1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2017.12.18. 09:22 HaFr

Összegzés: három döntő ok miatt nem lesz kormányváltás 2018-ban

Ezek: a javulás a tíz évvel ezelőtti szubjektív biztonságérzetben (ami nem tévesztendő össze az ország objektív lecsúszásával a régióban), a mai ellenzék (MSZP-Gyurcsány) 2004-2010-es emlékezete, a harmadik pedig az ellenzék mai produktuma.

1. A szubjektív biztonságérzetben persze jelentős szerepe van az intenzív propagandának, akár a migrációról és Sorosról, akár a gazdasági "sikerekről", akár a kormányzati mederbe terelt, a narratíva nyújtotta szellemi igazodási pontok nyilvánosságbeli dominanciájáról van szó. A biztonságérzet komplex dolog, és a társadalom alsó és középső harmada számára meghatározó jelentőségű a politikai választásaikban (vagy nem választásaikban). A szubjektív biztonságérzet hatása még akár egy évtizedig kitarthat, konkrétan addig, amíg az objektív lecsúszásunkat -- különösen a háztartások fogyasztásában, azaz kb. az életszínvonalban tapasztalható lemaradást -- még el tudja takarni a biztos szavazók többsége elől, ideértve, hogy még nem omlik össze látványosan a jóléti és egészségügyi rendszer, nem ér el kritikus méretet az elvándorlás, illetve a magyar munkaerőpiac -- megfelelő oktatás és képzés híján is -- még valamennyire meg tud felelni a félperifériával szemben támasztható befektetői elvárásoknak.

2. 2004-2010 kormányzati teljesítményének emlékezete annyira sikeresen annullálódott, sőt vált a többség szemében negatívvá, hogy az még akár egy évtizedig minimálisra csökkenti annak az esélyét, hogy Gyurcsány vagy az MSZP nagyobb szerepet kaphasson ebben a politikai rendszerben, mint az elrettentését. Ezért is roppant visszás, hogy képtelenek bezárni a boltot. Az meg egyenesen viccessé teszi a jelenlétüket, hogy az MSZP nyilvánvalóan Orbán kedve és céljai szerint csökken vagy emelkedik a szimpátiaindexekben, Gyurcsány pedig Orbán antitéziseként létezik csak amellett, hogy jó ideje a legelutasítottabb politikus. Akik a legjobban utálják Orbánt, azok szavaznak rá.

3. Az ellenzék mai produktumát már nem kell túlmagyarázni. A narratíva és a jövőkép csaknem teljes hiányától kezdve az alsóbb szintű, akár a Fidesszel egyeztetett korrupcióban való lelkes részvételen át a saját szavazóinak folyamatos becsapásáig tucatnyi összefüggő -- az ellenzék nagyobb pártjainak erkölcsi züllésére mutató -- okot sorolhatnók. Megtetézve ezeket a megmaradt szimpatizáns médiájuk igénytelenségével, a politikusaik aggasztó szellemtelenségével és az értelmiségük impotenciájával (vessük össze például a politikai hozzáadott értéküket a Fidesz ellenzéki időszakában végzett nem éppen magas színvonalú, de fókuszált századvéges munkával), nem csoda, hogy partvonalon lesznek még jó ideig.

Mindent összevetve magam is úgy látom, hogy Orbánnak nagyon jó esélyei vannak hatalmon maradni legalább a húszas évek közepéig, talán 2030-ig. Eddig azonban nyilvánvalóan nem lát még el a mai szem, sok minden történhet, amire most nem lehet számítani, de a mai trendnek ebben a három pontban összegzett meghatározói nem sok jót sejtetnek az elkövetkező évtizedre. Az a baj, hogy a baloldalon egyelőre még a tükör sincs kész, számvetés sem készül, amelyből politikai tanulságokat lehetne levonni, nemhogy a számvetés politikai cselekvést váltana ki. Az említett három tényezőben fordulatot elérni mindegyik esetében kb. egy évtizedes horizontot igényel, együtt tehát egyértelműen az említett prognózist erősítik.

213 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr6713508817

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dare 2017.12.18. 21:14:33

@dare: Helyesbítek.
Menjen el szavazni, és adja le a szavazatát a kedvenc pártjára.
Szavazzon nyugodtan bármelyik egyéni jelöltre is mellé.
Talán nem fog sokat zavarni az ilyen mentalitású választók szavazata, de a pártlistás szavazatuk hiányozhat majd, ezért ha nem tudnak a szelepen engedni, attól függetlenül még szavazzanak valakire.

Peter Götz 2017.12.18. 21:16:45

@Bolshevik: de,csakhogy belföldön is ez megy az Uralkodó párt ugyanezt teszi,hiszen az ország közpénzét teszi zsebre saját céljaira !!!!!!!
csak egy példa kb 150 milliárd ft, nemzeti bank tulajdonából átmegy alapítványokba,aztán közlik ez már nem közpénz,aztán BÍRÓSÁGNAK kell kimondani,hogy DE az,TAO pénz ugyanez,köztörvényes módon lopják el a tulajdonainkat

dare 2017.12.18. 21:21:27

@Bolshevik: A minap Kövér haknizta körbe a médiát, hogy ők azért ilyenek, mert gyenge az ellenzék.
Na ez inkább a hároméves álláspont, de tudod mit, rajtunk ne múljon.
Ha erős ellenzékre van szükségük a patkóban, akkor ezt meg kell az Ő kedvükért nekik adni.
Küzdjenek erős ellenzékkel, ők akarják ezt.
Én csak az ő álláspontjukat követem.
Remélem a kiábrándultak akik gyűlölik a pártokat is elmennek majd szavazni, és behúzzák majd a kétfarkúakat, akik talán így bejutnak.
Őket csak Kövér kedvéért.
Ne csináljanak semmit, csak üljenek ott vele szembe. :D

Bolshevik 2017.12.18. 21:29:38

@Janossz: "A tény a brutális, hogy nem a "Nyugat", már Románia is jobb feltételeket kínál a jelek szerint."

Mert szerinted Magyarországon nulla darab román (romániai magyar) orvos van? Gondolod Romániából nem vándorolt ki usque 3x annyi orvos, mint Magyarországról?

Baszki, annyira kibaszottul ostoba dolog abból, hogy 21 orvos Romániában dolgozik, azt a következtetést levonni, hogy Románia általánosan jobb mint Magyarország. Ezt csak az hiszi el, aki nagyon el akarja hinni.

Sőt ezen az ostobaságodon annyira felbasztam magam, hogy direkt kikerestem az eredeti forrást, és érdekes dolgokat találtam. Pl. Magyarországról valóban ment (mára már 27) orvos romániába. Tudod, ugyanennyi idő alatt hány orvos jött Magyarországra Romániából? 376. Jaja, több mint tízszer ennyi.

Még pl. Németországból Magyarországra is jött 31 orvos (persze Magyarországról Németországba sokkal több ment, majdnem ezer).

ec.europa.eu/growth/tools-databases/regprof/index.cfm

Beállítod a képzést nyújtó országot, a célországot, beírod a professionba hogy doctor, aztán kiválasztod a medical doctort. Lehet nézegetni.

Összegzésként, mert valószínűleg kicsit retardált vagy, elmondom, hogy mit NEM állítok:

NEM állítom, hogy nincs orvoskivándorlás.

Segítek abban hogy mit állítok:

AZT ÁLLÍTOM, hogy az orvoskivándorlás egyrészt régiós sajátosság, másrészt abból, hogy huszonx orvos Romániába ment, nehéz azt a következtetést levonni, hogy Románia jobb feltételeket nyújt mint MO, HISZEN pl. Németországból is jött MO-ra harmincx orvos, illetve MO sokkal jobban szívja el a román orvosokat mint viszont.

Ettől persze a nyugat elszívó hatása még erősebb, de Románia elszívó hatása a tizede a magyarénak.

Nem hiszem hogy fel bírod fogni, de hátha értelmes emberek is olvassák a kommentet, az ő kedvükért írom.

Bolshevik 2017.12.18. 21:32:13

@Peter Götz: Te miről beszélsz összevissza? Én azon röhögcsélek, hogy minden külföldi magyar elmondja, hogy a többi külföldi magyar elkerüli mert átverik, lehúzósak. Ezek a külföldi magyarok, akik szerint minden külföldi magyar ilyen, ezek egymást is utálják akkor? :D

Peter Götz 2017.12.18. 21:39:32

@Bolshevik: nem csak te röhögcsélsz,szerintem Viktorék folyamatosan röhögnek

ijontichy 2017.12.18. 21:49:11

@a nemzet fogatlan provokátora: Édesmindegy. Nem találsz a Lajtától nyugatra olyat, ahol KOVÁCS 23. JÁNOS (JOHN DOE) az ő nagy átlagosságában ne lenne nagyobb biztonságban a végeredményt illetően. A csatornán túl is. De elmondok neked még valamit pluszban. A nejem az eü-ben dolgozik (persze nem Mo-on). Tőle tudom, hogy a "krautok" saját véleménye szerint, vannak területek, ahol tanulhatnának a britektől.
De egyáltalán mit akarsz bizonyítani? Hogy a vitya országában nem áll a tönk szélén a (köz)egészségügy? Annyi tisztesség nincs benned azt a recsegő tákolmányt a szakmai kötelességtudatból életben tartó elhivatottakkal szemben, hogy hagyod a picsába a pártmarketinget? :-/
Nota bene: Európában bárhol kapsz magas szintű ellátást, ha van pénzed (és persze épp nem vagy egyedül, magatehetetlenül). Ami viszont Mo-on folyik, az nem más, mint az "akinek semmilye sincs, az annyit is ér" módszeres megvalósítása. Rám sokszor mondják a neten, hogy rohadt kapitalista vagyok, de az én morális sztenderdjeim szerint a 21. sz-i Európában ez elég szégyen. Hatékonynak lehet hatékony, de ha már ez van, akkor nem kéne tetszelegni az erkölcsi piedesztálon.

Bolshevik 2017.12.18. 21:57:32

@Lavinia Pinkerton: "Szerintem nem érdekel más országok egészségügyi ellátása, mert én itt élek."

Ez esetben érthetetlen, miért érdekel más országok GDP növekedése, inflációja vagy jóléti indexe.

naivugyfel 2017.12.18. 22:20:11

+ 1 ok: inkompetens ellenzék és SAJNOS túlértékelt ellenzéki személyek, mint Gémesi György, Mellár Tamás, Illés Zoltán, ..., aztán HaFr... :-) (bocs az utóbbiért, de Te sem vagy képes figyelni :-))

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.12.18. 22:21:31

@naivugyfel: nagyon rejtélyes vagy, szerencse, hogy te figyelsz

morph on deer 2017.12.18. 22:42:44

@Bolshevik:
“Még pl. Németországból Magyarországra is jött 31 orvos ”

Nem kötözködni akarok, de az nem derült ki, hogy (eredetileg) milyen nemzetiségüek?
Úgy értem: nem a korábban kiment magyarokból jött haza néhány?
Nem mintha ez változtatna valamin, csak elmerengtem.

morph on deer 2017.12.18. 22:50:52

@meszena:
“Ha a közvélemény kutatási adatok jók,”

Egy gondolatkisérlet erejéig tegyük fel, hogy mostantól mindenki azt válaszolja minden felméréskor, hogy a fideszre fog szavazni!

Tudod mi lenne ebből?
Totál káosz a kormányoldalon, meg a megélhetési ellenzék köreiben! :))

Akkora bulinak látszik, hogy érdemes lenne megpróbálni!

Amúgy jórészt igazad van, bizony ez a helyzet.

DFK 2017.12.18. 23:19:11

@HaFr: és tegyük hozzá, a baloldal a csődbe vitte az országot, a fidesz meg kivitte a csődből.

sinus67 2017.12.19. 00:44:28

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:
Már multinak lehet nevezni a bérkommentelő irodát?
Mik vannak?
:)))

zsoltix 2017.12.19. 02:38:47

Ebből a három okból egyik sem elég arra, hogy rájuk szavazzak. Összesen a három sem, rég túl vannak már azon a határon, ahol ilyenekkel befolyásolni lehet.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.19. 06:41:18

@sinus67:

Vannak bérkommentelő ismerőseim - bár pont nem politikai cégnél -, de nekem még sose volt ilyen munkám.

torró 2017.12.19. 07:33:47

Ha az ellenzék 8 év alatt, semmit nem tudott fejlődni, szavazókat gyarapítani, gyakorlatilag az Orbán pocskondiázásban merült ki az egész tevékenységük, akkor hogy a búbánatban fognak kormányozni? Csak azért váltsuk le a kormányt, hogy káoszba zuhanjunk, ez tényleg megéri? Senki nem akar racionálisan gondolkodni? "A harag rossz tanácsadó"! Mondták régen! De ez most is érvényes! Ennyi időt elfecséreltek gyűlölködésre, ahelyett hogy a pártot építgették volna erősre. Orbán amikor ellenzékben volt előkészítette a csapatát, és választókat szerzett, hogy alkalmasint meg tudjon nyerni egy választást! A mostani ellenzék nem tanul? És ezekre akarjátok bízni az országot? Nagyot csalódnátok. Nincsenek felkészülve az ország vezetésére. 2020-n leáll az EU pénzek bejövetele.Egy rosszul működő kormányzat ebbe belebukik.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.12.19. 07:40:44

@torró: persze, nem mintha az Orbánya kormányzat jól működnek, mert ugye konkrétan kormányzás az nincs

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.12.19. 07:41:34

@DFK: ez mondjuk ordas hülyeség legalább fele részt, de hát istenem, ez is a mítosz része

torró 2017.12.19. 07:52:42

@HaFr:
Azt én nem is állítottam! De tudod jól, a mostani ellenzék csak marakodna fél évig a koncon. De azt is tudod, ha nem nyernek 2/3-l akkor Orbán , fél vagy max egy év alatt ledarálja őket. Vagy ők magukat. Békesi azt mondta egyenlőre az ellenzék nincs ütőképes helyzetben. Egy politikai elemző azt mondta, hogy Orbánt legaláb kétszer egymás utáni választáson kellene megverni, hogy alul maradjon. Szerinted fog menni? De úgy hogy az ország ne rokkanjon bele?Ne az Orbán elleni gyűlölet legyen a vezérfonal, mert az zsákutca!

torró 2017.12.19. 08:07:31

Csak röviden. Azt hiszem a történelmünket mindenki figyelmen kívül hagyja. Nézzétek végig! Mindig nyomorultul élt az ország nagy többsége. A Kádári éra is hamis. Akkor mindenki a maga kis kommunizmusát próbálta felépíteni, majd az egész bedőlt, mert az úgy nem működik. Nem mennék bele a gazdasági tényezőkbe, aki élt benne velem eggyütt az tudja. Majd a rendszer váltásnak hazudott történet után, mindenki a saját kis kapitalizmusát próbálta megcsinálni, a semmiből, ami nem egy szerencsés dolog, ha nem tudtál az elit része lenni, mert azok tudták ingyen a javak nagyrészét bezsebelni, a többség kárára. És ez még mindig zajlik.Na! Megyek gyógyszert felíratni! Ne mond semmit! Hetven felett Te is fogsz menni, ha megéred, vagy lesz aki felírja!

midnightcoder2 2017.12.19. 08:21:36

"a javulás a tíz évvel ezelőtti szubjektív biztonságérzetben (ami nem tévesztendő össze az ország objektív lecsúszásával a régióban), a mai ellenzék (MSZP-Gyurcsány) 2004-2010-es emlékezete"

A baloldal 2002-2010-ig volt utoljára hatalmon. Megyó komát se felejtsük el. Na most, ha jól megnézed azokat az objektív lecsúszási adatokat a régióban, akkor azt fogod látni, hogy pont annyival vagyunk lejjebb mint a versenytársak, ami mínuszt ebben a két ciklusban szedtünk össze. Azóta kb. együtt mozgunk a régióval, más kérdés hogy milyen bázisról indultunk 2010-ben. És ez is azért _csak_ ennyire rossz, mert a végére csak került egy épeszű ember a baloldal élére - Bajnai - aki ha csak ideig-óráig is, de meg tudta fékezni a szocikat és helyretette az elkúrásokat, persze a kár addigra már megesett. Bajnai eszét dicséri az is, hogy utána viszont elhúzott a politika közeléből. Remélhetőleg nem végleg, és remélhetőleg nem baloldalon tér vissza.

"a harmadik pedig az ellenzék mai produktuma."
Ezzel viszont nincs mit vitatkozni. Ezek szarabbak mint a szocik idejében. Ha netán hatalomra kerülnének az legalább akkora katasztrófa lenne mint a szocik 2002-2010-es "kormányzása".

Kataj 2017.12.19. 08:25:33

"...nem lesz kormányváltás 2018-ban"

Kedves HaFr!
Gondoltál már arra, hogy az ilyen jóslatok az orvbáni maffiát segítik?
Ugyanis egyik legfontosabb törekvése a választásokhoz közeledve mindig az, hogy a feudális (bolseviknáci) szisztéma szerint hozzá (a hátsójába) símuló sleppje nehogy elbizonytalanodjon ebben a hitében, és netán másfelé kacsintgasson.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.12.19. 08:28:53

@Kataj: tudod, mit jelent angolul "to be sick and tired"? Kb így érzek, amikor öt évnyi posztírás, négy évnyi saját pártban végzett (nyilván nem túl látványos) munka (hiszen amúgy civil vagyok), és 25 év pusblicisztikai munkásság után -- amikor hajszálra ugyanazt mondtam és csináltam, mint ebben a posztban -- azt hallom, hogy a maffiát segítem. Ennyi.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.12.19. 08:30:20

@midnightcoder2: ha jól megnézem, ez nem igaz -- sajnos pechedre nagyon jól ismerem a makroadatainkat -- a lecsúszás folytatódott, konkrétan 2009-10 bajnais felívelése után stabilizálódott

konrada 2017.12.19. 08:31:22

@morph on deer:
Jó helyen kapisgálsz, mert szinte 100%, hogy a Romániába ment orvosok sem kis-Magyarországon született őslakosok...

Nancsibacsi 2017.12.19. 08:31:35

1. Az a biztonságérzet abszolúte nem szubjektív, hanem teljesen objektív. Idén 2x kaptam 2 számjegyű béremelést - ha a márciusihoz viszonyítjuk, 40%-al nőtt a fizum, ami eleve bőven átlag fölötti volt - ennyire érezheti magát biztonságban aki dolgozik, jól. A megrendelések dőlnek a cégnek, jövő évre annyi projectünk van már most, hogy kitölti az egész évet. Ez nem szubjektív, meg nem kommunikáció - ez kőkemény objektív pénz. A gazdaság köszöni szépen - jól van. Nyilván a kommancsbloggerek ezt kevésbé érzik.
2. 2002-ben megyó úgy vette át a kormányzást Orbántól, hogy mindenre ráígért. Orbán azt mondta, hogy 4 év múlva lesz euro - megyó 2 évet ígért. Mivel is fizetünk? 2002-től 2008-ig pörgött a gazdaság, és Magyarország ez idő alatt csúnyán lemaradt - ezt senki másnak nem köszönhetjük, csak a szoci kormányoknak. A válság is minket viselt meg kb legjobban a régióban, nálunk volt a legnagyobb mértékű GDP visszaesés, brutális adóssághalmozás mellett. Igen, sajnos emlékszünk erre, de van egy rossz hírem: 20 év múlva is emlékezni fogunk. Majd talán a 2000 után születettek nem fognak - várjátok ki, amíg ők lesznek a fő szavazóbázis.
3. Teljesen egyetértek, de tegyük hozzá hogy a baloldalnak 1990 óta sose volt jövőképe - mindig a túlélésre, és a hatalom valamilyen formában történő megtartására játszottak. Az ország és a magyar nép egy szükséges rossz volt számukra mindig is.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.12.19. 08:35:50

@Nancsibacsi: oké, narancsos szemellenződ van, vagytok még így ezzel, nézz körül csak egy ötszáz km-es körben, hasonlíts, aztán gyere vissza

Nancsibacsi 2017.12.19. 08:41:19

@Lavinia Pinkerton: "Megnyugtatlak, hogy én például nagyobb budai kórházban voltam, és fertelmes tájszólású - nyilván nem közép-magyarországról való, kamasz orvosokat és ápolókat láttam,"
Mert az egy oktatókórház, te zseni.

"a sürgősségi olyan volt, hogy Guantanamo is lehetett volna,"
A sürgősségit ha sürgősségiként, és nem türelmetlenségiként használnák az emberek, akkor nem volna gond. Pl. az mikor lesz, hogy ha valaki nem sürgős esettel megy a sürgősségire, akkor fizet? Merthogy így lenne a korrekt azokkal szemben, akik miatta várnak.

"ahogy a háromikres anyukának sem, aki császár közben elvérzett a műtőasztalon Debrecenben"
És persze makk egészséges volt, csak hát azok a fránya orvosok, ugye. Nyilván ki fogják vizsgálni hogy mi állt a dolog mögött, de persze ez lényegtelen, mert te kinyilatkoztatod, hogy egy egyetemi oktató kórházban nyilván azért hal meg a beteg, mert csak a félhülye tájszólással beszélő (ez nagyon fontos) orvosok maradnak Magyarországon, meg nincs pénz WC papírra se, nemhogy kötszerre.

Kataj 2017.12.19. 08:55:47

@HaFr: Kedves HaFr! Bocsánatot kérek, nem akartalak megbántani!
Mint az írás mesterségében kicsit talán magam is jártas, tudom értékelni, mekkora energiát, kitartást, tudást igényel a teljesítményed.
A félelmem azonban változatlan az ilyen mondatokkal kapcsolatban, ahogyan az imént említettem.
A személyes teljesítményedet azonban ez a kis aggály semmiben sem kissebbítheti.
Inkább azok érezzenek szomorúságot, akik hazai értelmiségi létükre még mindig nem hajlandóak látni, mi történt a hazánkkal az elmúlt 8 évben, és mi fog történni, ha ez a hazaáruló maffia a hatalomnak akárcsak a közelében is marad!
Igen, legyenek fáradtak, szomorúak és szégyelljék magukat azok, akik aktívan, vagy paszívan (akár csak a hallgatásukkal) hozzájárulnak ehhez az orbáni rémálomhoz!
Mert cinkosok, akik láthatnának, de könnyebb vaknak maradniuk, és eljön majd az is, amikor legalábbis a saját lelkiismeretüknek számot kell adniuk, hogyan járultak hozzá a borzalmak eljöveteléhez. Ajánlom figyelmükbe Szabó István Mephisto -ját! Akinek Oscardíjas filmje talán azért is lett akkora siker, mert - ma már tudhatóan - maga is keresztülment hasonló dilemmákon.

vajdasagi 2017.12.19. 09:08:33

@Bolshevik: A "bármit csak orbánt ne" állaspont egy nagyon valid álláspont a jelenlegi helyzetben. Mi sokan tudjuk/látjuk/érezzük, hogy a nemzetet a jelenlegi kurzus a végveszélybe sodorja. Ekkora veszély esetén bármi más megoldás jobb, mint a biztos pusztulás.

Az sajnálatos, hogy olyan sokan vagytok akiket megvezettek, másokat lefizettek és ezért nem látjátok a végveszélyt. Nem tudunk mit tenni: ordítunk a fedélzetről, hogy "a kapitány a jéghegynek kormányozza a hajót!". De hát Te a hajó ebédlőjében ülsz és jól érzed magad. (Megjegyzem, anyagilag nekem is jól megy, én is személyes haszonélvezője vagyok az egykulcsos adónak, meg a hasonlóknak. De attól még látom a jéghegyet az orrunk előtt.)

Lavinia Pinkerton 2017.12.19. 09:11:31

@Nancsibacsi: Szerintem ne találd ki, hogy mit láttam, hanem vigyen be téged a mentő, te agyalágyult.

Kataj 2017.12.19. 09:13:05

@Kataj:
javítás:

paszívan
=
passzívan

Oscardíjas
=
Oscar-díjas

Egyallampolgar 2017.12.19. 09:26:49

@vajdasagi:
Nekem rengeteg bajom van az LMP-vel. Az legutóbbi két parlamenti választáson rájuk szavaztam és lehet áprilisban is rájuk fogok.
Ettől még úgy látom csoda lenne és az általam is emlegetett ellenzéki átrendeződés egy extrém forgatókönyve ha az LMP mondjuk a széteső MSZP és a kispártok (az MSZP is kicsi :) ) veszteség minimalizáló szavazatait begyűjtve mondjuk megkapja a szavazatok 25%-át. Az a rossz választási rendszer miatt lehet hogy csak 8% a parlamentben.
Ezért is írtam, 2022 re futhat fel alternatívának valaki. Igen, az LMP-t én is alkalmasnak látom erre.

a nemzet fogatlan provokátora 2017.12.19. 09:28:25

@ijontichy: "De egyáltalán mit akarsz bizonyítani? Hogy a vitya országában nem áll a tönk szélén a (köz)egészségügy? "

Azt, hogy közel sem olyan rossz, mint ahogy egyesek megpróbálják beállítani, és a nyugati sem mindenütt olyan jó.A statisztikák meg olyanok, amilyennek az előállítójuk láttatni akarja a helyzetet.
Számos történetet hallani Angliában dolgozó magyaroktól, hogy milyen is valójában az ottani Eü. rendszer. Azt pl. felejtsd el, hogy csak úgy elmész egy szakrendelésre, mert erre egyszerűen nincs mód.

a nemzet fogatlan provokátora 2017.12.19. 09:32:18

@Janossz: Nagyon ostoba vagy. Jót röhögnék a hülye ábrázatodon, ha április után létrejönne egy Jobbik-Fidesz koalíció Lázár vezetésével..:)
Persze erre nem sok esély van, mert harmadjára is csúnyán meg lesztek szopatva. ( Naaagyra nyit..;))

vajdasagi 2017.12.19. 09:36:40

@Kataj: @HaFr: HaFr írásainak nagy tisztelője vagyok (kivéve geopolitikai vonalon - de az most mindegy). A gondolatainak a többségéhez magam is eljutottam. Másokat tőle hallottam és helyeslek. Az egyetlen kérdés, amiben talán másként gondolkodunk: én fergetegesen gyorsnak látom a szemünk előtt lezajló technológiai/informatikai forradalmat (ez a szakmám, és állítólag jó vagyok benne) és szerintem már nagyon rövid időnk van csak hátra, hogy a megmaradó nemzetek közé kerüljünk (oktatásaal, tudással, kompetenciákkal kellene ezt elérnünk). Én talán nagyobbra taksálom a mesterséges intelligencia okozta változásokat az emberiség életében, mint HaFr, de ezek nüanszok. Nem ismervén őt személyesen, csak az írásain keresztül, bizton érzem, hogy egy rendes ember. Majdnem még a pártját is támogattam.

Itt azonban Kataj véleményével egyetértek. Nem illik a nemzet bukását megénekelni, amikor még vannak olyanok, akik próbálják azt a bukást elkerülni. Lásd: Petőfi - A XIX: század költői. Olyan írások kellenek, amelyek hozadéka pozitív.

Tisztelettel,
Vajdasági

Censored Trompf 2017.12.19. 09:38:53

@vajdasagi:
"A "bármit csak orbánt ne" állaspont egy nagyon valid álláspont"

Akkor egy kaptafára gondolkodtok az ország nagyrészével.

Apró különbség, hogy a "bármit csak az elkúró ballibeket ne" álláspontot, több mint kétszer annyian vallják magukénak jelenleg.
Okkal.

vajdasagi 2017.12.19. 09:42:36

@a nemzet fogatlan provokátora: Ha Lázár vezetné az országot, akkor az maga lenne a menekvés. legalábbis a mostani helyzethez képest: mert most orbán, habony, matolcsy, rogán, kósa vezetik. Ők a nemzetveszejtők. Közben Varga teszi a dolgát, és Lázár is a pozitívak közé tartozik a lehetőségei szerint.

De mit értesz te ehhez: ostoba, nagyképű fajankó. Gondolom a Fradi B-középben érzed magad legjobban. Mind a stílusod, mind a gondolati "mélységed" olyasmit mutat.

a nemzet fogatlan provokátora 2017.12.19. 09:44:29

@dare: Mégha a Fidesz kevesebb mint a felét szerezné meg a parlamenti helyeknek, a Jobbik akkor sem koalícióképes a DK-val és az mszp-vel, meg a sok kis fisz-fasz baloldali pártocskával.
Sokkal racionálisabb a részükről a Fidesszel összeállni, persze fő feltételük Orbán távozása lenne.

Kataj 2017.12.19. 09:45:04

@vajdasagi:
"Bármit csak orbánt ne! Mi sokan tudjuk/látjuk/érezzük, hogy a nemzetet a jelenlegi kurzus a végveszélybe sodorja. Ekkora veszély esetén bármi más megoldás jobb, mint a biztos pusztulás."

Ez annyira igaz, hogy bemásoltam. Ezt kellene tavaszig ezerszer elmondani, leírni, fülekbe ordítani!

Mert arról is ejtsünk pár szót, miért van ez így! Azért, mert az orvbáni maffia, amely a keleti zsarnok bábja lett, minden erkölcsi alapját eljátszotta. Az imént említettem Szabó István Mephistóját, amelyben elhangzik a mondat a 30-as évek Németországának áldozati bénultságban politizáló, gondolkodó társaságában, Hitlerrel kapcsolatban: "...nem történt más, mint hogy egy demokratikus választáson hatalomra jutott az egyik párt." A németek, ha korábban nem is, de a porig rombolt hazájukat látva egy életre megtanulták, hogy bizony sokkal több történt.

A kádári diktatúra folyamatos küzdelme volt "legitimitásának" elfogadtatása.
Ma a keleti zsarnoktól személyét ért zsarolásnak/zsák pénznek lefeküdt, Putyin bábjává változott Orbán elvesztette a legitimitását, minden erkölcsi alapját. Sokkal inkább, mint a 300 ezer szovjet fegyeveres "érvei" súlya alatt meghajló Kádár.

Tehát mondjuk el újra!
"Bármit csak orbánt ne! Mi sokan tudjuk/látjuk/érezzük, hogy a nemzetet a jelenlegi kurzus a végveszélybe sodorja. Ekkora veszély esetén bármi más megoldás jobb, mint a biztos pusztulás."

vajdasagi 2017.12.19. 09:45:36

@Censored Trompf: Csakhogy az elkerülte a figyelmedet, hogy ebben is egyetértünk. Én a Jobbikot vagy az LMP-t látom az egyetlen esélyünknek - rájuk is fogok szavazni. Csak a kormány agymosása hiteti el sokakkal, hogy aki nem akarja vityát, az a "ballibet" akarja. A gyurcsány meg a szocik is egy ugyanakkora katasztrófa mint az orbán.

a nemzet fogatlan provokátora 2017.12.19. 09:45:52

@vajdasagi: Ok, de abban ne bízzatok,hogy a Fidesz nem lesz kormányzóerő 2018 után. Mindenképpen az lesz, és egy pici esélyetek van rá, hogy nem Orbánnal az élen..

a nemzet fogatlan provokátora 2017.12.19. 09:49:08

@vajdasagi: "De mit értesz te ehhez: ostoba, nagyképű fajankó. Gondolom a Fradi B-középben érzed magad legjobban. Mind a stílusod, mind a gondolati "mélységed" olyasmit mutat. "

Te buta segg. Láthatóan minimális logikai készséged sincs, a politikai racionalitásérzéked pedig a 0-hoz konvergál. Tulajdonképpen kiválóan reprezentálod szánalmas politikai oldaladat, amely szép lassan elrohad a történelem szemétdombján..;)

a nemzet fogatlan provokátora 2017.12.19. 09:50:46

@vajdasagi: Tehát a rasszista Jobbikra fogsz szavazni. Gratulálok te NÁCI gyökér !

vajdasagi 2017.12.19. 09:52:06

@Kataj: Jól megdicsértük egymást, mintha összedolgoznánk :-)

Én meg a Te ideírt kommentjeidet tartom sokra. És most megyek GDP termelni, mert eljárt az idő :-)

midnightcoder2 2017.12.19. 09:52:19

@HaFr: Akkor nézd ezt szépen meg:

midnightcoder2 2017.12.19. 09:59:19

@HaFr: Akkor nézd ezt szépen meg:
gvi.hu/grafikon/29/az_egy_fore_juto_gdp_alakulasa_a_visegradi_orszagokban_2000_es_2017_kozott

Ha most veszed az egy főre eső magyar GDP növekedést 2002-2010 között, és veszed ugyanezt a szlovákok esetében, aztán a különbséget hozzáadod a mostani adatokhoz, akkor ma hol is tartunk ? De ne legyünk szigorúak, vegyük csak a 2010-es szlovák és magyar adatok közti különbséget, és adjuk hozzá a végleges magyar adatokhoz. Ehhez pedig tegyük hozzá, hogy a fenti időszakban sikerült az GDP arányos államadósságot is feltornászni 55%-ról 70% fölé.

Lehet, hogy Orbánék sem annyira nagyon ügyesek, de nem sokkal bénábbak mint Pl. a szlovákok. A komcsik viszont fényévekkel szarabbul dolgoztak mint a szomszéd.

Lavinia Pinkerton 2017.12.19. 09:59:47

@Nancsibacsi: Na, most, hogy ráérek, átkomat visszaszívom, nehogy meggebedj.

Bár biztos nem érted, de talán mégis leírom, miért rémületes, hogy budai kórházban nincsenek budai orvosok.
A Buda egy olyan király hely Magyarországon, ahol nemzedékek hosszú sora óta a legjobb orvosok laktak.
Orvosdinasztiák, orvoscsapatok, orvoskultúra.
Ezeknek jó dolga volt itt, szép házakban, lakásokban éltek jómódban.
Hogy mind elhagyták ezt a király helyet, és helyükbe még csak nem is mások jöttek, hanem kiürültek a kórházak és tanyasi fiatalok kapkodnak, akiknek már nincs kitől tanulniuk, mert egyedül hagyják őket és nincs idejük megszakállasodni, mert továbbálnak,
ez annyit jelent, hogy nincs segítség, ha bajba kerülünk.
A vidékiek is tudhatták régen, hogy ha ráér a bajuk, a helyi orvos megbuherálja, de ha nagy szarban vannak, felhozzák őket pestre, hogy meggyógyítsa őket a professzor stábja.
Na, ebben már ne reménykedjen senki, mert nincsenek itt se a professzorok, se a stábok.
A budai orvosok elpárologtak az országból.

Hogy a pótorvosok tájszólnak, az meg annyit jelent, hogy nincs idejük megtanulni a helyi dialektust, mert olyan kis időt töltenek itt átmenetileg,
és nincs kitől megtanulni a helyi dialektust, mert a kórház egész személyzete átutazó, csak a szél hordta össze őket egy kis időre.

a nemzet fogatlan provokátora 2017.12.19. 10:01:26

@Kataj:Miért is változott Putyin bábjává?? Nem Gyurcsányod akarta átjátszani az ororszoknak a Mol-t? Nem ő járt úgy 6-szor Moszkvában? Nem ő ebédeltette Vlagyimir Vlagyimirovicsot a saját villájában?

midnightcoder2 2017.12.19. 10:02:04

@Kataj: Ma az európai demokraták rombolják épp 100x annyira alaposan szét a hazájukat mint anno Hitler. Mert Hitler bukása után pár évvel az NSZK már virágzott, és ha nincsenek a kommunisták akkor az NDK is ezt teszi - de a béketáboron belül még ők is viszonylag jól éltek. De az EU bukása után kő kövön nem marad.

vajdasagi 2017.12.19. 10:03:31

@a nemzet fogatlan provokátora: Már mondtam, hogy a stílusod téged minősít.
Amúgy a Jobbik utolsó egy évében sokkal kevésbé rasszista, mint volt. Javuló pályán mozognak. Nem így a fityisz, amely idegengyűlölő és homofób párt. Tudod: menekültezés, soros disznózás, öcsényi autógumik megrongálása, bőrfejűek a választási irodánál, majd a fityisz székházánál. Történelemhamisítás schmidt máriától kövér lászlóig. Sorolhatnám még.

Szóval: a legrosszabbtól meg kell óvnom a hazámat, még ha kockáztatok is. A Jobbik hatalomra kerülésének lesz egy nagyon ígéretes hozadéka ám: talán sikerül nekik utólag megbüntetniük az összes korrupt politikust. Ettől rettegnek vajon annyira vityáék? És ezért nem szövetkeznének a Jobbikkal a balos gazfickók sem. Szerencsére még itt az LMP és a Momentum, akik nem loptak - nem véletlen, hogy ők nem is zárják ki kategorikusan a választási együttműködést a Jobbikkal. Hát: hajrá!

vajdasagi 2017.12.19. 10:13:46

@midnightcoder2: Egy programozó hogyan gondolhatja valóban, hogy az EU szétesik és rombol. Én ezt nem értem. Kolléga: ez nem így van! Ott nyugaton jól élnek. Hallunk ugyan 1-1 merényletről, de egy 500 milliós csoportosulásról van szó. Ebben 1-1 merénylet az statisztikailag elenyésző. A világ bármely más ekkora csoportjában ennél több merénylet van. Te tényleg voltál Londonban, Párizsban, Brüsszelben, Genfben, Bécsben? Ott nem a konszolidált jómódot láttad, hanem szétesést? Mert akkor mi nem ugyanazt látjuk.

Azt elfogadom, hogy Kína sokkal gyorsabban fejlődik (sajnos), mint Németország, de mi nem tudunk kínaiul megtanulni, meg Kína távol van, és végül egy nagyon kíméletlen országról van szó. Akkor már inkább Merkel legyek a szövetségesünk és a követendő utunk.

abdul hackeem 2017.12.19. 10:37:13

@midnightcoder2: Az is megvan, hogy Magyarország 2017-ben, százalékosan (100%= 2014 EU15) 65,44% és utolsó? A komcsik IS és a narancskomcsik IS szarul dolgoznak a mi szempontunkból.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.12.19. 10:47:49

@Kataj: nem bántottál meg, ám tiszta a lelkiösmeretem

Janossz 2017.12.19. 10:51:14

@a nemzet fogatlan provokátora:
"Jót röhögnék a hülye ábrázatodon, ha április után létrejönne egy Jobbik-Fidesz koalíció Lázár vezetésével..:)"
"Tehát a rasszista Jobbikra fogsz szavazni. Gratulálok te NÁCI gyökér ! "
Ezt így hogy is gondoltad? Nem egyszerű ez a trollmesterség, mi, időnként belezavarodsz...

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.12.19. 10:52:03

@vajdasagi: köszönöm a dicséretet és a szimpátiát, de ha ismered az írásaim egy részét, akkor pontosan tudod, hogy nem a nemzet bukását éneklem (főleg nem remélem), de a strukturális problémái miatt, amelyek megoldása a készségek többrétegű hiánya miatt a belátható időben a jelenlegi kényszerpályán tartják, a süllyedése elkerülhetetlen. Nem tudomásul venni ezt és ennek fényében keresni a kiutat szerintem naivitás és többet árt, mint a keserű pirula

Janossz 2017.12.19. 10:56:54

@a nemzet fogatlan provokátora:
Egyébként Lázár az egyetlen értékelhető, épeszű figura a csodacsapatban. Ezért aztán az ő felelőssége a történésekért nagyságrenddel nagyobb, mint a fogalmatlan barmoké, mint a kamaszbirkózó zsírosbödön, mivel ő fel is tudja fogni, mit művelnek.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.12.19. 11:00:26

@midnightcoder2: Igen, ez éppen azt mutatja, mint amit mondok (mellesleg nem árt kiegészíteni Romániával is, ha már), stagnáló leszakadás, a Gyurcsány-érához képest egy hajszálnyira kevésbé látványosan, de semmi áttörés a fene nagy nemzeti pofázás közepette https://www.google.com/publicdata/explore?ds=d5bncppjof8f9_#!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=ny_gdp_pcap_cd&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=region&idim=country:HUN:HRV:SVK:ROU:POL&ifdim=region&hl=hu&dl=hu&ind=false

Kataj 2017.12.19. 11:09:02

@a nemzet fogatlan provokátora: @midnightcoder2:
Nem szívesen válaszolok olyanoknak, akik vagy tettetik, hogy hülyék, mert megfizetik, vagy tényleg azok.

Az "EU bukása", meg amit Hitler tett ugyanazon a mérlegen. Ez most komoly? Ilyet csak az ír le, aki a moszkvai KGB központ troll részlegében kapja a fizetését. "Orbán ügynököt védeni minden áron!" Azt értem, hogy miért ez a napiparancs Moszkvában ma, és talán tavaszig minden nap, de nem lehetne ezt egy kicsit értelmesebb "érvekkel"? Már csak azért, hogy érezzük, ennyire nem vagyunk hülyének nézve, hogy ne lógjon ki annyira az a lóláb!

Az meg, hogy a "Gyurcsányom"...! Az a "Gyurcsányom", akinek Orbán ügynök a 2/3-ot köszönheti. Talán épp ezt egyeztette putyingazdával is az emlegetett találkozókon. Hogy aztán Orbán ügynök százszorosan elárulhassa és eladhassa a "hazáját, hazája", azaz a mi hazánk érdekeit, sokkal inkább, mint azt a "Gyurcsányom" valaha is álmodni merte volna.
Paks 2, metró "felújítás", Gazprom milliárdok saját zsebbe, NATO és EU bomlasztása, Putyin szíriai menekültgerjesztése Orbánügynök migráncs-színházas megmentésére, mind megvan?
Persze hogy megvan, nem vagy hülye, csak eljátszod. Teljesen hiteltelenül.

blah 2017.12.19. 11:13:18

a lényeget, a hülye magyart kihagytad

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.12.19. 11:17:10

@blah: nem gondolom, hogy ez lenne a lényeg, sőt egyáltalán megfelelő jelző lenne -- de itt virágozhat száz virág, te is egy vagy

kalbász 2017.12.19. 11:31:49

@Janossz: Hát ez van. A szomorú helyzet az az, hogy a teületi elhelyezkedés determinál. Sokkal jobban, mint ahogyan azt gondolnád.

vajdasagi 2017.12.19. 11:37:02

@Janossz: Én még a Lázár mellé felsorolom a Vargát is, mint jó minisztert. Sőt: lehet, hogy ő még jobban megérdemli ezt a dícséretet, mint a Lázár. De a lényegben nincs közöttünk differencia. És sajnos nem ezek ketten adják meg az irányt.
Mondjuk azt, hogy gonosz/korrupt/hülye kapitány mellett egészen jó munkát végez a gépész. De persze ez nem segíthet sajnos a hajónkon.

vajdasagi 2017.12.19. 11:49:03

@HaFr: With all due respect, I strongly disagree this time, Sir.

Még nincs vége a csatának. Az az elkeseredett kísérlet, hogy a nemzetünk megmeneküljön a pusztulástól, az 2018 áprilisában ér véget. Addig még van remény, ha csak parányi is. Addig helytelen a reménytelenség hangján írni. Egy végső csata előtt senkinek sincs joga arról énekelni, hogy "már úgyis késő, már nincs remény". Mert ezzel csak csökkenti az amúgy is kicsiny esélyeket. Addig én azt kérném, hogy ne ilyeneket írj. Ráérsz ezzel később is. Utána majd mindenki a személyes kármentesítését végzi. De addig buzdíts, vagy vagy másról írj :-)

"Ha a belátható időn belül a jelenlegi kényszerpályán tartják..." Ha van mondjuk 100.000 tettre képes és cselekvésre hajlamos ember és ezek mind egy irányba mozdítanák a hazánkat, mert az (új) kormányzat teret ad nekik erre, akkor elmozdulhatnánk a "jelenlegi kényszerpályánkról". És ezek az emberek nem is csupán nemzeti felbuzdulásból tennék ezt, hanem személyes gazdasági érdekük diktálja ezt. Csak ezek most gúzsba vannak kötve, vagy mondjuk más az érdekük.

konrada 2017.12.19. 11:56:50

@vajdasagi:
...inkább csak más az érdekük....

vajdasagi 2017.12.19. 12:01:35

@a nemzet fogatlan provokátora: " és egy pici esélyetek van rá, hogy nem Orbánnal az élen.. "

Esélyünk nem nekünk van, hanem neked. Mert ez nem egy focimeccs, hanem egy ország sorskérdése. És én/mi elég képzettek vagyunk, és fizetni fognak a tudásunkért külföldön akkor is, amikor itt már a fű se nő. Valójában te és a gyerekeid azok, akiknek kell az esély, ami abban nyilvánul meg, hogy én továbbra is itt élhetek (mert itt szeretnék élni) és akkora adót fizetek, hogy abból másokat is eltart az állam. Mondjuk azokat, akiknek annyi az eszük, mint neked. Hát csak ennyit az "esélyünkről". Rossz társaságban vagy. A focihuligánok közt jobban éreznéd magad: ott te műveltnek és okosnak fogsz tűnni.

Lavinia Pinkerton 2017.12.19. 12:02:57

@HaFr:

Szóval szerinted a Gyurcsány érában látványosan leszakadtunk Romániával szemben ?

Én úgy emlékszem, megsértődtek, hogy nem kaphatnak magyar állampolgárságot.

Az osztrákok, akiktől tényleg le voltunk szakadva, nem is kérték volna...

inteligencs elenzeki 2017.12.19. 12:03:54

@vajdasagi:

"Értsétek már meg: NINCS MÉG 4 ÉVÜNK."

Remélem nektek nem is lesz.

Nyugi, nyugi.

Ez az ország 2010-ig olyan mélyrepülésben volt, hogy onnan kikászálódni nem évek kérdése.
Minden nem megy egyszerre. De majd lassan rendbe jövünk. Végső soron a 3 cikluson át tartó ballibsi balf.szkodást, és a 2 évtizedes ballibsi gazdasági és média domnanciát nem lehet egy két év alatt sitty sutty helyretenni.
Ok volt Orbánéknak is 4 éve, de egy olyan országban, ahol sem a sajtó, sem a gazdasági erőforrások felett nem volt kontrolljuk.
Okultak hát ebből a dologból, és 2010 után nagyon helyesen "rendbe tették" a dolgokat, amit én messze támogatok a mai napig.

Amúgy az ország pénzügyi és gazdasági helyzete messze jobb annál, amit 2010-ig a ballibsik produkáltak.
Talán ránk férne még egy kis adócsökkentés, és az ezt követő növekedés gyorsulás, de ugyebár akkor az egészségügyre, oktatásra még kevesebb jutna. Mindent nem lehet egyszerre.

vajdasagi 2017.12.19. 12:06:47

@konrada: Nem, valóban gúzsba is vannak kötve. Például az informatikában: egyrészt nincs elegendő fiatal művelt/jó informatikus, akikkel csodákat lehetne tenni nemzetközi porondon. Másrészt túl sok cég fekteti az energiái jelentős részét korrupt állami és EU-s pályázatokon való részvételre. Ezek a pályázatok sokkal többet ártanak, mint amennyi a hasznuk.

Lavinia Pinkerton 2017.12.19. 12:13:40

@Comte de Gippaud:

Gyurcsány 5 évig volt kormányon és minden poszton fideszesek loptak végig.

Orbán már 12 évet kormányzott, és abból 8-at teljhatalomban.

És még mindig Gyurcsányra mutogattok ?

Aljanép.

midnightcoder2 2017.12.19. 12:36:38

@HaFr: Látod 2002-ben azt a picit piros vonalat ? Ott volt 8000 környékén a szlovákokkal, lengyelekkel egy csoportban.
Na most nézd meg, hogy 2010-re mekkora különbség lett a lila szlovákok és a piros magyarok között. Kereken 4000 különbség. Na most, ha ezt a 4000 pontot hozzáadod a 2015 végi álláshoz, akkor centire ott leszünk a szomszéd mellett. Szóval, itt nem arról van szó, hogy Viktorék egy picit kevésbé kúrták el. A szocik kúrták el, de nagyon, és azóta kb. azt a pályát futjuk be mint a többiek. Az amivel szarabbak vagyunk mint a szlovákok, 2002 és 2010 között jött össze.

midnightcoder2 2017.12.19. 12:40:32

@Lavinia Pinkerton: "Gyurcsány 5 évig volt kormányon és minden poszton fideszesek loptak végig."

Pesze, a szoci kormány és az államigazgatás teli voltak FIDESZ-esekkel. Ne hülyéskedj, mert úgy maradsz. És Fletó barátunk előtt ott volt a jó Megyó is.

Aki a csapatból jó volt, az egyedül a Bajnai. Ha ő nincs, akkor jó nagy szarban lennénk, mert Orbánnak a büdös életben nem lett volna annyi vér a pucájában hogy visszavonja a szocik öngyilkos osztogatósdiját ami az egyik fő oka volt a zuhanópályára állásunknak.

Szóval, az hogy nem álltunk bele a földbe az nem Orbán érdeme hanem Bajnaié, de az ég óvjon minket egy újabb balos kormánytól!

inteligencs elenzeki 2017.12.19. 13:22:03

@Lavinia Pinkerton:

Abból a 12 évből az a 4 év azért nem számít, amit az előbb leírtam. Olvasd át még egyszer.
A legutóbbi 8 év számít igazán, mert ebben a 8 évben megengedhették maguknak a pragmatizmus luxusát.
Megfelelően ki is használták, szerencsére.
És igen, szerencsére tanultak az első 4 évből, és megteremtették a megfelelő média hátteret maguknak.

Csinálnak persze balf.szságokat is, főleg a kampányaikkal, de még mindig összeszedettebb a kormányzásuk, a lényegesebb dolgokban, mint a ballibsiké volt.

@midnightcoder2:

"Aki a csapatból jó volt, az egyedül a Bajnai. Ha ő nincs, akkor jó nagy szarban lennénk, mert Orbánnak a büdös életben nem lett volna annyi vér a pucájában hogy visszavonja a szocik öngyilkos osztogatósdiját ami az egyik fő oka volt a zuhanópályára állásunknak."

Bajnai azt tette, amit az IMF diktált. Ezeket egyébként szerintem a Fidesz is megtette volna, gondoljunk bele, olyan helyzetben voltak, hogy a ballibsik balf.szkodására hivatkozva bármit megtehettek.

konrada 2017.12.19. 13:24:37

@Lavinia Pinkerton:
Legalábbis GDP növekedésünk 2002-2010 között 15% volt a román 46%-kal szemben. (S a románok is csak az új belépők Magyarország nélküli átlagát hozták, növekedésük nem volt kimagasló a többiekéhez képest..)

De persze ettől még ki vágyik oda, ahol ezt a magyar GDP feléről indulva tudták elérni...

konrada 2017.12.19. 13:29:02

@vajdasagi:
...na most: ha megnézed az EU átlagot az informatikus végzettségben, és a magyart, akkor meg fogsz lepődni.

...de az informatikusokkal is ugyanaz a helyzet, mint az orvosokkal: sokkal gazdaságosabb felszívni a perifériákon - az ott dolgozók jövedelméből - kiképzett szakembereket, mint otthon kinevelni őket a szükséges menyiségben...

konrada 2017.12.19. 13:32:41

@midnightcoder2:
...na ja. Kellett egy kolonc, aki a balhét elvigye.
...de akkor mindenki tudta, hogy Bajnai csak likvidátor, nem is tervezett vele senki, mert azt minden poltikus tudja: válságmenedzsernek lenni nem nyugdíjas állás...

Janossz 2017.12.19. 14:02:25

@Comte de Gippaud: "... a Fidesz is megtette volna, gondoljunk bele, olyan helyzetben voltak, hogy a ballibsik balf.szkodására hivatkozva bármit megtehettek. "
És ez helyzet annyira megtetszett nekik, hogy azóta az összes tehetetlenségük, marhaságuk és bűnük ebbe csomagolják.

blah 2017.12.19. 14:08:33

@HaFr: pedig lényeges ebben a történetben a csodaváró hülyék szerepe, akik azt hiszik valamelyik párttal egy oldalon állnak... nekik szól a politika, ők meg nem éppen az értelmesebbje ha azt nem sikerült még észrevenni, hogy vannak az adófizetők meg vannak akik elköltik azt amiért a paraszt megdolgozott.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.12.19. 14:10:10

@midnightcoder2: de, igazad van a Szlovákiával való összevetésben

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.12.19. 14:11:06

@blah: jó, jó, de itt öröklött kórságok vannak, a hülye nem a legmegfelelőbb szó

Lavinia Pinkerton 2017.12.19. 14:32:15

@midnightcoder2:

Az államigazgatás, az államhatalmi szervek, az önkormányzatok, az ellenőrző szervek és az állami tulajdonú cégek, az állami megrendeléseket kapó oligarchák, meg a média és más civilnek álcázott szervezetek, mint a szakszervezetek és ipartestületek, egyházak és sportszervezetek mind tele voltak fideszesekkel.

Miért, azt gondoltad, hogy a mai fideszeseink talán eljárogattak kapálni 8 évig napszámba ?

Megkúrt úrfi látens heteroszexuális vezérüszü 2017.12.19. 14:35:25

@Janossz: Ja, mondod te aki tegnap ugyanitt azt se tudta, h hol van

torró 2017.12.19. 16:43:25

Lehet mutogatni bárkire, de egyet azért ne felejtsetek el! Magyarországon mikortól beszélhetünk "úgymond " demokráciáról és nyugati társadalomra való berendezkedési "kísérletről"? Mert ez kísérlet! 27 éve! Ember! A nyugat 200 éve gyakorolja! És tökéletes? Nem egészen! Egyszerűen a lehetetlent kéritek számon mindenkitől, holott alig hevertük ki még csak a szocialista korszakot! Ez nem megy máról holnapra. Egy jóléti társadalmat nem csak kormányokon kell számonkérni, hanem a polgáraikon is. A kapitalizmusban az egyének a vállalkozók tulajdonosokon múlik, hogy tudnak e az állampolgárok minőségi életet élni. DE itt még mindig a Kádári korszaknak megfelelően a kormánytól várja mindenki a megoldást! Nem! A kormányoknak a megfelelő törvényi feltételek megteremtése a feladata. Nálunk nem voltak gyártulajdonosok, vagy mezőgazdasági nagyvállalkozók! Nincs egy pártnak sem megfelelő tapasztalata ez irányban, csak ismereteik. Nem ugyanaz! Úgy érzem, mintha egy buszban ülnénk, és egy rakás ember jogsi nélkül, ide oda rángatja a kormánykereket. Ezáltal csak össze vissza kanyargunk az úton, és előbb utóbb összemegyünk egy kamionnal!!!

Janossz 2017.12.19. 16:49:29

@torró: Van igazság abban, amit mondasz. Csak hát ugye az ex-KGST kollégák is ugyanebben a cipőben járnak, és úgy tűnik jobban teljesítenek.
Külön ajánlom figyelmedbe a három Balti országot, akik egyenesen a nagy SZU-ból csöppentek a piacgazdaság háborgó tengerébe, és nem süllyed egyik sem.

midnightcoder2 2017.12.19. 17:05:52

@Lavinia Pinkerton: Kormányváltáskor az aktuális kormány a közszférában mindig nagytakarít, oldaltól függetlenül, és a saját embereit rakja oda. A hagyományos nagy szakszervezetek pedig mindig is az MSZP kezében voltak, kivéve talán a VDSZSZ-t ami hol ide hol oda húzott. De mára a szakszervezetek amúgy is eléggé a jelentőségüket veszítették.

Az állami megrendeléseket kapó oligarchák is mindig az aktuális kormány mögötti népek. MSZP-s kormány aligha etetne FIDESZ-es oligarchát és fordítva. Más kérdés, hogy az igazán profiknak mindkét irányba megvannak a kapcsolataik.

midnightcoder2 2017.12.19. 17:08:09

@Comte de Gippaud: "Bajnai azt tette, amit az IMF diktált."

Bajnai azt tette, amit tenni kellett. És amit Fletó nem vállalt fel, inkább elhúzott mint az a bizonyos rágcsáló a süllyedő hajóról. És Orbánban sem hiszem hogy meg lett volna a gerinc ezeknek a népszerűtlen intézkedéseknek a felvállalására.

torró 2017.12.19. 17:15:34

@Janossz:
Ez igaz! De tudjátok jól, hogy több országban egyszerűen megtiltották a kommunista vezetőknek 15 évig a politikai szereplést. A cseheknél az összes pártkatonát kirúgták az egyetemekről is. Erről persze senki nem beszél. Nálunk meg? Részletezzük? Nem mondom, hogy ez nálunk is bevált volna, mert nem lett volna olyan aki a helyükbe tudott volna ülni. Aki nálunk pártitkár lett a háború után, az előtte egy évvel még nyilas karszalaggal sétált. Majd a "rendszerváltás" után, két hónap múltán a boltban azt a kijelentést tette, :Na most legalább rend lesz!
Szerintem sokan tudnának ilyen történetet prezentálni. De szerintem már nincs sok értelme.Így hát mivel nálunk majdnem minden volt vezető maradt újra másfajta vezető, így a helyzet sokat nem változott. Lett itt elvtársi mutyi, most uram bátyám mutyi, hogy majd az ő gyerekeik milyen mutyit találnak i azt én már nem érem meg. De hogy lesz az biztos!

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.19. 17:27:08

@torró:

"Aki nálunk pártitkár lett a háború után, az előtte egy évvel még nyilas karszalaggal sétált."

Erre mondták azt akkoriban, hogy "megérett a zöld": ti. hogy a zöldinges nyilasból piros zászlós/párttagkönyves komcsi lett.

vajdasagi 2017.12.19. 18:56:20

@konrada: Nem fogok meglepődni az informatikusokkal kapcsolatban. Azon a pályán képbe vagyok. Ezt elhiheted nekem.

Képezni kell belőlük nagyon-nagyon sokat. És igen: egy része majd esetleg elmegy, de azok jó része később vissza is jön majd. Én azt sem bánom, ha piaci alapon képezzük őket és diákhitelekkel segítjük ezt. Aztán aki kimegy, majd visszafizeti a diákhitelt kamatostul, és mi megint egyre többet képzünk. De ehhez növelni kéne pl. az egyetemi autonómiát és nem politikai komisszárokat (akarom mondani kancellárokat) ültetni a nyakukba. Hagyni őket egymással versengeni, hogy kiemelkedhessen a jó egyetem a rosszt mellől. De ez nem megy állandó állami beavatkozással. Meg rendes fizetést kéne végre adni az egyetemi oktatóknak. És meglásd: végre lenne elegendő képzett fiatal informatikusunk, akikkel egyre több cégünk nemzetközi vizeken is versenyképes lehetne.

Nem az a komoly gond most, hogy kivándorolnak (noha van olyan is). Az a gond, hogy a gázszerelő informatikai cégekbe is beszállt, nagyon sok állami megrendelést ő nyer meg, átcsábítja nagyobb fizetéssel az informatikusokat, aztán szarul dolgozva is "átadják" a projektet. A vége: a rendes cégek informatikusok nélkül maradnak, a gázszerelő cégében meg nem fejlődik ki a minőség, hiszen nincs igazi verseny. Tudom: a szocik idejében is hasonló volt ez, de a mérték most sokkal nagyobb. Nagyon is tudom, mit beszélek.
És mellesleg: amikor a Simicska cégei nyertek ilyesmiket, akkor ott tetten érhető volt valami igyekezet a világszínvonal elérésére. Mert a Lajos egy koponya. Korrupt cégben dolgoztak az ismerőseim, de legalább világszínvonalon zajlott a meló. Most ilyennek nyoma sincs. Most Felcsút-színvonalon zajlik az ilyen munka. Vagy inkább Alcsút - ami gondolom még lejjebb van :-)

a nemzet fogatlan provokátora 2017.12.20. 10:26:06

@vajdasagi: "És én/mi elég képzettek vagyunk, és fizetni fognak a tudásunkért külföldön akkor is, amikor itt már a fű se nő."

Libsi übermensch és kiválasztottságtudat. Ebben még mindig nagyon jók vagytok, a realitások ellenére is. ( Kb. ilyenek lehettek a dzsentrik a Horthy rendszerben..:)
Tényleg elhiszitek, hogy aki az ún."baloldal"-hoz húz, az szükségszerűen képzett és magas a munkaerőpiaci értéke.
( Nézz már meg egy DK-s szeánszot te szerencsétlen.. Hát kik alkotják ennek a pártnak a szavazóbázisát??)

A "fű" pedig egyre jobban nő ebben az országban kis barátom, egyre jobb az ország helyzete, és az a nagy büdös helyzet, hogy ebbe szép lassan belezöldültök..:))

a nemzet fogatlan provokátora 2017.12.20. 10:30:07

@Janossz: Értem, tehát Lázárnak is jár a bűnbocsánat, mint Siminek. A cél szentesíti az eszközt?
Azért ha mondjuk 5 éve azt jósoltam volna neked, hogy Simicskát, Vonát és Lázárt fogod bevédeni, elég hülyén bámultál volna magad elé..:))))) Dehát, változnak az idők.;)

Lavinia Pinkerton 2017.12.20. 10:46:27

@a nemzet fogatlan provokátora:

Tudtommal a különféle képzettséget igényelő szakmákban kialakult itthon a munkaerőhiány.
Minél magasabb a képzettség, annál nagyobb a hiány.

Viszont fideszesből semmilyen hiány nem mutatkozik. Pont annyian vagytok, mint annakelőtte.

Ebből tiszta logikával le tudom vezetni, hogy a fideszesek a képzetlenek köréből kerülnek ki.

Kiválasztottságtudatos faluszéli nyócosztályosok.
Csak sokan vagytok , mert nagy a család a fajtátokban.

Janossz 2017.12.20. 16:57:10

@a nemzet fogatlan provokátora: "Ezért aztán az ő felelőssége a történésekért nagyságrenddel nagyobb, mint a fogalmatlan barmoké, mint a kamaszbirkózó zsírosbödön, mivel ő fel is tudja fogni, mit művelnek."
Ebből a mondatból hogy sikerült kiolvasnod a bűnbocsánatot?
A másik mondatod is pont olyan hülyeség, mikor védtem én ezeket?

vajdasagi 2017.12.20. 18:22:54

@a nemzet fogatlan provokátora: Sajnos nagyon hülye vagy. Nemcsak fogatlan, hanem fogalmatlan is.

Először is én nem érzem magam libsinek. Még véletlenül sem. Igaz: elég művelt vagyok ahhoz, hogy tudjam, hogy az nem egy szitokszó. De te még ezt sem tudod.

Másodszor: kiválasztottságtudat helyett én azt mondanám magamról, hogy kötelességtudat. Én valóban úgy érzem, hogy képzetteb vagyok az átlagnál, jobban boldogulok az átlagnál, de ebből nekem az következik, hogy magasabb erkölcsi mércének kell megfelelnem, és többet kell adnom a társadalom számára, mint amennyit az átlagos állampolgár ad. Persze, mivel te nem szeretnél többet adni, számodra ez ismeretlen, megmagyarázhatatlan. Valami idegen dolog, amit gyűlölni kell. Legyen meg a te élvezeted e téren.
Én nem húzok az új baloldalhoz, de valóban úgy érzem, hogy sokat fizetnek nyugaton a munkámért. Meg keleten is, de az nem Azerbajdzsán a vezér baltás gyilkosával, hanem pl. Szingapúr.

Harmadik dolog: a DK-s hívők valóban elég lesújtó látvány. Csak egy kicsivel jobbak ők, mint a fityisz-hívők. Mert a fityisz-hívők közöttük mostanára már nagyrészt csak képzetlenek és a romlás haszonélvezői vannak. A legképzetlenebbek pártja lett ez.

A "fű" egyre jobban nő: járd körbe a világot, és gondold ezt át újra. Hogy lehet, hogy máshol sajnos zöldebb? Meg nagyobb? Nemsokára szinte mindenki, aki képzett elmegy, és itt fogsz élni egy rezervátumban. Jönnek majd a külföldi turisták megnézni, ahogy rovásírással írsz és hátrafelé nyilazol. És adnak majd alamizsnát is.

Te annyira szánalmas vagy, hogy arra nincs kifejezés.

vajdasagi 2017.12.20. 18:42:54

@a nemzet fogatlan provokátora: A Lázár viszonylag korrekten irányította a kormánygépezetet. El tudnám képzelni egy működő ország miniszterelnökének is.
Mert a mostani kurzussal

A Simicska sokat lopott és közben nagy dolgokat is próbált csinálni. És most, amikor a viktor kiárúsít minket az oroszoknak, akkor ellenséggé vált. Ő most, mint ilyen, igyekszik keresztbe tenni a vezérnek, és jót tenne az a Hazának, ha sikerülne neki. Ilyen téren tehát ő most hasznos szerepet tölt be a Nemzet érdekében.

Mi ezen a meglepő?

naivugyfel 2017.12.22. 17:27:03

@HaFr:
igen, én figyeltem, kb. 3 évig a blogposztokat, a tieidet is :-), az összes kommentárt, és igen, kijött az, hogy ha valamivel, akkor mivel lenne érdemes lépni...
Próbálkoztam Nálad is, de aaaanyira Te sem figyeltél... :-) de nem vagy egyedül... (de Te legalább szóba álltál velem, amit külön köszönök, aztán lepasszoltál - odafigyelés helyett :-)).
Könyvet írhatnék arról, hogy a rengeteg ilyesmi cikket /
blogot írogató és valami normális kormányváltást (aminek leginkább minél inkább pártfüggetlen verzióban lenne jó megvalósulnia) kívánó blogolók, kommentelők mennyire nem kívánnak a gyakorlatban lépni (minimális időt fordítani a téma megértésére, ami tényleg az újszerű, egyszerű és logikus megoldás lehetne). Olyanok ők - és igen, kicsit Te is - mint az egymást veszetten ugató kutyák a kerítés két oldalán, amikor egyszercsak végetér a kerítés - hirtelen elszáll a "harci kedv" :-) Itt: ha megvan a faék egyszerű megoldás, az nem érdekel senkit, mert akkor nem lehetne többet siránkozni, hogy jaj, elveszik / elveszett 2018...
De hát ez van, senki - egy ország sem - tudja átugrani a saját árnyékát, mi meg magyarok mint NÉP úgy látszik, ilyen kormányt érdemlünk... :-)
süti beállítások módosítása