1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2014.03.14. 12:11 HaFr

A hitvány jobboldali értelmiségről

Az ún. jobboldali értelmiség hallgat.

Nem lépte át ingerküszöbét a forint bedöntése, az "alkotmányozás" stílusa, magának az Alaptörvénynek a preambuluma és IV. módosítása, a bírák nyugdíjazása, az intézményesített vagyonfosztás és közpénzrablás egymásra következő stációi, milliók társadalmi lecsúszása, a közoktatási rendszernek a pedagógusok megalázása és a tanulók beteges, avítt indoktrinációja érdekében történő átalakítása, az egészségügyi rendszer tovább balkanizálódása, a dilettáns államvezetés napi megnyilvánulásai (Matolcsy Goldman Sachs-os vacsorája mint a legújabb példa), a cinikus választási rendszer, az életet átjáró hazudozás (paksizálódás), a történelemhamisítás (Gábriel arkangyallal az élen), az állam eluralkodása a magánéleteken, a félelem és az alkalmazkodás normalitássá emelkedése, a sajtószabadság felkoncolása (a nyilvánosság széttörésével, vagy a legutóbbi, a képmás vagy hangfelvételek ellehetetlenítésével járó PTK-módosítással) -- de nincs elege ennek az értelmiségnek abból a pökhendi, prosztó stílusból sem, amellyel senkiháziak bombázzák a nyilvánosságot, és ami leszüremkedik az utcákra, beépül a gondolkodásba, mintává válik a gyerekek számára is.

A társadalomtudományos-közéleti értelmiségtől talán távolabb áll, de a kormány gazdaságpolitikai Armageddonja a kormányzás kitűzött céljait gyakorlatilag minden fronton annullálta (ÁH hiánycélban, növekedési oldalon, befektetett tőkearányt tekintve), ahol meg nem, ott nézzük meg, mennyibe került (pl.a deficittartás), és miért volt rá szükség (a szabad, ellenőrizetlen rablás feltételrendszerének biztosításért).

Az ún. jobboldali értelmiség hallgat, aminek vannak kézenfekvő okai (egy részét olcsón vagy drágán megvásárolták, a második része csak hagyja magát felhasználni, a harmadik részének hányingere van a baloldaltól, és ennek ürügyén képes gondolkodás nélkül elviselni bármit, a negyedik része továbbra is őszinte híve a rendszernek, az ötödik része nem mer lépni), csupa olyan okok, amelyek miatt egy ország elitje elveszíti a tekintélyét, amire adott esetben rámehet az ország is. Vannak megmagyarázhatatlan reakciók is: apolitikusság, érdektelenség, "alámerülés", kivándorlás, "felvilágosult" cinizmus -- mind-mind elfogadhatatlan attól a rétegtől, amit (remélhetőleg) arra neveltek az iskolái, hogy a nemzet lelkiismerete, feje és szája legyen, amely nélkül a tömegek némák, kiszolgáltatottak.

A jobboldali értelmiség beáldozta az eszméit és erkölcseit. Bebizonyította, hogy a baloldali értelmiség szervilizmusánál, doktrinerségénél, kivagyiságánál és kapzsiságánál is van lejjebb. A jobboldali értelmiség jelenleg viszi a pálmát hitványságban.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr485860009

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

unionista (törölt) 2014.03.15. 20:29:42

@bölcsbagoly:
van egy fogalom, amiről azt mondod: NEM LEHET ÉRTELMEZNI. és azt mondod: BESZÉLJÜK RÓLA. ez lenne a magyar filozófiai iskola. csakhogy ez nem a filozófia, hanem teológia. ahol van egy központi fogalom. ISTEN. ezt képtelenség definiálni. de a teológusok diskurálnak róla.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.03.15. 20:29:52

@unionista: nagyon nem értesz ehhez, ne haragudj, ha akarnám, se tudnám, hol fejtsem fel gondolataid káoszát

bölcsbagoly 2014.03.15. 20:31:52

@unionista: abszolut nem érdekel, hogy melyik gondolkodó mit mond erről vagy arról! Mitől lenne számomra szentirás a véleménye?
Ami a nemzetet illeti nem fogadom el a liberális felfogást s passz. Számomra biztosabb példa egy erdélyi, dél - vagy felvidéki magyar nemzetfelfogása!

egysmás 2014.03.15. 20:33:18

@bölcsbagoly: A muszlim gyereke muszlim lesz általában, a zsidóé zsidó, a keresztényé keresztény.
Ebből látszik, hogy a vallási hovatartozásnak is van genetikai alapja!

Sőt!
Tovább megyek! Mivel apámnak olasz autói vannak, és nekem is olasz autóim vannak, egyértelmű, hogy az olaszautó mánia is genetikai eredetű!
Főleg, hogy a haverom (meg a bátyja, meg az apja németautó párti, a másik haverom családja viszont japán kocsikat hajt).
Megvizsgálom még ezen kívül a feleségem szektáját is.
Ott általában mindenki rokona mindenkinek.
Egyértelmű a genetikai determináció.

bölcsbagoly 2014.03.15. 20:36:31

@almodhi: ha nem nyilván, akkor hogyan? de mivel nekem ez a szakmám, tényleg kiváncsi vagyok rá, hogy mivel és hogyan tudsz felvilágositani! -:))

unionista (törölt) 2014.03.15. 20:39:25

@almodhi:
ha egy ország (a tengereivel együtt is) értelmezhetetlen alakú, akkor ahhoz nehéz nemzetstratégiát csinálni. mert nincs hozzá elemi matek. ez egy nyilvánvaló dolog.

most persze értem, hogy felsőbb matematikával elég összetett alakzatokat is lehet elemezni. de annak az eredményeit nem fogja megérteni a nép. demokráciára alapozva legfeljebb azt lehet megcsinálni, ami elemi matematikára, elsőrendű logikára van alapozva. most persze erre mondhatod: ez egy hülyeség. de miért hülyeség?

bölcsbagoly 2014.03.15. 20:42:43

@egysmás: ne téveszd össze /kavard össze a megszokás hatalmát az önkéntes választás lehetőségével! Európai, kresztény kultúrkörben élünk, ez a modell s nem az ortodox zsidók, muszlimok, stb. társadalma. Itt megkeresztelnek vayg sem, de később önként leszel vallásos, ateista vagy akár alapitsz egy új vallást, a belső inditékaid alapján! Aki hivőnek született, az mindenképpen hinni fog valami természetfelettiben, aki meg nem, azt nem lehet rákényszeriteni! legfeljebb szimulálni fogja, megszokásból csinálja.
A többi hülyeséged meg csak a színvonaladat dokumentálja. sorry...

almodhi 2014.03.15. 20:47:27

@bölcsbagoly: "mert nem akartak beolvadni a többségbe,pecsoviccsá válni. A legjobban a vegyes házasságokban élőknél nyilvánul meg ez az utóbbi folyamat."

De csak akkor ha egy HT magyar nő hozzámegy egy Pečović nevű horváthoz...

bölcsbagoly 2014.03.15. 20:51:26

@almodhi: számotokra ez vicces, odakint viszont szomorú valóság! Ez az asszimilálódás legbiztosabb módozata.

almodhi 2014.03.15. 20:52:10

@bölcsbagoly: "ha nem nyilván, akkor hogyan"

Mondjuk egy ellenőrzott metodikával készült, sokrésztvevős felmérésben, korrekt matematikai elemzéssel a korreláció szignifikánsra jön ki (mondjuk legalább 0.5), akkor lehet kezdeni elmélkedni, hogy mindezt mi okozza. Pont ez hiányzott az Science-beli cikk, "tudományos" eredetijéből.

"de mivel nekem ez a szakmám" ugye viccelsz?

almodhi 2014.03.15. 20:56:23

@bölcsbagoly:
"Ez az asszimilálódás legbiztosabb módozata."

Valóban. De "számunkra" az vicces ahogy hetet-havat összehordasz róla. Ha valaki nem akar beolvadni, ugyan miért házasodna vegyesen...

almodhi 2014.03.15. 20:58:51

@unionista:

"ez egy hülyeség. de miért hülyeség?"

Hát... mert az.

Miért kellene a nemzetstratégiához (miről még mindig nem tudom, hogy mi) ismerni az ország alakját?

Bár így már értem miért járt Allende úgy ahogy járt. Egy lehetetlen alakú országban nem csoda...

bölcsbagoly 2014.03.15. 21:02:27

@almodhi: miért viccelnék? de nem vagyok elragadtatva a túlmatematizálástól, mivel oda vezethet, hogy nem látod a fáktól az erdőt!
Tudod, az álattanban pl. léteznek olyan jellegek, amelyek önmagukban döntik el az illető állat hovatartozását! Ezek a taxonra nézve kizárólagos jelegek. vagy vannak vagy hiányoznak! Itt nem a mennyiség, hanem a minőség a döntő tényező! Ld. pl. a hal és a kétéltű esetében rengeteg közös és eltérő jelleg van, de ami eldönti azt hogy hal vagy kétéltű az bizony abból áll, hogy van e nyakszirti bütyke és ezáltal a fej mozgathatóan ízesül-e a nyakcsigolyához! S nem más a helyzet a többi nagy rendszertani csoport esetében sem. Ezt nem lehet matematikai elemzéssel igazolni. Ott ugyanis csak egy tétel a sok közül.

unionista (törölt) 2014.03.15. 21:05:04

@bölcsbagoly:
oké, nem fogadd el azt, amit a liberálisok mondanak. és szólok, hogy wittgenstein zsidó volt úgy egyébként. őt sem kell elfogadni. rendben. de mondd már meg, hogy szerinted mi a nemzet.

ha te a nemzeti egységen valamilyen népi kulturális egységet értesz (és nem nyelvi-poliitikai egységet), akkor ugyanazt kellene kultiválni a balatonon, mint a hortobágyon, és egyébként ugyanazt, mit csíkszerdában (vagy ahogy ők mondják szeredában). de ez a cigány nemzetstratégia.

mindegy, hogy hol élnek a cigányok ugyanazt a népi kultúrát kell megjeleníteni. a balatoni cigányoknak ugyanazt, mint a hortobágyiaknak és nekik ugyanazt, mint csíki havasokban. érted már tesvír. ez a cigány nemzetstratégia.

de a magyarok egésze ezt nem nagyon követheti, mert a tradíciók ettől sokkal gazdagabbak. illetve azért, mert akkor nem tudjuk kihasználni a természeti erőforrásokat mondjuk energetikában. persze erre az válasz, hogy nem kell ide ilyen. lesz majd atomenergia. és atomnagyhatalom leszünk. itt lesz a legolcsóbb az elektromos áram. a direkt marketing, a nagyotmondás. összefogunk az oroszsággal és szembe megyünk európával. de aztán ugyanez az ember európában is össze akar fogni. az oroszokkal szemben. de ez a hintapolitika a cigányokkal alkalmasint beválhat. a cigányok számára ez egy követhető út. úgy nem lesznek ellenségek, hogy keresünk egy közös külső fenyegetettséget. lehet az bármi. a globális felmelegedés is. és akkor velük építsünk non profit megújuló erőműveket. az például működhet. az is ilyen logika.

bölcsbagoly 2014.03.15. 21:06:41

@almodhi: mert a szerelem vak és agyerek nevelése, anyanyelve, nemzettudatának fejlesztése már kérdéses, hogy milyen irányban fog lefolyni!

egysmás 2014.03.15. 21:08:29

@bölcsbagoly: Mi alapján jelentesz ki dolgokat?
Azt mondod, hogy genetikailag determinált a balosság/jobbosság (kb azt mondod, hogy akinek a szülei jobbosok/balosok, annak a gyerekei is nagyobb valószínűséggel lesznek jobbosok/balosok), de ugyanezt a megfigyelés genetikai alapjait elutasítod, amikor valami más családi hagyomány kerül szóba!

A vallásos hit és annak az imitációja megkülönböztethetetlen.
Nem tudod, hogy valaki csak úgy csinál, mintha hinne, vagy tényleg el is hiszi azt a sok sületlenséget, amit ott magyaráznak.
Sőt, az sem tudja, aki hisz, hogy a többiek nem csak imitálják-e, ahogy az imitáló sem tudja, hogy a többiek hogyan állnak a témához, hiszen senki nem vallja be, ha csak imitál, ellenben kurva nagy pofával lehet bizonygatni a hitet és annak fontosságát.

A tudományos tételeid megalapozatlanok, pontatlanok, nincsenek definiálva, a legjobb esetben is csak valami homályos katyvaszként élnek a fejedben, érzés szintjén magyaráznak eseményeket, történéseket.
Nem vagy képes falszifikálni, nincs komplex rendszer benned, amire támaszkodva érvelni tudsz.
Az etológia -viselkedéstan- egy leíró tudomány.
Megnézi, hogy mit csinál az állat, majd megpróbálja megmagyarázni, hogy az amit csinál, miért is jó neki a fennmaradása szempontjából.
Vannak öröklött részei a viselkedésnek és vannak tanult részei neki.
És mindezeken túl vannak olyan dolgok, amiket meg tud tanulni egy jószág, meg olyanok, amiket nem.
Amit meg tud tanulni, azt lehet vizsgálni, meg azt is, hogy amit nem, azt miért nem tudja megtanulni (macskát apportírozni pl. nehéz -sőt, talán lehetetlen megtanítani).
Ezek pl. etológiai kérdések.

bölcsbagoly 2014.03.15. 21:09:41

@unionista: süket duma....fogalmad sincs, hogy mit jelent a nemzet fogalma....Írtam, azt meg kell tapasztalni, hogy mit jelent más nemzetbeliekkel együtt élni és/de megkülönböztetni magad tőlük.

egysmás 2014.03.15. 21:11:58

@bölcsbagoly: szakmád az etológia/genetika? :o

panelburzsuj 2014.03.15. 21:16:05

@bölcsbagoly:
Szóval a nemzet színtiszta misztika?

Racionális úton hozzáférhetetlen. Csak átélni lehet. Feloldódni benne - vagy kivetődni belőle.

Alakul ez, csak fölöslegsen sokat tekeregsz.

bölcsbagoly 2014.03.15. 21:16:09

@egysmás: eszem ágában sem volt azt írni, hogy ezek a személyisiségi jegyek egy az egyben öröklődnek és kötelező a szülőkhöz hasonlitani! ha értenél kicsit is a genetikához, akkor tudnád, hogy a szomatikus (külső fizikai) jellegek terén sincs ez így! Ugyanis van egy sor rejtett tulajdonság,amelyek nem jelennek meg a szülőknél, de megjelenhetnek az utódban!
De biza a bigott hivőt és a csak megszokásból/kényszerből hivőt jól meglehet különböztetni egymástól.
Az etológia nemcsak leíró tudomány, ergo az állitásaid sem teljesen igazak.

egysmás 2014.03.15. 21:16:23

@bölcsbagoly: Az a dolog tudományosan nem létezik, amit meg kell tapasztalni, de nem tudsz leírni, definiálni...

bölcsbagoly 2014.03.15. 21:19:46

@panelburzsuj: mint írtam, egy külhoni számára nem misztika, hanem valóság! Aki többször cserélt úgy állampolgárságot anélkül, hogy elhagyta volna szülőföldjét, az sokkal inkább érzi mint te/ti! Én nekik hiszek s nem nektek!

bölcsbagoly 2014.03.15. 21:21:22

@egysmás: ne hülyülj már! egy sor olyan jelenség van,amit a tudomány jelenleg még nem tud megmagyarázni, definiálni, s mégis létezik, letagadhatatlanul!

almodhi 2014.03.15. 21:29:23

@bölcsbagoly: és mi van ha mondjuk én is "külhoni" vagyok?

panelburzsuj 2014.03.15. 21:30:23

@bölcsbagoly:
Nincs azzal semmmi baj, ha te a valóságot hiszed meg érzed - amíg nem akarod parancsba adni, hogy ez a megismerés egyetlen lehetséges és pláne egyetlen érvényes útja.

unionista (törölt) 2014.03.15. 21:31:27

@almodhi:
jól értem azt kérdezed: nemzetstratégiához miért kell elemi geometria? azért, hogy ne csak üres beszéd legyen. kell mögé például földrajz. geográfia, ahhoz kell elemi geometria.

van egy olyan filozófiai iskola, amelyik azt mondja, hogy minden ilyesmit tagadni kell. mert az társadalom-mérnökösködéshez vezet elvtársak". de éppen ez az iskola akarja az egész társadalmat átformálni. kommunistává, kereszténnyé vagy kapitalistává tenni. vagy éppen ultraliberálissá. mert a magyar liberális filozófiai iskola is ilyen.

amire szükség van azt úgy hívják: "civil engineering". az, hogy az emberek elkezdenek környezetüket tudatosan gondolkodni. ez a zöld mozgalmárkodás is ez lenne vidékies környezetben. városiasban a klasszikus liberalizmus. amelyik urbanizációt (városiasodást) akar. de nincs feltétlen város-vidék ellentét, ha konkrétumokról esik szó. csak ugye itt a zöld és egyébként minden politikai mozgalom, hogy tiltakozni valami ellen. a filozófia antitézisekre alapoz. a politika ellenérzésekre. konkrétan meg kellene mondani, hogy a kárpát-medence természeti erőforrásait hogyan használjuk ki. hja, hogy ahhoz szakértelem is kellene. olyan, meg nincs. arról csurka pista is megmondta, hogy az valamilyen úri huncutság, bolsevista trükk.

unionista (törölt) 2014.03.15. 21:32:28

@bölcsbagoly:
de világosíts már fel, hogy mi a nemzet? isten?

bölcsbagoly 2014.03.15. 21:33:25

@almodhi: akkor nem tennél fel hülye kérdéseket! persze, kivéve ha már elpecsovisodtál volna....

bölcsbagoly 2014.03.15. 21:34:50

@unionista: téged,minek? foglalkozz tovább a nemzetstratégiáddal az országok alakjából kiindulva...

almodhi 2014.03.15. 21:35:00

Értem, tehát nem vagyok határon túli. Vagy ha mégis akkor nem vagyok igazi határon túli. Az, hogy ki az igazi határon túli, azt meg te mondod meg. Logikailag teljes...

almodhi 2014.03.15. 21:36:11

@unionista: Látom te is viccelsz. Vidám este...

bölcsbagoly 2014.03.15. 21:44:17

@almodhi: tótocska, netán Bugár elvtárs vagy?

unionista (törölt) 2014.03.15. 21:44:27

@bölcsbagoly:
te egyszerű logikai állítást nem tudsz/nem akarsz értelmezni. ha nincs elemi geometria, akkor nincs egyszerű (értsd: a többség által érthető) nemzetstratégia.

almodhi 2014.03.15. 21:45:01

@bölcsbagoly: "a Lajta nem számit..." Egyébként ez pikáns, csak az az igazi határon túli, aki rosszabbul járt. A burgenlandiak nem azok, ők jól jártak. Pedig ha úgy tetszik, (részben) ők szavazták vissza Sopront ...

almodhi 2014.03.15. 21:47:09

@bölcsbagoly:

Mondom én, te vagy hivatott eldönteni, ki a határon túli... Aki nem felel meg a hagymázos magyarságképednek, az nem az...

Bezzeg ha össze kell hozni a 15 milliót, akkor mindenki számít...

bölcsbagoly 2014.03.15. 21:48:58

@almodhi: de meg is kellett védeni,azt meg a Rongyosok tették....a jólét nem tesz jót a nemzeti identitástudatnak, ha az a többség részéről jelentkezik.

bölcsbagoly 2014.03.15. 21:50:03

@unionista: néha kinézhetnél a matekozásodból a valóságba is...

egysmás 2014.03.15. 21:50:16

@bölcsbagoly: Egy olyan jelenséget mondj, amit nem tud a tudomány definiálni, annak ellenére, hogy létezik!

almodhi 2014.03.15. 21:51:10

"a jólét nem tesz jót a nemzeti identitástudatnak, ha az a többség részéről jelentkezik."

Ez egyre jobb. Ceauşescu a barátunk. Ő jót tett az identitástudatnak...

Elmész te a ...

bölcsbagoly 2014.03.15. 21:52:07

@almodhi: nem én vagyok hivatott, hanem ők! s pont a kettős állampolgárság iránti vágyukból is kitünik ez! Gondolod, hogy az idős tanitónő is érdekből vállalta fel a tótok általi vegzálódást?

bölcsbagoly 2014.03.15. 21:52:58

@egysmás: egy a sok közül: hipnózis!

bölcsbagoly 2014.03.15. 21:53:29

@almodhi: látom kezd előbújni belőled a valódi éned...

almodhi 2014.03.15. 21:54:32

@bölcsbagoly: "nem én vagyok hivatott, hanem ők!" izé... tehát én is? vagy én nem? Kik azok az "ők"? Azt ki határozza meg... Összezavartál...

almodhi 2014.03.15. 21:57:19

@bölcsbagoly: Nem, te vetted magadnak a bátorságot, hogy leírtad: neked az a jó ha a románok/szlovákok/szerbek etc. nem teremtenek jólétet az ottani magyaroknak. Ez ocsmányság. Főleg egy magyarországi fotelből.

unionista (törölt) 2014.03.15. 21:58:20

@HaFr:
ha valami alapvetően téves, akkor nagyon egyszerűen lehet cáfolni.

azt állítom, hogy te szinte kizárólag te antitéziseket fogalmazol meg. nem állítasz semmit, hanem csak tagadsz. és a politikát szinte kizárólag az ellenérzésekre alapozod. mert a filozófiád valójában üres.

a legfőbb állításod: kapitalizmus kell. de fogalmad nincs arról, hogy mi a kapitalizmus. képtelen vagy definiálni. ahogy a teológus sem tudja, hogy mi isten. senki sem tudja, de keresi. rendben. de ez a teológia. neked a "kapitalizmus" az istened. van akinek a "magyarság" az istenség. és van akinek a "demokrácia", vagy "európa". de nem árulják el, hogy az mit jelentene konkrétan. csak azt, hogy őket válasszák meg. hatalmat a kapitalistáknak, a magyaroknak, a demokratáknak, az européer politikusoknak. de ezek üres lózungok. és ezért arra alapozódik a politika, hogy le a kapitalistákkal, le európával, le a magyarokkal (te ezt mondod), vagy le a demokráciával. szóval valamilyen ellenkultúra.

egysmás 2014.03.15. 21:59:14

@bölcsbagoly: persze, nem volt eszed ágában sem leírni, hogy az egy az egyben a szülőtől származik.
Persze!
Csak azt, hogy genetikai alapja van, tehát öröklődik.

Most viszont végre kimondod -igaz, csak közvetve, hogy abból látszik a politikai irányultság öröklődése, hogy ha van egy balos, akkor annak a családjában van még néhány balos.
Pl. a nagypapa, vagy a nagybácsi.
Ebből a megfigyelésből vonod le azt a következtetést, hogy öröklődik a balosság.

egysmás 2014.03.15. 22:04:13

@bölcsbagoly: A hipnózis definiálható.
Az más kérdés, hogy még nem egyeztek meg róla, hogy melyik definíciót fogadják el, de a definíció létezik.

panelburzsuj 2014.03.15. 22:18:21

@bölcsbagoly:
Dehogy állítottál.

Te nem állítasz, hanem hányod-veted magad.

2014.03.15. 22:23:02

"A jobboldali értelmiség beáldozta az eszméit és erkölcseit." - a jobboldali véleményformáló értelmiség harminc ezüstért, a baloldali kicsivel szerényebb egzisztenciális alamizsnáért...

panelburzsuj 2014.03.15. 22:34:03

@megamind:
Nemigen licitáltunk egyikre sem.

Már "mi", jobb- és balérzelmű választók.

(A norvég államegyház kb. ezer lelkészi állást tartott fenn a német megszállás előtt. Aztán Quisling fel akarta esketni őket magára - a nép meg aszonta, hogy ha nem is az addigi kényelmes hivatalokban, de el fogja tartani a papjait közvetlen adományokkal. Lesz lakásuk, lesz ennivalójuk. De ne esküdjenek Quislingnek.

Pár tucatnyian maradtak állami szolgálatban.)

2014.03.15. 22:40:27

@bölcsbagoly: Szerintem csak belegabalyodtál a témába...

"Aki hivőnek született, az mindenképpen hinni fog.., aki meg nem, az nem..!" - Olyan nincs, - vagy legföljebb tévképzet -, hogy valaki 'hívőnek' - balosnak, esetleg jobbosnak - vagy 'nem hívőnek' született.

unionista (törölt) 2014.03.15. 22:40:39

@panelburzsuj:
lehetne ezzel az ezoterikus nemzetfogalommal is operálni a szórványban élők esetén. a cigányoknál elsősorban. ők nem tudnak kialakítani valamilyen sajátos tájjellegű kultúrát, nem tudnak megszervezni egy várost, de egy városrészt sem. nincs rá precedens. lehet mondani, hogy ez rasszizmus. csakhogy én egyáltalán nem gondolom, hogy a cigányok alávalóak lennének. azt gondolom, hogy valami mást tudnak. például valamilyen ezotériára összeszerveződni. az is egy készség. háborúban például nagyon hasznos.

az egyik probléma, hogy nem lehet kimondani, hogy ez a cigányok számára lehet hasznos. és azért nem, mert a lakosság biológiai összetétele olyan, hogy ha az E1b a jobboldalra kerül, akkor nem lesz többsége az északiaknak és a nyugatosoknak. csakhogy ez a "jaj szegény kiscigányok" politika kútba esett. nagyon sokan közülük a jobbikra szavaznak. azért, mert ők valamilyen rendet, fegyelmet akarnak. és valamilyen ezoterikus felemelkedést. most persze ez azért nem lehetséges, mert a jobbik politikája is üres. de nem a misztikummal van a probléma.

mondok egy konkrét példát. hajdúsámson. jelentős cigány csoport lakik ott. kell valamilyen misztikum, kell valamilyen ellenség. lehet az bármi. az éghajlatváltozás is. termeljünk energiafüvet. építsünk non profit zöld erőművet. és az energiafű ültetvényekről gondoljuk azt, hogy sámson haja. amit learatunk. de aztán újra nő. mert abban van az erő. és abból nyerjük az energiát. és akkor meg lehet kérdezni a cigány gyerektől. sámson 1 mennyit termelt. és sámson 2. és egyébként a terület energiafű ültetvénynek alkalmas. mert ugye a parasztok a cigányokat olyan részekre engedték telepedni, ami mezőgazdasági művelésre nem különösebben alkalmas. persze lehet, hogy nincs igazam. a dolog nincs kipróbálva. kisebb, és főleg zártabb közösségekben használható a misztikum. nyitott társadalomban (ami a nyugatos felfogás) nem alkalmazható.

2014.03.15. 22:50:17

@panelburzsuj: "jobb- és balérzelmű választók" - és ez egyben, csak épp van aki megpróbálja magában elnyomni az egyiket (öncsonkítás: a szellemeket trauma szüli), vagy máskor pedig - bizonyos időre -, környezeti hatásokra a másik kerekedik felül. "Ha túl sokáig viselünk egy maszkot, elfeledjük ki van alatta."

2014.03.15. 23:09:29

Akkor most kopizom magam, ha már itt is az értelmiség téma megy. Tehát: tök mindegy, hogy a jobboldali értelmiség mit mond/nem mond. Van egy betanított haderő újságírókkal, fiatal politikusokkal, helyi- és országos szinten beágyazott bürokratákkal. Ha a jobbos értelmiség megszólalna, annyi értelme lenne, mint amikor a balos szólal meg. A Hírvita c. műsort érdemes nézni az ATV-n. A jobbos pitbullok olyan rutinnal vernek le minden műsorvezetői/ellenoldali érvet, hogy az hihetetlen: Paks? Zuschlag! Mészáros Lőrinc? Simon Gábor! Szekszárdi trafik-ügy? Sukoró!

Na. Nincs értelme senkinek megszólalnia, én nem hibáztatom a jobbos értelmiséget. Megyünk szépen magabiztosan a falnak a képzetlen rétegeinkkel és az elvándorló képzettekkel és nem is fogunk nagyon lelassítani. Ez kell, ez van, győzzön a Fidesz és majd meglátjuk, belebukunk-é.

2014.03.15. 23:22:44

@unionista:
"...vizsgáljuk meg a magát nemzetinek mondó látásmód közösség-képző erejét és annak elveit is. Az valóban etnikumra, nyelvre, kultúrára irányul? Bármilyen empirikus vizsgálat kimutathatja, hogy erről szó sincs.

A „nemzeti közösség” jóval kisebb az adott nyelvet beszélők, az állampolgárok stb. számánál. Mindig sokan lesznek, akik kimaradnak. Akik nem elég jók. Akiknek a vérük nem elég tiszta. Akik másképp gondolkodnak...

Szóval a „nemzet” nem empirikus, megfogható egység, hanem gondolati, nyugodtan mondhatjuk, vallási közösség azok számára, akik ezt maguknak szeretnék kisajátítatni. Nem egy empirikus embercsoportra irányul a szeretet sem, hanem a kiválasztottakra. A többiekre úgy tekintenek, mint átformálandó vagy elűzendő masszára. Legfeljebb alapanyagként jönnek számításba, akiket indoktrinációval, monopolizált oktatással, megfélemlítéssel, átneveléssel stb. alkalmassá lehet tenni arra, hogy szolgálják a magát a nemzet kizárólagos képviselőinek tartó elit érdekeit."
polkon.blog.hu/2014/01/28/kereszteny_vagy_nemzeti

Következésképpen, nem probléma, hogy nem lehet kimondani, hogy a "cigányok számára hasznos", mert ha tényleg hasznos lenne - szerintem nem az, sőt...-, akkor is nekik maguknak kéne rájönni, különben csak a fal és a borsó esete...

Ráadásul, így külön kiemelni, hogy a "cigányok számára"? Ajajj!

unionista (törölt) 2014.03.15. 23:36:48

@storker:
a magyar baloldal is egy ellenkultúra alapvetően. nem mondják meg, hogy mit akarnak valójában. nem is tudják. ők tényleg várják az utasításokat nyugatról. a jobboldal úgy képzeli, hogy elég lesz elhatározni valamit. nem kell bonyolult tervezgetéssel bíbelődni. amit elhatároztunk azt végre is hajtjuk. ehhez szorosan össze kell tartani. az opportunizmus ütközik össze voluntarista politikával. a fidesz szimpatizánsainak döntő többsége elmegy szavazni. de a baloldal nem tud mozgósítani.

a reális cél az lehet, hogy ez a fejjel a falnak politika ne kerüljön alkotmányos többségbe. a baloldal üzenetei egyelőre az összefogás, kormányváltás, korszakváltás. azt kellene skandálniuk: "nem kell kétharmad, nem kell kétharmad". ezzel lehetne mozgósítani.

unionista (törölt) 2014.03.16. 00:19:41

@megamind:
neked az a vallásod, hogy magyar vagy? nekem nem. és szerintem elég sok ember van ezzel így. szóval nehéz lesz rávenni mindenkit arra, hogy a magyarságunkban higgyünk.

gondolhatod azt, hogy te magyar vagy, és ezzel kiválasztott. nincs ezzel probléma. azon túl, hogy ezt a zsidók lestoppolták maguknak. és ők elég kacifántos legendát kreáltak az ó- és újtestámentummal. és az több, mint az, hogy hunor és magor kergeti a csodaszarvast, vagy a "csaba királyfi csillagösvényen". ezen az alapon egy b-, vagy egy c-kategóriás kiválasztott lehetsz. mert ebben az észak-nyugat ázsiak jobbak. a hitük nem véletlenül uralta el jeruzsálemet, bizáncot és rómát. és utána egész európát. ezt átvették a frankok, a germánok, a skandinávok, de britek és az oroszok is. sőt az arabok is ebből a zsidó legendakörből ebből eredeztetik a vallást. erre mondom viccesen, hogy a székelyeknek nem csaba királyfiban kellene hinni, hanem a kockásfülű nyúlban. mert marék veronika jobban értett ahhoz hogyan kell a rossz gyerekeket a jóra megtanítani. janikovszky éva is értett ehhez. de ha mindenáron a csíksomlyói szűzanyában akarnak hinni, akkor engem nem zavar. ha átvesszük ezt a vallást, akkor legyen mikepércsi szűzanya, és kozármislenyi. vagy maradjunk meg a galileai változatnál és ismerjük el, hogy a zsidók mesterművet alkottak. ami nem jelenti azt, hogy a zsidók magasrendűek. hanem csak azt, hogy az ősi vallást és az új ellenvallást elég jól összerakták. innentől viszont a nemzetiségi hovatartozásban nem nagyon lehet hinni. legfeljebb a focimeccsen.

2014.03.16. 00:44:25

@unionista: Az bizony probléma, ha valaki kiválasztottnak hiszi magát. A "magyar" csak egy társadalmi megállapodás, nyugodtan mondhatjuk, hogy egy illúzió, egy hitvilág.

2014.03.16. 01:28:41

@unionista: "a magyar baloldal is egy ellenkultúra alapvetően. nem mondják meg, hogy mit akarnak valójában. nem is tudják."

Nyilván, ha valaki épp a balos korszakát éli, vagyis baloldali, akkor ezzel már megmondta... Azokon a pártokon, amelyek baloldalinak mondják magukat, bizony "lötyög" a balos gúnya, jobban mondva, hiányzik a "gondolat és tett egysége". És így van ez a másik oldalnál is...

"kapitalizmus kell. de fogalmad nincs arról, hogy mi a kapitalizmus. képtelen vagy definiálni. neked a "kapitalizmus" az istened. van akinek a "magyarság" az istenség. és van akinek a "demokrácia", vagy "európa". de nem árulják el, hogy az mit jelentene konkrétan." -- pedig a definíciók nem titkosak...

Azt a pártok - elitjeik és a kötődő véleményformáló értelmiségek - mondják, hogy "csak őket válasszák meg."

2014.03.16. 01:36:16

@unionista: "baloldal is egy ellenkultúra alapvetően"

"Rendszereink tűrhetetlenségét a mai ember maga legjobban nyögi és valami fellengzős kultúra-tisztelettel akarná ellensúlyozni: mindegyik
rendszer önmagát nevezi a kultúra megmentőjének és a többit kultúra-rombolónak" -- tudjuk kinek a tollából.

2014.03.16. 01:41:27

@storker: "Tehát: tök mindegy, hogy a jobboldali értelmiség mit mond/nem mond.
Na. Nincs értelme senkinek megszólalnia"

A nagyra hízott pártok által lefedett hatalmi térek felpuhítása szempontjából nagyon is fontos, hogy melyik mit mond, vagy nem mond...

unionista (törölt) 2014.03.16. 07:17:14

@megamind:
a nemzet lehet egy hitvilág. a kérdés az, hogy ez reálértelmiség nélkül lehet-e sikeres. a kérdés költői természetesen.

a társadalom nem hitvilág. a társadalom mindenütt azért jött létre, hogy megszervezze a modern államot, hogy újraossza a javakat. a társadalom egésze szembe megy mindenféle istenséggel. az oszd el és uralkodj elvét vallja.

unionista (törölt) 2014.03.16. 07:22:24

@megamind:
bp azt mondja, hogy kapitalizmus kell ide. és az úgy lesz, hogy a gyerekeknek elmagyarázzuk már az iskolában. a kapitalizmus a jó. és ez pontosan ugyanaz a koncepció, amit már eljátszottunk előbb a kommunizmussal és a kereszténységgel. megmondtuk, hogy melyik életstílus a jó. ezek nem jöttek be. most az a többségi válasz, hogy legyünk nagy-magyarok. mintha a beszélt nyelvből bármi következne. csak annyi, hogy mi mind magyarok vagyunk. és?

bölcsbagoly 2014.03.16. 09:22:37

@egysmás: megint bukás a szövegértékelésed! Ha halotttál már a kromoszómák rekombinációjáról, akkor nem írogatnál marhaságokat. A változékonyság is erről szól. Ergo, nem kötelező, hogy az utód jellegei egy-az egyben jelen legyenek valamelyik felmenőnél s forditva sem. Feltételezem, hogy az egysmás család sem büszke rád, mint leszármazottjára, mert ilyen még nem volt náluk.-:))

bölcsbagoly 2014.03.16. 09:24:40

@egysmás: persze valamiféle definiciók léteznek, létezik, csak éppen magyarázat nincs a jelenségre! Bizonyitott magyarázat!

bölcsbagoly 2014.03.16. 09:27:00

@megamind: persze, egy nagy ívű megállapitás, amit persze semmivel sem támasztasz alá. Inkább jó lenne ha tesztelnéd vallásos és nem vallásos ismerőseidet. Az már kiindulási pont lehetne számodra.

bölcsbagoly 2014.03.16. 09:30:13

@storker: ti biztosan belebuktok, sőt már rég megvagytok bukva, csak még vergődtök. Akinek az ATV az etalon, meg Kálmán Olga és a hasonszőrüek, azok fene mód fognak vinnyogni április 6 után a demokrácia, az értelmiségi lét megszüntéről, hiszen ilyen csak feléjük teremhet.

bölcsbagoly 2014.03.16. 09:34:44

@megamind: lázongó, csak ajogokat ismerő, egyenlőséget papoló korszaka az ifjúságnak van, de szerencsére a többségük kinövi. Aki nem, az infantilis marad egész életére.
Nem a hordószónokokból kell kiindulni, vagy a politkusokból, hiszen azok többsége nem tartozik egyik eszmerendszer hivei közé sem, hanem a cél érdekében tájékozódik a megfelelő irányba.

2014.03.16. 10:32:38

@unionista: bizony, nem hitvilág, nem is írtam sehol, hogy az lenne... Azt persze, nem gondolom, hogy a társadalomnak küldetése lenne, de ha te így hiszed, hát lelked rajta...

2014.03.16. 10:36:00

@unionista: a gyerekeknek elmagyarázták az iskolában...

2014.03.16. 10:42:24

@bölcsbagoly: megbocsáss, de te az égvilágon semmit nem támasztottál alá abból, amiket kijelentettél. Majd ha bizonyítasz valamit, esetleg érvelni kezdesz, hogy vita alakulhasson ki...

ps.: egy másik posztban már körvonalaztam. Na és persze, a kommentejidből nyilvánvaló, hogy nem értesz a témához. Bele vagy gabalyodva, akár tetszik ez neked, akár nem...

2014.03.16. 10:54:35

@bölcsbagoly: ajajj... kár, hogy nem értesz hozzá.

2014.03.16. 10:57:20

@bölcsbagoly: "jó lenne ha tesztelnéd vallásos és nem vallásos ismerőseidet"-Ezt komolyan képzeled? Na ne szórakozz velem...

unionista (törölt) 2014.03.16. 11:31:44

@megamind:
a nép, a nemzet, az állam, a társadalom. ezeket a fogalmakat nem különbözteted meg: hanem összemosod valamilyen ezoterikus vallással.

unionista (törölt) 2014.03.16. 11:34:00

@megamind:
a gyerekeknek elmondták az iskolában azt, hogy
-- a kommunizmus a JÓ
-- a kereszténység a JÓ
-- a kapitalizmus a JÓ
ezt mind elmondták. de senkinek fogalma nincs, hogy ezeken mit is kellene érteni. ezért helyette az van
-- a magyarság a JÓ.
amiből következik, hogy nem magyar a ROSSZ.

2014.03.16. 11:37:04

@unionista: Nem, az iskolában megtanulják, melyik mi...

2014.03.16. 11:42:10

@unionista: apró tévedésed; megpróbálod a gondolatodat rám sütni. Honnét veszed, hogy bele látsz a fejembe, hogy képes vagy helyettem gondolkozni?

bölcsbagoly 2014.03.16. 11:59:57

@megamind: nyilván, hiszen te is egyike vagy azoknak a mindenhez értő észlényeknek,a kiknek mindig igaza kell legyen! Kár, hogy szinte soha sincs....

unionista (törölt) 2014.03.16. 12:05:02

szerencsére nem látok bele a fejedbe, és eszemben sincs helyetted gondolkodni. gyanítom, hogy ezt csak te szeretnéd. helló.

2014.03.16. 12:08:13

@bölcsbagoly: A sértődékenység egyfajta bizonyosság a tapasztalatlanságra. Ráadásul idegből reagálsz, vagdalkozol... Ezek máris megmutatják, hogy mennyire vagy járatos a témában...

Egy jó tanács; a kövér egóval nehéz boldogulni, éheztesd!

2014.03.16. 12:09:02

@unionista: élhetsz a gyanúval, de csak magadat vezeted félre...

2014.03.16. 12:14:59

@unionista:
...És helló!

bölcsbagoly 2014.03.16. 12:16:27

@megamind: no persze, te mindenben járatos vagy, az egód meg mint a felfúvódott ökörbékáé....vigyázz mert kitalál pukkanni!

egysmás 2014.03.16. 12:22:01

@bölcsbagoly: Tudod-e mi a különbség a definíció és a magyarázat között?

2014.03.16. 12:22:23

@bölcsbagoly: hatalmas tévedésed; megpróbálod a gondolatodat rám sütni (mintha írtam már volna ezt).

Az elméletedhez akarod igazítani a valóságot, ami szarvashiba...

egysmás 2014.03.16. 12:23:33

@bölcsbagoly: Szerintem tanulj. Sokat.
Kezdd mondjuk az általános iskolai szinten.

bölcsbagoly 2014.03.16. 12:31:53

@egysmás: dehogy tudom! csak te tudhatsz mindent!

egysmás 2014.03.16. 13:06:10

@bölcsbagoly: Nem, nem csak én tudhatom.
Te viszont úgy viselkedsz, mint akinek ez a két dolog egyre megy.

És közben folyamatosan a szövegérésemre teszel megjegyzést.

Fentebb, amikor kifejtettem, hogy a nagypapa, nagybácsi vonalon mozogva látod bizonyítottnak a balosság öröklődésének genetikai hátterét, az pont arról szól, hogy nem kell közvetlenül öröklődnie.
A rekombinációnak ehhez nem sok köze van, az kb arról szól, hogy nincs két egyforma szaporítósejt és előfordulhat, hogy senki (egyetlen utód sem) örököl bizonyos szülőkben meglévő géneket, tulajdonságokat.

Amiről te akarsz beszélni, az kb a latencia.

Amúgy mekkora impaktod van biológiából, humánetológiából? :P

bölcsbagoly 2014.03.16. 14:09:42

@egysmás: látom megint okoskodsz, de hát nem tudsz kibújni a bőrödből. De keress magadnak más tanitványt, én bőven kinőttem ebből a korból. adieu...

quendelapo 2014.03.16. 19:00:29

@post
Van olyan, hogy jobboldali értelmiség? Ahhoz, hogy valakit értelmiséginek nevezzünk szükséges, hogy rendelkezzen kritikai attitűddel és nyitott legyen a világra. Ez a két tulajdonság a magyar jobboldalból teljesen hiányzik.

sárospataki 2014.03.17. 08:34:09

@HaFr: de a választást a rezsicsökkentéssel nyeri, és nem az értelmiségi támogatással, hogy nagyon durván egyszerűsítsem a történetet (bocs, nem voltam net előtt a 7végén, azért most válaszolok).

panelburzsuj 2014.03.17. 09:09:41

@sárospataki lány:
Jót tett az a hétvége az emésztésednek, csak fölszívodott a poszt értelme. De most katkizálom is neked, hogy véglegítsük a formulát:

KÉRDÉS:

Mit tesz az ún. jobboldali értelmiség látván, ahogy a magyar nemzet egy tál rezsicsökkentésért eladja Orbánnak és pártjának a voksát/jövőjét?

VÁLASZ:

Szépen, nemesen és választékosan hallgat.

abc80xx 2014.03.17. 11:21:42

@panelburzsuj:
Dehogy hallgat, (különben nincs is ilyen, ugye) tolja rendületlenül a saját demagógiáját, mit sem foglalkozva a kormányválók rendületlen demagógiájával.

De még az abszolút független, abszolút tárgyilagos, abszolút tényszerű, abszolút következetes blogszféra 'másik oldali' értelmiségére sem reagálva túlságosan.

Ahogy a kommentelők jól bejáratott demagógiájára sem.

Mindenki tudhatja, ez tényleg komoly következményekkel járó választás lesz, a profi amerikai szakemberek segedelmével.

Ezt a pályát jelölte körbe minden résztvevő, amint láthatod :)

Mi a probléma?
süti beállítások módosítása