1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2018.05.27. 10:50 HaFr

Orbán harca a globalizáció ellen megtévesztés

Képtalálat a következőre: „magyar hanyatlás”

A legoptimistább forgatókönyv szerint uralomra jutnak Európában a nacionalista-xenofób pártok és.... és akkor mi lesz? A legoptimistább forgatókönyv szerint minden nemzetet a saját "lényege" szerint fognak kormányozni, a globális gazdaság társaságokat helyben megadóztatják, amit azok kényszerűen segíteni fognak azzal, hogy a nemzeti leányvállalataik könyveit átláthatóvá teszik, bezárják az offshore egységeiket és... és a népek attól kezdve boldogan, identitásgazdagon élnek és prosperálnak.

Nos, ez a forgatókönyv éppen annyira reális, mint a szocializmus világméretű győzelme. Megpróbálom elmagyarázni azoknak, akik a saját személyes versenyképtelenségüket a nemzetek világforradalmával akarják feledtetni. Az, hogy a világ a mai állapotában őrlődik kényszerek és lehetőségek közepette semennyire sem új. Az első tanulság tehát: a világot soha, mióta fennáll, nem mozgatták üdvtanok, hanem sok ellentétes erő folyamatos "kioptimalizálása". Nincsen koordinált nemzeti nirvána, mert nincs minden felülíró oka annak, hogy legyen. A nemzetek azért jöttek létre, hogy a modernizáció mélyen zajló folyamatait (minél több ember bevonása az anyagi és szellemi értékteremtésbe, a  népek közös cselekvési programjának megideologizálása és motiválása, az társadalmi hatékonyság új szintje stb.) hatékonyabban felszínre hozzák -- ezért váltották fel az abszolutista monarchiákat, amelyek addigra elavultak modernizációs platformokként, és ezért váltja fel őket folyamatosan a globális társadalmi rend, amely bizony homogenizálást hoz.. de láss csodát, maga a nemzeti program is mélyen homogenizáló a 18. század utolsó harmadától, kesergünk is emiatt eleget mi, konzervatívok (akik értelemszerűen nem vagyunk nacionalisták). 

Tehát a globális gazdasági társaságok a kényszerű és visszafordíthatatlan fejlődés második ágensei voltak már a létük kezdetén (az első az univerzalista antropológiát hirdető katolicizmus), és ez a szerepük csak erősödik száz éve, amióta a fejlődésük logikája önállóvá vált, emancipálódott a nemzeti gyarmatosítási törekvések alól. A nemzeteket lázították már fel kb. velük szemben és az általános trend ellen korábban is (lásd jobb- és baloldali fasizmusok), de ezek a lázítások mindig csak hatalmi harcok voltak nemzeti politikai osztályok között -- és egyaránt eszközként használták és a halálba küldték azokat a tíz- és százmilliókat, akiknek az utódai szerte Nyugaton most azt hiszik, megint feltalálták nekik a nemzeti uralkodó osztályok a spanyolviaszt, és most már aztán igazán a népek érdekében, a nemzeti lényeg uralomra juttatása céljából (stb., lásd az első bekezdést), merő -- itt -- magyarbarátságból végzik a felelősségteljes napi feladatukat. Hát nem, nép. Hát nem, Fidesz-proletár. Az Orbán-kormány ugyanabba a folyóba lép, mint elődei a XX. században: hagymázas álmok és cinikus számítás kevercsével bódítják a nyomorult népet, és taszítják végül egyelőre felmérhetetlen veszteségbe.

A globalizációval rengeteg veszteség éri a nemzeteket és a kisebb közösségeket. Életformák múlnak el, kisközösségek összetartozási logikái válnak meghaladottá, egyszerre nőnek az államok és az individualizáció, miközben a szabadság sorsa legalábbis vitatható. A progresszivista őrület nem tűri az emberi lényeghez tartozó irracionalitást, lokális értékrendeket, szokásokat. De! Emberek, egyszerűen arról van szó, hogy -- még egyszer -- az élet nem habos torta és nincsen idealitás, amely megvalósítható a földi társadalmakban; viszont irtó sokat lehet rontani a ma mégis csak legnagyobb eséllyel békét és egymásra utaltságot kikényszerítő globális struktúrákon. Az első bekezdésben vázolt illúzió az állami autarkiákról és szuverenitásról egyenes út a hatékonyságvesztés, tehát az elszegényedés és a piaci erőforrásokért meginduló koordinálatlan harc -- azaz a háborúk -- felé. Nem foglalkozom most azzal, ami ennek az első bekezdésnek (a nemzetállami illúzióknak) a logikáját több ponton aláássa -- hogy a mai gazdasági rend egyszerűen nem változtatható, mert nem hozható létre az erőforráselosztásban ellenérdekelt nemzetek között együttműködés az új rend kialakításában, a nemzetek versengeni fognak a feltételezett anarchiában, de nem lesz olyan stabilizációs pontja egy ilyen -- persze hála Istennek, soha valóra nem váló -- versenynek, amely termékenyebb lenne a mai állapotnál, se anyagilag, se szellemileg-spirituálisan.

Röviden, Orbán és a hasonszőrűek harca a globalizáció ellen az alapvető logikán semmilyen módon nem változtathat, de a történet árnyoldala, hogy ezt minden komolyabb résztvevő tudja -- csak a nincsteleneknek báboznak, akiknek egyetlen tulajdonuk van, a szavazatuk. Ez az ő valutájuk, piaci értékük, erre hajt az a "nemzeti" elit, amely a globális társaságokat ugyanúgy szubvencionálja, mint az ellenoldal, valójában semmilyen változást nem hoz a világ tényleges folyásában, viszont folyamatosan rombolja -- itt -- a magyar nép esélyét arra, hogy nyertesként szálljon be a globális versenybe. Közben az álharcuk égisze alatt folyik a tőkekivonás a produktív szektorból: ez az, amit a magyarok korrupcióként ismernek, de sokkal veszélyesebb annál, mert társadalmi méretű forrásvesztéshez vezet, ideértve a versenyképességünk és benne a nyugatiasnak induló, de megrekedt értékrendünk folyamatos erózióját. A valódi nemzeti politika ma Magyarországon igyekezne minél kevesebbszer hivatkozni a nemzetre, mert ahol ez történik, biztosra lehet venni, hogy a nemzet kivéreztetése folyik.

47 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr3014005580

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2018.05.27. 11:48:25

orbán nem fidel castro. aki szélmalomharcot vívott a globális kapitalistákkal. de még csak nem is maduro. az mondjuk németh sziszi. a fidesz nem globalizáció ellenes. ezen a 2018-as képen a fidesz a financial times (!) best fdi strategy díját veszi át cannes-ben.
i.ytimg.com/vi/W-mcL62nhUs/maxresdefault.jpg
csak ugyanez a fidesz nem utasítja el a vidékiességet és az agrár jelleget. hanem a magyarországon korábban uralkodó pénzügyi-kereskedelmi-szolgáltató multikat szorítja ki, vagy legalább is kijjebb. de ez nem azonos a globalizációval. legfeljebb globalizált pénzhatalommal, totális szabad kereskedelemmel. ezeket kívánja korlátozni orbán. de ezen túl két kézzel szórja a pénzt a betelepülő főleg német gyáriparba. a legjobb viszonyt ápolja a republikánusokkal és izraellel. és nekimegy az amerikai demokrata pártnak, brüsszeli politbürónak, az ensz menekültügyi főbiztosságának, az európai bizottságnak. de egyelőre sikeresen. aztán lehet, hogy azok elseprik. kérdés, hogy az ep választások után a fidesz frakció hová kerül az európai parlamentben. a visegrádi együttműködés hogyan alakul. és ki lesz a főpolgármester. a stop soros törvénycsomag elfogadásán túl orbánt szerintem most ezek érdeklik elsősorban.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.27. 12:18:23

@444:

"ezen a 2018-as képen a fidesz a financial times (!) best fdi strategy díját veszi át cannes-ben."

És ezek a politikusok/bürokraták a debreceni polgárok pénzéből (is) utaztak ki Cannes-ba. Nem iparbárók, akik a saját jövedelmükből finanszírozzák az ilyen utakat, hanem ez (is) a "közszolgálatuk" része.

Kibic a toronyban 2018.05.27. 12:40:20

A tévénézőknek báboznak. A megszólítható korosztálynak. Meg a szavazó öregeknek.

Eljátszhatnánk a gondolattal, hogy mi lett volna, ha 2010-ben bevezették volna a regisztrációhoz kötött szavazást, ahogy tervezték, vagy a gyerekszavazatot a szülőnél, ahogy tervezték.
Lehet, hogy egyetlen fideszreklám se menne, mert csak csekken kommunikálnának a választóikkal.

2018.05.27. 13:16:39

@neoteny:
és még filmet is készítettek.
www.youtube.com/watch?v=W-mcL62nhUs
ők az edc (felteszem economic/ecologic development center) dolgozói. ez egy önkormányzati tulajdonú cég
edc.debrecen.hu/team
őket díjazta tulajdonképpen a financial times. és ezt finanszírozzák a debreceni adófizetők és a financial times előfizetői. utóbbiak is. és ezzel akár akarják akár nem hozzájárulnak a fidesz propagandájához. hiszen ez is ugye fidesz propaganda. a legjobb európai foreign direct investment strategy az ő nevükhöz fűződik az idén a kisvárosi kategóriában a piacvezető szaklap szerint. ha én várostervet írnék, akkor eszembe nem jutna, hogy pénzt kérjek érte. nem érdekelne az financial times díja sem. sokkal inkább érdekelne az, akikkel ezt végre kellene hajtani.

a most lehet mondani, hogy ne legyenek várostervek, vagy ezért esetleg ne fizessenek 35 alkalmazottat. ha jól számolom, akkor ennyien vannak. de ez esetben a pwc se készítsen tanulmányokat. vagy készítsen. csináljon jobbat, mint az edc. tehát ez egy verseny, amiben a hatalom birtokosai előnyből indulnak. mivel ők használhatják az adófizetők pénzét. és úgy döntenek, hogy inkább az edc debrecen, mint a pwc. de ez verseny. sajátos vegyes-gazdasági szabályokkal. amire mondhatod, hogy az egyenlő fehérorszországgal. de financial times miért díjazta az edc debrecent.

2018.05.27. 13:23:01

@neoteny:
és ugye ebben a versenyben a pwc is használ az államok segédletével előállított pénzt. nem is keveset. de ez egy példa arra, hogy egy helyi csapat is kiszoríthatja a multikat egy "független"
piacvezető szaklap véleménye szerint. az meg ugye nem tévedhet. a megakom tanácsadói iroda a komádi és még nem tudom hány önkormányzatot győz meg. de ez verseny. csak vegyes gazdasági viszonyok között. a tőkepiac is úgy működik. az államokkal összefonódva. a legnagyobb versenyelőnyben ezek a globális pénzalapok vannak. és a helyi közösségi megoldásokkal ezeket próbálják kiszorítani. amivel nem a globalizáció szűnik meg, hanem az több szereplőssé válik.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.27. 13:24:35

@444:

"és ezt finanszírozzák a debreceni adófizetők"

Az ilyen, az adófizetők pénzéből finanszírozott politikus/bürokrata utazásokra van az angol nyelvben egy szó: junket.

A magyar nyelv ősi + sajátos belső szóképző rendszere mikor áll elő hasonlóval?

2018.05.27. 13:50:23

@neoteny:
na de nemzetközi tanácsadó cégek hasonlóan működnek. csak ezek a vállalatok lokálisak, azok globalizáltak. de versenyben állnak egymással gazdasági és politikai értelemben is. előbbiek európai egyesült államokat akarnak, európai bizottság vegye át a fiskális, az európai központi bank a monetáris pénzügyi irányítást. amikor a pwc készít egy tanulmányt a közszférának azt is az adófizetők finanszírozzák. és amikor az financial times ilyen díjakat ad az edc debrecen számára, akkor azt a financial times előfizetői finanszírozzák. miközben biztos van olyan olvasójuk, aki szerint ne támogassák a fidesz propagandát. mert a fidesz globalizáció ellenes.

csak bemutatom neked, hogy ez is a fidesz.
egy lányt találomra választottam.
Master's degree, International Economics
egy fiatalembert megint csak találomra.
energy engineer. 16-ban még a danone mérnöke volt. 17-ben úgy döntött, hogy kisvárosi cég alkalmazottja lesz. ez is a fidesz. tehát valószínűleg nem arról van szó, hogy ez a fiatalember csak habony médiát olvassa és retteg a migránsoktól.

a fidesz egy bonyolultabb képződmény annál, hogy van egy iskolázatlan, rasszista, xenofób közeg. ez idegen nyelveket beszélő helyi politbüró.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.27. 13:57:18

@444:

"na de nemzetközi tanácsadó cégek hasonlóan működnek."

Nem: a nemzetközi tanácsadó cégek a saját jövedelmükből finanszírozzák a junket-jeiket, nem a nettó adófizetőktől államhatalmi erőszakkal (értsd [adó]törvényekkel) eltulajdonított javakból.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.27. 14:01:32

@444:

"a megakom tanácsadói iroda a komádi és még nem tudom hány önkormányzatot győz meg."

Csak épp' az önkormányzatok jövedelme a nettó adófizetőktől államhatalmi erőszakkal (értsd [adó]törvényekkel) eltulajdonított javakból származik (praktikusan pénz formájában): az önkormányzati politikust/bürokratát meggyőzni könnyebb, mert nem a saját munkájával tesz szert a pénzre amit kifizet a MEGAKOM Stratégiai Tanácsadó Iroda Kft-nek.

Kibic a toronyban 2018.05.27. 14:19:15

@444: Nem olyan bonyolult a fidesz. Az aljától a tetejéig egy iskolázatlan, rasszista, xenofób közeg.
Azért olyan egyformák. Te is csak egy vagy a csőcselékből, ezért nem látod.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.27. 15:15:11

@444:

"amikor a pwc készít egy tanulmányt a közszférának azt is az adófizetők finanszírozzák."

Ez igaz: ez is egy példa a crony capitalism-ra.

2018.05.27. 15:24:51

@neoteny:
a jelenlegi államkapitalista világrendben a pénzt az államok és a tőkepiac összefonódásából jön létre. és ezek egy részét sajátítja el mondjuk az edc local. és ennek gazdasági és politiai konkurense a pwc global. vegyes gazdasági verseny.

aztán te mondhatod, hogy ezek ne a pénzt generálják és sajátítsanak el. hanem termeljenek valós áruféleséget más áruféleségekért, vagy nemesfémekért cserébe. és csak olyan törvényhatóságok jöjjenek létre, amelyekhez a polgárok önkéntesen csatlakoznak. tehát az államhatalom veszítse a kizárólagos jogát arra, hogy egy terület felett uralkodjon. és ezek után ezt valamilyen szövetségi államrendben tegye. ez lenne a neoklasszikus liberalizmus. egyáltalán ne legyen állam. az lenne az anarchia. én neoklasszikus (neoprotestáns nemzeti keresztény) liberális vagyok. te pedig (államellenes, nemzetellenes, keresztényellenes) anarchista. a te nézőpontodból minden egyéb népnemzeti szocializmus.

Janossz 2018.05.27. 15:30:14

@444: " én neoklasszikus (neoprotestáns nemzeti keresztény) liberális vagyok. "
Te középsúlyú identitászavaros vagy.

Khonsu 2018.05.27. 15:51:08

@444:

Azt ugye tudod, hogy az államhatalom lényege épp a kizárólagos joga a terület fölötti uralkodáshoz. Onnantól, hogy ezt elveszítette gyakorlatilag anarchia van, mindegy hogyan nevezed.

Vagyis te egy olyan anarchista vagy, aki nem akarja elfogadni, hogy anarchista.

2018.05.27. 15:51:38

@Janossz:
úgy látszik, hogy ennyit sem sikerül ezt megérteni. különféle mezeket húzok magamra. és az érdekel, hogy mely ezekből ki vagy mi egyezhet ki egymással ebben az országban. és van aki, ami nem.

2018.05.27. 16:08:08

@Khonsu:
dehogy jelent anarchiát. ez egy bihardiószegi pince.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/2641/180324-bihardiioszeg-borkostolas-pl-ka_36.jpg
borfesztivál van. debrecen is támogatja. az érmelléket a tiszántúli várostérség részének tekinti. de ezt nem a bihari románok ellenzik, hanem a pesti nem-nemzeti "liberálisok". azt, hogy unió (partiummal és erdéllyel). de együttműködést váraddal nem a zsidók ellenzik. izraeliták ugyanis támogatják. a nem-keresztény "baloldal" ellenzi.

Janossz 2018.05.27. 16:19:06

@444: " de ezt nem a bihari románok ellenzik, ..."
Ők azt ellenzik, amit pár napja mondtál, hogy majd kiszorítod őket Erdélyből.
Menj el egy ottani borfesztiválra, add elő ott a színpadon, ne légy hergya!!!

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.27. 16:21:42

@444:

"a jelenlegi államkapitalista világrendben a pénzt az államok és a tőkepiac összefonódásából jön létre."

Nem: a fiat (beválthatatlan) pénzeket az államhatalmi erőszakkal (értsd törvényekkel) létrehozott központi bankok hozzák létre.

Khonsu 2018.05.27. 16:25:00

@444:

Ha ez úgy valósulna meg, hogy az állam (ez esetben a magyar és a román) elveszíti kizárólagos jogát a terület fölötti uralkodásra akkor az egy anarchista elképzelés. Teljesen mindegy, hogy ehhez mit szólnának a pesti nem-nemzeti "liberálisok" (progresszív balosok), nem az ők véleményükön múlik, hogy valami anarchia vagy sem. Ellenezni pedig nyilván azért ellenzik, mert velük is szembe megy.

A népfőiskola lényegében (újra) feltalálta az anarcho-szocializmust a társadalmi háttérből megörökölt népnemzeti vonásokkal színesítve.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.27. 16:33:05

@444:

"a te nézőpontodból minden egyéb népnemzeti szocializmus."

Igen, minden az államhatalom által a szabadpiac (a polgárok javainak önkéntes cseréinek összessége) korlátozása szocializmus. Amikor ez a nemzeti "közjóra" hivatkozással történik, akkor az nemzetiszocializmus. Amikor a kistermelők "piacvédelme" az elsődleges gazdaságpolitikai szempont, akkor az népnemzetiszocializmus.

2018.05.27. 16:46:50

@Khonsu:
a népfőiskola feudális anarchiában szerveződött, szerveződik a mai napig. az anarcho-kommunistákat és az anarcho-kapitalistákat utasítja el vallási alapon. mert azok nem-nemzetiek és nem-keresztények. szemben a népfőiskolával. ez egy kultúrharc. modern kori vallásháború.

Khonsu 2018.05.27. 16:58:04

@444:

Tehát elismered, hogy a népfőiskola megfejtése egy anarchista koncepció, vagyis az azt támogatók anarchisták. Az anarchia különböző változatai és a nem anarchista, jelenleg domináns erők között folyó harc valóban tekinthető modern kori vallásháborúnak.

2018.05.27. 17:05:44

@neoteny:
amikor a nemzetre való hivatkozással épül a szocializmus, akkor az a nemzeti szocializmus. amikor a népre való hivatkozással, akkor népi. amikor nép-nemzetre, akkor nép-nemzeti.

a piacvédelem protekcionizmus. de ha az a közösségi tulajdonra van alapozva, akkor az a közösségi piac. a "common market". nemzetközösségi keretek között szerveződő közös jólét a "common wealth". és ez lehet nép-nemzeti. és ebben lehetnek reformált agrárszocialista elemek: ennek unortodox módon lehet szövetkezeti jellege. nem vegytiszta liberalizmus, hanem vegyes gazdaság. amire azt mondod, hogy ez csak a fehérorosz rendszerű lehet. de nem. abban nincs vegyes önkormányzatiság.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.27. 17:08:16

@444:

"az anarcho-kapitalistákat utasítja el vallási alapon. mert azok nem-nemzetiek és nem-keresztények. szemben a népfőiskolával."

Helyesen: az anarcho-kapitalisták nem népnemzetiszocialisták -- szemben a népfőiskolával.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.27. 17:11:51

@444:

"amikor a nemzetre való hivatkozással épül a szocializmus, akkor az a nemzeti szocializmus. amikor a népre való hivatkozással, akkor népi. amikor nép-nemzetre, akkor nép-nemzeti."

Így van: és a népfőiskola népnemzetiszocializmust hirdet.

"de ha az a közösségi tulajdonra van alapozva, akkor az a közösségi piac. a "common market". nemzetközösségi keretek között szerveződő közös jólét a "common wealth". és ez lehet nép-nemzeti. és ebben lehetnek reformált agrárszocialista elemek: ennek unortodox módon lehet szövetkezeti jellege. nem vegytiszta liberalizmus, hanem vegyes gazdaság."

Mindez csak nihilista-posztmodernista semmitmondás.

"vegyes gazdaság. amire azt mondod, hogy ez csak a fehérorosz rendszerű lehet."

Fehéroroszországban vegyes gazdaság van.

"[abban nincs] vegyes önkormányzatiság."

Ez csak nihilista-posztmodernista semmitmondás.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.27. 17:33:22

@444:

A népnemzetiszocializmust hirdető népfőiskolával nincs is szükség kiegyezésre: Érpatakon már megmutatták, hogy milyen a nemzeti radikális Kánaán. Még a helyi népeknek sem kellett.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.27. 18:12:13

@444:

Örülök, hogy egyetértünk abban, hogy nem minden kiegyezés hasznos ill. kívánatos.

digipenna · http://digipenna.blog.hu/ 2018.05.27. 19:39:47

- az erkölcstelen familista társadalom nem képes hatékony spontán rendet alkotni

- a gazdasági önszerveződés hendikepje azt okozza, hogy az önkifejezési értékek helyét a túlélési értékek veszik át

- a hatékony spontán rend hiánya és a gazdasági hendikep hatására defektes demokrácia alakul ki

gazdagorszag.blogspot.hu

DrGehaeuse 2018.05.28. 14:20:36

Olykor (inkább gyakran) a "globalizáció" sima fosztogatás csak öltönyös "alfa" személyiségek gyakorolják.

watchdocumentaries.com/inside-job/

1:17:28-tól érdemes megnézni ezeket az alfahímeket. Mekkora hólyagok és kokainista seggfejek? Ők a "globalizáció" haszonleső férgei, a fő felelősök a globális pusztitásért. 2008-ban lelepleződtek, de valahogy mégis megúszták.

"A globalizációval rengeteg veszteség éri a nemzeteket és a kisebb közösségeket. Életformák múlnak el, kisközösségek összetartozási logikái válnak meghaladottá, egyszerre nőnek az államok és az individualizáció, miközben a szabadság sorsa legalábbis vitatható. A progresszivista őrület nem tűri az emberi lényeghez tartozó irracionalitást, lokális értékrendeket, szokásokat."

A "meghaladottá" válást inkább nevezzük nevén "megsemmisítés"-nek.

DrGehaeuse 2018.05.28. 14:52:06

@DrGehaeuse:
Ugyanott 42:18-tól az alfahímekről bővebben is lehet informálódni.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.05.28. 15:05:34

@DrGehaeuse:

"valahogy mégis megúszták"

Mert a kormányok "megmentették" őket (legalább is egy részüket) -- az adófizetők pénzéből. Mindaddig amíg ez történik, (egyesek) megússzák.

Van egy angol kifejezés: moral hazard. Ami azt jelenti, hogy ha valaki mentesítésre kerül a cselekedetei negatív következményei alól, akkor hajlamossá válik arra, hogy felületes legyen a cselekedetei következményeinek előzetes felmérésében: hiszen ha téves döntést hoz, akkor sem kell viselnie az abból származó (teljes) veszteséget.

Erre egy példa a betétbiztosítás. Ha nincs betétbiztosítás, ha a betétesnek kell viselnie a bank vagy takarékszövetkezet tönkremenetele esetén a betétjének teljes elvesztését, akkor a reménybeli betétes több energiát fektet abba, hogy kiválassza azt a bankot vagy takarékszövetkezet, amelyik tönkremenetelének a (leg)kisebb az esélye: vagyis a bankoknak vagy takarékszövetkezeteknek az az érdeke, hogy stabilak legyenek (vagy legalább is a stabilitás látszatát nyújtsák). De ha van betétbiztosítás, akkor a reménybeli betétesnek nem kell semmi figyelmet fordítania arra, hogy hová rakja be a betétjét (legalább is a biztosított betétösszegig): hiszen nem veszítheti el azt. Aminek következtében a bankoknak vagy takarékszövetkezeteknek nem érdekük az, hogy stabil üzletpolitikát folytassanak, ill. ezt hirdessék a potenciális betéteseknek: vagyis a betétbiztosítás léte ösztönzi a bankokat és takarékszövetkezeteket arra, hogy kockázatosabb üzletpolitikát folytassanak.

Vagyis épp' az a politika (policy), ami a stabilitást szándékozik növelni (ti. hogy a betétesek ne szenvedjenek el veszteséget, legalább is a biztosított betétösszegig) okozza az instabilitás növekedését (azt, hogy a bankok és takarékpénztárak nagyobb kockázatokat vállalnak, mert a betétesek nem vizsgálják azt, hogy mekkora kockázatot vállaló bankokba és takarékpénztárakba rakják a betétjeiket).

Khonsu 2018.05.28. 17:40:01

@DrGehaeuse:

www.youtube.com/watch?v=M1owcncKCHg

A 2008-as válságról valahogy mindig ez a videó jut eszembe :)

chepunk 2018.05.28. 18:37:54

Persze, hogy nekünk szidja az EU-t, a nyugatot, aztán szépen lemásolja. MNB illetékese: "az ingatlanáraknak van még hova fejlődni, és amúgy is kicsi a lakáscélú hitelekihelyezés még, bőven van itt is még lehetőség"... Pénzt nyomtatnak, inflációt gerjesztenek amit eddig sikeresen sikerült eszközinflációként az ingatlanpiacra tolniuk, a polgáraikat évtizedekre adósságba verik, hogy fogyasszanak-fogyasszanak-még drágábban vásároljanak még nagyobb hitelekből. Mi ez ha nem a nyugat majmolása?

2018.05.28. 19:10:09

Orbán egy keleti típusú állammaffiát épített, ám Nyugaton taníttatta lányát. A díszes fény alatt egy olyan bűnöző képe dereng fel, aki mindig azt mondja, amit az emberek hallani akarnak és megvalósít teljesen mást. Ez a teljesen más pedig ő maga, aki mindig kihasználja saját javára az aktuális történéseket és nem lepődnék meg, ha 10 év múlva az iszlám nagyságáról beszélne, mely egy tőről fakad a kereszténységgel és a zemberek ugyanúgy fogadnák, ahogy eddig mindent, amikben pálfordult. Leglátványosabb az oroszellenesség hirtelen oroszbarátsággá változása, amit senki sem kérdőjelezett meg pártjában. Személyes véleményem az, hogy már régóta az iszlám világrendre helyezkedik. Valójában az az ő világa, mert csak ellenzékben demokrata, de mint láttuk, akkor sem. Hajár jobbá... ööö polgárok!

morph on deer 2018.05.28. 22:37:26

@chepunk:
“Mi ez ha nem a nyugat majmolása?”

Hogy mi?
Állami szintre emelt harácsolás, semmi több.

És azért a ‘nyugati’ módszer szerint, mert még mindig az a hatékonyabb megoldás, a kevésbé direkt, így kevésbé szúr szemet. Amint az is, hogy az egész csupán addig a szintig fejlődik, ami még fenntartja a működőképesség látszatát.

És mivel az ország geopolitikai okokból akár a ‘nyugathoz’ is tartozhatna, időnként megpróbáljuk azt a látszatot kelteni, hogy ez így is van, így hát ‘majmoljuk’ azt amik nem vagyunk.

Ez ennél semmivel nem több.

Európai téridő 2018.05.29. 08:57:45

OV nem a globalista gazdasági elit ellen harcol, hanem a nyugat-mucsai elelvtársult internacionalista - Schmidt Mária szerint marxista - nyugat-mucsai, brüsszeli politikai elit ellen. Óriási különbség, nem kellene a kettőt tudatosan összemosni.

Trackers 2018.05.29. 10:00:31

Az a fura, hogy ragaszkodsz a konzervativizmusodhoz, holott konzervativizmus nem létezik nacionalizmus nélkül.

Persze filozófia alapon létezhet, de mi sem mutatja jobban a képtelenségét ennek, hogy a 12 fős tagságot nem tudjátok megugorni ezen ideológia mentén.

Európai téridő 2018.05.30. 08:49:52

@HaFr: Jó, rendben, akkor "is". Most meg van az úr elégedve?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.05.30. 09:04:30

@Trackers: már hogyne létezne jézuskrisztus, mélyedj el a blogban, ha javasolhatom -- a nacionalizmus kezdettől populista antikonzervatív irányzat, persze idehaza könnyű elhitetni a néppel, hogy csaknem szinonimák

Európai téridő 2018.05.30. 10:32:23

@HaFr: De akkor viszont nem megtévesztés, Okostojat!
süti beállítások módosítása