1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2017.10.07. 09:05 HaFr

Orbán célja a biztos kétharmad, az eszközei korlátlanok

Képtalálat a következőre: „néptánc felvonulás”

A Jobbik elleni leplezetlen támadással immár biztosak lehetünk abban, hogy Orbán nem elégszik meg valami gyenge parlamenti többséggel: kétharmadra, vagy azon túli többségre hajt, ami nyilván nem sok jót jelent a demokráciára nézve. A szemlélet könyörtelensége az, ami főképp érdekes ebben: a társadalom feletti majdnem totális kontroll igénye -- gazdasági, tudati és politikai téren is. A demokrácia evidensen nem a legfőbb közjó már, hanem csak a korlátlan hatalmi igény egyik eszköze: a tartalma úgy változik, hogy a hatalmi igényt optimálisan kiszolgálja.

Az instrumentális demokrácia így értendő tehát: mint a hatalommaximalizálás állami intézményrendszere, a majdnem totális (szubtotális) társadalmi kontroll egyik eszköze. Ez az állami rendszer találkozik a tudatok formálhatóságával (a megfelelő, itt nacionalista szemlélet elterjesztésével a különböző xenofób, sérelmi témákon keresztül), illetve gyarmatosítja a társadalom egyéb funkcióit, a gazdaságot és a kultúrát.

Az ellenzéknek fel kellene vetnie, miért törekszik Orbán világosan a kétharmad feletti eredményre, de hát sosem tanulták meg stratégiailag (a lehetséges célokból visszabontva) elemezni a fő ellenfelüket és felvenni vele a harcot a narratívájukkal. (Zárójel: a fő ellenfél alatt itt Orbánt értem, ami a NER-en belül nem evidencia mindegyik ellenzéki vezető számára.) Nyilván azért törekszik erre, mert nagy legitimációra lesz szüksége (valamihez) a következő ciklusban, pl. ahhoz, hogy adott esetben a társadalom 75%-ának EU-pártiságával szemben 75%-os mandátumarányt tudjon szembeállítani. Én még mindig nem gondolom, hogy Orbán ki akarna lépni az EU-ból (alább, miért), de mindig felkészül a maximális mozgástér biztosítására, ami maximális hatalommal lehetséges csak. Szóba jöhetnek itt további - pl. a politikai rendszerre vonatkozó - alkotmánymódosítások, a NATO- és EU-tagsággal szembeni honi törvénymódosítások lebegtetése a szövetségesi rendszereink felé, új szövetségi rendszerekbe való párhuzamos belépés, a népszavazás és referendumok intézményének eltörlése a hatalmas választási felhatalmazásra való tekintettel, kivételes állapot elrendelése vagy valami teljesen más, amire még nem gondolhatunk, de általában a nagy horderejű egyszemélyi döntések gyors végrehajtását kívánja meg.

Mármost a társadalom feletti totális kontroll politikai eszközei hosszabb távon nem érnek semmit, ha nem párosulnak gazdasági-egzisztenciális hatóerejű, kulturális és tudatmódosító/kondicionáló-propaganda eszközökkel. Az utóbbiakon is lehet még szorítani, de az előbbi a fontosabb. Amíg a kormányzat felhatalmazása szupererős, kormányzati szubvenció, rend és "versenyképes" bérek vannak vannak, addig lehet érdeke a globális cégeknek az az átalakuló technológiai világban -- amely maga is a dehumanizáció felé halad --, hogy fenntartsák, sőt erősítsék a magyarországi jelenlétüket, és itt a munkaerőhiányt is áthidalva alacsony munkaintenzitású, robotizált technológiát honosítsanak meg. Ilyen körülmények között csökkenő EU-támogatások mellett is érdeke Orbánnak az EU-n belül politizálnia -- nem beszélve a mintájának még mindig remélt terjesztéséről és a befolyásának az EU bomlasztásától remélhető további erősödéséről. Orbánnak egyetlen politikai célja van, a folyamatos hatalommaximalizáció -- a határainkon túl is --, mivel a politika céljának a hatalmat tekinti. Az EU érdekes számára, amíg lehetőséget ad erre -- mert azt a minimális célt, hogy elhárítsa a belföldi hatalmára jelentett fenyegetését, már régen elérte. (Másokkal ellentétben szerintem van ezen kívül egy személyes célja is: a történelmi szerepének megalapozása.)

A társadalom gazdasági kiszolgáltatottsága az állammal szemben csak nőni fog a jövőben, ha a versenyszférában munkahelyek szűnnek meg és folyamatosan nő az állam újraosztó szerepe, és vele a közmunka részaránya. A beruházások legalább szinten maradásával az állam adóbevételei megfelelő szabályozás esetén akkor is nőhetnek, ha a munkahelyek száma csökken, és ezzel az állam még erősebb szereplővé válik a gazdaságban, ami biztosítja a korábban sorolt szubtotális rendszer gazdasági pillérét.

Orbán szavazói boldog áldozatai a szubtotális kontrollnak, amely egységes rendszerré összeállva kizárja alternatív politikai megoldásoknak akárcsak az elgondolásását is. Befejezésképp annyit: tökéletesen megérdemli a társadalom, amit kap -- mindent összevetve pontosan a képességeire van szabva a rezsim. Az ország domináns kulturális és politikai mintái és a várható gazdasági trendek egymást erősítik és mind abba az irányba mutatnak, hogy az Orbán-rendszer hosszú életű lesz, az erőforrásai jelenleg kimeríthetetlennek látszanak. Aztán persze lehet, hogy két nap alatt összedől az egész, de egyelőre nem látom az okát, miért tenné.

64 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr512936099

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.10.07. 09:21:36

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: majd ha elolvasod a cikket, akkor esetleg válaszolok a kérdésedre (de akkor már remélhetőleg fel sem teszed, mert a válasz benne van a cikkben)

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.10.07. 09:55:45

@HaFr:

Olvastam,

Kérdésem nincs. Megállapításom volt, az leírtam.

Moin Moin 2017.10.07. 11:21:17

A gondolatmenettel ott kezdődik a baj, hogy a multinacionális cégeknek nem lesz érdekük, nem lesz érdemes Magyarországon robotizált technológiával működő üzemeket létrehozni – mivel ahhoz kevés de nagyon kvalifikált (és emiatt jólfizetett) személyzetre lesz szükség, ami, tekintettel az orbáni politikára-gazdaságpolitikára és társadalomideálra (széleskörűen elérhető minőségi oktatás hiánya) nem lesz adott (elhúz nyugatra, amíg biztosan lehet). Maga a technológia és annak beruházási és üzemeltetési költségei pedig érzéketlenek azokra az „előnyökre”, amelyeket egy Orbán-féle rendszer a tulajdonosai számára biztosíthat…

…Innentől pedig baj lesz a rendszer gazdasági alapjaival: nem lesznek az erőforrásai „kimeríthetetlenek”.

Továbbá: Orbán az EU-t tovább bomlasztani sem lesz képes, mivel a vezető hatalmaiban egészen más elképzelések élnek az EU jövőjét illetően. (Pl. a szeparatista törekvések is le lesznek verve… Ráadásul ezek tulajdonképpen lényegtelen – déli – országokat érintenek, akikkel amúgy is csak a baj van örökké…)

Orbán valójában csak a személyes túlélésére és büntetlenségére játszik, taktikázgat. Nincs a fejében kidolgozott „ötéves terv”. A taktikázásban talán az átlagosnál jobb képességei vannak – bár ezek is megkoptak és rendszer cserbenhagyjak egykétéves távlatban. Komoly, erős szövetségesei nincsenek és nem létezik az EU-n belül olyan jelentős hatalmi és/vagy gazdasági erőcentrum sem, amely érdekelt lenne Orbán sikerében…

Tulajdonképpen az a helyzet, hogy Orbán (legfeljebb) csak addig fog tudni a felszínen maradni, amíg feltételezi(te)k róla a legyőzhetetlenséget… Amikor itt effélékről polemizálgatsz, azzal a hatalmát hosszabbítod meg. (Az Orbán-propaganda erejének erodálását pl. - demonstratíve - kezdhetnéd azzal, hogy Bircát és 444-et kibaszod innen!:-) )

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.10.07. 11:45:32

@Moin Moin: sajna ebből csaknem semmi nem igaz... az Audi és a MB már telepíti a 4.0-ás környezetet a magyarországi gyáraikban, maguk kiképzik kooperációban a szükséges szakembereket, és ha eddig elfogadtak 30 milliót munkahelyenként, akkor ezután is el fognak robotonként, ami pedig az EU-t illeti, most rimánkodik az Ügyészségbe és az euro övezetben való magyar belépésért, semmiféle jelét nem mutatva annak, hogy retorzióra készülnének -- egyébként sincs meg hozzá a jogszabályi hátterük

zenonküp 2017.10.07. 11:48:42

Újra és újra fel kell tenni a kérdést : honnan veszi, miből meríti az erőt az Orbán-rendszer?
A miniszterelnök egyéni képességei aligha szolgálnak kellő magyarázattal.
Európa válsága s ebből eredő gyengesége érthetőbbé tenné Orbán triumfálását, most már csak ama sajátos képességét kellene megvilágítani, miszerint különös érzékkel látja meg a válságot, egyszerre haszonélvezője, ugyanakkor tevőleges előremozdítója az általam hanyatlásnak gondolt változásnak.
Nem tételezem föl, hogy Orbán alapos mérlegelés után döntött úgy korábban, mintegy 2009 körül : Európa vesztésre áll, én e vesztésre fogok játszani.
Ehhez elegendő intellektuális erőt sosem láttam a miniszterelnökben, meglehet, alábecsültem.

digipenna · http://digipenna.blog.hu/ 2017.10.07. 13:24:16

@HaFr: (tegnapi hír) "BMW investiert in die Zukunft
Im Norden von München betreibt BMW sein Forschungs- und Entwicklungszentrum. Mittlerweile sind dort 25.000 Menschen beschäftigt, doch es werden künftig noch mehr werden. Heute hat der Autokonzern den Grundstein für die Erweiterung gesetzt."

Most képzeljünk el egy (63 ezer lakosú) Kaposvár méretű várost, melyben az összes munkavállaló (25.600) semmi mással nem foglalkozik, mint technológiai (jövő) kutatással.

www.br.de/nachrichten/bmw-investiert-in-die-zukunft-102.html 06.10.2017

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.10.07. 13:29:44

@digipenna: hát igen... a Forschung ott marad

Moin Moin 2017.10.07. 15:20:29

@HaFr: Hadd szabadjon emlékeztetnem téged, hogy az a technológia, amelyet jelenleg tervezhet telepíteni a két említett cég, még nem az a bizonyos "robotizált gyártás", hanem csupán a jelenleg az autóiparban működő gyártórobotok egy új generációja, de ez még nem egy automatizált üzem lesz. Ráadásul az a jövőkép, amelyet "robotizált gyártó- és szolgáltatókörnyezetként" szokás ma nevezni, a következő 10 évben még nem is fog üzemi méretekben létezni; annak nem létezvén még a mesterségesintelligencia-bázisa.

Továbbá: újabb és újabb (jelen technológiai bázisú, azaz még nagy élőmunka-igényes) munkahelyek terentésér egyszerűen nem fog a magyar kormány rendelkezésére állni elegendő "30 milliós" forrás sem - de még ha lenne is, ki tudja, honnan, akkor nem lenne az ott gyártott további autóknak fizetőképes felvevőpiaca (mivel a prémiumszegmens termékeit megfizetni képes keresletbővülés a harmadik világban nem eléggé dinamikus ehhez). Így a prémiumgyártóknak nem érdemes nagyságrendi új beruházásokat megvalósítani - a mégis létező új keresletet kielégítő (esetleges újabb) termelési kapacitásokat pedig mind munkaerőköltség, mint szállítási költség oldalról inkább érdemes a felvevőpiacokat jelentő országokban (Kína, India) kiépíteni.

Az EU vezető országai nem "kunyiznak" Orbánnak, hogy lépjen be az Európai Ügyészség-projektbe, hanem tényként közölték, hogy aki nem lép be, az nem kap (ellopható) támogatásokat - "ond Schen'tog!":-)

Moin Moin 2017.10.07. 17:08:36

@digipenna: Az első egy laborkísérlet, egy könnyen kezelhető növénytípusra, a második meg egy spekuláció...

Most komolyan, ezekkel akarsz érvelni?:-)

Khonsu 2017.10.07. 17:56:59

Igen. Továbbá a választási rendszer megváltoztatásához is szüksége van a kétharmadra, aminek arányosabbá tételével bebiztosíthatja majd, hogy többé senki se érhessen el kétharmados eredményt, így a NER-től alkotmányos keretek között ne lehessen megszabadulni. Akkor se, ha elveszítenék a politikai hatalmat.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.10.07. 19:28:54

@Moin Moin: nem, ezek már a 4.0-ás szenzoros interface-ek, láttam

2017.10.07. 23:09:26

@Moin Moin:
de én még a kulturális szempontokat sem hagynám figyelmen kívül az új technológiák irgalmatlan nyomulásából : teamrock.com/news/2017-09-22/frank-zappa-hologram-tour-planned
most képzeljük el, h valaha(a 20.sz.-ban) létezett nagy színészek hologramjai megmaradt felvételeik alapján "élő" színpadi produkcióban játszhatják el nagy szerepeiket újra, jelenleg működő színészekkel. stb :D
holografikus TV, amit Bradbury szomorú következményekkel együtt álmodott meg.
én csak attól félek, h a politika, mindenütt a világon bevásárolja magát mindenbe(mint nálunk), ami a hatalmon maradáshoz és a manipulációhoz szükséges.
a tömpék meg ennek is ugyanúgy örvendeznek majd és még csövizni is lehetetlen lesz.
chipet kapunk, mint a kutyák

Laptop7712 2017.10.08. 11:05:25

@digipenna: @HaFr:
Az elmúlt 27 év arról szólt, hogy hogyan lehet lerabolni az országot, úgy, hogy valamilyen szinten azért a képzett munkaerő rendelkezésre álljon. A magyar birka annyira, hogy hogy olyan barmokat választott meg a módszerváltáskor, akik elhitették vele azt, hogyha egy komplexív integrált ellátási láncok hálózatában csak és kizárólag a fogyasztói szerepet kell adoptálni, mindent leöntve a szép, demokratikus, és európai integrációs mázzal. Mára eljutottunk oda, hogy egyetemeinken a gazdasági szakokon a „seggnyaló gazdaságtan” szerepére képezik ki a leendő kedves managereket.

Tehát az egész gazdasági képzés onnan indul ki, hogy a német, vagy a másik hozza a kulcsrakész technológiát, letelepíti a leányvállalthoz, termel valamilyen outputot, annak a hasznát azonnal kiviszi az országból. A hazai milliárdosaink ugyanezt a logikát követik, és fenntartják a seggnyaló kapitalizmust. Közben a nép lábbal szavaz, és azt mondja, hogy mindenki húzzon oda, ahova való.

A mostani gazdasági elit, a mostani tudásával ha akarná sem tudná feltámasztani a hazai tulajdonú innovációt, és az ebből levezethető prosperitást. Tudás, vízió, és lényeglátás hiányában, ami nagyon komoly gond lesz már a közeljövőben.

A mostani gazdaságpolitika sem ismeri fel azt az egyszerű tényt, hogy a magyarnak kezd a töke tele lenni azzal, hogy értelmetlen faszságokkal tölti az életét, és gombokért robotol egy német 2.0-ás integrált leányvállalatnál. A mai világban, ebből a seggnyaló státuszból nagyon gyorsan ki lehetne lépni, de ahhoz az kellene, hogy a mostani „zelit” pl. a vidéki értelmiség mellé álljon. Ha valahol még van tartalék – szervezhető árualap, és tudás – amiből valamilyen gazdasági jövő szervezhető, akkor az vidéken van. A módszerváltáson 1000 milliárdokat szakító „gazdasági elit” simán kivitte a lóvét nyugatra, és nagyívben szarik arra, hogy mi a pálya. Közben meg egy „a zorbán takarodj”. Ez nem vezet sehová. Azért mondom ezt, mert hiába lesz egy decentralizált gyártási rendszer 4.0-ás, globális szinten szarrá fogják verni, komplexív rendszer okok miatt. Tehát vagy elindul egy komplex technológiai integráció a lokális szint, és a telepített üzem környezetében, ha nem hosszú távon nem lesz versenyképes a lokális szint ellenállása miatt. Ezt a folyamatot Bill Gates azzal írja le, hogy meg kell adóztatni a robotokat, oszt jóvan, mert ha nem, a lokális helyi tömeg fel fogja gyújtani az üzemet. Ezeknek az embereknek értelmes életcélt kellene adni, meg azt, hogy valamilyen szinten értékesnek érezzék létüket, továbbá valamilyen szinten részt tudjanak venni a fogyasztásban.
Az ellenzéknek, és a kormánynak választ kellene találnia arra, hogy hogyan csinál Borsodban Burgerlandot röpke két év alatt, ennyi, nem több. Ez lesz a 2018 tétje.

Mindenkinek a töke tele van azzal, hogy a módszerváltás után minimum háromszor rabolták ki. Egyszer a módszerváltással nullázták le egy átlag család életkilátásait, a nulla fizetések mellett, EU csatlakozás, devizahitelezés. 3 generáció kapta be a horgot, ezért intett pá-pá-t. A nagypapák, apukák nullázták le a fiak, és unokák életesélyeit. Nonszensz ami nálunk megy az elmúlt 27 évben.

Az idő már rég elfogyott. Ehhez meg érteni kellene azt, hogy hogyan működik a magyar vidék történelmi távlatokban. Az ellenzék meg azt a leckét roppantul nem akarja megtanulni.

screpes 2017.10.08. 11:42:35

@Laptop7712:
"az ellenzék nem akarja megtanulni"

igaz, de mégsem lehet az a módi, hogy lemegy, vidékre "tapasztalni", de csak azért, hogy rábólinthasson a helyzet képtelen mívoltára.... (aminek aztán maga is áldozatává válik..)
Úgyhogy egyetértve a mondandód lényegével, annyit hozzátennék: egy csaknem totális hatalomnak mégiscsak "nagyobb" ebben a felelőssége. Ahogy múlik az idő, Orbánt kimosdatni egyre ízléstelenebb, mivel többek közt arra kapta a felhatalmazást, hogy változtasson ezen.
Nézd meg, mit csinál(t) például családilag a balaton térségében! Ott személyesen is szembemegy azzal, amit a korábbiakon számonkérsz (azokon is joggal, de őket ugye, elűztük").
Van ill volt olyan nyílt pályázat, (tavalytól), ahol vidéki egyénieknek vissza nem térítendő pályázati pánzeket kínáltak, induló vállalkozásokra. Nem bankok bírálták el. (5 év kb 12 millió, semmmi önrész, zöme előre átadva). Mit tudsz erről? Miért nem nyilvános a sorsa? Magánéletben találkoztam néhány ilyennel, szerinted kik a szerencsések?

kertesz 2017.10.08. 12:17:56

Kedves HaFr, amíg el nem fogadod, hogy a narratíva- építés mozgatja a Fideszt (pontosabban, O.V.-t és néhány ősfideszest, a többi csak lavírozik) és e cél érdekében mindent megmozgat, addig csak sopánkodsz.
Nem célja a kétharmad, hanem eszköze. Nagy különbség!!

kertesz 2017.10.08. 12:20:09

@zenonküp: egyszerű. Küldetéstudata van.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.10.08. 12:28:22

@kertesz: a narratívájukat tekintem eszköznek, a cél a hatalom permanenciája -- a politika derivált függvénye hatalmi jellegű

Laptop7712 2017.10.08. 13:09:30

@screpes:
Az egész pályázati rendszer ott almás, hogy nem látom az értékteremtést mögötte, a kezdet kezdetétől azaz 2004- től. Így minden hatalom úgy játszott a rendszerrel, ahogy kell. Ha jól emlékszem, nemzet anyósa annak idején azt mondta, hogy nyugszi van elvtársak, lesz lóvé, meg pozíció a bukás után is. És lőn. A helyzet azóta sem változott, akkor is kaptak a srácok, most is kapnak a srácok. Mindkettővel van egy kis bibi, márpedig az, hogy egyik fajta „feltőkésítés” sem hozta el a Kánaánt vidéken. Egyfajta művelet figyelhető meg a pályázati rendszerben. Van pénz, és van még több pénz. Na de van 13 év tapasztalat az EU csatlakozás óta, és prosperitás sehol, de még egy vacak export termékrendszerünk sincs, ez akkora szakmai blama, mint az állat, döbbenetes.
Más kell ide, de nagyon, ezt meg, meg kellene tervezni, de senki nem vette a fáradtságot egyik oldalról sem, hogy lemossa a fost az elmúlt 27 év baromságairól. A szántóföldi növénytermesztésnek adok olyan 3-5 évet, mert már most kicsinálja az Ukrán integrált szántóföldi növénytermesztési rendszer az ittenit, is , de ez csak a kezdet.
ha lehántolom a fost, és a mázat az eddigi mezőgazdasági rendszerről, szépen előjön az, hogy nagyon nincs exportképes végtermék a kezünkben, ami hazai. Én másképp osztogatnák pénzeket. ebben a játéktérben. Ha találkoztál ilyen emberrel, látod a storyban a prosperitást, vagy csak kapott 12 milkást, oszt jóvan? Ha nem, akkor most mi van, vagy hogyan lesz? Ez itt a kérdés.
A gáz itt van, 12 milkából csodákat lehet alkotni, ami vezethetne prosperitáshoz is. Pl. a leader program nem vezetett, lett pár falunap, meg projekt menedzsmet szervezet helyi szinteken nettó 400 e Ft fizetésekkel, oszt jóvan.
Nyugaton ezek a szervezetek mérhetően, és nagyon komolyan részt vesznek a helyi erőforrások maximalizálásában, de ez egy másik történet. Ott a Joe, vagy a Hans beszél minimum 3 nyelvet, és tudja azt mi a forrás, és az eszköz közötti különbség egy cég életében. Ennyi.

dunántúli gyerek 2017.10.08. 20:19:53

én mondjuk lefosom a demokráciát, a demokrácia nem cél, hanem eszköz

azt akaromm hogy Magyarországnak legalább olyan jól menjen még 4 évig, mint az elmúlt4 évben. Ezért nem bízom az országot az elqrókra.

contractor 2017.10.08. 20:41:33

Lehet, hogy Orbán eszközei korlátlanok, viszont az ellenzék hülyesége is határtalan. Ja, így könnyű. De erről nem Orbán tehet.

nick papagiorgo 2017.10.08. 20:43:26

Orbán nem ilyen kétharmadokra törekszik.

Orbán (mint minden politikus) a szavazatok maximalizására törekszik. Minél több, annál jobb. A 3/4 a kétharmadnál is jobb, mert ha páran elhullanak, még mindig megvan a 2/3. Így csinál minden politikus. Ezért minden eszközt bevet - így is csinál minden politikus.

Nem teljesen értem, mit kellene csinálnia? Rászólnia a többiekre, hogy "lazítsunk, ne nyerjünk túl magunkat"? Ilyen kis érzőlelkűnek lennie, hogy "szegény MSZP, hát most vesztették el a béna miniszterelnök-jelöltjüket, biztos nagyon sz*r ez nekik, ne támadjuk őket egy ideig"? A politika nem így működik. Aki szereti a virslit és a törvényeket, ne nézze meg, hogyan készülnek :)

Barkalot 2017.10.08. 21:33:41

TG viszont az jósolja, hogy nemcsak a 2/3, de a többség is veszélybe kerül egy esetleges koordinációs összefogás miatt. Remélem nem fog orbán addig uralkodni a nemzet felett amíg fel nem dobja a talpát.

Laptop7712 2017.10.08. 22:07:35

Csak gratulálni tudok Rónának, hogy végre elkezdte tenni a dolgát, mint nemzetközileg elismert közgazdász. Íme a cikk, amit az angolok is megértenek:

mno.hu/belfold/a-hires-magyar-sajtfarmot-is-sulyosan-erinti-a-kivandorlas-2420561

Visceroid 2017.10.08. 22:18:13

@zenonküp: "Újra és újra fel kell tenni a kérdést : honnan veszi, miből meríti az erőt az Orbán-rendszer?"

Elkúrásból? Plusz az impotens baloldalból. Az a baj, hogy a balosok nem nagyon tudnak mit kezdeni az erőszakkal. Ők megszokták, hogy ők a jófiúk, a másik oldal meg a csúnya nácik, és nekik elég, ha csendben maradnak, a nép meg érteni fogja, hogy verekedni nem szép dolog. Mármint az egyik fele (remélhetőleg a nagyobbik fele). Namost ha valaki ledob egy olyan politikai atombombát, amit Gyurcsány csinált 2006-ban, akkor nem kétmillió agresszív ember lesz, hanem négy, ami már elég egy kétharmadhoz. Eltolódott az erőegyensúly. És ne felejtsük el, hogy 2006-ban már 6 éve ment az Orbáni propaganda, szóval az őszödi beszéd csak felhívás volt keringőre. És ez csak az egyik dolog.

Második dolog a 2008-as válság, ami megmutatta az embereknek (ha addig nem fogták volna fel 2006 után), hogy Orbánnak van igaza, és bizony a gaz kapitalisták rosszat akarnak az embereknek. Ismét Orbánnak volt igaza egy nagyobb volumenű kérdésben, 2 év alatt másodjára. Emberek lettek öngyilkosok a gonosz "bankárok" (valójában pedig tudjukkik) miatt. Még egy pont Orbánnak.

És most itt van a menekültválság. Kedves liberálisaink pedig kapaszkodnak bele, mintha nem lenne holnap, Orbánnak pedig nincs más dolga, minthogy őket is belegyúrja a már szép nagyra dagasztott ellenségképbe, és hátradőlve élvezze a műsort. Szép ez...

Visceroid 2017.10.08. 22:27:16

Ja, és a legfontosabb az, hogy semmi gazdaságpolitikai vonatkozása nincs a mai Fidesz rendszernek. Senkit nem érdekelnek az adók, meg az ilyen-olyan rendszerek. Eddig is fizették, ezután is fogják. A lényeg az ideológia, a néphergelés meg az utcán való politizálás. A látványosság. A többi hülyeség.

Nemfajtalan srác 2017.10.08. 23:48:09

@zenonküp:
"honnan veszi, miből meríti az erőt az Orbán-rendszer?"

Az ellenfelei baromságából

A hazai pártok futószalagon szállítják az alkalmatlanságukról szóló bizonyítékokat. Az EU vezetői meg annyira hülyék, hogy csak lejáratják a szorosabb központi irányítás gondolatát

Ezzel együtt nem igaz hogy a Fidesznek szüksége lesz a kétharmadra, most is jól megvan nélküle

abdul hackeem 2017.10.09. 00:18:16

@Visceroid: "a gaz kapitalisták rosszat akarnak az embereknek" "Emberek lettek öngyilkosok a gonosz "bankárok" (valójában pedig tudjukkik) miatt." Mindenki más hülye, csak mi vagyunk helikopter? Te nem érzed egy kicsit magadat felelősnek magadért, a családodért?
Igen, mert kötelezővé tették a zembereknek, hogy bankárkodjanak erejükön felül felvéve számolatlanul pénzt nyaralásra, esküvőre, csilliautóra. Ja, tudom, egyébként Soros.

Megoldó 2017.10.09. 00:18:58

Addig amíg elhisszük, hogy a diktatúra demokratikus eszközökkel megdönthető, hátrányban vagyunk...

abdul hackeem 2017.10.09. 00:25:58

@Visceroid: "Ja, és a legfontosabb az, hogy semmi gazdaságpolitikai vonatkozása nincs a mai Fidesz rendszernek." Tényleg, csak a 27%-os ÁFA, különadók, szociális járulék, MANYUP, közmunkaprogram, stb. vazze, te hol élsz? Vagy csak mantrázol a levegőbe?

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.10.09. 06:45:17

@legvidámabb holokauszttagadó:

Soros helyzete rossz.

Azok ellen harcol, akik korábban az ő emberei voltak, ezek pedig ismerik minden módszerét, emiatt képesek hatékonyan ellenlépéseket tenni.

Ezért is omlott össze a budapesti Majdan...

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.10.09. 06:48:22

@zenonküp:

Az ellenfelei emberellenes ideológijából jön Orbán ereje.

Egyszerűen rá kell mutatnia pár hülyeségre a ballib propagandából, s kész is, pl.:
- hiába tagadják a ballibek, a nyugat nem akarja a javunkat,
- hiába tagadják a ballibek, van migránsválság,
- hiába tagadják a ballibek, van Soros-terv.

S még kb. 10 hasonló ügy.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.10.09. 06:50:25

@Khonsu:

Ehhez megvan a konszenzus is.

Majd Orbán benyújtja egy az egyben Gulyás-Festék Marci választójogi tervezetét a jövő évi győzelem után. Vajon mire fognak hivatakozni a ballibek, hogy mégse akarnak arányos választási rendszert?

apro_marosan_petergabor 2017.10.09. 08:01:54

Remélem OV és a FIDESZ/KDNP eléri a 2/3-ot, mert még sok idő kell ahhoz, hogy az ország nyugodt fejlődése kompenzálja a szadesz-maszop összesen 12 kártékony évét, melyhez Antall 4 évnyi bukdácsolása is hozzájárult, nem is kevéssel, háttérben az ávós gyerekekből alakult szadesz irányításával.
Miért rontaná ez a demokráciát? - a szavazó helység magányában döntenek róla a Szavazók, arról is ha 59%-a lesz a FIDESZ/KDNP-nek, arról is, ha 68.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.10.09. 09:04:32

@dunántúli gyerek: És mindenki elqro nyilván, aki nem a Zorbán. Gratulálok.

screpes 2017.10.09. 10:00:57

@apro_marosan_petergabor:

Napjainkban te vagy az ÁVÓs gyerek.

Ballib cenzúrázók réme 24 2017.10.09. 10:04:53

Cenzúra ?
Tényleg ?
Mit írtam, ami nem tetszett ?

GyMasa 2017.10.09. 10:07:36

@Moin Moin:
A multik meg a nem Low cost orszagokban sem gepesitik a termelest. Ma egyszeruen meg nem gazdasagos atallni a teljesen gepesitett termelesre.
(Es, itt most szeretnek elore megkerni mindenkit, hogy ne jojjon az autoipari robotokkal, mert az autoiparban csak bizonyos, nagyon is korulhatarolt folyamatok vannak robotizalva, az arra vonatkozo kulonleges igenyek miatt (Pl. festo, hegeszto, anyagmozgato robotok az autoknak az osszeszereleset emberek vegzik).
Ezeken a pontokon a robotok alkalmazasanak nem (elsosorban) az anyagi megtakaritas az oka, hanem a megkivant precizitas a monotonia ellenere (Egy robot a 8. munkaora vegen is egeszen pontosan ugyanoda teszi a muszak 12000-ik ponthegeszteset is, ami tokeletesen ugyanolyan lesz, mint a megelozo 11999. Erre egy ember keptelen lenne)

GyMasa 2017.10.09. 10:11:33

@zenonküp:
...Újra és újra fel kell tenni a kérdést : honnan veszi, miből meríti az erőt az Orbán-rendszer?...
Hat, tul nagy erolkodesre nincs szuksege, amig ennyire tehetsegtelen ellenzeke van.
A baloldal mostanra mondhatjuk, hogy teljesen leirta magat, es en elegge eselytelennek tartom, hogy kepesek lennenek erdemben osszeszedni magukat a valasztasokig.
A jobbikkal meg az a baj, hogy nem tul EU konform.
Ezen kivul pedig ugye a baloldal a veluk valo egyuttmukodest kerek-perec kizarja.
(Nem mintha lenne ertelme egy ilyen egyuttmukodesnek, hiszen egy ilyen teljes osszefogas szerintem totalisan kormanykeptelen lenne)
Aztan, ha esetleg sajat erejukbol nyernenek is, akkor meg mindig ott all elottunk a precedens Jörg Haiderrel, igy meg akar gyozelem eseten is elkepzelheto, hogy az EU lemondatja Vonat.

GyMasa 2017.10.09. 10:23:56

@HaFr:
...a cél a hatalom permanenciája...
Mar nem azert, de ez MINDEGYIK politikusnak a celja.
Olyan melysegu valtozasokat, amikre pl. Magyarorszagnak lenne szuksege, bizony lehetetlen 4-8-12 ev alatt veghezvinni!
Csak ahhozz, hogy kihaljon a rohadt hazmester mentalitas, kell legalabb 40-60 ev (2-3 generacio).

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.10.09. 11:01:13

@GyMasa: persze, ez igaz -- de nem mindenki teszi azon az áron, hogy teljesen magára szabja a szabályokat is, az illiberalizmus konkrétan ezt jelenti, nem valamiféle elvont politológiai innovációt

laci_52 2017.10.09. 11:40:18

Nem kell kongatni a vészharangot, nem lesz a Fidesznek kétharmada, de azért tavasszal még ők nyernek, 110-120 képviselői helyet szereznek, ami kényelmes többség, de messze van a kétharmadtól, a Jobbik lesz a legerősebb ellenzéki frakció kb. 40 mandátummal, a többiek közül csak az MSZP, DK és az LMP jut be, ez utóbbi három közül persze bármelyik ki is eshet.

abdul hackeem 2017.10.09. 11:52:31

@GyMasa: Juj, változás (energiatermelésben például, már ha érted), meg a Soros.
Ennyit a cicukázó házmestermentalitásról.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2017.10.09. 12:47:38

@abdul hackeem: igen, én is be akartam ezt linkelni, aztán lemondtam róla

GyMasa 2017.10.09. 13:31:49

@HaFr:
Ehh, eleg nehez am ezt a dolgot elmeleti oldalrol megfogni, mert Magyarorszagon meg a politikai oldalak sem azok, mint a vilag nagyobbik reszen.
MIndenesetre, en ugy latom, hogy nekik legalabb eselyuk van arra, hogy megvalositsak, amit akarnak, legyen az barmi is.
Es, ezt nagyon nagy reszben kifejezetten az mszp-nek koszonhetik!
Szerintem, amikor Fleto bebukott 2008-ban, akkor kellett volna azonnal, uriemberkent lemondania, es elorehozott valasztasokat kiirni.
Nyilvan veszitettek volna, de megmaradt volna valami az mszp reputaciojabol.
Ahogy ugyanis inteztek ezt az egeszet, az pontosan es csakis arra volt eleg, hogy bezsirozta a szakadekba vezeto lejtot nekik, es meg is lokte oket rajta.
Es, a komplett baloldal majdnem minden problemaja ebbol ered.

GyMasa 2017.10.09. 13:33:14

@abdul hackeem:
Esetleg elkepzelhetonek tartod, hogy egy magyar mondatot irsz le, ami ertelmezheto is?
(Pl. mi az a "cicukazo hazmestermentalitas"???)

abdul hackeem 2017.10.09. 14:03:00

@GyMasa: Uborkaszezon van és nincs paksi téma, én meg allergiás vagyok a polihisztor trollokra. Ez már értelmezhető.

GyMasa 2017.10.09. 14:37:30

@abdul hackeem:
...Uborkaszezon van és nincs paksi téma,...
Ez it NEM paks-i temakkal foglalkozo blog.
...én meg allergiás vagyok a polihisztor trollokra...
Vegyel be akkor kalciumot (hasznalni nem fog, de legalabb placebo.
...Ez már értelmezhető...
Ez most kerdes akart lenni? (csak azert, mert akkor tegyel kerdojelet a mondat vegere.
Amugy, gondolom, azt nem vetted eszre, hogy igyekeztem nem a kvalitasaidnak megfeleo hangnemben hozzadszolni, de latom, neked ez nem megy tulzottan.

abdul hackeem 2017.10.09. 15:15:07

@GyMasa: Te már azt is mondtad, hogy van Atomunk. Csak egy ócska gagyimatyi troll vagy te is.

Gyulimali 2017.10.09. 18:15:45

@abdul hackeem:
SZerintem tiszteld meg legalább ezt a blogot azzal, hogy abbahagyod az offolást.

abdul hackeem 2017.10.09. 18:42:24

@Gyulimali: Igaz, bocsánat! On (hamár az off kimaradt)

GyMasa 2017.10.09. 19:00:01

@abdul hackeem:
Látom az érvelési képességeid nem fejlődtek különösebben, amióta nem láttalak.

Lavinia Pinkerton 2017.10.10. 05:07:30

@zenonküp: Papírról olvassa a mondásait, mert azon túl csak egy kötekedő kocsmai csibész szintjén tud beszélni.
Arcra egy a 8 millió falusi toprongy közül.
Talán azért sikeres, mert a többi falusi toprongy felismeri magát benne, mint egy tükörben.

Lavinia Pinkerton 2017.10.10. 05:15:51

@Laptop7712:
Az Orbán anyósát még sosem láttam. Nyilván államtitok, ahogy a többi családtagja is.
Pedig az náluk ötösével terem a gyerek.
25 év alatt se járt utána a gonosz világösszeesküvés médiája, hogy miféle terjedelmes elvtársi család él ilyen nagy hatalomban.
Ha te tudod, mit mondott anyós elvtárs, akkor jó neked.

Lavinia Pinkerton 2017.10.10. 05:19:34

@apro_marosan_petergabor:
Antallal együtt a fideszoldalnak 16 kártékony éve volt eddig, és ebből 8 teljhatalomban.
Nem tudom, hogyan tudná az ország ezt kompenzálni, mikor mindenki ebben nőtt már föl.
Az orbánimádatban.

Lavinia Pinkerton 2017.10.10. 05:28:15

@Laptop7712: A magyar vidék nem működik sehogy.
Mit akarsz, hogy működjön ? Mint a szilíciumvölgy ?
Innovációt ?
Ezekkel a gumiszurkáló debilekkel ?

Lavinia Pinkerton 2017.10.10. 05:36:51

@Megoldó:
Hát igen. Orbán hirdeti ki, hogy mennyi ember szavazott rá, a saját tévéiben azt mond amit akar. Más média meg már nincs.
Majd odaáll és mond egy számot, aztán kuncog, ahogy szokta.

states42 2017.10.10. 18:16:22

Értjük, a nép hülye, de nem váltható le. Erre szoktak hivatkozni a tehetségtelen politikusok és a szintén tehetségtelen kiszolgálóik. Na meg a rossz választási rendszerre, mert könnyebb a tükröt összetörni, mint belenézni. Apropó, erről jut eszembe, mi a helyzet az Agórával, na meg az új választási rendszer parlament elé terjesztésével, mert se híre, se hamva egyiknek se, miközben mindjárt itt a végítélet napja, október 23-dika.

Laptop7712 2017.10.10. 19:11:16

@Lavinia Pinkerton:
Azért nem működik, mert voltak barmok, akik a "szabadság" nevében kifosztották a "módszerváltáskor". Minden elveszett, működő rendszerek, 2 millió munkahely. Erre jöttek a multik, és aztat mondták, ők tudják a tutit, csak küldjed be az önéletrajzodat, de USA típusút, mert a HR-es másból nem ért. Igaz az első HR-esek a régi személyzeti osztályról ejtőernyőztek a multikhoz. nem volt itt átmenet. Annak is örülnék, ha a vidék legalább úgy működne, mint egy elit nyilvánosház a 30-as években Pesten, amikor Európa elitje Pestre járt kupiba, sikk volt ez kérem. Azért mondom ezt, mert egy ilyen kupiban rend volt, és mindennek meg volt a helye, és az ideje. Pontosan, ha a vidék legalább úgy működne manapság, mint egy elit kupi a 30-as években, akkor a srácok, akik most szívnak, herbáloznak vidéken, nem azon gondolkodnának, hogy melyik autó kerekét kell kiszúrni, hanem lesnék a lányokat a lukon, bízva abban, hogy nekik is jut egy pillantás a csajtól.
Azt kívánom, hogy legyen egy két tökös csávó, és belevaló madam, aki kuplerájt csinál vidéken. Egy ember elég. A kupi körül fejlődik a város, úgy mint a kezdetekben az istenített ámerikában. Ezzel megkezdődne a vidék reneszánsza, és rájönnének az emberek, hogy csodálatos a szeretett kedvessel eltölteni egy éjszakát a szabadban, a szénakazalban. Ezt akarja a városi fiatal megélni a romkocsmában, de sajnos, nincs rá ideje, mert ki kell menni a szigetre, és nyomni kell az instara a képeket, hogy mennyire cool élete van.
Ez már egy szint lenne, a kupi köré meg lehetne közgazdaságtant ideologizálni. Kb. ennyi. Ezek a gyerekek már köztünk élnek, és felfedezik a vidéket maguknak, a maga természetes valójában. Ha kint töltesz a szabad ég alatt minimum 7 éjszakát, rá fogsz jönni arra, hogy nem egészséges az, hogy beleszarsz az ivóvizedbe. Ez egy parasztnak evidens, hogy nem szarik oda, ahonnan iszik. Ez lesz az origó. Innen fog elindulni egy fejlődés, az új reneszánsz. Értel ugye?
süti beállítások módosítása