1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Friss topikok

Béndek Péter blogja

2018.07.06. 14:32 HaFr

Kóda

Képtalálat a következőre: „black banner”

Létrehozta az új szélsőjobbot, felszámolja a középre navigált Jobbikot. (Miközben a "baloldalt" is irányítja, natürlich. Érdemes megtanulnia a Jobbiktól irtózó balos értelmiségnek legkésőbb ezen a példán, kit és és mit számol fel Orbán: akik a valódi ellenzék. Nem a parírozó balos alakulatokat.) A Fidesz (Orbán) az új centrum. Ja nem. Az új minden. A posztmodern, post-truth egypártrendszer. Az ország eltulajdonítva. Naponta milliárdok és tízmilliárdok vándorolnak a miniszterelnök strómanjához. A hatalomnak ez tényleg olyan innovációja, amelyre senki sem gondolt, bár pontosan mutatta a legelején a "köztársaság" szó kiiktatása. Nehéz lesz überelni. Én már le is mondtam róla, tschüss - főleg, mert a magyarok jószerivel büszkék erre és újra erősnek érzik magukat. 90% ellen nem lehet. Az irracionalitás ellen nem lehet.

486 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr6814097661

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.12. 23:41:55

@444:

"de az konkrétan miért finanszírozzák azt a magyar adófizetők az ő marginális részprojektjét?"

Mert az országgyűlés úgy döntött.

"egy szemét magyarellenes társaság."

Összekevered őket a 18,000 református presbiterrel.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.12. 23:43:58

@444:

"de nem lovász lászló a törvény."

És nem is Palkovics vagy Orbán Viktor vagy Sanyi.

"ennek az oka az, hogy ez lovász kiállt a soros terv mellett."

Helyesen: ezt te mondod, a nihilista-posztmodernista troll.

2018.07.12. 23:44:49

@neoteny:
csak véletlenszerűen a facebook-ról. liberálisoknak.

Az igazi támadás még nem indult be. A főnök Moszkvában szotyizik most. Majd amikor a szabi vége van akkor kezdődik az igazi mecgeráj. Az elitcsere most jön. A szélső jobb alapvető agendája. Nem lessz könyörület. :-)

ilyesmi a közhangulat.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.12. 23:51:56

@444:

Az ilyeneket is röhögve szopatja Orbán: az ilyenektől is elvett pénzekből finanszírozzák Orbán familiárisait, akik pöffeszkednek a zsíros állami (beleértve önkormányzati tulajdonú "vállalkozások") állásokban.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.12. 23:59:26

@444:

És a 18,000 református presbiternek adott milliárdok is az ilyenektől is kerül elvételre. Ne feledkezzünk meg a 18,000 református presbiterről és a milliárdjaikról.

2018.07.13. 09:20:03

@neoteny:
lehetséges, de azt mondják, hogy ez az ára az mta felszámolásának és a ceu bezárásának. mert hogy ezek az emberek azt mondják, hogy a tudósok a magyar viszonyokból induljanak ki és ne az élet értelmét akarják megfejteni az adóforintjaikból.

lovász lászló azt mondja, hogy az alapkutatás nem lehet célzott abban az értelemben, hogy az mta elnöke sem mondja meg, hogy az adott akadémikus mivel foglalkozzon. hanem ez nemzetközi tudományos konferenciák beszélgetésein dől el, mert hogy ezeket mindig a legújabb kutatási eredmények határozzák meg és ezekhez kell elsősorban igazodni és nem ahhoz, hogy az adófizetők mit szeretnének.

de erre sanyi joggal mondja azt, hogy így a saját pénzedből kutassál, ő ássa a kutat, megfizeti az adót, akkor kutassák a víz minőségét, vagy oldják meg az erdőspuszta vízellátását. mert hogy ő azért lett kútfúró, mert gajdicsné azt mondta neki, hogy ne a bútorgyárba menjen, ahol az apja is dolgozott, mivel az erdőspuszta vízellátása nincs megoldva. a környéken nem lesz elég fa. a bútorgyárat nem lehet bővíteni, az is lehet, hogy be kell zárni. és úgy sanyi alkoholista apját is kirúgják és sanyit is. a vízműnél viszont biztosabb lesz a munkája. és ez így is lett. de sanyi az apja példáját látva használt bútorral kereskedik. ő a vízügyi és a faipari kutatás-fejlesztésben érdekelt. edit pedig a népi iparművészet. mert neki az általános iskolán kívül nincs semmilyen végzettsége. betanított munkát vállalt 14 éves korától. egy fél évet járt gyors és gépíró esti iskolába. csak megismerkedett sanyival a presszóban. és így született a gyerekük. öcsike autószerelőnek tanul.

lovász lászló azt mondja, hogy na jó, de a tudományos szakfolyóiratok világából kellene kiindulni és nem az átlag magyar valóságból. de ha az átlag magyartól akarja a pénzt elszedni, akkor van abban valami, hogy az átlag magyar igényeit is figyelembe kellene vennie. lovász lászló azt mondja, hogy szerinte nem kellene. orbán viktor meg azt, hogy szerinte meg de. őt hatalmazta fel a nép ezt a kérdést is megoldja. és ő most elégtételt vesz a ceu mellett kiálló mta vezetésen.

és a palkovics mellé kinevez egy gazdaságszervező szakon végzett az akadémikusok többsége számára teljesen ismeretlen nagykanizsait. majd ő elbírálja ezeket a pályázatokat, elosztja a pénzeket. a nép felhatalmazta az országgyűlést. az országgyűlés őt választotta kormányzónak. kinevezi a kormánytagokat. ha kell, akkor átírja az akadémiai törvényt és az alaptörvényt. németh sziszi meghirdeti az alkotmányrevíziót. alkotmányos többség birtokában ehhez joguk van. és egyébként sanyi igényét is meg lehet érteni, hogy az ő adójából a számára fontos dolgokat kutassák. és ehhez közelebb áll orbán populizmusa, mint lovász elitizmusa.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.13. 09:36:37

@444:

"ez az ára az mta felszámolásának"

Már az MTA felszámolásáról van szó?

"de erre sanyi joggal mondja azt, hogy így a saját pénzedből kutassál"

Sanyi tévedésben van: ő mint államalapító nép olyan államot alapított, amelyik törvényhozása meghozott egy törvényt még 1994-ben az MTA jogállásáról és működéséről. Ha ez Sanyinak nem tetszik, akkor van legalább két opciója is:

- elköltözik Minszkbe vagy Levédiába (a Donyeckbe)
- lobbizza a nemzeti kormányzatát, hogy az írja át az MTA-ról szóló törvényt _és_ az alaptörvény vonatkozó részeit:

X. cikk

(1) Magyarország biztosítja a tudományos kutatás és művészeti alkotás szabadságát, továbbá - a lehető legmagasabb szintű tudás megszerzése érdekében - a tanulás, valamint törvényben meghatározott keretek között a tanítás szabadságát.

(2) Tudományos igazság kérdésében az állam nem jogosult dönteni, tudományos kutatások értékelésére kizárólag a tudomány művelői jogosultak.

(3) Magyarország védi a Magyar Tudományos Akadémia és a Magyar Művészeti Akadémia tudományos és művészeti szabadságát. [...]

Ezt megteheti az alkotmányozó többséggel bíró kormányzat, de _először_ meg kell változtatnia ezeket a törvényeket.

"orbán viktor meg [...] most elégtételt vesz a ceu mellett kiálló mta vezetésen."

Vagyis nem a nép oldalára áll Orbán Viktor, hanem a politikai hatalmát a személyes politikai bosszú eszközeként használja.

"sanyi igényét is meg lehet érteni, hogy az ő adójából a számára fontos dolgokat kutassák"

Sanyi adóiból kb. 8,000 Ft jut az MTA finanszírozására. Abból semmilyen érdemleges kutatást nem lehet folytatni. Pedig ha Sanyi igényét ki kell elégíteni, akkor minden más adófizető egyéni kutatási igényét is ki kellene elégíteni -- hasonló mértékű összegből. Ez nyilvánvalóan lehetetlen: Sanyu igényét nem lehet megérteni.

2018.07.13. 09:58:50

@neoteny:
na de ki javasolja mondjuk azt, hogy az szja 1+1%-a helyett 10+10%-ot lehessen felajánlani világi és egyházi célokra. így több juthat "az" akadémiának, vagy "a" civileknek. de ilyet nem akar orbán, mert esetleg tényleg több jutna. de nem akar lovász se, mert esetleg még ennél is kevesebb jutna. és lehet, hogy a vízügyi vagy a faipari kutatások előnyt élveznének, mert a kútásók azt preferálják. sanyi és a munkatársa vida, aki eddig az angoloknak szurkolt. na de az angoloknak lőtt egy gólt egy eszéki horvát. akit úgy hívnak vida. ő is vida. nyilván egy távoli rokona. lehet egyébként.
focivb2018.24.hu/hirek/2018/07/10/nem-nyugszik-a-horvat-vedo-mig-tenyleg-el-nem-tiltjak/
orbán azt mondja, hogy a horvát foci a "mi kutyánk kölyke". lőrinc megvette az eszéki focicsapatot. egy befektetése is bejött. mert most az nyilván felértékelődik. lovász lászló szerint a magyarság eredetét nincs értelme kutatni, mert mindenkiben van egy kis szerb. vagy horvát. a mi kutyán kölyke és a gall kakas összecsapnak a luzsnyiki stadionban. orbán kormányzó meg majd elmondja putyin elnöknek, hogy most cselt vetett azért, hogy találkozzon trump elnökkel és tőlük vehessen harci helikoptert de ez igazából nem probléma, mert az oroszoktól függ az energiaellátás és a metró, a kínaiaktól a vasúti közlekedés, a németektől pedig az összes többi. gazdasági szabadságharcot sikeresen megvívtuk. lőrinc megvette a fél balatont. merkel mami szerint balkansee. de a blikk is jól odamondott.
www.blikk.hu/aktualis/politika/meg-orban-is-megmosolyogta-merkel-bakijat-balaton-eges/e6vsjmm
na most nyilván kérdés, hogy ezt a trolldemokráciát milyen módon lehetne valamiféle normalitás felé terelni túl azon, hogy kocsmai populizmus, az internet köznépe szétveri az legitimitását vesztett akadémikus elitizmust, vagy annak egy részét.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.13. 10:12:16

@444:

"de ilyet nem akar orbán, mert esetleg tényleg több jutna. de nem akar lovász se, mert esetleg még ennél is kevesebb jutna."

"Az állam az a hatalmas fikció, amely által mindenki megpróbál mindenki más költségén élni."

-- Frederic Bastiat

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.13. 10:33:47

@444:

A Külgazdasági és Külügyminisztérium fennhatósága alá tartozó Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt.ről, valamint annak leánycégéről, a Magyar Kereskedelem-fejlesztési és Promóciós Kft.-ről a 24.hu is írt, ők úgy fogalmaznak, ezek megszűnnek, a cégközlönyből kiolvasható, hogy a cég összeolvadással egy új gazdasági társasággá alakul, melynek neve: HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség Nonprofit Zrt.

----

Már nem tudom, hogy kitől származik az a nyöget, amit már jó régen olvastam és aminek a lényege az volt, hogy "a politikusok egyik fontos feladata az, hogy új neveket adjanak olyan intézményeknek amelyek utálatossá váltak a polgárok számára a régi nevük alatt".

2018.07.13. 10:37:47

@neoteny:
a 2018. évi költségvetés 2,096 millió forint szja bevétellel tervez. ha ebből 10+10%-ot fel lehet ajánlani világi és/vagy egyházi célokra, akkor elvben a jelenlegi helyett 400 milliárd is juthatna az akadémiának feltéve, hogy az összes magyar adófizető állampolgár bennük bízik. ha csak a tizedük, akkor a pénzüknél maradnak. de nyilván van aki seregély püspök rózsafüzér társulatait támogatná. közös imádsággal készülnek a következő eucharisztikus konferenciára, ami budapesten kerül megrendezésre ferenc pápa áldásával. de úgy egyébként lehet, hogy németh sanyi bácsinak is több jutna. viszont valószínűleg többen is támadnák, mert nekik kevesebb maradna.

tartok tőle, hogy a kis grófó kultúrája erősödött fel. ő a csúcslistán második.
www.youtube.com/watch?v=jtCh8Cplg-s
mert ez a legnépszerűbb.
www.youtube.com/watch?v=m7WEJBEPy-8&t=0m10s
nem lehet, hogy ez a tgm által "tudatlan plebejus" kultúra. a szegény kiscigányok, akik 25 éven keresztül kellett családi pótlékkal, a nyilvánosságban lehettek bűncselekmények elkövetői, csak áldozatok. és ők megteremtették ezt a kultúrát. csakhogy abban a fásy ádámos ll junior-os vonal győzött.

és nem amerikanizált feketék.
www.youtube.com/watch?v=TvAO1WqcEug
sémiták a cigányokkal akartak egyesülni kiszorítva a "fehéreket". fogjunk össze a gyűlölködés = fehérek ellen. faji-vallási konfliktusokat szítja noár. azért vicsorít. mert ők állnak a gyűlölet felett. mert ő az új radnóti. ebbe hergelik bele a köznépet. és ha nem lesz polgárháború, akkor már jó.

mert ez a noár nevű művész azt mondja, hogy nehogy már szarul kelljen magát éreznie, mert van egy szír barátja. rendben van. de azért se kelljen már valakinek szarul éreznie magát, mert nincs. menjen szíriába és ott lesz szír barátja. persze jöhet néhány arab pénzváltó. de azok annyira nagyon azért nem kedvelik a másik brancsot. ezért van nagyhatalmi konfliktus és háború. mert abban megegyeztek, hogy kiürítik szíriát, kiírtanak egy népet egy terrorhadsereggel, de kié legyen végül. de angela merkel humánus, mert egy milliót megölnek, de legalább néhányat milliót befogadnak. milyen jól jártak. ez a humanitás. és így lesz olcsó gyári munkás. csak ők azt mondják, hogy inkább német szociális segélyt választják családegyesítéssel. rácsodálkoznak, hogy a török özil erdogan parancsnokra szavaz. hiszen a testvérei mégis csak anatóliában élnek. ilyenformán szavazzanak a zsidók is izraelre. ott élnek a testvéreik. ezért egy kirekesztéstől nem riadnak vissza.

és úgy tűnik, hogy előzetesen ezeket a konfliktusokat kellene rendezni. és csak remélni lehet, hogy mindez békésen történik. és ez most nem annyira a keveredés irányába hat. mert abból még több polgárháború következne. és ugye most még több fegyvert fognak eladni.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.13. 10:51:47

@444:

"ha ebből 10+10%-ot fel lehet ajánlani világi és/vagy egyházi célokra"

Hát lobbizzátok a nemzeti kormányzatot, hogy csinálják így.

"és úgy tűnik, hogy előzetesen ezeket a konfliktusokat kellene rendezni."

Hatékony "előzetes" konfliktusrendezés csak a diktatúrákban létezik.

2018.07.13. 11:20:17

@neoteny:
lovász lászló ugyanúgy az államhatalom része. csak őt egy szűk elit választotta, akik azt mondják, hogy nekik semmilyen módon nem kell igazodni a köznéphez, mert az ő szabadságukat az korlátozza. és nehogy már sanyi igényei szabják meg az alapkutatások irányait. ezeket az akadémikusok nemzetközi tudományos konferenciákon megtárgyalják. csak ugye ezek elég különleges anyagokat, eszközöket igényelnek, mindez elég sok pénzbe kerül és a kutatási eredmény nagyrészt ezen múlik. egy dollárból aligha lehet megfejteni világűrt. az "csillagászati" összegeket emészt fel. de azt adják oda magyar tudományos akadémiának, mert ez biztosítja az akadémikusok szabadságát. de a nem-akadémikusok szabadságát ez korlátozza. amire lovász lászló is azt mondja: mit számít az. higgyenek az akadémiában és áldozzák fel azt a pénzt a tudomány oltárán. na de önként is felajánlhatnának. bízzanak az akadémiában. vagy esetleg ezt cseréljék arra, hogy ők bízzanak abban, hogy majd támogatják őket. azt már nem.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.13. 11:29:10

@444:

"lovász lászló ugyanúgy az államhatalom része."

Így van.

"csak őt egy szűk elit választotta, akik azt mondják, hogy nekik semmilyen módon nem kell igazodni a köznéphez, mert az ő szabadságukat az korlátozza."

Így van; és ezt törvénybe is foglalták az államalkotó népek által alkotott állam törvényhozói.

"és nehogy már sanyi igényei szabják meg az alapkutatások irányait. ezeket az akadémikusok nemzetközi tudományos konferenciákon megtárgyalják. csak ugye ezek elég különleges anyagokat, eszközöket igényelnek, mindez elég sok pénzbe kerül és a kutatási eredmény nagyrészt ezen múlik. egy dollárból aligha lehet megfejteni világűrt. az "csillagászati" összegeket emészt fel. de azt adják oda magyar tudományos akadémiának, mert ez biztosítja az akadémikusok szabadságát."

Így van; és ezt törvénybe is foglalták az államalkotó népek által alkotott állam törvényhozói.

"de a nem-akadémikusok szabadságát ez korlátozza."

Így van; de az államalkotó nem-akadémikusok által alkotott állam törvényhozói ezt foglalták törvénybe.

2018.07.13. 11:30:42

@neoteny:
és most ezt átírják és a költségvetést csökkentik.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.13. 11:40:03

@444:

Eddig nem volt szó a költségvetés csökkentéséről: csak a 40 milliárd helyett 12 + 20 + 8 milliárdot kap az MTA, ahol a 12 feltétel nélküli, a 20 + 8 meg Palkovicstól lesz majd kiimádkozva.

Mindenesetre Sanyi az új rendszerben sem lesz képes irányítani a kutatásra költött adóját, és nem is lesz csökkentve az adója a kutatások költségeivel (már csak azért sem, mert ahogy írtam, a főösszeg -- eddig -- ugyanannyira van tervezve).

2018.07.13. 13:26:56

@neoteny:
eddig lovász és pálinkás baráti köre döntött. most lovász kénytelen osztozni palkovics minisztériumával és pálinkás helyébe lépett birkner. egyiket se érdekli, hogy erről a kérdésről mit gondol sanyi. mert most elég a népet a migránsokról megkérdezni. lovász ceu/migrációpárti. ebből következően a finnugor eredetelmélet híve, a szabad tőkepiac (ami valójában az államokkal összefonódó pénzhatalom), független intézmények (valójában állami segédlettel működő intézetek), az ngo-k (ezek valójában érdekérvényesítő csoportok) híve. és még lehet sorolni az egyneműek házasságától a hajléktalanokig (az utca mindenkié, vagy a város, városrész lakóinak tulajdona, az ott élő közösség korlátozhat, vagy nem, mert az "mindenkié"), stb.

budapesten ez a vita egyelőre eldöntetlen. vidéken eldőlni látszik. mert a jobboldal (fidesz és jobbik jelentős többségben van és a szoci pártok is inkább csak osztogatni akarnának, de azok se migránspártiak, ők se akarnak melegházasságot, a hajléktalanságot felszámolnák, mint kádár, stb. hanem a "liberális" értelmiség szövetségese a fővárosi mszp-s pártközpont és az lmp-ben nem dőlt el, hogy hová állnak. a momentumban sem. és a jobbik is hezitál.

az ellenzék közös jelöltet állítottak a 8. kerületben. ahol a fidesz a parlamenti választásokon 40%-ot kapott. de kocsis máté helyére kiírt időközi önkormányzati választásokon a fidesz 60%-ot szerzett. ha nincs jobbikos jelölt, akkor a radikális választók többsége nem balra, hanem inkább jobbra húz. ami nem meglepő.

de az egy lépés a demokratizálódásban, hogy az alapkutatásokba részben legalábbis beleszólhat a nép. és közösségi jelleggel finanszírozhat valamit, ami számára fontos. de ezzel is létrejöhetnek nemzetközi kutatócsoportok, vagy ezek működhetnek nemzetközösségi jelleggel. tegnapi hír, hogy a debreceni és a nagyváradi egyetem megállapodtak gyógyszerkutatásokban az együttműködésről. a szerződést nagyváradi oldalról a gyógyszerészeti kar dékánja adrian maghiar írta alá. de ezt támogatja christian delcea a nagyváradi kórház román főigazgatója. és ezt bukarestben úgy adják el a nacionalistáknak, hogy nagyvárad befolyást szerez a tiszántúlon.

ezzel az a probléma, hogy a román egészségügy még kevesebb pénzből működik, mint a magyar. az eu egy főre átlagosan 3,000 eurót költ évente. ez nem a nyugat-európa hanem már a kelet-nyugat átlaga. a magyar ennek nagyjából a felét (1428 euró). a román pedig még kevesebbet, az átlagnak alig több mint a negyedét. de ez a román átlag. a bukaresttől távol levő nagyvárad még kevesebbet kap, a magyarlakta területeket alulfinanszírozzák, ami az ott élő románoknak se jó. de rövid távon magyar részről sem egy nagy buli a gavril curteanu kórházzal összekapcsolódni, vagy nagyszalontával. na de a keleti végeken nincs más lehetőség.

ők a szomszédos érmelléki gazdák.
denagy.hu/wp-content/uploads/2018/07/20232812_1331402120310354_3693449454249417628_o-768x512.jpg
holnap lesz a rozsarató és tarlóhántó ünnep.
denagy.hu/wp-content/uploads/2018/07/36793110_1673873886063174_3834831957632483328_n.jpg
és ők ugye levélben szavaznak a fideszre 95%-ban. na most lehet kérdezni, hogy magyarország mégis melyik századba kíván visszatérni, tudatlan plebejusok, stb. de jelentős részben ez a magyar valóság. illetve ez is. lehet, hogy a bihari hegyekben olyasmi gyár kell, mint a minszki traktornij zavod.
www.youtube.com/watch?v=3mtiv4F5t2w
de ezek előző generációs félautomata gépsorok. viszont ez lehetne a magyar és a román gépészeké, bányászoké, parasztoké. a vegyészek traktorgumi kereket fejlesszenek nagykerekiben.

ez a világ nagyon távol áll attól, amit lovász lászló képvisel. mert ő erre azt mondja, hogy ez mondjuk 50-es évek amerikája, de legjobb esetben is a 70-es évek. amire sanyi azt mondja, hogy a régi nszk. az lenne az előrelépés. de ugye elvben a gépész és a vegyész kitalálhat egy még jobb hajtóművet hegyközi gazdákkal tesztelnek szalacson a tóth (kossuth) utcai hegy alatt. ahol lesz holnap a rozsarató és tarlóhántó ünnep.

na most lehet mondani, hogy rendben. de mi ebből köszönjük szépen nem kérünk. viszont az adótokat azt elszedjük. mert mi vagyunk az AKADÉMIA. persze a helyzet még ennél is rosszabb. mert ezek az érmellékiek bukarestbe fizetik az adót. de várják, hogy őket támogassák budapestről. és vajon hogy lehet azt mondani, hogy izé, oldjátok meg. a történelemben úgy alakult, hogy ők nem kapcsolódhatnak magyarországhoz. ellenben ha jön egy horda valahonnan úgy, hogy papírjai sincsenek, akkor a terv szerint évi 4.5 millió forintból "integrálhatók". ennyi hitelt kell felvenni. kamatot fizetni. de ez majd milyen jó lesz. de nagyszalontát ne integrálják, mert az a revízió. arany jános elbeszélő hőskölteményei következnek. amitől egy lépés auschwitz-birkenau.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.13. 16:02:44

@444:

"de az egy lépés a demokratizálódásban, hogy az alapkutatásokba részben legalábbis beleszólhat a nép. és közösségi jelleggel finanszírozhat valamit, ami számára fontos."

"na most jön a mese."

2018.07.13. 16:23:19

@neoteny:
rendben van. de ez a mentalitás vezet el a ceu vesztéhez, vagy az mta vezetésének a politikai vesztéhez. aztán lehet, hogy ebbe orbán is belebukik, mert hogy majd trump jól odasóz neki, vagy a demokrata pártiak a háttérből, az is lehet, hogy a magyar tudományosság lovász lászló körei nélkül szart érnek. de békés márton olyanokat mond, amit jancsó és esterházy ne legyen része az új magyar kánonnak, a magyar művészeti élet ne őket tekintse mintának, mert ez valami elhajlás. ezt úgy magyarázza, hogy mert ők nem "plebejusok". erre bolgár úr a klubrádióban azt mondja, hogy ha végigvesszük a magyar kultúra nagyjait, akkor akiket felsorol valahogy mind "urbánusok". ezt politikailag korrekt módon megbeszélik. el kell taposni ezeket. mindkét oldal ezt a következtetést vonja le. és lássuk, hogy melyik marad.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.13. 16:40:47

@444:

"de békés márton olyanokat mond, amit jancsó és esterházy ne legyen része az új magyar kánonnak, a magyar művészeti élet ne őket tekintse mintának, mert ez valami elhajlás."

Milyen eszközei vannak Békés Mártonnak arra, hogy ezeket a preferenciáit érvényesítse?

"el kell taposni ezeket."

"na most jön a mese."

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.13. 21:38:45

@444:

"jancsó vagy esterházy szabad piaci alapon aligha maradnak fent."

No ha ez így van, akkor Békés Mártonnak nem kell semmit tennie azért, hogy Jancsó vagy Esterházy ne legyen része a magyar kánonnak, hogy a magyar művészeti élet ne tekintse őket mintának.

"a kultúrharc része. de ennek vége. győzött az egyik tábor."

"na most jön a mese."

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.13. 22:28:26

@444:

"na de a piac csak részben határozza meg a kultúrát. az uralkodó államegyház is befolyással bír."

Amiből belátható, hogy az uralkodó államegyház _nem_ a népek preferenciáit képviseli, hanem az uralkodó államegyházat alkotó emberekét.

"de ezt egyik sem a piacon akarják eldönteni."

Ez így van.

"hanem az a kérdés, hogy melyikőjük nyúlja le a sanyi pénzét."

Helyesen: melyikőjük rendelkezik a Sanyitól (és a többi adófizetőtől) az államhatalom által erőszakkal (értsd [adó]törvényekkel) már lenyúlt pénzekről. Ahogy Janossz fentebb magvasan megfogalmazta: ez a konc feletti marakodás.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.14. 00:38:40

@444:

Gyorsabban olvasok mint ahogy emberek beszélnek; nem fogom beáldozni két órámat ennek meghallgatására, amikor tucatszámra vannak írások amiket félretettem elolvasásra.

A YouTube-ra olyan videókért járok, amelyek tartalmát nem lehet írásban jól visszaadni, mint pl.:

www.youtube.com/watch?v=EHWl091_Sco

Janossz 2018.07.14. 10:02:34

"jancsó vagy esterházy szabad piaci alapon aligha maradnak fent."

Ők minőség alapon maradnak fenn, sokkal tovább, mint Koltay, vagy némely divatos náci írócskák.
Mi történt itt, kitették a prédikátort?

Janossz 2018.07.14. 10:07:53

@neoteny: Ez a világ második legjobb gitárosa lehetett...:-)

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.14. 10:23:12

@Janossz:

"kitették a prédikátort?"

HaFr már vagy háromszor kirakta a szűrét mostanában, csak unionista/444 trükkös: úgy törli magát a blog.hu rendszerből, hogy megszűnik a felhasználói fiókja is, majd amikor újraregisztrálja a nickjét (mostanában 444), akkor a blog.hu új felhasználói azonosítót (számot) ad neki. És mivel a tiltás a felhasználói azonosítón alapul, 444 vissza tud jönni a régi nickjével.

FrVili 2018.07.15. 20:42:33

@Janossz:
444 nem troll, hanem egy beteg ember, aki idejár terápiára, mert benne ragadt a 90-es évek MIÉP-es narratívájában. Rosszul trollkodik, mert mindkét maszkja ugyanaz. Azt hiszi maszkokat váltogat, pedig a téves dichotómiái a saját romboló fúriájának másokra projektált Janus arcai, ahogyan a használt retorika is, ami a destrukció - helyesen dekonstrukció – posztmodern (liberalizmus, globalizmus, filantrópia, elitizmus stb.) általa hibásan vélt relativizáló értéksemlegességét az elemi fogalmak összekeverésével, önkényes szétválasztásával és összeolvasztásának segítségével mímeli. Az a baj, ha segítünk neki (odafigyelünk rá), azzal csak a kontrolálatlan, reflektálatlan = kultúrálatlan grafomán paranoiás dühét tápláljuk. Kitiltás a represszív mennyiségű kommentelésének szólhat, mert bár némely kijelentése gyalázatos, szerintem azt az orbitális sok baromságot, amit magyar nyelven a média közvetít és tükröz a magyar közéletről, és ahogy ez az emberek fejében kocsmafilozófikus valósággá és politikai programmá ill. szavazattá áll össze, azt jól visszaadja ezzel az irritáló gyermekded-fasisztoid álértetlenkedésével.

“He is not dangerous because it lies; it is at its most dangerous when its lie is presented in the form of a (partial) factual truth … a hysteric tells the truth in the guise of a lie (what it says is literally not true, but the lie expresses in a false form an authentic complaint).”

“Jacques Lacan wrote that, even if what a jealous husband claims about his wife (that she sleeps around with other men) is all true, his jealousy is still pathological: the pathological element is the husband's need for jealousy as the only way to retain his dignity, identity even. Along the same lines, one could say that, even if most of the Nazi claims about the Jews were true (they exploit Germans, they seduce German girls, and so on) – which they are not, of course – their anti-Semitism would still be (and was) a pathological phenomenon because it repressed the true reason why the Nazis needed anti-Semitism in order to sustain their ideological position. In the Nazi vision, their society is an organic whole of harmonious collaboration, so an external intruder is needed to account for divisions and antagonisms…” Slavoj Zizek
Nem kell félni, mert kényszeres, ugyanis alul érzi magát (erről persze szerinte mások tehetnek), ezért visszajön, hogy felülkerekedhessen.

444 2018.07.15. 21:40:03

@FrVili:
örülhetsz, a kedvedért visszajövök. de csak azért, hogy te is esetleg megértsd. sokszor leírtam már. nem a saját véleményemet írom le a komment csatornákban, hanem a környezetemben levőket összegzem. (egyébként ezt filoszemita értelmiségben mozogva megtettem ugyanezt. próbáltam a kiegyezés irányába terelni. a nacionalizmust nemzeti liberalizmusba átfordítani és ezt egy keresztényszocialista állameszménnyel párosítani. aztán kénytelen voltam belátni hogy ebben a közegben nincs ilyen cél. hanem lényegében mindkét tábor kultúrharcot akar. a keresztényellenes neoszocik, a nemzetellenes neolibek, az államellenes neokonok a magyar szélsőjobbot újrateremtik. a magyar értelmiség a száz évvel ezelőtti vitákat tárgyalja újra. és normális közélet csak akkor lehet, hogy ha ebből marad a mainstream és másik lesz az underground. de az is lehet, hogy a nemzeti populizmus lesz az mainstream és a nemzeti radikalizmus lesz az underground egy ideig. a filoszemita értelmiség a második helyre se tud befutni. sőt a harmadikra se. illetve kérdés az, hogy az esetlegesen létrejövő ellenzéki "szivárvány" koalíció hogyan teljesít.

miskolcon ma 61%-ot kapott a fidesz és 37%-ot az ellenzék közös jelöltje. (igaz, hogy alacsony 28%-os részvétel mellett). de ugye az érthető, az úgynevezett "baloldalnak" most a jobbik szavazóit kellene megnyerni. a filoszemita értelmiség lényegében csak azt mondja, hogy ami nem ők az fasiszta, náci, stb.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.15. 23:35:59

@444:

"nem a saját véleményemet írom le a komment csatornákban, hanem a környezetemben levőket összegzem."

Az, hogy te rosszul választod meg a környezetedet a te egyéni szocproblémád.

"próbáltam [...] a nacionalizmust nemzeti liberalizmusba átfordítani és ezt egy keresztényszocialista állameszménnyel párosítani."

És amikor emberek nem vevők erre a koncepciódra, akkor azok nemzetellenes, keresztényellenes és államellenes filoszemiták.

"és normális közélet csak akkor lehet, hogy ha ebből marad a[z egyik a] mainstream és másik lesz az underground."

Ez egy brutális idiótaság: eszerint "normális közélet" csak a diktatúrákban, de legalább is a minél autoritariánusabb politikai rendszerű társadalmakban lehetséges.

"a filoszemita értelmiség lényegében csak azt mondja, hogy ami nem ők az fasiszta, náci, stb."

Épp' az előbb fejtetted ki (sokadszorra), hogy minél inkább fasisztoid és népnemzetiszocialista a politikai rendszer, annál nagyobb a "normális közélet" lehetősége.

444 2018.07.15. 23:51:03

@FrVili:
lovász lászló féle dekonstrukció.
mta.hu/tudomany_hirei/alapkutatasi-kiskate-108879
alapkutatás = nem-célzott és nincs alkalmazása

a köznép szerint az alapkutatás az először is lehet célzott és nem célzott is. az alapvető tudományos kutatási eredménye valami olyasmi, amit alapjaiban változtatja meg a tudományos világképünket. és az alacsony szintű alkalmazását is magába foglalja. mert hogy annyira alapvető. alapvető műveltség részévé válik. általános iskolában tanítják a newton féle gravitáció elméletet. és szinte mindenki tud arról valamit, hogy van tömegvonzás, nehézségi gyorsulás.

erdős és rényi megalkották a véletlen gráfok elméletét. középiskolai tananyag. nagyon fontos, de nem alapvető tudományos eredmény abban az értelemben, hogy nem általános iskolai tananyag. a kolmogorov valószínűségi mezője ebben az értelemben alapvető. de azért ebből is lehet érezni, hogy ez részben politika.

rubik ernő mechanikus találmányait tekinthetjük olyan alapvető felfedezésnek a magyar iskola keretein belül. mert hogy általános iskolában tanítható. az origamit tanítják japánban. kérdés, hogy a papírhajtás a magyar iskola milyen technikáit tekintse alapvetőnek. ez egy politikai kérdés. mi az, ami népszerű?

alapvető sport-e a floorball? nem olimpiai sport. a hasonló gyeplabda és a jégkorong is. de egy tornatanár ismerősöm szerint, aki a klasszikus labdajátékban ügyetlen abból még lehet kiváló palánklabda játékos. a magyar fiatalok között elég sok a görbe hátú, az öregek között elég sok a botra támaszkodó. szerinte ezen segít a hoki. és sokkal több palánklabda kellene, gyeplabda. mert hogy ez egy alapvető ütős játék, az ütős játék egy alapvető mozgásforma. és szerinte a futó, ugró, dobó, rugós játékok mellett az ütős kissé háttérbe van szorítva. pedig milyen jók vagyunk asztaliteniszben és tollaslabdában. és jégkorongban is annak ellenére, hogy kevés a jégcsarnok. de ugye mi az alapjáték. a futás. mert ahhoz nem kell eszköz.

ami alapvető az olyan, hogy majdnem teljesen eszköztelen, szinte mindenki hozzáférhet. mert mondjuk futni cipőben kényelmes. ugye világos, hogy a populisták és az elitisták mondjuk így nem ugyanazt értik fogalmakon. alapvető fogalmakon.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.16. 00:45:33

@444:

"a köznép szerint az alapkutatás az először is lehet célzott és nem célzott is."

Ezt te honnét tudod?

444 2018.07.16. 01:08:37

@neoteny:
megkérdeztem a kocsmában.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.16. 01:21:15

@444:

A kocsma borgőzös népfőiskolás népe nem képez reprezentatív mintát a köznépről. De még az sem, ha megkérdezted Irmuska nénit, Böszörményinét, Editet, Zolit, Andikát, az akadémikus ismerősödet és az összes kis- és nagyvállalkozót akit ismersz.

Így hát:

"a köznép szerint az alapkutatás az először is lehet célzott és nem célzott is."

"na most jön a mese."

FrVili 2018.07.16. 01:26:36

@444: lovász lászló azt mondja, hogy na de a tudomány nem így szerveződik. hanem a legújabb kutatási eredmények. és a meggyfajták nem érdekesek lovász lászló azt, hogy nem. hanem az mta. amelyik leszarja a közakaratot mert azt modja, hogy szedjék el a pénzt az adófizetőktől de úgy, hogy semmiféle joguk ne legyen beleszólni abba lovász lászló elképzelése az, hogy dőljön a pénz a kutatásba. a kormány ne szóljon bele de lovász laci bácsi se. mindenki azt mondja: szedjék el a pénzt az emberektől és adják ide nekem, vagy a hozzám hasonlóknak. és megideologizálja, hogy miért is lovász lászlót is csak a kutatói körének szabadsága érdekli.
mondjuk esetleg népegészségügyi mutatókon lehet javítani. de ezek a kérdések azok, amibe lovász lászló körei magasról beleszarnaklovász laci bácsi azt mondja, hogy ezt majd ő és haveri köre megmondja. és ne szóljon bele a nép lovász lászló és társaik nagyjából ilyen óvodásnak képzelik a társadalmat lovász lászlónak jogában áll tiltakozni. de lovász ebben a szerepkörben egy poltikai aktor. és az ő tudománypolitikai elképzeléseinek nincs jelentős társadalmi támogatottsága
e a lovász lászló által képvsielt tudománypolitikai elképzelés ugyanolyan fasisztoid, ahogyan a brutális ellenvélemény lovász lászló top10-es matematikus kijelentése tudományosan meg van cáfolva lovász lászló ettől még hihet tudományos szuperelit és a pénzhatalom fúziójában
lovász sajnálatos módon nem azzal állt ki a nagy nyilvánosságban, hogy ezeket a kérdéseket próbáljuk meg a tudományos igénnyel rendezni úgy, hogy a hagyományokból nem kell eltörölni a mitikus elemeket sem. mert valójában egyik népcsoportot se tekinthetjük feljebbvalónak a másiknál. hanem mégis csak azzal áll elő, hogy az egyik mégis csak felsőbbrendű, egy politikai csoportosulás megmondja, hogy ki kivel éljen együtt. egy pénzhatalmi csoport megmondja, hogy ki mit kutathat és szinte már azt is, hogy mit gondolhat. magyarországon a posztraduális képzés amerikai magánérdeknek rendelődjön alá. ebből a célból jött létre a ceu. lovász lászló féle akadémia és a puskás akadémia érvelése nagyon hasonló.lovász eladta a lelkét amerikának
lovász lászló. hogy a globális keveredéssel magasabb rendű emberek jönnek létre.
és erre az egész problémahalmazra a válasz nem az lett, hogy akkor ezt az egészet a nyilvánosság előtt értelmesen próbáljuk megbeszélni. hanem az, hogy mindkét tábor hergeli a népet. lovász lászló is próbálkozik az rtl klubon ők választották meg lovász lászlót. aki a nyilvánosságban nem azt mondja, hogy próbáljunk az elmúlt évszázadokra adjunk reális magyarázatot. nem is mondhatja. mert úgy is elszabadulna a pokol lovász lászló féle mta azt mondja, hogy senki se szóljon bele az akadémia munkájába túl azon, hogy utalják a pénzt ha lovász a magyar tudományosságot képviselné, akkor lemondana lovász lászló azt mondja, hogy na jó, de a tudományos szakfolyóiratok világából kellene kiindulni és nem az átlag magyar valóságból az átlag magyar igényeit is figyelembe kellene vennie. lovász lászló azt mondja, hogy szerinte nem kellene
lovász lászló ugyanúgy az államhatalom része. csak őt egy szűk elit választotta, akik azt mondják, hogy nekik semmilyen módon nem kell igazodni a köznéphez,”

A válasz a linkben, amit küldtél:
mta.hu/tudomany_hirei/alapkutatasi-kiskate-108879
Tehát az előző szemétdomb cáfolva, kihúzva.

FrVili 2018.07.16. 01:33:37

@444: Én se a sajátomat írtam, csak gondoltam a posztlacanista hegeliánus konzervatív neomarxista környezetem próbálom beemelni a dikurzusba. Az álcád álcázás. Nem tudsz a jelölők mögé bújni nyelvi bravúrokkal, mert rosszul méred fel és kevered a lapokat.
Mert nem keresztényellenesek a neoszocik, és nem nemzetellenesek a neolibek, a neokonok meg nem államellenesek. Ezek leegyszerűsített, buta sematikus jelzők, amelyek a valóságban szélesebb skálán mozognak. Szándékod legyenek bár a legnemesbek (ami kizárt), ott üvölt a szó mögött az egész náci vircsaft. Tévedés ne essék, ez nem politikai kérdés, hanem nyelvi kérdés. (Bár az igaz, hogy az meg politikai kérdés…) A nyelv erősebb nálad és elárul. Helyes, akkor meg kell tanulni a nyelvet, semmi nem indokolja, hogy ezt sértődötten ne tegyük meg, és akkor azt mondjuk, amit gondolunk. Többé-kevésbé. Nem véletlen, hogy példáid a fasiszta diktatúrából valók, ez nem a sokat emlegetett kettős mérce, hanem rasszizmusban egyszerűen jobbak a nácik, a nyilasok, gazdagabb a nyelvük, mert ebben gazdagabb az életük. Innen a te nyelvi féloldalasságod is. Nem a szerepjátékból. Ez az ami átlátszó, ezért vagy rossz és rossz szándékú troll, ezt kell megértened.
A nyelved megbélyegez embereket. A játék, amit játszol megbélyegez embereket, és azt gondolod, hogy te ezt megteheted mert már a valódi megbélyegzésen túl vagy (metanarratíva), a konfliktus gyökérokát érted és a klasszifikációid helytállóak, a szélsőségek közötti tobzódás végtelen regressziója már nem vezet sehova, ezért te súlytalan játszi könnyedséggel szortírozgathatsz, tulajdonnevek, származás, gének, világnézet stb. alapján. Az egyik vörös, a másik zsidó, a harmadik fasiszta, a negyedik gyáva, az ötödik filoszemita, a hatodik idegen- aki egy mustráló, taxatív pillantással embereket vizsgál, annak számára az emberek automatikusan baráttá és ellenséggé alakulnak át. Vagyis egy előre megadott cél alapján eleve uralható objektumokká redukálod őket: néhányat fel lehet használni, mások károsak, menjenek a francba. A reagálásnak ez a módja azonban minden gondolkodás sémája, amely önmagából kiindulva, minden kizárólagos sajátosságra való fixálódás előtt, a szélsőség felé tendál, nem a modus vivendibe. Lezárva ezt kis parlét, ahogy a Collatz sejtés (neoteny talán erre célzott), úgy te is mindig ugyanabba a ciklusba tendálsz, bárhonnan is indul a diskurzus. Te nem demonstrálsz, hanem nyomod a rap-et a többiek képébe akkor is ha kérik, hogy tekerd már le a basszust és vegyél vissza, mert sok vagy és ízléstelen.

444 2018.07.16. 01:55:24

@neoteny:
izraelben ez egy politikai cél, hogy az usa, a szovjetunió/oroszország és kína után izrael legyen a negyedik ország, amelyik eléri a holdat. és erre szerveződött egy spaceil projekt. a célzott kutatások támogatói úgy érvelnek, hogy eközben olyan eredményeket érnek el a tudósok, amelyek aztán nagyon hasznosak lesznek.

a lovász lászló féle elképzelés szerint ez korlátozza a tudományt. akár az is lehet, hogy a spaceil projektben semmi újat nem találnak fel, hanem alkalmazzák a már meglévő tudást. de ugye lehet úgy érvelni, hogy dehogy nem. az alapkutatás azokban az országokban lényeges, ahol az űrkutatás politikai prioritás. és a spaceil projetben sok olyan megoldást alkalmaznak, ami izraeli vállalatok hasznosíthatnak.

tehát lehet azt mondani, hogy a magyar tudományosságot az előre vinné ha politikai cél lenne a nemzetközi űrállomáshoz való kapcsolódás. vagy mondjuk az élettani alapkutatásokat alárendelődne egy népegészségügyi programnak.

lovász lászló szerint ez korlátozná az akadémiát függetlenségét. de ugye az világos, hogy a lovász lászló féle az mta korlátozzák a magyar lakosság és a magyarországi vállalkozásokat, akik kénytelenek a mta tagjainak kényét kedvét finanszírozni anélkül, hogy bármiféle korlátot állíthatnának. honnan származik az akadémiának ezen joga? nyilván az akadémai törvényből. azaz ez is valójában politika.

most a német gyáripari lobbi veszi át az mta költségvetésének egy részét. orbán viktor ezzel elégtételt vehet az ceu mellett kiálló lovász lászlón és társain. ez valóban korlátozza az mta szabadságát és a ceu szabadságát is. a tudomány egészét összességében aligha. ha palkovics osztja a pénzt, akkor abból is lehet tudományos eredmény. kínában hszi csin-ping a párt főtitkára, aki egy vegyészmérnök. korlátozzák a kínai kutatók szabadságát. igen. de ettől még érhetnek el kínában tudományos eredményeket. a kínai népet is korlátozzák, átcsoportosítanak forrásokat a kínai tudósokhoz.

lehetne úgy is, hogy nép közvetlen beleszól. de ez esetben valószínűleg egely györgy sok pénzt kapna. adnának pénzt. ő egy vitalitás mérő kereket konstruált. de ugye nincs meghatározva, hogy mi az a vitalitás. mi az a jelenség, amivel kapcsolatban az egely kerék mér. egely ellenzői azt mondják, az csak a tenyér kibocsátotta hő. egely szerint nem az, vagy nem csak az. de ő ezt kutatja. és egyébként 6,990 forintért vásárolható egy egely kerék.
egely.hu/egely-kerek/
az mta azt mondja, hogy ezért kell ezt az akadémikusokra bízni. de ugye egely senkinek a szabadságát nem korlátozza legalábbis klasszikus liberális elvek szerint. ő azt mondja, hogy ez egy vitalitás mérő. aki nem hiszi az ne adjon érte 6,990 forintot. legközelebb ez áll a piaci szabadsághoz. de ugye lehet átverés. az állami pénzből fenntartott mta szerint ez áltudomány. egely szerint ez tiltott tudomány. a liberálisok szerint a piac nem tévedhet. na most mi az igazság? ezt közösségi megoldásokba vetett hit nélkül aligha lehet eldönteni. az akadémia szerveződése politikai kérdés. 1994-es törvényt is politikusok alkották.

444 2018.07.16. 02:15:27

@FrVili:
a filoszemiták alaptézise, hogy az állam feladata elsősorban szociális, vagy szociokulturális jellegű. és az államot el kell választani a történelmi egyházaktól. amelyek ugye keresztény egyházak. a filoszemiták elvetik az állam keresztényszocialista jellegét. ti. ez esetben az szociális állam és a keresztény egyházak szükségképpen összekapcsolódnak. ami ugye a "felvilágosult" nézetrendszerben tiltott.

de egyébként történészi munkával elég pontosan eldönthető, hogy a magyar baloldali pártok és a magát baloldalinak mondó értelmiség mennyiben keresztény, vagy nem-keresztény. és azt is, hogy a magát liberálisnak mondó értelmiség mennyiben keresztényellenes, és mennyiben nemzetellenes.

magyarországon a liberalizmus szinte másról se szól csak arról, hogy a szabadság szeretet és a nemzeti érzület nem kapcsolható össze. ezért vannak bal-liberális pártok. jobb-liberálisok azért nincsenek, mert azokat nácinak, fasisztának bélyegzik a balliberális értelmiség.

és ezeket az államellenesség kapcsolja össze. az "európai értelemben" vett konzervatívokkal. az állam ne szóljon bele a magyar tudományos akadémia működésébe. mert ez egy független intézmény. ami azt jelenti, hogy biztosítja az állam a forrást, de kapcsolhat hozzá célokat. úgy már nem lehet alapkutatás lovász lászló szerint. mi az, hogy alapkutatás?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.16. 02:36:46

@444:

"ezt közösségi megoldásokba vetett hit nélkül aligha lehet eldönteni. az akadémia szerveződése politikai kérdés."

Az Akadémia szerveződése (ahogyan az kifejeződik az 1994-es törvényben) önmaga a közösségi megoldásokba vetett hit megnyilvánulása:

1994. évi XL. törvény
a Magyar Tudományos Akadémiáról

A Magyar Tudományos Akadémiát a nemzet a magyar nyelv ápolására, a tudomány szolgálatára hozta létre.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.16. 02:53:37

@444:

"a liberálisok szerint a piac nem tévedhet."

Helyesen: ezt te mondod.

Ezzel szemben a szabadpiac(ok) hívei szerint a szabadpiaci viszonyok biztosítják az erőforrások leghatékonyabb alkalmazását: a profitmotívum arra sarkallja a vállalkozókat, hogy az inputokból a legértékesebb -- ahogy az kifejeződik a fogyasztók vásárlási döntéseiben -- jószágokat állítsák elő.

444 2018.07.16. 02:54:55

@FrVili:
lovász egy dekonstrukcióval áll elő. alapkutatás az, ami nem célzott. és ami nem alkalmazott. de az alapkutatás nyilvánvalóan lehet célzott. és szinte minden kutatás alkalmaz már valamilyen meglévő tudományos eredményt. hogy végül mi az elég gyakran a politika dönti el.

a c-vitamin felfedezése elég alapvető tudományos eredmény, ami ugye szent györgyi albert nevéhez fűződik. ac-vitamin ugye az aszkorbinsav. azért, mert hogy az egy skorbut elleni szerves sav. tehát mindjárt egy alkalmazásáról kapta a nevét. nem igaz az, hogy nem volt alkalmazása. dehogy nem volt. és ugye szent györgyi albert a szegedi kinevezését klebelsberg kuno kultuszminisztertől kapta. mégis a tudományos munkásságának része egy alapvető kutatási eredmény. lovász lászló féle kritériumnak nem felel meg.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.16. 03:11:25

@444:

"de ugye egely senkinek a szabadságát nem korlátozza legalábbis klasszikus liberális elvek szerint. ő azt mondja, hogy ez egy vitalitás mérő. aki nem hiszi az ne adjon érte 6,990 forintot. legközelebb ez áll a piaci szabadsághoz."

Így van.

"de ugye lehet átverés."

Szerintem a homeopátia is átverés: mégsem jutna eszembe az, hogy lobbizzam a kormányzatot azért, hogy tiltsák be a homeopátiás szerek árusítását. Lehet pl. hogy a homeopátiás szereknek (nagyobb mértékű) placebo-hatása van azokra, akik hisznek azoknak a hatékonyságában, vagyis van valamilyen mértékű jótékony hatásuk. Persze ha valaki homeopátiás szerekkel próbálja gyógyítani a vakbélgyulladását (és belehal a próbálkozásba), akkor kárt szenvedett a hite miatt: de az én személyes meggyőződésem az, hogy a paternalisztikus állam által gyakorolt szabadság-korlátozás több kárt okoz az egyénnek, mint amennyi kárt az egyén (általában) okoz magának.

Steve Jobs 9 hónapon keresztül nem operáltatta meg a hasnyálmirigy-rákját, hanem alternatív medicinákkal próbálkozott. Van olyan szakértő, aki szerint ezzel nem változtatta meg lényegesen a betegségének lefolyását; más szerint ezzel gyakorlatilag öngyilkosságot követett el (mert habár a hasnyálmirigy-rák prognózisa igen rossz, de az övé az egyetlen jól kezelhető változatba tartozott). Mindenesetre ő döntött arról, hogy milyen kezelést alkalmaz/fogad el mikor; és nem gondolom azt, hogy azok az alternatív gyógyászok akik abban az első 9 hónapban kezelték felelősek lettek volna az ő döntéseiért ill. azok következményeiért. Ha valaki átverte Steve Jobs-ot az Steve Jobs volt.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.16. 03:17:16

@444:

"lovász egy dekonstrukcióval áll elő."

"na most jön a mese."

444 2018.07.16. 03:32:04

@neoteny:
egely györgy elég publicitást kapna az rtl klubon a szulejmán és a fókusz közötti műsorsávban, akkor lehet, hogy több pénzt kapna a kutatásokra, mint az mta. a kereskedelmi médiának van egy átmeneti torzító hatása.

de ugye seregély püspök rózsafüzér társulataiban is van egyfajta hit. ferenc pápa áldásával közös imádsággal készülnek az eurcharisztikus kongresszusra a megtestesülés plébánián.

a tudomány erre azt mondja, hogy ez lehet, hogy valakinek jó. az egely kerék is lehet valakinek jó. de a tudomány olyan, akár hiszed akár nem, akkor is úgy van. tehát a gravitáció vagy levitáció nem attól van van, vagy nincs, hogy hiszel, vagy nem hiszel benne. de ugye ez sem ennyire egyszerű. mert van egy modell. ami hétköznapi méretekben hasonlít a valóságra. és azt is tudjuk, hogy szubatomi méretekben a valóság nem olyan. és ugye a sejtek méreteiben éppen azért folynak élettani kutatások, hogy kiderítsék hogyan egyesíthetők a fizika és a kémia eredményei. ezeket használják a járműipari fejlesztések.

az alapkutatás az élettel kapcsolatos, a fejlesztés az élettelennel. de ugye a számtan, vagy a mértan, ami élővel és az élettelennel is lehet kapcsolatos hová sorolandó. vagy a sárrét tudománya (sajátos fizikája, kémiája, biológiája, földrajza) micsoda.

sanyi szerint a kárpát-medence, az adriai tengermellék, az alpokalja, a csángóföld valamint a magyarság a szomszédaival és a szövetségeseivel egységet képez a világban. ezt tanítják a népfőiskolán. lehet egy ilyen ökológiai egységet értelmezni? de a filoszemiták azt mondják, hogy ez egy élettér elmélet. és ez valójában a "fasizmus". de mi az, hogy fasizmus?

444 2018.07.16. 03:55:14

@neoteny:
az mta éppen azért lobbizik, hogy az állam lépjen fel a homeopátiás készítmények ellen. andika például hisz ebben. annak ellenére, hogy zolika szerint placebo. de abban egyetértenek, hogy gyógyszerlobbi akarja betiltani. annak ellenére, hogy zolikának a gyógyszerlobbi ad munkát. neki az a jó ha eladnak valami kenőcsöt, amit ő és a műszakban a váltótársai gyártanak. jelzem zolika azt mondja, hogy ha lefényképeznék azokat a madarakat, amelyik elhullanak a gyógyszergyár környékén, akkor bezárnák az üzemet.

de lovász lászló hisz abban, hogy az izraeliek vagy a koreaiak nem gondolják azt, hogy veszélyes üzemeket hozzák inkább magyarországra. ilyen nincs. mert az, hogy koreai, izreali egy fikció. de ugye ezek elemi biológiai közelítéssel szaporodási közösségek. populációk. és lovász lászló szerint ezeknek politikai jelentősége már nincs. ezzel szemben török gábor politikai elemző szerint a populisták nem csatát, hanem háborút nyernek a világban. az elitisták szerint éppen, hogy fúzió előtt áll az emberiség. csakhogy a thai búvárok azt mondják, hogy majd ők megmentik a barlangban rekedt focista gyerekeket. mert hogy ellon musk rakétameghajtású víz alatt járó kapszulája nekiment volna valaminek és lerombolta volna a kijáratot. de ellon musk szerint az éppen egy olyan okos mentőszerkezet, ami kitalált volna a barlangból. ki döntse ezt el. a thai akadémia, a thai kormány, a thai gyerekek szülei, ellon musk vagy az ensz?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.16. 03:56:52

@444:

"egely györgy elég publicitást kapna az rtl klubon"

Hát vásárolja meg.

"a tudomány erre azt mondja, hogy"

"na most jön a mese."

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.16. 04:39:27

@444:

"az mta éppen azért lobbizik, hogy az állam lépjen fel a homeopátiás készítmények ellen."

Ezt egyelőre csak te állítod: és mint puszta állítás, támogató hivatkozások nélkül figyelmen kívül hagyható.

"zolika azt mondja, hogy ha lefényképeznék azokat a madarakat, amelyik elhullanak a gyógyszergyár környékén, akkor bezárnák az üzemet."

"na most jön a mese."

"ki döntse ezt el."

Akik a mentést végzik. Semmi esetre sem állami szervek akik nem perelhetőek a rossz döntés miatt.

444 2018.07.16. 08:19:59

@neoteny:
meg is vásárolja például a vitál tévén. ahol drábik jános állandó vendég.
drabikjanosblog.wordpress.com/2016/10/03/drabik-janos-osszes-vntv-videoja-egy-helyen/

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.16. 08:35:27

@444:

Drábik János szerint Washington, DC városának önkormányzata egy háttérhatalmi szervezet -- legalább is annak a honlapjára mutató linket rakott a "Háttérhatalmi szervezetek" linklistájára.

444 2018.07.16. 09:42:02

@neoteny:
ennek ellenére drábik eladja a könyveit.
bookline.hu/szerzo/drabik-janos/52337#
és nem igaz az, hogy drábik egy idióta fasiszta kripli krtetén lenne. csak éppen olyan dologról ír könyveket, amiről az átlag embernek is kevés információja van. és neki is kevés információja van. na de nyilván azért, mert a "háttérhatalom" ebben ellenérdekelt. és egyébként tényleg.

a magyar tudományos akadémián nem találsz olyan közgazdászt, aki drábik véleményt a pénzvilágról akárcsak közelítőleg is osztaná. drábikot egy idiótának tartják. miközben a köznép szerint ő az, aki kimondja az "igazságot". ő a népszerű. és nem tölgyessy péterné sass magdolna professzor, aki az oecd munkatársa.
econ.core.hu/intezet/kutatok.html
na de a tölgyessy család miért ne hirdethetné a szabad piacot állami intézetekből kis jános és csaba professzor. a könyveit drábik adja el közelítőleg szabad piaci alapon.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.16. 09:56:51

@444:

"ennek ellenére drábik eladja a könyveit."

Az jó; Nemere István még több könyvet ad el.

"a könyveit drábik adja el közelítőleg szabad piaci alapon."

Ezt nem is lehet elvitatni tőle. Viszont volt egy időszak az életében, amikor a Szabad Európa rádiónál dolgozott: azt pedig az amerikai adófizetők pénzéből volt finanszírozva.

444 2018.07.16. 10:47:20

@neoteny:
lényegében arról van szó, hogy az mta által preferált elméletek nem népszerűek. például a finnugor eredetelmélet, vagy a közgazdasági elmélet a pénzpiac mindenhatósága. tölgyessyné az oecd munkatársa azt mondaná, amit drábik, akkor elzavarnák. és írhatna könyvet a szabad piacon. ezért inkább azt mondja, hogy ő a szabad piac híve és drábik egy idióta. mert ez biztosítja a megélhetésüket. csakhogy orbán viktor "foglyul ejti" az államot. tölgyessy péter és barátai ejtették foglyul. orbán viktor és barátai jól elzavarják őket. ezekről szólnak a szavazások.

a független intézetek működéséhez a forrást biztosítsa a nép, de célokat nem társíthat hozzájuk. mert a célzott kutatás nem lehet alapkutatás. lovász lászló tudományos "kiskátéja".
mta.hu/tudomany_hirei/alapkutatasi-kiskate-108879
na most ugye a káté ugye magyarul a hittankönyv. lovász lászló hite a bottom-up tudományszervezés mellett áll. szemben a top-down szemlélettel. remek. de a katekizmusban a görög kata jelentése "down" és ehhez társul echo jelentése "to sound". senki se tud ennyit az akadémián?

angolul lehet azt mondani, hogy az alapkutatás és az alkalmazott kutatás ellentéte. ez a magyarban nehezebben állítható. mert az alkotás, az alkalmazás összefüggnek egymással és ráadásul az államisággal. az az állítás, hogy az állam ne szóljon bele alkotásba, az alapkutatásba, az alkalmazásokba. nem stimmel. a magyar nyelv alapvető konstrukcióinak mond ellent.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.16. 10:49:40

@444:

"lényegében arról van szó, hogy az mta által preferált elméletek nem népszerűek."

"na most jön a mese."

screpes 2018.07.16. 10:51:13

A homeopátián, mint témakaörön, jól látszik, hogy az MTA horizontján alapesetben a tudomány csap össze egy másféle tudással,
Csakhogy mindkettő eredete, táptalaja termel ellenanyagot, kételyeket ám azok kétfélék.
Az a nézeterendszer, amiért a politikum is harcol, és az is, amely a hvatalossággal szemben jelöli ki pozícióit: mert szeleket lehet fújni mindkettőből, illetve belőlük, mert az ezoterikus vonásai is meghaladják a főáramú direktivákat, keresztbe beszélnek a vezényleti nyelveknek.
Az akadémia alapítási szándéka és gyakorlata szerint a tudományoság képviseletére felkent szervezet, de lépten nyomon kimutatható függése az államától: onnan ahonnan a pénzt kapja, és abszurd módon értékké emeli e körülmény a tudománytalanságot...
csakhogy egy ilyen szervezetnél, ahol a tudás legjobbjai válogatják egymást, és folyamatosan jelen vannak a tudás prioritás harcosai, mindenki mindenkinek ellenfelei, a fő frorntot mégis, mindig a tudománytalanságnak kell (kellene) képeznie:
nem annak, hogy ki mondja ki ezt vagy azt a kétes valamit, hanem azért, hogy mindegy lehessen, ki mondja...

ilyen persze nem létezik, ("Hírt a hírhozóval"), az MTA-t mindenkor jogos támadások fogják érni: és a játszsmának három fővonala lesz: a politikai befolyás alatt hajózók, a másik, aki a függetlenség nevében tulajdonképpen a tudományosság ellen emeli a zászlót, és a harmadik valójában az IGAZAK, aki a legcsendesebb, leg esendőbb: akiknek a tudás a tabu, akármi is a forrása, Pénz, kísérlet, vagy KÉTELY.
Az igazi tudásoknak, a szerzetteknek mégsem lehet "akármi" a forrása: a kutatás nyitott a hipotézisekre, igényli is, de ismert módzserei vannak, csakhogy náluk van hozadékként a legtöbb kétely is: ilyen a kutatás, hipotáézisek világa: nehézlovassági hadak, vemheseknek kell lenniök a változással.
Az adófizetői klakkokra való hivatkozás:"az énadómból asaniyknak kedves falukuttásokal jegyezzék el magukat ha olyannaygokosok".. - itt nem állja meg a helyét.

Hogy az egységhez adriamellék plusz alpokalaja is hozzátartoizk, azt nem a népfőiskola mondja, annak nincs, és nem is lehet ebben hivatalos, egységes álláspontja mert ott is lehetnek nemzeti kételyesek: akik nem ezt gondolják. A népfőisk tehát nem képes felölteni koherens ismeretek rendszerét egységét, hivatlososágra nem alkalmas, nem is törekszik rá.

A placebohatást pedig - akaratlagos befolyásolása vegetatív funkciók akaratlagos befolyásolása - már negyven évvel ezelőtt is akadémia főalakjai kutatták... nevetsésges blöff, hogy "onnan" tagadnák a homeopátiát.. (Lásd a bevezetőmben írottakat)
Ez i olyan mértékadó nemzeti csattanó maszlag .

444 2018.07.16. 11:12:03

@neoteny:
a finnugor eredetelmélet mese. de az összes eredetelmélet mese. ezek közül a finnugor elmélet a legkevésbé hihető.

a puszta, ugar óangolul fealu (fallow), ószászul falu. reknonstruált ősgermán nyelven *falwa. ez összefügg magyar falu szóval? az mta szerint nem. de a bölcselet nyilván mondhat egy olyan mesét, amiben igen. ónorvég nyelven ez fölr. ennek rokona a magyar föld. vagy az óangol feld (field) szónak is rokona. a falu az fallal körülvett épület, vagy épületegyüttes. és lám a fal és wall szavak is összefüggnek. az óangol fela, feola jelentése "much, many" ennek párja az full. ami az összes.

na most lehet mondani egy olyan mesét, hogy az óangolok, ószászok és a magyarokkal rokonok együtt harcoltak? persze, hogy lehet. csak ez az mta meséjének ellentmond. aki ezt gondolja az foul. a fyr (fire) és a fél szavak összefüggnek? a tűzben leég a falu fele? aki fél a harcmezőn az egy fél embernek számít? fight (óangolban feohtan, feaht, fohten) és a fájdalom és a fog, a fogoly szavakkal összefüggnek? az mta szerint ez népi etimológia. a finnugor elmélet alig hihető mese. kinek van igaza? szerinted?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.16. 11:15:50

@444:

"a finnugor eredetelmélet mese. de az összes eredetelmélet mese. ezek közül a finnugor elmélet a legkevésbé hihető."

"na most jön a mese."

444 2018.07.16. 11:59:25

@neoteny:
vagy ugye óangol fær szó azt jelenti, hogy fél (fear).

de erre az mta azt mondja, hogy ezek a hasonlóságok akármelyik nyelvvel kapcsolatban előfordulhatnak. rendben. de az akármelyik nyelv lehet a finn is. és honnan tudjuk, hogy "az az" eredet? az mta szerint a hantikkal és manysikkal legalább két és fél ezer éven át együtt éltek a magyarok. de nem keveredtek velük se az archeogenetika, se antropológia szerint. az mta szerint na és. attól még a nyelvük lehetett közös. lehetett, de ezek szerint a finnugor örökség úgy jött létre, hogy ültek a tűznél a finnek és az ugorok. évezredeken át. de finn és az ugor népek nem keveredtek össze. szóról szóra ugyanazt a nyelvet beszélték. a manysi ábécé 1932-es. na de csak valami néphagyomány. az sincs. de valami tárgyi emlék. mert a szittyákról van. és hogy azoknak közük volt a hunokhoz és a rómát szétverő törzsszövetséghez. a magyaron kívül római, görög, török, mongol, kínai feljegyzések sora állítja. vannak tárgyi leletek. és földművelésben és harcászatban azért van egy nyelvi kapcsolat. egységes hun-germán birodalmat nem tudtak létrehozni. de később ezek szövetségre léptek. fel se merült, hogy a kalandozó magyarok a finnek leszármazottai. vagy finn nyelvjárást beszélnek.

a finnugor elmélet a hiten alapul. a lovász lászló féle kiskáté. ha valami alapvető, akkor nem lehet célzott. de szent györgyi albertet a klebelsberg kuno nevezte ki. vettek neki egy motort.
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/97/Szentgyorgyi_Albert_eurotura_1934ben_1937_okt_31_Pesti_Naplo.jpg
lovász lászló szerint ez korlátozza a tudóst, mert a politika nem a tudomány belső logikáját követi. szent györgyi albert hóbortját finanszírozták meg. és az bejött. nincs garancia. de arra se, hogy ez nem működhet.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.16. 12:16:20

@444:

"vagy ugye óangol fær szó azt jelenti, hogy fél (fear)."

"na most jön a mese."

444 2018.07.16. 12:38:30

@neoteny:
a food, óangol foda, viking föda. ez vajon összefügg a földműveléssel. vagy a feed. ónorvégül föða. gótul fodjan. elfogyasztják, amit a földön megtermelnek? vagy mondjuk a foot. az óangolok és az ószászok úgy mondták. fot. fut a lábán a földön? a federal a földdel függ össze. hülye vagy? hiszen latinul feodalis. föderális. mi köze a földhöz?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.16. 12:58:34

@444:

"a food, óangol foda, viking föda. ez vajon összefügg a földműveléssel."

"na most jön a mese."

444 2018.07.16. 13:11:26

@neoteny:
így van ez mese. az egy mese, hogy az angol foot és a magyar fut szavak összefüggnek.

mondhatod azt, hogy az olyan kapcsolatot nem fogadod az (majnem) azonos a jelöléshez kapcsolódó főnévi-igenévi jelentésátmeneteket. foot - fut. rendben van. de ez esetben angolszász és a szláv nyelvek relációjában se fogadd el. sokkal lazább képzettársításokra is azt mondják, hogy ezek rokonok. de lehet mondani, hogy ez esetben túl nagy lehetőség a belemagyarázásra. a flow és folyik. németalföldön vloyen. ez nehogy már a magyar folyik, folyam, folyó rokona legyen. de ez ugye elég magyaros gyök. képződik belőle a folytat, folyvást, folytonos, folyomány, folyamodik, vagy a folyosó aztán később a folyadék, folyondár, vagy még később a folyóirat. ebben már kései nyelvújítások is vannak. de koraiak is. ugyanabból a tőből lettek képezve. ami az óangolban, az ószászban. ez nem lehet, mert ⊗ Vö.:vog. (T.) pol'cit-, (AK.) pol'sit- pacskol, csattan. placcsan, csobog, csörgedezik; osztj. (O.) päli-: ’kibuggyan víz’. a manysik arra, hogy pacskol az mondják: pol'sit. ebből ered az a magyar szó, hogy folyó.

ez egy megengedett kapcsolat. folyó ~ polsit = pacskol. folyó ~ flow = folyik miért nem megengedett? hacsak az nem, hogy az mta valamiért nem akar indoeurópai, különösen angolszász kapcsolatot. azért nem akar, mert bécs nem akart.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.16. 13:29:03

@444:

"mondhatod azt, hogy az olyan kapcsolatot nem fogadod az (majnem) azonos a jelöléshez kapcsolódó főnévi-igenévi jelentésátmeneteket. foot - fut. rendben van. de ez esetben angolszász és a szláv nyelvek relációjában se fogadd el."

"na most jön a mese."

"⊗ Vö.:vog. (T.) pol'cit-, (AK.) pol'sit- pacskol, csattan. placcsan, csobog, csörgedezik; osztj. (O.) päli-: ’kibuggyan víz’. a manysik arra, hogy pacskol az mondják: pol'sit. ebből ered az a magyar szó, hogy folyó."

Nem, ebből az a magyar szó ered, hogy pocsolya.

444 2018.07.16. 13:48:20

@neoteny:
most olyan érdekességekről nem beszélve, hogy az indoeurópai nyelvészek szerint az feed őse figyelem: *fōdijana. etet a földanya? finnegán? mi köze lenne ennek a magyarhoz?

az angol foot rokona a szláv pod = ground. p/f és d/t hangváltással és eljutnak egy hasonló jelentéshez. ezért lehet az angol és az orosz rokon nyelv. de ilyen alapon a foot rokona a föld, vagy a fut is. ahogyan a szláv pod. mert hogy ennek rokona a hettita pata. a ló lába a pata. de a hunok nem hettiták rokonai. vagy ha mégis, akkor annak semmi köze a magyarokhoz. hiszen a ló lábát úgy mondják, mint a hettiták.

az mta szerint azt a szó, hogy pata a lovas nomád magyarok a szlovákból vagy a szlovénból vették át. legkorábbi 1200 körüli, 1211-es oklevélben előfordul. az mta szerint a hun lovas nomád ősökkel rendelkező árpád dinasztiában ii. andrás, aki kereszteshadjáratot indított a szentföldra átvették a szlovák (!!!) nyelvből azt a szót, hogy pata. vagy a szlovénből.

akkoriban a magyar királyi cím: "Dei gratia Hungarie, Dalmatie, Croatie, Rame, Servie, Galicie, Lodomerie, Cumanie, Bulgarique", vagyis Isten kegyelméből Magyarország, Dalmácia, Horvátország, Ráma (Bosznia), Szerbia, Galícia, Lodoméria, Kunország és Bulgária királya" az mta nyelvészeti intézete szerint a lovas nomád lovagkirály a szlovákból vették át ezt a szót, vagy a szlovénból. fordítva nem lehet. mert ha azt mondják, hogy ezek a nyelvek hatottak egymásra. a ló lábfejének megnevezését a szlovák paraszttól vették át. mert ha nem, akkor ugye ez valami hettita, vagy szanszkrit szó. indoszkíta, hindueurópai. és ezt kellene ugye letagadni.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.16. 13:50:14

@444:

"most olyan érdekességekről nem beszélve"

"na most jön a mese."

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.16. 13:53:14

@444:

"a ló lába a pata."

A ló lába a lóláb, ami kilóg. A pata a ló lábán a köröm. A pata szó pedig a patak szóból származik, és hangutánzó-hangfestő: futott a ló a patak partján, és a patája olyan hangot adott ki, hogy pat-pat-pat.

444 2018.07.16. 14:36:23

@neoteny:
de a magyarban ahhoz a szóhoz, hogy pocsolya (sárral kevert víz) tartozik egy szócsalád. pocskol, pacskol, pocskondiáz, vagy az pocsék, pocsékol, poshad. lucskol, lucskos, mocskol, mocskos, mocsár, mocsolya. vagy legalább a filoszemiták irodalmi gyöngyétől konrád györgytől azt a mocskolódást átvetted volna mucsai. a kisebb tószerű pocsolya a tócsa. a magyar nyelv a szókincs nagy részét szótövekből képzi, kapcsolgatja a képzőket. ez a gyökelmélet.

még azt is tudják, hogy a magyar tudományos akadémia 1844. december 16-i ülésén elhatározták, hogy írnak egy szótárt. és felkérték czuczor gergelyt, aki bencés szerzetes. maga széchenyi gróf ment el a pannonhalmi főapáthoz, hogy ez a derék pap írjon egy szótárt a magyaroknak. ezt nem a nácik találták ki, hanem széchenyi, vörösmarty és társaik. a forradalom idején czuczort egy császár ellenes verséért bebörtönözték. majdnem kivégezték. és utána indult el az akadémia átalakítása a bach korszakban. budenz és hunsdorfer azt mondták, hogy a magyar nyelv finnegán. és azóta is az.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.16. 14:39:16

@444:

"pocsolya (sárral kevert víz)"

"na most jön a mese."

444 2018.07.16. 15:34:41

@neoteny:
a pata összefügg azzal, hogy pattog. és a patak is összefügg azzal, hogy a kövek között pattog a víz. a tó egy helyben áll. toporog. a tenger teng leng. a tenger felett a levegő lebegő. a magyar nyelv népi szótára egy délibábos, ábrándozós szókép gyűjtemény. a tavasz az tavas.

erre az mta azt mondja, hogy ilyen hülyeséget ki ne találjanak már. finnül touko azt jelenti, hogy "vetésidő". árpád vezér otthon még finnugorul beszélt. és mondta télen, amikor telt múlt az idő, hogy jöhetne a touko. és utána nyáron nyargalhatnánk. inkább mondjuk a tavasz, vagy azt, hogy kikelet. kikelnek a növények, a növevények. magról vetve magosra, magasra nőnek. és egyébként az óangol wet igei értelemben öntöz. ez ugye melléknévi-igenévi jelentésátmenet. olyasmi, mint a foot-fut ez egy főnévi-igenéni jelentésátmenet. na most a varga csaba nevű fickó azt mondta, hogy szerinte a sail és a szél is összefüggnek. az óangolban a vitorla: segl. from PIE root *sek- "to cut,". szeg, mint szegni. miután felszelték beszegték a szélét. as if meaning "a cut piece of cloth." németben segeln. oda szegelték, szegecselték, szeglethez. a szálhoz.

de a szél nyilván összefügg azzal, hogy valaki azt hitte, hogy ott van valami szellem. a szél az nem bánt, mert a szellő a szél a szárnyán száll. szelíd.

az mta azt mondja, hogy ez egy óriási baromság. mert inkább legyen egy nagy baromság. mert jakut nyelven az, hogy hát úgy van, hogy sarim. és ezt átvették a magyarok és ebből lett az, hogy szárny. nem a száll szóból képezték. hanem azt mondták az ősmagyarok. te figyelj már ide. a jakutok tudod hogy mondják azt, hogy hát? sarim. mi meg mondjuk azt arra csapkodó izére, hogy szárny. amivel a szabad madár száll. azt nem mi magunk képezzük, a magunk nyelvéből, mert mi vagyunk a mag népe, a magyarok? a francokat átvesszük a jakutból. mert a magyarok a mai napig meg vannak őrülve, hogy átvegyenek szavakat. és nem akarnak magyarosítani. dehogy nem. az mta van ettől megőrülve. ne akarjál már magyarosítani. mondjuk a szelep egy nyelvújítás korabeli szó. a szárny is valószínűleg egy korai nyelvújítás. szárakkal csapkod. az ablaknak is van szárnya.

ahogyan a wing és a wind is összefüggnek ugyebár.

444 2018.07.16. 16:05:20

@neoteny:
például az a szó, hogy feather. a toll, ami a szárakat, a szárnyat fedi és feszül az óangolok úgy mondták: feþer, feðer. lehet mondani, hogy ez belemagyarázás. mert hogy a különféle névszói jelentésátmenetek esetlegessé teszik szómagyarázást. túlságosan tág teret ad a belemagyarázásra.

rendben van. de ez esetben a nyelvészek semmilyen ne alkalmazzák. például az angol feather rokona az albán shpend. úgy, hogy annak jelentése bird. mert hogy a szókezdő sh csak úgy odakerült és a pend az már olyasmi, mint a latin penna.

albán sphend = bird
latin penna = feather, wing
ezek rokonok.

angol feþer, feðer és a magyar fesz(ül), fed, de ehhez kapcsolódik a ferdül, fordul ez összefügg a szárnyakkal és a tollakkal. ami a tol, ami tolja a madarat. oda van toldva a szárhoz. és a madár a tojást is tolja, tojja. az mta szerint szamojéd nyelven az, hogy tams azt jelenti: hoz, visz, ad. ebből lett a tojás. nem abból, hogy a tojó tojja. a szamojédektől vettük át. akikkel a magyarok évezredeken át együtt éltek, csak nem keveredtek. és az egyik ősmagyar azt mondta, te figyel már, tudod mit mondanak a szamojédek amikor hoznak, visznek, vagy adnak valamit? azt, hogy tams. és? mi meg amikor a tojó tojik ilyen izét, akkor mondjuk azt, hogy tojás. azért, mert a szamojédek? vegyük át a szamojédból.

444 2018.07.16. 16:15:10

@neoteny:
és ugye az világos, hogy ezzel a magyar anyanyelv tanítása és az idegen nyelvek tanulása, mert ez esetben indoeurópai szócsaládokat és a magyarok magyaráznák, hogy micsoda ősműveltség rejlik a nyelvben. azért mondják a tollra azt, ami mert fedi a szárnyat és feszül. oda van a szárhoz toldva, ami a madarat tolja. a szabad madarat szél szárnyán viszi. veni, vidi, vici. wing és a wind is ezzel függ össze. és még a wander vándor. és windisch-gratz megkapta a magáét. de erre lehet mondani, hogy ez flúgos. rendben van. de ez esetben a finnre miért nem mondjátok?

444 2018.07.16. 18:35:12

@neoteny:
maradjunk ennél a gyöknél. van az a szó, hogy fly.
Old English flēoge, flȳġe. de ónémetben fleege.
de ez ugye a magyar fel- igekötő és lég, lebeg, levegő, levegő szavak rokona. erre lehet mondani, hogy nehogy már ez valami felhajtó erő legyen és könnyű dolog. de a flight mellett ott a light. a levitáció szó is ezzel függ össze. ennek magyar megfelelője a lebegés.

furcsamód az mta szerint a lebeg hangutáznó hangfestő szó. lebeg, lobog és libeg és a leng. a lebegő levegőt nehéz letagadni. vagy azt a szót, hogy lepke. vagy a lebeny. ami lebeg, leng. ennek indoeurópai megfelelője a lung. az indoeurópai szógyök: *hleng-. leng? tényleg? és jön lovász laci barátai, hogy te idióta, kripli, fasiszta, kretén. miépes.

screpes 2018.07.16. 18:55:05

@444: első mondatod: ..."ugye az világos"
nem világos, mert hiányzik belőle az állítmány. döntsd el, mint szerző, hogy kinek hiányzik.

444 2018.07.16. 20:15:48

@screpes:
a magyar nyelvtanítás, nyelvtanulás alapjaiban változna meg.

de ugye a finnugor eredetelmélet hívei mondják azt, hogy a házasodhassanak az egyneműek, hajléktalanok add lakjanak az utcán, hadd csinálhassanak azt, amit akarnak. ugyanezek mondják azt, hogy hadd jöjjenek már tömegével bevándorlók. vagy legyenek teljesen szabadok a tudósok. úgy, hogy a köznép biztosítsa az akadémia számára szükséges pénzeszközöket, de a forrásokhoz célokat nem rendelhet. mert abban ez esetben a kutatás célzott. ami korlátozza a tudomány szabadságát lovász lászló "kiskátéja" szerint.

ezekről értelmetlen vitázni. mert ezek vallási különbözőségek. erdély örökre elveszett, vagy nem veszett el. ez hit kérdése. kulturálisan kereszténység kapcsolja össze a partiumot a románoknak úgy lehet múltjuk ha a magyar királyi hagyományokat elevenítik fel kicsit törökös, bizánci és tatáros beütéssel.
www.youtube.com/watch?v=-qZmbnD8itI
a magyar digi népszerűsíti a mobil szolgáltatását román rockzeneszékkel. cseh sörgyár támogatásával a nemzeti keresztségben. tehát elvben lehetne az is, hogy ezt a kulturális katyvaszt felülírja a plázák világa a szocialista lakótelepekkel. a kalotaszegi sasok és a barcasági lovagok, a pusztai farkasok és a nyugati gyepű egyesület. 2018. 07. 12-ei hír, hogy a nagyváradi városházán elindul a teljes körű magyar nyelvű ügyintézés.

és a cél ilyesmi világ rekonstrukciója.
www.youtube.com/watch?v=gEncBqx-Jx0
háziiparossággal. bíró róbert valamiért nem gondolja, hogy erdély örökre elveszett. és azt sem, hogy ez kizárja a high tech ipart.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.16. 20:28:37

@444:

"és a patak is összefügg azzal, hogy a kövek között pattog a víz."

A kecskeszar pedig csörgedezik.

444 2018.07.16. 21:01:55

@neoteny:
a kecske angolul ugyebár goat. ez a nőstény kecseke. a hím a buck. a bakkecske. a kecske kölyke magyarban a gödölye vagy a gida. az angol kid ónorvég eredetű. ahol ugye totemállat a kecske. thor szekerét kecskék húzzák. és kid jelentése kis kecske. gida. a buck az egyben a kos is. ami a hím juh. a nőstény juh angolul az ewe (ejtsd juh). a buck őzbakot jelent. a balk jelenti azt is, hogy megbokrosodik. és azt, hogy bakhát, fűrészbak. ezzel függ össze a back. finnegán?

Janossz 2018.07.16. 21:11:16

@444: A fing meg angolul thing. Tudjuk a leckét.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.16. 21:11:20

@444:

"finnegán?"

Az:

It was of a night, late, lang time agone, in an auldstane eld, when Adam was delvin and his madameen spinning watersilts, when mulk mountynotty man was everybully and the first leal ribberrobber that ever had her ainway everybuddy to his lovesaking eyes and everybilly lived alove with everybiddy else, and Jarl van Hoother had his burnt head high up in his lamphouse, laying cold hands on himself. And his two little jiminies, cousins of ourn, Tristopher and Hilary, were kickaheeling their dummy on the oil cloth flure of his homerigh, castle and earthenhouse. And, be dermot, who come to the keep of his inn only the niece of-his-in-law, the prankquean. And the prankquean pulled a rosy one and made her wit foreninst the dour. And she lit up and fireland was ablaze. And spoke she to the dour in her petty perusienne: Mark the Wans, why do I am alook alike a poss of porterpease? And that was how the skirtmisshes began. But the dour handworded her grace in dootch nossow: Shut! So her grace o'malice kidsnapped up the jiminy Tristopher and into the shandy westerness she rain, rain, rain. And Jarl van Hoother warlessed after her with soft dovesgall: Stop deef stop come back to my earin stop. But she swaradid to him: Unlikelihud.

444 2018.07.16. 21:15:14

@neoteny:
egy korai középkori óangol ószász falu nyelvezetében van egy vékony nyelvréteg, ami magyaros. nem állítom, hogy magyarul beszéltek. hanem azt, hogy van egy esetleges kapcsolat a magyarral, ómagyarral. és ez óangol, ószász relációban biztosabbnak, erősebbnek tűnik, mint a finnugor. de számoljuk le. egy 1,000 szóból álló alapszókincsen. 5. századi magyar nyelvemlék nincs. de a magyar nagyon sokat nem változott. az első magyar nyelvű számtan könyvet gond nélkül megérti sanyi, edit vagy öcsike. az angol elég sokat változott. az első írásos finn nyelvemlék 1543-as. finnugor reláció rekonstrukciója bizonytalanabb, mint a magyar-angolszász kapcsolat. kérdés, hogy mi a hasonlóság, egyezés fogalma. a nyelvemlékek alapján számoljuk meg. de ebből aligha jön ki a finnugor eredet legfeljebb csak úgy, hogy a magyar nyelv finnugor eredetű és kész.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.16. 21:20:59

@444:

"egy korai középkori óangol ószász falu nyelvezetében van egy vékony nyelvréteg, ami magyaros."

"és kész"

444 2018.07.16. 21:24:12

@Janossz:
na de ezek szerint finn is fing? a fingani angolul poop. nyilván hangutánzó. mint a púzni, vagy a pukizni. vagy ugye még a fart. ami óangolban feortan. ennek rokona a magyar far és a fertő.

Janossz 2018.07.16. 21:34:23

@444:
Nem, de az okoskodásod oda vezet, hogy a fingot az ó és kevésbé ó angolok thingnek mondják.

Jobb lenne mindenkinek, ha ezeket a bölcseleteid a Fácán vendéglőben osztanád a rászorulóknak.
Még leesne egy kis népművelő-támogatás is, az eddigi vidékfelvirágoztatók mellé esetleg.

Ómagyarul: Te mene Pitsaba!

444 2018.07.16. 21:37:02

@neoteny:
lehet mondani, hogy ez egy hülyeség. de ez esetben ugyanez miért nem érvényes finn-ugor relációban ahol az mta szerint nem nyelvrokonság van, hanem azt állítják, hogy a magyar nyelv finnugor eredetű.

jelzem ha ezeket a laza kapcsolatoknak nem engedjük meg, akkor a latin és a görög, vagy a germán és a szláv nyelvek rokonsága is problémás. de az mta nem azt állítja, hogy a magyar és a finn között van egy esetleges rokonság. hanem ők azt mondják, hogy az az eredet.

a nyelvek között definiáljunk egy távolságfüggvényt. egy feltételezett alapszókincsben mérjük a hasonlóságot, számoljuk le a szavakat. a lovász lászló vezette mta semmi ilyesmit nem fogad el mondván, hogy ők az akadémia. nekik van igazuk és kész.

ez a kalevala kezdete.

Mieleni minun tekevi,
aivoni ajattelevi
lähteäni laulamahan,
saa'ani sanelemahan,
sukuvirttä suoltamahan,
lajivirttä laulamahan.
Sanat suussani sulavat,
puhe'et putoelevat,
kielelleni kerkiävät,
hampahilleni hajoovat.

ebből mennyit értesz? hajoovat az valami hajó? azt jelenti, hogy elszélednek. valami hajózással kapcsolatos. ez egy egy esetleges nyelvi kapcsolat. az óangol is ilyen. nem állítok többet. ez a beowulf.

Hwæt. We Gardena in geardagum,
þeodcyninga, þrym gefrunon,
hu ða æþelingas ellen fremedon.
Oft Scyld Scefing sceaþena þreatum,
monegum mægþum, meodosetla ofteah,
egsode eorlas. Syððan ærest wearð
feasceaft funden, he þæs frofre gebad,
weox under wolcnum, weorðmyndum þah,
oðþæt him æghwylc þara ymbsittendra
ofer hronrade hyran scolde,
gomban gyldan. þæt wæs god cyning.
ðæm eafera wæs æfter cenned,
geong in geardum, þone god sende
folce to frofre; fyrenðearfe ongeat
þe hie ær drugon aldorlease
lange hwile. Him þæs liffrea,
wuldres wealdend, woroldare forgeaf;
Beowulf wæs breme blæd wide sprang,
Scyldes eafera Scedelandum in.

444 2018.07.16. 21:44:50

@neoteny:
az angolok vitáznak, hogy az első szó az történetmesélésben valami figyelemfelhívás. olyasmi, mint a listen. a magyarban úgy szokták kezdeni a mesét, hogy hát. hát a beowulf is így kezdődik. amire az akadémia azt mondja, hogy ne akarjál így mesélni. de újabban azt mondják, hogy inkább olyasmi, mint a how. hogy is volt?

Janossz 2018.07.16. 22:04:27

@444: "a magyarban úgy szokták kezdeni a mesét, hogy hát."
A magyar nyelvben még a mondatot se szokták hát-tal kezdeni. Esetleg a Fácánban, de az nem számít.
Menj hát a pitsába!

444 2018.07.16. 22:19:27

@neoteny:
ez egy kulturális termék.
www.youtube.com/watch?v=IjCBZYx5jAY&t=3m38s
hát, köszönjük szépen. de úgy érezzük, hogy ez valahogy az angolszászok világához áll közelebb és nem annyira finnhez. a lengyel és cseh-morva rock is hasonló. a magyar tudományos akadémia filoszemita szekciója éppen ezt a kelet-nyugati városias "árja" világképet próbálja leszerelni és a vidékiességet.

444 2018.07.16. 22:36:18

@Janossz:
hát, dehogy nem szokták. how - ószászul hwo - hogy. ezek azért egy kicsi hasonlítanak. de ezeket számoljuk le.

az indoeurópai nyelvészek szerint a who őse a *kwo- vagy a *kwi- szógyök. összevetik a különféle indoeurópai nyelveket. szanszkrit nyelven kah, aveszta nyelven ko, hettita nyelven kuish, latin quis, stb. és ezekből kijön, hogy ez valami kwo vagy kwi. mit? ki? what? mit? w/m hangváltás. where és a merre. na most persze lehet mondani, hogy az hol. óangol hwar. r/l hangváltás. erre lehet mondani, hogy a hangváltást, hangátvetést, jelentésátmeneteket ne engedjük meg. rendben. de ez esetben semmilyen relációban. úgy nem lesz se a görög, se a latin.

semmi nem indokolja azt, hogy az indoeurópai nyelvcsaládból kiemeljük a magyart és a finnt. és amikor ezt kivették, akkor ugye önálló finnország és észtország nem létezett. és éppen a magyar szabadságot, a magyar polgárosodást próbálták eltiporni bécsből. nem a nácikat, hanem széchenyi akadémiáját.

444 2018.07.16. 22:51:42

@neoteny:
a nyelvtani összevetés alapján inkább egy őseurázsiai urali-altaji nyelvcsalád következne.
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c2/Linguistic_map_of_the_Altaic%2C_Turkic_and_Uralic_languages_%28en%29.png
nyelvtani szempontból a mongol mellett még a japánt és a koreait is ide sorolják. vita tárgya hogyan sorolják. és ezt vegyék egybe az indoeurópaiaval. de ugye ebben a magyar marad egy ág.

nagyon nehéz lesz belőle finn nyelvet csinálni. olvasd a kalevalát. kukkot mukkot nem értünk. talán ez a szólás ered a finn-kapcsolatból. a népnek legalábbis ez jut eszébe. az mta szerint a magyar lényegében egy finn nyelvjárás amiben kicserélődött a szókincs. ilyen az alapon az angol eszkimó (vagy akármilyen) nyelv. csak kicserélődött a szókincs.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.16. 23:37:24

@444:

"lehet mondani, hogy ez egy hülyeség."

Ez egy hülyeség.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.16. 23:45:07

@444:

"és éppen a magyar szabadságot, a magyar polgárosodást próbálták eltiporni bécsből."

Most meg Budapestről tiporják el.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.16. 23:47:23

@444:

"semmi nem indokolja azt, hogy az indoeurópai nyelvcsaládból kiemeljük a magyart és a finnt."

Helyesen: számodra és a kocsma borgőzös népfőiskolás népi etimologizáló népe számára semmi nem indokolja.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.16. 23:53:13

@444:

"where és a merre. na most persze lehet mondani, hogy az hol."

Az hol.

444 2018.07.17. 00:30:22

@neoteny:
(ó)angol hwǣr (where, at what place)
skót whaur
német wo
holland waar
fríz wêr
izlandi hvar
norvég hvor
magyar hol

444 2018.07.17. 00:34:12

@neoteny:
ugyanennek a finnugor megfelelői.

Ugric:
Hungarian: hol
Komi-Zyrian: код (kod)
Udmurt: куд (kud)
Finnic: *ku
Samoyedic:
Nenets:
Forest Nenets: (kuše)
Komi-Zyrian: кыдз (kydz)
Udmurt: кызьы (kyzʹy)
Western: кыче (kəče)
Eastern: кузе (kuze)
Finnic: *konsa

444 2018.07.17. 00:35:33

@neoteny:
ha választani kell, akkor az indoeurópaiba, vagy a finnbe sorolnád? vagy azt is lehet mondani, hogy igazán egyik se, valami köztes.

444 2018.07.17. 00:41:41

HOL:
(A) hwǣr, whaur, wo, waar, wêr, hvar, hvor
(B) kod, kud, ku, kuše, kydz, kyzʹy, kəče, kuze, konsa
mi az leszámlálás, ami alapján a HOL inkább a (B) sorba illik?

444 2018.07.17. 01:00:44

@neoteny:
de ugye biológia nem stimmel. se antropológia, se archeogenetika. földrajz nem stimmel. éghajlati öv. a nyenyecek fenyőerdeiben hogy csapott le a kerecsensólyom a zsákmányra. sztyeppén a lovas nomád népekkel stimmel. de ugye hol vannak a falvak. ahol az enyecek, a nyenyecek és a magyarok együtt éltek. csak nem keveredtek. na jó, a használati tárgyakon díszítéseiben valami hasonlóság. vagy valami hasonló írás kezdemény. rovátkolás. vagy a beszédben hasonlóság. hanglejtésben, a dallamban. a "legközelebbi" rokonainknak monoton népdalaik vannak. a legegyszerűbb zsip-zsup kenderzsup két hangból áll. de általában hajlítgatós pentaton. nincs írásos nyoma a több ezer éves együttélésnek. tárgyi emléke.

és ugye az mta nem azt mondja, hogy esetleges nyelvi hasonlóságok alapján lehetett egy ilyen kapcsolat. magyarok és finnekkel rokon népek találkoztak. az elképzelhető. nem azt állítják. hanem azt, hogy ez az eredet. a magyarok és a finnek ősei szóról szóra ugyanazt a nyelvet beszélték. az "ősfinnugort".

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.17. 01:27:26

@444:

"where és a merre. na most persze lehet mondani, hogy az hol."

Az hol.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.17. 01:31:38

@444:

"de ugye biológia nem stimmel. se antropológia, se archeogenetika. földrajz nem stimmel. éghajlati öv. a nyenyecek fenyőerdeiben hogy csapott le a kerecsensólyom a zsákmányra."

Helyesen: számodra és a kocsma borgőzös népfőiskolás népi etimologizáló népe számára semmi nem stimmel.

(A stimmel ősmagyar szó, amelyik jól kifejezi a magyar nyelv belső szóképző rendszerét. Hangutánzó-hangfestő szó, mert az ősmagyarok az általuk sokra tartott kerecsensólyom hangját utánzó csettegéssel adtak hangot elismerésüknek, helyeslésüknek.)

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.17. 01:33:29

@444:

"a magyar digi népszerűsíti a mobil szolgáltatását román rockzeneszékkel. cseh sörgyár támogatásával a nemzeti keresztségben."

"na most jön a mese."