1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2018.03.31. 09:02 HaFr

Miért szavaz egy konzervatív a kormányváltásra?

Képtalálat a következőre: „18th century paintings town”

Talán nem evidens a kelet-ajropéer kavalkádban, hogy miért szavaz -- nem írom, hogy szavazzon, mert nem vagyok felelős mások gondolataiért sem, nemhogy a cselekedeteiért -- egy arch konzervatív a kormányváltásra; az a konzervatív, aki szerint nagyjából a XVIII. század közepétől lényegi kérdésekben folyamatos degenerálódásban van a világ, amit a nem lényegi kérdésekben elért sikerek legfeljebb elfednek előttünk: ez tudniillik a hegytető, ahonnan már lefele vezet az út (nem az út valóságát tagadjuk, hanem az emelkedését), illetve minden későbbi konzervatív politikai álláspont nagyjából erre a pre-modern pozícióra tekint vissza. Nem kenyerem tehát a felvilágosodás szülte progresszivizmus és az erkölcsi egyenlősdi (a felvilágosodást megtartottam volna annak a háromezer embernek a körében, akik Ockham, Bacon és Descartes óta egyáltalán értik, mi ez), rettenetesnek tartom a nacionalizmust és a demokráciát, szóval nem vagyok éppen mai érdekű gyerek. Nekem Harrach Péter, Kövér László és a Mandiner kommentelő közössége semmi más, mint a tömegek természeti rend és civilizáció elleni lázadásának legújabb hulláma. A magyar nyelv ismételt felváltása az artikulálatlan hörgéssel.

A kormányváltás ügye élesen elválik a szememben az ellenzék ügyétől. Az ellenzék reménytelen, korrupt, természetesen része a hazai züllésnek. Amikor a kormányváltásra szavazok, nem az ellenzékre szavazok. Az ellenzék csak hordozója -- ebben a szörnyű, pokoli rendszerben, amit demokráciának nevezünk -- annak az esélynek, hogy ha alacsony szinten is, de normalizálódjon az ország állapota. A normalizáció egyetlen biztosítéka a liberális demokrácia és a piacgazdaság legalább darabokban való helyre- vagy még inkább lábra állítása és ennek nyomán az állam és a tömegízlés hatalmának visszaszorítása a politikai életben. Ennek az esélyét -- azaz a konzervatív élet megélésének lehetőségét nacionalista tömeg- és állami kényszer, beavatkozás és függés nélkül -- csak az ellenzék biztosítja. A Fidesz nem konzervatív, hanem nacionalista és demagóg, pusztítja az államtól független élet lehetőségét és a kitartottságot kínálja fel azoknak, akik más körülmények között polgárrá (autonóm gazdasági és szellemi cselekvőkké) válhatnának.

Második okom, ami miatt a kormányváltásra szavazok az a minősíthetetlen színvonal, amely a mediatizált uralkodó rétegben elszabadult és olyan arcokat és jellemeket dobott a felszínre, hogy ezek már önmagukban garanciái annak, hogy Magyarország egyik historikus mélypontját éljük. Amikor az uralkodó réteg és a tömeg napi kontaktusban vannak, akkor a politikai martalócok országlása minden nap rontja az ország erkölcsi állapotát, konzisztenciáját és regenerációs képességét. Ilyen alakoknak nem szabadna semmilyen értelemben példaként szerepelniük a hétköznapokban, ez önmagában elég ok a kormányváltásra.

Harmadik és negyedik okom is biztosan van, de nem érdekelnek. Már ezektől is hányingerem van. Szóval, hajrá, védelmezői a civilizáció emlékének!

496 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr9613795556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ijontichy 2018.04.07. 22:56:03

@444: "mindenki tudta, hogy a kapitalizmus igazságtalan" Na mert a kommunizmus olyan igazságos volt, nemde?
Hogy kedvencemet idézzem: "Tudják mi lesz, ha a kapitalizmus beszarik? Visszajönnek a kommunisták. Előbújnak a bozótból."
Ami azt illeti, Mo-on ez részben már meg is történt. Mo-nak szaga van. Orbánszaga. Komcsyszaga. Hegyeshalomhoz közeledve már érezhető :-(. És ez nem a Bábolna után néha érezhető "bioillat". Ez hamisítatlan, penetráns narancskomcsy-bűz. Csak a honi orrok már eltompultak. A béka megfőtt :-/.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.08. 04:00:43

@444:

"holnap kiderül, hogy a köznép hogyan választ"

Akárhogyan is választ "a köznép", hétfőn is lesz

- hiánycél, ami elérésre kerül
- multik "munkahelyteremtő" támogatása
- "közbeszerzés"
- eü várakozólisták
- akadémiai finnugristák

chrisred 2018.04.08. 07:50:17

@444: A szufficitesre tervezett költségvetés azt jelenti, hogy az állam eleve több pénzt akar elvonni az adófizetőktől, mint amire a rábízott feladatok ellátásához szüksége van. Magyarán ellopja.

2018.04.08. 08:35:39

@chrisred:
na de az államok el vannak adósítva. a hiánycél a kamatkiadással korrelál. és a cél ennek a helyzetnek a fenntartása. kérdés, hogy kik az államok vámszedői? a kisbefektetőkön kik részesülnek ezekből a mesés összegekből, ebből a mannaesőből.
www.nationaldebtclocks.org/
és hogy ezek az emberek eredendően mit is adtak az államoknak kölcsön. a nagy büdös semmit. ugyanúgy kiválasztották magukat, mint a királyok. csak nem katonai erővel nyomták el a köznépet, hanem az emberi butaságra alapoznak. és erre alapoznak a mai napig. és ezzel szemben a populisták érzelmileg spannolják fel a közönséget. mert hogy azok egyszer rájönnek, hogy becsapták őket.

2018.04.08. 08:39:55

@ijontichy:
felőlem akár meg is bukhatnak ahogyan mondod a "narancskomcsik". mert ugye az a demokrácia leglényege, hogy a kormányt le lehet váltani. és mi lesz utána?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.08. 09:01:13

@444:

"na de az államok el vannak adósítva."

Helyesen: a mindenkori kormányok eladósítják az államokat.

"a hiánycél a kamatkiadással korrelál."

Helyesen: a kamatkiadás a hiánycéllal korrelál.

"és a cél ennek a helyzetnek a fenntartása."

Igen, a politikusok célja ennek a helyzetnek a fenntartása. Ők költenek, a nettó adófizetők meg fizetnek, ill. az infláción keresztül mindenki fizet.

"kérdés, hogy kik az államok vámszedői?"

A politikusok: ők költenek, a nettó adófizetők meg fizetnek, ill. az infláción keresztül mindenki fizet.

"mert hogy azok egyszer rájönnek, hogy becsapták őket."

Ha rájönnének akkor nem szavaznának be egy másik garnitúrát a főhatalomba, hogy az folytassa a becsapásukat.

2018.04.08. 09:42:07

@neoteny:
a külső adósság kamatkiadása landol valahol. német nyugdíjalapba kerül, akkor az nem végállapot. német nyugdíjas németországon keresztül el van adósodva. annak a pénznek egy része még tovább áramlik. hová? kiknek a számlájára kerül és azok eredendően mit adtak kölcsön? aminek a kamataiból (sőt kamatos kamataiból) felvásárolhatnák a fél világot.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.08. 09:59:09

@444:

"német nyugdíjalapba kerül, akkor az nem végállapot."

Persze, hogy nem: a német nyugdíjalap kifizetéseket eszközöl a német nyugdíjasoknak.

"német nyugdíjas németországon keresztül el van adósodva."

A német (szövetségi?) költségvetés valami 1.5%-os többletben volt 2016-ban.

"annak a pénznek egy része még tovább áramlik. hová?"

Hová áramlott Irmuska néninek és kebelbarátnőjének, Böszörményinének az életük megtakarítását jelentő egy-egy millája amikor Quaestor-kötvényeket vásároltak? Ők eredendően mit adtak kölcsön?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.08. 10:01:23

@444:

Hol landol az a pénz, amire a mindenkori kormányzat szert tesz a hiánycél teljesítésével?

2018.04.08. 10:04:04

@neoteny:
orbán és körei (mészáros, garancsi, vajna, stb.) ugyanezzel a rendszerrel élnek vissza. a különbség az, hogy a nettó tőkeexportőr területeken a népesség nagyobb része élvezi a tőkejövedelmekből származó előnyöket, különösen a főváros. erre az európai válasz az, hogy leszakadó, tőkeimportra szoruló vidéknek osszanak különféle segélyeket. mert hogy túl nagyok a különbségek. és így nem jönnek létre az amerikanizált metropoliszok. de ilyenformán az államkapitalizmus nem lesz tartható. nyugatos oligopóliumokkal szemben megszerveződnek a keleties oligarchák. de azzal politikailag ellenérdekelt ellenzék kapitalizmus kritikus. a jobbik is, az lmp is. az mszp és a dk szavazói nagyrészt kisnyugdíjasok, akik a szociális biztonságot erősítenék. karácsony gergely szociális igéreteinek se szeri, se száma. minimálnyugdíj megduplázásával az összes szociális juttatás duplázódna, mivel azok kiszámítási alapja magyarországon ahhoz van kötve. és 13. havi nyugdíj ígérete, stb. az lmp csak 30%-kal emelné a családi pótlékot. és ezek a pártok nem az intézményes gyermekjólétet erősítenék, hanem szórják a segélyt az egyik oldalról és a globális kapitalizmust, a pénzhatalom hegemóniáját fent kívánják tartani a másikról. a szocialistákat azért támogatják soros és társaik, mert ezek a pártok eladósítják az államot. és ezek után a kormányok kénytelenek eladni az állami vagyont. a szociálliberálisok és a konzervatívok ilyenformán felszámolják az államot. és győz a globális kapitalizmus. egy a nemzetek felett álló világelit. nagyjából ez elképzelés a b777-esen.

na de ez legfeljebb a nettó tőkeexportőr területeken eredményez tömeges felzárkózást. egy ilyen rendszer aligha győzhet a világ egészén. mert a sorosnál és társainál felhalmozódó pénznek a valós ellenértéke micsoda? annak a pénznek egyre nagyobb hányada adósság. az ensz tagállamai kiknek tartoznak? mert ugye ez közpénz.

2018.04.08. 10:12:42

@neoteny:
abból a többletpénzből mészáros vásárolhat anélkül, hogy bárkitől el kellene direktben venni. és magánbankokhoz sem kell fordulni. a költségvetés elsődleges hiányát kell egyensúlyban tartani. és a hiánycélból gazdagodnak a nemzeti nagytőkések. miközben a nemzetközi pénzvilágot különadókkal terhelik. amiből munkahelyeket teremtenek.

tehát orbán egyrészt védi a nyugat termelő oligopóliumait. keleties oligarchák a pénzügyi kereskedelmi-szolgáltató szektorban terjeszkednek.

2018.04.08. 10:21:31

@neoteny:
ez a gazdaságpolitika viszonylag sikeres, mert a nyertesei belföldiek. csak persze a nyereség egyenlőtlenül oszlik el. és ez ellenérzéseket kell. és ezt próbálják felülírni sorossal, a migránsokkal. ha orbán többségben marad, akkor ugyanezt a politikát fogják folytatni a következő válságig. ha a jelenlegi ellenzék kerül többségbe, akkor kérdés, hogy miféle kormányt alakítanának. persze megoszthatják a fideszt és alkotmányozhatnak. létrehozhatnak egy arányos rendszert, ami azt jelentené, hogy a képviselők legalább fele fővárosi lenne. mert hogy országos listát budapest központtal a legkönnyebb létrehozni. és már nem kellenek a vidéki képviselőjelöltek. befejeződhet a főváros kifosztása, de úgy majd megint leszakad a vidék. és érpatokon reaktiválják a régi polgármestert, vagy majd radikalizálódik az új.

na de várjuk meg előbb, hogy mi lesz a mai választás kimenetele.

2018.04.08. 10:32:56

@neoteny:
tehát hogy érthető legyen. lázár épít egy vadászkastélyt, ami mögött valós értékteremtő munka nincs. hacsak az nem, hogy ő tárgyal különféle vállalkozókkal. de ezt ludwig az ügyes üzletember is ugyanezt csinálja, amikor irodaházat épít.

az irodaház ellenértéke nem a szellemi szabadfoglalkozásúak valós értékteremtő (mérnöki) tevékenységéből ered. hanem az állam és a pénzhatalom összefonódásából. és a filoszemita bölcseletből. abból, hogy ez nem lehet másként, és hogy ezzel mindenki jól jár. aki nem azt meg kárpótolja a szociális ellátórendszer. miből? adósságból! és ez növekszik folyamatosan, de majd ezzel a gazdaságban lépést tart a hatékonyság, a termelékenység növekszik. jön a szingularitás. vagy nem.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.08. 10:37:10

@444:

"orbán és körei (mészáros, garancsi, vajna, stb.) ugyanezzel a rendszerrel élnek vissza."

Így van.

"a különbség az, hogy a nettó tőkeexportőr területeken a népesség nagyobb része élvezi a tőkejövedelmekből származó előnyöket"

Helyesen: a népesség nagyobb része élvezi a tőkebefektetésekből származó jövedelmeket. Renner úr nem fogyasztotta el az összes jövedelmét, hanem annak egy részéből termelőeszközöket vásárolt (a megtakarításait befektette), és azokkal a gépekkel gumibiszbaszokat gyártott, amit el tudott adni haszonnal. A tőkejövedelmek nem az égből szállnak alá, hanem úgy keletkeznek, hogy a vállalkozó hasznot hajtó termelésbe fekteti őket.

"kapitalizmus kritikus [...] kisnyugdíjasok, akik a szociális biztonságot erősítenék"

Semmiféleképpen nem létezhet "szociális biztonság" ott, ahol a javak nem kerülnek megtermelésre: elfogyasztani csak azokat a jószágokat lehet, amik megtermelésre kerülnek. Adhat akármennyi Erzsébet-utalványt Orbán a nyugdíjasoknak ha Renner úr üzeme nem termel gumibiszbaszokat. Márpedig Renner úr üzeme azért termel _több_ gumibiszbaszt, mert Renner úr megtakarított (nem fogyasztotta el az összes jövedelmét), és termelőeszközökbe fektette a megtakarításait: kapitalistaként viselkedett (és viselkedik).

"na de ez legfeljebb a nettó tőkeexportőr területeken eredményez tömeges felzárkózást. egy ilyen rendszer aligha győzhet a világ egészén."

Hogyne győzhetne: csak az kell, hogy az emberek ne éljék fel az összes jövedelmüket, hanem takarítsanak meg és fektessék a megtakarításaikat termelőeszközökbe, amik használatával megnövekszik a fogyasztói javak előállításának termelékenysége.

"mert ugye ez közpénz."

Először is: a "közpénz" úgy közösségi, mint ahogy Lázár János hivatali Audija. Az is "közvagyon", de csak Lázár János ülhet bele: ha Sanyi megpróbálna beleülni, jól fültövön csapdosnák a kormányőrök.

Másodszor: a gazdagság nem a pénzből származik, hanem a pénzért megvásárolható javakból. Nem pénzből van szükség többre, hanem javakból: nyomtathat akármennyi pénzt a "független" jegybank (ami államhatalmi erőszakkal, értsd törvényekkel kerül létrehozatalra és működtetésre), attól csak az infláció nő, nem lesznek gazdagabbak "a népek" (viszont gazdagabbak lesznek azok, akik először/korábban jutnak a "frissen" nyomtatott pénzhez).

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.08. 10:48:02

@444:

"abból a többletpénzből mészáros vásárolhat anélkül, hogy bárkitől el kellene direktben venni."

Két lehetőség van:

1) a deficitet államkötvények kibocsátásával finanszírozza a mindenkori kormányzat. Ebben az esetben a nettó adófizetőktől kell elvenni ahhoz, hogy Mészáros (és mindenki más, akinek a kormányzat kifizeti a költségvetési deficit összegét) vásárolhasson.

2) a jegybank monetizálja a deficitet úgy, hogy megvásárolja az államkötvényeket (azoknak egy részét) "frissen" nyomott pénzzel. Ezzel viszont inflációt gerjeszt, amikor is mindenkitől elvételre kerül a pénz csökkenő vásárlóértékén (árinfláción) keresztül a deficit monetizált összege: így jut Mészáros (és mindenki más, akinek a kormányzat kifizeti a költségvetési deficit összegét) többletpénzhez, amiből vásárolhat.

Nincs ingyenebéd: a deficitet meg kell fizetni, valakiktől el kell venni ahhoz, hogy Mészáros (és mindenki más, akinek a kormányzat kifizeti a költségvetési deficit összegét) többletpénzhez juthasson, amiből vásárolhat.

2018.04.08. 10:53:25

@neoteny:
tehát a politikusok ugyanazt csinálják, amit az ügyes üzletemberek. csak a döntéshozói pozícióért cserébe szavazatokat is szereznek. a rendszer az állam és a pénzhatalom összefonódására van alapozva. csak kérdés, hogy ezek hogyan osztozkodjanak. ha jön egy új kormány nem szolgálja ki a német gyáriparosok munkahelyteremtő pénzigényét hanem a szociális kiadásokat növelik meg, akkor a költségvetési egyensúly újra felborul (az elsődleges egyenleg is folyamatosan, jelentős hiányt mutat). a termelő vállalatoknál a munkabér igény növekszik. erre mondja azt sanyi, hogy "csapdázni" kellene. ő úgy képzeli, hogy a vízmű emelje meg számukra a közüzemi díjakat. ezt mondja a "fejeseknek". és ha nem tetszik nekik, akkor fúrjanak kutakat. de ez esetben sanyi lényegében a tulajdonosként és vállalkozóként gondolkodik. csak ez persze kockázatos, mert a tömeges kivonulás bedönthetné a helyi gazdaságot. orbán meggyengülése egyáltalán nem jó a külföldieknek. különösen úgy, hogy a jobbik lenne a mérleg nyelve. még azoknak se jó, akik államcsődre játszanak. nekem úgy tűnik, hogy a politikai szereplőket leginkább az ellenérzések, a döntéshozókat időnként a parttalan bosszúvágy vezérli.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.08. 10:59:38

@444:

"lázár épít egy vadászkastélyt, ami mögött valós értékteremtő munka nincs. hacsak az nem, hogy ő tárgyal különféle vállalkozókkal. de ezt ludwig az ügyes üzletember is ugyanezt csinálja, amikor irodaházat épít."

Egy vadászkastély fogyasztói eszköz, egy irodaház termelőeszköz. Ha egy irodaház irodáit kibérelik magánvállalkozók (Ludwig képes azt hasznot hajtóan kiadni), akkor valós értékteremtő munka volt az irodaház megépítése, ami épp' abban fejeződik ki, hogy a bérlők többet fizetnek mint Ludwig költségei voltak.

De még a vadászkastély megépítése is valós értékteremtő munka: csak abban az esetben nem Lázár végzi a valós értékteremtő munkát, hanem a vállalkozók, akik végzik az építést, és a valós érték Lázár _számára_ keletkezik, ami abban fejeződik ki, hogy Lázár többet fizet a vadászkastélyért, mint amennyi az építők költsége volt.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.08. 11:02:05

@444:

"tehát a politikusok ugyanazt csinálják, amit az ügyes üzletemberek."

Nem: a politikusok államhatalmi erőszakkal (értsd [adó]törvényekkel) tuljdonítják el a polgárok magántulajdonát képző javakat, míg a vállalkozók önkéntes cserék eredményeként jutnak haszonhoz.

2018.04.08. 11:30:03

@neoteny:
mészárosnak relativisztikus versenyelőnye van. de amikor steinhoff úrnak hiteleznek, akkor ő relativisztikus versenyelőnyhöz jut. legfeljebb kifinomultabb kapcsolatrendszerben, kisebb politikai, nagyobb pénzügyi kockázatokat vállalva. a szavazatoknak ára van. persze ezt is finanszírozni kell valakinek. erre mondja azt mondja azt orbán, hogy az legyen a külföld. ők nem szavaznak. majd megírják a világlapok, hogy egy diktátor. de mit számít az. és most úgy tűnik, hogy az oligarcháikat nem tűrik. a rendszert szűk többséggel is tovább tarthatják. ha azonban azt elvesztik, akkor kérdés, hogy miféle kormány következik. jövő ősszel az önkormányzatival egy időben új választások következnek. jelenlegi alkotmányos rendben 19 végén választanak főbírót és főügyészt 9 évre. (vagy nem tudnak választani és ez esetben maradnak a jelenlegiek.) orbán rendszerét is szétverhetik az ellenzékiek. de mi épül helyette. ők szaladnak bele a válságba. ez esetben a rendszerváltó elit, annak másod, harmad generációja is megy a lecsóba. tegyük fel, hogy az új választásokat a jobbik nyeri. és? vagy akárki. az lmp. és? és még ott vannak a kormányhivatalok. komádiban a munkaügyi központban szabó erika főosztályvezető. (ez csak egy példa. nem vagyok szabó erika rokona, se ismerőse, nem írtam komádinak, se senkinek településfejlesztési tervet). de ezekkel mi lesz. a térkövező, játszótérépítő cég karácsony gergelynek kedvezkedne. és az ellenzéki képviselőt vinnék vadászni. a globális piacon hogyan lesz komádi versenyképes? ezt kellene megoldani szabó erikának, aki kiosztja a támogatást tegyük fel, hogy a bátyjának. de jön a dk-ból katalin. és ha ő lesz a munkaügyi főelőadó, akkor mi lesz. erre bokros azt mondja, hogy senki se legyen. csökkentsék az állami kiadásokat. ez esetben fideszes erika rokonai és dékás katalin ismerősei is veszítenek. a gyógyszertár nem lesz se rizsák robié, se a bodnár sanyié. hiába fogott össze a simon és a csuszáné. érpatak hogyan lesz globális üzemméretekben versenyképes. erre nincs válasz.

2018.04.08. 11:31:26

@neoteny:
az ügyes üzletemberek a politikusoktól jogokat kapva semmiből generálják a pénzt. és ugyanúgy relativisztikus versenyelőnyhöz jutnak, mint mészáros. csak legfeljebb kifinomultabb kapcsolatrendszeren keresztül.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.08. 11:41:11

@444:

"erre bokros azt mondja, hogy senki se legyen. csökkentsék az állami kiadásokat. ez esetben fideszes erika rokonai és dékás katalin ismerősei is veszítenek."

Igen, a rablás, lopás, csalás elleni törvények érvényesítésével veszítenek a rablók, tolvajok, csalók.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.08. 11:45:42

@444:

"az ügyes üzletemberek a politikusoktól jogokat kapva semmiből generálják a pénzt."

Bullshit: Renner úr nem generált a semmiből pénzt, hanem gumibiszbaszokat gyártott, amiket haszonnal eladott olyanoknak, akik azokat önként megvásárolták.

2018.04.08. 11:46:55

@neoteny:
na de a megtakarításokat az ország adósságszolgálatként kifizeti a külföldnek. kiknek? ők nem rablók, csalók, tolvajok? ez háborút jelentene. polgárháborút legalább. tehát nehogy azt hidd, hogy bokros tudna egy hétig "demokratikusan" kormányozni.

2018.04.08. 11:56:00

@neoteny:
renner úr éppen az államtól közel egy milliárd forint vissza nem térítendő támogatást kapott. mennyi állami támogatás járjon munkahelyenként?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.08. 12:04:26

@444:

"na de a megtakarításokat az ország adósságszolgálatként kifizeti a külföldnek."

Mert "az ország" hitelt vett fel "a külföldtől".

"kiknek?"

Azoknak, akik a hitelt nyújtották?

"ők nem rablók, csalók, tolvajok?"

Miért lennének azok?

"nehogy azt hidd, hogy bokros tudna egy hétig "demokratikusan" kormányozni"

Úgy hallottam, hogy 1994 és 1998 között tudott "demokratikusan" kormányozni a Horn-kormány amiben Bokros (egy évig?) pénzügyminiszter volt.

2018.04.08. 12:04:33

@neoteny:
tehát a rendszert egy esetlegesen létrejövő új kormány ugyanúgy kézi vezérelten tarthatná. csak esetleg visszajönnének szakképzett pénzosztók, akik eddig legalább is rövid úton csődbe vitték az országot. ha orbán többségben marad, akkor folytatódik migránsozás. a fővárosi filoszemita értelmiség világképe nem kompatibilis a népfőiskolás közgondolkodással. az álláspontok nem is közelíthetők. persze lehet, hogy tévedek. karácsony gergely, gyurcsány ferenc, szél bernadett és vona gábor miben értenek egyet. elégtételt vesznek orbánon. nyilván annak a hívei se hagyják magukat. ezen kívül?

2018.04.08. 12:05:33

@neoteny:
a helyzet összehasonlíthatatlan 1994-1998 közötti időszakkal.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.08. 12:06:13

@444:

"renner úr éppen az államtól közel egy milliárd forint vissza nem térítendő támogatást kapott."

Egy negyedszázaddal azután, hogy létrehozta a Renner Bt-t.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.08. 12:08:38

@444:

"tehát a rendszert egy esetlegesen létrejövő új kormány ugyanúgy kézi vezérelten tarthatná."

Bizony: ha "a közönség" rájönne, akkor nem szavaznának be egy másik garnitúrát a főhatalomba, hogy az folytassa a becsapásukat.

2018.04.08. 12:09:43

@neoteny:
ha bokros lajos jönne, akkor lángokba borulna budapest. ha egy megszorító kormány jön, akkor egy éven belül úton elbukik. ha osztogató, akkor három év alatt. ha elszámoltató és újraválasztás után osztogató, akkor úgy bukik meg. az ellenzék politikai szerepre alkalmatlan. és a fékevesztett orbán is. de választók 2/3-a továbbra is jobbos, vagy szélsőjobbos. a baloldalon 1 millió nyugdíjas áll. és legfeljebb ennyi szabad bölcsész. utóbbiak is mind eltartottak. csak a hatalomban szeretnének azzal válni.

2018.04.08. 12:10:46

@neoteny:
mennyi járjon? és milyen alapon? kinek mennyi? és kinek a kárára?

2018.04.08. 12:17:37

@neoteny:
gumibiszbaszt beszállítani mészáros lőrinc is képes (gyurcsánynak is volt valami gumigörgő gyára) feltéve, hogy ehhez kap állami támogatást. traktort építeni már azért bonyolultabb úgy, hogy azt megvegyék a parasztok. renner úr traktorát nem veszik meg. ahogyan az mtz traktorokat sem.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.08. 12:18:01

@444:

"ha bokros lajos jönne, akkor lángokba borulna budapest."

Ezért nem is jön: a MoMa mérhetetlenül alacsony támogatottsággal rendelkezik.

"de választók 2/3-a továbbra is jobbos, vagy szélsőjobbos."

Még ha így is lenne: mire mennek vele?

2018.04.08. 12:19:12

állami/tőkepiaci támogatásból mészáros lőrinc is tudott luxus irodaházakat, szállodaláncot vásárolni. na de a többit hogyan vásárolták az ügyes üzletemberek?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.08. 12:21:33

@444:

"mennyi járjon?"

Semennyi: a Renner Művek sikeres volt a vissza nem térítendő állami támogatás előtt is; azok, akik meg csak vissza nem térítendő állami támogatással képesek működni veszteséget termelnek, így szükségtelen a működésük.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.08. 12:22:22

@444:

"gumibiszbaszt beszállítani mészáros lőrinc is képes [...] feltéve, hogy ehhez kap állami támogatást."

Renner úr állami támogatás nélkül is képes.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.08. 12:26:41

@444:

"renner úr traktorát nem veszik meg."

A Renner traktor még nincs (sorozat)gyártva:

2018. feb 01.

[...]

A cég jánoshalmi telephelyén tucatnyian dolgoznak jelenleg is a sorozatgyártás feltételeinek megteremtésén.

[...]

halasmedia.hu/rovatok/gazdasag/renner-traktor-a-sorozatgyartast-tervezik

Így hát sikerült ismét betolnod egy brutális idiótaságot.

2018.04.08. 12:33:02

@neoteny:
két éve készítik elő. ami rendben van. de egyelőre nem vették meg a parasztok. állami támogatást előre kiosztották.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.08. 12:43:11

@444:

"de egyelőre nem vették meg a parasztok."

A Renner traktor még nincs (sorozat)gyártva:

2018. feb 01.

[...]

A cég jánoshalmi telephelyén tucatnyian dolgoznak jelenleg is a sorozatgyártás feltételeinek megteremtésén.

[...]

halasmedia.hu/rovatok/gazdasag/renner-traktor-a-sorozatgyartast-tervezik

Így hát sikerült ismét betolnod egy brutális idiótaságot.

2018.04.08. 12:58:51

@neoteny:
na de a prototípus két éves. hány előrendelés van. felőlem legyen sikeres a renner traktor. de 1) renner úr egy autóipari beszállító. a betelepülő német iparvállalatok támogatva vannak. tehát közvetve renner úr. és közvetlen is. és a parasztok is, akik a traktort vásárolják a földekre. tehát megint csak renner úr közvetve. persze ha ez nem lenne, akkor nem lenne annyi munkahely jankovácson. viszont esetleg kiválogatódna a környékről az, aki jobban csinálja, mint renner. ki kapja a támogatást? erre a klasszikus liberális válasz, hogy senki se kapja. de úgy nem megy, mert a renner bt. valószínűleg nem tudja felvenni a versenyt a közel kétszáz éve kapitalizálódó amerikai vállalattal, vagy szintén állami támogatást élvező fehéroroszzal. tehát mindenkit mivel egy világligába nem nagyon lehet összeereszteni. hanem a hasonló helyzetben levő kis piacokat kellene fair módon hálózatba kapcsolni.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.08. 13:17:54

@444:

"hány előrendelés van."

Miért kellene előrendeléseknek lennie?

"a betelepülő német iparvállalatok támogatva vannak. tehát közvetve renner úr."

Ez a mindenkori kormányzatok politikája: ha nem tetszik a köznépnek, tegyenek róla -- már ha képesek.

"mert a renner bt. valószínűleg nem tudja felvenni a versenyt a közel kétszáz éve kapitalizálódó amerikai vállalattal"

A Renner Művek több, mint negyedszázados, hasznot hajtó működése a bizonyíték arra, hogy sikeresen fel tudta és tudja venni a versenyt a piaci szegmenségében.

"a hasonló helyzetben levő kis piacokat kellene fair módon hálózatba kapcsolni"

Ez a te féktelen fantáziálgatásod; közben pedig a Renner Művek gumibiszbaszt gyárt hasznot hajtóan, miközben traktort fejleszt a haszna egy részéből (nem fogyasztja el a Renner család a jövedelmük azon részét).

2018.04.08. 13:33:16

@neoteny:
na de a renner bt. nem szabad piaci alapon működik. hiszen közvetlen és közvetve is versenyelőnyök hosszú sorát élvezi. mennyi járjon ebből az állampolgároknak? ki, miért és mennyi támogatást kapjon gumibiszbasz gyártásra?

ijontichy 2018.04.08. 13:43:16

@444: Ha eszük van az új seprűknek (félek nem lenne elég - még ha nyernének se), hagyják működni a piacot. Nota bene: lényegi intézkedés nélkül is elmuzsikál a gazdaság jó ideig, elég, ha arra ügyelnek, hogy kiszárítsák a komcsyk tartalékait. Vissza lehet szerezni a maradék közmédiát és csapból is a gazdasághoz nagyon hülye orbán & co. (annál hülyébb már csak a magyar választó, aki ezt beszopta) emúttnyócévi bűneinek kell csorognia (ráadásul ebben nem is kell hazudniuk). Vissza lehet hozni/fel lehet szabadítani azokat a hasznos karrierbürokratákat, akiket a mocskos komcsyk kicsináltak a nyolc évük alatt. Fel kell frissíteni az aranyhalnyi emlékezetét az embereknek a sürgősségiken, meg a fertőzésekben elhunytak szükségtelen és korai elmúlásáról, a gyerekek beszűkült perspek tívájáról a legrosszabb bolsi közoktatásban, amiben nem kevés szerepe volt/van egy félművelt falusi tahó országlásának. Olyan "egész pályás" letámadást zúdítani a ner-re (főleg vidéken), hogy csak kapkodják a fejüket. Defenzívába szorítani őket, és ott is tartani. Muníció van bőven, hegyekben áll. Stigma Petya tényleg vagy végzi a dolgát, vagy teljesen ellehetetlenül. Fel lehet számolni a "tehetséges" Mr. Orban képét. Vitya nyugaton - emberileg - egy méltán közutálatnak örvendő személy. Viszont annyira ostoba, hogy jól lehet keresni rajta. Szerintem a bajorok (meg úgy általában a németek) a térdüket csapkodják a röhögéstől két sör között, ha vitya szóba kerül. Fel kell szabadítani a "néma volt csupán, s csak lelkesedni rest" tömegeket az országban, hogy végre ők is egy jót röhöghessenek szabadon a paprikajancsin és az udvari bolondjain, amit már 2000 környéke óta nemigen tehettek meg - a nevetés gyógyít.
Le kell számolni (gazdaságilag) a mélyvidéket uraló narancsbárókkal.
Te meg aranyapám nyiss egy kurzust a népfőiskolán (de lehet a kocsmában is. Kezdjetek mondjuk Brealey-Myers-el. Jó alapmű. És talán megérted te is, hogy az "orákulum" ugyan nem biztos hogy igazságos, de messze kevesebb kárt okoz, mint egy félművelt félázsiai (vagy ahogy nagyanyám (RIP) több évszázadnyi népi bölcsességével keresetlenül mondaná "na ez se hazudtolja meg a fajtáját") :-)
Mert a magyarban amúgy is eléggé felgyűlt frusztrációt a stöpszli csak "befelé" fordította - így a magyar a magyar ellen fenekedik, miközben kifelé max az ökölrázásra futja - a komcsy meg tollasodik a saját honfitársain. A nyugat köszöni jól van, a jóléti társadalmaknak sincs végük (csak épp van némi hullámvölgy), és egyébként is, jólétet csak a munka teremt. A magyarok meg síkhülyék, hogy éljeneznek egy ilyen lózunglengető ("munka alapú társadalom" - most komolyan??? mé? mijafaszom alapú lenne) baromnak.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.08. 13:51:56

@444:

"na de a renner bt. nem szabad piaci alapon működik."

Senki sincs államhatalmi erőszakkal (értsd törvényekkel) arra kényszerítve, hogy a Renner Bt. bármilyen termékét megvásárolja, vagy azokért bármilyen partikuláris árat fizessen.

"hiszen közvetlen és közvetve is versenyelőnyök hosszú sorát élvezi."

A Renner Művek vagy negyedszázada versenyképes volt mielőtt állami támogatásban részesült.

"mennyi járjon ebből az állampolgároknak?"

Az állampolgároktól államhatalmi erőszakkal (értsd [adó]törvényekkel) eltulajdonított javakból származnak az állami támogatások; ha ez az állampolgároknak nem tetszik, tegyenek róla -- már ha képesek rá.

"ki, miért és mennyi támogatást kapjon gumibiszbasz gyártásra?"

Senki, semmiért és semennyit: a Renner Művek sikeres volt a vissza nem térítendő állami támogatás előtt is; azok, akik meg csak vissza nem térítendő állami támogatással képesek működni veszteséget termelnek, így szükségtelen a működésük.

2018.04.08. 13:53:27

@neoteny:
renner úr nem a szabad piacra példa. hanem arra, hogy közvetett és közvetlen állami támogatások sorával egy 8-10 ezeres kistelepülésen létesíthető gumibiszbasz gyár. ez az, ami működik. vissza nem térítendő állami támogatásokkal.

2018.04.08. 13:56:22

@neoteny:
renner úr, az alkalmazottai, és azok családtagjaik eltartottak és igénybe veszik az állami szolgáltatásokat. renner úr vissza nem térítendő állami támogatásokkal versenyelőnyöket élvez.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.08. 14:02:11

@444:

"példa. hanem arra, hogy közvetett és közvetlen állami támogatások sorával egy 8-10 ezeres kistelepülésen létesíthető gumibiszbasz gyár."

A Renner Bt. 1991-ben indult el; a honlapja szerint 2008-ban kapott először állami támogatást.

Ha neked van más információd, mutasd azt meg.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.08. 14:03:06

@444:

"renner úr, az alkalmazottai, és azok családtagjaik eltartottak"

Ki(k) által?

2018.04.08. 14:19:23

@neoteny:
nagyjából azóta van ez a rendszer. egy bt. 17 év működés után évente kapja sorba a tíz, százmillió forint vissza nem térítendő támogatást. ez a szabad piac? nem. ez arra példa, hogy egy 8-10 ezres kistelepülésen ilyenformán működik gumibiszbaszgyár.

tegyük fel, hogy renátó is elvégzi járműipari technikumot. csupa ötös. ő is kapjon támogatást. vagy őt hozzuk versenyhátrányba. mert 1991-ben ez az állami támogatósdi nem volt általános. akkoriban olcsón privatizálni lehetett. amiről az állam és azzal összefonódó tőkepiac döntött.

ez egy államkapitalista rendszer. amiben a jelentős részben politikusok döntik el, hogy renátó gyáriparos lesz (százmilliós, vagy milliárdos támogatással), vagy gyáripari alkalmazott (tízmilliós támogatással, vagy anélkül). így működik a rendszer. közel sem szabad piac.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.08. 14:19:48

@neoteny:

"A Renner Bt. 1991-ben indult el"

Helyesen: a Renner Bt. 1992-ben indult el, ugyanis 1991 december 31-én alapították.

2018.04.08. 14:24:57

@neoteny:
alonso már sok éve van a forma1-ben. induljon előrébbről, mert már bizonyított?

Janossz 2018.04.08. 14:35:13

@444: De hát ez csak köpködés.
Egy tizenhét éve eredményesen működő vállalkozás kaphat állami támogatást kvázi befektetési alapon.
Ez esetben az állam a támogatás összegénél nagyobb bevételre számít a létrejött új munkahelyek adó-járulékbefizetéseiből, illetve megoldja a térség foglakoztatási problémái egy részét. Tiszta haszon.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.08. 14:39:59

@444:

"nagyjából azóta van ez a rendszer."

Erről van szó: előtte 16 évig állami támogatás nélkül prosperált a Renner Művek.

"évente kapja sorba a tíz, százmillió forint vissza nem térítendő támogatást"

Helyesen: a saját honlapja szerint a következő támogatásokat kapta:

2008 - 83.115.000
2009 - 40.200.000

2010 - 72 476 722
2013 - 92 972 308
2013 - 52 282 952

2014 - 97.490.000
2015 - 43.170.000

Ha neked van más információd, mutasd azt meg.

"ez a szabad piac?"

A Renner Bt. a szabadpiacon értékesíti az általa megtermelt jószágokat: senki sincs államhatalmi erőszakkal (értsd törvényekkel) arra kényszerítve, hogy a Renner Bt. bármilyen termékét megvásárolja, vagy azokért bármilyen partikuláris árat fizessen.

"tegyük fel, hogy renátó is elvégzi járműipari technikumot. csupa ötös. ő is kapjon támogatást."

Csak épp' mindenkit nem lehet támogatni: így hát a helyes politika az, hogy senki se kapjon támogatást.

"így működik a rendszer."

Nem tetszik az, hogy így működik a rendszer? Úgy soha nem fog működni, hogy mindenki támogatást kap.

2018.04.08. 14:51:01

@neoteny:
renátó elvégezte a járműipari technikumot csupa ötössel. nyilván van ilyen is. és esetleg alkalmasabb lenne, mint renner úr. de nem indított 1992-ben bt-t. mert akkor még meg se született. ezért járjon valami előjog, vagy ne járjon. és kinek járjon.

sanyi szokta ezt mondani a társasházi vitákban, hogy a legrégebb óta lakik itt. és aki csak most költözött ide az neki ne dumáljon. különben is a garázssor előtt a betont ő öntötte. vérét, verejtékét adta ezért a házért. na jó segített neki akkoriban a többi társasházi lakó, vagy fizetett. és aki most megvette a lakást a garázzsal az elvben kifizette a sanyi munkájának árát. ne de mit tett ezért a házért?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.08. 14:55:22

@444:

"esetleg alkalmasabb lenne, mint renner úr"

Ez megint csak fékeveszett fantáziálgatás.

"ezért járjon valami előjog, vagy ne járjon"

Az állami támogatás "előjoga" ne járjon: mindenkit nem lehet támogatni, így hát a helyes politika az, hogy senki se kapjon támogatást.

ijontichy 2018.04.08. 16:30:31

@444: "tegyük fel, hogy renátó is elvégzi járműipari technikumot. csupa ötös. ő is kapjon támogatást"
Hát, te még Kádár szintjén sem állsz értelmileg. (ld: "Nem mondhatjuk az egyetemről frissen kijött fiatalnak, hogy gyere elvtárs, itt a lakás, itt a kocsikulcs ülj be elvtárs, éljen a szocializmus!")

2018.04.08. 17:18:31

@neoteny:
renner úr miért kapott 83 misit. mert volt egy 16 éves bétéje? felteszem jóskának is volt, aki nem kapott. felőlem kapjon. csak nem értem, hogy mi az a szisztéma, amit támogatsz. ami alapján renner úr "szabad piaci" szereplő. renner úr egy ügyes üzletember. vélhetően van olyan kompetens, mint az átlagos ügyes emberek. ha renátó a technikumban csupa ötös és a nagybátyja a kisebbségi önkormányzatban elnökségi tag, akkor azért neki járjon egy kicsi, mert munkahelyet teremt. lehet, hogy róbert még rátermettebb. aki vissza nem térítendő támogatást kap az versenyelőnyhöz jut. és aki a semmiből teremtett nagy összegű hitelekhez (tehát nem takarékszövetkezeti kölcsönhöz) az is. és így lehet róbert a bosch beszállítója. német szövetségi állami segédlettel megtámogatja az oberbank. és így nyer oberfrank róbert szabad piaci alapon. de lehet, hogy renátó lenne a legügyesebb, csak elnyomják az "fehérek".

2018.04.08. 17:21:07

@ijontichy:
mire járjon állami támogatás. 16 éve működő bétére 83 millió. az úgy rendben van. utána még 40, és még 72, 92, 52, 97, 43. ez így járjon a gumbibiszbasz gyártáshoz. mi a szisztéma?

ijontichy 2018.04.08. 18:29:19

@444: Némi lekicsinylést érzékelek ebben a "bété"-ben. Tudtad, hogy a Schöller, Aldi stb. az mind BT? Azaz a cégforma önmagában semmit sem jelent (sőt!). Ezt nem tanítják a népfőiskolán?
Hogy mi a szisztéma? Ha a tényleg független kontrollt is kiállja, s nem csak trükkök százaival bizonyítható, hogy ezzel Mo. nettó adófizetői végső soron jól járnak.

Janossz 2018.04.08. 18:40:24

@444: " mi a szisztéma? "
Pályázat. El kell indulni, el kell nyerni a támogatást.
De ez neked felfoghatatlan, olyan versenyszerű izé.

2018.04.08. 19:18:09

@Janossz:
na, de ez esetben a rendszer az állami beavatkozáson alapul. közelítőleg sem a szabad piacon.

Janossz 2018.04.08. 20:21:07

@444: Ez esetben az állam támogatást ad egy, a szabad piacon sikeres vállalkozásnak a növekedéshez. Ennyi.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.08. 20:23:25

@444:

"renner úr miért kapott 83 misit."

Mert megpályázta az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében.

"mert volt egy 16 éves bétéje?"

Mert volt egy 16 éves bétéje, amely megfelelt a pályázati feltételeknek.

"felteszem jóskának is volt, aki nem kapott."

Ez megint fékeveszett fantáziálgatás.

"felőlem kapjon."

Mindenki nem kaphat.

"csak nem értem, hogy mi az a szisztéma, amit támogatsz."

Ez nem az én szisztémám: ez a mindenkori kormányzat szisztémája.

"ami alapján renner úr "szabad piaci" szereplő."

A Renner Bt. a szabadpiacon értékesíti az általa megtermelt jószágokat: senki sincs államhatalmi erőszakkal (értsd törvényekkel) arra kényszerítve, hogy a Renner Bt. bármilyen termékét megvásárolja, vagy azokért bármilyen partikuláris árat fizessen.

"azért neki járjon egy kicsi"

Mindenkinek nem járhat.

"lehet, hogy róbert még rátermettebb."

Ez megint fékeveszett fantáziálgatás.

"aki vissza nem térítendő támogatást kap az versenyelőnyhöz jut."

Ez így van: ezért ne kapjon senki vissza nem térítendő támogatást.

"a semmiből teremtett nagy összegű hitelekhez (tehát nem takarékszövetkezeti kölcsönhöz)"

A takarékszövetkezetek ugyanúgy reszleges tartalékolást folytatnak, mint bármelyik hitelintézet.

ijontichy 2018.04.08. 21:21:32

@444: "lehet, hogy róbert még rátermettebb" A temetők tele vannak "rátermettebb" egyénekkel.A világ nem igazságos. De hogy kevésbé legyen igazságtalan, ahhoz ki kell rúgni a vörösöket. Mo 40 év alatt sem volt képes megtanulni, miről ismerszik meg a vörös :-( (még ha fakult is '90 óta kicsit). Márpedig vörösre káposztát... izé országot nem bízunk.

Na ideje eltolni a biciklit, 10 óra laza autózás vár. Az M1 egy katasztrófa. Az igazi vörösök elkúrták a pénzt stadionokra :-(. Nem véletlen vonatozik a főpárttitkár elvtárs Bécsig.

Jah és a rezsimszolga maradványkollegáknak: ekkora szar mint a mostani valasztas.hu még nem volt. Lehet, hogy a selejt maradt, de azért ennél jobban is összekaphattátok volna magatokat. OMG 2010??? Ugyan már! OMG 2018!!! :'-(

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.08. 21:32:11

@ijontichy:

"10 óra laza autózás vár"

Jó (értsd biztonságos) utat.

2018.04.08. 21:37:07

@neoteny:
de ez esetben ez a rendszer az intézményesített állami beavatkozás. miért lenne ez a megoldás akár csak közelítőleg is szabad piaci? brüsszeli és budapesti, varsói politbüró harcol egymással. egyik se "liberális".

a takarékszövetkezetek takarékbankokká alakultak. tehát a szövetkezeti tagok tehát nem tagi kölcsönt folyósítanak egymásnak, hanem részeleges tartalékolás mellett a kereskedelmi bankokhoz hasonlóan pénzt teremtenek. a betétállományt jóval meghaladóan hitelt generálhatnak. és az otp sem országos takarékpénztárként működik, hanem otp bank. ahogyan az erste sparkasse helyébe is az erste group lépett. ez a tőkepiaci "liberalizáció" része.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.08. 21:58:20

@444:

"de ez esetben ez a rendszer az intézményesített állami beavatkozás."

Valóban: és te ezt a rendszert szeretnéd még jobban kiterjeszteni. Csak az lehetetlen: mindenki nem kaphat támogatást.

"miért lenne ez a megoldás akár csak közelítőleg is szabad piaci?"

Ki mondta azt, hogy az állami támogatások rendszere szabadpiaci? A Renner Bt. viszont (viszonylagos) szabadpiaci körülmények között működik: senki sincs államhatalmi erőszakkal (értsd törvényekkel) arra kényszerítve, hogy a Renner Bt. bármilyen termékét megvásárolja, vagy azokért bármilyen partikuláris árat fizessen.

"a takarékszövetkezetek takarékbankokká alakultak."

Így van. Amikor Irmuska néni és kebelbarátnője, Böszörményiné Quaestor-kötvényeket vásároltak az életük megtakarításait jelentő egy-egy millájukkal, akkor ők nem hitelt nyújtottak a Quaestornak, hanem kölcsönt adtak: nem állt rendelkezésükre az egy-egy millájuk (ill. el kellett volna adniuk a Quaestor-kötvényeiket ahhoz, hogy ismét rendelkezhessenek a pénzükkel).

Vagyis lehet tőkepiaci tevékenységeket folytatni részleges tartalékolású bankrendszer nélkül is: csak kétfelé kell választani a bankrendszert, ti. kereskedelmi bankokra, amelyek nem folytatnak hitelezést és befektetési bankokra, amelyek csak kölcsönöket folyósítanak, nem hiteleket. De ehhez meg kellene szüntetni a központi bankokat -- az ECB-t is --; viszont az az államhatalmak csökken(t)ését jelentené, amely nem érdeke egyetlen politikusnak sem.

Ahogy magvasan megállapítottad amikor még "liberális" mezben trollkodtál:

"a politikusokat kell korlátozni te szerencsétlen barom."

2018.04.08. 22:14:30

@neoteny:
nem minden esetben a saját véleményemet írom. nyilván nem gondolom, hogy ez a rendszer kiterjeszthető lenne úgy, hogy nincsenek relatív vesztesei. és ha jön a recesszió, akkor ennek a rendszernek abszolút vesztesei is lesznek.

az index tudósítója azon problémázik live, hogy a választási bizottságnál fizetős a büfé, és azért már öt órája vannak ott és nincs ingyen kaja ezért ők is, ahogyan az m1 kénytelenek pizzát rendelni.

az állam ne fizesse a köztévének, na de pizzát vegyen az index újságíróknak ha már tudósítanak.

2018.04.08. 22:16:35

az index tudósítója azt mondja live, hogy a jobbiknál van ingyen muffin. elfogyott. és megy pizza evés is. akinek jutott. a fidesznél pogácsa sincs. mondják.

2018.04.08. 22:17:57

@neoteny:
tehát ezek a "liberális" újságírók nem azt mondják, hogy ne legyen "ingyen ebéd" vagy "estebéd". remélik, hogy lesz még egy adag muffin. vicc az egész.

2018.04.08. 22:29:46

kész zoltán vesztett.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.08. 22:34:07

@444:

"nyilván nem gondolom, hogy ez a rendszer kiterjeszthető lenne úgy, hogy nincsenek relatív vesztesei."

Mégis azon vered a nyálad, hogy a debreceniek miért nem kapnak olyan és annyi vissza nem térítendő állami támogatást mint a Debrecenbe települt multik (általánosságban: külföldi cégek).

2018.04.08. 22:40:29

@neoteny:
az egyik kárára kaphat a másik. a rendszernek legalább relatív vesztesek vannak.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.08. 22:43:07

@444:

"az egyik kárára kaphat a másik."

Ezért brutális idiótaság az, amikor azon vered a nyálad, hogy a debreceniek miért nem kapnak olyan és annyi vissza nem térítendő állami támogatást mint a Debrecenbe települt multik (általánosságban: külföldi cégek).

2018.04.08. 22:52:11

@neoteny:
a kommentek egy része hülyeség, persze.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.08. 22:55:05

@444:

"a kommentek egy része hülyeség"

Mert megérted a brutális idiótaságokat hirdető kocsma népdfőiskolás népét.

2018.04.08. 22:57:26

@neoteny:
jól mutatja azt, hogy négy éve is volt ez a probléma, hogy az átszavazóknak esetenként 1 választókör kijelölése kevés. és ugye nem sikerült törvényt módosítani noha a választási iroda vezetője többször is jelezte a problémát. mert ez valahogy elkerülte a képviselők figyelmét. ezért nyilván elsősorban a kormány a felelős, de a "korszakváltó" ellenzékről is sokat elárul, hogy miért nem kezdeményeztek egy ilyen sokpárti módosítót, hogy legalább ez működjön.

na de bréking. a fidesz kétharmad közelében.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.08. 23:05:28

@444:

"a fidesz kétharmad közelében."

Még több vissza nem térítendő állami támogatás a "munkahelyteremtő" multiknak.

2018.04.08. 23:06:05

@neoteny:
igen, próbálom megérteni. ahogy nézem a részeredményeket az jön be, hogy a politika elmúlt nyolc-tíz éve vihar a biliben. hasonló eredmények ismétlődnek. tehát minden párt szavazóbázisának meg van a maga kis világában a maga részigazsága. és igazából az nyer, aki a legügyesebben bánik az ellenérzésekkel. ebben verhetetlen a fidesz. a "liberális" értelmiség meg sem próbálja ezeket megérteni.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.08. 23:14:14

@444:

"igen, próbálom megérteni."

Ezért írsz kényszeresen brutális idiótaságokat.

"minden párt szavazóbázisának meg van a maga kis világában a maga részigazsága"

Helyesen: minden párt szavazóbázisának meg van a maga kis világában a maga politikai érdekeltsége.

"Mindaddig, amíg megengedik, hogy a törvényt eltérítsék az igazi céljától — hogy az tulajdont sértsen ahelyett, hogy megvédené azt — mindenki részt akar majd venni a törvényhozásban, vagy azért, hogy megvédjék magukat a rablástól, vagy azért, hogy felhasználják azt a rabláshoz. A politikai kérdések mindig hátrányosan megkülönböztetőek, dominánsak és mindent felemésztőek lesznek. Harcok fognak folyni a Törvényhozás Palotája előtt, és a benti küzdelem sem lesz kevésbé elszánt."

-- Frédéric Bastiat: "A Jog"

2018.04.08. 23:16:20

@neoteny:
részeredmények alapján a budapesten 18 választókerületből csak 6-ban nyer a fidesz. amire ugye két válasz adható. az egyik, hogy jutalmaznak azért, hogy visszaszerezzék az elvesztett képviselő helyeket. a másik, hogy büntetnek.

és ugye lesz még egy érdekesség. az, hogy egy billegő kétharmad szempontjából a német önkormányzati jelöltnek is lesz szerepe, aki fidesz tag. de azt mondta, hogy ő elsősorban a nemzetiséget képviseli. illetve ugye gyurcsány mondhatja, hogy megint a határon túliak biztosítják a kétharmadot. persze 75% körüli a feldolgozottság. és még ugye ott van külképviseli szavazás, ahol ugye nem erős a fidesz. tehát ők meg elvehetik.

tehát megint majd megy a szanaszét húzás. miközben azért orbán örülhet. hiszen magas részvétel mellett egymás után másodjára is újraválasztották. a politikáját a választók relatív többsége (közel fele) legitimálta.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.08. 23:36:57

@444:

"igen, próbálom megérteni."

Ezért írsz kényszeresen brutális idiótaságokat.

"minden párt szavazóbázisának meg van a maga kis világában a maga részigazsága"

Helyesen: minden párt szavazóbázisának meg van a maga kis világában a maga politikai érdekeltsége.

"Mindaddig, amíg megengedik, hogy a törvényt eltérítsék az igazi céljától — hogy az tulajdont sértsen ahelyett, hogy megvédené azt — mindenki részt akar majd venni a törvényhozásban, vagy azért, hogy megvédjék magukat a rablástól, vagy azért, hogy felhasználják azt a rabláshoz. A politikai kérdések mindig hátrányosan megkülönböztetőek, dominánsak és mindent felemésztőek lesznek. Harcok fognak folyni a Törvényhozás Palotája előtt, és a benti küzdelem sem lesz kevésbé elszánt."

-- Frédéric Bastiat: "A Jog"

2018.04.08. 23:48:15

@neoteny:
de kinek a tulajdonát, jövedelmét kellene megvédeni. tállai 55%-ot kapott. megvédte a mezőkövesdieket járandóságát a magas üzemanyag áraktól.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.08. 23:52:13

@444:

"de kinek a tulajdonát [...] kellene megvédeni."

Mindenkiét.

"tállai [...] megvédte a mezőkövesdieket"

"mindenki részt akar majd venni a törvényhozásban, vagy azért, hogy megvédjék magukat a rablástól, vagy azért, hogy felhasználják azt a rabláshoz"

2018.04.08. 23:56:37

@neoteny:
na de mol pénzéhez vezetői akarnak rabolni a szegény kis mezőkövesdiektől, akit tállai elnök úr megvédett. vagy a mezőkövesdiek iparkodjanak, építsenek egy jobban működő várost és úgy olcsóbb lesz az üzemanyag. melyik párt mondja az utóbbit?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.09. 00:03:34

@444:

"na de mol pénzéhes vezetői akarnak rabolni a szegény kis mezőkövesdiektől"

Hogyan? Nincs egyetlen videó sem olyanról, hogy a mezőkövesdi MOL kút alkalmazottai elbarikádozták volna az utat és Kalasnyikovokkal kényszerítették volna be az autósokat a kútra, hogy drága üzemanyagot vegyenek.

2018.04.09. 00:17:14

@neoteny:
na de a mol igazgatótanácsában se mondták azt, hogy oké az állami részből mezőkövesd kapja meg a maga jussát. és a mezőkövesieknek legyen saját közútjuk mellett egy közösségi benzinkútjuk annak minden előnyével és hátrányával.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.09. 00:19:07

@444:

"na de mol pénzéhes vezetői akarnak rabolni a szegény kis mezőkövesdiektől"

Hogyan? Nincs egyetlen videó sem olyanról, hogy a mezőkövesdi MOL kút alkalmazottai elbarikádozták volna az utat és Kalasnyikovokkal kényszerítették volna be az autósokat a kútra, hogy drága üzemanyagot vegyenek.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.09. 00:21:12

@444:

"az állami részből"

Az állami rész az államé, nem a mezőkövesdieké.

2018.04.09. 00:29:22

@neoteny:
de a mezőkövesdiek adják az adóhatóság élére tállai elnök urat. akinek jogában állt informálisan tájékozódni az üzemanyag árakról a mol illetékeseitől. akik áttanulmányozták a kereskedelmi árképzésről szóló direktíváikat és korrigálták. az állam arányos módon beavatkozott tulajdonrészével. és megvédték a mezőkövesdiek javadalmát.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.09. 00:48:26

@444:

"az állam arányos módon beavatkozott tulajdonrészével."

Pontosan ez a beavatkozás volt a MOL többi tulajdonosának megrablása.

2018.04.09. 07:33:46

@neoteny:
na de azoknak jogukban állt felszólalni. miért vállaltak kockázatközösséget az állammal?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.09. 07:42:33

@444:

"na de azoknak jogukban állt felszólalni."

A rablás áldozatának is jogában áll felszólalni: mondhatja azt, hogy "csúnya rabló!"

"miért vállaltak kockázatközösséget az állammal?"

A rablás áldozatai miért mentek arra, ahol rablók járnak?

2018.04.09. 10:01:49

@neoteny:
na de kik a rablók. a gyarmatosítók vagy a gyarmatosítottak, akik a tulajdonukból fakadó jogaikat védik és érvényesítik.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.09. 10:07:37

@444:

"na de kik a rablók."

Azok, akik erőszakkal vagy annak hiteles fenyegetésével eltulajdonítják mások magántulajdonát.

2018.04.09. 10:33:41

@neoteny:
a 3-as főút mellett a mátyás király utcában levő mezőkövesdi mol kút és annak környezet kié? illetve honnan szállítják az olajat és a gázt. és kik adják a finomítókba a technológiát. nyilván ezek osztoznak a nyereségen. mivel ennek jelenleg része a magyar állam, és a mezőkövesdiek többsége a mátyás király utcát nem kívánja külföldieknek eladni ezért ők is beleszólhatnak. egy központosított államrendben a jogaikat tállai képviselőn keresztül érvényesítik. akit jelentős többséggel újraválasztottak. de ugyanezt képviseli a mezőkövesdi jobbik. a mezőkövesdi mszp-p és a dk nyugdíjasai se akarják azt, hogy az energia árak teljes egészében szabad piacivá váljanak. és az lmp sem. és ezek a pártok jutottak be a parlamentbe.

2018.04.09. 10:43:44

@neoteny:
jelenleg a normál benzinárak mezőkövesden.
holtankoljak.hu/uzemanyagok#a=map&view=map&fuelTypeID=1&city=Mez%C5%91k%C3%B6vesd%2C+3400+Magyarorsz%C3%A1g&lat=47.8074617&lng=20.569852500000025&range=20

mol: 370.9 Ft/l
shell: 369.9 Ft/l
lukoil: 367.9 Ft/l

ha elfogadjuk, hogy a shell állami beavatkozástól mentes, akkor a mol még így se megy a piaci ár alá. szó nincs beszerzési ár alatti állami értékesítésről, ami a többi szereplő piaci pozícióját aláásná.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.09. 10:53:07

@444:

"mivel ennek jelenleg része a magyar állam, és a mezőkövesdiek többsége a mátyás király utcát nem kívánja külföldieknek eladni ezért ők is beleszólhatnak."

Pontosan ez a beavatkozás volt a MOL többi tulajdonosának megrablása.

ijontichy 2018.04.09. 14:18:57

@neoteny: Thx. Megvolt :-)

Mo-nak több észt, Neked meg sok türelmet a jövőre. ;-)
süti beállítások módosítása