1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2020.02.23. 08:33 HaFr

Miért nem szimpatizálnak a konzervatívok a radikális gender ideológiával?

Képtalálatok a következőre: transgender march

A "gender ideológia" kifejezés az ideológiát veszi célba, de nem tagadja, hogy létezik a gender tudomány tudományként (alapjában a születéskori biológiai, a társadalmi és a pszichológiai nemek összeütközésének szerteágazó problémakörével). Aki többek között a gender tudomány "keresztényellenessége", nota bene "magyarellenessége" miatt gyakorlatilag betiltja a tudomány művelését és oktatását, az vagy beteg, vagy sötét tahó, és/vagy az éppen most nemzeti kollektivista Orbán Viktor. Ideológiának ezzel szemben azt nevezzük, ami a tudományos kérdéseket egy bizonyos (általában radikális) eredménnyel megoldottnak tekinti és ezekre az eredményekre megkonstruálandó valóságot húz fel. (Ugyanilyen ideológikus szerkezetet követ a klímapánik is, jóllehet a tudományos kiforrottsága nagyobb, mint a gender studies-é.) Sajna ilyen típusú ideológusokból is van elég.

Mármost a bevezető (captatio benevolentiae) után mit kezdjünk ezekkel a jelenségekkel? A kanadai (transzgender, azaz nemváltó) Jessica Yaniv pert indított, amiért egy nőknek fenntartott kozmetikai szalonban nem vállalták férfi nemiszerve intimgyantázását. Az amerikai Rachel MacKinnon nem hajlandó szabályozni a hormonszintjét és ragaszkodik hozzá, hogy női mezőnyben indulhasson a kerékpárversenyeken. Egy nőként még nem élt, így a nők helyzetéből és nehézségeiből még nem sokat tapasztalt, frissen előbújt 19 éves transz nő akar egy párt nőjogi tisztviselője lenni (ahogy az angol Munkáspártban Lily Madigan révén nemrég megtörtént). Aztán a kizárólag gendersemleges vécék stb. Őszinte -- számomra -- emberi tragédiák (nekik akár a bátor felszabadulásuk) keverednek egyszerű nyerészkedéssel, opportunizmussal, perverzióval -- és a jó öreg hülyeséggel.

Gyakorlati problémák tömkelege mellett nem eltéveszethető kulturális, nyelvi konfliktusok keletkeznek szép számmal. Súlyos kérdés, hogy az emberek legfeljebb tized ezrelékeire jellemző nemi identitási zavarok és megoldási útjaik elég okot adnak-e arra, hogy lemondjunk normákról, kulturális örökségről, radikálisan szankcionáljunk a túlnyomó többség számára az identitásuk részét jelentő alapvető szavakat ("anya", "nő", általában a nyelvhasználat) és gyakorlatokat (születési és külső nemi jegyek alapján való tájékozódás a más emberekkel való kapcsolatokban, fairness a férfi-női versenyben stb.). Leegyszerűsítve, meddig engedhető az apró kisebbségek elvárásainak érvényesítése az órási többségek szokásainak kárára. Egy kicsit másképp (a tolerancia helyett a szabadságot állítva élére): egy politikai közösségben fenntartható szabadság szerkezete megengedi-e azt, hogy a mikroszkopikus, de radikális kisebbségek tagjai egyenlő szabadságot élvezzenek a többség tagjaival?

Ahhoz, hogy a tolerancia és az egyenlő szabadság kérdéseit e poszt erejéig megválaszolhassuk, érdemes látni: minden toleranciamantra alapvető problémája, hogy ha kiütjük a (meglehet, gyakran egyenlőtlenségeket és egyensúlytalanságokat rejtő) öröklött normákat, tud-e önmagában a tolerancia programja olyan kultúrát teremteni, ami legalább hasonlóan robusztus, konszenzusos és működőképes, mint a leváltott "egyenlőtlenségi" gyakorlat. Többet nyerünk-e, mint amit vesztünk azzal, hogy mikroszkopikus kisebbségek (az egyszerűség kedvéért tegyük fel akceptálható) elvárásait a beszédmódot, az intézmények működését stb. illetően a teljes politikai közösségek számára is normává tesszük, egyúttal szükségképpen kiemelve azokat a privát szférából, ami minden feltörekvő kisebbség célja? Ha nem nyerünk többet, hol húzódnak hát a legitim kisebbségi elvárások határa?

A kérdés nem az, hogy mindenki szabadon teheti, ami másnak nem árt, mert az "ártás" határai (azaz per definitonem a nyilvánosság) váltak az utóbbi időben olyan tággá, amely megakadályozza, hogy a többség úgy éljen a saját normáival, kifejezéseivel, szokásaival, ahogy neki tetszik és szerinte nem árt. Valójában az ártás és a károkozás határait is -- ezzel a magánszféra nyilvánossá való átpolitizálását, ami az érdekük -- azok a kisebbségek definiáljak, amelyek el akarják érni a kisebbségi gyakorlataik legitimálását (a nyilvánosságban). Úgy kötődik össze a nyelvpolitikai, elismerési és a kulturális harcuk egyetlen elismerési programban, hogy bármelyikben megálljt parancsolni nekik a felfogásuk szerint önmagában diszkriminációt jelent (ami praktikusan igaz is, hiszen az elismerés komplexitása igényli mind az említett terek bevételét). Ily módon a többség csak úgy lehet toleráns, ha feladja az adott kérdés nyilvánosságbeli reprezentációjában (beszédben, értékrendben, gyakorlatban) a saját normáit.

A tolerancia, a szabadság és az elismerés tehát radikálisan eltérő gyakorlatokra is utalhat a társadalmi kooperációban. Minél apróbb egy kisebbség és/vagy minél radikálisabb (a többség számára idegenebb) programmal lép fel, annál inkább az elismerés válik a hármasság vezérgondolatává és céljává és annál jobban sérül mindenki azonos szabadsága és a tolerancia lehetősége (tolerancián értve, hogy a saját értékrendem és gyakorlatom változtatása nélkül tudok helyet adni mások önképének -- a radikális elismerés programja a kisebbségek oldalán azonban a saját gyakorlataim megváltoztatására kényszerít). A konfúzió mögött a károkozás egyre tágabb defininíciója áll, amennyiben már nemcsak az a kár, amit tevőlegesen követek el másokkal szemben, nemcsak az, amit egy semleges szabályok közötti verseny okozhat a gyengébbnek, hanem az is, amit ő -- a sérelmet szenvedő -- hisz/mond, hogy kárt jelent neki (praktikusan bármilyen: testi, lelki, igazolható, igazolhatatlan vagy privát tekintetben, ti. a két utóbbi nem ugyanaz).

Az elismerés és a szabadság elméleteinek újabb körét kéne megírnunk, hogy ne a nyilvános (utcai, FB-, stb.) agressziónak kelljen eldöntenie, hogy Rachel MacKinnon indulhasson-e női futamban, amíg nem sikerült még teljesen lecserélnie a férfi hormonállományát (és kvázi a sérelmi politikája felülírhatja az "egykori" biológiai nemének maradványaiból következő előnyeit).

Végül hozzáteszem, ez egy nagyon liberális (ha nem is progresszivista), nagyon empatizáló bejegyzés volt. Egy "rendes" konzervatív -- amiben nem a nyugat-európai konzervatív párti tagság az irányadó, mert ezekben már nem sok maradt a konzervatizmusból -- legalábbis azt írta volna, hogy a hagyományaim, az identitásom, az értékrendem, a sok embert felölelő kultúrám megvédéséhez képest a radikális (itt a szélsőjobbos nem felejtené el az "aberrált, nyerészkedő, beteg" jező alkalmazását sem) kisebbségek aktuális önmeghatározása és az ebből fakadó problémák maradjanak csak az ő problémáik, mert messze nem érnek annyit a közhasznosság szempontjából, mint amennyit rombol csak a megvitatásuk is (nemhogy az elismerésük). A közhasznosság és a szabadság (vagy elismerés) között pedig nem mindig és nem automatikusan az utóbbié a döntő szó. A másik oldalról: lehetnek mindenkinek titkos vágyai és "bűnei", de az ember attól ember, hogy nem akarja minden ötletét és vágyálmát normává tenni önmaga, pláne mások számára. A teljes vágykiélés a konzervatívok szerint -- többségi elvárások ide vagy oda, a társadalmi koordináció lehetősége emide vagy amoda -- éppenséggel az ember voltunk kudarca, mert olyan fakultásunkat -- az ösztöneinket és a vágyainkat -- avatja győztessé, amely leginkább tesz az állatokhoz hasonatossá.

578 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr5715487460

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2020.02.29. 22:51:22

@neoteny:
ez a kérdés, hogy az a tanítórend, amelyik a gazdag városok leggazdagabb belvárosában lakozik vajon ténylegesen a szegényekért, az elesetekért, a kirekesztettekért aggódik. vagy az ehhez kapcsolódó "koldulórend".

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.29. 23:04:01

@civisvarosi:

"ez a kérdés"

Nah:

"mégis milyen filozófiai irányzat"

a magyar vallás?

Otthagyni a jobbágyfalu nehéz, de értékes életét a buzi-buli negyedes bűnös városban lubickálásért a magyar vallás sarkalatos tétele?

2020.02.29. 23:22:55

@neoteny:
ez a piarista rendfőnök.
kep.cdn.indexvas.hu/1/0/3182/31822/318225/31822529_e71f638b5127c99da52fd6dc34922908_wm.jpg
szerintük "eddiginél nagyobb odafigyeléssel kell tehát fordulnunk a lemaradók, a nehézségekkel küzdők, a mélyszegénységben élők, a kirekesztettek felé". esetleg a piarista rend látogassa meg a városok és a vidék szegény negyedeit. esetleg menjenek a mélyszegényben élők, lemaradók, nehézséggel küzdők közelébe.

a budapesti piaristák a mariott szálló seggében szeretnek élni. kempinski közelében. a gresham paltotától egy kicsit odébb. csak egy nagyon kicsit. intercontinental és a gerbaud mellett. gozsdu udvarban aggódnak a szegényekért. az elesettekért. szegény kis koldus ferencesek. az evangelikusok is aggódnak. a vigadónál. a szegényekért aggódó eltévesztette a házszámot.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.29. 23:30:52

@civisvarosi:

"ez a piarista rendfőnök."

Te meg egy istentelen sátánfajzat vagy.

2020.02.29. 23:36:00

@neoteny:
még egyszer. semmi problémám nincs a piaristákkal. ha tényleg a szegényekért aggódnak, akkor menjenek közéjük.

2020.02.29. 23:37:39

@neoteny:
az egy előrelépés, hogy a belpestiek összeálltak. dk-mszp-p-lmp-momentum-jobbik-kétfarkú kutya párt-piaristák. alakul az "összefogás". álljanak össze.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.02.29. 23:40:01

@civisvarosi:

"ha tényleg a szegényekért aggódnak, akkor menjenek közéjük."

Igen, ez annyira jó ötlet, hogy korábban ajánlottam a debrecenieknek is.

"az egy előrelépés"

A _Kulturkampf_-os harcosok számára, mint te is vagy.

2020.02.29. 23:41:37

@neoteny:
az lmbtq közösséget setét jenőt se feledve. és persze pintér bélát is. összállnak. elsöprik a fideszt. és úgy létrejön a "konszenzus".

2020.02.29. 23:45:02

@neoteny:
ne álljanak össze. seperjék el külön külön a fideszt. ahogyan akarják. csak azt kérdem, hogy mi lesz utána. miért akarnak a minisztériumba kerülni? nem ugyanazért, amiért a geci orbán?

2020.02.29. 23:53:28

@neoteny:
a vita tárgya a magyar irodalmi kánon. ki kellene választani 100 magyar verset. van 100 tankerület. mindegyik jelöljön egyet. na most ha többen jelölik ugyanazt, akkor jelölhetnek egy másikat. és abból adódik 100 vers. így lehet decentralizáltan választani. állítólag az a legjobb.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.01. 00:05:20

@civisvarosi:

"az lmbtq közösség"

"mégis milyen filozófiai irányzat"

a magyar vallás?

Otthagyni a jobbágyfalu nehéz, de értékes életét a buzi-buli negyedes bűnös városban lubickálásért a magyar vallás sarkalatos tétele?

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.01. 00:06:04

@civisvarosi:

"a vita tárgya a magyar irodalmi kánon."

Csak az istentelen senkiháziak szerint.

"mégis milyen filozófiai irányzat"

a magyar vallás?

Otthagyni a jobbágyfalu nehéz, de értékes életét a buzi-buli negyedes bűnös városban lubickálásért a magyar vallás sarkalatos tétele?

2020.03.01. 00:15:43

@neoteny:
akkor mégis miről vitáznak a piaristák? és a többi, akiknek a rendszerváltás óta semmi se jó. hanem csak minden ellen tiltakoznak. így nem jó az irodalmi tananyag? hogy lenne jó? azt nem árulja el a rendfőnök úr.

2020.03.01. 00:18:13

@neoteny:
vannak, akik szerint túl sok a tananyag. mondják meg, hogy mit húzzunk ki belőle. csak azt már nem vállalják ugye, hogy nehogy támadás érje őket. ezért úgy általában tiltakoznak. piarista módra.

2020.03.01. 00:21:07

@neoteny:
de seperjék el a fideszt. felőlem. csak utána létrjön a konszenzus gyurcsánytól a jobbikon át a piaristákig. amit az lmbtq közösség, setét jenő is elfogad. és pintér béla is csennint egyet. hogy igen, ez egy nagyon modern irodalom. nem az ótvar középszer. az a régi. van ilyen. meg tud egyezni jelenits tanár úr pintér bélával és gyurcsánnyal. miért nem ülnek le egy asztalhoz?

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.01. 00:38:19

@civisvarosi:

"akkor mégis miről vitáznak a piaristák?"

Közöd?

"felőlem."

Igen, te egy istentelen sátánfajzat vagy.

ijontichy 2020.03.01. 00:43:31

@civisvarosi: "de seperjék el a fideszt." Miért? Ideje (lenne), hogy a fidesz megszabaduljon a saját középszerű vezetésétől. Ez előfeltétele annak, hogy a magyar társadalom '98-ban megrekedt fejlődésének vége szakadjon. Fentebb felsoroltál egy rakat adatot, ami az alkalmatlanságukat bizonyítja. Az, hogy a magyar társadalom ezeket a fosarcokat szavazza a kirakatba, finoman szólva sem ad okot egészséges nemzeti büszkeségre :-(.
Irodalom? Az meg kit érdekel? Semmi baj nem lesz az irodalommal, ha ezek a társadalmat ideológiai alapon erőszakolgató, kártékony állatkák eltűnnek a süllyesztőben.

2020.03.01. 01:50:25

@ijontichy:
a fidesz nem cél, hanem eszköz. és a fidesz arra jó, hogy megmutassa ki akar nemzeti alaptantervet és ki nem akar. aki csak tiltakozik. tehát nem arról van szó, hogy a piaristáknak van valamilyen szuper jó ötletük, vagy nem feltétlen kell, hogy az övék legyen, hanem ők ezt vagy azt bevennék a tanrendbe, vagy kihúznák. aki azt mondja, hogy túl sok a kötelező tananyag mondja meg, hogy szerinte mit kellene kihúzni. vagy hogyan lehetne szerinte korszerűbb, stb. bármi ami konstruktív kritika.

túl azon, hogy kevés a pénz, sok a heti 24 óra, embertelen, meg hogy őt nem kérdezték meg és ezért tiltakozik, stb. és ez most az oktatás, ez független attól, hogy lölő lopik, ettől még el lehet zavarni a fideszt, ez most nem erről szól. de az van sajnos, egyesek a belváros elit iskoláiban kurvára nem akarnak egy közös rendszerben tanulni a gyöngyöspataiakkal, de nem csak a cigányokkal, hanem a többségi magyarokkal sem. a fidesz arra jó, hogy akkor lehessen már látni, hogy miféle magukat filozofikus mesterrasznak képzelő szekták ezek. akik persze egymással se tudnak megegyezni. szóval ha hatalomba kerülnek, akkor aztán végképp semmiről sem lenne egyetértés fele részben sem. fontos, hogy ezek egyértelművé válljanak.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.01. 02:41:17

@civisvarosi:

"a fidesz nem cél, hanem eszköz."

Az istentelen sátánfajzatok számára.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.01. 02:41:53

@civisvarosi:

"nemzeti alaptanterv"

"mégis milyen filozófiai irányzat"

a magyar vallás?

Otthagyni a jobbágyfalu nehéz, de értékes életét a buzi-buli negyedes bűnös városban lubickálásért a magyar vallás sarkalatos tétele?

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.01. 02:42:36

@civisvarosi:

"fontos, hogy ezek egyértelművé válljanak."

Válnak azok, válnak szép sorban.

2020.03.01. 08:59:16

@neoteny:
van egy belpesti elit, amelyik képtelen arra, hogy a magyar irodalmat kanonizálja. kiválassza azt a 100 verset, 10 prózai művet és mellétegye valamelyik keresztény felekezeti biblia fordítást. ennyiben kellene megállapodniuk. és ez egy emberöltő óta nem sikerül. vajh miért?

talán azért, mert egyesek nem is akarnak megállapodni. nem akarnak magyar irodalmi kánont. és ezek a viták arra valók, hogy ez megmutatkozzon. kik azok, akik nem konstruktív módon kritizálnak, kik azok, akik minden ellen tiltakoznak.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.01. 09:09:29

@civisvarosi:

"van egy belpesti elit"

Nincs.

"mégis milyen filozófiai irányzat"

a magyar vallás?

Otthagyni a jobbágyfalu nehéz, de értékes életét a buzi-buli negyedes bűnös városban lubickolásért a magyar vallás sarkalatos tétele?

2020.03.01. 09:21:41

@neoteny:
itt van a magyar irodalom kerettanterv. letöltődik. mert ugye word formátumban van. magyar bálint féle oktatási kormányzat egy rakás pénzt fizetett a microsoft-nak. valaki megdobálta ballmer pistát a corvinus-on. na szóval ez a vitatott irodalom tárgyban az általános iskolai kerettanterv.
www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/kerettanterv/Magyar_nyelv_es_irodalom_F.docx
tessék már elmagyarázni, hogy mi ebben az embertelen? sok. ez esetben húzni kell belőle. csak meg kellene mondani, hogy micsodát. és ezek után ki lehet alakítani egy közös álláspontot 1 nap alatt. vagy legfeljebb 1 hét alatt. piaristákkal szigorúan csak 23.5 órát együtt dolgozva ezen. mert annál több őszerintük embertelen. és ennyi. és ez 30 éve nem sikerül.

és most 20% lesz a szabadon választható irodalom óra. lehetne úgy is, hogy ne csak a tanár válasszon szabadon. hanem a tanítványok is. fakultáció. és nyilván az irodalmat szerethető módon tanítóknak több diákjuk lesz. többet kereshetnek. de aki szigorúbb az is lehet megbecsült. és még a szürke tanító is. majd ő elvégzi az adminisztrációt. és ebből összáll a magyar iskola. amiben a tananyag többek között a magyar irodalmi kánon. a kanonizált magyar irodalmi örökség. az a magyar vallás. többek között.

és nem a népi urbánus ellentét. az a filoszemita bölcselet része. az seem állítom, hogy az minden elemében feltétlen ördögtől való mert nem ítélkezem felette. de azt a mi vallásunkból nagyrészt érdemes kivetni. kirekeszteni. azt nem valljuk. nem kötelező ugyanis. azért váltottunk rendszert. többek között. és ebből adódik a kultúrkampf ugyebár. és erre mondják, hogy antiszemitizmus. hogyan nevezzük ezt a a csoportosulást? politikailag korrekt módon a "liberálisok". és ezért van "illiberális" demokrácia. a populizmus az akadémikus bölcselettel szemben egy virtualizált elitellenes lázadás. modern kori vallásháború. a korszellem.

2020.03.01. 09:34:31

@neoteny:
hogyne lenne. az mszp-szdsz és az mdf mérsékeltjei. a belpesti piaristák összeálltak a szomszédos katona józsef színházzal. mert a piaristákat az első orbán kormány még megkérdezte. nem tűnt fel nekik, hogy orbán és simicska lajos döntenek. a nagy emberismerő piaristáknak. jelenits tanár úrnak. aki zsebre vágta covin láncot 12-ben, a díszpolgári címet 14-ben, a magyar művészeti akadémia aranyérmét 16-ban. de nem tűnt fel neki, hogy orbán dönt szinte mindenről. berettyóújfalusi. ahol a félkomfortos önkormányzati bérlakásokat esetenként 35 (!) forintos (nem tévedés) négyzetméteráron adják ki. jelenits tanár úr le se szarja a szülőföldjét. az a nagy igazság. le se szarja a szegényeket. és ő még volt valaki. az új rendfőnök egy senki. ő már csak tiltakozik. hogy ővele nem egyeztettek. békéscsabai. a piaristák egyeztettek a békéscsabaiakkal. ezek a magukat a filozofikus mesterrasszba képzelő zsidókeresztény szekták egyeztettek valaha a civil egyesületekkel?

2020.03.01. 09:42:54

@neoteny:
lúdas matyi, a jános vitéz, a toldi, az egri csillagok, légy jó mindhalálig, a tüskevár, a pál utcai fiúk, voltak a kötelező irodalom. az ember tragédiája. mellé lehet emelni a bibliát. még odatenném szabó magdától az abigélt. hogy legyen nőnek lányregénye. de hazabeszélek. és lehet vitatni, hogy ez így ne ezek legyenek a kánon részei. jókai, mikszáth, móricz valamelyik regényét válasszák. ezek azok művek, amit mindenki ismer. a kocsmában a leghülyébb is a többségéről hallott már. ettől magyar. többek között. és erről nem tudnak a belpestiek megegyezni, illetve nem akarnak. és kultúrharc elsődlegesen ebből adódik. és nem abból, hogy ezt leírja valaki.

a rendszerváltó elitet legalább részben le kell váltani. vagy a fidesz zavarja szét a nem-fideszt, vagy megfordítva.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.01. 09:55:03

@civisvarosi:

"itt van a magyar irodalom kerettanterv."

Nincs.

"hogyne lenne."

Csak a te istentelen, _Kulturkampf_-tól vérgőzös agyadban.

"a kötelező irodalom"

"mégis milyen filozófiai irányzat"

a magyar vallás?

Otthagyni a jobbágyfalu nehéz, de értékes életét a buzi-buli negyedes bűnös városban lubickolásért a magyar vallás sarkalatos tétele?

2020.03.01. 09:57:27

@neoteny:
mert ha valaki azt mondja, hogy jókai mór a huszti beteglátogatók című amúgy kitűnő novelláját, szenczi molnár albert amúgy kiváló zsoltárfordításait ne tegyük kötelezővé egy szakgimnáziumi villanyszerelőnek, akkor az mondjuk konkrét kritikai észrevétel. vagy mondjuk walther von der vogelweide német trubadúrköltő egy verse is benne van a kötelező tananyagban. esetleg ne legyen kötelező. de akár egy villanszerelő is lenyűgözheti a német háztartást, hogy ő zengi a minnesäng-et.

Under der linden
an der heide,
da unser zweier bette was,
da mugt ir vinden
schone beide
gebrochen bluomen unde gras.
vor dem walde in einem tal,
tandaradei,
schone sanc diu nahtegal.

és azt mondják neki, hogy ó, ezek a magyar villanyszerelők milyen műveltek. a politechnikum mellett beiratkozik a líceumba német irodalmi fakultásra. feltéve, hogy akar. nem muszáj. de a magyar himnuszt ismernie kell. a magyar iskolában az kötelező. van, amit előírnak neki egy állami iskolában. és többek között attól magyar. és ha ez egyes "liberális" és nem-liberális szekták számára nem fogadható el, akkor ne fogadják el.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.01. 10:36:31

@civisvarosi:

"mert ha valaki azt mondja"

_Azt_ senki sem mondja, csak az istentelen ördögfajzatok.

"mégis milyen filozófiai irányzat"

a magyar vallás?

Otthagyni a jobbágyfalu nehéz, de értékes életét a buzi-buli negyedes bűnös városban lubickolásért a magyar vallás sarkalatos tétele?

2020.03.01. 10:44:14

@neoteny:
basszus, ha ez a belpesti elit 30 éve milliós havi fizetéssel képtelenek az "a" betűben kiegyezni, akkor abból az elitből valakiket ki kell ebrudalni. a nem odavalósiakat. vagy a fideszt, vagy a nem-fideszt.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.01. 11:10:09

@civisvarosi:

"basszus"

"mégis milyen filozófiai irányzat"

a magyar vallás?

Otthagyni a jobbágyfalu nehéz, de értékes életét a buzi-buli negyedes bűnös városban lubickolásért a magyar vallás sarkalatos tétele?

2020.03.01. 12:21:23

@neoteny:
a magyar hagyományban a város és a vidék egyek. vármegye. városmegye/várvidék.

2020.03.01. 12:35:48

@neoteny:
a régi angolszászország három részből áll. westfalahi, ostfalahi és angrivari (görögösen άνγριουάρροι). ez véletlen nem a falu (fallal körülvett ősi települések, telepek) és a város?

The second element -varii is most prolific among Germanic tribal names, commonly taken to mean "inhabitants of", "dwellers in". Its precise etymology remains unclear, but there is a general consensus that it cannot be derived from the PIE root *wihxrós.

nem lehet a város, hanem valaminek a lakói.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.01. 14:17:56

@civisvarosi:

"a magyar hagyományban a város és a vidék egyek."

Nem.

"a régi angolszászország három részből áll."

Csak a bajszos szász tanítónők szerint.

"mégis milyen filozófiai irányzat"

a magyar vallás?

Otthagyni a jobbágyfalu nehéz, de értékes életét a buzi-buli negyedes bűnös városban lubickolásért a magyar vallás sarkalatos tétele?

ijontichy 2020.03.01. 15:17:15

@civisvarosi: Igen, a fidesz eszköz arra, hogy a magyar társadalmat visszatartsa a fejlődéstől, mindössze pártízezer gennydózer érdekében.
Bizonyos határokon belül (országhatárokon belül) eléggé sikeresek, ami a magyar társadalom sajátosságaiból adódik (gyenge polgárosodás, provinciális gondolkodás). Azon kívül szart sem érnek, ez világosan látszik az elmúlt tíz év alapján.
A hisztid a budapesti kávéházi életművészek ("sorosügynökök") ellen alaptalan (porverés a fosarc főnököd ukáza alapján), elvégre kábé két szem mogyorót számít a hablatyolásuk. Debrecenben nincs politikai ellenzék? Akkor ott már megszilárdult az autokratúra. Agresszív kismalacra a Kádár-korból hozott "jóvanna, legyen neked egy" okossága a válasz (tudod: ha csettint, bokázunk, a többit megoldjuk okosba'). Egyszóval hiába próbálgatod takargatni a szennyest, senkit nem versz át vele, a Lajtán túl legalábbis nem. A dolog szomorú tanulsága (és a wishful thinking vége), hogy az EU pár ejnye-bejnyén túl bármit is tenne. Stikában röhögnek a markukba, hisz ekkora legitim kretént, és olcsó politikai prostit (lásd még: "hasznos hülye") elég nehéz találni.

2020.03.01. 15:50:47

@ijontichy:
debrecenben hogyne lenne ellenzék. a dk újonnan megválasztott városi vezetője ez a nyugdíjas néni. a karkötőt és ahhoz igazodóan különféle színűre festett körmöket is érdemes megfigyelni.
dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2020/gulacsiannailona.jpg
ezt a fiatalos hölgyet a dk az ifjúsági (!) és sportbizottságba (!) delegálta.
a képnen balra a jobbik, jobbra a momentum vezetője.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2019/jobbik_2.jpg
ez a momentumos fickó kihívta nyilvánsos vitára a fideszt, majd azt mondták, hogy rendben. ami után a vitára nem ment el. a jobbik városi elnöke kilépett a pártból. mondván, hogy a tagság tíz fő alá csökkent. és ezzel a debreceni jobbikot feloszlatta. az országos elnökség szerint jogszerűtlenül. ezek az ellenzéki pártok. lmp errefelé nem nagyon létezett. párbeszéd nevű párt ismeretlen. az mszp megyei elnöke is szétlopta az eu pénzeket, onnan kiléptek. az mszp-s ismerősöm a lányát a fideszbe "iratta" (így fogalmazott). hja és ezek az ellenzéki pártok úgy fogtak össze, hogy frakciója egyiknek sincs. kompenzációs listán annyi felé oszlottak. és egyébként 23 elektori körzetből 23-at nyert a fidesz. errefelé 1998-ban nyert utoljára nem-fideszes bármiféle választáson beleértve országgyűlési és önkormányzatit. debrecenben kvázi egypártrendszer van. tombol a "fasizmus".

egy jótékonysági rendezvény. egy városkörnyéki tanya leégett. gyűjtöttek.
video2.dehir.hu/0301_karitativ_testulet_arveres_mix.mp4
és tomboló fasizmusra jellemző az éppen most két vezető hír mészáros lőrinc propaganda lapján.

Hírnév, szerelem, drogok: világhírű musicalt mutatnak be Debrecenben
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2020/famemusicalpaholy.jpg
A progresszív rock ünnepévé teszi megalakulásának negyvenéves évfordulóját a debreceni zenekar
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2020/androidos.jpg

2020.03.01. 16:04:44

@neoteny:
a szász krónikák szerint. úgy jött létrejött magna germánia. a római birodalmat szétverték a germán törzsekkel a hunok. és úgy jött létre a szent római birodalom. a magyar honfoglalással az eurázsiai steppei törzsszövetség felbomlott. és kalandozó hadjáratok után a magyar királyság. árpád vezér otthon még finnugorul beszélt nádasdy professzor szerint. ez be van "bizonyítva". aki azt megkérdőjelezi az egy kripli, kretén, kókler, sarlatán, fasiszta, náci.

ijontichy 2020.03.01. 16:05:51

@civisvarosi: "a dk újonnan megválasztott városi vezetője ez a nyugdíjas néni." Vagyis nincs ellenzék :-)
"tombol a "fasizmus" " Ezzel csak magadat égeted. Vagy hülye vagy, hogy pár hibbant-libbant fecsegésére egy szót is vesztegetsz, vagy vityaszolga kéccáz dolcsiért. Az utóbbira tippelek, mert vitya érdeke, hallható közbeszéd szintjén tartani pár hibbant-libbant fecsegését.

Btw. minap olvastam itt a szomszédban @jotunder megemlékezését Hörcher böffentéséről:
A filozófus esete Orbán "morális fölényével"
„Nem értek egyet sok lépésével, de még mindig azt érzem, hogy morális fölényben van az ellenfeleihez képest” – fogalmazott a politikai filozófus.

Kösziköszi Hörcher, megint nagyot javult a tériszonyom (lehet hogy a fickó pályát tévesztett?). Olyan morális magaslatról bámulom Hörcher fejét, hogy lassan csillagászati mértékegységre lesz szükségem a kifejezéséhez :-))). Az átlag fidesznyikről már nem is beszélve :-DDD

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.01. 16:18:27

@civisvarosi:

"a szász krónikák szerint"

"de mi tudjuk, hogy a szászok is zászlót hordták évszázadokon át. ezért akarnak szabad államiságot. ők elfeledték az ősiséget. ősi állapot szerűséget. nem értik, hogy a sas nem kétfejű, hanem két állapot jelképez. keletre és nyugatra néz. és ehhez hasonlók. hosszasan lehet sorolni ezeket a népfőiskolás toposzokat. amire a népesség egy része azt mondja, hogy ó legyen ez az ige, ez igen."

2020.03.01. 16:18:57

@neoteny:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2d/Invasions_of_the_Roman_Empire_1.png
amire a kocsma népe azt mondja, hogy persze, a vizigótok vízpartokoat szállták meg. és létrehozták hispániát. ispániát. nem. ilyen fibuláik voltak.
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9b/F%C3%ADbula_aquiliforme_%28M.A.N._Madrid%29_01.jpg
mi köze van ennek a hunokhoz? semmi. együtt harcoltak. na és? és a magyarokhoz. semmi. mert azok finnek. de nem mi vagyunk finnugorok, hanem csak az ősi nyelvünk. alaric bevonulása athénba 395-ben.
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1e/Alaric_entering_Athens.jpg
a nevének jelentése király. a népfőiskolán megfejtik, hogy persze, mert a király szó megfordítva. van aki szerint barcelona összefügg a barcasággal. az mta szerint ez mind badarság. lehet. a genetika, az archeogenetika valószínűsítheti.

2020.03.01. 16:21:26

@neoteny:
mert a szászoktól is elvették a dicső múltjukat a tudjuk kik. frankfurti iskola. és ebből lesz az adf az egykori poroszországban. a libsik teremtik meg a fasizálódás igényét. és úgy sorakoznak fel a "nácik".

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.01. 16:21:31

@civisvarosi:

"amire a kocsma népe azt mondja, hogy persze, a vizigótok vízpartokoat szállták meg"

"de mi tudjuk, hogy a szászok is zászlót hordták évszázadokon át. ezért akarnak szabad államiságot. ők elfeledték az ősiséget. ősi állapot szerűséget. nem értik, hogy a sas nem kétfejű, hanem két állapot jelképez. keletre és nyugatra néz. és ehhez hasonlók. hosszasan lehet sorolni ezeket a népfőiskolás toposzokat. amire a népesség egy része azt mondja, hogy ó legyen ez az ige, ez igen."

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.01. 16:25:15

@civisvarosi:

"mert a szászoktól is elvették a dicső múltjukat a tudjuk kik."

Mert engedték, hogy elvegyék tőlük.

"de mi tudjuk, hogy a szászok is zászlót hordták évszázadokon át. ezért akarnak szabad államiságot. ők elfeledték az ősiséget. ősi állapot szerűséget. nem értik, hogy a sas nem kétfejű, hanem két állapot jelképez. keletre és nyugatra néz. és ehhez hasonlók. hosszasan lehet sorolni ezeket a népfőiskolás toposzokat. amire a népesség egy része azt mondja, hogy ó legyen ez az ige, ez igen."

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.01. 16:26:48

@civisvarosi:

"a tudjuk kik"

Ne zsidózz, zsidó. Nem tévesztesz meg senkit már.

2020.03.01. 16:31:43

@neoteny:
egy német nem érti, hogy az nem kétfejű sas. hanem kétfelé néz. saxon from PIE root *sek- "to cut.". szegni, vágni. mint a székely katonanemzetség. késesek. from Proto-Germanic *sahsa. sas? a szászok századokba szerveződő katonák? sword from PIE root *swer "to cut, pierce." vág, szúr.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.01. 16:36:26

@civisvarosi:

"egy német nem érti"

Ne németezz, zsidó. Nem tévesztesz meg senkit már.

2020.03.01. 21:27:07

@neoteny:
adverse. ellenséges, ellentétes. átversz? ez is magyarul van. vagy csak átverés?

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.01. 21:44:29

@civisvarosi:

"vagy csak átverés?"

Az, az: zsidó huncutkodás a magyarok szívébe írt igazsággal. Mint ahogy az a Finkelstein ördögfajzat is tette a zemberek saját pénzéért.

2020.03.01. 22:04:17

@neoteny:
stop soros. tartották az istrángot. start. úgy indulnak neki a lóversenynek steppén. toppantak célba. stop. soros. series. a szíruszról eredő magyarok. i am serious. nem viccelek. vagy mégis?

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.01. 22:08:44

@civisvarosi:

"stop soros."

Mondja az átverős zsidó. Mint a Finkelstein, az a sátánfajzat is tette a magyarokkal a saját pénzükért. Miközben farba túratta magát az azonos nemű házastársával.

2020.03.01. 22:11:51

@neoteny:
nem az ördögök, hanem a mágusok nyelve. ebben rejlik az ősi mechanika. a masinák titka.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.01. 22:17:34

@civisvarosi:

"nem az ördögök, hanem a mágusok nyelve."

Same difference.

44 Ti az ördög atyától valók vagytok, és a ti atyátok kívánságait akarjátok teljesíteni. Az emberölõ volt kezdettõl fogva, és nem állott meg az igazságban, mert nincsen õ benne igazság. Mikor hazugságot szól, a sajátjából szól; mert hazug és hazugság atyja.

-- János 8

2020.03.01. 22:37:36

@neoteny:
haze. ködösít. hazudik. ez is magyarul van.

2020.03.01. 22:43:22

@neoteny:
ellentéte. ignite. meggyullad. lángra kap. éget.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.01. 22:45:19

@civisvarosi:

"hazudik. ez is magyarul van."

Ezért vagy te nem-magyar, zsidó.

2020.03.01. 22:54:24

@neoteny:
PIE root *egni "fire".
fire. fear. fél. tűztől. pure. tisztító tűz. pyre. pir. por. az ősi pirotechnika. hangfestés. mint a piros. latin is. görög is. magyar is. vagy csak átverés. mint az itt a piros, hol a piros.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.01. 22:57:22

@civisvarosi:

"fear. fél."

És ez az amit te nem vagy képes generálni bennem, zsidó.

2020.03.02. 00:06:15

@neoteny:
nem is célom. telos. hangátvetés.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.02. 00:14:51

@civisvarosi:

"nem is célom."

Vagy igen. Ki tudja? Lehet, hogy átverés az egész. De _honnét hova át_? És egy nappal később? Pénteken zsidó vagy? hát szombaton? és vasárnap?

Itt a piros, hol a piros. Itt látható az óriáskélgyó, a fejétől a farkáig két méter, a farkától a fejéig három méter, összesen öt méter.

Tessék, tessék, csak bátran. A pénztár erre van, a jegyeket ott kezeljük. Tessék, tessék, holnap már a következő városban leszünk.

“There's a sucker born every minute.”

― P.T. Barnum

2020.03.02. 06:20:37

@neoteny:
tele- távol. teleos céloz (tszéloz). hangátvetés. tévé. a televízió. video I see. látom, ahogyan a hordák a hordták a vizet a viderben/vödörben (water). belenéznek. meglátták magukat a víztükörben. video. I see. öntöztek, veteményeztek. (wet). és aztán hordták az árut (ware) a gödörbe (gather). ez is magyarul van. vagy finnül.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.02. 06:47:43

@civisvarosi:

"tele- távol."

Így van: te is távolról rongálod a közhangulatot, és én is távolról mutatok rá erre.

2020.03.02. 07:42:02

@neoteny:
hate. hajt. hatalom. (gyűlölet)

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.02. 07:47:50

@civisvarosi:

"hate. hajt. hatalom. (gyűlölet)"

Épp' erről szól A Jó Hír.

"wrong. rongál."

Csak az övéivel képes ezt tenni.

2020.03.02. 07:56:37

@neoteny:
hear, o israel. hír. a hírek.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.02. 08:01:37

@civisvarosi:

"a hírek."

Az az: amin a zsidó Bloomberg összekalapálta a $50+ milliárdos vagyonát.

Amit most költ, hogy bevásárolja magának az elnöki széket.

De még ő is jobb zsidó, mint a Bernie.

2020.03.02. 08:31:04

@neoteny:
vagy a bertelsmann. a "retekklub". azzal összefonódva a soros alapítvány. orbán ellenlábasai. és persze a tv2 is. amit andy vajna gründolt. és az összes többi. ezek ilyen-olyan elnöki székeket akarnak. a kisebbek igazgatótanácsi tagságot. az atv vagy hírtv. és a többi. az index firkászai maguknak követelik az ellenőrző hatalmat. mondván, hogy ők "az" ellenzék. és erre habony árpád azt mondta, hogy hjó, akkor ők lesznek a kormány. és létrehozzák a kormánypárti bulvársajtót. és abból lesz a riposzt. telepakolják csöcsökkel és szidják az ellenzéket. social média mellé national media. alt rigth. sőt. nemzeti szocialista. faszságokat kell feltölteni a fészbukra. és azoból lesznek a "mémek". ez egy értelmetlen közéletet eredményez. ezt demon-strálom.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.02. 08:36:19

@civisvarosi:

"vagy a bertelsmann."

Nem: Bloomberg, a pénzeszsák zsidó médiamágnás karikatúrája. I mean Julius Streicher nyáladzott volna ennek láttán -- ha nem akasztják fel.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.02. 09:06:33

@civisvarosi:

"demon-strálom"

A nice one, got to give this one to you.

2020.03.02. 09:18:00

@neoteny:
1933 to 1945
During the Third Reich, the publishing house gained a prominent position with its affordable "Bertelsmann Volksausgaben" ("people's editions") In particular, war adventure books such as Werner von Langsdorff's "Fliegerbuch" on aviation were a commercial success. Heinrich Mohn belonged to the patrons' circle of the SS and sought to turn his company into a National Socialist model enterprise. During World War II, the C. Bertelsmann Verlag became a leading supplier to the Wehrmacht, even surpassing the central publishing house of the NSDAP Franz Eher.Especially in the years between 1939 and 1941, the revenues of the C. Bertelsmann Verlag skyrocketed. Jewish slave laborers were not forced to work in Gütersloh, but in printing plants in Lithuania with which the C. Bertelsmann Verlag cooperated. In 1944, the Reichsschrifttumskammer (Reich Chamber of Literature) closed the publishing house to "mobilize all powers for victory". Another essential reason for this was criminal paper racketeering by some publisher's employees, which led to a trial in 1944.

na de az új bertelsmann már antifasiszta. nácik, nácikok. pfúj. jobboldal. mocsadékok. ez nem hate speech? dehogy nem. ahogyan az ellentábor. és ez addig megy, amíg közéjük nem ékelődik egy valód független reálértelmiségi csoportosulás, és/vagy az egyik a másikat ki nem szorítja.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.02. 09:27:00

@civisvarosi:

"na de az új bertelsmann"

Közöd?

"mégis milyen filozófiai irányzat"

a magyar vallás?

Otthagyni a jobbágyfalu nehéz, de értékes életét a buzi-buli negyedes bűnös városban lubickolásért a magyar vallás sarkalatos tétele?

2020.03.02. 11:33:40

@neoteny:
ne viccelj már. a bertelsmann egyik földfelszíni frekvencia bérlője. ami ugye közösségi tulajdonban van. mindenkinek köze van hozzá, hogy mit sugároz. ahogyan a tv2 esetén is. akik orbán talpasai. és azzal szemben állnak orbán ellenlábasai. akik megbuktatták a viszonylag jól teljesítő első orbán kormányt (igaz, hogy simicska lajossal volt az is megspékelve, aki a totális médiaellenszéllel próbált szembemenni, aztán azt tanulta meg, hogy ütni kell ezeket). és aztán jött a második orbán kormány, a harmadik (a "g-nap") és a negyedik.

a bertlensmann a magyar közélet egyik szellemi kútmérgezője. vagy őket kell kiebrudalni az országból és lecserélni egy német barátibb sat1 csoportra, vagy a tv2-t és az ahhoz kapcsolódó bulvárt kell kiszorítania az ellenzéki értelmiségnek. vagy ugye az indexet kell közjogi értelemben is megszerezni. mert hogy pénzügyi értelemben (a hirdető ügynöksége) a fideszé. ahhoz, hogy normális közélet legyen ezt valamilyen irányba el kell dönteni.

2020.03.02. 11:45:19

@neoteny:
és ha ez valamilyen irányba eldől, akkor van esélye egy pragmatikus, technokrata, kozmopolita reálértelmelmiségi csoportnak. akik azt mondják, hogy szimbolikus kérdésekről folyik egy nagyrészt értelmetlen vita.

ha a többség a szent korona tanából vezetné le a magyar alkotmányosságot, akkor ahhoz is joga van és egy kisebbség ugyanezt a "láthatatlan" alkotmányból is megteheti. de ha valaki az elsőre azt mondja, hogy az humbug, akkor mondja a másodikra is. az általános emberséget követve nagyrészt ugyanarra a következetésre kellene jutniuk, mint aki az ősi magyar magyarságából következtet. és így tovább.

budapesten vallásbéke csak úgy lehet, hogy vegyes gazdaságot igyezekeznek teremteni. van a budapesti kórházszövetség. közintézmények mellett megjelenik a magánorvoslás. budapesti (állami) egyetem mellett működhet budapesti magánegyetem magántanulókkal. a budapest school/schule lehet nemzetközi magániskola, stb.

2020.03.02. 12:15:32

@neoteny:
de ugye most a dk és a momentum programja se ilyenekből áll. ők az mszp-szdsz nyomdokain haladva pozitív diszkriminációval és szociális demagógiával igyekeznek a központi államhatalmat megszerezni. és ha ehhez csatlakoznak a belpesti piaristák, akkor tegyék meg. tiltakozzon a heti (!!!) 24 órás tanítói munka ellen (!!!) egy több, mint 400 éves keresztény tanítórend 300 éves intézménye. a geci orbántól milyen kevés pénzt kapnak. tényleg? szavazzák vissza gyurcsányt, vagy gyurcsánynét, válasszák meg fekete győr andrást vagy karácsony gergelyt. és majd meg tudják, hogy ténylegesen mennyi jut nekik. nem ígéretből, mert abból bármennyi. hanem ténylegesen.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.02. 12:58:29

@civisvarosi:

"ne viccelj már."

Soha, zsidó.

"mégis milyen filozófiai irányzat"

a magyar vallás?

Otthagyni a jobbágyfalu nehéz, de értékes életét a buzi-buli negyedes bűnös városban lubickolásért a magyar vallás sarkalatos tétele?

2020.03.02. 13:35:37

@neoteny:
a város és a megye hagyományosan egy közigazgatási egység. városmegye. vármegye. város és vidék egyben. várvidék.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.02. 13:37:57

@civisvarosi:

"a város és a megye hagyományosan egy közigazgatási egység."

Nem a magyaroknak:

1) megye
benne a
2) város

Ne ármánykodj, zsidó.

2020.03.02. 13:41:41

@neoteny:
a népi urbánus elletétet a filoszemita értelmiség kreálta. mondván, hogy a népiek alsóbbrendűek. és a filozofikus mesterrassz tudjuk kicsodák.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.02. 13:44:13

@civisvarosi:

"a népi urbánus elletétet"

... Finkelstein kreálta. Meg te, zsidó.

"mégis milyen filozófiai irányzat"

a magyar vallás?

Otthagyni a jobbágyfalu nehéz, de értékes életét a buzi-buli negyedes bűnös városban lubickolásért a magyar vallás sarkalatos tétele?

2020.03.02. 13:46:51

@neoteny:
duális közigazgatás. van a megye és annak központja a megyejogú város. és ezek elemi közelítéssel úgy kerülnek gazdasági egyensúlyba, hogy a kereskedő jobbágyok, a városban ipari szolgáltatók vannak. előbbi célra alapult a hangya szövetkezet. azt a nácinémetek államosították, utána a zsidó kommunisták. a rendszerváltással egy viszonylag jól működő szövetkezeti rendszert szétvertek. az átalakulási törvény előírta azok kényszerfelszámolását. mondván, hogy arra nincs szükség. ami budapesten belvárosába nem kell az nem kell sehová se.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.02. 13:48:17

@civisvarosi:

"duális közigazgatás."

Nemzeti keresztény egységállam.

"mégis milyen filozófiai irányzat"

a magyar vallás?

Otthagyni a jobbágyfalu nehéz, de értékes életét a buzi-buli negyedes bűnös városban lubickolásért a magyar vallás sarkalatos tétele?

2020.03.02. 13:48:49

@neoteny:
flinkenstein is a filoszemita értelmiség része. csak ő "republikánus" volt, nem "demokrata".

2020.03.02. 13:50:02

@neoteny:
a zsidó baloldalt kivégezte a jobb. ez ennek a végtelen primitív leegyszerűsítése. ahogy sanyi mondta a kocsmában: inkább orsós likud viktor, mint soros schwartz györgy.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.02. 13:53:14

@civisvarosi:

"flinkenstein is a filoszemita értelmiség része."

Helyesen: Finkelstein is zsidó, meg te is.

"csak ő "republikánus" volt"

Úgy-úgy, ő "republikánus" színekben verte át a bamba gojokat.

"a zsidó baloldalt kivégezte a jobb."

... Finkelsteinnel, Bibi Nyetanyahuval meg veled az élen, zsidó.

"mégis milyen filozófiai irányzat"

a magyar vallás?

Otthagyni a jobbágyfalu nehéz, de értékes életét a buzi-buli negyedes bűnös városban lubickolásért a magyar vallás sarkalatos tétele?

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.02. 13:54:13

@civisvarosi:

"ahogy sanyi mondta a kocsmában:"

Te mételyezted az elméjét, zsidó.

"mégis milyen filozófiai irányzat"

a magyar vallás?

Otthagyni a jobbágyfalu nehéz, de értékes életét a buzi-buli negyedes bűnös városban lubickolásért a magyar vallás sarkalatos tétele?

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.02. 14:02:17

@civisvarosi:

"flinkenstein"

Helyesen: Finkelstein, a zsidó, aki "republikánus" mezben verte át a gojokat.

Te meg nemzetiszocialista mezben mételyezed a magyarok szívébe öntött luxiori műkő-igazságot.

"mégis milyen filozófiai irányzat"

a magyar vallás?

Otthagyni a jobbágyfalu nehéz, de értékes életét a buzi-buli negyedes bűnös városban lubickolásért a magyar vallás sarkalatos tétele?

Na? na? ökumenikus vagy, zsidó, vagy nem?

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.02. 14:05:24

@civisvarosi:

"2.9 millió fideszes és 1.1 millió jobbikos szavazó agyát aligha mételyeztem."

Hamis vagy, zsidó.

"mégis milyen filozófiai irányzat"

a magyar vallás?

Otthagyni a jobbágyfalu nehéz, de értékes életét a buzi-buli negyedes bűnös városban lubickolásért a magyar vallás sarkalatos tétele?

Na? na? ökumenikus vagy, zsidó, vagy nem?

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.03. 01:45:46

@civisvarosi:

The Wandering Jew is a mythical immortal man whose legend began to spread in Europe in the 13th century.[1] The original legend concerns a Jew who taunted Jesus on the way to the Crucifixion and was then cursed to walk the earth until the Second Coming. The exact nature of the wanderer's indiscretion varies in different versions of the tale, as do aspects of his character; sometimes he is said to be a shoemaker or other tradesman, while sometimes he is the doorman at the estate of Pontius Pilate.

[...]

en.wikipedia.org/wiki/Wandering_Jew

Nagyarcú zsidó? plauzibilis

Boycie 2020.03.03. 10:09:39

@neoteny: Ennek a kurva nagy vándorlásnak nem lett hirtelen vége úgy 1944 környékén??

Boycie 2020.03.03. 11:05:37

@neoteny: Pedig igény volt rá...

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.03. 11:14:02

@Boycie:

Nem szükségszerű az, hogy minden igény teljes mértékben kielégítésre kerül.

A market clearing price beállása épp' azt jelenti, hogy az összes piacra hozott áru elkelt és nincs termelő, aki szeretne még eladni azon az áron.

Boycie 2020.03.03. 11:49:03

@neoteny: Azért az igény részlegesen kielégítésre került. Képzeld el hogy nézne ki az ország, ha még 400 ezer jogvédő, filozófus, szociológus, gendertudós, balliberális médiamunkás, migránsimportőr, spekuláns és uzsorás szaladgálna mindenfele.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.03. 12:01:36

@Boycie:

"Azért az igény részlegesen kielégítésre került."

Mert nem volt tisztességes minőségbiztosítási (TÜV) folyamat implementálva.

"uzsorás"

Akik uzsorakamatra adott hiteleiért sorba állnak a zemberek.

Boycie 2020.03.03. 12:17:51

@neoteny: Azért te sem vagy normális :)))
Van egy jó barátom, "nemzetközi top manager", neki az a véleménye a holocaustról hogy ott a probléma az volt hogy nem voltak rendes 6 sigmás folyamatok implementálva (és ennek a selejtje a Soros is) és ezt komolyna gondolja. Mondom, az igény megvan... (6 sigma minőség azt jelenti hogy 1 millió eseményből 3 hibás megengedett...)
Na sikerült szerencsétlen Béndek blogját antiszemita szellemi műhellyé alakítanunk :)))

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.03. 12:21:12

@Boycie:

"Azért te sem vagy normális"

Köszönöm kedves szavaidat: soha nem volt célom az, hogy átlagos legyek.

ijontichy 2020.03.03. 12:29:31

@neoteny: "soha nem volt célom az, hogy átlagos legyek" A fantázia hiánya a középszer diadalához vezet ;-)

RayJ 2020.03.05. 03:56:16

A diktatúrák sajátja a minden monopolizálása, és mivel a tudomány szabad és független (szeretne lenni), ezért betiltják. Ceausescuék pl. a pszichológiát tiltották be. Mások a gender elméletet, akkor, amikor a paranoiás téveszmerendszerükbe már nem fér be. Ha a disznóól hercegnője rákapna, biztos, hogy százmilliárdokkal támogatnák a témát.

RayJ 2020.03.05. 03:56:23

A diktatúrák sajátja a minden monopolizálása, és mivel a tudomány szabad és független (szeretne lenni), ezért betiltják. Ceausescuék pl. a pszichológiát tiltották be. Mások a gender elméletet, akkor, amikor a paranoiás téveszmerendszerükbe már nem fér be. Ha a disznóól hercegnője rákapna, biztos, hogy százmilliárdokkal támogatnák a témát.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.05. 07:10:57

@RayJ:

"A diktatúrák sajátja"

Obligatory:

www.burmalibrary.org/docs13/The_Dictators_Handbook.pdf

"Mások a gender elméletet, akkor, amikor a paranoiás téveszmerendszerükbe már nem fér be."

Elolvastad te Judith Butler írásait? Tessék, itt van egy könyve:

eng5010.pbworks.com/f/ButlerBodiesThatMatterEx.pdf

A 3. fejezet címe: "Phantasmatic Identification and the Assumption of Sex".

Vágod? a (biológiai) nem _feltételezése_. Amikor a gyerek előbújik az anyjából, akkor az emberek csak kibaszott _feltételezik_ azt, hogy annak a gyereknek van egy neme.

Érdemes tisztában lenni azzal, hogy milyen 'gondolatokat' védesz.
süti beállítások módosítása