1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2013.06.29. 16:38 HaFr

Once upon a Time...

Hoppál Péter (Fidesz) azt mondta, hogy az Európai Unió a "nyilvánvalóan hazug" Tavares-jelentés "továbbfonásán" dolgozik. "Jövő kedden folytatódik a rezsieljárás az Európai Parlamentben, ezért a Fidesz arra kéri a miniszterelnököt és az ország vezetését, ne hagyja, hogy a folyamatok olyan irányba menjenek, melynek következtében a rezsicsökkentést fel kelljen adni Magyarországon" - fogalmazott a szóvivő. Hozzáfűzte: fontos, hogy a kormányfő "kitartson a magyar elszántság mellett".

A politikus szavai szerint a Tavares-jelentésből is látható, hogy az európai és a magyar baloldal szövetkezett, látható, hogy újra a magyar családokat szeretnék megsarcolni, a magyar háztartások kárára szeretnének politizálni. "Ahogy 2010 előtt, úgy a magyar baloldalnak most is egyetlen törekvése van, az, hogy az extraprofitot termelő ágazatok terheit csökkentse" - mondta.

A pimaszság Lenin-csúcsán járunk. A kormány által okozott háztartási költségnövekedésnek csak egy szeletét képes visszaadni a rezsicsökkentés (azt is mások -- a szolgáltatók -- pénzéből), de az állampárt képes a kudarcos gazdaságpolitika védelmében jó előre hisztériát kelteni. A tipikus fasiszta gyakorlat rétegeit látjuk: rosszul kormányozni, a népet alávetni, terrorizálni és az orránál fogva vezetni, miközben a monolit hatalmi tömb egyik oldala (a párt) kérleli a másik oldalát (a kormányt), amelynek ugyanaz az ember a főnöke, hogy ugyan már ne hagyja magát a nemzetközi és belföldi ellenséggel szemben. Ebből látszik, hogy semmilyen szakirodalom nem kell a diktatúrához talán az egy Lenin Állam és forradalmán túl, amely nyilván elfogyott a közkönyvtárakból az utóbbi három évben, nem tudom, nem csekkoltam. De innen gratulálunk fiatalnak és öregnek, akik részt vesznek ebben a játszmában. Remélem, egyszer majd eljön értük a lelkiismeretük. Ha lehet azonban, biztos, ami biztos, előtte még egy demokratikus állam rendőrsége is.


45 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr945383598

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Once upon a Time... 2013.06.29. 17:24:22

A pimaszság Lenin-csúcsán járunk. A kormány által okozott háztartási költségnövekedésnek csak egy szeletét képes visszaadni a rezsicsökkentés.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Moin Moin 2013.06.29. 17:02:06

Mán te is fasisztákat vizionálsz mindenütt, akárcsak HáZsé anyósa a csömöri zsidótemetőben?:-)

Á, ezek a Fidesz-fiúk nem fasiszták, csak maffiózók. Hogy úgy mondjam: a fasizmusnak most nincsenek meg a külső és belső előfeltételei.

[...Lenint meg már '98-ban kilopták a könyvtárból - már akinek kellett ehhez lopni, mert pl. a Kövér-családban otthon is roskadoztak a polcok a Lenin- és Sztálin-összestől, de valami zanzát talán még Orbán papa is tartott otthon...:-)]

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.29. 17:18:42

Több ez, mint maffia, készüljünk... majd meglátjuk 2015-ben, ha így maradnak a dolgok. Én akkor hirtelen eltűnök, aztán előkerülök egy nyilvános tárgyaláson a HírTV-ben, amikor bevallom az ürgeöntés részleteit, és te sem sok vizet fogsz zavarni, azt gyanítom :)

leponex 2013.06.29. 19:46:19

@HaFr:
"Én akkor hirtelen eltűnök, aztán előkerülök egy nyilvános tárgyaláson"

De hát azt ígérted, szeptemberben jön a Mi Hazánk, a mi kis melegvizes Thermopülénk, oszt el lesznek hajkurászva ezek a mai gyászhuszárok, mire fel hát e mártírium?
Vagy tán a forradalom felfalt gyermekeinek osztályrészére készülsz ?
:)

leponex 2013.06.29. 20:34:09

@HaFr:
Ó, ez pompás, bár szerintem itt nem lesznek vevők a leninezős-fasisztázós-önrabszolgaságba hajló borongós néplélektudományi értekezésedre
Bár ha a Tavares bácsi is fanklub, akkor dehogynem ...
:)

pocaklakó minimanó 2013.06.29. 22:29:09

"...terrorizálni..."

Hajjaj! :)

pocaklakó minimanó 2013.06.29. 22:30:07

@HaFr:

"Én akkor hirtelen eltűnök..."

Szeretnél te annyira fontos lenni, csakhogy... :)

leponex 2013.06.30. 00:13:32

@HaFr:
" Nem igazodunk"
Nem-e?

'A kormány által okozott háztartási költségnövekedésnek csak egy szeletét képes visszaadni a rezsicsökkentés (azt is mások -- a szolgáltatók -- pénzéből)'

Észre sem veszed, és máris a gaz fidesz uszályára somfordálsz fel.

Mindenki tudja, hogy a rezsicsökkentés csak szemfényvesztés, azt a szegény polgárok fizetik meg, nem a szolgáltatók!

Csodálkozol, hogy össze vannak zavarodva e néplélektanilag szolgasorsválasztók, ha már Tőled is ezt hallják ?

****
Attilánk ennél azért megfontoltabban bánt a szavakkal:

"Talán eltűnök hirtelen,
akár az erdőben a vadnyom.
Elpazaroltam mindenem,
amiről számot kéne adnom.

Már bimbós gyermek-testemet
szem-maró füstön száritottam.
Bánat szedi szét eszemet,
ha megtudom, mire jutottam.

Korán vájta belém fogát
a vágy, mely idegenbe tévedt.
Most rezge megbánás fog át:
várhattam volna még tiz évet.

Dacból se fogtam föl soha
értelmét az anyai szónak.
Majd árva lettem, mostoha
s kiröhögtem az oktatómat.

Ifjúságom, e zöld vadont
szabadnak hittem és öröknek
és most könnyezve hallgatom,
a száraz ágak hogy zörögnek."

Ugye azért itt még nem tartasz?
:)

1001nappal 2013.06.30. 02:18:38

@leponex:
Ahhoz előbb meg kell halni, és kell hozzá egy mítoszteremtő diktatúra. A saját korában őt is lenézte az elit. A költészetéből neki is csak éhezésre futotta. Pedig az egy művészetkedvelő kor volt, nem a celebekért rajongók kora.

dr. jenőke (jenőke) 2013.06.30. 07:10:02

@HaFr:
Adj igazat leponexnek, aki szerint: "a mi kis melegvizes Thermopülénk" - mint wellness - neki tökéletesen megfelel.
Ez a hozzáállás lehetetlenné teszi az értelmes vitát.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.30. 07:39:17

@Dr. jenőke (jenőke): A blogon abszolút megvalósul a kommunizmus. Az intranzigenseket kimoderálom, másnak mindenkinek az, amire szüksége van. Ez jó mindenkinek.

hajmási 2013.06.30. 07:50:36

Ezt a rezsicsökkentést úgy gondolták ki, hogy ne választási költségvetést állítsanak össze (mert erre nincs forrás), de mégis legyen választási ajándékozás. A kormány a máról-holnapra élők és gondolkodók (bizonyos értelemben mindannyian azok vagyunk) reflexeire épít. Mert az, aki éhes, ma akar enni, aki fázik ma akarja elkerülni a didergést és a fagyhalált, aki ma akar előnyösebb jobb helyzetbe kerülni, rendszerint nem gondol arra, hogy mi lesz vele holnap vagy holnapután. A Fidesz most a bankok, a közműellátók és más vállalkozások kontójára osztogat. A nagy többség pedig nem számolja ki, hogy mi történik majd, ha a megkopasztott vállalkozások miatt, a szükséges fejújítások és fejlesztések hiányában tönkremennek a berendezések akadozni kezd az ellátás, mint a múlt század ötvenes éveiben. "Majd lesz valahogy, nem a mi (mai)gondunk" - ez a mentalitás. Aztán majd a választások után, ha nyer a Fidesz, valami újabb trükkel áll elő, esetleg kommunikációs csűrcsavarral magyarázza meg (például a nemzetközi monopóliumok árdiktátumával), hogy majd akkor miért kell emelni drasztikusan az árakat.
A helyzet az, hogy józan érvekkel aligha lehet a reflexszerű mentalitásra épített trükközések ellen érvelni általában is, de nálunk, ahol a mának élés sokévszázados hagyomány, még kevésbé. Azt hiszem a kölcsönös indulatok és szitkok helyett azon kellene gondolkodnunk, hogy miként lehet - és lehet-e egyáltalán - megértetni és elfogadtatni a választokkal, hogy amikor a nagy ajándékosztás hatására a Fideszre fognak szavazni, akkor a jövőbeli lehetőségeik és boldogulásuk ellenében foglalnak állást.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.30. 08:23:14

@hajmási: Hát, igen, ez itt a kérdés: hogyan lehetne megértetni velük. Megértetni valószínűleg sehogy, attól tartok.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.06.30. 08:57:55

@hajmási:

"A kormány a máról-holnapra élők és gondolkodók (bizonyos értelemben mindannyian azok vagyunk) reflexeire épít."

Frederic Bastiat írta (nyersfordítás angolból, de lényegileg helyes):

Csupán egy különbség van a rossz és a jó közgazdász között: a rossz közgazdász csak a látható hatásokkal foglalkozik, míg a jó közgazdász figyelembe veszi a látható hatásokat is és azokat is amikkel kapcsolatban előrelátónak kell lenni.

----

Így hát még azok között is sokan vannak a "rövidlátók" akiknek a szakmája kívánná meg hosszabb távú gondolkodást.

♔batyu♔ 2013.06.30. 09:40:10

Érdekes, hogy minden blogger rácsodálkozik erre a jelenségre, miközben gondolom, szakértőknek tartják magukat, ha már politikai blogot írnak.

Teljesen logikus Orbánék reakciója: Nem megmagyarázni kell, hanem összemosni a külföldi kritikusokat a belföldi ellenzékkel.
Egyrészt nem is tévednek olyan nagyot, másrészt nagyon hatékony, a "megtámadták Magyarországot" jelszó összerántja az embereket.

Így Mesterházyék magyarázkodhatnak, hogy igen, Magyarország ellen szavaznak, de mégsem, mert a demokrácia védelmében...bla...bla, na ugye, hogy nem emlékszik senki arra, végül is mit mond erről Mesterházy. Míg azzal mindenki tisztában van, hogy a hazai ellenzék az EU balliberális pártjainak képviselőivel együtt támadja MAGYARORSZÁGOT. (Azaz nem az Orbán kormányt).

explanatus 2013.06.30. 09:46:20

@hajmási: Maradjunk annyiban, a rezsicsökkentés zseniális húzás. Most, én a kisember azt érzem, hogy valamiért, amiért korábban X forintot kellett fizetnem, most x mínusz tíz százalékot fizetek, tehát marad valamennyi. Hogy ez igazságtalan, mert másnak ennek többszöröse marad nem igazán érdekel, mert bármi történik a „nagyok” mindig jobban járnak, mert errefelé ez a világ rendje emberemlékezet óta. Ami engem ebben zavar, az nem a terhek csökkentése mindenkinek jelszó, hanem, hogy ezzel enyhül az ígért egymillió új munkahely meg-nem-teremtése. Jó, nem lesz egymillió új munkahely, de csökkennek a háztartások terhei. Ez is matek. De nem az ami segítene ezen az országon, ezen a feljebb nem lépni bíró adótermelő polgáron. Amíg nem tudatosul a döntéshozókban, hogy egyedül az értéktöbblet teremtéséből adódó adóbevételekből lesz több mindannyiunknak, nem pedig valaminek (rezsi) csökkentésétől, addig nincs általános növekedés, hanem csak más kárára történő jövedelemátcsoportosítás. Lehet, hogy ez nyerő stratégia (annak tűnik), de fel kell tenni a kérdést, mit nyerünk ezzel a stratégiával. Felszabadítunk-e olyan meglévő, de nem hasznosuló erőforrásokat, melyekkel mindannyian megélhetnénk a rezsicsökkentés nélküli sorsjobbrafordulást. Az ember sok mindenre képes, még arra is, hogy egy elérhető közösen megálmodott célért a maga erejét, tudását a köz rendelkezésére bocsássa megfelelő ellenszolgáltatás fejében. Csak meg kellene találni ezt a közös célt. Be kell lássuk, eddig nem sikerült.

siskalaszlo · http://vulgarian.blog.hu 2013.06.30. 09:57:23

csak pl van rezsinövelő intézkedés is: csekkadó, tranzakciós adó, nemsokára nő a benzin ára a színezés miatt, aztán mondanom sem kell, hogy mennyivel nőtt a szemétszállítás díja...
Ettől függetlenül a rezsicsökkentés kulcsszó a kampányban nagyon hatásos lehet. Bár már ha ilyen korán elkezdik a pártok a kampányt, az nekünk csak jó lehet :)

kcsortuleninrogyilszja (törölt) 2013.06.30. 09:58:47

@explanatus:
"Amíg nem tudatosul a döntéshozókban, hogy egyedül az értéktöbblet teremtéséből adódó adóbevételekből lesz több mindannyiunknak,...."

Az nem megy.
Ott már "extraprofit" lesz, ami nem járja.
Mármint a beteg orbáni világban.

nu pagagyí 2013.06.30. 10:17:10

@explanatus: Lassan visszaküzdjük magunkat a tervirányításos szocialista gazdaságba. Az árak már nem fejeznek ki semmit, sem a kereslet, sem a költségek nem befolyásolják. Életképtelen ágazatok virágoznak az életképesek döglődése árán. A haszon arra érdemteleneknél képződik, a verseny szitokszó lett, a luxusprofittal azonosítják. Egyszer már nagyon bejött nekünk a szocializmus, megismétlésére nagy az igény.

DarthVader 2013.06.30. 10:19:28

Tudom, hogy nem divat a DK honlapját polvasni, de talán ezt érdemes:

portal.dkp.hu/index.php/2011-12-05-15-42-05/dkhirek/4620-a-demokratikus-koalicio-alatamasztja-a-helytallo-tavares-jelentest.

Legalább megtudható belőle, mi van a Tavares-jelentésbe, és mi ellen is harcol Viktorunk

csőcsere 2013.06.30. 10:31:05

@explanatus: az ember csakis saját érdekeiért cselekszik, valami elvont közös célért nem, lásd szotyolaizmus. Van pár aszkéta elvont, aki közös célért cselekszik, a többség a saját életét akarja jobbá tenni.
Hagyni kellene az embereket élni és teremteni, nem megadóztatni mindent, ami mozog.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.06.30. 10:34:55

no végül csak vérbeli szdsz-es bérrettegő blog lett ebből is

azért sok sikert 2014-re elvtársak!

Bruno 2013.06.30. 10:35:11

Szerintem is a komcsik vették át az ország irányítását. Csak nagy ravaszul (tanulva elődeik hibájából) még nem zavarták szét az összes pártot. De ami késik az nem múlik. Lesz még itt egypártrendszer és királyság . Éljen Orbán Viktor (minden) magyarok királya. Vagy ne.

csőcsere 2013.06.30. 10:36:55

@nu pagagyí: Edmund Burke - "Those who don't know history are doomed to repeat it."
"Azok, akik nem ismerik a történelmet arra vannak kárhoztatva, hogy megismételjék."

Szerintem is csak bemagoltatják itthon is a történelmet az iskolákban, azonban nem tanulunk belőle. Addig ismétlődik a lecke, amíg megtanuljuk.

rendszerhiba 2013.06.30. 10:37:42

@siskalaszlo: 2015-ben meg jön a nyugdíjak megnyirbálása....

Kámasuka 2013.06.30. 10:38:12

@HaFr:

Orbán a lényeges csatákat a Zuniós vitában megnyerte

1)Nem vettünk fel IMF hitelt az erőszakos tukmálás ellenére és még csődbe sem mentünk mint az IMFszocik

2)Megszüntették a deficiteljárást

A lényegtelen kérdéseken (Tavares jelentés) majd rágódik az Zunió továbbra is, de a magyar választót azok a kérdések nem érdeklik

sörtelen 2013.06.30. 10:40:47

HaFr nem rossz, nem rossz, de miért kell ez a fehér farok?
Az idézett mű nem a diktatúra tankönyve. Sőt.

hajmási 2013.06.30. 11:07:07

Noeteny, HaFr. Jóval több, mint fél évszázada, hogy egy bizonyos Harry Tereleaven azzal az ötlettel állt elő, hogy a választók befolyásolását (Nixon javára) három elvre kell építeni. 1. A választók (általában is az emberek) természetes észhasználata az előítéleteket erősíti, nem pedig az eddigi véleményük felülvizsgálatát szolgálja. 2. Nem hajlandók arra, hogy állásfoglalásuk kialakítása során erőfeszítéseket tegyenek a tények és a valóság(a pártprogramok) megértésére, ezért rezisztensek a racionális érvekre, de nyitottak az érzelmekre, különösképpen pedig az indulatokra. 3. Erősebben vonzódnak a legendákhoz, a hamis jövőképekhez, mint a tényszerű beszámolókhoz. Nem az a meglepő, hogy Nixon ezek alapján hetek alatt a maga javára fordította a korábban az ellenfelének kedvező választói hangulatot és Amerika politikatörténetének legnagyobb arányú választási győzelmét aratta, hanem az, hogy immár csaknem egy évszázada ez az egyszerű és jól ismert technika változatlan sikerrel működik. Nincs igaza Bibónak, amkor azt mondja, hogy nem lehet az embereknek hosszú távon sikeresen hazudni, mert nem tette hozzá: nem lehet hosszú távon ugyanazt(!) hazudni. Az a politikus, aki a hatalom megszerzése vagy megtartása érdekében nem válogat az eszközökben mindíg és újra meg újra eljut az említett Tereleaven újrafelfedezéséhez. Az igazán meglepő talán mégis az, hogy csaknem egy évszázada nem született meg ennek ellenszere. Hajlok arra, hogy azért nem, mert Terelevaen-nek igaza van: az emberek valóban olyanok, amilyennek ő tartotta őket. És ne reménykedjünk abban, hogy Amerikában végülis Nixon megbukott. Mert nem a választók forultak el tőle, hanem az amerikai demokratikus és alkotmányos intézmények működése - az elnök perbe fogásának indítványa - kényszerítette lemondásra. Orbán nagyon is alaposan levonta vagy megérezte ennek a tanulságait: kemény munkával számolta fel azokat az intézményeket, amelyek Nixon sorsára juttathanák.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.30. 12:22:43

@hajmási: Ez nagyon tanulságos volt, köszönöm. Sajnos, sajnos..

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.30. 12:23:16

@sörtelen: Nem rossz az a harmadik fejezet egyébként..:)

neoteny · http://word.blog.hu 2013.06.30. 12:59:34

@hajmási:

Igen, Madison Avenue is szerves része az Amerikai Álomnak.

leponex 2013.06.30. 13:04:02

@Dr. jenőke (jenőke):
"Ez a hozzáállás lehetetlenné teszi az értelmes vitát."

Mármint az a hozzáállás, hogy a leninezős-fasisztázós-tudományos néplélektani kesergőket szamárságnak nevezem?
Amikor provokációnak vélem a heterofóbok 'házassága' melletti érvelést, összekötve egy kis papi homoszexualitással?

Amikor hótt komoly képpel rettentő tudományosan elő van vezetve, hogy miért olyan reménytelenül menthetetlen a 'nép', mert nem hajlandó az egyetlen igaz társadalomtudósok előírása szerint felismerni saját érdekeit?

Említettem már máshol Werner Herzog remek filmjét a Kaspar Hausert, ahol a rettentően komoly bölcselkedők keresik az egyetlen kérdést, amivel eldönthetik, Igazfalváról vagy Hamisfalváról jő valaki.

Persze ha egy bizonyos Harry Tereleaven fél évszázada jól megmondta, akkor nincs is miről vitatkozni ;-)

leponex 2013.06.30. 13:10:34

@hajmási:
"Azt hiszem a kölcsönös indulatok és szitkok helyett azon kellene gondolkodnunk, hogy miként lehet - és lehet-e egyáltalán - megértetni és elfogadtatni a választokkal, hogy amikor a nagy ajándékosztás hatására a Fideszre fognak szavazni, akkor a jövőbeli lehetőségeik és boldogulásuk ellenében foglalnak állást. "

Nosza, mi tart vissza ettől bárkit is?

De HaFr barátunk már leírta, kis hazánkban egy maroknyi kis (rejtőzködő) csoport kivételével senki nem alkalmas a politikai vezetésre.
Már a Gordonról is lemondott ...

No de majd szeptember elején ...

Kámasuka 2013.06.30. 13:24:58

@leponex: Tisztelettel, a hozzászólásaid nagyon szellemesek és némi tájékozottságról is tanúbizonyságot tesznek olykor.

2 kérdés

1)Bp-i vagy-e
2)Sört szereted-e

toportyánzsóti 2013.06.30. 13:57:25

Hoppál peti nyilvánvalóan hülye,ebből következik hogy azok is akik kiállítják a nyilvánosság elé.Szociopata tüneteggyüttes része ellenfeleik mocskolása és saját maguk fényezése,hehe.Becsületes normális magyar ember pedig régóta tudja hogy az öndicséret büdös...

leponex 2013.06.30. 16:57:54

@explanatus:
" Maradjunk annyiban, a rezsicsökkentés zseniális húzás."

Feltéve, ha a szóban forgó 'köz'szolgáltatók árai olyannyira elszakadtak a tényleges és indokolt költségektől, hogy annak csökkentése után még mindig maradt elegendő profit.
Orbán szerint igen, és még mindig indokolatlanul sok.
Ha a következő, beígért csökkentést is végrehajtatja, kiderülhet erről valami.

De természetesen lehet az is a háttérben, hogy a közszolgálatok visszaállamosítását serkentse, szerintem e kettő együtt igaz.

Lehet persze szocializmusnak is nevezni, ahogy 'privatizációnak' is lehetett hívni a 8%-os államilag garantált profitkilátással elkótyavetyélni az energiaszektort.
Mert a magyar kapitalizmus mintha egészen sajátságos változata lenne a piacgazdaságnak: a profitot magánosítjuk, a kockázatot társadalmasítjuk.

Ahogy a kötelezően előírt önkéntes magánnyugdíjpénztárak esetében is történt.
Az állam hitelt vett fel, hogy azt a jórészt külföldi tulajdonú magánbiztosítók fix jutalék, zéró kockázat, zéró befektetés mellett 'megforgassák' - például az államtól megvették azt az államkötvényt, amit épp emiatt kellett kibocsátani.
A nyugdíjra természetesen semmiféle garanciát nem vállaltak, amennyit ér majd a portfolió, annyit kap vissza a páciens.
Csőd esetén meg természetesen a Zállam ( az a gonosz banya ) vállalja át e nyugdíjrészt is.

No, ez tényleg zseniális húzás volt. De nem nekünk, nem az államnak - akit ugye útálni kell, mert olyan ronda kapzsi.

egyetmondok 2013.06.30. 17:44:33

@leponex:
Az,hogy a profit magánügy,és bőven előfordulhatnak a gazdaságban esetek,amikor a kockázat társadalmi, egyáltalán nem valami sajátos magyar kapitalizmus. Ez olykor így kell működjön, és így is működik.
Ha ezt valami súlyos, történelmi, morális stb. alapon bárki elutasítaná, annak ott a szocializmus, mint alternatíva.

kekex 2013.06.30. 20:23:01

@HaFr:
Ugyan már! Rendes konzervatív ilyenkor előkapja a Bibliát és felolvassa az egy tál lencsés mesét. Azt még a Csuhajja néni is megérti.

sörtelen 2013.06.30. 21:42:57

@HaFr: Mire gondolsz? Hogy a képviselők "... közvetlen felelősséggel tartoznak választóiknak"? Vagy "4. A nemzeti egység megszervezése" alfejezetre?

Mert ezektől még nem diktatúra-szakkönyv, ugyi ...
:)

egyérintő 2013.07.01. 12:22:01

A blogírónak különbséget illene tenni a radikális és a szélsőséges jobb között. A radikálissal lehet vitatkozni, a szélsőségessel szemben harcolni kell.

A "kormány által okozott háztartási költségnövekedés" kitétel célt tévesztett. Nem a jelenlegi kormányra vonatkozik, hanem az ezelőttiekre, akik a gáz árát háromszorosra, a villany árát duplájára emelték.
("Lassan mondom, hogy mindenki megértse. Lassan mondom, hogy Orbán Viktor is megértse. Nem lesz gázáremelés." Lendvai Ildikó)

A "tipikus fasiszta gyakorlat rétegeit" szerintem a blogírónál lehet észlelni, hiszen a Goebbelsi médiagyakorlatot honosítja.
Rossz kormányzás kontra jó kormányzás ügyben nem szokás a fasiszta jelzőt használni normális közegben. Akkor, amikor éppen felszámolják az utcákon masírozó paramilitáris szervezeteket (stb.), no akkor azért valami más jelzővel kéne talán a kormányzatot illetni

Nem igazán értem, miért kellene Lenin Állam és forradalom című írását olvasgatni bárkinek is. A diktatúra leírására csupán csak Lenin lenne hivatott? Miért sejteti a blogíró, hogy a Lenin írását a fidesz szavazók kölcsönözték ki a könyvtárakból? Miért érdekes egyáltalán ez a Lenin téma a blog író számára?

Az „eljön a demokratikus állam rendőrsége” - mármint a fideszesekért - kitétel jogos, ha a szemkilövetős demokrácia rendőrségére gondolunk, hiszen valóban eljött sokukért. Azóta szívesen látjuk a rendőröket, mert remélhetőleg végzik a munkájukat. Aztán, ha újabb kormányváltás lesz, jó kérdés, hogy az akkori demokráciából mire futja majd. Remélhetőleg nem szemkilövetős demokráciára virradunk!
süti beállítások módosítása