1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2013.06.06. 09:04 HaFr

Őszödi zombigyűlés: titkosítva

Épül-szépül a kissé parlagi politikai kultúránk, most már igazán célba vette a sivatagot is. 2006-ban összeült egy rakás zombi, Röltex boltokból kiselejtezett kirakatbábu, SZOT-tól konvertált provinciális maffiózó, NSZK pornófilm sztár küllemű kisdobos, élükön egy zaklatott, kiöregedett KISZ-titkárral, aki egy matiné keretében jól megmondta nekik a tutit, ő tudja, miért. A KISZ-titkár beszéde semmi olyat nem tartalmazott, amit egy közepesen értelmes óvodás ne tudna Magyarországról (ideértve a bazmegelést is), de valami, csakis erre az országra jellemző, dekódolhatalan okból, ez a beszéd olyan botrányt kavart, amely végül a nyakunkra hozta a kétharmadot. Most a kétharmad úgy döntött, hogy nem árulja el a következő százötven évig, hogy a pornósztár, a kirakatbábu, a maffiózó vagy esetleg egy negyedik zombi "szivárogtatta-e" ki a beszédet. Hát van ennek értelme?

Valamicske van, de annál rosszabb ennek az országnak. Vajon mi az ördög indokolhatja, hogy egy ilyen pimf esemény elnyerje az államtitok pecsétjét? Hát nem sírnivaló minősítése ez a magyar politikai kultúrának, a demokráciának, mindannak, ami csak szent lehet egy nemzet számára? Bevágtunk a kamionnyi csontváz közé egy újabbat, hogy csak úgy zörög. Éljen a közbizalom, éljen a NER!

De nyugalom, nem az a kérdés, hogy mi történt akkor, hanem hogy mi marad belőle: mi éli túl a titkosítást? Az őszödi beszéd mítosza hét évvel a történtek után is képes például színen tartani a "NER tiszteletbeli rémének/bohócának" kettős funkcióját hatékonyan betöltő KISZ-titkárt és a legfőbb ütőkártyát szolgáltatni az isteni népfelség kezében a saját hagymázas nemzeti álmaihoz (gyanítom, főleg ezek miatt a titkosítás, nehogy már leomoljon a metafizikai rendezőelv a jobboldalon, és kiderüljön, csak egy Baját meg egy Szekerest kergettünk az egyetemes baloldali ármány helyett, hát az igen förtelmes csalódás volna), szóval maradjon Őszöd a legeposzibb hazugságtörténet a köztudatban úgy tartalom, mint forma szempontjából, holott ma nincs egyetlen, de egyetlen perc sem a hoch politikában, amelybe egy szemernyi picula igazságdarabka is be tudna férkőzni (a nép jelesül folyamatos hazugságtranszban él).

Azt már csak a racionálisabb olvasóknak jegyzem meg, hogy az őszödi tudjukmi valamiféle korszakhatár is a rendszerváltás utáni politikatörténetben: ettől datálódik Orbán Viktor lealjasulása Kádárhoz azon az alapon, hogy tudniillik (gátcsizma, prosztózakó, csippantás) ezen a népen uralkodni lehet: a híg részét megvenni, a középszert megfenyegetni, a jókat elüldözni, de mindig, mindenkor, rendületlenül hazudni -- neki, róla, vele, ellene. Gyurcsány önleleplezése nem a politika megtisztulását, hanem a végleges lemerülését hozta a mocsárba, mert akik lebuktatták önös célokból, azok átadták Orbánnak -- nem annyira az igazság képviseletét, hanem -- az igazság definíciójának jogát. Ma a Közgépnél, a Nemzeti Dohányboltokban, a földbérletek tulajdonosainál, a tanárok megszégyenítésében, az egyházak és a civil szféra hallgatásában, a kollaborálásban, a félelemben, a kiszolgáltatottságban, a nyugatinak induló alkotmányos kultúra kiherélésében, a voluntarizmusban, a hatalmaskodó államban, és a Vuitton táskákban -- a Narancs univerzumában -- van az igazság, itt van a nemzet. De nem baj, ez a hozzá illő tradíció, mindig is ilyen társaságban érezte jól magát mióta Werbőczy, Bezerédy, vármegyék, Wass Albert, Aczél György és Virág elvtárs jelentik a realizmus zsinórmértékét.

A hígak, a középszer, a jók már pályán vannak, ki itt, ki ott. És hol vannak a legjobbak?

komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr95346469

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.06.06. 11:39:03

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bryan élete 2013.06.06. 12:37:59

hafr, írjál már ezer leütést a trafikmutyiról, kiváncsi lennék a te álláspontodra!

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.06. 12:50:01

@Spániel: Megtisztelsz, de nem nagyon van véleményem a kézenfekvőn túl. Eredeti tőkefelhalmozás megy az állam asszisztenciájával, részint közpénzen -- amit egykor az indiánoktól vettek el, azt most a magyarok indián részétől.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.06. 12:52:57

@HaFr: Azt nem is mondom, világos, hogy a tőkét a párt és a kitartottjai halmozzák, ennyiben természetesen maffia típusú rend is van az utcánkban. Gondolom, 10-20%-ot visszacsorgatnak a biztos marzsból.

Bryan élete 2013.06.06. 13:09:35

@HaFr: megnyugodtam, nem csak én látom így.

gomorra 2013.06.06. 14:29:12

Sajnos sokkal több negatív társadalmi hatása van a trafikmutyinak s az ehhez hasonló mutyiknak.

Ezek mind a kontraszelekciót jelentik, azt, hogy életképtelen vállalkozások kerülnek, kerülhetnek helyzetbe. Nem azok, akik versenyben megállják a helyüket, abban erősödnek, kiválasztódnak. Ha van, ami nyugtalanságra okot ad, akkor a kontraszelekció mind társadalmilag, mind a gazdaságban.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.06. 14:35:28

@gomorra: Persze, a gond az, hogy a trafikügy objektív rombolását az ilyen őszödi cuccok életbetartásával ellensúlyozzák.

I_Isti 2013.06.06. 14:39:18

@gomorra: legfeljebb rátesznek még 10%-ot a kiskereskedelmi árrésre, és akkor a nettó debilek is nyereségesen fogják tudni a trafikjukat üzemeltetni.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.06. 14:43:08

@I_Isti: Nem a nyereségért meg az a biztos árrés, hanem a visszcsorgatásért...

biohouse 2013.06.06. 18:29:00

@HaFr: A gyakorlatban nem tudom elképzelni a visszacsorgatást. Az tényleg csak maffiamódszerekkel -védelmi pénz zsebbe- működne.
Mi volna ennek az intézményisült módja?

Boross Bence 2013.06.06. 20:19:55

Bizonyítékok nélkül vádaskodni gáz.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.06. 20:51:01

@Boross Bence: Bence, a rendszernek megvan a logikája, amit még lehet, hogy nem merítettek ki, lehet, hogy még nincs mindenre bizonyíték, de mivel a blogon vélemények és gondolatkísérletek hangzanak el, amelyeknek az igazságát a helyzet és a koherenciájuk dönti el, szerintem nem méltánytalan feltételezni akármit. Másrészről 10% fix árrést garantálni rokonoknak és barátoknak (amíg jól viselkednek) rosszabb, mint a maffia, mert egyrészt erőszakkal (!) átrendezi a piacot (tudnám, miért nem tüntet már két hete az összes bevételét vesztett magyar), felhajtja az árakat, és összefonódik általa a politika, a gazdasági és a magánélet, pont mint a maffiák esetében, ezen túlmenően azonban része state capture-nek és a demokratikus intézményrendszer lerontásának, ami inkább már a tőlünk keletre fekvő államokra emlékeztet. Mármost ilyen körülmények között nehéz "vádaskodni" -- bár igazad van, a konkrét balsejtelmemet nem tudom alátámasztani ebben a pillanatban.

Blogger Géza 2013.06.06. 21:24:37

Mondjuk arra emlékszem, hogy azt én sem értettem annak idején, mi volt akkora meglepetés a beszédben. Viszont a jelentés államtitokká minősítése nem a "kétharmad", hanem az akkori NBH döntése volt. Persze fideszfóbiásokat tények nem szoktak zavarni...

"A szocialisták már a vizsgálat lezárultakor a teljes nyilvánosságot szorgalmazták, az NBH főigazgatója azonban (akkor Balajti László) ezt azzal hárította el, hogy védeni kell a „módszereket”."

nol.hu/belfold/20130606-titok_marad_az_oszodi_jelentes?ref=sso

Netuddki. 2013.06.06. 21:45:34

@gomorra: A trafikmutyi és ami idáig kiderült róla, nettó bűncselekmény. Olyan bűncselekmény aminek a büntetését az orbán rezsim elsumákolta. Az orbán rezsim bukása után nem szabad hagyni, hogy az érintettek megússzák...

Adamsky975 2013.06.06. 21:47:20

@Blogger Géza:
Gondolom ha vmit korra-nemre-pártállásra való tekintet nélkül egy NBH-s valaki tikosított, akkor azt egy másik, hasonló beosztású NBHs tiszt fel is oldhat.
Ha az eredeti szöveget nézzük akkor, nem az volt a téma hogy akkor milyen színű tiszt titkosította, hanem hogy most milyen színű tiszt nem oldja fel.

monddazigazatmar 2013.06.06. 21:52:16

@HaFr: Az ugye nem nagyon merult fel benned, hogy a trafikmutyival csináltak 5-8 ezer munkahelyet?

Blogger Géza 2013.06.06. 21:53:25

Egyébként minden ilyen dokumentum nyilvánosságra hozatalát a titkosszolgálatok leginkább egy ok miatt szokták ellenezni és megakadályozni: féltik a nekik dolgozó személyek inkognitóját, illetve a velük együttműködőket. Ha valaki el akar mondani valamit a nyilvánosságnak, akkor az a sajtóhoz fordul, és nem a titkosszolgálathoz, a nekik elmondott információk nem feltétlenül az újságok címlapjára valók. A baloldal táboron elüli hatalmi harcait vívja meg egymással a titkosszolgálatok nélkül, az nem erre van kitalálva. Emlékezetes volt Gyurcsány borítékja, amit Mesterházynak adott és az ledarálta, de úgy látszik, nem bírnak magukkal...

Netuddki. 2013.06.06. 21:57:24

@Blogger Géza: Ja, persze.
"Annyit azonban megjegyeznék, hogy a Fidesz sem örülne, ha minden hozzáférhetővé válna abból, amit a titkosszolgálat az őszödi ügyben feltárt."

Egyéb kérdés?
Ez az egész csak arra jó, mindenkinek nyilvánvaló legyen, hogy a fidesz is ugyanolyan sáros az ügyben. Mind a késleltetett kiszivárogtatásban, mind az utána következő utcai "harcok" megszervezésében. Szidhatjátok a rendőröket és szidhatjátok a maszopot, az orbánék nagyon jól tudták mi lesz a provokáció következménye. Szerintem titkon még abban is reménykedtek, hogy páran elpatkolnak közben. Csak hát a magyarok még egy jó kis zavargást se tudnak összehozni, mondjuk olyat mint most a törökök. Pedig akkor tuti idő előtt bukott volna a kormány. Nem így történt, gondolom ette a fene az orbánt...

Adamsky975 2013.06.06. 21:57:29

akkor lehetne nagyon haloványan az MSZP-t komolyan venni ha valami megtisztulást látszana:
- Pártállami múltú kollegáktól megválás (nem csak a hátső sorba állítás, hanem példamutató búcsúzás.)
- az öszödi beszéd körülményeit tisztázni kell, különben mindig az összeesküvéselméletek és árulás lesz az első ami róluk eszembe jut.

A megtisztulás akadályozása könnyű feladat, nem kell senkinek tenni semmit.

Blogger Géza 2013.06.06. 22:00:00

@Adamsky975: A technikai oldalról lásd előző megjegyzésem, ez nem politikai kérdés.

A politikai vonal meg kb így néz ki:
Ezzel az akcióval sikerült megbuktatni Gyurcsányt, a rendszerváltás utáni legrosszabb és legkártékonyabb miniszterelnököt (még ha a makacssága miatt a kelleténél lassabban is), a résztvevői a szememben félig-meddig hősök, még ha mellesleg saját hatalmi érdekeiket is szolgálta ez az ügy. De mivel az elmúlt 7 évben sem álltak elő a nyilvánosság elé, ezért úgy néz ki, hogy névtelen hősök akarnak maradni. Miért kéne ezt a döntésüket felülbírálnia bárkinek is? Ezt játssza le egymás közt az MSZP meg Gyurcsány.

Blogger Géza 2013.06.06. 22:02:03

@kovi1970: A Fidesz ez ügyben nem lehet "sáros", mivel max annyit tehetett, hogy segített eljuttatni az anyagot sajtóhoz, ami hozzájárult Gyurcsány bukásához, aminek minden normális ember csak örülhet.

Blogger Géza 2013.06.06. 22:05:29

@Adamsky975: Az MSZP volt kormányon 2006 és 2010 között. Ha el akarta volna érni, akkor hozatta volna nyilvánosságra az aktákat. (Ha egy kormánypárt nem tudja elérni, amit akar, akkor meg alkalmatlan kormánypártnak.) Most semmi alapjuk nincs másokon bármit is számon kérni. Volt rá 4 évük - nem tették meg.

Napkutya 2013.06.06. 22:14:24

Őszödi beszéd?

Az Orbán-csapat, anno, ezen tesztelte MEDDIG lehet lemenni a zsigeri politikai szólamokkal, és lássuk be, -remekül eltalálta.

HAZUDNI bűn. Alap.

Megy utána a gondolkodásképtelen paraszt, mint szamár a répa után. De, vajon elgondolkodott-e azon: a politikai hatalomban lévők, HÁNYAN, hányszor hazudtak neki és a családjának AZÓTA??????

Durvábbat, nagyobbat.

Mégis, amióta ezt a szart lenyelették vele, neki már mindegy.
Sőt! Igényli!

Igazolja, hogy bár rettenetesen átb.szták, de ezt ő választotta. Azok kúrják át, akiket ő juttatott hatalomba. Tulajdonképp, így akarta!

Minden sz@rt meg fog enni, (még azt is, hogy a mi kommunistánk a jó kommunista) csak, hogy ne keljen elismernie azt, ami akkor nem tetszett és most megteszik vele. Azóta, a hússzorosát is lenyelte.

Ezt látta jól a mutyigyár, és él is vele.

monddazigazatmar 2013.06.06. 22:16:21

@Napkutya: Ugye nem nagyon érted, hogy mi volt a gáz az öszödi beszéddel?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.06. 22:17:48

@Blogger Géza: Jaj, meg kell a szívnek hasadni, Géza, nem a kétharmad döntése... há tényleg nem. De nem is az NBH-é,

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.06. 22:18:24

@monddazigazatmar: És mennyit szüntettek meg, húszezret?

Napkutya 2013.06.06. 22:21:29

@monddazigazatmar: De, alighanem jobban mint a többség.

Valaki, meg merte mondani a többieknek, hogy hazudva országot irányítani GÁZ.

Szerintem, ez most sincs másképp. Csak mindenki kussol, mert ellehetetlenítik, és zsarolják.

Melyikünk hülye?

Adamsky975 2013.06.06. 22:27:25

@Blogger Géza:
Igaz, de hát miért is akarta volna nyilvánosságra hozni azzal a belső erőviszony rendszerrel, aminek pont a titkosítás volt az érdeke?
Úgy látszik pont ez az érdemi erőviszony átrendeződés nem igazán megy továbbra sem. A titkositás feloldatását mintegy külső segítségkérésnek értelmezem ami nem jött be.

Napkutya 2013.06.06. 22:28:05

@Napkutya: Név nélkül: Amikor az 53 éves orvosnak azt mondja a 38 éves, FIDESZ-es bértakony, hogy kirúgják a feleségét a tanári állásából, ha nem hunyászkodik, az MI?

Tudom spilázni is, de hidd el az ország már látja ezt.

Vetettek. Lesz aratás is.

monddazigazatmar 2013.06.06. 22:33:18

@HaFr: Mivel is szüntették meg a huszezer munkahelyet? Eddig volt húszezer főállásu trafikos? Vagy muszájból árult cigit mindenki? Kicsi haszonkulcs, hatósági ár, de kellett tartani, mert ha nincs akkor máshova mennek a vevők.
Most nyitnak 5000 új boltot. Ne a tulajdonosokat nézd, hanem azt hogy ott fog valaki állni, 2 muszakban, remélhetőleg bejelentve.
A sarki kocsma meg meg nem fog tartani cigit - kiesik egy minimális bevétele, de attol még nem fog bezárni

Blogger Géza 2013.06.06. 22:35:46

@Adamsky975: Gyurcsány az esemény után nem sokkal azt nyilatkozta, hogy nem akarja kinyomoztatni ki volt, spongyát rá. Csak magához kéne hűnek maradnia - de nem megy neki. Ő (vagy valaki a környezetéből) feszegeti újra meg újra. Hiszen akkor úgy gondolta, hogy az ellene áskálódók névtelen senkik. Mára ő lett szinte senki, és az ellene szövetkezők pedig ismét hatalomra törnek... Ezt nyilván nehezen emészti meg.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.06. 22:36:54

@monddazigazatmar: Igen, most meg országos népvándorlás kezdődik a cigarettáért, a volumenüket vesztő kis boltok bezárhatnak, a csókosok terjeszkedő szortimenttel áruéják majd a cumókat, egy új kiskereskedelmi lánc jön létre állami piacátrendezés és versenykorlátozás mellett, gratula

monddazigazatmar 2013.06.06. 22:42:22

@Napkutya: Te.
Meg merte mondani, de nem azt hogy gáz, hanem hogy mást kéne csinálni mostantól.
Azt, hogy összevissza hazudtak, aminek egy célja volt, hogy ők maradjanak hatalomban. Elbaszták a lehetőségeket, 4 év alatt nem volt egyetlen normális intézkedésük.
És ami a leggázabb, az az, hogy nem csináltak semmit, csak ugy tettek.
Namost, ha valaki saját bevallása szerint sem tesz semmit, akkor mi a francnak akar még maradni?

monddazigazatmar 2013.06.06. 22:44:32

@HaFr: Na, akkor a sarki kisbolt, aki mostantól nem árul cigit az miért is zárhat be? Se kenyér, se tej, se alkohol nem fog kelleni a népnek?

sárkányfő 2013.06.06. 22:46:51

"Hát nem sírnivaló minősítése ez a magyar politikai kultúrának, a demokráciának, mindannak, ami csak szent lehet egy nemzet számára?"

Lehet ajvékolni, de ennél sokkal durvább húzások is voltak már, pl. a trafikmaffia-ügy, szóval ez már üt akkorát.

(Gőzöm sincs ki lehet az a "pornósztár", de elég kicsinyes. Ha bele akarsz rúgni egy politikusba, egész biztos találsz rá legitim okot, nem kell ilyen kisstílű dolgokkal jönni, persze csak ha adsz magadra. Pl. Selmeczi is egy kivénhedt kurvának néz ki, de ezt nem lehet neki felróni, ellenben bőven van a rovásán, agyilag és morálisan sem különb egy "12-egytucat" fidesztrollnál, csak ő az arcát is adja hozzá, ennyi.)

Napkutya 2013.06.06. 22:47:00

@Blogger Géza: Csak teoretikusan:

Orbán bejelenti, hogy nem kúrunk át ezután SENKIT!!! Azok pedig, akik eddig kiálltak a szószékre:

- magánnyugdíj
- földügyek
- trafik
- (...) és egyéb ügyekben, azok NEM élveznek tovább védelmet, ÉS becsukják őket, ha hazudtak.

MIKOR kerülnének elő az első terhelő vallomások a narancs-mutyikról???? Fél óra? Másfél?

Olyan patkányfutamok indulnának el, amihez képest az Epsom Derby csigatánc!

Szerintem....

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.06. 22:49:47

@monddazigazatmar: Ja, de oda fog menni, ahol a cigi van, és ha az 20 km-re van, akkor megváltoznak majd a bevásárlási szokásai stb. Azok, akik most szerinted 5000-en vannak, hacsak nem voltak mind munkanélküliek, ott hagynak munkahelyeket, amelyeket vagy betöltenek, vagy nem, de nem is ez a lényeg. Ez a rendszer nem azért jött létre hogy munkahelyeket teremtsen, talán tudatában vagy ennek. Ez színtiszta klientúra építés, gazdasági hatásai az alacsonyabb hatékonyság és a fogyasztói prioritások -- a kettő -- semmibe vételére mutatnak.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.06. 22:52:02

@sárkányfő: Akkor most mi a baj? Övön alul ütöttem, ízléstelen és méltánytalan voltam? Megkövetlek.

sárkányfő 2013.06.06. 22:56:20

"valami, csakis erre az országra jellemző, dekódolhatalan okból, ez a beszéd olyan botrányt kavart"

Dekódolhatatlan? Miközben sok dolgot elég jól látsz, a legnyilvánvalóbb nem veri ki a szemed? Elárulom neked miért kavart botrányt: mert ez volt a hiteles ürügy, szikra, ami belobbanthatta az évek óta szított gyűlöletet. A Fidesz kormányozni nem tud, de hisztérikus gyűlöletbe, örök háborús tömegpszichózisba zülleszteni a szavazóit, azt nagyon tudja, erre épül mai napig a politikája. Ellenség, ellenségkép, és átható, totális gyűlölet nélkül a Fidesz nem létezne. Fekete gyűlölet folyik az ereikben is, ez adja lényegüket.

A beszéd előtt mér sok éven át hergelte Orbán híveit (persze hergelődtek azok egyébként is, de Orbán tökéletesen rájátszott és a végletekig fokozta, strukturálta), pl. nem egyszerűséggel idegeszívűzött meg kizárta a nem-fidszeseket a nemzetből, stb. Így növelték mestersségesen a feszültséget, a gyűlöletet. Az öszödi beszéd pedig berobbantotta a tökéletes orbáni tömegpszichológiával addigra már maximális hőfokon izzó gyűlöletet és az indulatot.

Ha nem érted mi tartja össze a fideszt, milyen érzelmek adják a tábor cementjét, nem értesz semmit az ezt az országot uraló, széttépő, és középkorba züllesztő folyamatokból. De csak érted szerintem, azért nem annyira bonyolult ez.

sárkányfő 2013.06.06. 22:57:48

@HaFr: Nem engem bántottál meg, szóval nekem nem kell semmilyen megkövetés. Ha akarod érted, ha nem akarod nem érted. Ennyi, többet ez a téma nem ér.

monddazigazatmar 2013.06.06. 22:57:59

@HaFr: Az ország melyik pontjától lesz 20 km-re a trafik? Mert az utsó zsákfalu is kapott dohányboltot.
Arrol nem is beszélve, hogy ha 3 saroknál messzebb lesz a bolt, akkor egyszer elmegy a héten, az össze többi napon ugyanabban a sarki boltban fogja megvenni a tejet, kenyeret. Talán számolni meg gondolkodni kéne, mielott irkálsz.
Szerinted, aki eddig a pénztárból adta a cigit, annak holnap megszűnik a munkahelye? Kirugják? Egyetlen egy terméket vettek ki a boltokból, ráadásul olyat ami 3-4% haszonnal volt. 10-15 Ft volt a bolt haszonkulcsa dobozonként.
Nagyon egyszerü matematika mellett.
Faluban 1000 lakos, 10 bolt, 10 kocsma. Minden helyen tehát naponta 50 dobozzal eladtak. Ez tudod mekkora haszon?
Dobozonként 10 Ft, tehát 500 Ft haszon.
Mostantól lesz egy bolt ahol megvehetik a cigit - annak lesz napi 10ezer a haszna- és ott azért valakinek állnia kell a pultban.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.06. 22:59:05

@sárkányfő: Jaj, most már viszont mindent értek, köszi. Szeressük vissza a szocikat, ez a mai este tanulsága számomra!

Pszt! 2013.06.06. 23:00:43

Tuti, hogy a viktorek hallgatták le gyurcsanyt, és hoztak nyilvánosságra a beszédet. Különben miért lenne titkos?

sárkányfő 2013.06.06. 23:00:50

@monddazigazatmar: Te miről beszélsz? A trafikokba éppen a cigi vitte be az embereket, a haszon pedig a többi árún volt amit még megvettek a cigi mellé.

De kb. tök mindegy, ezzel az üggyel hivatalosan és cáfolhatatlanul maffiává alakult a fidesz, pontosabban: a maffidesz.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.06. 23:01:41

@monddazigazatmar: NA ez a te bajod, mint a barátaidé ott fent. Vettetek egy terepasztalt, kisakkoztátok, hova mennyi bolt kell, konkrétan,hogy mi kell a magyarnak, aztán most elégedetten hátradőltök, hogy minden ideális? Nem kéne ezt véletlenül a piacra bízni? SZóljál majd a következő húzás előtt, mi lesz megtervezve? Gyógyszertárak, alkoholboltok? Toi.toi vécék?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.06. 23:02:20

@Pszt!: Hát ez az, ettől kezdve lehet találgatni, de a mítosz marad.

Blogger Géza 2013.06.06. 23:03:01

@Napkutya: Mi alapján csuknának be bárkit is? Mi lenne a bűncselekmény? Az, hogy szerinted "hazudott", az bűncselekmény? Gyurcsányt se csukták be, pedig ő még be is ismerte: „Nyilvánvalóan végighazudtuk az utolsó másfél-két évet.”"

Minden pályázatnál van, aki nyer, és van, aki nem. Aki nem, az általában igazságtalannak érzi a döntést. Kivétel ez alól a trafikügy, mert ott sokszor nem is volt vesztes, annyira kevesen akarták ezt a "fantasztikus bizniszt". De még is megy a hőbörgés. :)

Blogger Géza 2013.06.06. 23:08:12

@HaFr:

@Pszt!: Egyértelműen nyilvánosságra hozták a jelentésből, hogy nem volt semmiféle lehallgatás, belső felvétel volt, ez a verzió már rég kiesett...

"a vizsgálat – amelyet még Szilvásy György korábbi titkosszolgálati miniszter kezdeményezett – azt állapította meg: nem belső ember készítette a felvételt, és külső lehallgatók sem működtek közre. Vagyis nem az egyik szocialista képviselő vette fel a beszédet, és nem külső, speciális technikai eszközzel hallgatták le azt – a nyilvánosságra került felvétel a helyszínen készült hivatalos kazetta egy másolata. "

nol.hu/belfold/20130606-titok_marad_az_oszodi_jelentes?ref=sso

Továbbá ha így lett volna, az MSZP ezt nyilván felhasználta volna 2006 és 2010 között.

Napkutya 2013.06.06. 23:09:02

@Blogger Géza: Nem hinném, hogy ezt ki kellene fejtenem. Tényleg. De, mégis:

Kedves Géza a Bloggerek házából: Te rátennéd a golyóidat arra, hogy az elmúlt másfél-két évben az összes FIDESZ-es szóvivő IGAZAT mondott? Csak kérdezem...

Ugyanakkor: „Nyilvánvalóan végighazudtuk az utolsó másfél-két évet.”" Nos, a történtek valós tükrében, ezt nem fogod hallani Orbán Viktortól.

Ragozzam?

sárkányfő 2013.06.06. 23:10:23

@HaFr: hagyd a hisztit, neked sem áll jól. az előző reakciód alapján mintha eltalálva érezted volna magad, ezért fogalmaztál ilyen hülyén és többes szám első személyben. mondjuk tök mindegy, leírtam a nyilvánvalót, amit mindenki lát, kezdesz vele amit akarsz, magadra is veheted, bár bennem ez fel sem merült amikor írtam, de mindegy is, engem kb. nem érdekel.

Blogger Géza 2013.06.06. 23:15:18

@Napkutya: Ez már megint micsoda álnaiv baromság? Egy kormányszóvivő feladata nem az, hogy azt mondogassa, amit te "igazságnak" gondolsz (politikai kérdésekben nincs olyan, hogy "igazság", mindenki azt hiszi, neki van igaza) , hanem az, hanem hogy kommunikálja a kormány intézkedéseit, terveit, és azok hátterét, meg amit a kormány jónak lát. (Akárcsak egy cég szóvivője, teszem hozzá.) Te hanyadikos vagy?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.06. 23:19:04

@sárkányfő: Jól van, nyugi. Amit te mondtál, nekem nem érv, mert egy korményfőtől (GYurcsánytól) nem érv, hogy "hazudok és inkomptens vagyok, de szeressetek" -- érted biztos.

sárkányfő 2013.06.06. 23:20:31

@Blogger Géza:
Mond ki Gézu bátran, hogy a hazugságnál ugyanazt a zsigeri kettős mércét használod, mint a komcsikkal, oligarchákkal, tandíjjal, megszorításokkal, és minden mással kapcsolatban:
fideszhazugság: jó hazugság
nem-fideszhazugság: rossz hazugság

ma sem csalódtunk benned, te vagy a megtestesült képmutatás. és mivel virtigli gátlástalan fideszes vagy, még büszke is vagy rá.

sárkányfő 2013.06.06. 23:24:16

@HaFr: Te elvesztetted valahol a logikai fonalat. Az egész kommentem arról szólt, hogy megmagyaráztam miért robbant akkorát a beszéd, mivel te erre a posztban ezt írtad: "dekódolhatalan ok".
Az hogy Gyurcsány mi kapcsán mit mond, az teljesen irreleváns ebben a kérdéseben, ugyanis az állításomnak eleve nem ő volt az alanya, ahogy a te idézett mondatodnak sem, amire reagáltam.

Blogger Géza 2013.06.06. 23:27:28

@sárkányfő: Semmiféle kettős mércéről nincs szó, soha nem mondtam, hogy egy MSZP-s kormányszóvivőt le kellene csukni.

A "hazugság" szó jelentését sajnos te amúgy sem érted, ezt már számtalanszor bebizonyítottad, tehát veled erről vitatkozni totál értelmetlen. (Nálad hazugság kb. azokat a tényeket jelenti, amelyek nem szimpatikusak számodra, erre már rájöttem. :)

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.06. 23:28:09

@sárkányfő: Hát én is ezt írom, Mester, de a másik oldalról közelítek. Olyan nincs, hogy Orbánnal dekódolod az okot, de a környezetet -- hogy egy hazug és inkompetens kormányfőt nem volt képes a hitelét megtartani, nem tudott okosan küzdeni érte, és általában gyenge volt, mint az őszi légy -- figyelmen kívül hagyod. E KÉT ok miatt robbant nagyot a beszéd.

sárkányfő 2013.06.06. 23:31:31

@Blogger Géza: Látod, máris hazudsz, hogy a saját hazugságaidat mentsed. Ez is annyira, de annyira fideszes...

sárkányfő 2013.06.06. 23:38:16

@HaFr: Hát ezt eddig érthetően nem írtad le. Az általad említett ok létezik, de szerintem messze nem olyan erős, mint amit én írtam. Ilyen "figyelmen kívül" hagyott okokból még többet össze lehetne szedni, sok ok volt itt, én a szerintem legfontosabbat, meghatározót emeltem ki.

monddazigazatmar 2013.06.07. 00:02:23

@sárkányfő: Ne röhögtess már, trafikok. Alig volt az országban. Bementél a boltban, benzinkútra, és megvetted a cigit meg minden mást is.

monddazigazatmar 2013.06.07. 00:11:41

@HaFr: Arra válaszoljál, hogy elgondolkodtál e már azon, hogy ezzel teremtettek 5-10e munkahelyet.
Ne gyere ezzel az álszent piac eldönti dumával - azt miért nem bizod a piacra, hogy mennyi legyen a minimálbér?
Ja, annak ellenére, hogy mekkora hibákat csinál a fidesz, még mindig nem söpörte el a népharag, mint a Fletót. Szerinted miért van ez?
Miért van az, hogy az index bloggerei minden hétre kitalálnak valami rettenetes skandallumot, a népet meg valahogy kurvára nem érdekli?
Fröcsögtök habzó szájjal, hogy igy trafik, ugy nyugdijpénztár, közmunkaprogram, balettintézet, aztán még mindig magasan vezet a fidesz?
Gondolom az a válasz, hogy mert hülyék a népek, amikor 8 évig a balfasz brigádra szavaztak akkor nem voltak hülyék.

egysegelem 2013.06.07. 02:42:45

Jobban szerettem, ameddig filozofaltal es altalanos dolgokat irtal, mert az ilyen trafikmutyizast barmelyik blogon el tudom olvasni, a sablonkommentekkel egyutt, ez a blog azert volt egyedi, mert amit itt olvastam, nem olvashattam mashol.

légügyi megfigyelő 2013.06.07. 04:38:53

@monddazigazatmar: A mindenit, hát ez a Gyurcsány megmondta, hogy nem csináltak semmit, aztán utána sem csináltak semmit? Ez részedről így lenne érthető? Emlékeztetnélek, hogy volt ott egy masszív ellenzéki párt, amely minden, de minden követ megmozgatott, hogy ne tudjon semmi sem megtörténni, valóra válni azok közül az egyébként értelmes, legalábbis az akkori viszonyokhoz képest értelmesebb intézkedések közül, amelyek jobb rendszerek kialakításához vezettek volna. Lásd, szociális népszavazás, lásd tandíj.

Minél rosszabb, annál jobb, ez volt Orbánék elmélete. Felperzselt föld a saját hazánkban. Ez, kérdezlek tisztelettel, normális dolog?

nu pagagyí 2013.06.07. 05:46:33

Ha nem titkosítanák az őszödi kiszivárogtatást, akkor hogyan lehetne később Bajnaira kenni, vagy akárkire, aki éppen fenyegeti a diktátor mutyibirodalmát?

felcsutisuttyo 2013.06.07. 05:55:40

AZ ÁR NEM TUDNÁ A FIDESZT IS ELMOSNI????????
Tedd hasznossá magad Dunai ÁR!!!!!!

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2013.06.07. 06:17:26

@monddazigazatmar: "Meg merte mondani, de nem azt hogy gáz, hanem hogy mást kéne csinálni mostantól.
Azt, hogy összevissza hazudtak, aminek egy célja volt, hogy ők maradjanak hatalomban. Elbaszták a lehetőségeket, 4 év alatt nem volt egyetlen normális intézkedésük.
És ami a leggázabb, az az, hogy nem csináltak semmit, csak ugy tettek.
Namost, ha valaki saját bevallása szerint sem tesz semmit, akkor mi a francnak akar még maradni?"

Neked még nem tűnt fel, hogy Orbánék sem csinálnak semmit, a napi szintű ötletelésen kívül, hogyan finanszírozzák még az államháztartást pár hónapig? Na meg a mutyizás.

Emlékezz már vissza, mi volt a fősodor a gazdaságpolitikájukban!

- Pörgetni kell a gazdaságot, lehet a hiány jó nagy (8%), (ez csak kölcsönökből megy, tehát eladósítani akartak).

Na ez nem jött össze, mert nem vették annyira az állampapírt ilyen tervekre, tehát jött az új szlogen.

-Az államadósság az ellenség, tehát betartjuk a 3% hiánycélt. Csak ugye ezt már nem hitték el neki, mert csak szavakban voltak aktívak, tervekben nem, ezért továbbra sem vettek állampapírt a befektetők, ezért behívták az IMF-et. Igen, Orbán hívta be. Majd azok ki is mentek, amikor kiderült, hogy nem igazán van komolyan gondolva az a 3%. Na ekkor az lett a főszólam, hogy ő kergette el őket, mert azok csúnyán viselkedtek, és mindenféle követeléseik vannak. Pedig az IMF-nek nem volt, csak egy kérdése, hogy mi a tervetek, és mennyi lóvé kell. Na ment a hadakozás, mintha nem is ő hívta volna be a mocskos karvalytőkét. A piacról nincs pénz, az IMF elment, hát jött a zseniális terv.

- Feltörjük a MANYUP perselyt, és azt mondjuk, hogy nyugdíjat mentünk. Na ezzel ki is húztak vagy két évet. Lehet mondani, hogy csökkentette az államadósságot. Anyád baszod. Loptál magadnak eghy zsák pénzt, és abból törlesztetted az éppen lejáró törlesztőket, új kölcsönt nem kaptál, ezért tovább dézsmáltad a zsákot. Csak ugye közben kiürült a zsák. Jöttek a zseniális ötletek.

-Ilyen-olyan különadók, csekkadó, matelcsiadó, útdíj, chips-adó, ÁFA-növelés, anyámkínja. Három havonta egymás után egy új, mikor mekkora éppen a luk.

-Nem tandíjas tandíj, mert van diákhitel.

Ez baszod nem kormányzás, ez bazmeg idióta rögtönzések ámokfutással.

A lényeg, hogy közben menjen a mutyigépezet. És egy szavamat nem tudod megcáfolni, mert tényleg ez a kormányzásuk. Cáfolni nem tudsz, max süket paneleket mormolni, hogy az nyugdíjmentés volt, szabadságharcolunk az IMF-el, és nem a zemberek fizetik meg, hanem a karvalytőkés multik.

Tisztában vagy azzal, hogy a fiatalok között majd 90% volt a fidesz népszerűsége 2010-ben? Ma úgy hagyják el az országot, hogy nem nyelvet tanulni mennek, hanem emigrálnak. Csak egyszer néznek vissza, hogy látnak-e egy vakfideszest, akit búcsúzóul leköphetnek.

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2013.06.07. 06:24:39

@sárkányfő: Ezt nagyon jól látod. Ismerősi körömben van olyan ember, akit a rokona azért kerül és köpköd, mert nem a fideszre szavazott. Értitek? Családon belül meghülyülnek az emberek.

Bretschneider detektív 2013.06.07. 06:32:59

@monddazigazatmar: Nem mondasz igazat. Nálunk itt az Alföldön nemhogy húsz, de negyven kilométerekre nem lesz trafik. A mi városunktól északra konkrétan 18 településen nem lesz.

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2013.06.07. 06:35:59

@monddazigazatmar: "Ne röhögtess már, trafikok. Alig volt az országban. Bementél a boltban, benzinkútra, és megvetted a cigit meg minden mást is."

Mekkora egy görénység már ez a falazás a részedről. Voltak trafikok, csak éppen senki nem nyerte meg újra, aki nem csókos a NER-ben a kubatovi listákon. Benzinkút közért kilőve, és monopol helyzet a haveroknak. De sebaj, mert árulhatnak majd csokit, fagyit, lottót, piát, műanyag kisjézust monopol felállásban emelt árréssel.

Nem azzal van a gond, hogy koncessziós lett a cigi, hanem azzal, hogy korrupt volt a pályáztatás. Eleve hogy került a lista egy keszthelyi fasztarisznya polgimesterhez? Annak egy budapesti székhelyű állami cég páncélszekrényében kellett volna lennie pályázatbontásig és bírálatig. Utána meg közszemlén. Le is lett titkosítva, és javában darálják, hogy ne legyen tárgyi bizonyíték egy esetleges periratnál.

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2013.06.07. 06:43:29

@Bretschneider detektív: "Nem mondasz igazat. Nálunk itt az Alföldön nemhogy húsz, de negyven kilométerekre nem lesz trafik. A mi városunktól északra konkrétan 18 településen nem lesz."

Ebben az a gyönyörű mellékszál, hogy hirtelenjében a falfehérré vált dohányos fideszszimpatizáns úgy felkúrja majd az agyát a nikotinéhségtől, hogy először fog felháborodni a kedvenc pártján.

Majd péntek este Orbán Viktor bejelenti a tévében, hogy hétfőre megoldja a helyzetet, és nem fog történni semmi. Ha csak eszükbe nem jut, hogy a posta fog bagót árulni, ahol nem jelentkeztek a koncesszióra. Egyébként, ha ott laknék, gyorsan benyújtanék egy pályázatot, és én lennék a negyedik ember az országban, aki úgy lett trafikos, hogy nem fideszes. Mert, hogy eddig hármat találtak. Konkrétan csak ott nyertek, ahol nem pályázott más.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.07. 07:26:43

@monddazigazatmar: Na, elvesztetted a fejed egy picit, ugye?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.07. 07:28:13

@egysegelem: Van itt minden mi szem szájnak ingere, de azért köszi, persze értem az aggodalmat.

Conchobar 2013.06.07. 07:35:23

"akik lebuktatták önös célokból, azok átadták Orbánnak -- nem annyira az igazság képviseletét, hanem -- az igazság definíciójának jogát" - SAjátos megközelítés ez az igazság micsodája. Vagy inkább totál értelmetlen. Például néhány radikális portálon kívül, soha senki nem írja meg, ha cigányok voltak az elkövetők, ennek ellenére mindenki tisztában van az elkövetők hovatartozásával (lásd Kozma-ügy, Bándy-ügy meg a többi). A felszínen hiába van csak egyféle megközelítés, az igazság micsodáját nem kapja kézhez a domináns megközelítés képviselője

2013.06.07. 07:36:48

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang:
A legtöbb helyen, ahol nincs trafik, lesz majd csempészcigi árus. Majd a falu közepén hetente megáll egy furgon, megszólal a "Rágyújtottam a pipámra" szignál és az emberek rohannak a heti ciciadagjukért.

2013.06.07. 07:38:08

Micsoda freudi elgépelés... természetesen a ciciadag az cigiadag helyesen.

Conchobar 2013.06.07. 07:43:53

"a nyugatinak induló alkotmányos kultúra kiherélésében" - Biztos az, hogy a nyugati sémák átvételének elvetése rossz az ország népe számára (a politikai és gazdasági elit nem-naracsos részének biztosan rossz)? Ha úgy tetszik, a középszer számára?

Mr. Waszabi 2013.06.07. 07:48:19

Nemzetbiztonsági okból titkosítva. Érdekes.
Maga a beszéd nem titkos, de a kiszivárogtatás körülményei, résztvevői titkosak? Vajon miért?
EL sem tudom képzelni...

2013.06.07. 07:54:27

@Conchobar: A politikai és gazdasági elit egészének rossz lenne a jelenlegi rendszer megszűnése. Szerinted pl Leisztingernek jól jönne, ha pusztán a szot üdülőiből kellene megélnie viszonylag kiegyensúlyozott verseny alapon?

Conchobar 2013.06.07. 08:02:39

Azt már többen írták, hogy a Fidesznek, hasonlóanmint az ügynökös esetben, nem érdeke a nyilvánosságrahozatal (részint, mert így újra és újra előhúzható, részint meg azért, mert a saját politikai szövetségeseit/tagjait nem hozhatja kellemetlen helyzetbe)

Conchobar 2013.06.07. 08:09:26

@dr kotász: Nem egészen értem, hová akarsz kilyukadni a kérdéseddel? A kommentemmel Én a magam részéről ama kommentemmel arra próbálnék biztatni, hogy mások agitálása (és hülyézése) helyett, próbáljuk mások érdekeit és motivációit megérteni (a mások alatt nem egy-egy konkrét személyt értve)

2013.06.07. 08:14:35

@Conchobar: A zárójelben írt sorra válaszoltam csupán "(a politikai és gazdasági elit nem-naracsos részének biztosan rossz)". Ezt úgy értettem, mintha a fidesz érdekcsoportokon kívül más pároknak érdekük lenne a nyugati típusú demokrácia.

Conchobar 2013.06.07. 08:28:33

@dr kotász: "Ezt úgy értettem, mintha a fidesz érdekcsoportokon kívül más pároknak érdekük lenne a nyugati típusú demokrácia" - Pedig nagyon úgy tűnik, hogy nekik érdekük (a nyugati demokrácia annyiban különbözik a miénktől, hogy ott a elit részei, ha úgy tetszik a politikai és gazdasági maffiacsaládok, többé-kevésbé igazságosan elosztották maguk között a kondér tartalmát, míg nálunk az egyik társulat kisajátítta azt)

profilo 2013.06.07. 09:04:24

Nem történt itt semmi különleges.

Egy,a rajongói és saját maga által politikai zseninek tartott,amúgy teljesen idióta miniszterelnökkel kibaxtak pártbéli ellenfelei(?).
Az ellenoldal meg kihasználta ziccert és mindjárt két gólt is lőtt egy eladott labdából.
A bíró meg megadta,mert ekkora marhaságot még ő sem látott,hallott életében.

A mérkőzés utóélete pedig tényleg az,hogy az "elárult sztár" ezzel fogja végighaknizni hátralévő életét,az ellenfelek pedig az "ezt a balekot akarjátok szerződtetni" szlogennel óvnak minket majd.
Mindez történik kis hazánk gyenge színvonalú bajnokságában,ahol csupa kutyaütő,tehetségtelen játékos futtatja magát.
Érdekli ez a nézőket még?

monddazigazatmar 2013.06.07. 09:06:27

@Bretschneider detektív: IRD MÁR IDE, HOGY MI VÁROSOSD NEVE AHOL NEM LESZ TRAFIK!

2013.06.07. 09:07:48

@Conchobar: "ha úgy tetszik a politikai és gazdasági maffiacsaládok, többé-kevésbé igazságosan elosztották maguk között a kondér tartalmát"
A népet kihagytad, épp ezért elfogadhatóbb és működőképesebb pl a német rendszer, mivel a tortából az átlag ember is kap szeletet.
Mo-n kihagyták a népet az osztogatáskor, és ebben leginkább az mszmp/mszp-nek és az mdf-nek volt szerepe. Most pedig a fidesznek.

látjátok feleim szümtükkel 2013.06.07. 09:10:05

@monddazigazatmar: "Elbaszták a lehetőségeket, 4 év alatt nem volt egyetlen normális intézkedésük."

Mondd már az igazat!

A passzát szelet nem Gyurcsány fújta. Neki nem volt kétharmada, az ellenzék meg nem szavazta meg azokat a jogszabályokat, amelyekhez kétharmad kellett volna. Mit gondolsz OV miért fogja annyira a pórázt? Gondolod az ő csapata magától ( korbács nélkül ) különb lenne, összetartana? Eszköz híján nem lehet kormányozni. Ennek a kormánynak ez az előny megadatott, és ehhez talán pont Gyurcsány beszéde kellett.

monddazigazatmar 2013.06.07. 09:10:35

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang: Volt trafik, pár száz, és mást is árult, nem csak cigit - hogy megéljen.
A kisboltok és kocsmák és benzinkutak ezután is meglesznek, és a benzinkut attol nem fog tönkremenni, mert nem árulhat cigit, te meg nem fgosz tudni a tankolni a trafikban.
Mondom, nyilni fog UJ bolt, 5000, ebben pedig dolgozni fognak eladók. Jaj mekkora görénység, végul is 5-10 ezer melóhely keletkezik.
Tényleg sokkal jobb, ha maradnak munkanélkuliek, ugye?

látjátok feleim szümtükkel 2013.06.07. 09:12:56

@profilo: "A bíró meg megadta,mert ekkora marhaságot még ő sem látott,hallott életében."

Hát akkor ez egy vak bíró, mert már kétezer évvel ezelőtt is volt egy ember, aki megbízott egy másikat azzal, hogy árulja el. Nincs új a nap alatt.

monddazigazatmar 2013.06.07. 09:18:30

@látjátok feleim szümtükkel: Hagyd már a hulyeséget!!
Ja, a szemét ellenzékben levő párt nem volt hajlandó semmire mi?
Akkora kamu, szerecsenmosdatás mint az állat.
Minden törvényhez 2/3ad kell? Fletóék minden héten kihoztak valamit, aztán visszavonták - persze ráfogták a szemét fideszre - gyakorlatilag meg be voltak szarva, hogy szavazókat vesztenek. ÉS PONTOSAN errol szol a böszme beszéde. Nem csinátak semmit, csak visszahozták a szarbol a kormányzást.
Más országban ahol a kormány kisebbsében van, és nem tud normálisan kormányozni, uj szavazást irnak ki. Itt többsgégben voltak, de még igy sem ment. Tudta, hogy ha uj választás van, akkor baszhatja a hatalmat ezért nem irták ki.
Ha én vezetek, és a hátsó ülésről kiabálnak folyamatosan, hogy igy rossz, akkor megunim és átadom a kormányt. H

monddazigazatmar 2013.06.07. 09:22:00

@dr kotász: te is irj már egy két telepulést ahol nem lesz trafik. Az utolso zalai zsákfaluban is kiirtak koncessziós pályázatot

monddazigazatmar 2013.06.07. 09:26:29

@látjátok feleim szümtükkel: Mondom az igazat.
Ha ennyire lehetetlen sima többséggel kormányozni (Gyurcsány előtt mindenkinek sikerült azért) akkor LE KELL MONDANI, uj választást kell kiirni, nem 3 évig az ellenzékre mutogatni, hogy miattuk nem megy. ENNYI.
Ezek a szarzsákok meg erre képtelenek voltak, nem a fidesztől fostak, hanem a szavazatvesztéstől.
Bajnainak sem lett kétharmada, a fidesz se lett kedvesebb mégis tudott valamit kezdeni.

Spiro 2013.06.07. 09:26:45

Az itt a kérdés, hogy az öszödi beszéd vizsgálat csak a kiszivárogtatásról szólt, vagy az utcai zavargások szervezéséről, és koordinálásáról is?

Hiszen a mindenkori kormányzati lépésekkel szembeni, szinte teljes társadalmi apátiát tapasztalhatunk, ami soha nem eszkalálódik. Így akkor elég szokatlan és furcsa volt, a tüntetők erőszakos fellépés. Talán ezt nem szeretnék kiteregetni?

Conchobar 2013.06.07. 09:27:30

@dr kotász: "A népet kihagytad, épp ezért elfogadhatóbb és működőképesebb pl a német rendszer, mivel a tortából az átlag ember is kap szeletet" - Kap szeletet, tud kapni szeletet a nép a gazdasági tortából (amíg prosperál a gazdaság és amíg Németország a világ egyik gazdasági nagyhatalma)

Mate Toth 2013.06.07. 09:30:39

@Boross Bence: Szerinted nincs elég bizonyíték?

látjátok feleim szümtükkel 2013.06.07. 09:30:59

@monddazigazatmar: "Nem csinátak semmit, csak visszahozták a szarbol a kormányzást."

Te nagyon szeretsz vulgárisan fogalmazni, de nem gondolod meg mit is írsz. Ha nem csináltak semmit, akkor mit, és honnan hoztak vissza?

Egyébként meg a szociknak nem volt többsége csak az szdsz közreműködésável tudtak kormányozni. Arról meg, hogy visszadják-e a kormányt, gondolom nem Gyurcsány döntött egyedül. Szerintem ő nagyon jól tudja ki szivárogtatott, de ezt két okból nem hozta és hozza nyilvánosságra: nem jött még el az ideje, vagy pedig maga bízta meg Júdást.

Az meg általánosítva nem igaz, hogy Fletoék kihoztak valamit aztán meg visszavonták. Ilyen most is előfordul, sőt gyakrabban, mint akkoriban. Ez a jelenség 90 óta tapasztalható, aminek elsődleges oka, hogy a jogalkotás szakma, ahhoz hozzáértő, tapasztalt, a jogi előzményeket jól ismerő idősebb szakemberek kellenének, de a nagy tisztogatásban őket is kisöpörték.

látjátok feleim szümtükkel 2013.06.07. 09:37:03

@monddazigazatmar:
Azt gondolom nem tudod, hogy a szocik szerették volna a közigazgatást megreformálni, mert már a 90-es évek közepén rájöttek ( nem csak a szocik ), hogy a közigazgatásnak az önkormányzatokhoz történt telepítése, és a jegyző jogkörének a meghatározása rosszul sikerült. Nos pl. ehhez nem adta szavazatát a fidesz. Meg volt még egy-két hasonló dolog, ami már most nem jut eszembe, de ha megnézel akkori írásokat, bőven találsz.

Conchobar 2013.06.07. 09:40:52

"2006-ban összeült egy rakás zombi... élükön egy zaklatott, kiöregedett KISZ-titkárral, aki egy matiné keretében jól megmondta nekik a tutit, ő tudja, miért" - Érdekes, ezt az aspektust nem nagyon vizsgálgatja senki. Pedig nagyon úgy tűnik, hogy az öszödi beszéd célja a 'böszmeségekért' való felelősség elterítése volt, hogy az egész MSZP váljon a cinkossá, elkövetővé a 'böszmeség' tényleges elkövetői helyett/mellett. És a sok zombi egyáltalán nem tiltakozott, elfogadta önmagára nézve, hogy ő (is) hazudott és böszméskedett (mégha annakelőtte mit sem tudott az egészről). Akik kiadták ama felvételt, akkor aligha hihették, nem tudhatták előre, hogy megalapozzák a 2010-es Fidesz 2/3-ot. Akkor még (és még utána is jó sokáig) csak a simlis Gyurcsány menesztése volt a pakliban

monddazigazatmar 2013.06.07. 09:47:12

@látjátok feleim szümtükkel: ühüm. Hát igen, ha ez sikerul akkor nyilván most 150 az euró, 1% a munkanélkuliség és a svájciak jönnek ide bébiszitternek

látjátok feleim szümtükkel 2013.06.07. 09:50:26

@monddazigazatmar:
Na látod ettől vagy te vak, pedig én is mondom, hogy lássátok feleim szümtükkel! De csak azt, ami van. Ami lenne, vagy lehetett volna, azt nem. Vagy te képes vagy erre is?

látjátok feleim szümtükkel 2013.06.07. 09:53:46

@Conchobar: "Akkor még (és még utána is jó sokáig) csak a simlis Gyurcsány menesztése volt a pakliban"

A bal oldalon belüli pozicióharcokat nem láttuk, nem ismerjük ( csak akik közel voltak vagy benne voltak ). Gyurcsányt még legyőzték az idősek. Az sem véletlen, hogy a mai kormányzó pártban mennyi volt baloldali tölt be fontos poziciót.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.07. 09:58:14

@monddazigazatmar: Nézd, értsd már meg végre, nem lehet UGYANOLYAN vagy a logisztikai nehézségek miatt csökkenő mennyiségű cigarettát 5-10 ezer új munkahellyel eladni -- értsd meg lécci, azt a költséget nem viszi el a cigi, máshol ez állásvesztéshez fog vezetni, és az egész állami beavatkozásnak TÖRVÉNYSZERŰEN nem lehet haszna, viszont kára rengeteg.

monddazigazatmar 2013.06.07. 09:58:22

@látjátok feleim szümtükkel: már ne haragudj ez, hogy "visszahoztuk a szarbol a kormányzást" idézet az imádott böszméd igy mondta.

Te meg egy másik világban élsz, ha ilyeneket irsz:
"a jogalkotás szakma, ahhoz hozzáértő, tapasztalt, a jogi előzményeket jól ismerő idősebb szakemberek kellenének, de a nagy tisztogatásban őket is kisöpörték."
ez ugy megy, hogy kitalálnak valamit, aztán nézik a reakciókat.
Megadóztatják a bankokat? Le van szarva. - vizitdijat bevezetnek (lárifári) felbassza az emberek agyát.
Nem tűnt fel, hogy a nyugdijpénztár miatt, a játékgépek miatt, a csipszadó, bankadó miatt nem háborogtak a tömegek? Nem az index libsijei, hanem ugy sokan?

monddazigazatmar 2013.06.07. 09:59:28

@HaFr: MIÉRT LESZ ÁLLÁSVESZTÉS?
A benzinkut kocsma közért bezár? Vagy kirugják a pénztárost?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.07. 10:01:55

@monddazigazatmar: Pontosan, hosszabb távon ez fog történni. Rövidebb von meg csökkentik vagy nem emelik a fizetésüket, mert csökken a bolt forgalma, ill. árréstömege. Ez a piac, sorry.

nusica 2013.06.07. 10:32:42

Posztoló, megáll az ész... Tényleg nem vetted észre, hogy ez a legutóbbi felmelegítési kísérlet szeretett Gyurcsányod elvetélt trükkje volt? :(

nusica 2013.06.07. 10:41:59

@HaFr: vedd észre, hogy maga Gyurcsány időről időre lebegteti a kiszivárogtatás ügyét. Ezúttal beáldozta Szabó Bálintot, raffináltan és piszkosul.
Az megvan, hogy egy bőrdzsekis motoros megjelenik a Magyar Rádió portáján egy CD-vel, és még aznap beolvassák a hírekben, ami a CD-n van? Furi, mi? Téged (és engem) be se engednének, öltönyben sem.

Conchobar 2013.06.07. 10:49:52

@látjátok feleim szümtükkel: "A bal oldalon belüli pozicióharcokat nem láttuk, nem ismerjük ( csak akik közel voltak vagy benne voltak )" - Nem értetted te az én kommentemet. Nem kell ahhoz pozícióharc, hogy egy Öszödön jelenlévő maszopos tanácskozó gyomrát megfeküdje az öszödi beszéd. A kiszivárogtatás iránya is arra utal (Fideszen át a közvéleményhez), hogy ott nem pusztán csak belső pozícióharcról van szó. Az idézett mondatom meg arra akar utalni, hogy Gyurcsány távozásán kívül hosszú ideig nem fogalmazódott meg semmiféle más kívánság az ellenzék részéről

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.07. 10:52:51

@nusica: Hogy ő áldozta volna be? Ez új. Sajnos még több inputra van szükségem, írd a megfáradt agyam számlájára

nusica 2013.06.07. 11:02:59

@HaFr: mindvégig felemásan hangoztatta, hogy Szabó "tudása" az ő fejében is ott van, csak a teljes bizonyosság hiányzik, majd kiderült, hogy Szabó Bálint nyilatkozata tömve van hazugságokkal.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.07. 11:15:11

@nusica: Juj, ne, elképesztő!! Az egész úgy röhej, ahogy van,

Szevasztok 2013.06.07. 11:18:30

@monddazigazatmar: "Ja, a szemét ellenzékben levő párt nem volt hajlandó semmire mi? "

Mondok egy példát. A szocik meg akarták szüntetni a megyerendszert mint közigazgatási szintet. Erre a Fidesz teli szájjal ordított, hogy hogy képzelik!

Érdekes, most kormányon gyakorlatilag megszüntették a megyerendszert (megmaradt valami névleges funkció, hogy a csinovnyikoknak legyen íróasztaluk, de semmi érdemleges).

l_andras 2013.06.07. 11:21:34

@monddazigazatmar: ...és tönkretesznek 15ezret, a lakókörnyezetemben három trafikos fog tönkremenni előbb-utóbb, míg dohánybolt a fordított ABC-ben nyílik, és megoldják a meglévő munkatársakkal, tehát új munkahelyet nem is teremtenek, kérdés?

Szevasztok 2013.06.07. 11:23:46

@monddazigazatmar: " MIÉRT LESZ ÁLLÁSVESZTÉS?
A benzinkut kocsma közért bezár? Vagy kirugják a pénztárost?"

Láttad azt a videót, ahol OV egy vidéki faluban bemegy a boltba és vált pár szót a boltossal? Na abból kiderült, hogy a ő nem nyert a dohánykoncesszión, de a másik boltos igen.

Namost egy kis faluban, ahol megélt eddig két bolt és az egyikből az árréstömeg egy kis része (mondjuk nem több mint 10%-a) átmegy a másikba, az nagyon könnyen okozhatja, hogy be kell zárnia. (Mivel erre eddig önmagadtól nem jöttél rá, ezért gyanítom, hogy most sem érted meg. Nem azért mert buta lennél, hanem mert nem akarod megérteni.)

vakapad 2013.06.07. 11:29:36

Hátbizony, Gyurcsány időről-időre lebegteti. Nyilván a Heti Válasz is a kezében van.

A tények:
1./ A HV lefizeti Szabót, hogy közbeszéd elterelési akciót indíthasson a trafikmutyi sűrűsödésekor (ez mindig a pártsajtó feladata).
2./ Kérés: legyen az anyag nyilvános.
3./ A FIDESZ válasz: nem, maradjon titkos.

Hát, fideszék nyilván nagyon szeretik a Gyurcsányt, és minden áron meg akarják védeni. Vagy le lehet vonni más következtetést is?

vakapad 2013.06.07. 11:36:12

@monddazigazatmar:

Ki. Ha ugyanis az árrésük egy részét elveszik boltoktól, benzinkutaktól, stb., akkor a fennmaradás érdekében a négy pénztáros közül egyet kirúgnak. Ha a kirúgottnak szerencséje van, felveszik a Nemzeti Dohányboltba eladónak, ha nincs, munka nélkül marad. A maradék három pénztáros (mivel a nyitvatartási idő nem változik) többet fog dolgozni, mégpedig ugyanazért a pénzért. Mindenki rosszul jár, kivéve a trafikkoncesszió tulajdonosát.

De hát ez volt a cél, nem?

monddazigazatmar 2013.06.07. 12:02:23

A nagy lófaszt, beszéltek itt összevissza. A cigarettán volt a legkisebb árrés, utálta minden boltos. Jön mindenki a hazugságokkal, hogy, a környékén 3 trafikos is bezár. Persze! Hahó, alig van trafik, igazi trafik, mivel kurvára kicsi a haszon a cigaretta árusitáson.
Igen, kirakja a benzinkut, mert kényelmes mindenkinek, de amig, figyelj! az energiaitalon van 150% haszna a cigin van 3!!!!
Marhára tönkre fog menni bele, hagyjuk már, a kamu siránkozást.

Az egyetlen normális érv a tied, @Szevasztok: hogy a két boltbol az egyik bezár.
Nos, akkor vitatkozhatunk, hogy vajon a falu tuloldaláról fogja hazacipelni a tejet, kenyeret, kannásbort pista bá, vagy odamegy zsebrevágja a cigit, visszabattyog, és mindent megvesz a sarkon.
Igen, meg fognak változni a vásárlási szokások, mindenki vesz majd egy karton cigit, és egy hétig ellesz vele.
1500 helyre nem adtak az első körben koncessziót. Miért? Mert a kutya nem akarta kifizetni, mert nagyon jól tudta, hogy mekkora nagy üzlet a cigiárusitás. Ott nyilatkozta a boltos, hogy osztott szorzott, aztán inkébb be sem adta a pályázatot.

monddazigazatmar 2013.06.07. 12:04:49

@vakapad: igen, kiesik dobozonként 10 Ft. Megemeli bárminek az árát két forinttal és rendben is van.
Ismét mondom, 3-4% árrésük volt a cigin a boltoknak. Benzinkút, energiaital, üditő, csoki, csipsz 100-150%. Be kell zárni rögtön, mert nagy a kiesés

Bretschneider detektív 2013.06.07. 16:34:52

@monddazigazatmar: Minek írjam ide, amikor azt sem bírtad értelmezni, hogy nem a városban nincs trafik, hanem a környező kisfalvakban 500-2500 lakossal), szállásokon és a tanyavilágban.

Bretschneider detektív 2013.06.07. 16:37:20

@monddazigazatmar: Merthogy az Alföldnek elég érdekes településszerkezete van, akár Kecskemét, akár Szeged környékét nézzük, vagy a kalocsai Sárközt. Baja bezzeg el lesz látva. :-)

Bretschneider detektív 2013.06.07. 16:40:10

@monddazigazatmar: A pályázatot lehet, hogy kiírták, de nem jelentkeztek rá mifelénk, mivelhogy az AKKORI feltételekkel nem érte volna meg. (Kocsmák, kisboltok.)

Bretschneider detektív 2013.06.07. 16:48:12

@monddazigazatmar:
Alább a lista linkje, keresd meg rajta a következő településeket:
Szakmár
Újtelek
Felsőerek
Öregcsertő
Drágszél
Halom
vagy a Szelid.

nemzetidohany.hu/eredmenyhirdetes/

Bretschneider detektív 2013.06.07. 16:58:50

@monddazigazatmar: Igen, a kocsma lassan bezár.
Mert először a játékgépeket vitték el, aztán kizavarták az udvarra a dohányosokat, most meg majd előbb dohány nem lesz, aztán lehet, hogy alkohol se nagyon.
Szóval a vendéglátóipar e szegmense nehéz időknek néz elébe. És épp a fent említett kistelepüléseken ebben az egy helyiségben lehetett eddig kenyeret, tejet, egyfajta mosóport, stb. kapni. És az itteni lakosok, a legszegényebb réteg is meg fogja szívni, mert most már mindenért be kell majd bumlizni busszal a városba, vagy kiszolgáltatva a szomszéd kénye-kedvének kuncsorogni.

látjátok feleim szümtükkel 2013.06.07. 20:10:39

@Conchobar:
Te meg nem olvastad el az utolsó mondatot.

látjátok feleim szümtükkel 2013.06.07. 20:25:47

@monddazigazatmar:
Honnan tudod te, hogy a tömegek mi miatt háborognak? Szerinted a háborgás csak akkor létezik, ha a tömegek az utcára vonulnak hőzöngeni?

Azt írod: "ez ugy megy, hogy kitalálnak valamit, aztán nézik a reakciókat."

A jogalkotás nem erről szól. A politika elhatározza valaminek a szabályozását pl. azt, hogy a pénztárgépeket be kell kötni a NAV számítógépes rendszerébe. Ezt jogszabályban kihírdetik, csak arról feledkeznek el intézkedni, hogy az előírt határidőre legyenek beköthető pénztárgépek. Nincs azzal baj, hogy a határidő elcsúszik, mindent lehet módosítani, de az nagy baj, ha a politikai akaratot a jogszabály megszavazása előtt nem vetik össze a már meglévő jogszabályokkal, különösen az Alaptörvénnyel. Kapisgálod már miről kellene szólni a tiszetsséges jogalkotásnak?

Ne érezd magad megsértve, mert nem csak a mostani kormány, hanem a rendszerváltás óta minden kormány elkövette a jogalkotás során azt a hibát, hogy az összevetéseket esetenként nem, vagy nem jól végezték el. Mellesleg ha hiszed, ha nem, mindig voltak, akik szót emeltek a kormányzás ezen hibái miatt, de azt általában nem szokták figyelembe venni. Pedig a lecserélt rendszeben széles szakmai vita előzte meg egy-egy fontos jogszabály bevezetését. Bármennyire is szeretnéd ezen magad felhergelni, nem azon vitáztak, hogy a jogszabály kell-e vagy sem, hanem arról, hogy a tervezett rendelkezések milyen hatást fognak kiváltani, van-e ellentmondás magában a tervezetben, vagy más jogszabály és a tervezet közt.

Ehhez kell a szaktudás, nem ahhoz, hogy fizetésért itt osztod az észt.

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2013.06.07. 23:42:19

@dr kotász: Ezt én is így gondolom, és még azért is szimpatikus vagy, mert pont ezt a Doktor Kotász nicket használtam magam is. Csak a Sixx kitiltott valahonnan, mert leírtam a cigány szót.

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2013.06.07. 23:52:52

@monddazigazatmar: Ugye még mindig nem világos, hogy az a probléma, hogy mutyiztak? Hogy a pályázók listáját kiadták az önkormányzatis mamelukoknak véleményezésre. Hogy három nem fideszes nyert az országban az ötezerből. Hogy akik 15 éve ezzel foglalkoztak, most mehetnek a levesbe, mert valaki úgy döntött, hogy ezt a haveroknak kell kiosztani.

Hogy az EU-ba és a parlamentbe elküldött elektronikus változata a törvényszövegnek a Continentál dohányipari cég "vízjelét" tartalmazta. Gyengébbek kedvéért, ha írsz egy Office dokumentumot, az a word fájl fejlécébe beleírja a dokumentumot létre hozó gép licenszéhez tartozó nevet. Egyébként Hódmezővásárhelyi a cég. Bingó, Lázár János is ott polgármester. Bingó, napi szinten haverok. Na, és nem meglepő, ha egy lakásba egy rakatt céget jelentettek be, akik pályáztak, és 90 koncessziót nyertek. Talán Tapolca az a város, ahol egy kivételével mindegyik koncessziót a polgármester nyerte. Az egy kivétel az a sógora.

látjátok feleim szümtükkel 2013.06.08. 19:23:20

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang:

Azért nem egészen lehet érteni ezt a nagy kormánypárti pályázgatást, ha már annyira nem éri meg a garantált haszon belengetése előtti haszonnal trafikot üzemeltetni, illetve dohányt árulni. Vagy az érdekelt pályázók tudtak előre az árrésemelésről?

kekex 2013.06.09. 19:06:36

@monddazigazatmar:
Ja, igen! Unortodox felcsökkenés lesz, merthogy 20 EZER korábbi trafikos meg BEZÁR!
Te tényleg hülye vagy, vagy pedig fizetnek érte, hogy úgy tegyél, mintha? Ez még a selymecicitől is blőd szöveg lenne!

prognosys 2013.06.20. 21:34:50

@Blogger Géza:

Ez nemzetünk igazi tragédiája: minden politikai cselekvést vagy szándékot Gyurcsányhoz vagy Orbánhoz mérünk. Ehhez a két középszerű politikushoz, akiket csakis az a kicsinyes motiváció mozgat, hogy a hatalomért mindent, a többi meg le van sajnálva.

Nem akarom elhinni, hogy kis hazánkban ennyiben merül ki az ország jelenlegi és leendő vezetőinek teljesítménye. Hogy csak ennyire telik!? Hol vannak azok, akik nem ehhez a két "tökfilkóhoz" mérik saját magukat?
süti beállítások módosítása