1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2018.04.20. 06:42 HaFr

Nem diktatúra van, hanem Magyarország -- balos öngyilkos alakulattal

Image result for júdeai öngyilkos alakulat

Magyarországot 1914-re legyőzte a nacionalizmus -- úgy is, mint nemzetiségi és úgy is mint magyar etnicizmus. Azóta Magyarország jobboldali a nacionalista értelmében: az volt a szocializmus évei alatt is és az ma is. Ezzel a mai 70-80%-os nemzeti (a szocializmusra is éhes radikálistól a polgári miliőig terjedő) tömeggel áll szemben a nagyvárosi progresszívok kb. 20%-is tábora, amely városokban koncentráltan élvén mozgékonyabb és adott esetben könnyebben szervez tüntetéseket is (bár éppen nem jellemző rá ez se). A progresszívok sajátos látásmódjából kireked a 70-80%, ami -- hogy mekkora hiba -- rendre megmutatkozik a választásokon. Utána átkozódás, gyász, majd kezdik újra elölről. 

Mostanában a "le a vidékre" mozgalom éled fel ismét (volt már ilyen a '30-as, az '50-es és a '70-es években is), ami vélhetően úgy fog elhalni, ahogy az LMP hasonló felismerése 2014 után. A Budapestről szervezett pártok és az értelmiség "országjárása" (már a szó is olyan, mintha valami bédekkerből ollózták volna: Orbán sosem mondja, hogy járja az országot, ő az országban van, otthon mindenhol), aztán esténkénti -- nagy megkönnyebbüléssel való -- visszatérése a fővárosba, alapvető szemléleti hibáról árulkodik: arról, hogy bár Londont, Berlint és Brooklynt valójában közelebb érzik magukhoz, mint Kiskunfélegyházát, Rátótot és Csíket, mégis választást akarnak nyerni az utóbbi helyeken (is). De minek, könyörgöm? Miért akarnak?

Ha nem megy, nem megy. Unalmas ez a kritika közhelynek is, de attól még igaz. Más szóval, szerintem is jó lesz a tünti a hétvégén, de nemcsak az a kizárt, hogy távlati politikai haszna legyen, de ahogy olvasom a sajtót, az is, hogy megindítson valami komolyabban vehető önreflexiót.

A progresszívoknak tudomásul kellene venniük tehát, hogy vékony kisebbségben vannak, amit lehet hogy az illiberális politikai rendszer tovább súlyosbított az autokratikus módszereivel, de attól még a kisebbség eredendően is vékony. Először is ezzel az eredendőséggel kellene valamit kezdeniük, lásd feljebb. Másodszor biztos vagyok benne, hogyha eljutnak addig, hogy kezdjenek valamit vele, rájönnek majd, hogy a kiegyenlítettebb választási eredményekhez a modernizációs jobboldalon át vezet az útjuk, amelynek a perspektívája nemzeti, ha tetszik, széchenyista-antallista (picit csengeysta, ha valaki még emlékszik: "Európába, de mindannyian!"). Nem radikális, ideologikus, külsődleges, elitista, mert ez visszaüt, nem hoz fenntartható változást, qed. Szívszorító Bosszantó nézni, ahogy rögtön a választások harmadnapján a progresszív értelmiség visszatalált ugyanazokhoz a klisékhez, akaratokhoz, módszerekhez, amelyek vereséget szenvedtek és amivel csak azt éri el, hogy a saját 20%-án belül ismét legyőzze majd önmagát. (Nota bene, ami szavazati arányt elértek, annak vélhetően a nagyobbik része a fideszes korrupcióval szembeni protestszavazat volt, nem a saját érdemeik elismerése, tehát a tényleges kisebbségük még mellbevágóbb.)

Polgári jobboldaliként, akinek a politikai módszere -- a magam szűk eszközeivel -- a modernizációs nacionalizmus, pontosan tudom, ha én a Fidesztől akarnék elvenni szavazókat, akkor hozzájuk kell szólnom, ami viszont megbocsáthatatlan meg nem értésre talál annál a progresszív tábornál, amelynek az érdeke pedig a fentebb elmondottak miatt a középjobbosok támogatása lenne önnön programjuk -- nem pedig a fölvilágosító-lenéző progresszivista radikalizmus -- keresztülvitelében. (Történetileg szólva: nálunk azért különösen gyenge a progresszivizmus, mert nem sikerült előtte átmenni az átfogó nemzeti modernizáción. Erre a mai progresszívoknak az a válaszuk, hogy változatlanul megtakarítanák a nemzeti modernizációt a 20% nemzetközi jelszavainak érvényesülése érdekében.)

A progresszívok rendszerint nem látnak túl az orruk hegyénél. Azt hiszik egy társadalom átalakítása -- amit akarnak -- a végcélok és a normák mantrázásából áll és mindenki kinyírásából, aki nem alkalmazkodik azonnal ezekhez. Szerintük a társadalom ráolvasással vezethető, az emberek felvilágosíthatók és van tökéletes világ, ahova el kell vezetni őket, ha beledöglenek is. És miközben ezt hiszik, nem veszik észre, hogy az úton sikerül végleg legyilkolniuk -- önmagukat. Ám legyen. Nem azt mondom erre, hogy semmi jónak nem vagyok elrontója (ez túlzás lenne), de azt igen, hogy mindenkinek állampolgári joga hülyének lenni. (Ha közben rettentően okosnak is érzi magát.) A hülyeség ebben a kontextusban tehát priméren kétféle lehet: megrekedni az etnicizmusban egyfelől, radikálisan meghaladni akarni a nemzeti képességeket másfelől.

A valóságot komolyan kell venni, meg kell ismerni, el kell sajátítani a nyelvét -- ami nyilvánvalóan nem ennek a blognak a nyelve --, aztán nagyon óvatosan lehet elkezdeni hozzányúlni. És közben az egyik kezünkkel folyamatosan csapkodni kell a másikra, mert nem voltunk elég óvatosak. Ez a modernizációs nacionalizmus módszere. A tartalmi és gyakorlati kérdések csak ezt követik.

76 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr6613850530

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lexa56 2018.04.20. 07:55:16

"Velük szemben én azt hiszem, hogy a valóságot komolyan kell venni, meg kell ismerni, el kell sajátítani a nyelvét -- ami nyilvánvalóan nem ennek a blognak a nyelve --, aztán nagyon óvatosan lehet elkezdeni hozzányúlni." Vagy ott kell hagyni, ahol van.

Kage kyōi 2018.04.20. 08:10:24

Nincs diktatúra? Most szántják be a bíróságot !

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.04.20. 08:53:48

@Kage kyōi: Magyarország van -- tetszettek volna elmélyíteni a liberális demokráciát

2018.04.20. 09:37:22

tartok tőle, hogy még mindig (többek között) ez a sztori van szoft módon újratöltve.

1919.
március 22. A debreceni Munkás- és Katonatanács átvette a hatalmat Debrecenben.
március 24. A Munkás- és Katonatanács megválasztotta a debreceni direktórium tagjait.
március 27. A Debreceni Munkás- és Katonatanács megválasztotta a Forradalmi Törvényszék tagjait.
március 28. A KMP debreceni szervezete egyesült az SZDP helyi szervezeténél.
március 29. A front megerősítésére Debrecenből elindultak a Vörös Hadsereg első alakulatai.

április 16. A román hadsereg támadást indított Magyarország ellen.
április 22. A román csapatok tüzérségi el őkészítés után áttörték a Debrecentől keletre - Vámospércsnél - húzódó magyar állásokat.
április 23. A királyi román hadsereg Dumitrescu tábornok vezetésével elfoglalta Debrecent.
április 30. Az Osztrák-Magyar Bank debreceni fiókja kifizeti a román hadsereg Debrecentől követelt 4 millió koronás hadisarcát.
június 12. Mosoiu román tábornok katonai parancsnoksága alá rendelte a rendőrséget.
június 28. A román hadseregparancsnokság megtiltotta Debrecenben a hírterjesztés minden formáját.
július 14. Mardarescu tábornok az erdélyi román haderő parancsnoka Debrecenbe érkezett és szemlét tartott a román csapatok felett.
október 16. Michaescu kormányzó-tábornok és a román katonai vezetés Felső Közigazgatási Tanács felállításával közvetlen irányítása alá akart vonni hat vármegyét és két várost. Magyar és nemzetközi tiltakozás gátolta meg a tervezet realizálását.

1920
március 10 A nemzeti hadsereg bevonult Debrecenbe.
március 13. Debrecenbe érkezett a magyar nemzeti hadsereg debreceni körletének parancsnoka Hegedűs Pál tábornok, vezérkarával.
március 16. A katonai körlet parancsnok kihirdette a statáriumot.
március 17. Debrecenbe érkezett gr. Csáky Zsigmond tábornok a csendőrség felügyelője.
április 14. Horthy Miklós kormányzó Debrecenbe érkezett.
április 18. A kerületi államrendőrség főkapitánya Debrecenből kiindulva 300 karhatalmistával szervezett razziát az állambiztonságra veszélyes elemek ellen.
június 13-14. Az országgyűlési választáson Milotay István, Pröhle Vilmos és Bernalák Nándor képviselői mandátumot szereztek.

2018.04.20. 11:11:06

tartok tőle, hogy magyarországon nincs modernizációs nacionalizmus. ha lenne, akkor kossuth és széchenyi puszi pajtások lettek volna. na de abban egyeztek meg, hogy ha felakasztják őket, akkor egymással háttal tegyék.

van függetlenségi nacionalizmus, ami nemzeti liberalizmus. ezt hirdette meg ugyebár kossuth. és van polgári konzervativizmus. ezt képviselte széchenyi. de ezt egyszerre azért nem lehet megvalósítani, mert magyarországon a helyi hagyományok eltérőek. a különféle elnyomó rezsimekkel szemben az országrészek és azon belül is egyes települések eltérő túlélési stratégiákat alakítottak ki. és ami ezeket összekapcsolja az elvben a nemzeti kereszténység. vagy hogy érthetőbb legyen a reformáció. csak ugye nem érthető, mert magyarország nagy része ellenreformált. a római katolikusok nem is értik azt, hogy az egyház félig világias és a papság választott. de ehhez vidéken agrárszocialista hagyományok társulnak. és ebből keresztényszocialista államiság következne. amit a köznép a kádárista kispolgárok és a "horthyfasiszta" nagypolgárok is elfogadnának. tehát ez már majdnem társadalmi egység. de a fővárosban a neolib/neokon értelmiség nem fogadja el, mondván hogy ez a "kommunizmus", vagy hogy ez a vészkorszakot idézi.

mi az, hogy kommunizmus? debrecenben az összes magánbirtok aránya majd csak az 1900-as felmérés szerint haladta meg az összes közbirtokot. ha úgy tetszik, akkor debreceni polgárság 1900-ig nagyobb részt földközösségben élt. leegyerűsítve 1 hektár földje lehetett minden házzal rendelkező és minimális adót fizető polgárnak. mert hogy vásárváros piacán az iparos és a kereskedő elszegényedhetett. és ezért hét évente volt "szociális" földosztás (nem nevezték szociálisnak, szocialistának). ez volt a "ház után járó föld". és 100 hektár (175 hold) volt a birtokmaximum azért, hogy kizárólag földbirtoklásból senki se lehessen nagypolgár. hanem a családokban legyen kereskedő és iparos túl azon, hogy földet lehet művelni. tehát a polgárosodás mezővárosból vásárvárossá válás mindez a városi alkotmányosság keretében történik. debrecen körüli jobbágyfalvakból lesznek katonatelepek. és egyébként a polgári fejlődés ez esetben is a városi alkotmányossághoz kötődik. a hajdúvárások statútumához. ehhez hasonlít valamennyire a székely, és az erdélyi szász, de csak hasonló. a székelyek hagyományosan nem fizettek adót, de katonáskodniuk kellett. úgy polgárosodtak. nagyvárad római katolikus, majd nagyon erős zsidó befolyás alá kerül. a városi reformátusság hagyományosan jó viszont ápol a zsidókkal feltéve, hogy betartják a közösségi normákat. de azt budapesten ugyanezek már diktálni akarják elutasítva a nemzeti kereszténységet. mondván, hogy az fasizmus.

na most ha valaki ezeket egy politikai platformra tereli, akkor megemelem a kalapomat. de megoldás nincs, amíg a fővárosban nagyjából félmillióan anarchisták. mondván, hogy ők a többség. most éppen ezt mondják. a hét végén nemzeti színű zászlót lobogtató "civilek" lesznek, de voltak ők már baloldaliak és a "harmadik utasok" is. ők a mindenkori hatalom örökös ellenzéke akarnak lenni. de az ellenőrző szerepkör is választott.

márki zay pétert a hódmezővásárhelyiek polgármesternek választották. ellenőrizheti a város intézményeit. na de ő kormány ellen tüntet a fővárosban. ha lázár jános parlamenti képviselősége nem legitim, akkor márki zay polgármestersége sem az. hol van az az átfogó városterv, amiért márky zay péter a hatalom birtokosává akart válni. persze lehet mondani, hogy ez lázár esetén is csak az, hogy folytatjuk. és hogy ne építsen vadászkastélyt magának, vagy a barátjának. mennyi javadalom járjon egy miniszterelnöki hivatalvezetőnek? azt mondja, hogy 112 kormányinfót tartott. ha mindért jár egy guriga, akkor jár vadászkastély. vagy mégse? ki dönti ezt el?

Moin Moin 2018.04.20. 11:27:18

"Európába, de mindannyian!" - emlékszem, ez volta jelszó akkor is, amikor megindult a Had richtung Augsburg!:-)

Más: Nem igaz, hogy "a porgresszívok", úgymond "ki akarnak nyírni mindenkit", aki nem halad - vagy ha ez igaz, akkor Szentpista volt a legnagyobb progó! Én pl. még sosme nyírtam ki senkit - késztetést is legfeljebb egy tucatszor éreztem erre, de mindahányszor sikerült valahogy (egy Jezsov-képet, mint rosz példát magam elé tartva és merően nézve) visszafognom magamban a bolsevista fenevadat...

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.04.20. 11:33:05

@Moin Moin: de van egyfajta erős delegitimációs lenézés... -- most persze visszakapják csőstül, de az értelmiségi gőg továbbra is progresszív oldalon erősebb, noha látjuk, mire képesek: semmire

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.04.20. 11:33:50

@444: nem, persze hogy nincs moderniz nac, ezért tartunk itt

2018.04.20. 12:22:38

" Orbán sosem mondja, hogy járja az országot, ő az országban van, otthon mindenhol
A valóságot komolyan kell venni, meg kell ismerni, el kell sajátítani a nyelvét"

nem tudom mennyiben volt fleto progresszív, de ő lényegégen kimondta, hogy loptunk-csaltunk-hazudtunk, és mivelhogy ráadásul mást sem nagyon csináltunk 4 évig, ebből lett a botrány.
zemberek akik zOrbán hangjában a sajátjukat hallották meg elhajtották- nem csak fletot, de lényegében a baloldalt, merthogy ezek ennyit tudnak, meg rárontanak a nemzetre. ezt az utóbbit már a jobboldal biggyesztette rájuk sikeresen, meg az, hogy sem progresszióból, meg semmi másból nem sokat tud felmutatni ez az oldal.

de az nem bal, vagy jobboldal kérdése, ha van egy élősködő vezérkedő réteg és vezére bizonyíthatóan(csak épp a bizonyítékokat kéne megszerezni) valóságos, btk.-ban szépen meghatározott bűncselekményeket követ el szakmányban, arra való hivatkozással, hogy ezt a nemzet felemelkedése érdekében teszik és ezt még észrevételezni is nettó hazaárulás.

ezt mostanáig még a jobbiknak is csak korlátozott mértékben sikerült (meg?)magyaráznia a zembereknek és ráadásul ebben is addig voltak sikeresebbek, amíg az etnikai hovatartozás jelentőségét emelték ki, mint bűnözői motivációt.
pedig ők(is) be vannak ágyazva a valóságba, ismerik a nyelvét.
tök8, hogy radikálisan, vagy néppártosan tolják tovább, ennél többre sokáig nem lesz elég.
a baloldal meg öngyilkosság nélkül is ki fog múlni(legfeljebb kap egy kis rásegítést).

viszont a fidesz még ekkor sem állhat le.
nem azt állítom, hogy bevezetik a diktatúrát(talán szükség sem lesz rá), de továbbkell menniük az ellenségek és szövetségesek keresésében és megtalálásában, mert nem csücsülhetnek rá a lopott cumóra, hogy kikeltsék.
az nem fial annyit, hogy egy totál erőforrás hiányos gazdaság működőképes lehessen belőle.
nem is arra lopták.
akkor mi lesz? kiadják az országot putyinnak gebinbe?
vagy kínának?
ki ad érte többet?

nem a baloldal az érdekes, hanem hogy lesz-e, lehet-e politikai erő amely sikeresen szembe tud szállni a tolvajszindikátus állammal.
ha nem, az elvezet majd a totális nihilhez.

2018.04.20. 12:30:04

@HaFr:
a modernizációs program alapvetően nem nemzeti, hanem nemzetközi. a kérdés, hogy ez miféle szövetségi rendszerben valósuljon meg. európai uniós. az ugye jelenlegi formájában nagyjából 25 éve működik. elődjeivel nagyjából 60 éve. magyarország 14 éve csatlakozott. a modernizáció olyan nagyon nem jött be. mert hogy van egy túlméretett brüsszeli politbüró és az a nyugatos oligopóliumokat és a keleties oligarchát szolgálja. soha ennyi műkövet nem öntettek. fölösleges játszóteret nem építettek. egyes falvakban lassan minden gyerekre jut egy mászóka. vagy egy kilátó. az európai unió a gyerekeknek planetáriumot, obszervatóriumokat épített. na jó, szegeden van szuperlézer. ebben az államhatalmi berendezkedésben a modernizáció esetleges. az európai unió reformra szorul. csak valószínűleg azt magyarország egymaga nem fogja megreformálni. kisebb egységben kellene gondolkodni. vagy nagyobban.

a kisebb egység az ugye középeurópa. de ha német állampártok kétségbe vonják a magyar választási eredmények legitimációját, akkor úgy nehéz lesz. ha német vagy nématalföldi állampártok úgy képzelik el, hogy majd ők mondják meg, hogy lengyelországban kiből legyen a bíró. az úgy nem megy. ez nem amerika és a tagállamok ennél nagyobb szuverenitást akarnak. vagy akkor varsó gyámkodhasson karintia felett. vagy mondjuk pozsony türingia felett. mert hogy az egy főre jutó gdp ppp magasabb. ezt hozta ki az eurostat. na de az, hogy egy térség vásárlóereje meghaladja a másikét nem azt jelenti, hogy a jogi értelemben is fölötte áll. de ezt nem nagyon értik nyugat-európai gyarmatosítók. mert ugye az ő hagyományaikban, de. németekről nem beszélve, akik az egész világ felett állónak képzelik magukat. de ezt ők autóversenyben döntenék el. a magyarok és cigányok disznóvágában a legjobbak. a jogrendet kik döntsék el, az autószerelők vagy a pálinkafőzők? nyilván egyik sem dönthet a másik felett. és az önjelölt alkotmányjogászok korának is vége van. mert hogy felülírták a pártemberek.

az uniónál kisebb nemzetközi egységben való gondolkodás közép-európa vagy a visegrádi csoport. a nagyobb nato, az eurázsiai békepartnerség vagy a sco. orbán utóbbiak felé kacsintgat.

GyMasa 2018.04.20. 12:57:49

@Moin Moin:
... Én pl. még sosme nyírtam ki senkit...
Akkor te nem is vagy IGAZI progressziv!
:-)
AMugy pedig nem a progresszivek nyirnak ki akarkit is szemely szerint, hanem az altaluk tarsadalmi mernokoskodessel osszehozott rendszer fog.
Lasd a nagyszeru Szovjetuniot.
Pl. egy esetleges europai kalifatusnal a saria torvenykezes pontosan azokat a "liberalis gondolkodokat" fogja eloszor a falhoz allitani, akiknek koszonheti a letrejottet.

GyMasa 2018.04.20. 13:04:15

@444:
... ha német vagy nématalföldi állampártok úgy képzelik el, hogy majd ők mondják meg, hogy lengyelországban kiből legyen a bíró...
A nemetek nagyonis tisztaban vannak a helyzettel, csak nem kicsit kepmutatok.
Lofaszt erdekli oket, hogy kik lesznek a birok akarmelyik keleti tartomanyban, egeszen addig, amig a nemet iparvallatoknak nem tesznek NAGYON keresztbe.
Amig jovedelmezoen tudnak uzletelni, addig siman szemet fognak hunyni a kormanyok barmilyen, valos, vagy kepzelt, demokracia-csokkentesen.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.04.20. 13:25:35

@GyMasa: nyilván nem késre, villára meg kancsukára gondoltam

screpes 2018.04.20. 15:13:00

@GyMasa:
jó hogy előre látod ezt a fenyegetést, a jelennel így nem is kell foglalkozni, te kis huncut társadalommérnökösködő
A jelenben a nagyszerű szovjetúnió előreveti árnxxékát, de csakis azokra, akik 4-8-12 év múlva, talán..
Gyurcsány, mióta lemondott gyűjtögeti a gumilövedéket. Meg Bajnai is.. az főleg. Karigeri is képes lenne vidékre járni féktelen hatalomvágyából kifolyólag.
.
Kutyulod össze a valóság elemeit, hogy a beteg szolgai agyrémedhez összeálljon.

GyMasa 2018.04.20. 15:32:21

@screpes:
...jó hogy előre látod ezt a fenyegetést,...
Egy szoval sem neveztem semmit fenyegetesnek.
Nezted te a hireket az utobbi evekben?
Amikor nyilvanosan fejeznek le embereket?
Meg, amikor nyiltkozzak, hogy meg kell halnia az osszes hitetlennek?
Vagy, azzal nyugtatod magad, hogy ez mind csak "fake news"?
...a jelennel így nem is kell foglalkozni, te kis huncut társadalommérnökösködő...
Eppen a progressziv oldal nem foglalkozik a jelennel.
Elnek a sajat kis intellektualis buborekjukban, es fogalmuk sincs rola, hogy mi folyik korulottuk, a valodi vilagban.
Keptelenek a legalapvetobb kritikai gondolkodasra vagy onvizsgalatra.
...A jelenben a nagyszerű szovjetúnió előreveti árnxxékát, de csakis azokra, akik 4-8-12 év múlva, talán...
EZt a mondatot esetleg leirnad olyan formaban is, hogy az en egyszeru ertelmi kepessegeimmel is ertelmezni lehessen?
...Gyurcsány, mióta lemondott gyűjtögeti a gumilövedéket...
Ezt felismertem, ez ironia akart lenni, ugye?
Mondjuk, gyurcsannyal kapcsolatban rohadtul nem vicces, hogy tulajdonkeppen neki szemelyesen van oriasi felelossge a mai helyzet kialakulasaban, es ahogy lathatjuk, a fennmaradasaban is!
Neki 2006-ban allamferfihoz meltoan le kellett volna mondania, es uj valasztasokat kiirni!
Akkor a fidesz nem 2/3-dal nyert volna, hanem minimalis tobbseggel, ok kaptak volna a nyakukba a 2008-as valsagot telibe, es valoszinuleg az mszp-nek lett volna eselye a kovetkezo valasztasokon ismet nyerni.
Ehelyett a hatalomhoz valo beteges ragaszkodasa lapot huzott 19-re, az o nyakaba szakadt a valsag, ketteszakitotta az mszp-t es biztositott egy 2/3-ot a fidesznek.
Es, azota is folyamatosan mindig belefosik mindenbe, amit a baloldal tenni probal.
Ehhez kepest pont leszarom, hogy gyujtogeti a gumilovedekeket.
...Meg Bajnai is.. az főleg...
Vele kapcsolatban mar megirtam a velemenyemet.
Szerintem tul van ertekelve a szerepe.
...Karigeri is képes lenne vidékre járni féktelen hatalomvágyából kifolyólag...
Es, miert nem teszi/tette meg?
...Kutyulod össze a valóság elemeit, hogy a beteg szolgai agyrémedhez összeálljon...
EZt amondatot is megfogalmazhatnad az en szintemen, ehhez nem vagyok eleg progressziv ertelmeisegi, hogy megertsem mire celoztal.
Sajnos, az en ertelmi kepessegeim ezt a mondatot valami olyasmire forditjak le, hogy nincs erdemi mondanivalod, csak szimplan valami erkolcsi magaslorol lenezessel probalod ezt kompenzalni.

Kage kyōi 2018.04.20. 16:04:29

@DrGehaeuse: azzal amit egy X-el adtak kormány kezébe !

Janossz 2018.04.20. 19:17:39

A progresszívok védelmében azért annyit el kell mondani, hogy hallható, látható tiltakozás, "lázadás" a fennálló rend ellen csak részükről tapasztalható.
A magyar ugar csendesen tűri sorsát, belefásulva, törődve abba, csak a napi túlélés reményében éldegél.
Onnan a rendszer sose lesz megbuktatva.

stim 2018.04.20. 19:59:30

Én úgy gondolom, hogy a mostani ellenzéknek a progresszió kifejezés hízelgő, inkább az idealista vagy utópista kifejezés illik rá.

Maga a progresszió is eléggé elhasznált kifejezés és túl sok már mögötte a be nem váltott ígéret, elvárás, hogy érdemben foglalkozni lehessen vele.

Én a progressziót a magyar értelmében használnám mert az mindig segít, hogy ne egy politikai műszót lássunk hanem egy magyar fogalmat.

A progresszió haladás.

Mit nevezünk, mit tartunk haladásnak?

Tarlós Budapestje progresszió Demszky B8udapestjéhez képest.

A 12%-os munknélküliséghez képest progresszió a 4%-os munkanélküliség.

A plussz 700ezer munkahely progresszió, haladás a korábbi állapotokhoz.

Az államadósság csökkenése GDP arányosan haladás a 82%-os plafonhoz képest.

Az, hogy a nemzetek megszűnjenek nem progresszió hanem agresszió.

Az, hogy a keresztény vallása miatt valakit hátrányos megkülönböztetés érhet az nem liberalizmus hanem antiliberalizmus. Nem progresszió, nem haladás hanem blaszfémia, emberek érzéseinek amegsértése, egy értékrend és a benne lévő értékek relativizálása.

A nemekkel való varázsolás gyerekkorban amikor a kicsik még védekezni sem tudnak az nem progresszió hanem megrontás.

Én abban a haladásban hiszek ami hozzáad, gyarapít, fejleszt és nem abban ami leronbol és elvesz.

A progresszió, a haladás ma a jobboldalon van. Az ötlettelenség, szakemberhiány, szolgai sémakövetés, ideológizálás az meg ott ahol a progressziót vélik néhányan felfedezni de az csak egy megkopott politikai műszó amit kisajátítottak de még azzal se tudnak mit kezdeni.

A progresszió haladás. Szerintem sok józan ember ha logikusa végiggondolja érzi, látja, hogy mi a haladás. Az a haladás ha több ember dolgozik ezért több adóforint folyik be ezért lehet emelni a béreket.

Az, hogy a hímnős fiú lánnyá operáltatja magát, hogy beleszerethessen egy fiúból operált lánnyá... hát az nem progresszió hanem végtelenül szomorú mert ami gond a fejekben van azt nem pszichológusra bízzák hanem hozzárontják a testet is.

Vajon az a kisgyerek akitől gyerekkorában elveszikk az eredeti nemét ezért terméketlen lesz mennyire fogja gyűlölni a szüleit, hogy így kibasztak vele amikor még nem tudott védekezni?

Ha ez a progresszió akkor csinálja akinek ennyi esze van, megérdemli a Darwin díjat.

FOUREY · http://baloldaliliberalis.blog.hu/ 2018.04.20. 20:19:35

Nem vagyok róla meggyőződve,hogy a valóság megismerésének az a legjobb módszere, ha síkhülyének képzeljük el azokat, akikről mást gondolunk. Ez a kép a baloldalról, khmmm, eléggé sematikus és buta. Biztos vannak ennyire buták is köztünk. Talán mind nagyon buták vagyunk, de azért talán nem ENNYIRE.

morph on deer 2018.04.20. 20:22:14

@Janossz:
Meg sehonnan sem, ahogy kinéz.

Legtöbb esélye még mindig annak van, hogy a túlzott önhittség fog visszaütni orbánra valamilyen nem várt helyről vagy irányból, mert a névleges ‘ellenfelei’ miatt egészen nyugodtan aludhat.

Ők egymás torkának serény nyiszálásával vannak elfoglalva, Isten őrizz, hogy valahogy ezeknek a vérszívóknak az elhessegetéséhez fognának inkáb...

Janossz 2018.04.20. 20:26:57

@stim: Aha. Címlapsztori van...
Vicces fiúk ilyenkor jönnek csapatostul.
Azt kifelejtetted, hogy a "Fehérvári huszárok" is a progresszív rock örökbecsű darabja.

Janossz 2018.04.20. 20:36:46

@morph on deer: Nem is kell ennek a rendszernek megbukni soha.
Annyian élvezik. Mi vagyunk csak a fanyalgók, mint a Muppet Showban a két vén figura.
www.youtube.com/watch?v=3Q2pgz-k1mE

screpes 2018.04.20. 20:55:41

@GyMasa:

Előítélettel élek veled szemben, de utólag.
Egyebekben, valóban "toronyiránt" fogalmazok, az írásos műveink mindig többé kevésbé kihagyásos szerkezetek, kérdés kinek mennyire kihagyás ami nincs betűsítve, mi és miért "marad ki". Azért mert trehányan írtunk, vagy mert olvasónk, egyik, képtelen percepcióra, annyira beállt az agyad a rendszerhű befogadásra.
(mint az a nő, aki elmegy a doktorhoz, hogy nem képes élvezni, mert a férje nem közeledik, sőt, haza sem jött.).
Azért bónuszként egy példát.
Te például progresszivok jövőbeni fenyegetésként hozod fel (árnyék) a "nagyszerű szovjetúniót"

progresszivek kinyírnak valakit, nem zsemélyesen,
" hanem az altaluk tarsadalmi mernokoskodessel osszehozott rendszer fog.
Lasd a nagyszeru Szovjetuniot."
de nem veszed észre, hogy mindezzel per MA NEM egy esetleges progressziv rezsim kecsegtet, hanem a kenyéradóid. Folyamatosan, Putyinostul.
Gehause, Hafr, MoinMoin, vagy 444 vagy Neoteny azért rögtön megért engem..
Ez persze őket dícséri.
Erre mondom, (ismét érthetetlenül), hogy úgy kutyulod a valóság elemeit, hogy szolgai agyrémedhez összeálljon".

pragmatika2 2018.04.20. 21:01:55

Látszólag nem függ össze a poszttal, de bepasszintanám ide egy indexen megjelent cikkből.

A Londonban durván elharapozódott bűnözésről szól a cikk, és egy érdekes momentumra hívja fel ezzel kapcsolatban a figyelmet.

"A konzervatívokról úgy tartják, hagyományosan kemény eszközökkel küzdenek a bűnözés ellen, mégis Theresa May volt az, aki belügyminiszterként 2014-ben megálljt parancsolt az igazoltatásoknak, modván, azt az etnikai kisebbségek ellen használják a rendőrök."

Ja, tudni kell, hogy többségében színes bőrűek követik el ezeket a durvaságokat, többnyire színesbőrűek ellen (egyenlőre).

Nos, mi ebben az érdekes ?
Hogy Q.vára nem számít, hogy valaki hogyan címkézi fel magát, (már hogy ő milyen politikai vonulathoz, filozófiához igazítja a nézeteit. )
Nálam a pragmatizmus számít. Theresa May már bocs, annak dacára, hogy ő konzervatívnak aposztrofálja magát, nagyon mellényúlt azzal az intézkedésével, amellyel a színesbőrűek igazoltatását korlátozta.
A politikusnő egy liberálidióta impulzus alapján hozott egy döntést, messze a pragmatizmus ellenében.

Mi egyszerű választók nem eszméket, ideákat várunk a kormányunktól, fogják már fel a politikusaink, hanem a napi aktualitásokra, kihívásokra, gyakorlatias választ.

ENNYI !!!

Ezt a politikusi modellt, eddig a Fidesz kormány közelítette meg a leginkább. (Persze nem állítom hogy mindenben tökéletesen, de talán ők képezik leginkább le a gyakorlatiasság fogalmát.)

Európai téridő 2018.04.20. 21:18:17

Kedves HaFr! Jobban tennéd, ha visszamennél 1848-ig és onnan szálaznád szét Magyarország és Európa történelmét, a kölcsönhatásokkal egyetemben. 1848 esztendejéből a forradalmak mellett a Kommunista Kiáltványt és a nemzeti mozgalmakat is kéretik figyelembe venni. Kéretik figyelembe venni a nemzeti érzület további fejlődését és a velük szembe kerülő Internacionálékat. Kéretik figyelembe venni még az 1848-as prágai első pánszláv kongresszust és a bécsi udvar által a közgondolkodásba, "korszellembe" bedobott "nemzetiségi kérdést" és a további "kérdéseket", azok "kezelésére", horribile dictu "megoldására" tett intézkedéseket. És beleolvasni olyan kortárs gondolkodók munkáiba, mint pl. báró Eötvös József, különös tekintettel az 1853-ban írott, a XIX. század uralkodó eszméiről szóló nagy tanulmányára. És elgondolkodni a XX. század és korunk uralkodó eszméinek zűrzavarain. Mindjárt nem írnál olyan sületlenséget, hogy 1914-re legyőzte Magyarországot a nacionalizmus. Inkább arról van szó, hogy a kiegyezés előtti ellenérdekeltek által felszított láng alattomosan elterjedt addigra, és a "nemzetiségi kérdés" kezelhetetlenné, megoldhatatlanná vált a kettős Monarchia mindkét felén. A Huszadik Század c. folyóirat a bécsi Reichsratban 1908-tól, Bosznia-Hercegovina annektálásától fogva folyamatos cseh obstrukcióról sokat cikkezett, pedig ott minden nemzet a saját anyanyelvén szólamolhatott fel, amit a tolmácsok fordítottak.A soron következő ilyen kérdés pedig a "zsidókérdés" volt. A többi már történelem.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.04.20. 21:24:49

@FOUREY: szívesen veszem a magyarázatot, amely kedvezőbb fénybe helyezi őket, mármint tényleg

rockseiaXLL · http://nemfasza.blog.hu/ 2018.04.20. 21:30:34

Ez tehát a nagy megfejtés? Menjenek le vidékre a politikusok, mert egy narancssárga Mo. képpel szuggeráltak 8-án, meg ezt mondta be a tévé utána? Majd négy év múlva ezzel lehet majd nyerni egy pont ugyanilyen csaló banda ellen? Olyan eredményt hozott ki a fidesz, amilyet csak akart. Innentől fogva bármit csinálhatsz, ugyanúgy marad a fidesz a kedves vezető haláláig.
Te meg szépen fidesz szekerét tolod.

ostoba picsa 2018.04.20. 21:50:22

Mert itt nincs ám diktatúra. De azért szólj, ha kitaláltál a viktátorod segglyukából!

CSB1196 2018.04.20. 21:56:38

A BALEK, IDIÓTA “baloldal” élen az mszp-vel ott lépett rá az öngyilkos útra mikor a migránsválság elején nem utasították el az illegális, muszlim migránsok betelepítését. Figyelmen kívűl hagyták azt, hogy a Magyarok döntő többsége (valsz történelmi beidegződésből és a keresztény kultúrális sajátosság miatt) a kelet-európaiakhoz hasonlóan elutasítja az illegális bevándorlókat, különösen a nem toleráns muszlimokat.
Amíg a “baloldal” így gondolkodik addig esélye sincs kormányváltásra. Ebben volt okos Viktor, hogy ezt felismerte mert ha ezt tette volna anno az mszp-is akkor már lehet megverték volna a fideszt, de nem ők politikailag korrektek akartak lenni és ugyan azt vallani amit Merkel és a brüsszeliek de ezzel megöngyilkolták magukat.

dare 2018.04.20. 22:39:32

A baloldal úgy érzi most magát, ahogy ebben a dalban a refrén szövege hangzik: youtu.be/OPJ3pZK-MDE

FrVili 2018.04.20. 23:04:46

Mi a konzervatív "lelki konstitució" legnagyobb félelme?
A hobbesi Angst az anarchiától, ami megfelel a modern világ relativizmusának alias liberalizmusának, egyesek szerint. Egy kis balos dielaktikával operálva a másik iszonyata minden magát nemzeti jobboldalinak nevező polgártársamnak a kommenzurabilitás.Vagyis azért tartanak az összemérhetőségtől, mert kiderül, hogy minden szellemi munkájuk valójában relativizáció, ami az objektív nem relativizálható megmérettetést igyekszik megúszni. Mert bizony barátaim mindenben alulmaradnánk "azt vélvén, ej be erősen irigyel minket a világ, még kérkedünk is azzal...ha pedig arra kárhoztatné a magyar hont magasb hatalom, mellyel hiába küzd emberi erő, hogy maradjon parlag, maradjon kopár örökleg, akkor-gyújtsunk pipára".

FrVili 2018.04.20. 23:16:30

Igenis tüntetni fogunk, mert mi fanyar igricek, azonban kiáltunk még egyet hozzátok. Omlásra készülő vérünket az egekig kiabáltatjuk föl:mit tettek velünk? Mi komolyan vettük az időt, mi 1896-ban komolyan 1896-ot írtunk, ti nem, ti csak 896-ot éreztetek akkor is. Legyetek hivalkodók: erősebbek lesztek Brüsszelnél is. Álljatok meg, maradjatok meg, tartsátok meg koponyáitok kerekségét és keménységét, éljetek a magyar glóbus nagyszerűen ostoba hitében. De mit csináltok velünk, mi is magyarok vagyunk...

Wrex 2018.04.21. 08:25:47

@ostoba picsa: A "nomen est omen" tökéletesen illik ide. Látszik hogy egy másodpercet sem éltél _valódi_ diktatúrában, különben nem írnál ide ilyen marhaságot. Úgyhogy te inkább akkor szóljál, ha kitaláltad hogy hova rejtetted el a történelemkönyvedet. És olvasgassál belőle, te ostoba picsa.

Brix 2018.04.21. 09:17:01

A 70-80%-os "jobboldali" tömeg nagyobb részét , én inkább trendkövető , politikai oldalak és ideológiák nélküli tömegnek nevezném.
Most Fidesz írja a politikai trendeket, amelyek beleillenek az általános nyugati világ hangulatba. Nem véletlenül következett be a Brexit vagy Trump megválasztása... Az embereknek már elegük van, a globalizáció egyre jobban érzékelhető árnyoldalaiból: a korlátlan migrációból, a nemzetállamokat veszélyeztető kihívásokból...
Olyan politikai rendszereket akarnak , amelyek képesek biztosítani egyfajta társadalmi/gazdasági equilibriumot.
Orbán ennek megfelelő jövőképet ajánlott: a jómódú, az erős , fehér, keresztény, etnikailag homogén Magyarország jövőképét...Más kérdés, hogy a migrációt ő sem tudja megállítani, ha valóban felzárkózunk a legfejlettebb országokhoz, de jól hangzik, hogy " nem leszünk bevándorlóország"...
Ehhez képest mit tud ajánlani a progresszív oldal: "szabadság , szolidaritás, igazságosság, egyenlőség " ami jelen korunkban- lássuk be- nem elég vonzó hívószavak az átlag állampolgárnak...A "fenntartható fejlődés" politikája sem trendi...
A progresszív oldal szavazói így a nagyvárosi értelmiség köreiből, vagy a nagyvárosi munkásság társadalmi egyenlőségben hívő táborából kerülnek ki...
A progresszív oldal, most nem tud trendeket teremteni , mert a világtrendekkel szemben ők sem tudnak szembemenni, új trendeket viszont nem tudnak teremteni, különösen egy lassan javuló gazdasági helyzeten ( ami persze nem a kormány erénye...) ehhez eszközük ( pénz) és emberanyaguk sincs...
A progresszió előretörése két esetben következhet be: 1. egy új gazdasági válság kitörése és/vagy megoldódik a migrációs válság ( kicsi rá ez esély...)
Még egy lehetőség az lenne, ha a progresszív oldal alapvető paradigmáit megváltoztatná:
Pl. a globális népvándorlást - etikai okokból- el kell ítélni, és mellette - a fenntartható fejlődés alapelvei mellett- egy szélesebb körű, hazai tőkésosztály kiépítését tűzné ki célul: egyenlőbb , (kis)tulajdonosi kapitalizmus ...Szerintem ez lenne a hazai progresszió, az LMP, Momentum és társaik útja.. A baloldali pártok meg a klasszikus szociáldemokrata utat járhatják, amely már soha nem lesz trendteremtő...

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.04.21. 09:24:03

@Brix: igen, a 70-80% része a szociális radikalizmus, amit a posztban is áll, és ennek áthódítása a progresszív oldalra valszeg nem fog menni baloldali populizmus nélkül

2018.04.21. 09:27:27

"Polgári jobboldaliként, akinek a politikai módszere -- a magam szűk eszközeivel -- a modernizációs nacionalizmus, pontosan tudom, ha én a Fidesztől akarnék elvenni szavazókat, akkor hozzájuk kell szólnom"

Hááát, HaFr mester, ez az írásod csalódás számomra. Azon túl, hogy bagatellizálod a többség tüntetését, olyan ötletet adsz másoknak, amely alapjáraton zsákutca. Közben csak "akarnál" valamit... de igazándiból semmit nem akarsz, csak szakértesz.
Nyilván ez is kell, de felhívom figyelmed, hogy Orbántól szavazókat elvenni csak még nagyobb gyűlölettel és még több hazug kampánnyal lehet. A magyarok többsége, amint az eddigi legnagyobb civil tüntetés mutatta, ebből már nem kér. Akkor maradjon a fideszes szavazó Orbán táborában, a középkorban.

2018.04.21. 09:41:15

@Brix: "Most Fidesz írja a politikai trendeket, amelyek beleillenek az általános nyugati világ hangulatba. Nem véletlenül következett be a Brexit vagy Trump megválasztása... Az embereknek már elegük van, a globalizáció egyre jobban érzékelhető árnyoldalaiból: a korlátlan migrációból, a nemzetállamokat veszélyeztető kihívásokból..."

Hogyne, Emese! Ha figyeltél volna, a Brexit és Trump mind ugyanazon trend eredménye: a választópolgárok masszív megtévesztése, érvek helyett gyűlölködés és külső beavatkozóként a szovjet/orosz imperialista propaganda (amelynek hazánkban is van felvevő piaca az orbánistáknak köszönhetöen).
Máskülönben tévedsz, de nagyon: a "zembereknek" fogalmuk nincs, hogy mi az a globalizmus (a fideszre szavazó zemberekre gondoltam). Egy zsák krumpli, egy havi kifizetett gázszámla (30 ezüstpénz) és a gyűlölet tárgya (Tito, Soros vagy Gyurcsány), ennyi kell manapság is, hogy a harmadik évezredben az emberiséget visszakormányozzák a középkorba.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.21. 09:42:22

@Brix:

"Olyan politikai rendszereket akarnak [az emberek], amelyek képesek biztosítani egyfajta társadalmi/gazdasági equilibriumot."

Mindössze ennek a társadalmi/gazdasági equilibriumnak a fajtájáról különböznek az emberek nézetei.

2018.04.21. 10:05:07

A baloldalon nem tűnik fel, hogy ez zsinórban a harmadik választás, amikor annyival tudnak kiállni, hogy állítsuk meg Orbánt?

Ez ment 2010-ben. Az akkor akkori elmúlt 8 év után mondjuk kár is lett volna a gőzért... Eltelt 4 év, szétszakadt n+1 különböző pártra a baloldal. Mi a fő mondanivaló? Váltsuk le Orbánt! Nem, olyan még véletlenül se volt, hogy itt ez a 100 törvény, ha mi kerülünk kormányra, akkor ezeket megszavazzuk. Eltelt újabb 4 év. Kiállnak ugyanúgy...

Ezt még tarkítják az olyan kis bakik, amikor magyarázzuk, hogy nincs migráció, ez csak álprobléma. Utána meg azt, hogy ezeket be kell fogadni, milyen szemét a kormány, hogy kerítést épít. A kettő közé pár hétig mlég volt egy olyan is, hogy vannak migránsok, de mi csak tranzitország leszünk. A Keleti előtt történtek után nyilván bukott az az állítás, hogy nincsenek is migránsok. Amikor meg a befogadásról van szó, akkor meg az az állítás bukik, hogy csak tranzitország leszünk. Tranzitország olyan emberek áteresztésére, akik elvileg nincsenek is? Hoppáá... A határzárat elítélő nyilatkozatokat pedig nyilván szeretnék már a feledés homályában tudni. Azt mondják, hogy nincs is már migráció rajtunk keresztül. Persze azóta, amióta mi is, meg mások is zárták a határt...

Persze Viktor sem hülye, ő meg kampányt épít erre. És akkor jönnek az olyan nyilatkozatok, amiben az érintettek elmondják, hogy ők nem is akarják lebontani a határzárat, és a kvóta nem is a betelepítésről szól. Konkrétumok nélkül, idegesen, csapkodva... Ha valaki visszakérdez, akkor annyi a válasz, hogy kicsit arrogánsabban elmondják ugyanazt a két mondatot: azaz nem lesz betelepítés és nem bontanák le a határzárat.

És néznek ki a fejükből, hogy miért kap a másik újból 2/3-ot... Ezt a blamát már Ricitas se tudná higgadtan kommentálni.

Janossz 2018.04.21. 10:13:24

@Brix: Na, végre egy értelmiségi hozzászóló!
Aki ilyen equilibrium kifejezésekkel csillogtatja a műveltségét, mert az egyensúly szó valahogy nem ugrott be neki a mondandójához....
Fehérek közt egy európai.

Aztán meg ilyet tud írni a nagy elme:
"a globális népvándorlást - etikai okokból- el kell ítélni"

Elítélni a bűnt szokás. A globális népvándorlás egy jelenség, folyamat, melyet elítélés helyett kezelni, kontrollálni kell, következményeit felmérni, okait felszámolni-mérsékelni kell.
Ilyen alapon elítélheted a klímaváltozást, vagy az időjárást is, nagy gondolkodó!

2018.04.21. 10:18:44

@European citizen: Köszönjük, fideszes polgártárs! Nyilván az ellenzéknek is le kell butulnia Orbán szintjére és ellenséget keresni, majd harcolni ellene. Olyat, hogy "Sop Soros" vagy "Stop EU" minden hülye tud, vitatkozni csak az értelmesek. Büszke lehetsz rá, hogy az pártod harmadszor győzött gyűlöletkeltéssel és hazugsággal, miközben kirabolták az országot. Köszi, igazi fideszmagyar vagy.

2018.04.21. 10:29:58

@a ribancok is kidobják a csikket: Ez meg a másik: van 3 egymondatos állításunk. Ha valaki ezzel vitatkozik, vagy nem ért egyet, akkor annak falkástól neki kell esni. Mert, aki nem ért egyet az egy fideszes gyűlölködő baromállat... Az elmúlt 10 évben a vita nektek annyiból állt, hogy elmondjátok ugyanazt az állítást egy kicsit arrogánsabban.

Az is milyen nevetséges már, hogy aki a baloldallal van, az egytől egyig igazi értelmiségi. Ha tüntet, akkor felvilágosult állampolgár, aki helyesen cselekszik. De a fideszes tüntiken, meg mindenki hülye bunkó, aki csak azért meg oda mert fizettek neki. Aki a fidesz mellett szólal fel, az meg kormánypárti baromállat, akit el kell távolítani az állásából. Ez szánalmas.

Ahogy az is, hogy 8 éve nem tudtok előállni egy értelmes koncepcióval, ami arról szól, hogy ha hatalomra kerülünk, akkor ezt és ezt tesszük. Ha erről kérdez bárki, akkor begőzölve nekiugrotok a kormánynak. Más ekézni a legkönnyebb, de építeni? Na azt már nem, ahhoz értelem kell...

Ha hatalmat akartok, akkor értelmes embereket kell vezetővé tenni. A mostaniakat nem, hogy Orbán, de még egy 16 éves gyerek is zsebreteszi.

2018.04.21. 10:32:50

@European citizen: "olyan kis bakik, amikor magyarázzuk, hogy nincs migráció, ez csak álprobléma"

Valahogy Orbán nem mert kiállni vitára ebben az ügyben, közben befogadott migránsokat, mert kopogtattak. Mint a bölcsek kövének tulajdonosa, ő nem vitatkozik, csak kinyilatkoztat, mint Mózes, amikor lehozta a kőtáblákat a hegyről. Nyilván, vitában harmatgyenge, azóta ki sem mer állni senkivel, hogy Gyurcsány feltörölte vele a padlót. Pedig tőle csak képzettebb emberek vannak, csak szólok...
Álprobléma a migránsozás meg Soros (a Soros-ügynöktől totál hiteles is), az igazi probléma a kivándorlás Orbán rezsimjéből és a mértéktelen lopás meg korrupció. Ha erre odafigyelnél egy kicsit, polgártárs... talán előbbre haladnánk és meg tudnánk tisztítani a közéletet és a kormányt a közönséges gazemberektől.
Ugye, te is így látod?

2018.04.21. 10:38:48

@a ribancok is kidobják a csikket: Pont erről beszéltem. Vita = nekiesünk a másiknak és egy kicsit arrogánsabban elmondjuk ugyanazt. Nevetséges...

Majd akkor írjál legközelebb, ha lesz egy intézkedéscsomag, törvénytervezetekkel, amiket megcsinálnátok. Majd elolvasom, és eldöntöm, hogy jobb-e, mint ami most van. Amíg csak Orbánozni tudtok, addig maradtok ott, ahol most vagytok.

2018.04.21. 10:40:09

@European citizen: "Ahogy az is, hogy 8 éve nem tudtok előállni egy értelmes koncepcióval, ami arról szól, hogy ha hatalomra kerülünk, akkor ezt és ezt tesszük."

Még mindig az ócska bakelitet járatod, ahogy elnézem. Hiteltelen vagy, mert a kampányban nem vettem észre, hogy ilyen elvárásaid lettek volna Orbán pártjával szemben. Tudnál nekem idézni Orbán koncepciójából, amit a kampányban előadott?
Csak mert az ellenzékét el sem olvastad, úgy álltál neki itt hazudni.

2018.04.21. 10:48:18

@European citizen: "Majd elolvasom, és eldöntöm, hogy jobb-e, mint ami most van."

Rendben, csak addig ne bölcsködj itt feleslegesen, mert az időmet pocsékolod. Én is elolvastam a Soros-ösztöndíjas Orbán vezéred programját, pillanatok alatt sikerült, mert ennyi volt csak: Stop Soros. Aztán lehet, hogy titokban más is volt, egy egész és igazi program, talán ebben tudnál segíteni a trollkodás mellett.

2018.04.21. 10:51:13

@a ribancok is kidobják a csikket: Továbbra is ez megy :)

Amikor megkérdezik, hogy mit csinálnál, akkor az a válasz, hogy másik mekkora gazember...

Ha ez így megy tovább, akkor '22-ben ugyanez lesz. Feltéve, ha Orbán akar még indulni.

Szarazinda 2018.04.21. 11:39:33

Ez az írás is kiváló példája a kurvajól megírt közhelyeknek. Elmaradt Magyarországon a nyugati típusú polgári fejlődés, a nagyvárosi libsik nem értik a vidéket, de beleszerelmesedve a nyugati píszíbe keresztül akarják passzírozni a társadalmon az illuzórikus, és bizonyos kérdésekben gyakran konkrétan baromság elképzeléseiket, a nálam a felvilágosult egy igazság arroganciájával (ebben nem különböznek a magát jobboldalnak nevező hivatalos fogyatékosoktól mínusz felvilágosultság), satöbbi, satöbbi.

Tényleg lenyűgöző nyelvi teljesítmény, de a tartalomban nem nagyon érzek semmit sem, ami ne lenne nyilvánvaló a ma, számomra amúgy érthetetlen módon romanticizált, Antall József éra óta.

Vagy én nem értettem meg valami egyéb fontos mondanivalót itt.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.04.21. 12:13:29

@Szarazinda: tegyük fel, hogy jól összefoglaltad (nem), mi is a te story-d?

Szarazinda 2018.04.21. 13:19:28

@HaFr: asszem tényleg velem van a baj, mert már a kérdésedet sem értem. Milyen story-m?

2018.04.21. 13:53:07

@a ribancok is kidobják a csikket:
vidéken az elvándorlás évszázados jelenség. ez most elérte a fővárost. és így a budapest nem-nemzeti liberális világváros projekt összeomlott. és ebből következik egy nemzeti illiberális átmenet.

FrVili 2018.04.21. 19:44:14

A "nagyvárosi progresszívok kb. 20%-os tábor"-át már egyáltalán nem a polgári középosztály alkotja.Ők már nincsenek itt. Ők eladták a körúti-újlipót-budai lakásokat vagy a szüleik már rég kisebb lakásokba költöztek és immáron skype-os nagyszülők lettek, ahol kerülik a fonetikusan pʊsiː kifejezéseket. A 80-as évek értelmisége már rég kihátrált a hatalom közeléből is. Legyőzettek az általuk felkarolt 1. generációs vidéki gyerekek által. A nagyreménységű Parsifalból Klingsor lett miután rájött, hogy sosahasem fogadják be a Grál-közösségébe. Pedig még Kantot is olvastak, bár egy szavát se értették.
Ezek a lelibsizett (ami persze nem igaz)fiatalok is vidékiek, akik most urbanizálódnak, mert ők itt tanultak Pesten, itt laktak koleszban, albérletben, itt gyűjtenek lakásra. Itt lettek fiatal felnőttek, innen jutottak ösztöndíjjal külföldre, innen nyílt ki számukra a világ. Ők most győzik le a szüleik kis zárt világát, kisszerűségüket, ahová már nem akarnak visszamenni, de undorral látják vissza azt a világot felnagyítva. Szegények csak most konstatálják, amit anno Solti György válaszolt arra kérdésre, hogy miért nem akar hazajönni a Nemzeti Filharmonikusok élére. Ha a csodaszarvas túl nagy agancsot növeszt szűk lesz neki itt, mindenhol csak beverné az agancsát, amit vagy letörnek mások vagy letörik magától.

2018.04.21. 20:29:40

@FrVili:
budapest etnikai összetétele történelmi okokból lényegesen eltért a magyar vidéktől. és ez egyenlítődött ki. azzal, hogy megindult a "felköltözés". és azok a családok, akik nem keveredtek össze a vidékkel azok gyerekei lassan kivándorolnak. nem azért, mert szörnyűséges fasizmus van. hanem kiszorulnak a közéletből. ahhoz vannak hozzászokva, hogy jár valami közhivatalbeli pozíció. de egyre kevésbé jár. ez egy visszamagyarosodási folyamat. aminek van egy kulturálatlan időszaka. mert hogy solti györgy helyébe mága zoltán lépett, vagy fásy ádám és a zeneexpress lépett. ll junior és nótár mari. csak amikor az átévén szerepeltek, akkor valamiért nem zavarta a "demokratákat".

screpes 2018.04.21. 22:32:47

@European citizen:
Az intézkedéscsomag, mielőtt részleteiben is születne, már keletkezésében is eleve megosztó. nem akarhatja egy tömbben az abszolút többség - ugyanazt.
(s akkor még gondunk lenne a közzététel autentikus forműájával is...)
Nevetséges kívánalom, sajátos irrealitás azt várni a hazai valóság láttán, hogy majd valaki (és csakis az ellenzék) életképes komplex elméletet dolgoz ki és azt lázadások kötőanynagaként a löztuatba emeli, ott energetizál vele.
Te azért írogatod mint jogos várakozást, mert tudod, hogy képtelenség.

Ez a csoport nem kiforralt nézetekkel, egy felelős akármilben áll szemben ov- vel mert annak iylenje nincs, nem is volt. (csak látszik hogy hova vezet..).
Nem nézetek állnak szemben hanem a hatalom a szerencsétlemekkel.
A nyomorúság esélytelenség felér egy sajátos nézettel..
(Hagyó 800 milliós saját néven felvett pénze volt szinte EGYETLEN vezérmotívum, amiért fülkére vitte OV 2010ben a népét... Aztán szónokolt meg gyurcsányékkal, akik már nem is voltak - félre tudtak állni. Bajnaival, két lépésben

De ezt már megírtam neked.. Azért változtatsz neveket megint, hogy ne kelljen érdemben válaszolnod az ellenvetésekre: nézetrendsztered leamortizálódott. Erkölcsiségekről pedig szó se essék.

FrVili 2018.04.21. 23:19:52

@444: Igen, szót kért a vidék. Orbánéktól kapott is. Nemhogy a kormányban, de az állami hivatalok élén sincs, szinte sehol sem, egy született budapesti sem. Az állami szervek vezetői mind egymás földiei. Ász, Kúria, kancellária, MTI, MTVAban szinte klubtagsági a kolbásztöltés és a pálinkafőzés kultusza.
Valóban kultúrálatlan és kibírhatatlan időszak, de vannak pozitív előjelek is. Az Erkelbe, Nemzetibe buszokkal hozzák fel a nézőket. Még megtapsolnak mindent, pedig fel sem tűnne, ha a 2. felvonásban másik darab menne. Kezdődhet újra a sznobizmus és az őket követő generációk már kultúrálisan beágyazódottabb kialakulása, pedig ez már egyszer-többször lejátszódott. Nem visszamagyarosodás ez, hanem kultúrharc, ahol a győztes nemzeti "közrestség" és irigység miután elzavarta a progresszív, liberális polgárság nagyrészét birtokba veszik színházainkat, talán újraindítják folyóiratainkat (Holmi újratöltve) és felmérik, hogy előttük is laktak itt emberek, akik nem csak az árát, hanem az értékét is ismerték kulturális - és lakókörnyezetüknek.
Azért tűrték el az átévében Fásy Ádámot, mert este volt Nádasdy Ádám is. Ma már ez senkit sem fenyeget.

2018.04.22. 10:33:44

@FrVili:
ez a folyamat a kádár korban megindult. a hatalom eredendően a politikai bizottság környékén összpontosult. de ott voltak a népnemzeti kommunisták a hazafias népfront. ez inkább a vidék magyarországáról szerveződött, a népi írókat támogatták, és ehhez csatlakoztak a történelmi egyházak megtört vagy megalkuvó főpapsága. és ezzel kulturálisan szembe került a fővárosi urbánus felvilágosult liberálisok a szocialista reformértelmiség. kádár is inkább ebbe az irányba húzott. mert hogy ő félt attól, hogy a népfelkelés és nacionalizmus a hatalmát megdönti.

a rendszerváltás után orbán erre érzett rá. átvette a kádár rendszer hatalmi konstrukcióit. túl azon, hogy pártirányítás alá vonta a közmédiát. a járási és megyei kormányhivatalokkal a régi pártstruktúrát hozta vissza. és a régi vidéki mszmp pártkáderei is azt mondják a gyerekeinek, hogy menjenek a fideszbe. mert most az az állampárt. de azért vidéken is van némi megosztottság. mert hogy ezek mellett ott van (megyei vagy járás jogú) városi párttikár. hódmezővásárhely kisváros. megválaszt egy ellenzékit polgármesternek. de utána hat hét múlva ugyanezek a választók kormány főemeberét delegálják főképviselőnek. mert hogy szükség van politikai kijárókra ahhoz, hogy a statikus infrastruktúra megépüljön. úthálózat legyen. és ezt támogatják a vidéki építőipari potentátok, állattartók, jövedéki kereskedők, vendéglátók. ehhez társul orbán hóbortja a sportiskola. internátus, amit úgy neveznek, hogy "akadémia". az országos doktori tanácsba ugyan nem kerülnek be a válogatott labdarúgók. de szijjártó teremfoci csapata bekerül a külügybe és kiszorítják az atlantista-transzatlantista diplomatákat. és most már az ellenzéket sem a pesti urbánus értelmiségiek uralják hanem vidéki pártfogoltjaik. és a jobbik is vidéken erős. és tapasztalatom a nemzeti radikalizmus megmaradt annak ellenére, hogy leghülyébb fasisztákat a pártból kirakták. és egyébként a harmadik utas lehet más a politika is azzal próbálkozik, hogy a falvakat megtámogatja. de nem náluk van a kassza kulcs. a gyügyei paraszt ül a lócán a tyúkszaros mackónadrágjában. és azon filózik hogy legyen. és arra a következetésre jut, hogy lényegében egy pártból lehet választani. túl nagybirtokokat ne szerezzenek. lázár azt mondja, hogy hazamegy és körbejárja a kistelepüléseket mekkora az a legnagyobb vadászkastély az, amit még megengednek. a többség még éppen megtapsolja és nem lógatják fel.

és az ellenzék egyelőre nem tud érdemben semmit sem lépni. persze azért budapesten több tízezer ember másodjára is kiment az utcára. ez a tábor a főpolgármester választást egy alkalmas jelölttel talán megnyerhetné. de az alapprobléma, hogy kis-magyarországnak ekkora főváros nem kell. budapestet a kárpát-medence pénzügyi-kereskedelmi központjává tenni a jobboldal vagy a szélsőjobb programja lenne. tehát marad az, hogy a nyugat által kijelölt trianoni ketrecben támogatni a szegény elnyomott kis romákat és vidékről magunkhoz ölelni az elmenekülő melegeket. a vészkorszakot vizionálni és a világsajtóban kijátszani a holokauszt kártyát. na de ez eredményezte a zsidózást, a cigányozást, a buzizást. politikailag inkorrekt módon a cigánykodás szabad választásokon maga alá gyűrte a zsidókeresztény köztársasági eszményképet. aztán lehet mondani, hogy ez balkanizálódás, bizáncosodás. és hogy ezek felett áll a művelt nyugat. a föld forog és a nap nyugaton áll. tehát a nyugat az egyetlen igazodási pont. lehet ezt felvilágosult eszményképként meghirdetni. az egyházszervezet félig világias. az egyik hívő azt mondja, hogy képzeld krisztikét felvették a kollégiumba. mi is azért visszük karcsikát a templomba. kicsit óbégatni kell hozzá. végül is nem olyan rossz ez. a fővárosban ugyanez a wellhello. a belga bőgatyázását ez lenyomta.
www.youtube.com/watch?v=qThFuQdUdhw
ez magyarországon a mainstream részévé vált. és amit liberalizmusnak neveznek az valójában az underground.

FrVili 2018.04.22. 11:51:27

Sajnos, ebben igazad van. Ezek a tüntetések is erről szólnak, hogy amiről azt hittük sokáig hogy common sense, arról kiderült, hogy underground.
A krisztinák feljönnek az egyházi kollégiumba, ahol elszívják első füvescigijüket, a lányok részegen együtt kipisilenk a kolesz ablakán, majd a Pázmányon kapnak egy ösztöndíjat Eindhovenbe...
És valahol az új igazodási pont ismét nyugat marad, amire anyuka is nagyon büszke.
Bár Németh László is tanult Párizsban.

FrVili 2018.04.22. 11:52:16

@444:Sajnos, ebben igazad van. Ezek a tüntetések is erről szólnak, hogy amiről azt hittük sokáig hogy common sense, arról kiderült, hogy underground.
A krisztinák feljönnek az egyházi kollégiumba, ahol elszívják első füvescigijüket, a lányok részegen együtt kipisilenk a kolesz ablakán, majd a Pázmányon kapnak egy ösztöndíjat Eindhovenbe...
És valahol az új igazodási pont ismét nyugat marad, amire anyuka is nagyon büszke.
Bár Németh László is tanult Párizsban.

FrVili 2018.04.22. 12:40:59

@444: Ez a Romsics interjú is arról szól, amiről írtál.
Meglepő, hogy letromfolja Romsics Alindát, amikor a századforduló Budapest innovatív liberális közegéről beszél 6:30-nál:www.youtube.com/watch?v=ejfiyYqlVRk

2018.04.22. 13:36:05

@FrVili:
budapest a magyar nemzeti keresztény főváros. a kárpát-medence tőkepiaci központja. közép-európai szövetségi város dunai német hospesekkel. és nemzetközi kapcsolatokkal világváros a magyar zsidó kiegyezés hagyományaival. ezzel két probléma van. az első és a második háború.

ha az nem lett volna, akkor most magyarország nyugati mércével polgárosodott lenne. és arról vitáznánk, hogy a podgoricai lányvállalat hatékonyságát hogyan lehetne megnövelni és montenegrói nacionalista vezért hogyan lehet visszaszorítani. különadót vet ki a centrum áruházakra és a magyar borokra.

na de volt első és második háború. volt trianon és volt holokauszt. és őszintén szólva nem értem, hogy mi is történt pontosan. tehát az egy dolog, hogy ne ismételjük meg ugyanazokat a hibákat. de nem is értjük pontosan. vagy legalább is én nem értem pontosan. és erre van egy olyan válasz, hogy nem is kell. mert hogy vissza kell nyúlni a nemzeti keresztény hagyományokhoz. szent istván királyhoz. de azt se értem pontosan. honfoglaláshoz, árpád vezérhez. na még azzal vagyok így. nem értem pontosan. na persze, mert a zsidók mindent összekevertek. nem tudom. na jó. hagyjuk a magyar múltat. építeni kell egy világvárost. globális szolgáltató központot. de hol van hozzá a saját tőke, a pénz, a tudás, a technológia és a gyarmatbirodalom.

ez akkor lehetne meg ha nem lett volna a két nagy háború. vissza jutottunk ugyanoda. nagyon úgy tűnik, hogy valamit a nyugatos koncepción változtatni kellene.

2018.04.22. 13:50:35

@FrVili:
a jelenkori történésekre van egy nagyon egyszerű válasz. ez sanyi a kútfúró haverom elmélete. ő azt mondja, hogy annyi történt, hogy a cigányok "leszaporodták" a zsidókat és a zsidókeresztényeket. ennyi történt. de még mindig inkább orsós likud viktor, mint soros schwartz györgy. sanyi szélsőjobbos szavazó. a zsidókeresztény köztársaságot felváltotta a cigány principátus és ebből balkáni dominancia és bizáncosodás következik. ez politikailag nagyon nem korrekt. de az orbán gecizés az kódolt cigányozás. legalább annyira, amennyire a sorosozás zsidózás. tehát ez egy faji vallási típusú etnikai konfliktus. amiről az értelmiség szereti azt gondolni, hogy ennek van filozofikus, racionális gazdasági, formál logikai, jogállami megoldása. de nincs.

FrVili 2018.04.22. 13:53:14

@444: Egyetértünk: a koncepción változtatni kell, de a "nyugati mércevel mért polgárosodás"-ról, mint célról nem szabad és nem is lehet lemondani. "Nincsen egyéb menedékünk, a kés hegyét bár anyádnak szegezd, te bátor." Nem megúszható, ha így, hát így, hogy egyet előre kettőt hátra. A nyugati világot kritikusan kell szemlélni, észnél kell lenni és kritizálni (van rajta mit, de ők önkritikában is jobbak), de ehhez oda kell érni a tudományokban, technológiában és kultúrában, csakis akkor lesz igazi választási lehetőségünk, lehetősége a gyerekeinknek idehaza. De úgy néz ki, ezért harcolni kell, hát akkor "We shall fight!":)

FrVili 2018.04.22. 14:14:30

@444: Mind ismerünk sanyikat, sőt mi is néha sanyik vagyunk. Mind ismerjük (tudatosan vagy öntudatlanul) és felismerjük a nyelvi konnotációkat (ahogy írtad a sorosozás és orbánozás mivel egyenlő), de inkább tereljük ezeket a kultúrális különbségek medrébe, mint etnicista faji fátumokba. Nem azért, hogy hierarchiába rendezve lenézhető és megvethető legyen a másik ember -mert ő még csak ott tart - hanem azért, hogy a lehetőségünk megmaradjon a változásra, ami faji alapú megkülönböztetéssel a logosz modalitását kizárólag a szükségszerűvé redukálja az emberi létet meg értelmetlenné.
Csupán ezért.

2018.04.22. 14:39:58

@FrVili:
egy humán politikai konfliktusnak kell, hogy létezzen humánus megoldása. olyan nincs, hogy a túlélésért el kelljen állatiasodni. vagy csak passzívan szemlélődjünk, mint egy szobanövény. mert hogy akkor mégis mitől vagyunk emberek. na de mindenki által elfogadható megoldási javaslat nincs. közelítőleg sem. a problémákról virágnyelven kell beszélni. de a politikai inkorrektséget egyesek könnyen félreértik. abban nyilván meg lehet állapodni, hogy olyan megoldást kell keresni, ami erőszakmentes. senkinek a haja szála meg ne görbüljön. de ebben a játszmában mindenki nem győzhet. érdeksérelmek nélküli megoldás valószínűleg nem lesz. és úgy tűnik, hogy harcolni kell. de mi végre?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.22. 17:38:29

@444:

"de ebben a játszmában mindenki nem győzhet."

Melyik játszmában? Zéró összegű játszmákban mindenki nem győzhet; de nem minden játszma zéró összegű -- partikulárisan javak önkéntes cseréje nem zéró összegű játszma, ugyanis a javak önkéntes cseréje esetén mindkét fél többre értékeli azt, amit kap mint azt, amit ad (ezért jön létre a csere/adásvétel).

FrVili 2018.04.22. 20:53:19

@444: ez az egész modern demokrácia az önmaga sorsát megérteni és javítani képes egyszerre engedelmes és autonóm állampolgárokat feltételez, akik ezeket a képességeket a családban és a közoktatásban egyaránt elsajátítják. Tehát magas szintű közoktatást és valamilyen otthonról hozott értékrendet feltételez. Mindezt azért, hogy a konfliktusok kezelésére ne az erőszakot válasszuk és ne is dőljünk be a könnyű megoldásoknak, de higgyünk a nyelv, a józan ész és a közös emlékezet (történelem, tradició) humános megoldásaiban.
Viszont erőszakosnak kell lenni abban, hogy mindenkit le kell ültetni az asztalhoz, különben az előbbiek, mint humanista értékek szart sem érnek, mert ahol véget ér a nyelvünk ott vége a világunknak is. Ezért mindenkit be kell terelni a műveltséget és kompetenciákat adó közoktatásba, ha kell erőszakkal. Vagyis a humánus bárányt fel kell fegyverezni. Ez a fegyver eddig a tudomány hitele és sikere volt, amit a demokráciával és a liberalizmussal mint egyetlen társadalmi ideológiai környezettel párosítottak, amely ezek egyetlen táptalajául szolgált. De mi van a humán tudományokkal, amelyek a normatív tudományokkal szemben nem tudnak progresszívek lenni és mérhető sikereik sincsenek, pedig szükség lenne rá most,aikor i nagy társadalmi konszenzusok kezdenek újra felbomlóban lenni. Ha a liberalizmus becsődöl megy a levesbe a modern humán értelmiség is a világon mindenhol, és még ki tudja mi minden a felvilágosodás óta elért dolgokból. Exisztenciáért, ideiológiai dominanciért folyó hatalmi harcokban tényleg nem győzhet mindenki.

2018.04.22. 21:27:55

@neoteny:
az államvezéreltségből zéró összegű játszmák következnek. tehát az lényegében a többség által a kisebbségre erőszakolt jövedelemtranszfer. azért, mert hogy ennek az ellenkezője folyik a tőkepiacon. miközben azok szabályait is az államok diktálják. csak nem a közvetlen a nép. hanem a köznép által vizionált "háttérhatalom". amiről kevés információ áll rendelkezésre. mert a transparency international ugyebár éppen nem a nemzetközi pénzmozgások átláthatóságát tartja fontosnak. na de például az adósságszolgálat is közpénz. annak az útját is pontosan ismerni kellene. hogy lehet, hogy az összes állam el van adósodva. azt végső soron kinek fizetjük. ezt kérdezik a kocsmában. jön a hidden history. az akadémikusok hazudnak. elhazudják az őstörténetünket, a középkori hagyományainkat, de a közelmúltunkat is. a jelenkorban csak kiszolgáltatják az országot az amerikai pénzembereknek. ez féligazságként megáll. és erre válasz a holokauszt, erre jön trianon és gulág. stop soros. és a "ví sell fájt". ezek mennek.

2018.04.22. 21:43:15

@FrVili:
nem nagyon hiszek a bölcselet előíró jellegében. pontosabban néhány alapelvre szükség van. az a vallás. legyen alaptörvény/államvallás, vagy ne legyen.

ha legyen, akkor az milyen legyen. az alaptörvény lényege valamiféle modernitás. régebben a transzneműek mellékhelyiség használatának jogait nem voltak törvénybe foglalva. de most már ott tart az emberiség, hogy ezt a kisebbséget is törvényekkel megvédjük. ezt az alkotmányba foglaljuk. vagy a francokat. az alaptörvény az, ami apáink, nagyapáink, dédapáink idején is igaz volt. patrióta jelleggel megalkotott nemzeti keresztény lovagiasság. amibe az ellentábor rögtön belelátja a fasizmust. abból ugyan következik, hogy a transzneműeket megölni mind. de kétségtelen, hogy így a kisebbségek pozitív diszkriminációja erősen korlátozott. lehet vizionálni a vészkorszakot. és arra lehet mondani, hogy a komcsi ávósok gyerekei vonulnak fel a prolikkal. és azt, hogy ez a versenyképes nyugatos értelmiség. de igazán egyik se. nekem inkább tűnik egy céltalan tömegnek.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.22. 23:13:40

@444:

"az államvezéreltségből zéró összegű játszmák következnek."

Ezért szegényebbek a polgárok az inkább államvezérelt gazdaságokban, mint azokban, ahol jobban érvényesülnek a szabadpiaci viszonyok, amik nem-zéró összegű játszmák sorozata.

GyMasa 2018.04.22. 23:42:27

@screpes:
..Előítélettel élek veled szemben, de utólag...
Azt hívják tapasztalatnak.
...Egyebekben, valóban "toronyiránt" fogalmazok, az írásos műveink mindig többé kevésbé kihagyásos szerkezetek, kérdés kinek mennyire kihagyás ami nincs betűsítve, mi és miért "marad ki"...
Ezzel viszont csak annyi a baj, hogy ha nem tudsz úgy fogalmazni, hogy mnindenki megértse, és ezen felül még egy ilyen nem megértést a másik hibájának rovod fel, akkor el lehe gondolkozni rajta, hogy tényleg mindig a másikban van-e a hiba.
...Azért mert trehányan írtunk, vagy mert olvasónk, egyik, képtelen percepcióra, annyira beállt az agyad a rendszerhű befogadásra...
Én ezért szoktam visszakérdezni, de igazad van, nyilván csak én vagyok egy imbecillis értelmi fogyatékos.
Azzal pedig, hogy sértegetsz, csak saját magadról állítasz ki szegénységi bizonyítványt.
...Azért bónuszként egy példát.
Te például progresszivok jövőbeni fenyegetésként hozod fel (árnyék) a "nagyszerű szovjetúniót"...
Nem, én azt mondtam, hogy a progresszívek egy olyan "haladó" világ felé irnyítanának minket, amelyik igen hasonlóan mókás lesz, mint a Szovjetúnió volt.
Ott is úgy kezdődött, hogy a progresszív kommunisták megunták az elnyomást és a kezükbe vették a hatalmat.
Aztán mekkora skertörténet is lett belőle.
...de nem veszed észre, hogy mindezzel per MA NEM egy esetleges progressziv rezsim kecsegtet...
Na, EZ az előítélet, de vastagon.
És, hol írtam, hogy MA kecsegtet ezzel bárki is?
...hanem a kenyéradóid...
Hát, lehet, igazad van. A cégemnél is van "biodiverzitási osztály", ami aggodalommal tölt el, mert jobbnak tartok egy olyan céget, ahol az egyének személyes teljesítménye az, ami meghatározza az előrementelt, és nam az, hogy a cégben is uyganúhy 12,58% Piréz legyen, mint az ország lakosságának az arányában.
...Folyamatosan, Putyinostul...
Mi van putyinnal?
...Gehause, Hafr, MoinMoin, vagy 444 vagy Neoteny azért rögtön megért engem...
Ez persze őket dícséri...
OK, tudom-tudom, értelmi fogyatékos, meg percepcióhiányos.
...Erre mondom, (ismét érthetetlenül), hogy úgy kutyulod a valóság elemeit, hogy szolgai agyrémedhez összeálljon"...
Szerintem azon is elgondolkozhatsz, hogy mondjuk benned is lehet hiba.
De, azt is tudnám javasolni, hogy nem kell kitenni magad ilyen jellegű frusztrációknak azzal, hogy megpróbálsz válaszolni nekem, hiszen úgysem fogom megérteni a saját korlátaim miatt. Azt pedig semmiképpen nem szeretném, hogy bármiféle frusztráció, vagy feszültség érjen az én szerény értelmi képességeim miatt.
Köszönöm, hogy végigolvastad, és megértetted!
Részemről végeztem!
A többiektől pedig elnézést kérek, hogy túl sokat írtam.

GyMasa 2018.04.22. 23:49:10

@European citizen:
...Persze Viktor sem hülye, ő meg kampányt épít erre...
Igen, mert az "orbántakaroggy!" egészen pontosan ugyanazon az intellektuális szinten áll, mint a migráncsozás.
Csak az már a 3. választáson bizonyította, hogy nem működik...
süti beállítások módosítása