána nem lesz se kicsi, se nagy fizetésed, hanem akárhány évesen leszel munkanélküli.
Te közelítesz az éhenhaláshoz, a vállakozó pedig keres valami más értéktermelő tevékenységet. Aztán odamégy a kapuja elé munkát kenyeret követelni. Ha megszán téged és felvesz dolgozni, akkor meg kezdődik minden előről. Ez a suttyó proli ciklikusság.

István Tamasi 2014.04.10. 17:37:08

@nevetőharmadik:
Igen, a létezett szocializmus, illetve amit annak hittünk, nem volt jó, nem volt az igazi. De nem lehet a társadalmi-gazdasági fejlődés csúcsa, non-plus-ultra-ja az, hogy egyre kevesebbek kezében összpontosuljon egyere nagyobb vagyon/termelőeszköz, hogy nekik még több és még több profit termelődjön. Hogy mi a jó megoldás azt egyenlőresem én sem más nem tudja, de előbb utóbb jönni fog.
A mai magyar helyzetre visszatérve:
Mutyiviki oktatáspolitikája szerinted mennyire szolgálja azt hogy tanulhass te is és minden tehetséges és/vagy tanulni vágyó ember? Semennyire. Sokkal inkább azt szolgálja, hogy maradjanak műveletlen szakbarbárok, akiket aztán jól ki lehet zsákmányolni, akiknek a torkán le lehet nyomni minden mutyit, szoros gyeplőn lehesen tartani. Tudom, hogy a szoclibek sok súlyos hibát elkövettek az "e'mútnyócév" alatt, de sajnos nekünk pillanatnyilag ők lettek volna az esély arra, hogy a mutyivezér féle vadkapitalizmus legsúlyosabb vadhajtásait /pl az oktatásügy szétverését, a most érvényes Munka Törvénykönyvet, a fejlődési lehetőségek felszámolását, talicska helyett nyergesvontatóval pénzlopásokat/ lenyesegethettük volna.

István Tamasi 2014.04.10. 17:45:28

@belll:
Vannak más megoldások is még a kapitalizmuson belül is. Például a termelőeszközök közösségi, szövetkezeti, dolgozói tulajdona. Nagyon kevesen tudják, hogy az USA-ban is vannak ilyenek és tény, hogy ezek például jobban bírják a gazdasági válságokat is. Nálunk az akkori állampárt /MSZMP/ felső köreiben a 80-as évek második felében kidolgozták ennek gazdasági, jogi feltételeit, formációit, de papíron maradt és híresztelések szerint ezt egy MSZMP KB osztályvezető, név szerint Martonyi elvtárs akadályozta meg a bevezetésüket /én nem tudok utána járni és bizonyítékot szerezni/.

Hidvégi Mihály 2014.04.10. 18:35:43

Nagy írás megint.

S bizony nekem nagyon fontos annak a jobbikos szavazónak a hozzáállása. Sok emberrel beszélgettem, akik teljesen jószándékúak, de úgy gondolták, hogy a Jobbikra kell szavazniuk, mert senki mástól nem kapják meg a reményt, hogy valaha is jobb lesz. Ők nem gondolják végig, hogy a Jobbik gazdasági programja is zsákutcás szocializmusba vezetne, de azt látják, hogy ők még újak, s reménykednek hátha ezért különbek is lesznek az eddigi elitnél.

Nem, nem, kedves Jobbikos és nem Jobbikos olvasók, csak a ti aktív részvételetekkel lehet jobb világot teremteni, de jobb világ csak a demokrácia és piacgazdaság útján lehetséges. Még ha ez bizony nehéz is, de tudjátok a könnyű út sosem szokott igazit elhozni.

centenárium 2014.04.10. 18:56:07

Maradjanak csak 20%-ot nyerünk velük.

centenárium 2014.04.10. 18:57:38

@házelnök: cigány az anyád.Semilyen nyugdíj nem veszett te barom.

Bryan élete 2014.04.10. 19:06:27

Mesterházi személyével egyetértek, alkalmatlan egy lepusztult Horn Gyulai hagyaték konszolidálására, felépítésére.

Gyurcsány ekézését már abba kéne hagyni.
Már olyan ez, mint egy divat vagy olyan rossz szokás, mint a körömrágás, nem lehet abbahagyni.
El kell ismerni, a semmiből, a béka segge alól teremtett pártot néhány elégedetlen szocival, épített hálózatot és szerzett stabil szavazóbázist a DK-nak.
Nem kell szeretni, de el kell fogadni, és befejezni az értelmetlen gyalázkodást, mert jelen lesz a jövő politikai palettáján., örök időkig nem lehet az öszödi beszédet meg a szar kormányzást a pofájába vágni, ugyanis azóta történtek annál fényévekkel ócskább és felháborítóbb dolgok is, inkább azokra kellene több figyelmet szentelni.
Megkapott és elviselt minden gyalázatot, többet is, amit megérdemelt.
Aki megpróbálja előitéletek és gyűlölet nélkül, kívülről szemlélni, rájöhet, hogy jó ideje az egyetlen épeszű és racionálisan gondolkodó vezető és politikus.
A többiek futottak még.

nevetőharmadik 2014.04.10. 19:18:56

@István Tamasi: Ó, a Hoffmanrózsis oktatáspolitikát tekintve teljesen egyetértünk. És bár én kapitalistának tartom magam, a kevés valóban állami feladatok közé sorolom az oktatást, amiből nem szabad sajnálni a közpénzt (persze kiváló minőségű oktatási rendszerre is szükség lenne hozzá). Mindenkinek az a jó, ha az "utánpótlás" a lehető legképzettebb és legrugalmasabb gondolkodású, akik mindig képesek a világ technológiai élvonalába tartozni. De ennek kifejtése nagyon messze vezetne. Ma valóban az ellenkezője történik.

Ami a termelőeszközöket illeti, véleményem szerint annak, hogy a termelőeszközök egyre kevesebb kézben összpontosulnak, a tömegek meg egyre kiszolgáltatottabbak és szegényebbek, annak a fent említett versenyképes tudás hiányán kívül legfőbb oka az, hogy a hétköznapi ember az ég világon semmiféle pénzügyi képzést nem kap. Halvány fingjuk sincs arról, hogy mi a termelőeszköz, nem hogy hogyan lehet hozzájutni/megalkotni. Nem tudják, hogy mi a különbség a tulajdonosi és alkalmazotti pozíció illetve gondolkodásmód között. Az iskolarendszer ráadásul alkalmazottakat képez. Alkalmazottként pedig nem lehet meggazdagodni, ez ilyen egyszerű. Ezt megint csak nem tudnám itt kifejteni és én sem egy szakértő vagyok ezen a téren, de amíg például az emberek nagy többsége hiszi azt, hogy ha vesz magának hitelre egy lakást, akkor az befektetés, addig semmin sem szabad meglepődni. A pénzügyi képzetlenség egyébként nem csak magyar probléma, de nálunk még súlyosabb, tarkítva azzal, hogy mifelénk az önálló kezdeményezés, a hosszú távra, fenntarthatósággal kalkuláló vállalkozói mentalitás is elég ritka. Persze az állam is minden eszközzel segít, hogy ilyesmi ki se alakulhasson.

abdul hackeem 2014.04.10. 19:26:30

@nevetőharmadik: A helyzet reménytelen. Ezzel kellene versenyezned: pcworld.hu/kozelet/google-robotok-gyarthatjak-az-iphone-okat.html
Na szerintem erre kell a társadalmi berendezkedést előkészíteni, mert különben éled a Skynet és fölösleges lesz maga az ember.

PAPÓ38 2014.04.10. 19:52:57

@I_Isti: Ezért van a pártlista.
Én támogatom a tisztán egyéni választókerületi választást. Listán minden pártszélhámos senkiházi bejut.

nevetőharmadik 2014.04.10. 20:21:51

@abdul hackeem: Én akkor fogok kétségbe esni, amikor egy robot kreatív lesz. Ugyanakkor szerintem a tényleges mesterséges intelligenciától, amely önmaga képes korlátlanul fejlődni (nem csak az eleve beleprogramozott határok között), még elég távol vagyunk.

De igen, bizonyos szakmák rohamosan fognak elévülni és megszűnni. Fogalmam sincs, hogy a népesség nagy része hogyan lesz képes lépést tartani ezzel. Nekem biztosnak tűnik, hogy a kreativitás, tanulási- és alkalmazkodókészség lesz a legnagyobb versenyelőny az egyén számára.

nevetőharmadik 2014.04.10. 20:23:46

@PAPÓ38: Miért, egyéniben nem? Szerinted volt olyan egyéni képviselőjelölt, akinél nem az döntött, hogy melyik logó mellett van a neve?

hanta boy 2014.04.10. 21:00:57

"Kényszerítsétek ki Mesterházy és Gyurcsány távozását"

Könyörgöm, NE!

Mesterházy és Gyurcsány a lehető legjobb helyen vannak!

Amíg ők ott vannak biztos a Fidesz kétharmada!

Kérlek!

Hagyjátok már őket békén!

abdul hackeem 2014.04.10. 21:40:04

@nevetőharmadik: A társadalom lépéstartásának egyik módja lehetne: www.255075.hu/#ajanlat-a-magyar-tarsadalomnak
Ezzel ki lehetne húzni a szélsőjobb egyik adujának méregfogát. A rizsacsökkentés is háttérbe szorulna. A hipertermelékeny automatizálás utáni (és egyéb) állásvesztők is megnyugodnának.
A forrás pedig megteremthető a realizált extraprofit megadóztatásával.
Szép lenne nem? Legalábbis elgondolkodtató.

nevetőharmadik 2014.04.10. 22:19:21

@abdul hackeem: Szép, csak semmi köze a lépéstartáshoz. Maximum a leszakadók pacifikálására alkalmas egy alacsony szinten. Ez eleve konzerválja a versenyképtelen tömegek leszakadását és véglegessé teszi a társadalom kettészakadását. Ebből nem egyenlőség és jólét lesz, az ember sajnos nem úgy működik.

Szúrófény 2014.04.11. 06:11:59

@I_Isti: 2000 éves tudás, a lomtárba?
Ciceró a politikusokról!
Tacitustól tudom, hogy azért lesz valakiből politikus, mert lopni akar. Jancsó Miklós
„Ha azt állítják, hogy az állam ügyeivel való foglalkozásra rendszerint azok adják magukat, akik semmiféle tisztességes tevékenységre nem alkalmasak, hogy még a velük való versengés is szégyenteljes dolog,

ggiza 2014.04.11. 07:28:52

@házelnök: Azért jó, hogy az olyan fasszopó köcsög rasszista náciknak mint te, ne maradjon más, csak a frusztrált sírdogálás! :)))

abdul hackeem 2014.04.11. 08:01:11

@nevetőharmadik: Akik első körben leszakadnak azoknak esélye sem lesz lépést tartani. Az Ő munkájukat váltja ki a totál automatizálás és a jelenlegi szintű robotmunka. Igen, az Ő békülésük sok jót hozhatna. Pont ellenkezőleg, mint írod, egyesíthetné az országot.
A termelőerők fejlődése nem állt meg. Jönnek az intelligensebb robotok, a bonyolultabb feladatokat is robotok fogják megoldani, további emberi munka válik fölöslegessé (pl. bányászat, kohászat) Majd a még bonyolultabb munkafolyamatok, e-learning, szolgáltatások gépesítése, stb. Nem kell tanár sem mérnök. Ezekre kell a társadalomnak válaszolnia, felfejlődnie, mivel az ember még értelmesebb, mint a robotok. Sőt előre látni kell, hogy a magas fokú automatizáltság mit hoz majd és elébe menni. Szerintem ezért törtek elő szélsőséges eszmék, mert a társadalom mindig utólag reagált a gazdasági, pénzügyi, technikai változásokra.
Kifejtenéd, hogy hogyan működik az ember? Rizsacsökkentéssel, meg cigányozással és zsidózással?
Nem mellesleg a nem szavazók számára (40%) kellene értelmes és megvalósítható alternatívát felmutatni és gyorsan, gyengítve a másik kettőt.

Remete 2014.04.11. 08:58:56

Mivel nem vagy baloldali, köszönjük a tanácsodat, de oda verd az orrod ahova eddig is koncentráltál!

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.04.11. 10:18:31

@Remete: Ezek szerint magadtól is rájöttél arra, amit írtam. És lépsz is?

Moin Moin 2014.04.11. 16:17:01

„A ’nácik’ is magyarok, van egy életük, amit racionalizálnak, keresnek valamit, ami szerintük jó és helyes, ha nem találják meg, csalódnak, majd új reményt keresnek, és ehhez rendelik a politikai választásaikat.”
(Id.: Béndek Péter)

„…Határozottan az a kényszerképzetem, hogy attól, hogy valaki az idő kerékkötője, még van anyja, felesége, gyereke, múltja, álmai, valami elgondolása, ha nem is éppen korszerű, és lehet, hogy nem mártír, de magyar…”
(Id.: Géza fejedelem)

:-)

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.04.11. 17:01:53

@Moin Moin: én magam is a gézát olvastam (csak hofit), mielőtt ezt írtam, te destruktív ember

ipanema 2014.04.21. 10:43:12

Az ország gazdasága a Fidesz négy éve alatt sem nőtt. Ha ilyenkor néhányaknak jobban megy( mondjuk 20-25%-nak) akkor a többinek rosszabbul. Van 4 millió ilyen. Van akinek változatlan ( nyugdijasok) 3 millió ilyen. Ha nincs beruházás holnap sem lesz több. Marad az aránytalanság. Tehát valakinek a gazdaságot kellene beindítania. Hogy ez baloldali programmal sikerülhet-e, az kérdéses. Hogy ezFidesz programmal nem sikerül(t) ez tény. Hogy ez Jobbik programmal( mi is sz pontosan?) sikerülhet-e pl. Európával és a tőkével szemben, naiv emberek( milliónyinak) a hite. Szép új világ! És Béndek Péter Mesterházy maradása miatt aggódik( vicces) Hát nem mindegy? !
süti beállítások módosítása