1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2013.03.19. 13:51 HaFr

Magyar konzi vs Fidesz

Eszmei poggyász érdeklődőknek, cizelláltaknak, tévelygőknek, szkeptikusoknak, várakozóknak. Az új párthoz továbbra is az előző posztot ajánlom, és kijelentem a hard linereknek, ha eddig nem volt kellőképp világos, hogy nem pénzel a Soros, Bajnai, vagy az Orbán, sőt (még) egyetlen milliárdos sem, többen vagyunk mint HaFr, valamint a jövő nem a múlt meghosszabbítása, és végül, de nem utolsó sorban szívesebben venném, ha a féktelen fantáziájukat inkább a mi javunkra kamatoztatnák, mint a cselekvőképtelenségük álcahálójaként. Hacsak nem vallják persze a speech act elméletet vagy valamely egyéb posztmodern lószart.

A konzervativizmus egyetemesen abból indul ki, hogy az ember belátóképessége korlátozott, az egyén a körülötte lévő intézményektől és a társadalomban elfoglalt biztos helyétől nyeri az erkölcsi nívóját, fejlődés nincs (amit nyerünk a réven, azt elveszítjük a vámon), a hatalom korrumpál és a több hatalom még jobban korrumpál. Ehhez képest a Fidesz? No comment, a szembenállás világos. A vagyon és a jövedelmek átrendezése a társadalom felső tizede felé, megőrzése a következő két-három decilis számára, és a többiek elszegényítése nem szexi (nem konzervatív), hanem aljas. Isten nevét politikai célból megtanulni nem szexi, hanem aljas.

A magyar konzervativizmus dolga először megkeresni a magyar hagyományt a fenti keretrendszeren belül. A magyar konzervatív politikai hagyomány a Dessewffyek (Emil és Aurél), Széchenyi, Kemény, Vörösmarty, Bethlen, esetleg Márai és Antall hagyománya. Nem a protonáciké, bilgeri csizmás kalandoroké, belvárosi yuppie polgármestereké, politikofocistáké és az antikommunizmus örvén az államot lerablóké. A magyar konzervatív hagyomány fontolva haladó, nem forradalmár, kompromisszumos, nem szabadságharcos, européer, nem félázsiai, büszke, nem pökhendi, a közjót nézi, nem a magánjavait. A magyar konzervativizmust saját célra hasznosító mai geng az agrárproletariátus szintjéről nézi a kastélyok könyvtárait, a kommunista taggyűlések padsoraiból a nagypolgári szalonokat, ami nem baj, csak nem konzervatív. A konzervativizmus megbecsüli a szellemet, félti a szellemi hagyományt, képviselői mindenek felett gőgösek az erkölcsi integritásukra, Aristotelest a Bibliával együtt olvassák, de mindkettőből csak annyit, amennyi nem árt meg. Nem rajongók, nem követelnek odaadást semmilyen emberi alkotásnak vagy gondolatnak, mert alapvetően a legjobb esetben hiúságnak tartják az emberi törekvéseket -- és kifejezetten rühellik az önfelkent nemzetmentőket. Ha egy nemzet úgy érzi, hogy egy emberbe kell helyeznie a bizalmát a túléléshez, akkor valóban elveszett.

Hol is van ehhez képest a Fidesz politikai kultúrája? Ott, a karcagi rizshántolóban.

A tömegdemokrácia és a populizmus igazi kihívás a konzervatívnak, nem egy Bad Ischl (jobban mondva a makói élményfürdő), ahol kedvére lubickolhat. A tömeget tagjai összességénél jóval kevesebbre becsüli, és rossznak tartja azt a politikai rendszert, amely jó vagy rossz (de főképp rossz) célokkal folyamatos randalírozásra kényszeríti a híveit. A politikai érzelmeket potenciálisan veszélyesnek -- mert manipulatívnak -- tartja, az alkotmányosságot a demokrácia elé helyezi.

Fidesz? No comment.

A konzervatív nem ajnározza rutinszerűen a nemzetét (és főleg nem ajnározza azért, hogy megvezethesse). A hazaszeretete patrióta, ha kell kritikus, és nem etnikai-nacionalista-pogány (az előzőekből következően), nem kirekesztő, bár nem is lelkesen befogadó. Megbirkózik Kossuth népszerűségével, de a hőse Széchenyi és Deák. A jogállam híve a politikai érzelmek kontrollja és kiszámíthatóság érdekében. Nem tekint ellenségének senkit, mert az már egy bizonyos adag aljasságot és lecsúszást feltételez. A jogok mellé rendeli a kötelességeket, de megveti a rendőrállamot és a bürokráciát. Általában amellett van, hogy a maga szintjén mindenki éljen értékteremtő életet, szervezze meg a maga kis köreit, és -- bár sok illúziója nem fűződik hozzá -- művelje a kertjeit.

Fidesz? A Fidesz egy radikális rablópárt (avant garde a szatócsboltban), ezért etatista és megosztó, és újabban  úgy gondolja, hogy az ideológiai élményfürdőjét is maga mögött hagyhatja, mert annyira megszilárdította már az államát..., amelyet a kedvezményezetti (járadékos) rendszerén túl (vagy inkább innen) a hazai polgárság körültekintésének, önbecsülésének és választási lehetőségeinek hiánya, a dzsentroid politikai reflexek, a jelképekben élő nacionalizmus, a műveletlenség, a nemtörődömség és a félelem éltet. A konzervativizmushoz, de még a jobboldalhoz sincs semmi köze a véletlen és spin doktorai összejátszásán kívül. Itt igazat adok Hoffmann Rózsának. Vajon milyen lehetett az elmúlt évtizedek oktatási rendszere, amelyik érintetlenül hagyta azt az atavisztikus politikai kultúrát, amelyen felnőhetett egy ilyen politikai alakulat. A jobboldalnak ideje gondolkodásba és önkritikába kezdeni, már ha persze ad magára valamit, és nem akarja nagyon rossz társaságban leélni a maradék életét.

 

41 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr575147624

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Magyar konzi vs. Fidesz 2013.03.20. 16:52:01

A jobboldalnak ideje gondolkodásba és önkritikába kezdeni, már ha persze nem akarja nagyon rossz társaságban leélni a maradék életét.

Trackback: Kit válasszon a magyar CDU-szavazó? 2013.03.19. 16:13:15

Egy szeptemberi cikkünkhöz érkezett egy igen elgondolkodtató hozzászólás TothLali nevű kommenterünktől: Röviden: kire szavazzon egy magyar CDU-szavazó? Mármint: EU-párti, atlanti-párti, versenypárti, kisebb állam (kisebb állami elosztás) párti. A...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Crescendo 2013.03.19. 15:00:24

Mar csak azt kellene tisztazni, hogy mit ert a szerzo konzervativizmus alatt... A posztbol ugy tunik, hogy egyfajta kozeputas szocialdemokrata part szamara a konzervativ. Igy az okfejtese inkabb az MSZP-re vontakozna, igy a Fidesz kritikaja erthetetlen. A Fidesz tartalmi elemiben soha sem kozep, hanem erosen szocialista part a nemzeti, nem az internacionalista fajtabol. Bar a bolsevista taktikakat is szivesen alkalmazza. Retorikailag atemelt konzervativ elemeket, de ez mindig is pusztan a szavak szintjen maradt.
Magyarorszaggal tovabbra is problema, hogy a szocializmus keretein belul probalja a teljes politikai spektrumot felepiteni, ami azert egy eleg nehez feladat, legalabb is logikailag.

Tyreo 2013.03.19. 15:19:40

"fejlődés nincs (amit nyerünk a réven, azt elveszítjük a vámon)"
Ezt egy kicsit kifejtenéd? Itt most az ember nem fejlődik, vagy a társadalom?

"A tömegdemokrácia és a populizmus igazi kihívás a konzervatívnak, nem egy Bad Ischl (jobban mondva a makói élményfürdő), ahol kedvére lubickolhat."
Ez pedig a kulcsmondat, hogy miért is indultok máris vert helyzetből.
Azért továbbra is szurkolok.

genyamagyar 2013.03.19. 15:23:39

Akiknek szól, úgysem értik.

Fejesrob 2013.03.19. 15:28:43

Na már itt is egy konzervatív?

Tele lesz az Index konzervatívokkal, akik balliberális posztokat írnak.

Hagyjuk már ezt a "protonácizást", nem ez az ország legfontosabb problémája még akkor sem, ha az USA, EU és Izrael ezt tartja itt a legfontosabbnak és ahogy látom, a fideszfika sem marad el.

Úgy látom, civilként nem volt túl nagy sikeretek, most jön a konzervatív, de nem megy ez nektek, kilátszik az eredetii bőr.

Fejesrob 2013.03.19. 15:29:27

@genyamagyar: Balliberálisoknak szól. Azok meg úgyis tudják.

DezInf 2013.03.19. 15:42:53

@Fejesrob:

Éljen a fidesz meg a jobbik !
A többi párt csak kellék a diktatúra világában :D

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.03.19. 15:54:01

@Fejesrob:
Nem, ez az intellektuális olvasóknak szól.

Arról van szó, hogy a közkeletű vélekedéssel szemben a konzervativizmus nem azt jelenti, hogy valaki primitív, homofób, bigott,maradi, besavanyodott stb. Az ilyen emberek előszeretettel nevezik magukat konzervatívnak, mert sokkal jobban hangzik, mint az, amik. (Pontosan ezért hajtotta el Thatcher Palint, amikor az le akart ülni vele beszélgetni, mint konzervatív a konzervatívval)
És a Fideszre dettó ugyanez áll.
Nem konzervatív, de szívesen titulálja magát annak, mert az sokkal menőbb jelző.
Ez a poszt egy szerény kísérlet arra, hogy tisztázza ezt.

Miamao 2013.03.19. 16:22:37

Tökéletes kórkép. Bravó :-)

ob,szerver 2013.03.19. 16:49:08

@Fejesrob:
Hát igen..

Én is csak kapkodom a fejem a sok konzervatív között.

Itt van a kard, meg a hafr, meg egy csomó.

A sok fizetett MSZP csicska itt csápol nekik, a bigott nácik meg nem értik csakazért se az egészet.

Nevezetesen azt nem érjük mi lánácozott, leantiszemitázott lerasszistázott többség, hogy mi a tökömtől számít konzervatívnak mostantól a hafr ?

Mert a komcsik azt mondják ?
Akkor tutira úgy van.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.03.19. 16:53:19

A magyar konzervatív politikai hagyomány ... és Antall hagyománya.

Azt vágod ugye, hogy Antall-t ugyanúgy Horthy-hoz hasonlították, és diktatúráztak a komcsi MSZP-sek, már akkor is, pont mint most.

Mint általában mikor nem ők vannak hatalmon, akkor tutira náci Horthysta diktatúra van. ez a komcsik definíciója a diktatúrára.

biohouse 2013.03.19. 16:57:19

Még az is lehet, hogy a fidesz konzervatív, csak kelet-európai értelemben.
Lehet konzerválni a feudalizmust, a kapitalizmust, meg a szocializmust. A fidesz a kádárista tradíciókra, gyökerekre épít, mintha azelőtt semmi se lett volna. Hol van már Szechenyi Hitelje? legszívesebben nyilvánosan égetnék el.
Lehetne szavakat találni erre az elmebajra: nekem a konzerv-szocialista párt tetszik leginkább.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.03.19. 17:05:33

@biohouse:

Tekintve hogy az állami tulajdon aránya jóval alacsonyabb nálunk, mint bármely más nyugati echte kapitalista országban, nem igazán hiszem hogy pl a közművek államosítását lehetne Kádári gyökereknek nevezni.

Ez sokkal inkább racionális gazdaság és szociál politika, mint minden nyugati országban, ahol eel sem adták a közműveket soha.

Megjegyzem a mi közműveinket is rendre nyugati állami cégek vásárolják meg.

proxy user (törölt) · http://proxyblog.blog.hu 2013.03.19. 17:16:19

@ob,szerver: honnan gondolod, hogy ti többség vagytok? És a sok rasszista hozzászólás mellett mégis miért érzed sértőnek, ha antiszemitának, rasszistának, nácinak neveznek?
Ti vagytok a leghangosabbak, ez tény.
Meg a legundorítóbbak. Ez is tény.
De hogy többségben lennétek, az még viccnek is rossz. De fogadjuk el a játék kedvéért, hogy többség vagytok. Akkor miért sértődtök meg, ha Európa kulturáltabbik fele egyszerűen rasszistának, antiszemitának, nácinak tartja a magyarokat?

mrZ (törölt) 2013.03.19. 17:25:03

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:
A magyar köztulajdon is magas arányú, csak gazdasági társasági apportként bújkálnak. A (lopási céllal) leírt értéken könyvelt közvagyon valós értéke többszöröse a magánnak.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.03.19. 17:37:31

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:
Mondj már ilyen nyugati állami céget, mert sem a GDF Suez, sem az E.On, sem az RWE nem állami cég.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.03.19. 17:40:27

@Lord_Valdez:
Pl:

www.fidesz.hu/index.php?Cikk=43977
A jelentős magyarországi érdekeltségekkel rendelkező, állami tulajdonban lévő francia energetikai konszern, az Electricite de France (EdF) az idén legkevesebb 2,6 milliárd euró adózott eredményt vár a tavalyi 1,34 milliárdot követően - tette közzé a cég hétfőn.

Zabaalint (törölt) 2013.03.19. 17:58:15

Magyarországon nem lehet egyértelműen meghatározni mi is az a konzervatív, mivel a 20. század rendszerei felborítottak minden hagyományt, ezért vagy nincs mit megtartani, vagy attól függ melyik korábbi korszakot tekint a konzervatív hagyománynak.

hátmármindennicknévfoglalt 2013.03.19. 18:00:22

Az írás rámutat arra az alaphazugságra, mely szerint a fidesz "jobboldali". Ez a hazugság kiváló a fidesznek: az aktuális birkatömeg (el)élvezi, hogy milyen kemények fiúk, milyen bátran mennek a gaz komcsiknak, és jó az mszpnek, mert jobboldalinak nevezhetnek minden nekik (és sokszor a normálisoknak sem) tetsző fideszes húzást. Rámutat arra is hogy a jobboldali ne szükségszerűen konzervatív. A kommentek meg rámutatnak arra, hogy aki mocskolódni akar, az bármilyen téma kapcsán képes erre. És különben is, szerintük két láb rossz, négy láb jó.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.03.19. 18:01:31

@Zabaalint:

De legalább konzervatív kormányunk már volt (régen).

Baloldali és pláne liberális, meg még soha.

proxy user (törölt) · http://proxyblog.blog.hu 2013.03.19. 18:03:24

@Charlie Lownoise: mondd, előfordult már veled, hogy ezt az elmebetegségig fajuló rasszista gyűlöletet, legalább magadnak meg tudtad indokolni?
És azt, hogy miért érzed sértőnek a náci jelzőt? Meg tudod mondani, hogy miben különbözöl tőlük?
Mert azt, hogy miben hasonlítasz hozzájuk te és a hozzád hasonlóan, habzó szájjal zsidózó alakok, én fel tudom sorolni tételesen.

És megint csak ott tartunk, hogy ha valóban ti lennétek többségben, akkor miért is gond, ha a civilizált Európa nácinak tartja a magyarokat?

proxy user (törölt) · http://proxyblog.blog.hu 2013.03.19. 18:04:26

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: elnézve az acsarkodó hozzászólásaidat, gondolom a Szálasi kormányra céloztál. :)

Sola Gratia 2013.03.19. 18:06:25

@Tyreo: ugyan nem nekem szólt a kérés, de:
Ha megnézed a szellemtörténetet (vagyis a gondolkodás, a filozófia történetét), ott a műszaki területtel ellentétben nem mutatható ki egyértelmű fejlődés, inkább ciklikus ismétlődései bizonyos paradigmáknak. A konzervatív ember ezt - helyesen - a társadalomtudományokra és az államelméletre is kivetíti, és azt mondja, hogy nincs egyenes irányú fejlődés (nincs ezért permanens forradalom sem), hanem különféle társadalomszervezési modellek vannak, amelyek vagy jobbak vagy rosszabbak mint az elődjeik, mindenesetre új és új formában ismételten mindig megjelennek a porondon (csak egy példa: a demokrácia már ismert volt az ókori Athénban, a középkorban azt sem tudták hogy eszik vagy isszák, aztán a XVII. század, a polgárosodás ismét felszínre hozta). Ehhez persze az kell, hogy a konzervatív embernek legyen valamiféle tudata egy abszolút igazságról, amihez mérten jobb vagy rosszabb egy társadalmi rendszer. És persze az sem árt ha az az abszolút igazság nem politikusok szélkakasként forduló álláspontjaira alapoz, hanem ennél szilárdabb lábakon áll. Többek között ezért is olyan fontos egy konzervatív ember életében a hit.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.03.19. 18:06:55

@hátmármindennicknévfoglalt:

A jobboldaliság legfontosabb ismérve az egészséges nacionalizmus, nemzeti identitástudat.

Hogy milyen gazdasági és szociálpolitikai elvek társulnak ehhez, az másodlagos kérdés a jobboldalisgáot tekintve.

Teszem azt Szlovákiában minden kormány nacionalista, ahogy Romániában is. A szlovákoknál a baloldaliak és a románoknál a liberálisok esetén egy nagy adag sovinizmus is csapódik a nacionalizmushoz.

Itthon a baloldal és a liberálisok oly messze kerültek a nacionalizmus legenyhébb változatától is, hogy minimális nemzeti öntudatot se feltételez esetükben senki.
A szavazóik sem.

mrZ (törölt) 2013.03.19. 18:34:40

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:
Ne legyen már nemzet tudat konzervatív. A nemzettudat az értelmesebbek ellen bevethető póráz, és a hülyék részére szolgáltatott vallás egyszerre. Ránkmaradt uralkodási eszköz, most már az elit szolgálatában.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.03.19. 19:00:52

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:
AZ EDF sem állami cég.

@Charlie Lownoise:
Bár szemmel láthatólag nem vagy az a fajta ember, akit holmi tények nagyon befolyásolnak:
Német energiaipar:
RWE:
34% Német intézményi befektetők (ebből 15% RWE)
15% USA/Kanada intézményi befektetők
15% UK/Írország intézményi befektetők
19% egyéb európai intézményi befektetők
3% egyéb külföldi intézményi befektetők
13% magánbefektető
1% dolgozói részvény

E.On:
37% Német befektető
18% USA/Kanada
12% UK
8% Franciaország
7% Svájc
14% Egyéb Európa
4% egyéb

Vattenfall:
100% Svéd állami tulajdon (bizony)

Franciaország:
EDF:
84,5% Állam
3% francia intézményi
4,5% európai intézményi
3% egyéb intézményi
2,8% magán
1,8% dolgozói
maradék kincstár

GDF:
36% állam
40% intézményi
1,7% államkincstár
10% magán
...

Szóval Franciaországban magas az állami tulajdon aránya. Németországban nem, sőt még az sem zavarja őket, hogy a német elektromos hálózat 1/3-a egy svéd állami cég tulajdonában van.

Bár nálatok szemmel láthatólag dicsőség tudatlannak lenni, de tudsz arról, hogy Izrael demokrácia? Csak azért, mert ott is vannak mindenféle szélsőségesek. Ha te kiválasztod az egyiket és azt mondod, hogy az összes olyan, az pont ugyanakkora baromság, mintha a magyarokat általában a Jobbik, vagy a Munkáspárt alapján megítélni.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.03.19. 19:03:47

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:
A jobboldaliságnak nincs köze a nacionalizmushoz. A jobboldaliság lényege, hogy az emberek nem egyenlőek és ez így jó. A baloldaliságé, hogy egyenlőek és ez így jó.

Zabaalint (törölt) 2013.03.19. 19:13:01

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:
De volt baloldali és liberális is. Most pl. baloldali van, liberális legutóbb a Monarchia idején volt.

Zabaalint (törölt) 2013.03.19. 19:14:47

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:

"A jobboldaliság legfontosabb ismérve az egészséges nacionalizmus, nemzeti identitástudat."

Akkor jobboldali párt nincsen Magyarországon, a Fideszben nincs semmi nacionalizmus, csak ál-nacionalizmus van, a Jobbiké meg nem egészséges.

Jakab Andor 2013.03.19. 21:06:35

Drukkolok ennek a törekvésnek. A poggyász tartalma tetszik, csak kevésnek találtam benne az egész hagyományt. Hol van Platón, Swedenborg és a többiek? A magyar hagyomány, így leírva, máris nacionalizmus, amiből egészséges nincsen. Kérdéses, hogy van-e ennek a szellemi törekvésnek, mint politikának létalapja, nem tévút-e politikától (külső tényezőtől) remélni, hogy az alapja megteremtődjék. Mindenesetre drukkolok. A konzervatív szón át kellett hozzá lendülnöm, de nem azért, mint szokás. Lehet, hogy jobb lenne a szót elhagyni, az ősöket nem hangoztatni, csak realizálni őket. El kellene kerülni a múltba révedés hibáját és a jelenben működni, élni, tevékenykedni, alkotni. Annál a résznél, hogy nem pökhendi, elmosolyodtam. Tetszik!

Tgr 2013.03.20. 14:51:06

"A konzervativizmus egyetemesen abból indul ki, hogy az ember belátóképessége korlátozott, az egyén a körülötte lévő intézményektől és a társadalomban elfoglalt biztos helyétől nyeri az erkölcsi nívóját, fejlődés nincs (amit nyerünk a réven, azt elveszítjük a vámon), a hatalom korrumpál és a több hatalom még jobban korrumpál."

Ezen mindig elcsodálkozom, hogy vannak felnőtt, értelmesnek tűnő, összetett mondatok megfogalmazására képes emberek, akik komolyan ki tudják azt mondani, hogy nincsen fejlődés, és a trák birkapásztort pont ugyanannyira támogatta a társadalma háromezer éve (akár anyagilag, akár erkölcsi nívó nyújtásával), mint a magyar bloggert ma. Ez valami ahhoz fogható emberfeletti mentális teljesítmény, mint a szocialista ideológusok, akik teljesen komolyan meg tudták győzni magukat az imperialista Nyugat válságáról, miközben ott volt előttük egymás mellé téve a két blokk teljesítménye.

(Meg egyáltalán, minek pártot alapítani az ország gyarapítására, ha úgyis elvesztjük a réven, amit egy jobb kormányzással nyernénk a vámon?)

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2013.03.20. 16:48:44

Ki írta ezeket a butaságokat?

Akinek Deák a hőse és Kossuth csupán megbirkóznia való, sok minden, de hazafi aligha, inkább labanc.

A patrióta pedig csupán azt a földrajzi helyet szereti és védi, ahol él, nem több, hanem kevesebb a nemzetét, hitét is védő hazafinál.

panelburzsuj 2013.03.20. 17:58:19

@Tgr:

"értékteremtő polgári konzervativizmust"

Az is érdekes kérdés, hogy mi volt előbb: az érték vagy konzerválója? :)

toportyánzsóti 2013.03.20. 18:08:47

Ideje kivetnie magából a nemzetnek ezt a nemzeti oldali selejtet,akik azt képzelik,a nemzeten élősködhetnek és évszázadok óta elüldözik legtehetségesebb ifjaink.Krumplis gödörben égethetik a zsidót,románt ruszint,prolit!

toportyánzsóti 2013.03.20. 18:10:32

@Lord_Valdez: Még nem találkoztam ennyire találó megfogalmazással,köszi.

pocaklakó minimanó 2013.03.20. 18:31:47

@Lord_Valdez:

"Mondj már ilyen nyugati állami céget, mert sem a GDF Suez, sem az E.On, sem az RWE nem állami cég."

Amikor de Villepin bejelentette, hogy a Suez és a Gas de France egyesülni fog, akkor az utóbbiban (2006-os adat) a francia állam 80%-os részesedéssel bírt. Ezért morcogtak is rendesen az ottaniak, amikor csak úgy engedték az egyesülést, hogy "privatizálják" a GdF-et. Persze a 2008 nyarán létrejött új cég már nem állami cég volt, hiszen a franci állam "csupán" 35%-ot tartott meg a "privatizálás" utáni időszakban az újonann létrejött cégben.

És Cirelli "képviseli" az államot.

2013.03.20. 21:07:50

@Lord_Valdez: Baz, leírod "az EDF sem állami cég", és ugyanabban a hozzászólásban: "EDF: 84, 5% állam".
Ez most így hogy?

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.03.20. 21:36:56

@pocaklakó minimanó:
Ez a sztori egyébként remekül rávilágít a magyar "jobb" és "bal" torz önmeghatározására. Ott a jobboldal privatizálta és a bal támadta ezt (ahogy ennek lennie kellene).

@SontPent:
Marha egyszerű: egy tőzsdén jegyzett cég nem állami, akkor sem, ha az állam a pillanatnyilag többségi tulajdonos.

pocaklakó minimanó 2013.03.21. 13:07:30

France

Here is the fully owned corporations (51% or more) of the republic of France:

La Poste
France Télévisions
Radio France
SNCF
Régie autonome des transports parisiens
Réseau ferré de France
Nexter
Areva (89.9%) 8,4% directly by the French State and 85% owned by *Commissariat à l'énergie atomique which is state-owned.
Électricité de France (84.4%)
Aéroports de Paris (52%)
Française des jeux (72%)

The state of France owned minority stakeholding in:

GDF Suez (35,9%)
France Télécom (13,2%)
Safran (30,2%) (+ 7,4% by Areva )
Air France-KLM (16%)
Renault (15.01%)
Thales (27%)
Marché international de Rungis (33,34%)+ + 18.79% by local area +4.60 by Caisse des dépôts et consignations
süti beállítások módosítása